Als fervente alt-tabber tijdens een potje gamen tab ik geregeld naar andere applicaties, en weer terug. Vlak voor je in de game beland tikt je monitor even om het beeld te verversen. De laatste 2 weken, als ik te fanatiek had zitten alt tabben, bleef het beeld in de verversingstik hangen. Om de 10 seconden liet hij een frame zwart of wit zien. Nu, vandaag zat ik in warcraft en ineens uit het niets, zonder alt tabben, kwam de tik opzetten. En na een paar keer, viel me monitor in standby, aan uit hielp niet. Reboot. Alles werkt weer prima. Windows, niks aan de hand. Dus ik start warcraft weer op. En na een kleine 5 minuten. WEER! Flikkeringen in het beeld... en, ja hoor, hij valt weer uit.
Wat heb ik gedaan; videokaart driver geupdate: ati x1900, monitor driver geupdate, draaiend op een dimension 9150.
Warcraft gestart. En hij leek soepel te lopen. Tot na 10 minuten hij weer begon te flikkeren. Dit keer gepaard met een piep uit de computerkast. Op elke flikkering klinkt er nu een piep.
Het probleem doet zich enkel voor ingame. Niet alleen in warcraft maar ook in unreal, medieval, battle for middle earth etc. In windows of photoshop of andere applicaties die niet geheel fullscreen draaien heb ik er geen last van.
Wie heeft een idee wat het probleem misschien zou kunnen zijn?