Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.734 views sinds 30-01-2008

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:02:
[...]

nee anders:
kijk, http://members.home.nl/duncan/dell/DSC00053.JPG ,

het is niet iets met de backligt, bovenin vooral rechts op het plaatje zie je die plekken.
Is je foto zo onscherp of is dat het scherm zelf? Als dat zo onscherp is zou ik zeker je scherm terugsturen.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
nee de foto is nogal onschermp ;)
ik heb nogal moeite moeten doen om de vlekken erop te krijgen, het gekke is dat het me nu weer minder opvalt. de ene keer valt het meer op als de andere keer.
ik kijk het nog heel even aan, maar het is dus onbekend bij jullie,
als het blijvend is ga ik denk ik me garantie erbij halen

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
duncanvdlinden schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:09:
...ik heb nogal moeite moeten doen om de vlekken erop te krijgen...
Dat klinkt alsof je ze er zelf op hebt zitten tekenen... ;) logisch dat je vlekken op je scherm hebt...

Anoniem: 92579

Ik heb sinds kort ook een 2005FPW, maar helaas wel met een dode pixel.

Ik zit erover na te denken om gewoon te zeggen dat de monitor last heeft van backlight bleeding, zodat ik een nieuwe krijg }) Of zou ik daar problemen mee krijgen?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92579 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:02:
Ik heb sinds kort ook een 2005FPW, maar helaas wel met een dode pixel.

Ik zit erover na te denken om gewoon te zeggen dat de monitor last heeft van backlight bleeding, zodat ik een nieuwe krijg }) Of zou ik daar problemen mee krijgen?
Letterlijk ELKE 2005FPW heeft daar last van. De ene wat meer dan de ander. Het kan zo goed als onzichtbaar zijn bij gewoon Windows werk, maar uiterst storend bij donkere films. Dell gaat op jouw oordeel af, dus wat let je om te zeggen dat je bleeding hebt? Dat is immers veel storender dan een dode pixel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Is nergens voor nodig. Als je Dell belt dat je een dode pixel hebt dan kan je scherm daarvoor ook worden opgeruild ;)

Anoniem: 38648

Andso schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:50:
....maar ik wordt werkelijk waar helemaal gek van het kijken naar het beeld en zie bijv ook echt strepen omhoog trekken van onder naar boven....
Dat heb ik dus ook welliswaar alleen aan de linker +/- 10 cm van het scherm,
ik heb echt al vanalles geprobeerd.

Geaarde stopcontacten
Andere plekken ivm magnetische straling ofzo
Andere PC

Telkens hetzelfde, het vreemde is dat met D-Sub aansluiting het NIET te zien is.
En op een andere PC minder, maar wel gewoon zichtbaar....
Weet iemand hier iets voor :S :S ???

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38648 op 16-11-2005 19:57]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Heb je het scherm al omgeruild/ contact opgenomen met Dell om te vragen of ze een oplossing hebben/het probleem kennen?

Ik heb daar dus absoluut geen last van, niet op d-sub en niet met DVI. Maar je hebt er dus last van met DVI? Heb je de vinkjes bij reduceren DVI frequentie bij grote schermen en reduceren DVI frequentie al geprobeerd? Wat voor grafische kaart heb je eigenlijk?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 38648

Ik ga inderdaad waarschijnlijk maar even contact opnemen met DELL.

Heb inderdaad ook met die opties geklooid maar geen veranderingen te zien.
Videokaart is Radeon 9600 XT

MaNDaRK schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:18:
Is nergens voor nodig. Als je Dell belt dat je een dode pixel hebt dan kan je scherm daarvoor ook worden opgeruild ;)
Ik heb ze vandaag gebeld over de dode pixel, maar ze willen het scherm niet omruilen. Ik heb toen gezegd dat ik ook backlight bleeding had en toen werd mij verteld dat ze nieuwe schermen met backlight bleeding ook niet meer omruilen :/

• MaNDaRK
Dell heeft wel een goeie service! Gewoon even een belletje wagen ;) veel schermen zijn al omgewisseld voor nieuwe, je bent niet de eerste met problemen... en ik denk ook niet de laaste!

MaNDaRK schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:54:
Dell heeft wel een goeie service! Gewoon even een belletje wagen ;) veel schermen zijn al omgewisseld voor nieuwe, je bent niet de eerste met problemen... en ik denk ook niet de laaste!
Ik heb in totaal een uur met verschillende Dell-mannetjes aan te telefoon gezeten, maar ik krijg toch echt geen nieuwe :?

• MaNDaRK
Anoniem: 92579 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:18:
[...]

Ik heb in totaal een uur met verschillende Dell-mannetjes aan te telefoon gezeten, maar ik krijg toch echt geen nieuwe :?
Wat je moet doen; nog een keer bellen! En dan eens flink boos worden, maar hou het wel netjes! Je moet aangeven dat je geen geld neer hebt gelegd voor een scherm wat niet naar behoren functioneerd.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 16:40
Anoniem: 159209 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:31:
Ik heb dit scherm ook sinds korts. Ik heb alleen een probleempje. Ik werk vaak in word en het valt mij op dat bepaalde letters dikker zijn dan ze horen te zijn de ene letter lijkt wel vet gedrukt en de ander ziet er wel normaal uit. Ik heb eens even lopen rommelen met mijn scherm en ik ben er achter gekomen dat als ik mijn resolutie een stuk later zet op "1280x1024" mijn letters wel normaal zijn. Ik draai normaal op 1600 of hoger wat een normale resolutie is voor dit scherm. Zijn er meer mensen die dit hebben laat het me weten ik ben benieuwt !

Verder Schitterend beeldscherm!
Ik heb een tooltje waarmee ik TFT's automatisch afstel qua klok en fase, dat kan wel eens je probleem zijn, ik heb dit ook gehad namelijk.
edit:
Dit gaat niet op voor DVI aansluitingen :)

Het heet "lesbar.exe" en komt uit een Elsa monitor test pakket.
Het laat full screen wat text zien en als je dan je monitor automatisch laat afstemmen dan krijg je prima beeld, zeker voor tekst.
Ik ben systeembeheerder en gebruik dit tooltje vaak.

Hier kan je 'm downloaden, kheb alle handige dingetjes er maar ingezet.
Color.exe is bijv handig om hot pixels op te sporen.
Pixel.exe gebruik je om hot pixels extra goed te checken, het scherm is zwart en je muis is een klein bolletje, met rechtermuisknop kan je de kleur veranderen.

Het zijn geen virussen, scan 'm gerust :)
http://mirror.gpics.nl/files/Elsa%20Screenchecker.zip

[Voor 7% gewijzigd door Gman op 01-08-2006 23:20. Reden: [EDIT] Dit gaat niet op voor DVI aansluitingen :) [/EDIT]]

MaNDaRK schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:52:
[...]

Wat je moet doen; nog een keer bellen! En dan eens flink boos worden, maar hou het wel netjes! Je moet aangeven dat je geen geld neer hebt gelegd voor een scherm wat niet naar behoren functioneerd.
Vandaag nogmaals geprobeerd, maar weer hetzelfde verhaal :'(. Ik geef het op...

• Gman
  • Laatst online: 31-05 16:40
Zo kheb mijnes ook binnen.
Revisie 1.9 en kheb wat tests gedaan maar kon geen kapotte pixels vinden.

\o/

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16
Hoe zit het met de nieuwe spellen zoals FEAR, NFS Most wanted en AOE3 met de resolutie? Spelen jullie allemaal op 1680 ? Of moet je het verlagen naar de 1200 resolutie, ben wel benieuwd of de spellen makkelijk mee werken met de resolutie 1680.

Anoniem: 2044

Versteegrob schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:16:
Hoe zit het met de nieuwe spellen zoals FEAR, NFS Most wanted en AOE3 met de resolutie? Spelen jullie allemaal op 1680 ? Of moet je het verlagen naar de 1200 resolutie, ben wel benieuwd of de spellen makkelijk mee werken met de resolutie 1680.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/brumberg/quake.JPG
Hier een screenie van quake 4 op widescreen... native reso.
Ik moet wel op medium spelen... maar t ziet er evengoed wel ok uit :)
Hoe je widescreen laat werken in q4 heb ik eerder gepost in dit topic.

Ik heb trouwens nog een P4 2.4 (400fsb) en een gf 6800GT.. .. t werkt nog steeds allemaal :)
Zelfs fear (medium) kan ik mooi spelen op native reso.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16
Anoniem: 2044 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:
[...]

Ik heb trouwens nog een P4 2.4 (400fsb) en een gf 6800GT.. .. t werkt nog steeds allemaal :)
Maar moet je dan vaak een patch installeren voor de 1680 resolutie?

• MaNDaRK
Anoniem: 2044 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:
[...]

Ziet er heel netjes uit! :D

Ik zal volgende week de start post even aanpassen en dan er ook in vermelden hoe je je games op deze resolutie kan spelen :)

nogmaals:
If you want to play Quake 4 in widescreen copy the below code to a text file and name it autoexec.cfg put the file in your quake 4 q4base folder.

code:
1
2
3
4
5
6
seta com_allowconsole "1"
seta r_customheight "1050"
seta r_customwidth "1680"
seta r_mode "-1"
seta r_aspectratio "2"
seta g_fov "110"
FEAR kun je gewoon instellen,.. die maakt gebruik van de bestaande resolutie mogelijkheden.
Waarvan je de 1680 reso hebt toegevoegd middels de dell driver.

wat grappig is.... wanneer ik q4 op te hoge instellingen speel,.. zou je verwachten dat het een slideshow word toch??
nope,. het enige wat er gebeurt is dat het spel langzamer gaat :)..
het word een soort slowmotion heh... erg handig in moeilijke situaties.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 20-11-2005 10:17]

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:38
Ik heb heel subtiele golvende lijnen links in het beeld, te zien bij een een achtergrond met 1 kleur (niet wit of zwart). Iemand een idee wat dit is? en hoe dit op te lossen is??

heb ik ook bij bepaalde kleuren....
ik let er niet op....
ik denk niet dat het per definitie een ''fout'' is..

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 18:59

Arioch

<geek>

Ik heb er ook heel even last van gehad. Na het scherm even uit te zetten was het weer op gelost.

• Anoniem: 103811
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iemand een idee wanneer hij weer 30% korting heeft ?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Heb je hem nog steeds niet gekocht? ;). Nee dat weet niemand, maar reken maar op iets van januari.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• JaWa
  • Laatst online: 05-05 20:37

JaWa

zie hier een icon

kan iemand testen of het volgende werkt:
Eenlaptop via de uplink aan de monitor (liefst een apple)
USB-hub (vd monitor) :
1 keyboard
2 mouse
3 externe hd of iets dergelijk

Worden dan de usb apparaten herkent. Scheelt namelijk irri kabels in/uit pluggen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk

• Niet online
Hoedje schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:08:
Heb je hem nog steeds niet gekocht? ;). Nee dat weet niemand, maar reken maar op iets van januari.
hahah nee, ik heb intussen nog een piekspanning op mijn comp gehad dus heel wat geld moeten uitgeven.
Was best veel kapot en nu heb ik er gelijk een APC smart UPS 1500 tussen gedaan :)
Maar goed ik heb dell gemailt en in januari is er weer een actie van 25% korting, ik kon hem al bestellen :)
Maar even kijken hoe ik met geld zit.....

