[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 10.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ow het is AMD athpr0n...ok :X
nee maar kijkend naar die specs, dat moet toch haast wel...en minder stroomverbruik voor de GTX dan de Ultra nu dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Missn voelt hij het. Mensen in de Die hard hardware wereld voelen dat gewoon :Y :P

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hmm, ik was van plan later deze week een 8800GTX samen met mijn nieuwe systeem te bestellen.... maar nu? Ik weet het niet meer hoor, wachten tot november is wel erg lang, misschien nu een 2e rangs kaartje en daarna over op een 9800GTX?

bah bah bah, in de PC wereld kun je wel blijven uitstellen natuurlijk, maar deze stap lijkt te groot om niet voor uit te stellen (vooral gezien het feit de prijzen (volgens de geruchten) niet veel zullen schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
DJMurtz schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:44:
Hmm, ik was van plan later deze week een 8800GTX samen met mijn nieuwe systeem te bestellen.... maar nu? Ik weet het niet meer hoor, wachten tot november is wel erg lang, misschien nu een 2e rangs kaartje en daarna over op een 9800GTX?

bah bah bah, in de PC wereld kun je wel blijven uitstellen natuurlijk, maar deze stap lijkt te groot om niet voor uit te stellen (vooral gezien het feit de prijzen (volgens de geruchten) niet veel zullen schelen)
Ligt eraan wat je wilt doen, ik gok zomaar gamen :P, Maar als je nu een 8800GTX koopt verkoop je hem weer een paar weken voor dat de 9800GTS,X komt en dan neem je een heel nieuw systeem wat dan weer wat goedkoper is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
rickyy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Ligt eraan wat je wilt doen, ik gok zomaar gamen :P, Maar als je nu een 8800GTX koopt verkoop je hem weer een paar weken voor dat de 9800GTS,X komt en dan neem je een heel nieuw systeem wat dan weer wat goedkoper is :Y
Je bedoeld nu een 8800GTX kopen zonder een nieuw systeem erbij? Geloof me, dan schiet ik vrij weinig op kwa performance met mijn DDR PC2100 1gig en AMD64 3200+....

Maar inderdaad, ik kan uiteraard altijd de 8800GTX doorverkopen als de 9800GTX uitkomt, krijg er dan misschien nog wel ~250 euro voor, dan is de 9800GTX goed te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
DJMurtz schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:02:
[...]

Je bedoeld nu een 8800GTX kopen zonder een nieuw systeem erbij? Geloof me, dan schiet ik vrij weinig op kwa performance met mijn DDR PC2100 1gig en AMD64 3200+....

Maar inderdaad, ik kan uiteraard altijd de 8800GTX doorverkopen als de 9800GTX uitkomt, krijg er dan misschien nog wel ~250 euro voor, dan is de 9800GTX goed te betalen.
ik denk wel wat meer, 300 € Ong gok ik nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Thrills33ka schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:39:
[...]

ow het is AMD athpr0n...ok :X
Yep. En 7900gt, en 7950gt.
nee maar kijkend naar die specs, dat moet toch haast wel...en minder stroomverbruik voor de GTX dan de Ultra nu dusja
Tja, maar dan nog snap ik niet hoe jij al een conclusie kan maken.

1) Die specs zijn speculaties (al zal er vast een kern van waarheid inzitten zoals de 512-bit bus en waarschijnlijk ook 1GB GDDR4) en niet officieel bevestigd. Bovendien is het van een gewone forum user afkomstig, en ik vraag me af of diegene wel connecties heeft binnen nVidia (wat ik erg betwijfel)
2) Specs zeggen niet zo veel. Dingen dingen die hier genoemd worden die heeft de HD2900XT ook bijna allemaal (of gedeeltelijk) zoals de 512-bit bus, DX10.1 support, geluidschip, etc. Maar toch slaagt de HD2900XT er niet in om 2x zo snel als een 8800GTX Ultra te zijn... rara?
3) Aangezien ze dezelfde kant op willen als ATi (wie zei ook alweer dat ATi juist níét vooruitstrevend was in haar hardware-ontwerpen?) zullen ze waarschijnlijk ook voor Shaderresolve Anti-Alliasing kiezen, wat bij nVidia ook voor de nodige framedrops zal zorgen in wat oudere 3d applicaties.

Het is puur gokken, het hangt eigenlijk af van de hoeveelheid lekstroom (waar de HD2900XT volgens mij veel last van heeft) en het driverteam dat er aan werkt hoeveel performance je er uit krijgt. 65nm is mooi, maar of een die-shrink ook daadwerkelijk voor een veel lager stroomverbruik zal zorgen is nog maar de vraag, ook dit kun je niet voorspellen. Denk ook aan de geheugencontroller en andere snufjes die veel stroom nodig hebben.

De reden dat ik hierop reageer is niet om mensen af te kraken, maar omdat ik zoveel nVidia-fanboyism reacties tegenkom die 0,0 onderbouwd zijn, en waarvan de posters vaak niet verder kijken dan hun neus lang is (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:51:
[...]

Welke specs trek je in twijfel?
Ik zeg niet dat ik alles in twijfel trek, maar enkele dingen toch wel. Zoals... eDRAM trek ik in twijfel. Waarom duur eDRAM gebruiken als blijkt dat een 384-bit memory interface nog genoeg is voor een G80 om een R600 met 512-bit memory interface met gemak bij te benen?

Daarnaast is de manier zoals een groot gedeelte is opgeschreven een regelrechte kopie van AMDs R600 launch slides. Denk niet dat nV dit op die manier zou doen. ;)
1TFlop rekenkracht is ook haalbaar als je mikt op een verdubbeling van de snelheid, ze zitten nu rond de ~500
Klopt, maar die 1Flop wordt met G92 niet gehaald door een verdubbeling van snelheid. Het zijn meerdere factoren. Meer streamprocessors (160 is een veel voorkomend getal) en een iets hogere shaderclockspeed (niet het dubbele maar rond de 2Ghz-2.2Ghz) en met name double precision FP zouden moeten helpen om het te bereiken.

Overigens haalt de G80 niet altijd ~500 Gflop. Die special function unit werkt niet in alle omstandigheden.
Zoals hier eerder vernoemd is de tesselation unit onderdeel van DX10.1 en OpenGL 3 zal dan wel op zelfde level zitten, volgt elkaar zowat, is enkel andere implementatie / taal.
Was het dan een goede zet van AMD om direct een Tesselation Unit in te bouwen in de R600?
512bit mem interface is logisch en voor high-end is 1GB nu al op de markt (ATI) dus nVidia moet dit ook met GDDR4 (dat tegen die tijd sneller, betaalbaarder en beter verkrijgbaar zal zijn) ook lukken.
Maar is het ook echt nodig? Zie eerder.
Dat eDRAM lijkt ook logisch want de huidige impact van AA op de architectuur is merkbaar, met wat geheugen kun je zoiets wellicht bufferen (gokje).
Zoals al gezegd, eDRAM is duur. Om 4x Free AA te doen heb je al 10MB nodig (zie Xenos). En dat is nog niet eens voor bepaalde exotische resoluties die je nu al op PCs hebt... Daar heb je veel meer eDRAM nodig... Heel veel... Duur duur duur dus...

Ook zal dit hoogst waarschijnlijk impact hebben op de manier waarop de ROPs in elkaar zitten. Verwerking van de AA zal dan in het eDRAM gedeelte worden ondergebracht net zoals bij Xenos, wat de meest logische oplossing is. Maar goed, als DX10.1 "4x AA always on" vereist, dan zou eDRAM een oplossing kunnen zijn.

