Het grote Dell 2005FPW topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 19:49

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Mlancee schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:24:
Ik heb een vraag over de native resolutie van dit scherm. Werken nou veel applicaties al met deze resolutie? Programma's als bijvoorbeeld Dreamweaver en Photoshop? Dat rescaling lijkt me namelijk helemaal niks. Alvast bedankt.
Geen enkel probleem. Je werkvlak word gewoon groter t.o.v. van 4/3 monitoren. Verhoudingsgewijs zou je kunnen zeggen dat je werkvlak 4/3 wordt en daarnaast je werkpaletten komen te staan. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123011

Mlancee schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:24:
Ik heb een vraag over de native resolutie van dit scherm. Werken nou veel applicaties al met deze resolutie? Programma's als bijvoorbeeld Dreamweaver en Photoshop? Dat rescaling lijkt me namelijk helemaal niks. Alvast bedankt.
Als je een moderne ATI of NVidia videokaart hebt met DVI uitgang kun je zonder moeite dit scherm op zijn native 1680x1050 resolutie draaien in Windows (zeg maar 2D).

Applicaties in windows kun je altijd resizen, als ze maar in windowed mode blijven. Dus iets als photoshop zal zonder enkele moeite op fullscreen gedraaid kunnen worden. Dreamweaver heb ik nooit gebruikt, dus weet ik niet of hij in windowed mode draait of fullscreen?

Spellen draaien bijna allemaal fullscreen, dus moeten ze zelf de resolutie aan kunnen. Ervaring (van www.widescreengamingforum.com onder ander) is dat dit bijna altijd lukt - door standard resoluties in modernste spellen of door custom resolutie aan te geven bij het opstarten van de oudere spellen, samen met een commando om de viewing angle te verbreden zodal je ook echt in 16:10 schermformaat speelt.

Is dit antwoord op je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ja, hartstikke bedankt :) Ik zal dat forum wel eens door gaan lezen. Ik ben alleen bang dat ik met mijn specs de meeste games toch niet full screen kan spelen, maar dat zal bij de volgende pc upgrade over een jaartje of 2 wel beter gaan. Ik ben toch niet zo'n die-hard gamer meer, dus dan voorlopig af en toe maar met balken links en rechts :P
Voor applicaties lijkt het mij heerlijk, ik zit altijd zo te kloten met die kleine menu'tjes, vooral bij Dreamweaver (die trouwens windowed draait). Ik heb nu namelijk een 17" CRT die maximaal 1024*768 aankan.

(AMD 2700+, Club3D 6800GT 256 MB, 1024MB Kingston)

[ Voor 16% gewijzigd door Mlancee op 22-08-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Voor mensen die nog willen bestellen; wees er snel bij: morgen loopt de aanbieding af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Mlancee schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:23:
Ja, hartstikke bedankt :) Ik zal dat forum wel eens door gaan lezen. Ik ben alleen bang dat ik met mijn specs de meeste games toch niet full screen kan spelen, maar dat zal bij de volgende pc upgrade over een jaartje of 2 wel beter gaan. Ik ben toch niet zo'n die-hard gamer meer, dus dan voorlopig af en toe maar met balken links en rechts :P
Voor applicaties lijkt het mij heerlijk, ik zit altijd zo te kloten met die kleine menu'tjes, vooral bij Dreamweaver (die trouwens windowed draait). Ik heb nu namelijk een 17" CRT die maximaal 1024*768 aankan.

(AMD 2700+, Club3D 6800GT 256 MB, 1024MB Kingston)
Are you joking or what?;) Met jouw videokaart kun je dat makkelijk aan.;) Ik kan zelfs met m'n radeon 9700 half life 2 op 1600x1200 draaien. Maar dan zonder AA en alles op medium.

[ Voor 19% gewijzigd door chiwai_2000 op 22-08-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf heb ik een Radeon 9700 @400/300, 1GB PC333 en een Athlon XP @ 2.3GHz, Half-Life 2 draait hier op 1680x1050 alles high, geen FSAA en AF. Lekker vloeiend, ik denk niet dat ik vaak onder de 30fps ga. Zeker doenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Ik heb een 9800 PRO en ik denk dat ik toch een nieuwe videokaart ga halen. Ik merk toch wel duidelijk vertragingen op de hogere resoluties (vooral in WoW). Maar goed ik wil in WoW dan ook gewoon alles op high kunnen zetten voor de sfeer (FSAA en AF natuurlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

BM

Moderator Spielerij
Ben ik de enige bij wie de statuspagina bij Dell niet meer werkt?
Openen duurt al ee tijdje, en na ingeven van klant- en ordernummer blijft ie maar bezig, maar er gebeurd helemaal niks :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
SpeedAddict schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:55:
Openen duurt al ee tijdje, en na ingeven van klant- en ordernummer blijft ie maar bezig, maar er gebeurd helemaal niks :/
Heb hetzelfde probleem :/
Ben nl. benieuwd wanneer me scherm komt, maar dit helpt niet veel zo :+

edit:
Het werkt weer! :P Helaas is mijn scherm met een dag extra vertraagd.. :'( 08/26/2005

[ Voor 13% gewijzigd door pSycho-Y2K op 22-08-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpeedAddict schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:55:
hij deed het eventjes vanochtend, maar is nu erg slecht.
Mijn bestelling is "onderweg" maar de link vanuit Dell statuspagina naar UPS werkt nog niet :(

Net geprobeerd: De Dell site doet het iig weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 22-08-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33616

Heb hem ook besteld, lijkt me een mooie schermpje en voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen. :) Ben heel benieuwd hoe het gaat met de levertijd, kan niet wachten om hem binnen te hebben. Staat tot nu toe een heel redelijke levertijd op, stond eerst op 28/8 en nu al paar dagen op 25/8. Geloof er alleen niks van dat hij er de 25ste al is terwijl de status nog 3 is, maar ja...