edit : wat vinden jullie van de Acer AL2032WA - 20" Breedbeeld ???
Die heeft 8ms.... is ie beter ?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 22-12-2005 19:05]

• n-i-x
  • Laatst online: 03-06 23:02
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:55:
[...]

hahah nee, ik heb intussen nog een piekspanning op mijn comp gehad dus heel wat geld moeten uitgeven.
Was best veel kapot en nu heb ik er gelijk een APC smart UPS 1500 tussen gedaan :)
Maar goed ik heb dell gemailt en in januari is er weer een actie van 25% korting, ik kon hem al bestellen :)
Maar even kijken hoe ik met geld zit.....

edit : wat vinden jullie van de Acer AL2032WA - 20" Breedbeeld ???
Die heeft 8ms.... is ie beter ?
AL2032WA
Zo te zien heeft ie hetzelfde IPS paneel als de 2005FPW, dus zal ie ook ongeveer gelijk presteren.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 21:22
En de AL2016ws? kost nu maar 399 en ik denk dat ik hem zaterdag onder de kerstboom heb staan? is het wat ?

• n-i-x
De AL2016WS staat nog niet op de Acer site, maar aan de specs in de pricewatch te zien heeft ie hetzelfde paneel als de Benq FP202W.

Of ie beter is dan de 2005FPW?
In snelheid is ie een heel klein beetje sneller, in kijkhoek is ie vooral vertikaal minder(Voor de duidelijkheid: De Acer in die link gebruikt hetzelfde IPS paneel als de 2005FPW, en de Benq gebruikt hetzelfde paneel als de AL2016WS), en in contrast zou de Acer met zijn TN paneel ook wel eens beter kunnen zijn.

• Niet online
wat zouden jullie nu kiezen voor scherm ??
20" breedbeeld rond de 500a600 ?

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 21:22
XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:18:
De AL2016WS staat nog niet op de Acer site, maar aan de specs in de pricewatch te zien heeft ie hetzelfde paneel als de Benq FP202W.

Of ie beter is dan de 2005FPW?
In snelheid is ie een heel klein beetje sneller, in kijkhoek is ie vooral vertikaal minder(Voor de duidelijkheid: De Acer in die link gebruikt hetzelfde IPS paneel als de 2005FPW, en de Benq gebruikt hetzelfde paneel als de AL2016WS), en in contrast zou de Acer met zijn TN paneel ook wel eens beter kunnen zijn.
Bedankt voor je info, als het goed is staat hij morgen onder der kerstboom en zou mijn ervaringen dan wel even na kerst posten

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 11:08
Hey. Ik zoek een mooie TFT, voornamelijk voor Windows werk en het kijken van films/series. Dit lijkt me een prachtige monitor, vooral voor zo'n aanbiedingsprijs. Maar die verhalen over backlight bleeding vind ik nogal eng.. Ik zal er erg vaak in het donker achterzitten, dus bleeding zal dan gelijk opvallen.

Wat ik niet begrijp, is het nou zo dat de monitor gewoon wél of géén backlight bleeding heeft, of kan dit later alsnog ontstaan? Ik wil bij wijze van spreke best 10x een andere monitor uit- en inpakken totdat er een staat die perfect is, zolang het maar niet zo is dat die bleeding bijvoorbeeld een paar maanden of een jaar later alsnog begint voor te komen.

Kan iemand hier wat opheldering over geven?

• n-i-x
Ik had begrepen dat backlight bleeding veroorzaakt wordt doordat de behuizing te sterk op het scherm drukt.

Als je niets vreemds met je monitor doet dan denk ik niet dat dat zomaar ontstaat.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een week ook een 2005fwp. Zover ik kan zien heb ik geen dooie/luie (sub)pixels. Wel heb ik "last" van bleeding. In de linker onderhoek en de rechter boven hoek. In de windows omgeving zie ik dat idd niet, maar bij een donkere achtergrond of bij het afsluiten zie je duidelijk dat de bleeding naar de hoeken terug trekt. Opzich wel jammer bij een vrij duur scherm. Nu maar hopen dat het inbrand effect niet voorkomt (ik had dit topic pas gelezen nadat ik een scherm gekocht had).

• TERW_DAN
  • Niet online
Liquid schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:05:
Ik heb sinds een week ook een 2005fwp. Zover ik kan zien heb ik geen dooie/luie (sub)pixels. Wel heb ik "last" van bleeding. In de linker onderhoek en de rechter boven hoek. In de windows omgeving zie ik dat idd niet, maar bij een donkere achtergrond of bij het afsluiten zie je duidelijk dat de bleeding naar de hoeken terug trekt. Opzich wel jammer bij een vrij duur scherm. Nu maar hopen dat het inbrand effect niet voorkomt (ik had dit topic pas gelezen nadat ik een scherm gekocht had).
Wat is de productie datum van je scherm? Ik had er eentje uit februari 2005, die had er wel last van, de latere (uit juni 2005) had er geen last van.

• Slick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik heb mijn 2005fpw ook al een dag of vijf binnen meer ik ben er niet geheel tevreden mee. In de games die ik getest heb (counterstrike (source), batllefield 2, fear) merk ik op dat die monitor bij een snelle beweging vaag wordt. Als ik bijvoorbeeld naar een muur staar en ik ga bewegen dan worden de textures vaag. Dit is weg zodra ik stil sta.

Mijn vraag aan de mede 2005fpw owners hier is:

Ervaren jullie dit ook? Ik heb vaak in dit topic gelezen dat mensen geen ghosting konden opmerken. Toch heb ik er best last van. Ik krijg er, als ik te lang achter mijn pc zit, hoofdpijn van |:(
Ik zit te denken om hem daarom terug te sturen aangezien ik 50% van me tijd achter de pc gamend door breng.

Komt dit effect bij nog snellere panalen ook voor? Anders moet ik toch weer terug gaan vallen op een crt.