En daar komt meteen het grote ding waardoor ik bepaalde dingen in twijfel trek.... G92 is een doorontwikkeling van G80. De GF8800U was niet een refresh... het is een extra segment bovenop de GF8800GTX. Als het een refresh was, dan was het bij launch gelijkgeprijsd aan de vorige high end en niet bijna 2x zo veel.

De refresh is de G92. nVidia deed bijna 18 maanden met de G7x architectuur. En nu zouden ze al na 12 jaar met een compleet nieuwe chip komen die zo veel extra's heeft... Het klinkt me meer als G100 in de oren die voor halverwege volgend jaar gepland stond (18 maanden na G80). Maar goed, ik zou er niet van op kijken als ze het wel zouden doen. Ik kijk nergens meer van op. ;)

Maar dat G92 een refresh is blijkt uit het feit dat G98 een dieshrink is van G86 en dat G94 een die-shrink is van G84 met performance tussen de GF8600GTS en GF8800GTS. Dus waarom zou G92 zo veel anders zijn... Als de specs klopten, dan zou de rest uit de familie ook Double Precision, een tesselation unit etc moeten zijn. En daar heb ik zelf niks over gehoord... jij wel dan?
- Double precsion support (FP64).
Simpel gezegd wordt de peak performance verdubbeld. Dus van 500 Gflop zou het naar 1Tflop moeten gaan. Dus dan zou je voldoende hebben aan het simpelweg toevoegen van Double Precision FP aan de G80. Maar peak performance =! sustained performance. Om dat te bereiken zouden ze dus de dingen moeten doen die al genoemd zijn: meer shaders en een hogere shaderclock. Extra voordeel is de 'nog' betere kwaliteit van HDR. Double precision FP vereist echter wel veel transistoren.
- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)
De huidige G80 shaderunits (streamprocessors) zijn MAD + MUL. De huidige R600 shaderunits zijn MAD. De G92 zou dan gebruik maken van shaderunits met dezelfde configuratie als de R580, waar ook elke fragment pipelines MADD + ADD ALUs had (3 stuks per pipe).
Fully Scalar design.
Dat is de G80 al (128 scalar ALUs). De R600 is zelfs superscalar (64x5 Scalar ALUs).
Dus weinig onlogische dingen of verrassingen als je het mij vraag en het lijkt me dan ook redelijk dicht bij de waarheid komen.
Sommige dingen zijn gewoon al waar... niks nieuws... andere dingen zouden kunnen kloppen... en weer andere dingen klinken wel heel fantastisch... maar realistisch voor de refresh?

Als de G92 echt DX10.1 compliant zou zijn, dan zou ik zeker ook enkele andere nieuwe features op de checkmark list zetten bij de specs zoals:

- Full Application Control AA incl. Custom Filter Multisampling (zoals R600 al heeft)
- Improved Shadow Filtering
- Enhanced Float Point Blending
- Optimised for Multi-Core Systems

Hmm, ik zou ook zo een lijstje in elkaar kunnen flansen met alles wat we weten over DX10.1 en als spec van de G80/R700 kunnen presenteren. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 25-07-2007 23:16 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
rickyy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Haha, schitterende tweaker talk.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
leonpwner1 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:07:
[...]

Yep. En 7900gt, en 7950gt.

[...]

Tja, maar dan nog snap ik niet hoe jij al een conclusie kan maken.

1) Die specs zijn speculaties (al zal er vast een kern van waarheid inzitten zoals de 512-bit bus en waarschijnlijk ook 1GB GDDR4) en niet officieel bevestigd. Bovendien is het van een gewone forum user afkomstig, en ik vraag me af of diegene wel connecties heeft binnen nVidia (wat ik erg betwijfel)
2) Specs zeggen niet zo veel. Dingen dingen die hier genoemd worden die heeft de HD2900XT ook bijna allemaal (of gedeeltelijk) zoals de 512-bit bus, DX10.1 support, geluidschip, etc. Maar toch slaagt de HD2900XT er niet in om 2x zo snel als een 8800GTX Ultra te zijn... rara?
3) Aangezien ze dezelfde kant op willen als ATi (wie zei ook alweer dat ATi juist níét vooruitstrevend was in haar hardware-ontwerpen?) zullen ze waarschijnlijk ook voor Shaderresolve Anti-Alliasing kiezen, wat bij nVidia ook voor de nodige framedrops zal zorgen in wat oudere 3d applicaties.

Het is puur gokken, het hangt eigenlijk af van de hoeveelheid lekstroom (waar de HD2900XT volgens mij veel last van heeft) en het driverteam dat er aan werkt hoeveel performance je er uit krijgt. 65nm is mooi, maar of een die-shrink ook daadwerkelijk voor een veel lager stroomverbruik zal zorgen is nog maar de vraag, ook dit kun je niet voorspellen. Denk ook aan de geheugencontroller en andere snufjes die veel stroom nodig hebben.

De reden dat ik hierop reageer is niet om mensen af te kraken, maar omdat ik zoveel nVidia-fanboyism reacties tegenkom die 0,0 onderbouwd zijn, en waarvan de posters vaak niet verder kijken dan hun neus lang is (nofi).
tja als het op hardware.info staat dan ga ik er gewoon vanuit dat het klopt...
ik ben geen fanboy van een van de twee maar AMD heeft tot nu toe alleen maar teleurgesteld bij mij, vooral het stroomverbruik + warmte van die dingen weer...
aangezien de 9800 GTX minder zal verbruiken dan de 8800 Ultra, zal de 9800 GTS ook wel niet meer verbruiken dan een 8800 GTS nu doet, dat is natuurlijk allemaal speculatie maargoed
november is nou ook weer niet zo lang meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Thrills33ka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:05:
[...]

Blind staren op 1 bron is nooit een goed idee.... En een beetje meer initiatief tonen en de nieuwsbronnen controleren zou echt geen kwaad kunnen hoor. ;)

Hacku verwijst in het door hem geposte artikel op Hardware.Info naar Xbit Labs als bron. En de informatie is daar meer dan een maand geleden gepost door een willekeurig lid van dat forum. Aan elk spoortje van credibiliteit ontbreekt het. Het kan waar zijn, maar het zou ook goed kunnen zijn dat het hier gewoon een kwestie is van gezond verstand gebruiken (aangezien al redelijk bekend is wat DX10.1 gaat brengen) gecombineerd met wat wishfull thinking/gokwerk.

Edit: En de frontpage post het gerucht als feit. En het gaat er weer in als warme broodjes bij de meeste FP lezers... Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 26-07-2007 01:51 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Voel mij zo keihard genaaid, heb net een 8800GTS binnen krijg je dit weer. Is er trouwens nog sprake van een 8900 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

SG

SG surft naar info hardewaren

edward2 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:17:
Ja ik heb ook al van verschillende bronnen (b3d) gehoord dat dit een echt beest wordt met 2 a 3 maal real word 8800GTX perf.
Mit's die spects waar zijn. Gok van wel.
Volgens die spects met 'n teraFlop vs de G80 met bijna 'n halve tera flop zie ik toch 'n factor 2 zitten.
Dat Flop gedoe is Transistor count, Clock en IPC ook al inbegrepen.
Het is ook 'n stap van 90nm naar 65nm
Hier zit dus wel 'n 2x verbetering in en dat maakt hem dan ook weer aantrekkelijk om aan te schaffen.
Leuk vervanger voor mijn 8600GT.
Maar ik denk dat mijn CPU hem afknijpt dus wacht ook eerst af op phenom.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specificaties van de R600 waren ook monsterlijk, ik wil toch wel even wachten op resultaten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja FSAAx4 zonder frames drop heh dat deed Quantum3D met hun AALchemy 8164 met 8 3dfx VSA-100's in SLI met FSAA x8 als FSAA x4 heh, valt tegen vind ik eerlijk gezegd :/
Ik had opz'n minst verwacht van gratis FSAA x8 maar ja als dat niet eens kan, sja valt tegen, vooral voor een product wat eind 2007 / begin 2008 op de markt komt.

