Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Teweinig water is echt onzin... dat maakt geen reet uit.
Het water warmt toch op, dus of je nu 50 liter hebt of 1, als het warm is, is de temp het zelfde.

Ik denk dat je je systeem eens moet nalopen op lucht.
Je hebt 2 rads, daar blijft vaak veel lucht in hangen, maak ze eens los en kantel ze eens langzaam.. neem er ff een uur of meer de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De hoeveelheid water maakt idd niets uit. Met meer water duurt het alleen langer tot het op de zelfde temp is als bij weinig water. Als de PC net aanstaat zal de temp met meer water lager zijn, als de PC een tijd draait maakt het niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lol 8)7

* TEAMIKKE snapt het nu pas na 3 keer die post doorlezen ;)

Ik denk teveel koelpasta. Of gewoon een bloedhete kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teamikke men moet je gpu-blokken enkele topics geleden hebben aangewezen, laat eens zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een oud pompje op de kop getikt de specificaties zijn 10.7L/min (645L/H ) en max opvoerhoogte is 1.2m. Wel geschikt voor Wc dacht ik. Alleen ik heb 1 probleem bovenop de pomp zit een aanstuiting met 1/2 schroefdraad en ik ben nu op zoek naar een converter naar 1/4 nergens kan ik wat vinden behalve bij freezinhardware.nl.
Het gaat om dezen;

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3548&c=44

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1307&c=44

Allen kan nergens maten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1e van een D4 is 1/2" had deze zelf ook bestelt voor mijn d4. Als dat is wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:27:
Teamikke men moet je gpu-blokken enkele topics geleden hebben aangewezen, laat eens zien..
Euhmm.. Kun je mss wat duidelijker zijn? Ik heb op het moment geen GPU-blokje. Die komt vandaag aan als 't goed is _/-\o_ Samen met mijn chipsetblok. Ik heb nog wel een 6600GT AGP GPU blok liggen als je die bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Weet er iemand een goed idee om perfect ronde 120mm gaten in metaal (zijpaneel van een kast) te krijgen. Ik weet voor hout bestaan er van die makkelijke opzetstukjes voor op een boormachine, maar zoiets bestaat bestaat volgens mij niet voor metaal, of wel??

Ik denk dat er maar twee manieren zijn. De ene is de decoupeerzaag de ander volgens mij een dremel.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Kan beide. Met een decoupeerzaag moet je wel aardig ervaring hebben. Altijd binnen de lijnen blijven en dan met een ronde vijl de rest doen. Het resultaat is prachtig. Met een dremel kan ook maar zelfde verhaal. Binnen de lijnen en vijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Perfect rond gaat nooit :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zeker wel alleen niet met gemak en met deze gereedschappen.

offtopic:
Waarom moet je altijd het laatste woord hebben? Oplossing wordt gegeven en de reactie voegt verder niks toe. Daarom staat het ook tussen tags maar wat is dan het nut 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En de FAQ van CME natuurlijk: Blowholes maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Er bestaan toch wel van die opzetstukken? iig hebben wij ze volgens mij wel.
Het duurt wel lang voordat je erdoor bent. Je moet alleen nog veilen want de randjes zijn een beetje scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

TEAMIKKE schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:31:
Zeker wel alleen niet met gemak en met deze gereedschappen.

offtopic:
Waarom moet je altijd het laatste woord hebben? Oplossing wordt gegeven en de reactie voegt verder niks toe. Daarom staat het ook tussen tags maar wat is dan het nut 8)7
lma , er staat in bold aangegeven : perfect, ik doelde daar op. Je kan met een decoupeerzaag/handzaag etc geen perfect rond gat maken.

offtopic:
En laatste woord? Ik voeg (helaas voor je ;() wel iets toe :O

Geen zin om hier een flame war oid te gaan starten, dus daarom back ot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nope en daarom gebruik je ook een vijl. Maar goed, zal er niet op ingaan verder. ShaquilleMoreno kan nu iig aan de gang :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Perfect bestaat misschien toch wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/89417.jpg

Beetje duur alleen :'(
Nu nog kijken of er de juiste maat te vinden is en voor een beetje minder Eurotjes.
Misschien is zo'n soort (beetje fijner) te huren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Blowhole discussie: [Dremel] Goede blowhole?

Zolang je maar heeeel rustig met de dremel aan het werk gaat zonder haast, dan kan je 'm bijna goed rond krijgen. Het ligt er maar net aan hoeveel geduld je er voor hebt en de nawerking.

Verder wacht ik nog steeds op m'n fans voordat ik uberhaubt verder kan, radiator moet ook op de fans te komen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:49:
Perfect bestaat misschien toch wel :)

[afbeelding]

Beetje duur alleen :'(
Nu nog kijken of er de juiste maat te vinden is en voor een beetje minder Eurotjes.
Misschien is zo'n soort (beetje fijner) te huren :*)
En jij denkt dat je dan een mooi resultaat krijgt in metaal...
Dat ziet er eerder uit als een houtzaag... metaalzagen hebben fijnere tanden.
Ik denk dat je daar je case alleen maar mee beschadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Het is ook niet echt een serieuze optie.

Het gaat bijna zo goed als zeker een decoupeerzaag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Mijn ervaring is ook,
Eerst dremelen, daarna met vijltje met een bolling aan een zijde (het meeste werk dus) mooi en met veel geduld aan de gang.
Erna is een zo goed als perfect resultaat mogelijk.
Al doende leert men. :)

Ben nu trouwens een eigen blokje voor de southbridge aan het maken.
Als dat goed lukt, ga ik zo heel moederbord in circuit brengen.

[ Voor 31% gewijzigd door JohnB op 01-05-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/wc/case1.jpg

En ? :P

Ben er zelf nog niet echt tevreden over het resultaat, moet duidelijk even gereedschap aanschaffen want met een dremel alleen lukt het niet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/wc/top3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerd uitgezaagd :+

Je moet de radgril volgen en niet die fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd... Nu je het zegt :D

Kan ik toch die lelijke randen wegwerken aangezien het allemaal bijna recht verloopt...

Zou alleen nog even een testvoeding moeten pakken, even het geluid horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Zjemm

...

op de site van dangerden stonden volgens mij filmpjes waarin ook gaten gemaakt werken met iets als een 7-gaten boor (alleen dan een 120 mm variant) en dat ging allemaal heel goed en vlot. deze hadden ook nog redelijk grote zaag tanden op de boor zitten.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect rond bestaat niet.. alleen theoretisch.. Hetzelfde dat perfect bol niet bestaat, nasa heeft wel een poging gedaan en is aardig gelukt bolletje was zo groot als een knikker. als het dezelfde grootte als de aarde zou hebben zou het maar een afwijking hebben van 1-10M. Redelijk rond dus :P maar niet perfect :P Maar als je met zo'n afwijking je blowholes zaagt ben je goed bezig xD

Nog wat zinnige informatie:
In de TS staat dat het water zo snel loopt als dat dat in de kleinste doorgaan van je WC-setup doet. Dit is absoluut niet waar, ik geloof in dit topic te hebben gelezen dat iemand er zelfs een modelletje bij had bedacht. Kunnen we dit alsjeblieft ff aanpassen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:02:
Nog wat zinnige informatie:
In de TS staat dat het water zo snel loopt als dat dat in de kleinste doorgaan van je WC-setup doet. Dit is absoluut niet waar, ik geloof in dit topic te hebben gelezen dat iemand er zelfs een modelletje bij had bedacht. Kunnen we dit alsjeblieft ff aanpassen?
Wat bedoel je precies met loopt?

