Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.703 views sinds 30-01-2008

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:44:
Zijn er ook mensen die serieus gamen met dit scherm ? Lijkt me best irritant namelijk.
Waarom? Ik vind het namelijk heerlijk (24 inch dell dan).
Ghosting is er zeker ja, maar ik stoor me er niet aan dus valt het me ook amper op. :)

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:13
Metal schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:53:
[...]

Waarom? Ik vind het namelijk heerlijk (24 inch dell dan).
Ghosting is er zeker ja, maar ik stoor me er niet aan dus valt het me ook amper op. :)
Wat voor games speel jij voornamelijk op die monitor. Ik zie dat jij bijna dezelfde videokaart als mij hebt namelijk. En speel je dan ook op Native resolutie.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-03 10:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:44:
Zijn er ook mensen die serieus gamen met dit scherm ? Lijkt me best irritant namelijk.
Nee hoor nix irritant's aan. draai zo'n beetje alles op native. maar wat lager kan draait ook perfect. geen last van ghosting. speel voornamelijk shooters, WOW, race games.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mythrill schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:55:
[...]

Wat voor games speel jij voornamelijk op die monitor. Ik zie dat jij bijna dezelfde videokaart als mij hebt namelijk. En speel je dan ook op Native resolutie.
Ik speel inderdaad altijd op Native resolutie. Ik heb wel pipelines en shaders geopend. 12x6.
Call of duty 2, call of duty 1, San andreas, Flight simulator speel ik zo'n beetje. :)
Het is alleen wel afschuwelijk als een spel geen native ondersteunt zoals Rome total war bijvoorbeeld.
Die gaat maar tot 1280x1024 volgens mij. 1600x1200 is dan nog wel te doen met interpolatie.

Anoniem: 153488

Mythrill schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:47:
[...]

Ligt denk ik meer aan het type games dat je er op speeld.
Geen problemen met de racegame Trackmania Sunrise (en dat gaat erg snel qua beeldwisselingen) op een Radeon 9800 XT en X800 XT hier.
Geen ghosting of andere vervelende dingen. Ik gebruik overigens wel de Omegadrivers, maar heb de default instellingen laten staan bij de drivers. Ga vanmiddag eens UT2004 proberen, en kijken hoe deze reageerd.

Misschien dat ze be de A02 revisie (die van mij is van september 2005) ze ook de reactiesnelheid verbeterd hebben, maar daar ben ik nog niet zoveel info over tegengekomen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 36268 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:59:
[...]
Drivers staan niet op de cd-rom, heb nog even gekeken. Heb je met jouw drivers ook '2005FPW' in je Color Managenment staan? Deze lijkt namelijk het probleem te veroorzaken, en gaat er daarom NU uit bij mij.
Het is wel zo dat de driver versie A00 zijn, en mijn monitoren A02 (september 2005).. maar als dat zoveel uit zou maken had dell daar toch ook wel onderscheid in gemaakt kwa drivers.
Mocht je je drivers met ons willen sharen graag, of heb je ook R86087.EXE toevallig?
Ik heb nog even gekeken, en ik kreeg bij m'n 2005FPW een CD-ROM geleverd, genaamd 'DRIVERS AND USER DOCUMENTATION'. In de root daarvan staan de drivers. Ik heb ze even online gezet, misschien heeft iemand er nog wat aan.

- 2005FPW driver (INF file)
- 2005FPW Color Profile

Ik ben benieuwd of dit verschil maakt...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

xiphoid

I am just me

Zo, hij's heel fijn. Paar maanden terug mijn 2 x 2005fpw's besteld en waren er binnen weekje, no problems .. heel fijn. Mooie dingen en ben er blij mee. Maar ja, ik had al twee monitors, dus na beetje pricewatch zoeken op tnet heb ik bij salland er eentje in voorraad gevonden en die was er nu, ook fijn. Eindelijk 4 monitors online, wreed, overdreven, maar ik ben er wel erg blij mee. Nu kan ik tenminste testen wat ik lekker vind werken en niet, en beetje spelen met mijn setup. Wellicht dat ik de monitoren houd voor enig laptop / mac die er nog aan zitten te komen.

Ik heb slechte ogen, dus deze grote schermen doen me goed, maar ik moet wel even kijken of ik ook dat bleeding heb; daar snap ik weinig van, dus misschien dat ik een keertje iemand hier naar laat kijken.

Hoe dan ook, gister mijn nieuwe kaart erin gestopt en de monitors aangesloten. Toen ik beeld had even getweaked en daarna snel foto gemaakt. Hier is die dan:

left to right:
iiyama 22" crt 2048x1536 (4:3) on pci nvidia fx 5200 256mb dsub @ 85hz
samsung 19" tft 1280x1024 (4:3) on pci nvidia fx 5200 256mb dvi @ 75hz
dell 20,1" tft 1680x1050 (16:10) on agp ati x800 256mb dsub @ 60hz
dell 20,1" tft 1680x1050 (16:10) on agp ati x800 256mb dvi @ 60hz

http://mrfloris.com

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ter info: er is een nieuwe actie voor dit scherm, nu is hij € 490,64 exclusief bezorgkosten.

• Lorien935
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2021
Levertijden zitten weer goed iig, maandag besteld, vrijdag bezorgd.
Geen dooie of luie pixels, widescreen gamen ftw :P

Picture in Picture is ook echt super, alleen jammer dat niet D-SUB in DVI kan, alleen S-Video of Composite is mogelijk. Anders zou ik daar 'native' een liniux shell in kunnen hangen ;)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 07:40
Tot hoe lang duur de 30% aktie?

• Anoniem: 51473
  • Niet online
Ik speel alleen games en ben is gaan zoeken naar reacties qua games en de Dell widescreens. Op http://www.widescreengamingforum.com/screenshots.php zag ik wat screenies van b.v. mijn favo games CS Source en was ERG onder de indruk. Nu heb ik al meerdere schermen gehad en zit nu te denken om de Dell 2005FPW te kopen. Ik was dus teleurgesteld over b.v. de E511S IIYAMA die echt zwaar bagger beeld had en een lichtopbrengt van 0,0 en last van Ghosting ( 16ms ).

Hoe zit het met de Ghosting ? Ik zag een reactie van "Ik stoor me er niet aan" dus het is er wel ? Ik zou me er wel aan storen gezien ik alleen 3D shooters speel.

