[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 10.675 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
RappieRappie schreef:
Ach dat gaat allemaal om het 2e PCI-e slot... Wat boeit dat nou?
Niets :9 denk niet dat je een 9800GTX in sli doet of wil,...

ten eerste: vraagt wel erg veel stroom!
ten tweede: zijn er niet zoveel mensen die hoger gamen dan 1920x1200 ;) duss :)

Ben wel benieuwd naar dit kaartje en naar de eerste benchmarks....nog even afwachten dus _/-\o_

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
Thrills33ka schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

Ja, maar hoe veel prestatieverschil zal er zijn tussen een 9800 GTS in een PCI-E 2.0 slot en een PCI-E 1.0 slot? als dat bijv 50 % scheelt is het niet eens de moeite waard om zo'n kaart in een PCI-E 1.0 slot te duwen toch?
stel dat het 10/20 % scheelt dan overweeg ik zeker om een 9800 te kopen
ach, volgens de geruchten zou hij op 50% ongeveer even snel zijn als een 8800GTX...dus dan is het nog de moeite waard :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644

darkpluisje schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:05:
[...]

ach, volgens de geruchten zou hij op 50% ongeveer even snel zijn als een 8800GTX...dus dan is het nog de moeite waard :9 :+
Waar gaan we heen zeg, de huidige hardware geeft mij het gevoel alsof we allemaal een Batcave met geavanceerde apparatuur willen.

Straks krijg je de Geforce 10 en die is weer 50% sneller, ben je weer €500 lichter, en dan niet vergeten dat je nieuwe CPU wilt, RAM, koeling, voeding, et voila, binnen 12 maanden weer €1000 weg.

Nu weet ik niet of ik toevallig op het "ik ben ook topman en krijg binnenkort me bonus" forum ben beland, maar hoe in vredesnaam betalen de mensen dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 222644 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Waar gaan we heen zeg, de huidige hardware geeft mij het gevoel alsof we allemaal een Batcave met geavanceerde apparatuur willen.

Straks krijg je de Geforce 10 en die is weer 50% sneller, ben je weer €500 lichter, en dan niet vergeten dat je nieuwe CPU wilt, RAM, koeling, voeding, et voila, binnen 12 maanden weer €1000 weg.

Nu weet ik niet of ik toevallig op het "ik ben ook topman en krijg binnenkort me bonus" forum ben beland, maar hoe in vredesnaam betalen de mensen dit allemaal?
Elke maand 1000/12=84 euro opzij leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 222644 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Gewoon, je koopt een goede pc voor 1500 euro, daar doe je dan 2 à 3 jaar mee. Wanneer het te traag wordt clock je het gewoon eventjes 50% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Gewoon, je koopt een goede pc voor 1500 euro, daar doe je dan 2 à 3 jaar mee. Wanneer het te traag wordt clock je het gewoon eventjes 50% over.
Maar als ik zo eens in de forums rondkijk, dan weet ik in 1 klap de oplossing voor financiee kraptes voor mensen.

Gewoon stoppen met gamen.

Are u also short on money? Need that cash to survive???

Stop gaming today.......

Want vergeet niet dat games ook weer eens €50 zijn. (ja oke, ik heb het afgelopen jaar ook 1200 uitgegeven eraan, maar ik merk nu ook hoe schandalig het eigenlijk is in de zin van wat je betaalt en hoeveel je terugkrijgt, aangezien het voordat het goed en wel gebruikt wordt alweer moet worden vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Koop maar eens een auto.. ;)

Dat is nog veel erger qua kosten.

Dan game ik liever. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 19-08-2007 01:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
RappieRappie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:47:
Koop maar eens een auto.. ;)

Dat is nog veel erger qua kosten.

Dan game ik liever. :)
Precies, alleen het blijft wel een dure hobby...
ik geef zowat al m'n geld uit aan hardware en kan nog maar middelmatige troep kopen :+
ik ben altijd jaloers op mensen met van die ownage systemen, maarja je kan beter niet de top hardware kopen, want daar betaal je veel meer voor...
en opzich doe je zeker 1 a 2 jaar met een PC en blijf je nog goed bij ook
Anoniem: 222644 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Gewoon stoppen met gamen.
Are u also short on money? Need that cash to survive???
Stop gaming today.......
huh, wat?! stoppen met gamen? en dan? is er nog leven daarbuiten mogelijk dan? :+

[ Voor 21% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-08-2007 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrills33ka schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 07:21:
[...]

Precies, alleen het blijft wel een dure hobby...
ik geef zowat al m'n geld uit aan hardware en kan nog maar middelmatige troep kopen :+
ik ben altijd jaloers op mensen met van die ownage systemen, maarja je kan beter niet de top hardware kopen, want daar betaal je veel meer voor...
en opzich doe je zeker 1 a 2 jaar met een PC en blijf je nog goed bij ook

[...]

huh, wat?! stoppen met gamen? en dan? is er nog leven daarbuiten mogelijk dan? :+
Ja, ik weet het, had een tijdelijke black-out, hoe kunnen we ooit stoppen met gamen.

Ik vind DX10.1 gedoe en nog geen fatsoenlijke DX10 game totdat de volgende kaarten alweer uitkomen, wel de allergrootste naaierij allertijden, en dat is waarom ik ook weiger mee te gaan in de hype voor de 9 serie (en straks 10 serie). Ik heb nu zo iets van: binnen 1 jaar tijd heb ik mijn systeem volledig omgebouwd voor Vista en DX10, en dan krijg je dit.

Daarnaast vraag ik me af hoe de CPU's de 9 serie gaan bijhouden, want ik meen te weten dat de 8 serie al nauwelijks bij te houden is voor de beste CPU's (en er komt naar mijn weten niet weer zo'n schokkende verandering als Pentium 4 --> Core 2 Duo binnenkort).
Raar dat ik daar weinig mensen over hoor.

Juni 2006:

7600GT
Pentium D930
Windows XP
Intel 945GMF moederbord
1GB RAM DDR2/533
160GB WD 8 MB Cache

Augustus 2007:

8800GTS
Intel Core 2 Duo E6600
2GB DDR2/800
Windows Vista
nVidia 650i SLI
500GB WD 16 MB cache + 160GB WD 8 MB cache
**Extra koeling**

Even om aan te geven wat ik heb moeten veranderen (alleen de kast is nog hetzelfde)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 222644 op 19-08-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Toch even reageren - dat heb je niet MOETEN veranderen ... daar heb je voor gekozen.

Ik kwam af van een -

6800GS
Prescott 3GHz HT
P4P800 SE
1GB DDR400 DC
80GB Seagate 8MB

en ging naar

8800GTS
E6750
P5K
2GB DDR2 800 DC
320GB Samsung 16MB

MAAR! Het was niet 100% nodig. Ik speelde nog steeds Titan Quest, Supreme Commander, Oblivion en de Bioshock Demo op die eerst bak. Het was een keuze omdat ik meer kracht wilde voor grafische opties en photoshop happen.

Je hebt altijd een keuze :) . En aangezien je 7600GT ongeveer even snel is als de 6800GS ... had je nog niet hoeven upgraden. Je had alleen die slider van 'high' naar 'medium' moeten trekken. Choices.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cassius schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:09:
Toch even reageren - dat heb je niet MOETEN veranderen ... daar heb je voor gekozen.

Ik kwam af van een -

6800GS
Prescott 3GHz HT
P4P800 SE
1GB DDR400 DC
80GB Seagate 8MB

en ging naar

8800GTS
E6750
P5K
2GB DDR2 800 DC
320GB Samsung 16MB

MAAR! Het was niet 100% nodig. Ik speelde nog steeds Titan Quest, Supreme Commander, Oblivion en de Bioshock Demo op die eerst bak. Het was een keuze omdat ik meer kracht wilde voor grafische opties en photoshop happen.

