Iemand ervaring met de nieuwe interpolis verzekering? Eigenlijk is alles gedekt en dat voor 7 euro per maand. Op je laptop krijg je max 1250 terug. Goede deal of niet volgens jullie?
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.DaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:11:
Iemand ervaring met de nieuwe interpolis verzekering? Eigenlijk is alles gedekt en dat voor 7 euro per maand. Op je laptop krijg je max 1250 terug. Goede deal of niet volgens jullie?
Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood*
Prijsvoorbeelden:
Macbook Pro (a 1800 euro) = 56-60 euro per jaar
Complete gear, MBP, Canon 30D, 17-40mm = 100-110 euro per jaar.
Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.
[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]
Voor mij komt het op €44,94. Voor een waarde van €1400. (Laptop + mobiel).manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]
Lijkt mij interessanter dan Interpolis..
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 29-08-2007 07:57 ]
Prijs an sich zegt helemaal niets. Let op de voorwaarden.
Zo te zien is de anwb verzekering dezelfde als die van unigarant...
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.Savantas schreef:
Zo te zien is de anwb verzekering dezelfde als die van unigarant...
Om gelijk even de punten die ik eerder in dit topic had gezet weer te geven:
- de afschrijvingen voor een macbook pro waren ze nog aan het vaststellen werd mij verteld, maar was vermoedelijk 5 jaar, waarbij na 3 jaar de waarde 40% bedroeg, dus de eerste 3 jaar zou de volledige aankoopwaarde verzekerd zijn. Ik ga nog een schriftelijk bevestiging hiervan vragen bij het insturen van de offerte.
- bij diefstal was het van belang dat er geen onachtzaamheid was. Ik wil hem zelf in de trein gaan gebruiken, daarbij gaven ze aan dat ik hem niet aan de trein hoefde te bevestigen met kabels ofzo. Onachtzaamheid is alleen als je hem zomaar laat staan als je naar de wc gaat of koffie in andere coupe gaat halen ofzo. (wel logisch dus en ik ben ook niet van plan dit gewedige ding uit het oog te verliezen waar dan ook
Laat aub even weten hoe en wat en of je deze verzekering hebt genomen. Ik denk dat ik dat dan ook doe omdat je bij ABN een rekening moet hebben en dat was ik niet van plan. De ANWB leek me daarom een goeie keus.op_een_dag schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:33:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.
Om gelijk even de punten die ik eerder in dit topic had gezet weer te geven:
- de afschrijvingen voor een macbook pro waren ze nog aan het vaststellen werd mij verteld, maar was vermoedelijk 5 jaar, waarbij na 3 jaar de waarde 40% bedroeg, dus de eerste 3 jaar zou de volledige aankoopwaarde verzekerd zijn. Ik ga nog een schriftelijk bevestiging hiervan vragen bij het insturen van de offerte.
- bij diefstal was het van belang dat er geen onachtzaamheid was. Ik wil hem zelf in de trein gaan gebruiken, daarbij gaven ze aan dat ik hem niet aan de trein hoefde te bevestigen met kabels ofzo. Onachtzaamheid is alleen als je hem zomaar laat staan als je naar de wc gaat of koffie in andere coupe gaat halen ofzo. (wel logisch dus en ik ben ook niet van plan dit gewedige ding uit het oog te verliezen waar dan ook)
Verwijderd
Ik denk dat dit wel een goede deal is, in het geval van het in bezit hebben van een Macbook en Mp4-speler (Archos 404) + evt. telefoon. Dit is de elektronica, waarbij de kans bestaat dat je ze tegelijk meedraagt.
De totale waarde zal dan liggen om en nabij de €1100,-, ruim binnen de verzekerde waarde.
In het geval van jou, een cameralens is het een heel ander verhaal. Ik denk niet dat de gemiddelde student in het bezit is van een cameralens, maar eerder van bovenstaande dingen.
Enige nadeel is dat je niet gedekt bent tegen verlies/vermissing, wat 'kan' voorkomen.
De totale waarde zal dan liggen om en nabij de €1100,-, ruim binnen de verzekerde waarde.
In het geval van jou, een cameralens is het een heel ander verhaal. Ik denk niet dat de gemiddelde student in het bezit is van een cameralens, maar eerder van bovenstaande dingen.
Enige nadeel is dat je niet gedekt bent tegen verlies/vermissing, wat 'kan' voorkomen.
manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.
Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood*). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn
Prijsvoorbeelden:
Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.
Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeetVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:59:
Ik denk dat dit wel een goede deal is, in het geval van het in bezit hebben van een Macbook en Mp4-speler (Archos 404) + evt. telefoon. Dit is de elektronica, waarbij de kans bestaat dat je ze tegelijk meedraagt.
[...]

Verwijderd
Er zijn verzekering die dat dekken, zoals www.studentencollectief.nl. Het is mogelijk dat je je tas vergeet in de trein tijdens het overstappen. Kun je wijten aan het feit eigen schuld, of aan vergeetachtigheid. Het wordt dan in ieder geval gedekt.DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:34:
[...]
Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeet
Eventueel bij diefstal waarbij het geheel aan jou te wijten is, zou je verlies/vermissing als reden kunnen opgeven. Voor €800,- zou ik het dan best even willen bellen, ongeacht de schaamte
Inmiddels de ANWB verzekering genomen. 50 euro per jaar is geen geld en je krijgt de nieuwwaarde terug mits de dagwaarde lager is dan 50% van de nieuwe waarde. Met een MBP ben ik daar niet zo bang voor.
Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...DaannO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:51:
Inmiddels de ANWB verzekering genomen. 50 euro per jaar is geen geld en je krijgt de nieuwwaarde terug mits de dagwaarde lager is dan 50% van de nieuwe waarde. Met een MBP ben ik daar niet zo bang voor.
Klopt, echter bij ABN heb je een bankrekening nodig en na een jaar is hij gelijk een stuk minder waard volgens hun waardoor je minder terug krijgt.sander- schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:47:
[...]
Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...
Ongeveer een maand geleden heb ik voor 799,- een nieuwe laptop gekocht. Hier zou ik nu graag een verzekering bij willen maar zie door de bomen het bos niet meer. Na het doorlezen van de topics op GoT ben ik al wel weer wat wijzer geworden maar ben er nog steeds niet uit.
Waarvoor ik graag verzekerd zou willen zijn:
- Diefstal (ook in universiteiten als de notebook aan een slot zit, en onderweg in het OV)
- Schade (bijv. door blikseminslag, spanning spieken etc., maar uiteraard geen opzettelijke schade)
Wellicht dat blikeminslag etc. niet haalbaar is.
Ik zit bij de Rabo en ben daar dus ook maar eens gaan informeren. Een Buiten-de-deur verzekering zit op +/- 95,- euro per jaar incl. overige kosten. Dat vind ik best een hoop geld. Ik zou zo'n verzekering voor 3 jaar willen en dan zit je dus op bijna 300,- euro, hierbij zijn ook je medebewoners verzekerd, heel leuk maar als je in je eentje woont heb je daar niets aan. Een kostbaarheden verzekering zou heel aantrekkelijk zijn maar daarvoor heb je een inboedelverzekering nodig en ik wil alleen een laptop verzekering. Zonder inboedelverzekering kost deze verzekering 10% v.d. nieuwwaarde per jaar en is er een eigen risico van 110,- Schiet je dus ook niet zoveel mee op.
De laptopverzekering van studentencollectief klinkt heel aantrekkelijk (premie is 2% v.d. nieuwwaarde) maar een beetje een vreemde bedoening vind ik het wel. In de voorwaarden komt het woord laptop, computer of notebook niet voor en ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar (er is wel een telefoonnummer maar er wordt niet opgenomen.)
De ABN-Amro verzekering is opzich wel aantrekkelijk maar ik het geen ABN rekening dus die is uitgesloten.
Over verzekeringen van Mahé (waar kan ik die eigenlijk afsluiten?) hoor ik vrij veel negatieve verhalen al is de prijs wel weer oké.
Is er iemand die zo'n verzekering heeft of er eentje weet voor een schappelijke prijs? Ik weet het namelijk niet meer....
- Diefstal (ook in universiteiten als de notebook aan een slot zit, en onderweg in het OV)
- Schade (bijv. door blikseminslag, spanning spieken etc., maar uiteraard geen opzettelijke schade)
Ik zit bij de Rabo en ben daar dus ook maar eens gaan informeren. Een Buiten-de-deur verzekering zit op +/- 95,- euro per jaar incl. overige kosten. Dat vind ik best een hoop geld. Ik zou zo'n verzekering voor 3 jaar willen en dan zit je dus op bijna 300,- euro, hierbij zijn ook je medebewoners verzekerd, heel leuk maar als je in je eentje woont heb je daar niets aan. Een kostbaarheden verzekering zou heel aantrekkelijk zijn maar daarvoor heb je een inboedelverzekering nodig en ik wil alleen een laptop verzekering. Zonder inboedelverzekering kost deze verzekering 10% v.d. nieuwwaarde per jaar en is er een eigen risico van 110,- Schiet je dus ook niet zoveel mee op.
