LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste
Acties:
  • 366.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Oef, het is dat je 80 Gb moet hebben anders zou ik eens naar een Cowon iAudio 7 kijken.
Minstens, anders heb ik er niks aan.

Iemand anders nog ideeen voor zo'n speler:
Brent schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:01:
Iemand een idee voor een MP3-speler die lekker met Linux/Ubuntu overweg kan? Ik zoek er 1 met veel ruimte (minstens 80GB, maar mag zeker meer zijn), deftige accuduur (20 uur absolute minimum, liever 30-40 of nog meer) en als het even kan FLAC ondersteuning. Goede geluidskwaliteit en geen maatje baksteen spreken voor zich.

De iPod is op zich een leuke, maar dan kan ik helaas niets met FLAC doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Brent op 27-10-2007 19:30 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MrBarBarian schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:51:
Kleine greep:

- OpenSSH
- Sandbox (nieuwe versie compiled gewoon niet, oude versies gaan spontaan kapot (???)
- PSMisc (door een bug met in m4)
De server hier heb in rond etenstijd aan het updaten gezet.
Dat was ik alweer spontaan vergeten zeg :o
Zal eens kijken of het gelukt is...

[Edit]
Is keurig gelukt hoor, Sandbox en OpenSSH heb ik er tussen zien staan.
Het is een Pentium3 machine met flags -O2 -pipe -fomit-frame-pointer.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 01:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Over het sandbox / openssh in gentoo; ik kan ze hier ook perfect compileren op een pentium 3'tje :).

Maargoed, ik heb dus vanmiddag even arch linux geinstalleerd. Het leek mij wel leuk een keer naar te kijken, aangezien alle informatie erover erg goed overkomt ;). Maar goed, ik had er zelf nog wel wat probleempjes mee. Iedere mogelijke kerneloptie liet hwdetect hangen op de detectie van ipw2200. Dit is dus nog voor dat er evt. licences in beeld komen, waar je weer een losse kernel optie voor mee kan geven (handig trouwens, dat aangeven na het booten. Installatie van wireless betekend dat je twee keer kan booten...)
Een tweede punt is het naar mijn mening ingewikkelde pacman. Ik heb de manpage doorgelezen, en ik kom er nu ook wel uit, maar het is nog veel ingewikkelder dan apt of emerge, wat echt straight forward is. De eerste indruk van arch is in ieder geval niet de beste, maar dat zien we tzt wel, het staat nog op een andere partitie :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ultraman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:17:
[...]
De server hier heb in rond etenstijd aan het updaten gezet.
Dat was ik alweer spontaan vergeten zeg :o
Zal eens kijken of het gelukt is...

[Edit]
Is keurig gelukt hoor, Sandbox en OpenSSH heb ik er tussen zien staan.
Het is een Pentium3 machine met flags -O2 -pipe -fomit-frame-pointer.
OpenSSH is inmiddels gefixt, dat klopt dus...

Sandbox gaat op sommige servers goed, andere niet.. en op 1 is ie spontaan kapot gegaan (!!! Problem with sandbox binary. Disabling...).. Opnieuw emergen lukt niet, ook niet met aangepaste use-flags..

Ik heb dit al eerder gehad met Gentoo.. Praktisch komt het erop neer dat je overnieuw kan beginnen..

Mijn flags: CFLAGS="-O2 -pipe -march=k8"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Apart, is dat onder een x86_64 CHOST of gewoon i686 ?
Heb je al een andere versie van sandbox geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ultraman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:21:
Apart, is dat onder een x86_64 CHOST of gewoon i686 ?
Heb je al een andere versie van sandbox geprobeerd?
64bit...

Als de Sandbox eenmaal kapot is kan je niks meer :| Downgraden lukt dus ook niet..

De hosts die geen nieuwe versie van de sandbox kunnen compileren draaien overigens gewoon verder. Ik heb de nieuwste versie van sandbox in package.mask gezet, verders geen probleem daarmee

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Je kunt een binary package van sandbox ergens vandaan toveren/maken en die installeren (emerge -gK).

[ Voor 47% gewijzigd door laurencevde op 30-10-2007 01:31 ]

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

code:
1
2
ata1.00: limited to UDMA/33 due to 40-wire cable
ata1.00: configured for UDMA/33

Beter leren tellen luts, het zijn 79 aders...
Zul je zien dat met ff kabeltje aandrukken en een reboot het keurig UDMA/100 doet.
Grrrr >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@once:

USE="-sandbox" emerge sandbox

Werkte prima bij mij.

Groetjes, Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand zo welke versie van SELinux ze gebruiken in RHEL 5?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:34:
@once:

USE="-sandbox" emerge sandbox

Werkte prima bij mij.

Groetjes, Danny.
Never worked for me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed nieuws, de beta van Skype 2.0 voor Linux ondersteunt video. Ik zal het zelf weinig gebruiken, maar ik ken een aantal normale pc-gebruikers en ouderen die nu weer een reden minder hebben om bij Windows te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Klein tipje voor alle gebruikers van gmplayer (MPlayer) 1.0rc2 (eindelijk ASS zoals het bedoeld is) :

Als je bij het opstarten van een filmpje vanuit je favoriete filemanager een error krijgt dat hij het betreffende bestand niet af kan spelen, waarbij hij heel leuk ook meteen alle speciale tekens omzet (spatie wordt %20 bijvoorbeeld), dan moet je in je mplayer.desktop bestand (in het geval van Fedora 8 /usr/share/applications/livna-mplayer.desktop) even het exec regeltje aanpassen naar
code:
1
Exec=gmplayer %F

Bedank de mensen @ het ArchLinux forum maar. :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Crosspost met kleine mededelingen topic:

ik nu bezig met installeren van een debian server (virtueel though). Valt nog flink tegen. Maar wel interesant en leerzaam.

De eerste stap, installeren vanaf de cd was simpel. :) Maar daarna losse pakketten installeren was meer dan alleen wat kennis weer bovenhalen. Voor dagelijks gebruik zit ik nog wel eens op ubuntu, maar om zelfs ftp te installeren moet je al sources toevoegen, dat had ik dus niet verwacht B)

volgende stappen: mysql (done) apache, tomcat, java jdk.

Ik vraag me nu af: hoe ga ik de benodigde tar balls op mijn pc krijgen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
killu schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:33:
maar om zelfs ftp te installeren moet je al sources toevoegen, dat had ik dus niet verwacht B)
Uhh, er zitten zat ftp servers in main. Als je met sources toevoegen bedoelt iets toevoegen aan /etc/apt/sources.list vraag ik me af wat?
volgende stappen: mysql (done) apache, tomcat, java jdk.
Zit toch allemaal in de repos (java in non-free dacht ik)? Gewoon effe apt-get'en en klaar :)
Ik vraag me nu af: hoe ga ik de benodigde tar balls op mijn pc krijgen? :$
Wat ben je van plan met tarballs?

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 09-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
robbert schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:36:
[...]

Uhh, er zitten zat ftp servers in main. Als je met sources toevoegen bedoelt iets toevoegen aan /etc/apt/sources.list vraag ik me af wat?
Idd, een paar regels toevoegen aan /etc/apt/sources.list

ik kon niets met ftp vinden iig eerst.
[...]

Zit toch allemaal in de repos (java in non-free dacht ik)? Gewoon effe apt-get'en en klaar :)

Wat ben je van plan met tarballs?
Ik heb dus een aantal tarballs met de specifieke pakketten die ik moet installeren op een andere server staan. Java moet ik inderdaad wel gewoon via apt-get doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:55:
Ik heb dus een aantal tarballs met de specifieke pakketten die ik moet installeren op een andere server staan.
Van dat soort dingen zou ik met checkinstall een pakketje maken, kun je het later ook weer netjes verwijderen :)

[ Voor 7% gewijzigd door robbert op 09-11-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
killu schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb dus een aantal tarballs met de specifieke pakketten die ik moet installeren op een andere server staan. Java moet ik inderdaad wel gewoon via apt-get doen.
Okee, die files krijg ik daar dus door een ftp server te gaan draaien. Het schiet niet echt op, maar langzaam maar zeker krijg ik steeds meer door. Lekker vanaf de commandline spelen :*)
robbert schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:36:

[...]

niet als je bij de installatie aangeef dat je sources.list manual bij wil werken. :P Ben even helemaal opnieuw begonnen, en kwam dit toen tegen.

Tot zover:

debian installatie: check
proftp installatie: check
apache2 installatie: check

tomcat5.5 geeft errors, die stap is dus nog neit goed...

[ Voor 38% gewijzigd door keluwak op 09-11-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomcat 5.5 is inderdaad ellende op debian, althans dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
robbert, gebruik jij Ubuntu hardy nou als productie OS? Dat is totaal niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

robbert, gebruik jij Ubuntu hardy nou als productie OS? Dat is totaal niet betrouwbaar.
we hebben ook testers nodig he :P

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-jey schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:57:
Hij draaide gutsy ook al toen het unstable was, dus blijkbaar gaat dat gewoon goed, omdat hij er vertrouwen in heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
E-jey schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:57:
Klopt. Totaal niet betrouwbaar valt ook wel mee als je weet wat je doet en als je weet hoe je eventuele problemen op moet lossen. Daarnaast heb ik nog altijd een laptop met Gutsy als backup.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:40:
Hij draaide gutsy ook al toen het unstable was, dus blijkbaar gaat dat gewoon goed, omdat hij er vertrouwen in heeft :)
Klopt, draai de unstable versies vanaf Breezy. Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, een enkele keer dat een bepaald programma niet werkt, dat een bepaald programma erg instabiel is, X niet meer start, je een rotte kernel hebt. Maar dat zijn dingen die bijna altijd eenvoudig op te lossen zijn. Echt grote problemen heb ik nog nooit gehad.
Verder vind ik het gewoon leuk om unstable releases te draaien, je kijken wat ze er voor iets nieuws instoppen en het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik moet nu voor mijn bachelor-onderzoek werken met flash-bestanden en SPSS. Ik vind het nog steeds jammer dat er geen (goed!) alternatief is buiten Windows voor het werken met .fla files en het verwerken van gegevens in een programma met dezelfde mogelijkheden als SPSS. Er zijn wel SPSS alternatieven voor Linux, maar geen is een echte serieuze vervanger. En een programma om fla bestanden te bewerken is er helemaal niet! (Net als vsd bestanden overigens...)

Jammer...nu moet ik alles emuleren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Ubuntu CD'tjes zijn binnen :) Altijd leuk om die via de post te krijgen. ik heb nu 6.06, 7.04 en 7.1 op "echte" cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

killu schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:54:
Ubuntu CD'tjes zijn binnen :) Altijd leuk om die via de post te krijgen. ik heb nu 6.06, 7.04 en 7.1 op "echte" cd.
Ik heb ook nog 5.10 en Suse Linux Enterprise 10 op echte CD/DVD. Is inderdaad op de een of andere manier wel leuk om ze te hebben. :)

Zijn er ook eerdere Ubuntu-releases (5.04 of 4.10) uitgebracht via shipit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
laurencevde schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:21:
Je kunt een binary package van sandbox ergens vandaan toveren/maken en die installeren (emerge -gK).
That worked.. thanks ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
killu schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:54:
En bij de CT zat ook een ubuntu 7.10 cd. Gelijk bestellen bij shipit of wachten op de ct duurt dus ongeveer even lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag weer eens met gentoo gespeeld, ik moet wel zeggen dat er in een jaar flink wat is veranderd, want het duurde maar 2 uur voordat ik een goed basissysteem had dat goed werkte. Debian nog altijd mijn favoriet voor snelle setup. Gentoo en Debian O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Ik ga mijn ouders met ubuntu proberen te laten werken. Ik ga mijn pc aan ze doneren, met linux voorgeinstalleerd. Dingen die normaal persee op windows moeten gebeuren ga ik opvangen met wine (voor office) of anders gebruikt mijn pa daar zolang het nog nodig is de laptop van zijn werk maar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Dat Habbo geneuzel met die virtuele meubels heeft het tot userfriendly.org gehaald. Vandaag en gisteren een cartoon erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zo...ik ben nu KDE4 RC1 aan het installeren. Eens kijken of ze al vooruitgang hebben geboekt. Ik ben normaal gesproken altijd een Gnome gebruiker, maar ik ben toch nieuwsgierig geworden naar KDE4. Het is nog niet af, maar ik hoop een goede indruk te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jk_W schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:52:
Zo...ik ben nu KDE4 RC1 aan het installeren. Eens kijken of ze al vooruitgang hebben geboekt. Ik ben normaal gesproken altijd een Gnome gebruiker, maar ik ben toch nieuwsgierig geworden naar KDE4. Het is nog niet af, maar ik hoop een goede indruk te krijgen. :)
Ik wacht nog even tot ook Amarok 2 vrij gegeven wordt zodat ik straks niet dependencies van verschillende kde versies nodig heb. Maar ook ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Als ergens anders nog niet gereageerd is op je vraag, is het nog steeds niet de bedoeling je vraag ergens anders maar te herhalen, en zeker niet in een topic dat niet voor vragen bedoeld is :)

[ Voor 98% gewijzigd door blaataaps op 21-11-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben nu bezig op een oude PC debian te installeren en daarvan leren hoe debian werkt en hoe het inelkaar zit. Hopenlijk bevalt het want ik vind de commandline maar wat prachtig :9~ :> O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
Verdorie, net gnome van m'n systeem af gemikt (KDE is fijner), heeft ie rhythmbox meegenomen :( Wil ik die weer installeren (via apt-get), krijg ik er verplicht gnome bij :( Niemand toevallig een idee hoe rhythmbox los te installeren, of een vergelijkbare audio-speler met library? Heb btw bmpx en exaile al geprobeerd, maar dat was het toch niet.. (En nu hopen dat ik geen schop krijg omdat ik voor zo'n klein vraagje een nieuw topic moet maken :P)

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
Amarok?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

rhythmbox via source installeren misschien?

Keep it simple stupid

• AlterMann
Amarok vind ik niet lekker werken somehow (staat wel al m'n muziek in, om het over te pompen naar m'n Creative Zen V:M :))
Via source.. Hm.. Kan het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 14-09 16:37

deadinspace

The what goes where now?

AlterMann schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:52:
Verdorie, net gnome van m'n systeem af gemikt (KDE is fijner), heeft ie rhythmbox meegenomen :( Wil ik die weer installeren (via apt-get), krijg ik er verplicht gnome bij :(
Wat wil hij weer installeren dan als je rhythmbox apt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
AlterMann schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:52:
Amarok vind ik niet lekker werken somehow (staat wel al m'n muziek in, om het over te pompen naar m'n Creative Zen V:M :))
Via source.. Hm.. Kan het eens proberen :)
Ik zou eerst eens uitzoeken welke dependency voor het probleem zorgt. Of doe eens
sudo apt-get install rhythmbox
en pleur de uitvoer hier.

Vervolgens kun je met
apt-get source rhythmbox
de source binnen halen, met
sudo apt-get build-dep rhythmbox
de depencies om te compileren binnen halen.

Vervolgens zou je in debian/control wat dependencies kunnen verwijderen, daarna moet je met
debchange -i
de versie omhoog gooien (anders wil die telkens de versie uit de repos installeren als je gaat upgraden) en met
dpkg-buildpackage -rfakeroot -b
de zooi compileren.

[ Voor 10% gewijzigd door robbert op 23-11-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Ach kijk nou, er kwamen alleen wat plugins mee (20 mb aan extra dingen), maar dusdanig veel losse meuk dat ik het voor gezien hield. Nu toch maar geinstalleerd, en ik kan weer gebruik maken van rhythmbox :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Jahoor, we hebben weer gepruts in Gentoo te pakken.. iptables icm kernel 2.6.20-xen-r6:

code:
1
2
3
4
webserver ~ # iptables -L
FATAL: Error inserting ip_tables (/lib/modules/2.6.20-xen-r6/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
iptables v1.3.8: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

Tail van dmesg:
code:
1
2
ip_tables: Unknown symbol nf_register_sockopt
ip_tables: Unknown symbol nf_unregister_sockopt

Kernel al geckecked en iptables opnieuw geemerged. Mocht allemaal niet helpen. En gelukkig is het nog geen oud probleem... Zucht...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 14-09 16:37

deadinspace

The what goes where now?

MrBarBarian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:31:
code:
1
2
ip_tables: Unknown symbol nf_register_sockopt
ip_tables: Unknown symbol nf_unregister_sockopt
Het lijkt mij in ieder geval niks te maken te hebben met iptables, de tool, maar met je kernel modules. iptables probeert de ip_tables module te laden (drie maal raden waarom :+), en dat gaat fout, omdat die module benodigde symbols niet kan vinden.

De oorzaak hiervan kan zijn dat je modules en/of kernel image niet allemaal compatible zijn, bijvoorbeeld door het upgraden van de kernel image maar niet de modules (of andersom), door het gebruik van externe (aan ip_tables gerelateerde) modules, of door het compilen van de verschillende delen met verschillende compilers.

Wat ook kan is dat de kernel module symbol dependancy informatie (3x woord-waarde in Scrabble) niet klopt. Je kan proberen die informatie opnieuw te genereren met
depmod -a
(dat hoort automatisch te gebeuren bij het installeren van kernel+modules)

De ip_tables module heeft iig x_tables nodig, dus als depmod niet helpt, dan kun je nog proberen handmatig x_tables (en evt daarna ip_tables) te laden. Als de nf_{un,}register_sockopt symbols in de x_tables module zitten, dan zou dat moeten helpen, als ze ergens anders in zitten (zoals de kernel zelf), dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dit lijkt mij een typisch geval van PEBKAC, terwijl je de distro graag de schuld wilt geven (wie niet ? :+).

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 28-11-2007 08:59 . Reden: nak teh tadmo <- ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
deadinspace schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:38:
[...]

Het lijkt mij in ieder geval niks te maken te hebben met iptables, de tool, maar met je kernel modules. iptables probeert de ip_tables module te laden (drie maal raden waarom :+), en dat gaat fout, omdat die module benodigde symbols niet kan vinden.

De oorzaak hiervan kan zijn dat je modules en/of kernel image niet allemaal compatible zijn, bijvoorbeeld door het upgraden van de kernel image maar niet de modules (of andersom), door het gebruik van externe (aan ip_tables gerelateerde) modules, of door het compilen van de verschillende delen met verschillende compilers.

Wat ook kan is dat de kernel module symbol dependancy informatie (3x woord-waarde in Scrabble) niet klopt. Je kan proberen die informatie opnieuw te genereren met
depmod -a
(dat hoort automatisch te gebeuren bij het installeren van kernel+modules)

De ip_tables module heeft iig x_tables nodig, dus als depmod niet helpt, dan kun je nog proberen handmatig x_tables (en evt daarna ip_tables) te laden. Als de nf_{un,}register_sockopt symbols in de x_tables module zitten, dan zou dat moeten helpen, als ze ergens anders in zitten (zoals de kernel zelf), dan niet.
Allen reeds geprobeert ;)

Depmod -a
update-modules -f
kernel rebuild
iptables rebuilf

x_tables laad idd wel goed, ip-tables niet. Oorzaak is idd een kernel-upgrade. Either way, met dit soort dingen wil ik helemaal niks temaken hebben. Het werkte voor de upgrade van de kernel, dus moet het ook erna werken.

@Jungian:
iets minder kort door de bocht mag!

iRacing Profiel

• MrBarBarian
Red hat 5.1 is alweer een tijdje geleden gereleased (7 november) T'net heeft de release wederom geen enkele aandacht gegeven, helaas..

Iemand er al mee gewerkt? Is Xen nu een beetje werkend te krijgen?

Oh, centos 5.1 wordt ieder moment verwacht..

[ Voor 10% gewijzigd door MrBarBarian op 29-11-2007 19:49 ]

iRacing Profiel

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

MrBarBarian schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:57:
@Jungian:
iets minder kort door de bocht mag!
:D Ik zal m'n best doen :P
Als je 100% stabiliteit wilt, dan gebruik je natuurlijk sowieso al de verkeerde distributie. CentOS kan ik (ondanks dat het minder flexibel is) zeker aanraden. :D

0.0

• MrBarBarian
Jungian schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:57:
[...]

:D Ik zal m'n best doen :P
Als je 100% stabiliteit wilt, dan gebruik je natuurlijk sowieso al de verkeerde distributie. CentOS kan ik (ondanks dat het minder flexibel is) zeker aanraden. :D
Daarom mijn post eronder ;)

Centos 5 /rh5 voldoet niet, te buggy.. De hoop komt nu dus op de 5.1 release ;)

iRacing Profiel

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Zondaar :+ Een dubbelpost verwacht ik natuurlijk niet :>
En ik dacht dat je onderste post wat gewhine van een newbie was :$
Centos 5 /rh5 voldoet niet, te buggy.. De hoop komt nu dus op de 5.1 release ;)
Meh, daar denken veel bedrijven (en ikzelf) toch zeker wel anders over. Maar elke verbetering is natuurlijk mooi meegenomen. :Y)

XenServer en Oracle VM klinken trouwens ook aardig interessant voor een semi-productie omgeving :)

[ Voor 31% gewijzigd door Jungian op 29-11-2007 20:10 ]

0.0

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 17:14
Wij hebben op het werk alleen maar CentOS (en Windows)

Wel leuk, oude Dells (2550), nieuwe CentOS (5) en dan OMSA geïnstalleerd zien te krijgen. Nu ja, dat lukt nog wel, zodra je de juiste versie gevonden hebt, want in de nieuwste versie wordt de 2550 niet meer ondersteund.

Versie gevonden, geïnstalleerd, starten maar! Euh... Error tijdens het compileren??? Ik wil een service starten, niet compileren! Blijkbaar moet er van alles gecompileerd worden om OMSA te kunnen starten. Maar ja, dat geeft een error... Blijkt dat verify_area deprecated is, dus na wat Googlen heb ik die omgebouwd naar access_ok, dus dat werkt.

Volgende error: Invcol: extract(): Unable to create temporary files. Zorgt dat /tmp voldoende ruimte heeft en schrijfbaar is. Hij is 777, niet RO gemount, en er is een GB aan vrije ruimte op...
Ga je zoeken, stracen, echo-en etc, staat er ergens een shell-script van 9 MB waarvan Putty over de zeik gaat als ik hem cat/less/nano...
Pak je de rpm uit waar hij uit komt, idem. Download je de zip opnieuw, pak je _die_ rpm uit, idem. Schijnbaar hoort het? 8)7

Maar goed, de code die de fout geeft staat voor het stuk waarvan Putty en nano over de zeik gaan, dus een hoop echo's erin. Er staat ergens een "functie-aanroep || errormessage", en dat is de error die ik krijg. Dus ik ga echo-en in de functie: geen resultaat 8)7

Ik ben er nog niet achter, en ik denk ook niet dat ik er verder naar ga zoeken, ik heb wel andere dingen te doen. Zo belangrijk is OMSA niet, we kijken tijdens het wisselen van de tapes wel of er een rood lampje knippert :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Jungian schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:02:
[...]

Zondaar :+ Een dubbelpost verwacht ik natuurlijk niet :>
En ik dacht dat je onderste post wat gewhine van een newbie was :$

[...]

Meh, daar denken veel bedrijven (en ikzelf) toch zeker wel anders over. Maar elke verbetering is natuurlijk mooi meegenomen. :Y)

XenServer en Oracle VM klinken trouwens ook aardig interessant voor een semi-productie omgeving :)
De grote organisatie die mij op het moment inhuurt is het wel met me eens ;)

RH/Centos zijn mooie produkten en zitten zeker goed in elkaar. Maar zoals zovaak met .0 releases zijn er aardig wat scherpe randjes die nog even weggevijlt moeten worden. Hopelijk is dat gedaan met de release van 5.1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Ik zat vandaag eens te spelen met mt-daapd en amarok, dan kan ik als ik ergens anders ben gewoon mijn muziek welke ik op mijn server heb staan afspelen. Ansich werkte dat allemaal prima, alleen flacjes namen toch iets te veel bandbreedte in...

Nu had ik wat zitten klungelen met die convert scriptjes van mt-daapd en had het volgende in elkaar gehackt om het te transcoden naar mp3, de relevante regel voor flac is als volgt:
code:
1
$FLAC -c --silent -d "$FILE" | $WAVSTREAMER -o $OFFSET $FORGELEN | lame --silent -b 192 - -

Echter bevat het mp3 bestand geen id3 tags meer en krijg je in Amarok niet mooi de informatie die eerst in de id3 tags stond te zien. Iemand een idee om voorelkaar te krijgen dat het mp3 bestand toch id3 tags krijgt (of een andere manier dat Amarok toch de title/artist/etc ziet nadat en tijdens dat je hem af hebt gespeeld)?

edit:

Nevermind, Amarok deed gewoon raar... In eerst instantie werden telkens de kolommen artist/title/etc leeg en kwam in title een nummer te staan. Na een keer te reconnecten met de daap server was het opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door robbert op 01-12-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
En wederom besteed t.net geen enkele aandacht aan de release van Rh5.1 en/of CentOS 5.1. Zeer slechte zaak, en helaas ook niet de eerste keer. Opvallend is dat ze wel instaat zijn om een enorm loos bericht te posten over wat gemodder tussen RH en Novell, wat een nieuwswaarde van -1 heeft..

Ik wil eigenlijk geen vergelijking tussen ms en linux maken, maar als ik dit wel op de frontpage zie verschijnen, ontstaat er bij mij toch echt een scheef gevoel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Jk_W schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:34:
Ik moet nu voor mijn bachelor-onderzoek werken met flash-bestanden en SPSS. Ik vind het nog steeds jammer dat er geen (goed!) alternatief is buiten Windows voor het werken met .fla files en het verwerken van gegevens in een programma met dezelfde mogelijkheden als SPSS. Er zijn wel SPSS alternatieven voor Linux, maar geen is een echte serieuze vervanger. En een programma om fla bestanden te bewerken is er helemaal niet! (Net als vsd bestanden overigens...)

Jammer...nu moet ik alles emuleren enzo...
Ik las dat de developers van SPSS de volgende versie in Java gaan schrijven, en er komt een versie voor Windows, Mac en Linux :D

edit: SPSS 16 dus: http://www.spss.com/spss/system_req.htm

edit2: En nu te koop in de US.. Dus ik neem aan ook te proberen op een of andere manier :)

[ Voor 8% gewijzigd door axis op 07-12-2007 10:31 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

MrBarBarian schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:03:
En wederom besteed t.net geen enkele aandacht aan de release van Rh5.1 en/of CentOS 5.1. Zeer slechte zaak, en helaas ook niet de eerste keer. Opvallend is dat ze wel instaat zijn om een enorm loos bericht te posten over wat gemodder tussen RH en Novell, wat een nieuwswaarde van -1 heeft..

Ik wil eigenlijk geen vergelijking tussen ms en linux maken, maar als ik dit wel op de frontpage zie verschijnen, ontstaat er bij mij toch echt een scheef gevoel.
Tis ook wel wat jammer dat negatieve krietiek op MS hun trackrecords wat betreft web producten resoluut een -1 ongewenst krijgt toebedeeld in dat topic.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
killercow schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:34:
[...]

Tis ook wel wat jammer dat negatieve krietiek op MS hun trackrecords wat betreft web producten resoluut een -1 ongewenst krijgt toebedeeld in dat topic.
Waar lees jij dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
MrBarBarian schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:03:

Je bent niet de enige die hier van baalt ;)
Ubuntu staat zowat wekelijks op de frontpage, maar voor Rh5.1 en CentOS 5.1. kon niet eens even een gedeeld bericht aangemaakt worden.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je het ook gesubmit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Iig al mijn kritische reacties zijn resoluut op -1 gegooid, granted misschien zijn ze wat kort door de bocht, maar komop geef dan iig een tegen reactie met tegen argumenten. naja, best offtopic eigenlijk.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dingen die non-Ubuntu, non-Microsoft of non-Apple zijn submitten heeft toch geen zin, het wordt immers toch nooit geplaatst. :+

Dat gezegd te hebben : voor nieuws heb ik sowieso niets aan Tweakers.net . Vrijwel alle non-hype artikelen heb ik meestal al twee weken daarvoor gezien op Slashdot, Digg, Ars Technica of één van de Planets (Planet GNOME, Planet Fedora etc.).

[ Voor 32% gewijzigd door Jungian op 07-12-2007 16:19 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Toen ik afgelopen week wilde submitten was dat reeds voor mij gedaan ;)

Maar eerlijk gezegd denk ik dat me name de release van RH5.1 meer dan alleen een nieuws submit verdient. Zeker voor de professionele Linux markt is dit een (redelijk) grote release. Daarnaast kan ik inmiddels uit ervaring vertellen dat ook virtualisatie binnen RH serieus aan het worden is.

Dus zowel op OS niveau als op VM niveau de moeite waard!

Oh, btw, wat anders...

Heeft iemand Gallery2 op Gentoo met werkende watermarks? Ik krijg steeds een foutmeldingen en heb het idee wat ik een use-flag mis.. Welke hph use-flags gebruik je dan?

[ Voor 15% gewijzigd door MrBarBarian op 08-12-2007 10:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

nieuws: Externe Seagate harddisks hebben problemen onder Linux

Negatief nieuws (lees : een item dat bijna smeekt om Linux-bashing) komt op onverklaarbare wijze wel gewoon door de keuring heen ? :')

[ Voor 35% gewijzigd door Jungian op 09-12-2007 16:12 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
Jungian schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:05:
nieuws: Externe Seagate harddisks hebben problemen onder Linux

Negatief nieuws (lees : een item dat bijna smeekt om Linux-bashing) komt op onverklaarbare wijze wel gewoon door de keuring heen ? :')
:) Dat vond ik nou juist wel weer een bericht met nieuwswaarde en ben blij dat die wel geplaatst is. :) (al had ik het bericht al wel op slashdot en the inquirer gelezen) Nu denk ik iig eerst wel even na voordat ik een seagate externe schijf koop. (slecht nieuws is ook nieuws)

Ik persoonlijk verbaasde me dan weer meer over het volgende bericht:
nieuws: MySpace breidt muziekdiensten uit
nieuwswaarde 0,0 en het lijkt mij dat de meeste mensen hier op tweakers nou ook weer niet aanhangers zijn van myspace.. maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

8)7 ach we zullen het er wel nooit over eens worden wat wel en wat niet op de frontpage moet vrees ik.

*Edit:
Zwerver schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:03:
Ik zou me eerder zorgen maken om de nogal tenen krommende non-communicatie die er van verschillende mensen uitgaat als het gaat om vragen over de FP, maar dat hoort helaas niet hier thuis maar op het FP-forum-ding :X :X
:? Ik begrijp zo niet 100% wat je nou precies wilt zeggen, maar ik neem aan dat je bedoelt dat wij dit moeten aankaarten bij "Frontpage Algemeen" ?

Nou zal je direct even een voorbeeld geven van een reactie dat mij er van weerhoud om zoiets opnieuw aan te kaarten: Wouter Tinus in "Selectief distronieuws?"
De discussie over wel of niet een bepaald artikel is wel vaker geweest en het loopt meestal uit op een hoop gezeur en geflame over fanboyism en daar schieten we ook weinig mee op.

Vond het niet de moeite waard om hier nog een nieuw bericht over te openen daar is dit niet het juiste topic voor, daarom dit bericht nog maar eens geedit.

[ Voor 32% gewijzigd door MDtje op 10-12-2007 16:30 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
MDtje schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:55:
[...]

:) Dat vond ik nou juist wel weer een bericht met nieuwswaarde en ben blij dat die wel geplaatst is. :) (al had ik het bericht al wel op slashdot en the inquirer gelezen) Nu denk ik iig eerst wel even na voordat ik een seagate externe schijf koop. (slecht nieuws is ook nieuws)

Ik persoonlijk verbaasde me dan weer meer over het volgende bericht:
nieuws: MySpace breidt muziekdiensten uit
nieuwswaarde 0,0 en het lijkt mij dat de meeste mensen hier op tweakers nou ook weer niet aanhangers zijn van myspace.. maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

8)7 ach we zullen het er wel nooit over eens worden wat wel en wat niet op de frontpage moet vrees ik.
Ik zou me eerder zorgen maken om de nogal tenen krommende non-communicatie die er van verschillende mensen uitgaat als het gaat om vragen over de FP, maar dat hoort helaas niet hier thuis maar op het FP-forum-ding :X :X

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Om de kroeg maar weer even in beeld te schoppen.. .Wat is Linux (en dan in mijn geval Debian) toch een heerlijk OS :D Ik vervang m'n moederbord, cpu, memory en grafische kaart, en Linux boot gewoon. Alles werkt. Out of the box. En dan ga je nog van een amd64 naar een intel quadcore :P Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
AlterMann schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:36:
Om de kroeg maar weer even in beeld te schoppen.. .Wat is Linux (en dan in mijn geval Debian) toch een heerlijk OS :D Ik vervang m'n moederbord, cpu, memory en grafische kaart, en Linux boot gewoon. Alles werkt. Out of the box. En dan ga je nog van een amd64 naar een intel quadcore :P Heerlijk!
Ik had laatste de hardware (mobo, processor, geheugen) van een 3 tal computers doorgeschoven (computer1 krijgt nieuwe hardware, computer2 de hardware van computer1, computer3 de hardware van computer2) en dan is dat ook ideaal. :) Met Windows is dat 3 keer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

* Jungian schopt de deur van de kroeg in om iedereen nog even te wijzen op

CorePlayer™ Professional.

Wanneer deze player precies beschikbaar wordt is nog de vraag (schreeuw hier even als je een release datum weet), zeker is wel dat CoreAVC, de grootste vriend van elke H.264-kijkende Windows user nu ook eindelijk (zonder extreem crappy MPlayer patch) beschikbaar wordt voor Linux en OSX.

Een stabiele player, met ASS-support (staat niet expliciet vermeld) en een release voor of rond februari is alles waar ik op kan hopen :P Dat laatste valt mooi samen met het aanschaffen van mijn nieuwe desktopbak, waardoor ik dan niet voor mijn high-bitrate rips hoef terug te vallen op Windows. })

Ook nog een aandachtspuntje : als de CoreAVC versie niet tenminste CoreAVC Pro is (of te upgraden is daarnaar) schieten we er alsnog weinig mee op, aangezien CoreAVC Standard namelijk non-SMP is en daardoor slechts marginaal sneller is dan ffdshow (FFmpeg).

[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 19-12-2007 00:29 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt dat ook een library? Of wordt alles hard in de CorePlayer binary gebakken? Kzou weleens een gstreamer-plugin willen zien. Dan kan je met het geweldige Totem nog eerder h264-hdtv-streams kijken dan DVDs. :P

SMP heb ik toch weinig aan met m'n enkele core, dus laat maar komen.

Ik zie trouwens "GPU support". Een GPU heb ik wel, dus dat is ook wel mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:27:
Wordt dat ook een library? Of wordt alles hard in de CorePlayer binary gebakken? Kzou weleens een gstreamer-plugin willen zien. Dan kan je met het geweldige Totem nog eerder h264-hdtv-streams kijken dan DVDs. :P
Totem zou ik nu niet echt geweldig noemen, maar goed. :P Het wordt allemaal als non-free binary player op de markt gebracht. Welllicht dat ze later nog de library apart uitbrengen, maar ik zou er niet op hopen.
SMP heb ik toch weinig aan met m'n enkele core, dus laat maar komen.

Ik zie trouwens "GPU support". Een GPU heb ik wel, dus dat is ook wel mooi.
Met GPU support zal waarschijnlijk Avivo (HD) en PureVideo (HD) bedoelt worden en ATI en NVIDIA lijken geen moeite te doen driversupport hiervoor te fixen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

[Speciale 1 januari dubbelpost]

Afbeeldingslocatie: http://www.vuurwerktoko.nl/images/vuurwerk1.jpg

Ik wens iedereen een gezond, gezellig, winstgevend en goed 2008 toe ! :7 Dat we gezamenlijk nog veel interessante topics en replies mogen voortbrengen dit nieuwe jaar (8>

* Jungian heeft sinds 31-12-2007 weer een Linux desktop :D
Boudewijn schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 00:59:
Waarom dan alleen dat rare icoontje? (ken het ergens van :P)
Ik ben tegenwoordig van alle markten thuis :P Speciaal voor jou m'n House avatar B-)

[ Voor 42% gewijzigd door Jungian op 01-01-2008 01:07 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Feli jungian en de rest.

Waarom dan alleen dat rare icoontje? (ken het ergens van :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 01-01-2008 00:59 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Mijn goede voornemen dit jaar is debian installeren(zit nu nog op ubuntu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Gelukkig nieuwjaar :) Heb niet echt goede 'NOS' voornemens ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Gelukkig nieuwjaar iedereen. Post niet zo vaak, maar mijn NOS voornemen is een debian servertje in de meterkast gooien. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Ook een zeer gelukkig nieuwjaar mensen :)

Om wat meer experience op te doen wil ik als ik tijd heb een Debian servertje en een Gentoo desktop starten in een virtuele machine*. Bij de debian server wil ik misschien nog een zelfgebakken kernel gebruiken :) Weet iemand hoe goed het compileren in een VM te doen is?

*Virtualbox

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn NOS-voornemens:
[list]• kernel strippen
• HDTV/mediacenter voor in huiskamer bouwen
• m'n ma d'r laptop naar Linux converteren (die van m'n zusje is zojuist gelukt)
• Linux-laptop kopen (waar blijft Dell?)
• BSDs verkennen
• Gtk (en Python) leren + Ubuntu verbeteren
• Bij de Linux Foundation gaan, en een unified package management propageren (beetje 'out there' ;))

En laten we hopen dat 2008 maar weer eens het jaar gaat worden waarop Linux de markt verovert! Ik snap niet dat zelfs op T.net maar 2.6% Linux gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:20

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hier niet al teveel NOS voornemens, buiten natuurlijk komend jaar weer veel bijleren. Ik denk dat ik me vooral ga richten op ruby en de BSD's. Ook wil ik in februari LPIC 1 halen (deeltje 101 & 102), ik heb geen idee hoe moeilijk dat examen is, maar ik heb er een boek voor gekocht en tot nu toe valt het er goed mee. Het hangt er maar een beetje vanaf wat er gevraagd gaat worden, maar ik heb nog even tijd om alles goed te leren en te beheren :).

Ik hoop (:+) ook dat ik dit jaar niet ga distro hoppen of aan nutteloze reinstalls ga doen. Ik heb er nogal wat van weg om iedere twee maanden ofzo eens iets anders te installeren, dat bevalt me niet en dan ga ik weer een oude vertrouwde distro (gentoo) installeren omdat die me uiteindelijk toch het beste bevalt. Meestal is er dan wel iets brak met mijn backup ( .<files> vergeten zoals vorige keer, kan je weer leuk alles opnieuw configgen enzo :p).

Vorig jaar heb ik toch 3 mensen in mijn kenniskring laten overstappen naar linux. Zover ik weet gebruiken ze het nog steeds als 'main' os na enkele maanden, dus dat zit wel goed :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom LPIC1 halen?
Heb erover gedacht, maar vond het niveau deermate kansloos dat het mi. niets voorstelt.
Nofi btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:20

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik zit ergens halverwege het boek, de meeste dingen die ik niet weet zijn zaken waarmee ik nooit mee in aanraking gekomen was. Aangezien LPIC1 10 jaar geldig is, en ik mijn studies hopelijk over 4 jaar ofrond zie ik het als een mooie extra. Dit jaar LPIC1 halen, volgend jaar LPIC2 proberen en misschien het jaar erachter LPIC3. Dan heb je toch een leuk certificaat erbij, maar ik heb eerlijk gezegd géén idee of het ook maar enige toegevoegde waarde heeft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Er zijn werkgevers waarbij zo'n LPIC papiertje wel waarde heeft, ook al is het niveau misschien lager dan je zou aankunnen. Er zijn bedrijven waarvan er van je verwacht wordt ook dit soort papiertjes te halen, net zoals veel bedrijven willen dat je je MSCE (of een variant daarop) haalt. Ik heb in het verleden ook wel eens dit soort papieren gehaald, je hebt tijd over en de werkgever wil het graag? Ach, waarom niet dan?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

* Jungian goede voornemens voor 2008
  • Debian reinstallen op m'n NSLU2, wat gaat gebeuren als Debian Etch r2 komt (de installer is verprutst met Etch r1).
  • Linux blijven gebruiken op de desktop, wat prima gaat lukken als die rukbeertjes van CorePlayer eens een keer met een release date op de proppen gaan komen voor CorePlayer Professional (ik verwacht vrij weinig van de ffmpeg devs op H.264 gebied).
  • Tevreden blijven met Ubuntu (liever lui dan moe :+).
  • Geld doneren aan projecten die dat wel kunnen gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 03-01-2008 01:57 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat klopt, maar waarom dan niet meteen een LPI2?

Post van vannacht was iets te straf, had wat bubbeltjes op :) Ik bedoelde voornamelijk hoeveel zegt een LPI1 nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Boudewijn schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:39:
Dat klopt, maar waarom dan niet meteen een LPI2?

Post van vannacht was iets te straf, had wat bubbeltjes op :) Ik bedoelde voornamelijk hoeveel zegt een LPI1 nou eigenlijk?
Als je werkgever betaald kan het ook een mooie starter zijn om eens te kijken hoe zo'n examen werkt en wat je aan voorbereiding moet doen. Dat is beter dan gelijk LPI2 pakken en zakken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Nog de beste wensen allemaal...

Mijn nos voornemens:
- simpel backup leren maken (zie mn topic :S)
- mn pa zoveel mogelijk onder ubuntu leren doen.
- mijn muziek collectie van ape omzetten naar flac.
- uitzoeken of er eindelijk al een player is die .cue + flac ondersteunt
- lichte xp install in virtual-machine (waarschijnlijk vmware) laten draaien. (voor foobar ed)
- 2de linux installatie in virtual machine om daar mee te kunnen klieren ipv op install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
killu schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:42:
Nog de beste wensen allemaal...
Ook de beste wensen aan een ieder...

Mijn voornemens zijn vooralsnog:
- Een NAS opzetten, met freeNas of doormiddel van een Raid5 Sata kaartje voor een centrale opslag
- Een HTPC opzetten
killu schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:42:
- 2de linux installatie in virtual machine om daar mee te kunnen klieren ipv op install
Dit lijkt mij ook een goed idee, dus dat wordt voor mij ook een voornemen voor 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil ook wel weer graag wat met virtual machines gaan doen. Ik denk aan een Virtualbox met Ubuntu server erop. Daar dan lekker in ontwikkelen (gaat wel makkelijk zeg, met Eclipse :+). Heb je geen last van meuk als apache, mysql, php en svn (dat ga ik toch eens proberen).

Verder wil ik eens echt fatsoenlijker python leren, zodat ik een library kan schrijven voor het bestaande mp3gain en dan daar bovenop mn mp3gain gtk interface afmaken (zie dit topic op ubuntuforums.org. Dat Engels :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb mijn virtuele servers in Linux-vservers gedaan. Is maar half virtueel (delen de kernel en zo) maar wel erg makkelijk: apt-get kernel-bla-vserver -> new-vserver --ip x --hostname y --domain z --name nieuwevserver -> klaar :)

Mijn voornemens voor het nieuwe jaar:
- Backup regelen (Freenas server opzetten, hardware staat er al enkele maanden)
- Router/firewall regelen (pfSensen erop en router in bridge, hardware staat er ook al maanden)
- Kubuntu op laptop zetten (ik heb al een flink aantal windows-installaties lang een tiental GB niet gepartitioneerd met als bedoeling er ooit nog eens Linux bij te zetten :X)

Zo, en nu verder met Nagios, URLs monitoren :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mijn NOS voornemens dan.

-Debian + KDE installeren( vanwege de nog steeds slechtere support en zelfs tijdelijke gestaakte support op Kubuntu)
- Oude laptop van mijn zusje krijgen( schuift door als in februari mijn moeder een nieuwe koopt) en daar keihard Debian opdraaien om er een mobiel multimediasysteem van te maken voor bijv in de trein films kijken :9~
- Met Ubuntu een server opzetten en daar bestanden op hosten
- Het huis proberen ook meer linux te laten gebruiken( Of op zijn minst verantwoordelijke gebruikers, met veel opensource. Mijn zusje had tot 2 dagen geleden nog geen eens een virusscanner :X :/ )
- KDE 4.0 :9~ })

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:09:
Ik heb mijn virtuele servers in Linux-vservers gedaan. Is maar half virtueel (delen de kernel en zo) maar wel erg makkelijk: apt-get kernel-bla-vserver -> new-vserver --ip x --hostname y --domain z --name nieuwevserver -> klaar :)

Mijn voornemens voor het nieuwe jaar:
- Backup regelen (Freenas server opzetten, hardware staat er al enkele maanden)
- Router/firewall regelen (pfSensen erop en router in bridge, hardware staat er ook al maanden)
- Kubuntu op laptop zetten (ik heb al een flink aantal windows-installaties lang een tiental GB niet gepartitioneerd met als bedoeling er ooit nog eens Linux bij te zetten :X)

Zo, en nu verder met Nagios, URLs monitoren :P
Waarom heb je dat met Linux-vservers gedaan en niet met (bijv) xen?

* Zwerver heeft ook goede voornemens

Maar die zijn niet op *Nix gebied, maar eerder op een beslissing nemen over emigratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zwerver schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:18:
Dat is alweer een jaar of 2 geleden, en toen was het enige wat ik op dat gebied kende vmware. Ik struikelde ergens op internet over linux-vservers en die ben ik toen gaan gebruiken.
Ik heb toen wel wat vergelijkingen bekeken tussen vservers, qemu, vmware, xen etc, en de voordelen van een gedeelde/virtuele omgeving leken me wel wat.

Het draait dan ook "allemaal" op een (toen nog) dual P3-450 met 512MB (wat via single 450 na het overlijden van een van de procs naar de huidige dual P3-900 is gegaan), dus geen ring 0 oid in de processor, te weinig geheugen om echt dedicated toe te kunnen wijzen etc etc.

Het draait echter perfect. 2x DNS, 1x stats (doet nog niets, ook zo'n projectje), 1x sabNZBd, 1x OpenTTD (doet ook nog niets, moet de config van ttd nog instellen) en 1x MediaWiki. sabNZBd is uiteraard het zwaarste, en eigenlijk past het net zo goed allemaal zonder virtualisatie op die bak, maar ik vond het wel leuk om mee te prutsen, en echt nadelen heeft het niet volgens mij (totdat Debian Etch oldstable wordt :X :P)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit nu dus Virtualbox te overwegen, maar wat zou de "beste" optie zijn volgens jullie (vooral Zwerver, virtual koning :p). Liever geen Xen, want ik heb nu een Ubuntu desktop installatie die als host moet dienen.

Maar de keuze is reuze! Is voor een simpele virtual server qemu, vmware, vserver, virtualbox of iets anders het "beste" (ja, tussen quotes, want heel veel zal het niet uitmaken denk ik).
edit:
Zelf zou ik het niet weten, vserver met gedeelde dingen lijkt erg positief. Vmware is natuurlijk gerenommeerde software, en virtualbox is open source (en dus ook positief). Helaas heeft het gisteren wat kapot gemaakt, dus ben ik er niet heel erg van overtuigd. Qemu ken ik verder niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door mithras op 02-01-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Zwerver schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:18:
[...]

* Zwerver heeft ook goede voornemens

Maar die zijn niet op *Nix gebied, maar eerder op een beslissing nemen over emigratie....
Ik ook!

o.a.

* Zwerver vakkundig het land uitzetten (optiefen!)

* Gentoo vakkundig de deur wijzen (ook optiefen!)

Het laatste lukt al redelijk! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:51:
[...]

Ik ook!

o.a.

* Zwerver vakkundig het land uitzetten (optiefen!)

* Gentoo vakkundig de deur wijzen (ook optiefen!)

Het laatste lukt al redelijk! :)
Ga eens werken man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
mithras schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:08:
Ik zit nu dus Virtualbox te overwegen, maar wat zou de "beste" optie zijn volgens jullie (vooral Zwerver, virtual koning :p). Liever geen Xen, want ik heb nu een Ubuntu desktop installatie die als host moet dienen.

Maar de keuze is reuze! Is voor een simpele virtual server qemu, vmware, vserver, virtualbox of iets anders het "beste" (ja, tussen quotes, want heel veel zal het niet uitmaken denk ik).
edit:
Zelf zou ik het niet weten, vserver met gedeelde dingen lijkt erg positief. Vmware is natuurlijk gerenommeerde software, en virtualbox is open source (en dus ook positief). Helaas heeft het gisteren wat kapot gemaakt, dus ben ik er niet heel erg van overtuigd. Qemu ken ik verder niet :)
Ik heb op Kubuntu ook gewoon xen draaien zonder problemen hoor, en dat is toch echt ubuntu-desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Misschien is het een goed voornemen om een virtualisatie als goed nos voornemen topic te openen? Heb nog een ander goed voornemen: een tft scherm kopen. zat te kijken wat zoiets nou moest kosten, en dan ga ik denk voor een goedkope 24" monitor.

ik vraag me alleen af of mijn onboard nvidia 7050 genoeg power heeft om 1920*1200 aan te sturen. op 1280 * 1024 loopt alles nog soepel gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:08:

edit:
Volgens mij is VirtualBox == Qemu + kqemu.ko + Qt-GUI + bedrijf/marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Mag ik even een kort vraagje stellen? (het is zo kort dat een draadje onzin is)
Ik wil een harde schijf van 12GB klonen op een harde schijf van 80GB. Nu weet ik dat dit met dd kan, maar behoudt hij dan ook het besturings systeem(WinXP pro)?

Dus als ik dit doe:
dd if=/dev/hda of=/dev/hdb
Wordt dan het besturingssysteem, de bootloader en alles behouden? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

\o/ maar eens bedacht dat ik vanavond een andere distro ga proberen. Nou wou ik even iedereen waarschuwen dat ik net als al die andere gebruikers van die distro heel erg vaak (en meestal totaal overbodig) bij elke post ga melden welke distro ik nou gebruik... te pas en te onpas....

Wie kan raden wat het is krijgt zomertje's telefoon nummer ;)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Four schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:38:
\o/ maar eens bedacht dat ik vanavond een andere distro ga proberen. Nou wou ik even iedereen waarschuwen dat ik net als al die andere gebruikers van die distro heel erg vaak (en meestal totaal overbodig) bij elke post ga melden welke distro ik nou gebruik... te pas en te onpas....

Wie kan raden wat het is krijgt zomertje's telefoon nummer ;)
Volgens mij ben je een slacker :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.