Je hebt altijd een keuze :) . En aangezien je 7600GT ongeveer even snel is als de 6800GS ... had je nog niet hoeven upgraden. Je had alleen die slider van 'high' naar 'medium' moeten trekken. Choices.
Bij mij lag het iets anders.

Mijn 7600GT ging in de garantie dood, ze hadden die niet meer op voorraad, dus tegen kleine bijbetaling kreeg ik een 8800GTS.

Toen waren ineens de andere componenten niet meer afdoende voor de kracht van die 8800GTS, en dus ben ik de rest ook gaan upgraden. Ditzelfde gaat straks gebeuren met die 9800. Het lijkt wel een samenzwering tussen de fabrikanten van de verschillende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

sorry ik vind dat software fabricanten zelf ook te makkelijk van af maken.
Ze doen niet eens echt moeite meer om op de pc te optimaliseren.
Zeker nu we weer crossover games hebben die van de xbox360 en ps3 komen.
De pc is veeeel sterker maar hun intressen liggen meer voor de kant en klaren zooi.
En de pc is nog maar een bijzaak.

De redens zijn erg simpel.
Pc is het makkelijker om illigaal te draaien.
pc heeft verschillende hardware waar ze meer moeite moeten doen kwa ondersteuning.
Er is meer geld te verdienen op de wiii xbox en ezz wegens moeilijk illigaal te draaien.
En er is windows die roet in het eten gooit.

Ik vind het niet vreemd dat de meeste games naar de xbox360 en enzz gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 8819 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:19:
sorry ik vind dat software fabricanten zelf ook te makkelijk van af maken.
Ze doen niet eens echt moeite meer om op de pc te optimaliseren.
Dus er komen nooit patches uit ofzo? :P
Zeker nu we weer crossover games hebben die van de xbox360 en ps3 komen.
Dat is altijd geweest, en zal altijd zo blijven.
De pc is veeeel sterker maar hun intressen liggen meer voor de kant en klaren zooi.
Bron :P?
En de pc is nog maar een bijzaak.
Bewijs? Aan gedachtes hebben we niks.
De redens zijn erg simpel.
Pc is het makkelijker om illigaal te draaien.
Muah, vroegah was er best een goede tijd dat iedereen PSX en PS2 games kopierden want er waren modchips etc :P
pc heeft verschillende hardware waar ze meer moeite moeten doen kwa ondersteuning.
Maar laat het nou ineens 5x zo moeilijk zijn om software voor de PS3 te schrijven dan voor Windows... Tja ;) (Slechts een gedachte)
Er is meer geld te verdienen op de wiii xbox en ezz wegens moeilijk illigaal te draaien.
Bron :P? Meer mensen hebben pc's dan dat ze consoles hebben hoor :P
En er is windows die roet in het eten gooit.
Want?
Ik vind het niet vreemd dat de meeste games naar de xbox360 en enzz gaan.
Heus niet omdat ze denken er meer geld mee te verdienen hoor :P Zal wel iets met contracten te maken hebben.

En een tip: Denk volgende keer aan je spelling. :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Vraagje, ik ga me in september een nieuwe PC aanschaffen, maar ik zit te twijfelen
mbt de graka. De CPU die ik zou kopen wordt een E6750, initiëel dacht ik eraan een
8800 GTS 640 mb te kopen, maar na wat over de 9800 GTS specs te lezen begin ik aardig
te twijfelen...

Wat ik me nu afvraag is, indien ik voor de 9800 GTS zou gaan, zou mijn CPU deze niet alsdusdanig
Bottlenecken dat ik beter voor een 8800GTS 640 zou gaan?

Hopelijk kunnen julie me verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

sparda schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:39:
Wat ik me nu afvraag is, indien ik voor de 9800 GTS zou gaan, zou mijn CPU deze niet alsdusdanig

Hopelijk kunnen julie me verder helpen!
Kan, maar tegen die tijd is ook de Penryn uit, misschien kan je die dan nemen icm een 9800? En hoe weet je zo zeker dat er een GTS komt :P En als je nu al kiest om de E6750 te nemen, dan kan je hem ook overklokken mocht ie bottlenecken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 19-08-2007 14:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
sparda schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:39:
maar na wat over de 9800 GTS specs te lezen begin ik aardig
te twijfelen...

*Zucht* voor de 3 miljardste keer: die 'specs' zijn niet eens officieel ;( Bovendien is er ook nog niets over de performance, de HD2900XT heeft ook monster specs maar presteert ook niet beter dan een 8800GTX... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

MensionXL schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:39:
[...]

Dus er komen nooit patches uit ofzo? :P

Deze zijn alleen om fouten en soms eventueel verbeteringen
Maar dan nog is de game slecht afgewert
[...]

Dat is altijd geweest, en zal altijd zo blijven.

Inderdaad en het draait meestal voor geen meter
zie need for speed rommel oke het is van ea game

[...]

Bron :P?

Staat hier in een game magazine
pc gameplay nr133 jaargang 14
Hooftstuk pirates of the pc platform
Ze hadden het er over en word gemelt dat ze meer op de consoles omdat ze meer geld en makkelijk programmeren kunnen verdienen dan de pc wereld wegens de illigalen gemakzucht
[...]

Bewijs? Aan gedachtes hebben we niks.

Zie hier boven
Is de game console dan de pc

[...]

Muah, vroegah was er best een goede tijd dat iedereen PSX en PS2 games kopierden want er waren modchips etc :P

Tja nu is het verboden en is stuk moeilijker aan te komen en te installeren
Zie zoals xbox live
[...]

Maar laat het nou ineens 5x zo moeilijk zijn om software voor de PS3 te schrijven dan voor Windows... Tja ;) (Slechts een gedachte)

Dit heeft alleen te maken met de cpu´s niet met de gpu omdat het gewoon een nvidia 7800hybrite kaart is.
Het probleem is om de maximaale uit de cpu´s te halen voor reailtime efecten zoals havok engine.
Het verdelen van de cpu taken

[...]

Bron :P? Meer mensen hebben pc's dan dat ze consoles hebben hoor :P

Inderdaad maar je ziet dat er steets meer consoles worden verkocht
Laten we eerlijk zijn.
Je koop een stuk hardware wat net zo duur is als een hi/end videokaart
En je doet er 5jaar mee voor het vervangen word.
De pc blijf je elke jaar upgrade voor je games.
Mensen hebben daar steets minder zin.
Zelf ik heb er geen zin meer in om zo duren kaart te kopen.

[...]

Want?

Wel zie drivers problemen met vista en directx 10 en enzz
Wegens te veel opties kwa hardware

[...]

Heus niet omdat ze denken er meer geld mee te verdienen hoor :P Zal wel iets met contracten te maken hebben.

Juist wel met geld hun weten zeker dat er minder illigalen games worden gehaald
zeker kleine bedrijfen zullen eerst op een console en dat op de pc uitbrengen.

