Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik ben aan het rond kijken om over te stappen naar waterkoeling. Ik was van plan om zelf een kit samen te stellen maar dan kwam ik al gauw boven de € 300 uit. Dit vind ik toch net even te veel van het goede.

Ik keek op de website van swiftech en daar zag ik een complete kit: H20-220 Apex ultra. De kit bestaat uit:

- MCR220-QP dual 120mm radiator
- Apogee GT water-block
- MCP655 pump
- MCRES-MICRO reservoir

dit alles voor $ 279.95 = $ 7.12 verzendkosten = € 212.73!!

bij deze set moet nog wel een vga blok, maar ik denk dat je voor dit geld niet een betere set kan kopen..

wat is jullie mening van deze set??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Prima set, maar voor 7 dollar zal het er wel dik een maand over doen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Van 17.5. 07 tot 28.5. 2007 weer een 12% Rabattaktion aktie van Meisterkuehler en aquatuning. :)
Jezelf aanmelden bij Meisterkuehler en als je meister0705 bij je aquabestelling zet krijg je 12% korting... Kan aardig wat schelen bij een grote bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Geniala actie zeg!!

Ik wou net een dezer dage mijn bestelling plaatsten, maar hoe werkt het eigenlijk precies mijn duits is namelijk niet zo goed :P.
|k dacht zelf dat je je eerst moet registreren bij dat meisterkuehler, en dan moet je vervolgens je naam waarmee je jezelf daar geregistreerd hebt ergens invullen ( onderaan in je winkelmandje in het oranje vak met "Ihr Guthabenkonto" als kopje? )met de naam Meisterkuehler ervoor, klopt het zo ongeveer volgens jullie? :).

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
@aeroxtaxi: Swiftech webshop verzend alleen in de VS als ik het goed heb. Spacepromotion is dacht ik de Nederlandse importeur, heb ik mijn losse montagekits ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
aeroxtaxi schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:51:
ik ben aan het rond kijken om over te stappen naar waterkoeling. Ik was van plan om zelf een kit samen te stellen maar dan kwam ik al gauw boven de € 300 uit. Dit vind ik toch net even te veel van het goede.

Ik keek op de website van swiftech en daar zag ik een complete kit: H20-220 Apex ultra. De kit bestaat uit:

- MCR220-QP dual 120mm radiator
- Apogee GT water-block
- MCP655 pump
- MCRES-MICRO reservoir

dit alles voor $ 279.95 = $ 7.12 verzendkosten = € 212.73!!

bij deze set moet nog wel een vga blok, maar ik denk dat je voor dit geld niet een betere set kan kopen..

wat is jullie mening van deze set??
Imho 1 van de beste kits op de markt, maar vergeet niet dat er ook nog douanekosten & BTW bovenop kunnen komen.. (= ongeveer 213 + 15 + 19% btw = 271,-). Dus ik zou alleen bij Swiftech bestellen als je 100% zeker weet dat zij het spul als een niet-commercieel pakketje zullen verzenden.

Anders zou ik het bij OpenJL bestellen.. (249,95 incl S&H), zij zijn het goedkoopste adres voor Swiftech in Europa.

Ik heb even een screentje gemaakt van een bestelling met jouw spullen: Afbeeldingslocatie: http://img11.imagevenue.com/loc1070/th_82393_Swiftech_122_1070lo.jpg
Dus de kit kost daar 227,90,
of als je het los zou bestellen (Apogee GT, MCW60R (8800), MCP655, MCRES MICRO + BIX2) dan kom je op 216,40, maar dan zitten er nog geen slang, vloeistof, heatsinkjes voor je GPU & fittingen voor je rad bij.. (en ook geen RadBox). Verzendkosten trouwens altijd rond de 15 euro.

Just a thought...

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WC-setup met twee 120mm radiators, een Black Ice Pro en een Nexxxos Extreme. Om het water rond te pompen is er een Hydor L20.

Nu had ik afgelopen week mijn Aquarius 2 blokje vervangen voor een Zalman WB3-Gold. Dit ivm met de overstap naar Socket 775 in de nabije toekomst. Echter op mijn A64 @ 3ghz (single core) zijn de temperaturen hoger geworden.

Stressed is de temperatuur zo'n 4 graden hoger dan met het Aquarius 2 blokje. Vreemd, wat ik dacht dat het blok van Zalman toch (een stuk) beter zou moeten zijn. Verder is er niks aan de setup veranderd. Ook de omgevingstemperatuur is niet hoger geworden.

Het blok maakt goed contact met de cpu, gezien de afdruk van de koelpasta bij het opnieuw monteren. Ook zit er geen lucht meer in het blok. Ik heb die koelpasta van Zalman (uit zo'n klein flesje) gebruikt, dus ook dat moet goed zijn.

Zou het kunnen dat het blok niet hard genoeg op de cpu wordt gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
rabor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:05:
[...]
Imho 1 van de beste kits op de markt, maar vergeet niet dat er ook nog douanekosten & BTW bovenop kunnen komen.. (= ongeveer 213 + 15 + 19% btw = 271,-). Dus ik zou alleen bij Swiftech bestellen als je 100% zeker weet dat zij het spul als een niet-commercieel pakketje zullen verzenden.

Anders zou ik het bij OpenJL bestellen.. (249,95 incl S&H), zij zijn het goedkoopste adres voor Swiftech in Europa.

Ik heb even een screentje gemaakt van een bestelling met jouw spullen: [afbeelding]

Dus de kit kost daar 227,90,
of als je het los zou bestellen (Apogee GT, MCW60R (8800), MCP655, MCRES MICRO + BIX2) dan kom je op 216,40, maar dan zitten er nog geen slang, vloeistof, heatsinkjes voor je GPU & fittingen voor je rad bij.. (en ook geen RadBox). Verzendkosten trouwens altijd rond de 15 euro.

Just a thought...
oke, dank je wel voor je reactie. Die verzendkosten vond ik al erg laag. Maar als ik die kit zou bestellen zou ik dan nog fittingen erbij moeten kopen voor de rad en G80 koelblok? Ik ben niet van plan om de vga koeler van swiftech te kopen, ik heb het idee dat het geheugen niet goed wordt gekoeld met die ram headsinkjes....Ik zat meer aan een: EK-FC8800 GTX Acetal te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Follie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:47:
Geniala actie zeg!!

Ik wou net een dezer dage mijn bestelling plaatsten, maar hoe werkt het eigenlijk precies mijn duits is namelijk niet zo goed :P.
|k dacht zelf dat je je eerst moet registreren bij dat meisterkuehler, en dan moet je vervolgens je naam waarmee je jezelf daar geregistreerd hebt ergens invullen ( onderaan in je winkelmandje in het oranje vak met "Ihr Guthabenkonto" als kopje? )met de naam Meisterkuehler ervoor, klopt het zo ongeveer volgens jullie? :).
Bij die Ihr Guthabenkonto vul je meister0705 in. Dat is de Gutscheincode van Rabattaktion bei den Meisterkuehlern... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Heeft iemand een idee of een Aquacomputer Airplex EVO 120 een 7600GT en een Amd Athlon 64 3500+ een beetje koel kan houden?
Ik zet er dan een 7V stille Scythe fan op.

Ik hoef niet echt super temps te hebben maar ik doe het vooral voor de stilte.
Zouw een enkele 120mm fan + Rad het boeltje toch een beetje goed koel houden of kan ik dat beter maar niet doen?

En welk blok voor de 7600GT. Ik ben erachter gekomen dan niet elk blok op deze kaart past (Blokjes van Alphacool zijn vooral voor 7800/7900 etc).
Een fullcover blok hoeft niet perse aangezien ik niet zwaar ga overclocken en deze ook een aardig stukje duurder zijn. Het liefste maak ik gebruik van 1/2" slangen.

