Toon posts:

LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste
Acties:
  • 370.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Woei, als dat lukt sla je meteen een grote slag met alle in FFmpeg beschikbare codecs :9

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar H.264 onder FFmpeg schijnt heel traag te gaan. Hopelijk dat dit iets aan het probleem oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:33:
Woei, als dat lukt sla je meteen een grote slag met alle in FFmpeg beschikbare codecs :9

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar H.264 onder FFmpeg schijnt heel traag te gaan. Hopelijk dat dit iets aan het probleem oplost :)
Dit is _de_ oplossing voor het probleem. FFmpeg is nu aardig vlot qua H.264 decoding, maar single-threaded (negeer slice-based encodes maar :')). Extreem veel encodes zijn nu daarom niet acceptabel af te spelen (er wordt maar één core gebruikt).

Maar zoals bij alles in het leven geldt : eerst zien, dan geloven (en altijd blijven lachen).

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 20-06-2008 14:45 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:10
Super, daar wacht ik echt op :)
Vorige week coreavc-for-linux werkende gekregen, maar geluid is ietwat off sync... En het blijft een vieze oplossing, ik kan niet wachten op volwaardige alternatieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 15:43
Nou nog maar hopen op hardware-matige encoding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jungian schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:43:
[...]

Dit is _de_ oplossing voor het probleem. FFmpeg is nu aardig vlot qua H.264 decoding, maar single-threaded (negeer slice-based encodes maar :')). Extreem veel encodes zijn nu daarom niet acceptabel af te spelen (er wordt maar één core gebruikt).

Maar zoals bij alles in het leven geldt : eerst zien, dan geloven (en altijd blijven lachen).
Hoewel single-cores nu niet meer de toekomst zijn, lijkt het me een van de onderdelen van _de_ oplossing. Multithreading zal al veel verbetering brengen, maar wat met de "oudere" systemen (ik bedoel, een AMD 4200+ is niet oud, maar ook niet dual core) hebben hier nog geen profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:01:
Hoewel single-cores nu niet meer de toekomst zijn, lijkt het me een van de onderdelen van _de_ oplossing. Multithreading zal al veel verbetering brengen, maar wat met de "oudere" systemen (ik bedoel, een AMD 4200+ is niet oud, maar ook niet dual core) hebben hier nog geen profijt van.
Je kunt softwarematig natuurlijk geen wonderen verwachten. Dit is inderdaad alleen maar een oplossing voor multi-core systemen, waarvan alle cores (op één na) nu uit hun neus zitten te eten. Hardwarematige decoding door videokaarten kun je zoals bekend @ Linux wel op je buik schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 20-06-2008 16:08 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Jungian schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:06:
[...]

Je kunt softwarematig natuurlijk geen wonderen verwachten.
Er zou toch nog ferm veel speling moeten zijn, aangezien CoreAVC ook bij een singlecore ffh264 serieus outperformt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

In vind dat de NOS het best wel goed doet, nu met al die drukte op het EK. Petje af voor de verslaggeving. _/-\o_

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

MALEADt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:32:
Er zou toch nog ferm veel speling moeten zijn, aangezien CoreAVC ook bij een singlecore ffh264 serieus outperformt?
Dat verschil is met deblocking aan (let daarop bij CoreAVC) echt niet zo dramatisch.
Kain_niaK schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:
In vind dat de NOS het best wel goed doet, nu met al die drukte op het EK. Petje af voor de verslaggeving. _/-\o_
:+

[ Voor 26% gewijzigd door Jungian op 20-06-2008 19:31 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
Jungian schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:06:
Hardwarematige decoding door videokaarten kun je zoals bekend @ Linux wel op je buik schrijven.
Wat is eigenlijk het grote probleem waarom je dat kan vergeten onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor NVIDIA kaarten kan je het vergeten, die hebben een closed source driver, en NVIDIA houdt niet genoeg van ons om veel tijd te besteden aan een Xv driver die meer dan alleen MPEG 2 decodeert.

Van ATI hoef je ook niet veel te verwachten, maar aangezien er voor die kaarten een open source driver is die vrij ver gevorderd is, zou het me niets verbazen als er ooit een Xv-implementatie voor wordt geschreven.

Ik denk ook eigenlijk dat onze vrienden van MPEG-LA aan komen kloppen bij een aantal distributies als er in een open source driver ondersteuning komt voor MPEG 4 decodering.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:48:
Ik denk ook eigenlijk dat onze vrienden van MPEG-LA aan komen kloppen bij een aantal distributies als er in een open source driver ondersteuning komt voor MPEG 4 decodering.
Hmm, waarom? Het is de hardware die decodeert, niet de software. Mij lijkt dus dat de hardwarefabrikant een licentie moet afnemen van MPEG-LA, niet de driverschrijver.