Asumption is the mother of all f*&k ups

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Slick schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:18:
Ik heb mijn 2005fpw ook al een dag of vijf binnen meer ik ben er niet geheel tevreden mee. In de games die ik getest heb (counterstrike (source), batllefield 2, fear) merk ik op dat die monitor bij een snelle beweging vaag wordt. Als ik bijvoorbeeld naar een muur staar en ik ga bewegen dan worden de textures vaag. Dit is weg zodra ik stil sta.

Ervaren jullie dit ook? Ik heb vaak in dit topic gelezen dat mensen geen ghosting konden opmerken. Toch heb ik er best last van. Ik krijg er, als ik te lang achter mijn pc zit, hoofdpijn van |:(
Ik zit te denken om hem daarom terug te sturen aangezien ik 50% van me tijd achter de pc gamend door breng.

Komt dit effect bij nog snellere panalen ook voor? Anders moet ik toch weer terug gaan vallen op een crt.
Maf, de ghosting is juist heel weinig [rml]Hoedje in "[ 20" en groter] Snelle TFT schermen"[/rml]. Toch zijn er natuurlijk nog snellere schermen, je hebt de overdrive panelen (helaas hebben die weer overdrive ghosting) en je hebt de TN panelen die standaard al sneller zijn, maar die weer andere nadelen hebben (kleuren en kijkhoek).

Maar even checklist:
-DVI?
-Native resolutie (1680*1050)?
-V-sync staat aan?

[Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-01-2006 18:42]

• TERW_DAN
  • Niet online
Slick schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:18:

Ervaren jullie dit ook?

Nergens last van, behalve toen ik het ding via D-SUB aangesloten had (waarbij je in windows zelf al geen geweldig scherp beeld had). Als ik het via DVI aansluit heb ik bij geen van de 3 schermen last van

• Slick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06-2019
ik heb alle mogelijke instellingen geprobeert:

-DVI \ D-Sub
-V-sync aan \ uit
-Native \ niet native (1:1 \ scale)

Ik blijf een vreemde blur waarnemen tijdens het draaien en bewegen in fps. Mischien ben ik wel een van die mensen die er gevoeliger voor is. Het verknalt de game experience wel voor mij. Dat terwijl het scherm op alle andere fronten mijn oude crt verplettert. Ik wil alleen van dat bakbeest af.

Moet dan toch maar naar een snellere TN paneel gaan kijken, ook al zijn de kleuren en kijkhoeken niet al te best van deze krengen wat is zo hoor. :'(

Asumption is the mother of all f*&k ups

• TERW_DAN
  • Niet online
Slick schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:00:
ik heb alle mogelijke instellingen geprobeert:

-DVI \ D-Sub
-V-sync aan \ uit
-Native \ niet native (1:1 \ scale)

Ik blijf een vreemde blur waarnemen tijdens het draaien en bewegen in fps. Mischien ben ik wel een van die mensen die er gevoeliger voor is. Het verknalt de game experience wel voor mij. Dat terwijl het scherm op alle andere fronten mijn oude crt verplettert. Ik wil alleen van dat bakbeest af.

Moet dan toch maar naar een snellere TN paneel gaan kijken, ook al zijn de kleuren en kijkhoeken niet al te best van deze krengen wat is zo hoor. :'(
Hmm, ik zou bijna denken dat je scherm dan een beetje brak is, hoewel ik nog niet echt gehoord heb van deze problemen met de 2005FPW. Nu ben ik zelf wellicht niet zo heel kritisch (ik snap mensen die zeuren dat je op TFTs niet kunt gamen helemaal niet, zelfs op mijn oude sony schermpje zie ik geen ghosting, maar dat terzijde) maar bel Dell gewoon en leg dit probleem voor. Als het iets in de monitor is dan krijg je waarschijnlijk direct een andere.

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 15:37
ik heb ergens in deze topic gelezen dat de 2005FPW even hoog is dan een 17 of 19 inch scherm van Dell, wie heeft hier een foto van?

Anoniem: 157196

Zojuist heb ik mijn Dell 2005FPW binnen, het eerste wat mij opviel toen ik het scherm aansloot was een vage korrelige weergave, zo worden grote vlakken van 1 kleur niet egaal weergeven. Nu heb ik VGA en DVI geprobeerd, in beide gevallen is de kwaliteit van het scherm niet echt scherp.

De resolutie is gewoon 1680 -1050 en de monitor staat op 60hz

Nu wou ik een beetje rommelen met de Image Settings, maar die settings zijn allemaal gelockt :/ weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen zodat ik die instellingen kan veranderen? want op dit moment kan ik auto adjust niet eens aanvinken....

• n-i-x
Dell opbellen?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Anoniem: 157196 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:52:
Nu wou ik een beetje rommelen met de Image Settings, maar die settings zijn allemaal gelockt :/ weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen zodat ik die instellingen kan veranderen? want op dit moment kan ik auto adjust niet eens aanvinken....
Dan is hij vast nog via DVI aangesloten?
Auto adjust is alleen van toepassing op de analoge ingang. Voor een digitale pixel hoef je niets in te stellen, hooguit de kleuren wat bijstellen.

• Martine
Is het met deze monitor ook mogelijk om twee computers erop aan te sluiten.

De desktop via dvi en de laptop via een normale aansluiting?

Kan ik dan beide tegelijkertijd gebruiken??

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Martine schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:35:
Is het met deze monitor ook mogelijk om twee computers erop aan te sluiten.

De desktop via dvi en de laptop via een normale aansluiting?
Ja
Kan ik dan beide tegelijkertijd gebruiken??
Nee, je kunt wel switchen mbv een knop. Je kunt alleen picture in picture gebruiken met video ingang (composite/s-video).

• Martine
Wat wordt er precies bedoel met picture in picture? Dit stond ook in de openinspost, heb je hier een voorbeeld van?

[Voor 10% gewijzigd door Martine op 14-01-2006 16:50. Reden: Woordje vergeten]

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Dat betekent dat je in een venstertje het beeld kunt zien wat binnenkomt op de videoaansluiting. Dat venstertje kun je zelf instellen qua groote en positie, je kunt ook kiezen voor splitscreen (maar dan is Windows onwerkbaar).

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Liquid schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:05:
Ik heb exact hetzelfde (heb het scherm nu drie dagen staan). Vooral linksonder is het opvallend veel. rechtsboven zit het ook, maar daar merk je weinig van. Linksonder is het wel zodanig dat je het in games wel ziet, in Windows zelf eigenlijk niet. Scherm is verder pixel perfect. Ik zal eens proberen of ik eraan kan wennen, anders toch maar Dell bellen :(

Ik heb trouwens een A02 scherm van november 2005.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Martine
Ik heb sinds vandaag de 2005fpw monitor ook in mijn bezit, deze is ook van November 2005 met code A02, linksonder heb ik er ook last van, de rest valt mee.

Een monitor die je niet elke dag koopt en dan heb je dit. :(

[Voor 20% gewijzigd door Martine op 17-01-2006 20:25]

Anoniem: 125341

Ik heb ook net 1 dag de 2005fpw binnen ook de A02 november assembled in the UK. en ook ik heb last van bleeding vooral in de linker onderhoek

• Martine
Dan hebben wij waarschijnlijk dezelfde monitor, ga je Dell bellen?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb Dell gisteren gebeld (na 20 minuten al de juiste afdeling aan de lijn..........) inzake mijn november - A02 scherm met bleeding in de hoeken. Ik twijfel alleen. Ik mag 'm omruilen, alleen ik heb even geinformeerd naar hun dode pixel garantie. Bij vijf of meer dode pixels ruilen ze pas om.

Waarom vroeg ik dat? Nou, mijn scherm is pixel perfect nu. Alleen die backlight bleeding is dus het probleem. Straks ruil ik 'm om, zul je zien dat ik een scherm zonder bleeding krijg maar met een stel dode pixels. Daar heb ik weinig trek in, want dan kun je hem dus niet meer omruilen. Dode pixels zouden me meer storen dan die bleeding denk ik. Schandalig bij zo'n scherm trouwens, maar ok.

Hoe zien jullie dat?

NB: heeft iemand die truc uit de startpost wel eens geprobeerd? Dus het ding open maken en die schroeven ietsje lossen? Zo ja, hoe ging dat? ;)

• MaNDaRK
Wat het beste is is dat jullie allemaal bellen! Misschien dat ze er dan iets aan gaan doen ;) maar je moet wel netjes blijven... want anders helpen ze je echt niet :)

• Martine
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:08:
.............................

Waarom vroeg ik dat? Nou, mijn scherm is pixel perfect nu. Alleen die backlight bleeding is dus het probleem. Straks ruil ik 'm om, zul je zien dat ik een scherm zonder bleeding krijg maar met een stel dode pixels. Daar heb ik weinig trek in, want dan kun je hem dus niet meer omruilen. Dode pixels zouden me meer storen dan die bleeding denk ik. Schandalig bij zo'n scherm trouwens, maar ok.

Hoe zien jullie dat?

NB: heeft iemand die truc uit de startpost wel eens geprobeerd? Dus het ding open maken en die schroeven ietsje lossen? Zo ja, hoe ging dat? ;)
Zo is het met mijn scherm ook, aan die ene kant valt het best mee. Aan de andere kant is het een duur scherm die je niet elke dag aanschaft en wil ik deze wel ruilen. Net als je zegt, straks zit je met een paar dode pixels... 8)7

Ik zie het gewoon een weekje aan, als ik me er niet zoveel aan stoor kan ik altijd nog bellen.

Die grap met zelf het scherm open maken ben ik ook wel gek genoeg voor, mischien ook een optie.... O-)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Martine schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:37:
[...]

Zo is het met mijn scherm ook, aan die ene kant valt het best mee. Aan de andere kant is het een duur scherm die je niet elke dag aanschaft en wil ik deze wel ruilen. Net als je zegt, straks zit je met een paar dode pixels... 8)7

Ik zie het gewoon een weekje aan, als ik me er niet zoveel aan stoor kan ik altijd nog bellen.

Die grap met zelf het scherm open maken ben ik ook wel gek genoeg voor, mischien ook een optie.... O-)
Je bent een tweaker of je bent het niet he ;)

Tot nu toe stoor ik me weinig aan de backlight bleeding eerlijk gezegd. Als je het ding gaat openmaken, maak dan even een paar foto's van de lastige/tricky dingen die je tegen komt. Die Duitse uitleg is enigszins eh, beknopt :)

[Voor 1% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-01-2006 14:41. Reden: friggin' typo......]

• Martine
Zitten er draadje's of stikkertje's over sommige shroeven heen zodat Dell kan controleren dat de monitor open is geweest? (Net als bij de gasmeter ;) )

Anoniem: 166172

ik heb sinds kort een dell dimension 5150 met een 256 mb x600 radeon videokaart
en een widescreen tft 20 inch 2005fwp ook van dell
het volgende probleem doet zich voor

de letters komen ietsjes onscherp over....waarbij sommige letters zelfs soms licht grijs zijn ipv zwart (in de lagere resoluties )
ook hangt er een soort aura om de letters heen een soort rood groen effect als je goed kijkt
dit is zeer vermoeiend om langdurig te lezen... in de hoogste resolutie zijn deze effecten op zn minst

ik heb vanalles geprobeerd..... van cleartype lettertypes / monitor instellingen via de knoppen tot videokaart instellingen aan passen bijv anti aliasing

en zowel de vga als dvi aansluitng geprobeert.....
ook op een andere pc hetzelfde effect.. echter die videokaart ondersteunt niet de ideale resolutie

wie weet raad?

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 02-06 17:07
Ik denk dat je even de nieuwste drivers van je videokaart moet installeren. Volgens mij zijn er vandaag nog nieuwe ATI drivers gereleased.

[edit]
jup linkje

[Voor 22% gewijzigd door MonkeySandwich op 18-01-2006 23:15]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20
Heb je al de nieuwste drivers gedownload. Ik heb ook de x600 gehad en die ondersteund zeker weten de resolutie van de FPW2005. Nu ben ik echter overgestapt op een GeForce 6600GT :9

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 22:23
Nou ik heb vandaag ook mijn 2005FPW besteld. Verwachte leverdatum is 31'ste. Ben heel benieuwd.

Heb lang zitten twijfelen of ik voor 16:10 zou gaan of 4:3. De aanbieding van dell heeft me uiteindelijk over de streep gestrokken.

Wat ik me af vroeg.. met welk programmatje regelen jullie je FPW2005 af? zodat je makkelijk kan checken of hij last heeft van bleeding of dead pixels.

Anoniem: 58898

Cue schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:53:
Nou ik heb vandaag ook mijn 2005FPW besteld. Verwachte leverdatum is 31'ste. Ben heel benieuwd.

Heb lang zitten twijfelen of ik voor 16:10 zou gaan of 4:3. De aanbieding van dell heeft me uiteindelijk over de streep gestrokken.

Wat ik me af vroeg.. met welk programmatje regelen jullie je FPW2005 af? zodat je makkelijk kan checken of hij last heeft van bleeding of dead pixels.
http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1

• Martine
Hoeveel hertz draaien jullie met de 2005fpw monitor bij een resolutie van 1650x1050??

ik kan namelijk niet hoger dan 60 hertz instellen

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Dat is normaal voor LCD schermen. Om het even heel simpel uit te leggen, een LCD scherm bestaan uit 1680 * 1050 beeldpunten (die bestaan allemaal uit drie subpixels, om verschillende kleuren weer te geven). Anyway, die beeldpunten staan altijd aan. Dus stel jij opent een document en je doet verder niets, dan blijft het beeld hetzelfde, pas als je je muis beweegt, dan krijgt het scherm de opdracht om enkele pixels te laten veranderen. Degenen die niet veranderen doen ook verder niets.

Bij een CRT wordt er steeds een beeldje geprojecteerd, dus of jij nou iets doet of niet. Er wordt altijd een nieuw beeld naar voren "geschoten". Als er weinig beeldjes komen dan zie je een flikkering, immers het mensenlijk oog heeft een bepaald minimum aan beeldjes nodig om het vloeiend te maken. Dus heb je op een CRT bij 60 hz een probleem, het beeld flikkert. Bij een LCD is het beeld constant en is de verversingswaarde dus eigenlijk alleen maar een limiterende factor voor hoe snel het beeld kan veranderen. Maar dat is ruimschootsvoldoende voor het aantal ms dat een pixel nodig heeft om van kleur te veranderen...

Het is iets langer dan verwacht, ik hoop dat het zo duidelijk is!

[Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 24-01-2006 19:36]

• Martine
_/-\o_ Bedankt voor de duidelijke uitleg!

[Voor 30% gewijzigd door Martine op 24-01-2006 19:42]

• Martine
Dit is het geval bij mij :(

Moet toch maar eens bellen met Dell.

http://www.martinlenes.nl/tweakers/01.jpg

http://www.martinlenes.nl/tweakers/02.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online
Dat is idd wel heel erge bleeding, zo erg is het bij geen van de 3 schermen die ik heb staan hier. Gewoon lekker om laten ruilen dus :P

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Die pics zeggen natuurlijk niet zo heel veel. Als de sluitertijd lang genoeg is, dan ik zelf mijn scherm met bijna geen bleeding helemaal wit maken.

Maar je ziet idd aan de hoeken wel bleeding. Grappig is wel, dat je zo goed kan zien dat er vier backlights in zitten.

• cue
Nou ik heb eer gisteren ook mijn 2005FPW ontvangen (wel erg snel.. binnen 3 dagen).

Ook hier last van bleeding linksonder en rechtsboven. Heb al met dell gebeld en ze doen helemaal niet moeilijk over vervanging. Volgende week komt de UPS 'm netjes omwisselen. Nu maar hopen dat die beter is en ik niet ineens dead pixels erbij heb gekregen.

:)

• Martine
Ik heb gister gebeld en die van mij zal ook worden vervangen, ben er inmiddels ook achtergekomen dat ik meer dan 10 uur achter de computer zit dat ik pijn in mijn hoofd krijg van het scherm. 8)7 Nu maar hopen dat het met de nieuwe monitor straks beter is.

• Anoniem: 128143
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Martine schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:26:
Ik heb gister gebeld en die van mij zal ook worden vervangen, ben er inmiddels ook achtergekomen dat ik meer dan 10 uur achter de computer zit dat ik pijn in mijn hoofd krijg van het scherm. 8)7 Nu maar hopen dat het met de nieuwe monitor straks beter is.
Dat had ik eerst ook, het is even wennen met een grote scherm. Zo ziet de mijne eruit:

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 20:25
Martine schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:26:
Staat de brightness/contrast niet te hoog?

• Martine
Deze stond standaard wel erg hoog, is inmiddels bijgesteld naar onder.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 17:21
Ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van dit scherm.

Nou moet ik zeggen dat het scherm vrij snel last heeft van inbrand verschijnselen.
Als ik een winamp skin voor een paar uur ergens op het scherm zet als ik aan het internetten ben o.i.d. dan zie ik duidelijk lijnen op plaatsen waar zwart in de skin voor komt.

Ik heb een hele tijd een wallpaper gehad met wat zwart erin. en aan de linkerkant zie ik nog steeds een lang lijn lopen. Echter zie ik deze pas als ik een 'grijze' achtergrond heb (bijvoorbeeld photoshop).
Nou heb ik inmiddels allang een 'inbrand-vriendelijke' wallpaper genomen.. en een screensaver ingesteld die verschillende plaatjes om de paar seconde laat zien. Wanneer trekt dit nou eindelijk eens weg?

Ik ben er verder wel tevreden over, ook al heb ik een klein beetje backlight bleeding (na 2 keer retour wilde me niet meer helpen en kwamen ze ermee dat dit een probleem is wat je voor lief moet nemen) maar qua inbranden ben ik er niet tevreden over.. Mijn desktop iconen heb ik ook maar uitgezet aangezien deze ook mooi nog te zien waren op een grijze achtergrond..

[Voor 7% gewijzigd door RelaXXinG op 30-01-2006 14:07]

• cue
Vroeg me af of mensen ook zelf al de backlight bleeding zelf hebben proberen op te lossen door het scherm te demonteren?

• n-i-x
Deze link staat ook in de startpost

[Voor 14% gewijzigd door n-i-x op 05-02-2006 19:49]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

RelaXXinG schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:05:

Nou moet ik zeggen dat het scherm vrij snel last heeft van inbrand verschijnselen.
Als ik een winamp skin voor een paar uur ergens op het scherm zet als ik aan het internetten ben o.i.d. dan zie ik duidelijk lijnen op plaatsen waar zwart in de skin voor komt.

Ik heb een hele tijd een wallpaper gehad met wat zwart erin. en aan de linkerkant zie ik nog steeds een lang lijn lopen. Echter zie ik deze pas als ik een 'grijze' achtergrond heb (bijvoorbeeld photoshop).
Nou heb ik inmiddels allang een 'inbrand-vriendelijke' wallpaper genomen.. en een screensaver ingesteld die verschillende plaatjes om de paar seconde laat zien. Wanneer trekt dit nou eindelijk eens weg?

Ik ben er verder wel tevreden over, ook al heb ik een klein beetje backlight bleeding (na 2 keer retour wilde me niet meer helpen en kwamen ze ermee dat dit een probleem is wat je voor lief moet nemen) maar qua inbranden ben ik er niet tevreden over.. Mijn desktop iconen heb ik ook maar uitgezet aangezien deze ook mooi nog te zien waren op een grijze achtergrond..
Dan ligt dat duidelijk aan jou scherm, ik heb hierzelf namelijk helemaal geen last van. en ik heb hem nu toch al een klein jaartje staan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• cue
Die heb ik gezien, vroeg me alleen af of mensen het hier al geprobeerd hebben en wat hun ervaringen zijn.

• RelaXXinG
Hubert schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:01:
[...]

Dan ligt dat duidelijk aan jou scherm, ik heb hierzelf namelijk helemaal geen last van. en ik heb hem nu toch al een klein jaartje staan.
ligt er ook aan welke achtergrond je een tijdje hebt gebruikt..

Ik merk nu dat als hij een tijdje uit heeft gestaan en je zet het scherm aan, het dan een stuk minder zichtbaar is. Zo dacht ik dat het langzaam weg trok.
Echter, nadat het scherm weer een uurtje aan stond begon het steeds duidelijk zichtbaar te worden.. :)

Op zich is het verder niet storend, zolang je maar geen grijze achtergrond hebt. Zodra ik photoshop gebruik wordt ik er steeds weer aan herinnerd :(

• TERW_DAN
  • Niet online
RelaXXinG schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:05:

Terugsturen dat geval. Er zijn inderdaad schermen die inbranden, maar dat behoren ze niet te doen. De eerste serie schermen die ik hier had deden het inderdaad ook. Zeer hinderlijk als je iets fullscreens gaat draaien en je ziet je windows taskbar nog vrolijk voorbij komen.

Ik heb 2 van mijn schermen hiervoor teruggestuurd en nu heb ik tenminste schermen die goed presteren.

• Niet online
wat vinden jullie van de Benq FP202W 20 LCD Display ???
deze heeft 8ms (lijkt mij beter als de dell)

• MaNDaRK
Dat vinden wij niets omdat wij een Dell hebben ;)

Ik denk dat je beter even in: [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml] kan kijken voor gebruikers ervaringen met de Benq FP202W :)

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Terw_Dan schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:46:
[...]
Terugsturen dat geval. Er zijn inderdaad schermen die inbranden, maar dat behoren ze niet te doen. De eerste serie schermen die ik hier had deden het inderdaad ook.
Weet je dat zeker? Ik heb er een uit februari (' 05) en die heeft geen last van inbranden. Hij heeft wel heel licht last van backlightbleeding. Maar goed, dat zie je alleen als het scherm helemaal zwart is.

[Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2006 19:05]

• TERW_DAN
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:04:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb er een uit februari (' 05) en die heeft geen last van inbranden. Hij heeft wel heel licht last van backlightbleeding. Maar goed, dat zie je alleen als het scherm helemaal zwart is.
Nou, ik weet dat de nieuwere er in mijn geval geen last van hebben. Dat sluit natuurlijk niet uit dat dit voor iedereen zo is.

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wilde vragen hoe dit scherm is in combinatie met 3dsmax en photoshop.. Is 3dmax over het gehele scherm te krijgen zonder dat iets ge-stretched word ? Dit scherm moet voornamelijkmet max overweg kunnen als ik er 1 wil gaan kopen..

• RelaXXinG
Is het niet andersom, moet het programma niet met breedbeeldschermen overweg kunnen?

Met photoshop gaat het iig uitstekend.

edit: ik ga btw zometeen bellen over mijn inbrandprobleem.. :|

[Voor 41% gewijzigd door RelaXXinG op 09-02-2006 13:33]

Anoniem: 23905

Ik wil binnenkort ook 2 van deze schermpjes bestellen, maar nu vraag ik me een ding af waar ik nog niemand over gehoord heb, namelijk het volgende;

ik heb momenteel 2 21" monitoren aangesloten allebij op de gewone vga aansluiting via de monitor en m'n videokaart eentje direct op vga en de andere via de dvi naar vga converter... Het beeld iks op beide schermen goed,

als ik nu dus twee van deze dell schermen eraan wil hangen zou ik er dus 1 op dvi kunnen zetten en de ander op vga, of 2 op vga, ik weet niet of het verschil enorm is of niet? en heb niet veel zin een nieuwe videokaart te kopen met bv. 2x dvi aansluiting...

iemand ervaring hiermee of tips? (heb trouwens mijn standaard vga kabels voor een paar euri al ingewisseld voor 2 hd-hd vga kabels)

• Niet online
Anoniem: 23905 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:33:
Ik wil binnenkort ook 2 van deze schermpjes bestellen, maar nu vraag ik me een ding af waar ik nog niemand over gehoord heb, namelijk het volgende;

ik heb momenteel 2 21" monitoren aangesloten allebij op de gewone vga aansluiting via de monitor en m'n videokaart eentje direct op vga en de andere via de dvi naar vga converter... Het beeld iks op beide schermen goed,

als ik nu dus twee van deze dell schermen eraan wil hangen zou ik er dus 1 op dvi kunnen zetten en de ander op vga, of 2 op vga, ik weet niet of het verschil enorm is of niet? en heb niet veel zin een nieuwe videokaart te kopen met bv. 2x dvi aansluiting...

iemand ervaring hiermee of tips? (heb trouwens mijn standaard vga kabels voor een paar euri al ingewisseld voor 2 hd-hd vga kabels)
Welke videokaart heb je dan ? Hij moet wel 2 x 24" aankunnen hé.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 23-02-2006 22:24]

idd misschien wel handig om dat erbij te vermelden :) stom |:(

Ik heb deze videokaart:

Sapphire X700 - 256 MB - TV+DVI+ViVo - PCIe

momenteel heb ik 2x 21" draaien op 3200 x 1200

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23905 op 23-02-2006 22:42]

• MaNDaRK
Ik heb hier ook 1tje op VGA en 1tje op DVI gehad.

Dit maakte weinig uit, maar je zag in films wel een kleur verschil tussen de aansluitingen. DVI was wat mooier ;)

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 23905 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:38:
idd misschien wel handig om dat erbij te vermelden :) stom |:(

Ik heb deze videokaart:

Sapphire X700 - 256 MB - TV+DVI+ViVo - PCIe

momenteel heb ik 2x 21" draaien op 3200 x 1200
Wat betreft resolutie zal dat ding het wel aankunnen, maar het geval een D-SUB connector aansluiten vind ik toch iets dat niet echt aan te raden is. Ik heb zelf ook zo'n setup gehad (met een LeadtekTi4200) en moet zeggen dat ik de D-SUB toch veel minder beeld vond geven dan de DVI. Dus ben heel snel overgegaan op een oplossing met 2DVI poorten (eerst 2 losse kaarten, nu een XFX FX5700 met 2 DVI poorten). Kwaliteit van de videoaansluitingen zou ik niet op gaan bezuinigen, dus ik zou zeker gaan voor een 2e DVI poort.

dus gewoon een tweede kaartje aanschaffen voor weinig geld is al voldoende? of toch wat meer investeren in een beter kaartje... ik ga geen 2xdvi kaart kopen, zijn me toch iets te duur momenteel, heb deze pc nog niet zo lang dus wil deze kaart wel houden

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 23905 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:05:
dus gewoon een tweede kaartje aanschaffen voor weinig geld is al voldoende? of toch wat meer investeren in een beter kaartje... ik ga geen 2xdvi kaart kopen, zijn me toch iets te duur momenteel, heb deze pc nog niet zo lang dus wil deze kaart wel houden
Tja, ik zelf heb toch maar een dual DVI kaart gekocht (was meer dat ik er aan kon komen voor niet al teveel).
Een 2e kaartje werkt op zich prima (hoewel niet onder elk OS is mijn ervaring). Ik kreeg het maar niet voor elkaar om mijn Ti4200 (AGP) en Radeon 7000 (PCI) in windows XP goed werkend te krijgen met beide op 32bits kleuren. Zette ik de sec monitor op 16bit werkte het prima, op 32bit ging het gigantisch schokken.
Uit ellende XP er maar vanaf gegooid (OS werkte hier echt brak). Draai nu weer gewoon met Windows 2000 en die stuurt het allemaal prima aan zonder gezeik.

Een kennis van me heeft nu dat kaartje even geleend voor zijn dual monitor setup en loopt onder XP tegen dezelfde problemen aan. Wat dat betreft lijkt win2k toch een betere dualmonitor support te hebben dan XP.

• Niet online
Anoniem: 23905 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:05:
Je hebt ook goedkopere hoor, je moet niet meteen aan een 7800 denken ofzo. XFX heeft een 6600 GT die 2 x DVI heeft dacht ik :)

mm.. idd, deze kost maar iets van 135,-

denk dat ik het eerst ff ga bekijken met dvi + vga en anders maar ff zo'n kaartje aanschaffen

dank u voor de tip

• elsinga
  • Laatst online: 09:13
Vanaf vandaag en maar tot en met dinsdag is de prijs op -35% en dus 478.80 euri. ;) Een prijs voor de snelle beslissers dus.

Ik heb de mijne dus gelijk besteld, dit is de laagste prijs in ruim een jaar, volgens de pricewatch. :D

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee