Ik heb mn Enermax 5190AL-061 flink onder handen genomen. Mijn voorkeur ging uit naar mn waterkoel setup zo goed mogelijk in te bouwen, en daarvoor moest het orginele front vervangen worden door een custom.
Dit is een foto van de orginele kast.

Dit is een foto van de kast hoe hij er voor mijn mod proces eruit zag.

Ik heb voor mn hardware tijdelijk een onderkomen gemaakt, om tijdens het modden niet zonder PC te zitten.

Dit is de gestripte behuizing van de te modden kast.

Door mijn vorige mod pogingen de bodem verprutst was, heb ik daar een nieuw stuk aluminium in gemaakt. Dat kun je wel zien op de foto's verderop.
Het was de bedoeling om de radiatoren en reservoirs te vervangen door deze onderdelen:

De radaitoren zijn een Black Ice Extreme 2 en een Black Ice Extreme.
De reservoirs zijn van Innovatek, en heb ik verlengt met speciale verleng stukken die je bij Innovatek kan kopen voor hun reservoirs.
Ik maak gebruik van twee gescheiden loops, 1 voor de videokaart en 1 voor de CPU en Northbridge.
De CPU loop word gekoelt door de BIX2 en de videokaart door de enkele BIX.
Alvorens alles te bestellen had ik het meeste al uitbedacht waar ik het zou kunnen monteren.
De 2 loops worden beide aangestuurd door 12V Liang DDC pompjes.
Zoals ik al heb gezegt moest ik het front van de behuizing flink onderhanden nemen om aan mijn wensen te kunnen voldoen. Ik heb het front gemaakt uit 3mm spiegel plexi, met daarachter 8mm UV groen plexi van ACryan. Ik heb gelijk alles proberen te stealthen voor zover dat ging.

Ik heb de floppy drive verbannen omdat deze plaats moest maken voor de BIX.
Verder heb ik nog vandalisme bestendige knoppen besteld met LED ring verlichting.
Deze heb ik als volgt aan gesloten: de rechter is de aan/uit knop en een groene LED voor power, de linker is de reset knop met een rode LED voor HDD activiteiten.

Om het front niet teveel te laten afsteken tegen de rest, heb ik ook spiegel plexi gebruikt om de bovenkant van de behuizing wat aan te kleden. (ook om een gat af te dekken die ik bij mn eerdere knutselwerken had gemaakt voor een fan. en deze dus net achter het gat kwam waar de dual radiator gemonteerd word, je kan het zien aan het langere gedeelte achter de RadGrill)

Voor de Liang pompjes heb ik uit 3mm dik UV groen plexi, een behuizing gemaakt.

Voor de CPU heb ik een Nexus koelblok genomen, maar deze word nog vervangen door Asetek Antarctica omdat ik de koelprestaties wat tegen vind vallen.

Tevens gebruik ik voor de GPU te koelen ook een koelblok van Nexus, en deze koelt wel zeer goed.
Ik heb voor de NB een koelblokje van Innovatek gebruikt, maar helaas zijn de montage gaten wat dwarsliggend voor het moederbord (A8N-E) dus heb ik er wat anders op verzonnen. Ik had nog een montage kit van swiftech liggen voor hun koelblok, die ik gebruikte om een luchtgekoeld blokje te monteren.

Voor de intake van frisse lucht heb ik in de rechter zij-plaat een 12cm fan gemonteerd.
Om ook weer van dezelfde stijl gebruik te maken heb ik deze dus ook met spiegel plexi en een RadGrill vast gemaakt.

Hier onder nog wat foto's van het totaalbeeld.

En voor de liefhebbers nog 2 pics in het donker:
(vanwege lange sluitertijd is het ietwat vel, maar als je flits gebruikt dan is het hele effect van in het donker weg)

Hardware wat in deze behuizing is ingebouwd:
Amd FX 57.
Asus A8N-E.
2x Corsair TwinX 3200XLpro XMS 1024MB (samen 2048)
XFX 7800GTX.
Xfi Fatality.
WD Raptor 80 GB (in een CoolDrive6)
Maxtor 250 GB 16MB cache.
Plextor Slot loading DVD Rewriter.
OCZ Modstream 520 watt.
Akasa Fan controller.
Aan waterkoeling:
Nexus CPU blok.
Nexus GPU blok.
Innovatek Chipset blokje.
2 Liang pompjes.
Black Ice Extreme 2.
Black Ice Extreme.
2 Innovatek reservoirs met verlengstuk.
een zooi koppelingen waarvan 2 inline temp meters.
De huidige temperaturen zijn alsvolgt:
Kamer temperatuur 28°C
CPU 40°C
NB 35°C
GPU 40°C
water temperatuur:
CPU-NB loop 33°C
GPU loop 30°C
Ik ben al met al zeer tevreden over het resultaat, en het komt aardig overeen met wat ik in gedachten had alvorens ik was begonnen.
Dit is een foto van de orginele kast.

