Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47
Er zijn verschillende soorten slangpilaren en slangmaten.

De Duitsers hebben graag 8/10mm slang en de Amerikaanse variant is meer 3/8"(lees 9,6mm -> 10mm) en nog groter als 1/2".
De schroefdraad G1/4 is geen inchmaat, dus daar moet je even niet mee in verwarring komen.

Het is zo dat grotere diameters minder weerstand opwekken, maar ik gebruik liever 8/10 slang aangezien ik dit netter vind staan in mijn kast. De dikkere slangen vind ik een te logge uitstraling hebben.

Ook zijn er dus nog verschillende slangpilaren, ik hou ze zelf altijd uit elkaar met: Push-in, Push-on en Screw-in.

Push-in
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/742/pushin10ij.jpg
Bij deze drukt de slang zich vanzelf vast, bij het zoeken naar een slang moet je kijken naar de buiten diameter (je drukt de slang in een gat) en moet je rekening houden dat de wand van de slang niet te dun mag zijn anders drukt deze zich niet vast.

Push-on
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/2770/normaal0nc.jpg
De "normale" slangpilaar, deze is in combinatie met een slangklem waarschijnlijk de veiligste. Bij deze pilaar gaat het om de binnendiameter van de slang, deze moet net iets kleiner zijn dan de buitendiameter van de pilaar (je drukt hem er omheen), dikte van de slang is niet heel belangrijk bij deze pilaren.

Screw-in
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4323/screwin12hk.jpg
Bij deze variant duw je je slang over een kleine "normale" slangpilaar om er vervolgens een kapje omheen te draaien waardoor de slang goed vast komt te zitten. Bij deze pilaar moet je rekeninghouden met de buitendiameter (het kapje moet er omheen passen) en de binnendiameter omdat je hem over een "normale" slangpilaar heen drukt.

/uitleg-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Handig voor in de TS maybe ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik ben zeer tevreden over de push-in koppelingen.
Ze hebben alleen 1 heel groot nadeel; je moet PUR slangen gebruiken.
PUR is helemaal niet flexibel en knikt snel.
Als ik nu mocht kiezen ging ik voor slangpilaren met 3/8 of 1/2 slangen.
Als je 10/8 slangen wilt of 11/8 (tygon) zou ik voor schroefkoppelingen gaan.
Ik heb namelijk een stukje innovatek spezial slang ertussen zitten en dit is echt super.
Heel makkelijk te (de)monteren van de schroefkoppeling en hij buigt totaal niet.
Echt een aanrader als je voor 10/8 gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee jongens op mijn P5W DH Deluxe zitten ook heel wat heatpipes en passief gekoelde oplossingen. Maar ik wil dit ook allemaal watergekoeld.. alleen ik kan niet vinden of die blokjes wel bestaan? :( weten jullie het misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Duidelijke uitleg JFwiet, zo precies wist ik het nog niet en netjes overzichtelijk op een rijtje. Idd erg handig voor in de ts :) !

[ Voor 17% gewijzigd door Follie op 09-05-2007 15:27 ]

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Me_Again schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:44:
Had net een paar dagen mijn systeem draaien, drupt er koelvloeistof uit de radiator, net langs mijn X1900XTX op de bodem van de kast! Snel het hele systeem leeg laten lopen en de radiator losgekoppeld. Wat bleek nou; de (bijgeleverde) schroeven waarmee de radiator vast zat aan de bovenkant van de kast zijn te lang! Ze gingen een klein stukje de radiator in. Hierdoor heb ik twee kleine gaatjes "geboord" :P

Radiator teruggestuurd naar Freezinghardware, waar zij duidelijk mijn fout ontdekten |:(. Ze proberen om via de leverancier een nieuwe te krijgen. Zo niet dan wordt het een dure radiator voor mij.

Op het moment draait een Thermaltake fan op een enkele radiator van de BigWater met 2500 RPM! Niet echt stil en mijn systeem is er niet bepaald koeler op geworden. Alle temperaturen zijn ca. 5°C gestegen 8)
Mocht je nu pech hebben en geen nieuwe radiator krijgen dan kun je wellicht nog proberen de radiator zelf te repareren. Hieronder staat een vrij uitgebreide link met informatie hoe dit te doen.

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=100542

Omdat het alleen nogal regelmatig gebeurd (en dus voor wordt gewaarschuwd), geef ik je weinig kans dat je een nieuwe krijgt. Tenzij dat je natuurlijk glas hard kan bewijzen dat er geen briefje bij zat.

Ik snap die design beslissing zoiezo al niet, waarom leven bedrijven er parkers bij die mogelijkerwijs het onderdeel beschadigen. Laat mensen zelf schroeven uitzoeken, die bij hun opstelling passen.

[ Voor 0% gewijzigd door Zarkov op 09-05-2007 15:28 . Reden: type foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:20:
hee jongens op mijn P5W DH Deluxe zitten ook heel wat heatpipes en passief gekoelde oplossingen. Maar ik wil dit ook allemaal watergekoeld.. alleen ik kan niet vinden of die blokjes wel bestaan? :( weten jullie het misschien?
Simpel/snel antwoord...Ja..

Maar je moet even kijken wat voor gaten er omheen zitten enzo, misschien dat dit standaard gaten zijn voor Intel/VIA/ATI. Zoniet dan zal je waarschijnlijk een iets duurder blokje erop moeten zetten. Maar het zal vast bestaan.

Ik "verkoop" (net nog weer een discussie gehad over mijn "winst" op deze sites) op ia.net en sk.net nu al een aantal jaar setjes met waterkoeling, heb er dus veel verschillende dingen door mijn vingers zien gaan. Weet heel weinig van de bekende merken en wat er allemaal mogelijk is, maar dit soort dingen zijn redelijk universeel.

[ Voor 22% gewijzigd door Jfwiet op 09-05-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Me_Again schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:44:
Radiator teruggestuurd naar Freezinghardware, waar zij duidelijk mijn fout ontdekten |:(. Ze proberen om via de leverancier een nieuwe te krijgen. Zo niet dan wordt het een dure radiator voor mij.
Mocht het niet lukken, radiator terug vragen, en zelf een paar druppels lood erop laten vallen (solderen). Dan dicht je vrij makkelijk het gat en scheelt je een hoop geld.

Mijn eerste rad had het zelfde probleem en dat heb ik toen zo opgelost. Heb zelf ook nog een 3x120mm rad liggen van een persoon die bij mij zoeen had gekocht en kapot had geschroeft (schroef was te lang). Dus moet dit ook nog een keer doen (of verkopen met dit advies hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:20:
Zoek maar eens op MIPS blokjes. Die hebben een complete set om alles op de P5W te waterkoelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mips-computer.de/images/p5wdh_full_mounted.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jfwiet schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:35:
[...]

Mocht het niet lukken, radiator terug vragen, en zelf een paar druppels lood erop laten vallen (solderen). Dan dicht je vrij makkelijk het gat en scheelt je een hoop geld.

Mijn eerste rad had het zelfde probleem en dat heb ik toen zo opgelost. Heb zelf ook nog een 3x120mm rad liggen van een persoon die bij mij zoeen had gekocht en kapot had geschroeft (schroef was te lang). Dus moet dit ook nog een keer doen (of verkopen met dit advies hehe).
Heb ik ook gedaan bij mijn 360 rad. :) Werkt nog perfect na een jaartje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Omdat m'n chipset blok niet helemaal goed contact maakt met de core van de chipset heb ik een kleine verdikking nodig.
Nu zat ik eraan te denken om hiervoor een geschuurd munstuk te gebruiken, namelijk een 10 of 20 eurocent muntstuk. Die hebben namelijk precies de dikte die ik zoek.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/8379/muntvy0.jpg

Nu bestaat een 10 of 20 eurocent munt uit 'Nordic Gold' , een legering die bestaat uit:
89% koper, 5% aluminium, 5% zink en 1% tin
Dat is toch nog wel een goede warmte geleider toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-05-2007 15:52 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mij EK blokken besteld :)

Eentje voor een EK-Wave LGA775 Acetal en een EK-FC8800 GTS ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Demon_Eyez schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:42:
Omdat m'n chipset blok niet helemaal goed contact maakt met de core van de chipset heb ik een kleine verdikking nodig.
Nu zat ik eraan te denken om hiervoor een geschuurd munstuk te gebruiken, namelijk een 10 of 20 eurocent muntstuk. Die hebben namelijk precies de dikte die ik zoek.
[afbeelding]

Nu bestaat een 10 of 20 eurocent munt uit 'Nordic Gold' , een legering die bestaat uit:
89% koper, 5% aluminium, 5% zink en 1% tin
Dat is toch nog wel een goede warmte geleider toch?
je kunt het altijd proberen met zo'n muntstukje, moet je er wel voor zorgen dat er heel erg goede geleiding optreed.. dus je moet het muntje heel erg glad schuren en goed met koelprut "insmeren" dat het iig heel erg goed contact maakt, en oppassen dat je het niet té strak op je chip draait. want anders kun je het natuurlijk kapot maken :p

het zal trouwens denk ik 7% slechter presteren dan puur koper, mits er perfect contact wordt gemaakt tussen de chip en het koelelement ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
ixl85 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:10:
Vind het eigenljik bar slecht dat er geen speciaal buisje in de rads zitten die de schroef op zn plaats houd en de lamellen beschermt.
Ik heb het dan niet gehad, maar het was wel even zweten toen die joekels van een zelftappende schroeven er in gingen...
Het ziet er nu wel armmoedig uit zonder dual radiator :(

Foto

Uiteraard is dit een tijdelijke oplossing, totdat ik de nieuwe radiator heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Me_Again op 09-05-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ik heb dit ook n keer gehad met m'n gloednieuwe 360 GT rad :( sinds ik die verneukt heb .. en niet meer gerepareerd kreeg .. let ik altijd heel erg goed op bij radiatoren.

Voordat ik ze in de kast monteer meet ik hoeveel ruimte er tussen het schroefgat + radiatorlamellen zit en hoe dik de fan zeg maar is.. dan zaag ik een schroef/imbus af op de juist lengte, en dan zet ik er 12 (of 8 of 4) in de bankschroef en zaag ik ze allemaal op dezelfde lengte :-) geen kapotte radiatoren meer !

Maar het is inderdaag wel stom dat ze er vooraf geen waarschuwing bij geven oid in die richting ..

edit: heeft iemand trouwens al 8600GTS blokjes gezien ?

[ Voor 4% gewijzigd door Pilske op 09-05-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Pilske schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:58:
[...]

je kunt het altijd proberen met zo'n muntstukje, moet je er wel voor zorgen dat er heel erg goede geleiding optreed.. dus je moet het muntje heel erg glad schuren en goed met koelprut "insmeren" dat het iig heel erg goed contact maakt, en oppassen dat je het niet té strak op je chip draait. want anders kun je het natuurlijk kapot maken :p

het zal trouwens denk ik 7% slechter presteren dan puur koper, mits er perfect contact wordt gemaakt tussen de chip en het koelelement ..
Glad schuren en monteren zal het probleem niet zijn :) Was vooral benieuwd of de legering van de munt wel genoeg warmte geleid.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ik denk omdat de grootste verontreiniging in de munt (aluminium en zink) slechts 5% is .. en er zo'n groot deel koper inzit je maar een iets slechtere prestatie zult krijgen dan koper. Maar zoals ik al zei, dan moet het wel goed contact e.d. maken ;) laat je even horen hoe het is gegaan en of alles dalijk nog leeft .. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:33:
[...]
Glad schuren en monteren zal het probleem niet zijn :) Was vooral benieuwd of de legering van de munt wel genoeg warmte geleid.
Persoonlijk vind ik wel dat dit best wel een gat is. Hoe kan het dat ie nog goed aansluit? Is het blokje er niet voor bedoeld? Ik heb het ook eens gehad met eem stockkoeler op een P4 zetten. Zat ook een hele ruimte tussen omdat die koeler niet dieper ging 8)7 Hoewel het eigenlijk niet hoort en ik er ook absoluut geen voorstander van ben, toen maar opgevuld met koelpasta. Was ook nog een prescott dus die werd goed warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Er zit zitten nu een stuk of vier op elkaar gestapelde plaatjes koper tussen, aan elkaar gelijmt met Artic Adhesive. Die plaatje koper zijn maar iets van 1m dik dus vandaar dat ik er vier nodig heb, en ook niet even recht, dus het geleid niet super momenteel.

Het betreft overigens een chipset (RD580) en geen CPU :)

Normaal zit er een fan + heatsink op die met twee push pinnen in het mobo wordt gedrukt.
Ik gebruik nu echter twee boutjes, die ik gemonteerd heb toen ik nog m'n EK waterblok gebruikte.
De twee moertjes die de twee boutjes vastzetten zorgen voor het hoogte verschil, iets van 3mm.
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/2803/naamloos1atn8.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-05-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Inderdaad. Misschien hebben we het al gemerkt, maar ik heb de plaatjes weer up. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:48:
Er zit zitten nu een stuk of vier op elkaar gestapelde plaatjes koper tussen, aan elkaar gelijmt met Artic Adhesive. Die plaatje koper zijn maar iets van 1m dik dus vandaar dat ik er vier nodig heb, en ook niet even recht, dus het geleid niet super momenteel.