Met WCen spreek je volgens mij over Flow en Pressure (correct me if i'm wrong)

Flow is binnen een circuit gelijk, terwijl pressure kan verschillen, afhankelijk van je meetpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wet van Bernoulli en de continuïteitswet:

Stel je pompje pompt het water rond met 1,6 m/s met een druk van 3,6 bar door 'n buis van 0,01 meter. Deze buis wordt versmald naar een buis van 0,005 meter, dan gebeurd het volgende:

(wet van bernoulli:)
p1 + (1/2)r * (v1)² = p2 + (1/2)r * (v2)²

(continuïteitswet:)
A1 * v1 = A2 * v2

p= vloeistofdruk
r= dichtheid van de vloeistof
v= stroomsnelheid
a= doorstroomoppervlakte

De diameter van de buis wordt van 0,01 naar 0,005 dus 2 keer zo klein, en het doorstroomoppervlak wordt dus (ongeveer) 6 keer zo klein.
De doorstroomsnelheid wordt dan 6 keer zo groot:
1,6 * 6 = 9,6 m/s

Hierna kunnen we ook de druk uitrekenen, de dichtheid van water is 0,998*10³:
3,6 * 10^5 + ( (1/2*0,998*10³) * 1,6²) = p2 + ( (1/2*0,998*10³) * 9,6² )

p2 is dan 3.15 * 10^5 == 3.15 bar

Ja, dit is 'n natuurkundige berekening en dus alleen 'n benadering van de werkelijkheid, maar het is 'n benadering die onderbouwd is met weet ik hoeveel proefschriften en bla bla bla.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het water niet zo traag stroomt als het component met de kleinste aansluiting in je setup, de druk in de kleinere aansluiting daalt en de doorstroomsnelheid wordt groter, na de kleinere aansluiting (en misschien kleinere slang) wordt de druk weer groter en doorstroomsnelheid weer kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige informatie tussen de prestaties tussen deze 3 radiators?

- Black Ice Extreme II (2x 120mm) of Extreme III (3x120mm)
- Black Ice Steath GT 240 of 360
- Black Ice Steath Extreme 240 of 360

En dan zijn er van deze nog X-Flow versies van uit.

Zelf twijfel ik tussen ofwel de extreme II (2x120mm) of de Steath GT 360.
De ene heeft een dual row cooling row en andere heeft 3x120mm fans dus meer ruimte om koelen en minder weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
@nizzle weet je nog waarom we het over druk en doorstroomsnelheid hadden?

@Tempster

Ik kan je wel verwijzen naar het Xtreme systems forum, daar is een draadje mbt waar verschillende Rads getest zijn.

Maar volgens mij kan je je beter afvragen waar heb je ruimte voor, de Stealth is 3 cm dik en de GT Extreme 5,5

Wat ik je in iedergeval kan vertellen dat de GT Stealth ook een double pass gebruikt en dat die qua koeling gelijk/beter presteert dan een Extreem van gelijke grote.

De GT Extreme is dan weer slag beter dan de GT Stealth, maar overal(en afhankelijk van de loop) is het verschil maar enkele graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:08:
Mijn GPU 1A-VGA Block is minder gaan presteren, mijn 6800gt bleef goed koel met dit blok. Nu ik een 7600gt heb merk ik wat wanprestaties en kijk nu naar een goed blok ter vervanging. Heeft iemand wat ideeen?
DJ-Promo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:22:
Teamikke die blokken zien er super uit.
Als ik andere hardware heb en dus ook andere blokken nodig heb ga ik ook voor die met die prachtige top.
TEAMIKKE schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:57:
[...]

Zijn super dingen :) Relatief goedkoop, mooi en ze doen het ook nog eens goed :)
Mijn vraag dus, wat is een goed 7600gt blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wil je fullcover of niet? Alphacool maakt goede blokjes en goedkoop dus daar zou je gewoon eens kunnen kijken. Ze doen het allemaal wel goed. Dus kies gewoon een leuke uit en als je zeker wilt zijn post je hier nog ff een keer. Ik heb het zelf niet zo met plexie-top's maar een ander heeft er geen problemen mee dus je moet zelf ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:49:
Iemand enige informatie tussen de prestaties tussen deze 3 radiators?

- Black Ice Extreme II (2x 120mm) of Extreme III (3x120mm)
- Black Ice Steath GT 240 of 360
- Black Ice Steath Extreme 240 of 360

En dan zijn er van deze nog X-Flow versies van uit.

Zelf twijfel ik tussen ofwel de extreme II (2x120mm) of de Steath GT 360.
De ene heeft een dual row cooling row en andere heeft 3x120mm fans dus meer ruimte om koelen en minder weerstand.
De Xflow heeft een ander ingangspunt dan uitgangspunt.
In zit boven (of onder, wat jij wil) en de uit (of in) aan de andere kant, deze is gebaseerd op de stealth serie.

stealth GT is de normale stealth. Deze is dunner dan de BIX maar heeft veel meer oppervlakte, hij heeft dus meer vinnen tussen de lamellen.
De stealth Extreme is het zelfde als de stealth GT alleen dikker en dus beter.
Zie het als de BIP en de BIX alleen dan in een nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fullcoverblock laat ik maar liggen, ben aus dahr een blok tegen gekomen en heb het in het bestellingsproces gezet.

Een Alphacool NexXxoS GP3X-N, even wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga mijn X1900XT en E6600 koelen en overklokken (lees:3.6Ghz cpu)

wat raden jullie mij aan de: -mora 2 zonder fans

OF

-240MM met 2 noctula fans @7V ?

graag uitleg bij adviesen :) Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op demi-water van de suup of freezinghardware na, wat is het kant & klare product wat zo'n beetje alles doet als waterzijnde in een WC-setup? Ja ik weet vrij eenvoudige vraag, maar ik weet bij god niet hoeveel antikoelvloeistof of anti-corrosorie erbij moet met demiwater.. het liefst haal ik een kant & klaar product wat over het algemeen wel goed doet...

Overigens heb ik dat dangerden blokje maar weggeflikkerd, is van binnenin ook helemaal aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
....
Om antwoord te geven op je vraag: Innovatek heeft een kant en klare, te koop bij FreezingHW.

