[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 10.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

nee, onlangs had steam wat info gepubliceerd ivm welke cpu's het meeste gebruikt werden, gpu's..
G80 kwam er mooi in voor. 2900xt stond zelfs neit in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220945

als je goed gelezen had stond daar de R600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:11
Anoniem: 219166 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:21:
nee, onlangs had steam wat info gepubliceerd ivm welke cpu's het meeste gebruikt werden, gpu's..
G80 kwam er mooi in voor. 2900xt stond zelfs neit in de lijst.
Dat betekent niet dat steam-users geen r600 hebben, maar dat betekent dat er een bug in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

dominator schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:53:
De G80 chips zijn nog altijd niet aan te slepen bij nvidia, wat dat betreft heeft de X2900 echt totaal geen effect gehad op de verkopen van Nvidia.
De X2900 niet nee, de HD2900 wel :P

Volgens mij klopt Valve's survey niet helemaal meer nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:24

PauseBreak

derp!

Jejking schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

De X2900 niet nee, de HD2900 wel :P

Volgens mij klopt Valve's survey niet helemaal meer nee.
Ze zijn dan ook druk bezig om het ding te updaten. De afgelopen 3x dat ik Steam starte werd mij gevraagd of ik die Survey wou invullen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

maar ik denk dat ook wel bitterweinig mensen een 2900xt hebben hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 219166 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:01:
maar ik denk dat ook wel bitterweinig mensen een 2900xt hebben hoor...
Tja, aan denken hebben we niks, misschien loopt er hier toevallig een groep nVidia gasten rond,(En doet het jou denken dat er meer G80's in omloop zijn) maar in werkelijkheid zijn er meer HD2900XT's in omloop dan G80's ;) (Slechts een voorbeeld :P)

Anyway, hier dan een HD2900XT gebruiker :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 17:22
Ik heb de laatste tijd last dat mijn spellen haperen en ik heb alles al geprobeerd om dit op te lossen.
Alleen nu zag ik dat mijn gpu core op 275 mhz draait :? ivp van 650 MHz, dat scheelt nog al wat.
Het gaat hier om een msi nvidia 7900 gto.
Hoe kan ik de gpu core op 650 mhz zetten. Ik ben niet bezig geweest met overclocken of andere dingen.

Edit: Heb net een benchmark test gedaan met Video Card Stability test en daar kwam een score van 179 :X Volgens mij klopt dat ook niet. Dit zou er volgens de site moeten uit komen 2183-3079. Toch wel een enorm verschil met die van mij

Mijn systeem bestaat voor de rest uit:
-AMD Athlon 64 X2 6000+
-MSI K9N Sli Platinum
-Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 (2x 1gb)
-MSI Nvidia 7900 gto
-Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2
-FSP Group 400 watt

Is mijn videokaart kapot :?

[ Voor 40% gewijzigd door Florian op 09-08-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Florian schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:22:
Ik heb de laatste tijd last dat mijn spellen haperen en ik heb alles al geprobeerd om dit op te lossen.
Alleen nu zag ik dat mijn gpu core op 275 mhz draait :? ivp van 650 MHz, dat scheelt nog al wat.
Het gaat hier om een msi nvidia 7900 gto.
Hoe kan ik de gpu core op 650 mhz zetten. Ik ben niet bezig geweest met overclocken of andere dingen.
2D mode? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgend deeltje? ;)

@ Hieronder: er staat ''slechts een voorbeeld''!

[ Voor 57% gewijzigd door Jejking op 09-08-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

MensionXL schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

Tja, aan denken hebben we niks, misschien loopt er hier toevallig een groep nVidia gasten rond,(En doet het jou denken dat er meer G80's in omloop zijn) maar in werkelijkheid zijn er meer HD2900XT's in omloop dan G80's ;) (Slechts een voorbeeld :P)

Anyway, hier dan een HD2900XT gebruiker :P
waar baseer jij dat op ?
want het is juist anderom :>

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 09-08-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 226494 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:10:
[...]

waar baseer jij dat op ?
want het is juist anderom :>
Lezen is nog altijd een kunst voor mensen... :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ok, dus de specs van de G92 zijn slechts geruchten. Toch hebben we hierdoor ontzettend hoge verwachtingen, en als deze worden waar gemaakt zal zelfs ik, voor het eerst in mijn leven, een videokaart kopen voor 600 euro. Nvidia heeft geen keus }) Als ze dit niet waar kunnen maken gaan we de nieuwe kaart gewoon boycotten. Daarnaast zal niemand van een achterlijk dure 8800GTX upgraden naar een kaart die, laten we zeggen, 25 procent sneller is en daar weer 600 euro voor neertellen. Daarnaast zal het een mooie klap in het gezicht zijn van AMD, die Nvidia zelfs nu al niet bij kan houden. Flink wat marktaandeel erbij en gamers blij. Het mag wat kosten en met games als Crysis en UT in de maak zal de nieuwe serie als warme broodjes over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
hattorihanzo schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:11:
Daarnaast zal het een mooie klap in het gezicht zijn van AMD, die Nvidia zelfs nu al niet bij kan houden.
Nou, fantastisch. Wat zal ik lachen als jij dalijk 1000 euro voor een mainstream videokaart mag neertellen omdat AMD failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22

_Apache_

For life.

SideSwipe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:52:
[...]

Ik moet hier zelf al 2 weken wachten op een Asus 8800 GTS... Schijnt nogal veel levertijd op te zitten... Ik ben daarom maar overgestapt op een XFX 8800 GTS Extreme... Hopen dat deze wel wat sneller leverbaar is :)
Schatting bij de betaling was een levertijd van 10-20 werkdagen.

