Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
earithramir84 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:08:
werk toch liever met een reservoir, op die manier is het vullen inderdaad makkelijker en veiliger maar ook koelt het water een kleinbeetje af in het reservoir en zie ik hier in de stroming..

btw leuke behuizing, appart, welk merk en model is dat ?
Ik heb de kast niet zelf gemaakt alleen het voorfront. en natuurlijk overbodige rommel verwijderd.
Het is een Enermax 5190AL-061 origineel al best aardig maar gemod toch stukken beter.
Volgens mij is hij ook niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Bulls-NL schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:10:
[...]

die voeding heb ik vandaag ook net binnen gekregen, moet hem nog installeren. Bevalt'ie een beetje? goede stabiele voltages?
Prachtig afgewerkt.
Ze is héél stabiel en compleet stil, dat laatse viel me onmiddelijk op.
Ik kan de fan die er in zit bij manier van spreken meevolgen,.. zo traag draait ie.
Ze produceert hier zo goed als niks van warmte,.. die voeding is gewoon toppie :)
vraagje hoe heb je dat pompje gemonteerd? (of ligt hij op een stuk schuimrubber) want ik zie geen schroefjes :)
De pomp staat idd op een stukje schuimrubber, speciaal voor dat type Laing-pomp gemaakt,
te koop bij aquatuning.de
De schuimrubber is aan 1 zijde zelfklevend,... die kant zit aan de pomp vast,.... aan de andere kant zit ze vast met zelfklevende klitteband (velcro) aan mijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik ben bezig om mijn wc setup te veranderen...
Aangezien mijn bestaande set al een hoop 10/8mm aansluitingen heeft wil ik hierop verdergaan.

Echter bij het nieuwe CPU block wat ik wil gaan kopen staan geen schroefdraad maten bij.
Het gaat om de "DangerDen TDX CPU-Cooler Intel Socket 775"
Kan iemand mij vertellen wat de schroefdraad maat is hiervan.

Het zou namelijk mooi zijn als deze 1/4 zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

Anoniem: 103524 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:41:
Heren Jezus, ik zoek Tygon 3/8 en nergens meer te vinden Google is je vriend zegt men dan..heeft iemand een link |:(

srry voor de kullige vraag.
Aquatuning.de
Voor de verzendkosten hoef je het niet te laten :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Garrett schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:31:
[...]

Aquatuning.de
Voor de verzendkosten hoef je het niet te laten :)
Wat zijn de verzendkosten daar dan?
Wil daar bestellen maar kan het niet vinden 8)7

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
3/8" - 9mm
8mm kan dan ook (slangen in warm water houden, worden flexibel) op slangpilaren. (als je andere fittingen pakt even rekening houden met de buiten maat)

http://www.aquatuning.de/...61920b9cec&keywords=tygon
Schlauch Tygon R3603 11/8mm klar
Schlauch Tygon R3603 14,3/9,5mm klar

Beetje zelf zoeken he...

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 27-05-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

fast-server schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:38:
[...]

Als jij of meerdere ook de tygon tube wil(llen) hebben is het misschien wel een idee in 1 keer te bestellen?
Bespaart weer wat verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
fast-server vroeg toch wat de verzendkosten daar waren, omdat hij daar wel wilde bestellen maar dat niet kon vinden :P

als verrassing stonden verzendkosten onder versandkosten links onder het kopje info-zentrum
http://www.aquatuning.de/...102/product/Versandkosten

ik ga dalijk na m'n eindexamens 'n hele nieuwe computer in elkaar zetten (Core2Duo, 8600GTS, enz enz) en natuurlijk ook weer waterkoeling (6) alleen dan 'n nog stillere !! en het plan is ook om 1/2" tubing te gebruiken en 'n swiftech storm GTX ofzo (of hoe dat block heet vin m wel vet uitzien). Maar tegen die tijd laat ik het wel weer horen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ Pilske

Thanks!

Moet toch eens wat aan mijn Duits gaan doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347

fast-server schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:08:
Ik ben bezig om mijn wc setup te veranderen...
Aangezien mijn bestaande set al een hoop 10/8mm aansluitingen heeft wil ik hierop verdergaan.

Echter bij het nieuwe CPU block wat ik wil gaan kopen staan geen schroefdraad maten bij.
Het gaat om de "DangerDen TDX CPU-Cooler Intel Socket 775"
Kan iemand mij vertellen wat de schroefdraad maat is hiervan.

Het zou namelijk mooi zijn als deze 1/4 zijn.
Ik heb de universal TDX, 1/4"schroefdraad, maar wel 3-4 wikkelingen teflon omheen doen, sloot bijmij net niet aan. krijg een nieuwe van dangerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 5 meter tygon angeroeft samen met een Apogee GT Universal en een GFX Alphacool NexXxoS GP3X-N Geforce 7600.

Ik kom wel wanneer dahr met fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

fast-server schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:07:
@ Pilske

Thanks!

Moet toch eens wat aan mijn Duits gaan doen :o
Die mannen daar zouden beter eens een engelstalige versie van hun site maken,.. dat vind ik toch :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je blijft met je spraak wel hangen als je wat op hun site zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 103524 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:52:
Of zooooo een snoek tussen vier vingers
Anoniem: 103524 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:20:
Heb 5 meter tygon angeroeft samen met een Apogee GT Universal en een GFX Alphacool NexXxoS GP3X-N Geforce 7600.