De laptopverzekering van studentencollectief klinkt heel aantrekkelijk (premie is 2% v.d. nieuwwaarde) maar een beetje een vreemde bedoening vind ik het wel. In de voorwaarden komt het woord laptop, computer of notebook niet voor en ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar (er is wel een telefoonnummer maar er wordt niet opgenomen.)
De ABN-Amro verzekering is opzich wel aantrekkelijk maar ik het geen ABN rekening dus die is uitgesloten.
Over verzekeringen van Mahé (waar kan ik die eigenlijk afsluiten?) hoor ik vrij veel negatieve verhalen al is de prijs wel weer oké.
Is er iemand die zo'n verzekering heeft of er eentje weet voor een schappelijke prijs? Ik weet het namelijk niet meer....
Merk?-Elmer- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:17:
Ongeveer een maand geleden heb ik voor 799,- een nieuwe laptop gekocht.
[..]
Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-
Over welke type laptop hebben we het dan? In Nederland kun je gewoon in Euro's een Carepack kopen.-Elmer- schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:00:
[...]
Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-
Een HP 6361EUPcDealer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Over welke type laptop hebben we het dan?
De HP Pavilion dv6361eu kan uitgebreid worden met de U4821E HP 3y ADPickupRtn Pavilion Notebook SVC
Geen dagwaardedaling, 1x per jaar claimen (dus maximaal 3x), binnen 5 werkdagen ophalen/repareren/retour, afschrijving in 3 jaar, voorrang bij reparatie.
Voor EUR 369,00 en EUR 340,00 gezien op Nederlandse webshops.
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2007 22:22 ]
Tja, dat is dus een beetje mijn probleem... Dat is bijna de helft van de nieuwwaarde van de laptop... het zou voor mij pas voordelig zijn als de kans dat ik meer zou moeten betalen kleiner wordt en dat is hierbij zeker niet zo. Ik ben erg voorzichtig met mijn spullen en zeker wat betreft laptops, het is bij mij absoluut niet zo dat 1 op de 2 laptops kapot gaat of valt oid. binnen de 3 jaar. Als dat wel zo zou zijn zou dat de hoge premie verklaren maar dit is voor mij gewoonweg tè veel.
Verwijderd
Hoi.
Ik kwam al zoekend op google in dit topic. Ik hoopte namelijk dat iemand me wat advies zou kunnen geven (heb het topic al een beetje doorgespit). Ik heb van de zomer namelijk een laptop gekocht en alleen garantie uitgebreid en geen verzekering. Dom misschien, maargoed, kan er niks meer aan doen. Nu sleep ik mijn laptop veel naar school etc en wil ik 'm ook gewoon verzekerd hebben. Stel er loopt iemand tegenaan ofzo.... Probleem is alleen dat ik 'm dus niet meer via Toshiba (heb een Toshiba Satellite A200-13P) kan verzekeren, want dat moet binnen 30 dagen na aankoop. Nu ben ik dus op zoek naar eenzelfde verzekering zeg maar, maar dan eentje die ik wel nu nog kan aanschaffen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Ik kwam al zoekend op google in dit topic. Ik hoopte namelijk dat iemand me wat advies zou kunnen geven (heb het topic al een beetje doorgespit). Ik heb van de zomer namelijk een laptop gekocht en alleen garantie uitgebreid en geen verzekering. Dom misschien, maargoed, kan er niks meer aan doen. Nu sleep ik mijn laptop veel naar school etc en wil ik 'm ook gewoon verzekerd hebben. Stel er loopt iemand tegenaan ofzo.... Probleem is alleen dat ik 'm dus niet meer via Toshiba (heb een Toshiba Satellite A200-13P) kan verzekeren, want dat moet binnen 30 dagen na aankoop. Nu ben ik dus op zoek naar eenzelfde verzekering zeg maar, maar dan eentje die ik wel nu nog kan aanschaffen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Iemand enig idee of bij de ABN Amro Kostbaarhedenverzekering ook valschade wordt vergoed? Een idioot enkele maanden geleden heeft mijn Mac notebook laten stuiteren op een vliegtuigvliegveld (een douanemedewerker). Nu krijg ik steeds problemen op de punt waar het gevallen is toentertijd. De behuizing laat namelijk los. Denken jullie dat ik dit kan laten reparen op kosten van de ABN ?