Er zit nu een Passieve Scythe Infinity op (37/52)
En op de 7600GT een Zalman VF700 CU (42/53)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Okee, bedankt voor de tip coolfris ;).

Nog even dan :p, je hoeft je dus niet te registreren?

[ Voor 4% gewijzigd door Follie op 18-05-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
timskiej schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:31:
Heeft iemand een idee of een Aquacomputer Airplex EVO 120 een 7600GT en een Amd Athlon 64 3500+ een beetje koel kan houden?
Ik zet er dan een 7V stille Scythe fan op.

Ik hoef niet echt super temps te hebben maar ik doe het vooral voor de stilte.
Zouw een enkele 120mm fan + Rad het boeltje toch een beetje goed koel houden of kan ik dat beter maar niet doen?

En welk blok voor de 7600GT. Ik ben erachter gekomen dan niet elk blok op deze kaart past (Blokjes van Alphacool zijn vooral voor 7800/7900 etc).
Een fullcover blok hoeft niet perse aangezien ik niet zwaar ga overclocken en deze ook een aardig stukje duurder zijn. Het liefste maak ik gebruik van 1/2" slangen.

Er zit nu een Passieve Scythe Infinity op (37/52)
En op de 7600GT een Zalman VF700 CU (42/53)
Naar mijn idee gaat dit goed lukken, idd niet met super lage temps maar stil kun je het denk ik wel krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Follie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:12:
Okee, bedankt voor de tip coolfris ;).

Nog even dan :p, je hoeft je dus niet te registreren?
Nee dat hoeft niet (meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Okee, dan ga ik nu mn slag slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
aeroxtaxi schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:39:
[...]

oke, dank je wel voor je reactie. Die verzendkosten vond ik al erg laag. Maar als ik die kit zou bestellen zou ik dan nog fittingen erbij moeten kopen voor de rad en G80 koelblok? Ik ben niet van plan om de vga koeler van swiftech te kopen, ik heb het idee dat het geheugen niet goed wordt gekoeld met die ram headsinkjes....Ik zat meer aan een: EK-FC8800 GTX Acetal te denken
Ik denk trouwens dat de verzendkosten ook wel wat hoger zullen uitkomen dan 7 dollar.., en daar komt ook weer BTW overheen, dus in Europa kopen is in dit geval zeker voordeliger.

Die APEX-kit is compleet met alles erop en eraan, & volgens mij zitten er 1/2" fittingen op de rad & pomp, en bij de andere onderdelen zitten dacht ik er 2 maten fittingen (1/2" & 3/8") bij. Het enige (kleine) minpuntje van deze set is de schroefdraad van de MCR220 rad, die is nl 3/8" NPT - zelfde als Danger Den - & daar passen dus geen Europese (G1/4 enz) fittingen op, dus ben je aangewezen op een 1/2" of 3/8" setup.. maargoed zijn allebei prima.

Wat de GPU betreft ben ik ook een voorstander van full-blocks omdat ze je mem op een stabiele vast temp houden. Bij mijn 7900GTX is de mem bij normaal gebruik 27 graden, en onder load 28..

Maar waarom eigenlijk geen complete EK-setup? Die Wave AM2 acetal past ook op s939.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:24
timskiej dat gaat wel lukken ik had een Black Ice Xtreme I met een amd 64 3000+ @ 2500mhz en een 6800GT en temps van rond de 44 graden stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
rabor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:35:
[...]
Ik denk trouwens dat de verzendkosten ook wel wat hoger zullen uitkomen dan 7 dollar.., en daar komt ook weer BTW overheen, dus in Europa kopen is in dit geval zeker voordeliger.

Die APEX-kit is compleet met alles erop en eraan, & volgens mij zitten er 1/2" fittingen op de rad & pomp, en bij de andere onderdelen zitten dacht ik er 2 maten fittingen (1/2" & 3/8") bij. Het enige (kleine) minpuntje van deze set is de schroefdraad van de MCR220 rad, die is nl 3/8" NPT - zelfde als Danger Den - & daar passen dus geen Europese (G1/4 enz) fittingen op, dus ben je aangewezen op een 1/2" of 3/8" setup.. maargoed zijn allebei prima.

Wat de GPU betreft ben ik ook een voorstander van full-blocks omdat ze je mem op een stabiele vast temp houden. Bij mijn 7900GTX is de mem bij normaal gebruik 27 graden, en onder load 28..

Maar waarom eigenlijk geen complete EK-setup? Die Wave AM2 acetal past ook op s939.
als cpu-blok wil ik er een die ook op de socket 775 past i.v.m. upgrade van de zomer...

dat kan ook, maar zijn die prestaties niet minder?? Weet jij een shop voor alle onderdelen??

[ Voor 3% gewijzigd door aeroxtaxi op 18-05-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Het moet niet triester worden hoor..

Enkele bekende (online)shops die WC-artikelen verkopen:

Beoordelingen over webwinkels kun je in de Shop Survey terugvinden.

FreezingHardware
OC-shop
Computer Shop Delft
Bytes@work
Frigus
www.ikbenstil.nl
www.bg-computers.com
http://www.azerty.nl/

Duitse Shops die in Nederland leveren
www.aquatuning.de
www.watercooling.de
www.aquacomputer.de
www.alphacool.de
www.innovatek.de
www.caseking.de

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
k8skaaay schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:31:
Het moet niet triester worden hoor..

Enkele bekende (online)shops die WC-artikelen verkopen:

Beoordelingen over webwinkels kun je in de Shop Survey terugvinden.

FreezingHardware
OC-shop
Computer Shop Delft
Bytes@work
Frigus
www.ikbenstil.nl
www.bg-computers.com
http://www.azerty.nl/

Duitse Shops die in Nederland leveren
www.aquatuning.de
www.watercooling.de
www.aquacomputer.de
www.alphacool.de
www.innovatek.de
www.caseking.de
ik had het over een EK-setup 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
http://www.aquatuning.de/...r---P4-S478-AMD-S939.html

Kijk en gij zult zien...
EK voor je 939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
ik heb ff op de site van aqua tuning gekeken en een set samen gesteld. Er ontbreekt alleen nog de slagen, kvs en misschien nog wat koppelingen.

Kan iemand mij vertellen welke soort slang ik het beste kan nemen en welke koppelingen ik nog nodig heb??

Afbeeldingslocatie: http://img43.imagevenue.com/loc806/th_14437_setup_122_806lo.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door aeroxtaxi op 18-05-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
je hebt nou de keuze tussen 1/2" slangen of uuuh 8/10 slangen dacht ik je kunt beide in G1/4" inschroef gaten schroeven ;) .. de keuze moet je zelf maken :P

[edit] of 3/8"

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 18-05-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
aeroxtaxi schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:56:
Kan iemand mij vertellen welke soort slang ik het beste kan nemen en welke koppelingen ik nog nodig heb??

[afbeelding]
Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 # Slangen en slangpilaren al gelezen? Staan erg goede ervaringen in beschreven namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

aeroxtaxi, ik doelde meer erop dat je zelf ook wat mag ondernemen.
Dit is een forum geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
rabor schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:19:
[...]

Volgens mij zijn die EK-blokjes ook zo snel na de release van de Commando op de markt gekomen omdat bij het overgrote deel van de Commando's de heatpipes ietsie krom zijn, waardoor er dus geen goed contact wordt gemaakt met de chipsets en/of de mosfets..

Ook mijn bordje had daar dus last van:

Eerst was de MB-temperatuur in de BIOS rond de 45 graden. Maar nadat ik de heatpipe weer 'recht' had gemaakt & er wat AS5 tussen had gedaan ipv die stopverf was de MB-temp alweer gedaald naar 35C. En nu met een 40mm Akasa fannetje gemonteerd op de koelribben van de 965-heatsink (blazen) schommelt de MB-temp tussen 26-27C.. prima zo dus ;)
Het blijft toch opmerkelijk te noemen dat je je mosfets niet koelt. Althans, klaarblijkelijk, niet het rijtje rechts van de CPU. Nog opmerkelijker wellicht, is dat ASUS zelf helemaal geen heatsink daarop gezet heeft. Hoe verwachten ze dan dat je daar, met waterkoeling of zo, mee ga overklokken?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
aeroxtaxi schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:56:
ik heb ff op de site van aqua tuning gekeken en een set samen gesteld. Er ontbreekt alleen nog de slagen, kvs en misschien nog wat koppelingen.

