Dag mede tweakers!
Ik heb sinds vandaag dus weer een raar probleem, om maar even mijn specs neer te planten:
Intel C2D E6300 @ 3,5GHz 1,45v (orthos stable)
Kingston PC4200 512MB 5-5-5-15 T1 Singlechannel (2gb kit is dood)
Asus P5N-E SLI (1,394v @ northbridge voor 500MHz FSB)
Asus 8800GTS 320MB met Thermalright HR-03 Plus (660/940
3x 80GB Maxtor in RAID0
Samsung DVD fikkert
Antec P182
Enlight 450W (12v is prima stabiel en ook zeker geen onaardige voeding)
162.50 Forceware
Maargoed, nu mijn probleem.
Tot vanmiddag kon ik gewoon alles met mijn systeem doen (3Dmarken enzo) nou ben ik een beetje aan het clocken geweest om een 510fsb op dit bordje te halen, maar dat wou niet echt jammer genoeg. Om dit te bereiken had ik ook de PCI-E freq op 105MHz gezet.
Nu wou ik weer eens 3Dmark06 draaien omdat ik nu de instellingen goed had staan van de drivers.
Dus ik draai hem, en bij de eerste bench klapt hij er uit met de melding dat 3Dmark06 een ongeldige bewerking heeft. Nou goed, nog een keer proberen!
Dus ik draai hem weer en meteen in de eerste bench klapt hij er natuurlijk weer uit met de volgende foutcode:
0x0000007F
Opgezocht wat het was, en het bleek een hardware fout te zijn.
Ik kwam er al snel achter dat ik de PCI-E freq vergeten was terug te zetten, dus die maar weer op 100 gezet.
Nou goed, alles weer zoals het ''hoorde'' (3,5GHz want dat liep 1 dag daarvoor wel stabiel).
Dus ik weer benchen, en weer klapt die er uit bij de 1e bench.
nu met de volgende fout:
0x00000050
nv4_disp.dll zou niet goed zijn.
Nou oke, dan maar even andere drivers proberen (dit waren de 162.50 van guru3D) Drivers gecleand met drivercleaner en de 162.18 er op geknalt (ook van Guru3D)
Even testen en jahoor! alweer raak. zelfde melding. nu bij de 2e test.
nou begon ik pissed te raken, dus meteen maar de hele Nvidia mikmak er af geknalt en gecleaned met drivercleaner. (ik had ergens gelezen dat de IDE drivers voor conflikten zouden kunnen zorgen, dus dat had ik in mijn achterhoofd)
Alles weer geinstalleerd, behalve de IDE driver, en ook weer de 162.18 driver geinstalleerd.
Weer even testen, en whop knalt die er weer uit
Ondertussen had ik de overclock van me graka ook al uit gezet, maar dat maakte geen verschil.
Hij blijft dus aangeven dat er iets niet goed zit met de Drivers!
Dus wie helpt dit wanhopige tweakertje even uit de brand
een frisse instal bewaar ik het liefst als laatste optie!
alvast bedankt!
(edit: de hardwarefout (0x0000007F) heb ik tot nu toe niet weer gezien)
edit2: net nog een keer geprobeerd, maar helaas klapt hij er weer uit. niet met een bsod maar 3Dmark heeft een ongeldige bewerking.
Ik heb sinds vandaag dus weer een raar probleem, om maar even mijn specs neer te planten:
Intel C2D E6300 @ 3,5GHz 1,45v (orthos stable)
Kingston PC4200 512MB 5-5-5-15 T1 Singlechannel (2gb kit is dood)
Asus P5N-E SLI (1,394v @ northbridge voor 500MHz FSB)
Asus 8800GTS 320MB met Thermalright HR-03 Plus (660/940
3x 80GB Maxtor in RAID0
Samsung DVD fikkert
Antec P182
Enlight 450W (12v is prima stabiel en ook zeker geen onaardige voeding)
162.50 Forceware
Maargoed, nu mijn probleem.
Tot vanmiddag kon ik gewoon alles met mijn systeem doen (3Dmarken enzo) nou ben ik een beetje aan het clocken geweest om een 510fsb op dit bordje te halen, maar dat wou niet echt jammer genoeg. Om dit te bereiken had ik ook de PCI-E freq op 105MHz gezet.
Nu wou ik weer eens 3Dmark06 draaien omdat ik nu de instellingen goed had staan van de drivers.
Dus ik draai hem, en bij de eerste bench klapt hij er uit met de melding dat 3Dmark06 een ongeldige bewerking heeft. Nou goed, nog een keer proberen!
Dus ik draai hem weer en meteen in de eerste bench klapt hij er natuurlijk weer uit met de volgende foutcode:
0x0000007F
Opgezocht wat het was, en het bleek een hardware fout te zijn.
Ik kwam er al snel achter dat ik de PCI-E freq vergeten was terug te zetten, dus die maar weer op 100 gezet.
Nou goed, alles weer zoals het ''hoorde'' (3,5GHz want dat liep 1 dag daarvoor wel stabiel).
Dus ik weer benchen, en weer klapt die er uit bij de 1e bench.
nu met de volgende fout:
0x00000050
nv4_disp.dll zou niet goed zijn.
Nou oke, dan maar even andere drivers proberen (dit waren de 162.50 van guru3D) Drivers gecleand met drivercleaner en de 162.18 er op geknalt (ook van Guru3D)
Even testen en jahoor! alweer raak. zelfde melding. nu bij de 2e test.
nou begon ik pissed te raken, dus meteen maar de hele Nvidia mikmak er af geknalt en gecleaned met drivercleaner. (ik had ergens gelezen dat de IDE drivers voor conflikten zouden kunnen zorgen, dus dat had ik in mijn achterhoofd)
Alles weer geinstalleerd, behalve de IDE driver, en ook weer de 162.18 driver geinstalleerd.
Weer even testen, en whop knalt die er weer uit

Ondertussen had ik de overclock van me graka ook al uit gezet, maar dat maakte geen verschil.
Hij blijft dus aangeven dat er iets niet goed zit met de Drivers!
Dus wie helpt dit wanhopige tweakertje even uit de brand
een frisse instal bewaar ik het liefst als laatste optie!
alvast bedankt!
(edit: de hardwarefout (0x0000007F) heb ik tot nu toe niet weer gezien)
edit2: net nog een keer geprobeerd, maar helaas klapt hij er weer uit. niet met een bsod maar 3Dmark heeft een ongeldige bewerking.
[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 10-08-2007 23:08 ]
Audi S3