Normaal zit er een fan + heatsink op die met twee push pinnen in het mobo wordt gedrukt.
Ik gebruik nu echter twee boutjes, die ik gemonteerd heb toen ik nog m'n EK waterblok gebruikte.
De twee moertjes die de twee boutjes vastzetten zorgen voor het hoogte verschil, iets van 3mm.
[afbeelding]
Oké duidelijk. Ik wist dat het om een chipset ging hoor :P Maar ik bedoelde meer: Het zou geen goed product zijn (zoals die koeler) als ie niet goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29

[afbeelding]
Haal dan die moertjes weg en probeer deze dan bovenop het blok vast te zetten. Dat werkt goed alleen het bevestigen is een klein probleem. Dat is een stuk beter en veiliger voor de RD580 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even een vraagje voor de WC-goden hier.

situatie
Onlangs heb ik een X1900CF videokaart naast mijn X1900XTX gezet. Specs:
Asus A8R32-MVP
AMD Athlon X2 4400+
2x1GB Corsair TwinX C3200Pro
Asus X1900CF+Asus X1900XTX @ stockspeed
WD Raptor 740ADFD
Antec Performance One P180

Niets aan de hand op het eerste gezicht.... totdat ik net even wat spelletjes ging spelen. De afgelopen dagen wel benches gedraaid, maar niet voluit ge-gamed. Na een goed half uur klapt de bende eruit, GPU oververhit. Geen probleem, ik maak mijn case open en zet de 3 standaard Antec fans een stand hoger (middel). Alles leuk en aardig, maar die herrie irriteert me nu al. Dan te bedenken dat het nu nog koel is buiten, maar als het straks weer zomert wordt dat dus niks.... dan maar aan de WC?
Heb het forum afgezocht naar de verschillende WC oplossingen, maar ik heb mijn twijfels of dit voor mij allemaal toepasbaar is. De Antec Performance One P180 is een prachtige kast, maar wat chaotisch en krap aan de binnenkant. Heeft er iemand ervaring met deze kast en het inbouwen van WC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Check Aramdin ze open dir maar (mag vast wel ;)) met wat cpu only cooled p180 setupje:
http://tinyurl.com/38rdav
varieerd nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Vandread schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:48:
Check Aramdin ze open dir maar (mag vast wel ;)) met wat cpu only cooled p180 setupje:
http://tinyurl.com/38rdav
varieerd nog wat
^^ whow hij leeft! :w

Een huisgenoot van mij heeft die kast, heb hem eens een keer goed bekeken.
Zat toen nog te twijfelen... heb uiteindelijk een stacker gehaald... (happy me).
Maargoed; Je kan niet echt makkelijk zagen in die kast omdat ie uit 3lagen bestaat (plastic, vulling, plastic)... dat vind ik persoonlijk heel klote.
Maar het is wel mogenlijk, als je 1 120mm rad voldoende vind (of een grotere extern legt).
Maar veel ruimte zal je niet hebben.
Ik raad het in elk geval niet aan als je 2 gpu's en een cpu gaat koelen (en je case wilt verplaatsen.. (dus zonder externe rad die ergens op de vloer ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:08:
De Antec Performance One P180 is een prachtige kast, maar wat chaotisch en krap aan de binnenkant. Heeft er iemand ervaring met deze kast en het inbouwen van WC?
Opzich elke kast, met een normale ATX afmeting en bijv 2x80 of 2x120MM aan de achterzijde moet al voldoende zijn om jouw wensen te kunnen voldoen. Als je een radiator wil gaan inbouwen in een kast, dan moet je gaan meten, en mogelijk ook extra boren, ruimte maken, aanpassen etc totdat het wel past.

Niet elke kast is namelijk standaard gebouwd voor waterkoeling. Als je het makkelijk wilt en zonder gezever met ombouwen van je Case, moet je eens kijken naar de zalman reserator series. Dat is gewoon een externe Radiator + Pomp waarbij alleen de slangen je case in gaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/wc/case1.jpg

Het kost even wat, maar dan heb je ook wat :P Dat is mijn case in nog aanbouw, aangezien ik nog niet zeker weet of het precies wil gaan passen met de voeding, omdat anders de radiator dwarszit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nog steeds de gaten niet goed hé ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe... nee ik heb er nog niets mee gedaan ... ik wacht eigenlijk totdat de componenten er zijn. En het geluid valt zo best mee.. Het zijn hele stille fans met veel flow, dus herria maken zal het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
The Godsha schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:14:
[...]

Haal dan die moertjes weg en probeer deze dan bovenop het blok vast te zetten. Dat werkt goed alleen het bevestigen is een klein probleem. Dat is een stuk beter en veiliger voor de RD580 chipset.
Dan moet ik eerst heel die meuk + m'n mobo eruit halen.
En bevestigingen wordt dan echt een probleem want zonder die moertjes draaien de boutjes mee, en het is al zo'n gepiel.
Nee, ik los het liever even makkelijk op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
Demon_Eyez schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:56:
[...]

Dan moet ik eerst heel die meuk + m'n mobo eruit halen.
En bevestigingen wordt dan echt een probleem want zonder die moertjes draaien de boutjes mee, en het is al zo'n gepiel.
Nee, ik los het liever even makkelijk op. ;)
Het is maar wat je erger vind. Inderdaad draaien de moertjes dan mee, als je de bouten niet vast zet, maar met een simpele schroevendraaien word dit al verholpen. Nouja WC bouw ik toch altijd buiten de kast op. Liever iets goed en betrouwbaar vast, dan met gammele plaatjes ertussen, maargoed zo kijk ik ernaar.

Kun je niet gewoon een stuk van die moertjes af schuren? , of gewoon plattere kopen? En zowieso moet je moederbord er toch een keer uit, het lijkt me niet dat je dit altijd zo laat zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:45:
[...]

Opzich elke kast, met een normale ATX afmeting en bijv 2x80 of 2x120MM aan de achterzijde moet al voldoende zijn om jouw wensen te kunnen voldoen. Als je een radiator wil gaan inbouwen in een kast, dan moet je gaan meten, en mogelijk ook extra boren, ruimte maken, aanpassen etc totdat het wel past.

Niet elke kast is namelijk standaard gebouwd voor waterkoeling. Als je het makkelijk wilt en zonder gezever met ombouwen van je Case, moet je eens kijken naar de zalman reserator series. Dat is gewoon een externe Radiator + Pomp waarbij alleen de slangen je case in gaan.

Het kost even wat, maar dan heb je ook wat :P Dat is mijn case in nog aanbouw, aangezien ik nog niet zeker weet of het precies wil gaan passen met de voeding, omdat anders de radiator dwarszit.
Vind net een usersurvey waar iemand de 5,25 drivebay gebruikt als ruimte voor het res en de pomp. Jammergenoeg heeft hij nu geen DVD drive meer volgens mij...
Transport van je case lijkt me met WC zoiezo niet erg makkelijk. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties, ik zal eens wat dimensies opzoeken en gaan meten (Na mijn huidige CCiP dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
The Godsha schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:51:
[...]

