[Dremel] Goede blowhole?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik nu vanuit de strakke hand een fijn mooi cirkel (blowhole) van 120MM maken :?

Als ik bezig ben lukt het me wel aardig af heb ik zo het idee, maar ik kamp met veel kartelrandjes. Om dit verschil miniem te houden moet ik vaker van plek verschuiven met mijn hand, am i right? :)

En waarom vergaan die slijpschijfjes zo snel? Kan ik er langer mee gaan als ik minder hard druk uitoefen op het slijpschijfje of is dat helemaal normaal?

Ik ben dus 2x120MM aan top van m'n kast aan het maken (Coolermaster Cavalier 1) maar ik heb het gevoel dat het beter kan. Ik heb alleen nog maar een begin gemaakt (vanavond) maar wil er morgen mee verder.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35
je kan het gat iets kleiner maken en dan daarna netjes bijschuren.
want met de hand lijkt het me erg lastig om een mooi rond gat te maken.
(heb geen ervaring dus is maar een id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Frequently Asked Questions CM daar staan nog aardig wat tips. Zelf heb ik ook blowholes gemaakt door metaal en plastic. Metaal is gegaan met een schijfje met diamantlaag op laag toerental om mijn schijfje te sparen. Bij plastic moet je wat kleiner dremelen omdat het nog wat smelt.

Ik weet trouwens niet of je een echte dremel of kloon hebt ,maar anders dus gewoon eens proberen op een lager toerental.

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 23-04-2007 22:45 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm juist ja:
In combinatie met de met glasvezel versterkte slijpschijfjes kan je héél mooie resultaten bereiken
Volgens mij heb ik die hier ook gewoon liggen, het was een setje vanuit de bouwmarkt wat aardig prijzig was. Natuurlijk heeft de manier waarop je druk uitoefent invloed op de slijtage met je slijpschijfjes. Alleen al zou ik alleen op het gewicht van de dremel gaan werken, dan ben ik nog wel even bezig .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Om het gedremelde gat exact rond te krijgen: Neem een gewone standaard plastic bloempot (die rond is, en taps toeloopt) doe daar wat schuurpapier/band omheen, en schuren maar.

misschien ook idee om dit in de FAQ te zetten

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkt ook:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dirkdevisser/P1000400k.JPG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo'n hele grote slijpschijf? Waar haal je die vandaan, bouwmarkt? En zouden ze die ook in <120mm hebben ? O+

Dan haal ik er morgen meteen 1 en ben ik er vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Nee, dat is een gatenzaag met schuurpapier eromheen op een accuboor.
Slijpschijfjes gaan minder hard als je niet tegen de draairichting in duwt en het ding het werk laat doen.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Dat is een gatenzaag met schuurpapier eromheen :P

De DIY oplossing dus. Het staat overigens ook in het topic van zijn CIP.

Damn, spuit 11

[ Voor 11% gewijzigd door XplodingForce op 23-04-2007 23:54 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd, en het werkt als een spreekwoordelijke tiet! Die gatzagen zijn goedkoop te krijgen bij de karwei ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
je mot zelf het blowhole niet met een gatenzaag proberen (althans zou ik nit doen..) omdat een gatenzaag erg grof werkt en erg grote happen per keer uit je kast neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

dan neem je toch een gatenboor/zaag met fijnere tandjes? ik zie het probleem niet...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
die 7en gaten zagen zijn eigenlijk allemaal bedoelt voor hout en dus heb je ze op een gegeven moment niet met fijnere tandjes...en ook dan moeten ze op hoge snelheid en heel precies (dus eik iig met kolomboormachine)...

haar he, ik probeer alleen maar tips te geven colan...van mij mag je gerust met een gatenzaag in je kast lopen rauzen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou. Ik heb het e.a geprobeerd, vooral rustig & geduldig ermee omgaan blijkt het beste resultaat te geven :).

Tot nu toe heeft mijn case dan ook 2x120mm gaten aan de top, en had ik het e.a aan klinkpopnagels moeten wegboren. Best prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

@pluisje: heb ik ook al uitgebreid gedaan...heb ik geluk dat die kastjes van hout zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door Colan op 24-04-2007 15:58 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ik doe dat soort dingen tegenwoordig met een Kinzooi decoupeerzaag met Gamma ijzerzaagjes. Alsof je met een warm mes door boter gaat. Afgezaagd :+ maar waar..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 3 120mm gaten voor mijn radiator heb ik gemaakt met een figuurzaag met een ijzerzaagje. Het duurt wel heel erg lang maar het is super precies en netjes.

Heb er iets van 15 zaagjes voor nodig gehad maar voor die paar euro is het resultaat erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ondertussen al afgemaakt, alleen ontbreekt wat gereedschap aan mijn kant (zoals een zoet-vijl).

Het is niet het mooiste, maar ik vermoed zodra die fans op z'n plek zitten + het rooster je er niets meer van ziet. Pics komen nog trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:35:
De 3 120mm gaten voor mijn radiator heb ik gemaakt met een figuurzaag met een ijzerzaagje. Het duurt wel heel erg lang maar het is super precies en netjes.

Heb er iets van 15 zaagjes voor nodig gehad maar voor die paar euro is het resultaat erg mooi.
heb ik ook gedaan voor 1 92 mm gat op mijn case (dat was mijn eerste blowhole :D ) maar ik zou voor een dremel gaan want mijn fanhole ziet er werkelijk niet uit. Maar werk dan met de dremel "beetje voor beetje" dus niet gelijk in 1 keer erdoor maar steeds je potloodlijntje volgen totdat je er doorheen bent (ongeveer 3/4/5 keer eroverheen gaan en dan zit je er wel door) :*)

oeps ik ben iets te laat met mijn reactie denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gewoon afplakken en decoupeerzaag ;) Met een ronde veil de rest doen.
Pagina: 1