Ik kom wel wanneer dahr met fotografie.
Anoniem: 103524 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:14:
Je blijft met je spraak wel hangen als je wat op hun site zit..
No offence hoor, maar kun je iets duidelijker zinnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218317

Ik zag dit setje:
Swiftech Storm
DD Maze 4 (GPU)
Thermochill PA160 met opzetstukje dat je een 120mm fan kan monteren
BIX (veel gebruikerssporen)
BIP II
Laing D5(swiftech mcp655)

Prijs: 110 euro
Is een PA160 genoeg voor een OCed CPU(e6600) + GPU?
En hoe presteerd zo'n soort setje nou tegenover een tuniq tower?
Ik lees ook dat de Apogee (gt) beter is bet dualcores. Hoeveel verschil zal zijn tussen de storm en als ik deze verkoop en een apogee/apogee gt neem op mijn cpu?

Mijn computer bestaat uit:

C2D e6600(wil deze zover mogelijk overklokken, processor kan het allemaal wel, ik draai nu 3200mhz op 1.2vcore)
7900GTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
:z :Z
Menschen menschen....
Altijd die vraaaaaaaag: "hoe goed doet dit setje het tegenover een [insert random aircooler]?"
Kort antwoord: WE DONT KNOW!
Als je even wat bladzijdes van dit topic had doorgelezen was je daar al achter gekomen.
Waarom niet:
Elke setup is weer anders:
De ene heeft een 8800 SLI setup met een 360 rad, jij wil weer een 6600 overclocken (je weet niet eens hoever) en hebt een 7900GTO.
Teveel variabelen: Welke pasta gebruik je, hoeveel, ontlucht je wel goed, is je flow wel lekker, elke rad reageert anders, elk blok reageert anders in een bepaalde setup....

En over je blok: Het is niet zo dat een blok beter is voor een dualcore en de andere voor single.
Het ene blok is wellicht beter dan de andere maar dat heeft vrij weinig met single, dualcore te maken (natuurlijk ook weer afhankelijk van flow, zeker bij de blokken die jij noemt).

Maargoed je kan je setup koelen met die rad, verwacht echter geen temps onder de 38 graden.
Niet dat dat uit zal maken want >43 graden voor een cpu is ook normaal hoor.
En vergeet niet dat je er ook een videokaart bij gooit, dit is dus nooit te vergelijken met een losse aircooler.

Boewhowwwoeeee, net mn nieuwe HD getest (seagate barracuda SE 500GB) maar hij is DOA (Dead on arrival, niet dead or alive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:24:
[...]

[...]

[...]

No offence hoor, maar kun je iets duidelijker zinnen maken?
Forataal is wat anders dan een spreken op de fysieke oren.. .

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 28-05-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ik ben t eens met roamor .. net als die laatste zin, zeg gewoon wat je wil zeggen.
ixl85 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:47:
Boewhowwwoeeee, net mn nieuwe HD getest (seagate barracuda SE 500GB) maar hij is DOA (Dead on arrival, niet dead or alive)
offtopic:
dead or alive .. heerlijk spel

[ Voor 64% gewijzigd door Pilske op 28-05-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Ik heb net wat spullen besteld bij aquatuning maar kom er niet uit hoe ik moet betalen die email is nogal duits :P.
Iemand die mij kan helpen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
DJ-Promo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:08:
Ik heb net wat spullen besteld bij aquatuning maar kom er niet uit hoe ik moet betalen die email is nogal duits :P.
Iemand die mij kan helpen :)?
En wat begrijp je niet uit de mail ? :P ik woon in venlo, dan móet je duits kunnen anders overleef je het niet hier ..

oftewel: kun je ook ff de mail quoten / het dee ldat je niet snapt uit de mail quoten ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Post die mail idd eens? Hier staan alvast wat veelvoorkomende termen:

Omdat ik hem niet meer kan editten:
OFFEN = Ihre Bestellung liegt vor, es ist noch keine Zahlung eingegangen

Bestelling is binnengekomen, nog geen betaling ontvangen.

NICHT BESTÄTIGT = Ihre Bestellung liegt vor, Sie haben als Bezahlart Paypal gewählt, es ist noch keine Zahlung eingegangen

Je hebt Paypal gebruikt om te betalen, nog geen betaling ontvangen.

IN WW IMPORTIERT = Die Shop-Bestellung wurde von der Warenwirtschaft ausgelesen.

Opdracht is richting het magazijn.

BEZAHLT = Die Zahlung ist eingegangen.

Betaald.

BARZAHLUNG = Ihre Bestellung liegt vor, Sie können nach Absprache bei unserem Lager vorbeikommen.

Contante betaling, je kunt hem afhalen.

WIRD GEPACKT = Es wurde ein Sammelauftrag gedruckt, das Paket wird gepackt.

Pakket wordt ingepakt.

VERSENDET = Das Paket wurde an den Spediteur übergeben

Verzonden

[ Voor 77% gewijzigd door Roamor op 28-05-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Hallo Christian Romijn,

Vielen Dank für Ihre Bestellung bei Aquatuning.de!

Die billigste und einfachste Zahlungsmethode innerhalb der EU ist die Überweisung mittels IBAN und BIC.
Bitte verwenden Sie folgende Daten für die Überweisung des Gesamtbetrages:

Name der Bank: Sparkasse Gütersloh
Bankleitzahl: 478 500 65
Kontoname: Aquatuning GmbH
Kontonummer: 89666
IBAN: DE16478500650000089666
BIC/SWIFT: WELADED1GTL

Die Ware wird ausgeliefert wenn der Betrag auf unserem Konto eingegangen ist.
Bitte geben Sie im Verwendungszweck der Überweisung die Bestellnummer an.