Maar ik vind het wel eng hoor, wat je daar typt.
Je koopt de niet klare versie, Innovatek Protect Pro (ik zweer er bij, tegen alg/corrosie en zelfs met kraanwater te mengen), er staat netjes op:
1 deel Innovatek Protect Pro, 4 delen water (gedestileerd is het beste, zit niks meer in, bij demi zijn alleen de mineralen er uit).
Dus 250ml spul met 1 liter water.
Wat is daar nu moeilijk aan? Je moet wel iets durven hoor ;)

Het fijne van die innovatek (alleen de pro versie) is dat je er ook kraanwater bij kan doen.
Ik doe dat niet, maar mocht mn setup ooit lek raken, mocht er iets gebeuren, kan er ik wel tijdelijk kraanwater bij doen zonder bang te zijn.

kant en klaar:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1395&c=93

mengen:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1965&c=93
(is ook goedkoper, voor 9 euro in totaal (8.50 spul, 0.50 destiwater 1 liter) heb je nu 1.25liter.
Is meestal wel genoeg voor een normale setup met redelijk groot reservoir

[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 03-05-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me verder niet zo verdiept op het type water dat je setup ingaat, dus vandaar mijn vraag :P

Mijn set was goed blauwe algen aan het spuwen vorige week, dus daarom dat ik nu een beetje voorzichtig ben met de keus van het water. Tenslotte is het de bedoeling dat het systeem straks, 24/7 gaat draaien oc'ed en wel :P

Ik heb tevens ook zitten kijken naar extra pushin dingen, flowmeters ( met geluid oid ) en rare is dat ze die slangen maar per meter kopen... Had liever iets gehad van een paar meter dat je het bijv buiten neer kan leggen :+ Maar dat is denk ik teveel voor de enheim pomp die ik heb.

Die fans overigens uit die grill, doen het prima op 12V. Je hoort ze echt bijna niet gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:07:
en rare is dat ze die slangen maar per meter kopen... Had liever iets gehad van een paar meter dat je het bijv buiten neer kan leggen :+ Maar dat is denk ik teveel voor de enheim pomp die ik heb.
:+
Je kan ze maar per meter kopen, wil niet zeggen dat als jij daar 11 in typt en op "in de winkelmand gooien" drukt, dat je dan 11 x 1M krijgt :D
Dan krijg je 1x11M
Je kan alleen niet los 20cm oid bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:10:
Een fullcoverblock laat ik maar liggen, ben aus dahr een blok tegen gekomen en heb het in het bestellingsproces gezet.

Een Alphacool NexXxoS GP3X-N, even wachten..
Ziet er prima uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort zou ik mijn EK NB-WC blokje dat ik van Demon_Eyez heb gekocht willen monteren op mijn DFI Ultra-D.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/1514_0.jpg

Nu vraag ik aan jullie effe hoe jullie de verbinding tussen het NB-blokje en mijn grafische kaart zouden maken waar nu reeds 2 haakse koppelingen opzitten.
- doe ik de verbinding graka haaks / NB haaks, kort en quasi rechtdoor met een lichte bocht ,... ziet er mogelijk uit
of
- graka haaks / NB recht omhoog en zo dus met een lus naar de haakse koppeling gaan van mijn graka,.. misschien risico op knikken van de slang :?

Ik gebruik 10/8mm slangen.
Hieronder een schetsje hoe ik de verbinding zou willen maken. De andere aansluiting op mijn NB-blokje komt van mijn Cpu.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4610/dfinbmb5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Jongens, ik heb een probleem. Dat probleem heeft te maken met de waterflow van m'n Reserator 2, er is namelijk geen sprake van geen waterflow. :+ Ik heb het vermeldt in het Zalman Reserator Deel 2,
ik hoop dat jullie en vooral Roamor deze post willen kijken (Roamor omdat hij me eerder heeft geholpen :P).

Opgelost, volledig horizontaal gekanteld terwijl ik m'n vinger op het luchtgat hield. Wel iets verder schuingehouden dan de toegestane 70 graden dus. :+ Thanks anyhow ppl! O-)

[ Voor 16% gewijzigd door m0nkey op 04-05-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:07:
Ik heb me verder niet zo verdiept op het type water dat je setup ingaat, dus vandaar mijn vraag :P

Mijn set was goed blauwe algen aan het spuwen vorige week, dus daarom dat ik nu een beetje voorzichtig ben met de keus van het water. Tenslotte is het de bedoeling dat het systeem straks, 24/7 gaat draaien oc'ed en wel :P

Ik heb tevens ook zitten kijken naar extra pushin dingen, flowmeters ( met geluid oid ) en rare is dat ze die slangen maar per meter kopen... Had liever iets gehad van een paar meter dat je het bijv buiten neer kan leggen :+ Maar dat is denk ik teveel voor de enheim pomp die ik heb.

Die fans overigens uit die grill, doen het prima op 12V. Je hoort ze echt bijna niet gewoon :)
Misschien dat waarmee ik draai iets voor je is. Ik draai met 50% gedestileerd water en de andere 50% is koelvloeistof van de Halfords. Die koelvloeistof beschermt tegen corrosie en tegen algen. Draaien met allu en koper is daarmee ook geen enkel probleem. De koelvloeistof is iets van 5 euro per liter. Ik heb dat spul nu een paar maanden in mijn setup zitten en ik blijf er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb gedistileert water van de gamma (75 cent per liter ofzo, destijds 5 flessen gekocht :P) + een groen goedje (uv enzo) erbij.

Nog nooit last van alg gehad, mn setup is dus wel volledig koper. (dd maze4, maze dfi, tdx copper &heatercore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:35:
Binnenkort zou ik mijn EK NB-WC blokje dat ik van Daemon_Eyez heb gekocht willen monteren op mijn DFI Ultra-D.

[afbeelding]

[afbeelding]
FF een vraagje...: wil je gewoon alles watergekoeld hebben? of gaat het meer om stilte & temps?

In dat laatste geval zou ik lekker een Thermalright HR-05-SLI (oid) ervoor in de plaats nemen..; ten eerste houdt deze je chipset koeler dan waterkoeling, ten 2e is het minder belasting voor je pomp & je algehele temperatuur, en als laatste hoef je niet je hele systeem te demonteren & drainen (..tenzij je dat leuk vindt natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.. ;) ).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Leuke koeler idd... kijk daar zit ie:
Afbeeldingslocatie: http://www.night-modders.com/modules/PNphpBB2/pliki/imgp1299.jpg
Boven de gpu... (niet mijn systeem, gewoon random van google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
ixl85 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:37:
Leuke koeler idd... kijk daar zit ie:
[afbeelding]
Boven de gpu... (niet mijn systeem, gewoon random van google)
;)
Afbeeldingslocatie: http://img17.imagevenue.com/loc842/th_80570_Close_up_122_842lo.JPG

Ik had er toen ook nog een 80mm fan op zitten, maar dat was meer voor wat extra koeling voor de mosfets van de videokaart. Met- of zonder fan scheelt ongeveer 3 graden in je chipset-temp, maar mét fan moet je wel weer je moederbord uit de behuizing halen, want de meegeleverde pinnetjes waarmee je de de koeler monteert zijn net niet/wel sterk genoeg om de koeler met fan te dragen, dus moet je metalen boutjes gebruiken - of je kast nooit meer bewegen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

rabor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:30:
[...]
FF een vraagje...: wil je gewoon alles watergekoeld hebben? of gaat het meer om stilte & temps?

In dat laatste geval zou ik lekker een Thermalright HR-05-SLI (oid) ervoor in de plaats nemen..; ten eerste houdt deze je chipset koeler dan waterkoeling, ten 2e is het minder belasting voor je pomp & je algehele temperatuur, en als laatste hoef je niet je hele systeem te demonteren & drainen (..tenzij je dat leuk vindt natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.. ;) ).
Fout, mijn chipset zit nu op water met temps van 26 graden .. Beter van de 40 ~ 45 van een lucht koeler.. Ben niet bekend met de Thermalright, maar ik gok dat de temps ongeveer gelijk liggen. (Met water)

[ Voor 5% gewijzigd door sky- op 04-05-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
k8skaaay schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:20:
[...]

Fout, mijn chipset zit nu op water met temps van 26 graden .. Beter van de 40 ~ 45 van een lucht koeler.. Ben niet bekend met de Thermalright, maar ik gok dat de temps ongeveer gelijk liggen. (Met water)
ok, maar in mijn geval - in de setup van het plaatje heb ik wel 6 verschillende oplossingen geprobeerd voor de chipset - koelde de Thermalright beter dan datzelfde EK-blokje.. dus dan is het gewoon 'zonde' om er een w-koelblokje tussen te hebben zitten die je totale temperatuur omhoog gooit.

Maargoed het zijn maar ideeën.. niet iedereen staat te springen om z'n waterkoeling te drainen.. :S

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rabor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:32:
[...]
ok, maar in mijn geval - in de setup van het plaatje heb ik wel 6 verschillende oplossingen geprobeerd voor de chipset - koelde de Thermalright beter dan datzelfde EK-blokje.. dus dan is het gewoon 'zonde' om er een w-koelblokje tussen te hebben zitten die je totale temperatuur omhoog gooit.

Maargoed het zijn maar ideeën.. niet iedereen staat te springen om z'n waterkoeling te drainen.. :S
Ben ik het mee eens.
Als je het passief kan doen met goede temps, waarom dan moeilijk doen?

En over die fan: Tja, voor die 3 graden zou ik er geen willen (fan er op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand eigenlijk ervaring met de EK wave CPU blokken?
Zit er naar te kijken en zien er wel netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vreemd trouwens dat er op de Alphacool website een blok staat (al een lange tijd) maar geen info:

http://www.alphacool.de/p...er-socket-775-(inte/.html

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/4540_0.jpg

Hij is er voor meerdere sockets, vreemd vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ze hebben dit soort dingen wel vaker met verschillende versies van blokken. Dan zetten ze hetzelfde verhaal er niet weer bij maar aangezien dit een nieuw product is snap ik het ook niet echt:P Sowiezo niet een hele nette website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
rabor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:32:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je WC een hoop gedoe vind, maar dat EK blok werkt super.
Als jouw Thermalright luchtkoeler de temps lager houden dan dat EK waterblok dan heb je de laatste brak gemonteerd oid

Ik heb ook dat bord gehad:
Stock koeler 55 graden onder full load
EK blok 32 onder full load

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:30:
[...]

Stilte ,.. daar draait het hier bij mij om. Dat de temp van de NB hiermee lager komt is mooi meegenomen,.. het is eigenlijk ook wel een beetje het 2de doel.
Een wat betreft de temps van mijn gehele systeem en de belasting die het op mijn pomp zal geven .... daar maak ik mij sinds ik een Laing pompje heb zitten absoluut geen zorgen meer in.
Het blokje heb ik al,.. het is een high-flow type en mijn temps,.. die komen nergens stressed boven de 35gr. uit,.. wat watergekoeld is tenminste,.. ook niet met dit wat warmere weer ;)
Ik denk dus niet dat de koeling van mijn NB daar veel verandering zal in brengen.

Tja en uitbouwen en drainen,.. als het moet dan moet het dan maar hé,.... is eigenlijk wel nog eens leuk ook :Y
Demon_Eyez schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:01:

Ooow dat wordt een leuk vooruitzicht :)

Demon .... check the pic eens wat terug,.. hoe maak ik best de verbinding tussen mijn EK en graka-blokje :?
Ik veronderstel dat de aansluitingen van het EK-blokje best onderaan komen zeker zoals ik al schetste in de pic. :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga mijn X1900XT en E6600 koelen en overklokken (lees:3.6Ghz cpu)

wat raden jullie mij aan de:

-mora 2 zonder fans

OF

-240MM met 2 noctula fans @7V ?

graag uitleg bij adviesen :) Alvast bedankt :)
waarom beantwoorden jullie mijn vraag niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Omdat het moeilijk antwoord geven is. ;) De Mora is met name een optie als je voor stilte wilt gaan, niet als je veel controle wilt hebben over je setup, omdat er geen fans op kunnen.

240mm wat? Er zit nogal een verschil in de verschillende rads namelijk. Ik zou gaan (indien je wilt OC'en) voor de laatste optie gaan icm met een fancontroller. Daarmee kun je voor stilte gaan als je dat wilt, maar genoeg ruimte overhouden om te overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Ooow dat wordt een leuk vooruitzicht :)

Demon .... check the pic eens wat terug,.. hoe maak ik best de verbinding tussen mijn EK en graka-blokje :?
Ik veronderstel dat de aansluitingen van het EK-blokje best onderaan komen zeker zoals ik al schetste in de pic. :?
Je schets klopt. Ik zou gewoon even kijken wat het makkelijkst is door een beetje in te schatten hoe je slang loopt, probeer het even uit zonder alles direct weer helemaal vast te maken. Denk opzich dat je beide opties kan doen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:00:
[...]

waarom beantwoorden jullie mijn vraag niet ?
Je kan op die mora ook fans maken als je wil...
Kan je die pakken in als het echt nodig is in de zomer er 1 of 2 fans op zetten.

Verder weet ik het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Noctua is net zo stil (klein beetje meer mss maar ook onhoorbaar iig). Ik zou ook voor het laatste gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk meer een vraag op een ander topic. Maar k zal eerst hier eens vragen.

Ik zie bij een winkel de eheim pomp 1048 staan maar die staat op 2 versies 220V of 230V ceramic ball baering. Welke moet ik nemen? Ik ben van België en het elektriciteitsnet is er 220V volgens mij.

Maakt dit eigenlijk wel uit. K weet nie echt veel van elektriciteit dus k zou liefst nie mijnen eigenboel willen opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:12
220 is op veel plaatsen 230(soms zelfs 240 dachtik), op 1 of andere manier schijnt dit efficienter te genereren te zijn.
Volgens mij moet het niet veel uit maken, maar ik kan er naast zitten.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kan de 230 ook niet op 220?
Ik weet niet in wat voor een winkel jij die pomp ziet staan, ik denk een tuinder/dierenzaak...
maar die kunnen je dat toch wel vertellen... Als het fout gaat moet je van te voren zeggen dat het dan onder de garantie moet vallen (als de winkelier je verkeerd informeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t zit zo ik mailde naar een winkel of ze de eheim 1048 op voorrraad hadden en zij zijden ja beide toestellen. De welke wil je? De 220 of 230 all ceramic ball bearing.

