![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 100% gewijzigd door Glorificationer426 op 16-04-2007 13:38 ]
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 100% gewijzigd door Glorificationer426 op 16-04-2007 13:38 ]
(@DiscWout) omg
Ik vind het overigens helemaal niet aso als je jouw gedisenchante stuf gewoon zelf houd. Als je een item wint uit een roll en je trekt hem dan aan, dan issie toch ook van jou (helemaal 100%)? Of je hem dan disenchant lijkt mij hetzelfde, alleen je maakt er andere items van die misschien wat meer opleveren.Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:36:
[...]
mwah, het zijn dezelfde vreemden die je gek aankijken als je 5G voor een enchant vraagt, maar wel van je verwachten dat je hun blues dissed.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
"Old world" flasks moet nog steeds 'n black lotus in, "new world" flasks een fel lotus. Fel lotus spawnt 15% meer in 2.1 volgens een blue. Schiet nog niet op...Hydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:22:
[...]
Minder herbs? Moet nog steeds een black lotus in right? Die krengen spawnen veel te traag.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Anoniem: 130680
Idd, ik vind het ook heel normaal als je een greed roll wint op een BoP item wat toch niet gebruikt word dat ik hem kan dissentchanten.Rakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:40:
crosspost uit vorige deel:
[...]
Ik vind het overigens helemaal niet aso als je jouw gedisenchante stuf gewoon zelf houd. Als je een item wint uit een roll en je trekt hem dan aan, dan issie toch ook van jou (helemaal 100%)? Of je hem dan disenchant lijkt mij hetzelfde, alleen je maakt er andere items van die misschien wat meer opleveren.
[ Voor 9% gewijzigd door cannibal op 16-04-2007 13:50 ]
Anoniem: 85443
In dat geval niet, maar het gaat erom, dat iedereen passed voor de blue, de enchanter need, hem DE'ed, en dat de party dan rolled voor de shards.Rakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:40:
crosspost uit vorige deel:
[...]
Ik vind het overigens helemaal niet aso als je jouw gedisenchante stuf gewoon zelf houd. Als je een item wint uit een roll en je trekt hem dan aan, dan issie toch ook van jou (helemaal 100%)? Of je hem dan disennawichant lijkt mij hetzelfde, alleen je maakt er andere items van die misschien wat meer opleveren.
Anoniem: 27963
Zoals Bosmonster zei, het drukt te prijzen van de shards (is natuurlijk tegenstrijdig met mijn andere argument, maar anders verdien je als enchanter minder).eendje schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:43:
[...]
of je hem nou shard en dan de roll wint, of hem niet shard en de roll wint maakt voor jouw helemaal geen ruk uit. Dus waarom je em zelf wel zou dissen en niet voor een ander begrijp ik dan even niet
PS5 PSN: UnrealKazu
Als iedereen het item passed, dan zijn ze gewoon stom. Ze hadden ook op need of greed kunnen kiezen.Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:49:
[...]
In dat geval niet, maar het gaat erom, dat iedereen passed voor de blue, de enchanter need, hem DE'ed, en dat de party dan rolled voor de shards.
Als een enchanter dit niet wilt, vind ik hem best vreemd. Ik bedoel, het is voor iedereen beter.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Als iemand iets niet wil dissen kun je moeilijk een shard winnen.RaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:39:
Ach, dan win ik toch lekker die shard en ga ik mijn guildmembers lastig vallen voor een DE.
Ga ik mooi met mijn prijs onder de jouwe zitten om zo toch snel wat te cashen ipv te vendorren.
Sheesh, wel willen cashen met je Disenchanting maar dan niet vriendelijke de blue willen DE'en voor een ander dan jezelf.
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Er komen meer enchanting-reags-van-lvl70-blues in het spel waardoor de prijs ervan naar beneden gaat. Vraag me wel een beetje af hoe groot dit probleem is, lijkt me nogal nihil. Zo diep gaat de economie in WoW dus niet helemaal denk ik. Maargoed, zelf weten hoor, reputatie en goodwill is ook wat waard lijkt me, dus ik zou hier echt niet over gaan muggeziften (nofi ^^).Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:49:
Ik bedoel, het is voor iedereen beter.
als ernaar gevraagd wordt heb ik er geen probleem mee... als een enchanter maar puur need als de rest greed..cannibal schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:48:
Het gaat ook niet over de als,
het gaat erover dat als er een BoP blue dropt en niemand in de party hoeft 'm, dat dan de enchanter need en de shard dan aan de winnaar van een /roll geeft. (wat ook de enchanter kan zijn)
Tuurlijk mag een enchanter zijn eigen spul houden, het gaat er over dat een item wat niemand gebruiken kan wordt omgezet naar wat beters voor iedereen in de groep.
Waarom iemand een blue laten vendoren als ie ook een shard op de AH kan zetten.
Nee dat zou niet zo moeten zijn. Zie je het verschil niet tussen deze 2 situaties?Kazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:51:
[...]
Zoals Bosmonster zei, het drukt te prijzen van de shards (is natuurlijk tegenstrijdig met mijn andere argument, maar anders verdien je als enchanter minder).
En als dit zo is zou je toch ook voor herbs/leather/mines moeten rollen? Dit gebeurt ook alleen onder de mensen die de professions zelf hebben.
Maar maar, IK heb mijn lp gelevld, en jij nietRaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:00:
[...]
Man! het is fucking maandag.. ik maak alleen maar domme posts vandaag
Maar ik zie het probleem niet van mensen laten rollen op een shard ipv. een blue.
Zelfde als een Rogue geen chest opentrekt voor een ander omdat die ander niet kan lockpicken!
"Had je zelf maar een Rogue moeten rollen, nerner!"
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 14:03 ]
Man! het is fucking maandag.. ik maak alleen maar domme posts vandaagExitium schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:55:
[...]
Als iemand iets niet wil dissen kun je moeilijk een shard winnen.En BoP bossdrops zijn niet door een ander te dissen.
Nu redeneer je te ver door. Het gaat om de situatie waar je je in bevindt en wat voor de mensen die de situatie aangaat het beste is.Anoniem: 27963 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:56:
[...]
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Er komen meer enchanting-reags-van-lvl70-blues in het spel waardoor de prijs ervan naar beneden gaat. Vraag me wel een beetje af hoe groot dit probleem is, lijkt me nogal nihil. Zo diep gaat de economie in WoW dus niet helemaal denk ik. Maargoed, zelf weten hoor, reputatie en goodwill is ook wat waard lijkt me, dus ik zou hier echt niet over gaan muggeziften (nofi ^^).
iedereen passed op bop items zodat de enchanter kan dissen en daarna rerollen zo spreek je dat vaak af. Een enchanter kan natuurlijk niet zeggen ik need alles omdat ik het voor mn proffesion nodig hebt. Zou mooi worden.Rakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:55:
[...]
Als iedereen het item passed, dan zijn ze gewoon stom. Ze hadden ook op need of greed kunnen kiezen.
Mensen moeten niet zo zeiken. Als iemand teveel need/greed wordt ie uitgemaakt voor ninja. Als mensen vrijwel alleen passen, omdat het item niet bij ze past beginnen ze te zeiken dat ze niks hebben. Zielig gedoe allemaal. Stap dan over op Master loot systeem en verdeel alles eerlijk ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door MantaMania op 16-04-2007 14:03 ]
Anoniem: 35113
Deden we vroeger vaak genoeg in Molten Core; als er troep dropte wat niemand wou hebben (of wat iedereen die het kon gebruiken al had), maar wat wel BOP was, dan lootte een van de enchanters het en werd er gerold voor wat daar uit kwam. Is in mijn ogen een prima systeem, want het gaat niet verloren en levert vaak meer op dan wanneer een willekeurig iemand het bij de vendor zou dumpen.RaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:00:
[...]
Man! het is fucking maandag.. ik maak alleen maar domme posts vandaag
Maar ik zie het probleem niet van mensen laten rollen op een shard ipv. een blue.
Maar wat heeft een herbalist meer aan dat plantje dan een enchanter aan een shard?Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:57:
[...]
Nee dat zou niet zo moeten zijn. Zie je het verschil niet tussen deze 2 situaties?
Situatie 1: Niemand heeft de blue nodig. Men spreekt af dat ze hem gaan DE'en en dat ze rollen voor de shards. Dus ipv de loot, waar niemand wat aan heeft, rollen ze voor een shard.
Situatie 2: En herbalist vindt een plantje. Niemand heeft daar verder recht op, tenzij je ook een herbalist bent. herbalists (mensen die er recht op hebben) rollen voor plantje, winnaar herbed het plantje.
[ Voor 4% gewijzigd door Kazu op 16-04-2007 14:05 ]
JezusKazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:37:
Noem mij egoistisch, maar ik ben het helemaal eens met Bosmonster. Je rollt allemaal voor de blue en als de enchanter 'm krijgt heeft hij de keuze 'm op AH te gooien of te disenchanten.
Ik vind die nerf van de spellpower flask nergens op slaan. Waarom zou ik een +70 flask nemen als ik een +65 elixer kan nemen EN dan ruimte heb voor een defensive elixer?Nvidiot schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:41:
[...]
"Old world" flasks moet nog steeds 'n black lotus in, "new world" flasks een fel lotus. Fel lotus spawnt 15% meer in 2.1 volgens een blue. Schiet nog niet op...
Ik dacht altijd dat WoW een sociaal spel was... Dat mensen zo denken uberhaupt. sheez.Anoniem: 27963 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:56:
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Er komen meer enchanting-reags-van-lvl70-blues in het spel waardoor de prijs ervan naar beneden gaat. Vraag me wel een beetje af hoe groot dit probleem is, lijkt me nogal nihil. Zo diep gaat de economie in WoW dus niet helemaal denk ik. Maargoed, zelf weten hoor, reputatie en goodwill is ook wat waard lijkt me, dus ik zou hier echt niet over gaan muggeziften (nofi ^^).
Zo word dat al eeuwen (of nja, meer dan anderhalf jaar) gedaan. Er dropt vaak blauwe BoP meuk die niemand wil > sharden. Wat we meestal deden in guild runs was dat ik alle BoP shardde, en dat we aan het eind van de run de shards eerlijk verdelen. Dit heb ik ook regelmatig in PuGs gedaan, heb je ook niet dat 1 met 3 shards wegloopt terwijl een paar anderen niks hebben.Anoniem: 35113 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:03:
Deden we vroeger vaak genoeg in Molten Core; als er troep dropte wat niemand wou hebben (of wat iedereen die het kon gebruiken al had), maar wat wel BOP was, dan lootte een van de enchanters het en werd er gerold voor wat daar uit kwam. Is in mijn ogen een prima systeem, want het gaat niet verloren en levert vaak meer op dan wanneer een willekeurig iemand het bij de vendor zou dumpen.
[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 16-04-2007 14:14 ]
https://niels.nu
Elixirs worden ook generfed. Fel Strength is nog maar +90 attack powerHydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:09:
[...]
Ik vind die nerf van de spellpower flask nergens op slaan. Waarom zou ik een +70 flask nemen als ik een +65 elixer kan nemen EN dan ruimte heb voor een defensive elixer?
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Nou dat zal ik vertellen. De herbalist heeft zijn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval herbs.Kazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:03:
[...]
Maar wat heeft een herbalist meer aan dat plantje dan een enchanter aan een shard?
Ik bedoel, een herbalist gebruikt het (mits hij alchemy heeft) of verkoopt het. Een enchanter gebruikt de shard ook voor eigen doel (meestal, tenzij je op goud uit bent). Andere mensen die zowel geen herbalism of enchanting hebbes kunnen niks met beide reagents, en moeten ze verkopen. Kan aan mij liggen, maar ik zie hier geen verschil in?
Edit: Dat van lockpicking had ik nog niet aan gedacht nee, is ook een free service. Hm..
Zal ik jou dan maar toevoegen aan m'n 'Nice list' van VanasKoS?Sjonson schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:36:
haha oke, ik heb jou zeker een paar keer gezien, ik speel een hunter genaamd kyokushinkai in de guild widgets and wizards.
volg dit topic echt al vanaf deel 10 ofzo, maar nooit iemand van korgall gevonden, maarjah me = nub
Om hier nog eens op in te pikken. Laatst, na het reporten van weer een zooi gold sellers (SpamSentryBosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:36:
2. goud kopen
Ja, en een miner gebruikt ores ook voor zichzelf. Ikke ikke ikke. Sheez...Kazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:03:
Maar wat heeft een herbalist meer aan dat plantje dan een enchanter aan een shard?
Ik bedoel, een herbalist gebruikt het (mits hij alchemy heeft) of verkoopt het.
Dacht jij dat goud kopen toegestaan was dan?Nephilim schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
Om hier nog eens op in te pikken. Laatst, na het reporten van weer een zooi gold sellers (SpamSentry), had ik een ingame mailtje van een GM waarin stond dat zowel het verkopen als kopen van goud verboden zou zijn. Duidelijkheid ftw!
[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 16-04-2007 14:16 ]
Grote kans dat ik aan het einde van de run vraag of hij een paar BoE wil dissen, de helft mag ie houden de rest wil ik dan wel. Dan sta je daar met BoP is voor de enchanter sure...Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:13:
[...]
Nou dat zal ik vertellen. De herbalist heeft zijn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval herbs.
In dat andere geval is het zo dat een party, dus teamprestatie, een boss downed, die boss dropped een blue. Iedereen heeft in principe recht op die blue, alleen heeft niemand hem nodig. Dan kan je 2 dingen doen.
1.Iedereen greeden, en iemand krijgt een blue die zsm gevendored wordt.
2.Iedereen, op ench na, passed. De enchanter DE'ed de blue en krijgt daar een shard voor in de plaats. Die shard die wil iedereen wel hebben EN iedereen heeft er recht op, omdat het in principe de blue is die van de boss afkomt. Er wordt gerolled en iemand wint die shard. Die wordt niet vendored maar op de AH gezet of bewaard voor eigen gebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door barfieldmv op 16-04-2007 15:02 ]
Ja, staat niet opgenomen in de.....oh wacht, dit antwoord en deze discussie zijn al zoveel malen voorbij gekomen.Hydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
Dacht jij dat goud kopen toegestaan was dan?
Na al die discussies hier, ja dusHydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
Dacht jij dat goud kopen toegestaan was dan?
(@DiscWout) omg
Quote je de verkeerde ofzo? Ik snap niet waarom dit op mijn verhaal slaatbarfieldmv schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:18:
[...]
Grote kans dat ik aan het einde van de run vraag of hij een paar BoE wil dissen, de helft mag ie houden de rest wil ik dan wel. Dan sta je daar met BoP is voor de enchanter sure...
Zelfde verhaal gaat ook op voor een miner die blacksmithing heeft.Hydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
[...]
Ja, en een miner gebruikt ores ook voor zichzelf. Ikke ikke ikke. Sheez...
denk je nou echt dat die ene idioot die het niet doet de economie ook maar enigsinds beinvloed?Buckwhead schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:20:
Pff als ik geen zin heb om te DE'en in een PuG, dan zullen ze van mij niet te horen krijgen dat ik enchanter ben hoor. Voor guildruns doe ik idd nooit moeilijk.
Maar enchanters zouden dus wel de economie van shards hoog kunnen houden door in PuGs er op te sturen dat degene die de blue wint alleen kan vendoren. Hierdoor worden shards schaars -> leveren meer op
blup
Ik snap je methode nog steeds niet. Hoe maakt het voor jou uit of je rolled of niet? je krijgt toch niet meer shards? Neem aan dat je bops niet need als niemand ze wil en dan dissed voor je zelf, maar gewoon iedereen greed...Kazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:31:
[...]
Kijk, ik ben dan misschien op dit moment egoistisch bezig dat ik shards graag voor mezelf hou, maar 8 shards per enchant is een hele sloot geld. Waarschijnlijk dat dit mij op 375 vrij weinig meer uitmaakt en zal ik dan overstappen op shardrolling, maar tot die tijd zijn die kleine steentjes mij nog erg veel waard. (Skill points atm)
Dat was dan weer voor de guildbank en werd niet op gerolled. Toch wel net even iets anders imo.Anoniem: 35113 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:03:
Deden we vroeger vaak genoeg in Molten Core; als er troep dropte wat niemand wou hebben (of wat iedereen die het kon gebruiken al had), maar wat wel BOP was, dan lootte een van de enchanters het en werd er gerold voor wat daar uit kwam. Is in mijn ogen een prima systeem, want het gaat niet verloren en levert vaak meer op dan wanneer een willekeurig iemand het bij de vendor zou dumpen.
Ik need nooit op items die je niet kan gebruiken, dat is gewoon puur ninja'en.cannibal schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:35:
[...]
Ik snap je methode nog steeds niet. Hoe maakt het voor jou uit of je rolled of niet? je krijgt toch niet meer shards? Neem aan dat je bops niet need als niemand ze wil en dan dissed voor je zelf, maar gewoon iedereen greed...
en dan zie ik het probleem van dissen + rollen niet.
Anoniem: 63072
Ja, dat is net het punt, als _alle_ enchanters het niet zouden doen zou het aanbod van shard 1/5 zijn ten opzichte van de situatie dat alle enchanters het wel zouden doen. Dan maakt het uit. Nu maakt het praktisch gezien (lijkt mij) geen ene zak uit. Je snijdt jezelf in de vingers door als zeikerd te boek te staan =)eendje schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:32:
denk je nou echt dat die ene idioot die het niet doet de economie ook maar enigsinds beinvloed?
Hehe nee, was eerder om Bosmonster te tippendenk je nou echt dat die ene idioot die het niet doet de economie ook maar enigsinds beinvloed?
Als het aanbod van shards lagers is zijn er minder mensen die de mats kunnen vinden/kopen voor hun enchants, en dus minder werk voor de enchanters. Ik zie het voordeel nog nietAnoniem: 27963 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:43:
[...]
Ja, dat is net het punt, als _alle_ enchanters het niet zouden doen zou het aanbod van shard 1/5 zijn ten opzichte van de situatie dat alle enchanters het wel zouden doen. Dan maakt het uit. Nu maakt het praktisch gezien (lijkt mij) geen ene zak uit. Je snijdt jezelf in de vingers door als zeikerd te boek te staan =)
Het is het zelfde verhaal als met mining. De miners houden ore in instances ook voor zichzelf. Zouden ze partyrollen voor de ore (en evt. motes of blabla) dan zouden die uiteindelijk toch op de AH belanden, met als resultaat dat de ores ook goedkoper worden.cannibal schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:40:
prima dan toch,
maar waarom dan geen algemene diss en rollen? Is dat echt omdat de prijs van een shard dan naar beneden gaat? Als je ze voor je enchanting moet kopen is dat juist alleen maar handig?
Alleen de enchanters kijgen dan die shards, want alleen die kunnen zooi dissen, en die shards gaan dan voor een _veel_ hogere prijs door de AH. Maargoed, theoretisch verhaal, alle enchanters moeten dan moeilijk gaan doen en dat gebeurt dus niet. Alleen het feit dat men het voor guildies wel doet, dat pwnt het hele idee al, het gros is toch guildruns (of irl-friends etc, zelfde verhaal).Rudi schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:51:
[...]
Als het aanbod van shards lagers is zijn er minder mensen die de mats kunnen vinden/kopen voor hun enchants, en dus minder werk voor de enchanters. Ik zie het voordeel nog niet
Haha, dat probleem heb ik ook met mijn raptor. Ik moest en zou er eentje halen voor meAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:07:
Dus van het weekend wat meer WoW gespeeld als normaal hehe, en nu heb ik zo een raptor![]()
Wat een misselijkmakend beest is dat zeg, daar is echt niet naar te kijken als hij loopt. Ik heb ook die +10% trinket dus das helemaal zeeziek.
Gelukkig ziet hij er wel mee mooi uit, maar de epic purple undead mount blijft de mooiste
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heheh, ik had em gelukkig van PVP. Had zat marks omdat ik die HWL set wil, en van het weekend ff AV geprobeerd, dus daar ok de nodige marks van gekregen en omdat ik toch en ander mountje wilde heb ik em maar gehaald. Die kodo en die red warhorse hoef ik niet, een wolfje is opzich wel leukKapoen schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:03:
[...]
Haha, dat probleem heb ik ook met mijn raptor. Ik moest en zou er eentje halen voor me
undead priest. Dat had ik dus beter niet gedaan... boing boing boing!
(en dat heeft me nog een hoop runecloth gekost ook)
Vanaf nu alleen nog wolfjes voor mijn chars
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 15:12 ]
Volgens deze redenatie heeft een enchanter ook zn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval disenchanted loot. In het andere geval is het zo dat een party, dus een teamprestatie, een instance doorloopt en de plants daar spawnen (zoals bv Anchient Lichen). Iedereen heeft in principe recht op die herb... Volgens diezelfde redenatie dan.Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:13:
[...]
Nou dat zal ik vertellen. De herbalist heeft zijn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval herbs.
In dat andere geval is het zo dat een party, dus teamprestatie, een boss downed, die boss dropped een blue. Iedereen heeft in principe recht op die blue, alleen heeft niemand hem nodig. Dan kan je 2 dingen doen.
1.Iedereen greeden, en iemand krijgt een blue die zsm gevendored wordt.
2.Iedereen, op ench na, passed. De enchanter DE'ed de blue en krijgt daar een shard voor in de plaats. Die shard die wil iedereen wel hebben EN iedereen heeft er recht op, omdat het in principe de blue is die van de boss afkomt. Er wordt gerolled en iemand wint die shard. Die wordt niet vendored maar op de AH gezet of bewaard voor eigen gebruik.
LOL!!!! WTS my body 4 epic mount!!!oneelevenAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:07:
Hahhahaha check wat ik vind
[afbeelding]
[...]
Heheh, ik had em gelukkig van PVP. Had zat marks omdat ik die HWL set wil, en van het weekend ff AV geprobeerd, dus daar ok de nodige marks van gekregen en omdat ik toch en ander mountje wilde heb ik em maar gehaald. Die kodo en die red warhorse hoef ik niet, een wolfje is opzich wel leuk![]()
maar het zal vast wel wennen dat gehobbel van het beestje. Ik ben natuurlijk ook verwend met zo een prachtige purple war horse
Nee hoe kom je daar nou bij? Of je nu samen een boss neerlegt of dat er een herb spawned, ik zie daar wel verschil inHelox-in-a-box schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:11:
Lekker greenies opkopen en Arcane Dust verkopen voor 35g per 10, shards voor 18g, die paarse bolletjes voor 8g per stuk. Mag niet klagen als enchanter.
[...]
Volgens deze redenatie heeft een enchanter ook zn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval disenchanted loot. In het andere geval is het zo dat een party, dus een teamprestatie, een instance doorloopt en de plants daar spawnen (zoals bv Anchient Lichen). Iedereen heeft in principe recht op die herb... Volgens diezelfde redenatie dan.
Welcome to my life, het leven waar WOW niet centraal staat
Dit is gewoon verkapt hoererenBootVluchteling schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:15:
[...]
LOL!!!! WTS my body 4 epic mount!!!oneeleven
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 15:19 ]
Het is nog een lelijk wijf ookBootVluchteling schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:15:
[...]
LOL!!!! WTS my body 4 epic mount!!!oneeleven
Zoals die van mij dus, 40 uur per week werkenAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:17:
[...]
Mag jij lekker je shard houden, loot ik wel die locked box wel met mijn eigen gelevelde Rogue en gelevelde Lockpick, precies hetzelfde principe.Helox-in-a-box schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:11:
Volgens deze redenatie heeft een enchanter ook zn profession gekozen en heeft op basis daarvan recht op in dit geval disenchanted loot. In het andere geval is het zo dat een party, dus een teamprestatie, een instance doorloopt en de plants daar spawnen (zoals bv Anchient Lichen). Iedereen heeft in principe recht op die herb... Volgens diezelfde redenatie dan.
lol idd.. opzich wel origineel.. whores of warcraft goes down townAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:17:
[...]
[...]
Dit is gewoon verkapt hoereren
als jij het gold had en op d'r server zat had jij het gedaan.. zeker weten
blup
wat nou vendor, dat groene item is voor de enchanter, want die kan hem dissenRaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:25:
[...]
Mag jij lekker je shard houden, loot ik wel die locked box wel met mijn eigen gelevelde Rogue en gelevelde Lockpick, precies hetzelfde principe.
Volgens mij levert dat ook niet al te slecht op.. paar G en paar groene items voor de vendor
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik heb het over de herbs die spawnen in de instances (zoals Ancient Lichen), die mobs die daar omheen staan gaan echt niet vanzelf dood na 10 mins hor.Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:16:
[...]
Nee hoe kom je daar nou bij? Of je nu samen een boss neerlegt of dat er een herb spawned, ik zie daar wel verschil in![]()
En daarnaast, een disenchanter kan nooit recht hebben op gedisenchante loot, omdat andere players daar mee instemmen. Het dus een afweging die de party maakt dit itt tot de herb die spawned. Daar heeft de pary verder geen invloed op.
Ssssssssst, jij had beloofd je mond dicht te houden... Dit was ons geheimpjeeendje schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:26:
[...]
Je moet het niet letterlijk nemen. Ik neem aan dat je de strekking van mijn opmerking wel begrijpt
Zeker, ik zou het ook wel doen als ik vrouw was. Ik bedoel:BootVluchteling schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:26:
[...]
lol idd.. opzich wel origineel.. whores of warcraft goes down town
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 15:32 ]
Hell NO!!eendje schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:26:
[...]
misschien heeft ze nog een altRakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:29:
[...]
Ssssssssst, jij had beloofd je mond dicht te houden... Dit was ons geheimpje![]()
minen en enchanting kan je niet met elkaar vergelijken er droppen soms wel 15 greens en rond de 5 blues die evt gedissed kunnen worden. Terwijl je al blij mag zijn met 1 mine in een instances, in de meeste instances zijn niet eens mines te vinden.EyeWitness schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:54:
[...]
Het is het zelfde verhaal als met mining. De miners houden ore in instances ook voor zichzelf. Zouden ze partyrollen voor de ore (en evt. motes of blabla) dan zouden die uiteindelijk toch op de AH belanden, met als resultaat dat de ores ook goedkoper worden.
Dus een enchanter die ervoor kiest om niet te rollen voor shard is echt niet ego bezig hoor :\. Anders zouden al die talloze miners ook flink geflamed moeten worden (wat (nog) niet gebeurd). Idem dito voor de bloemetjes plukkers ...
