Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.704 views sinds 30-01-2008

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 22:59
Misschien last van luie pixels?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 12:21
En wat mogen dat wel/niet zijn tegenwoordig?

Want ik ken alleen dead & of hotpixels. En die heb ik geen van beide.

Het is dus ook echt alleen wanneer de taakbalk een lange tijd 'in beeld' is geweest (dus uren achter elkaar zonder screensaver).

Ook na uit/aan zetten van het scherm was deze 'burn in' nog steeds te zien. Vanmiddag echter niet meer (nadat het scherm 20uur uit had gestaan).

• MaNDaRK
Een luie pixel is wat jij beschrijft. Te lui om van kleur te veranderen ;)

Voor meer info & oplossingen:
Luie pixel verwijderen

Anoniem: 2044

Anoniem: 154510 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:24:
Heb zojuist een XFX GeForce 4000MX PCI kaartje in m'n Asus gestopt, et voila: 1680*1050 :)
Het is een pima kaart als je (zoals ik) geen spellen speelt en dus eigenlijk alleen maar 2D graphics gebruikt. Goedkoop, klein en stil (heatsinkje).

Overigens, de 2005FPW die ik deze week kreeg is "assembled in UK, revision A02". Zoals gezegd, geen dode pixels en geen bleeding... gewoon perfect. _/-\o_
same here,.... perfect in orde!!!!
wow

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Anoniem: 154510 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:24:Overigens, de 2005FPW die ik deze week kreeg is "assembled in UK, revision A02". Zoals gezegd, geen dode pixels en geen bleeding... gewoon perfect. _/-\o_
Waar kan ik dat revisienummer vinden? Op de achterkant?

Om ook te kijken of de mijne backlight bleeding vertoont, heb ik een tijdje naar een met zwart gevuld beeld gekeken (vanuit allerlei hoeken en afstanden). Ik heb helemaal geen donkere of lichte vlekken gezien, het is een egaal (bijna) zwart beeld dat ik zie. Betekend dat dat de mijne geen bleeding heeft? Zijn er nog andere methoden om te testen?

Anoniem: 158394

De 19e besteld en de 25e ontvangen, revisie A02, made in UK, oktober, geen dooie pixels of bleeding :)

Helaas krijg ik m'n voor deze buis aangeschafte ATI 9250 nog niet op 1680x1050 :(
Vanavond even de Omega drivers proberen...

edit: Omega drivers werken, maar m'n 10m DVI kabel niet :-/

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 158394 op 26-10-2005 08:50]

• Anoniem: 103811
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 158307 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:35:
[...]

Zo. Net eentje besteld :9.

Mocht je zin hebben om volgende week ( ga er even van uit dat de levering vlot verloopt ) richting Nijmegen te trekken dan moet je het even laten weten.
heel erg bedankt, maar is toch wat ver he :)
hopelijk is er toch iemand uit breda (of omg) die hem wil showen :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
Let OP vandaag kost is nog net onder de 500 euries vanaf morgen is de actie voorbij !!!

BadVibes schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:41:
[...]
Waar kan ik dat revisienummer vinden? Op de achterkant?

Om ook te kijken of de mijne backlight bleeding vertoont, heb ik een tijdje naar een met zwart gevuld beeld gekeken (vanuit allerlei hoeken en afstanden). Ik heb helemaal geen donkere of lichte vlekken gezien, het is een egaal (bijna) zwart beeld dat ik zie. Betekend dat dat de mijne geen bleeding heeft? Zijn er nog andere methoden om te testen?
Hier zie je duidelijk wat backlight bleeding precies is.

http://img.photobucket.com/albums/v602/emergence/SDMHS94P_Backlight_Bleeding.jpg

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik heb deze monitor nu sinds half augustus. Erg mooi scherm alleen vanaf het begin al last van bleeding.
Maar nu heb ik sinds een week ook nog een (blauwe) pixel bijna in het midden van mijn scherm die niet meer verkleurt. Dit irriteerd me nog al!

Is dit een geldige rede om bij Dell het scherm op te laten ruilen?
Heb de garantiebepaling door gelezen maar die is niet echt duidelijk.

[Voor 4% gewijzigd door GoEV6 op 25-10-2005 17:49]

Het kan blijkbaar ook zonder bleeding.
Dat lijkt me al reden genoeg om te zorgen dat je een 100% o.k. exemplaar krijgt.
je betaald toch niet voor een halfbakken monitor.

• andreict
Vandaag even het scherm besteld alleen nu zag ik een klein zorg puntje

er staat op de site:

Bespaar nu tot 30% op geselecteerde Dell Flat Panel Monitoren!
- € 210,27
Vervalt dinsdag 25 oktober 2005 Details bekijken

Ik heb dus net besteld heb ik dan nog die korting? :?

staat toch op de eindpagina?
als daar 490 staat is dat het bedrag wat je moet betalen.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 15:36
andreict schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:49:
Vandaag even het scherm besteld alleen nu zag ik een klein zorg puntje

er staat op de site:

Bespaar nu tot 30% op geselecteerde Dell Flat Panel Monitoren!
- € 210,27
Vervalt dinsdag 25 oktober 2005 Details bekijken

Ik heb dus net besteld heb ik dan nog die korting? :?
Je hebt nog besteld voordat de korting verviel. Dell zou jou dus gewoon de 30% korting moeten geven. Als het goed is krijg je morgen een orderbevestiging met betaalinstructies (ik heb meteen na het bestellen betaald in de hoop mijn monitor sneller te ontvangen) Hierop zal denk ik gewoon het bedrag met korting staan.

