Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.733 views sinds 30-01-2008

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Het grote Dell 2005 FPW topic

Dell heeft onlangs een 20" Widescreen monitor op de markt gebracht tegen een aantrekkelijke prijs.
Omdat dit een redelijk populaire monitor is en er veel over gebabbeld is in het eerste deel, hier het derde deel.

voorgaande delen

Dell 2005FPW
Het grote Dell 2005FPW topic deel 2.

specs van de monitor
De Dell 2005FPW heeft de volgende specs (copy/paste van Dell):
• Grootte en type van beeldscherm : 20-inch (51,0 cm) active matrix TFT
• Resolutie : 1680 x 1050 (WUXGA)
• Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 6001
• Afmeting h x b x d : 391 / 491 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 472 x 230 mm
• Gewicht : 7,9 kg
• Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite
• In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja (100 mm reisstand) / optionele AS500 Sound Bar
• Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
• Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream
• Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag

De volgende onderdelen worden geleverd bij de monitor.
• 20" Widescreen TFT
• Monitor voet
• DVI kabel
• D-SUB kabel
• USB A->B 2.0 kabel voor interne USB hub
• Driver cd
en in een apart doosje wordt de stroomkabel geleverd.

De monitor beschikt over een totaal van 4 video-ingangen namelijk.
groep1
• D-SUB
• DVI

groep2
• Composite
• S-video

Deze ingangen kunnen tegelijkertijd aangesloten zijn en het is daarnaast mogelijk om gebruik te maken van Picture in a Picture. Je kunt bijvoorbeeld een TVtuner die op de Composite is aangesloten in een hoek van de monitor zetten terwijl daarachter gewoon het beeld over de D-sub of DVI loopt.
Het is alleen mogelijk om een ingang uit groep 2 in groep 1 te gebruiken, D-SUB met DVI als PiP is dus niet mogelijk.

Daarnaast is het zo dat het mogelijk is de monitor 90o te draaien waardoor je een monitor hebt met een resolutie van 1050*1680. De meeste videokaarten hebben ook een roteerfunctie, zodat je hier ook zinnig gebruik van kan maken.

De monitor heeft dus ook een interne USB hub met 4 poorten. 2 hiervan zitten aan de onderkant van de monitor en 2 ervan aan de rechterzijkant van de monitor

Verder heeft de 2005FPW ook de mogelijkheid om een optionele soundbar te bestellen. Deze is onder het scherm te hangen. De stroom wordt uit de monitor gehaald. Voor mensen die niet per se een 5.1 setje willen hebben is het wellicht een goed alternatief. Echter, op de site van Dell staat niet duidelijk uitgelegt wat zo'n ding precies kost.

Game instellingen

Nu heb je een breedbeeld monitor en dan wil je natuurlijk ook breedbeeld gamen! Hier onder staan de instellingen voor de verschillende games om breedbeeld te gamen :)

Quake 4
Copieer de onsterstaande text in een text bestandje met de naam: autoexec.cfg plaats deze in je q4base map!
code:
1
2
3
4
5
6
seta com_allowconsole "1"
seta r_customheight "1050"
seta r_customwidth "1680"
seta r_mode "-1"
seta r_aspectratio "2"
seta g_fov "110"

Bedankt: VORMPIE2

Staat er een game niet in de lijst? En weet je wel de instellingen? Mail me!
bekende issues

• Leveringsproblemen
Momenteel geen leverings problemen meer :)

Een aantal mensen heeft een vergoeding gehad vanwege de lange levertijd en veranderende acties. De verhalen staan hier onder:
MaNDaRK - € 75,- Retour
Moriaty - Keuze uit: Mp3 Speler, Webcam of €35,- retour

• Backlight bleeding
Veel mensen melden problemen te hebben met de zogeheten backlight bleeding. Bij dit verschijnsel ontstaan lichte vlekken in de monitor waardoor deze niet egaal verlicht wordt. Bij sommige monitoren is dit zeer ernstig aanwezig terwijl het bij andere nauwelijks merkbaar is. Ook de laatste revisie ervan heeft te kampen met dit probleem.
Dell doet niet moeilijk met het omruilen ervan maar het is wel iets waar rekening mee gehouden moet worden bij het aanschaffen van deze monitor.
Bij normaal desktop gebruik valt de bleeding nog wel mee, maar met name in films en games (die over het algemeen wat donkerder zijn) is het goed merkbaar.

Deze bleeding is eventueel ook zelf te verhelpen (met verlies van garantie). De bleeding wordt namelijk veroorzaakt doordat de casing tegen het scherm aandrukt. Hier valt te lezen hoe je het scherm kan demonteren om het probleem te verhelpen (in het Duits).

• Dode pixels
Niet echt een schokkende issue, maar het wil nog steeds voorkomen. Dode pixels of subpixels kunnen in ieder TFT scherm voorkomen, dus ook in deze. Hier is niet echt wat aan te doen, behalve bij Dell zeuren om een nieuwe monitor.

• Inbranden
Bij een aantal modelen is de startbalk ingebrand in het scherm. De volgende productie maanden hebben last van dit probleem:
• Mei 2005
• Juni 2005
• September 2005

Mocht je dit probleem ook hebben, dan kan je Dell hier over bellen / emailen. De service is naar mijn weten erg goed (2 ingebrande schermen). Mijn schermen worden opgehaald en er worden ook meteen 2 nieuwe schermen afgeleverd.

FAQ
Q: die resolutie van 1680*1050, werkt die wel op mijn videokaart.
A:De meeste moderne videokaarten kunnen prima overweg met de resolutie van 1680*1050. In het ergste geval moet er een driver update plaatsvinden, maar vaak is het na een reboot al mogelijk de juiste resolutie te selecteren.
In ieder geval kunnen alle moderne ATI en Nvidia kaarten er mee overweg.
Oudere videokaarten kunnen er problemen mee geven. Bijvoorbeeld de Matrox G200 kan niet overweg met een resolutie van 1680*1050

Q: Hoe zit het met games en applicaties niet een 16:10 verhouding hebben?
A: Deze monitor heeft een aantal mogelijkheden daarvoor.
1. hij rekt het gewoon uit, dat is wel jammer omdat je dan vervormingen krijgt, maar je wel beeldvullend je applicatie hebt draaien.
2. Scale, hij rekt het scherm uit, maar behoudt de aspectratio (je zult dus 2 zwarte balken aan de zijkant hebben.
3. 1:1, de resolutie wordt aangehouden van de applicatie, draait deze dus 800*600 dan zie je in het midden een 800*600 schermpje en de rest daaromheen blijft zwart.

Q: Kan deze monitor tegen de muur gehangen worden?
A: Ja, deze monitor heeft een VESA 100 aansluiting op de achterkant waardoor deze met een wallmount ook tegen de muur gehangen kan worden. Houd er wel rekening mee dat de TFT zelf bijna 8 KG weegt en je muur het dus wel moet kunnen houden.

Q: Hoe zit dat nou met bestellen?
A: Dell is niet even snel en duidelijk met de betaalinstructies. Wat je daarom het beste kunt doen is goed op de gegevens letten die je tijdens het bestellen krijgt (bestelnr e.d.). Aan de hand hiervan kun je het geld overmaken. De bestelgegevens krijg je wel per e-mail, maar dat kan veel later zijn. Ik kreeg ze zelfs pas nadat ik de monitoren in huis had. Dus als je niet onnodig lang wil wachten kun je dit doen. Sommige mensen maken gebruik van een spoedoverboeking om ze nog sneller in huis te hebben, of je het dat waard vind moet je zelf weten.