K heb nu de 230 genomen. Tis ook degene die ze blijkbaar bij ander online shops verkopen.

T'is een engelse shop by the way en verkopen zowat alles wat ik nodig heb.

http://www.specialtech.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:21:
[...]

Je schets klopt. Ik zou gewoon even kijken wat het makkelijkst is door een beetje in te schatten hoe je slang loopt, probeer het even uit zonder alles direct weer helemaal vast te maken. Denk opzich dat je beide opties kan doen.
Ik denk dat ik de verbinding het kortst ga houden dus haaks / haaks ... zo hoef ik mij geen extra koppelingen te bestellen ... ik heb nl. nog 1 rechte en 1 haakse liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Demon_Eyez schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je WC een hoop gedoe vind, maar dat EK blok werkt super.
Als jouw Thermalright luchtkoeler de temps lager houden dan dat EK waterblok dan heb je de laatste brak gemonteerd oid

De chipset op mijn DFI Expert werd idd ook rond de 32/33 graden met dat EK-blokje (34 met de DD Maze4 voor DFI), maar met die Thermalright bleef hij op de 30 steken.. flink ge-oc-ed.., vandaar..

Verder vind ik WC niet zo'n gedoe hoor.. nu na 4+ jaar waterkoeling heb ik wel in de smiezen hoe ik een efficient WC-systeempje moet maken zonder daarna al te veel onderhoud enz.. maargoed, ik geef alleen maar aan dat er ook andere mogelijkheden zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:32:
Iemand eigenlijk ervaring met de EK wave CPU blokken?
Zit er naar te kijken en zien er wel netjes uit :)
M'n WC-systeempje is ondertussen alweer anders dan het fotootje, maar ik gebruik voorlopig nog steeds alleen EK blokken waaronder deze Wave Acetal..:

Afbeeldingslocatie: http://img103.imagevenue.com/loc647/th_11243_EK_Close_up_122_647lo.jpg

Danger Den junkie af.. voorlopig.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies het blok waar ik naar zit te kijken :)

Wat heb je als pomp? Heb zelf een BIX II + een DCC plus...
Temps beetje oke met dat ding? Of is het meer voor een high flow setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
rabor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:12:
[...]

M'n WC-systeempje is ondertussen alweer anders dan het fotootje, maar ik gebruik voorlopig nog steeds alleen EK blokken waaronder deze Wave Acetal..:

[afbeelding]
He, ik zie dat je ook een Commando hebt. Maar waarom koel je je mosfets niet?? En dat terwijl EK juist zo'n mooi setje heeft voor de Commando:

http://www.aquatuning.de/...ommando-Set---Acetal.html

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Zjemm

...

als ik naar die prijs kijk van dat setje snap ik wel waarom hij die niet heeft :P maar wel mooi spul.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
albatross schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:28:
[...]

He, ik zie dat je ook een Commando hebt. Maar waarom koel je je mosfets niet?? En dat terwijl EK juist zo'n mooi setje heeft voor de Commando:

http://www.aquatuning.de/...ommando-Set---Acetal.html
Als je daar een paar passieve blokjes op zet is het ook goed... Ik vind die dingen echt onzin.
geld verspilling en flow+ruimte verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Helemaal mee eens, die extra jungle aan slangen en de prijs heeft alleen maar nadelige gevolgen voor de flow en prestaties.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
ixl85 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:23:
[...]

Als je daar een paar passieve blokjes op zet is het ook goed... Ik vind die dingen echt onzin.
geld verspilling en flow+ruimte verspilling.
Interessante benadering. Alleen laten die mosfets zich rechts van de CPU maar moeilijk van een passief blokje voorzien; ze zijn namelijk 7x7mm in grootte. Het is wel 8-phase, overigens, dus ze zouden per mosfet best eens een stuk koeler kunnen zijn in de praktijk dan een 'gewoon' setje.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik had m'n zinnen gezet op een zwarte Sunbeam Rheobus fancontroller, maar nu ben ik al meer dan een week aan het zoeken en kan hem maar nergens vinden. Overal alleen de grijze leverbaar. Ik heb zelfs al een Revoltec Rheobus binnen gekregen omdat ik simpel deze verkeerde had besteld. Ik zag Rheobus staan en heb gelijk besteld zonder goed verder te kijken. Ik wist helemaal niet dat Revoltec ook de Rheobus fancontrollers maakte. Lekker verwarrend. Teruggestuurd richting afzender dus nog steeds geen fancontroller.

Wie weet waar ze de zwarte nog verkopen? (Niet cd-romland in Breda want die versturen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een Rheobus in je PC wil zetten hou je toch een 5,25" plaatje over. Het mooiste in mijn mening is de Rheobus gewoon in zo'n plaatje te modden, maakt het ook gelijk niet meer uit welke kleur ie heeft.

Gewoon ff goed meten en 8 gaatjes boren, meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Tja das inderdaad mogelijk. Goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik hou nogal van een simpele en strakke kast. Vandaar ook mijn 2 controllers op die manier gemod. Ook nog de DVD gestealth met zo'n plaatje. Met fancontrollers en DVD spelers zie je altijd kleur verschil ook al koop je een zwarte, op deze manier past het perfect bij de rest van de kast.

Je bent er wel ff mee bezig om het goed te krijgen maar het resultaat is super.

Op het volgende plaatje is goed te zien hoe het dan wordt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f079cc2e78f6e16bd7a045cb175831ae/thumb.jpg

Edit: Kan ook nog wel ff vertellen hoe het makkelijk te maken is.

Haal de hele fancontroller uit elkaar zodat je het orginele plaatje van de controller over houd. Zaag de 2 zijkanten er vanaf zodat je alleen het frontje over houd met de 8 gaten. Schuur de randen van het frontje iets op zodat ie past in het frontje van je kast. Dan alleen nog de 8 gaten door boren en de boel weer in elkaar zetten met het nieuwe plaatje.

Door het oude plaatje van de fancontroller te gebruiken hoef je ook niet te meten maar kan je gewoon boren door de 8 gaten. Op die manier krijg je een prima resultaat. Het oude metaal van de controller heb je dan toch niet meer nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Mooi gedaan, maar even iets anders.

Even een klacht over Aquatuning.de
Pas geleden heb ik mijn spulletjes aangeschaft bij ze, maar ze hebben me wel teleurgesteld. Ik had namelijk een ook CPU blokje besteld met een verkeerde fitting. Ik heb ze daarna gemaild of ik het retour kan sturen, maar tot op heden geen enkele reactie gehad, ondanks dat ik ze zelfs een tweede mail had gestuurd en we ondertussen al een kleine twee weken verder zijn.

Ondertussen is het al opgelost met een verloopstukje naar een andere maat dus hij hoeft niet meer retour, maar dat weten zij niet.

Waarom ik dit schrijf is omdat jullie deze site aanraden. Een bedrijf met zo'n service is niet het vermelden waard op jullie site lijkt mij. Maar ik kan natuurlijk de enigste zijn en hebben andere mensen zoiets ook gehad en is dit wel naar behoren opgelost.

ps dit bericht is natuurlijk niet speciaal voor PilatuS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:18:
Precies het blok waar ik naar zit te kijken :)

Wat heb je als pomp? Heb zelf een BIX II + een DCC plus...
Temps beetje oke met dat ding? Of is het meer voor een high flow setup?
Ik gebruik ook een BI Extreme II, maar dan met een Laing D5-38/810N (alles 1/2") en de temps zijn perfect; bij normaal gebruik: kamertemperatuur plus ongeveer 2 graden, load: 44C max. (= 12 uur Orthos, Blend, priority 10, met een E6700 @ 9x432 & een ge-ocde 7900GTX in de loop. De fans op m'n rad (Papst 4412 FGL) staan dan op minder dan halve kracht, maar m'n rad hangt dan wel weer buiten - aan de achterkant van de behuizing.)

Dus behoorlijk highflow & goeie temps.. pomp staat trouwens op standje 4, wat hetzelfde is als het vermogen van jouw DCC+.
albatross schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:28:

Ik had ze een tijdje terug al overwogen, maar ik zie er ook het nut niet echt van in.. ik wil nl de temps van m'n cpu & gpu juist zo laag mogelijk houden.

Volgens mij zijn die EK-blokjes ook zo snel na de release van de Commando op de markt gekomen omdat bij het overgrote deel van de Commando's de heatpipes ietsie krom zijn, waardoor er dus geen goed contact wordt gemaakt met de chipsets en/of de mosfets..

Ook mijn bordje had daar dus last van:

Afbeeldingslocatie: http://img121.imagevenue.com/loc203/th_36890_Heatsink1_122_203lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img16.imagevenue.com/loc244/th_36945_Chip1_122_244lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img155.imagevenue.com/loc269/th_37040_Heatsink2_122_269lo.jpg

Eerst was de MB-temperatuur in de BIOS rond de 45 graden. Maar nadat ik de heatpipe weer 'recht' had gemaakt & er wat AS5 tussen had gedaan ipv die stopverf was de MB-temp alweer gedaald naar 35C. En nu met een 40mm Akasa fannetje gemonteerd op de koelribben van de 965-heatsink (blazen) schommelt de MB-temp tussen 26-27C.. prima zo dus ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de uitgebreide info rabor _/-\o_

Ga dat blokje halen zodra ik mn nieuwe pc besteld heb :)
Dr komt waarschijnlijk een 8800GTS in, maar twijfel beetje of ik die wel in de loop wil meenemen...
Aardige heethoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ach dan koelt de rest 2 graden op, so what ;) Stilte is ook heel wat waard toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik ben dus ook geprikkeld en wil watercooling toepassen.
Heb al veel gelezen hier en heb daaruit deze lijst kunnen toveren ;):

Black ICE GT Stealth III 3x120mm 79,50 EUR
Laing DDC-Pump 12V Ultra AGB 109,75 EUR
SwiftTech Storm Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper, 50.8 Mm X 76.2 Mm 87 EUR

De slangen ben ik nog niet uit, weet wel dat het tygon type worden... hoeveel mm raden jullie aan?.
De pomp en rad heef standaard G1/4 aansluitingen, de CPU blok 3/8 en 1/2.
is het verplicht die grote 10-12mm slangen te gebruiken?! Wil ze namelijk liever niet gebruiken ( lees: vind ze te groot ).

VGA blok is ook nog niet gekozen aangezien de videokaart nog gekocht moet worden,
het zal oogst waarschijnlijk een GF8800(GTX) worden. GPU blok kan dus later nog worden aangeschaft.

NB chipset wordt niet gekoeld aangezien die al voorzien is van een heatpipe die ik liever niet sloop ivm garantie.
Bij de CPU blok specs staat dat het "socket 775 (Pentium® 4 "Prescott")" geschikt is, kan het echter ook voor een C2D ( ik denk zelf van wel :P )?

Wat moet het dus uiteindelijk koelen ? >>:

- C2D E6600 overclocked op minimaal 3.5Ghz later een Quad Core
- GF8800

Setup is dus vooral bedooeld voor goede 24/7 overclocking en wil er nog de komende jaren mee doen.

Als laatste wil ik nog wel melden dat ik het setup nu wel beetje aan de dure kant vind,
als er alternatieven zijn die goedkoper zijn houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Had net een paar dagen mijn systeem draaien, drupt er koelvloeistof uit de radiator, net langs mijn X1900XTX op de bodem van de kast! Snel het hele systeem leeg laten lopen en de radiator losgekoppeld. Wat bleek nou; de (bijgeleverde) schroeven waarmee de radiator vast zat aan de bovenkant van de kast zijn te lang! Ze gingen een klein stukje de radiator in. Hierdoor heb ik twee kleine gaatjes "geboord" :P

Radiator teruggestuurd naar Freezinghardware, waar zij duidelijk mijn fout ontdekten |:(. Ze proberen om via de leverancier een nieuwe te krijgen. Zo niet dan wordt het een dure radiator voor mij.

Op het moment draait een Thermaltake fan op een enkele radiator van de BigWater met 2500 RPM! Niet echt stil en mijn systeem is er niet bepaald koeler op geworden. Alle temperaturen zijn ca. 5°C gestegen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 08-05-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Me_Again schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:44:
Had net een paar dagen mijn systeem draaien, drupt er koelvloeistof uit de radiator, net langs mijn X1900XTX op de bodem van de kast! Snel het hele systeem leeg laten lopen en de radiator losgekoppeld. Wat bleek nou; de (bijgeleverde) schroeven waarmee de radiator vast zat aan de bovenkant van de kast zijn te lang! Ze gingen een klein stukje de radiator in. Hierdoor heb ik twee kleine gaatjes "geboord" :P

Radiator teruggestuurd naar Freezinghardware, waar zij duidelijk mijn fout ontdekten |:(. Ze proberen om via de leverancier een nieuwe te krijgen. Zo niet dan wordt het een dure radiator voor mij.

Op het moment draait een Thermaltake fan op een enkele radiator van de BigWater met 2500 RPM! Niet echt stil en mijn systeem is er niet bepaald koeler op geworden. Alle temperaturen zijn ca. 5°C gestegen 8)
Als ik me niet vergis zit erbij iedere rad. een briefje waar duidelijk op word gezegt dat je op moet letten met schroeven.
Heb nu 3 rads gehad en bij iedere zat een achtung of warning. Ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
MacBreQ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:39:

SwiftTech Storm Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper, 50.8 Mm X 76.2 Mm 87 EUR

De slangen ben ik nog niet uit, weet wel dat het tygon type worden... hoeveel mm raden jullie aan?.
De pomp en rad heef standaard G1/4 aansluitingen, de CPU blok 3/8 en 1/2.
is het verplicht die grote 10-12mm slangen te gebruiken?! Wil ze namelijk liever niet gebruiken ( lees: vind ze te groot ).

VGA blok is ook nog niet gekozen aangezien de videokaart nog gekocht moet worden,
het zal oogst waarschijnlijk een GF8800(GTX) worden. GPU blok kan dus later nog worden aangeschaft.

NB chipset wordt niet gekoeld aangezien die al voorzien is van een heatpipe die ik liever niet sloop ivm garantie.
Bij de CPU blok specs staat dat het "socket 775 (Pentium® 4 "Prescott")" geschikt is, kan het echter ook voor een C2D ( ik denk zelf van wel :P )?

Wat moet het dus uiteindelijk koelen ? >>:

- C2D E6600 overclocked op minimaal 3.5Ghz later een Quad Core
- GF8800

Setup is dus vooral bedooeld voor goede 24/7 overclocking en wil er nog de komende jaren mee doen.

Als laatste wil ik nog wel melden dat ik het setup nu wel beetje aan de dure kant vind,
als er alternatieven zijn die goedkoper zijn houd ik me aanbevolen!
Je kan beter voor de apogee (gt(x)) gaan, die zijn beter voor C2D. De beste keus blijft denk ik de D-tek fuzion.

De storm is heel erg goed als die ene kleine oppervlak moet koelen, zoals de A64 als de IHS eraf is. Alleen wanneer het komt op grotere oppervlakte(C2D/Q) dan is een Apogee, Apogee GT(X) of de D-tek fuzion beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb er ook last van gehad. Heel iritant idd. Maar bij mij zat er eerst niet eens schroefdraad in :P Succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Zat er maar een WARNING briefje bij... helaas niet bij mijn radiator... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
Bij mij is het ook een beetje te ver gegaan een keer maar gelukkig niet te veel schade maar vind het zo slim nee dat ze dat zo doen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vind het eigenljik bar slecht dat er geen speciaal buisje in de rads zitten die de schroef op zn plaats houd en de lamellen beschermt.
Ik heb het dan niet gehad, maar het was wel even zweten toen die joekels van een zelftappende schroeven er in gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
MacBreQ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:39:

Ik zelf zou net als barzi een Apogee GT, eventueel GTX als daar geld voor is, aanraden, dit zijn namelijk de opvolgers van de huidige generatie swiftech blokjes.
Verder is ipv die black ice rad, een thermochill rad aan te raden scheeld een hoop kwa temps en flow en aangezien die swiftech blokjes flow wel fijn vinden:).

Bij je pomp heb je volgensmij een reservoir erop zitten, hiermee hebben gebruikers hier negetieve ervaringen, ik zou dus een apart reservoir nemen bijvoorbeeld Swiftech micro res. Verder is de pomp zelf prima, lekker sterk (als er nog budget en ruimte is kun je miss ook een D5 overwegen, ook sterk).

Oja en over je slangen, bij zo'n amerikaans georienteerde setup (swiftech high flow blokje) zou ik toch zeker voor een lekkere dikke (tygon) slang gaan zeker 3/8 inch en als het even kan zou ik 1/2 inch nemen, dit komt je koel prestaties echt ten goed, en ik vind het nog stoer staan ook (maar dat is mijn mening ;))

Succes :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Follie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:15:
[...]
Verder is ipv die black ice rad, een thermochill rad aan te raden scheeld een hoop kwa temps en flow en aangezien die swiftech blokjes flow wel fijn vinden:).

(als er nog budget en ruimte is kun je miss ook een D5 overwegen, ook sterk).

als het even kan zou ik 1/2 inch nemen, dit komt je koel prestaties echt ten goed, en ik vind het nog stoer staan ook (maar dat is mijn mening ;))
Punt 1, 2 en 3 zijn niet merkbaar.

1: Scheelt misschien 1 graad ofzo, het fijne van de GT is dan weer dat hij dunner en mooier is ;).
2: De D5 is als ik het goed heb de snellere pomp, dit is totaal overbodig bij de pomp die je nu al hebt. Je gaat toch geen 6 harddisks er bij nemen enz.
3: Die bredere slangen komen je temps helemaal niet ten goede. Als je G1/4 openingen hebt in je blokken en rad enz is de opening daar 8mm.
Als je grotere slangen hebt zou dit de weerstand van de slangen verminderen (die ze hebben op het water) en zou je pomp minder moeite hebben. Aangezien je pomp snel genoeg is voor jouw setupje heeft dit totaal geen zin. Het is ook nog eens onhandig in je case.

/edit
Je koelt alleen je cpu, dan zou ik voor een 240mm rad gaan...
Wat je hier hebt is overkill

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 08-05-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
OK, mensen bedankt alvast voor de hulp, ik heb dus nu dit op het lijst staan:

Laing DDC-pomp 12V Ultra 107,40 EUR ( versie zonder resevoir )
Swiftech MCRES-MICRO Hi Flow Reservoir, Plexiglas 18,00 EUR
Swiftech Apogee Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper 54,00 EUR

Slangen van Tygon worden dan grewoon evengroot als de G1/4 openingen..

Alleen is mijn vraag of er ook een goedkopere rad is maar toch ( ongeveer ) evengoed presteert, uiterlijk maakt niets uit aangezien het bovenin de kast ( Cooler Master Stacker ( niet de 830) ) komt waar je hem amper kan zien ( de rad die ik nu heb gekozen zit er namelijk wel erg netjes uit, heb er alleen weinig aan ).
Wel houd ik het bij een triple rad omdat ook later de GPU gekoeld wordt echter meer ook niet.

Als laatste is mijn vraag hoe de koppeling heet waar je de slang overheen brengt en dan met een soort van bout vastmaakt?! Vind die namelijk netjes uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Een GT en die liang DDC zijn idd ook zeker goed genoeg, maar dan wel een apart reservior bij die pomp doen :).

Maar nog even over die slangen 3/8 inch is toch wel aan te raden, dat is omgerekent ongeveer 10 mm binnen diameter, dat lijkt mij iig een mooie maat, toch?

Edit:

Ik zou wel een Apogee GT nemen, deze is niet veel duurder en is wel de nieuwe generatie. Over de rad, die je nu heb is in principe al meer dan genoeg, zoals ixl zegt een 240 is al zat voor je (voor de beste rad's moet je iig bij thermochill zijn, maar daar betaal je dan wel voor), maar een black ice is ook zeker een uitstekende rad.

Persoonlijk zou ik voor je slangen dus 3/8 inch aanraden, dit is iets groter dan de opening van je G1/4 schoefgat 3/8 > 2/8), maar dat lijkt me helemaal niet slecht voor je setup.

Koppelingen die ik ken waar je de slang overheen brengt zijn slangpilaren, die je vervolgens met een tyrip nog beter vast kunt maken. Voor 3/8 inch slang zijn overigens goed mooi slangpilaren te krijgen.
Maar het kan ook zijn dat je een andere soort koppeling bedoelt, waar ik niet veel vanaf weet.

[ Voor 71% gewijzigd door Follie op 08-05-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Follie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:03:
Een GT en die liang DDC zijn idd ook zeker goed genoeg, maar dan wel een apart reservior bij die pomp doen :).

Maar nog even over die slangen 3/8 inch is toch wel aan te raden, dat is omgerekent ongeveer 10 mm binnen diameter, dat lijkt mij iig een mooie maat, toch?
Ok, ik neem dan 3/8 inch... moet ik ook nog aparte koppelingen halen? zoja welke maat want dat is iets waar ik letterlijk het bos niet meer zie door de bomen :P

Ik sta op het punt min of meer alles te bestellen... nog effe wachten op reacties van de mede tweakers hiero :)

Ohh bijna vergeten: ik moet dus slangen nemen met een binnen dieameter van 10mm? ik zie namelijk ook slangen met een binnen diameter van 12-13mm...

[EDIT[

Ik kan nergens de Apogee GT vinden, altans niet op SA en ikbenstil...
liefs wil ik ook alles bij dezelfde winkel bestellen echter is dit niet gelukt ( overigens niet echt een ramp )

[ Voor 10% gewijzigd door MacBreQ op 08-05-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Voor 3/8 inch zou ik slangspilaren halen, weet niet wat mede tweakers adviseren, maar dit lijkt me een veel toegepaste en goede keuze.

Die slangen met een binnendiameter van 12-13 mm zijn 1/2 inch slangen ( 2,5 cm = 1 inch, 2,5/2 = 12,5mm) deze zijn dus een maatje groter, wat idd zoals ixl zegt niet noodzakelijk is.

Voorbeeld slangpilaar voor 3/8 inch slang:
http://www.aquatuning.de/...ng--High-Flow-Danger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Persoonlijk ben ik geen fan van slangpilaren, ikw eet niet of er in die maat iets anders te krijgen is.
Ik vind snelsluitingen fijner.
Ze zijn sterk, lekken niet en flexibeler als je bijv een keer iets wilt veranderen.
Ook zijn ze fijner als je alles in je case in elkaar wilt zetten.

Maargoed, zoals ik al zei; ik weet niet of die voor die maat te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Ahh, nu is het duidelijk.

Ik heb trouwens de naam gevonden van die koppelingen; het zijn Schroefkoppeling oftewel deze dingen >> http://www.ikbenstil.nl/s...pUp.php?image=16402-c.jpg > 1/4" naar 10mm.
Alleen staat er geschreven dat het een binnen diameter heeft van 8mm... dat is geen probleem?!

Als deze koppeling wat ik net zei niet goed is dan neem ik gewoon van die slangpilaren...

Als je deze nog kan beantwoorden ben ik je zeer dankbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
rabor schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:19:

Volgens mij zijn die EK-blokjes ook zo snel na de release van de Commando op de markt gekomen omdat bij het overgrote deel van de Commando's de heatpipes ietsie krom zijn, waardoor er dus geen goed contact wordt gemaakt met de chipsets en/of de mosfets..

Ook mijn bordje had daar dus last van:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Eerst was de MB-temperatuur in de BIOS rond de 45 graden. Maar nadat ik de heatpipe weer 'recht' had gemaakt & er wat AS5 tussen had gedaan ipv die stopverf was de MB-temp alweer gedaald naar 35C. En nu met een 40mm Akasa fannetje gemonteerd op de koelribben van de 965-heatsink (blazen) schommelt de MB-temp tussen 26-27C.. prima zo dus ;)
Bedankt voor de info en de plaatjes.

Ben wel benieuwd hoe je de chipsets gereinigd hebt. Gewoon met alcohol? Ook hoor ik altijd dat men niet aanraadt AS5 voor je mosfets te gebruiken. Of heb je die gewoon laten zitten?

En eigenlijk zou dit allemaal niet nodig moeten zijn voor zo'n bord; maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MacBreQ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:30:
Ahh, nu is het duidelijk.

Ik heb trouwens de naam gevonden van die koppelingen; het zijn Schroefkoppeling oftewel deze dingen >> http://www.ikbenstil.nl/s...pUp.php?image=16402-c.jpg > 1/4" naar 10mm.
Alleen staat er geschreven dat het een binnen diameter heeft van 8mm... dat is geen probleem?!

Als deze koppeling wat ik net zei niet goed is dan neem ik gewoon van die slangpilaren...

Als je deze nog kan beantwoorden ben ik je zeer dankbaar...
Die kunnen, Als je slangen dan ook 10mm zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
albatross schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:34:

Bedankt voor de info en de plaatjes.

Ben wel benieuwd hoe je de chipsets gereinigd hebt. Gewoon met alcohol? Ook hoor ik altijd dat men niet aanraadt AS5 voor je mosfets te gebruiken. Of heb je die gewoon laten zitten?

En eigenlijk zou dit allemaal niet nodig moeten zijn voor zo'n bord; maar ja.
Alcohol lost die 'stopverf' niet op, Aceton wel.. daarna nog even goed afnemen met Alc.

Maar het meeste van die koelprut blijft toch op de heatsinks zitten, en daar moet je echt je nagels of plastic voor gebruiken voordat je het kunt schoonmaken. Onder de heatsink van de mosfets zit trouwens iets ander/beter spul, dat kun je idd gewoon laten zitten.

En je laatste punt ben ik helemaal met je eens, maar ik denk dat ze het productie-proces iets hebben moeten opvoeren, waardoor de heatsinks net niet lang genoeg meer in de soldeer-mal kunnen blijven om goed af te koelen, zodat een deel alsnog een een (paar) mm. kan kromtrekken..
ixl85 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:32:

3: Die bredere slangen komen je temps helemaal niet ten goede. Als je G1/4 openingen hebt in je blokken en rad enz is de opening daar 8mm.
Als je grotere slangen hebt zou dit de weerstand van de slangen verminderen (die ze hebben op het water) en zou je pomp minder moeite hebben. Aangezien je pomp snel genoeg is voor jouw setupje heeft dit totaal geen zin. Het is ook nog eens onhandig in je case.
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar die klopt toch echt niet.. G1/4 is een opening van 11,445mm en een 1/2" setup benadert deze opening simpelweg het beste, & omdat een 1/2"-slang iets ruimer is dan de gaten van je blok, ontlast het juist de druk op je blok (het zijn maar fracties, maar toch).

Verder heb ik alle maten gehad vanaf 8mm (YIKES!) & ik zweer toch echt bij 1/2"... O-)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
oeps, mybad... moet in de war zijn met 1/8 dan... of... uuhm... nouja, 1/4 = ~11.5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
;) Afbeeldingslocatie: http://img176.imagevenue.com/loc351/th_62848_Schroefdraad_Conversie_Tabel_122_351lo.jpg

Kepi_nl

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.