• andreict
Anoniem: 2044 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:
staat toch op de eindpagina?
als daar 490 staat is dat het bedrag wat je moet betalen.
yep dat staat er , maar er staat ook bij dat typ fouten enzo niet te verhalen zijn op hun
Mythrill schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:20:
[...]

Je hebt nog besteld voordat de korting verviel. Dell zou jou dus gewoon de 30% korting moeten geven. Als het goed is krijg je morgen een orderbevestiging met betaalinstructies (ik heb meteen na het bestellen betaald in de hoop mijn monitor sneller te ontvangen) Hierop zal denk ik gewoon het bedrag met korting staan.
Ik kreeg meteen een mailtje met betalings instructies en heb ook meteen betaald. Ik denk dat hij in de loop van volgende week ook wel zou komen het scherm :)

waar ik ook nog benieuw naar ben is of ik nog een bericht krijg van dat ik betaald heb.

8)7 dit stond int mailtje

Het tweede nummer is uw ordernummer. Wij zullen u na verwerking van uw betaling, laten weten wat uw ordernummer is. Met behulp van dit ordernummer en het bijkomende klantnummer kunt u de status van uw bestelling online controleren in uw Mijn Account. Indien bij de verwerking van uw betaling en/of bestelling vertraging optreedt, nemen wij contact met u op. In dat geval onstaat uiteraard ook een vertraging in het aanleveren van het ordernummer.

Zie de Veelgestelde vragen voor de juiste webadressen.

dus de laatste vraag is al beantwoord!

is er iemand die weet hoelang het duurt voordat je bericht krijgt dat je betaald hebt? (overgemaakt via postbank.nl)

[Voor 33% gewijzigd door andreict op 26-10-2005 15:12]

ik heb met cc betaald.... kreeg niet echt een ''betalingsbewijs''.... wel een bericht dat de monitor verzonden werd.
Gaat heel snel als je eenmaal betaald hebt.
De tracking en de info is wel o.k. vind ik bij dell..

oh voor de gene die quake4 widescreen willen spelen:
If you want to play Quake 4 in widescreen copy the below code to a text file and name it autoexec.cfg put the file in your quake 4 q4base folder.

code:
1
2
3
4
5
6
seta com_allowconsole "1"
seta r_customheight "1050"
seta r_customwidth "1680"
seta r_mode "-1"
seta r_aspectratio "2"
seta g_fov "110"

• MonkeySandwich
Ik vind het ordersysteem van Dell wel slecht, ik heb maandag middag besteld en mijn order kan ik nog steeds niet opzoeken :o . Beetje jammer imo.

Anoniem: 119691

Monitor gekocht n.a.v. review op Anandtech. Pixel-perfect ontvangen, maar met rare lijntjes links in beeld, interferentie-achtig. Alles wat kon storen weg gehaald, geen verbetering. Dell gebeld, erover verteld en in overleg werd besloten om mij gewoon maar een nieuwe te sturen. Had hem binnen 10 dagen, ook pixel-perfect. Het rare is dat die vertekening (een soort van lijntjesspel dat van boven naar beneden loopt) ook bij deze monitor aanwezig was. Ik stoor me er niet aan, het valt mee. Mooi beeld, ik ben tevreden. World of Warcraft zier er fantastisch uit.

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 13:47
De 17e de 2005FPW besteld en betaald via giro overshrijving, vandaag de 27e het scherm binnen. Tot nu toe geen dode pixels. Ook Assembled in UK, revision A02.

Prachtig scherm :P

• Hoedje
  • Laatst online: 01-04 12:48

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 119691 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:39:
Monitor gekocht n.a.v. review op Anandtech. Pixel-perfect ontvangen, maar met rare lijntjes links in beeld, interferentie-achtig. Alles wat kon storen weg gehaald, geen verbetering. Dell gebeld, erover verteld en in overleg werd besloten om mij gewoon maar een nieuwe te sturen. Had hem binnen 10 dagen, ook pixel-perfect. Het rare is dat die vertekening (een soort van lijntjesspel dat van boven naar beneden loopt) ook bij deze monitor aanwezig was. Ik stoor me er niet aan, het valt mee. Mooi beeld, ik ben tevreden. World of Warcraft zier er fantastisch uit.
Heb je hem via VGA of DVI aangesloten? Wat voor grafische kaart heb je?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Niet online
Anoniem: 103811 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:16:
[...]

heel erg bedankt, maar is toch wat ver he :)
hopelijk is er toch iemand uit breda (of omg) die hem wil showen :)
echt niemand ???

Blijkbaar niet...
K zit in heerhugowaard... mag je ook heen komen.

Maar geloof me.... als je een goed exemplaar ontvangt zoals die van mij...
krijg je geen spijt!!!!! ghosting is iets wat ik niet kan vinden bij deze monitor :)

• MonkeySandwich
Verwachte leverdatum 3-11-'05 8)

Anoniem: 153488

Eindhoven misschien (als je er toevallig een keer langskomt)?

Hoedje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:19:
[...]

Heb je hem via VGA of DVI aangesloten? Wat voor grafische kaart heb je?
Aangesloten via de bijgeleverde DVI kabel op een 6800 GT. Toen ik de helpdesk aan de lijn had heb ik het ook even geprobeerd met een VGA kabel (bij gebrek aan een andere DVI kabel), maar de lijntjes bleven. Toen ik de vervangende monitor kreeg, DVI kabels geswitched, precies hetzelfde. Rare boel, maar goed. Het valt praktisch alleen maar op bij bepaalde kleuren. In-game zie ik er amper iets van, tenzij ik er met mijn neus op ga zitten.

• Beltzer
  • Laatst online: 05-03 10:08
Maandagavond rond 23 uur besteld en gisteren voor 1 uur binnen.
Erg netjes moet ik zeggen.

Geen kapotte pixels of wat dan ook.

wat ik wel merk is dat het scherm lings bovenin en rechts onder een klein beetje last van bleeding heeft.
het lijkt wel of er continue iets tegen het scherm gedrukt wordt.

Dell maar eens bellen of dit normaal is.

Het is verder niet hinderlijk ofzo. maar je wilt je scherm toch echt helemaal perfect hebben :)

Anoniem: 158307

Beltzer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:42:
Maandagavond rond 23 uur besteld en gisteren voor 1 uur binnen.
Erg netjes moet ik zeggen.

Geen kapotte pixels of wat dan ook.

wat ik wel merk is dat het scherm lings bovenin en rechts onder een klein beetje last van bleeding heeft.
het lijkt wel of er continue iets tegen het scherm gedrukt wordt.

Dell maar eens bellen of dit normaal is.

Het is verder niet hinderlijk ofzo. maar je wilt je scherm toch echt helemaal perfect hebben :)
Klinkt goed.

Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld, en kreeg net bericht van Dell dat hij vandaag naar UPS is verstuurd. :Y)
Heb je enig inzicht in het tijdsschema mbt UPS?
( of ik hem misschien vandaag nog kan verwachten ;) )

• Niet online
Anoniem: 153488 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:54:
[...]

Eindhoven misschien (als je er toevallig een keer langskomt)?
das idd al wat dichterbij.
Zal wel eens kijken of ik er binnekort in de beurt ben.
Eerst weer even wachten tot er weer een actie bij dell is.
Nu heb ik het geld en is de actie niet meer, maarja ik ga geen 700 voor de 20" betalen.
Dus maar even wachten (heb ik meer tijd om te kijken hoe vet hij is :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 07:31
Mooi scherm. Weet iemand of deze werkt met de (ietwat oude) videokaart Matrox G450 (dual head)?

• MonkeySandwich
Anoniem: 158307 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:59:
[...]

Klinkt goed.

Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld, en kreeg net bericht van Dell dat hij vandaag naar UPS is verstuurd. :Y)
Heb je enig inzicht in het tijdsschema mbt UPS?
( of ik hem misschien vandaag nog kan verwachten ;) )
Ook die van mij is vandaag verstuurd :*)

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Even een vraagje:

Als het scherm uit staat, dan geven de USB poorten wel nog stroom. Mijn iPod kan ik eraan hangen, en die gaat dan opladen. Alleen gaat dat opladen echt belachelijk langszaam. Dus weet iemand of er uberhaupt stroom op hoort te staan? En weet iemand of dat dus echt heel weinig is? Of dat er misschien iets mis is? Of eigenlijk nog belangrijker, heeft iemand een truukje waardoor de USB poorten wel veel stroom geven? Ik wil namelijk het liefst mijn computer s'nachts uit hebben, maar wel de iPod opladen... (nu kan ik natuurlijk een powered USB hub kopen, of een stroomadapter, maar volgens mij moet het ook "goed" kunnen met het scherm).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 101049

ik heb een nieuwe monitor aangevraagd, is het normaal dat dell eerst de nieuwe monitor afleverd en een volgende keer de 'oude' monitor terug ophaald?

• _Arthur
  • Laatst online: 31-03 12:21
Anoniem: 101049 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:54:
ik heb een nieuwe monitor aangevraagd, is het normaal dat dell eerst de nieuwe monitor afleverd en een volgende keer de 'oude' monitor terug ophaald?
Ja.

(-ALS- ze de oude uberhaupt nog op komen halen).

Ik heb betaald met een creditcard...
Heb de monitor inmiddels al een week,.. maar het is nog niet afgeschreven
Iemand een idee hoe lang dat duurt?
>:)

• Niet online
Anoniem: 2044 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:53:
Ik heb betaald met een creditcard...
Heb de monitor inmiddels al een week,.. maar het is nog niet afgeschreven
Iemand een idee hoe lang dat duurt?
>:)
mijn credit card word altijd aan het einde van de maand afgeschreven.

Iemand enig idee waarom de UPS Tracking service niet werkt?

Tenminste ik krijg geen resultante via de door Dell ge-mailde link dmv een 'Reference Number'.
En wanneer ik handmatig wil zoeken dan zou ik niet weten alwaar het 'Tracking Number' te vinden..

Als het goed is wordt hij morgen geleverd, maar het zou prettig zijn als ik zeker wist dat ik vandaag dit pand met een gerust hart kan verlaten ;)

• MaNDaRK
Het duurd altijd even voordat het tracking nummer in het systeem wordt opgenomen. Het pakket moet eerst nog even gescanned worden op een punt ;)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-10-2022
Anoniem: 119691 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:05:
[...]