Ook op de screenie van Doom 3 zie je dat het HEEL erg ver-tekent. Terwijl met Source het er erg goed uitziet.. Mjah, ik twijfel nog een beetje, mischien dat iemand mijn meer wil vertellen qua 3D Shooters op dit scherm ? Eigen ervaringen ? Thanks

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 51473 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:20:
Ik speel alleen games en ben is gaan zoeken naar reacties qua games en de Dell widescreens. Op http://www.widescreengamingforum.com/screenshots.php zag ik wat screenies van b.v. mijn favo games CS Source en was ERG onder de indruk. Nu heb ik al meerdere schermen gehad en zit nu te denken om de Dell 2005FPW te kopen. Ik was dus teleurgesteld over b.v. de E511S IIYAMA die echt zwaar bagger beeld had en een lichtopbrengt van 0,0 en last van Ghosting ( 16ms ).

Hoe zit het met de Ghosting ? Ik zag een reactie van "Ik stoor me er niet aan" dus het is er wel ? Ik zou me er wel aan storen gezien ik alleen 3D shooters speel.

Ook op de screenie van Doom 3 zie je dat het HEEL erg ver-tekent. Terwijl met Source het er erg goed uitziet.. Mjah, ik twijfel nog een beetje, mischien dat iemand mijn meer wil vertellen qua 3D Shooters op dit scherm ? Eigen ervaringen ? Thanks
Zou zeggen, maak eens een afspraak met iemand die een 2005FPW heeft bij jou in de buurt, dan kun je het zelf zien en ervaren. Wat anderen zeggen kun je niet echt opaf gaan vind ik zelf.
Als iemand zou vragen of hij de 2005FWP zou willen bekijken en of spel zou willen proberen, geen probleem hoor.

• Niet online
hetnet schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:34:
[...]

Zou zeggen, maak eens een afspraak met iemand die een 2005FPW heeft bij jou in de buurt, dan kun je het zelf zien en ervaren. Wat anderen zeggen kun je niet echt opaf gaan vind ik zelf.
Als iemand zou vragen of hij de 2005FWP zou willen bekijken en of spel zou willen proberen, geen probleem hoor.
Tjah, dit is het nadeel dat ik niet even naar MyCom kan rijden om het scherm uitgebreid te testen :(

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik ben ook van plan om een Dell Dimension 5150 i.c.m. dit scherm (i.p.v. de E173FP) aan te schaffen. Er geldt echter een meerprijs van € 387,- voor de 2005FPW. Ik ben dus benieuwd of er hier wellicht mensen zijn die telefonisch een order bij Dell hebben geplaatst en zodoende een betere prijs/offerte/deal krijgen aangeboden dan op internet. Mijn dank is groot :)

• Niet online
Zijn er al mensen die hun Ps2 of XBOX aan hebben gesloten ? Hoorde dat het beeld dan niet optimaal was, maar wel een goede oplossing :)

• Lorien935
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2021
Ik ben eindelijk ook trotse eigenaar van een 2005FWP, maar ik loopt tegen wat practische/luxe problemen aan...

Browsen bijvoorbeeld geeft vaak bij sites, tweakers, GoT, nu.nl enz een width van 800 pixels ofzo. Dat vind ik toch wel erg zonde als ik er 1680 tot mijn beschikking heb. Scheelt me ook scrollen etc.

Is er een manier om de stylesheet/table/body-tag te overriden met je eigen settings?
Leuk dat designers er rekening mee houden dat er mensen met een lage res zijn, maar er zijn er ook met een hoge ;)

Thnx

• Hoedje
  • Laatst online: 21:37

Hoedje

Moderator Apple Talk
Lorien schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:53:
Ik ben eindelijk ook trotse eigenaar van een 2005FWP, maar ik loopt tegen wat practische/luxe problemen aan...

Browsen bijvoorbeeld geeft vaak bij sites, tweakers, GoT, nu.nl enz een width van 800 pixels ofzo. Dat vind ik toch wel erg zonde als ik er 1680 tot mijn beschikking heb. Scheelt me ook scrollen etc.

Is er een manier om de stylesheet/table/body-tag te overriden met je eigen settings?
Leuk dat designers er rekening mee houden dat er mensen met een lage res zijn, maar er zijn er ook met een hoge ;)

Thnx
Van stylesheet/table/body-tag weet ik niet zoveel af, maar er zijn wel twee "makkelijke" manieren:

De ene is pivotten en de andere is handmatig de venster breedte aanpassen waardoor je twee vensters naast elkaar kan openenen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• niels88
  • Niet online
Bespaar nu tot 30% op geselecteerde Dell Flat Panel Monitoren!
Vervalt dinsdag 25 oktober 2005

• hetnet
Lekkie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:59:
Ik ben ook van plan om een Dell Dimension 5150 i.c.m. dit scherm (i.p.v. de E173FP) aan te schaffen. Er geldt echter een meerprijs van € 387,- voor de 2005FPW. Ik ben dus benieuwd of er hier wellicht mensen zijn die telefonisch een order bij Dell hebben geplaatst en zodoende een betere prijs/offerte/deal krijgen aangeboden dan op internet. Mijn dank is groot :)
En wat kost de E173FP bij dell ?
Wie weet kun je iemand vinden die je E173FP van je wil kopen.
En kun je de 2005FPW zelf bestellen met de 30 % korting.
Dan heb je toch misschien wat meer korting.
Of het verschil delen, dat is ook een optie.

[Voor 4% gewijzigd door hetnet op 09-10-2005 19:49]

• xiphoid
  • Laatst online: 14-12-2022

xiphoid

I am just me

Anoniem: 51473 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:20:

Thanks
Ik heb helemaal geen last van ghosting hoor. Het valt me niet op en het gaat prima in hl2, dod:s, cs:s, doom3, far cry, etc.

http://mrfloris.com

Anoniem: 151413

zijn er mensen die waardebonnen hebben voorde 2005fwp? Zo ja, mail ze dan alsjeblieft naar mij, want het scheelt weer een hoop geld voor mij...

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 151413 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:35:
zijn er mensen die waardebonnen hebben voorde 2005fwp? Zo ja, mail ze dan alsjeblieft naar mij, want het scheelt weer een hoop geld voor mij...
Het ding niet kopen scheelt nog meer geld.

En ik denk dat de mensen die waardebonnen dan vast en zeker zelf willen gebruiken.

• RelaXXinG
  • Laatst online: 10-03 01:16
RelaXXinG schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:51:
Ik heb inmiddels het 2e scherm van dit type aangesloten en weer een hoop backlightbleeding..
Dat wordt weer bellen.. :O :/
2 weken later, dell zou mij nog terugbellen. Dat is vandaag gebeurd.
Een of andere dienst van Dell heeft het probleem 'onderzocht', het zou bij de volgende revisie niet worden verholpen en zou hetzelfde zijn als het risico met kapotte pixels.
Lekker dan. :/ Kreeg nog heel vriendelijk het adres voor klachten customer care, maar of dat nou gaat helpen.. Dan maar open schroeven en zelf het probleem verhelpen?

