howdie allemaal hier,...
was een beetje op het net aan het rondsurfen voor een waterkoeling op mijn pc en wat er allemaal bij komt kijken.
Ik ben al even bezig om mijn HTPC wat stiller te krijgen en had dus besloten om hem te gaan waterkoelen, was dus de reserator twee tegengekomen, en vond hem er gelikt uit zien.
Voordeel vond ik een zichtbare flowcontrol op de voorzeide en een acoustisch alarm bij geen flow.
Gekocht bij een welbekende shop in ridderkerk / barendrecht, en alles ingebouwd was appeltje/eitje.
Haalde de temperatuur van de proccesor een graad of 15 omlaag, van de vga had ik hem nog nooit gemonitord dus die weet ik niet.
Maar belangrijkste was wel dat hij fluisterstil werd (mijn HTPC).
Ik kon er 3 case fans uitschakelen en natuurlijk de cpu en vga koeler.
Airflow in de kast werd dus verzorgt door een 12 cm fan in de voeding, en alleen 1 harde schijf die draait in de kast, cd/dvd drive gebruik ik niet.
Ik helemaal in mijn noppjes, totdat na
5 dagen de pomp naar de eeuwige pompjachtvelden vertrok, bij elkaar een 24 draaiuren schat ik.
Na contact met de leverancier alles weer uitgebouwd en retour gebracht, en ik mijn eurie's weer in de pocket.
Het viel mij een beetje tegen van een merk als zalman dat dit gebeurde kan gewoon bad luck /maandagochtend pomp geweest zijn.
Ben me nu dus een beetje beter aan het orienteren en ik twijfel tussen de 2 volgende opties;
1: Nogmaals de reserator twee aanschaffen en deze tweaken met een externe pomp ( eheim hpps 12 volt ,1046) eventueel pas als de eigen pomp zou komen te overlijden.
of
2:Een set samenstellen van bv innovatek met een passive radiator , zelfde pomp van eheim, de zalman cpu blok en vga blok die bij de resarator twee geleverd worden en natuurlijk een reservoir en flowcontrol met een terugkoppeling richting Mobo.
waarom de zalman blokken hoor ik jullie denken, gaat vooral om de vgakoeler , daar weet ik van dat hij gaat passen.
Mijn kast is een Dign HTPC HV7 SQ en hier is geen ruimte voor pomp/reservoir etc in de kast.
Tussen vga kaart en deksel zit een mm of twee ruimte, de zalman heeft als voordeel dat je de aansluitingen kan rondraaien.
wat zouden jullie adviseren.
(overige specs zijn :Cpu pentim 4 478 socket 3,2 GHz
Vga kaart is een Club 3d G-force 6600GT (AGP) , en ja standaar past de koeler hier dus niet op , maar als je handig bent lukt dit zeker
Hdd is een hitachi 250, mogenlijk dat ik die in de toekomst ook wil koelen.
Groeten
Kale