Aangesloten via de bijgeleverde DVI kabel op een 6800 GT. Toen ik de helpdesk aan de lijn had heb ik het ook even geprobeerd met een VGA kabel (bij gebrek aan een andere DVI kabel), maar de lijntjes bleven. Toen ik de vervangende monitor kreeg, DVI kabels geswitched, precies hetzelfde. Rare boel, maar goed. Het valt praktisch alleen maar op bij bepaalde kleuren. In-game zie ik er amper iets van, tenzij ik er met mijn neus op ga zitten.
Ik heb ook last van die lijntjes, ik zie het vrij goed met deze wallpaper.

Ik heb tot nu toe alleen maar de kabel van dell kunnen gebruiken (dvi), ik wil wel graag nog eens met een goede afgeschermde dvi kabel testen.

Ik heb trouwens mijn monitor op een ongeaard stopcontact aangesloten, misschien dat het daarvan komt?

MaNDaRK schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:12:
Het duurd altijd even voordat het tracking nummer in het systeem wordt opgenomen. Het pakket moet eerst nog even gescanned worden op een punt ;)
Ah, da's op zich helder.
Alleen zou dat al niet gebeurt moeten zijn; een dag voor de geplande levering?

ik weet het, ik weet het, beetje gespannen. B)

• MaNDaRK
Anoniem: 158307 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:22:
[...]

Ah, da's op zich helder.
Alleen zou dat al niet gebeurt moeten zijn; een dag voor de geplande levering?

ik weet het, ik weet het, beetje gespannen. B)
Dit was bij mij wel zo ;) dus geduld! :D

• andreict
Anoniem: 158307 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:03:
Iemand enig idee waarom de UPS Tracking service niet werkt?

Tenminste ik krijg geen resultante via de door Dell ge-mailde link dmv een 'Reference Number'.
En wanneer ik handmatig wil zoeken dan zou ik niet weten alwaar het 'Tracking Number' te vinden..

Als het goed is wordt hij morgen geleverd, maar het zou prettig zijn als ik zeker wist dat ik vandaag dit pand met een gerust hart kan verlaten ;)
waar staat HET nummer waarmee je kan zoeken op de ups site?

ik heb alleen nummers waarmee ik op de site van dell kan kijken :?

• BadVibes
Falconey schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:22:
[...]
Ik heb trouwens mijn monitor op een ongeaard stopcontact aangesloten, misschien dat het daarvan komt?
Ik heb alles ook ongeaard en met standaard Dell DVI aangesloten maar heb een strak beeld, geen strepen of andere rare dingen.

Anoniem: 109556

Heb de prijzen van het scherm niet gevolgd, maar is 736,61euro een redelijke prijs?

Anoniem: 101049

Anoniem: 109556 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:03:
Heb de prijzen van het scherm niet gevolgd, maar is 736,61euro een redelijke prijs?
nopes zeker niet, dit is de 'duurste prijs' normaal kan het voor een 500-550€

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 109556 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:03:
Het is flink wat meer dan wat ik ervoor betaald heb (ik kreeg 30% korting destijds) maar toch, 740 euro voor een 20" Widescreen is geen slechte prijs imho. Mocht het zo zijn dat je er 2 wil hebben dan zou ik zeker eens kijken bij Dell of er niet een korting te regelen is :).
Anoniem: 101049 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:54:
Dat hebben ze bij mij nu ook gedaan (eerste 2 keren werden ze direct omgeruild, kwam er ook een naamloos busje langs). Nu kwam UPS een nieuwe afgooien en zijn al 3x langsgeweest om de oude op te halen (toen ik er niet was, fiets je naar je werk, bent de straat nog niet uit of het UPS-busje komt eraan, tja, bel dan eerst voor een afspraak).
vreemde is dat ik ten eerste niets van Dell heb gehoord voor wat betreft het omruilen van deze monitor en 2 ook niets van UPS heb gehoord om de oude op te halen. Hoe ze dit nu willen doen weet ik niet, maar imho is het niet echt handig.

MaNDaRK schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:
[...]

Dit was bij mij wel zo ;) dus geduld! :D
Woei!

Beetje geduld hebben wordt inderdaad beloond :Y).
Vanmorgen stond ineens op de UPS-tracker dat hij verstuurd was, en zojuist heb dit platte beest in m'n handjes mogen nemen.

Jammer dat ik 'em vanavond pas kan testen.... :'(
Maargoed, dat beetje extra geduld kan er ook nog wel bij ;)

Zal dan ook, na het nodige testwerk, mijn ervaringen even kenbaar maken

• GoEV6
Ik heb gister maar met Dell gebelt over mijn scherm. Heb last van blacklight bleeding en een kapotte pixel. Heb gister om kwart voor vijf gebeld en vandaag stond UPC al op de stoep met een nieuw scherm (was alleen helaas niet thuis).

Hopen dat het scherm dat ik morgen heb wel goed is.

• MonkeySandwich
GRRRRRRRR!!!! :( :( :( :( |:(
Vandaag zou mijn pakketje eigenlijk binnenkomen maar nu ligt mijn scherm bij UPS in Apeldoorn en de stekker bij UPS in Utrecht (of andersom). Nu wacht Apeldoorn op het pakketje uit Utrecht :'( . Met een beetje pech dus weer 2 dagen vertraging. (+ dat er de komende dagen overdag niemand thuis is).

uh oh.. dat word ophalen,. of dell bellen voor een nieuwe afspraak...
Beter is om dell meteen te bellen dat leveren op die datum geen zin heeft.

toch snap ik ik dat backlight bleeding niet helemaal.
Ik dacht dat mijn scherm perfect was...
maar toch,.. als ik m lang gebruik (film kijken) dan zie ik toch heel vaag dat de hoeken links en rechtsonder... ietsje meer verlicht zijn dan de rest v/h scherm.
Het stoort me eigenlijk niet eigenlijk.. alleen als ik een hele donkere film kijk dan zie je het een beetje.
Zijn er ook compleet backlight bleedingloze schermen? Of zal ik nu blij zijn dat t meevalt?

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 13:01
Er bestaan monitoren zonder backlight bleeding, maar zolang je geen last hebt van de bleeding die je hebt kan je toch gewoon tevreden zijn met je monitor?

• McRubz
  • Niet online
Nu we toch een beetje off-topic bezig zijn over die leveringen van Dell, even iets anders:

• Hebben jullie bij het afspelen van een film ook twee zwarte balken? Of rekken jullie het beeld iets uit? Het lijkt namelijk dat als ik het beeld geheel vullend krijg, je ook minder last hebt van bleeding.

• Verder kijk ik ook met een wintv 150pvr tv op dit scherm. Sommige programma's worden breedbeeld uitgezonden. Als ik wintv2000 dan op full-screen zet, heb ik als het ware 4 zwarte balken. Twee aan de zijkant omdat die er standaard al staan bij 4:3 uitzendingen, en twee boven en onder omdat er twee zwarte balken in de mpeg2-stream lijken te zitten. Een gewone tv kan dit aan passen en het beeld gewoon vullend weergeven. Hoe doe ik dat op de pc?

• TERW_DAN
  • Niet online
McRubz schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:12:
Nu we toch een beetje off-topic bezig zijn over die leveringen van Dell, even iets anders:

• Hebben jullie bij het afspelen van een film ook twee zwarte balken? Of rekken jullie het beeld iets uit? Het lijkt namelijk dat als ik het beeld geheel vullend krijg, je ook minder last hebt van bleeding.
Ligt aan de film, ik kan de meeste speelfilms die ik op 16:9 formaat heb bijna fullscreen afspelen (het blijft een 16:10 monitor natuurlijk). Als ik TV kijk met mijn AIW dan heb ik gewoon twee zwarte balken aan de zijkant omdat ik alles in 4:3 ontvang.

• GoEV6
Is het eigenlijk gewoon mogelijk om twee computer aan te sluiten op deze monitor, ééntje op de D-sub em ééntje op de Dvi-d? En het gaat mij er dan om om ze appart van elkaar te gebruiken.

Bijvoorbeeld je hebt een laptop en die wil je zo af en toe als extra pc aansluiten op je scherm.
Modbreak:Staat gewoon in de specs van het scherm. Een 'grote topic' is geen reden om niet zelf moeite te doen voor je post :o

[Voor 20% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 11:42]

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

GoEV6 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:21:
Is het eigenlijk gewoon mogelijk om twee computer aan te sluiten op deze monitor, ééntje op de D-sub em ééntje op de Dvi-d? En het gaat mij er dan om om ze appart van elkaar te gebruiken.

Bijvoorbeeld je hebt een laptop en die wil je zo af en toe als extra pc aansluiten op je scherm.
Ja hoor, geen enkel probleem. Je kunt makkelijk van ingang switchen met een knop op de voorzijde van de monitor. Als je nog meer PC's hebt, zou je bijvoorbeeld ook nog de Composite en S-Video ingangen kunnen gebruiken. Dan heb je vier ingangsmogelijkheden (de beeldkwaliteit zal overigens bij Composite en S-video lang niet zo goed zijn, maar het kan tenminste).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• GoEV6
Spotmatic schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:38:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem. Je kunt makkelijk van ingang switchen met een knop op de voorzijde van de monitor. Als je nog meer PC's hebt, zou je bijvoorbeeld ook nog de Composite en S-Video ingangen kunnen gebruiken. Dan heb je vier ingangsmogelijkheden (de beeldkwaliteit zal overigens bij Composite en S-video lang niet zo goed zijn, maar het kan tenminste).
Handig zeg!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Inderdaad; ik gebruik de mogelijkheid dan ook zelf. De VGA aansluiting voor mijn server, de DVI aansluiting voor mijn normale bak en aan de composite aansluiting heb ik een goedkope DVD speler gehangen (om mijn gebrande DVD's op te controleren).

Falconey schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:22:
[...]

Ik heb ook last van die lijntjes, ik zie het vrij goed met deze wallpaper.

Ik heb tot nu toe alleen maar de kabel van dell kunnen gebruiken (dvi), ik wil wel graag nog eens met een goede afgeschermde dvi kabel testen.

Ja, inderdaad. Met die wallpaper zie je het duidelijk, lijntjes. Mijn monitor is overigens ook aangesloten op een ongeaard stopcontact. BadVibes schreef hierover:
BadVibes schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

Ik heb alles ook ongeaard en met standaard Dell DVI aangesloten maar heb een strak beeld, geen strepen of andere rare dingen.
Wat een geluk.

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 01:14

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Mijne is binnen, geen dode pixels, geen bleeding, niks.. ikke is heel erg happie!! :)

Edit: GoT lezen in Pivot mode roeleert trouwens!! :7

[Voor 27% gewijzigd door lordofthelints op 02-11-2005 12:35]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• GoEV6
Vandaag is mijn scherm omgeruild maar dit scherm is ook niet alles.........

Een heel stuk minder last van bleeding, daar ben ik opzich wel tevreden over, maar er zit een donker vlekje op het beeld wat niet weg gaar. Het lijkt wel een beschadiging of zo.
Ook heeft het scherm een dode pixel. Morgen maar weer bellen :(

Anoniem: 159209

Ik heb dit scherm ook sinds korts. Ik heb alleen een probleempje. Ik werk vaak in word en het valt mij op dat bepaalde letters dikker zijn dan ze horen te zijn de ene letter lijkt wel vet gedrukt en de ander ziet er wel normaal uit. Ik heb eens even lopen rommelen met mijn scherm en ik ben er achter gekomen dat als ik mijn resolutie een stuk later zet op "1280x1024" mijn letters wel normaal zijn. Ik draai normaal op 1600 of hoger wat een normale resolutie is voor dit scherm. Zijn er meer mensen die dit hebben laat het me weten ik ben benieuwt !

Verder Schitterend beeldscherm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 159209 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:31:
Ik heb dit scherm ook sinds korts. Ik heb alleen een probleempje. Ik werk vaak in word en het valt mij op dat bepaalde letters dikker zijn dan ze horen te zijn de ene letter lijkt wel vet gedrukt en de ander ziet er wel normaal uit. Ik heb eens even lopen rommelen met mijn scherm en ik ben er achter gekomen dat als ik mijn resolutie een stuk later zet op "1280x1024" mijn letters wel normaal zijn. Ik draai normaal op 1600 of hoger wat een normale resolutie is voor dit scherm. Zijn er meer mensen die dit hebben laat het me weten ik ben benieuwt !

Heb je de zoom-instellingen van Word wel op 100% staan? Alles beneden 100% zal namelijk niet echt lekker weergegeven worden. Dat heeft met je 2005FPW niets te maken, maar wel met Word.

• MonkeySandwich
Jeej, die van mij is ook eindelijk afgeleverd. Helaas zit ik nog wel even op shoolvandaag dus vanavond kan hij pas uit de doos en eens aan een flinke gebruikerstest onderworpen worden.

Spotmatic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:59:
[...]

Heb je de zoom-instellingen van Word wel op 100% staan? Alles beneden 100% zal namelijk niet echt lekker weergegeven worden. Dat heeft met je 2005FPW niets te maken, maar wel met Word.
Yep de zoom instellingen staan gewoon goed.

• andreict
OK heb vandaag het schermpje binnen gekregen!

Helemaal top, bleeding wat is dat :? (dus helemaal geen last van gelukkig)

• BadVibes
andreict schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:22:

Er wordt eerder in dit topic gesproken over lijnen op het scherm. Wil je dat eens checken, er wordt een background gegeven welke je eerst even moet installeren/downloaden.

• MaNDaRK
andreict schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:22:

Lees de draad voordat je blaat:
Anoniem: 2044 in "Het grote Dell 2005FPW topic deel 3"

• BadVibes
lol, andreict bedoelt dat ie niks van bleeding weet omdat z'n scherm er geen last van heeft. Ik vrees dat je het verkeerd gelezen hebt.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 11:29

EquiNox

Speed plz.

Scherm is om 12:43 gearriveerd bij me thuis. Als ik straks thuiskom ben ik benieuwd hoe het eruit ziet :D

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 11:29

EquiNox

Speed plz.

Anoniem: 159209 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:31:

Toevallig ClearType aan staan?

• andreict
BadVibes schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:16:
lol, andreict bedoelt dat ie niks van bleeding weet omdat z'n scherm er geen last van heeft. Ik vrees dat je het verkeerd gelezen hebt.
yep, begrijpent lezen :)..

heb met nokia tester enzovoorts wat dingen getest maar ik kan niets zien wat duidt op bleeding en/of dode/luie pixels

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 159209 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:09:
[...]

Yep de zoom instellingen staan gewoon goed.
Maak gewoon even een screendump van het gedeelte waar het probleem zich manifesteert. Als jij dit probleem hebt, dan zien wij dat zeker ook vanaf een screendump.

• GoEV6
Spotmatic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:02:
[...]

Maak gewoon even een screendump van het gedeelte waar het probleem zich manifesteert. Als jij dit probleem hebt, dan zien wij dat zeker ook vanaf een screendump.
Als het een 'vervorming' is door het scherm zien wij er niks van. Of je moet even langs gaan om de screendump te gaan bekijken :Y)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

GoEV6 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:32:
[...]

Als het een 'vervorming' is door het scherm zien wij er niks van. Of je moet even langs gaan om de screendump te gaan bekijken :Y)
En dat is precies mijn bedoeling :7, als we het hier niet kunnen zien aan de screendump, dan ligt het zeker aan het scherm. Ik wil uitsluiten dat het aan Word of aan het gebruikte lettertype ligt (sommige lettertypen zien er bij bepaalde grootten op het scherm echt niet uit).

• MaNDaRK
andreict schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:59:
[...]

yep, begrijpent lezen :)..

heb met nokia tester enzovoorts wat dingen getest maar ik kan niets zien wat duidt op bleeding en/of dode/luie pixels
Sorry :P

Dacht dat je je afvroeg wat bleeding was ;) terwijl het toch duidelijk is uitgelegd in deze draad :)

• MonkeySandwich
Ik ben me scherm nu aan het testen echt :9~ Ik heb geen dode pixxels en weinig bleeding. Alleen als het scher helemaal swart is zie je een paarse gloed.
Maar nu heb ik een vaag probleem. Ik wil namelijk even een dvdtje testen en nou lijkt het wel of deze in 256 kleuren worden afgspeeld. Maakt niet uit welke dvd en het is ook monitor onafhankelijk.

Ik heb al 3 verschillende mediaplayers geprobeerd.
ffdshow voor extra codecs

Maar het heeft allemaal geen zin gehad.

• MaNDaRK
Misschien staat je monitor wel op 256 kleuren?

En voor DVD's heb je onder Windows XP geen codecs nodig :)

Of heb je het over DiVX / XViD?

• MonkeySandwich
MaNDaRK schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:54:
Misschien staat je monitor wel op 256 kleuren?

En voor DVD's heb je onder Windows XP geen codecs nodig :)

Of heb je het over DiVX / XViD?
Nee, hij staat netjes op 32 bit ingesteld.
Ook bij DivX/XViD heb ik er last van.

[Voor 8% gewijzigd door MonkeySandwich op 03-11-2005 19:10]

probeer eens windvd of powerdvd....

• MonkeySandwich
Problem solved, Het lag aan me videokaart driver.

gebruik je hardware ondersteuning voor je dvd playback?

• MonkeySandwich
Hardware acceleration staat ingeschapeld in PowerDVD.
Net even een dvd zitten kijken (Reign of Fire) en als je er niet recht voor zit heb je al heel snel last van meer bleeding. Vooral met de donkere stukken zie je dan paarsige waas. Voor de rest vind ik het echt een top scherm en ik ga ook niet bij Dell klagen, voor hetzelfde geld ga ik er alleen maar op achter uit.

[Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 03-11-2005 21:12]

Het is niet te zien op een screenshot het ligt dus idd aan het beeld zelf.

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 159209 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:42:
Het is niet te zien op een screenshot het ligt dus idd aan het beeld zelf.
Dan ligt het idd aan de monitor.
Heb je het ding via DVI of DSUB aangesloten? En je draait ook op 1680*1050 en niet op 1600*1050 oid?

Mythrill schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:09:
Hardware acceleration staat ingeschapeld in PowerDVD.
Net even een dvd zitten kijken (Reign of Fire) en als je er niet recht voor zit heb je al heel snel last van meer bleeding. Vooral met de donkere stukken zie je dan paarsige waas. Voor de rest vind ik het echt een top scherm en ik ga ook niet bij Dell klagen, voor hetzelfde geld ga ik er alleen maar op achter uit.
En als je hardware acc. uitzet..
bij mij is dvd playback vele malen beroerder als ik hardware ondersteuning gebruik.
dat resulteerd in: verkeerde kleuren en een verkeerde scherpte van het beeld.
Gewoon powerdvd zelf het werk laten doen.

edit: enne heb je niet gewoon last van de spiegeling?
als je er niet recht voor zit is het altijd wat minder..
Ikzelf zie kleurverschil als ik er scheef voor zit.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 04-11-2005 19:45]

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 17:45

Arioch

<geek>

Kan iemand me met zekerheid vertellen of ik op dit scherm een dual link dvi-d kabel kan gebruiken?
Als ik de GoT FAQ (tm) er bij neem lijkt het alsof de gebruikte aansluiting ergens tussen dual en single link zit :?

Ik zie het niet zo erg zitten om € 50 uit te geven aan een kabeltje om er dan achter te komen dat ik net het verkeerde type besteld heb...

http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Arioch schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:16:
Kan iemand me met zekerheid vertellen of ik op dit scherm een dual link dvi-d kabel kan gebruiken?
Als ik de GoT FAQ (tm) er bij neem lijkt het alsof de gebruikte aansluiting ergens tussen dual en single link zit :?

Ik zie het niet zo erg zitten om € 50 uit te geven aan een kabeltje om er dan achter te komen dat ik net het verkeerde type besteld heb...

[afbeelding]
Je weet dat er gewoon een kabel bijgeleverd wordt?

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 17:45

Arioch

<geek>

Yep, die was er bij geleverd.
Maar ik heb mijn rack (don't ask ;)) verplaatst en nu is mijn monitorkabel te kort. Vandaar dat ik even om raad vraag voor ik een verkeerde bestelling plaats.

[Voor 3% gewijzigd door Arioch op 08-11-2005 00:52]

• n-i-x
  • Laatst online: 25-03 13:01
Arioch schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:16:

[afbeelding]
Volgens mij klopt dat plaatje uit de FAQ niet...
Als je hier kijkt, dan zie je dat dat wat in de FAQ als DVI singel link staat aangegeven eigenlijk DVI-A is, en waarschijnlijk heb je nu een DVI-D single link
Iets anders dan een DVI-D single-link kabel is weggegooid geld, omdat het analoog werkt(Bij DVI-A), of omdat er extra verbindingen zijn die je toch niet gebruikt(bij DVI-I en bij dual-link kabels).
Tot en met 1920x1200 kan je namelijk met single-link doen.

DVI-I kabels zijn al helemaal verwarrend aangezien veel winkels DVI-A -> D-sub kabels gewoon DVI-I kabels noemen.

[Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 08-11-2005 17:02]

• Niet online
iemand een idee wanneer dell weer met een actie van 30% korting komt ofzo ?
Dan bestel ik hem namelijk gelijk :)

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik denk dat je dan nog een weekje of twee moet wachten. Ze hebben namelijk meestal actie en dan weer geen actie etc.

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:57:
iemand een idee wanneer dell weer met een actie van 30% korting komt ofzo ?
Dan bestel ik hem namelijk gelijk :)
Dan heb je zeker iemand gevonden :o en heb je um goed bekeken 8)
xije op msn

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-03 13:45

Andso

Tabby SCORE!!!

Beetje vreemd ik heb m pc opnieuw geinstalleerd, maar ik heb nu een beetje vaag probleem. Het lijkt wel of de schermen op een lagere vernieuwingsfrequentie werken als eerst.

De schermen geven gewoon aan dat ze op 60hz draaien maar ik wordt werkelijk waar helemaal gek van het kijken naar het beeld en zie bijv ook echt strepen omhoog trekken van onder naar boven.

Ik heb gewoon laatste drivers geinstalleerd van me ati 9800 pro en ook de monitor driver van dell.

Iemand idee of je via andere programma's vernieuwingsfrequenties kan uitlezen of wat probleem kan zijn etc?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Andso schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:50:
Beetje vreemd ik heb m pc opnieuw geinstalleerd, maar ik heb nu een beetje vaag probleem. Het lijkt wel of de schermen op een lagere vernieuwingsfrequentie werken als eerst.

De schermen geven gewoon aan dat ze op 60hz draaien maar ik wordt werkelijk waar helemaal gek van het kijken naar het beeld en zie bijv ook echt strepen omhoog trekken van onder naar boven.

Ik heb gewoon laatste drivers geinstalleerd van me ati 9800 pro en ook de monitor driver van dell.

Iemand idee of je via andere programma's vernieuwingsfrequenties kan uitlezen of wat probleem kan zijn etc?
Die strepen hebben waarschijnlijk met iets anders te maken. Heb je misschien je monitors verplaatst? Heb je de kabels goed aangesloten? Heb je ze met VGA of DVI aangesloten? Heb je al andere of oudere drivers voor je graka geprobeerd? Heb je het in Windows en Games of alleen een van beide?

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Edit grote schaar en Kanip ..................
Hier zijn hier liefhebbers hijs al weg

Voor de rest een Pracht scherm, en geen van de problemen die hier in dit topic vaak genoemd worden.
Gewoon een plaatje, al moet ik wel zeggen je moet er plaats voor hebben.

[Voor 74% gewijzigd door hetnet op 13-11-2005 08:59]

hmmm.. mensen weten dat ie in de aanbieding 496 kost....
dus wachten op een nieuwe aanbieding, en een hele nieuwe krijgen is beter.
425 is een betere prijs voor een 2de hands monitor.

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
ik heb sinds een tijdje al wat een soort van vlekken bovenin mijn monitor, eigenlijk zichtbaar vooral op lichtblauw, primaire kleuren weer niet echt, het is aan de rand linksbovenin en het lijken net een soort verklodders zeg maar, het is een stuk donkerder dan het zou moeten in een onregelmatige vlekkenrand bovenin. als het mij lukt een goede foto te maken ervan zal ik die posten,
maar zijn er mensen die dit ook hebben en wat is de oorzaak hiervan?

edit:
ik ga het morgen op de dag is proberen want het is zo moeilijk te zien dat ik het niet op de foto haast krijg

[Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-11-2005 22:29]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• andreict
duncanvdlinden schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:17:
ik heb sinds een tijdje al wat een soort van vlekken bovenin mijn monitor, eigenlijk zichtbaar vooral op lichtblauw, primaire kleuren weer niet echt, het is aan de rand linksbovenin en het lijken net een soort verklodders zeg maar, het is een stuk donkerder dan het zou moeten in een onregelmatige vlekkenrand bovenin. als het mij lukt een goede foto te maken ervan zal ik die posten,
maar zijn er mensen die dit ook hebben en wat is de oorzaak hiervan?

edit:
ik ga het morgen op de dag is proberen want het is zo moeilijk te zien dat ik het niet op de foto haast krijg
http://img.photobucket.com/albums/v602/emergence/SDMHS94P_Backlight_Bleeding.jpg

zoiets?

Dat heet bleeding :)

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
nee anders:
kijk, http://members.home.nl/duncan/dell/DSC00053.JPG ,

het is niet iets met de backligt, bovenin vooral rechts op het plaatje zie je die plekken.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• BadVibes
Moeilijk te zien maar het lijken donkere vlekken, niet? Dan is het zeker geen bledding. Dat ziet er niet goed uit. Ik zou het scherm retourneren voor een nieuwe.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee