Ik weet niet of ik dit wel eens verteld heb, maar we hebben wel eens een engineer gehad hier die het niet helemaal had begrepen.
We maken gebruik van ClearCase als onze source control, en die werkt met views. Een view is eigenlijk een verzameling versies van bestanden waar jij mee werkt. Je hebt een configspec, daar staan alle bestanden en versies van de bestanden die in jouw view komen te staan, op die manier kan je een bepaalde versie van de software altijd weer bouwen etc...
Als je een view opent dan start er een subshelletje en daarin zie je dan je bestandjes staan. Als je iets wijzigt en de view weer sluit en weggooit zonder de wijzigingen in te checken dan verandert er dus niks. Wat wel zo is is dat je alleen binnen de clearcase VOB's (waar alles instaat en die gemount zijn op de werkstations) het clearcase verhaal hebt, je gewone files worden nog steeds op de normale manier benaderd.
Goed dat was dus de achtergrond, nu het verhaal, dat is een stuk korter.
In ons kantoor hebben de engineers geen rootrechten, maar in ons kantoor in Engeland dus wel.
Ze zijn daar ook gewend om gewoon als root te werken want dat is toch veel makkelijker niet? (Voel je hem al aankomen?

)
Eén bepaald niet snugger exemplaar was dus in een clearcase view aan het werken en die wilde met een schone lei beginnen. Ze dacht "hey ik zit toch in een view" dus wat deed ze.....
rm -rf /* "Dat kan toch want ik zit toch in een view?"
AAARRGH