[afbeelding]
Voor hetzelfde geld heb je de AquaXtreme MP-05 Pro: Afbeeldingslocatie: http://img14.imagevenue.com/loc764/th_27143_1890_1_122_764lo.jpg
& voor 5 euro meer heb je de AquaXtreme MP-05 SP Limited Edition:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imagevenue.com/loc1185/th_26381_1891_0_122_1185lo.jpg
;)

Jammer alleen dat die pomp van die kleine koppelingen heeft, voor de rest is alles G1/4, dus daar kun je 1-en-hetzelfde type fitting voor kopen + bijbehorende slang.
albatross schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:44:

Het blijft toch opmerkelijk te noemen dat je je mosfets niet koelt. Althans, klaarblijkelijk, niet het rijtje rechts van de CPU. Nog opmerkelijker wellicht, is dat ASUS zelf helemaal geen heatsink daarop gezet heeft. Hoe verwachten ze dan dat je daar, met waterkoeling of zo, mee ga overklokken?
Die heatpipe zit gewoon goed over de mosfets hoor.. en daar kun je weer dat meegeleverde fannetje op zetten.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Heb vrijdag een kandalf met waterkoeling opgebouwt.

Toch maar besloten om me gpu ook te koelen met water. Heb een 7900GT

zit op de site van aquatuning te kijke naar koelblok. ik heb 3/8 slangen.

http://www.aquatuning.de/...-r-GeForce-7800-7900.html

nu mijn vraag is. welke koppelingen moet ik hebben. want kan die maat niet terug vinden op aquatuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hinweis: Dieses Produkt wird ohne die notwendigen Anschlüsse geliefert, um Ihnen bei der Zusammenstellung Ihrer Wasserkühlung größtmögliche Freiheit bieten zu können. Wir empfehlen grundsätzlich "gerade" Plugin- oder Schraub-Anschlüsse 1/4 Zoll auf 8/6 mm oder 1/4 Zoll auf 10/8mm (abhängig vom eingesetzten Wakü-System) in Verbindung mit diesem Produkt zu verwenden.
Zo. Ik heb mijn koppelstukjes in een bakje met schoonmaakazijn ivm de vorige restanten aan algen gedaan. Ik heb het blokje binnen voor de CPU, en gelukkig past alles. De slang die erbij geleverd was is alleen iets te groot (10mm ipv 8), dus als iemand nog 3 meter wilt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja ok, rechte zijn wel beter... maar soms komen koppelingen met een hoek veel beter uit.
Kan je veel strakkere setup mee bouwen.

Bekijk voor je zelf dus even hoe alles gaat zitten en hoe het moet lopen.
Waar je een hoek nodig hebt: zet er een hoek neer.
Mijn 1048 trekt 2 hoeken in mn setup en een res die 2 hoeken heeft (tank o matic) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/GoT/res.JPG
check het adres van het plaatje :+ kwam ik tegen op google, wat toevallig
zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36

Thandor

SilverStreak

Ik heb sinds kort een Cooler Master Trident ( RL-CUC-CNU1) draaien en ben daar zeer tevreden over.

Voorheen heb ik een tweetal Asetek Antartica blokken gehad. In beide gevallen ging het plastic lid barsten wat voor lichte lekkages zorgt. Deze barsten werden wel opgevuld met het water (i.c.m. Anti-Algen) dat stolde maar ideaal is dat natuurlijk niet. Jaren geleden heb ik daar een reactie over geplaatst. Er staan foto's bij die reactie waar kleine barsten te zien zijn.

Het blok in die oude reactie heb ik vervangen door een nieuwe. Die ging ook barsten en die barsten waren erger dan bij het eerste blokje. Zodoende is het eerste blokje er na verloop van tijd weer op gezet. In de tussentijd is er aan de hardware in de PC ook het e.e.a. veranderd; zo is er nu een LGA775 socket aanwezig i.p.v. SoA. Omdat een origineel Asetek LGA775 lid destijds zo goed als niet verkrijgbaar was en uiteindelijk net zo duur zou zijn als een nieuw Antartica blokje heeft The Godsha voor mij wat modificaties aangebracht. Zodoende heb ik het blok nog een tijdje langer kunnen gebruiken totdat het er als volgt uit zag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3fd7916e93a58b35bf5a81b6edb0120e/full.jpg
Veel barsten en het groene spul is gestolt water. Lekkages all over the place! Op de foto ziet het er mijn inziens minder erg uit dan in het echt. Tijd voor een nieuw blokje dus.

Het Cooler Master blokje kostte mij slechts €17,50. Dat is ongeveer 50% van wat een Asetek Antartica kost. Het Cooler Master blok oogt fraai. De bevestiging is erg bescheiden t.o.v. de Asetek Antartica en de vorm van het lid ziet er niet verkeerd uit. Om een impressie te geven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/483cba8cc04197c9a44e6e463509f9b7/full.jpg

De mounting voor LGA775 spreekt mij wel aan. Slechts één nadeel, de klem die achter het moederbord bevestigd dient te worden kan standaard niet vastgeplakt worden. Zodoende moet de klem vastgehouden worden tijdens het installeren van het heatsink. Dat is onpraktisch, al helemaal wanneer je een CPU wilt wisselen omdat je dan het risico loopt dat de klem achter het moederbord wegvalt waardoor je het moederbord wederom uit de kast moet halen.

De mounting aan de bovenkant spreekt mij juist wél aan (in geval van LGA775). Zoals op de foto te zien is zit er geen klem of iets dergelijks boven het heatsink. Dit komt omdat de vier pootjes aan de onderkant van het heatsink vast gemaakt zijn.

De resultaten (natte vingerwerk)
Natte vingerwerk omdat a) de omgevingtemperatuur niet hetzelfde is, b) de flow omgedraait is, c) de warmtegeleidingspasta bij de Asetek Antartica niet geheel zuiver was.

Idle waarden van de Asetek Antartica weet ik niet geheel zeker. Dit was doorgaans ergens rond de 31C á 35C. Dit geldt overigens ook voor de Cooler Master Trident, de idle temperatuur schommelt er veel. Op moment van spreken is het 32C. Zodra ik een seconde lang één core belast zit ik al snel een paar graden hoger. Na een langere tijd van stress zal de idle temperatuur ook niet zo snel richting 32C gaan maar eerder naar 35C á 34C.

Stressed waardes: Met de Asetek Antartica kwam ik aan de 58C. Met de Cooler Master Trident kwam er 56C op de teller te staan. Hierbij moet dus wel meegerekent worden dat de Cooler Master ietwat betere omstandigheden had.

Mijn conclusie: De koelblokken zijn érg aanelkaar gewaagd wat performance betreft. Ik kijk niet op een graadje meer of minder (iets wat in normaal gebruik ook niets uitmaakt IMHO), de blokken presteren nagenoeg hetzelfde. Wat betreft mounting heeft de CoolerMaster het nadeel van de losse bracket achter het moederbord (die out-of-the-box geen plakkend materiaal heeft). De Asetek Antartica heeft een viertal palen die vastgeschroefd worden. Aan de bovenkant van het moederbord is de CoolerMaster (IMHO) mooier. At last but not least: De prijs, spreekt voor zich dat de Cooler Master daar erg goed scoort.

Dit alles is getest met een Intel Pentium D 920 'ES' @ 3,6GHz (12x300) en het draaien van 2x BurnP6.

Voor de mensen die denken: Goh wat een hoge temperaturen, die blokken ga ik niet kopen!
Ik heb nergens aangegeven in welke omstandigheden deze temperaturen gehaald zijn. Dat is ook volledig irrelevant. Het enige wat nu belangrijk is zijn vergelijkende resultaten en gezien de omstandigheden bij beide blokken nagenoeg (de Cooler Master had betere omstandigheden maar dat maakt niet enorm veel uit) hetzelfde waren, zijn de resultaten vergelijkbaar.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
B-BRAIN schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:47:
Heb vrijdag een kandalf met waterkoeling opgebouwt.

zit op de site van aquatuning te kijke naar koelblok. ik heb 3/8 slangen.

nu mijn vraag is. welke koppelingen moet ik hebben. want kan die maat niet terug vinden op aquatuning.
EK 3/8" fitting @ aquatuning..

..maar je zou ook de Acetal SLI uitvoering kunnen overwegen via EK zelf. Je bent dan wel € 91,81 kwijt (incl transport, fittingen & mosfetkoelertje), maar met die SLI-uitvoering kun je wel zelf bepalen hoe je je loop wilt hebben (inlet & outlet boven / inlet boven - outlet onder & v.v. / inlet & outlet onder), en, je zult met die Acetal geen last hebben van barstjes die meestal onstaan in Plexi..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette post Thandor! :) maar was niet anders gewend van je hoor :>

Die barsten komen veel overheen met het te strak aandraaien van zo'n blok. Ik heb hier nu net een Alphacool Nexxos XP bold liggen, waar in de manual ook verwezen wordt naar het niet te strak draaien van het geheel, omdat zoals je al zei, het gaat barsten. Nu snap ik ook wel dat je waarschijnlijk voorzichtig bent geweest, maar het komt vaak voor schijnt.

Ik zal dat even in m'n achterhoofd houden zodra ik van de week het hele zaakje aansluit. Overigens heb ik daarnet alle Pushin pluggen schoongemaakt, maar algen in m'n resevoir (ik heb hetzelfde als Ixl85 post) is moeilijk eruit te krijgen. Eventueel met een borsteltje. Natuurlijk is het vanzelfsprekend dat als je anticorrosorie gebruikt, de bestaande algen niet kunnen leven maar wel ergens terrecht moeten, en dat is niet echt ideaal in een bestaande setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:44:
Nette post Thandor! :) maar was niet anders gewend van je hoor :>

Die barsten komen veel overheen met het te strak aandraaien van zo'n blok. Ik heb hier nu net een Alphacool Nexxos XP bold liggen, waar in de manual ook verwezen wordt naar het niet te strak draaien van het geheel, omdat zoals je al zei, het gaat barsten. Nu snap ik ook wel dat je waarschijnlijk voorzichtig bent geweest, maar het komt vaak voor schijnt.
Daar zit wel wat in al denk ik niet dat het door het strakke aandraaien komt. In het begin heb ik het namelijk erg voorzichtig aangedraait omdat ik geen enkel idee had hoe sterk het materiaal is. De oorzaak van de barsten schuif ik dan ook niet naar het aandraaien maar naar de modificaties aan het plastic. Het Asetek Antartica blok heeft een groot plastic lid en dat paste destijds niet op mijn EPoX 8RDA (SoA moederbord). Het wegzagen van de linkerkant van het blok heeft denk ik meer te maken met het probleem.

De Cooler Master Trident scoort hier overigens ook beter. Het heatsink is kleiner waardoor het minder snel botst met bv. condensatoren. Tevens worden de klemmen aan de onderkant van het heatsink (aan het koper) gemonteerd waardoor er geen druk op het plastic komt te staan.
Ik zal dat even in m'n achterhoofd houden zodra ik van de week het hele zaakje aansluit. Overigens heb ik daarnet alle Pushin pluggen schoongemaakt, maar algen in m'n resevoir (ik heb hetzelfde als Ixl85 post) is moeilijk eruit te krijgen. Eventueel met een borsteltje. Natuurlijk is het vanzelfsprekend dat als je anticorrosorie gebruikt, de bestaande algen niet kunnen leven maar wel ergens terrecht moeten, en dat is niet echt ideaal in een bestaande setup.
Is kokend water geen idee om het reservoir uit te spoelen? Ik neem aan dat het reservoir daar wel tegen kan en dat de algen dan makkelijker spoelen. (Al ben ik geen bioloog, slechts een aanname. Eigen risico dus ;) :P).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kokend water werkt best aardig tegen alg. Toen mijn oude Swiftech CPU blok vol zat met alg heb ik er nogal wat kokend water door gespoelt en dat hielp best goed. Om het er echt compleet uit te krijgen lukt denk ik niet met kokend water maar je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met kokend water aan de slag ga dan mag ik elk onderdeeltje wat rubber bevat wel demonteren. Ik denk op kook-temperatuur de onderdelen het niet meer houden en gaan smelten oid. Ik heb zoals al gezegd was de aansluitingen prima schoongekregen, vervolgens alles gepoetst / heet water + oorstokjes voor de fittingen. Het lukt allemaal wel maar zodra ik het zaakje als proef-run draai dan spuit het alg er weer uit (in de resevoir).

Ik weet ook niet waar het vandaankomt, het zou best in de slangen kunnen zitten, de radiator etc.. alles is al doorgespoeld. Is het niet mogelijk een soort filter of stukje troepvangend spul in je resevoir te douwen? (en dan bedoel ik iets huiselijks :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Mensen even een vraagje.

Heb je voor een Laing D5 van die koelvloeistof op basis van glycol nodig? Of moet je glycol toevoegen aan het water in je setup?

Zie hier namelijk her en der op het internet staan dat dit nodig is bij laings, maar ik vraag me af of dit ook nodig is bij een D5? En indien het nodig wat voor een koelvloeistof / watertoevoeging wordt hier vaak voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ben ik ook weer eens. Meeste mensen weten wel dat ik casemodder ben en ik ga nu mijn eigen reservoirs maken maar ik heb een vraagje over dat dunnere buisje erin. Is dit de inlet of de oulet? Ik denk de outlet omdat het water anders niet zo hoog komt te staan maar ik zou hierop graag een bevestiging willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:54:
Ben ik ook weer eens. Meeste mensen weten wel dat ik casemodder ben en ik ga nu mijn eigen reservoirs maken maar ik heb een vraagje over dat dunnere buisje erin. Is dit de inlet of de oulet? Ik denk de outlet omdat het water anders niet zo hoog komt te staan maar ik zou hierop graag een bevestiging willen :)
Bij dat buisje hoort het water in het reservoir te komen. Die zit hoger dan de plek waar het water weer uit het reservoir gaat zodat ie geen lucht aanzuigt. Daar is het buisje ook voor, om er voor te zorgen dat ie niet gelijk de lucht weer in de loop zuigt.

Bij mij zit ie andersom omdat het beter uitkwam qua slangen maar zo hoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Oké bedankt. In feite kan het dus beide maar inlet is bedoeld. Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
B-BRAIN schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:47:

*kuch*ondertitel
Sorry spam nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeeh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03 12:34
Beste tweakers, ook ik heb besloten om over te stappen naar waterkoeling.
Ik was eerst op zoek naar een aardig startersetje, maar ik kwam er al snel achter dat ik toch liever mijn eigen setje wilde samenstellen.

Een aantal voorwaarden:
- Budget: +/-200€
- Er geen, of zo weinig mogelijk onderdelen vervangen hoeven te worden na eventuele pc-upgrade met een andere socket.
- Een dB meer of minder maakt mij niet zo veel uit.
- Koelprestaties voorop, maar de looks zijn niet onbelangrijk.

Met deze gedachten in mijn hoofd heb ik de volgende set samengesteld op Aquatuning:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/2191_0.jpg Swiftech Apogee GT Universal 59,99 €

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/1654_0.JPG Black ICE Radiator GT Stealth 120 - chrome 39,99 €

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/352_0.jpg Eheim 1000 Plexi-Station 50,99 €

- Slang: 2m PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent 3,98 €
- Vloeistof: AT-Protect-UV-red 1000ml 9,99 €
- Aansluitingen: 6x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 8,10 €
- Fan: 120mm Papst 4412 F/2M - 82CFM 25,49 €

Totaal: 198,56 €

Het is dus een set waar ik alleen mijn CPU mee wil koelen. Het enige waar ik nog over twijfel is de radiator/cpublok combinatie. Is het CPUblok geen overkill ten opzichte van de radiator?

Zie ik iets over het hoofd? andere op- of aanmerkingen? shoot! :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Metertje meer slang? Beter iets te veel dan te weinig...

Ik ken verder de situatie niet in je behuizing of hoe je je rad wil inbouwen, maar waarom neem je geen 2x120 rad? De Black ICE Radiator GT Stealth 240 - black is zelfs ietsie goekoper, koelt een stuk beter & je kunt evt later makkelijker uitbreiden.. komt alleen nog een fannetje bij.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Fan: 120mm Papst 4412 F/2M - 82CFM 25,49 €
Voor 5 euro minder heb je een Noctua en voor bijna €20 minder een Yate Loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens gaan kijken naar WC, en ik zit nu te twijfelen:

Ik kan een redelijk goedkoop setje bijelkaar krijgen voor ongeveer 50-60 euro. Dan heb ik deze onderdelen:

MCW6000
BIP I
MCP600/Aquaextreme 50Z

Ik kan oko een goede luchtkoeler kopen, zoals de tuniq tower/infinity. Dan ben ik incl verzendkosten ongeveer 45 euro kwijt.

Wat presteerd volgens jullie beter op een overgeclockte e6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:31:
Wat presteerd volgens jullie beter op een overgeclockte e6600?
Er teveel variabelen om daar een antwoord op te geven, zoals ook al in de TS staat aangegeven. Het enige dat ik kan zeggen, is dat als je het goed installeerd, dat je dan met die WC set veel meer koelmogelijkheden (stilte en performance) zult hebben dan met welke luchtoplossing dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:36:
[...]
dat je dan met die WC set veel meer koelmogelijkheden (stilte en performance) zult hebben dan met welke luchtoplossing dan ook. :)
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg je toch eigelijk dat de performance van dat WC setje beter is dan een goede luchtkoeler? Dat was uiteindelijk mijn vraag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dat is afhankelijk van een boel factoren.
Je moet met waterkoeling niet voor een dubbeltje (50 euro) op de eerste rij willen zitten...

Je temps zullen goed zijn, maar niemand kan zeggen hoe goed.
Voornamelijk omdat er minder mensen zijn met de zelfde soort setups.
Ik kan nu alleen vanaf mijn eigen setup denken:
3500+ 6800GT op: BIX2, XXflow en innovatek fullcover NV40blok met een 1048 en 8x0 slangen.

Lastig in te schatten, met luchtkoeling is het allemaal iets simpeler.
Ik zeg: Ga voor een BIGTX (Black Ice GT Extreme)
http://hwlabs.com/gen2/gtx/gtx120.htm

/edit
Ook lekker relatief "goede temps".
Wat is je streven?
Toen ik met een 2000+ Palimino core zat te kutten om mn PC zo stil mogelijk te maken was 55graden IDLE een goede temp.
Omdat dat toen de een na heetste cpu ever was (de AMD TB 1400 kwam er nog boven als ik het goed heb) (stressed was ie 61 :+, maar wel onhoorbaar).
Goede temps voor een overgeclockte cpu vind ik bijv 49 stressed... maar 55 ook :P.
Afhankelijk van de overclock, de behoefte aan stilte, de behoefte om geld uit te geven aan koelmateriaal.

Die 2000+ leeft nog steeds en doet onhoorbaar zijn werk voor mn ouders.
Dat beestje is al ~5 jaar oud, die goede temps zijn dus eigenlijk helemaal niet nodig en zijn meer een gevoelswaarde.
Wil je met een dikke overclock idle 30graden halen stel ik een ander setje voor. Vind je hoger ook goed moet je dat setje nemen.

[ Voor 42% gewijzigd door ixl85 op 22-05-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:55:
Dan zeg je toch eigelijk dat de performance van dat WC setje beter is dan een goede luchtkoeler? Dat was uiteindelijk mijn vraag :P.
Als je die WC heel crappy installeert (dikke lagen koelpasta, slechte airflow), kun je slechtere resultaten halen dan met zo'n goede luchtkoelers. Daarom dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roamor schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:49:
[...]

(dikke lagen koelpasta, slechte airflow, lucht in je setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Etcetera inderdaad. :) Goede voorbereiding is heel belangrijk. Voel je niet te groot om je eerst in te lezen en om daarmee te leren van de fouten van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik heb een probleem geloof ik
Ik heb nu een opteron 144 + waterkoeling, maar deze word ongelovelijk heet. Op ongeveer 1.58 vcore word deze stressed 55 graden. Dit is wel heel erg hoog, mijn andere athlon processors doen op 1,6 vcore 35 stressed.
Dit is wat ik heb gedaan.
Nieuw cpu block gekocht, omdat ik dacht dat mijn alphacool xp blok het niet aan kon, nu heb ik een dangerden TDX er op gezet, idle 33 graden, stressed 55
Ik heb verder een x1900gt en nf4 chip set in mijn loop. Radiator is een triple rad van de samenkopen actie, lekker dik. En een blackice stealth 240, dit moet voldoende zijn.
Mijn videokaart word 46 stressed ongeveer, chipset 40. Pomp is laing ddc.
Mijn temps heb ik uitgelezen met coretemp, speedfan, everest ultimate en ITE SG

Worden ze nou gewoon zo heet ( 33 naar 55 ..) of doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat geloof ik niet van slechte mounting. Die xp is 5 gemount geweest + AS5. Die TDX nu 1x maar dat zit wel goed denk ik , omdat deze 33 idle is ?
edit:
lucht kan het zijn nog niet geprobeerd, dan zal ik thuis maar eens me kast onderste boven zetten enzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Lucht blijft heel makkelijk in je rad hangen, er komt soms meer uit dan je denkt.
Als je mounting goed is, je AC5 goed is en je fans staan aan (en je flow is goed) dan moet het bijna wel lucht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej, dus ze worden standaard niet zo warm ? Want 1 rad zit verticaal en 1 rad horizontaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:40:
Okej, dus ze worden standaard niet zo warm ? Want 1 rad zit verticaal en 1 rad horizontaal :)
Nouja, als jij die temps niet normaal vind en je verteld me dat je ze hoog vind... dan lijkt het me niet he.
Ik vind het verschil van 33idle en ~55stressed wel groot. Meestal is dat verschil niet zo groot bij wc.

/edit
verder heb je 2 rads, een 240 en een 360... dat is aardig wat... en een goed blok voor je cpu.
Vind je temps dan toch wel vreemd.