Kun je niet gewoon een stuk van die moertjes af schuren? , of gewoon plattere kopen? En zowieso moet je moederbord er toch een keer uit, het lijkt me niet dat je dit altijd zo laat zitten |:(
Het is ook maar tijdelijk, totdat ik m'n nieuwe WC blokje heb. Bij die bevestiging zitten de moertjes niet in de weg en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Kramer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02-2018
Ik zoek een WC kit voor mijn M2N32-SLI Deluxe / AMD X2 6000+ en aankomende Stacker 832.
Met een beetje rondneuzen kwam ik op de Gigabyte GH-WIU02 3D Galaxy II Kit (Socket AM2/462/478/603/604/754/775/939/940) omdat dit een van de weinige (betaalbare) AM2 WC kits is die ik kon vinden, maar ik heb gemerkt dat hij niet echt (snel) leverbaar is...
Zercom: Meer dan 2 weken
Empc: Onbekend
Salland en Central Point hebben beide de verkeerde

Is deze WC Kit een goede keuze of zijn er onderhand betere voor de AM2 met een prijs tot €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Remco Kramer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:18:
Is deze WC Kit een goede keuze of zijn er onderhand betere voor de AM2 met een prijs tot €200
Je zou iets verder kunnen kijken, er zijn voldoende blokken waar je met een kleine verandering qua bevestiging (een plaat of klem) gewoon jouw am2 zou kunnen bereiken.

In de openingspost hadden ze hier ook al rekening mee gehouden.
http://gathering.tweakers...essages/1204642/0#handige
Je zou de belangrijkste webshops kunnen afgaan, op het verkoop topic van forum.waterkoeling.nl hebben ze een lijst met binnenlandse en buitenlandse winkels.

Je moet ook maar even in de tweedehands topics her en der kijken, 2ehands is absoluut niet slecht. Het is niet dat waterkoeling in 2 jaar de blokken compleet sloopt.
Offtopic, voeg me toe op msn, jfwiet@wanadoo.nl dan zou ik je ook nog wat andere alternatieven kunnen laten zien

[ Voor 19% gewijzigd door Jfwiet op 10-05-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Als je alleen je CPU wil koelen heb je voor onder de 200 euro zowat het beste van het beste..

Je kunt dan gaan denken aan een Apogee GTX / AquaXtreme MP-05 met BI GT Stealth 240.

Die Gigabyte-kit zou ik iig met een grote boog omheen lopen..

[ Voor 47% gewijzigd door rabor op 10-05-2007 13:59 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een koolance systeem te kopen (kan er goedkoop aankomen). Gaat hier om een kast met een INX-420BK Cooling System (http://www.koolance.com/s...ath=28_48&products_id=212) ik ben van plan om alleen mijn CPU ermee te koelen.
Ik zit nu alleen met volgende dat ik niet precies weet welk CPU block ik er beste bij kan kopen (heb een C2D setup), aangezien ik las dat alluminium en koper onderdelen niet samengaan en volgens mij de radiator van koolance systemen alluminium zijn.
Wat voor koelvloeistof kan ik verder beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:50:
Ik ben van plan een koolance systeem te kopen (kan er goedkoop aankomen). Gaat hier om een kast met een INX-420BK Cooling System (http://www.koolance.com/s...ath=28_48&products_id=212) ik ben van plan om alleen mijn CPU ermee te koelen.
Ik zit nu alleen met volgende dat ik niet precies weet welk CPU block ik er beste bij kan kopen (heb een C2D setup), aangezien ik las dat alluminium en koper onderdelen niet samengaan en volgens mij de radiator van koolance systemen alluminium zijn.
Wat voor koelvloeistof kan ik verder beste gebruiken?
Waar haal je Aluminium vandaan? Ik zie namelijk staal staan. Maar goed, zekerheid voor alles, dus met verschillende metalen zou ik een toevoeging voor het demiwater nemen. Zie ook de TS hiervoor. Neem die sowieso even door als je nog meer vragen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het in de manual van de site. Heeft iemadn enig idee hoe het met de performance gesteld is van zo'n setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik vind die radiator nogal klein. 2x 80mm? Dan moeten je fans wel snel draaien willen ze dat een beetje koel houden. Met een zelf samengestelde set zal je beter resultaten halen. Maar opzich kan het er wel mee door. Persoonlijk heb ik zoiets: Het is iets beter dan luchtkoeling maar toch niet écht waterkoeling. Beetje een tussenstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 22:04

icecoolsniper

never run from a sniper!

[afbeelding]
Nog een tip voor je. Schraap het stukje zachte tape van de onderkant van je chipsetkoeler en leg het om de chipset heen. Plaats dan je chipset koelblok. Dan wordt de druk iets verlicht en heb je minder kans op afbrokkeling van de chip.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
icecoolsniper schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:07:
[...]

Nog een tip voor je. Schraap het stukje zachte tape van de onderkant van je chipsetkoeler en leg het om de chipset heen. Plaats dan je chipset koelblok. Dan wordt de druk iets verlicht en heb je minder kans op afbrokkeling van de chip.
Thanx, dat had ik zowiezo al gedaan bij m'n vorige blok :)

Trouwens, die 10 euro cent werkt prima, gister een muntje geschuurd tot grid 1000 en daarna gemonteerd met Artic Silver Adhesive aan m'n Evercool kloon.
De chipset core maakt nu goed contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ixl85 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:30:
[...]

^^ whow hij leeft! :w

Een huisgenoot van mij heeft die kast, heb hem eens een keer goed bekeken.
Zat toen nog te twijfelen... heb uiteindelijk een stacker gehaald... (happy me).
Maargoed; Je kan niet echt makkelijk zagen in die kast omdat ie uit 3lagen bestaat (plastic, vulling, plastic)... dat vind ik persoonlijk heel klote.
Maar het is wel mogenlijk, als je 1 120mm rad voldoende vind (of een grotere extern legt).
Maar veel ruimte zal je niet hebben.
Ik raad het in elk geval niet aan als je 2 gpu's en een cpu gaat koelen (en je case wilt verplaatsen.. (dus zonder externe rad die ergens op de vloer ligt)
Hehe jup *alive* beetje druk enzo, en beetje same old story telkens hier :P na 20 topics word het saai.....

Wat je mss kan doen is zo'n radbox van bv swiftech gebruiken ( csdelft.nl ) en daar een 240mm rad aan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila,..
het Northbridge EK-blokje dat ik van Demon_Eyez heb overgekocht is geinstalleerd.
Idle Temp. drop is alvast sensationeel te noemen,.... van 45gr. naar 28 gr.
Idle temps van mijn cpu en graka, resp. 24 en 32 graden, evenals de flow door mijn set-up zijn zo goed als onveranderd gebleven.
Mijn Laing DDC-Pro verteerd dit met gemak.

Binnenkort de pics. op mijn homepage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
icecoolsniper schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:07:
[...]

