Even een andere shell dan bash nemen (zsh bijv.)Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:37:
Gewoon bash killen werkt niet want dan wordt ik uitgelogd.
Verwijderd
Ik heb het opgelost door een lazy umount te doen. Misschien niet het mooiste maar het werkt.
Jongens, wat is er met emacs gebeurd? VI(m) kan ik echt slecht mee werken, maar emacs is wat mij betreft geniaal. Tot en met mijn browser aan toe werken er hier dingen met emacs keybindings. En ik moet jullie zeggen, het werkt erg goed
. En het verschil emacs <-> vi(m) is voornamelijk toch de manier van werken denk ik. Qua functies zullen de twee aardig overeen komen. Ok, emacs heeft er ietsje meer, maar verder haalt het niet uit
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Ik kan niet echt met Emacs werken, waarschijnlijk ook omdat ik het niet echt geprobeerd heb. Hier werkt alles, tot en met mijn browser, met Vim keybindings. En Vim is een nederlands exportproduct, neerlands trots!
Mwa, waarschijnlijk inderdaad omdat je eerder/meer met vi(m) hebt gewerkt. Zoals je hiermee al aangeeft, het is allemaal een kwestie van gewenning. Het zijn allebij gewoon geniale editors, met beide hun sterke punten natuurlijk (even een editor war voorkomen
). Bij emacs vind ik het alleen erg relaxt hoe je de functies kan gebruiken. ctrl en meta zijn (vind ik) relaxte keys om te gebruiken, je kan je handen heerlijk natuurlijk op je toetsenbord laten liggen
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Weet iemand een proggie om je contacten in je (niet gekraakte) iphone te syncen van\naar Linux?
Kan erg weinig vinden , zonder meteen tegen een kraak aan te lopen , of een heel oude (2.x) firmware van de iphone
Kan erg weinig vinden , zonder meteen tegen een kraak aan te lopen , of een heel oude (2.x) firmware van de iphone
Dat kan volgens mij wel via een gmail-accountje, die ondersteunen tegenwoordig exchange sync.
Zie bv. http://www.google.com/sup...id=7746f99dd4d85dd3&hl=en
Let wel goed op dat je niet per ongeluk je contacten wist! (Misschien eerst ff backuppen via iTunes?).
Zie bv. http://www.google.com/sup...id=7746f99dd4d85dd3&hl=en
Let wel goed op dat je niet per ongeluk je contacten wist! (Misschien eerst ff backuppen via iTunes?).
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ja maar hij gebruikt geen gmail.
Of bedoel je dat je synct met een gmail account naar je iphone, en dan linux ook syncen ermee?
Ondersteund thunderbird dan exchange?
Of bedoel je dat je synct met een gmail account naar je iphone, en dan linux ook syncen ermee?
Ondersteund thunderbird dan exchange?
Hmm, thunderbird niet nee, maar evolution wel (via de webinterface). Ik dacht eigenlijk dat het om iets eenmaligs ging eerst. Wat voor e-mail account gebruikt hij dan?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Een IMAP account bij mijn IMAP server (dovecot).MaximusTG schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:12:
Hmm, thunderbird niet nee, maar evolution wel (via de webinterface). Ik dacht eigenlijk dat het om iets eenmaligs ging eerst. Wat voor e-mail account gebruikt hij dan?
Ik kan evt wel wat uitbreiden maar afaik is er nog verdraaid weinig voor.
Wat ik zo snel kan vinden;
https://www.forge.funambol.org/download/#
Zijn applicaties en extensies te vinden voor o.a. iPhone en Thunderbird, icm hun gratis server (die jij dan op jouw server zou moeten installeren) moet je dan kunnen syncen denk ik? Staat dan wel volledig los van de e-mail account denk ik.
Edit: Of je kan natuurlijk de Zimbra server installeren, die is exchange compatible; Dan kun je in linux evolution gebruiken, en makkelijk syncen met de iPhone.
https://www.forge.funambol.org/download/#
Zijn applicaties en extensies te vinden voor o.a. iPhone en Thunderbird, icm hun gratis server (die jij dan op jouw server zou moeten installeren) moet je dan kunnen syncen denk ik? Staat dan wel volledig los van de e-mail account denk ik.
Edit: Of je kan natuurlijk de Zimbra server installeren, die is exchange compatible; Dan kun je in linux evolution gebruiken, en makkelijk syncen met de iPhone.
[ Voor 20% gewijzigd door MaximusTG op 08-10-2009 22:47 ]
Ga ik van het weekend ff ergens installeren denk ik, in een VM ofzo. Gewoon zo voor de grap
Ben stiekum best benieuwd hoe het gaat bevallen, en vooral hoe het gaat lopen in de toekomst.
Verwijderd
Ik denk dat het op zich wel aardig gaat lopen aangezien Debian kFreeBSD nu dezelfde status heeft gekregen als de andere Debian ports. Met andere woorden het wordt geen mindere versie ofzo. Met PF kan je bijvoorbeeld prachtige firewalls bouwen. Niets is toch mooier dan je eigen Debian kFreeBSD firewalld1ng schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:42:
Ben stiekum best benieuwd hoe het gaat bevallen, en vooral hoe het gaat lopen in de toekomst.
En vooral ook Jails 
en ... en wellicht ook ZFS ?
Erg mooi dat ze dit project nu als 'volwaardig' behandelen.
Erg mooi dat ze dit project nu als 'volwaardig' behandelen.
mwa ik vind pf fijner dan jails, eindelijk weg met die iptables meuk.
Verwijderd
Opzich is dit een zeer interesante ontwikkeling. Het loskoppelen van de userland van de orginele kernel en deze weer te intergreren met een andere. Ik denk als het gaat om veiligheid en stabiliteit dat dit nog eens best groot zou kunnen worden.
Verwijderd
Dat zou heel cool zijnd1ng schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:49:
Het zou voor mij trouwens ook geen reden zijn om af te stappen van OpenSolaris
Verwijderd
Ehm, In de FreeBSD kernel zit wel support voor ZFS, wat linux dus niet heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:57:
[...]
Dat zou heel cool zijnmaar ik zie het niet gebeuren.
Het zou voor mij trouwens ook geen reden zijn om af te stappen van OpenSolaris
Niet direct, daarvoor moet er vervolgens ook nog kwaliteit geleverd worden. Drivers bepalen tenslotte voor een belangrijk deel hoe een videokaart presteert. Maar het begin is er
[ Voor 30% gewijzigd door Dirk op 11-10-2009 22:05 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Nice, kan bij mijn volgende upgrade mijn hd2900 mee doorschuiven naar mijn linux-bak.
En onmiddelijk KMS erbijVerwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:21:
Woohoo! 3D acceleratie met de 2.6.32 kernel en opensource ati-drivers!
Idd, vooral KMS zal erg voordelig zijn.maleadt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:19:
[...]
En onmiddelijk KMS erbijStraks eens Fedora live downloaden om te zien of het al ietwat bruikbaar is.
Je moet wel development versies van mesa en X e.d. hebben, maar dat zal met fedora live wel goedziiten.
[ Voor 6% gewijzigd door mace op 12-10-2009 14:32 ]
Development? Die zijn sinds een week of 2 ook gewoon stable.
* _JGC_ moet nog door zn mailbox vol out-of-date mailtjes heen werken... heb net GNOME 2.28 klaar.
* _JGC_ moet nog door zn mailbox vol out-of-date mailtjes heen werken... heb net GNOME 2.28 klaar.
Verwijderd
Mesa-7.6_JGC_ schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:35:
Development? Die zijn sinds een week of 2 ook gewoon stable.
xorg-server-1.6.5
xf86-video-radeonhd-1.2.5
xf86-video-ati-6.12.4
vanilla-kernel-2.6.32-rc3
Hier werkt het mee. KMS in de kernel.
Hehe, eindelijk het backupscriptje voor mijn package list en mijn /etc in cron.daily werkend. Lekker bijna alle mogelijke fouten gemaakt: gemengd hoofd/kleine letters in bestandsnaam, punt in bestandsnaam, geen absolute paden gebruikt naar de progjes. Ik had wel de permissies goed staan
.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
En dan nu een soort rotate maken om oude back-ups na een poos weg te laten gooienSallin schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:10:
Hehe, eindelijk het backupscriptje voor mijn package list en mijn /etc in cron.daily werkend. Lekker bijna alle mogelijke fouten gemaakt: gemengd hoofd/kleine letters in bestandsnaam, punt in bestandsnaam, geen absolute paden gebruikt naar de progjes. Ik had wel de permissies goed staan.
die heb ik al met rsnapshot. Mijn backupscriptje schrijft alles weg naar een directory die onder het normale rsnapshot-regime valt.
This too shall pass
Waarom moeilijk doen met zelfgeschreven backupscriptjes en rotatieconstructies als we rsnapshot hebben? Met rsnapshot kan je vier uur, vier weken of vier maanden terug in de tijd met belachelijk lage overhead. Ikzelf maak backups van een 109 GB groot filesystem (root FS + foto's en dergelijke). Ik heb 17 verschillende snapshots beschikbaar en door het gebruik van hard links nemen die 17 snapshots gezamelijk 116 GB in beslag. Oftewel een overhead van nog geen 7%.
EDIT: woeps, volgende keer iets sneller posten.
EDIT: woeps, volgende keer iets sneller posten.
[ Voor 5% gewijzigd door netvor op 16-10-2009 10:46 ]
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Verwijderd
Ik begrijp die zelf geschreven backup oplossingen ook nooit zo.
/me heeft nog nooit een backup script hoeven schrijven.
/me heeft nog nooit een backup script hoeven schrijven.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 11:07 ]
Tja, zoals eerder gezegd, ik gebruik rsnapshot ook voor de backup van mijn home. Het maken van een backupscriptje voor /etc en voor mijn package list is voor mijn thuisopstelling een relatief snelle en simpele oplossing voor het backuppen van een debian server en een kubuntu desktop waarbij de backups ook daadwerkelijk op een andere bak staan. Kan het beter? Vast. Kost dat meer inspanning van mijn kant? Ja.
.
This too shall pass
Ach, dat is toch leuk om een beetje mee te klooien, je hoeft voor je semi-belangrijke data toch niet altijd kant en klare oplossingen te pakken. Van een beetje hobby-en om tot hetzelfde doel te komen word je niet slechter
Verwijderd
Lekker met Postfix zitten en Yaps zitten spelen. Als Postfix nu een mailtje voor een bepaald adres ontvangt krijg ik via Yaps een smsje. De smsjes kosten natuurlijk geld voor maar de rest werkt dit gratis en voor niets met behulp van Open-Source software
Vandaag op 't werk een debat over wat je aan de hand van een versienummer kunt zeggen over de volwassenheid van een softwarepakket. Dit leidde tot de volgende one-liner:
79957934 packages in Ubuntu Hardy (8.04 LTS) is beschikbaar in versie nul-punt-nogwat. Een mooi overdreven conclusie: 28,8% van Ubuntu Hardy is onvolwassen.
En om er nog een schepje bovenop te doen: in het zogenaamd "stabiele" Debian Lenny is het zelfs 29,3%! 
En zowel Lenny als Hardy hebben negen packages op versie 0.0.0
EDIT: oeps, foutje in de query ontdekt, zie het verschil:
$ for foo in $(seq 0 9); do echo "$foo.*: $(aptitude search ~V^$foo|wc -l)";done 0.*: 7995 1.*: 8632 2.*: 4495 3.*: 1438 4.*: 1517 5.*: 461 6.*: 163 7.*: 146 8.*: 313 9.*: 63
79957934 packages in Ubuntu Hardy (8.04 LTS) is beschikbaar in versie nul-punt-nogwat. Een mooi overdreven conclusie: 28,8% van Ubuntu Hardy is onvolwassen.
En zowel Lenny als Hardy hebben negen packages op versie 0.0.0

EDIT: oeps, foutje in de query ontdekt, zie het verschil:
$ for foo in $(seq 0 9); do printf "%d*:%5d%3d.*:%5d\n" \ $foo $(aptitude search ~V^$foo|wc -l) \ $foo $(aptitude search ~V^$foo\\.|wc -l); done 0*: 7995 0.*: 7934 1*: 8632 1.*: 5876 2*: 4495 2.*: 3495 3*: 1438 3.*: 1361 4*: 1517 4.*: 749 5*: 461 5.*: 445 6*: 163 6.*: 117 7*: 146 7.*: 119 8*: 313 8.*: 302 9*: 63 9.*: 17
[ Voor 23% gewijzigd door netvor op 16-10-2009 17:18 ]
Tsja, voor versienummers zijn niet echt geschreven regels. Sommigen doen er jaren over om op versie 1.0 te komen (VLC), anderen zitten binnen 1 jaar al bij versie 4 (Google Chrome).
Dat ligt ook aan de markt. Open source software wordt pas met 1.0 volwassen gezien. Wanneer ben je volwassen? Als je alle features hebt die je wilt hebben. Zo ook met Wine. Op gegeven moment de knoop doorgehakt: programma's X, Y en Z moeten werken, en dan heet Wine 1.0.pkwarts schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:39:
Tsja, voor versienummers zijn niet echt geschreven regels. Sommigen doen er jaren over om op versie 1.0 te komen (VLC), anderen zitten binnen 1 jaar al bij versie 4 (Google Chrome).
Voor Google Chrome krijgen ze het pakket niet aan de man als de versie niet 1.0 of hoger is. Meer is altijd beter, vanaf 1.x ben je stabiel, dan pas is het goed. Dat is de insteek van de closed-source bedrijven en (dus) ook van de mensen. Maar ik ben ook voor optie #1 eigenlijk.
Ook leuk, zat de nieuwe stargate te kijken, loopt de boel vast (was op windows). Rebooten.
Zegt de intel-raid-dinges bij het booten dat een disk een error heeft.
Dus ik verder booten, niks aan de hand, alles werkt, maar zit me niet lekker.
Ik een schijf besteld en vanmiddag ontvangen, 1,5 TB schijf om de 1TB Raid0 te backuppen.
Ik wilde niet binnen windows backuppen dus maar even linux aangeslingerd, met dmraid gaat dat echt perfect. Tenminste, dat ging vorige keer perfect. Deze keer wilde hij niet. Zei dat 1 van de disks niet goed was en dat hij daarom de array niet kon initialiseren, terwijl hij het wel binnen windows deed. Even nog met smartctl gekeken en de schijf gaf geen errors aan.
Dus weer naar windows. Intel tooltje geinstalleerd, begon meteen te klagen over RAID-errors.
Kijken in dat ding, staat er bij 1 schijf een kruisje. Rechtermuisknop: Set as OK.
Ta-da, weer een gezonde array.
Weer naar linux, deze keer lustte dmraid hem wel, en nu is hij bezig 1TB aan meuk op de 1,5TB schijf te zetten. (Die ik voor de zekerheid maar in windows had geformatteerd).
Morgen even die schijven van de array door de mangel halen met de tool van samsung, en dan zet ik ze wel in als JBOD ofzo.
Zegt de intel-raid-dinges bij het booten dat een disk een error heeft.

Dus ik verder booten, niks aan de hand, alles werkt, maar zit me niet lekker.
Ik een schijf besteld en vanmiddag ontvangen, 1,5 TB schijf om de 1TB Raid0 te backuppen.
Ik wilde niet binnen windows backuppen dus maar even linux aangeslingerd, met dmraid gaat dat echt perfect. Tenminste, dat ging vorige keer perfect. Deze keer wilde hij niet. Zei dat 1 van de disks niet goed was en dat hij daarom de array niet kon initialiseren, terwijl hij het wel binnen windows deed. Even nog met smartctl gekeken en de schijf gaf geen errors aan.
Dus weer naar windows. Intel tooltje geinstalleerd, begon meteen te klagen over RAID-errors.
Kijken in dat ding, staat er bij 1 schijf een kruisje. Rechtermuisknop: Set as OK.
Ta-da, weer een gezonde array.

Weer naar linux, deze keer lustte dmraid hem wel, en nu is hij bezig 1TB aan meuk op de 1,5TB schijf te zetten. (Die ik voor de zekerheid maar in windows had geformatteerd).
Morgen even die schijven van de array door de mangel halen met de tool van samsung, en dan zet ik ze wel in als JBOD ofzo.
Weet iemand een handig tooltje om je muziek-bestanden te voorzien van een compilation album artist/tag? Banshee kan het wel taggen, maar slaat het niet op in de file (dus werkt alleen lokaal). Ik kan allerlei Windows-tooltjes vinden, maar geen linux-tools. Of ik zoek verkeerd
Taggen doe ik met easytag, maar die support schijnbaar geen compilations..
picard van musicbrainz is echt geniaal
Musicbrainz sloeg bij mij erg vaak de plank mis, is het nu verbeterd?
Tim

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 21-10-2009 12:07 ]
HELD!Gotiniens schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:
picard van musicbrainz is echt geniaal
De eerste keer dat ik Musicbrainz probeerde een aantal jaar geleden was het inderdaad niet echt handig, toen hadden ze echter ook een andere tagger. Van de zomer heb ik picard geprobeerd, en die vond een groot deel van mijn collectie gelijk, en de rest met een beetje aandringen.mace schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:07:
Musicbrainz sloeg bij mij erg vaak de plank mis, is het nu verbeterd?
Tim

EasyTagAlterMann schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:48:
Weet iemand een handig tooltje om je muziek-bestanden te voorzien van een compilation album artist/tag? Banshee kan het wel taggen, maar slaat het niet op in de file (dus werkt alleen lokaal). Ik kan allerlei Windows-tooltjes vinden, maar geen linux-tools. Of ik zoek verkeerdTaggen doe ik met easytag, maar die support schijnbaar geen compilations..
EasyTAG is a utility for viewing and editing tags for MP3, MP2, MP4/AAC, FLAC, Ogg Vorbis, MusePack, Monkey's Audio and WavPack files. Its simple and nice GTK+ interface makes tagging easier under GNU/Linux or Windows.
Als ik je vraag goed begrepen heb tenminste
Edit: Oeps, over de laatste zin heen gelezen
[ Voor 3% gewijzigd door DeadLock op 21-10-2009 12:47 ]
Well.. in de laatste regel geef ik aan dat ik die al gebruik 
@Picard: Leuk programma, maar als ik te veel in 1 keer wil doen krijg ik segfaults.. Dan maar minder folders per keer..
@Picard: Leuk programma, maar als ik te veel in 1 keer wil doen krijg ik segfaults.. Dan maar minder folders per keer..
Picard heeft inderdaad nog wat bugjes en ruwe kanten. Ik neem die voor lief, want als het wel werkt is het de beste semi-automatische tagger beschikbaar.AlterMann schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:43:
Well.. in de laatste regel geef ik aan dat ik die al gebruik
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik heb ooit de MusicBrainz API nog is geimplementeerd in een programma'tje dat een directory met MP3'tjes doorloopt en die allemaal tagt. Als er interesse voor is kan ik die wel even ergens uploaden.
Meh, ben begonnen met Gentoo installatie op virtualbox, maar ben emerge nu al beu. Toch arch maar weer eens proberen.
This too shall pass
ben je emerge beu omdat het zo lang duurt, of omdat je het een kut systeem vind?
Omdat het zo lang duurt. Als systeem op zich lijkt het me wel ok. Ik ben niet verder dan installatie gekomen dus ik heb geen idee hoe makkelijk dependencies onderhouden worden, maar ik neem eigenlijk aan dat dat tegenwoordig bij alle grote distros goed geregeld is.
This too shall pass
Het duurt even maar eindelijk de fantastische mogelijkheden van "alias" ontdekt 
alias update=' sudo aptitude update && sudo aptitude full-upgrade && sudo aptitude autoclean'
alias update=' sudo aptitude update && sudo aptitude full-upgrade && sudo aptitude autoclean'
This too shall pass
Verwijderd
Aangezien ik soms een warhoofd met afspraken. Heb ik nu een superhippe kalender met behulp van BSD Unix calendar uit 1960 ofzo
Elke nacht draait er om 5 over 12 een cronjobje en als ik de volgende dag op mijn werk kom heb ik netjes een mailtje met al mijn afspraken voor die dag. Werkt fantastisch
En dan zie je dat je om 8 uur 100 km verder op had moeten zitten
Verwijderd
Ik werk altijd op 1 locatieGotiniens schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:42:
En dan zie je dat je om 8 uur 100 km verder op had moeten zitten
http://www.phoronix.com/s...=fedora12_ubuntu910&num=1
Nadat ik dit artikel las was ik stiekem wel geschokt. Ik had het vermoeden al dat Ubuntu grafisch er op achteruit was gegaan. Maar zo erg wist ik niet
Vriend van mij vermoed een conflict tussen audiopulse en grafische schil. Maar wij weten het nog niet.
Nadat ik dit artikel las was ik stiekem wel geschokt. Ik had het vermoeden al dat Ubuntu grafisch er op achteruit was gegaan. Maar zo erg wist ik niet

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
dat is wel schrikbarend bagger, ik kreeg wel de indruk dat 9.10 wat logger was geworden, maar zo veel .... wat kan men doen om de performance terug te krijgen?Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:54:
Nadat ik dit artikel las was ik stiekem wel geschokt. Ik had het vermoeden al dat Ubuntu grafisch er op achteruit was gegaan. Maar zo erg wist ik nietVriend van mij vermoed een conflict tussen audiopulse en grafische schil. Maar wij weten het nog niet.
Verwijderd
Wat is er nou zo schokkend? Op de meeste test resultaten scoren ze vrijwel gelijk. Alleen bij de twee games is Ubuntu beduidend trager. Maar hoeveel wordt er nu echt gegamed op Linux? De meeste mensen die houden er dan wel een Windows installatie naast.
PulseAudio kan heel goed de boosdoener zijn (al weet ik niet of Fedora deze ook standaard mee levert). The World of Goo had ook veel problemen om het spel speelbaar te houden icm met PulseAudio.
PulseAudio kan heel goed de boosdoener zijn (al weet ik niet of Fedora deze ook standaard mee levert). The World of Goo had ook veel problemen om het spel speelbaar te houden icm met PulseAudio.
De laatste fedora die ik draaide had wel pulseaudio, maar dat was FC9 ofzo.
afgezien van het standaard gebruik (chat/muziek/download/internet)
maar ik gebruik van photoshop onder linux.
En zo nu en dan wordt er gegamed op me linux bak (al dan niet via cedega/wine/codeweavers)
Maar voornamelijk native (commerciele) games, dus jah ik hecht waarde aan de performance van het systeem als gaat om games
ik ervaarde 'vroeger' (hoor mij
) gentoo en mandrake de meest snelle voor spelen van spelletjes. Gezien mandrake voor de gui-linux user makkelijker is dan gentoo heb ik dat altijd gehanteerd. Totdat quake-3 onder ubuntu aanzienlijk meer frames per seconde leverde ... dus overgestapt naar kubuntu.
Vraag me af hoe die distro's tegenwoordig tegenover elkaar staan als gaat om performance
maar ik gebruik van photoshop onder linux.
En zo nu en dan wordt er gegamed op me linux bak (al dan niet via cedega/wine/codeweavers)
Maar voornamelijk native (commerciele) games, dus jah ik hecht waarde aan de performance van het systeem als gaat om games
ik ervaarde 'vroeger' (hoor mij
Vraag me af hoe die distro's tegenwoordig tegenover elkaar staan als gaat om performance
[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 05-11-2009 13:55 ]
Vrijdag als ik weer @ ouders ben de RC van nieuwe OpenSuse installen. Laatst een clean install van Ubuntu 9.10 gedaan, maar omdat ook ik merk dat ubuntu nou niet zo geweldig is (al vind ik het geweldig dat het mensen van windows afhaalt
), OpenSuse dus proberen. 't Ziet er geweldig uit, schijnt best makkelijk te werken, en omdat virtualbox er heel gek mee doet, gewoon op m'n systeem gooien ^^ . Gelijk kijken of ik kan installen van een usb stok!
EDIT: Nu alleen nog bedenken of het KDE of GNOME word. Mijn grootste kritiek op KDE is dat het net wat té "fancy" is, erg persoonlijk ja.... (oja, en ze noemen alle programma's k<functie> , niks voor mij
Alleen heeft GNOME nog een beetje oldskool uiterlijk........ Heb geen zin om het naast elkaar te installen, maar KDE is voor mij een tijd geleden, dus kan zijn dat dat nog best prima is......
EDIT: Nu alleen nog bedenken of het KDE of GNOME word. Mijn grootste kritiek op KDE is dat het net wat té "fancy" is, erg persoonlijk ja.... (oja, en ze noemen alle programma's k<functie> , niks voor mij
[ Voor 31% gewijzigd door afraca op 05-11-2009 17:59 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Dat doen ze dus echt al jaren niet meer en al zouden ze het wel doen, op de naam keur je software toch niet af? Soms is het een beetje klungelig, maar soms is het ook gewoon handig, bv kedit versus gedit. Niemand zal lang hoeven na te denken over wat de kde versie is en wat de gnome versie.afraca schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:54:
EDIT: Nu alleen nog bedenken of het KDE of GNOME word. Mijn grootste kritiek op KDE is dat het net wat té "fancy" is, erg persoonlijk ja.... (oja, en ze noemen alle programma's k<functie> , niks voor mijAlleen heeft GNOME nog een beetje oldskool uiterlijk........ Heb geen zin om het naast elkaar te installen, maar KDE is voor mij een tijd geleden, dus kan zijn dat dat nog best prima is......
Amarok
Akregator
Dolphin
Gwenview
Okular
om maar eens een hand vol recentere programma's te noemen.
Grrr... mijn eigen debian installatie CD (lange leve preseeding) pleurt mijn net-nieuwe eigen mirror (hier nog een 120 kbps lijntje
bovendien heb ik 's nachts minder last van het updaten) niet pikt en hem niet in /etc/apt/sources.list gooit. Gevolg is dat tasksel niks kan installeren en eerst zelf m'n sources.list kan wijzigen.
Enige wat er te vinden is is een oude mailinglist thread (uit de tijd van Sarge) die uitloopt op won't fix.
Linux werkt best goed, maar soms heeft het van die dingen...

Enige wat er te vinden is is een oude mailinglist thread (uit de tijd van Sarge) die uitloopt op won't fix.
Linux werkt best goed, maar soms heeft het van die dingen...
Ik zei ook niet dat ik dat ik daar de software op afkeurCAPSLOCK2000 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:17:
[...]
Dat doen ze dus echt al jaren niet meer en al zouden ze het wel doen, op de naam keur je software toch niet af? Soms is het een beetje klungelig, maar soms is het ook gewoon handig, bv kedit versus gedit. Niemand zal lang hoeven na te denken over wat de kde versie is en wat de gnome versie.
Amarok
Akregator
Dolphin
Gwenview
Okular
om maar eens een hand vol recentere programma's te noemen.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Verwijderd
Ik heb een goed alternatief gevonden voor du-meter. Zelfs gebruik ik bwm-ng maar op een of andere manier moeten du-meter verslaafde mensen daar niets van weten omdat het een console programma is
Maar goed netspeed is het alternatief en ik moet zeggen dat dit programma wel als een redelijke du-meter kloon gezien kan worden
http://projects.gnome.org/netspeed/#screenshots
Te installeren met: aptitude install netspeed

Maar goed netspeed is het alternatief en ik moet zeggen dat dit programma wel als een redelijke du-meter kloon gezien kan worden
http://projects.gnome.org/netspeed/#screenshots
Ze vergelijken Ubuntu 9.10 met Fedora 12. Ubuntu 9.10 heeft xorg-server-1.6, Fedora heeft xorg-server-1.7. Valt me nog mee dat ze alle tests met Fedora hebben kunnen voltooien, op dit moment is het gebruik van binary nvidia drivers op Fedora 12 en elke andere distributie met xorg-server-1.7 rampzalig te noemen, het is niet stabiel.himlims_ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:30:
[...]
dat is wel schrikbarend bagger, ik kreeg wel de indruk dat 9.10 wat logger was geworden, maar zo veel .... wat kan men doen om de performance terug te krijgen?
Xorg-server 1.7 is gewoon een heel stuk sneller dan 1.6, en met de juiste kernel en KMS ingeschakelt is het super. Ik speel nu games op een Intel G33 op 1280x1024 die ik voorheen amper op 800x600 kon spelen.
Saai hoor. Ikzelf gebruikte vroeger een bash-oneliner bestaande uit een call naar ifconfig en wat sed en grep enzo. In de loop van de tijd heb ik deze steeds verder uitgebreid tot een script dat per instelbare interval de files /sys/class/net/eth0/statistics/rx_bytes en /sys/class/net/eth0/statistics/tx_bytes checkt en hier middels bc een snelheid uit berekent. Ik ben er redelijk trots op, al is het natuurlijk een enorme lelijke hack in vergelijking met de packages die jij noemt.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:22:
De grootste WTF in mijn script is zonder twijfel de methode om bps naar mooie human-readable kBps/MBps om te rekenen. Ik had geen zin om de functionaliteit van ls en du na te maken, dus heb ik het zo opgelost:
1. draai mktemp om een temporary file te krijgen
2. maak mbv de seek optie in dd een sparse file (=neemt geen ruimte in op de schijf) met de gevraagde hoeveelheid bytes
3. draai du --apparent-size --human-readable om de grootte van de tempfile op te vragen.
4. tadaa!
Verwijderd
Dat is echt heel viesnetvor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:46:
[...]
Saai hoor. Ikzelf gebruikte vroeger een bash-oneliner bestaande uit een call naar ifconfig en wat sed en grep enzo. In de loop van de tijd heb ik deze steeds verder uitgebreid tot een script dat per instelbare interval de files /sys/class/net/eth0/statistics/rx_bytes en /sys/class/net/eth0/statistics/tx_bytes checkt en hier middels bc een snelheid uit berekent. Ik ben er redelijk trots op, al is het natuurlijk een enorme lelijke hack in vergelijking met de packages die jij noemt.![]()
De grootste WTF in mijn script is zonder twijfel de methode om bps naar mooie human-readable kBps/MBps om te rekenen. Ik had geen zin om de functionaliteit van ls en du na te maken, dus heb ik het zo opgelost:
1. draai mktemp om een temporary file te krijgen
2. maak mbv de seek optie in dd een sparse file (=neemt geen ruimte in op de schijf) met de gevraagde hoeveelheid bytes
3. draai du --apparent-size --human-readable om de grootte van de tempfile op te vragen.
4. tadaa!
Als ik in firefox de flash plugin gebruik en ik draai een opengl applicatie (glxgears of xbmc) dan blijft alles secondenlang hangen.Touchdomex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:54:
Nadat ik dit artikel las was ik stiekem wel geschokt. Ik had het vermoeden al dat Ubuntu grafisch er op achteruit was gegaan. Maar zo erg wist ik nietVriend van mij vermoed een conflict tussen audiopulse en grafische schil. Maar wij weten het nog niet.
Ook heb ik het idee dat de scheduling in deze kernel een heel stuk slechter is, als de cpu belasting hoog is dan krijgen bepaalde threads veel te weinig cpu tijd.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ondertussen ben ik om naar Arch, laptop en desktop lijken/zijn goed geconfigureerd. Vaarwel ubuntu denk ik...
Maar goed, heb ook nog een netboekje liggen ( asus 1005ha-h ) en wou daar ook wel eens een arch install aan wagen. Goed , da' s dus een drama geworden:
De wired chip wordt weliswaar herkend, maar de driver en / of de kernelmodule nokken er geregeld mee. Grappig dat een tip op de arch forums stelde dat het verwijderen van de batterij kon helpen, en idd voor een paar minuutjes. Goed , ik kreeg wired niet aan de praat, wireless werd echter wel geladen, maar alleen configureerbaar via wpa_supplicant. Daarin schuilde wel een hele sterke ergernis hoor, wat een lap tekst en wat mij betreft een .conffile op zijn allergeekiest en onvriendelijk..
Na veel gefrut met dat ding, heb ik het gisteravond maar opgegeven. Haha, ga het later natuurlijk wel weer eens proberen.
Verders vind ik Arch wel de distro die op het moment als intermediate linuxkenner wel het best bij me past. Geeft goed inzich in de onderliggende processen, en de meeste configuraties zijn in wezen logisch.
Wpa_supplicant.conf is echtr een draak. Als ik het later weer eens probeer, zal ik hier maar eens aan het handje genomen moeten worden
Maar goed, heb ook nog een netboekje liggen ( asus 1005ha-h ) en wou daar ook wel eens een arch install aan wagen. Goed , da' s dus een drama geworden:
De wired chip wordt weliswaar herkend, maar de driver en / of de kernelmodule nokken er geregeld mee. Grappig dat een tip op de arch forums stelde dat het verwijderen van de batterij kon helpen, en idd voor een paar minuutjes. Goed , ik kreeg wired niet aan de praat, wireless werd echter wel geladen, maar alleen configureerbaar via wpa_supplicant. Daarin schuilde wel een hele sterke ergernis hoor, wat een lap tekst en wat mij betreft een .conffile op zijn allergeekiest en onvriendelijk..
Na veel gefrut met dat ding, heb ik het gisteravond maar opgegeven. Haha, ga het later natuurlijk wel weer eens proberen.
Verders vind ik Arch wel de distro die op het moment als intermediate linuxkenner wel het best bij me past. Geeft goed inzich in de onderliggende processen, en de meeste configuraties zijn in wezen logisch.
Wpa_supplicant.conf is echtr een draak. Als ik het later weer eens probeer, zal ik hier maar eens aan het handje genomen moeten worden
wpa_supplicant wil ik liever niet direct mee te maken hebben. Ik denk dat je met dingen als networkmanager, wicd of netcfg meer kans maakt.
Arch is idd een distro voor de doorgewinterde linuxgebruiker. Er zitten nog wel eens haken en ogen aan, maar het is een van de weinige distro's die zo makkelijk aan te passen is zonder allerlei gekke dingen eromheen. Een PKGBUILD schrijven is gewoon zoveel makkelijker dan een RPM schrijven of een debian/ directory bouwen
Arch is idd een distro voor de doorgewinterde linuxgebruiker. Er zitten nog wel eens haken en ogen aan, maar het is een van de weinige distro's die zo makkelijk aan te passen is zonder allerlei gekke dingen eromheen. Een PKGBUILD schrijven is gewoon zoveel makkelijker dan een RPM schrijven of een debian/ directory bouwen
en daar vliegt opensuse weer de deur uit.
Het lijkt me echt een heel prima distro hoor, maar er waren nét wat te veel dingetjes achter elkaar die niet lukten. Codecs installen, waarna hij bleef zeiken over dat de codecs niet geinstalleerd waren. Pidgin niet zonder errors kunnen installen, de frets on fire binary die hij niet wil runnen, en natuurlijk het niet logische custom GNOME menu...... Heel fijn hoor, dat menu linksonder, Mint heeft het ook zo, maar wil je "more applications" moet hij er speciaal een application window voor opstarten! .....En bij places staat m'n gemounte externe HD er niet bij. Hij kreeg het voor elkaar in GRUB alles dubbel te doen.
Natuurlijk snap ik dat overal wel een goede oplossing voor is, maar het werd me net even teveel
En omdat ik wel houd van distro-hoppen, morgen Fedora 12 aan de beurt ^^
Het lijkt me echt een heel prima distro hoor, maar er waren nét wat te veel dingetjes achter elkaar die niet lukten. Codecs installen, waarna hij bleef zeiken over dat de codecs niet geinstalleerd waren. Pidgin niet zonder errors kunnen installen, de frets on fire binary die hij niet wil runnen, en natuurlijk het niet logische custom GNOME menu...... Heel fijn hoor, dat menu linksonder, Mint heeft het ook zo, maar wil je "more applications" moet hij er speciaal een application window voor opstarten! .....En bij places staat m'n gemounte externe HD er niet bij. Hij kreeg het voor elkaar in GRUB alles dubbel te doen.
Natuurlijk snap ik dat overal wel een goede oplossing voor is, maar het werd me net even teveel
Ik heb kubuntu de deur uitgedaan en ben "terug" bij de debian bron. Karmic gaf toch wat te veel probleempjes, en die kubuntufora zitten vol met mensen die slechte topics openen (lang leve got
) waardoor het erg moeilijk wordt om de juiste oplossingen voor de problemen te vinden. Daarbij heb ik het idee dat er toch nog wel wat bij elkaar gehackt wordt om de releasedatum te halen.
Nu ging de debian install ook niet volledig vlekkeloos, maar iig is het ruisniveau op het forum een stuk lager
.
Nu ging de debian install ook niet volledig vlekkeloos, maar iig is het ruisniveau op het forum een stuk lager
This too shall pass
Na lang KDE (Kubuntu) te hebben gebruikt, 3 en daarna 4, ben ik weer bij Gnome uitgekomen (Ubuntu). Alle problemen die ik had met Kubuntu zijn als sneeuw voor de zon verdwenen met Ubuntu Keramic. Wat een heerlijk OS! Compiz is ook veel beter dan de native KDE4 desktop effects. Dat maakt al een berg verschil. Maar sowieso is heel Gnome gewoon een stuk stabieler dan KDE4. Het enige wat ik eigenlijk mis is Yaquake en terminal/konsole geintegreerd in de filemanager. Ook is het lastig om keryboard shortcuts te configureren in Ubuntu (t.o.v. Kubuntu) i.c.m. Desktop Effects. Maar dat zijn dingen waar ik mee heb leren leven
Ik ben wel bij kde gebleven
.
This too shall pass
Ik ben het griezelig eens met bram77.
En shift-alt-tab, (alt-tab, waarbij je een venster terug springt) werkt ook niet.
En shift-alt-tab, (alt-tab, waarbij je een venster terug springt) werkt ook niet.
Verwijderd
sudo aptitude install guakeBram77 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:26:
Het enige wat ik eigenlijk mis is Yaquake
http://guake.org/
of
sudo aptitude install tilda
http://sourceforge.net/projects/tilda/
en voor nautilus:
sudo aptitude install nautilus-open-terminal
You may need to restart gnome / nautilus for the change to take effect, but afterwards you’ll have a “open terminal” button on your right-click menu anywhere within nautilus or gnome-desktop area. Enjoy.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 23:30 ]
Die slechte topics op ubuntu forums kan ik idd over meepraten. Bij Archlinux zie ik dat fenomeen op de forums en bugtracker, waarbij ze vaak naarelkaar verwijzen. Soms kom je de vreemdste foutmeldingen tegen, die je ook bij Ubuntu op Launchpad vindt... Vervolgens telt zo'n bugreport 200 comments, waarbij iedereen roept "me too!".Sallin schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:51:
Ik heb kubuntu de deur uitgedaan en ben "terug" bij de debian bron. Karmic gaf toch wat te veel probleempjes, en die kubuntufora zitten vol met mensen die slechte topics openen (lang leve got) waardoor het erg moeilijk wordt om de juiste oplossingen voor de problemen te vinden. Daarbij heb ik het idee dat er toch nog wel wat bij elkaar gehackt wordt om de releasedatum te halen.
Nu ging de debian install ook niet volledig vlekkeloos, maar iig is het ruisniveau op het forum een stuk lager.
Waardeloos gewoon. Ik baal daar als distro maintainer zo van dat ik bijna overweeg om het laagdrempelige Flyspray aan de kant te zetten voor Bugzilla. Ik zie bij GNOME eigenlijk nooit "me too!" meldingen verschijnen.
Wat is nou eigenijk de meest nette aanpak volgens jullieom een >2.6.26 op debian stable te installen?
Loss debian package opvissen van een mirror en die installeren?
Ik moet ook de headers enzo doen, maar ik vind het een beetje tricky ivm updaten.
Ik moet ook de headers enzo doen, maar ik vind het een beetje tricky ivm updaten.
Gewoon uit unstable, testing of backports vissen, geen enkel probleem. Wat betreft die headers: afblijven. Die moeten gelijk zijn aan de headers waar glibc tegen is gecompileerd.
Ja klopt maar ik wil ook vmwareserver installeren, dus ik zal ook wat headers moeten hebben.
Ben bang dat ik zo met de hand 20 pakketten zit te installeren.
Normaal pak ik de huidige stable kernel, maar mijn NIC wordt pas na 2.6.26 ondersteund.
Ben bang dat ik zo met de hand 20 pakketten zit te installeren.
Normaal pak ik de huidige stable kernel, maar mijn NIC wordt pas na 2.6.26 ondersteund.
Gewoon de backports repository in sources.list zetten en vervolgens installeren met apt-get install -t lenny-backports linux-image-2.6-amd64 linux-headers-2.6-amd64. Dat zou een 2.6.30 kernel met bijbehorende build headers naarbinnen moeten trekken waar je ook vmware tegen kunt bouwen. Vervang amd64 door de gewenste smaak.
Ik ben nu ook op m'n netboekje ( asus 1005-ha-h ) om naar Arch...
Om pacman bij installatie te kunnen gebruiken, moest ik wel ff mijn wireless' wpa uitschakelen om via ifconfig en dhcdcd een wireless te kunnen opzetten...gelukkig geen nood meer aan wpa_supplicant..
Draait als een tiet, en heb nu de voordelen van KMS modesetting ontdekt!
Zat op UNR eerst, maar was toch wat log. Hoewel ook niet verkeerd hoor.
Ben nu volledig over naar Arch op 3 systemen en voel me steeds meer Linux-geek
( Wat ik niet ben hoor, google en de Arch-wiki zijn nog continu m'n beste vriendjes.)
Om pacman bij installatie te kunnen gebruiken, moest ik wel ff mijn wireless' wpa uitschakelen om via ifconfig en dhcdcd een wireless te kunnen opzetten...gelukkig geen nood meer aan wpa_supplicant..
Draait als een tiet, en heb nu de voordelen van KMS modesetting ontdekt!
Zat op UNR eerst, maar was toch wat log. Hoewel ook niet verkeerd hoor.
Ben nu volledig over naar Arch op 3 systemen en voel me steeds meer Linux-geek
( Wat ik niet ben hoor, google en de Arch-wiki zijn nog continu m'n beste vriendjes.)
Verwijderd
Ik heb paar maanden terug ook de stap van Ubuntu naar Arch (en Gnome naar Awesome) gemaakt na anderhalf jaar ervaring met Ubuntu. Was al snel verliefd geworden op CLI en manueel dingen doen. Ben blij dat ik overstap gemaakt heb, erg veel bijgeleerd en er gaat niets boven zelf je systeem samenstellen en vooral: up to date packages! Ging ook behoorlijk vlot, had wat problemen om X in orde te krijgen maar is me op een dagje toch gelukt. De Arch wiki is inderdaad fantastische documentatie.
Wow! Thankx! Guake is zo mogelijk nog relaxter dan Yakuake.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:23:
[...]
sudo aptitude install guake
http://guake.org/
of
sudo aptitude install tilda
http://sourceforge.net/projects/tilda/
en voor nautilus:
sudo aptitude install nautilus-open-terminal
You may need to restart gnome / nautilus for the change to take effect, but afterwards you’ll have a “open terminal” button on your right-click menu anywhere within nautilus or gnome-desktop area. Enjoy.
nautilus-open-terminal gebruik ik al, maar vind ik toch minder relaxt dan simpelweg F4 rammen in Dolphin.
Ben na 2 weken linux (ubuntu) voor Nexenta gegaan op mn homeserver
Ik wist niet dat de CLI zo logisch was
Veel geleerd, ik wil nu op mn laptop ook voor arch gaan ;D kijken of ik t overleef^^
Ik wist niet dat de CLI zo logisch was
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Even de source downen van kernel.org, make oldconfig, make && make modules_installBoudewijn schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:58:
Wat is nou eigenijk de meest nette aanpak volgens jullieom een >2.6.26 op debian stable te installen?
lijkt me het makkelijkst, gebruik je de goede gcc versie en de goede libs voor modules die je later nog wilt bakken.
edit: ik maak altijd kernels zonder initrd, dus de stappen om de initrd te maken weet ik zo ff niet uit m'n hoofd.
[ Voor 9% gewijzigd door DeKaerften op 19-11-2009 12:21 ]
Tuurlijk overleeft je het, en anders is er altijf nog IRC en het forum voor de hulp.jayvol09 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:07:
Ben na 2 weken linux (ubuntu) voor Nexenta gegaan op mn homeserver![]()
Ik wist niet dat de CLI zo logisch wasVeel geleerd, ik wil nu op mn laptop ook voor arch gaan ;D kijken of ik t overleef^^
* Dr. Horrible love his arch
Voeg toe aan /etc/apt/apt.conf :Boudewijn schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:58:
APT::Default-Release "stable";
Voeg de testing/unstable sources toe aan je /etc/apt/sources.list en doe een update.
Installeer de kernel met:
aptitude install linux-image-2.6.123-45-i686/unstable
dan haalt hij zo veel mogelijk uit stable, behalve wat alleen in unstable te krijgen is.
Ik had wat vage problemen met firestarter, soms werd tijdens boot de service 2x gestart waardoor het netwerkverkeer in de war werd geschopt, en heb nu shorewall opgezet. Configuratie ging eigenlijk verrassend gemakkelijk. Ik moet er alleen nog even achter zien te komen waarom poort 113 op closed en niet op stealth staat. En natuurlijk moet ik nog checken of mijn probleempje werkelijk weg is.
edit: en drie tellen later lees ik:
edit: en drie tellen later lees ik:
The IDENT protocol's port 113 is quite problematical and tricky to stealth. If the user's port 113 is completely stealthed, connections to some remote Internet servers such as eMail, Internet Relay Chat (IRC), and others, may be delayed or denied altogether. For this reason, many NAT routers and personal firewalls do not attempt to stealth port 113, they settle for leaving it closed. One of the first things that caught my eye about the ZoneAlarm personal firewall was that it was clever about handling port 113: It "adaptively stealthed" the port.
[ Voor 43% gewijzigd door Sallin op 21-11-2009 11:31 ]
This too shall pass
Bumpje dan maar, wat leuks dat ik net tegenkwam op de site van RMS, oftewel Richard Stallman:
Dharamsala, India, 1 April 2003
The Dalai Lama today announced the official release of Yellow Hat
GNU/Linux. Produced by the Gelugpa or "Yellow Hat" sect of Tibetan
Buddhism, this GNU/Linux distribution is designed to encourage
benevolence and cooperation. The Dalai Lama said, "The experience of
sharing free software will teach all human beings the principle of
benevolence toward other beings. Software is formalized knowledge,
and sharing knowledge in the GNU spirit is a human duty. The
GNU/Linux system offers beings a way to follow the path of benevolence
while using computers."
Yellow Hat GNU/Linux not only supports the Tibetan language, it also
comes with a full library of Buddhist texts in Tibetan, Chinese and
English. The Tibetan and Chinese versions are in the public domain;
the English translations are newly made and released under a free
license. "Users will advance in programming skill and advance towards
enlightenment at the same time," said the Dalai Lama. To encourage
users to move toward nirvana, a chain of users groups known as GELUGPA
(GNU-Enlightened-Linux User Groups for Passion Abatement) is being
established.
Programmers who have achieved enlightenment become capable of what is
called "egoless programming", and can then use the Dbu debugging
environment. As an integrated development environment, designed
specifically for egoless programming, it also serves as a reminder of
the essential unity of all things. Dbu is named after the Tibetan
province of Dbu, whose name is pronounced "oo" as in "food". If you
see a programmer look at a screen and say "oo!", he is probably using
Dbu, or wishing he were.
Source code for Yellow Hat GNU/Linux is available on CD-ROM; selected
beautiful passages of code can also be ordered as hand-painted tankhas
for display on your office wall.
The Chinese authorities immediately banned the distribution, claiming
that it includes a photo of the Dalai Lama; however, the Yellow Hat
development group says it is really a photo of Phil Silvers, included
so that DeCSS can display it before playing a film.
Chinese spokesmen firmly insisted that "Yellow Hat GNU/Linux will
never catch on in China." When confronted with reports that a
prerelease version is already widely used in parts of Siquan, Qinghai
and Gansu provinces, they said that "This means nothing--those areas
are really part of Tibet."
When asked what response they expect from Red Hat, the Dalai Lama's
spokesmen said that "The Nyingma or Red Hat sect disagrees with us on
various points, but all Tibetan sects regard the Dalai Lama as the
leader of the Tibetan people. So we don't expect them to criticize
the Gelugpa sect for venturing into the software field."
The Dalai Lama's spokesmen refused to comment on rumors that the
Yellow Hat sect plans to merge with the Church of Emacs.
The association between the Dalai Lama and GNU/Linux is an April fool,
but the background information about Tibet is accurate--even the fact
that Dbu is pronounced "oo". Thanks to Mary Fischer for providing
this information. Regarding Phil Silvers, see here.
For more information about the Dalai Lama (and Phil Silvers).
Zijn hier ook mensen die kernel development doen?
Ik heb dit weekend mijn Gentoo ingeruild voor debian unstable. Daarop heb ik dan Sun's VirtualBox gegooid waarin een VM via PXE/NFS geboot wordt. Ik ben al zover dat de kernel geladen wordt, nu nog een root filesystem maken met debootstrap en mijn NFS server configureren. Vanaf dan kan ik beginnen met de kernel aan te passen en die snel/eenvoudig te booten in de VM.
Ik heb dit weekend mijn Gentoo ingeruild voor debian unstable. Daarop heb ik dan Sun's VirtualBox gegooid waarin een VM via PXE/NFS geboot wordt. Ik ben al zover dat de kernel geladen wordt, nu nog een root filesystem maken met debootstrap en mijn NFS server configureren. Vanaf dan kan ik beginnen met de kernel aan te passen en die snel/eenvoudig te booten in de VM.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
mwah ik heb wel eens een keer een smerige hack gedaan om een stuk hardware werkend te krijgen maar verder dan dat niet nee.
Ondertussen heb ik mijn VM bootend, dus ik kan gaan hacken
Nu alleen nog voldoende tijd en opoffering vinden...
Nu alleen nog voldoende tijd en opoffering vinden...
ASSUME makes an ASS out of U and ME

code:
1
2
| $ uname -a FreeBSD blackbox 8.0-RELEASE FreeBSD 8.0-RELEASE #0: Sat Nov 21 15:48:17 UTC 2009 root@almeida.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC i386 |
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Heeft iemand van jullie ervaring met de ondersteuning van Bluetooth-dongles onder Linux? Ik heb gisteravond zitten spelen met Remuco op mijn laptop, om Music Player Daemon mee te besturen en dat ging best leuk. Nu wil ik een BT-dongle in mijn mediacenter duwen, maar ik ben bang dat die goedkope rotdingen van Dealextreme niet ondersteund gaan worden
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Bijna alle Bluetooth-dongles werken probleemloos onder LinuxDemoniac schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:51:
Heeft iemand van jullie ervaring met de ondersteuning van Bluetooth-dongles onder Linux?
Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL
Hou het dus gezellig en vooral over NOS
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB
Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.
Distro- en OS-wars voer je maar IRL
Hou het dus gezellig en vooral over NOS
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB
Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.