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 23-05-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hellraver: dus je hebt 2x dual rad en 1 pomp? kan je meer vertellen over de volgorde.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Terryb47 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:53:
Hellraver: dus je hebt 2x dual rad en 1 pomp? kan je meer vertellen over de volgorde.
Zijn pomp is sterk genoeg en de volgorde maakt niet uit (read SP) :)

/edit en hij heeft een triple en dual rad (waarvan de dual al genoeg zou moeten zijn voor zn systeem

[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 23-05-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm
pomp > cpu > vga > chipset > rad > rad2 > reservoir > pomp

Ik weet dat dat niet optimaal is, maar zo kwam het beter uit. Ik kan wel even proberen om een rad direct voor - na de cpu te zetten, die moet beter werken geloof ik. Verder komt het water in het reservoir nog wel beweging in dus nog wel flow over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:59:
Uhm
pomp > cpu > vga > chipset > rad > rad2 > reservoir > pomp

Ik weet dat dat niet optimaal is, maar zo kwam het beter uit. Ik kan wel even proberen om een rad direct voor - na de cpu te zetten, die moet beter werken geloof ik. Verder komt het water in het reservoir nog wel beweging in dus nog wel flow over.
ik denk dat daar het probleem zit, dat je van rad naar rad gaat - (hoewel de pomp sterk genoeg is zijn die radiators minder geschikt voor highflow), ik weet dat het geen leuk werk is,
maar probeer eens pomp > rad > cpu > vga > chipset > res
met maar 1 rad, een 2de rad heeft pas echt nut als het in een aparte loop zit.
ook zit je waarschijnlijk met meters slangen, hoe minder slangen (en minder bochten) hoe beter.

alhoewel een delta van 20C erg hoog is, vind ik 55 niet eens zo heet. Maar het zou meer richting 50graden moeten zijn. 35C stressed geloof ik niet (wat je met andere procs zou halen) dan is je temp meter niet betrouwbaar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 23-05-2007 13:23 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik zal dat proberen, maar die rad blijft er sowieso inzitten omdat ik anders gaten heb.
dan maak ik dit:
pomp > rad > cpu > vga > chip > rad > res > pomp

En ik heb maar 2 meter slang gebruikt ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb zo het gevoel dat dit niks uitmaakt omdat het een gesloten systeem is. De uitleg is al erg vaak langs gekomen. Ik denk ook dat er gewoon ergens lucht zit maar dan zou het opzich ook wel goed zijn als je alles even opnieuw doet en dan zeker weet dat je de lucht erit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem op z'n zij en kop gehad, er kwam wel lucht uit, genoeg. Ik hoor het nu niet meer schudden zeg maar, in het rad. Maar dit heeft 1-2 graden gescheeld. Nu kan ik nog radiators proberen te verschuiven. En anders IHS eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat zou ik niet overwegen, dat ding zit er niet voor niets. :) Goed, je maakt de afstand tussen processor en koeler iets kleiner, maar levert er imho teveel voor in. Het is niet alleen een hittespreider, maar ook een voorzorgsmaatregel om te zorgen dat de druk op de core beter verdeeld wordt. Je moet dus erg opletten dat je hem daarna niet crushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Radiator verschuiven heeft geen zin.
Je water is misschien 0.5 graden warmer na je gpu en nb.
En de snelheid waarmee het door je rad gaat boeit ook niet zoveel.
Hij is er misschien 2x zo snel uit maar hij gaat er ook 2 keer zovaak doorheen.
Allemaal fabeltjes.
Hoge flow is voor sommige blokken weer wel belangrijk maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn waterkoeling is nog steeds niet binnen, heb het al op 8 mei besteld bij aquacomputer. Toen stond alles dat ik uitgekozen had op 'ab lager verfügbar', dus heb ik hun eergisteren maar gemailt en toen kreeg ik te horen dat ze op het moment geproduceerd worden en dat het nog minsten 7 tot 10 dagen duurd voordat hun mijn cpu/nb blokjes hebben. (Terwijl ze zelfs nu nog op 'ab lager verfügbar' staan!)

Beetje slechte zaak vind ik ...

- HyPz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:25:
Radiator verschuiven heeft geen zin.
Je water is misschien 0.5 graden warmer na je gpu en nb.
En de snelheid waarmee het door je rad gaat boeit ook niet zoveel.
Hij is er misschien 2x zo snel uit maar hij gaat er ook 2 keer zovaak doorheen.
Allemaal fabeltjes.
Hoge flow is voor sommige blokken weer wel belangrijk maar dat is een ander verhaal.
Oke dan hoef ik dat niet te proberen. Maar ik heb de pomp + cpu block bij elkaar uitgezocht, omdat deze zoveel druk kon geven.
Dus die processors worden gewoon heet en ik kan niks meer proberen? Zelf weet ik niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:37:
[...]

Oke dan hoef ik dat niet te proberen. Maar ik heb de pomp + cpu block bij elkaar uitgezocht, omdat deze zoveel druk kon geven.
Dus die processors worden gewoon heet en ik kan niks meer proberen? Zelf weet ik niks meer.
Is het niet wat om 2 loops te maken?
Dit is altijd beter dan 2 rads in 1 loop :)

Je hebt nog he D4 pomp liggen toch?
Ik zou em gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van een iemand de suggestie gekregen een Asus M2N-sli deluxe te gebruiken dit omdat het bord goed schijnt te kunnen overclocken. Inmiddels heb ik het bord ingebouwd en is operationeel. Alleen vraag ik me nu af of ik zonder probs het heatpipe gebeuren kan verwijderen. Het is zo dat ik m'n 939 cpu_blok wil gaan vervangen voor een am2 geval. De NB zal geen belemmering vormen dit omdat de mounting holes gelijk zijn met het blok wat ik al heb. vraag: Kan ik de heatpipe bij de heatsinks gewoon door knippen of zagen zodat de mosfetten hun warmte toch nog kwijt kunnen?
,
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6b1ydfa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
heb je al opgezocht hoe heatpipes werken ? en of er misschien vloeistof inzit ofzo ? ik zou gewoon ff de werking van heatpipes opzoeken en dan kun je kijken of je 'm probleemloos door kunt zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik niet bij stilgestaan, een heatpipe principe als hier opt bord kan ik wellicht laten zitten, alleen weet ik niet hoe heet het element gaat worden. Ik moet anders maar eens wat van die plak heatsinkjes halen ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Als je je heatpipe door knipt ben je wel gelijk je garantie kwijt mocht dat nodig zijn. Kan je niet gewoon die hele heatpipe zooi eraf halen, en dan op je fet's wat simpele koelblokjes en op je SB een ander blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon uitproberen :)
Volgens mij zit dat juist wel snor.
De warmte van NB gaat tenslotte omhoog via die pipe naar dat andere koelribje.
Dus daar moet de warmte van NB + mofsets weg :)
En als jij die pipe dan weghaalt hou je alleen je mofsets over voor dat ene blokje.
Zal dus waarschijnlijk nog koeler blijven ook :P

Edit: Idd, post van hierboven heeft gelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:
En als jij die pipe dan weghaalt hou je alleen je mofsets over voor dat ene blokje.

dat is niet waar, want de mosfets hebben de luchtstroom nodig van de CPU koeler, naar diezelfde koelribben word ook de warmte van de NB verplaatst. Dus als je waterkoeling installeerd is het hele idee weg waar dat heatpipe princiepe voor gemaakt is.

Ik heb wel gelezen dat bij zulk soort borden een optionele mosfet fannetje is alleen weet ik niet of dat bij dit model is.
verder weet ik ook niet hoe die heatpipe in de heatsink zit gemonteerd, of je die er gewoon uit kan halen of dat het vast zit.

misschien moet je gewoon het hele heatpipe en heatsinks gebeuren verwijderen, en dan ook een mosfet waterblokje erbij nemen.

edit:
is het niet zo dat mosfets redelijk heet worden en als je ze in je loop opneemt word het water dan niet onnodig tewarm? (want ik overweeg ook om mosfets te waterkoelen als ik een soortgelijk mobo neem)

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 25-05-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:46

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Bulls-NL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:56:
is het niet zo dat mosfets redelijk heet worden en als je ze in je loop opneemt word het water dan niet onnodig tewarm? (want ik overweeg ook om mosfets te waterkoelen als ik een soortgelijk mobo neem)
redelijk heet, kan zeker, als je gaat overklokken konden ze wel eens een barbecue-temperatuur halen, maar dat komt vooral vanwege hun beperkte warmteafgiftemethoden. Die dingen vreten echt niet zo ontzettend veel stroom, dus in je loop opnemen kan hoogstens een flowkiller worden.