Dan heb je dat lelijke en onstabiel brokkelspul op je RD580 liggen. Heel goed idee van jou, maar ik zou kijken naar ene stukje rubber van goededikte, dit is veerkrachtig en ik maak er zelf ook gebruik van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Kramer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02-2018
rabor schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:55:
Als je alleen je CPU wil koelen heb je voor onder de 200 euro zowat het beste van het beste..

Je kunt dan gaan denken aan een Apogee GTX / AquaXtreme MP-05 met BI GT Stealth 240.

Die Gigabyte-kit zou ik iig met een grote boog omheen lopen..
Kan jij mij wat meer informatie over deze "set" geven? Op tweakers zijn ze niet echt te vinden. Ik heb je toegevoegd aan MSN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dit is een forum waar info gedeeld word.
Als je die info hier nu weer niet neer zet, is er de volgende keer weer iemand die wil msn'en omdat ie het niet kan vinden.
Over 2 jaar is GoT dan een lijst met msn adressen. :+

Anyway: Zoek zelf eens... beter... misschien dat er niks over precies die set te vinden is, er is echter genoeg te vinden over die blokken en de rad los.
Daar zal je meeer dan genoeg aan hebben.
Vandread schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:28:
[...]

Hehe jup *alive* beetje druk enzo, en beetje same old story telkens hier :P na 20 topics word het saai.....
Mhh heb soms ook mn dipjes hoor... zit ook al in dit topic vanaf deel 12 (lezen vanaf 10), zag btw dat rabor ook allang mee gaat :)

[ Voor 34% gewijzigd door ixl85 op 11-05-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
The Godsha schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Dan heb je dat lelijke en onstabiel brokkelspul op je RD580 liggen. Heel goed idee van jou, maar ik zou kijken naar ene stukje rubber van goededikte, dit is veerkrachtig en ik maak er zelf ook gebruik van :+
Nou, met een beetje beleid en geduld krijg je het gewoon in een goed stuk eraf stuk. Zo slecht is die tip nu ook weer niet. Maar inderdaad een stuk schuimrubber van de juiste dikte is een goed alternatief.

(off topic: iemand zou een fix hebben gevonden voor de problemen met de Uli chip op de CFX3200-DR, heb de fix gepost in het CFX3200-DR topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Remco Kramer schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Kan jij mij wat meer informatie over deze "set" geven? Op tweakers zijn ze niet echt te vinden. Ik heb je toegevoegd aan MSN :P
Ik gebruik al een jaartje of wat geen MSN meer.. sorry.

Ik neem aan dat je het over die 3D Galaxy II kit hebt. OK, ten eerste zijn je temps met deze kit zo'n 10 graden hoger dan met elk ander gemiddeld custom setje.. Op z'n laagste stand maakt die set al 44dB aan geluid - op z'n hoogste stand 55dB!!. De single 120mm radiator (125x197x64mm) is van aluminium & de installatie schijnt ook al een drama te zijn; dus behalve de "eye-candy-waarde" die sommigen de kit toedichten staat die gewoon helemaal onderaan de lijst.. Omdat het Gigabyte is, is het denk ik meer hype dan iets anders..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:22:
Ik vind die radiator nogal klein. 2x 80mm? Dan moeten je fans wel snel draaien willen ze dat een beetje koel houden. Met een zelf samengestelde set zal je beter resultaten halen. Maar opzich kan het er wel mee door. Persoonlijk heb ik zoiets: Het is iets beter dan luchtkoeling maar toch niet écht waterkoeling. Beetje een tussenstap.
Ok, maar las in manual en ook in review van tweakers van oudere koolance system (reviews: Koolance PC2-C waterkoelingkast review) dat er een aluminium radiator aan is. Welk cpu block kan ik dan beste gebruiken voor C2D en welke koelvloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Koelblok maakt niet uit als de rad van alu is.
Je moet gewoon anti-corrosie spul er tussen doen.
Zoek dit topic op innovatek protect pro en je vind welke het beste vind (die dus) en waarom ;)

Persoonlijk zou ik niet voor koolance gaan, de blokken die ze hebben zijn niet al te best en je zit vast aan hun case (met ingebouwde shit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem setje van iemand over voor 70 E dus daar kan ik niet echt breuk aanvallen, (lian li kast). Hij hoeft ook alleen maar mijn CPU (E6600 @ 3,4) te koelen dus valt vast wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nouja, goedkoop is duurkoop.

Als jij dadelijk alles hebt ingebouwd en je wil een keer af van die vieze GPUcooler die zo zoemt.
Of harder clocken zonder dat alles vol open hoeft. Of je wil gaan uitbreiden enz enz.
Moet je toch weer dingen er bij kopen, je rad vervangen enz.

Die 70 euro is imo geld weggooien. Een mooie BIX2 heb je voor 40 euro nieuw. Een goed CPUblok van Alphacool voor 30, een pomp (1048) voor 40 en een res voor 20 (of je koopt een Eheimstation met res en pomp in 1). Ben je 130euro kwijt.
Heb je alles beter en nieuw!
Mocht dit teveel zijn kan je het ook 2ehands kopen (wat je nu ook doet) en dan haal je zulke setjes al voor 70 euro.

Dan heb je:
-Meer koelvermogen dan met een 80mm rad!! (dat wil je dus echt niet, alleen het verschil in fans is al een wereld van verschil.)
-Een beter blok
-Betere pomp (eigenlijk een betere alles)
-Meer toekomst mogelijkheden.

Ik zou het nooit kopen, dat ding dat je wil gaan aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Eens met ^^ .

Ook kun je dan zelf fans kiezen die wél stil zijn en kun je bijvoorbeeld ook blokjes kiezen die jíj mooi vindt. En als je eenmaal waterkoeling hebt wil je niet meer terug (de meeste dan ;) ) dus dan zijn uitbreidingsmogelijkheden idd. zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw, en wil ook aan waterkoeling gaan doen. Ik zag 2 setjes(2de hands) die mij aanspraken.
De eerste set bestaat uit:

Swiftech Storm
DD Maze 4 (GPU)
Thermochill PA160 met opzetstukje dat je een 120mm fan kan monteren
BIX (veel gebruikerssporen)
BIP II
Laing D5(swiftech mcp655)

Prijs: 133 euro

De 2de set bestaat uit:

Swiftech apogee
Swiftech mcp600

Prijs: 66 euro
Voor de 2de set kan ik ergens een gratis radiator(BIPI) regelen. Deze heeft wel een klein lekje. Dit is te dichten met lood toch(las ik op de vorige pagina's).
Mijn vraag is nou: Welke set kan ik het best nemen? Natuurlijk heb je niet zoveel aan 3 radiators, en ik wil dan bij de eerste set ook alleen de PA160 gebruiken(denk ik). Is een PA160 ook genoeg voor een OCed CPU + GPU?

En hoe presteerd zo'n soort setje nou tegenover een tuniq tower? Het verschil is ongeveer 20 en 80 euro.