Orderdatum: 8/18/2005
Verwachtte afleverdatum: 825/2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat veel mensen die hem begin deze maand besteld hebben ongeveer dezelfde afleverdatum hebben als die hem later besteld hebben (ik zelf 18de besteld). Heeft dit te maken met dat ze bepaalde achterstanden inhalen (grotere partijen binnen hebben ofzo) of dat mijn datum nog gigantisch gewijzigd gaat worden? Wat denken jullie?

Had vanmiddag even 26/8, maar nu weer 25/8. Waar is dat trackingsysteem eigenlijk uberhaubt op gebasseerd, weet iemand dat? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 22-08-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 33616 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:19:
Had vanmiddag even 26/8, maar nu weer 25/8. Waar is dat trackingsysteem eigenlijk uberhaubt op gebasseerd, weet iemand dat? :)
Die datum van je schuift nog wel een eindje op ben ik bang voor je :)

En dat trackingsysteem, tja... ze gaven een paar dagen terug de melding dat er het een en ander vernieuwd was, tis te hopen voor Dell dat dit de kinderziektes zijn die er nu uitkomen, want het werkt werkelijkwaar voor geen ene f*ck

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

zucht...

Orderdatum: 8/15/2005
Verwachtte afleverdatum: 8/26/2005

Uw order is in productie 8/15/2005 20:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
@notgib, ben bang dat we onze schermen pas op z'n vroegst na dit weekend zullen hebben...

Aangezien de rest van de bestellingen die ik hier lees ook steeds vertraagt denk ik niet dat ze onze schermen vrijdag nog gaan bezorgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Phuncz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:22:
Zelf heb ik een Radeon 9700 @400/300, 1GB PC333 en een Athlon XP @ 2.3GHz, Half-Life 2 draait hier op 1680x1050 alles high, geen FSAA en AF. Lekker vloeiend, ik denk niet dat ik vaak onder de 30fps ga. Zeker doenbaar.
Wow je klok frequentie is wel lekker hoog. Mijn Sapphire 9700 np draait standaard op:

277@270 (core@memory).

Heb je je grafische kaart geflashd en met powerstrip getuned ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Hopelijk blijven de vervangers nog steeds zo snel als eerst vervangen kunnen worden want mijn monitor begint weer brakkig te doen (bleeding, 1 dode pixel) dus die gaat weer lekker terug. (wordt monitor nr 6...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pSycho-Y2K schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:24:
@notgib, ben bang dat we onze schermen pas op z'n vroegst na dit weekend zullen hebben...

Aangezien de rest van de bestellingen die ik hier lees ook steeds vertraagt denk ik niet dat ze onze schermen vrijdag nog gaan bezorgen :'(
Hebben jullie ook nog steeds gewoon status 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al sinds vrijdag een status 5, en Dell geeft al ongeveer een week aan dat mijn scherm vandaag moet komen. Echter werkt de UPS link nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee op welke punt UPS een scherm in hun systeem inscant, waardoor het wel te tracken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

chiwai_2000 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:57:
[...]

Wow je klok frequentie is wel lekker hoog. Mijn Sapphire 9700 np draait standaard op:

277@270 (core@memory).

Heb je je grafische kaart geflashd en met powerstrip getuned ?
Het is zo'n leuke 9500 non-Pro 128MB die zich graag liet unlocken naar 9700 Pro :) Helaas wilt het geheugen niet boven de 300MHz (ook niet met heatsinks), dit zou 315MHz moeten zijn voor een Pro. Het kan nog verder, maar dan moet ik het voltage gaan aanpassen. Dat doe ik wel als ik mijn nieuwe VGA kaart heb en deze in m'n LANbak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Mijn scherm is ook vrijdag verzonden, maar de dell pagina geeft al vanaf toen aan dat het scherm vandaag bezorgd zou moeten worden. De UPS link werkt ook nog steeds niet... Hopelijk komt hij vandaag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kieskes schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:38:
Mijn scherm is ook vrijdag verzonden, maar de dell pagina geeft al vanaf toen aan dat het scherm vandaag bezorgd zou moeten worden. De UPS link werkt ook nog steeds niet... Hopelijk komt hij vandaag wel
Pfff... UPS tracking laat hem nu wel zien, maar ik zie geen duidelijke locatie informatie... Maar waarom zou het meevallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

Pfff... UPS tracking laat hem nu wel zien, maar ik zie geen duidelijke locatie informatie... Maar waarom zou het meevallen? :)
Hmm Ben ook benieuwd of het vandaag gaat lukken. Volgens mij wordt het pas morgen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Nu online
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

volgens UPS was m'n scherm vannacht al in Nederland (eindhoven) dus dikke kans die hij vandaag gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn UPS tracking zegt Best - Eindhoven voor de huidige locatie van het scherm. Kans is groot dat hij komt (woon zelf in Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:34:
mijn UPS tracking zegt Best - Eindhoven voor de huidige locatie van het scherm. Kans is groot dat hij komt (woon zelf in Eindhoven).
In Best zit een distributiecentrum van Dell. De kans is zelfs groot dat je scherm eerst naar Rotterdam gaat en van daaruit het land wordt ingestuurd. De route die je scherm of systeem via zo'n tracker volgt kan echt de raarste vormen aannemen ;). Eén ding is zeker, de kans is groot dat je scherm snel aan je systeem hangt ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:34:
Ja inderdaad! Zie onderstaande info.

Date/
Time

Activity

Aug 22, 2005
1:41 P.M.

EINDHOVEN, BEST, NL

ORIGIN SCAN
4:39 A.M.

IE

BILLING INFORMATION RECEIVED
Tracking results provided by UPS: Aug 23, 2005 6:36 A.M. Eastern Time (USA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
De mensen die nu op aflevering wachten (dus status 4 of 5 op dell site), wanneer hebben jullie hem besteld?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141636

bij mij was die vorige week donderdag ook al in eindhoven, alleen vrijdag weer in brussel en maandag weer in eindhoven en toen is ie ook afgeleverd. zal wel een foutje zijn geweest neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpeedAddict schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:40:
De mensen die nu op aflevering wachten (dus status 4 of 5 op dell site), wanneer hebben jullie hem besteld?
Ik heb hem op de 8ste besteld... maar laten we gewoon zeggen dat Dell anderhalve week geen schermen kon uitleveren vanwege het ontbreken van onderdelen, en nu moeten ze weer terug op de normale schema zitten, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
SpeedAddict schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:40:
Ik heb mijn monitor op 8 aug besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Nu online
Ik heb op 2 augustus besteld, en hoop hem vandaag te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 05:01
Foutje ik dacht dat ik in het 2405FPW topic zat

[ Voor 91% gewijzigd door Henkus op 23-08-2005 15:00 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:14:
[...]

Ik heb hem op de 8ste besteld... maar laten we gewoon zeggen dat Dell anderhalve week geen schermen kon uitleveren vanwege het ontbreken van onderdelen, en nu moeten ze weer terug op de normale schema zitten, neem ik aan.
Dat vroeg ik me ook af, of ze opeens grote voorraden binnen hebben omdat mensen die hem later hebben besteld zelfde aflevertijden hebben (ongeveer) als die hem later besteld hebben.

Ik hoop het, kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
Anoniem: 33616 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:19:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, of ze opeens grote voorraden binnen hebben omdat mensen die hem later hebben besteld zelfde aflevertijden hebben (ongeveer) als die hem later besteld hebben.

Ik hoop het, kan niet wachten. :)
Ik heb wat later besteld ivm m'n late vakantie :) Ik kan ook niet wachten! :*)
Nu we toch met z'n allen wachten...wat is iedereen van plan om met zijn/haar scherm te gaan doen? :)

Ikzelf ga het scherm naast mijn huidige 17inch TFT draaien als dual opstelling. Heb veel gezien en gelezen over mensen met dit scherm met een andere TFT (of dezelfde) ernaast. Leek mij ook erg fijn om alle overbodige software zoals Trillian e.d. op de andere scherm te zetten :)

Verder ga ik 'm aansluiten op m'n tv decoder, want dat Picture-in-Picture is echt super interessant :*)
I can't wait! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door pSycho-Y2K op 23-08-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pSycho-Y2K schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:27:
[...]

Ik heb wat later besteld ivm m'n late vakantie :) Ik kan ook niet wachten! :*)
Nu we toch met z'n allen wachten...wat is iedereen van plan om met zijn/haar scherm te gaan doen? :)

Ikzelf ga het scherm naast mijn huidige 17inch TFT draaien als dual opstelling. Heb veel gezien en gelezen over mensen met dit scherm met een andere TFT (of dezelfde) ernaast. Leek mij ook erg fijn om alle overbodige software zoals Trillian e.d. op de andere scherm te zetten :)

Verder ga ik 'm aansluiten op m'n tv decoder, want dat Picture-in-Picture is echt super interessant :*)
I can't wait! _/-\o_
Ik ga mijn beeldtrillende 17 inch crt vervangen, waar ik nu vanwege ruimtegebrek 20 centimeter vanaf zit en die mijn ogen dagelijks pijnigt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 23-08-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
8ste besteld en al bijna bezorgd. wtf?

Orderdatum: 7/28/2005

Uw order is in productie 8/4/2005 18:54

28 julie besteld, in productie 4 augustus en het wordt nog steeds uitgesteld! (nog steeds stap 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mephisteus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:02:
8ste besteld en al bijna bezorgd. wtf?

Uw order is in productie 8/4/2005 18:54

28 julie besteld, in productie 4 augustus en het wordt nog steeds uitgesteld! (nog steeds stap 3)
klagen!

(maar tja, we hebben status 5, maar nog geen scherm :( )

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 23-08-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124354

Ben blij dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten :P

Die van mij is nu ook status 5 (eindelijk) en bevind zich volgends UPS in Eindhoven. Het is nu bijna 5uur dus ik denk dat het hem vandaag niet meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 09:58
Ik wordt ook een beetje megaziek van Dell.

Op de website bij bestellen staat : Verwachte levertijd 5 - 7 Werkdagen.

Ik heb mijn Monitor de 15e besteld, en de verwachte levertijd volgens de tracking (status 3, alle spullen zijn binnen en staat op de assamblagelijn) was de 18, dit liep op tot de 26e, al meer dan de 5 -7 werkdagen levertijd (ik weet het, ik had GOT moeten lezen voor ik bestelde)

Nu heb ik vandaag een email gestuurd met wat uitleg over mijn monitor en de constant verschuivende afleverdatum en krijg dus het volgende antwoord:
Hartelijk dank voor uw email.

Het spijt ons te hebben moeten vernemen dat uw bestelling bij ons niet geheel is verlopen zoals u van ons zou mogen verwachten. Wij stellen echter alles in het werk om ons service niveau aan onze klanten nog verder te verhogen.

Wij hebben in de afgelopen maanden te maken gehad met een ongebruikelijke hoog volume aan orders. Hierdoor is de leveringstermijn, die wij standaard aanhouden helaas niet haalbaar geweest. Inmiddels hebben wij actie ondernomen om deze situatie in de toekomst te vermijden.

Momenteel is uw order in produktie in onze fabriek te Ierland. Wij verwachten dat uw order (door een gebrek aan bepaalde componenten) op 16/09 zal worden aangeboden voor aflevering.
Ik heb inmiddels een klacht opgestuurd daar ik het verschaffen van valse informatie vindt op de orderstatus pagina's van dell.

Dus m.a.w.