Anoniem: 151413

_Arthur schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

Het ding niet kopen scheelt nog meer geld.

En ik denk dat de mensen die waardebonnen dan vast en zeker zelf willen gebruiken.
dat hoeft niet, want sommige mensen in deze topic hebben al een 2005fwp en hoeven er niet nog 1.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RelaXXinG schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
2 weken later, dell zou mij nog terugbellen. Dat is vandaag gebeurd.
Een of andere dienst van Dell heeft het probleem 'onderzocht', het zou bij de volgende revisie niet worden verholpen en zou hetzelfde zijn als het risico met kapotte pixels.
Lekker dan. :/ Kreeg nog heel vriendelijk het adres voor klachten customer care, maar of dat nou gaat helpen.. Dan maar open schroeven en zelf het probleem verhelpen?
Slechte reactie van Dell en imho is bleeding erg goed te verhelpen, mits de panels maar goed worden opgehangen in het frame. Maar mijn 2005FPW is een erg fijn scherm, ook al heb ik nog een klein beetje last van bleeding.

Anoniem: 77615

Gister ook maar eens overstag gegaan (duurde ook niet lang :D ) Morgen geld overmaken als het meezit ivm salaris, en mijn tweakvriendelijke vriendin schiet hem voor :D :D Als hij binnen is breng ik jullie op de hoogte van evt bleeding en/of dooie/luie pixels. Of beter het ontbreken ervan (optimist)

Anoniem: 56386

Nu zit ik er echt aan te twijfelen om zo een beeldscherm te kopen alleen zou ik het graag een keer in actie willen zien voordat ik het koop. Is er iemand in de regio Rotterdam/ Zuid-holland waar ik is een keer ff langs kan komen om het ff in actie te zien? Het gaat mij voornamelijk om goed games te kunnen spelen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 10-10-2005 23:02]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 56386 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:02:
Nu zit ik er echt aan te twijfelen om zo een beeldscherm te kopen alleen zou ik het graag een keer in actie willen zien voordat ik het koop. Is er iemand in de regio Rotterdam/ Zuid-holland waar ik is een keer ff langs kan komen om het ff in actie te zien? Het gaat mij voornamelijk om goed games te kunnen spelen.
Ik ben eergisteren overstag gegaan. Ik woon in Barendrecht en van mij mag je langskomen :)

Er zit nu alleen een Geforce Ti 4200 in (ivm Linux installatie), dus nieuwe games zullen weinig laten zien.

Anoniem: 101049

ik heb nu een maand en een week gewacht op m'n scherm, eindelijk aangekomen en 2 luie pixels ik heb het nu bijna 2 weken, heb ik reden om te klagen bij dell(belgië)? en haalt het wat uit...

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:29
zoals ik al eerder zei: prachtig scherm. Alleen met TV-out heb ik nu een desktop die niet op mijn tv past (doordat mijn tv geen 1680 pixels breed is). Ik dacht dat dat automatisch geresized werd naar een formaat dat mn TV wel aankan, maar dat doet mijn ATI blijkbaar niet in theatre mode. Iemand daarvoor een oplossing (dus: verschillende reso's op tv-out en monitor). Met dank!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Anoniem: 56386

zAo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:52:
[...]

Ik ben eergisteren overstag gegaan. Ik woon in Barendrecht en van mij mag je langskomen :)
Dat komt wel goed uit mischien kunnen wij dan een keer iets afspreken?
Moriaty schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:54:
Iemand daarvoor een oplossing (dus: verschillende reso's op tv-out en monitor). Met dank!
Ik had dit probleem ook een keer toen ik nog een ati kaart had en ik had toen via powerstrip mijn monitor en tv-out 2 verschillende resoluties gegeven.

Anoniem: 2044

Hieronder een quote van DELL.COM ...
12ms? en hier 16? iemand enig idee hoe dat zo komt?
Zit ik reviews te lezen en over 12ms....
Zou het veel schelen? 12 of 16 ms?
Product Highlights
Watch DVDs in natural format and run multiple applications simultaneously
Wide aspect panel improves productivity with less scrolling and toggling
Supports advanced features like PIP (Picture in Picture) and PBP (Picture By Picture)
Delivers distortion-free, sharp images with 600:1 contrast ratio and 12 millisecond response time
Panels pivot, swivel, and tilt to optimize viewer comfort
Add multimedia capability to Dell™ UltraSharp™ 2005FPW display with the optional AS500 sound bar
Dell-branded monitors undergo exhaustive testing for performance, reliability, durability and compatibility with Dell™ systems
Supported by Dell™ Tech Support
Ts schrijft dat op de stroomkabel alle monitoren hetzelfe zijn...
Je bedoelt dan kwa aansluitingen e.d.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 11-10-2005 19:36]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb mijn scherm zondag besteld en sinds vandaag staat hij op 'verzonden'.
Hoe lang duurde de periode hierna totdat hij bij jullie bezorgd werd?

Ik ben benieuwd, keep ya'll posted!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:55
Lorien schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:53:

Thnx
offtopic:
Je kunt de CSS van GoT afhalen, die aanpassen en vervolgens FF de jouwe laten gebruiken! ;)

[Voor 8% gewijzigd door Wim Leers op 11-10-2005 19:41]

of gewoon 2 vensters naast mekaar zetten? :)

• n-i-x
  • Laatst online: 25-03 13:01
Anoniem: 2044 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:20:
Hieronder een quote van DELL.COM ...
12ms? en hier 16? iemand enig idee hoe dat zo komt?
Zit ik reviews te lezen en over 12ms....
Zou het veel schelen? 12 of 16 ms?

[...]

Ts schrijft dat op de stroomkabel alle monitoren hetzelfe zijn...
Je bedoelt dan kwa aansluitingen e.d.
16ms zwart->wit->zwart en 12ms GtG.
oorspronkelijk stonden alle response tijden in zwart->wit->zwart, maar tegenwoordig wordt GtG(grijs->grijs) gebruikt als dat een lagere waarde oplevert.

• Rox_NL
  • Niet online
Nou, de soap rond mijn Dell monitor is eindelijk afgelopen (hoop ik :9)

Kreeg van de week het overzicht van de credit card, waar ze (onterecht en tegen hun eigen AV in!!) geld van afgeschreven hebben.

Ik kon dus weeeeeerr bellen met Dell, maar dit keer echt perfect geholpen (kreeg zelfs een mailtje over het gesprek) en ze gaven toe dat het een vergissing was. Als ze alles zo aanpakten als deze service was er geen ruimte voor andere spelers op de pc markt :+ . Uiteindelijk zal ik wel 3x nadenken voordat ik weer bij Dell bestel, maar mijn laatste contact was in ieder geval goed.