Ik zou er een gewoon koelblok opzetten, en evt een mooie 12cm fan tegen je achterwand aanplakken, dan heb je je airflow er wel over, punt opgelost.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hierbij wat temps van mijn kant. Ik heb er een VGA block en een Chipsetblock bij gedaan :)

Kamertemp: 22 8)7

Oude situatie:
CPU: Idle: 20 graden via speedfan. Ik neem aan dat dit in de core zelf is gemeten oid. Stress: 25 :P
GPU: 53 Via Asus SmartDocter (chip zelf) Stress: 73
Chipset: 36 (P965 op DS3 met 400FSB. Wordt flink heet). Stress: 50. Echter was hij in de nog hetere dagen zo heet dat ie hierdoor uitviel.

Situatie nu met nieuwe blokken erbij:
CPU 20/26
GPU: 44/60
Chipset: 36/38 8)7

Blokken zijn van Alphacool.

CPU:Alphacool NexXxoS XP Socket 775
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/info_images/332_0.jpg

GPU: GFX Alphacool NexXxoS GP1XS-NV40 Silver 6800/7800/7900/X1800
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/4007_0.jpg

Chipset: MB Alphacool NexXxoS NBXS-i2 Silver 2-eyelet
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/4009_0.jpg

Helaas hadden ze het verkeerde chipsetblokje geleverd maar ik had geen zin om nog 3 week te wachten dus ik heb hem maar aangepast. Ik ben er zeer content mee :) Dit alles i.c.m. een:

-Alphacool NexXos Extreme 360 rad. met 3 x 120mm Revoltec Blue LED-fans op 5 volt.
-Eheim 1000
-PVC 8/10mm

Specs:
-E6300@2.8Ghz
-7950GT
-Gigabyte P965-DS3

Overige info: Ik ben niet te spreken over de montage van alles. Van alle blokken eigenlijk niet. Niet gebruiksvriendelijk en al helemaal geen handleiding erbij (niet dat dit nodig is maar ik vind het altijd fijn als je gedachtens worden bevestigd mit dit soort speelgoed). Ook was er bij het chipsetblokje geen rubbers meegeleverd waardoor de ijzerenstangen gewoon tegen het geleidende deel van het mobo zouden komen. Dit heb ik omzeild met eigen rubbers maar niet compleet geleverd dus.

Nog een foto van het geheel.
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2226.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2225.jpg

Het is nog wat rommelig maar dit wordt beter als het in mijn nieuwe kast komt :) Die groene slang hoort er niet te zitten maar mijn slang was op :X Die veer is tegen het knikken. Bocht is net te krap. Is een veer van een modelbouwauto :P Ook had ik er niet aan gedacht om 90 graden koppelingen te nemen voor het GPU blokje maar het wil net :P Gelukkig ruimte zat. De ram-koelers op mijn videokaart zijn van Vantec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar de koperen buis vant geheel heatpipe_element is het 1 geheel dus zagen ligt in de mogelijkheidssfeer. Aan de andere kant lijkt me een mosfet(water)koeler ook wel op zijn plek, ik heb even wat rond gekeken op wat sites maar kom nergens een mosfet oplossing tegen. Wel een :

MIPS Asus M2N32-WS Pro
MIPS Asus M2N32 WS Professional

Maar niet een Asus M2N SLI Deluxe.
Ik vraag me dus af of er uberhaupt een blok bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@TEAMIKKE. Alle handleidingen van Alphacool zijn online te vinden. Voor mijn CPU en GPU blok heb ik de 2 handleidingen er ff bij gehad voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:01:
@TEAMIKKE. Alle handleidingen van Alphacool zijn online te vinden. Voor mijn CPU en GPU blok heb ik de 2 handleidingen er ff bij gehad voor de zekerheid.
Aha oké! Toch vind ik het jammer dat ze niet meegeleverd zijn. Mag je toch verwachten met blokken van 30 euro. Luchtkoelers met dezelfde prijs hebben het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
@teammike, hoe krijg jij je cpu op 20 graden als de omgevingstempratuur 22 graden is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ja idd, denk dat je een brakke temp-sensor hebt ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zooooo een snoek tussen vier vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:52:
Of zooooo een snoek tussen vier vingers
Wattes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:

lol ik dacht dat mijn subtiele hint over heatpipe doorknippen/zagen duidelijk was, er zit vloeistof in het heatpipe systeem :P dus niet gewoon proberen 8-) je weet nl niet wát erin zit en of het giftig is etc etc |-) nouja .. mocht je het wel doen PICS !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Gisteren heb ik m'n watercooling vervangen en ff wat foto's geschoten.

Het is o.a. een Intel Core 2 Quad 2.66Ghz @ 2.8Ghz, Asus 8600GTS en een Asus 7900GS op een Asus P5WDG2-WS Pro. Het CPU blok is een vergulde Koolance, de chipset en VGA blokjes zijn swiftech en de rad is een Black Ice Extreme II met 2 papst 1600rpm fans in push/pull.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/1_tn.jpg

De koperen sinkjes voor de memory chips die Swiftech bijlevert heb ik moeten afzagen omdat de slangen er anders niet goed opgingen, daar hebben ze niet zo goed over nagedacht volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/2_tn.jpg

De 2 fans op de rad zuigen de lucht aan door de 2 backplanes vooraan (5x Seagate Cheetah 15K.4, 4x WD RE2 500Gb en 1x WD RE2 300Gb), wat prima gaat.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/3_tn.jpg

De flowmeter/filter die er hier nog tussenzit lekte als een gieter en heb ik maar vervangen door een verbinding met dezelfde schroefdraad.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/4_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/5_tn.jpg

Er zit Fluid XP+ in.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/6_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/wc/7_tn.jpg

De temps zijn verbazend stabiel: 35 idle en 36 stressed CPU, 28/30 chipset. De videokaarten en schijven hangen rond de 50.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Pilske schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:25:
[...]

lol ik dacht dat mijn subtiele hint over heatpipe doorknippen/zagen duidelijk was, er zit vloeistof in het heatpipe systeem :P dus niet gewoon proberen 8-) je weet nl niet wát erin zit en of het giftig is etc etc |-) nouja .. mocht je het wel doen PICS !! :P
Zie mijn post boven :P

Dezelfde constructie zat op mijn moederbord en ik heb em gewoon doorgeknipt met een tang en er zit geen vloeistof in hoor. De mosfets worden ook niet merkbaar warmer zonder die heatpipe.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Raphidae , post je systeems eens in dit topic : [WC] Het grote post je WC systeem topic ;)

Mooi systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op een pic gekomen dat het wel degelijk knipwaardig is die koperpipe.Alleen moet het stoppen met iets als een kurkie te doen zijn of plakband, hardsolderen ozid. of gewoon niet als het vloeistof weg is. :X Maar het mooie zal toch wel een blok zijn die ik in mijn cirquite doe opnemen.

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/66vhg1i.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:47:
Ben op een pic gekomen dat het wel degelijk knipwaardig is die koperpipe.Alleen moet het stoppen met iets als een kurkie te doen zijn of plakband, hardsolderen ozid. of gewoon niet als het vloeistof weg is. :X Maar het mooie zal toch wel een blok zijn die ik in mijn cirquite doe opnemen.

[afbeelding]
Mips heeft verschillende typen
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=3825&c=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne ziet er momenteel zo uit,.. detail foto's op mijn homepage komen er nog aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/9527/casebs1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Hoi ik heb een vraagje,

Ik vind mijn systeem erg warm (60 graden idle).
ik zal even zeggen hoe mijn WC setup er precies uit ziet;
van het reservoir ga ik direct naar de pomp ( Oase AP1510 op 24v dus 1500liter/uur ), naar mijn proc amd fx60 (Alphacool Nexxos HP Pro) , naar mijn eerst Rad. (Alphacool NexXxoS Xtreme II) vervolgens lang alle bij de 8800gtx kaarten ( EK Water Blocks EK–FC8800 GTX SLI ready ), naar
Rad2 ( Alphacool NexXxoS Pro I ) en weer terug naar het reservoir

het systeem word idle dus net geen 60 graden.
Gamen werkt nog perfect (de kaarten werden warmer met lucht koeling in deze behuizing)
maar ben niet te vreden.
zal een tweede Alphacool NexXxoS Xtreme II (dus een radiator met 2x120mm fan) dan heb ik dus in totaal 3 rads hebben iets uitmaken.
en zou ik hierdoor mijn pomp wat rustiger kunnen laten lopen?

dankje,....

edit:
screenie met temps, systeem draait hier wel al een hele tijd maar dat moet niet uit maken...
Afbeeldingslocatie: http://www.klen.nl/Downloads/screenie260507.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door earithramir84 op 26-05-2007 00:59 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:39:
De mijne ziet er momenteel zo uit,.. detail foto's op mijn homepage komen er nog aan ;)
leuk reservoir ;)

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:39:

[afbeelding]
die voeding heb ik vandaag ook net binnen gekregen, moet hem nog installeren. Bevalt'ie een beetje? goede stabiele voltages?

vraagje hoe heb je dat pompje gemonteerd? (of ligt hij op een stuk schuimrubber) want ik zie geen schroefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
earithramir84 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:46:
Hoi ik heb een vraagje,

Ik vind mijn systeem erg warm (60 graden idle).
ik zal even zeggen hoe mijn WC setup er precies uit ziet;
van het reservoir ga ik direct naar de pomp ( Oase AP1510 op 24v dus 1500liter/uur ), naar mijn proc amd fx60 (Alphacool Nexxos HP Pro) , naar mijn eerst Rad. (Alphacool NexXxoS Xtreme II) vervolgens lang alle bij de 8800gtx kaarten ( EK Water Blocks EK–FC8800 GTX SLI ready ), naar
Rad2 ( Alphacool NexXxoS Pro I ) en weer terug naar het reservoir

het systeem word idle dus net geen 60 graden.
Gamen werkt nog perfect (de kaarten werden warmer met lucht koeling in deze behuizing)
maar ben niet te vreden.
zal een tweede Alphacool NexXxoS Xtreme II (dus een radiator met 2x120mm fan) dan heb ik dus in totaal 3 rads hebben iets uitmaken.
en zou ik hierdoor mijn pomp wat rustiger kunnen laten lopen?

dankje,....

edit:
screenie met temps, systeem draait hier wel al een hele tijd maar dat moet niet uit maken...
[afbeelding]
Ik zal je aanraden om 2 gescheiden loops te nemen, de 2 videokaarten een eigen cirquit. dan heb je nu een extra reservoir nodig en een extra pompje. Op deze manier voorkom je dat de temp van de CPU door de videokaarten oploopt omdat het water te snel warm word.
En warm water zorgt voor warme onderdelen, je kan er ongeveer van uit gaan dat de componenten 10 graden warmer zijn dan het water is op idle.

Bij mij is het videokaart water 29° en GPU 40° en CPU/NB loop water 30° met CPU 37°
(dit met gescheiden loop) Bij load verschild de temperatuur van het water meer per loop.

Ik neem aan dat jou water op idle geen 40 tot 50 graden is dus kan ik je aanraden het koelblok te checken.

Heb je verder nog componenten opgenomen in de loop? Aangezien je veel radiatoren hebt kan ik je toch aanraden om ook gescheiden loops te nemen.

Het lijkt nu wel dat de temperaturen evenhoog zijn en dat gescheiden loop overbodig is, maar je moet er van uit gaan dat bijv. het videokaart water nu uitsluitend door de GPU+videogeheugen word opgewarmt. Als ik nu de videokaart in de CPU/NB loop zal opnemen dan word de CPU "gekoeld" met water van 30° en de CPU geeft ook nog eens een keer weer warmte af, waardoor de water temp. verder zal oplopen (ik weet niet precies het getal maar zal tussen de 3 en 5 graden zijn)
dus dat resulteerd in water temp van laten we zeggen 35° dus dan word mn GPU 45° CPU 42° (of ook 45 omdat de vorige temp gebasseerd is op zn eigen water)

[ Voor 13% gewijzigd door Bulls op 26-05-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
barzi schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:46:
@teammike, hoe krijg jij je cpu op 20 graden als de omgevingstempratuur 22 graden is? 8)7
Ff lezen mensen |:(
CPU: Idle: 20 graden via speedfan. Ik neem aan dat dit in de core zelf is gemeten oid. Stress: 25 :P
Je ziet het wel vaker dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

hmmz toch maar gaan kijken voor tweede pomp dan :S
eerst maar eens sparen dan :P
nouja ik ga eerst eens kijken wat ie doet met een extra radiator, deze hang ik dan wel na de vgas als dat niet voldoende is kan ik atijd nog door sparen voor een extra pomp.
bedankd voor de tip, ik zat al wel te denken aan een tweede loop maar het ziet er zo veel leuker uit , ghehe :P
ik hou je/jullie wel op de hoogte.

vga werd op luchtkoeling 70 graden en viel toen nog nie uit :P dus mag nie klagen

edit:

weet iemand eigen het verschil tussen de
Alphacool NexXxoS Pro II rev.2 en Alphacool NexXxoS Pro II rev.1
behalve dan dat de rev.2 bijna 18 euro goedkoper is...

[ Voor 14% gewijzigd door earithramir84 op 26-05-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Bulls-NL schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:10:

die voeding heb ik vandaag ook net binnen gekregen, moet hem nog installeren. Bevalt'ie een beetje? goede stabiele voltages?

vraagje hoe heb je dat pompje gemonteerd? (of ligt hij op een stuk schuimrubber) want ik zie geen schroefjes :)
Die voeding is geniaal ik heb em ook ;), vind em zelf heel erg stil ben tot nu toe niks stiller tegengekomen, hij is heeft lekker veel vermogen op de 12v lijn en is behoorlijk klein zodat je er eventueel nog een radiator voor kunt hangen. Alleen heeft ie helaas geen 8 pin pci-e connector, maar dit is wss ook niet echt nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Follie op 26-05-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
earithramir84 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:50:
hmmz toch maar gaan kijken voor tweede pomp dan :S
eerst maar eens sparen dan :P
nouja ik ga eerst eens kijken wat ie doet met een extra radiator, deze hang ik dan wel na de vgas als dat niet voldoende is kan ik atijd nog door sparen voor een extra pomp.
bedankd voor de tip, ik zat al wel te denken aan een tweede loop maar het ziet er zo veel leuker uit , ghehe :P
ik hou je/jullie wel op de hoogte.

vga werd op luchtkoeling 70 graden en viel toen nog nie uit :P dus mag nie klagen

edit:

weet iemand eigen het verschil tussen de
Alphacool NexXxoS Pro II rev.2 en Alphacool NexXxoS Pro II rev.1
behalve dan dat de rev.2 bijna 18 euro goedkoper is...
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/4118/pict0001ln4.jpg

Als je dit bekijkt (dit is mijn kast) dan zie je dat 2 loops niet echt lelijk hoeft te zijn.
Ik heb 1 120m radiator aan de voorkant en 1 240mm radiator aan de bovenkant

anders moet je maar de hele kast checken
[CM] Mirrored Reflection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Verder heb je niet perse een 2e reservoir nodig, een T-line is voldoende. (is wel wat lastiger vullen)
Het eerste wat ik ga upgraden voor de zomer is alles in 1/2inch.
Het enige probleem is dat ik een NVXP-3 op mijn graka heb en dan zou ik al 1/2inch hoekkoppelingen moeten vinden of een G1/4 hoek-omzet stukje of zoiets.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.