Mijn computer bestaat uit:

C2D e6600(wil deze zover mogelijk overklokken, processor kan het allemaal wel, ik draai nu 3200mhz op 1.2vcore)
7900GTO

PS. Ik hoef niet perse mijn videokaart te waterkoelen. Als ik het erbij krijg(1ste set) dan doe ik het wel, maar bij de 2de ga ik niet een apart blokje kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltake Aqua Brazing W1
is dit een goeie waterblok voor de proc?
Zalman ZM-GWB3
En deze wil ik gaan gebruiken voor de videokaart
Thermaltake Aqua Northbridge Brazing
En misschien voor de northbridge alleen deze is al passief en word niet echt warm (40graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zeg maar gerust:
Nee! Geen TT zooi kopen enz.
Designed for 6.4mm
Afbeeldingslocatie: http://www.elektro-1.cz/ImageWrite.asp?CO=CA052f&FR=Aliaweb,%20spol%20s.%20r.%20o.&FL=2
:X
Kijk eens naar die geweldige in/outlet.. bizonder groot.
Verder kan ik geen enkele review vinden en ook geen pic hoe het er van binnen uit ziet.

Hij is ook nog eens duur (rond de 50 euro als ik dat zo ff snel zie met google).... dont do it man!

[ Voor 41% gewijzigd door ixl85 op 13-05-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:38:
Zeg maar gerust:
Nee! Geen TT zooi kopen enz.

[...]

[afbeelding]
:X
Kijk eens naar die geweldige in/outlet.. bizonder groot.
Verder kan ik geen enkele review vinden en ook geen pic hoe het er van binnen uit ziet.

Hij is ook nog eens duur (rond de 50 euro als ik dat zo ff snel zie met google).... dont do it man!
Kost maar 35euro\
Maar goed welke dan wel?
Ik zoek wel naar zo soort aansluiting en puur koper (geen plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:46:
[...]

Kost maar 35euro\
Maar goed welke dan wel?
Ik zoek wel naar zo soort aansluiting en puur koper (geen plastic)
Neem een blok van een goed merk met normale slangaansluitingen. Swiftech/Alphacool/Zalman/Asetek/Etc.. hebben allemaal prima blokken. Er is genoeg keuze qua goede blokken, Thermaltake hoort daar alleen niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/332_0.jpg

Alphacool NexXxoS XP Socket 775 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraag;

Passen de blokken van Zalman op de TT Bigwater 745 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mits de slangen de zelfde maten gebruiken als de slangpilaren/connectors : ja .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:52:
Mits de slangen de zelfde maten gebruiken als de slangpilaren/connectors : ja .
Ja maar die kan ik dus niet zo snel vinden, en ik lees overal andere maten 3/8 1/2 10mm etc etc Zie door de boompjes het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Voila :

1/8" - 3mm
3/16" - 4.5mm
1/4" - 6mm
5/16" - 8mm
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm
5/8" - 16mm
3/4" - 20mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:01:
[...]

Ja maar die kan ik dus niet zo snel vinden, en ik lees overal andere maten 3/8 1/2 10mm etc etc Zie door de boompjes het bos niet meer
Er zijn 2 standaarden --> engels/VS (vooral VS) en de Duitse/rest van de wereld standaard :)

3/8 en 1/2 zijn inch maten, 10mm spreekt voor zichzelf.
Je moet kijken naar de soort koppeling die gebruikt word. Ik heb hier thuis 14mm slang liggen (ja de buitenkant!!!! dus niet heel relevant).
Dus check je koppelingen, check de draad die in het gat zit (ook weer een andere maat) en vergelijk.

Je kan koppelingen hebben waarbij de binnendiameter belangrijk is, bij weer andere is het de buitendiamater. En over de gaten op de blokken, in Europa is dat meestal G1/4 (geen inch maat) en kan je dus alle soorten koppeling erop schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
k8skaaay schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:31:
Voila :

1/8" - 3mm
3/16" - 4.5mm
1/4" - 6mm
5/16" - 8mm
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm
5/8" - 16mm
3/4" - 20mm

* ixl85 thinks that should be in the ever growing SP!

edit:
@ onder: ow... ehhehe nm... ben nog niet helemaal waker om 2100 savonds..

[ Voor 77% gewijzigd door ixl85 op 13-05-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

ixl85 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:38:
[...]

* ixl85 thinks that should be in the ever growing SP!
Dit heb ik uit de SP gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halo.even een vraagje vorige week heb ik mijn vidoekaart eens vervangen ,van een 7900gt naar een 8800gts ,nou heb ik die watergekoeld door een dangerden koelblok maar de temps vallen een beetje tegen 56 graden normaal en met gamen wel 76 graden!,ligt het nou aan mij of is dit eigenlijk voor waterkoeling te hoog.overige specs

asus commando
2gb kingston
e6300 2.3ghz
8800gts

word gekoeld door een thermaltake bigwater 745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat zijn de temps van de grafische kaart? Dat zijn volgens niet zulke hele schokkende waarden hoor. Als het je CPU (neem je die mee in de setup?) is, dan is het een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:52:
halo.even een vraagje vorige week heb ik mijn vidoekaart eens vervangen ,van een 7900gt naar een 8800gts ,nou heb ik die watergekoeld door een dangerden koelblok maar de temps vallen een beetje tegen 56 graden normaal en met gamen wel 76 graden!,ligt het nou aan mij of is dit eigenlijk voor waterkoeling te hoog.overige specs

asus commando
2gb kingston
e6300 2.3ghz
8800gts

word gekoeld door een thermaltake bigwater 745
Hallo, nu even een simpele les voor ik naar het WC gedoe ga.
Een punt of komma moet na het laatste woord, dan een spatie. Niet anders om, hoofdletters zijn ook gewenst om ons leesplezier te verhogen (en kom niet met dyslectie ofzo... ken genoeg mensen die dat hebben :p).

Anyway:
Je bent gedurfd bezig om dat alles te koelen met zo'n set.
Je temps van je GPU zijn bijzonder hoog. Ik denk toch dat het ook aan je mouting zal liggen en/of dat er lucht in je setup zit.
Ik zou het eens goed ontluchten (om mee te beginnen). Laatst hadden we hier ook iemand die kon zweren dat er geen lucht in zat. Een dag later kwam ie terug met temps die gigantisch gedropt waren en een heleboel lucht dat uit zn rad was.

Maar mag ik vragen waarom je WC hebt? (en of je nog de zelfde pomp hebt)

edit:
Ik neem aan dat je nu je gpu, nb en gpu in je set hebt zitten

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 13-05-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die temps zijn van de grafische kaart,de e6300 zit rond de 42 graden en met gamen zo rond de 50-52 graden.Lucht is er zeker uit want dat heb ik al 2x ontlucht,en volgende week komt de chipset er ook nog bij >:) .Maar heeft nog niemand hier ervaring met de dangerden koelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Welk koelblok heb je precies van Dangerden ?