Het beging snap ik nog maar wat moet ik waar allemaal invullen om te betalen ik neem aan dat ik dat zo kan doen via telebankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
IBAN is het internationale nummer waaraan de bank kan zien voor wie het bestemd is. De laatste nummers zijn, zoals je kunt zien, gelijk aan het lokale Duitse nummer. De rest zou ik bij opmerkingen oid plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Ik zit met een vraag over het reservoir.

Ik heb nu netjes mijn reservoir boven mijn pomp zitten.
Stel dat dit nu niet zo is.
Dan zal het systeem zowiezo wat lastiger te vullen zijn...
Maar lever je dan ook in qua prestaties van bv de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het systeem helemaal gevult is en loopt moet het op zich niets uitmaken. Dan ga ik er wel vanuit dat er geen hoogte verschil is want dat maakt wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Dus iban is het rekening nummer ? dat past er namelijk niet op :S.
Wat ik wil weten is welk rekening nummer ik moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DJ-Promo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:38:
Dus iban is het rekening nummer ? dat past er namelijk niet op :S.
Wat ik wil weten is welk rekening nummer ik moet invoeren.
Je hebt nergens een mogelijkheid om een IBAN nummer in te vullen? Bij welke bank zit je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Als het systeem helemaal gevult is en loopt moet het op zich niets uitmaken. Dan ga ik er wel vanuit dat er geen hoogte verschil is want dat maakt wel uit.
Idd, eigenlijk wat ik ook dacht :)
Zit namelijk met een nieuwbouw projectje in mn hoofd, alleen dan komt mis het reservoir wat lager te zitten dan de pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
De Rabobank maar het is gelukt voor zover ik weet betalen in buitenland stond er ook tussen dus die ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 134214 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:33:
Ik zit met een vraag over het reservoir.

Ik heb nu netjes mijn reservoir boven mijn pomp zitten.
Stel dat dit nu niet zo is.
Dan zal het systeem zowiezo wat lastiger te vullen zijn...
Vullen vanaf 0 is easy:
Water in je res, 1 slang aansluiten de andere in je mond en zuigen als een gek.
Als het door je pomp is en bijna weer bij je res aansluiten.
Minder bubbels, geen gezever met aanzuigen, beter voor je pomp (vinden lucht zuigen niet cool).

Het makkelijkste met ontluchten is om je res als top te hebben in je setup, dus als hoogste punt. Denk niet dat ik dat moet uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Vullen vanaf 0 is easy:
Water in je res, 1 slang aansluiten de andere in je mond en zuigen als een gek.
Als het door je pomp is en bijna weer bij je res aansluiten.
Minder bubbels, geen gezever met aanzuigen, beter voor je pomp (vinden lucht zuigen niet cool).

Het makkelijkste met ontluchten is om je res als top te hebben in je setup, dus als hoogste punt. Denk niet dat ik dat moet uitleggen ;)
Nope :P

Kheb mijn systeem nooit zo gevuld |:(
Gewoon water in res wat boven pomp staat en dan draaien maar... :X
Werkt ook makkelijk :)
Volgende keer jouw manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Het ligt er natuurlijk aan hoe sterk je pomp is.
Bij een Liang DDC heb je nogal snel kans op een schuimfestijn.
Alle belletjes die het reservoir worden ingepompt worden er weer ingezogen.
Ik doet het altijd in stapjes, de pomp aan voor 2sec even wachten en weer aan.
Heb toevallig gister mn NVXP-3 aangepast, ik heb de kanalen vergroot voor de flow te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Wat ik mezelf afvraag is het volgende.
Ik heb een vierkant radiatortje met plaats voor 4 X 12cm fans. Ik zat te denken hoe dat bevestigd moet worden en zag eigenlijk maar 1 manier om deze te bevestigen. Gewoon een paar lange bouten vanaf de buitenkant (kast) door de fans en dan vast in de radiator. Probleem wordt dan natuurlijk wel dat je niet precies weet hoelang de bouten moeten zijn. Iets te lang en ze gaan erdoor. Met alle gevolgen vandien.

Nu is er ook een andere oplossing, maar op de forums ben ik dit nog nergens tegen gekomen. Als dat wel zo is ben ik voor niks aan het typen, maar ja dat risico neem ik maar.
De oplossing is heel simpel. Eerst de fans aan je rad vastzetten met hele korte boutjes zoals ik op de foto hieronder heb gezet.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/fanschroefjeCustom2.jpg

Op deze manier voorkom je dat je door de lamellen van je rad heen schroeft en is monteren ook veel simpeler. Eerst de fan(s) monteren en later de fan(s) met schroeven vastzetten aan de kast en klaar is kees. In mijn geval is het helemaal makkelijk want anders zou ik 4 boutjes (op de plek van de pijl) moeten vastzetten op een plek waar ik totaal geen zicht op zou hebben.

Bij mij heeft het nog een voordeel. Ik zet de fans met rad vast in een kast welke een dubbele wand heeft. Dat gaf me al kopzorgen want als ik de fans zou vastdraaien was de kans heel groot dat de dubbele wand iets zou samendrukken en de bouten ook weer dieper zouden komen richting lamellen van het rad. Ik dacht al dat ik de boel op die manier nooit echt vast zou durven draaien uit angst voor een gat. Nu kan het zo vast als het het toelaat i.p.v. op de gok.