Of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik weet niet hoe generiek die hardware is. Als de driver de patent-gevoelige dingen implementeert, dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Interessante ontwikkelingen wat betreft HDTV :) Ik was al bang dat ik het moeilijk zou krijgen als ik HD wou gaan kijken met mijn MythTV HTPC doosje... Nu doet een simpele Sempron nog al het werk (2x SD DVB-C tuners) :P

Fijn dat er straks een dualcore in kan met de kans dat ik dan HD kan gaan kijken.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
woooooo wtf

tim@desktop:/media$ mount | grep --ignore-case "fedora"
tim@desktop:/media$ mount | grep "Fedora"
/dev/sdc10 on /media/Fedora type xfs (rw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MALEADt schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:45:
woooooo wtf

tim@desktop:/media$ mount | grep --ignore-case "fedora"
tim@desktop:/media$ mount | grep "Fedora"
/dev/sdc10 on /media/Fedora type xfs (rw)
Waarom die "" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Macht der gewoonte. Ook zonder de aanhalingstekens gaat het de mist in, vreemde bug in de Ibex :P

EDIT: nog mensen hebben er last van, wel redelijk serieuze bug eigenlijk :)

EDIT2: en het wordt steeds beter :p
tim@desktop:~$ echo Test | grep test
tim@desktop:~$ echo Test | grep test -i
tim@desktop:~$ echo test | grep Test
tim@desktop:~$ echo test | grep Test -i
test

[ Voor 46% gewijzigd door maleadt op 15-07-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Mja, "grep test -i" is geen geldige testcase, aangezien die syntax niet is toegestaan volgens grep --help of volgens de man page; Beiden zeggen dat je eerst de options moet geven, daarna het pattern. (Dat het ergens anders toevallig werkt wil niet zeggen dat dat gegarandeerd is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Omgekeerd geeft hetzelfde resultaat hoor. Goed ja dat is het risico dat je er bij pakt als je een beta OS draait natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Ik heb vandaag eens Arch linux naast ubuntu geinstalleerd om drie redenen:
-ubuntu bij de standaard installatie veel onnodige programma' s & services heeft draaien
-rolling release (heeft ook zijn nadelen)
-snelheid

Het draait als een zonnetje, gnome geinstalleerd en dan heb je al bijna alle programma' s die je wil gebruiken, ik had niet verwacht dat de installatie zo makkelijk was maar het is gelukt, heb nu een triple boot ( Arch , Ubuntu, XP op 3 verschillende schrijven) Nu eens testen of Arch ubuntu helemaal kan vervangen :)

Ik hoor ook heel veel mensen zeggen dat je bij een installatie van Gentoo, Arch meer linux ervaring opdoet maar dat vind ik wel meevallen heb ze beide een keer geinstalleerd en het is gewoon simpelweg de handleiding volgen, natuurlijk leer je wel wat dingen over modules en services maar het meeste wist ik al :+

Alleen is het me nu al drie keer overkomen dat heel Arch freezed, waardoor ik zelfs met contr. + alt + F1 niet eens kan inloggen en gewoon de reboot knop moet indrukken, denk dat ik maar eens een log erop na ga slaan

[ Voor 109% gewijzigd door jelly op 15-07-2008 20:51 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Archlinux zou niet vast mogen lopen, iig hebben we die feature er niet bewust ingebouwd ;)
Enige wat mij op dit moment bekend is is de brakke vesa driver die nodig gedowngrade mag worden, maar ik neem aan dat je die niet gebruikt, dat ding is op dit moment nml gewoon helemaal stuk zonder uitzonderingen.

Wat betreft meer leren van Archlinux tov andere distro's: het is een ontzettend rauwe distributie. Je moet veel zelf doen, alhoewel veel hiervan gedocumenteerd is. Op het moment dat je iets anders wilt dan standaard is het op arch heel makkelijk aan te passen omdat het meeste gewoon simpel gehouden is. Dit is ook te zien in de vele pakketjes die je in AUR ziet: het package systeem is zo simpel dat iedere gebruiker die kan typen ook pakketjes kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

_JGC_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:03:
Archlinux zou niet vast mogen lopen, iig hebben we die feature er niet bewust ingebouwd ;)
Enige wat mij op dit moment bekend is is de brakke vesa driver die nodig gedowngrade mag worden, maar ik neem aan dat je die niet gebruikt, dat ding is op dit moment nml gewoon helemaal stuk zonder uitzonderingen.

Wat betreft meer leren van Archlinux tov andere distro's: het is een ontzettend rauwe distributie. Je moet veel zelf doen, alhoewel veel hiervan gedocumenteerd is. Op het moment dat je iets anders wilt dan standaard is het op arch heel makkelijk aan te passen omdat het meeste gewoon simpel gehouden is. Dit is ook te zien in de vele pakketjes die je in AUR ziet: het package systeem is zo simpel dat iedere gebruiker die kan typen ook pakketjes kan bouwen.
Dat arch linux helemaal vast loopt, ligt waarschijnlijk aan mijn harde schrijf (eerste gebruikte ik die voor muziek maar af en toe kon je hem niet bereiken in nautilus)

ik heb arch nu op een andere harde schrijf geinstalleerd en er zijn nog geen problemen. Ik vond alleen Synaptic in ubuntu/debian erg eenvoudig jammergenoeg is dat er niet in Arch, maar je hebt pacman -S --search package. Er zijn nog niet veel howto' s maar het meeste weet ik al en misschien dat ik zelf ook er eens een ga schrijven.

Het voordeel van Arch vind ik wel dat je alleen het nodige installeerd, nu heb ik wel een grote harde schrijv en heb voor het gemak gnome & gnome-extra geinstalleerd. Maar deze distro lijkt me ideaal voor een EEEpc of MSI Wind. Alleen lijkt miro ook niet te werken eens kijken of dit al een bekend probleem is :P

Openoffice is wel super snel op Arch vergeleken met ubuntu :o

[ Voor 3% gewijzigd door jelly op 16-07-2008 15:37 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40
jelly schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:12:
[...]

Dat arch linux helemaal vast loopt, ligt waarschijnlijk aan mijn harde schrijf, ik heb hem nu op een andere harde schrijf geinstalleerd en er zijn nog geen problemen. Ik vond alleen Synaptic in ubuntu/debian erg eenvoudig jammergenoeg is dat er niet in Arch, maar je hebt pacman -S --search package. Er zijn nog niet veel howto' s maar het meeste weet ik al en misschien dat ik zelf ook er eens een ga schrijven.

Het voordeel van Arch vind ik wel dat je alleen het nodige installeerd, nu heb ik wel een grote harde schrijv en heb voor het gemak gnome & gnome-extra geinstalleerd. Maar deze distro lijkt me ideaal voor een EEEpc of MSI Wind. Alleen lijkt miro ook niet te werken eens kijken of dit al een bekend probleem is :P

Openoffice is wel super snel op Arch vergeleken met ubuntu :o
Als je zo nodig een gui-tooltje wilt hebben zijn er wel oplossingen hoor, kwestie van zoeken: http://wiki.archlinux.org/index.php/Pacman_GUI_Frontends

Voor de rest heb je met Arch echt niet zoveel howto's nodig. Wat je echt nodig hebt voor een server of desktop is gewoon terug te vinden in de eigen wiki of forum. Het is de eerste paar dagen even uitzoeken wat je aan daemons erbij moet draaien om je meeste extra opties die je gewend was bij Ubuntu erbij te zetten. Denk aan dbus, hal, alsa, cups om er een paar te noemen. Speel ook met het @ voor je daemons om hier en daar wat tijd te winnen met opstarten doordat daemons dan op de achtergrond worden geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
'K heb even naar de feature plans gekeken van KDE 4.2

TODO System Settings add Administrator mode button

Leuk dat die terug komt, maar pas in 4.2 ?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Miki schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:43:
[...]

Als je zo nodig een gui-tooltje wilt hebben zijn er wel oplossingen hoor, kwestie van zoeken: http://wiki.archlinux.org/index.php/Pacman_GUI_Frontends

Voor de rest heb je met Arch echt niet zoveel howto's nodig. Wat je echt nodig hebt voor een server of desktop is gewoon terug te vinden in de eigen wiki of forum. Het is de eerste paar dagen even uitzoeken wat je aan daemons erbij moet draaien om je meeste extra opties die je gewend was bij Ubuntu erbij te zetten. Denk aan dbus, hal, alsa, cups om er een paar te noemen. Speel ook met het @ voor je daemons om hier en daar wat tijd te winnen met opstarten doordat daemons dan op de achtergrond worden geladen.
De howto' s en wiki' s zijn er zat, ik heb nu alles draaiende wat ik bij ubuntu draaiend had, er zijn genoeg packages dus als ik nog iets mis is het zo geinstalleerd. Ik had al naar die link gekeken maar ik vind een front-end een beetje overbodig ;) , ik heb gewoon een update notification in conky gebouwd ergens van arch forum gejat >:) .

De daemons zijn ook zou gevonden als ik bijvoorbeeld lm_sensors installeer dan staat er al in dat je hem als deamon kan/moet draaien. Wat je zegt over een @ voor je deamons moet ik nog uitvinden, ik las al dat bepaalde deamons eerst moeten en afhankelijk van elkaar zijn ook hjervoor al een howt gevonden ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Woei, Debian Unstable freeze volgende week. Het is alweer bijna tijd voor Lenny :P

Ik ben benieuwd hoe m68k het er van af brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wat gebruiken jullie eigenlijk voor file synchronization tussen linux en windows (gedeelde mappen). Ik heb nu op debian unison en conduit gebruikt maar het lukt me hiermee niet om de synchronisatie voor mekaar te krijgen. Het lukt me wel vanaf xp met het programma alway sync maar ik wil het eigenlijk vanaf mijn linux bak doen. Welke programma's gebruiken jullie?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zover. Na het zoveelste prutsen, forums lezen, niet-werkende oplossingen uitproberen en nul op het rekest krijgen omdat ik persé KDE 4.1 RC2 met de allerlaatste ATI-drivers moest hebben draaien heb ik mijn oude vertrouwde Gentoo omgeving vaarwel gezegd en OpenSuSE 11.0 geinstalleerd.

Ik ga deze distro nog niet gelijk de hemel inprijzen maar die one-click installers zijn brilliant gevonden. Amarok met MySQL en xine-backend was ook even zoeken hoe ik dat precies geinstalleerd kreeg maar het loopt nu allemaal vlekkeloos. Hulde voor Novell. Benieuwd hoe lang het op mijn PC blijft staan maar het begin is uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deadinspace schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:44:
Woei, Debian Unstable freeze volgende week. Het is alweer bijna tijd voor Lenny :P

Ik denk dat ie gewiebelt wordt :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Zwerver schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:42:
Ik denk dat ie gewiebelt wordt :P
Sja, tziet er niet echt goed uit he? :P

Maar het zou wel jammer zijn, archs droppen is gewoon zonde. En ik hoorde dat de m68k developers er nog wel hard aan bezig zijn in de hoop de problemen op te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
deadinspace schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:44:
[...]

Sja, tziet er niet echt goed uit he? :P

Maar het zou wel jammer zijn, archs droppen is gewoon zonde. En ik hoorde dat de m68k developers er nog wel hard aan bezig zijn in de hoop de problemen op te kunnen lossen.
Tja, als dat zo is dan redden ze het m.s. nog wel :) You never know :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:31:
Het is zover. Na het zoveelste prutsen, forums lezen, niet-werkende oplossingen uitproberen en nul op het rekest krijgen omdat ik persé KDE 4.1 RC2 met de allerlaatste ATI-drivers moest hebben draaien heb ik mijn oude vertrouwde Gentoo omgeving vaarwel gezegd en OpenSuSE 11.0 geinstalleerd.

Ik ga deze distro nog niet gelijk de hemel inprijzen maar die one-click installers zijn brilliant gevonden. Amarok met MySQL en xine-backend was ook even zoeken hoe ik dat precies geinstalleerd kreeg maar het loopt nu allemaal vlekkeloos. Hulde voor Novell. Benieuwd hoe lang het op mijn PC blijft staan maar het begin is uitstekend. :)
Afgezien van het nog steeds niet automatisch kunnen laten verwijderen van orphan deps (RPM-issue since the dawn of time) vind ik OpenSUSE 11.0 echt erg mooi spul geworden. Je moet alleen wel erg je best doen, wil je net zoveel nutteloze deps genereren als een gemiddele Portage-snapshot groot is. 8) Mij interessert het vrij weinig allemaal meer sinds mijn stage : ik heb liever een desktopsysteem dat werkt, dan een ultra-lean systeem waarbij ik genoodzaakt ben zelf werk te verrichten.

De GNOME-variant (zou je die nog willen testen) zit overigens ook erg netjes in elkaar. Voor Nederlandse packages (handig voor ouders/grootouders/kinderen) moet je dan nog wel handmatig packages installeren om 95% van het systeem Nederlands te maken (bepaalde delen van Slab blijven bijvoorbeeld om onduidelijke reden in het Engels). Is dit eigenlijk een issue @ de KDE-versie (niet getest) ?
armel *O* NSLU2 *O*
* Jungian draait het nu stiekem al een tijdje op z'n NSLU2

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 24-07-2008 00:23 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je Internationalization meer afhangt van Gnome en KDE zelf. KDE 3.5 was erg goed in het Nederlands maar de 4.x variant heeft nog teveel fouten zodat ik die gewoon in het Engels heb. En is SLAB niet iets van de Novell jongens? Dus daar verwacht ik niet zoveel van qua vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:24:
Ik denk dat je Internationalization meer afhangt van Gnome en KDE zelf. KDE 3.5 was erg goed in het Nederlands maar de 4.x variant heeft nog teveel fouten zodat ik die gewoon in het Engels heb.
Ik gebruik sowieso alles in het Engels, dus voor mij is het lastig om bijzonder nuttige uitspraken hierover te doen (.po files -> gettext, daar houdt het bij mij mee op :+ ). Wat ik weet is dat Ubuntu ervoor kiest om voor de tijdens de installatie gekozen taal alvast de language packages te installeren (wat je anders later als n00b nog met een GUI tooltje kan doen). SUSE doet dit niet (slordig ?). Heel wat manen terug in een KDE 3.5.x-avontuur (non-SUSE) zat het ook allemaal netjes inelkaar. De KDE 4.x-devs hebben imo trouwens nog wel iets beters te doen dan zich bezig houden met internationali[s|z]ation. (8>
En is SLAB niet iets van de Novell jongens? Dus daar verwacht ik niet zoveel van qua vertaling.
Slab is een mogelijke evolutie van het GNOME Main menu. USP (Ubuntu) is daar weer van afgeleid. Het zijn niet echt veel zinnen die daarin terugkomen, dus het lijkt mij een kleine moeite om dat te vertalen. :P

Ik ben blij dat ik het audiostack-diagram (super secret project) waarmee ik laatst begonnen ben niet af heb gemaakt. De übergeeks hebben er al reeds één twee in elkaar gezet. :+

Linkje & nog een linkje

Natuurlijk heb ik deze linkjes @ LH gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 24-07-2008 03:10 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Nu online

Neo

deadinspace schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:44:

Offtopic maar je zal het niet geloven, als ik die pagina open begint mijn scherm te zoemen. Als ik het tabblad weer sluit is het over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik vond het nogal irritant dat firefox 3 zo traag werd als de harddisk flink bezig was, ik heb nu een tmpfs drive gemount en de cache directory van firefox daarheen gesymlinked, dat lijkt best goed te werken.

Enige nadeel is natuurlijk dat je na een reboot je cache kwijt bent.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Probeer eens een andere scheduler. Die CFQ scheduler mag nog lekker wat aan gesleuteld worden wil ik dat ding blijven gebruiken.
echo anticipatory > /sys/block/sda/queue/scheduler

Overigens gebruik ik deadline op servers, die bakken hebben niet zoveel verschillende taken dat je een uitgebreide scheduler zoals CFQ of Anticipatory wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:05

Theimon

Snapte!?

bobo1on1 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:13:
Ik vond het nogal irritant dat firefox 3 zo traag werd als de harddisk flink bezig was, ik heb nu een tmpfs drive gemount en de cache directory van firefox daarheen gesymlinked, dat lijkt best goed te werken.

Enige nadeel is natuurlijk dat je na een reboot je cache kwijt bent.
Dit merk ik ook al. Telkens als Portage bezig is wat pakketten te upgraden of zn eigen cache aan het bijwerken is gaat FF3 stotteren. Word ik persoonlijk niet vrolijk van :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ook het uitlezen van de history als je een url intikt geeft redelijk wat schijfactiviteit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, de zoekfunctie is de history is best wel krachtig inderdaad, maar dat eist ook zo z'n tol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

$ vi
Terminal too wide
$ grep -r iets *
grep: illegal option -- r
$ ls --color
ls: illegal option -- -

* deadinspace wenst brakke Unix tools een pijnlijke dood toe.

(zo, dat moest er even uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadinspace schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:59:

$ grep -r iets *
grep: illegal option -- r
code:
1
find . -exec grep iets {} \;

dat werkt wel op alle unixen die zich aan de posix standaard houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:45:
code:
1
find . -exec grep iets {} \;

dat werkt wel op alle unixen die zich aan de posix standaard houden.
Ja, maar het is meer typwerk en veel trager als het om veel kleine files gaat.

Hier, op zo'n 6000 kleinige files, duurt het 25 keer zo lang als grep -r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadinspace schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Ja, maar het is meer typwerk en veel trager als het om veel kleine files gaat.

Hier, op zo'n 6000 kleinige files, duurt het 25 keer zo lang als grep -r.
ah ja.

Ik vroeg me af, welke Unix versie heeft geen -R ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:07:
ah ja.

Ik vroeg me af, welke Unix versie heeft geen -R ondersteuning?
De machine in kwestie waar ik op aan het vloeken was draait Solaris 8 :P
Maar de grep van Solaris 10 ondersteunt het ook niet, en de antieke HP-UX 9.03 machine die ik net even geprobeerd heb ook al niet.

Ik kan trouwens ook nog wel dingen als
grep iets $(find . -type f)
find . -type f | xargs grep iets
doen (die zijn grappig genoeg sneller dan grep -r?), maar die gaan niet goed om met filenames met spaties erin (en die komen vaak genoeg voor om dat een probleem te laten zijn).

Dat is dan weer op te lossen met
find . -type f -print0 | xargs -0 grep iets
Maarja, -print0 en -0 zijn natuurlijk weer niet ondersteunde GNU-extensies.

En sommige mensen vragen zich af waarom ik op sommige machines GNU findutils en GNU coreutils installeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand trouwens waar dit door komt? (copie van df)
/dev/md3 824G 380M 781G 1% /home
mdadm, raid1, debian.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 06-08-2008 12:13 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Iets met gereserveerde ruimte en ruimte voor je journals en superblocks:

/dev/sdb1 3.6T 6.4G 3.3T 1% /disk-arrays/01

Ik kan me ook niet voorstellen dat 6.4GB 0,3TB moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12
5% reserved for root :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

aaah shit ja, logisch :).

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
* Zwerver mompelt prutser naar Boudewijn

Dat is toch basiskennis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een dist-upgrade van etch naar lenny gedaan op 1 van mijn servers. Alleen apache ging de mist in en een bug m.b.t php5-curl en php5-pgsql (die ook al in etch zat). Zeer tevreden over het verloop :) Hoop echt dat lenny in september gereleased wordt, kunnen de andere servers ook geupgrade worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zwerver schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:58:
* Zwerver mompelt prutser naar Boudewijn

Dat is toch basiskennis :P
Nou ja die 5% wist ik wel, alleen dacht dat ik dat had uitgezet bij het partitioneren ;). (5% is toch 50gb, en die gebruikt root daar never nooit niet).
Daar zat beetje de clue (het vergeten uit te zetten)...en niet echt wakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Zo, ik was nu even lekker bezig om een rsa gebaseerde ssh login te maken. Maar daar heb ik wel wat foutjes gemaakt, door bijvoorbeeld op mijn remote host de rsa key te genereren en te kopiëren naar zichzelf. Niet echt een ramp, maar dan werkt het inloggen vanaf je laptop naar de server niet zo goed als je de key dus niet hebt :p

Ik kan me iets herinneren dat iemand (niet per se op got) in de konsole dmv kleurtjes de verschillende hosts kon onderscheiden. Ik heb er namelijk nogal wat problemen mee, omdat ik ook zo'n leuke guide qua naamgeving voor mezelf heb verzonnen: alleen vrouwennamen die beginnen met "ka". Ik heb nu dus karlijn (server), karolina (laptop) en karalyn (virtual machine). Maar dat maakt het onderscheid dus niet duidelijker :+

Heeft iemand dezelfde problemen en hier misschien een oplossing voor?
Het is wel een grote kick, maar dit onderwerp lijkt me toch weer typisch een Kroeg onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Hmm, dat is inderdaad niet zo handig mithras, staat die server wel in de buurt? Anders kan je weer een leuk ritje gaan maken naar die server, dat is ook zo zonde van je tiijd :+
over die shell colours, daar heb je op deze pagina veel info over staan, dus dat zou goed moeten komen.

Verder vraag ik me ook wat af, ik heb op een paar machine's Debian draaien, en het eerste wat ik daar altijd doe is in /etc/ssh/sshd_config de "permitRootLogin = yes" -> no zetten. Waarom staat dat per default eigenlijk aan? Het is niet echt in lijn met mijn beeld over Debian (veilig, stabiel). Natuurlijk is een goed root password, of een goede passphrase met bijbehorende keys een goede bescherming, maar toch. Heeft iemand een idee waar deze beslissing vandaan komt?

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Afbeeldingslocatie: http://www.linux.com/var/uploads/Image/articles/149992.jpg
Weer een stel gekken die hun kind een trauma bezorgen, maar stiekem toch leuk :P

En onder het oorspronkelijke artikel zijn alle mogelijke grappen al gemaakt, van GPL schending tot Stallman die eist dat de baby GNU/Linux genoemd moet worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
icyx schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:52:
Hmm, dat is inderdaad niet zo handig mithras, staat die server wel in de buurt? Anders kan je weer een leuk ritje gaan maken naar die server, dat is ook zo zonde van je tiijd :+
over die shell colours, daar heb je op deze pagina veel info over staan, dus dat zou goed moeten komen.
Ach, het is de server die bij mij thuis staat en ik zit op mijn laptop ook daar te werken ;)

Verder ziet die pagina er nogal cryptisch uit, maar ik ga me er eens in verdiepen :)
Verder vraag ik me ook wat af, ik heb op een paar machine's Debian draaien, en het eerste wat ik daar altijd doe is in /etc/ssh/sshd_config de "permitRootLogin = yes" -> no zetten. Waarom staat dat per default eigenlijk aan? Het is niet echt in lijn met mijn beeld over Debian (veilig, stabiel). Natuurlijk is een goed root password, of een goede passphrase met bijbehorende keys een goede bescherming, maar toch. Heeft iemand een idee waar deze beslissing vandaan komt?
Er zijn veel mensen die zich het hebben afgevraagd. Er is ook veel discussie geweest of het nu moet of niet. Uiteindelijk hebben ze een compromis bereikt: ze laten het zoals het ooit is bedacht. En OpenSSH komt uit OpenBSD en daar stond het default op yes. Vandaar :+

Meer info: https://lists.ubuntu.com/...006-September/094354.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

mithras schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
Ach, het is de server die bij mij thuis staat en ik zit op mijn laptop ook daar te werken ;)

Verder ziet die pagina er nogal cryptisch uit, maar ik ga me er eens in verdiepen :)
Tsja, het is inderdaad niet erg overzichtelijk, maar het komt eropneer dat je bepaalde waardes hebt voor kleuren (die daar in dat document staan) en bepaalde "switches", of "parameters" (ik weet geen goede benaming) voor de velden in de lijn met text. \u is bijvoorbeeld de user printen. Je kan er _heel_veel_ mee, maar inderdaad, duidelijk is anders.
Er zijn veel mensen die zich het hebben afgevraagd. Er is ook veel discussie geweest of het nu moet of niet. Uiteindelijk hebben ze een compromis bereikt: ze laten het zoals het ooit is bedacht. En OpenSSH komt uit OpenBSD en daar stond het default op yes. Vandaar :+

Meer info: https://lists.ubuntu.com/...006-September/094354.html
Dank je voor de link. I had zelf ook nog niet in /usr/share/doc/openssh-server gekeken, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken... Anyway, nu weet ik hoe het zit in ieder geval.
For future reference, dit staat er in README.Debian.gz:
PermitRootLogin set to yes
--------------------------

This is now the default setting (in line with upstream), and people
who asked for an automatically-generated configuration file when
upgrading from potato (or on a new install) will have this setting in
their /etc/ssh/sshd_config file.

Should you wish to change this setting, edit /etc/ssh/sshd_config, and
change:
PermitRootLogin yes
to:
PermitRootLogin no

Having PermitRootLogin set to yes means that an attacker that knows
the root password can ssh in directly (without having to go via a user
account). If you set it to no, then they must compromise a normal user
account. In the vast majority of cases, this does not give added
security; remember that any account you su to root from is equivalent
to root - compromising this account gives an attacker access to root
easily. If you only ever log in as root from the physical console,
then you probably want to set this value to no.

As an aside, PermitRootLogin can also be set to "without-password" or
"forced-commands-only" - see sshd(8 ) for more details.

DO NOT FILE BUG REPORTS SAYING YOU THINK THIS DEFAULT IS INCORRECT!

The argument above is somewhat condensed; I have had this discussion
at great length with many people. If you think the default is
incorrect, and feel strongly enough to want to argue about it, then
send email to debian-ssh@lists.debian.org. I will close bug reports
claiming the default is incorrect.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de volgende regels in mijn .bashrc voor kleurverschillen tussen root en normale users:

code:
1
2
3
4
5
if [[ ${EUID} == 0 ]] ; then
        PS1='\[\033[01;31m\]\u\[\033[01;36m\] \W \$\[\033[00m\] '
else
        PS1='\[\033[01;32m\]\u\[\033[01;36m\] \W \$\[\033[00m\] '
fi

De kleuren zou je kunnen veranderen om er ook nog een host specifieke kleur aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Ik gebruik de onderste van wolfman:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Color_Bash_Prompt
Maximaal 25 tekens voor de dir en root username in het rood.

Afbeeldingslocatie: http://jordz.nl/files/archlinux/ps1.png

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op m'n laptop de Z shell, met geavanceerde completion en een ingebouwde stijl "walters":
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08421/term-small893.png
De current directory staat aan de rechterkant, en verdwijnt als je een command intikt dat te lang wordt. De Z shell maakt zo'n beetje alles voor je af als je tab intikt: commando's, opties, files, of programma-specifieke dingen.

Op m'n server gebruik ik gewoon de standaard bash, dus dat voorkomt elke verwarring.

Op T.net nog niks gehoord over de release van OpenOffice 3 vandaag. Zouden ze 't vergeten zijn? De rest van de wereld heeft de OOo site al plat weten te krijgen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Toch wel mooi, dat ze de site platgelegd hebben gekregen er is dus genoeg animo voor OO3 , ik wou vandaag kijken wat de nieuwe features zijn maar dat ging niet. T.net is af en toe ook wel wat traag met nieuwsberichten maar OO3 is toch wel een aardig bekend officepakket

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:24:
Ik gebruik op m'n laptop de Z shell, met geavanceerde completion en een ingebouwde stijl "walters":
Je bedoelt zsh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag is de software van CodeWeavers gratis te downloaden, dankzij George W. Bush.
Ik heb er niet zoveel aan denk ik, Wine is tegenwoordig prima. Maar mogelijk zitten hier tweakers die er wat mee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik gebruik het eigenlijk ook niet, maar heb toch een key aangevraagd. Zal wanneer de website weer up is ook hem verifiëren. Mocht het eens nodig zijn, kan ik het altijd inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook niet echt nodig, maar toch een tijdje geleden Crossover Professional gekocht. Ik wilde weleens zien hoe dat werkte, en ook het nieuwe Crossover Games (die krijg je erbij als je Professional koopt). En het geld is natuurlijk niet weggegooid: dat gaat naar Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

JanDM schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:42:
Vandaag is de software van CodeWeavers gratis te downloaden, dankzij George W. Bush.
Ik heb er niet zoveel aan denk ik, Wine is tegenwoordig prima. Maar mogelijk zitten hier tweakers die er wat mee kunnen :)
Waarom is het eigenlijk gratis te downloaden, wat is de voornaamste reden hierachter?
Hier is de reden erachter, heb gelijk even een key genomen je weet maar nooit waar het goed voor is :)

[ Voor 17% gewijzigd door jelly op 28-10-2008 19:21 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Zal hem ook is proberen :)
JanDM schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:42:
Haha wel leuk dat ze ook de software echt gratis weggeven :)
Google cache linkje

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Weet iemand eigenlijk welke motherboard fabrikanten er een beetje Linux vriendelijk zijn? En dan bedoel ik vooral dat bijvoorbeeld BIOS Flash tooltjes niet alleen Windows only zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 20:20
Heeft 1 van jullie wellicht een link naar PCLinuxOS 2009 Beta 1? de enige link op de eigen site van Textar geeft een error, een jaar geleden heb ik een tijdje mogen stoeien met de 2007 versie en zie er naar uit om hetzelfde te doen met de nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Pindasaus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:24:
Heeft 1 van jullie wellicht een link naar PCLinuxOS 2009 Beta 1?
Was een tricky inderdaad. Nog niet alle mirrors hebben 'm. Deze doet het atm wel.
http://mirror.pclinuxclub...w/PCLinuxOS-N1PTT-TR3.iso

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 20:20
Hij doet het, fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08453/cft1105_0146012e520149.png
WTF just happened? Dikke terugval afgelopen maand.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Misschien zoeken meer mensen gewoon op "Ubuntu" ipv op "Linux". Als ik iets wil weten zoek ik meestal ook op "Ubuntu + zoekterm".

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier om welk OS mensen gebruiken die op internet bezig zijn, het is geen Google Trend. Je kan nu dus zien dat Linux-mensen relatief (ten opzichte van Windows en de andere OS-en) veel minder hebben ge-internet. Dat betekent eigenlijk gewoon dat er afgelopen maand 20% minder mensen Linux gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Internet of WWW? En waar wordt dan precies naar gekeken?

Het komt vast door die XO's van het OLPC project :+

[ Voor 87% gewijzigd door UDuckling5 op 05-11-2008 17:13 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:39
klein vraagje,

Heb thuis een debian server waarop ik wat websites dev', nu kreeg ik net een error:

"Warning: session_write_close() [function.session-write-close]: write failed: No space left on device (28)"

dus ik verwijder wat zooi en log in via ssh en doe # df en toen kreeg ik dit:

"/dev/hda2 14421376 13892604 0 100% /"

er zou dus +/- een halve Gb vrij moeten zijn, maar waarom staat er dan Available: 0 en Use% 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Hoewel dit expliciet niet een topic is voor kleine vraagjes, ligt dat aan de reserved space voor root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
:D _/-\o_ :9~ :>
The way to go dit! Van wie we het nooit dachten... ATi, Creative, ... who's next?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gertvdijk schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:44:
[...]

:D _/-\o_ :9~ :>
The way to go dit! Van wie we het nooit dachten... ATi, Creative, ... who's next?
Gaaf dat ze hem ook direct opengooien :D Niet gesloten houden en zelf de driver maken. Maar voor iedereen beschikbaar dus. Dit is te goed nieuws. Hopenlijk volgens nog meer bedrijven met dit soort dingen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Touchdomex schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:53:
Gaaf dat ze hem ook direct opengooien :D Niet gesloten houden en zelf de driver maken. Maar voor iedereen beschikbaar dus.
Hoe bedoel je dit? Het hele idee van open source is toch dat het vrij voor iedereen beschikbaar is? Een gesloten driver was er al even.
Hopenlijk volgens nog meer bedrijven met dit soort dingen :D
Ja, fabrikanten moeten zich wat meer bezighouden met het laten werken van de hardware en de community ondersteunen, in plaats van gesloten rommel online gooien. Te veel bedrijven zijn nog op de te commerciële tour en zweren bij het verbergen van de eigen technieken door het gesloten houden van hardwarespecificaties en drivers...
Mijn mening is dat ze zich gewoon bezig moeten houden met het maken van de hardware. Als ze daar goed in zijn verkopen ze nog zat en is er heus nog wel concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Gaaf dat ze hem ook direct opengooien :D Niet gesloten houden en zelf de driver maken. Maar voor iedereen beschikbaar dus. Dit is te goed nieuws. Hopenlijk volgens nog meer bedrijven met dit soort dingen :D
Een jaar na het überhaupt beschikbaar maken van een driver (2 jaar na een driver voor dat andere platform) dat ding vrijgeven vind ik niet echt bepaald direct. :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
_0_ Creative, misschien nu eens een leuke X-Fi music aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Vintendo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:06:
_0_ Creative, misschien nu eens een leuke X-Fi music aanschaffen :)
Niet te haastig zijn he. Zal wel ff duren voordat het in stable releases zit en er nette/degelijke support voor de driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Ja maar het begin is er. Nou nog een multithreaded x264 decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vintendo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:16:
Ja maar het begin is er. Nou nog een multithreaded x264 decoder...
Dat komt vanzelf. Wees daar maar niet bang voor. Dit soort dingen kunnen vrij hard gaan soms.
Het is al heel mooi dat er in dit geval mensen uitgebreid mee bezig kunnen. Kwestie van tijd vermoedelijk dus nog eventjes geduld ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Afgelopen zondag had ik nog wat leuks gedaan met een bash scriptje.

Verkort voorbeeld:
Bash:
1
2
3
4
mv=/bin/mv
tempdir=/data/music/\!new/.processor/pending

$mv $tmpdir/* /data/music/\!new/.processor/temp/

Dit is niet zo goed, zoals je misschien ziet. Zeker niet als je het onder root draait :X

Heb wel geleerd hoe je onder Knoppix weer je software raid 1 array kan benaderen en servertje draait inmiddels al weer vrolijk. Altijd mooi backups ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 19:34
Mooi type foute met het vergeten van een e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:21

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Eindelijk, kans op goede geluidsondersteuning:
The Sound Blaster X-Fi sound card driver for Linux from Creative Labs was awful. That's simply the nicest way to put it. The driver was home to many bugs, initially only supported 64-bit Linux, and it was arriving extremely late. The open-source drivers supporting the Creative X-Fi drivers have also been at a stand still. However, Creative Labs today has finally turned this situation around and they have open-sourced the code to this notorious driver. The source-code for the Creative X-Fi driver is now licensed under the GNU GPLv2.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 19:23
Leuk, hotmail krijgt een update, en ik kan geen mailtjes meer schrijven met iceweasel.. Ben ik de enige, of zijn er meer mensen met dit probleem? Lezen lukt, schrijven niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er zijn meer mensen met problemen: Sebazzz in "Websites die niet onder niet-IE browsers...", al is dat dan met firefox.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Nu online

Neo

Voor een oplossing zie Neo in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 8"
KnEuTeR had dit eerder ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 19:23
Kijk eens aan :) Dat gaan we thuis eens even uitproberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik lees schot in de zaak :D Als het met een half jaar stabiel is( vermoedelijk niet...) maar dan word mijn volgende linux distributie een 64 bits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Ik draai al meer dan een jaar 64bit, flash werkt goed met nswrapper, zodat je met 32 bit libs kan gebruiken in een 64 browser. Binnenkort geen 32 libs meer nodig :)

Btw:
The 64-bit support will arrive on other operating systems later, Adobe said, but Linux fans get it first because they were the most vocal in their desire for it.

[ Voor 36% gewijzigd door jordz. op 17-11-2008 15:12 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Nu nog goede Mono/C#.NET support (liefst 3.5) en je hebt geen reden om op Windoos te blijven. :)
Steeds meer programma's worden in het framework geschreven dus ik zit echt te wachten op Mono...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een .NET app tegengekomen. Ik vraag me af of het wel zoveel gebruikt wordt als wordt gesuggereerd door de aandacht ervoor hier op T.net. In Wine heb ik ook nog nooit last gehad van ontbrekende .NET-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:24:
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een .NET app tegengekomen. Ik vraag me af of het wel zoveel gebruikt wordt als wordt gesuggereerd door de aandacht ervoor hier op T.net. In Wine heb ik ook nog nooit last gehad van ontbrekende .NET-support.
iig maakt gnome-do gebruik van mono.
Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.