@ Cyberblizzard

je hebt groot gelijk we dachten dat de R600 ook zo'n spectakel zoude worden maar die werd net als NV30 een stuk minder dan verwacht, de G80 was en is nog steeds het beste op de markt qua image quallity als best performance met FSAA & HDR + AF geen zorgen over dat model, nu hoper dat G92 op z'n minst gratis FSAA x8 kan, dan valt er nog over te denken van ja da wel nice.

Ik ben benieuwd wanneer we VGA kaarten gaan krijgen die gratis FSAA x8 + HDR + AF x16 gaan geven :D

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij of mijn games, maar ik vind 4AA en 8AF meestal voldoende, de game-engine en resolutie hebben een veel grotere invloed op kwaliteit en prestatie. Sterker nog: In FSX zie ik totaal geen verschil in kwaliteit en prestatie tussen de beste prestatie of beste kwaliteit-instellingen in de driver, mede omdat FSX het beste draait op toepassingsgestuurde AA en AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rickyy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:38:
[Quote] Ow, en waarom noem je het OS dat je zelf draait noob? }:O [Quote/]

ff tussen door. OS Betekend volgens mij Oparating system en daarmee word bedoeld Win XP of Vista :Y
Fout, het betekent Operating System en is inderdaad Linux, Win XP of Vista (en nog meer zulke dingen die ik niet ga opnoemen) ja. Vertaald: Besturingssysteem.

Maar wat wil je eigenlijk met jouw post zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 26-07-2007 10:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickyy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:38:
[Quote] Ow, en waarom noem je het OS dat je zelf draait noob? }:O [Quote/]

ff tussen door. OS Betekend volgens mij Oparating system en daarmee word bedoeld Win XP of Vista :Y
Operating System, en ja, dat zei ik toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:11:
mja FSAAx4 zonder frames drop heh dat deed Quantum3D met hun AALchemy 8164 met 8 3dfx VSA-100's in SLI met FSAA x8 als FSAA x4 heh, valt tegen vind ik eerlijk gezegd :/
Ik had opz'n minst verwacht van gratis FSAA x8 maar ja als dat niet eens kan, sja valt tegen, vooral voor een product wat eind 2007 / begin 2008 op de markt komt.

@ Cyberblizzard

je hebt groot gelijk we dachten dat de R600 ook zo'n spectakel zoude worden maar die werd net als NV30 een stuk minder dan verwacht, de G80 was en is nog steeds het beste op de markt qua image quallity als best performance met FSAA & HDR + AF geen zorgen over dat model, nu hoper dat G92 op z'n minst gratis FSAA x8 kan, dan valt er nog over te denken van ja da wel nice.

Ik ben benieuwd wanneer we VGA kaarten gaan krijgen die gratis FSAA x8 + HDR + AF x16 gaan geven :D
Sowieso wordt niks gratis, dat begrijp je toch wel?

De kosten voor zogenaamde gratis dingen verwerken ze altijd wel, dus daar hoef je in een kapitalistische maatschappij nooit op te rekenen. (tenzij het Leger des Heils natuurlijk 9 serie kaarten gaat uitdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:
[...]

De kosten voor zogenaamde gratis dingen verwerken ze altijd wel, dus daar hoef je in een kapitalistische maatschappij nooit op te rekenen. (tenzij het Leger des Heils natuurlijk 9 serie kaarten gaat uitdelen)
Gratis als in: het gaat niet ten koste van de framerate. En een kapitalistische maatschappij heeft niet bijzonder veel met framerates te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:55
[...]

Tuurlijk klopt dat, maar gratis betekent in dit geval zonder framdrops. Het heeft niets met geld te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

[...]

wtf? :') Ben je nou zo dom? :X

spuit11 ^_^
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:50:
[...]

Operating System, en ja, dat zei ik toch ook?
Nee, jij zei OpArating System :P

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 26-07-2007 11:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
is het nu nog slim om een nieuw quad core systeem met 4gb geheuge aan te schaffen met 8800gts 640 videokaart? Ik wil wel w8e maar ik denk niet dat begin november echt die kaarten al IN de winkels liggen? En als je daarop w8 moet je ook gelijk w8e op penryn:S

[ Voor 11% gewijzigd door PainkillA op 26-07-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Thrills33ka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:05:
[...]

ik ben geen fanboy van een van de twee maar AMD heeft tot nu toe alleen maar teleurgesteld bij mij, vooral het stroomverbruik + warmte van die dingen weer...
aangezien de 9800 GTX minder zal verbruiken dan de 8800 Ultra, zal de 9800 GTS ook wel niet meer verbruiken dan een 8800 GTS nu doet, dat is natuurlijk allemaal speculatie maargoed
november is nou ook weer niet zo lang meer
Lees die zin nou nog eens en let vooral op het schuin gedrukte. Al die specs zijn speculatie en ook al zit er een kern van waarheid in het stroomverbruik kan je met geen mogelijkheid weten. Waarschijnlijk zal het iets zijn zoals Dx10, je zal iets performance winst krijgen (zo deed de ronde) maar al die winst wordt opgesnoept door extra eye candy, lager stroomverbruik door een die-shrink maar hogere clocks (core/mem/shaders) en je zit alsnog op hetzelfde stroomverbruik :)
Metalbuster schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:04:
Voel mij zo keihard genaaid, heb net een 8800GTS binnen krijg je dit weer. Is er trouwens nog sprake van een 8900 serie?
Nee als het goed is niet de refresh zal wrs de G92 zijn.
PainkillA schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:30:
is het nu nog slim om een nieuw quad core systeem met 4gb geheuge aan te schaffen met 8800gts 640 videokaart? Ik wil wel w8e maar ik denk niet dat begin november echt die kaarten al IN de winkels liggen? En als je daarop w8 moet je ook gelijk w8e op penryn:S
Als ze al November gelaunched worden zullen ze niet per direct in de winkels liggen.
En als je daarop wacht is het niet perse nodig om op penryn te wachten want dat is jou keus en niet verplicht oid :)

[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 26-07-2007 11:40 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PainkillA schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:30:
Het eeuwige dilemma van een tweaker. :)

Ik zou zeggen: Kijk naar je favoriete games:
Game(s) gereleased?
1. Ja - Vlot speelbaar?
1.1 Ja: Huidige systeem houden
1.2 Nee: Wacht op de G92*
2. Nee: Wacht sowieso op een duidelijke releasedatum van de game(s) en de G92

*Als je een 8800GTX koopt zijn alle huidige games vlot speelbaar, maar misschien vind je het pas vlot vanaf 60 fps wat op hoge resoluties en kwaliteitsinstellingen niet altijd haalbaar is. Echter zijn de volgende maanden een omslagpunt waarin het meer en meer zinvol wordt om te wachten, maar dat hangt helemaal af van je geduld en van je budget.