Dit is een foto van de kast hoe hij er voor mijn mod proces eruit zag.

Ik heb voor mn hardware tijdelijk een onderkomen gemaakt, om tijdens het modden niet zonder PC te zitten.

Dit is de gestripte behuizing van de te modden kast.

Door mijn vorige mod pogingen de bodem verprutst was, heb ik daar een nieuw stuk aluminium in gemaakt. Dat kun je wel zien op de foto's verderop.
Het was de bedoeling om de radiatoren en reservoirs te vervangen door deze onderdelen:

De radaitoren zijn een Black Ice Extreme 2 en een Black Ice Extreme.
De reservoirs zijn van Innovatek, en heb ik verlengt met speciale verleng stukken die je bij Innovatek kan kopen voor hun reservoirs.
Ik maak gebruik van twee gescheiden loops, 1 voor de videokaart en 1 voor de CPU en Northbridge.
De CPU loop word gekoelt door de BIX2 en de videokaart door de enkele BIX.
Alvorens alles te bestellen had ik het meeste al uitbedacht waar ik het zou kunnen monteren.
De 2 loops worden beide aangestuurd door 12V Liang DDC pompjes.
Zoals ik al heb gezegt moest ik het front van de behuizing flink onderhanden nemen om aan mijn wensen te kunnen voldoen. Ik heb het front gemaakt uit 3mm spiegel plexi, met daarachter 8mm UV groen plexi van ACryan. Ik heb gelijk alles proberen te stealthen voor zover dat ging.

Ik heb de floppy drive verbannen omdat deze plaats moest maken voor de BIX.
Verder heb ik nog vandalisme bestendige knoppen besteld met LED ring verlichting.
Deze heb ik als volgt aan gesloten: de rechter is de aan/uit knop en een groene LED voor power, de linker is de reset knop met een rode LED voor HDD activiteiten.

Om het front niet teveel te laten afsteken tegen de rest, heb ik ook spiegel plexi gebruikt om de bovenkant van de behuizing wat aan te kleden. (ook om een gat af te dekken die ik bij mn eerdere knutselwerken had gemaakt voor een fan. en deze dus net achter het gat kwam waar de dual radiator gemonteerd word, je kan het zien aan het langere gedeelte achter de RadGrill)

Voor de Liang pompjes heb ik uit 3mm dik UV groen plexi, een behuizing gemaakt.

Voor de CPU heb ik een Nexus koelblok genomen, maar deze word nog vervangen door Asetek Antarctica omdat ik de koelprestaties wat tegen vind vallen.

Tevens gebruik ik voor de GPU te koelen ook een koelblok van Nexus, en deze koelt wel zeer goed.
Ik heb voor de NB een koelblokje van Innovatek gebruikt, maar helaas zijn de montage gaten wat dwarsliggend voor het moederbord (A8N-E) dus heb ik er wat anders op verzonnen. Ik had nog een montage kit van swiftech liggen voor hun koelblok, die ik gebruikte om een luchtgekoeld blokje te monteren.

Voor de intake van frisse lucht heb ik in de rechter zij-plaat een 12cm fan gemonteerd.
Om ook weer van dezelfde stijl gebruik te maken heb ik deze dus ook met spiegel plexi en een RadGrill vast gemaakt.

Hier onder nog wat foto's van het totaalbeeld.

En voor de liefhebbers nog 2 pics in het donker:
(vanwege lange sluitertijd is het ietwat vel, maar als je flits gebruikt dan is het hele effect van in het donker weg)

Hardware wat in deze behuizing is ingebouwd:
Amd FX 57.
Asus A8N-E.
2x Corsair TwinX 3200XLpro XMS 1024MB (samen 2048)
XFX 7800GTX.
Xfi Fatality.
WD Raptor 80 GB (in een CoolDrive6)
Maxtor 250 GB 16MB cache.
Plextor Slot loading DVD Rewriter.
OCZ Modstream 520 watt.
Akasa Fan controller.
Aan waterkoeling:
Nexus CPU blok.
Nexus GPU blok.
Innovatek Chipset blokje.
2 Liang pompjes.
Black Ice Extreme 2.
Black Ice Extreme.
2 Innovatek reservoirs met verlengstuk.
een zooi koppelingen waarvan 2 inline temp meters.
De huidige temperaturen zijn alsvolgt:
Kamer temperatuur 28°C
CPU 40°C
NB 35°C
GPU 40°C
water temperatuur:
CPU-NB loop 33°C
GPU loop 30°C
Ik ben al met al zeer tevreden over het resultaat, en het komt aardig overeen met wat ik in gedachten had alvorens ik was begonnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 21-07-2006 18:25 ]