Heb gister een bericht mogen ontvangen dat mijn kaart de 13e klaarligt voor mij en zal worden opgestuurd. Dus dat maakt een levertijd van 12 dagen. In principe verloopt alles perfect, alleen ben ik - als tweaker zijnde - natuurlijk wat ongeduldig om mijn nieuwe hardware te mogen ontvangne.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 10-08-2007 09:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Beetje offtopc, maar vond het nutteloos er een nieuw topic voor te maken -->

De 8800GTS zoemt een beetje als hij aan het koelen is, ik vind em vrij stil, maar ik heb zo'n gevoel dat hij stiller kan. Nu heb ik vroeger bij veel enermax luxe casefans die grill eraf gesloopt omdat deze ervoor zorgde dat de fan meer herrie maakte ... nu vroeg ik me af :/ ... wat nou als je die heat exhaust plate (onder je monitor aansluitingen) eens helemaal uitvijlt? Totdat het zeg maar een groot vierhoekig gat is? Dan ondervindt de lucht toch de helft minder weerstand met naar buiten geduwd worden, zal me allicht schelen?

Gekke gedachte of plausible mini tweak :) ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cassius schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:30:
Beetje offtopc, maar vond het nutteloos er een nieuw topic voor te maken -->

De 8800GTS zoemt een beetje als hij aan het koelen is, ik vind em vrij stil, maar ik heb zo'n gevoel dat hij stiller kan. Nu heb ik vroeger bij veel enermax luxe casefans die grill eraf gesloopt omdat deze ervoor zorgde dat de fan meer herrie maakte ... nu vroeg ik me af :/ ... wat nou als je die heat exhaust plate (onder je monitor aansluitingen) eens helemaal uitvijlt? Totdat het zeg maar een groot vierhoekig gat is? Dan ondervindt de lucht toch de helft minder weerstand met naar buiten geduwd worden, zal me allicht schelen?

Gekke gedachte of plausible mini tweak :) ?
DIe exhaust plate kun je vrij simpel verwijderen, scheelt weer wat schuren.... ;) Schijnt het losdraaien van twe schroefjes te zijn, maar heb het zelf neit gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:24
Ik heb een shuttle met een Pentium M 760 2GHz @ 2.4 lopen, met onboard vga. dus...... tijd voor een nieuwe kaartje. Ik lees zo op sites dat deze op hetzelfde niveau presteert als een Althon X2 4800+ (zie hier link

ik heb alleen ruimte voor een single slot kaart. Als ik een 8600GTS koop is mijn CPU de bottleneck? of kan ik nog eventjes wachten totdat een snellere kaart te koop komt. ik heb geen haast dus kan nog een paar maandjes wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Chillmeister schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:51:
Ik heb een shuttle met een Pentium M 760 2GHz @ 2.4 lopen, met onboard vga. dus...... tijd voor een nieuwe kaartje. Ik lees zo op sites dat deze op hetzelfde niveau presteert als een Althon X2 4800+ (zie hier link

ik heb alleen ruimte voor een single slot kaart. Als ik een 8600GTS koop is mijn CPU de bottleneck? of kan ik nog eventjes wachten totdat een snellere kaart te koop komt. ik heb geen haast dus kan nog een paar maandjes wachten
Nee, je CPU zal geen bottleneck zijn. Een 8600GTS is te vergelijken met een 7900gt, en ik heb bemerkt dat mijn 3700+ op stock geen bottleneck is voor een 7950gt, want als ik deze overclock van 2.2 GHz naar 2.8 GHz dan neemt mijn SM2.0 en HDR/SM3.0 score maar met 5~10 puntjes toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

leonpwner1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:54:
[...]

Nee, je CPU zal geen bottleneck zijn. Een 8600GTS is te vergelijken met een 7900gt, en ik heb bemerkt dat mijn 3700+ op stock geen bottleneck is voor een 7950gt, want als ik deze overclock van 2.2 GHz naar 2.8 GHz dan neemt mijn SM2.0 en HDR/SM3.0 score maar met 5~10 puntjes toe.
offtopic:
Volgens mij kan je een 8600GTS beter vergelijken met een 7900GS, een 7900GT staat er toch wel boven ... (bron = THG / all games average tabel)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Cassius schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:56:
[...]

offtopic:
Volgens mij kan je een 8600GTS beter vergelijken met een 7900GS, een 7900GT staat er toch wel boven ... (bron = THG / all games average tabel)
Nouja, het verschil tussen een GT en GS is natuurlijk niet erg groot, ze hebben dezelfde clocksnelheid maar de GS variant mist 2 shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Fly-guy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:07:
[...]

DIe exhaust plate kun je vrij simpel verwijderen, scheelt weer wat schuren.... ;) Schijnt het losdraaien van twe schroefjes te zijn, maar heb het zelf neit gedaan
nee die zitten aan elkaar vast dus onmogelijk ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MexxT schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:13:
[...]

Niets is onmogelijk met een dremel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
leonpwner1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:14:
[...]

Niets is onmogelijk met een dremel >:)
nee ha ha 8)7

maar als jij dat plaatje weg kan halen met 2 schroeftjes loshalen ZONDER dremel, dan buig ik diep voor je :P

iemand die me kan helpen btw?

nv4_disp.dll BSOD

[ Voor 13% gewijzigd door MexxT op 10-08-2007 22:48 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
MexxT schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:13:
[...]