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 17-11-2007 23:12 ]
Bel de ABN dan weet je hetalienfruit schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:32:
Iemand enig idee of bij de ABN Amro Kostbaarhedenverzekering ook valschade wordt vergoed? Een idioot enkele maanden geleden heeft mijn Mac notebook laten stuiteren op een vliegtuig. Nu krijg ik steeds problemen op de punt waar het gevallen is toentertijd. De behuizing laat namelijk los. Denken jullie dat ik dit kan laten reparen op kosten van de ABN ?
Je kunt het ook proberen te verhalen op de aansprakelijkheids verzekering van die 'idioot' denk ik ...
Zijn er tegenwoordig al wat betere reisverzekeringen die ook een laptop/camera/mobiel meeverzekeren?
Ik weet dat je het bij interpolis kan verzekeren maar daar heb ik zulk verschrikkelijk slechte ervaringen mee dat ik uit prencipe daar me nooit meer laat verzekeren.
anwb heeft ook een reisverzekering van+- 20euro maar die is dan weer alleen voor een laptop volgensmij.
ook hoef ik geen verzekering die een jaar duurt als ik maar 1 keer per jaar maximaal 2 week op vakantie ga.
Iemand toevallig adviezen, of aanraders?
Ik weet dat je het bij interpolis kan verzekeren maar daar heb ik zulk verschrikkelijk slechte ervaringen mee dat ik uit prencipe daar me nooit meer laat verzekeren.
anwb heeft ook een reisverzekering van+- 20euro maar die is dan weer alleen voor een laptop volgensmij.
ook hoef ik geen verzekering die een jaar duurt als ik maar 1 keer per jaar maximaal 2 week op vakantie ga.
Iemand toevallig adviezen, of aanraders?
Verwijderd
Met een reisverzekering zit ook al het andere dus camera en dergelijke ook in. Als je het maar 1x per jaar gebruikt, moet je bij het reisbureau om de voorwaarden van de reisverzekering vragen.
Je hebt altijd wel een eigen risico, maar het ligt dus ook weer aan waar je gaat boeken.
Lees op sites zoals D-reizen de verzekeringen en hun voorwaardes door en je weet genoeg.
Wat doe ik altijd als ik ga reizen? Een annulerings en reisverzekering erbij nemen bij hetzelde bureau waar ik ook gelijk boek. Uiteraard altijd de een betrouwbaar reisbureau nemen die aangesloten is bij de ANVR en SGR.
Je hebt altijd wel een eigen risico, maar het ligt dus ook weer aan waar je gaat boeken.
Lees op sites zoals D-reizen de verzekeringen en hun voorwaardes door en je weet genoeg.
Wat doe ik altijd als ik ga reizen? Een annulerings en reisverzekering erbij nemen bij hetzelde bureau waar ik ook gelijk boek. Uiteraard altijd de een betrouwbaar reisbureau nemen die aangesloten is bij de ANVR en SGR.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 21:23 ]
uhmVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:20:
Met een reisverzekering zit ook al het andere dus camera en dergelijke ook in. Als je het maar 1x per jaar gebruikt, moet je bij het reisbureau om de voorwaarden van de reisverzekering vragen.
Verwijderd
Sorry hoor, maar als je dat er dus bij had gezegd dan had het wat makkelijker geweest en had ik niet eens dat neer gezet.
Voortaan duidelijkere informatie geven? Want ga je naar Polen naar familie? Dus je hebt geen hotel, boekt dus helemaal niets, ja dan is een aparte reisverzekering wel handig.
Tja, dan raad ik toch een reisverzekering aan bij de ANWB als je daar bij aangesloten zit. Zeker handig als je met auto gaat.
Mobiele apparatuur
Voortaan duidelijkere informatie geven? Want ga je naar Polen naar familie? Dus je hebt geen hotel, boekt dus helemaal niets, ja dan is een aparte reisverzekering wel handig.