En een tip: Denk volgende keer om je spelling. :')

Zal ik doen maar is niet zo belangrijk
Beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Reply eens goed ofzo :P Want ik ga niet eens de moeite nemen om zo'n reply te lezen. :/

(edit) Toch maar een reply op je post omdat ik zo slecht nog niet ben :P
Deze zijn alleen om fouten en soms eventueel verbeteringen
Maar dan nog is de game slecht afgewerkt
Nou nee, soms ook om nieuwe content erbij te doen. (Voorbeeld: De maps Wake Island en Road to Jalalabad bij Battlefield 2)
Inderdaad en het draait meestal voor geen meter
zie need for speed rommel oke het is van ea gameS
Omdat jouw pc naab is, betekent het niet dat de pc's van andere mensen ook naab zijn :P?
Staat hier in een game magazine
pc gameplay nr133 jaargang 14
Hooftstuk pirates of the pc platform
Ze hadden het er over en wordt gemeldt dat ze meer op de consoles omdat ze meer geld en makkelijk programmeren kunnen verdienen dan de pc wereld wegens de illigalen Illegale gemakzucht
En leer jij nou eens een stukje tekst fatsoenlijk te schrijven? 8)7 Dan praten we verder 8)7
Zie hier boven
Is de game console dan de pc
Eh? Hier snap ik ook niks van? :?
Tja nu is het verboden en is stuk moeilijker aan te komen en te installeren
Zie zoals xbox live
Helaas, maar PSX, PS2, XBOX (noem het maar op) hoef je niet eens te installeren :P En dan speel je toch niet online via XBOX Live? (Er zijn genoeg alternatieven, maar dat terzijde :P)
Dit heeft alleen te maken met de cpu´s niet met de gpu omdat het gewoon een nvidia 7800hybrite kaart is.
7800? Hybrite? Er zit een nVidia RSX in en hybride schrijf je zo :P

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3
Het probleem is om de het maximaale maximale uit de cpu´s te halen voor reailtime realtime efecten effecten zoals havok engine.
Het verdelen van de cpu taken
Tja, maar als het niet nodig is, dan zal het geen gemis zijn :P? Toch? ;)
Inderdaad maar je ziet dat er steets steeds meer consoles worden verkocht
Ik zie het niet? Ik beheer niet alle winkels/webshops/weet-ik-veel shit.
Laten we eerlijk zijn.
Ze gaan meer verkopen ja, maar PC's zullen ze nooit overtreffen :P
Je koop een stuk hardware wat net zo duur is als een hi/end high-end videokaart
Tja keuzes, je kan ook een OV-jaarkaart kopen, of je koopt er een BMW voor :P Het is jouw geld, doe ermee wat je wilt ^_^
En je doet er 5jaar mee voor het vervangen word.
Okay, PS2 is dus pas vervangen door de PS3, en ik vind (om eerlijk te zijn) de graphics er niet uitzien :P En dat is niet sinds dat de PS3 is uitgekomen. De PC biedt simpelweg gewoon meer mogelijkheden; en die zie jij blijkbaar niet te benutten.
De pc blijf je elke jaar upgrade voor je games.
Daar kies je zelf voor.
Mensen hebben daar steets steeds minder zin.
Schrijf eens 'steeds' niet zo raar joh :P
Zelf ik heb er geen zin meer in om zo duren dure kaart te kopen.
Moet jij weten, maar wie ben jij om te bepalen wat een ander beter kan doen :P Ik zeg ook dat jij normaal moet schrijven, maar dat doe je ook eigenwijs niet? :>
Wel zie drivers driver problemen met vista en directx 10 en enzz
Tja, maar het is nieuw, en het moet gemaakt worden nog, niet? ;)
Wegens te veel opties kwa hardware
Dat slaat gewoon helemaal nergens op :P
Juist wel met geld hun weten zeker dat er minder illigalen games worden gehaald
Halen? \0/
zeker kleine bedrijfen bedrijven zullen eerst op een console en dat dan op de pc uitbrengen.
Onzin, heus niet omdat het minder gekopierd wordt. Maar denk eens na, stel:

50% van de PC games wordt gekopierd. En er zijn 10 miljoen PC's.
10% van de console games wordt gekopierd, en er zijn 1 miljoen consoles.

Aan wat verdien je dan het meest? ;)
Zal ik doen maar is niet zo belangrijk
Misschien niet voor jou, maar jij vindt het toch ook fijn dat je mijn bericht goed kan lezen en begrijpen? Want nu schrijf je als een 3e-groeper 8)7

Ik heb nu alleen de raarste fouten eruit gehaald, maar dit is misschien 10% van wat er nog over is. :')

[ Voor 105% gewijzigd door MensionXL op 19-08-2007 15:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 10:13
Cassius schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:09:

Ik kwam af van een -

6800GS
Prescott 3GHz HT
P4P800 SE
1GB DDR400 DC
80GB Seagate 8MB

en ging naar

8800GTS
E6750
P5K
2GB DDR2 800 DC
320GB Samsung 16MB

uhh de pc bioshock demo is niet eens uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:43:
[...]

Kan, maar tegen die tijd is ook de Penryn uit, misschien kan je die dan nemen icm een 9800? En hoe weet je zo zeker dat er een GTS komt :P En als je nu al kiest om de E6750 te nemen, dan kan je hem ook overklokken mocht ie bottlenecken. ;)
Als het echt klopt wat ze zeggen, dan is de Penryn net genoeg om de 8800Ultra niet meer te bottlenecken (het is een update van een CPU, geen nieuwe generatie).

Dus als die 9 serie echt 50% sneller is, dan hebn je straks een groot probleem CPU-wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
toch maar met de 8 serie gaan dus (ik kan niet zo lang wachten om ook de cpu tijdelijk te laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sparda schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:35:
toch maar met de 8 serie gaan dus (ik kan niet zo lang wachten om ook de cpu tijdelijk te laten)
Zover lijkt me antwoord: ja.

DX10.1 wordt volgens de meeste kenners niet boeiend genoeg voor ontwikkelaars.

Met de enorme krahct van de 9 serie gaan ze je op enorme kosten jagen, om de andere onderdelen 1, misschien wel 2 keer de komende 6 maanden te vervangen, wil je alles uit de 9800 halen.

Dan zeg ik: 7 serie en alles Medium, of 8 serie en alles op gewoon High.

Dan maar geen Ultra High met 160FPS.

Ik ben niet tegen ontwikkeling, en vind het allemaal leuk spul, maar dit ruikt gewoon naar een grootte indirecte koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

Anoniem: 222644 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

Ja, ik weet het, had een tijdelijke black-out, hoe kunnen we ooit stoppen met gamen.

Ik vind DX10.1 gedoe en nog geen fatsoenlijke DX10 game totdat de volgende kaarten alweer uitkomen, wel de allergrootste naaierij allertijden, en dat is waarom ik ook weiger mee te gaan in de hype voor de 9 serie (en straks 10 serie). Ik heb nu zo iets van: binnen 1 jaar tijd heb ik mijn systeem volledig omgebouwd voor Vista en DX10, en dan krijg je dit.

Daarnaast vraag ik me af hoe de CPU's de 9 serie gaan bijhouden, want ik meen te weten dat de 8 serie al nauwelijks bij te houden is voor de beste CPU's (en er komt naar mijn weten niet weer zo'n schokkende verandering als Pentium 4 --> Core 2 Duo binnenkort).
Raar dat ik daar weinig mensen over hoor.

Juni 2006:

7600GT
Pentium D930
Windows XP
Intel 945GMF moederbord
1GB RAM DDR2/533
160GB WD 8 MB Cache

Augustus 2007:

8800GTS
Intel Core 2 Duo E6600
2GB DDR2/800
Windows Vista
nVidia 650i SLI
500GB WD 16 MB cache + 160GB WD 8 MB cache
**Extra koeling**

Even om aan te geven wat ik heb moeten veranderen (alleen de kast is nog hetzelfde)
ik geef je imho gelijk hoor, ik kwam zelf ook van een 2800+ amd barton/9800XL/1gigDDR dat MOEST dus vervangen worden moest ik de games van de tijd kunne spelen. Nouja, kocht ik maar een nieuw systeem. Komen ze men nieuwe PCI-E, DX10.1, terwijl er nog geeneens kaarten zijn die 16x volledig innemen, en 8x al genoeg is (test @tomshardware) het is allemaal voor geld binnen te krijgen. het mag nog Backwards compactible zijn, daar zit je wss met je performance lose.

Najah, zoals sommige zeggen, je kiest er zelf voor up te graden. jah inderdaad, als je de games van deze dagen en toekomst wilt spelen is het nodig moest je nog een Pentuim/Amd 64 (<4400).