Iedereen die nog orderstatus 3 heeft ... je kunt denk ik erg lang gaan wachten tot deze verspringt, ikzelf denk eraan om de Philips variant te gaan halen en deze bestelling af te zeggen.

:( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik besloot om vanmiddag thuis te werken, maar dat was blijkbaar ERG optimistisch van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

dell:
Momenteel is uw order in produktie in onze fabriek te Ierland. Wij verwachten dat uw order (door een gebrek aan bepaalde componenten) op 16/09 zal worden aangeboden voor aflevering.
Wow, wacht ff... Als dat voor iedereen die rondom 15-08 besteld heeft geldt kan dat dus nog wel ff duren! Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
16 september..??!! Dan zou ik wel heeeeel graag willen weten of dit voor iedereen betreft! :'(
Mijn order kwam 17 aug in productie :/

[ Voor 4% gewijzigd door pSycho-Y2K op 23-08-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
pSycho-Y2K schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:36:
16 september..??!! Dan zou ik wel heeeeel graag willen weten of dit voor iedereen betreft! :'(
Mijn order kwam 17 aug in productie :/
Als het klopt en het is voor alle bestellingen wat mij logisch lijkt aangezien het om materiaal tekort gaat zal het ook wel voor jouw bestelling zo zijn. Een emailtje met wat vragen naar customer care met je order nummer doet veel verhelderen (en frustreren in mijn geval)

P.s. ordertracking staat nog steeds op a.s. vrijdag als afleverdatum... stiekum hopen dat ik een pissed off CC medewerker had die geen zin had in mijn vragen .....

[ Voor 15% gewijzigd door imagica op 23-08-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok, heb nog net even geprofiteerd van de aanbeiding. Mijn scart aansluiting van mijn brakke 2e hands tv was kapot, dus de xbox moest ergens anders aan hangen. Wou ook nog een nieuwe monitor en nu is alles mooi gecombineerd voor een prachtige prijs :+.

Heb net de ontvangstbevestiging van de order gehad, ben benieuwd hoe het nu verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rox_NL schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:12:
ben benieuwd hoe het nu verder gaat :)
Geduld, vooral geduld hebben ;(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
SpeedAddict schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:14:
[...]

Geduld, vooral geduld hebben ;(
Dell heeft er nu nog zin in:
quote: Dell orderstatus
Meer Informatie
Orderdatum: 23/08/2005
Verwachtte afleverdatum: 26/08/2005

Uw order is in productie 23/08/2005 17:52
Status is 3 op dit moment.
Hoe groot is het backlightleaking probleem nu nog eigenlijk? Of de dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
Rox_NL,

volgens mij lees je deze thread niet goed ... die status 3 en verwachte afleverdatum is dus bull#*$& morgen zal de datum de 29e zijn of mischien heb je geluk , en verspringt ie maandag a.s. pas naar de 1e ofzo!

Mijn order op de 15e had eerst afleverdatum de 18e, toen de 23e, toen de 24e, toen de 25e , toen de 26e en middels een email te weten gekomen dat het de 16e word.... in September!

[ Voor 30% gewijzigd door imagica op 23-08-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online

Off-topic
Ik lees het topic al vanaf deel 1, maar ben gewoon enthousiast en hoop dat ik mazzel heb :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Vandaag is UPS voor de tweede keer langs gekomen om deze monitor bij me af te leveren, gister was er niemand thuis, vertrekken ze vandaag zonder aan te bellen. Ze stoppen gewoon gelijk een briefje in de bus alsof er niemand thuis was, nu hopen dat ze morgen wel aanbellen!!!
Had hem dus maandag al kunnen hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
@jasperj, ik ken het probleem. Ik erger me zelf ook al groen en geel aan de koeriersbedrijven :(
Dan weet je dat je een pakje verwacht en dan kan je deze nergens snel ff oppikken als je 'm snel wil hebben of moet je verplicht 24 uur gaan wachten tot de koerier nog es komt i.p.v. een 2tal uurtjes daarna. Hopelijk wordt dat es een keer anders.

Over de aflevering van mijn scherm, er staat nog steeds 08/26/2005 en hopelijk wordt dat niet anders... maar jah, de moed zakt me al door de schoenen en ik hoef er denk ik ook al niet op te rekenen.. :Z

[ Voor 9% gewijzigd door pSycho-Y2K op 23-08-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
pSycho-Y2K schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:19:
@jasperj, ik ken het probleem. Ik erger me zelf ook al groen en geel aan de koeriersbedrijven :(
Dan weet je dat je een pakje verwacht en dan kan je deze nergens snel ff oppikken als je 'm snel wil hebben of moet je verplicht 24 uur gaan wachten tot de koerier nog es komt i.p.v. een 2tal uurtjes daarna. Hopelijk wordt dat es een keer anders.

Over de aflevering van mijn scherm, er staat nog steeds 08/26/2005 en hopelijk wordt dat niet anders... maar jah, de moed zakt me al door de schoenen en ik hoef er denk ik ook al niet op te rekenen.. :Z
Als het meezit zal ik morgen wat pics posten en mijn ervaring (van waarschijnlijk een paar uurtjes) met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marceltenb schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:02:
Ik wordt ook een beetje megaziek van Dell.

Op de website bij bestellen staat : Verwachte levertijd 5 - 7 Werkdagen.

Ik heb mijn Monitor de 15e besteld, en de verwachte levertijd volgens de tracking (status 3, alle spullen zijn binnen en staat op de assamblagelijn) was de 18, dit liep op tot de 26e, al meer dan de 5 -7 werkdagen levertijd (ik weet het, ik had GOT moeten lezen voor ik bestelde)

Nu heb ik vandaag een email gestuurd met wat uitleg over mijn monitor en de constant verschuivende afleverdatum en krijg dus het volgende antwoord:

[...]

Ik heb inmiddels een klacht opgestuurd daar ik het verschaffen van valse informatie vindt op de orderstatus pagina's van dell.

Dus m.a.w.

Iedereen die nog orderstatus 3 heeft ... je kunt denk ik erg lang gaan wachten tot deze verspringt, ikzelf denk eraan om de Philips variant te gaan halen en deze bestelling af te zeggen.

:( :( :( :( :( :( :(
Nee toch hé, dit zijn echt niet normale levertijden... Kijk dat het even mis gaat begrijp ik, maar ze zitten nu volgens mij toch al heel lang te klooien met de levertijden.

Als het echt 16/9 is dan cancel ik wel, ook al wacht ik nog niet heel lang. Moet gewoon echt een nieuw scherm hebben want wat ik nu heb is niet uit te houden... Balen :(

Dat wordt mailen... Edit: Mail verstuurd, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ondertussen deze status:

Meer Informatie
Orderdatum: 08/08/2005
Verwachtte afleverdatum: 23/08/2005
Werkelijke verzenddatum: 21/08/2005
Naam transporteur: UPS
Status van levering Uw order staat gereed voor levering, het verwachtte tijdstip van levering is 23/08/2005

En natuurlijk zijn ze niet geweest.
Tja, dan maar morgen weer zorgen dat er de hele dag iemand thuis is. Lastig, dit, maar ik ga zeker niet klagen - ik krijg er wel eentje binnen 3 weken na bestelling.

edit: ook leuk - als ik mijn order nummer in UPS bekijk staat er nog steeds dat hij in Eindhoven - Best zit, maar als ik de "multiple packages : show all" aanklik staan ze op locatie Lesquin Cedex Frankrijk. Knap, UPS :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 23-08-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:11:
Ik heb ondertussen deze status:

Meer Informatie
Orderdatum: 08/08/2005
Verwachtte afleverdatum: 23/08/2005
Werkelijke verzenddatum: 21/08/2005
Naam transporteur: UPS
Status van levering Uw order staat gereed voor levering, het verwachtte tijdstip van levering is 23/08/2005

En natuurlijk zijn ze niet geweest.
Tja, dan maar morgen weer zorgen dat er de hele dag iemand thuis is. Lastig, dit, maar ik ga zeker niet klagen - ik krijg er wel eentje binnen 3 weken na bestelling.

edit: ook leuk - als ik mijn order nummer in UPS bekijk staat er nog steeds dat hij in Eindhoven - Best zit, maar als ik de "multiple packages : show all" aanklik staan ze op locatie Lesquin Cedex Frankrijk. Knap, UPS :)
Klopt, dan was hij gister nog in Eindhoven/Best en komen ze vandaag voor de eerste keer bij je langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Ja vaag....

22 aug:Eindhoven alleen de billing information ontvangen. En het pakket staat in frankrijk??
24 aug:Het pakket is in brussel aangekomen en het wordt verder verscheept naar de gewenste bestemming.

Ik heb het gevoel dat het vandaag ook niet gaat lukken. Maar we zullen zien.

[ Voor 141% gewijzigd door chiwai_2000 op 24-08-2005 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij staat hij nog in Best (weer) en staat er op de UPS site dat hij nu "out for delivery" is. Vandaag moet hij dus echt komen, lijkt me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Leuk toppic dit, gaat alleen maar over de levertijden. Wordt je nou niet echt veel wijzer van. Dat Dell langzaam is weten we onderhand wel toch :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 15:10

freshy98

Atari

Heb gebeld voor mijn monitor die inbranden en bleeding.
Inbranden kunnen ze niets aan doen. Hoort bij de monitor net zoals een CRT monitor dat kan krijgen.
Complete onzin natuurlijk!

Dat bleeding konden ze wel wat mee. Moet dan alleen thuis zijn en bellen zodat er wat tests gedaan kunnen worden.

Die helpdesk is echt om te kotsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
Email van Dell (beknopt en gearceerd):
Geachte heer Heikens,

Hartelijk dank voor uw e-mail bericht.

Op dit moment staat uw order in preproduktie en is in afwachting op aanvullende apparatuur.

Zodra alle onderdelen op voorraad zijn zullen we de order in produktie nemen.
De verwachte verschepingsdatum is op dit moment omstreeks 6 september

Wij raden u echter aan om regelmatig onze website te checken voor de status aangezien de verzenddatum nog kan veranderen. Wij hebben uw order geregistreerd zodat u een email ontvangt zodra de order wordt verzonden vanuit de fabriek. Na ongeveer 3-5 dagen wordt uw bestelling bij u afgeleverd.

Wij doen ons uiterste best uw order zo spoedig mogelijk te verschepen. Wij realiseren ons al het ongemak, welke u hiervan ondervindt.

Derhalve verzoeken wij u vriendelijk om uw tijd en geduld.
Voor mij wordt het 6 september dus met een kans dat het misschien eerder kan.
Ik weet niet of dit voor iedereen geld.

Maar ik ben al blij dat Dell realiseert dat ze productie problemen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door pSycho-Y2K op 24-08-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nu wat goed nieuws voor de thread.

Mijn 2005 is hier, en hij werkt goed :)
Ik geloof dat ik een paar dode pixels heb in een onbelangrijke plaats (stoor ik gewoon niet aan). Backlight problemen kan ik pas vanavond zien.

Leuk ding, zeg ;)

Brightness is echt te veel... ik geloof dat ik hem vanavond veel minder fel ga instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tom Weustink schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:55:
Heb gebeld voor mijn monitor die inbranden en bleeding.
Inbranden kunnen ze niets aan doen. Hoort bij de monitor net zoals een CRT monitor dat kan krijgen.
Complete onzin natuurlijk!
Dat lijkt me idd complete onzin. Tenzij je niet al 4 weken exact hetzelfde scherm hebt opstaan, zou dit niet mogen gebeuren. Dan is het een slechte/foute batch panels geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Anoniem: 123011 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:26:

Ik geloof dat ik een paar dode pixels heb in een onbelangrijke plaats (stoor ik gewoon niet aan). Backlight problemen kan ik pas vanavond zien.

Leuk ding, zeg ;)

Brightness is echt te veel... ik geloof dat ik hem vanavond veel minder fel ga instellen.
Gaaf! Ik kan niet wachten. Ben ook benieuwd naar de performance bij het gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door chiwai_2000 op 24-08-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Ik geloof dat ik een paar dode pixels heb
Echt 100% goed nieuws kan ik dat niet noemen. Maar goed, je hebt hem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Phuncz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:31:
[...]

Dat lijkt me idd complete onzin. Tenzij je niet al 4 weken exact hetzelfde scherm hebt opstaan, zou dit niet mogen gebeuren. Dan is het een slechte/foute batch panels geweest.
Ik speel erg veel Word of Warcraft, maar dan nog. Inbranden van een LCD scherm moet volgens mij niet kunnen. Ik zie de balken die standaard op je scherm staan de hele tijd nog. 2 dagen later zelfs nog en dan is de monitor uitgeweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Nu online
Mijne is ook vanmiddag afgeleverd. Tot nu toe 1 dode pixel, op de 'minst erge' plaats (linksbovenin ergens). Als het hierbij blijft houd ik hem, vanavond even kijken hoe het met het backlight zit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat dode pixel gedoe is wel irritant, dat het door verloop van tijd kan komen. Zo had ik 1 subpixeltje dood na 2 weken en een andere na 4 weken. Echter zie je ze nauwelijks door de hoge dotpitch en als je niet 20cm op je scherm zit. Hier in de winkel staat een 19" TFT met een kapotte subpixel die je vanop 2m ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
wanneer hebben degenen die hem nu binnen hebben gekregen besteld?

Verwachtte afleverdatum: 8/27/2005

Hij zit te schommelen tussen 8/27 en 8/29 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze roepen wel tegen iedereen wat anders he... Klopt het nou dat als ik dit lees dat het ergens begin september (uiterlijke 3de ofzo) wordt? Wel gek, ik heb volgens mij later besteld dan Sycho-Y2K en mijn scherm zou eerder verstuurd worden? Volgens mij roepen ze maar wat ofzo :?

Nog anderen die ook mail hebben verstuurd met andere data? In dat geval ga ik even bellen om e.e.a. wat duidelijker te krijgen. :)

Uw order is in productie 8/19/2005 03:18.

Meer Informatie
Orderdatum: 8/18/2005
Verwachtte afleverdatum: 8/29/2005
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail bericht.

Op dit moment staat uw order in preproduktie en is in afwachting.

Zodra de monitor op voorraad zijn zullen we de order in produktie nemen.
De verwachte verschepingsdatum is op dit moment omstreeks 28 augustus.

Uiteraard kunt u de actuele status van uw order volgen op onze supportsite:
http://support.euro.dell.com/be/nl/olos/

Uw klantnummer is: x
Uw ordernummer is: x

Wij raden u echter aan om regelmatig onze website te checken voor de status
aangezien de verzenddatum nog kan veranderen. Wij hebben uw order geregistreerd
zodat u een email ontvangt zodra de order wordt verzonden vanuit de fabriek. Na
ongeveer 3-5 dagen wordt uw bestelling bij u afgeleverd.

Wij doen ons uiterste best uw order zo spoedig mogelijk te verschepen. Wij
realiseren ons al het ongemak, welke u hiervan ondervindt.

Derhalve verzoeken wij u vriendelijk om uw tijd en geduld.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 24-08-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
Da's raar inderdaad :?

Ik hoop maar dat Dell nog wel mijn scherm levert voor september... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
Volgens mij heeft bellen/mailen geen enkel nut. Gewoon een beetje geduld en alles komt dan vanzelf goed:)

[ Voor 6% gewijzigd door chiwai_2000 op 24-08-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
Hij is net binnen en staat er heel erg mooi bij.
Net een dvdtje getest met gordijnen dicht, geen bleeding te bekennen :P
Zie ook geen dode pixels dus volgens mij heb ik een super scherm!!

Alleen mijn muis is op de snelste stand nog te langzaam door de grote van het scherm :P

[ Voor 20% gewijzigd door GoEV6 op 24-08-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem ook ontvangen vandaag. Geen dode pixels/bleeding kunnen ontdekken... gelukkig :|

Hier een snel fototje:

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/3082/dsc01937custom0bc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let op dat je voor de backlight bleeding test niet alleen donker nodig hebt, maar ook een scherm die wat uren aan geweest is. Het schijnt dat de bleeding zichtbaarder is als de scherm goed warm is...

edit: bleeding gecheckt... links in de hoek heb ik wat bleeding. Grappig is dat deze scherm donkerder is dan de samsung 710N ernaast, behalve die ene hoek waar hij dan weer vergelijkbaar is als de 710N. Dus prima mee te leven (maar ik kijk toch weinig videos op deze PC).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 24-08-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
Anoniem: 123011 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:42:
Let op dat je voor de backlight bleeding test niet alleen donker nodig hebt, maar ook een scherm die wat uren aan geweest is. Het schijnt dat de bleeding zichtbaarder is als de scherm goed warm is...

Vanavond zien we wel, maar ik hoor al positief geluiden :)
Ik hoop dat het mooi zo blijft :) test in het donker is zonder problemen gelukt maar was toen inderdaar nog niet warm.

edit:
Idd heb nu ook bleeding maar het valt wel mee met de hoeveelheid.
Zijn er eigenlijk exemplaren die hier helemaal geen last van hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door GoEV6 op 24-08-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Laatst online: 21-04 20:05

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik heb mn twee schermen ook net binnen. Schitterende dingen! Helemaal verliefd O+
Tot nu toe nog geen bleeding of dooie pixels gezien.
Ik ga even verder kwijlen en een schoon ondergoed aantrekken :9 :P

//edit: ik heb ze een maand geleden besteld en drie weken geleden betaald. Ging allemaal relatief vlot dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomix op 24-08-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Mmm, jammer dat de problemen schijnbaar niet helemaal opgelost zijn (pixels, bleeding).
Het blijft ook stom dat Dell zn ordertracking zo verzaakt. Mijn uitleverdatum is van 26/08 naar 29/08 en terug naar 27/08 gegaan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik em pas begin september. Ik heb hem pas de 23ste besteld namelijk. Of ze moeten de orders kriskras door elkaar afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rox_NL schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:36:
Mmm, jammer dat de problemen schijnbaar niet helemaal opgelost zijn (pixels, bleeding).
Het blijft ook stom dat Dell zn ordertracking zo verzaakt. Mijn uitleverdatum is van 26/08 naar 29/08 en terug naar 27/08 gegaan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik em pas begin september. Ik heb hem pas de 23ste besteld namelijk. Of ze moeten de orders kriskras door elkaar afwerken.
Kans op dode pixels heb je bij elk TFT scherm.

Die van mij heeft een beetje last van bleeding. Ik vind het niet storend en je ziet het alleen als je er een film op kijkt (wat ik nooit op de pc doe).

Hier nog een foto van het picture in picture systeem :P

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/5319/dsc01947custom8eu.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

Ik heb hem vannavond ook gekregen maar ik heb er gemengde gevoelens over. Hij is pixel perfect maar heeft wel backlightbleeding (idd pas als hij goed warm is).

Maar daarnaast vind ik tekst niet echt prettig leesbaar in windows op zn native resolutie. Maar als ik de resolutie lager zet lijkt het beeld minder scherp te worden.

In WoW is de beeldkwaliteit echt subliem! Ech niet te geloven hoe veel mooier het is. Maar aan de andere kant vind ik het ghosting effect daar best tegen vallen. En de namen boven de hoofden zijn al heel snel onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:02:
Ik heb hem vannavond ook gekregen maar ik heb er gemengde gevoelens over. Hij is pixel perfect maar heeft wel backlightbleeding (idd pas als hij goed warm is).

Maar daarnaast vind ik tekst niet echt prettig leesbaar in windows op zn native resolutie. Maar als ik de resolutie lager zet lijkt het beeld minder scherp te worden.

In WoW is de beeldkwaliteit echt subliem! Ech niet te geloven hoe veel mooier het is. Maar aan de andere kant vind ik het ghosting effect daar best tegen vallen. En de namen boven de hoofden zijn al heel snel onleesbaar.
Misschien nieuwste drivers downloaden voor je videokaart? Bij mij zijn de letters superscherp. en ik zie ook geen ghosting. Ook niet in bf2 wat toch een aardig 'snel' spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-05 15:00

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

idd, native res in windows perfect beeld. in games geen ghosting kunnen zien nog :)
en ik speel voornamelijk shooters. bf2, halflife2 etc :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

Ik heb niet de allernieuwste drivers maar met deze kan ik mijn videokaart het beste overclocken.

En misschein is het bij WoW niet echt ghosting (geen idee, nooit achter een tft gegamed) maar toch wel flink blurry

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 14383 op 24-08-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Staat ie in zijn native resolutie ? LCD schermen hebben het nadelen dat ze niet even scherp zijn bij lagere resoluties, dan wordt er geïnterpoleerd. Een hardwarematig gebrek :)

tip : zet vertical sync en triple buffering aan in alle spellen.

v-sync zorgt voor veel minder "ghosting/tearing" omdat hij dan zorgt dat hij hetzelfde FPS door de videokaart duwt als de monitor aan kan (60, of als hij 60 niet kan doet hij terugschakelen naar 30 of lager).
triple buffering zorgt dat de buffer van de videokaart los wordt gehaald van 1-op-1 werken met de monitor, dus de videokaart kan beter de verplichte FPS aan.

WoW laat je beide opties instellen. Als ik dat doe merk ik in WoW zeer weinig tearing/ghosting. Zeker mee te leven, en die 1680x1050 is echt leuk :)

• TERW_DAN
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:45:
Staat ie in zijn native resolutie ? LCD schermen hebben het nadelen dat ze niet even scherp zijn bij lagere resoluties, dan wordt er geïnterpoleerd. Een hardwarematig gebrek :)
Dat hoeft dus bij deze monitor niet zo te zijn als je hem gewoon laat scalen, heb je wel een zwarte rand om je scherm, maar dan is het wel het scherpst.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Terw_Dan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:53:
[...]

Dat hoeft dus bij deze monitor niet zo te zijn als je hem gewoon laat scalen, heb je wel een zwarte rand om je scherm, maar dan is het wel het scherpst.
Hij zet de resolutie lager om de tekst groter te krijgen, dan heb je niets aan die zwarte rand.

Maar je koopt een TFT met 1680x1050 als resolutie en alleen die resolutie is mooi. Als je iets anders wilt had je met alle respect geen TFT moeten kopen (Of een 19").

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

in de toekomst (windows vista) zullen applicaties binnen de desktop niet meer op vaste 96 DPI worden gebouwd, maar gewoon schaalbaar. Dan zul je 1680x1050 kunnen draaien en je tekst gewoon resizen naar de meest optimale voor je ogen.

Nu kun je in windows wel de tekst grootte aanpassen (bijvoorbeeld van 96DPI naar 120DPI), maar dat schaalt niet geweldig want de meeste programmas zijn hard gekodeerd kwa window layout en zullen raar uitzien. Hetzelfde met large fonts aanzetten.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met die scherm in combinatie met een mac mini?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
notgib schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:52:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met die scherm in combinatie met een mac mini?
Dat zal prima werken, want in het Mac Mini Topic zijn er meerdere mensen met een Mac Mini i.c.m. een Apple CD 20 inch. De Mac Mini kan iig makkelijk 1680 * 1050 op 60 hz aan over DVI.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• chiwai_2000
Yes heb hem binnen. Ook ik heb een paar dode pixels, maar gelukkig zie je het amper. Het scherm is inderdaad mega fel. Maar ik kan het contract niet wijzigen? Ik zie het wel in het menu, maar het is disabled? Wie weet hoe ik de contrast kan wijzigen?

In de handleiding staat dat je met dv-i geen contrast kan instellen. Wat?? Ik heb de brightness level op z'n laagst gezet, maar het is nog steeds mega fel. Weet iemand een softwarematig programma waarmee ik wel het contrast kan instellen?

[ Voor 37% gewijzigd door chiwai_2000 op 25-08-2005 15:35 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij had ik in mijn mail naar Dell wat aardiger moeten zijn, want reageren doen ze niet :P

En om maar weer in de normale sleur terecht te komen, de verwachtte afleverdatum is weer opgeschoven naar maandag.
Fijn, dan is mijn vakantie voorbij ;(

Xbox

• freshy98

freshy98

Atari

SpeedAddict schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:23:
Volgens mij had ik in mijn mail naar Dell wat aardiger moeten zijn, want reageren doen ze niet :P

En om maar weer in de normale sleur terecht te komen, de verwachtte afleverdatum is weer opgeschoven naar maandag.
Fijn, dan is mijn vakantie voorbij ;(
Reageren op mail doen ze idd totaal niet.
Had een mail gestuurd omtrend de factuur die nog niet was afgeschreven van de credit card, en het aanmelden ivm bleeding en inbranden is ook niet op gereageerd. Gewoon bellen dus!

• Thomix
  • Laatst online: 21-04 20:05

Thomix

cAFFEÏNE!

Nog steeds geen problemen met mn nieuwe aanwinsten. (* Thomix klopt af)
Maar: door de brede vorm van de schermen is het ontzettend zonde om bv een browser te maximaliseren; de Tweakers FP is toch maar 800 pix breed.

Is iemand op de hoogte van software die een scherm in 'zone's' opdeelt, zodat je bijvoorbeeld twee browsers kan maximaliseren naast elkaar op één scherm?

Verder aan iedereen hier: gefeliciteerd met je schermen. Wij zijn cool!

• chiwai_2000

Leuk ding, zeg ;)

Skazz vind je het scherm ook niet erg fel? Heb je het voor elkaar gekregen om het scherm donkerder te maken?

chiwai_2000 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:18:
[...]

Skazz vind je het scherm ook niet erg fel? Heb je het voor elkaar gekregen om het scherm donkerder te maken?
druk op de knop met de zon symbool in het plastic boven. Dus niet op de menu knop, maar een van de anderen. Zo kom je in de brightness menu die je ook in DVI modus kan veranderen.

Ik heb hem op 0% brightness staan op de scherm zelf, en heb ook rood op 96% in de NVidia colour settings gezet, want ik vond het rode tint een beetje erg. Zo is hij nog fel, maar zeer bruikbaar.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Tom Weustink schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:26:
[...]

Reageren op mail doen ze idd totaal niet.
Had een mail gestuurd omtrend de factuur die nog niet was afgeschreven van de credit card, en het aanmelden ivm bleeding en inbranden is ook niet op gereageerd. Gewoon bellen dus!
Krijg net een mailtje van Dell, maar je hebt er niks aan....
quote: Dell Customer Care
Geachte heer SpeedAddict,

Hartelijk dank voor uw email.

Momenteel is uw order in produktie in onze fabriek te Ierland. Wij verwachten dat uw order inderdaad op 16/09/2005 zal worden aangeboden voor aflevering. Let u er wel op dat dit slechts een indicatiedatum is. De levering kan enige dagen afwijken, zowel eerder als later kan uw order geleverd worden.

Uiteraard kunt u de actuele status van uw order volgen op onze supportsite:
http://support.euro.dell.com/be/nl/olos/

Indien u verder nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met de Customer Care afdeling.

Xbox

• chiwai_2000
Anoniem: 123011 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:24:
[...]

druk op de knop met de zon symbool in het plastic boven. Dus niet op de menu knop, maar een van de anderen. Zo kom je in de brightness menu die je ook in DVI modus kan veranderen.

Ik heb hem op 0% brightness staan op de scherm zelf, en heb ook rood op 96% in de NVidia colour settings gezet, want ik vond het rode tint een beetje erg. Zo is hij nog fel, maar zeer bruikbaar.
Ondanks dat ik de brightness level op 0 heb gezet vind ik het toch te fel. Jammer dat je het contrast niet kan instellen als je dvi hebt. Ik heb m'n vga kabel maar weer gepakt en daarmee kan ik wel het contrast instellen. Jammer maar helaas.

Heb net half2 gespeeld. damm dat is echt rete gaaf.

chiwai_2000 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:34:
[...]

Ondanks dat ik de brightness level op 0 heb gezet vind ik het toch te fel. Jammer dat je het contrast niet kan instellen als je dvi hebt. Ik heb m'n vga kabel maar weer gepakt en daarmee kan ik wel het contrast instellen. Jammer maar helaas.
.
brightness en contrast kun je in de nvidia drivers verder verlagen. Colour tabblad.

Anoniem: 122318

De mijne is gisteren binnengekomen, 't goede nieuws, amper backlightleakage, en zo te zien een pixel-perfect scherm.

'T slechte nieuws, krijg World of Warcraft niet aan de gang in de native resolutie, wel in 1600x900 en 1600x1000. 1680x1050 bestaat echter niet volgens het spel. Enige hints/tips? Drivers zijn up 2 date, en WoW ook uiteraard.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.