Tja, dan raad ik toch een reisverzekering aan bij de ANWB als je daar bij aangesloten zit. Zeker handig als je met auto gaat.
Mobiele apparatuur
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 01:15 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraag over de laptopverzekering van www.computerverzekeren.nl. Deze loopt via Mahe.
Ik heb het schadeformulier even gedownload om te bekijken en daar staat onderaan het volgende:
Voorts verplicht verzekeringnemer zich, door ondertekening van dit schade-/aangifteformulier, tot het alsnog betalen van de reparatiekosten aan de reparateur / leverancier, indien blijkt dat de betreffende schade(oorzaak), aldus de algemene voorwaarden niet is gedekt onder het door de verzekeringnemer gesloten verzekeringsovereenkomst.
Is dit normaal bij een laptopverzekering?
De laptop kan toch niet eerder worden gerepareerd dan dat de verzekeringsmaatschappij de reparatie heeft geregeld, aangezien Mahe alleen in natura uitkeert? Al doet deze tekst vermoeden dat ze eerst zeggen "laat hem maar repareren" en dat ik vervolgens het risico loopt dat ze toch niet uitkeren..
Ik heb het schadeformulier even gedownload om te bekijken en daar staat onderaan het volgende:
Voorts verplicht verzekeringnemer zich, door ondertekening van dit schade-/aangifteformulier, tot het alsnog betalen van de reparatiekosten aan de reparateur / leverancier, indien blijkt dat de betreffende schade(oorzaak), aldus de algemene voorwaarden niet is gedekt onder het door de verzekeringnemer gesloten verzekeringsovereenkomst.
De laptop kan toch niet eerder worden gerepareerd dan dat de verzekeringsmaatschappij de reparatie heeft geregeld, aangezien Mahe alleen in natura uitkeert? Al doet deze tekst vermoeden dat ze eerst zeggen "laat hem maar repareren" en dat ik vervolgens het risico loopt dat ze toch niet uitkeren..
Ik heb net de ANWB gebeld, om te informeren over een verzekering voor mijn Asus laptop (M51VA-AP013C, 1143 euro). Je krijgt je aankoopbedrag terug, behalve als de dagwaarde lager ligt dan 50%. Gevraagd na hoeveel jaar dat dan was (verzekeringen hebben daar tabellen voor), maar dat wou ze niet zeggen. Weet iemand toevallig wanneer die dagwaarde lager is dan 50% bij de ANWB?manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.
Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood*). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn
Prijsvoorbeelden:
Dit klopt helemaal, ze doen eigenlijk helemaal niets. Je mag het zelf allemaal regelen. Dus eerst laptop wegbrengen, prijsopgave doorsturen naar mahe. Na goedkeuring moet je het bedrag eerst overmaken aan de winkel (in mijn geval computerland). Hierna moet je de reparatie nota weer naar Mahe sturen. Dan maar afwahten hoe snel ze gaan betalen. Trouwens als het een schade is welke je zelf hebt veroorzaakt moet je ook zelf je eigen risico betalen. Meestal is dit 110 euro.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:52:
Hallo, ik heb een vraag over de laptopverzekering van www.computerverzekeren.nl. Deze loopt via Mahe.
Persoonlijk vindt ik deze verzekering niet echt nodig, zal hem zeker geen 2e keer afsluiten.
Misschien overbodig, excuus dan voor de kick.
Ik heb een maand geleden een Macbook Pro in Amerika gekocht. Ben me nu aan het oriënteren op het gebied van verzekeringen. Nu dateert de een-na-laatste post uit juli 2007 en ik ben benieuwd of iemand misschien ervaring had opgedaan in de tussentijd?
Ik heb een maand geleden een Macbook Pro in Amerika gekocht. Ben me nu aan het oriënteren op het gebied van verzekeringen. Nu dateert de een-na-laatste post uit juli 2007 en ik ben benieuwd of iemand misschien ervaring had opgedaan in de tussentijd?
[ Voor 1% gewijzigd door Tantalus22 op 29-09-2009 11:45 . Reden: spelling... ]
Als je echt een allround verzekering wilt zal je al gauw 1/5 van de nieuw waarde aan premie betalen. Lees vooral de kleine lettertjes goed want voor dit soort apparatuur zijn de kleine lettertjes bepalend.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Zal het topic nog eens uitgebreid doorpluizen, maar ik ben ook op zoek naar een verzekering die zowel "accidental damage" als diefstal dekt. Met betrekking tot de diefstal dekking zoek ik een verzekering die ook dekt als mijn laptop met een slot is vastgemaakt in een openbare ruimte. Veel verzekeringen dekken voor zo ver ik dat heb kunnen ontdekken alleen als er uit huis of een prive ruimte wordt gestolen. Ik wil hem juist verzekerd hebben als ik hem in een bibliotheek of trein gebruik ofzo. Ik zal hem niet onbeheerd achter laten, maar als ie ergens gestolen wordt dan is het daar, niet uit mijn slaapkamer (hoop ik...).
Verwijderd
FF een kick omhoog.
recentelijk heb ik een HP g62 (570euro) en een canon 500D (550 euro) gekocht.
In mijn zoektocht kun je of alleen de zaken apart verzekeren of je moet er een inboedelverzekering bij nemen.
Of je hebt alleen een buiten de deur verzekering.
Ik zoek dus een verzekering die mijn mobiele apparatuur (laptop + cam) zowel binnenshuis als buitenshuis verzekert tegen diefstal en schade zonder dat ik andere producten moet afnemen.
(een inboedelverzekering gaat uit van veel waarde in huis, dus de premie ook, dat terwijl de inboedelwaarde van mijn kamer niet hoog is op de laptop en camera na)
recentelijk heb ik een HP g62 (570euro) en een canon 500D (550 euro) gekocht.
In mijn zoektocht kun je of alleen de zaken apart verzekeren of je moet er een inboedelverzekering bij nemen.
Of je hebt alleen een buiten de deur verzekering.
Ik zoek dus een verzekering die mijn mobiele apparatuur (laptop + cam) zowel binnenshuis als buitenshuis verzekert tegen diefstal en schade zonder dat ik andere producten moet afnemen.
(een inboedelverzekering gaat uit van veel waarde in huis, dus de premie ook, dat terwijl de inboedelwaarde van mijn kamer niet hoog is op de laptop en camera na)
Mijn excuses voor de enorme kick, maar ik heb vandaag voor €588 een nieuwe laptop gekocht en zou hem graag 1 of 2 jaar verzekerd willen hebben voor hardware schade.
Ik heb de vorige keer €250 voor reparatie moeten betalen, omdat ik mijn ondegelijke laptop 40 centimeter op de grond liet vallen.
De prijzen voor het verzekeren van de laptop verschillen enorm. Kunnen jullie een bedrijf aanraden?
Ik heb de vorige keer €250 voor reparatie moeten betalen, omdat ik mijn ondegelijke laptop 40 centimeter op de grond liet vallen.
De prijzen voor het verzekeren van de laptop verschillen enorm. Kunnen jullie een bedrijf aanraden?
Schopickeicke schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zal het topic nog eens uitgebreid doorpluizen, maar ik ben ook op zoek naar een verzekering die zowel "accidental damage" als diefstal dekt. Met betrekking tot de diefstal dekking zoek ik een verzekering die ook dekt als mijn laptop met een slot is vastgemaakt in een openbare ruimte. Veel verzekeringen dekken voor zo ver ik dat heb kunnen ontdekken alleen als er uit huis of een prive ruimte wordt gestolen. Ik wil hem juist verzekerd hebben als ik hem in een bibliotheek of trein gebruik ofzo. Ik zal hem niet onbeheerd achter laten, maar als ie ergens gestolen wordt dan is het daar, niet uit mijn slaapkamer (hoop ik...).
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Aangezien ik dagelijks bij klanten en/of bij de TU Delft zit met mijn laptop (en in de tussentijd dus ook in de trein) ben ik op zoek naar een verzekering die dit ook kan dekken. Niet bij onbeheerd achterlaten natuurlijk, maar wel bij diefstal door beroving (en, indien mogelijk, bij diefstal als de laptop aan een kabel lag).
Van de TU zie ik wel een paar verzekeringen maar die lijken het allemaal niet te dekken:
- http://www.icto.tudelft.n...oject/verzeker-je-laptop/
- http://www.icto.tudelft.n...p/laptopverzekering-mahe/
- http://www.icto.tudelft.n...p/laptopverzekering-vssd/
Daarnaast ben ik ook wat bang voor schade. Mijn oude laptop (Thinkpad) kon best wel een stootje hebben en heeft dat ook weleens gehad (vriend van me die een glas melk over m'n toetsenbord heen gooide bijvoorbeeld