En voor veel mensen is hardware een hobby denk ik zelf, waardoor ze er ook meer geld insteken. Ikzelf kan nog niet werken maar zal ook geld aan de kant leggen elke maand voor up te graden. Console gaming vind ik een no-way :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 12:40
ik hoor al mensen praten over de 9800GTX en de 9800GTS en wat al niet meer.. zijn die benamingen al officieel? volgensmij zijn het nog steeds speculaties en geruchten.

en de specs. 1Teraflop ? zou best goed mogelijk zijn.. over het algemeen zijn GPU's vele malen krachtiger dan CPU's. Maar zoals hierboven in eerdere posts als gezegd word zit je dan volgens de huidige architectuur met een groot CPu bottleneck probeem

de huidige krachtigste CPU's kunnen de huidige krachtigste GPU's niet bijbenen.

je zou nu kunnen denken aan de Nvidia TESLA. ff kort en simpel. dat zijn krachtige GPU's gekoppelt aan elkaar die dus bijna alle taken van de cpu ook opzich kunnen nemen.
http://www.nvidia.com/object/tesla_computing_solutions.html

500 Teraflops

Industry's first massively multi-threaded architecture with a 128-processor computing core

Product Tesla D870
Form Factor Deskside System
aantal Tesla GPUs 2
Total Dedicated Memory 3 GB (1.5 GB GDDR3 per GPU)
Peak Flops Over 500 gigaflops per GPU
Floating Point Precision IEEE 754 single-precision floating point
Host Adapter Card PCI Express x16 or x8, Small Form Factor, Passive (10W)
Power 520W max., 100-240 VAC Autosensing
Acoustics 40 dB
Weight ~19 lb

[ Voor 23% gewijzigd door murky123 op 20-08-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

Modbreak:-1 kansloze reactie

[ Voor 84% gewijzigd door Ultraman op 20-08-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

G92 rolt spoedig van de band.
Het moge duidelijk zijn dat nVidia ATI zou verpletteren met een dergelijke kaart.
>:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hoezo selectief copy + pasten? :+

Bij deze dus ff het voorstukje er bij
Bovendien, zo gonst het in de wandelgangen, zou nVidia een GX2 kaart in de pipeline hebben, die gebaseerd is op een duo setting van de nieuwe chip. Het moge duidelijk zijn dat nVidia ATI zou verpletteren met een dergelijke kaart.
Het gaat dus over de GX2. ;)

En dan nog is het AMD die verplettert wordt en niet ATI want die bestaat niet meer. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 20-08-2007 22:29 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wat maakt het uit als de CPU het niet bijhoudt...
ik heb nu een E6400 met een XFX 6800 GS
als ik daar een 9800 GTS in duw zal het een wereld van verschil zijn in games...
zelfs van een 8800 naar een 9800 zal het veel schelen volgens de geruchten dus tja
ik denk dat ik voor een 9800 GTS ga, ik hoop dat er ook niet teveel games uitkomen op DX10 voor die tijd...dan hoef ik tenminste nog niet te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrills33ka schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:44:
wat maakt het uit als de CPU het niet bijhoudt...
ik heb nu een E6400 met een XFX 6800 GS
als ik daar een 9800 GTS in duw zal het een wereld van verschil zijn in games...
zelfs van een 8800 naar een 9800 zal het veel schelen volgens de geruchten dus tja
ik denk dat ik voor een 9800 GTS ga, ik hoop dat er ook niet teveel games uitkomen op DX10 voor die tijd...dan hoef ik tenminste nog niet te upgraden
Als je CPU het niet bijhoudt zie je dus geen verschil tussen een 9800 en een 8800, dat is het hele punt.

En mensen gaan wederom in de val van "opwaarste spiraal van kosten", doordat ze meerderemalen dingen weer zullen moeten gaan upgraden, zoals CPU, RAM, MOBO, voeding etc.

Maar als je toch de signalen negeert, dan moet men straks ook niet gek opkijken als ze met de bek vol tanden staan.

Even voor de goede orde: ik ben voor ontwikkeling, maar de situatie die zich nu manifesteert geeft aanleiding tot de houding van vele boze computerbezitters, inclusief mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163444

CJ schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Hoezo selectief copy + pasten? :+

Bij deze dus ff het voorstukje er bij

[...]

Het gaat dus over de GX2. ;)

En dan nog is het AMD die verplettert wordt en niet ATI want die bestaat niet meer. :+
Neenee, het gaat over 2 dingen, de GX2, en de G92, te zien aan het woordje "Bovendien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 163444 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

Neenee, het gaat over 2 dingen, de GX2, en de G92, te zien aan het woordje "Bovendien".
Klopt. Het artikel gaat over twee dingen. De G92 en GX2 variant van de GX2. Maar het verpletteren slaat alleen op een GX2 configuratie. ;)

De G92 is niet de snelste G9x kaart die er uit komt. Deze zit wat betreft performance tussen de GF8800GTS en GF8600GTS in (meer richting de GF8800GTS met een score van rond de 9000 punten in 3DM06). Een enkele kaart is dus niet voldoende om de HD2900XT te verpletteren. Een GX2 variant wel degelijk (waar straks waarschijnlijk een dual RV670 tegenover komt te staan).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al ervaring met de nieuste Vista Beta driver 163.44?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

Anoniem: 222644 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:51:
Iemand al ervaring met de nieuste Vista Beta driver 163.44?
Jah. Ik heb er net een topic over geopend op hwi ik zal ff copiëren en plakken.
EDIT>
Ik zag vanmorgen op de nvidia website dat er weer een nieuwe beta driver uit is, genaamd 163.44. En jah hoor na installatie tog een mooie verbetering in 3dmark06 (kwa punten)
Met driver versie 162.22 had ik een score van 11136
En met driver versie 163.44 heb ik een score van 11244 Tog zo'n 100 punten meer.Het is niet veel maar tog. Hier het bewijsje http://www.hardware.info/...s/benchmarks/001197-2.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 21-08-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:19:
[...]

Jah. Ik heb er net een topic over geopend op hwi ik zal ff copiëren en plakken.
EDIT>
Ik zag vanmorgen op de nvidia website dat er weer een nieuwe beta driver uit is, genaamd 163.44. En jah hoor na installatie tog een mooie verbetering in 3dmark06 (kwa punten)
Met driver versie 162.22 had ik een score van 11136
En met driver versie 163.44 heb ik een score van 11244 Tog zo'n 100 punten meer.Het is niet veel maar tog. Hier het bewijsje http://www.hardware.info/...s/benchmarks/001197-2.jpg
Mijn score is ook omhoog gegaan.

Direct vanaf 8314 (en constant 82xx) naar 8351.

Ik vraag mij trouwens af hoe mensen met een vergelijkbaar systeem bijna 50% hogere score hebben, zoals jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Mijn score is ook omhoog gegaan.

Direct vanaf 8314 (en constant 82xx) naar 8351.

Ik vraag mij trouwens af hoe mensen met een vergelijkbaar systeem bijna 50% hogere score hebben, zoals jij hebt.
Oc-en. Mijn cpu loopt op 3600mhz, gpu op 648mhz-1080mhz, geheugen timing 4-4-4-8
Dus dat is niet zo raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

Oc-en. Mijn cpu loopt op 3600mhz, gpu op 648mhz-1080mhz, geheugen timing 4-4-4-8
Dus dat is niet zo raar
Oke, maar dan moet Futuremark ze niet bij mij neerzetten als "vergelijkbare systemen".

Vreemde is dat je gen Beta drivers mag gerbuiken, maar je mag wel zwaar overklokken, beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, ik raak aan de twijfel....
Ik ga voor mijn alround pc binnenkort een andere videokaart kopen, maar eerst de server beetje opknappen. Mijn keuze was eerste gevallen op de 8600gts, maar als die nieuwe serie straks komt, over hoelang praten we dan?
En is het dan handig om te wachten of toch maar de 8600 te halen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:48:
Mm, ik raak aan de twijfel....
Ik ga voor mijn alround pc binnenkort een andere videokaart kopen, maar eerst de server beetje opknappen. Mijn keuze was eerste gevallen op de 8600gts, maar als die nieuwe serie straks komt, over hoelang praten we dan?
En is het dan handig om te wachten of toch maar de 8600 te halen?
In November komt de nieuwe reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even proberen een zetje in de goede richting te geven:
nVidia's G92 wordt highend, maar niet ultrahighend.
nVidia's G94 wordt performance enthousiast.
nVidia's G96 wordt high mainstream met een 256-bit membus.

Vooral die G96 vind ik interessant, want nu besluit nVidia om met zijn nieuwe series metéén een 256-bit in de mainstream te zetten. Ik ben benieuwd wat de prijsklasse wordt van dit nieuwe beestje, want de performance zou tussen 8600GTS en 8800GTS liggen, en het 65nm-bakproces zou voor kostenbesparing moeten zorgen. Aantrekkelijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 21-08-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe serie, ik wacht er wel even op :) Lijkt mij wel de moeite waard iig. Welke zal te vergelijken zijn met de 8600gts van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Kan niet wachten totdat de G92 uit komt ben echt benieuwd wat er mee veranderd wordt vergeleken met de G80 als de R600, dat is geluid kan via de HDMI was me wel bekend hehe, dat OpenGL 3.0 lijkt em ook wel interresant :)

de 8600GTS vervanger wordt denk ik de G96, maar ofdat G96 256Bit ram krijgt weet ik niet aangezien dat de 8600GTS dat ook eerst zoude krijgen werd het toch uiteindelijk een 128 bit's bus.

[ Voor 82% gewijzigd door Ultraman op 21-08-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft hier al bioschock gespeelt met een 8800gtx/ultra? hoe draait die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:23
Namoh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:08:
Dus als ik het goed begrijp zal ik moeten kiezen tussen:
- een hoog CPU gebruik tijdens HD encoding maar wel veel grafische kracht voor spellen -> de 8800GTX
- of een laag CPU gebruik tijdens HD encoding maar minder grafische kracht voor spellen -> 8600GT(S).

Een combinatie is dus niet mogelijk? :?
Als je wil encoden bied een 8600 weinig toegevoegde waarde. Slechts bij decoden is hij sneller dan de 8800. Hoewel het theoretisch mogelijk is om video te encoden met GPU's, is er nog geen werkende oplossing, ook niet van ATI/AMD.

Als je veel encoding doet is een quad core misschien een idee?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De laatste tijd lees ik wat verwarde berichten over nieuwe highend kaarten van nVidia. Is er hier iemand die weet hoe het echt zit :?

Wat is bijvoorbeeld de verwachte opvolger van de 8800GTX en wanneer zou die uit moeten komen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Help!!!! schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:40:
De laatste tijd lees ik wat verwarde berichten over nieuwe highend kaarten van nVidia. Is er hier iemand die weet hoe het echt zit :?

Wat is bijvoorbeeld de verwachte opvolger van de 8800GTX en wanneer zou die uit moeten komen?
de 9800 GTX en GTS zouden in november moeten komen, tenminste daar hoop ik op.
Het vreemde vind ik alleen dat er nog niks officieel van bevestigd is door Nvidia, kunnen dus net zo goed fabeltjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:38

Wildfire

Joy to the world!

Zou het de moeite waard zijn om te wachten op een Ultra-versie van de aankomende nieuwe GeForce kaart?

Aangezien ik tegenwoordig in 1920x1200 moet gamen is elk beetje extra kracht wel welkom lijkt me :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

het zit nu ongeveer zo:

8400GS
8500GS
8500GT
8600GS (?)
8600GT
8600GTS
8800GTS (320)
8800GTS (640)
8800GTX
8800Ultra

Lijkt me dat de opvolger van de 8800GTX dan de 9800GTX word :P

Dus: (en nu alleen de high end)

9800GT
9800GTS
9800GTX
9800Ultra

Aan de benaming kan je al zien wat wat op gaat volgen :)

Als je bedoelt welke midrange kaart straks als een 8800GTX presteerd,

5900XT - 6600GT
6800Ultra - 7600GT
7800GTX* - 8600GTS

En dan zou de volgende stap worden,

8800GTX - 9600GTS of GT

* Ja voordat iemand gaat verbeteren, de 7800GTX 256MB was de 1e kaart die gereleased werd van de 7 serie. Dus de 1e high end kaart. En niet de 512MB versie of de 7900GTX ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MexxT op 21-08-2007 20:12 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik word gek van m'n kaart. 158.22 & 162.18 leveren gewoon een 3dmarkscore van 11500 in 06 op (E6600@3.4ghz + 8800GTX). 162.50 en de nieuwe 163.44 (bioshock beta drivers) leveren een score op van ~ 4500 en slechte prestaties ingame. En waardoor het komt? Geen flauw idee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MexxT schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:08:
[...]

het zit nu ongeveer zo:

8400GS
8500GS
8500GT
8600GS (?)
8600GT
8600GTS
8800GTS (320)
8800GTS (640)
8800GTX
8800Ultra

Lijkt me dat de opvolger van de 8800GTX dan de 9800GTX word :P

Dus: (en nu alleen de high end)

9800GT
9800GTS
9800GTX
9800Ultra

Aan de benaming kan je al zien wat wat op gaat volgen :)

Als je bedoelt welke midrange kaart straks als een 8800GTX presteerd,

5900XT - 6600GT
6800Ultra - 7600GT
7800GTX* - 8600GTS

En dan zou de volgende stap worden,

8800GTX - 9600GTS of GT

* Ja voordat iemand gaat verbeteren, de 7800GTX 256MB was de 1e kaart die gereleased werd van de 7 serie. Dus de 1e high end kaart. En niet de 512MB versie of de 7900GTX ;)
Nou, het is alleen bij de 7600GT vs 6800 Ultra zo geweest, puur omdat de 7600GT eigenlijk te goed was voor zijn benaming (was eerder een 7700GT).
Zo hebben we al gezien dat de 8600GTS wordt afgemaakt door de hoge 7 serie kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ja ik ook.

Wordt de 9800GTX/Ultra nu een single chip, bv. geshrinkte full G80 op 65 mu met 192 SP's, 512 bits mem.bus, 1 GB GDDR4, of een dual, bv. een geshrinkte maar lichtere G80 op GX2-basis?

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 21-08-2007 20:51 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Even iets anders.

Vandaag heb ik BioShock geinstalleerd, inclusief de nieuwe Beta nVidia drivers. Alles prima, en ik heb BioShock natuurlijk in een teug uitgespeeld.
Maar nu zit ik probeer ik Google Earth vloeiend te krijgen, maar het draait voor geen meter! OpenGL is een en al artifact, en D3D is freaking haperig...

Bug? Iemand anders hetzelfde probleem?

Zie Mnemosyne link in sig voor specs.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:59:
Even iets anders.

Vandaag heb ik BioShock geinstalleerd, inclusief de nieuwe Beta nVidia drivers. Alles prima, en ik heb BioShock natuurlijk in een teug uitgespeeld.
Maar nu zit ik probeer ik Google Earth vloeiend te krijgen, maar het draait voor geen meter! OpenGL is een en al artifact, en D3D is freaking haperig...

Bug? Iemand anders hetzelfde probleem?

Zie Mnemosyne link in sig voor specs.
Wat bedoel je met google earth vloeiend krijgen? Bij mij scrolled hij als een trein (da's goed dus) (met de nieuwe "bioshock drivers")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:49:
[...]

Ja ik ook.

Wordt de 9800GTX/Ultra nu een single chip, bv. geshrinkte full G80 op 65 mu met 192 SP's, 512 bits mem.bus, 1 GB GDDR4, of een dual, bv. een geshrinkte maar lichtere G80 op GX2-basis?
Idd precies die geruchten. Kan er helaas geen kaas van maken.
Zelf hoop ik gewoon op een geschrinkte en getunede G80core omdat ik niet zo kapot ben van aan elkaar geplakte cores.
De 7950gx2 :? met die 2 mobiele cores, SLI op 1 pcb, was ook geen onverdeeld succes.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:27:
Ik word gek van m'n kaart. 158.22 & 162.18 leveren gewoon een 3dmarkscore van 11500 in 06 op (E6600@3.4ghz + 8800GTX). 162.50 en de nieuwe 163.44 (bioshock beta drivers) leveren een score op van ~ 4500 en slechte prestaties ingame. En waardoor het komt? Geen flauw idee :'(
vaag. mijn score is juist omhoog gegaan. heb je wel eerst de oude drivers verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

Idd precies die geruchten. Kan er helaas geen kaas van maken.
Zelf hoop ik gewoon op een geschrinkte en getunede G80core omdat ik niet zo kapot ben van aan elkaar geplakte cores.
De 7950gx2 :? met die 2 mobiele cores, SLI op 1 pcb, was ook geen onverdeeld succes.
Ja ik ook. Met dual Core GPU haal je lang niet altijd bijna dubbele scores.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)

Je leest op veel plekken dat de G92 de nieuwe highend GPU is die de GF8800GTX gaat vervangen. Ik hoor echter andere berichten, namelijk 256-bit memory interface, DX10.1, 65nm, performance tussen de GF8800GTX en GF8600GTS in, score rond van de 9000 in 3DM06. Het zou dus een midrange performancepart moeten zijn. En evt ideaal om te koppelen aan elkaar in GX2.

En G98 is niet - zoals The Inq zegt - een midrange part, de vervanger van de GF8600GTS, maar een super goedkoop low-end kaartje die moet concurreren met de HD2400 serie.

Ik hoorde echter dat nV 3 nieuwe dingen gaat lanceren in November. Dat zijn dus in ieder geval G92 en G98. Maar wat de derde is? The Source weet het misschien?

Let op de nummers van de cores... die zouden genoeg moeten zeggen. Er komt ook nog een G96 aan, maar die is nog niet helemaal af.... Dit zou de concurrentie moeten worden van de HD2600 serie, maar als AMD eerder is met z'n RV635, dan zouden die wel eens een voordeel kunnen hebben bij het behalen van de designwins in de refreshcycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
ff tussendoor, ( heb niet het hele forum doorgelezen, want dan ben ik nog wel een paar uur zoet) Is er al meer info over de G92? de 9 serie? Foto's benchmarks details ?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had gelezen dat de G82 ongeveer een coresnelheid tss de 800-850 zou halen. dit stond op theinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 219166 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:37:
ik had gelezen dat de G82 ongeveer een coresnelheid tss de 800-850 zou halen. dit stond op theinq
G92. Niet G82. De kloksnelheid kan kloppen, maar ik zou de rest wat The Inq schrijft over G92 en G98 met een korrel zout nemen (vooral gezien het feit dat ze G98 de opvolger van de GF8600GTS noemen terwijl dit niet het geval is). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:28:
Ik hoorde echter dat nV 3 nieuwe dingen gaat lanceren in November. Dat zijn dus in ieder geval G92 en G98. Maar wat de derde is? The Source weet het misschien?
Ik denk dat het derde een nieuwe moederbord chipset is. Tenminste, die zou ook in November uitkomen, met hogere FSB, SATAIII en PCI-e 2.0.
Fly-guy schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:13:
Wat bedoel je met google earth vloeiend krijgen? Bij mij scrolled hij als een trein (da's goed dus) (met de nieuwe "bioshock drivers")
Ja andere instellingen proberen enzo.
Maar goed, ik moet het er maar mee doen.... Ik weet geen andere oplossing dan een andere driver installen, en daar heb ik nu even geen zin in.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Anoniem: 222644 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:46:
[...]

Nou, het is alleen bij de 7600GT vs 6800 Ultra zo geweest, puur omdat de 7600GT eigenlijk te goed was voor zijn benaming (was eerder een 7700GT).
Zo hebben we al gezien dat de 8600GTS wordt afgemaakt door de hoge 7 serie kaarten.
Nee niet helemaal waar wat je zegt.

De 8600GTS is ongeveer gelijk aan de 7800GTX 256MB.
De nieuwe high-end GF7 kaarten zijn sneller, maar geen van allen waren dat de 1e high end GF7 kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door MexxT op 22-08-2007 18:54 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
XanderDrake schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat het derde een nieuwe moederbord chipset is. Tenminste, die zou ook in November uitkomen, met hogere FSB, SATAIII en PCI-e 2.0.

[...]

Ja andere instellingen proberen enzo.
Maar goed, ik moet het er maar mee doen.... Ik weet geen andere oplossing dan een andere driver installen, en daar heb ik nu even geen zin in.
Hoe heet die derde nieuwe moederbord chipset?
En ik wist niet eens dat er SATA III kwam joh 8)7 Is dat veel sneller? anders wacht ik nog even met een nieuw mobo kopen O-)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
@ricky (hehe zo heet mn net nieuwe kat :))

In snelheid zal het wel niet veel schelen aangezien er nog geen HD tegen de limiet van SATA II aanloopt, maar ongetwijfeld wel een aantal nieuwe features.

Maar zou de G92 niet de 1 Teraflop moeten halen? Dat lijkt me sterk als ze iets uit de 8 serie GX2 maken, aangezien je nooit precies het dubbele haalt en 8 serie lag ergens rond 500 Gigaflops toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het gaat goed met de G92. nVidia is goed op schema en de sneak previews komen misschien al in september!
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=2588&Itemid=51
Nvidia is doing the final preparations in order to send the first samples of Geforce 9800 or something that we know as G92 to its high end partners and developers.

Very few privileged people will get one that early and if all goes well there will be some G92 cards in some developers and customers PC already in September.

Nvidia is about to gather a lot of editors to tell them how good the new chips in October and the reviews and the real retail / etail launch is expected in November.
Of course this means that the G92 chip is taped out and that it works well.
rickyy schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:08:
Hoe heet die derde nieuwe moederbord chipset?
En ik wist niet eens dat er SATA III kwam joh 8)7 Is dat veel sneller? anders wacht ik nog even met een nieuw mobo kopen O-)
SATAIII is niet echt nuttig... Volgens mij kan de nieuwste Raptor nog niet eens tegen de bandbreedte grens van SATA één oplopen... Maar goed.
De nieuwe chipsets worden hier beschreven: http://tweakers.net/nieuw...en-voor-Intel-en-AMD.html

Anoniem: 131051

Zucht, het blijft toch héél erg moeilijk. Ik volg het al even niet meer van nabij (en heb zelf een 7600GT btw, prima kaart als je het mij vraagt)

Nu is het zo dat iemand me redelijk dringend vraagt welke kaart hij het beste kan nemen, maar hij wil er dus geen honderden euro's aan spenderen. (100-150 max). Nu ben ik van mening dat het niet altijd 300 euro hoeft te kosten om een redelijk kaartje te hebben en wat plezier (ben zelf heel tevreden van m'n 7600gt)

Maar het probleem is dat ik die 7600gt draai onder xp - directx9 en deze persoon z'n kaart zal moeten gaan draaien onder vista directx9.

Dus de twijfel is nu vooral tussen een 7600gt en een 8600gt. Ok, het prijsverschil is niet zo groot, maar als je niet meer hoeft uit te geven, waarom dan toch doen. Ik zeg dat omdat uit tomshardware benches blijkt dat de 8600gt eigenlijk nauwelijks of marginaal beter presteert onder dx9 games als een 7600gt en dus in feite de moeite niet is. (verschil 2-4 fps of zo) (de nadruk zal vooral liggen op normale redelijk recente dx9 games op medium graphics)

Vroeger had ik zelf wel kunnen kiezen, maar met het kantelpunt dx9-dx10 wordt het wel heel moeilijk/tricky. Kan iemand me concreet zeggen welke kaart te verkiezen is in deze situatie, en misschien uitleggen waarom de prestaties zijn zoals ze zijn?

Is er nog altijd 'native' dx9 support aanwezig op de 8 serie, of wordt dx9 daarop 'ge-emuleerd'? En is er daarom zo weinig verschil tussen de 7 en de 8 serie op dx9 (wel snellere hardware, maar niet rechtstreeks ondersteund.)

Ik vermoed dat het nog mogelijk is dx9 op een vista machine te installeren, maar zijn de prestaties xp- dx9 en vista- dx9 te vergelijken mits voldoende ram geheugen in de pc? Een linkje is eventueel genoeg om me op weg te zetten, maar ik heb weinig tijd door verplichtingen, dus doelloos lopen zoeken naar die ene tekst die duidelijkheid schept zit er spijtig genoeg niet in voorlopig. Thx voor de eventuele input.

Zoals ik het zie is de 8600GT het net niet langs beide kanten van het verhaal. Te wanhopig traag om een goede dx10 kaart te zijn (eerste gen mid end) en nauwelijks voordelen tov een goede dx9 kaart

Anoniem: 221220

Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.)
Men vermoedt dat de problemen veroorzaakt worden door onderdelen op de achterkant van de kaart zoals condensatoren en geheugenchips van slechtere kwaliteit. Bij veel warmte kunnen deze defecten gaan vertonen, goede en/of betere koeling is dan ook ten zeerste aan te raden.
Waarheidsfactor: 100%

Heh vandaar dat mijn kaart na van loop van tijd steeds ergere artifacts ging vertonen
Keb voor mijn 7900GT van XFX een 8800GTX van asus terug gekregen (andere modellen waren uitverkocht :P)

Anoniem: 182096

• Wildfire
  • Laatst online: 23:38

Wildfire

Joy to the world!

Weinig zin om deze te installeren... alle drivers recenter dan 158.24 geven bij mij geen overscan op de TV-output en bij nVidia weten ze dat ook, want zij waren het die me adviseerden naar 158.24 terug te gaan.

Zolang niemand mij kan bevestigen dat op een nieuwe ForceWare release de TV-output goed werkt (voor mijn 8800 Ultra onder Vista), blijf ik lekker bij 158.24. Performance-wise maakt het niet veel uit, Bioshock draait vloeiend op 1920x1200 :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 23:58
Ik heb forcewaredriver 163.44 (vista 32 beta) geinstalleerd. Kan noch met de driver zelf, noch met rivatuner, noch met ntune ervoor zorgen dat mijn overclocked core en mem settings na een restart bewaard blijven (bijv. in rivatuner wel alles aangevinkt om na restart de nieuwe settings te laden, maar het mag niet baten).

Iemand? Alvast bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
over die forceware drivers: toen ik mijn 8800GTS voor het eerst installeerde, had ik de nieuwste drivers van nvidia gedownload. maar dit werkte dus niet goed, spellen crashte, artifacts enz.

toen heb ik gewoon de asus cd die erbij zat gebruikt en alles werkt perfect. betekent dit dat ik altijd deze asus drivers moet gebruiken en nooit nieuwe drivers?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 19:34
vreemd :? ik gebruik al vanaf het begin alleen de drivers van de nVidia-site en nooit de drivers van de CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220775

G92 might be called Geforce 8950
Written by Fuad Abazovic
Thursday, 23 August 2007 10:28

Games Convention 07: Two names, one chip

The commercial name of the upcoming G92 might be the Geforce 8950 and not 9800 as we reported before.

Different people were getting different names so at the end Nvidia can change it until it makes the boxes for the cards. As there is still some time the name can change but 8950 sounds like a good option. Traditionally there are two versions a faster GTX and slower GT but we are not sure about these differentiations.
Wellicht hebben we al die tijd de verkeerde naam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Anoniem: 220775 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

dan zou de 8900 wel nog ontbreken?
en waarom dan niet gaan voor 8900 GTS en 8900 GTX, lijkt me wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moeten die kaarten nog bekend gemaakt worden (8900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[...]

GX2 misschien (7950 was er ook 1 nl.) Had liever een single core gezien die 2 a 3 maal sneller was.

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 25-08-2007 15:49 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Misschien komt er dus helemaal geen 9-serie aan, en duurt dat nog eventjes.

Ik verwacht zoiets wel van nVidia, de 8 serie nog eens flink opkrikken, en dan straks 9-serie erover heen, hoeft het helemaal niet zoveel beter te zijn, maar mensen horen de naam 9-serie dus ze zijn verkocht.

Daarnaast krijg je dan het "die 8-serie was toch zo sterk, dan is dit nog beter" gebeuren.

Commercieel gezien zie ik wel mogelijkheden in het vasthouden aan de 8-serie.

(nog steeds zo dat geen 1 CPU hem gaat trekken, maarja, dan is de kiaart al over de toonbank gegaan en zal het nVidia worst wezen)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 222644 op 25-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm goed punt van die 8 serie. Zo had ik het nog niet bekeken.

Maar als die kaart echt "zóveel" sneller wordt dan de huidige 8 kaarten, dan is dit wel een érg groot verschil binnen 1 serie aan kaarten.

Is het simpelweg vanwege de snelheden niet handiger om de kaart als 9 serie op de markt te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Kan iemand mij ff helpen???

Heb die 163.44 forceware beta driver in vista 32. Hartstikke leuk allemaal, maar hij onthoudt mijn overclock settings niet (via rivatuner bijvoorbeeld) na een reboot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 19:34
ik kan niet eens meer overklokken (Vista 64) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Bramm schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:10:
ik kan niet eens meer overklokken (Vista 64) :P
helemaal kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Twijfel, twijfel over de videokaart...

Ik weet iig dat het een 8600 gts word van xfx.
Zelf dacht ik eerst voor 200 euro hier in de winkel de gewone versie.
Maar ik las op internet dat vanaf de xt versie de kaarten 2 spellen erbij krijgen. Hoe zit dat? Speciale bundel of zit het er "gewoon" bij?
Dusja, of de gewone of voor 20 euro meer de xt versie, maar alleen kies ik voor de xt als de spellen erbij zitten.
Hoe zit dat met de spellen en wat kan ik beter doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Joopieboy schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:37:
Twijfel, twijfel over de videokaart...

Ik weet iig dat het een 8600 gts word van xfx.
Zelf dacht ik eerst voor 200 euro hier in de winkel de gewone versie.
Maar ik las op internet dat vanaf de xt versie de kaarten 2 spellen erbij krijgen. Hoe zit dat? Speciale bundel of zit het er "gewoon" bij?
Dusja, of de gewone of voor 20 euro meer de xt versie, maar alleen kies ik voor de xt als de spellen erbij zitten.
Hoe zit dat met de spellen en wat kan ik beter doen :?
Ga je die spellen nou echt spelen? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow denk het wel, iig company of heroes(denk ik).
Hier de link:
http://xfxforce.com/web/viewFeature.jspa?featureId=1225858
Maar als ik goed lees is het voor als je online besteld....
Dus dan maar niet denk ik zo :P

Edit: Net even gegoogled :P
Xfx gaat idd spellen bij de videokaarten bundelen, bij de 8600 serie company of heroes en bij de 8800 serie de lost planet. En op xfx zelf stata dat vanaf de 8600 gts xt versie een spel erbij zit...
De xt is iig sneller dan de normale, en voor die 18 euro meer ga je ook niet kapot...
Dus wat zal ik doen, ongeacht of dat spel erbij zit? Xt of de gewone...
Ik stel mijn vraag anders, wat zouden jullie doen en waarom?