Iedereen veel plezier met zn 2005FPW, ik geniet van mijn 730 bf O-)

Anoniem: 156060

Anoniem: 51473 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:18:
Zijn er al mensen die hun Ps2 of XBOX aan hebben gesloten ? Hoorde dat het beeld dan niet optimaal was, maar wel een goede oplossing :)
Ik heb zojuist mijn Gamecube erop aangesloten. Fullscreen is het beeld inderdaad belabberd, composiet geeft een slecht signaal, maar het is wel eens tof om alles op zo'n groot scherm te zien. Picture by picture is ook leuk met spelcomputers. Eerder had ik mijn Super Nintendo erop aangesloten en speelde ik Final Fantasy III. Ik kon wat browsen terwijl ik door de 'random encounters' heenklikte.

Zonet speelde ik Ikaruga. Het biedt de mogelijkheid om het scherm verticaal te doen, zodat je je TV moet kantelen, maar dan krijg je wel een echt vol beeld, zoals het spel bedoeld is. Deze monitoren zijn daar natuurlijk ideaal voor, zo dacht ik, maar voor Ikaruga moet ik het scherm rechtsom draaien, terwijl de standaardvoet die bij de monitor komt mij alleen maar toestaat linksom te draaien. Iemand ideeen hoe ik Ikaruga verticaal kan spelen?

• Stalkert
  • Laatst online: 05-02 22:22
Ik twijfel sterk tussen deze dell en de apple cinema scherm 20"

Wie kan mij overtuigen wat de beste keuze is?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb vandaag mijn scherm gekregen. Dit is echt heerlijk! Ik kom van een IIyama 19" en verwachtte om eerlijk te zijn niet veel bijzonders, maar dat heb ik goed mis. Ik doe veel aan Photoshoppen en merk erg veel verschil in detail. Ook de extra ruimte is heerlijk werken. Heerlijk scherm.

Ik heb hem zondagavond besteld en vandaag dus in huis. Erg netjes vind ik.
Verder geen dode pixels voor zover ik in een testje kon zien.

_/-\o_

Stalkert schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:13:
Ik twijfel sterk tussen deze dell en de apple cinema scherm 20"

Wie kan mij overtuigen wat de beste keuze is?
waren dat niet dezelfde?
By now it’s no secret that Dell’s 2005fpw and Apple’s 20-inch Cinema Display use the exact same LG.Philips LCD (literally, it’s part# LM201W01). Of course, that 100%+ price differential can be a bit hard to swallow with the Dell going for as little as $350 on sale, and the Apple only today cutting their prices on the screen to $800, so AnandTech asked (and answered) whether Apple’s is actually any better than Dell’s. The conclusion? We won’t keep you in suspense—they scored near identically in all verticals, but the Dell edged out on its price, which is more than marginal difference.
http://www.engadget.com/entry/1234000020041567

volledige vergelijking:

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2400&p=1

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 13-10-2005 22:04]

• RiXarD2
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2006
Ik heb zondag 9 oktober een 2005fpw besteld en gisteren (woensdag) was UPS voor de eerste keer aan de deur. Vandaag heb ik hem in ontvangst genomen en hij bevalt perfect! geen last van bleeding, geen dode (sub-)pixels en een snelle levering. Ook heb ik er geen 560, maar 490 euro voor betaald. op 7 oktober was de 2005fpw nog 560 euro!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RiXarD2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:59:
Ik heb zondag 9 oktober een 2005fpw besteld en gisteren (woensdag) was UPS voor de eerste keer aan de deur. Vandaag heb ik hem in ontvangst genomen en hij bevalt perfect! geen last van bleeding, geen dode (sub-)pixels en een snelle levering. Ook heb ik er geen 560, maar 490 euro voor betaald. op 7 oktober was de 2005fpw nog 560 euro!
Je hebt dan vast met creditcard betaald, net zoals ik. Dat is beslist de snelste betaalmethode!

• RiXarD2
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2006
Klopt, ik heb inderdaad met een (studenten) creditcard betaald.

• JP-tjuh
  • Laatst online: 13-02 20:02
zAo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:52:
[...]

Er zit nu alleen een Geforce Ti 4200 in (ivm Linux installatie), dus nieuwe games zullen weinig laten zien.
Hoi zAo,

Mag ik eens bij jou komen kijken? Ik heb een xPS600 in bestelling staan met Dell's 20", dacht ik dan :P. Nu blijkt dat we per ongeluk het breedbeeldscherm hebben besteld ipv de normale. Ik kan de order omzetten maar ben toch benieuwd naar het scherm. In ieder geval moet ik tot 1 november op mijn pc wachten en ik heb sterk het vermoeden dat dit door het scherm komt. Als ik niet kapot van jouw scherm ben dan zet ik de order om naar een niet-breedbeeld TFT.

Zjin er mensen die veel fotobewerking en games als AA met dit scherm hebben gespeeld? Hoe bevalt dit?

Gr
Jp

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
JP-tjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:50:
[...]

Hoi zAo,

Mag ik eens bij jou komen kijken? Ik heb een xPS600 in bestelling staan met Dell's 20", dacht ik dan :P. Nu blijkt dat we per ongeluk het breedbeeldscherm hebben besteld ipv de normale. Ik kan de order omzetten maar ben toch benieuwd naar het scherm. In ieder geval moet ik tot 1 november op mijn pc wachten en ik heb sterk het vermoeden dat dit door het scherm komt. Als ik niet kapot van jouw scherm ben dan zet ik de order om naar een niet-breedbeeld TFT.

Zjin er mensen die veel fotobewerking en games als AA met dit scherm hebben gespeeld? Hoe bevalt dit?

Gr
Jp
Dit scherm, dus de breedbeeldvariant is veel beter dan het gewone scherm. De specificaties zijn veel beter.... Daarnaast is breedbeeld gewoon heel erg relaxt om mee te werken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• n-i-x
Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:38:
[...]

Dit scherm, dus de breedbeeldvariant is veel beter dan het gewone scherm. De specificaties zijn veel beter.... Daarnaast is breedbeeld gewoon heel erg relaxt om mee te werken.
Het is maar wat je 'veel beter' noemt...
De response tijd is gelijk(16ms of 12ms GTG), de kijkhoek is gelijk(176 graden).
Het enige verschil zit in de resolutie&beeldverhouding(4:3 1600x1200 of 16:10 1680x1050, maar welke beter is hangt van de persoonlijke voorkeur af lijkt me) en in het contrast(400:1 vs 600:1, maar ik vraag me af of je dat verschil wel merkt met de backlight bleeding).

Eigenlijk is het grootste verschil dus de beeldverhouding&resolutie, dus als je veel films kijkt dan neem je een 2005FPW, anders een 2001FP.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik begrijp dat je mij niet gelooft, maar hierboven is een mooie review gepost:
The Dell 2005FPW won us over not only as an improvement on the Dell 2001FP, but also as a standard that all other monitors must adhere to for excellent ratings in our future reviews.

Daarnaast zijn de brightness en contrast waarden lager. Het panel wat gebruikt wordt in de 2001FP is ouder, maar dat van de 2005FWP begint ook al wat op leeftijd te raken. Het zijn beiden overigens S-IPS panelen.

Dat breedbeeld alleen voor films is natuurlijk een beetje dooddoener, kijk bijv. naar laptops (met 12 inch, 15,4 of 17 inch breedbeeldschermen), dat zijn zeker ook alleen maar portable DVD spelers ;).

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
Zoals beloofd:

Mijn werkplekje :)

• n-i-x
Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:18:
Ik begrijp dat je mij niet gelooft, maar hierboven is een mooie review gepost:

[...]

Daarnaast zijn de brightness en contrast waarden lager. Het panel wat gebruikt wordt in de 2001FP is ouder, maar dat van de 2005FWP begint ook al wat op leeftijd te raken. Het zijn beiden overigens S-IPS panelen. ..
Waarschijnlijk heeft Anandtech toevallig een 2005FPW zonder backlight bleeding gekregen, maar voor zover ik uit dit topic kan halen heeft het merendeel van de 2005FPW's wel Backlight bleeding, wat dus betekent dat het contrast op de bleeding-plekken lager is.
Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:18:
...Dat breedbeeld alleen voor films is natuurlijk een beetje dooddoener, kijk bijv. naar laptops (met 12 inch, 15,4 of 17 inch breedbeeldschermen), dat zijn zeker ook alleen maar portable DVD spelers ;).
Ik zeg niet dat breedbeeld alleen voor films bruikbaar is, ik zeg dat het vooral met films duidelijke voordelen bied.
Een breedbeeldmonitor heeft namelijk een kleinere beeldoppervlakte als een 4:3 monitor met een even grote diagonaal.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik de 2005FPW niet als een vervanger van de 2001FP zie, maar als een andere monitor.

• JP-tjuh
Dus als fanatiek America's Army speler en andere FPS games heb ik meer aan een "normale" 20" TFT?

Weet iemand hoe je dit doet:

http://users.pandora.be/tweetyoost/andere/2005FW.JPG

dus zijn PIP kadertje loopt niet door zijn start knop maar staat een beetje met een marge van boven en onder, hoe doe je dit juist?

bedankt

• n-i-x
JP-tjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:04:
Dus als fanatiek America's Army speler en andere FPS games heb ik meer aan een "normale" 20" TFT?
Naar mijn idee wel.
Er zijn ook weer mensen die het breedbeeld-games geweldig vinden, maar dan is het toch even afwachten of je die resolutie draaiend kan krijgen.
Met een 4:3-monitor heb je gewoon geen problemen met de resolutie(ok, mischien ondersteunt ie geen 1600x1200 maar dan ondersteund ie wel een andere 4:3 resolutie).

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 09:35
Anoniem: 101049 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:07:
Weet iemand hoe je dit doet:

[afbeelding]

dus zijn PIP kadertje loopt niet door zijn start knop maar staat een beetje met een marge van boven en onder, hoe doe je dit juist?

bedankt
Niet PIP, maar BSPlayer ;)

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
XiN schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

Naar mijn idee wel.
Er zijn ook weer mensen die het breedbeeld-games geweldig vinden, maar dan is het toch even afwachten of je die resolutie draaiend kan krijgen.
Met een 4:3-monitor heb je gewoon geen problemen met de resolutie(ok, mischien ondersteunt ie geen 1600x1200 maar dan ondersteund ie wel een andere 4:3 resolutie).
Naar mijn idee niet :>.

Ik quote uit de startpost:
Q: Hoe zit het met games en applicaties niet een 16:10 verhouding hebben?
A: Deze monitor heeft een aantal mogelijkheden daarvoor.
1. hij rekt het gewoon uit, dat is wel jammer omdat je dan vervormingen krijgt, maar je wel beeldvullend je applicatie hebt draaien.
2. Scale, hij rekt het scherm uit, maar behoudt de aspectratio (je zult dus 2 zwarte balken aan de zijkant hebben.
3. 1:1, de resolutie wordt aangehouden van de applicatie, draait deze dus 800*600 dan zie je in het midden een 800*600 schermpje en de rest daaromheen blijft zwart.
Maar breedbeeldgamen kan ook, sterker nog over het algemeen is dat veel leuker:
-deze link voor het verschil, is vrij indrukwekkend
-zie deze link voor het vinden van de goede instellingen voor vrijwel alle spellen.

• JP-tjuh
Maar breedbeeldgamen kan ook, sterker nog over het algemeen is dat veel leuker:
-zie deze link voor het vinden van de goede instellingen voor vrijwel alle spellen.
Heb de links bekeken maar ik was niet echt onder de indruk van het breedbeeld gamen. De games die ik wel eens speel rekken het meer op en laten niets "extra's" zien. Jammer... denk dat ik mn order toch aan moet gaan passen...

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 23:44
Ik zit deze topics rustig door te lezen.....
en word al helemaal warm van de reactie's hier.... :9

nu is mijn vraag echter hoe het precies zit met de pixelgarantie.....
Tis jammer dat dell geen winkel heeft waar je hem kan bekijken.

Mag je hem al na 1dode pixel het scherm terugsturen?
Of is er weer een bepaalde regel?
Op de dell site kon ik er niet achter komen... :'(

zit er zwaar over na te denken om deze monitor te kopen....... 8)

• n-i-x
Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:57:
[...]

Naar mijn idee niet :>.

Ik quote uit de startpost:

[...]...
Uitgerekt beeld lijkt me nou eigenlijk het lelijkste wat er bestaat, scale of 1:1 kan wel, maar dan gebruik je een deel van je monitor niet en kan je beter een 4:3-monitor gebruiken.
Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:57:
...Maar breedbeeldgamen kan ook, sterker nog over het algemeen is dat veel leuker:
Dat breedbeeldgamen ook kan weet ik(ik gaf het zelfs al aan in mijn post), maar:
1. Bij de meeste spellen moet je best diep in de instellingen graven om het werkend te krijgen.
2. De een vindt extra ruimte in de breedte geweldig, de ander heeft liever extra ruimte in de hoogte. Dat breedbeeld-gamen veel leuker is gaat dus niet voor iedereen op.
3. Ligt het nou aan mij, of zitten er een aantal tussen die(zelfs met Widescreen mod) gewoon het beeld in de breedte uitgerekt hebben?

[Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 18-10-2005 00:37]

• Moriaty
XiN, ik heb ook zo'n dell scherm en breedbeeldgamen is geweldig. Diep in de instellingen graven is onzin, is bij de nieuwere games helemaal niet lastig. Waarom denk je dat er breedbeeld-TV's zijn? Precies, omdat die verhouding natuurlijker is voor het mensenlijk oog. Zelfde geldt voor breedbeeld TFTs.
Over dat uitrekken heb je bij sommige van die voorbeelden gelijk (bijv. GTA: VC) maar daar heb ik bij mezelf geen last van, lijkt eerder een slechte screenshot ofzo.

Maar goed, wij hoeven dat Dell scherm niet aan jou te verkopen dus: beslis zelf maar of in JOUW geval een normale 4:3 (overigens vaak 5:4, nog hoger!) beter is dan een 16:10.

[Voor 5% gewijzigd door Moriaty op 18-10-2005 08:09]

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 09:35
Tot nu toe heb ik enkel maar Call of Duty, NFSU2 en GTA: SA gespeeld op mijn 2005FPW, en ik moet zeggen, op GTA: SA na is de ervaring in breedbeeld echt fantastisch. GTA: SA rekt het beeld, zonder rekening te houden met de eigenlijke aspect ratio van het scherm; je kan in de settings instellen of je widescreen wilt of niet, maar dit gaat er blijkbaar van uit dat je scherm dan 16:9 is terwijl de 2005fpw 16:10 is. CoD (en ik veronderstel elk ander spel gebaseerd op de Q3 engine) en NFSU doen het prima, al moet je wat met de instellingen of patches prutsen.

Lastiger voor mensen met oudere kaarten is dat er maar 1 lagere widescreen resolutie is die volledig over het hele scherm rekt, namelijk 1280x768 (wat dan ook weer niet helemaal overeenkomt met de aspect ratio van het scherm). Die resolutie krijg ik dan weer niet met de juiste aspect op mijn scherm, want als ik in ATI control panel het uitrekken afzet wilt de Dell het zelf niet uitrekken. De andere widescreen resoluties die wel de juiste AR hebben willen helemaal niet uitgerokken worden; zij blijven op 1:1 staan, met of zonder de scaling van ATI ingesteld. Dus ja, nu moet mijn arme Radeon 9600xt alles maar voort trekken op de native resolutie.

/edit: oeps, aspect ratios verwisseld... nu ja, het is nog ochtend 8)7 bedankt voor de correctie, BadVibes

[Voor 6% gewijzigd door Evinyatar op 18-10-2005 09:54]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
oke een korte vraag!

Is deze monitor de beste in verhouding tot de prijs en grote?

Ik vind namelijk niet veel widescreens en als ik ze al vind zijn ze ontiegelijk duur, behalve de fujitsu siemens w-19 , maar deze is bij geen enkel bedrijf te verkrijgen.

de prijs van de dell is op het moment nog €495,- met verzend kosten erbij. (tot 25 oktober)

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Evinyatar schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:23:je kan in de settings instellen of je widescreen wilt of niet, maar dit gaat er blijkbaar van uit dat je scherm dan 16:10 is terwijl de 2005fpw 16:9 is.
De 2005FPW is juist 16:10, niet 16:9. Deze laatste is het standaard breedbeeld formaat zoals gebruikt bij TVs, hierin wijkt de 2005FPW dus in af.

edit:
Mijn scherm is zojuist bezorgd. Vorige week donderdagochtend bestelt, dinsdagochtend geleverd. Welgeteld 3 werkdagen van order tot levering, zo te merken zit Dell weer met voldoende stock. Ik kan niet wachten om het scherm aan te sluiten!

[Voor 25% gewijzigd door BadVibes op 18-10-2005 09:56]

• MaNDaRK
andreict schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:29:
oke een korte vraag!

Is deze monitor de beste in verhouding tot de prijs en grote?

Ik vind namelijk niet veel widescreens en als ik ze al vind zijn ze ontiegelijk duur, behalve de fujitsu siemens w-19 , maar deze is bij geen enkel bedrijf te verkrijgen.

de prijs van de dell is op het moment nog €495,- met verzend kosten erbij. (tot 25 oktober)
Dit is een van de beste aanbiedingen die je kan hebben :)
Er zijn wel meerdere die in dezelfde prijs klasse zitten maar ik vind persoonlijk het design minder van deze monitoren. Het design is een van de hoofd redenen geweest om deze monitor tekopen ;)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
MaNDaRK schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

Dit is een van de beste aanbiedingen die je kan hebben :)
Er zijn wel meerdere die in dezelfde prijs klasse zitten maar ik vind persoonlijk het design minder van deze monitoren. Het design is een van de hoofd redenen geweest om deze monitor tekopen ;)
design geef ik eigenlijk geen f*ck om het gaat me meer om de specs en de prijs verhouding.

Welke meerdere zijn er nog dan in deze prijsverhouding want die heb ik niet kunnen vinden?

• MaNDaRK
andreict schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:55:
[...]

design geef ik eigenlijk geen f*ck om het gaat me meer om de specs en de prijs verhouding.

Welke meerdere zijn er nog dan in deze prijsverhouding want die heb ik niet kunnen vinden?
Zie: Anoniem: 98578 in "Het grote Dell 2005FPW topic deel 3" & Monitoren (LCD) / LCD monitoren 20"+

;)

verwachte leverdatum : morgen :D

• n-i-x
andreict schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:55:
[...]

[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml]

Anoniem: 154510

Vrijdag een 2005fpw besteld, woensdag geleverd!
Geen dooie pixels, zeer mooi scherm, ben er dus erg tevreden over. :)

Maar... de hoogste resolutie die ik op mijn pc kan instellen is 1280*1024. |:(

Het is een Asus Pundit AB-P 2600, met een on-board SIS651 graphics controller. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding zover krijg dattie ook 1680*1050 weergeeft?
Een andere videokaart installeren is geen optie, want de Asus heeft geen AGP slot.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 154510 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:
Vrijdag een 2005fpw besteld, woensdag geleverd!
Geen dooie pixels, zeer mooi scherm, ben er dus erg tevreden over. :)

Maar... de hoogste resolutie die ik op mijn pc kan instellen is 1280*1024. |:(

Het is een Asus Pundit AB-P 2600, met een on-board SIS651 graphics controller. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding zover krijg dattie ook 1680*1050 weergeeft?
Een andere videokaart installeren is geen optie, want de Asus heeft geen AGP slot.
Heb je de displaydrivers van de 2005FWP al geinstalleerd?

• BadVibes
Anoniem: 154510 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:Het is een Asus Pundit AB-P 2600, met een on-board SIS651 graphics controller. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding zover krijg dattie ook 1680*1050 weergeeft?
Zeker weten dat ie SiS651 is? Volgens mij maakt ie gebruik van een SiS315 GPU. Zoek daar eens naar. Ik denk dat 1600x1200 de max resolutie is.

>>Heb je de displaydrivers van de 2005FWP al geinstalleerd?

Yep. Het 'Display Properties/Settings' scherm zegt 'Dell 2005fpw (analog) on SiS651'.

>>Zeker weten dat ie SiS651 is? Volgens mij maakt ie gebruik van een SiS315 GPU. Zoek daar eens naar. Ik denk dat 1600x1200 de max resolutie is.

Nee, het is echt wel een SiS651 IGP...
Ik heb XPSP2 met de laatste videodrivers geinstalleerd (SiS VGA utilities 3.68 met driver versie 6.14.10.3680), maar 1280*1024 is de hoogste resolutie die ik kan kiezen... :|

Ik krijg het enge vermoeden dat die SiS651 alleen VGA ondersteunt, en dus geen WGXA (of hoe heet dat grote formaat).
Hmmm... mischien weet iemand een 1680*1024 capable videokaart met een PCI interface. Het ding moet ook nog eens heel klein zijn, want veel ruimte is er niet in mijn Pundit.. :X

• BadVibes
Gisteren mijn 2005FPW aangesloten op de DVI van mijn Asus A9550GE/TD. Bij het opstarten van Windows XP stond de resolutie op 800x600 pixels (meen ik). Bij de desktop properties > settings dit aangepast in 1680x1050, de maximale waarde.
Fluitje van een cent, prachtig scherp beeld. Ik heb de Dell CD met drivers niet hoeven te gebruiken (monitor type staat op "Default Monitor").
Gelijk Dead Pixel Buddy laten lopen en het scherm goed bekeken. Niks aan de hand, geen enkele luie of dode pixel. :D

Net even op de ups site gekeken waar mijn pakketje zich bevindt en dat is in Eindhoven en ik woon in tilburg wat een half uurtje rijden is. Vanmorgen al ups gebeld (voor de trace) en die mevrouw vertelde mij dat als het pakketje vandaag opgehaald zou worden door hun (wat zo is dus) dat ik het dan de 25ste binnen zou hebben. Klopt dat wel? :? hij ligt een half uur verderop en dan moet ik 5 dagen wachten? Weet iemand hier hoe snel het daadwerkelijk gaat? Ik kan me voorstellen dat ups met een buffer werkt onder het moto : Dan valt het meestal mee ipv tegen. Iemand?

• Anoniem: 103811
  • Niet online
Even en vraagje ik wil het scherm dus ook gaan kopen.
Maar wat voor VGA's hebben jullie ?
Ikzelf heb nu een asus x600, maar in het Dell 2405FPW topic zeiden ze dat hij te traag zou zijn voor de monitor met games.......
Dus nu moet ik ook een VGA gaan kopen, zelf zat ik te denken aan de Asus Extreme N7800GTX TOP/2DHTV maar ja die kost ook weer eens 500.
Daarom vroeg ik mijn eigen af wat jullie hadden en waar het lekker soepel mee loopt in games.

2005fpw quake 4 screens....
niet op de witte lijnen letten,... de SLi load balancer stond niet uit tijdens het nemen van de foto's

http://img416.imageshack.us/img416/967/quake420051018213824757sv.th.jpg http://img416.imageshack.us/img416/9947/quake420051018213944790qq.th.jpg http://img416.imageshack.us/img416/6379/quake420051018213827633dy.th.jpg http://img416.imageshack.us/img416/6594/quake420051018213829932bg.th.jpg http://img416.imageshack.us/img416/5757/quake420051018213843488yk.th.jpg http://img416.imageshack.us/img416/5613/quake420051018213904373zm.th.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 20-10-2005 18:21]

Anoniem: 77615 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:43:
Net even op de ups site gekeken waar mijn pakketje zich bevindt en dat is in Eindhoven en ik woon in tilburg wat een half uurtje rijden is. Vanmorgen al ups gebeld (voor de trace) en die mevrouw vertelde mij dat als het pakketje vandaag opgehaald zou worden door hun (wat zo is dus) dat ik het dan de 25ste binnen zou hebben. Klopt dat wel? :? hij ligt een half uur verderop en dan moet ik 5 dagen wachten? Weet iemand hier hoe snel het daadwerkelijk gaat? Ik kan me voorstellen dat ups met een buffer werkt onder het moto : Dan valt het meestal mee ipv tegen. Iemand?
hehe,.. het kan nog erger,...
sta je lekker onder de douche!!!!
THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE

• Niet online
Anoniem: 2044 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

[...]
als ik hem verwachte kwam ik toch als een gek de douche uit (desnoods naakt :P )

Anoniem: 2044 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

[...]
Dat is inderdaad zeer vervelend als je dat overkomt (en dan druk ik me extreem zacht uit)
Ik ben zelf erg ongeduldig als er nieuwe gadgets onderweg zijn en ik hoop dat ik dat nooit hoef mee te maken ....

Maar ik vraag me toch af waarom ik 5 dgn moet wachten als het een half uurtje rijden is, zou je hem zelf op mogen halen in EHV?

• Niet online
Anoniem: 77615 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:03:
[...]
Maar ik vraag me toch af waarom ik 5 dgn moet wachten als het een half uurtje rijden is, zou je hem zelf op mogen halen in EHV?
denk het niet.

ups was hier om 10:09,.... komen ze dan savonds nog of gaan ze het de volgende dag weer proberen.. iemand veel ervaring met ups?

• Niet online
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:35:
Even en vraagje ik wil het scherm dus ook gaan kopen.
Maar wat voor VGA's hebben jullie ?
Ikzelf heb nu een asus x600, maar in het Dell 2405FPW topic zeiden ze dat hij te traag zou zijn voor de monitor met games.......
Dus nu moet ik ook een VGA gaan kopen, zelf zat ik te denken aan de Asus Extreme N7800GTX TOP/2DHTV maar ja die kost ook weer eens 500.
Daarom vroeg ik mijn eigen af wat jullie hadden en waar het lekker soepel mee loopt in games.
iemand tips ?

• MaNDaRK
Je zit totaal niet in het goeie topic ;) voor vragen over wat voor een videokaart je moet hebben: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen #Welke Videokaart moet ik kopen?