PS: Quadcore en 4 GB is momenteel nog wat overkill, je kan een dualcore en 2 GB nemen, het is allebei gemakkelijk uit te breiden of te vervangen (na 1 of 2 jaar oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
hmm ik denk dat een q6600 op 3.2 over een jaar wel een 9800GTX/GTS van genoeg data kan voorzien icm 4gb geheuge. Ik denk dat voor mijn resolutie 1280x1024 ik wel 1 jaar alles max kan draaie met 8800gts 320? is niet superduur en kan goed gebruikt worden als tussenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PainkillA schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:03:
hmm ik denk dat een q6600 op 3.2 over een jaar wel een 9800GTX/GTS van genoeg data kan voorzien icm 4gb geheuge. Ik denk dat voor mijn resolutie 1280x1024 ik wel 1 jaar alles max kan draaie met 8800gts 320? is niet superduur en kan goed gebruikt worden als tussenkaart?
Als je zware applicaties gebruikt kunnen een quadcore en 4 GB goed van pas komen, maar als je naast gamen enkel wat surft, mailt, chat, audio en video afspeelt is het overkill en kan je beter later uitbreiden imo. Een 8800GTS320 zou op die resolutie al voldoende zijn voor Crysis (September). Veel hangt af van de behoefte van de games die de komende twee jaar zullen uitkomen: Zullen ze quadcore volop benutten en gaan ze meer dan 2 GB (kunnen) gebruiken? (32bit-games zijn zonder tweak beperkt tot 2 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
nVidia heeft geen plannen om cpu's te gaan bouwen:
In the longer speach that the Nvidia boss held for the company investors, Jensen clearly said that the world doesnt need a third CPU player and this is not a direction where the company wants to go. I guess that he meant that the other two are Intel and AMD, as we know that VIA, Transmeta and IBM also make CPUs that can power computers.

Jensen also said that even with Nvidia's Tesla graphics card, that can calculate big streams of data, you still need a CPU and that CPU is one of the best engineered microprocessors in the world. It is programmable and it took Nvidia years until it moved into that space.

Today with G80, Nvidia's graphic chip can almost do all the tasks that a CPU can do, so there is only a thin line between the two.

This statement was supposed to tell the intestors that Nvidia won't be making a CPU in the near future, but as you know, plans can easily change.
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=2137&Itemid=35

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
ff vraagje tussen door.
Wat denken jullie dat de bandbreedte gaat worden van de 9800 Serie? en dan heb ik het voornamelijk over de GTX. Missn dat iemand dat kan gokken met de specificaties wat al is vrij gegeven ? :P Ik gok iets van 185 Gb/sec of ben ik dan aan het Die hard overdrijven? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickyy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:40:
ff vraagje tussen door.
Wat denken jullie dat de bandbreedte gaat worden van de 9800 Serie? en dan heb ik het voornamelijk over de GTX. Missn dat iemand dat kan gokken met de specificaties wat al is vrij gegeven ? :P Ik gok iets van 185 Gb/sec of ben ik dan aan het Die hard overdrijven? :p
Er zijn nog geen kloksnelheden bekend. PS: Het is GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:43:
[...]
Er zijn nog geen kloksnelheden bekend. PS: Het is GB. :)
Oke :P

Offtopic - Wat is dan het verschil tussen GB en Gb ? Ik heb wel is gehoord dat er wek verschil is met MB en Mb, want Mb staat volgens mij voor Mbit, en MB staat voor megabyte dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rickyy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:47:
[...]

Oke :P

Offtopic - Wat is dan het verschil tussen GB en Gb ? Ik heb wel is gehoord dat er wek verschil is met MB en Mb, want Mb staat volgens mij voor Mbit, en MB staat voor megabyte dacht ik :P
Gigabyte en gigabit? Zo moeilijk was dat toch niet? :P
b = bit en B = byte ;)

En wat het verschil is? Een factor 8 die je niet mag vergeten :P

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 26-07-2007 13:51 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
MensionXL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:48:
[...]

Gigabyte en gigabit? Zo moeilijk was dat toch niet? :P
b = bit en B = byte ;)

En wat het verschil is? Een factor 8 die je niet mag vergeten :P
Dat met byte en bit snap ik. Maar ik heb geen verstand van geheimtaal 8)7 :P Ik zit in klas 2 van Vwo en mn kop staat nu al haast op barsten maar ik kom er ooit nog wl achter :) iig bedankt voor de info, weet ik weer wat meer.

Maar we dreigen nu offtopic te gaan ( wat we al zijn ) dus we gaan weer ontopic :)
Hierdoor was het Geforce 8*** nieuws topic, ookal gesloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Beetje voorbarige paniekreacties allemaal; "pc maar later kopen", "ik heb net een 8800 gekocht potverdrie", "moet ik mijn 8800 maar verkopen" en dergelijke. Als de 8900 in november "uitkomt" duurt het zeker nog 3 maanden voor hij daadwerkelijk verkrijgbaar is. Als ik Nvidia zou zijn, zou ik wachten tot eind december met een release i.v.m. de holidays...

Dat men na al die jaren nog steeds niets geleerd heeft van de geruchtenmachine voor een nextgen kaart. Het is elk jaar het zelfde liedje, (te) hoge verwachtingen en veel gemierenneuk over de zogenaamde specs en benchmarks waar praktisch 2/3 van overblijft.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Eind nov is juist goed, dan heb je nog tijd om hem te kopen. Als hij eind dec komt komt hij te laat voor de kerst inkopen. En vergeet de sinterklaas niet, zijn altijd wel jongere die zo een kaart krijgen van ma en pa. ;)

Ik kijk meer uit naar de budget en mid range kaarten wat die gaan doen, ik game nog wel veel 1 a 2 uur per dag soms ook helemaal niet en soms ook meer. Maar die zullen wel weer een half jaar later komen, er jammer.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mad_max234 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:41:
Eind nov is juist goed, dan heb je nog tijd om hem te kopen. Als hij eind dec komt komt hij te laat voor de kerst inkopen. En vergeet de sinterklaas niet, zijn altijd wel jongere die zo een kaart krijgen van ma en pa. ;)
Sinterklaas hebben ze niet in de rest van Europa/Amerika/Azië/Afrika ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat is gewoon de beta driver met WHQL certificaat, voegt niet veel toe denk ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
sorry voor offtopic zijn, maar ik heb even een noobvraagje dat geen eigen topic verdient.. als ik een monitor (Samsung 206BW) heb met een resolutie van 1680x1050, en speel op een game op 1280x1024, en stel het in zodat ik zwarte balkjes krijg.. heb ik dan een betere performance dan met die hoge resolutie? ik geloof van wel maar toch nog even vragen om het 100% zeker te weten.. ik had namelijk ook de gedachte dat het onder die zwarte balken wel verwerkt wordt door de videokaart maar niet op het scherm wordt laten zien door de zwarte balken. :+ edit: ow dit kon trouwens beter in het atitopic offtopic zijn, aangezien ik de 206BW icm een ati kaart ga gebruiken een half jaartje :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Is dat beta of oficieel? ik wil wel zekerheid :P
Ik ga als ik het zeker weet wel ff aan de gang met 3Dmark06 voor en na instalatie. ( WinXP)

Oh en weet iemand wat er allemaal verbeterd is? ik kan het niet vinden op de site }:|

[ Voor 24% gewijzigd door rickyy op 26-07-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Dat is een officiële driver, WHQL goedgekeurd. Ben 'm nu aan het installeren (Vista x86).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
PauseBreak schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:56:
Dat is een officiële driver, WHQL goedgekeurd. Ben 'm nu aan het installeren (Vista x86).
Oke ik laat zo even 3Dmark lopen en dan gooi ik m'n oude eraf restart instal de nieuwe restart en start 3Dmark06 weer :)

Thx voor de gene die de link gaf en de geen boven mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wat OpenGL 3.0 gaat bieden vergeleken met OpenGL 2.0 :) Wel handig voor vele opensource gebruikers :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik schat de bandwidth van de 9800GTX op een 178GB/sec....
Dit zal nog wel eens richting de 200GB/sec gaan aangezien ze GDDR4 gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Resultaten driver 158.22 vs Driver 162.18 (win XP)

3Dmark06 WinXP driver 158.22 3Dmark06 score 9088
3Dmark score met driver 162.18, 9075.
Geen verschil dus in preformes :'( . Maar wie weet is dat ingame anders :)
Ik vind het overgrens raar dat mijn 3Dmark score toen mijn systeem nieuw was hoger was dan nu, nu haal ik amper de 9100 en vroeger heb ik 9180 gehaald :S, maarjah het blijft een leuke score :)
Ik schat de bandwidth van de 9800GTX op een 178GB/sec....
Dit zal nog wel eens richting de 200GB/sec gaan aangezien ze GDDR4 gaan gebruiken.

Sharkoon Rebel9 ~ Zalman ZM600-HP 600 ~ C2D E2140 @3.2Ghz ~ C2D E2160 @3.55Ghz ~ TeamX 2GB 1200Mhz @ 5-5-5-8 (2.1Vdimm) ~ Barracuda 7200.10 250GB x2 @ Raid0 ~ Gigabyte GA-P35-DQ6 ~ Club3D HD2900XT ~ TT BigWater 745 WaterCool
Ten eerste. Ik gok het idd ook tussen de 180Gb en 200 Gb/sec
Ten tweede. Sharkoon rebel 9 genoot :w

[ Voor 39% gewijzigd door rickyy op 26-07-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
rickyy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:39:

Ten eerste. Ik gok het idd ook tussen de 180Gb en 200 Gb/sec
Ten tweede. Sharkoon rebel 9 genoot :w
offtopic:
Wat een kut kast :/ . Echt veeeel te klein, zeker voor een 2900XT en een degelijke WC set...

Overigens ook goeiedag :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Goed, heb zitten gamen (NFS Carbon / CS Source / CoD2 / CoH). Het verschil tussen 160.04 en 162.22 is niet groot. De meerderheid van de games loopt iets soepeler, enkel in Carbon heb ik ineens last van framedrops iedere 10 - 15 seconden.
Het is wel zo dat de fps iets omhoog zijn gegaan maar meer dan 2 - 4 fps erbij ben ik niet tegengekomen.

Edit:
Alle spellen uiteraard op 1600x1200 en alle grafische kwijlopties aan + 8xQ AA mét CSAA en 16x AF op een 8800GTX, overige specs zie sig.

[ Voor 17% gewijzigd door PauseBreak op 26-07-2007 22:54 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb wonderbaarlijk veel prestatie winst in oblivion :| op een stuk waar ik normaal 50 tot 60 frames haalde haal ik nu 70 tot 80 frames en af en toe zakt hij naar de 45, 50. Dat is met alles op hoog 1280x1024 HDR on geen AA 16x AF, en haal dus 70 tot 80 Frames en soms 45 tot 50 als hij de map laad, daarna gaat hij weer omhoog naar e hoge 60 tot 70. Hier ben ik wel blij mee :)

EDIT:

gespeeld op het onderstaande :P

Edit 2:

OP moeilijke stukken haal ik ook 5 frames oplopend meer. Er is dus wel spraken van prestatie winst in oblivion :)

[ Voor 18% gewijzigd door rickyy op 27-07-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickyy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:40:
ff vraagje tussen door.
hier wat specs":

- geproduceerd met het 65nm procédé van TSMC
- meer dan één miljard transistoren
- tweede generatie unified shader architectuur
- native GPGPU ondersteuning
- FP64 ondersteuning
- één teraflop aan shaderkracht
- 512-bit GDDR4 geheugen
- 1024 MB GDDR4 geheugen
- DirectX 10.1 ondersteuning
- OpenGL 3.0 ondersteuning
- eDRAM geheugen voor "free" AA (4x AA zonder framedrop)
- audio chip aan boord
- ingebouwde tesselation unit
- verbeterde AA en AF
- lager stroomverbruik dan de 8800 Ultra
- PCI-Express 2.0

Bron:
http://www.hardware.info/...icaties_GeForce_9800_GTX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dankjewel voor het 'nieuws', ware het niet dat het al een aantal keren voorbij is gekomen. En wel hier:

CJ in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
mad_max234 in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
rickyy in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
Mr. Detonator in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

En zelfs nog een hele discussie over de betrouwbaarheid van dat bericht... ;)

Dan wat nieuws: Fudzilla post wat over de nV FUD campagne over UVD.
Nvidia FUDs ATIs UVD
Nvidia pull out a good stunt on the last weeks Analysts presentation. It compared the Pure Video versus ATI's UVD on the high end card.

This was a good stunt as Nvidia compared Intel Core 2 Duo acceleration versus Geforce 8800 GT and HD 2900 XT. The best of all is that Nvidia picked the only ATI's card that doesn’t have the hardware UVD support.

Naturally as you can see below Nvidia wins big time running full H.264 and measuring the CPU load. Nvidia is always between 20 and 30 percent CPU load while ATI takes between 55 and 80 percent of the CPU time.

Core 2 Duo probably running with integrated graphic or with Video acceleration turned of on a graphic card takes between 70 and 100 percent of CPU time. If Nvidia decided to take 2600 and 2400 series of cards that do have support for UVD the situation would change completely.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/July/nvidia_fud.jpg
Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2166&Itemid=1

Dan nog iets over de enorm toegenomen populariteit van nV GPUs in notebooks:
Nvidia almost tripped in notebook market
From 24 to 60 percent in a year

Nvidia performed a notebook miracle as it managed to turn the tables around. In Q1 2006 Nvidia had 24 percent of the total notebook GPU market while ATI had amazing 73 percent.

This year situation turned completely to Nvidia’s advantage as according to Nvidia’s analyst presentation the company has 60 percent of the market in Q1 2007 while AMD dropped to 39 percent only.

I guess that Nvidia really did well but we are sure that ATI has some fighting chance now when 65 nanometre 2600 and 2400 mobile generation are just around the corner but we are sure that Nvidia will reveal its 65 nanometre notebook cores as soon as this year.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/July/nvda_market07.jpg
Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2164&Itemid=1

En over het marktaandeel dat met 5% is gestegen naar 60%:
Nvidia holds 60 percent of desktop
To increase this year
DAAMIT has lost some market share in Desktop but even more in Notebook market. Last year in Q1 2006 Nvidia had around 55 percent of discrete market while ATI had some 45 percent of the overall desktop market.

Well the situation changes to Nvidia's advantage as in Q1 2007 Nvidia captured five more percent and now holds around 60 percent of the overall market while AMD dropped 5 percent to 40 percent.

Nvidia's Jeff Fisher said that the company expects that in Q2 and Q3 this year Nvidia capture even more market share as they rolled out top to bottom DirectX 10 that is going to cause ATI same troubles.

The only thing that should concern Nvidia is that 2600 and 2400 series are very cheap and a good cards for the price.
Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2163&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54
Ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen en twijfel nog een beetje tussn de 8600GT en de 8800GTS.. Uiteraard is de 8800 GTS een veel betere kaart maar het scheelt wel 150 euro (meer dan 2x de kostprijs van een 8600GT)..

ZIt me af te vragen of die prestatiewinst dat geld waard is :)

(en dan ook nog het nadelige stroomverbruik van dit monster) :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wil je games gaan spelen?
Zo ja welke en wat is de resolutie van je monitor?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben wel een gamer maar heb het geruime tijd niet gedaan omdat de meeste games niet op m'n huidige videokaart willen draaien (GF4 Ti4400 .. prehistorisch bakbeest :P )

Zolang ik Quake 4 en dergelijke goed vloeiend kan draaien is het geen probleem :)

Mijn TFT is een Samsung 19" die op 1280x1024 native draait :)

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 27-07-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
ScuL schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:28:
Ik ben wel een gamer maar heb het geruime tijd niet gedaan omdat de meeste games niet op m'n huidige videokaart willen draaien (GF4 Ti4400 .. prehistorisch bakbeest :P )

Zolang ik Quake 4 en dergelijke goed vloeiend kan draaien is het geen probleem :)

Dan zou ik is naar je andere hardware kijken, ik draai Quake 4, Call of Duty 2 op een TI 4400 prima hoor.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm in de laagste resolutie met low settings zo'n 30 FPS maybe... heb een AMD64 3700+ .. maar goed het gaat nu niet om m'n oude systeem maar om m'n upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Shamino, en team vr-zone hebben het 3dmark2006 record (na 2 dagen) weer teruggepakt :)

26k

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=151785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wie weet er btw een goed programma om temperaturen van de videokaart mee te meten? ik weet nog dat dat vroeger kon met de gewone drivers, nu zie ik die optie nergens meer
ik heb een Geforce 6800 GS XXX op Win Vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
ScuL schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:28:

Voor alleen Quake4 op 1280x1024 heb je aan een 8600GT genoeg denk ik (een 8600GTS helemaal).. Maar als je wat meer futureproof wilt zijn voor nieuwe games dan zou ik zeker die 150 euro meer uitgeven voor een 8800GTS 320MB, hij is de meerprijs t.o.v. de 8600GT zeker waard..

Tenzij je op een low budget zit en volgend jaar sowieso weer wilt upgraden.. Dan koop je nu een goedkope 8600GT en kijk je wat er volgend jaar weer goedkoop te krijgen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScuL schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:29:
Ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen en twijfel nog een beetje tussn de 8600GT en de 8800GTS.. Uiteraard is de 8800 GTS een veel betere kaart maar het scheelt wel 150 euro (meer dan 2x de kostprijs van een 8600GT)..

ZIt me af te vragen of die prestatiewinst dat geld waard is :)

(en dan ook nog het nadelige stroomverbruik van dit monster) :P
8800GTS is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
De 8500 en 8600 hadden Hd versnelling alleen in Vista, zijn er inmiddels al Xp drivers? En zo nee, wanneer komen die?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het merk Foxconn, de kwalitiet, de support en de drivers?

Ik kijk dan naar de Geforce 8800GTS OC 320 mb

(thans in het bezit van de Gefroce 2 MX-400 heel heel oud :P)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
drivers zijn van nvidia niet foxcon, support gaat via winkel en kwaliteit is bijna altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goedkope dualmonitor optie voor mijn woonkamer pc (al wat ouder, dus nog geen pcie).
Nu heb ik de Asus N6200TD/128M op't oog, en sta op't punt die te bestellen, maar nu lees ik op de asus site dat hij geen 2e vga ondersteund. Persoonlijk dacht ik dat alle gf 6 serie kaarten dualmonitoring ondersteunden, maar ik zit er misschien naast.
Heeft iemand een idee? Of een goede suggestie mbt een goedkope AGP kaart voor dualmonitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:29:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het merk Foxconn, de kwalitiet, de support en de drivers?

Ik kijk dan naar de Geforce 8800GTS OC 320 mb

(thans in het bezit van de Gefroce 2 MX-400 heel heel oud :P)
Bijna iedereen heeft wel ervaring met Foxconn. Echter vaak zonder het te weten. Foxconn is namelijk een enorm grote OEM toeleverancier.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 23:47
Ik zit er aan te denken om een nieuwe gpu te kopen.
Momenteel heb ik een Radeon X800GTO, opzich een prima kaartje en ik ben er zeer tevreden mee, zei het dat de kaart maar tot Shader Model 2 gaat.

En aangezien er steeds meer games komen die SM 3 nodig hebben, en er steeds meer dx10 games komen wil ik graag een nieuwe gpu.

Het lijkt mij persoonlijk het slimst om dus ook meteen een dx10 kart te kopen.

Ik zit te denken aan een 8800gts 320mb, maar ik weet niet of deze kaart overkill is op mijn huidige systeem?

Ik heb een:
P4 650 @3,4ghz
2gb geheugen
Radeon X800GTO (die dus vervangen wordt)

Beeldscherm is een Samsung 930bf 19' en ik speel op 1280x1024.

Levert de 8800gts 320mb de nodige performance winst op mijn systeem, of is het overkill?
Daarnaast heb ik op het oog mijn systeem volgend jaar dan ook verder te upgraden, zoals de cpu en mogelijk 4gb geheugen).

[ Voor 9% gewijzigd door ollSNAKEllo op 31-07-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Performance winst zal groot zijn... erg groot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ollSNAKEllo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:52:
Momenteel heb ik een Radeon X800GTO, opzich een prima kaartje en ik ben er zeer tevreden mee, zei het dat de kaart maar tot Shader Model 2 gaat.

En aangezien er steeds meer games komen die SM 3 nodig hebben, en er steeds meer dx10 games komen wil ik graag een nieuwe gpu.

Ik zit te denken aan een 8800gts 320mb, maar ik weet niet of deze kaart overkill is op mijn huidige systeem?

Ik heb een:
P4 650 @3,4ghz
2gb geheugen

Levert de 8800gts 320mb de nodige performance winst op mijn systeem, of is het overkill?
Daarnaast heb ik op het oog mijn systeem volgend jaar dan ook verder te upgraden, zoals de cpu en mogelijk 4gb geheugen).
Ik zou de gordels van je PC maar vast omdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ollSNAKEllo

heh die P4 gaat vliegen haha :D dat weet ik wel zeker maare die CPU zal ook wel een gortige bottleneck vormen :X 2GB ram is zat voor tegenwoordig. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:04:
@ ollSNAKEllo

heh die P4 gaat vliegen haha :D dat weet ik wel zeker maare die CPU zal ook wel een gortige bottleneck vormen :X 2GB ram is zat voor tegenwoordig. ;)
Ik weet dat het eigenlijk niet in dit topic hoort, maar in welke richting van een core2 duo processor qua ghz, zou ik dan moeten denken om die kaart 8800 bij te kunnen benen.

Mijn huidige cpu, deze, zit in een 775 socket.

Dus het zou mooi uitkomen als ik mijn mobo niet hoef te vervangen.

Edit: Dit is mijn huidige mobo.

[ Voor 20% gewijzigd door ollSNAKEllo op 01-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ollSNAKEllo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Ik weet dat het eigenlijk niet in dit topic hoort, maar in welke richting van een core2 duo processor qua ghz, zou ik dan moeten denken om die kaart 8800 bij te kunnen benen.

Mijn huidige cpu, deze, zit in een 775 socket.

Dus het zou mooi uitkomen als ik mijn mobo niet hoef te vervangen.

Edit: Dit is mijn huidige mobo.
Roflcopter, een antieke P4 :Y)

Ik denk wel dat een E6750 genoeg is. :) Die kun je eventueel ook nog overklokken mocht er nog (?) een bottleneck zijn. Maar dat lijkt me niet :P

Over welke 8800 heb je het trouwens?

Je zal ook een nieuw mobo nodig hebben, deze ondersteunt geen Core2Duo's.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 01-08-2007 17:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:21:
[...]

Roflcopter, een antieke P4 :Y)

Ik denk wel dat een E6750 genoeg is. :) Die kun je eventueel ook nog overklokken mocht er nog (?) een bottleneck zijn. Maar dat lijkt me niet :P

Over welke 8800 heb je het trouwens?

Je zal ook een nieuw mobo nodig hebben, deze ondersteunt geen Core2Duo's.
hij heeft het over een 8800 GTS 320 :)

Ik heb een:
P4 650 @3,4ghz
2gb geheugen

ik denk dan een E6600 al zat is heh, pak dan een Q6600 die zijn ook niet al te duur meer en dan heb je toch best een leuke quad core dat te samen met die 8800 GTS 320, moet wel aardig vooruit gaan dacht ik zo 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een frisse install van Vista x86 heb ik nieuwe Forceware geinstalleerd, maar krijg nu direct een BSOD. Ik heb systeemherstel en veilige modus geprobeerd, maar niets helpt. Heeft iemand een idee hoe ik weer terug kan naar mijn oude drivers? Of heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een:
P4 650 @3,4ghz
2gb geheugen

Je geheugen is goed genoeg. Maar een 8800 GTS is inderdaad een beetje overkill op een P4.

Ik lees dat je graag een nieuwe kaart wilt vanwege DX10 en SM 3. Het is het beste om alles meteen in één keer te upgraden anders blijf je achter de feiten aanlopen. Ik heb er zelf ook ervaring mee, en geloof me, het is ontzettend storend/irritant/vervelend etc.

Het probleem is dat alles in één keer upgraden ontzettend veel geld kost. Maar toch raad ik je aan hiervoor te sparen.
De X800 is nog altijd een lekkere kaart, en de DX10 games zijn er (vrijwel) nog niet. Daarnaast zijn er ook twijfelachtige berichten waaruit blijkt dat de huidige DX10 kaarten, niet zo goed presteren in toekomstige DX10 games als verwacht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, áls je nog even wacht, je dan de nieuwe generatie DX10 kaarten kan meenemen, er meer bekendheid is rondom de nodige specs voor games als Crysis, en tegen die tijd een killer systeem kunt aanschaffen omdat je hebt gespaard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:07:
[...]

Je geheugen is goed genoeg. Maar een 8800 GTS is inderdaad een beetje overkill op een P4.

Ik lees dat je graag een nieuwe kaart wilt vanwege DX10 en SM 3. Het is het beste om alles meteen in één keer te upgraden anders blijf je achter de feiten aanlopen. Ik heb er zelf ook ervaring mee, en geloof me, het is ontzettend storend/irritant/vervelend etc.

Het probleem is dat alles in één keer upgraden ontzettend veel geld kost. Maar toch raad ik je aan hiervoor te sparen.
De X800 is nog altijd een lekkere kaart, en de DX10 games zijn er (vrijwel) nog niet. Daarnaast zijn er ook twijfelachtige berichten waaruit blijkt dat de huidige DX10 kaarten, niet zo goed presteren in toekomstige DX10 games als verwacht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, áls je nog even wacht, je dan de nieuwe generatie DX10 kaarten kan meenemen, er meer bekendheid is rondom de nodige specs voor games als Crysis, en tegen die tijd een killer systeem kunt aanschaffen omdat je hebt gespaard :).
Ik was nu ook wel van plan om te wachten tot halverwege volgend jaar. I.v.m. het "inburgeren" van de aankomende mogelijkheden zoals dx 10 met de 9x series van nvidia en ook bvde quadqore enz.
En ik ben ook nog tevreden met mijn huidige systeem, hij komt nog redelijk goed mee.

Het enigste dat mij nu stoort is dat mijn x800gto geen sm3 ondersteund.
Ik zit ook te denken/twijfelen om misschien een goedkoop nieuw of 2e hands (via vraag & aanbod op pricewatch) kaartje te kopen, bv een ati in de 1600 series of een nvidia in de 76 series. Die sm3 ondersteund en die mischien mijn systeem nog een 3 kwart jaar tot een jaar mee kan trekken, todat ik een geheel nieuw systeem opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
maar je kunt beter toch maar een 8800 kopen denk ik, al helemaal als je Crysis of Cod4 ofzo gaat spelen...
die spellen komen allemaal binnekort uit, en Nvidia heeft ook echt weer een geweldige datum uitgekozen om rond diezelfde tijd hun nieuwe serie te brengen...
er is sowieso nog niks officieel bevestigd, wat ik opzich best raar vind. Waarom komt er niet meer informatie enz. zolang is het toch niet meer?
ik weet niet of ik wel ga wachten tot november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
ik w8 niet tot november :P W8 alleen nog op de G0 in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
Hebben de 8800GTX kaarten een nieuwe koeler gekregen?
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2007/07/25/gateway_gets_gtx/new_fx530xt_gpu.jpg

Uit dit artikel:
http://www.tomshardware.c...teway_gets_gtx/page2.html

Of is deze koeling speciaal voor grote oem's?

Het leek me in eerste instantie een soort gestripte Ultra koeler maar volgens mij zitten die heatpipes ook anders en zit de fan nog verder naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik heb nu een evga 8800 gts 320mb gekocht, heb net even age of empires 3 gespeelt, en via ntune geeft die aan dat de gpu 79 graden is...

Bij mijn 7900 gs die ik hiervoor had kwam de tempratuur niet boven de 50 graden, ook niet als ik 2 uur een spel speelde.

Is dit niet veels te warm? Je hoort de koeler ook heel snel draaien.

edit;

Net Call of Duty 2 geprobeert, alles gaat prima, totdat het spel geladen is, dan krijg ik alleen maar een grijs beeld, het kompas in de linkerhoek is wel gewoon zichtbaar.. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Kimberly op 02-08-2007 17:24 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:01
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door BlaBla1973 op 02-08-2007 20:10 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Halllllllllllooooooooooo....

Zie je de titel? :/
Zie je de regels? :/

Eerst lezen, dán posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Deorgere schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:43:
Ik heb nu een evga 8800 gts 320mb gekocht, heb net even age of empires 3 gespeelt, en via ntune geeft die aan dat de gpu 79 graden is...

Bij mijn 7900 gs die ik hiervoor had kwam de tempratuur niet boven de 50 graden, ook niet als ik 2 uur een spel speelde.

Is dit niet veels te warm? Je hoort de koeler ook heel snel draaien.

edit;

Net Call of Duty 2 geprobeert, alles gaat prima, totdat het spel geladen is, dan krijg ik alleen maar een grijs beeld, het kompas in de linkerhoek is wel gewoon zichtbaar.. 8)7
Het is niet te warm enja als je niet beter wist was het normaal, zelf weet ik niet beter terwijl de airflow in mijn pc's altijd wel goed waren :)

Dat van CoD2 is een bug moet je ff patchen ook patch 1.1 nemen die is optioneel voor dual cores/HT etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
psychoclown schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:16:
[...]

Het is niet te warm enja als je niet beter wist was het normaal, zelf weet ik niet beter terwijl de airflow in mijn pc's altijd wel goed waren :)

Dat van CoD2 is een bug moet je ff patchen ook patch 1.1 nemen die is optioneel voor dual cores/HT etc :)
Aha, oke.

Ik heb de patch 1.1 geinstaleerd, maar het resultaat is nog precies hetzelfde. Ook als ik met de resolutie ga knoeien heeft dit geen effect.

Heel vaag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

Aha, oke.

Ik heb de patch 1.1 geinstaleerd, maar het resultaat is nog precies hetzelfde. Ook als ik met de resolutie ga knoeien heeft dit geen effect.

Heel vaag. :(
Update je videodrivers naar de laatste officiële.
Ik heb COD2 &8800GTX en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

Update je videodrivers naar de laatste officiële.
Ik heb COD2 &8800GTX en nog nooit problemen gehad.
Ik heb gister de officiele drivers van nvidia.com gedownload.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:32:
Ik ben op zoek naar een goedkope dualmonitor optie voor mijn woonkamer pc (al wat ouder, dus nog geen pcie).
Nu heb ik de Asus N6200TD/128M op't oog, en sta op't punt die te bestellen, maar nu lees ik op de asus site dat hij geen 2e vga ondersteund. Persoonlijk dacht ik dat alle gf 6 serie kaarten dualmonitoring ondersteunden, maar ik zit er misschien naast.
Heeft iemand een idee? Of een goede suggestie mbt een goedkope AGP kaart voor dualmonitoring.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zucht, moeilijk he? :?

Met hem dus:
Jejking schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:03:
Halllllllllllooooooooooo....

Zie je de titel? :/
Zie je de regels? :/

Eerst lezen, dán posten.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kijk eens naar de iets duurdere 6600 kaarten, daar zijn volgens mij ook AGP varianten van uitgekomen (alhoewel ik dit niet zeker weet).

Wat betreft dat CoD2 probleem:
CoD2 in zijn geheel verwijderen, inclusief alle mappen en registerentries die blijven staan bij verwijdering vanuit het CP. Het is volgens mij een probleem van het spel zelf en niet zo zeer gerelateerd aan de drivers van nV of Ati. Datzelfde probleem heb ik namelijk gehad op mijn laptop (met ati kaart) en op mijn oude pc (met NV40 kaart). In beide gevallen hielp enkel het volledig verwijderen van CoD2.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of er veel verschil in performance zit tussen een 7800GT van 3 jaar oud en een 7600GT van een half jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:38:
Weet iemand hier of er veel verschil in performance zit tussen een 7800GT van 3 jaar oud en een 7600GT van een half jaar oud?
Stock, ja, overclocked, de 7600GT draait hem er uit.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36

_Apache_

For life.

Als ik het goed begrijp glipt de volgende vraag net door de forumregels heen..

Zijn er meer mensen die lang moeten wachten op bijvoorrbeeld een kaart zoals deze?

MSI VGA GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB, PCI-e 16x

Schijnt nogal een run op te zijn, en levertijden lopen op naar de 15-20+ werkdagen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 08-08-2007 11:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
_Apache_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:50:

Zijn er meer mensen die lang moeten wachten op bijvoorrbeeld een kaart zoals deze?

Schijnt nogal een run op te zijn, en levertijden lopen op naar de 15-20+ werkdagen.
Heb de vernoemde kaart inmiddels twee maanden oid. Werkdag 1 besteld en werkdag 2 ontvangen. Misschien had ik geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Flying schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:08:
[...]

Heb de vernoemde kaart inmiddels twee maanden oid. Werkdag 1 besteld en werkdag 2 ontvangen. Misschien had ik geluk..
Hmm blijkbaar, waar had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

_Apache_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:50:

Ik moet hier zelf al 2 weken wachten op een Asus 8800 GTS... Schijnt nogal veel levertijd op te zitten... Ik ben daarom maar overgestapt op een XFX 8800 GTS Extreme... Hopen dat deze wel wat sneller leverbaar is :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

SideSwipe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:52:
[...]

Ik moet hier zelf al 2 weken wachten op een Asus 8800 GTS... Schijnt nogal veel levertijd op te zitten... Ik ben daarom maar overgestapt op een XFX 8800 GTS Extreme... Hopen dat deze wel wat sneller leverbaar is :)
Ah ok, nou hier wacht ik wel op deze videoplank.. Het is een OC edition, met wat hogere clocks dan de stock versies gewoon omdat ik liever niet OC met men GPU. Naast het feit dat de OC edition 50 euro goedkoper was dan de non-OC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
valt me btw op dat de 8800's weer in prijs gestegen zijn...als ik naar de 8800 GTS kijk.
en ik probeer de verleiding toch maar te weerstaan, want ik heb altijd zo'n fantastisch moment om hardware te kopen. er moet toch een moment komen dat de prijzen zullen dalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Thrills33ka schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:53:
valt me btw op dat de 8800's weer in prijs gestegen zijn...als ik naar de 8800 GTS kijk.
en ik probeer de verleiding toch maar te weerstaan, want ik heb altijd zo'n fantastisch moment om hardware te kopen. er moet toch een moment komen dat de prijzen zullen dalen :'(
Noem is concrete voorbeelden, wat ik hier zie is dat ze redelijk stabiel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
_Apache_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Noem is concrete voorbeelden, wat ik hier zie is dat ze redelijk stabiel zijn..
Nou, die Sparkle 8800 GTS 640 was eerst 320 bij de goedkoopste winkel...de Asus was eerst ook 340 ofzo, de Club3D is wel stabiel gebleven, die Asus en Sparkle zijn ietsje in prijs gestegen. Wat ik nogal vreemd vind, vooral met het oog op de zogenaamde G90 die zou moeten komen in november, volgens mij klopt daar echt niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol die kaart die er in november zou komen gaat nu toch vooral geen invloed hebben op de huidige prijs van de kaarten. En ik zou niet direct inzien wrm nvidia hun prijzen zo drastisch zou moeten dalen, ze winnen nog steeds van ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:35:
lol die kaart die er in november zou komen gaat nu toch vooral geen invloed hebben op de huidige prijs van de kaarten. En ik zou niet direct inzien wrm nvidia hun prijzen zo drastisch zou moeten dalen, ze winnen nog steeds van ATI.
zelfs al zou ATI niet bestaan, dan nog zouden ze vooruitgang moeten boeken omdat games toch steeds zwaarder worden. en los daarvan zullen ze dan heus wel gecontroleerd worden op het feit dat ze geen misbruik van hun monopolie positie maken...
en ATI is gewoon uberzwak, die zullen zelfs met de komende G90 weer 2 kwartalen op zich laten wachten met een concurrerende videokaart...ATI moet je dus echt niks meer van verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
De G80 chips zijn nog altijd niet aan te slepen bij nvidia, wat dat betreft heeft de X2900 echt totaal geen effect gehad op de verkopen van Nvidia.

[ Voor 69% gewijzigd door stylezzz op 08-08-2007 17:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.