Ik draai hier een volledig DD setup. (Maze4 voor GPU) Temps die jij hebt zijn volgens mij redelijk normaal voor zon dergelijke kaart. Mijn GTX heb ik nog niet in mn pc geplaatst omdat mn mobo er nog niet is. Anders had ik je qua temps wel kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volledige naam is danger den NV88gts

antwoord:ixl85 wc heb ik voornamelijk om te overclocken, en zo laag mogelijke temps natuurlijk.

de pomp is nog gewoon de ene die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag ook nog mijn 4 schijven willen koelen met dit setje, maar ik weet niet of dit haalbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

met zoveel schijven is het niet de moeite, ik heb zelf 5 harde schijven en als ik daarvoor 5 waterkoelrekjes moet halen ben ik 200euro kwijt! ;) Beetje onnozel.

Ik heb het opgelost door gewoon een goede grote kast te kopen met een apart harddisk compartiment. Een kast van chieftec waar 8 disks in kunnen. Daar blazen 3 langzaamdraaiende fans langs. M'n schijven zijn 25 graden (oa 2 raptors). Of 4 graden onder omgevingstemperatuur. Als het warmer is haal ik die 25 graden natuurlijk niet.

Harde schijven maken ook lang niet zoveel herrie als bvb een videokaart/cpu koeler. Dat is de moeite om te waterkoelen omdat je het EN beter kan klokken EN het stiller is ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Hebben die bigwater setjes niet een dunne slangmaat en een ontiechelijk lage flow?
Die dangerden blokken zijn amerikaans: hoe hoger de flow hoe beter.
Verder zitten er (vrij dunne) aluminium rads in die niet zo goed zullen presteren als een Cooltek/Black Ice en al helemaal niet zoals een thermochill.
Heb je het blok goed gemonteerd?
Wat zijn de andere temperaturen van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn temps zijn een stukje hoger.

de 2 raptors van mij zijn rond de 44 graden
samsung is 39
hitachi is 40

daarom dacht ik meschien waterkoelen, merja een andere grotere kast zou ook geen overbodige luxe zijn, aangezien ik nu met een thermaltake mambo zit en die word langzaam aan een beetje te klein. :| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:16:
Hebben die bigwater setjes niet een dunne slangmaat en een ontiechelijk lage flow?
Die dangerden blokken zijn amerikaans: hoe hoger de flow hoe beter.
Verder zitten er (vrij dunne) aluminium rads in die niet zo goed zullen presteren als een Cooltek/Black Ice en al helemaal niet zoals een thermochill.
Heb je het blok goed gemonteerd?
Wat zijn de andere temperaturen van de videokaart?
blok zit goed gemonteerd daar ben ik zeker van.alle temps zijn

gpu geheugen 50 stress 61
gpu omgeving 45 stress 52
gpu diode 58 stress 71
gpu core 55 stress 66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb de TT bigwater + koelblok voor NB en videokaart :D

heb pomp>2x120mm rad > cpu > 1x120mm rad > NB > videokaart> aquabay M1 > pomp

temps voor waterkoeling:
cpu 35gr idle en 49 graden stressed
graka 47graden idle en 80 a 90graden stressed

nu met waterkoeling
cpu 27graden idle en 36graden stressed
graka 35graden idle 48graden stressed

dus voor mij is het een behoorlijke voor uit gang
en had cpu over geklokt bij deze temps

alleen vind hem nog niet erg stil dus dat word ff knutselen met de bedrading :):) standaard zijn de fans niet regelbaar ( zit een brede connector op ) dus kabeltjes door knippen en dan ff kleine fan connectors op zetten en dan door koppelen op het moederbord :):) zodat ik ze via windows kan regelen :):)

[ Voor 25% gewijzigd door puddinkie op 14-05-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Of je doet het slimmer en je draait wat kabeltjes om zodat ze op 5 of 7 volt draaien.
Moet ergens op GoT in de faq staan.

@ Racer; ik vind het raar dat je een compleet waterkoel setje hebt van 100 en een VGA koelblok wat zelfs duurder is dan je hele set.
Ik zou overwegen om voor een ander setje te sparen of upgraden.
Een liang DDC zal enorm schelen (theoretisch gezien).
Wat voor een Slangmaat heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:21:
antwoord:ixl85 wc heb ik voornamelijk om te overclocken, en zo laag mogelijke temps natuurlijk.

de pomp is nog gewoon de ene die erbij zat.
Ok, overclocken en lage temps?
Dan heb je echt het verkeerde setje gekocht beste man ;)
Ik zou zeggen: Koop een fatsoenlijke pomp en een goede rad (en een ander cpublok :+ zie edit).
Je plannen zijn iets te ambitieus voor je set.

Sowieso is je HD(s) watercoolen grote onzin. Dan kan je beter een fatsoenlijke case kopen en dat werk aan je airflow overlaten.
Mijn hardeschijven worden in mn stacker niet warmer dan 33 a 34 graden.
Als je dadelijk 4 schijven gaat koelen ben je ~45 euro kwijt voor een koeler, dat is dus 180 euro. Daar kan je ook makkelijk een goede kast voor kopen.
Meteen met paardenmiddelen gooien als het niet nodig is niet goed imo.

Wat de beste vooruitgang voor jou zal zijn is: Een andere pomp en een goede rad.
Ik weet niet wat voor een slangen er bij je setup zitten, maar als die kleiner zijn dan 8mm (dus 6) dan word dat ook wel krap hoor.

edit:
Je cpublok stelt niet zo veel voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cooling/Tt_Bigwater_745/pics/1010.jpg
Het water gaat hier snel door heen zonder dat het goed het oppervlakte raakt. De kern van het water blijft gewoon in het midden hangen en zal dus niet effectief koelen.
Je kan beter voor turbulentieblokken of een combi van flow/turbulentie gaan ipv totale flow

[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 14-05-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke is meschien wat te gek 8)7 die schijven maar een goede kast en een fatsoenlijke pomp.

Wat kunnen jullie me aanraden kwa pomp.De slangen zijn indd erg dun maar dat zou in zekere zin niet zoveel uit moeten maken toch? als ik dan een goede pomp erin zou zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:44:
Ja oke is meschien wat te gek 8)7 die schijven maar een goede kast en een fatsoenlijke pomp.

Wat kunnen jullie me aanraden kwa pomp.De slangen zijn indd erg dun maar dat zou in zekere zin niet zoveel uit moeten maken toch? als ik dan een goede pomp erin zou zetten
Als je het bij je cpu, nb en gpu houd zou ik een Eheim 1048 pakken.
Waarom: Omdat de prijs normaal is, de prestatie goed is en je er eventueel ook nog een hd bij kan pakken mocht je dat nou echt niet kunnen laten.