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 27-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 14:22
hully schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:27:
Ik heb forcewaredriver 163.44 (vista 32 beta) geinstalleerd. Kan noch met de driver zelf, noch met rivatuner, noch met ntune ervoor zorgen dat mijn overclocked core en mem settings na een restart bewaard blijven (bijv. in rivatuner wel alles aangevinkt om na restart de nieuwe settings te laden, maar het mag niet baten).

Iemand? Alvast bedankt voor hulp.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=235553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook wel een leuke deze:
http://www.xbitlabs.com/a...play/directx10-games.html

Waarbij de kaarten en groep soorten beter verdeeld worden qua prijs kwalliteit's verhoudingen in DX10 performance als Image quallity.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

hmm geen eerlijke test waarom is er maar 1 ATi kaart aanwezig en 4 NV kaarten :O

er zijn volgens mij ook andere DX10 ATi kaarten die ze d'r bij konden pakken als het ook om Image quallity gaat lol heh Kyle Bennet omfg geen wonder :')

HD 2900XT 1GB, HD 2900XT 512MB, HD 2600XT 256MB , HD 2400XT 256MB 4 als de 4 ATi kaarten en GeForce 8800 Ultra, GeForce 8800GTS 640, GeForce 8600 GTS 256 en GeForce 8300 GT als de 4 nvidia kaarten, dit had wel wat netter als eerlijk geweest.
Valt toch wel mee, ze zeggen anders vrij veel aardige dingen over ATI in deze test. :P

Verder is het ook wel logisch. Ze testen de relevante highend kaarten. DX10 is vooralsnog min of meer een no go met midend of lager.
De 1gb ATI kaart is eigenlijk niet verkrijgbaar dus alhoewel die er van mij had bijgemogen valt die af en dan blijft dus de 2900XT 512mb over.
nVidia heeft gewoon meer relevante highend kaarten die ook nog ns interessante data opleveren door het verschil in streamprocessoren/geheugen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heh de 1GB van ATi is goed verkrijgbaar hoor ;) gewoon goed zoeken ken zat resources daarvoor ;)
pricewatch: HIS Radeon HD2900XT 1GB DDR4 HDMI

http://www.extreme-pc.ca/...nu3id=39&productid=371414

En niet iedereen wil een high end 2 HD 2600XT's in CF is ook wel een optie of zo'n gemini kaartje als de 8600GTS of twee van die in SLI ook erg optioneel :)

nVidia heeft alleen geen kaart die als de HD 2900XT presteerd qua prijs prestatie verhouding, het 1GB model is idd veels te duur voor wat het is dat vind ik ook zo over de 8800 GTX die is ook te duur voor wat het is.

het is logisch dat Lost Planet beter op de G80's doet het is er ook voor die kaarten getuned zeg maar zelfde geldt voor Call of Jurez voor die ATi kaarten.

Dat is gewoon jamemr dat het zo gaat, bijna elk nieuw spel wat er aan komt is beter getuned voor de ene als de ander vroeger was alles nog best neutraal.

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-08-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
nieuwtje, nVidia komt binnenkort nog met een verrassing voor AGP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:18:
nieuwtje, nVidia komt binnenkort nog met een verrassing voor AGP :)
BR02-05 revisie. :)

BR02-04 is de huidige bridgechip en die is niet compatible met de huidige DX10 GPUs. Nu AMD de HD2400 en HD2600 serie ook op AGP aanbiedt, kan nVidia niet achterblijven ondanks dat het aandeel verkochte AGP kaarten de laatste tijd wel geslonken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woehoe ik ben blij, eindelijk toch maar een beslissing genomen:
Ik heb de xfx 8600gts besteld :)

Me is happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
Nvidia hotfix voor windows Vista, heeft iemand het al geprobeerd en een verschil kunnen ondekken?
Nvidia link
http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html
Directe link naar Microsoft (nvidia geeft aan dat je wel de laatste drivers nodig hebt. 163.xx
Virtual address space usage in Windows game development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben hem nu aan het testen
EDIT mischien wat minder frame drops in bioshock met V-SYNC aan blijft ook meer op de 60 frames hangen nu

EDIT
de nieuwe fix werkt wel in bioshock

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
xxx6143, 60000, 62, 162, 102.383

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 29-08-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Deze fix heeft toch op de frontpage gestaan ergens rond 20 augustus?
Bedankt voor de tip, helaas wel een erg omslachtige manier om je oc en fanspeed te locken (ook na een reboot). Ik hoop dat nvidia straks werkende versies van ntune + monitor uitbrengt.

[ Voor 72% gewijzigd door MaDLiVe op 29-08-2007 15:19 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Chinees is brak

Komt eropneer dat;

G92 - launch 12 Nov.
- 65nm TSMC
- replacement van 8800GTS (tegen RV670)
- PCI-E 2.0
- Purevideo 3.0
- HDMI / Displayport

G98
- 65nm TSMC
- replacement van 8400 / 8500 (tegen RV630 / RV620)
- PCI-E 2.0
- Purevideo 3.0
- HDMI / Displayport

Dan nog iets over DX10.1 (alsof G80 / G84 dit al support?????) dat ik niet snap en over de shortage waar ik al maanden over roep.

[ Voor 156% gewijzigd door The Source op 29-08-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Source schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:22:
http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Chinees is brak

Komt eropneer dat;

G92 - launch 12 Nov.
- 65nm TSMC
- replacement van 8800GTS (tegen RV670)
- PCI-E 2.0
- Purevideo 3.0
- HDMI / Displayport

G98
- 65nm TSMC
- replacement van 8400 / 8500 (tegen RV630 / RV620)
- PCI-E 2.0
- Purevideo 3.0
- HDMI / Displayport

Dan nog iets over DX10.1 (alsof G80 / G84 dit al support?????) dat ik niet snap en over de shortage waar ik al maanden over roep.
Als dat alles is wat ze releasen is het voor mij wat teleurstellend. :(

Mijn 8800GTX kocht ik op 11november 06, je zou verwachten dat ze een jaar na dato ook een refresh voor de 8800GTX hebben........ :?

Of zouden we nu al het gebrek aan concurrentie van ATI's kant merken.. :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm nVidia heeft nog steeds de leiiding met hun GeForce 8800 Ultra en de 8800 GTX doet het ook nog best goed hoor! ;)

Oke wel een oud ontwerp maar zeker de 9700 Pro van nu hoor hehe, hij is al ongeveer 1 jaar op de markt en nog steeds wint die de meeste gronden en ja die Ultra is wel duur maar dan nog heeft nVidia de snelste VGA op de markt.

Ik krijg wat leuks deze week een XFX GeForce 6800 AGP 256MB Dual DVI van een maat van me voor me AthlonXP 2700+ ik weet het oude PCtje maar toch will ik weten hoe BioShock er op gaat doen haha dit wordt lache. :D

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-08-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Help!!!! schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:35:
[...]

Als dat alles is wat ze releasen is het voor mij wat teleurstellend. :(
Refresh is over het algemeen;

- meer performance
- zelfde prijs level
- lagere kostprijs (meer winst) voor fabrikant
- minder energie verbruik
- minder bugs / betere drivers
- nieuwe features (Display port / PV3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 14:22
MaDLiVe schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:14:
Deze fix heeft toch op de frontpage gestaan ergens rond 20 augustus?

[...]

Bedankt voor de tip, helaas wel een erg omslachtige manier om je oc en fanspeed te locken (ook na een reboot). Ik hoop dat nvidia straks werkende versies van ntune + monitor uitbrengt.
Ik kwam hem tegen via meuk tracker rivatuner laatste ofzo een van de posts daar verwees hiernaar ik ga hem misschien gebruiken anders ga ik proberen een registry modifcatie te doen of een bios mod.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.