In dit topic staat deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.tinyland.org/PCStuff/PCIPlate.jpg. Ben je wel de hele plaat kwijt, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Fly-guy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:13:
[...]

[afbeelding]. Ben je wel de hele plaat kwijt, maar ja....
Is dat de 8800GTX? Ik heb hier waterkoeling klaar liggen voor als de 880GTX binnen komt. Zo'n extra fan outtake zou dus nutteloos zijn in mijn geval, daar heb ik nu namelijk een USB bracket zitten....

Damn, dat is wel balen, dat word dus erafhalen en de dremel erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een extra vraagje, ik haal dan waarschijnlijk even die backplate eraf, maar hebben jullie ook die dikke stikkers met goop verwijderd en er AS5 tussen gedaan? Ik durf het niet zo goed omdat er dan zometeen geen goed contact meer is :/ ? Ik bedoel die witte meuk stickers zijn wel 2mm dik ofzo ...

Ik wilde eigenlijk gewoon netjes schoonmaken met ArtiClean, dan AS5 op de core / mem / vrm plaatsen (dun laagje) ... bad or good idea?

Edit -->

Ik lees hier (http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1193214) verschillende dingen. AS5 moet je op de core doen, maar ceramique op de vrm en het mem (anders vernaggel je dat?). Verder moet je vrij veel AS5 gebruiken omdat de core en de heatsink niet super aansluiten.

Lukt het goed zie je de temp vaak 8-12 graden droppen onder volle bak load, dus het is het wel waard, maar zijn er al ervaringen? Ik ben een bietje nervous ...

[ Voor 34% gewijzigd door Cassius op 11-08-2007 10:43 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb de koeler van m'n 7900gt er eens opnieuw opgezet, de dikke plakkaat standaard pasta vervangen door Zalman pasta die ik bij mijn VF700 kreeg. Gewoon een heel dun laagje over de core gesmeerd met een creditcard, originele koeler er weer opgezet, en toen bleef hij zo'n 15 graden koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Cassius schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:27:
Een extra vraagje, ik haal dan waarschijnlijk even die backplate eraf, maar hebben jullie ook die dikke stikkers met goop verwijderd en er AS5 tussen gedaan? Ik durf het niet zo goed omdat er dan zometeen geen goed contact meer is :/ ? Ik bedoel die witte meuk stickers zijn wel 2mm dik ofzo ...

Ik wilde eigenlijk gewoon netjes schoonmaken met ArtiClean, dan AS5 op de core / mem / vrm plaatsen (dun laagje) ... bad or good idea?

Edit -->

Ik lees hier (http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1193214) verschillende dingen. AS5 moet je op de core doen, maar ceramique op de vrm en het mem (anders vernaggel je dat?). Verder moet je vrij veel AS5 gebruiken omdat de core en de heatsink niet super aansluiten.

Lukt het goed zie je de temp vaak 8-12 graden droppen onder volle bak load, dus het is het wel waard, maar zijn er al ervaringen? Ik ben een bietje nervous ...
als je alles er af haalt en ook alles weer met as5 bedekt dan kan het wel :)

die dikke stikkers met goop zijn echt geen 2 mm dik, de cooler ligt hier naast me, de dikste is misschien een halve mm, en de dunste kan je het metaal door zien ;)
Fly-guy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:13:
[...]

[afbeelding]. Ben je wel de hele plaat kwijt, maar ja....
ja dan ben je de hele plaat kwijt. Ik ging er van uit dat jullie bedoelde het plaatje met de gaten (deel waar de zwarte schroefjes zitten) Zonder die plaat kan je hem namelijk ook niet meer vast zetten, en dat is lijp!

[ Voor 19% gewijzigd door MexxT op 11-08-2007 11:33 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

MexxT schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

als je alles er af haalt en ook alles weer met as5 bedekt dan kan het wel :)

die dikke stikkers met goop zijn echt geen 2 mm dik, de cooler ligt hier naast me, de dikste is misschien een halve mm, en de dunste kan je het metaal door zien ;)

[...]

ja dan ben je de hele plaat kwijt. Ik ging er van uit dat jullie bedoelde het plaatje met de gaten (deel waar de zwarte schroefjes zitten) Zonder die plaat kan je hem namelijk ook niet meer vast zetten, en dat is lijp!
Ik wil mn kaart nog wel vast kunnen zetten :/ ... dus dat plaatje blijft er maar op. Dremelen doe ik toch maar niet aangezien ik daarmee mijn lieve garantie inlever.

Maar MexxT jij hebt dus ook overal AS5 op gedaan ... ook op het geheugen (want ik zie op meerdere plekken dat dat niet kan ...)? En gewoon net zo'n dun laagje als bij een proc bijvoorbeeld neem ik aan. Werden je temps beter?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Cassius schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Ik wil mn kaart nog wel vast kunnen zetten :/ ... dus dat plaatje blijft er maar op. Dremelen doe ik toch maar niet aangezien ik daarmee mijn lieve garantie inlever.

Maar MexxT jij hebt dus ook overal AS5 op gedaan ... ook op het geheugen (want ik zie op meerdere plekken dat dat niet kan ...)? En gewoon net zo'n dun laagje als bij een proc bijvoorbeeld neem ik aan. Werden je temps beter?
Ik heb een HR-03 op mijn kaart zitten @ the moment.
Geen stock cooler met AS5. ;)

De cooler ligt naast me, vandaar da ik kan zien watvoor pads er op liggen :p

Wat ik zou doen, is op de core in het midden een kruis maken met AS5 (niet uitsmeren). De mem chips doe je een half rijstkorreltje in het midden, ook niet uitsmeren, en op de VR's achteraan doe je op elk een puntje. op de Ramdac kan je natuurlijk ook normaal as5 doen. (spreekt voor zig)

AS geleid niet, dus wees niet bang als het op contacten komt. (bron is de site van arctic)

Persoonlijk vind ik het er erg op lijken dat nvidia zelf al Arctic cooling MX-1 heeft gebruikt op de GPU, en als dat echt zo is, dan zou ik het zelf ook niet vervangen door AS5, aangezien MX-1 beter geleid.

ook op internet heb ik veel gelezen over temp steigingen, dus als ik jou was zou ik even goed nadenken of je het wel wil doen ;)

anders bestel je gewoon voor 41 euro een Thermalright HR-03 Plus, deze koelen enorm goed, mijn kaart heeft de volgende temps:

GPU : 35 °C (95 °F)
GPU diode : 42 °C (108 °F)
GPU omgeving: 34 °C (93 °F)

onder load:

GPU : 45 °C (95 °F)
GPU diode : 52 °C (108 °F)
GPU omgeving: 41 °C (93 °F)

uitstekend voor luchtkoeling dus >:)

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 11-08-2007 14:52 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ken de HR-03 Plus wel, maar die prijs is me te gortig man ... 45 incl. verzenden --> dat is een vijfde van mijn GTS qua prijs; gaat een beetje fur :/ .

Overigens denk ik niet dat het MX-1 is ... die dikke goop is gewoon een voorgeplakte sticker. Maar je hebt dus geen directe ervaring met AS5 op die videokaart? Grmbl. Naja ik laat hem wel even stock draaien en kijken wat er gebeurt.

Btw; mijn mening is dat je bij dit soort kaarten de hitte echt buiten wilt dumpen. OTES style.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
MexxT schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

Ik heb het zelf ook niet gedaan, maar inderdaad, je verliest de gehele plaat. Geen idee of dat "kwaad" kan.... (en of het überhaupt iets oplevert qua koeling of geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
aangezien de 9800 serie pci express 2.0 gebruikt meot je daarvoor ook een ander moederbord hebben? Of kunnne die kaarten ook zonder problemen op de huidige p35 mobo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Dat zal perfect passen, het is backward compatible :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ is behoorlijk teleurgesteld in MS' DirectX10.1 na het aanschaffen van zijn nieuwe 8800 :(.

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

_Apache_ schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:47:
* _Apache_ is behoorlijk teleurgesteld in MS' DirectX10.1 na het aanschaffen van zijn nieuwe 8800 :(.
Licht het ook even toe in plaats van zo'n one-liner, hier kan niemand iets mee en het staat nog trollerig ook. Wat heb je gezien en hoe was het? :)

Besides: vermeld dan ook even dat het om een bèta gaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 13-08-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jejking schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:54:
[...]

Licht het ook even toe in plaats van zo'n one-liner, hier kan niemand iets mee en het staat nog trollerig ook. Wat heb je gezien en hoe was het? :)

Besides: vermeld dan ook even dat het om een bèta gaat ;)
*is inmiddels weer afgekoeld en had wat dingen niet goed gelezen in het artikel..

Wat ik niet begrijp is het volgende..

Wat gaan die ontwikkelaars nu uberhaupt doen? Verder op 10.1 of 10 uitwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Je had toch eerst ook directx 8 en 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Anoniem: 159816 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:27:
Je had toch eerst ook directx 8 en 8.1?
Waar doel je precies op?

Ik snap dat er verschillende versies komen en gaan, maar waarom 10.0 ( om het maar even te noemen ) niet zou werken met 10.1 vind ik beetje onlogisch. Zo moeten consumenteren die al over zijn naar 10 nog is nieuwe hardware kopen om bij te blijven ( als ik het goed interpreteer )..

Daarnaast is mij nog onduidelijk wanneer 10.1 word geintroduceerd, verschillende zeggen dat het nog heel lang gaan duren omdat het niet klaar is met ontwikkeling en het artikel schrijft dat het met Vista SP1 zou moeten meekomen, dus over ongeveer 2 a 3 Q's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Dat ik me er niet zo druk om maak :). Denk dat we pas iets van 10.1 gaan zien volgend jaar. November/december komen pas de eerste 10.1 kaarten uit (G90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm dat is zo, er schoten wat verkeerde gedachten door mijn hoofd, geloof dat het wel goed zit..

Je kan helaas niet altijd bij blijven en mijn Celeron is gewoon aan vervanging toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een korte vraag, is die nvidia 8600 gts serie van xfx en de xfx videokaarten in het algemeen een beetje stil?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:35:
Even een korte vraag, is die nvidia 8600 gts serie van xfx en de xfx videokaarten in het algemeen een beetje stil?
Dat zou je even moeten zoeken, maar zijn er geen passieve varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

sorry alsk wat overgeslagen heb..maar wat gaan zoal de midrange kaarten zijn van de 9XXX serie? en hoe presteren ze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 218209 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:19:
sorry alsk wat overgeslagen heb..maar wat gaan zoal de midrange kaarten zijn van de 9XXX serie? en hoe presteren ze? :)
De 9600? :')

Hoe presteren ze? Afschuwelijk slecht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@ LaZeR1:
Kom jij uit de toekomst? Die dingen zijn er nog niet hoor :P De 8xxx reeks is net uit :P

@_Apache_:
Er zijn ook passieve varianten maar omdat ik de 8600 gts wil is daar geen een van met passieve koeling, en van xfx weet ik niet en kan ik niet veel vinden over de koeler, dus als een er ervaring mee heeft, ik wil het graag weten :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik heb een korte vraag waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik ben van plan om een 8800GTX te kopen en daarnaast een 8600GT(S) te zetten.

Die 8600GT(S) wil ik specifiek inzetten voor video encoding aangezien de CPU hierdoor enorm wordt ontlast en ik dan verder kan gaan met andere dingen.

Kan ik deze 2 kaarten ook in SLI zetten en zo ja, hoe groot zal m'n winst dan zijn tov de 8800GTX alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:23:
@ LaZeR1:
Kom jij uit de toekomst? Die dingen zijn er nog niet hoor :P De 8xxx reeks is net uit :P
Bijna een jaar is niet echt 'net' in computerland ;)
@_Apache_:
Er zijn ook passieve varianten maar omdat ik de 8600 gts wil is daar geen een van met passieve koeling, en van xfx weet ik niet en kan ik niet veel vinden over de koeler, dus als een er ervaring mee heeft, ik wil het graag weten :)
Je kan wellicht een koeler kopen van een speciale fabrikant ( Zalman, Thermaltake etc. ).
Maar vanwaar deze zoektocht? Heb je berichten ontvangen dat deze kaart zoveel geluid maakt? Er zijn namelijk berichten die tegenovergestelde berichten..
Namoh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:28:
Ik heb een korte vraag waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik ben van plan om een 8800GTX te kopen en daarnaast een 8600GT(S) te zetten.

Die 8600GT(S) wil ik specifiek inzetten voor video encoding aangezien de CPU hierdoor enorm wordt ontlast en ik dan verder kan gaan met andere dingen.

Kan ik deze 2 kaarten ook in SLI zetten en zo ja, hoe groot zal m'n winst dan zijn tov de 8800GTX alleen?
Gebruikt video encoding niet meer RAM, HDD en CPU? Omdat je nog steeds met softwarematige codecs werkt..

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 14-08-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
_Apache_ schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:38:

Gebruikt video encoding niet meer RAM, HDD en CPU? Omdat je nog steeds met softwarematige codecs werkt..
Volgens deze test niet: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ah, je hebt het over HD, dan gaat dat wel op ja, afaik.

Waarom niet 2 dezelfde kaarten in SLI, volgens mij werkt dat optimaler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Omdat volgens mij 2x een 8600GT(S) minder snel is dan een 8800GTX alleen.
Dus ik wil de 8800GTX voor spellen gebruiken en dan de 8600GT(S) voor het HD encoden.

Nog een (stomme) vraag, als ik deze 2 kaarten naast elkaar zou zetten wordt dan automatisch de 8600GT(S) gebruikt voor het encoden of moet ik dat nog speciaal aangeven aangezien de 8800GTX als primaire kaart gebruikt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Namoh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:09:
Omdat volgens mij 2x een 8600GT(S) minder snel is dan een 8800GTX alleen.
Dus ik wil de 8800GTX voor spellen gebruiken en dan de 8600GT(S) voor het HD encoden.

Nog een (stomme) vraag, als ik deze 2 kaarten naast elkaar zou zetten wordt dan automatisch de 8600GT(S) gebruikt voor het encoden of moet ik dat nog speciaal aangeven aangezien de 8800GTX als primaire kaart gebruikt gaat worden?
Ik denkdat het niet gaat lukken. SLI is al helemaal niet mogelijk (dacht ik) en verschillende functies per kaart laten doen? Hoe ga je dat doen met je stekker van de monitor? Maar misschien kun je softwarematig 1 kaart uitzetten zodat de ander de default wordt?
(snap eigenlijk neit echt wat je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Dus als ik het goed begrijp zal ik moeten kiezen tussen:
- een hoog CPU gebruik tijdens HD encoding maar wel veel grafische kracht voor spellen -> de 8800GTX
- of een laag CPU gebruik tijdens HD encoding maar minder grafische kracht voor spellen -> 8600GT(S).

Een combinatie is dus niet mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

Ik zit te twijfelen tussen een paar video kaarten.

- Geforce 8800 GTS 320 MB
- Geforce 8800 GTS 640 MB
- Ati 2900 XT 520 MB
of de 8600 GTS 256 MB

Ik ga de kaart veel gebruiken voor 3D software (en af en toe een game).
En omdat je dat niet terug vind in de reviews vraag ik het hier even.

Ik werk zelf veel met 3DS max en photoshop en Maya.
En ik beginne in Aug met de opleiding game Design.
Waar ik ook met ander software program as ga werken (Zbrush,Motion Builder, enz enz).

En ik wil binnen kort me nieuwe systeem hallen maar ik twijfel dus nog over de video kaart.

De Spec van me nieuwe systeem.
Intel Core 2 Quad Q6600
Chieftec CFT-560A 560Watt
GigaByte P35-DS3R
Hitachi Deskstar T7K500 320 Gb
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit
Grafische kaarten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Ik heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij heeft je Q6600 meer invloed dan je grafische kaart.
De programma's die je gebruikt maken goed gebruik van alle 4 de cores, maar misschien dat iemand dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Namoh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:08:
Dus als ik het goed begrijp zal ik moeten kiezen tussen:
- een hoog CPU gebruik tijdens HD encoding maar wel veel grafische kracht voor spellen -> de 8800GTX
- of een laag CPU gebruik tijdens HD encoding maar minder grafische kracht voor spellen -> 8600GT(S).

Een combinatie is dus niet mogelijk? :?
Afaik niet. Maar wat voor games wil je gaan spelen die een GTX prefereren boven een GTS(oc edition )?
Hiervoor zou je in theorie al een dikke voeding nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

_Apache_ schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:12:
[...]

Afaik niet. Maar wat voor games wil je gaan spelen die een GTX prefereren boven een GTS(oc edition )?
Hiervoor zou je in theorie al een dikke voeding nodig hebben.
Ja ik had die special genomen omdat je de dat voor all merk bij het renerden van de
3d modellen/animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Hacku schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:11:
Dat zal perfect passen, het is backward compatible :)
krijg je dan niet een beperking in prestaties? een PCI-E 2.0 kaart in een 1.6 slot?

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 08:56
Is er al meer info over de release date van de AGP versies van de 8x00GT/S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 09-05 12:26
Voor zover ik weet komen er van nVidia geen AGP kaarten meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Misschien ook wel leuk om in de startpost te verwerken, [cooling 8800GTS] Thermalright HR-03 Plus vs Zalman VF1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 11-05 08:56
Dan ben ik straks genoodzaakt om een AMD/Ati kaart in mijn pctje te stoppen. (wil namelijk alleen van de H.264 features gebruik maken.

Was quote@Bramm

[ Voor 6% gewijzigd door CarJunkyXL op 14-08-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
m.lammers schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:36:
Dan ben ik straks genoodzaakt om een AMD/Ati kaart in mijn pctje te stoppen. (wil namelijk alleen van de H.264 features gebruik maken.

Was quote@Bramm
Pak je een 2400 of 2600 ATI kaart voor AGP
Komen in Sept op de markt en supporten perfect H.264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 02-05 07:35
The Source schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:54:
[...]

Pak je een 2400 of 2600 ATI kaart voor AGP
Komen in Sept op de markt en supporten perfect H.264
Dus de AGP NVIDIA kaarten ondersteunen geen H.264?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zomaar nieuwsgierig --> Met de standaard instellingen van de 8800GTS320 haal ik 9500 punten in 3DMark '06 Pro ... en dat is gemiddeld na 5 runs.

Maar als ik nu in het nVidia control panel zelf alle instellingen op performance zet, AA uit force, mipmap snel maar ik klooi NIET met de LOD. Toch springt de score dan naar de 9700 punten zonder aan de Futuremark instellingen te hebben gezeten. Ook wordt zo'n score gewoon WHQL / FM approved volledig geaccepteerd.

Is dat nu sneaky of doet veel mensen dit om een beetje met punten te stoeien? Vind het wel leuk als hobby; uiteindelijk doel is 10.400 ongeveer.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

aval0ne schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

Zegt hij dat? Doe die groene bril nou eens af en kap met dat aggressieve toontje. In het topic wijst hij twee ATi kaarten aan; hij zegt helemaal -niets- over de nVidia counter parts en jij springt er alweer boven op.

Zegt hij dat de 1 slechter is? En je weet dondersgoed dat op het moment van schrijven de ATi kaarten de CPU meer ontlasten als de nVidia kaarten; met kortzichtigheid beroof je jezelf van een goede mening.

[ Voor 21% gewijzigd door Cassius op 14-08-2007 18:25 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey had ff niet gevolgd kwa drivers
ik loop nu 158.28 (equal to 158.24)
en ik zag dat 162.22 al een tijdje uit is.. is er performance op 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

[...]

Ik dacht: ''wat een onzin'', toen ik dit las. Toen nam ik toch maar een duik in de PW, en wat blijkt:

Er is geen ENKELE AGP-kaart van nVidia's GF8-series te bekennen! Zou dit dan het slippertje van nVidia zijn waar AMD van kan profiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

[...]

Er was net gezegd geweest dat er geen 8x00 AGP kaartjes te verschijnen staan. Daar doelde the Source imo op. Beetje beter lezen dus, ipv meteen te gaan flamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Cassius schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:23:
Zomaar nieuwsgierig --> Met de standaard instellingen van de 8800GTS320 haal ik 9500 punten in 3DMark '06 Pro ... en dat is gemiddeld na 5 runs.

Maar als ik nu in het nVidia control panel zelf alle instellingen op performance zet, AA uit force, mipmap snel maar ik klooi NIET met de LOD. Toch springt de score dan naar de 9700 punten zonder aan de Futuremark instellingen te hebben gezeten. Ook wordt zo'n score gewoon WHQL / FM approved volledig geaccepteerd.

Is dat nu sneaky of doet veel mensen dit om een beetje met punten te stoeien? Vind het wel leuk als hobby; uiteindelijk doel is 10.400 ongeveer.
Dit is gewoon tweaken van je drivers, niets mis mee natuurlijk :)

Ik deed het altijd al, en zowiezo omdat ik ingame goede prestaties wil, en er weinig van merk kwa graphics.

Zowiezo doet 3Dmark niet aan AA en dergelijke fratsen.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:39
Jejking schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:31:
[...]

Ik dacht: ''wat een onzin'', toen ik dit las. Toen nam ik toch maar een duik in de PW, en wat blijkt:

Er is geen ENKELE AGP-kaart van nVidia's GF8-series te bekennen! Zou dit dan het slippertje van nVidia zijn waar AMD van kan profiteren?
Kunnen ze zich wel permiteren denk ik. AGP is nu al een aantal jaar aan het afsterven, er zullen heus wel gebruikers zijn die nog nieuwe AGP kaarten willen (getuige dit topic ;) ) maar je kunt moeilijk tot in 2067 nog AGP kaarten op de markt brengen... Wat mij betreft kunnen ze die mankracht mooi in het ontwikkelen van nieuwe high-end chips steken. :) (hint AMD ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Even een vraagje... Ik beschik op het moment over een ASUS EN7600GT .. Ik wil in principe wel in SLi gaan maarem.. Moet ik dan een 7600GT serie kaart hebben of een identieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Hoe warm hoort een 8800GTS bij normaal gebruik in Vista te worden?

Daarnet zag ik mn Aerogate rood flikkeren, wat bekend dat er iets te warm wordt, en blijkt dat de videokaart 81/82 graden was, terwijl ik gewoon wat aan het niksen was in Vista.

Nu zit die sensor niet rechtstreeks op de core, maar ergens tegen een koelblok gedeelte, dus ik denk dat hij in het echt een stuk warmer was.

Op dit moment zit ik in XP (kan geen temp aflezen in Vista) en geeft Everest 68 graden aan (idle), en Aerogate 56... Dus daarnet was de kaart waarschijnlijk wel 10 tot 15 graden hoger dan die 80 zonder dat ik iets aan het doen was?! :?

Tevens begint ie rood te flikkeren als hij boven de 70 komt, wat voorheen dus ook nooit was gebeurt, en nu was hij ineens 10 graden warmer dan normaal?

graag hoor ik dus wat normale idle en stressed temps zijn voor deze kaart met standaard cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
klopt, ik doelde inderdaad op het feit dat nVidia tot op heden altijd heeft beweert dat de huidige G80 range niet op AGP zal verschijnen. Ze kunnen altijd voor een verrassing zorgen maar er is nog geen gerucht of wat dan ook dat er op wijst. Daarbij van 40% AGP verkopen in H2 2006 zijn deze gezakt naar 25% in H1 2007. Is dit een commercieel interessante markt, zeer zeker.

De producten van ATI zullen in september beschikbaar zijn voor AGP. Ook weet ik dat heel het huidige assoritment qua AGP bij veel vendors eruit gaat, ook logische. De 7600GT / GS worden niet meer gemaakt. 7300GT, 6200 en 5200 zijn AGP entry level voor nVidia. Voor ATI zal er ook met de 16xx serie gestopt worden. 1550 AGP zal doorlopen maar die zie je niet veel in de markt, 1050 1300, etc gaat er allemaal uit. 9250, de goedkoopste AGP kaart van ATI op dit moment is ook EOL.
Dus in een paar maanden tijd zal voor entry level AGP van nVidia nog een 7300GT, een 6200 en een 5200 kaart beschikbaar zijn, en voor ATI zullen dit een 2400PRO en een 2600PRO zijn (XT misschien ook??). Ik denk dat ATI hier een leuke zet mee doet, maar ja, in Q4 wordt er zeker nog minder AGP verkocht dat nu het geval is.

Zijn er veel mensen die Vista gaan draaien voor DX10 ? Kan de AGP generatie (het laatste mainboard is alweer zo'n 2 jaar oud) qua CPU Vista wel aan? Ik denk dat dit allemaal upgraders naar een nieuw platform zullen zijn (dual core / ddr2 / pci-e / dx10). Een GPU om H.264 en VC1 te offloaden op een AGP platform die meestal over verouderde (tragere) CPU's beschikken? -> zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186742

Mijn 8800 ultra van asus is als hij niks doet al 65 graden is dat niet veel te warm?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 186742 op 15-08-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, mijne wordt ook zo ong (GTS) is totaal niet erg, een normale temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Guumuus schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:41:
[...]

krijg je dan niet een beperking in prestaties? een PCI-E 2.0 kaart in een 1.6 slot?
heeft iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Guumuus schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

Het grote verschil was volgens mij meer stroom via het pci-x slot wat dus niet uit zal maken qua performance. Wat betreft enige andere voordelen zou mss een andere meer geinformeerde tweaker je kunnen vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 15-08-2007 18:46 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Guumuus schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

volgensmij is een 2.0 slot gewoon een 20x slot, en een 1.6 een 16x slot.

het verschil is dus 4x PCI-E, en aangezien de meeste kaarten een 16x slot niet vol trekken, denk ik dat het prima kan :)

Audi S3

• aval0ne
Er bestaat niet zoiets als een PCIE 1.6 slot.
Zie: http://www.pcisig.com/specifications/pciexpress/

Je hebt ofwel een PCIE 1.0, 1.1 of 2.0 slot. De verschillen liggen niet in het aantal lanes maar wel in de bandbreedte en stroomvoorziening.
Het is redelijk onwaarschijnlijk dat een PCIE 2.0 kaart in een 1.1 slot zal werken.

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

dus ik kan m'n P35 DS4 over 3 maanden weer gaan vervangen met een ander mobo als ik een 9800 wil kunnen gebruiken?:S

• aval0ne
Guumuus schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:06:
dus ik kan m'n P35 DS4 over 3 maanden weer gaan vervangen met een ander mobo als ik een 9800 wil kunnen gebruiken?:S
Aangezien er nog niet veel PCIE2.0 moederborden bestaan (geen?) lijkt het me onwaarschijnlijk dat de 9800 PCIE 2.0 only gaat worden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
PCI-E 2.0 kaarten zullen gewoon in de bestaande sloten passen, het hele zootje is backwards compatible.

March of the Eagles

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
G92 will be released in November 2007 timeframe in the form of “GeForce 9800″ series.

G92″ GeForce 9800 GTX specs.

- 65nm process technology at TSMC.
- Over one billion transistors.
- Second Generation Unified Shader Architecture.
- Double precsion support (FP64).
- GPGPU native.
- Over one TeraFLOPS of shader processing power.
- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)
- Fully Scalar design.
- 512-bit memory interface.
- 1024MB GDDR4 graphics memory.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- eDRAM die for “FREE 4xAA”. :+
- Built in Audio Chip (HDMI). :+
- Built in tesselation unit (in the graphics core) :+
- Improved AA and AF quality levels
http://www.hypedhardware....-series-gpus-in-november/

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Die tesselation unit is sowieso verplicht om aan DX10.1 te voldoen ;) Free AA betwijfel ik, eDRAM is nogal duur. Aan de andere kant zou het wel leuk zijn aangezien games met DX10.1 minimaal 4x AA moeten ondersteunen.

March of the Eagles

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Tesselation unit is niet verplicht in dx10.1, tesselation komt pas in dx11 in de dx specs tot dan is het dus een onbruikbare feature (het rare is dat er wel tesselation support in dx9 zit)

//edit
trouwens dx10.1 gpu's moeten minimaal 4x AA ondersteunen, de games niet.

[ Voor 18% gewijzigd door oeLangOetan op 16-08-2007 14:32 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 14:23
Hacku schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:59:
Die tesselation unit is sowieso verplicht om aan DX10.1 te voldoen ;) Free AA betwijfel ik, eDRAM is nogal duur. Aan de andere kant zou het wel leuk zijn aangezien games met DX10.1 minimaal 4x AA moeten ondersteunen.
Afkomstig uit de Xenos, uit de Xbox 360. Die schijnt ook 10MB te hebben.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34

edward2

Schieten op de beesten

builT in :D Volgens mij iig niet van NV of andere off bronnen afkomstig, maar een aantal features lijken niet ongeloofwaardig.

Niet op voorraad.

Anoniem: 169917

Ik vraag me af of al officieel bekend is gemaakt hoe de G92 serie gaat heten, 8900 of 9800 ?

• Bramm
  • Laatst online: 09-05 12:26
hmm, door een van de nieuwe updates voor windows, werkt RivaTuner niet meer op Vista 64bit. Beetje moeilijk softwarematig overklokken zo :(

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Veel overeenkomsten met ATi's R600 he? Beetje teveel naar mijn smaak, ik wacht liever op officiële berichten. En anders mag CJ hier wat over zeggen :)

PS: Nog steeds geen Deel 22? :?

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Hacku schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:53:
PCI-E 2.0 kaarten zullen gewoon in de bestaande sloten passen, het hele zootje is backwards compatible.
Ja, maar hoe veel prestatieverschil zal er zijn tussen een 9800 GTS in een PCI-E 2.0 slot en een PCI-E 1.0 slot? als dat bijv 50 % scheelt is het niet eens de moeite waard om zo'n kaart in een PCI-E 1.0 slot te duwen toch?
stel dat het 10/20 % scheelt dan overweeg ik zeker om een 9800 te kopen

• Avalaxy
Thrills33ka schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

Ja, maar hoe veel prestatieverschil zal er zijn tussen een 9800 GTS in een PCI-E 2.0 slot en een PCI-E 1.0 slot? als dat bijv 50 % scheelt is het niet eens de moeite waard om zo'n kaart in een PCI-E 1.0 slot te duwen toch?
Er zijn nog niet eens kaarten die een PCI-E x16 slot vol benutten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Thrills33ka schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

Er zal amper prestatieverschil zijn. Een PCI-E 2.0 slot heeft vooral als voordeel dat er meer vermogen aan de kaart geleverd kan worden, al vraag ik me af of een externe kabel niet handiger is dan alles over het moederbord sturen.

De G92 heeft overigens zijn tape-out bereikt:
GeForced money making chip designed Nvidia has worked in silence and solitude and managed to tape out its upcoming high-end-oriented G92 chip on schedule. The 65nm part is set to power the high-end models of the GeForce 9 series and will bring PCI-Express 2.0 support for Nvidia cards.

The first G92 cards will arrive sometime in November and will replace the GeForce 8800 GTX and Ultra at the top of the graphics chain. The chip's specifications are still up in the air but one can expect significantly more transistors than on the G80 and more Stream Processors. And if we're really lucky, a 512-bit memory bus. Wait for it.

[ Voor 37% gewijzigd door XWB op 17-08-2007 00:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Hacku schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:53:
Een PCIE 2.0 kaart zal werken in een PCIE 1.0 slot maar de bandbreedte is gehalveerd

[ Voor 32% gewijzigd door aval0ne op 17-08-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
aval0ne schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

Een PCIE 2.0 kaart zal werken in een PCIE 1.0 slot maar de bandbreedte is gehalveerd
PCI Express 1.0/1.0a not compatible with 2.0 spec
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2499&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

It seems that the second slot is PCI Express 1.0/1.0a only and according to Asus, this older PCI Express standard isn't compatible with PCI Express 2.0.

The primary slot is PCI Express 1.1 and it doesn't have this problem as this version of PCI Express is compatible with the upcoming 2.0 standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoelt dit, dat mijn moederbord (P5B dlx) zijn 2de PCI-E niet compactible is met deze nieuwe kaarten ? (same question voor de gigabyte series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Ach dat gaat allemaal om het 2e PCI-e slot... Wat boeit dat nou?

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 18-08-2007 10:46 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.