Als je hele gekke dingen gaat doen of gewoon geilt op (te)veel flow kan je ook voor een Laing gaan. Deze zijn veel sterker, met alle gevolgen van dien (zonder highflow res lastige te ontluchten en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ hmm prijzen vallen nog mee zie ik in de pricewatch,dan denk ik dat ik voor de Eheim 1048 ga.Tot dusver bedankt voor de replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:16:
_/-\o_ hmm prijzen vallen nog mee zie ik in de pricewatch,dan denk ik dat ik voor de Eheim 1048 ga.Tot dusver bedankt voor de replies
Als je die Eheim 1048 koopt doe dan gelijk de teflon mod uitvoeren voordat je em gebruikt. Je kan last krijgen van ratelen met warm water zonder die mod.

Mijn 1048 heb ik in gebruik genomen en ik kreeg last van ratelen. Daarom moest mijn hele setup uit elkaar om de pomp te modden, kan je het net zo goed gelijk doen voor gebruik om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ heb je meschien ook een linkje hoe dat dan moet? zou wel handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:01:
:+ heb je meschien ook een linkje hoe dat dan moet? zou wel handig zijn
Check de TS eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
ixl85 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:38:
[...]

Sowieso is je HD(s) watercoolen grote onzin. Dan kan je beter een fatsoenlijke case kopen en dat werk aan je airflow overlaten.
Mijn hardeschijven worden in mn stacker niet warmer dan 33 a 34 graden.
Als je dadelijk 4 schijven gaat koelen ben je ~45 euro kwijt voor een koeler, dat is dus 180 euro. Daar kan je ook makkelijk een goede kast voor kopen.
Ok, wat duur, maar eenmaal investering gedaan, dan blijf je erbij, net als met een heel goede case meestal het geval is.
Wel de oplossing als je voor STILTE, en koeling gaat voor je harde schijven.
Zo is hier het enigste wat ik hoor mij liang (RT versie)
en een heel licht geruis van mij WD740 GD (oude generatie dus).
WD 360 ADFD hoor ik niet, behalve wat ratel als ie druk is. Maar geen rotatie frequenties dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Waarom zou een waterblok je hd stiller maken?
Meestal doen alleen rubbers of van die silentboxen dat.
Nog nooit van gehoord... :?
Maar vertel me eens hoe warm je schijven worden met wc? ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Massa dempt ansich ook wel, maar zo'n box waar 1 hdd in past werkt natuurlijk wel ff iets beter, daar hoef je helemaal niets voor toe te voegen in je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Een tijd geleden heb ik mijn Alphacool NexXxoS Xtreme II kapot gemaakt. Volgens de leverancier zijn ze niet meer te krijgen, omdat er een nieuwe versie van de Alphacool radiators op de markt komt (versie 3 ofzo).

Aangezien ik geen verstand heb van radiators vraag ik jullie hulp. Wat is een goede dual radiator voor ongeveer dezelfde prijs als de Xtreme II (50 E)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Serieus, sinds wanneer wordt er geen research meer gedaan zeg ?
Wordt een beetje gaar van die stomme vragen die hier worden gestelt.

Kijk naar diverse winkels, daar hebben ze vast wel dualrads (blackice oid) die hetzelfde doen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Alsof ik dat niet gedaan heb, maar ik kan de verschillen niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
De verschillen bij radiatoren zijn ook niet heel groot.

Je moet kijken naar de dikte van de radiatoren. Je hebt ze van 45mm dik en van iets van 27mm.

Ik heb ook radiatoren verkocht bij mijn acties op Ia.net en Sk.net. Die zijn wel eens vergeleken met een black ice. Daar zat waarschijnlijk onder een klein beetje wisselende omstandigheden ongeveer 1-2 graden celcius verschil in. Als je dan bedenkt dat ik mijn radiatoren voor €35 verkocht en de 3x120mm series van de bekende merken toch zo'n €60-100 kosten. Dan kan je met een gerust hart een radiator kopen die jij het mooiste vind. Sommige hebben een soort van behuizing, andere weer niet, etc.

Linkjes uit google:
http://www.rbmods.com/Articles/Dangerden/Radiator/1.php
http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb GOT een beetje door gekeken en met search gezocht op stille waterpomp

maar kan niks vinden

heb nu een pomp die bij de TT bigwater 745 zat maar na mijn in zien maakt hij nog redelijk wat herrie
mn waterkoeling is lucht vrij flow is ook goed
maar als mn fans uit staan hoor ik de pomp over duidelijk
is er nog een stillere pomp ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De pomp van mijn BigWater 735 was in het begin redelijk stil, maar na een tijdje begon deze enorm te ratelen. De pomp is nu vervangen voor een Eheim 1048. Enig nadeel is dat deze pomp 230V is en de TT pomp 12V.

De Eheim is niet hoorbaar, zolang je hem op een zachte ondergrond zet (piepschuim bijvoorbeeld), iets dat het trillen dempt, want de pomp trilt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
oh zal is onder mn eigen pomp wat schuim stoppen kijken of dat helpt maar de eheim 1048 is dus een aan rader ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Wat koel je allemaal met de BigWater? Als dit alleen CPU is, zou je voldoende hebben aan de Eheim 1046 (300L/h). Dan is de Eheim 1048 (600L/h) een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
puddinkie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:54:
oh zal is onder mn eigen pomp wat schuim stoppen kijken of dat helpt maar de eheim 1048 is dus een aan rader ???
Als je even deze of de vorige pagina door leest zie je dat ik die ook aanraad aan iemand anders........

Maargoed:
Idd zet hem op rubbers, die kan je er bij kopen voor 2 euro ofzo.
Een speciaalsetje waarmee je hem vastmaakt aan je case en zo alle trillingen opgevangen worden.
Werkt goed :D

/edit
de 1046 is btw kleiner en nog stiller (1048 is niet te horen). Opzich heb je daar ook genoeg aan als je geen rare dingen doet :)

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 16-05-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
De meeste Europese setjes zijn niet gemaakt voor hele hoge flowrates (de eheim pompen gaan gewoon niet met 2400l/h).

Je moet dus vooral kijken naar de kracht van de pompen. Flowrates van 2400l/h en maar een opvoer hoogte van 20cm betekend dus gewoon dat je pomp nooit in een bigtower zou werken.

Volgorde die ik altijd bekijk:
Opvoerhoogte (meestal Hmax)
Volume (liter/uur L/H)
Voltage (12 volt is natuurlijk handiger in een pc dan 220 volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een 1046 gehad in mijn vorige PC en heb nu de 1048. In combinatie met die rubbers zijn beide vrijwel niet te horen als het volledig stil is op de kamer.

Je moet echt binnen 10cm van de kast komen om te horen dat ze draaien. Voor al het europese spul voldoet de 1048 prima of je moet het heel gek maken met geheugen of HDD blokken. CPU/GPU/NB is geen enkel probleem.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.