Suc6 ;)

• Moriaty
Hoe heb je de reso op 1680x1050 gekregen? Lukte me zo 123 niet gisteren :(

• Niet online
MaNDaRK schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:34:
[...]

Je zit totaal niet in het goeie topic ;) voor vragen over wat voor een videokaart je moet hebben: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen #Welke Videokaart moet ik kopen?

Suc6 ;)
weet ik maar hier gaat het wel over de monitor die ik wil hebben.
En jullie hebben hem al, daarom vroeg ik waarmee jullie draaien (zodat ik kan vergelijken :))

binnen en bleeding moet nog overwegen of ik hem retour stuur hij is namelijk pixel perfect desalnietemin erg vette monitor

jezus.. nou zal bij mij ook wel niet veel soeps worden dan,..
Zijn ze nog steeds die A00 uit mexico aan het slijten? uit 2004?

ik verwacht em maandag,..maaja..
UPS ken et niet vinden denk ik... ze zijn al 2 x geweest maar ik heb niet eens een kaartje in de bus gehad.
nieuwbouw heh... bale.. mot ik naar amsterdam rijden om m op te halen.
weer 20 eurie naar de knoppe

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 22-10-2005 08:40]

Anoniem: 2044 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:38:
jezus.. nou zal bij mij ook wel niet veel soeps worden dan,..
Zijn ze nog steeds die A00 uit mexico aan het slijten? uit 2004?
Volgens sticker achterop is hij rev a02, ze zullen toch niet gewoon deze stikers vervangen met die waar a02 op staat... Ik stoor me er zelden aan iig

Heb zojuist een XFX GeForce 4000MX PCI kaartje in m'n Asus gestopt, et voila: 1680*1050 :)
Het is een pima kaart als je (zoals ik) geen spellen speelt en dus eigenlijk alleen maar 2D graphics gebruikt. Goedkoop, klein en stil (heatsinkje).

Overigens, de 2005FPW die ik deze week kreeg is "assembled in UK, revision A02". Zoals gezegd, geen dode pixels en geen bleeding... gewoon perfect. _/-\o_

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 154510 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:24:
Heb zojuist een XFX GeForce 4000MX PCI kaartje in m'n Asus gestopt, et voila: 1680*1050 :)
Het is een pima kaart als je (zoals ik) geen spellen speelt en dus eigenlijk alleen maar 2D graphics gebruikt. Goedkoop, klein en stil (heatsinkje).

Overigens, de 2005FPW die ik deze week kreeg is "assembled in UK, revision A02". Zoals gezegd, geen dode pixels en geen bleeding... gewoon perfect. _/-\o_
Heeft dat kaartje ook DVI met 1680*1050 ondersteuning?

Anoniem: 154510 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:24:

ik heb dezelfde revisie maar met bleeding :r

• Wim Leers
  • Laatst online: 00:55
Hoedje schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Heeft dat kaartje ook DVI met 1680*1050 ondersteuning?
Sommige wel, anderen niet. Dat wordt wachten op een antwoord van diegene die dat gepost heeft...

>>Heeft dat kaartje ook DVI met 1680*1050 ondersteuning?

Nope, alleen D-SUB (VGA) en TV-Out.
Ik was ook op zoek naar een kaart met DVI uitgang, zijnde een XFX FX5200 256 MB. Helaas niet te krijgen bij mij in de buurt, vandaar dat ik de 4000MX heb aangeschaft. Overigens is het beeld met D-SUB aansluiting ook prima.

• Niet online
Mischien een rare vraag, maar ik zou graag dit scherm eens in het echt willen zien (draaiend).
Nu zou ik echt niet weten waar ik dat kan doen (omg Breda).
Mischien iemand hem thuis die hem wil showen ????
HEEL GRAAG :)

• _Arthur
GRMBL!

Mijn 2005FPW vertoont ingebrande pixels. :(

Ik heb normaal m'n taskbar aan de linker zij-kant staan.

Nu heb ik heb (in windows) naar beneden gezet EN ik heb er nu 1 aan de linkerkant (dankzij de inbrande pixels).

Na het eerste scherm omgeruild te hebben dankzij deadpixels. Nu dus ingebrande pixels.

Morgen eens kijken of ze spontaan zijn verdwenen en dan Dell bellen voor of geld terug of een nieuw exemplaar.

(Screensaver gaat zelfs aan na 5 minuten van inactiviteit..).

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 16:13
Ik wil dit scherm vandaag gaan bestellen zodat ik nog even gebruik kan maken van de 30% korting. Ik vroeg mij alleen af of ik beter via telefoon of website kan bestellen in vermelding met bijvoorbeeld verzendings opties (ik hoor UPS vaak maar op de site kun je niks aanvinken).

Hij is besteld en de betaling is vrstuurd, dus nu op de knietjes en _/-\o_ voor een goed scherm en een snelle levering!

[Voor 21% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-10-2005 13:22]

• hetnet
Anoniem: 103811 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:53:
Mischien een rare vraag, maar ik zou graag dit scherm eens in het echt willen zien (draaiend).
Jammer dat je niet in noord-holland zit, anders zou je hier kunnen komen.
Maar er zijn vast wel mensen, die hem daar in de buurd hebben.

• MaNDaRK
Zo, net even een brief van Dell mogen ontvangen: Ik krijg € 75,- terug + BTW maakt dat: € 89.25 :Y)

• Moriaty
Ah, ik heb mijn e35 ook teruggekregen. Een kleine tegemoetkoming voor het lange wachten en eigenlijk hetzelfde als de 30% korting die nu geldt.

Anoniem: 158307

Anoniem: 103811 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:53:
Zo. Net eentje besteld :9.

Mocht je zin hebben om volgende week ( ga er even van uit dat de levering vlot verloopt ) richting Nijmegen te trekken dan moet je het even laten weten.

• _Arthur
_Arthur schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:49:
GRMBL!

Mijn 2005FPW vertoont ingebrande pixels. :(

Ik heb normaal m'n taskbar aan de linker zij-kant staan.

Nu heb ik heb (in windows) naar beneden gezet EN ik heb er nu 1 aan de linkerkant (dankzij de inbrande pixels).

Na het eerste scherm omgeruild te hebben dankzij deadpixels. Nu dus ingebrande pixels.

Morgen eens kijken of ze spontaan zijn verdwenen en dan Dell bellen voor of geld terug of een nieuw exemplaar.

(Screensaver gaat zelfs aan na 5 minuten van inactiviteit..).
Update:

Scherm heeft vannacht uitgestaan en wat denkje? Geen "ingebrande" pixels meer te bekennen.

Iemand anders die dit fenomeen bekend voorkomt?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee