Nou.... het is al vaker gebeurt dat KDE iets deed dat uniek was en daardoor de videodriver liet crashen of iig instabiliteit veroorzaakte. Het is dus niet helemaal aan AMD te rekenen. Bovendien had ik dit een aantal Plasma versies terug niet. Maar tegelijkertijd is ook de kernel en andere libraries bijgewerkt.
Dan kunnen we jou ook niet serieus nemen met zo'n kortzichtige opmerking.

Waarom mensen het super stabiel noemen met allemaal oude meuk, snap ik niet. Dan heb je ook nog de non-free repo voor codecs en firmwares, iets dat Arch wel gewoon kan.
En Arch heeft de reputatie regelmatig om te vallen. Leuk dat je codecs hebt, maar als je systeem zo instabiel is al wat heb je er alsnog geen fluit aan.
Dat is uiteraard wat gechargeerd gezegd. Maar Debian heeft een duidelijke filosofie en houd zich hier aan. Arch doet maar wat en lijkt geen enkele richting of regels te hebben voor het toelaten van software. Vrijheid of anarchie, het is maar net hoe je er naar kijkt.
Ik vind juist dat Debian de Linux markt tegenhoud met hun trage updates. Geloof dat 90% van hun users nog op Xorg draait, want 'het werkt', maar wel zeurt als een app ontwikkelaar zegt geen tijd meer heeft het nog te ondersteunen.
Werkelijk? Volgens mij moet je je beeld eens vernieuwen en niet vast houden aan hoe het in de jaren '90 en '00 was. Debian is vele malen stabieler dan Ubuntu ooit zal zijn, zelfs dan hun LTS. En vind je hetzelfde van Red Hat, dat ze traag zijn met updates en de markt tegenhouden?
De markt wil stabiele systemen hebben. En er is een hele goede reden waarom RHEL en Debian het meest gebruikt worden hiervoor en niet iets als Arch.