Mocht het al eerder gemeld zijn dan 8)7

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je kan het ook met dubbelzijdige montagetape doen...
Daar kan je wasbakken mee aan de muur hangen, lijkt me dat ze de druk van een fan ook kunnen weerstaan...
Gewoon lekker in de hoekjes. Heb je meteen anti-shock (de tape die ik bedoel is nm dik en veerkrachtig).
* ixl85 vind dit eigenlijk best een goed idee..... mhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je dubbelzijdige tape gebruikt let er dan wel even op of hij geschikt is tegen "weekmakers"

In een hoop fans zit namelijk PVC en andere weekmakers, de meeste dubbelzijdige tape is hier niet voor geschikt.

Er zullen nog wel meer merken/typen tape geschikt zijn maar met het onderstaande moet het goed gaan.

Tesa Dubbelzijdige PE tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb het andersom gedaan bij mij rad: De schroeven door de radiator omhoog gericht naar de fans :P Op de fans komt dan gewoon een moertje of dopmoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik heb een hwlabs black ice extreme 2 en aangegoten slangtulen. Ik wil een andere cpu / mobo en daarom een ander waterblok. Echter weet ik niet meer wat voor maat dit is. Ik dacht dat het 10/12 mm was. Ik heb ook niet echt de mogelijkheid om te chekken, gezien het complex goed ingebouwd is.

Dan wil ik het magicool waterblok gaan gebruiken. naar lang wikken en wegen heb ik de innovatek i-cool rev4 afgezegd. Dit omdat deze alleen de kern koelt, aangezien een Q6600 2 core heeft is het midden niet het warmst, lijkt mij ook niet logisch. 2de alternatief is de dangerdan maze4, maar deze heeft geen nederlandse leverancier. Dus dan iets anders: de magicool: link
Deze heeft het probleem dat het water er te makkelijk doorheen gaat stromen, dus ik wil 2 schotjes erin gaan zetten zodat het water heen terug heen gaat lopen. Dit mbv dun plastiek (sheetplastic). Is dit een verstandig idee? Of heeft iemand anders leuk advies om een q6600 koel te houden?

EDIT:
En de Nexxos xp Hoe werkt die op een quadcore? Is er trouwens een verschil tussen nexxos xp en xp bold (behalve die plexiglasplaat)

[ Voor 63% gewijzigd door elgringo op 29-05-2007 18:07 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Alphacool NexXxoS XP Highflow - Socket 775
Je hebt dan ook 2x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10 mm nodig

verkrijgbaar bij freezinghardware.nl

[ Voor 83% gewijzigd door fast-server op 29-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
in heb inschroef verbindingen 10mm slang naar 1/4". Wat erop staat althans. Echter is de draad diameter 12mm en 12mm in 0.47" aldus google. Klopt het wel dat het 1/4" is of is het 1/2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
DJ-Promo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:22:
Hallo Christian Romijn,

Vielen Dank für Ihre Bestellung bei Aquatuning.de!

Die billigste und einfachste Zahlungsmethode innerhalb der EU ist die Überweisung mittels IBAN und BIC.
Bitte verwenden Sie folgende Daten für die Überweisung des Gesamtbetrages:

Name der Bank: Sparkasse Gütersloh <- Naam v.d. bank
Bankleitzahl: 478 500 65 <- Rekeningnummer
Kontoname: Aquatuning GmbH <- begunstigde
Kontonummer: 89666 <- factuurnummer
IBAN: DE16478500650000089666 <- International Bank Adress Number
BIC/SWIFT: WELADED1GTL <- International trading number

Die Ware wird ausgeliefert wenn der Betrag auf unserem Konto eingegangen ist.
Bitte geben Sie im Verwendungszweck der Überweisung die Bestellnummer an.

Het beging snap ik nog maar wat moet ik waar allemaal invullen om te betalen ik neem aan dat ik dat zo kan doen via telebankieren.
Gewoon afprinten en er mee naar de bank stappen.
Je hebt het adres en naam vd begunstigde, naam en adres van de bank, IBAN en BIC/SWIFT nummers, bankrekeningnummer, mededeling en bedrag nodig. Dit geld enkel voor internationaal bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:29:
Alphacool NexXxoS XP Highflow - Socket 775
Je hebt dan ook 2x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10 mm nodig

verkrijgbaar bij freezinghardware.nl
Heb je hier ook een review van? Ik kan nergens vinden hoeveel hij beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
kan er ook geen review van vinden.

Als de aansluiting 12mm is dan is het 1/2" h.w.s. hebben ze er dan 3/8"slang opgezet.

1/2" spul is in NL beina nergens verkrijgbaar.
Waarom bestel je niet gewoon in Dld. bij aquatuning oid?
Daar hebben ze ook veel betere koelers ook de DangerDen / D-TEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:02:
kan er ook geen review van vinden.

Als de aansluiting 12mm is dan is het 1/2" h.w.s. hebben ze er dan 3/8"slang opgezet.

1/2" spul is in NL beina nergens verkrijgbaar.
Waarom bestel je niet gewoon in Dld. bij aquatuning oid?
Daar hebben ze ook veel betere koelers ook de DangerDen / D-TEK
Ik kan aan die maten wel komen: www.dewildkamp.nl

Ik vraag me alleen af of die maten die op de slangpilaar staat (10mm en 1/4") correct zijn. De vraag is dus, een 1/4" slangpliaar heeft deze 12mm buitendiameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
3/8" aansluiting is ongeveer 10mm
1/2" is ongeveer 12/13mm aansluiting

het gaat dan om de buitenmaat aansluiting = binnenmaat slang.

3/8" moet een 13/10 slang op.
1/2" moet een 19/13 slang op of Tygon R3603 19,1/12,7mm

[ Voor 28% gewijzigd door fast-server op 29-05-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Maakt het trouwens wat uit of de vulopeningen van een rad beneden, boven of zijwaarts gezet worden?

Ik wil de rad met de vulopeningen naar de zijkant plaatsen i.v.m. ruimtegebrek van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Vulopeningen ?

Als je de aansluitingen bedoelt ; dit maakt volgens mij niet veel uit :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Aansluitingen dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21-05 11:36
Misschien is dit een interessante link voor te TS:

http://coolercasesuk.co.uk/showthread.php?t=32

(Watercooling vs Aircooling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb tijdens het TT-Bigwater modelletje een voortdurendheid gehad aan tuiten die naar onderen wezen.. Wanneer je wat nadenkt in de richting van de stuwkracht die het pompie veroorzaakt enzo een circkel blijft pompen kom je toch wel uit bij het feit at het weinig uit maakt, je openingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Het is handig als je ze in en outlet van je rad naar boven plaatst, zijkant kan ook.
Beneden is onhandiger met ontluchten.

Als ik er zo over nadenk is de zijkant het beste.... De inlet onder en de outlet boven.
Zo heb je de beste doorstroming om lucht de minste kans te geven....
(gaat er onder in, je hoeft je case nu maar weinig te kantelen om hem naar het gesloten deel te laten gaan, vervolgens gaat de lucht in het achterste gedeelte van je rad zitten waarna je je case weer de andere kant op kantelt, zo gaat de lucht uit je rad en weer naar je res....)

/edit
Mooie link barzi...
Leuk om te zien dat de stressed temp bij een fatsoenlijke set maar 1 a 2 graden hoger is...
You've got to love it!

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 30-05-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Heeft iemand ervaringen met het bracket van de GA-M55S-S3 ?

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/324367.jpg

Dat orangje ding dus, heel vervelend. Ik krijg mijn block er niet zo standaard op zonder aanpassingen te maken (nexxos Bold / AM2).

Hij lijkt iets hoger te zijn waarop mijn block niet het CPU raakt noch dat het er goed op ligt. Ik zou bijna zeggen dat het een custom bracket is.

Edit: Even snel gezocht naar een manual, kan me niet herinneren dat er een installatie guide bij dat blokje zat (of ik heb het ergens neergelegd > niet meer weten te vinden) maar hopelijk heb ik 'm er straks nog op :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 30-05-2007 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Een tipje uit mijn eigen ervaring:

Als je een koelblok/rad/whatever hebt wat aanslag van binnen heeft en die je niet kan/wil openmaken: half vol met water gooien en 1 of 2 eetlepels koffie (of zand) erbij gooien en dan zo schudden dat het water/koffie/zand megsel de langste 'slag' en de meeste snelheid maakt.

Schuur je een koperen blokje van binnen weer helemaal blank mee in ~10 minuten.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
En hoe goed is dat zand er dan weer uit te krijgen? Zit hier met een Swiftech MCW6002 met aanslag aan de binnenkant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:41:
En hoe goed is dat zand er dan weer uit te krijgen? Zit hier met een Swiftech MCW6002 met aanslag aan de binnenkant namelijk.
Door door te spoelen :?

Aanslag is zowiezo kut. Komt dat ook voor bij setup waar demi + anticorr. gebruikt wordt?

Heb nu trouwens mijn setup eindelijk draaien! :*) Ik zal later eens wat pics posten, maar tot op nu toe draait 'ie heerlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zo vandaag al wat dingen besteld om mijn Asetek single rad en cpu koeler te gaan vervangen :)

Wat gaat er op komen (wel een beetje een mengelmoes)

DangerDen TDX CPU-Cooler Intel Sockel 775
Swiftech MCW30 Northbridge universal ( universeel omdat hij dan past op de P5K en binnenkort op de Intel X38)
Swiftech MCRES-Micro reservoir
Alphacool AP910 pomp 900 l/h
MagiCool XTREME TRIPLE 360 Radiator met 3 SilenX iXtrema PRO fans 14dBA 100M3/uur fans.
Alles wordt in 1/2" uitgevoerd

op de southbridge komt een Thermalright HR-05-SLI en op de mosfets de koelblokjes van een oud bad axe donor bord.

Echter ben ik er nog niet uit welke VGA koeler ik zal nemen voor mijn 8800GTX.
Ik zat eerst te denken aan de EK FC-8800 aangezien deze een stuk goedkoper is als de DangerDen NV-88GTX.

Van de EK kon ik echter maar 1 review vinden, de reviewer was echter niet zo te spreken over de kwaliteit van de geteste kaart.
Er zaten diverse oneffenheden en luchtbelletjes in (in het koper) :o

Een direct vergelijk tussen beide koelers heb ik dus niet kunnen vinden.
Of heeft hier iemand wel een linkje :)

Heeft iemand hier een EK koeler voor de 8800 serie? zo ja hoe is de kwaliteit daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169289

aquacomputers.de ... De eerste keer dat ik wat bestel, alles op voorraad op het moment dat ik mijn bestelling plaats, maar nu bijna een maand later nog niets verzonden want de blokjes (die nu zelfs op voorraad staan) zijn volgens hun niet op voorraad.

Ik word gek van dit gezeur en het duurd me allemaal veel te lang. Wat zouden jullie doen in een situatie als deze?

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Om welke blokje gaat het dan?

Kun je die dingen niet veranderen door iets wat wel op vooraad is?
Of annuleren en het elders bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 30-05-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Als je een volledig koperen(met plexi af en toe) setup hebt. Kan je dan zorgeloos met pure gedestileerd/demi water gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169289 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:20:

Ik word gek van dit gezeur en het duurd me allemaal veel te lang. Wat zouden jullie doen in een situatie als deze?

- HyPz
Ik zou de bestellingen geannuleerd hebben en ergens gehaald waar ze wel op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2bd31ee98f5615dcb60af20688344bed/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1b9281fc0c58da77e2570b1afe917e73/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9db2e4196ac7fc61ba0f9ea45a3a65bc/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bba6a0c372eb28754cc26662e4f4b6b2/thumb.jpg

Hier wat pics van m'n setup. Alleen de CPU is nu watergekoeld (X2 3800+), VGA block moet nog komen, of mischien niet. Werk nu met een Zalman vf700Cu voor de videokaart, wat opzich prima werkt, maar de lijm op de geheugenheatsinks van dit merk is gigantisch kut. Het plakt niet en het valt eraf. Ik heb alle zelfklevende strips van de sinkjes af moeten halen, en zelf iets erop gezet.

Temps zijn stressed 35 graden ( :9 ) na een uur gamen. Kast is uberstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Leuke setup lism... trilt je pomp alleen niet? en mag ik een foto van je case met slangen, ben beneiuwd of je ze netjes hebt :p

Over de blokken van Aquacomputers:
Ik ben er niet zo'n fan van. Toen ik mn spul kocht (toen was de 6800gt nog hip) presteerden hun blokjes het slechte van allemaal. Zo ook voor de cpublokken.

En ik zie iemand met een Magicool rad, heb geen ervaring met dat merk, zie ze nog niet zo lang... maar ze zien er uit als BIX clonen... presteren ze een beetje netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U vraagt Ik draai :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6e4659a456337368a4a86442f430516/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d59369776bf6b620bebb1e37e5cef385/thumb.jpg

Betere pics heb ik atm niet, beetje vaag toestel (k800i). Zoals je ziet is het nog een beetje een spaghettie met m'n PSU wires, maar verder is die prima stil :)

Ik twijfel alleen over de werking van het radiator, als ik 'm buiten m'n kast zou leggen dan zou ik (vanzelfsprekend) betere performance hebben, aangezien ik m'n kast nu aan stukken gedremeld heb gaat dat natuurlijk weer niet :P Eventueel zou ik de fans erop kunnen zetten, ivm betere aanzuiging, maar dat is nog even afwegen. (mischien een 2de rad erbij bij de 120mm fan in teh back)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@lism

Ik zie dat je het reservoir op je kast deur hebt gemonteerd.

Is dit wel handig, en gaat dat wel goed?
Lijkt me dat je dan je slangen langer moet maken om de kast open en dicht te doen.
Knikken ze niet iets als je je kast deur dicht doet? zie het al op bovenstaande foto.

Zou wel ff m3 of m4 boutjes/moertjes gebruiken om je reservoir vast te zetten.
Die houtschroeven zijn aardig scherp namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 30-05-2007 17:40 . Reden: change post (gelijk gepost) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slangen raken de kast niet eens, noch dat als je het deurtje opendoet, contact gemaakt wordt. Het rad is dan ook los van de rest. Behalve het resevoir die zit in de sidepanel verwerkt (geen andere plek daarvoor) en bij losmaken van de zijkant moet je wel even voorzichtig zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165807

Mensen,

Is er nog een groot verschil qua sterkte van verschillende soorten tubing?

Ik weet het verschil qua flexibiliteit tussen PUR, PVC en Tygon, maar ik wil ook wat tubing buiten mijn kast laten lopen (radiator en reservoir).

En kan deze tubing http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3710&c=92 ook op gewoon 6mm aansluitingen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
dat kan wel mits je goede slangklemmen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:50:
[...]

Door door te spoelen :?

Aanslag is zowiezo kut. Komt dat ook voor bij setup waar demi + anticorr. gebruikt wordt?
Ik vroeg hoe goed het er uit kwam, niet hoe ;) Niet dat ik een maand later nog met zand in mn setup zit :P

Ik heb btw demi water en redline water wetter gebruikt. Heeft de corrosie van de alu tops van mn swiftech blokken niet tegen kunnen gaan. (anodisering was wel iets beschadigd, blijkbaar ook op punten waar je het niet kon zien, toch corrosie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Uit ervaring weet ik dat water-wetter zorgt voor een doffe aanslag. Dat is voor mij de reden geweest om het niet meer te gebruiken.

Ik heb erg tevreden over de combo waarmee ik nu draai. 50% Halfords koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Dit beschermt tegen algen/aanslag/corrosie. Voor mij geen andere vloeistoffen meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik ben het met Pilatus eens sinds hij zei dat het goed werkte ben ik het ook gaan gebruiken en het werkt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik kwam er trouwens pas laat achter dat ik toch een stuk alluminium in mijn setup heb. Had alles gekocht met koper maar zal pas later dat er allu in mijn reservoir zit. Met die combo van vloeistoffen is dat ook geen enkel probleem. Nu na een half jaar draaien ziet alles er nog perfect uit.

Die koelvloeistof kost trouwens ook maar een paar euro en is overal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 20-05 13:26
Mensen,

Ik heb even een vraagje, ik heb onlangs een wc setje bestelt maar nu blijkt dat de Liang D5 niet meer bepaalt goed leverbaar is. Dus op zoek naar een vervanger.

Ik heb de volgende twee opties waartussen ik twijfel:

Liang DDC ultra
http://www.aquatuning.de/...-DDC-Pumpe-12V-Ultra.html

Liang DDC ultra light
http://www.aquatuning.de/...umpe-12V-Ultra-Light.html

Eerste vraag; wat zijn eigk de verschillen tussen deze twee pompje, de specs zijn mamelijk precies hetzelfde.

En natuurlijk welke raden jullie aan voor mijn setup, welke onder andere bestaat uit een switftech apogee GTX, EK 1900 blok en een thermochill rad, of kunnen jullie mij een andere pomp aanbevelen die ik over het hoofd gezien heb.

En ohja, een gewoon Liang DDC was toch te modden naar een Liang DDC ultra, met een enkel draadje om solderen, toch?

Alvast bedankt :)

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Alle laings zijn beesten ik zelf draai de laing pro das de 10watt versie met alphacool top en dat ding is meesterlijk sterk 8) .
Als ik moest kiezen tussen die 2 zou ik die ultra nemen met alphacool top dat is ook het enigste verschil tussen beide pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Follie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:42:

En ohja, een gewoon Liang DDC was toch te modden naar een Liang DDC ultra, met een enkel draadje om solderen, toch?

Alvast bedankt :)
Die Howto staat ook in de TS: Waterpompen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 30-05-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ah kijk aan :).

Ik denk dat ik mooi een DDC pro haal en die dan ga modden naar een ultra, scheelt toch weer 20 euro's :P.

Maar DJ-Promo, welke van de 2 heeft volgens jou dan een alphacool top, de light versie of de normale zegmaar? Heb zelf eigk het vermoeden dat de light een nieuwe revisie ofzo, iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:17:
Uit ervaring weet ik dat water-wetter zorgt voor een doffe aanslag. Dat is voor mij de reden geweest om het niet meer te gebruiken.

Ik heb erg tevreden over de combo waarmee ik nu draai. 50% Halfords koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Dit beschermt tegen algen/aanslag/corrosie. Voor mij geen andere vloeistoffen meer dan dat.
Is dat Halfords koelvloeistof 100% transparant? Heb Tygon en wil graag logischerwijs zo lang mogelijk de transparantie behouden. Heb ook een flinke poos Innovatek Protekt in de setup gehad maar ook dat gaf een wat aanslag.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 30-05-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 103524 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:18:
[...]

Is dat Halfords koelvloeistof 100% transparant? Heb Tygon en wil graag logischerwijs zo lang mogelijk de transparantie behouden. Heb ook een flinke poos Innovatek Protekt in de setup gehad maar ook dat gaf een wat aanslag.
Het heeft een roze kleur en is daarom niet helemaal compleet transparant. Maar het is op zich wel behoorlijk doorzichtig. Ze hebben bij de Halfords ook blauwe koelvloeistof, misschien is dat wat. Ik weet alleen niet of dat blauwe spul net zo goed is. Zou je even op het etiket moeten kijken wat het verschil is met de roze variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Denken jullie dat een eheim 1048 + DD rbx + BIPI een e6600 koel kan houden? Ik vraag niet om preciese tempraturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:49:
Denken jullie dat een eheim 1048 + DD rbx + BIPI een e6600 koel kan houden? Ik vraag niet om preciese tempraturen.
Ha onze barzi leeft weer!
Je had toch een prachtige BIX II?!? Met swiftech meuk?

Ehm natuurlijk, alleen CPU moet makkelijk lukken.
Geen supertemps denk, maar moet goed te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Barzi: Ja dat kan (wat is een BIPi) met een BIP.

Iemand vroeg iets over de sterkte van de slangen:
Ze zijn allemaal "sterk". Denk dat je meer hebt aan rekbaarheid, daarvoor moet je de TS checken... simpel he...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Comp-Freak schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:12:
[...]
Ik vroeg hoe goed het er uit kwam, niet hoe ;) Niet dat ik een maand later nog met zand in mn setup zit :P

Ik heb btw demi water en redline water wetter gebruikt. Heeft de corrosie van de alu tops van mn swiftech blokken niet tegen kunnen gaan. (anodisering was wel iets beschadigd, blijkbaar ook op punten waar je het niet kon zien, toch corrosie)
Bij het doorspoelen komt 't zo mee. Het ligt natuurlijk anders als er kleine finnetjes inzitten waar het zand tussen kan gaan zitten oid.

Verder komt evt. zand wat erin blijft zitten uiteindelijk zonder schade aan te richten gewoon onderin je reservoir terecht lijkt me.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

fast-server schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:38:
[...]

http://www.aquatuning.de/...102/product/Versandkosten

Zoeken kerel ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347

Daar ben ik alweer. Ik heb dus een laing DDC zonder plexie top. Hier heb ik 8x1 slangen op aangesloten ( heet water en het paste ).
Maar ik heb deze pomp gekozen omdat veel mensen hem stil vinden. Ik vind dit dus totaal niet, hij maakt genoeg herrie dat ik er niet van kan slapen. Het is een soort hoge zoem dat deze maakt, zoals die oude versies van D4 pompen.
Het is geen resonantie denk ik, ik heb er wat schuim omheen gedaan en als ik hem vast pak blijft het zoemen.
Nu heb ik ook iets gelezen dat als je kleine slangen erop duwt dat bij sommige pompen ( eheim hadden ze het over) meer herrie gaat maken, is dit misschien het probleem hier?
Ook heb ik bij een duitse review gelezen dat hij minder lawaai maakt met een plexi top, kan dit veel helpen?
Genoeg informatie geloof ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
zie verder op :)

[ Voor 97% gewijzigd door puddinkie op 31-05-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 14:49

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weet iemand toevallig of een Asetek Antarctica socket 478/939 blok past op een socket 775 bord. Ik heb namelijk gekeken naar de maten en die komen wel enigzins overeen met de gaten van socket 478. Als het niet past heb ik nog wel wat mecano liggen om de gaten wat meer opzij te laten komen :P
Het gaat er iig om dat de gaten van socket 775 niet dichter bij elkaar liggen dan de gaten van socket 478, want dan gaat et niet passen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
mecano LoL

Nee dat moet i.d.d. wel een beetje passend gemaakt kunnen worden.
Anders kun je altijd nog kijken of je ergens een losse 775 bovenkant kunt krijgen.

Hieronder een fotootje van een 478/939 asetek top op een 775 koeler.

Afbeeldingslocatie: http://magic.tweakdsl.nl/123.jpg

Gaat dus zeker wel passen met een paar stukjes mecano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt er natuurlijk ook makkelijk een ijzer plaatje op maken en de pootjes zelf inkorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
ik ben eigelijk op zoek naar een andere pomp heb GOT al af gestruind naar verschillende pompen

en ik kwam de volgende tegen:

Laing DDC-Pump 12V Ultra AGB
http://www.ikbenstil.nl/W...-12V-Ultra-AGB::2221.html

Eheim 1048 ( zit geen Reservoir bij????? )
http://www.oc-shop.nl/nl/index.php?pID=62

kon er eigelijk niet meer vinden volgens mij waren deze ook wel vrij stil

kan iemand mij misschien over de drempel van twijfelen helpen
waar het mij het meest omgaat zijn de prestaties en vooral de stilte wil snachts lekker rustig kunnen slapen zonder de pomp extreem te horen zoals ik nu heb bij mijn bigwater745pomp

misschien iemand nog een andere pomp?

setup wat ik koel houd:
cpu
vga
chipset
en straks nog eventuele uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Eheim 1048 zit idd geen resevoir, die moet je gewoon los erbij halen. Ik heb zelf de 1046, wat overigens prima klinkt. Trilt nauwelijks maar pompt voldoende rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De Laing DDC-Pump 12V Ultra AGB pomt max 600L/h

Je kan ook voor de Alphacool Eheim 1000 Station 12V gaan, deze pomp max 1000l/h.
Er zit ook een reservoir om en is 40 euro goedkoper.
Het is een Eheim pomp dus kwalitatief ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Nieuw blokje van EK voor de R600 :9~ . Dit is de Xtreme versie er komt ook nog een "normale" met een metalen plaatje voor de onderkant ipv een dubbel full cover. Met water erin weegt i 1.55kg...

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/2827/46159870pt1.jpg

Komt uit dit draadje op Xtreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Jeej .. vet man! :)

P.S. weet iemand mij nog de verschillen te vertellen tussen een liang DDC light en een normale DDC, ben hier nog steeds niet achter gekomen, maar heb het vermoeden dat het enkel een andere top is die men erbij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:39:
Bij de Eheim 1048 zit idd geen resevoir, die moet je gewoon los erbij halen. Ik heb zelf de 1046, wat overigens prima klinkt. Trilt nauwelijks maar pompt voldoende rond.
trilt nauwlijks of helemaal niet ???

zeg maar als je er een meter van af staat hoor je hem dan nog of ?????
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:47:
De Laing DDC-Pump 12V Ultra AGB pomt max 600L/h

Je kan ook voor de Alphacool Eheim 1000 Station 12V gaan, deze pomp max 1000l/h.
Er zit ook een reservoir om en is 40 euro goedkoper.
Het is een Eheim pomp dus kwalitatief ook goed.
oke maar welke pomp zeggen jullie die is echt stil voldoende prestatie ??
want hoor nu 2 verschillende antwoorden en krijg ook een pomp er bij alleen die
Alphacool Eheim 1000 Station 12V lijkt me niet echt een succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En waarom niet :? Die dingen zijn fantastisch. Sterk, stil en makkelijk te vullen. Ze trillen alleen wel goed dus enige demping is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd makkelijke oplossing om mee te beginnen :D

Zelf ben ik meer van een los reservoir omdat je die op een plek kunt neerzetten waar je maar wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169289

zie post in nieuwe topic!

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 169289 op 31-05-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Follie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:22:
Jeej .. vet man! :)

P.S. weet iemand mij nog de verschillen te vertellen tussen een liang DDC light en een normale DDC, ben hier nog steeds niet achter gekomen, maar heb het vermoeden dat het enkel een andere top is die men erbij levert.
Probeer eens te zoeken op "Laing". Subtiel verschilletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het Grote Waterkoelingstopic deel 23

Daar mogen we verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55
ik heb al sinds een jaar of 4 een kingwin w1 waterkoelings set, presteert wat mij betreft prima, nu was het graka koelblok lekgeraakt (gelukkig hing hij onderaan in de pc). deze heb ik vervolgens onderzocht en het bleek dat de soldeerrandjes lekten en heb het blok toen proberen te maken, uiteindelijk heb ik hem effe uit elkaar gehaald, best nog aardig blokje, zit een flinke slingerdeslang route in voor het water, van de week ga ik hem proberen te fixxen in het IPO lab op school, ff met gasbrandert erop los gaan.
Ik hoorde van veel mensen dat het pompje niet al te best is en dat deze vaak stuk gaan maar moet zeggen dat dit het eerste probleem is waar ik tegenaan ben gelopen

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ Psst, wij zijn inmiddels hier aangeland: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm.. dit si wel een oude koe hoor... Op slot dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.