Q: Waarom krijg ik de stroomkabel nou in een los doosje?
A: Veel mensen vragen zich af waarom ze de stroomkabel in een los doosje krijgen ipv in de grote doos bij de monitor. Het is zo dat Dell deze monitor in meerdere landen verkoopt waar er verschillende stekkers zijn (bijvoorbeeld een Engelse stekker krijgen we hier niet in het stopcontact). De monitoren zijn allemaal hetzelfde, alleen verschilt het dus per land welke stroomkabel je erbij krijgt.

prijzen en acties
Op dit moment kost hij in Nederland 700,91€ en in België ???,??€ (incl recupel).
Zoals de meeste van ons hadden verwacht heeft Dell een nieuwe actie. Ze geven 20% korting op de monitor die verkocht wordt. De Nederlandse prijs is: 560,73€ en in Belgie kost het scherm nu: 570,13€

Deze actie loopt tot: 25/10/2005

Ook is er een optionele soundbar tebestellen, deze kost €35,- ex. verzendkosten.
waar te bestellen
Zo als alle spullen van Dell is het alleen via de website of telefonisch te bestellen.
Bestellen kan via www.dell.nl of www.dell.be.
De monitoren op Dell.nl onder:
consumenten --> Electronics & Accessoires --> Monitoren --> Flat Panel monitoren

en voor Dell.be
consumenten --> Software, Accessoires --> Monitors --> LCD monitors --> 20 Inch & Up -Widescreen

telefoonnummer voor Nederland:
020 674 4873

telefoonnummer voor België
02.711.9585

Bedankt: Terw_Dan & Moriaty

[Voor 37% gewijzigd door MaNDaRK op 04-04-2006 09:18. Reden: Plaatjes naar Tweakers.net gemoved]

• MaNDaRK
Zo, net even Dell gebeld.

1e Verhaal:
Mijn monitor is in productie. En wordt binnen 8-10 dagen geleverd.

2e Verhaal (na mijn vraag of ik daar op kan rekenen):
Mijn monitor is in productie. En wordt op 18 Oktober geleverd.

Bij het 2e verhaal is het gebleven... ik zei ook tegen deze meneer (die me keurig tewoord stond) dat ik blij was dat Dell me daar zo netjes op de hoogte van hield. Dat vond hij inderdaad ook niet zo netjes.

Ik heb een 2e telefoon nummer gekregen: 020-6744200 en dan 2 keer op 2 drukken. Als je na de levering met dit nummer beld kunnen ze je tegemoed komen (met wat is onzeker).

Anoniem: 33616

Heb zojuist de volgende brief geschreven die ik zo aangetekend ga laten versturen:
Gegevens van mij ;)

Dell Computer BV
Kabelweg 37
1014 BA Amsterdam

Betreft: onjuistheden met levering

Amsterdam, 21 september 2005

Geachte Dell,

Ik schrijf u naar aanleiding van onjuistheden in de levering van het Dell 2005FPW beeldscherm.

17 augustus jongsleden heb ik bij u een order geplaatst voor het Dell 2005FPW beeldscherm (ordernummer xxx). Tot op heden heb ik echter nog niks ontvangen.

De levertijd is nu opgelopen tot een dikke maand en het einde lijkt nog niet in zicht. Ik heb in totaal drie keer gebeld en meerdere malen gemaild, en de leveringsdatum is nu vijf keer veranderd. Een van uw medewerkers heeft zelfs verklaard 99% zeker te weten dat het beeldscherm 16 september verstuurd zou worden, ook hierbij is Dell in gebreke gebleven. Daarna werd mij toegezegd dat het beeldscherm 29 september bij alle klanten van Dell in huis moest zijn maar tot mijn schrik hoorde ik dat de datum wellicht naar oktober schuift. Hiermee is voor mij de maat vol.

Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak dat de informatievoorziening aan Dell’s zijde zo in gebreke blijft. Echter, wat mij vervolgens helemaal verbaasde is dat het blijkt dat klanten die het beeldscherm later hebben besteld (in combinatie met een ander systeem, ofwel: een duurdere order) het beeldscherm eerder hebben ontvangen.

Tot slot vind ik het op zijn zachtst gezegd kwalijk dat het beeldscherm ondanks de zeer vertraagde levertijden meermalen tot aanbieding wordt gemaakt zodat alleen maar meer mensen worden gedupeerd. Dell heeft tot op moment van vandaag de 5-7 dagen levertijd gemeld op haar website terwijl zij allang wist dat er sprake was van grote vertragingen. Ten tijde van het plaatsen van de order was mij over wachttijden dan ook niks bekend.

In goed overleg met stichting de Ombudsman heb ik derhalve geconstateerd dat de kwestie voor mij niet langer acceptabel is. Daarom stel ik u de volgende eis:

Mathijs de Jong, klantnummer xxx, eist dat de betreffende order, xxx, uiterlijk 29-9 ontvangen is. Indien Dell niet aan deze eis voldoet zal Mathijs de Jong samen met stichting de ombudsman verdere stappen ondernemen.

Voor alle duidelijkheid, de order annuleren is voor mij geen optie en mag ook vanuit Dell niet overwogen worden, ook dan volgen stappen. Bij de klachtenprocedure zullen verdere gegevens en klachten van andere gedupeerden gehoord worden. Tevens zullen orders van consumenten die het beeldscherm later hebben besteld en hem reeds hebben ontvangen worden meegenomen.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,

Een vette handtekening ;)

Mathijs de Jong
Klantnummer: xxx
Ordernummer: xxx

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Netjes, ik ben benieuwd :)

• MaNDaRK
Zoals zo velen. Is nu eindelijk mijn mail beantwoord :)
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail bericht.

Op dit moment staat uw order in preproduktie en is in afwachting op aanvullende apparatuur.

Zodra alle onderdelen op voorraad zijn zullen we de order in produktie nemen.
De verwachte verschepingsdatum is op dit moment omstreeks 23 september
Tussen verschepen en leveren zit 1 maand? Want de Dell medewerker zei 18 Oktober?

Het verhaal wordt wel telkens mooier :P kan misschien iemand nog wat plaatjes van zijn / haar setup tonen? Als troost...

• Lorien935
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2021
Ben blij dat ik even gewacht heb op de nieuwe actie, scheelt toch weer 5% op de aanschaf per monitor.

Misschien een tip voor andere mensen die nog eens 19% willen besparen: Mijn baas is zo vriendelijk om die monitor op naam van het bedrijf te bestellen. Met wat mazzel wordt het bedrag ex btw vervolgens verrekend uit mijn bruto loon, dus al met al heb ik 20% + 19% + 30% korting op 700 euro, aka 20" voor 317 netto euri.

Daar word ik wel vrolijk van...nu nog de levertijd :+

Anoniem: 155042

Ok. Ik heb dus een dode of luie pixel op mijn zojuist ontvangen (gister) 2005FPW ontdekt. Ik heb een insider bij Dell gevraagd wat te doen. Hij raadde mij aan direct contact op te nemen met Dell Sales Support. Ik ben benieuwd wat ze voor me kunnen gaan betekenen... Tot nu toe ben ik (als enige in deze threads) erg tevreden over de snelle levering en service van Dell... Hopenlijk weten ze dat zo te houden... I'll keep ya all updated!

• MaNDaRK
Dat is inderdaad een goeie set ;)

Ik ga denk ik mijn order annuleren en dan ook nog een keer bestellen. Ik had er namelijk 2 besteld... maar ik ben bang dat ik dan nog langer moet wachten. € 80 euro op € 1200 is niet zo heel veel...

Dus ik twijvel nog wel.

[Voor 7% gewijzigd door MaNDaRK op 21-09-2005 20:36]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 33616 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:31:
Ik heb zojuist stichting de ombudsman gebeld. Ze vonden de gang van zaken onacceptabel.

Ik ga nu een officiele brief schrijven waarbij ik de volgende zaken volgens de Ombudsman moest vermelden:

Eis: De levering moet voor 29/9 geschieden. Indien deze eis niet wordt voldaan zal ik Dell in gebreke stellen en verder stappen ondernemen in samenwerking met stichting de Ombudsman.

De volgende dingen moest ik vermelden:

- Dat de levertijd nu tot 4-5x veranderd is
- Het claimen van 5-7 dagen levertijd op de website (los van de kleine lettertjes, die deden er niet toe volgens die man), ze hebben een vorm van leveringsplicht
- Het feit dat sommige mensen hem eerder ontvangen hebben dan ik, terwijl ze later hebben besteld
- Dat het beeldscherm vrolijk opnieuw wordt aangeboden tegen gereduceerde prijs terwijl er al leveringsproblemen zijn

Overigens hebben ze er een aantekening van gemaakt en de medewerkers zei dat ze wel vaker klachten hadden gehad (ben alleen vergeten te vragen of dat Dell betrof of in het algemeen, stom...)

Hoe dan ook, ik ga aan het pennen vandaag... Misschien dat er nog meer mensen zijn die willen klagen? >:) ;)
&
Anoniem: 33616 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:56:
Heb zojuist de volgende brief geschreven die ik zo aangetekend ga laten versturen:

[...]
Ik snap het alleen niet helemaal. In de wet staat volgens mij, dat mits één van beide partijen niet aan een contract kan voldoen, dat je dan kan ontbinden (met evt. schadevergoeding, dat lijkt me nu overigens niet het geval). Maar ik denk niet dat Dell die monitoren achterhoud en ze wel levert als je moeilijk gaat doen. Ik denk dat je gewoon zal moeten afwachten of annuleren.

Overigens vind ik het wel logisch vanuit Dell gezien, dat die jongen die ook een computer had besteld hem meteen had ontvangen. Immers als ze dat niet zouden doen, dan zouden al die computers daar moeten wachten op monitoren, dus is het logisch dat je dat tegelijk levert. Of het eerlijk is, is natuurlijk een andere vraag...

Mocht je hem nou wel eerder krijgen vanwege die brief, is dat eigenlijk ook niet eerlijk t.o.v. die andere mensen >:) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 153488

Ik heb net even op de site van Stichting de Ombudsman geprobeerd mijn ervaring via de portaal door te geven (krijgen ze wat meer een indicatie van wie er allemaal met een lange levertijd op die schermen zitten te wachten).

[licht offoptic]
Alleen wanneer ik de velden allemaal ingevuld heb en het formulier verzend, geeft ie een page not found error. Zal morgen nog wel even kijken of de website wat beter reageert.
[/licht offtopic]

Ik bel morgen Dell ook nog even over welke leveringsdatum nu in hun systeem staat. Misschien kunnen ze me dan blij maken ;)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 21:30
zo, vandaag 2 mails op mijn vraag over de levertijd:
Bedankt voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij uw order nagekeken. Gebleken is dat de nieuwe verwachte leveringsdatum 14 oktober 2005 is.

Wij realiseren ons al het ongemak, welke u hiervan ondervindt.
en
Hartelijk dank voor uw emailbericht.

Momenteel is uw order in produktie in onze fabriek te Ierland. Wij verwachten dat uw order omstreeks 14 oktober 2005 zal worden aangeboden voor aflevering. Let u er wel op dat dit slechts een indicatiedatum is. De levering kan enige dagen afwijken, zowel eerder als later kan uw order geleverd worden.

Uiteraard kunt u de actuele status van uw order volgen op onze supportsite:

http://support.euro.dell.com/be/nl/olos/
Dat dit laatste niet werkt heb ik ze pas 3x gemailt dus dat kunnen ze natuurlijk niet weten. 't wordt dus de 14e voor mij, terwijl ik besteld heb op 19 augustus... bijna 2 maanden wacht ik dan (ALS ie dan al komt...)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand wanneer de volgende actie is van Dell voor deze schermen? Ik volg dit vanaf topic 1, maar het gaat nu extreem kriebelen :P

• Anoniem: 103811
  • Niet online
idd ik ga hem binnekort ook bestellen.
zodra er weer een hele leuke aanbieding is :)

• MaNDaRK
zAo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:35:
Weet iemand wanneer de volgende actie is van Dell voor deze schermen? Ik volg dit vanaf topic 1, maar het gaat nu extreem kriebelen :P
De beste aanbieding is nu aan de gang... ik heb 2 schermen besteld voor net geen € 1200,- nu kun je 2 schermen kopen voor €1120,- ;)

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 02-06 17:07
Ik vind de prijs momenteel idd erg netjes en je hebt zelfs 3 jaar garantie!.Voor dat geld vallen er zelfs nog een boel kwalitatieve 19" tft's buiten. En dan heb je dus geen breedbeeld ^^
Ik zit ook te twijfelen of ik er een zal kopen. tis veel geld maar je krijgt er ook wel weer wat voor terug :D

[Voor 42% gewijzigd door MonkeySandwich op 22-09-2005 21:41]

• Rox_NL
  • Niet online
Ja een klantgerichtheid als hell (goh dat rijmt op dell, dank je Sun :+). De mensen die het scherm hebben zijn tevreden ja, maar de rest (die wacht) is Dell echt spuugzat. Als je nu besteld kun je met een beetje mazzel eind oktober genieten. Dat is wel iets waar je echt rekening mee moet houden!

• Niet online
Rox_NL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:56:
Ja een klantgerichtheid als hell (goh dat rijmt op dell, dank je Sun :+). De mensen die het scherm hebben zijn tevreden ja, maar de rest (die wacht) is Dell echt spuugzat. Als je nu besteld kun je met een beetje mazzel eind oktober genieten. Dat is wel iets waar je echt rekening mee moet houden!
idd dat is een zwaar minpunt.......
maar het lijkt me wel dat ze daar aan werken.
Anders gaan ze denk wel klanten kwijt raken.

• Rox_NL
  • Niet online
Even zwaar bij de hand, ze raken anders nog steeds klanten kwijt door hun gepruts :+. En een aantal mensen zal nadat ze deze monitor binnen hebben ook nooit meer wat bij dell bestellen denk ik.

Anoniem: 98578

Waarom niet het volgende alternatief

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=4195703073

Bijna even duur. En persoonlijk vind ik zelf een mooier design.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 98578 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:09:
Waarom niet het volgende alternatief

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=4195703073

Bijna even duur. En persoonlijk vind ik zelf een mooier design.
Die dikke lompe balk aan de onderkant.............. vind je dat nou echt mooi?
Ik, en vele met mij, vinden juist dat de Dell 2005FPW, een hele mooie slanke beeldscherm rand heeft.
Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal.

Anoniem: 98578

Je hebt gelijk, maar inderdaad smaken verschillen ik vind het niet echt storend.
Daar zitten trouwens de speakers ingebouwd die de meeste tweakers niet gebruiken. :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met de AcerAL2032wm-20" Wide

En weet iemand hoeveel de Dot Pitch is van de Dell monitor?

Hoedje schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:09:
[...]

&

[...]

Ik snap het alleen niet helemaal. In de wet staat volgens mij, dat mits één van beide partijen niet aan een contract kan voldoen, dat je dan kan ontbinden (met evt. schadevergoeding, dat lijkt me nu overigens niet het geval). Maar ik denk niet dat Dell die monitoren achterhoud en ze wel levert als je moeilijk gaat doen. Ik denk dat je gewoon zal moeten afwachten of annuleren.

Overigens vind ik het wel logisch vanuit Dell gezien, dat die jongen die ook een computer had besteld hem meteen had ontvangen. Immers als ze dat niet zouden doen, dan zouden al die computers daar moeten wachten op monitoren, dus is het logisch dat je dat tegelijk levert. Of het eerlijk is, is natuurlijk een andere vraag...

Mocht je hem nou wel eerder krijgen vanwege die brief, is dat eigenlijk ook niet eerlijk t.o.v. die andere mensen >:) .
Ik heb het scherm nodig voor mijn werk en het belang van het hebben van een fatsoenlijk scherm is dus best wel groot, als Dell me niet constant aan het lijntje had gehouden had ik allang een ander alternatief gekozen. En nu is het na 5 weken best wel een principekwestie geworden... Hoe dan ook, ik heb nu ook een ander beeldscherm geregeld zodat ik in elk geval weer enigzins kon werken (mijn andere scherm was kapoetskie) maar heb toch aantal dagen zonder scherm gezeten nu. En ik wil genieten van mijn 20".

Hoe dan ook, Dell heeft het weergeven van de onderstatus nu in zijn geheel geblokkeerd, dus kan uberhaubt niet meer zien in welke fase ik zit... Hebben anderen ook een rode balk met uitroepteken waarin het volgende gemeld wordt?
Uw order is gevonden maar een status kan niet gegeven worden. Neem s.v.p. contact op met Customer Care volgens onderstaande instructies en Dell zal contact met u opnemen.
Ik zag trouwens dat ze onderaan die pagina het volgende hebben opgenomen, of stond dat er altijd al op die plek en heb ik daar altijd overheen gekeken? :?
Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 23-09-2005 15:38]

• MaNDaRK
Anoniem: 98578 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:10:
Je hebt gelijk, maar inderdaad smaken verschillen ik vind het niet echt storend.
Daar zitten trouwens de speakers ingebouwd die de meeste tweakers niet gebruiken. :)
Inderdaad. En daar naast vind ik de Dell monitor veel mooier...
Zijn er mensen die ervaring hebben met de AcerAL2032wm-20" Wide
Zoek eens op GoT ;) beetje verkeerde topic denk ik :P
Kijk voor de gein eens in dit topic:
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml]
Nee, sorry. Staat ook niet in de handleiding...

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02
MaNDaRK schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:59:
...
[...]

Zoek eens op GoT ;) beetje verkeerde topic denk ik :P
Kijk voor de gein eens in dit topic:
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml]
...
In het topic dat jij noemt, staan(dat is de bedoeling tenminste) alleen snelle overdrive-schermen, dus zal die Acer daar -denk ik- worden geweerd.
En aangezien de AL2032wm(net als de Philips 200W6CS) hetzelfde paneel hebben als de 2005FPW, en goedkoper zijn(behalve als je de acties meerekent), lijkkt het me best handig om die twee monitoren te noemen als alternatief voor de Dell voor de mensen die niet tijden willen wachten.

• n-i-x
Anoniem: 98578 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:10:
= diagonaal(in mm) / wortel( (horizontale resolutie)^2 + (vertikale resolutie)^2 )
Diagonaal(in inch) = 20,1
Diagonaal(in mm) = 20,1 * 25,4 = 510,54
H-res = 1680
V-res = 1050
Wortel( H-res^2 + V-res^2 ) = 1.981
510,54 / 2.823.450 = 0,2577 mm

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 17:23
Geld overmaakt op de twintigste, volgens de Dell support site zouden de beeldschermen komen op de 30ste. Ik betwijfel het :) Hou jullie op de hoogte..

Onvoorstelbaar!

Anoniem: 101049

Weet iemand wanneer ik de mijne eindelijk zou ontvangen?

Meer Informatie
Orderdatum: 22/08/2005
Estimeret Leveringsdato ( På dagen eller tidligere dato ): 1/09/2005

Uw order is in productie 27/08/2005

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 12:53
MaNDaRK schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:09:
Zoals zo velen. Is nu eindelijk mijn mail beantwoord :)

[...]

Tussen verschepen en leveren zit 1 maand? Want de Dell medewerker zei 18 Oktober?

Het verhaal wordt wel telkens mooier :P kan misschien iemand nog wat plaatjes van zijn / haar setup tonen? Als troost...
Het zal wel geen troost zijn, maar..

het is een beetje rommelig bij mij :-)

besteld: 28/7 (voor mijn vakantie)
ontvangen: 21/8 ( net een week voor ik terug was, broertje heeft hem in ontvangst genomen)

• MaNDaRK
Anoniem: 101049 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:14:
Weet iemand wanneer ik de mijne eindelijk zou ontvangen?

Meer Informatie
Orderdatum: 22/08/2005
Estimeret Leveringsdato ( På dagen eller tidligere dato ): 1/09/2005

Uw order is in productie 27/08/2005
Ik denk dat het zoals alle andere zal zijn: Rond 18 Oktober :)

• n-i-x
kan de volgende die informeert(Dell opbelt dus) ook vragen op welk onderdeel er nou gewacht werd, en of de specs erdoor worden veranderd?

De 1905FP kreeg namelijk een ander(AUO) paneel toen samsung niet meer genoeg panelen kon leveren.
Hetzelfde lijkt me mogelijk met de 2005FPW: er komt namelijk binnenkort(18okt?) een 20" breedbeeld TN-paneel van AUO uit.
Als de Dell dat paneel opeens zou krijgen, dan wordt het eigenlijk een compleet andere monitor(kleinere kijkhoek maar sneller).

• Rox_NL
  • Niet online
Ze kunnen niet zeggen op welk onderdeel ze wachten (al 3x geprobeerd te vragen, maar telkens, ja meneer het is een monitor).

off-topic: Dacht ik eindelijk van Dell af te zijn, lopen ze me nog te naaien met mn creditcard.

• MaNDaRK
Op de Dell site staat het volgende:
Dell-onderdeel: 24134, Onderdeel fabrikant: 200-28481
. Zal dat het onderdeel niet zijn :?

Ik heb nog maar weer gebeld en geklaagd, ze hebben naar aanleiding van mijn brief mijn eerste order gecancelled en een nieuwe order toegevoegd omdat hij volgens hun "vast zou staan in de fabriek". Lulsmoes uiteraard, en ze bellen me nog voor de specifieke preciese afleverdatum.

Overigens zei die mevrouw dat ze me eerste in de wachtrij hadden geplaatst... Maar volgens mij stond ik dat toch al omdat de schermen 3 dagen voor mij al pakweg twee weken geleden bezorgd zijn.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 26-09-2005 13:20]

• Moriaty
warempel, waar ik eerder een mail kreeg van dell dat mijn schermen 14 oktober 2005 zouden worden geleverd (besteld 19 augustus) staat bij mijn orderwatch nu:

4. Klaarmaken voor verzending dinsdag, september 27, 2005

Kan 'm dus misschien wat eerder verwachten. Geen 2 maanden maar 1,75 maand wachten dus :)

• Arioch
  • Laatst online: 03-06 18:59

Arioch

<geek>

Idem hier :) Het enige verschil bij mij is dat ik een dag eerder besteld heb.
Er komt eindelijk schot in de zaak!

en ja hoor de mijne is vertrokken:p

5. Verzonden woensdag, september 28, 2005

beter laat dan nooit en beter nu dan 18 oktober;)

Kreeg vandaag het mailtje van de orderwatch binnen.
Scherm is verzonden, er stond alleen geen datum bij?

"Uw order nummer xxxxxxxx is verzonden vanuit de Fabriek voor Dell Europa op ."

[edit] Nu ik thuis ben zie ik dat er als verzenddatum 28/9/2005 in de tracking staat. Het ziet er dus naar uit dat er schot in gekomen is :)
Morgen of overmorgen dus ff de trackingsite van UPS in de gaten houden.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 153488 op 28-09-2005 22:30]

Anoniem: 156060

Ik heb zojuist via de mail bevestigd gekregen dat mijn monitor verzonden is (na anderhalve maand). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was mijn bestelling te traceren, aangezien ik doorgaans overdag niet thuis ben, en dat wel wil zijn als mijn monitor daadwerkelijk bezorgd wordt. Op de digitale pakbon van DELL zie ik wel dat het met UPS verzonden wordt, alleen kan ik nergens een UPS-trackingnummer vinden. Weet iemand of het mogelijk is om je bestelling te traceren of om een indicatie te krijgen wanneer het precies bezorgd wordt?

• MaNDaRK
Ik heb nog geen mail mogen ontvangen van Dell, maar op de website zie ik het volgende:
http://tweakers.net/ext/f/67138/full.png

Als ik de monitoren binnen heb ga ik maar eens ff bellen met Dell over een tegemoed koming. Want ik heb nu dus wel even € 80,- teveel betaald (2e scherm 30% korting).

* UpDate *
Net even gebeld. Mijn order wordt misschien vandaag nog uitgeleverd dus kan ik niet meer cancelen. Straks even de order / betalings lijn bellen en even kijken of die wat aan de prijs kunnen doen...

[Voor 26% gewijzigd door MaNDaRK op 28-09-2005 11:36]

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:52

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 156060 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:30:
Weet iemand of het mogelijk is om je bestelling te traceren of om een indicatie te krijgen wanneer het precies bezorgd wordt?
Wanneer de status op "Out for delivery" staat, dan kun je ervan uit gaan dat de bestelling dezelfde dag nog bezorgd wordt. Tenzij er problemen zijn, zoals dat ze je adres niet kunnen vinden. Helaas zie je deze info pas op de bezorgdag zelf, je kunt dus niet een dag van tevoren al zien dat het pakketje eraan komt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Anoniem: 156060

Op mijn orderstatus-pagina staat bij 'Status van levering':
"Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie". Engelstalige boodschappen van soortgelijke strekking kan ik nergens vinden.

Spotmatic, mag ik er vanuitgaan dat 'Out for delivery' hetzelfde is als 'Uw order staat bij onze koerierdienst voor aflevering'?

Vreemd genoeg heb ik nu ineens wel een vrachtbriefnummer dat syntactisch gezien wel overeenkomt met de trackingnummers van UPS, maar helaas krijg ik een foutmelding als ik dat nummer uitprobeer op de pagina van UPS. Ook is er nu ineens een link naar UPS zichtbaar op mijn orderstatus-pagina, maar als ik er op klik, gaat hij wel naar UPS, maar geeft hij de foutmelding dat hij het nummer niet kan traceren. Wat ook niet vreemd is, want nu gebruikt hij ineens mijn ordernummer van Dell.

Heeft iemand ideeen hoe ik dit wel kan laten werken?

• MaNDaRK
Dan is je monitor waarschijnlijk wel bij UPS afgegeven maar nog niet door 1 van de scanners gegaan ;) nog even geduld dus :)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 156060 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:25:
Spotmatic, mag ik er vanuitgaan dat 'Out for delivery' hetzelfde is als 'Uw order staat bij onze koerierdienst voor aflevering'?
Neen, het geeft aan dat Dell de monitor net aan hun koeriersdienst (UPS) heeft afgegeven. Mijn 2005FPW kwam uit Limerick, Ierland, dus met zo'n status kun je ervan uitgaan dat hij zich op dit moment tussen Limerick en Best (Eindhoven) bevindt.

Verder wordt de statuspagina van UPS (waar overigens ook de melding "Out for delivery" vandaan komt en dus niet van de Dell site) niet supersnel bijgewerkt, dus daar moet je ook nog rekening mee houden.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 17:23
Na alle negatieve reacties in dit topic even een (positief) bericht van mijn kant: ik had het geld overgemaakt op 22-09-2005. Vandaag staat in de orderstatus:

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 28-9-2005

Dat ziet er goed uit toch? 8)

Onvoorstelbaar!

• MaNDaRK
writser schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:58:
Na alle negatieve reacties in dit topic even een (positief) bericht van mijn kant: ik had het geld overgemaakt op 22-09-2005. Vandaag staat in de orderstatus:

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 28-9-2005

Dat ziet er goed uit toch? 8)
Dat ziet er zeker goed uit :)

De website is ook weer aangepast: de levertijd is nu 1-2 weken :)
( Terug veranderen zijn ze dan wel weer snel mee :+ )

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
Die schermen worden trouwens aardig warm...
Heb brightnes met de ati tools op z'n laagst gezegd, is iets prettiger voor de ogen...

• n-i-x
LCD's worden aan de voorkant vooral warm(en aan de bovenkant een klein beetje).
CRT's warden vooral aan de bovenkant heet, dus bij LCD's lijkt het inderdaad soms wel of ze warmer worden, terwijl het niet zo is...

Spotmatic schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:48:
[...]

Neen, het geeft aan dat Dell de monitor net aan hun koeriersdienst (UPS) heeft afgegeven. Mijn 2005FPW kwam uit Limerick, Ierland, dus met zo'n status kun je ervan uitgaan dat hij zich op dit moment tussen Limerick en Best (Eindhoven) bevindt.

Verder wordt de statuspagina van UPS (waar overigens ook de melding "Out for delivery" vandaan komt en dus niet van de Dell site) niet supersnel bijgewerkt, dus daar moet je ook nog rekening mee houden.
Dat wordt dus waarschijnlijk begin volgende week ergens? :)

Ik werd overigens gisteren gebeld door manager van Dell die ik eerder ook aan de telefoon had, maar zat op dat moment in een vergadering dus vroeg of ze konden terugbellen. Hebben ze nog niet gedaan maar zal wel geweest zijn over dat het beeldscherm onderweg was. :)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 29-09-2005 09:40]

Heb net even de status van de levering bekeken . Zoals verwacht werd ie eerst naar Eindhoven verstuurd, vanuit daaruit ging ie naar Frankrijk, en vanuit daaruit weer terugnaar Eindhoven.
Moet wel zeggen dat UPS aardig snel is met het verplaatsen van de pakketten, want het blijft niet langer dan 1 dag op dezelfde locatie staan.

Ik denk dat hij vandaag of anders maandag door UPS bij me afgeleverd gaat worden :)
Pics volgen wanneer het scherm binnen is.

• MaNDaRK
Goed nieuws! Ik werd net door mijn moeder gebeld. De monitoren zijn binnen :Y) :D :D

• alvv
  • Laatst online: 06-12-2017
Ik heb het scherm ook binnengekregen een aantal uren terug.
Ik ben verder aan het testen, scherm is pixelvrij, maar wel veel backlight bleeding bij de linkeronderhoek en rechterboven hoek, best balen eigenlijk

Enne Mandark, jij zei dat mensen die meer dan een maand wachten een soort tegenmoet zullen krijgen, maar als ik met dat nummer bell wat je opgeeft, weten ze helemaal van niets?

• RelaXXinG
  • Laatst online: 23-05 17:21
Ik heb inmiddels het 2e scherm van dit type aangesloten en weer een hoop backlightbleeding..
Dat wordt weer bellen.. :O :/

• MaNDaRK
alvv schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:31:
Ik heb het scherm ook binnengekregen een aantal uren terug.
Ik ben verder aan het testen, scherm is pixelvrij, maar wel veel backlight bleeding bij de linkeronderhoek en rechterboven hoek, best balen eigenlijk

Enne Mandark, jij zei dat mensen die meer dan een maand wachten een soort tegenmoet zullen krijgen, maar als ik met dat nummer bell wat je opgeeft, weten ze helemaal van niets?
Even het volledige verhaal:
Ik heb 2 schermen besteld, 2e scherm was met 30% korting.
Dat kwam dus neer op een totaal bedrag van bijna € 1200,-.

Nu hebben ze niet binnen de beloofde tijd geleverd. En ze hebben daarna ook nog even de actie veranderd zodat ik dus € 80,- duurder uit was.

Ik heb net nog een keer gebeld. En ik heb gezegd:
Als ze binnen de levertijd die op de website stond (2-3 Dagen) dan had ik gewoon pech gehad. Maar i heb in totaal 3 weken gewacht. Dus ik wil graag die € 80,- terug. Na een overleg met de manager hebben ze besloten € 75,- terug te storten op mijn bank rekening :) dit trouwens na dat ik even boos was geworden...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zo, net ook maar eentje besteld. Ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Ik ga vooralsnog maar uit van een weekje of 4...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• n-i-x
alvv schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:31:
scherm is pixelvrij... ...best balen eigenlijk
Inderdaad best balen, als er geen pixels op zitten...
Je bedoelt zeker pixelperfect(zonder dode pixels dus)?

• alvv
  • Laatst online: 06-12-2017
ja klopt ja :)
maarre toch te veel backlight bleeding en horizontale balken (lijkt net van, zwart, grijs, zwart en weer grijs) door het beeld heen als het op zwart staat.
Ik heb al met Dell gebeld, krijg over 2 weken een ander scherm

Anoniem: 154297

2 schermen besteld op 13/9

Normaal gingen die verzonden worden OP 23/9, niet dus...

Gebeld rond de 26ste en ze zouden hun best doen om het vlot te laten verlopen, en idd de 28ste werd het opgestuurd.
Vandaag 30/9 alles ontvangen , en heel tevreden van...
Alle 2 de schermen hebben geen dode pixels en zie weinig tot geen light bleeding :) :)

Tevreden klant _/-\o_

• Moriaty
hier ook binnen, wat een gaaf ding en wat is GoT ineens SMAL :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 23:46
Ik heb er vandaag ook 1tje besteld :)

ben benieuwd wanneer ie binnen is..
zal wel een maandje duren haha

edit:
WOEI :)
die van mij is nu al in productie :)
verwachte levering is 10 okt :)

[Voor 30% gewijzigd door delyver op 01-10-2005 13:06]

Audi A8 W12 6.0

UPS is langsgeweest toen ik niet thuis was :'(
Maar ze gaan het maandag a.s. nog een keer proberen (en reken maar dat ik iemand heb kunnen strikken om thuis te blijven :P )

Ik ben iig zeer benieuwd hoe hij om m'n bureau zal staan.

Anoniem: 36268

Orderdatum: 14-9-2005
Estimeret Leveringsdato ( På dagen eller tidligere dato ): 24-9-2005
Werkelijke verzenddatum: 29-9-2005

Best netjes nog vergeleken bij alle verhalen die ik in deze topic voorbij heb zien komen :)
Ik had een klein beetje hoop dat ik hem misschien vandaag nog in ontvangst kon nemen, maar dat zat er niet in. Morgen is het zaterdag, en neem aan dat UPS dan niet bezorgd?

heb de mijne van vrijdag, 30/09 dus

bleeding heb ik nog niet echt opgemerkt en opgelet maar ik heb 2 luie pixels (of hoe je dat ook noemt)
rechtsonder die rood niet kunnen weergeven, andere kleuren waar geen rood inzit werken perfect

is er kans dat er nog leven inkomt?

:)

• n-i-x
(klik)
Als je dat filmpje gewoon een paar uur aan laat staan(met je monitor aan), dan kan ie weer tot leven komen.

• Moriaty
Iemand al net als MaNDaRK iets qua compensatie gekregen van Dell?

Anoniem: 119691

Ik heb vandaag mijn FPW-tje binnen gekregen en moet zeggen dat ik het een erg mooi scherm vind. Geen dode pixels, mooie vormgeving. Echter, aan de linkerzijde van het scherm zie ik een soort van waterval van lijntjes naar beneden lopen. Het gaat om een gebiedje (breedte) van ongeveer 10 cm, gemeten vanaf de linkerzijde van het scherm naar rechts toe. Ik draai nu op 1680 x 1050 en bij lagere resoluties neemt de frequentie waarmee de lijntjes over het scherm lopen toe. Bij 1024 x 768 is het nog wel te zien, maar je moet goed kijken. Bij 800 x 600 lopen de lijntjes ineens naar boven. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik zie het niet eigenlijk niet zo zitten om op 1024 te gaan draaien.

• Hoedje
  • Nu online

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 119691 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:57:
Ik heb vandaag mijn FPW-tje binnen gekregen en moet zeggen dat ik het een erg mooi scherm vind. Geen dode pixels, mooie vormgeving. Echter, aan de linkerzijde van het scherm zie ik een soort van waterval van lijntjes naar beneden lopen. Het gaat om een gebiedje (breedte) van ongeveer 10 cm, gemeten vanaf de linkerzijde van het scherm naar rechts toe. Ik draai nu op 1680 x 1050 en bij lagere resoluties neemt de frequentie waarmee de lijntjes over het scherm lopen toe. Bij 1024 x 768 is het nog wel te zien, maar je moet goed kijken. Bij 800 x 600 lopen de lijntjes ineens naar boven. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik zie het niet eigenlijk niet zo zitten om op 1024 te gaan draaien.
Het klinkt zo als een RMA'tje. Maar kun je wellicht een foto posten, want het zo wel moelijk in te schatten wat er eigenlijk gebeurd...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 119691 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:57:
Op welke refreshrate draai je eigenlijk default 60?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Yes, 60. Sorry for not mentioning earlier. Ik heb trouwens een screenshotje gemaakt en dat op mijn andere monitor even bekeken en het showt niet. Ziet er gewoon heel strak uit. Het is vergelijkbaar wat je wel eens op een tv kunt zien. Sorry dat ik er niet wat meer van kan maken. Ik heb alles uit de buurt gehaald wat zou kunnen storen, maar helaas geen verandering. Wellicht dat ik Dell maar eens een belletje moet geven. Wat jammer, pixel perfect en dan dit.

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 119691 op 03-10-2005 15:37]

Update: Ik heb Dell maar eens gebeld en na overleg met een support medewerker is er besloten om mijn FPW-tje maar om te ruilen. We hebben het nog met een VGA kabel geprobeerd en hoewel het iets leek te helpen, was the call toch maar om een nieuwe te laten bezorgen. Bedankt voor degenen die de tijd hebben genomen een reactie te geven.

Woei!

Ik heb het scherm binnengekregen en ben een erg tevreden man :D

Nog geen dode pixel kun vinden, en van backlight bleeding lijkt de monitor geen last te hebben (moet dit nog even testen als 't volledig donker in m'n kamer is.
Dat ding geeft wel veel contrast zeg, ik moet het echt naar beneden schroeven om er niet door verblind te raken 8)

Ga morgenavond maar wat plaatjes schieten, 't is een prachtdingetje :9~

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 15:45
Vandaag schermpje aangekregen. Geen dode pixels, en geen last van bleeding! :*)

Edit: oh ja, bijna vergeten: besteld en betaald op 23 augustus.

[Voor 30% gewijzigd door Evinyatar op 03-10-2005 19:39]

Het is waarschijnlijk al gevraagd maar is het mogelijk om het PIP kadertje een beetje van de hoek te plaatsen zodat ik nog steeds aan mijn windows kruisje kan?

bedankt

btw, hoe krijg je zo'n PSP MP4 filmpje open op je pc?

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 101049 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:54:
Het is waarschijnlijk al gevraagd maar is het mogelijk om het PIP kadertje een beetje van de hoek te plaatsen zodat ik nog steeds aan mijn windows kruisje kan?

bedankt

btw, hoe krijg je zo'n PSP MP4 filmpje open op je pc?
http://www.download.com/M...10159344.html?tag=lst-0-3
Of deze die werkt vind ik beter.
http://www.videolan.org/

Suc6

[Voor 8% gewijzigd door hetnet op 03-10-2005 20:28]

ok prachtig;) het filmpje speelt continu, maar t'is niet aangeraden dan nog op je pc te werken :P

hopelijk zijn die pixeltjes tegen morgen ofzo genezen:)
mag ik die ook over mijn hele scherm laten draaien of is't voldoende enkel over de luie pixels?

en een nacht kan geen kwaad veronderstel ik? danku:)

• n-i-x
Je mag best de goede pixeltjes ook laten bewegen(het kan geen kwaad ofzo), maar om de dode pixels tot leven te brengen hoef je het natuurlijk alleen bij de dode pixels te doen.
Als je em een nacht aan laat staan dan is het mischien handig om em toch wel fulscreen te doen, anders dan krijg je mischien last van een ingebrand beeldscherm als je dode pixels weg zijn. 8)7 (ja, dat komt voor bij de 2005FPW)

• Moriaty
ter compensatie voor het lange wachten werd mij aangeboden:
-een 256mb usb stick
-een webcam
-35 euro retour

ik wilde een soundbar maar dat kon niet geregeld worden helaas. Heeft iemand de soundbar misschien al in bezit en zoja, is het wat? Opde website staat ie namelijk voor e35, maar de levertijd is 3+ weken, en we weten wat dat bij Dell betekent!

• MaNDaRK
Dat vind ik toch heel erg netjes :)

Ik heb mijn schermen eindelijk een beetje kunnen testen. Ik heb helemaal geen last van bleeding of dooie / luie pixels! Ik ben een zeer tevreden mens ;)

Ik zal ook eens wat fotos maken van de schermen /aansluitingen e.d. en deze in de startpost verwerken!

• delyver
Ik had um 30 sept besteld en hij is NU al verzonden!
denk dat ie er een dezer dagan is.. echt massif :)

Audi A8 W12 6.0

delyver schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:19:
Ik had um 30 sept besteld en hij is NU al verzonden!
denk dat ie er een dezer dagan is.. echt massif :)
Ik denk dat ze nu dan weer beter op voorraad zijn.
De monitor die ik heb ontvangen heeft revisie A02 en is gefrabriceerd in september 2005.

Ik heb de monitor die ik ontvangen heb nog even geinspecteerd en heeg geen vervelende defecten gevonden. Pixels zijn allemaal in orde, geen backlightbleeding, en helemaal geen ghosting (iig met Trackmania Sunrise niet en dat is al spel met veel snel bewegende beelden).
Geeft ook een perfect beeld wanneer ie aangesloten is via DVI op een radeon 9800 pro.
Windows XP met SP2 gaf bij de desktopeigenschappen al gelijk de juiste resolutie weer, en kon daar zou 1680 x 1050 selecteren.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een Philips 200w6, nu is dit hetzelfde panel als de dell, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik merk bij een volledig zwart scherm en bij sommige bijzonder donkere games een lichter gebied in de links onder hoek van mijn scherm. Aangezien ik foto's heb gezien van backlight bleeding, die meer lijken op blauw achtige rand verlichting, vroeg ik mij af of zo'n wat lichtere hoek daar ook onder valt.

Bij "normaal" gebruik valt het niet op alleen bij zwart of zeer donkere kleuren.

[Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 05-10-2005 08:52]

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

HaseMike schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:50:
Ik heb een Philips 200w6, nu is dit hetzelfde panel als de dell, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik merk bij een volledig zwart scherm en bij sommige bijzonder donkere games een lichter gebied in de links onder hoek van mijn scherm. Aangezien ik foto's heb gezien van backlight bleeding, die meer lijken op blauw achtige rand verlichting, vroeg ik mij af of zo'n wat lichtere hoek daar ook onder valt.

Bij "normaal" gebruik valt het niet op alleen bij zwart of zeer donkere kleuren.
Wat jij hierboven beschrijft klinkt inderdaad als backlight bleeding. Bij mijn eerste monitor manifesteerde zich dit in lichtere hoeken linksonder en rechtsboven. Als dit storend is, dan zou ik de monitor omruilen. Werk je echter voornamelijk op de Windows desktop, dan zal dit absoluut niet opvallen.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedankt, dat dacht ik al. Het is inderdaad storend bij donkere games en loading screens e.d.
Nu ik ook nog 3 heldere subpixels gezien heb, heb ik maar even philips gebeld.
Zonder morren een nieuwe binnen 3 werkdagen, keurig.

Misschien dus een tip voor anderen : in Duitsland kost de 200w6 = philips versie van de dell
slechts 499 euro inc. En de garantie voorwaarden zijn super, binnen de EU 3 jaar omruil garantie. Binnen 2 tot 3 werkdagen komt er iemand aan je deur om een nieuwe te brengen en de oude mee te nemen. Top!

Nu maar hopen dat nummer 2 minder foutjes heeft.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn order is ook al verstuurd, en ik heb hem vrijdagavond pas besteld :o

Snelle service van Dell opeens :P

Anoniem: 115781

Ik ben zeer tevreden van mijn 2 schermen; heb ze van in de zomer en heb geen klachten. Alleen mijn 2de scherm is voorlopig via VGA aangesloten; dat is wel balen, maar de nieuwe computeronderdelen komen er heel binnenkort aan dus dat is ook opgelost... ik heb atm nog steeds een GeForce 4 Ti 4200 :) En zelfs daar werkt ie eigenlijk wel aardig goed mee...

http://users.pandora.be/fredd-e/tmp/tft.jpg

• delyver
kan je eigenlijk ook achter het trackingsnummer komen van UPS?
kon het zo niet vinden op het dell forumuliertje..

edit:
Woei.. hij is er al :D
wat een scherm echt massif! :)
geen dooie pixels of what ever..

[Voor 32% gewijzigd door delyver op 06-10-2005 14:07]

Audi A8 W12 6.0

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij zijn ze ook langsgeweest, maar ik was er niet :{

En Wouter, doe eens wat foto's online gooien dan ;)

Ik heb ze (2 prachtexemplaren) inmiddels ook binnen. Geen dode/luie pixels en nog geen last gehad van backlight bleeding. Hier spreekt een heel tevreden eigenaar! Foto's volgen nog..

Heeft iemand trouwens ook drivers bij zijn scherm gekregen? Ik heb wel een cd met daarop de manual in alle talen maar kom geen drivers tegen. Op de Dell site staan wel drivers, maar bij het 'uitpakken' geeft hij aan dat de driver in combo met Dell computers gebruikt dient te worden. :?
Dit lijkt me dikke onzin dus ben gewoon doorgegaan en de schermen werden meteen herkent, en geeft zelfs aan of het scherm via VGA (Analog) of DVI (Digital) is aangesloten. Allemaal prima in orde dus..

Tot ik Photoshop (CS2) opstarte die begon te klagen over de "Dell 2005FPW Color Profile":

http://www.snap2guide.nl/temp/2005FPW_PhotoshopCS2.jpg

En als ik niet snel genoeg op "Ingnore Profile" klik krijg ik ook nog een dodelijke error die definitief een eind maakt aan de Photoshopsessie. |:(

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.. Heeft iemand uberhaubt drivers geinstalleerd of neem iedereen genoegen met de standaard Plug and Play driver van M$?

• Niet online
XiN schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

(klik)
Als je dat filmpje gewoon een paar uur aan laat staan(met je monitor aan), dan kan ie weer tot leven komen.
pff moet je niet te lang naar kijken...... anders spauw je heel de kamer onder :r :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 103811 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:07:
[...]

pff moet je niet te lang naar kijken...... anders spauw je heel de kamer onder :r :)
offtopic:
Misschien door de combinatie van een gedeelte van je nick en de felle kleurtjes ? :+ })

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 36268 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 04:53:
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.. Heeft iemand uberhaubt drivers geinstalleerd of neem iedereen genoegen met de standaard Plug and Play driver van M$?
En toch zou je wel degelijk de drivers van de monitor op de CD-ROM moeten kunnen vinden. Ik heb m'n 2005FPW ook op die manier geïnstalleerd. Ik heb dan ook totaal geen problemen in Adobe Photoshop CS. Heb je wel goed gekeken?

• Bender
  • Laatst online: 02-06 15:01
Op de CD-rom die ik bij de moni kreeg zaten ook geen drivers..
Kunnen die drivers iets extra's?

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Triloxigen schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:50:
Op de CD-rom die ik bij de moni kreeg zaten ook geen drivers..
Kunnen die drivers iets extra's?
Wederom: vreemd... Ik weet toch echt zeker dat ik de drivers van de monitor vanaf de originele Dell CD heb gehaald. Extra's? Volgens mij werden ook de color profiles van de 2005FPW geïnstalleerd. Ik zal dit vanavond nog eens checken.

• Moriaty
ik heb helemaal niets geïnstalleerd, gewoon de resolutie op 1600x1050 gezet en alles werkt ok. Prachtig scherm!

En toch zou je wel degelijk de drivers van de monitor op de CD-ROM moeten kunnen vinden. Ik heb m'n 2005FPW ook op die manier geïnstalleerd. Ik heb dan ook totaal geen problemen in Adobe Photoshop CS. Heb je wel goed gekeken?
Drivers staan niet op de cd-rom, heb nog even gekeken. Heb je met jouw drivers ook '2005FPW' in je Color Managenment staan? Deze lijkt namelijk het probleem te veroorzaken, en gaat er daarom NU uit bij mij.
Het is wel zo dat de driver versie A00 zijn, en mijn monitoren A02 (september 2005).. maar als dat zoveel uit zou maken had dell daar toch ook wel onderscheid in gemaakt kwa drivers.
Mocht je je drivers met ons willen sharen graag, of heb je ook R86087.EXE toevallig?
ik heb helemaal niets geïnstalleerd, gewoon de resolutie op 1600x1050 gezet en alles werkt ok.
Werkt bij mij ook wel maar ik zou toch graag het optimale uit het scherm willen halen kwa kleur etc.
Weet trouwens niet of het zo heel veel uitmaakt.. maar een color profile zit er niet voor niets bij lijkt me.

Ik ben iig niet de enige met dit probleem:
http://www.experts-exchan...Photoshop/Q_21552840.html
http://whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=379757

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

En de mijne is ook binnen (levertijd: welgeteld 1 week) \o/

pic:
http://www.moartn.net/pics/pimptft.jpg

Die lichte vlek hoort bij de wallpaper. Ik moet hem nog even goed testen, maar voor zover ik kan zien heb ik geen last van backlight bleeding of dode/luie/hotpixels...

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Dell monitoren nu met 30% korting...

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 10:44
Ja idd, ik zag het ook net, Dell 2005FPW nu voor € 490,-. Ik ben overigens van plan om een Dell Dimension 5150 i.c.m. dit scherm (i.p.v. de E173FP) aan te schaffen. Er geldt echter een meerprijs van € 387,- voor de 2005FPW. Ik ben dus benieuwd of er hier wellicht mensen zijn die telefonisch een order bij Dell hebben geplaatst en zodoende een betere prijs/offerte/deal krijgen aangeboden dan op internet. Alvast bedankt.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmm, lekker weer, word ik met 70 euro genaaid door Dell. Zou ik nog wat voor elkaar kunnen krijgen als ik wat ga zeuren bij ze?

• Anoniem: 51473
  • Niet online
Zijn er ook mensen die serieus gamen met dit scherm ? Lijkt me best irritant namelijk.

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 02-06 17:07
Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:44:
Zijn er ook mensen die serieus gamen met dit scherm ? Lijkt me best irritant namelijk.
Ligt denk ik meer aan het type games dat je er op speeld.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee