Ik gebruik mijn scherm nu een aantal dagen. Ik ben, na alle driver uitzoekwerk en kleur correctie, zeer tevreden, en denk niet dat er voor de prijs veel beters te vinden is

Ik wil zijn voor- en nadelen tov een goede CRT toch even noemen om dit topic niet helemaal een "Dell is traag" discussie te laten worden.
positieve punten:
- WoW ziet er echt geweldig uit. Kleuren zijn ongeloofelijk rijk en alles is zeer scherp. In vergelijking mijn oude "high brightness diamondtron" CRT had veel gamma correctie nodig in WoW en heb ik de rijke kleuren daarom nooit eerder echt gemerkt.
- Als je de brightness terugschakelt is de scherm erg rustig te gebruiken in windows
- Ik vind de kleuren zeer goed overeenkomen met de werkelijkheid voor mijn digitale fotos - ik hoefde alleen -4% brightness van rood (vanuit video drivers) in te stellen hiervoor (heeft iemand anders ook zo'n rode tint gemerkt bij de default instellingen?)
- Natuurlijk is al dat extra breedbeeld ruimte mooi meegenomen. Voor dat je het weet heb je alles ingesteld om het maximaal te gebruiken, zelfs met dual monitor configuratie
- De combinatie 20' breedbeeld en 17' TFT werkt goed samen, want ze hebben zeer vergelijkbaar pixel pitch en zijn net zo hoog als elkaar. Waarschijnlijk werkt het beter dan 19'+20'breedbeeld, want daar is er een veel grotere verschil in pixel pitch.
negatieve punten:
- mijn videokaart heeft het iets lastiger in sommige spellen vanwege de hogere resolutie

- standard TFT eigenschap: omdat de pixels scherper zijn dan een CRT is het wennen met het lezen van tekst in programmas die geen cleartype tuning overnemen. Slechte font aliasing is meer zichtbaar dan op een CRT, dus
- Dit IPS paneel heeft niet echt merkbaar ghosting, maar toch voelt een 100Hz CRT iets rustiger met snelle beeld bewegingen. Dat is waarschijnlijk gewoon iets wat je aan moet wennen, want ik merkte het vandaag al minder dan de vorige dagen.
- mijn scherm is niet perfect (1 hoek last van wat bleeding maar niet slecht genoeg dat ik hem terug zou willen sturen)
- toch is het even zoeken voordat je door hebt hoe je elke spel moet draaien in 1680x1050, vooral omdat je vaak de "point of view" moet zien aan te passen, anders heb je gewoon een standard 4:3 beeld horizontaal uitgerekt, en daarvoor heb je geen breedbeeld gekocht. Gelukkig zie ik in de modernere spellen wel 1680x1050 standaard voorkomen, dus ik denk dat 2006+ geen enkel moeite zal zijn en bijna alle spellen standard breedbeeld zullen ondersteunen.
- je wordt gek van Dell orderwatch, maar 3 weken gek zijn en veel jaren plezier met de monitor is een prima compromis
Dus overal ben ik heel blij dat ik voor dit heb gekozen in plaats van een 19 inch TFT voor vergelijkbaar prijs. En nogmaals - Iedereen die ook World of Warcraft heeft gespeeld hoort minstens te kijken naar WoW op zo'n 2005FPW - Geweldig!