[ Voor 14% gewijzigd door MantaMania op 16-04-2007 15:40 ]
welcome to skinners in vanilla wowBosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:35:
Ik zat ff in bespreking, dus nog ff terugkomend op mijn eerdere statement.
Het dissen van blues voor andere leden van de groep is inderdaad beter voor iedereen, met uitzondering van de enchanter zelf. De shards die eigenlijk enchanter only zijn, worden zo ineens gemeengoed. Iedereen maakt feitelijk gebruik van de skills van de enchanter voor eigen gewin.
Dat is niet veel anders dan dat je mee mag rollen op herbs/ore/leather. Dan maken we ook gebruik van andersmans skills voor persoonlijk gewin.
Ik vind het vreemd dat de meerwaarde van je skill ineens gemeengoed zou worden als je enchanter bent.
Het komt zelden voor, ik zit meestal wel met 1 of meer guildies in een groep en maak er niet zo'n probleem van (anders had ik ze de shards toch weer met korting verkocht), maar in een PUG met wildvreemden..
FIXED!Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:35:
Het openen van lockboxes is voor andere leden van de groep inderdaad beter voor iedereen, met uitzondering van de Rogue zelf. De boxes die eigenlijk Rogue only zijn, worden zo ineens gemeengoed. Iedereen maakt feitelijk gebruik van de skills van de Rogue voor eigen gewin.
Dat is niet veel anders dan dat je mee mag rollen op herbs/ore/leather. Dan maken we ook gebruik van andersmans skills voor persoonlijk gewin.
Ik vind het vreemd dat de meerwaarde van je skill ineens gemeengoed zou worden als je Rogue bent.
Het komt zelden voor, ik zit meestal wel met 1 of meer guildies in een groep en maak er niet zo'n probleem van (anders had ik ze de shards toch weer met korting verkocht), maar in een PUG met wildvreemden..
Ach heeft niks te maken met niet goed lezen, die hele naam zegt me niks. Zo te horen best een pittige instance. En zelfs als ik dat meeneem vind ik het 2 verschillende zaken.Helox-in-a-box schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:28:
[...]
Ik heb het over de herbs die spawnen in de instances (zoals Ancient Lichen), die mobs die daar omheen staan gaan echt niet vanzelf dood na 10 mins hor.
Samen boss omleggen, samen mobs omleggen? Wel ff mn zin aflezen als ik het zo lees.
Kheb dr zelf niet zo'n problemen mee hor, het dissen van loot als niemand het wilt. Alleen gister wel lachen, 2x loot gedist van de paladin (1x blue pants en 1x epic pants uit BF), was beetje stoned en paladin was steeds te laat met zn "NO DONT DIS"Gelukkig guild run en kon iedereen er om lachen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 15:44 ]
pfff wat een dramas waren dat altijd zeg en dan ging het alleen nog maar om dat skin wapen, vaak was er al ruzie voor dat je dat beast neer was wie recht had op de hide.Bokkie schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:37:
[...]
welcome to skinners in vanilla wow
Pristine hide of the beast anyone
Ik zou daar dus absoluut geen probleem mee hebben! Een rogue is niet voor niks een rogue en heeft zn lockpicking skill geleveld.
En een enchanter dan? Is toch ook niet voor niets een enchanter en ook hij heeft het toch gelevld?Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:43:
[...]
Ik zou daar dus absoluut geen probleem mee hebben! Een rogue is niet voor niks een rogue en heeft zn lockpicking skill geleveld.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 15:47 ]
heerlijk was datMantaMania schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:41:
[...]
pfff wat een dramas waren dat altijd zeg en dan ging het alleen nog maar om dat skin wapen, vaak was er al ruzie voor dat je dat beast neer was wie recht had op de hide.
oh jaBosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:43:
[...]
Ging me eigenlijk om de redenatie die je gebruikte, "een herbalist heeft zn profession gekozen DUS hij heeft recht op de herb". Wou een discussie aangaan waarom dat opeens niet voor de enchanter geldt gezien dat argument. Anyways.Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:40:
[...]
Waarom vind ik deze 2 zaken anders? Bossloot hoeft niet per definitie nuttig te zijn in de vorm zoals het dropped. herbs/ores/skins daarentegen zijn altijd nuttig.
Ik vraag me af of jij thuis hoort in een spel waarbij je moet samenwerken om verder te komenBosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:43:
[...]
Ik kan me voorstellen dat dit in BG's wel leuk zou zijn. Alhoewel er nog niks bekend is over die demons though.[Darkmoon Card: Madness] (Ace - Eight of Lunacy)
Each time you land a killing blow on an enemy, you gain the Power of Madness.
Portal of Madness : Opens a portal into the Twisting Nether that periodically summons demonic minions to aid the caster in battle for 14 sec.
[ Voor 12% gewijzigd door Kazu op 16-04-2007 15:49 ]
ok, maar dat is een gedeelte van de redenatie. Als je hem overneemt, neemt hem dan over ijn zijn geheel. Is namelijk essentieel voor de rest van het verhaal.Helox-in-a-box schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:46:
[...]
Ging me eigenlijk om de redenatie die je gebruikte, "een herbalist heeft zn profession gekozen DUS hij heeft recht op de herb". Wou een discussie aangaan waarom dat opeens niet voor de enchanter geldt gezien dat argument. Anyways.
En niet alleen in Bg'sKazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:48:
Ik kan me voorstellen dat dit in BG's wel leuk zou zijn. Alhoewel er nog niks bekend is over die demons though.
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?MantaMania schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:47:
[...]
Ik vraag me af of jij thuis hoort in een spel waarbij je moet samenwerken om verder te komen
Zie het al voor me ik ben rogue dus alle locked kisten zijn voor mij omdat ik ze kan openen als enige.
Roep ik als priest alle healing gaat naar mij want ik ben de enige die kan healen.
Wat een onzin zeg je speelt toch samen.
Je moest eens weten hoevel veins er buiten instances zijn ... beetje onnodig dat de miners dan de veins in instances needen. Terwijl er juist relatief weinig green/blue worlddrops zijn waar enchanters van kunnen profiteren.MantaMania schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:37:
[...]
minen en enchanting kan je niet met elkaar vergelijken er droppen soms wel 15 greens en rond de 5 blues die evt gedissed kunnen worden. Terwijl je al blij mag zijn met 1 mine in een instances, in de meeste instances zijn niet eens mines te vinden.
Daarbij heb ik voor blacksmith (arcane set) ook shards nodig dus ik mag ze ook hebben omdat ik ze nodig heb voor mn proffesion?
Daarbij wie heeft er meer recht op een mine de blacksmith of de miner? Net als skins.
Gelukkig ben ik tailor en moet iedereen altijd zijn gedropte cloth aan mij geven.
[ Voor 4% gewijzigd door EyeWitness op 16-04-2007 15:57 ]
I know, vandaar ook mijn reactie.Anoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:29:
[...]
Je moet het niet letterlijk nemen. Ik neem aan dat je de strekking van mijn opmerking wel begrijpt
"...that will fight, cook, and clean for you."Rakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:51:
[...]
En niet alleen in Bg's![]()
Maar het zullen wel wat stomme imps zijn ofzo die eruit komen.
Mjah, zodra mensen niet moeilijk gaan doen over dat ik 5-10G vraag voor een enchant, geen probleemSleepie schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:52:
Jij kunt als niet-herbalist dat plantje niet plukken, dus waarom zou jij daarop moeten kunnen rollen dan ?
Ik kan de blue die dropped wel looten, echter niet disenchanten. Dat dissen is jouw goodwill om dat voor mij te doen, ik heb mn shards ook nodig om later (misschien wel bij jou) een enchant te kunnen kopen.
Als jij bij de laatste boss graag een mana-pot hebt omdat daarmee de kans op een kill een stuk groter wordt, dan krijg je die van mij, ook al ben je een wildvreemde in een PuG. Ik kan wel krenterig zijn op dat moment, maar liever een kill dan een mislukte run. Ook hier een zelfde soort stukje goodwill.
Ik denk dat je met de sociale opstelling uiteindelijk meer bereikt, maar goed da's mijn mening.
Ik ben zon sukkel die dat wel betaaldBosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:56:
Mjah, zodra mensen niet moeilijk gaan doen over dat ik 5-10G vraag voor een enchant, geen probleem
Jij krijgt toch geen extra opbrengst? Je hoeft toch niets te delen. Je geeft alleen andere de mogelijkheid tot wat meer opbrengst, iedereen doet toch greed op een item wat niemand wil, jij gaat toch niet als enchanter toch needen op een item dat niemand wil en dan de shard houden? Als jij het voor mij niet wil dissen dan verkoop ik het voor die 4-7g wel bij een vendor, is altijd meer dan niets...Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:51:
Ik kies ervoor om iets goed te kunnen om daar in het spel een financieel voordeel uit te halen, dat doet iedereen. Maar van sommigen wordt verwacht dat ze hun opbrengst delen en van anderen niet.
Even een aanvulling. Geen goodwill van hem om dat voor jou te doen. Maar goodwill om het sowieso te doen. De enchanter kan immers de roll winnen, en dan blijft de shard van hem.Sleepie schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:52:
Jij kunt als niet-herbalist dat plantje niet plukken, dus waarom zou jij daarop moeten kunnen rollen dan ?
Ik kan de blue die dropped wel looten, echter niet disenchanten. Dat dissen is jouw goodwill om dat voor mij te doen, ik heb mn shards ook nodig om later (misschien wel bij jou) een enchant te kunnen kopen.
Als jij bij de laatste boss graag een mana-pot hebt omdat daarmee de kans op een kill een stuk groter wordt, dan krijg je die van mij, ook al ben je een wildvreemde in een PuG. Ik kan wel krenterig zijn op dat moment, maar liever een kill dan een mislukte run. Ook hier een zelfde soort stukje goodwill.
Ik denk dat je met de sociale opstelling uiteindelijk meer bereikt, maar goed da's mijn mening.
Ik snap er niks van. Als je rolled op een BoP is de kans dat jij hem krijgt toch net zo groot? Wat maakt het voor jou nou uit dat je 'em shard zodat de ander er meer aan heeft?Kazu schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:31:
Zelfde verhaal gaat ook op voor een miner die blacksmithing heeft.
Kijk, ik ben dan misschien op dit moment egoistisch bezig dat ik shards graag voor mezelf hou, maar 8 shards per enchant is een hele sloot geld. Waarschijnlijk dat dit mij op 375 vrij weinig meer uitmaakt en zal ik dan overstappen op shardrolling, maar tot die tijd zijn die kleine steentjes mij nog erg veel waard. (Skill points atm)
Zo iets heet sociaal zijn...Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:35:
Dat is dus onzin. Een enchanter heeft niet meer recht op drops dan een niet-enchanter. Als je een greed roll doet, krijgt diegene die 'em wint gewoon de BoP. Dan zie ik niet waarom je als enchanter kinderachtig gaat doen en die niet ff wil sharden zodat hij er wat meer geld voor vangt.Helox-in-a-box schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:46:
Ging me eigenlijk om de redenatie die je gebruikte, "een herbalist heeft zn profession gekozen DUS hij heeft recht op de herb". Wou een discussie aangaan waarom dat opeens niet voor de enchanter geldt gezien dat argument. Anyways.
Euh, het is doodnormaal om 5-10g te vragen voor het enchanten van gear. Als je dat niet aanstaat had je maar moeten zorgen voor een guild-enchanter.Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:56:
Mjah, zodra mensen niet moeilijk gaan doen over dat ik 5-10G vraag voor een enchant, geen probleem
Kun je mij nou ALSJEBLIEFT even uitleggen wat het probleem is met het sharden van een greedroll? Je hebt als enchanter toch niet minder kans om die blue BoP te winnen als je aanbied 'em voor die persoon te dissen?EyeWitness schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:55:
Fair enough dat enchanters een beetje ego in instances zijn dacht ik zo ...
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 16-04-2007 16:03 ]
Precies. Ik spek die enchanters genoeg. Laatst wou ik een enchant die mij 200g zou kosten. Toen zei ik van: 300g als je het NU doet. Ik vind het niet erg om meer te betalen, dat geld grind ik toch zo bij elkaar.RaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:58:
[...]
Ik ben zon sukkel die dat wel betaald
Als ik een enchant wil, wil ik die NU en niet een paar dagen later omdat ik zonodig moet grinden of de goedkoopste enchanter vinden.
Kijk, ben natuurlijk ook weer niet achterlijk en laat me ook niet een beetje leegmelken, maar 5G voor direct service? No problem
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 16-04-2007 16:05 ]
Dat ben ik helemaal met je eens. Enchanting is niet goedkoop/makkelijk om te lvl-en, dat weten we allemaal. Dus als jij 5-10G voor een enchant vraagt, betaal ik die zonder problemen (of ik ga naar de guild enchanter).Bosmonster schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:56:
[ Voor 17% gewijzigd door Sleepie op 16-04-2007 16:07 ]
Ik speel nu WoW zonder muziek op de achtergrond. Dat heeft ook wel wat overigensAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:03:
Men neemt een gebied met humanoids van redelijk lvl. Zet een muziekje op. Pickpocket -> killen -> looten en opnieuw. Het leukste muziekje om te moorden vind ik toch Papa Roach - Getting away with murder. Past precies bij mijn rogue
Anoniem: 63072
Zeker, maar ik speel heel vaak met muziekRakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:09:
[...]
Ik speel nu WoW zonder muziek op de achtergrond. Dat heeft ook wel wat overigens
Anoniem: 11710
Onzinnige vergelijking. Een miner vliegt een half uur rond in shadowmoon of netherstorm en mined dan 20-30 veins. In een instance zijn soms ook 2-3 veins, meestal geven die maar 2 ores ipv 4-5. Het is dat hij er is dus kan je hem net zo goed minen, maar voor veins doet niemand instances, het is eerder een onbelangrijk extraatje.EyeWitness schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:54:Het is het zelfde verhaal als met mining. De miners houden ore in instances ook voor zichzelf. Zouden ze partyrollen voor de ore (en evt. motes of blabla) dan zouden die uiteindelijk toch op de AH belanden, met als resultaat dat de ores ook goedkoper worden.
Dus een enchanter die ervoor kiest om niet te rollen voor shard is echt niet ego bezig hoor :\. Anders zouden al die talloze miners ook flink geflamed moeten worden (wat (nog) niet gebeurd). Idem dito voor de bloemetjes plukkers ...
Maakt dus totaal niet uit wat je aan het doen bent, WoW ownt allesAnoniem: 85443 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:12:
[...]
Zeker, maar ik speel heel vaak met muziek, sowieso ben ik met heel veel dingen tegelijk bezig als ik Wow. Zeer apart spel is dat. Zo was ik van het weekend Vista aan het testen, terwijl ik wow speelde. Vmware ftw
Whehe, zo had ik het niet bekekenRakkerzero schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:13:
[...]
Maakt dus totaal niet uit wat je aan het doen bent, WoW ownt alles
5g...RaseriaN schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:58:
[...]
Ik ben zon sukkel die dat wel betaald
Als ik een enchant wil, wil ik die NU en niet een paar dagen later omdat ik zonodig moet grinden of de goedkoopste enchanter vinden.
Kijk, ben natuurlijk ook weer niet achterlijk en laat me ook niet een beetje leegmelken, maar 5G voor direct service? No problem
Het feit dat de markt veel meer large shards kent hierdoor en dat hierdoor large shards (een enchanter privilege over het algemeen) een stuk minder waard worden? Ipv het kopen van de shards farmen zelfs niet enchanters de materialen zelf door het te laten disenchanten door enchanters.Hydra schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:00:
[...]
Kun je mij nou ALSJEBLIEFT even uitleggen wat het probleem is met het sharden van een greedroll? Je hebt als enchanter toch niet minder kans om die blue BoP te winnen als je aanbied 'em voor die persoon te dissen?
Mjah.. primal netherImdaMned schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:24:
[...]
5g...
voor http://www.wowhead.com/?item=22545 vraag ik al gauw 200g en dan moet je mats nog leveren ook : )
blup
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq