right, niet gezien. is overigens wel het bestel nummer maar zal wel niet uitmaken. kom via dat nummer vast wel bij een service persoon uit. hoopt ik....
http://www1.euro.dell.com...&s=gen&~section=sa&~ck=mnTom Weustink schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:11:
[...]
right, niet gezien. is overigens wel het bestel nummer maar zal wel niet uitmaken. kom via dat nummer vast wel bij een service persoon uit. hoopt ik....
anders een van deze nummers.
Maar ze kunnen je vast wel doorverbinden.
Anoniem: 123011
pfff... de dell orderwatch site is indrukwekkend. Een paar uur geleden stond er de 16de op als leveringsdatum, en nu staat er de 15de op. Zijn ze dus 's avonds laat aan het werken daar, ofzo?

Dat het online tracking systeem ruk is is al 1000 keren verteld ja. Het heeft niet echt nut om dat te gaan herhalen. Je scherm komt er echt wel hoorAnoniem: 123011 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:27:
pfff... de dell orderwatch site is indrukwekkend. Een paar uur geleden stond er de 16de op als leveringsdatum, en nu staat er de 15de op. Zijn ze dus 's avonds laat aan het werken daar, ofzo?
In vergelijking met Compaq (de enige andere waarmee ik heb gewerkt) vind ik Dell servers toch fijner om te managen en installeren. En de 4 hour response time van goldsupport is perfect. Maar goed, da's offtopic.Anoniem: 123011 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:17:
[...]
P.S. Ik werk dagelijks met zowel dell servers als een dell laptop. Ik vind dell servers de slechtste zogenaamd "A-merk" wat er op de markt te vinden is (in vergelijking met hp, ibm, FS, NEC), maar helaas zijn ze goedkoop dus worden ze gekocht. Ik heb niet echt de neiging om standard ooit een DELL te kopen, maar zowel de prijs als de garantie van DELL is interessant genoeg om toch voor hun LCD scherm te kiezen.
Dat klopt, ja. De mijne hebben ze nu ook voor de 15e staan. Besteld 22-7, in Order Watch in eerste instantie gepland voor 1-8, is vrolijk opgeschoven naar 13-8, dus toen ben ik maar es gaan bellen.En over de trage levering op dit moment: Ik neem aan dat DELL onderschat heeft hoeveel mensen gebruik willen maken van dit geweldig prijs
Maar ook met de 2405FPW zijn ze een beetje verrast door de feiten. Dat ding heeft -zonder kortingen- een levertijd van 45 dagen.
Maar goed, als het zwikkie er is, heb ik tenminste voor €1173 een Dual core i820 met 1024, 160 en een 6800/256 met 2005 dus ik zal ophouden met zeuren.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Anoniem: 131051
[offtopic] @victorvo: dat is idd wel een koopje, voor ongeveer 1200 een dergelijke pc plus scherm. Bij dell kan je dus wel degelijk goede zaakjes doen, je moet alleen weten wanneer
. En dan ook nog een officiële windows installatie, dus geen zever met verification en updates en dergelijke. Plus dat de nieuwe dimension serie er ook nog eens heel erg goed uitziet vind ik, met die zwart witte cases.
edit: heb je er ook nog de gratis printer bij?[/offtopic]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 12-08-2005 14:37 ]
Eh ja, maar die 720 daar wordt je mee doodgegooid op Marktplaats en ebay.Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:36:
[offtopic]
Het ging mij om die vette dual core cpu en de natuurlijk heel erg ontopic 2005FPW
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Anoniem: 122318
Heb ze gisteren even gebeld (afgelopen zondag besteld), bleek dat ze zitten te wachten op onderdelen. Deze gaan de 19de verscheept worden naar Dell toe, daarna gaat productie verder, en ze verwachten drie dagen daarna te kunnen leveren naar Nederland (dus reken maar op de 24ste - 28ste als levertijd).
Tja, dus gaan we allemaal tot eind Augustus rustig wachten... 
Grappig dat mensen met vervangende schermen ze wel nog kunnen krijgen. Is de implicatie dat alle vervangende schermen automatisch "refurbished" schermen zijn, en niet nieuwe?
Grappig dat mensen met vervangende schermen ze wel nog kunnen krijgen. Is de implicatie dat alle vervangende schermen automatisch "refurbished" schermen zijn, en niet nieuwe?
Anoniem: 151407
alle replacement zijn refurbished. tenzijn je monitor binnen de 1ste maand stuk gaat dan krijg je een nieuwe uit de fabriek
De vervangende zijn refurbs idd. die van mij komen bijvoorbeeld uit februari, terwijl de nieuwe uit Mei kwamen. Dus waarschijnlijk zijn er wel genoeg refurb dingen. Vind ik maar mooi ook, anders had ik nog steeds met 1 monitor gezeten.Anoniem: 123011 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:21:
Tja, dus gaan we allemaal tot eind Augustus rustig wachten...
Woohoo! Heb gisteren mijn bestelling geplaatst voor mijn eigen 2005FPW. Mijn PC, mac mini en ikke kunnen niet wachten.
Gebruik op mijn werk de Apple Cinema's 20", en die zijn super, hiervan verwacht ik (in grote lijnen) hetzelfde.
Gebruik op mijn werk de Apple Cinema's 20", en die zijn super, hiervan verwacht ik (in grote lijnen) hetzelfde.
ik ben benieuwd welke leverdatum Dell nu aangeeft... bij mij is het ondertussen de 19de maar dat zal natuurlijk verder uitlopen totdat ze alle onderdelen weer hebben.notgib schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:54:
Woohoo! Heb gisteren mijn bestelling geplaatst voor mijn eigen 2005FPW. Mijn PC, mac mini en ikke kunnen niet wachten.
Gisteren besteld, levertijd word verwacht rond de 10 dagen, dat betekend 25 aug. Ben benieuwd...Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:23:
[...]
ik ben benieuwd welke leverdatum Dell nu aangeeft... bij mij is het ondertussen de 19de maar dat zal natuurlijk verder uitlopen totdat ze alle onderdelen weer hebben.
Anoniem: 14383
Dan heb je een groot probleem.notgib schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:54:
ikke kunnen niet wachten.
Ik baal echt enorm van die trage levering van Dell!
Ach ja, groot probleem is natuurlijk overdreven. We zien wel... de verwachte leverdatum staat volgens de order watch op 19-08. Yeah sure, het zal wel. Zou mooi zijn maar ik verwacht niks.Anoniem: 14383 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:04:
[...]
Dan heb je een groot probleem.
Ik baal echt enorm van die trage levering van Dell!
Anoniem: 152408
19/08 was idd te mooi om waar te zijn. ik heb net nog is gekeken en het is weer opgeschoven naar 22/08. Ik zou het beter vinden als ze die orderwatch gewoon van het net haalden, want het heeft toch geen nut. Elke keer die opleving van hoop, om dan weer elke keer ontgoocheld te worden.
Weer maar is wachten dus.
Weer maar is wachten dus.
Niet alleen de orderwatch offline halen maar ook de levertijd van 5-7dagen vervangen in 5-7 weken.
Bij mij is het dus ook weer verder opgeschoven en nu ben ik het ook goed zat.
Ik heb maar een klachtenformulier ingevuld want dit is voor mij niet acceptabel meer. Je kan wel als argument gebruiken dat de monitor goedkoop is maar ik heb niet voor niets een nieuwe monitor nodig. Ik krijg helemaal koppijn van mijn huidige monitor die met de dag vager wordt. Volgens mij is de aanbieding meer anti-reclame geworden voor ze. En nu ik toch zo negatief bezig ben: en nu maar afwachten of ik uberhaubt wel een goed werkende monitor krijg
Bij mij is het dus ook weer verder opgeschoven en nu ben ik het ook goed zat.
Ik heb maar een klachtenformulier ingevuld want dit is voor mij niet acceptabel meer. Je kan wel als argument gebruiken dat de monitor goedkoop is maar ik heb niet voor niets een nieuwe monitor nodig. Ik krijg helemaal koppijn van mijn huidige monitor die met de dag vager wordt. Volgens mij is de aanbieding meer anti-reclame geworden voor ze. En nu ik toch zo negatief bezig ben: en nu maar afwachten of ik uberhaubt wel een goed werkende monitor krijg

Dit is erg toepasselijk: http://anandtech.com/news/shownews.aspx?i=24750
De lol is dat Dell niks belooft. Ze praten alleen over "gebruikelijke verzending" en "verwachtte leverdatum". Dus je hebt geen poot om op te staan
Ik heb de scherm besteld na aanleiding van een hele tweakers thread van mensen die continu riepen dat de scherm binnen 3-4 dagen in huis was. Wij hebben gewoon pech dus...
De lol is dat Dell niks belooft. Ze praten alleen over "gebruikelijke verzending" en "verwachtte leverdatum". Dus je hebt geen poot om op te staan
Ik heb de scherm besteld na aanleiding van een hele tweakers thread van mensen die continu riepen dat de scherm binnen 3-4 dagen in huis was. Wij hebben gewoon pech dus...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 17-08-2005 09:55 ]
Gewoon pech? Ik blijf nog altijd een consument die nog steeds een aanzienlijk bedrag op tafel legt voor een monitor. En volgens mij moeten meneer en mevrouw Dell nog altijd hun boterham betalen van mensen zoals ik. En als ze zo met klanten omgaan dan zoek ik mijn heil voortaan wel elders.
Van wanneer zijn jullie al aan het wachten eigenlijk?
Ik geef Dunne_Hein ook groot gelijk dat ze leveringstermijn dan maar moeten aanpassen op hun website. Je gaat voort op die leveringstermijn en daarom heb ik ook besteld. (Wie wil er nu niet zo'n scherm voor zo weinig geld.)
Geduld is een mooie deugd, maar die heb ik dan spijtig genoeg niet.
Ik geef Dunne_Hein ook groot gelijk dat ze leveringstermijn dan maar moeten aanpassen op hun website. Je gaat voort op die leveringstermijn en daarom heb ik ook besteld. (Wie wil er nu niet zo'n scherm voor zo weinig geld.)
Ik heb hem op de 6de besteld, maar de dell orderwatch zegt dat hij op de 8ste is opgepakt. En elke dag wijzigt de "verwachtte leverdatum", zoals bij iedereenAnoniem: 152408 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:25:
Van wanneer zijn jullie al aan het wachten eigenlijk?
Anoniem: 141636
Ik heb het scherm op 28 juli besteld (meteen betaald met spoedoverdracht, dacht dan heb ik hem snel) verwachtte leverdatum stond eerst voor 3 augustus, nu inmiddels 22 aug. zal wel eind van de maand worden. En maar hopen dat alles dan ook in orde is.
Een voordeel, vervangende exemplaren zijn er genoeg, dus mocht er wat mis zijn met degene die je binnenkrijgt kun je een dag later een goede in huis hebben (of een andere waarvan je hoopt dat hij dan maar goed is).Anoniem: 141636 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:50:
Ik heb het scherm op 28 juli besteld (meteen betaald met spoedoverdracht, dacht dan heb ik hem snel) verwachtte leverdatum stond eerst voor 3 augustus, nu inmiddels 22 aug. zal wel eind van de maand worden. En maar hopen dat alles dan ook in orde is.
Met een kleine korting zou ik zelfs genoegen nemen met zo'n vervangend exemplaar. Als het maar goed werkt en er snel is.Terw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:01:
[...]
Een voordeel, vervangende exemplaren zijn er genoeg, dus mocht er wat mis zijn met degene die je binnenkrijgt kun je een dag later een goede in huis hebben (of een andere waarvan je hoopt dat hij dan maar goed is).
Sterker nog, mijn voorkeur ligt eerder bij een refurb dan bij een nieuw. Refurbished spul is meestal een stuk grondiger getest met de kans dat het dus beter werkt dan een nieuwe. Ik denk alleen dat in dit geval het weinig uit gaat maken, omdat Dell denk ik een beetje onderschat heeft hoeveel monitoren er gevraagd worden en hierdoor onderdelen dus tekort zijn, dus ook voor vervangende exemplaren.Anoniem: 152408 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:05:
[...]
Met een kleine korting zou ik zelfs genoegen nemen met zo'n vervangend exemplaar. Als het maar goed werkt en er snel is.
Gevolg dat deze zo snel mogelijk weer gefixt worden en de controle minder goed is. En daarbij zal de mogelijkheid om een refurb te krijgen als je een nieuwe gekocht heb helemaal nihil worden.
optimistTerw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:16:
[...]
Sterker nog, mijn voorkeur ligt eerder bij een refurb dan bij een nieuw. Refurbished spul is meestal een stuk grondiger getest met de kans dat het dus beter werkt dan een nieuwe. Ik denk alleen dat in dit geval het weinig uit gaat maken, omdat Dell denk ik een beetje onderschat heeft hoeveel monitoren er gevraagd worden en hierdoor onderdelen dus tekort zijn, dus ook voor vervangende exemplaren.
Gevolg dat deze zo snel mogelijk weer gefixt worden en de controle minder goed is. En daarbij zal de mogelijkheid om een refurb te krijgen als je een nieuwe gekocht heb helemaal nihil worden.
Anoniem: 118082
Hey, ik heb een vraagje.
Ik heb straks een (breedbeeld) laptop, maar zou die krachtig genoeg zijn voor deze monitor met een res van 1680x1050? Er zit een ATi X300 in. (Voor de kenners; het is de MSI S270)
Of kan elke kaart die res draaien? En als ik twee monitors in dual setup wil draaien? Kan dat ook met deze kaart? Volgens mij niet he..
Bedankt alvast
Ik heb straks een (breedbeeld) laptop, maar zou die krachtig genoeg zijn voor deze monitor met een res van 1680x1050? Er zit een ATi X300 in. (Voor de kenners; het is de MSI S270)
Of kan elke kaart die res draaien? En als ik twee monitors in dual setup wil draaien? Kan dat ook met deze kaart? Volgens mij niet he..
Bedankt alvast
Je hebt ongeveer 7,5MB videogeheugen nodig om deze monitor aan te sturen met 32bit kleur. Lijkt me dat je X300 dat wel heeftAnoniem: 118082 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:23:
Hey, ik heb een vraagje.
Bedankt alvast
En 2 monitoren kun je vergeten, het zal dan altijd clonemode worden.
Hmmz... ik word niet echt gelukkig van dit soort berichten. Ik heb net gisteren (15 aug.) besteld, we zullen zien. Maar er zijn hier dus mensen die al een maand of meer wachten? Damn...Anoniem: 123011 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:43:
[...]
En elke dag wijzigt de "verwachtte leverdatum", zoals bij iedereen
Hoezo? Ik heb hier een oude dell laptop met ATI mobility Radeon (DX 7 ding). Hij kan prima in dual screen modus werken tussen zijn eigen TFT en zijn D-sub of TV uitgang - clonen is echt niet verplicht. Gewoon in windows properties aangeven dat je de desktop wil gebruiken over de tweede scherm en hij doet het (zelfs richting de TV uit ook nog). Net zo makkelijk als bij desktop kaarten.Terw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:25:
[...]
Je hebt ongeveer 7,5MB videogeheugen nodig om deze monitor aan te sturen met 32bit kleur. Lijkt me dat je X300 dat wel heeft
En 2 monitoren kun je vergeten, het zal dan altijd clonemode worden.
Deze adapter heeft helaas niet de mogelijkheid om zo'n resolutie aan te sturen (1600 @ 60Hz max), maar nieuwere chipsets moeten dit wel kunnen.
Anoniem: 118082
Ik bedoel twee 2005FPW's aansluiten op mijn laptop 
Trouwens, kan ik dan niet één of ander kastje kopen dat dat wel kan? Dat wil ik toch wel graag..
Trouwens, kan ik dan niet één of ander kastje kopen dat dat wel kan? Dat wil ik toch wel graag..
Volgens mij zijn de onderdelen binnen bij Dell!!
Mijn orderstatus is nu eindelijk 4! Volgens deze planning heb ik hem vrijdag of maandag.
Orderdatum: 28-7-2005
Verwachtte afleverdatum: 19-8-2005
Mijn orderstatus is nu eindelijk 4! Volgens deze planning heb ik hem vrijdag of maandag.
Hmmz, mijne staat nog op 20-08, en status3, maar ik heb hem dan ook een weekje of 2 later besteldGoEV6 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:50:
(note: datum is vandaag al 3 keer versprongen, van 19 naar 20 naar 22 naar 20

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ik hoop het beste voor u, want dat wil zeggen dat mijn scherm er waarschijnlijk ook stilaan aankomtGoEV6 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:50:
Maar met slechts 1 DSUB aansluiting op je notebook kun je nooit 2 externe TFTs aansturen. Je kunt het wel splitten, maar dan is het dus clonen.Anoniem: 123011 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:06:
[...]
Hoezo? Ik heb hier een oude dell laptop met ATI mobility Radeon (DX 7 ding). Hij kan prima in dual screen modus werken tussen zijn eigen TFT en zijn D-sub of TV uitgang - clonen is echt niet verplicht. Gewoon in windows properties aangeven dat je de desktop wil gebruiken over de tweede scherm en hij doet het (zelfs richting de TV uit ook nog). Net zo makkelijk als bij desktop kaarten.
Deze adapter heeft helaas niet de mogelijkheid om zo'n resolutie aan te sturen (1600 @ 60Hz max), maar nieuwere chipsets moeten dit wel kunnen.
De mijne heeft 3 weken op status 3 gestaanSpeedAddict schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:58:
[...]
Hmmz, mijne staat nog op 20-08, en status3, maar ik heb hem dan ook een weekje of 2 later besteld
(note: datum is vandaag al 3 keer versprongen, van 19 naar 20 naar 22 naar 20, blijft een raar systeem)
En dat de leverdatum (tijdens status 3) elke uur wijzigd is bekend.
Ik heb de mijne op 8 aug besteld en hij staat nu op 20 aug status 3.
Schandalig, ongeacht of ze de onderdelen hebben of niet dit mag nooit zo'n gigantische vertraging hebben. Dit is toch schandalig 
HOE KUNNEN ZE ZICHZELF SERIEUS NEMEN!? Dit is toch geen klantenservice! Zet dan ergens neer "Vanwege zus en zo verwachten wij vertragingen, wij kunnen helaas geen aflever datum aangeven" in plaats van de hele tijd valse beloftes maken.
Nog de klantenservice gebeld over hoe dat nou zat. Die telefoniste wist het niet eens "Het zal wel iets met de onderdelen zijn". O ja, en die afleverdatum, is dus de verschepings datum. Tel er nog maar wat bij op voordat hij in nederland is en dan nog 1-2 dagen voordat hij bij jou is.Orderdatum: 7/28/2005
Verwachtte afleverdatum: 8/23/2005
Uw order is in productie 8/4/2005 18:54
HOE KUNNEN ZE ZICHZELF SERIEUS NEMEN!? Dit is toch geen klantenservice! Zet dan ergens neer "Vanwege zus en zo verwachten wij vertragingen, wij kunnen helaas geen aflever datum aangeven" in plaats van de hele tijd valse beloftes maken.
[ Voor 57% gewijzigd door Mephisteus op 18-08-2005 02:45 ]
Zucht, het blijft dus "behelpen" met die levertijd bij iedereen. En ik ben nog maar net begonnen...
Orderdatum: 8/15/2005
Verwachtte afleverdatum: 8/22/2005
(eerste keer verschoven, eerst was 8/19)
Verwachtte afleverdatum: 8/22/2005
(eerste keer verschoven, eerst was 8/19)
Daar moet ik het dus mee doen.Geachte heer xxx,
Allereerst uit naam van Dell excuses voor alle irritatie tijdens uw orderverloop heer xxx, hetgeen u beschreef is niet datgene wat men kan en mag verwachten van Dell BV.
Dell werkt met het zogenaamde direct business model. Dit houdt concreet in dat wij geen voorraden houden en daardoor altijd de laatste en meest up-to-date producten aan onze klanten kunnen leveren. Helaas gebeurt het hierdoor ook een enkele keer dat door grote vraag een product plotseling een langere levertijd heeft dan gebruikelijk is voor Dell. Dit is momenteel het geval bij de door u bestelde 20 inch Flat Panel monitor.
Wij hebben uw order geregistreerd zodat u een email ontvangt zodra de order wordt verzonden vanuit de fabriek. Na ongeveer 3-5 dagen wordt uw bestelling bij u afgeleverd.
Wij doen ons uiterste best uw order zo spoedig mogelijk te verschepen. Wij realiseren ons al het ongemak, welke u hiervan ondervindt.
Derhalve verzoeken wij u vriendelijk om uw tijd en geduld.
Indien u verder nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met de Customer Care afdeling.

Anoniem: 103811
ZOZO dit scherm is ook wel heel mooi : Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch
Wil dus een nieuw scherm kopen en was eigenlijk van plan om de : Samsung SyncMaster 930BF te kopen.
Maar vind de DELL eigenlijk veel mooier....
Maar is het wijs om de dell te kopen inplaats van de samsung ?
Wil dus een nieuw scherm kopen en was eigenlijk van plan om de : Samsung SyncMaster 930BF te kopen.
Wat ga je ermee doen is denk ik meer van belangAnoniem: 103811 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:08:
ZOZO dit scherm is ook wel heel mooi : Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch
Nja speel wel spelletjes, maar ben geen die hard gamer.
Dus eigenlijk hoofdzakelijk :
Internetten / downloaden
Redelijk gamen (niet super)
Internetten / downloaden
... en hoeveel haast je hebt, kun je even wachten na een bestelling?zAo schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:41:
[...]
Wat ga je ermee doen is denk ik meer van belang
notgib schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:15:
[...]
... en hoeveel haast je hebt, kun je even wachten na een bestelling?
Dan is het een prima monitor, alleen kost het je het nodige geduld op het moment, reken erop dat het een maand kan duren voor je hem in huis hebt.Anoniem: 103811 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:58:
Nja speel wel spelletjes, maar ben geen die hard gamer.
Internetten / downloaden
op zich maakt het niet zoveel uit als ik moet wachten.
Maar de respons is 16ms, heb je daar geen last van ?
Maar zou je dan last van moeten hebben?Anoniem: 103811 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:32:
op zich maakt het niet zoveel uit als ik moet wachten.
ghosting ?Terw_Dan schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:16:
[...]
Maar zou je dan last van moeten hebben?
Zelfs mijn 25ms Sony schermpje geeft geen ghosting en is prima op te gamen. Films kijken en gamen gaan prima op dit scherm.
Heb inmiddels al vele recensies en gebruikerservaringen gelezen over deze monitor en alle geven ze aan dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken over ghosting. Dat zit wel goed.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden als gamer is het breedbeeld formaat. Niet alle spellen ondersteunen dat.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden als gamer is het breedbeeld formaat. Niet alle spellen ondersteunen dat.
Dan zal ik waarschijnlijk hem volgende week bestellen 
Ben er nog niet helemaal zeker van (maar vind hem wel echt super).
En tja het breedbeeld formaat, tja nou als je spel het niet ondersteund ga je gewoon op een andere resolutie zitten (dan maar met zwarte balken eronder ofzo)
Vind dat eigenlijk niet zon probleem, het enigste waar ik een beetje bang voor ben/was het ghosting gebeuren.
Maar idd meerdere zeggen dat ze hier geen last van hebben.
Maar jullie zijn er dus zwaar tevreden over.....?
Gamen : 0-->10 ?
Movies : 0-->10 ?
Textpagina's : 0-->10 ?
Alvast bedankt om met te helpen
En tja het breedbeeld formaat, tja nou als je spel het niet ondersteund ga je gewoon op een andere resolutie zitten (dan maar met zwarte balken eronder ofzo)
Vind dat eigenlijk niet zon probleem, het enigste waar ik een beetje bang voor ben/was het ghosting gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 18-08-2005 17:49 ]
www.widescreengamingforum.com geeft ongeveer elke game instellingen aan wat je maar zou willen, dus maak je daar geen zorgen over.Anoniem: 103811 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:49:
Dan zal ik waarschijnlijk hem volgende week bestellen
Het blijft een feit dat mensen verschillen in hoe gevoelig ze zijn voor ghosting. Maar IPS panelen van 12-16ms zijn over het algemeen ervaren als prima apparaten om te gamen. Mijn ervaring is dat ik met zo'n paneel prima kan gamen.
movies... tja, daarom koop je een widescreen toch?
ik heb de hele topic doorgelezen maar vind weinig info over defecte pixel garanties.
als je een dode pixel of sub pixel heb, kan je de monitor omruilen?
als je een dode pixel of sub pixel heb, kan je de monitor omruilen?
staat op de dell site 
dacht als je iets kapot had dat ze hem de volgende dag komen omruilen.
dacht als je iets kapot had dat ze hem de volgende dag komen omruilen.
Vanaf 6 subpixels kan je hem omruilen.
Maar ze controleren het niet echt. Dus als je er maar eentje hebt, zeg je gewoon dat je zes defecte pixels hebt, en ze brengen je een nieuw scherm.
Maar ze controleren het niet echt. Dus als je er maar eentje hebt, zeg je gewoon dat je zes defecte pixels hebt, en ze brengen je een nieuw scherm.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ik heb het volgende met dit scherm; sinds ca. 4 mnd. uiterst tevreden bezitter van de 2005FPW (games/internet). Alles loopt super, geen b/l-leakage en alle (sub)pixels 100%.
Mijn pc en monitor krijgen voeding vanaf zo'n voedingsblok met schakelaar. Ik heb regelmatig het probleem dat als ik de monitor + pc aanzet middels de schakelaar op het voedingsblok de monitor niets doet -dus geen lampjes- terwijl mijn pc dus wel gewoon doorstart. Een keer of twee de 220V-stekker uit de monitor halen en weer terugplaatsen en hij doet het weer. Vervelend is dan wel dat mijn pc dan nogal eens vastloopt omdat er nieuwe USB-apparaten (muis en toetsenbord) gevonden worden (deze zitten aan de USB-hub v.d. monitor). Het maakt ook niet uit of ik de monitor apart aanzet met de aan/uitknop op de monitor. Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat de stroomstekker a.h.w. "hangt" in de aansluiting op de monitor. Andere kabel aan de monitor helpt trouwens niet.
Hebben meer mensen hier last van?
Mijn pc en monitor krijgen voeding vanaf zo'n voedingsblok met schakelaar. Ik heb regelmatig het probleem dat als ik de monitor + pc aanzet middels de schakelaar op het voedingsblok de monitor niets doet -dus geen lampjes- terwijl mijn pc dus wel gewoon doorstart. Een keer of twee de 220V-stekker uit de monitor halen en weer terugplaatsen en hij doet het weer. Vervelend is dan wel dat mijn pc dan nogal eens vastloopt omdat er nieuwe USB-apparaten (muis en toetsenbord) gevonden worden (deze zitten aan de USB-hub v.d. monitor). Het maakt ook niet uit of ik de monitor apart aanzet met de aan/uitknop op de monitor. Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat de stroomstekker a.h.w. "hangt" in de aansluiting op de monitor. Andere kabel aan de monitor helpt trouwens niet.
Hebben meer mensen hier last van?
Sluit je monitor eens gewoon direct op een stoptcontact aan en kijk of je dan niet hetzelfde probleem houdt.
Zo, ik ben weer terug van vakantie en ik heb de volgende gegevens van Dell:
Orderdatum: 8/13/2005
Verwachtte afleverdatum: 8/24/2005
Uw order is in productie 8/17/2005 12:32
Had 'm maandag direct geld overgemaakt en toen op vakantie gegaan, scheelt weer wachttijd
Verwachtte afleverdatum: 8/24/2005
Had 'm maandag direct geld overgemaakt en toen op vakantie gegaan, scheelt weer wachttijd
Anoniem: 20583
Bij mij is de verwachte afleverdatum inmiddels ook opgeschoven:
Dus het wordt weer nog langer wachten. Ik dacht dat met dit scherm toch wat minder tot geen leverproblemen waren aangezien elke halfgare een 24" had besteld. Maar goed, gewoon afwachten dus.
code:
1
2
3
| Orderdatum: 8/11/2005 Verwachtte afleverdatum: 8/23/2005 Uw order is in productie 8/15/2005 11:00 |
Dus het wordt weer nog langer wachten. Ik dacht dat met dit scherm toch wat minder tot geen leverproblemen waren aangezien elke halfgare een 24" had besteld. Maar goed, gewoon afwachten dus.
die optie had ik niet vernoemd, maar al wel geprobeerd.....zonder resultaat!Terw_Dan schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:39:
Sluit je monitor eens gewoon direct op een stoptcontact aan en kijk of je dan niet hetzelfde probleem houdt.
Dan zal het wel iets in de monitor zijn. Ik zou hem gewoon om laten ruilen door Dell.b-gone schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:47:
[...]
die optie had ik niet vernoemd, maar al wel geprobeerd.....zonder resultaat!
Zijn jullie het hiermee eens ?P.S. Die 2005FPW 75Hz is erg verleidelijk. Wel jammer dat ie geen 75Hz aankan op 1680x1050, maar hij is nog t/m 23-8-'05 voor een schandalig lage prijs te krijgen bij http://www.dell.nl. Het is wel een vrij oude bak met een laag contrast, en (naar schatting na lezen van reviews) trager dan de P19-2, dus ik denk dat ik de kat nog maar ff uit de boom kijk. 16:10 is ook wat vreemd: 16:9 is volgens mij de breedbeeld standaard. En het klinkt heel stoer, breedbeeld, je denkt dat je heel wat krijgt, maar het beeld is maar 3cm breder dan mijn 21" CRT. (En hij is ook 3cm lager dan de CRT.) Als je écht een breed beeld wil hebben moet je naar 1920xnogwat.
Klopt het dat de DELL 2005FPW uit de productie word gehaald ?
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 19-08-2005 14:24 ]
Waar haal je dat vandaan?Anoniem: 103811 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:21:
Klopt het dat de DELL 2005FPW uit de productie word gehaald ?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
'tuurlijk niet...Anoniem: 103811 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:21:
[...]
P.S. Die 2005FPW 75Hz is erg verleidelijk. Wel jammer dat ie geen 75Hz aankan op 1680x1050, maar hij is nog t/m 23-8-'05 voor een schandalig lage prijs te krijgen bij http://www.dell.nl. Het is wel een vrij oude bak met een laag contrast, en (naar schatting na lezen van reviews) trager dan de P19-2, dus ik denk dat ik de kat nog maar ff uit de boom kijk. 16:10 is ook wat vreemd: 16:9 is volgens mij de breedbeeld standaard. En het klinkt heel stoer, breedbeeld, je denkt dat je heel wat krijgt, maar het beeld is maar 3cm breder dan mijn 21" CRT. (En hij is ook 3cm lager dan de CRT.) Als je écht een breed beeld wil hebben moet je naar 1920xnogwat.
Zijn jullie het hiermee eens ?
Iemand die begint over het verschil tussen 75Hz of 60Hz op een TFT is zowiezo iemand die geen ervaring heeft met TFT schermen. Ook de contrast commentaar is zeer grappig om te zien
Ook verkeerd is de commentaar over breedbeeld : 1920x1200 en 1680x1050 zijn de standarden voor computer monitoren. Beide zijn 16:10, niet 16:9. Ja, TVs zijn 16:9, maar niemand gaat een TV als monitor proberen te gebruiken.
Tja, als je TFT schermen bekijkt met CRT specs in je hoofd ga je nooit overstappen totdat LCD schermen OLED of soortgelijke verbeteringen bevatten. In mijn mening maakt het niet hebben van een 40cm diep apparaat op je bureau veel uit, en kan ik met een paar minpunten tov een CRT prima leven...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 19-08-2005 14:49 ]
dat heb ik ergens gehoord (weet niet meer waar).
Maare die actie van 25% korting is de 23 afgelopen.
Dus daarnaar betaal je gewoon weer 700nog wat ?
Heeft dell vaak van die acties van bv 25% korting ?, want ik kan hem waarschijnlijk pas volgende maand ofzo kopen.
Heeft dell vaak van die acties van bv 25% korting ?, want ik kan hem waarschijnlijk pas volgende maand ofzo kopen.
Het TFT paneel van de 2005FPW is ondertussen 6 maanden op de markt, en wordt ook in de Apple Cinema 20inch widescreen gebruikt. Zo snel komen nieuwere panelen niet uit dat ze dit model al weg willen doen, lijkt mij. Sterker nog, de 2001FP is al meer dan een jaar op de markt, en hij gebruikt een iets oudere model niet-widescreen IPS paneel.Anoniem: 103811 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:47:
dat heb ik ergens gehoord (weet niet meer waar).
Als je deel 1 van deze topic doorleest (noem het een goede investering) kom je veel informatie tegen, inclusief de vorige aanbiedingen. Ik geloof dat hij nu al 2 keer tot 540 euros is verlaagd, en daarnaast was er ook een "2de scherm voor 1/2 prijs" aanbieding. Het lijkt dus meer de regel dan de uitzondering om aanbiedingen van Dell te zien.
Het is gezien eerdere acties waarschijnlijk zo dat Dell een maandje geen acties zal houden.
Spotmatic begon er eerder al over dat de 2005 uit de handel zou gaan bla bla. Dat bleek nergens op gebaseerd te zijn, behalve de prijsstelling. Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande post! Daar kan ik nog aan toevoegen dat er nauwelijks andere 1680*1050 panels op de markt zijn. Dus heeft Dell ook niet zo gek veel te kiezen.
Spotmatic begon er eerder al over dat de 2005 uit de handel zou gaan bla bla. Dat bleek nergens op gebaseerd te zijn, behalve de prijsstelling. Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande post! Daar kan ik nog aan toevoegen dat er nauwelijks andere 1680*1050 panels op de markt zijn. Dus heeft Dell ook niet zo gek veel te kiezen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mijn monitor is al iig in nederland:
Status: In Transit
Shipped to: SOEST, NL
Shipped or Billed on: Aug 18, 2005
Weet iemand de bezorgtijden van UPS en of ze ook op zaterdag bezorgen, kon het op hun site niet vinden.
Weet iemand de bezorgtijden van UPS en of ze ook op zaterdag bezorgen, kon het op hun site niet vinden.
ik heb ondertussen ook status "verzonden". Nog geen UPS tracking nummer helaas 
of ben ik stom aan het zijn en mis ik iets?
of ben ik stom aan het zijn en mis ik iets?
Dit staat in je ontvangen Dell mailtje:GoEV6 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:23:
Mijn monitor is al iig in nederland:
Onze vervoermaatschappij zal op het aangegeven afleveradres op werkdagen tussen 8.30u en 17.30u, uw bestelling leveren.
Had mijn 2405fpw maandagavond 23:00uur besteld en werd donderdag middag 14:00uur afgeleverd...dus het kan allemaal lekker snel als het meezit
Klopt het dat het zwart in het scherm niet echt lekker zwart is ?
quote : ondiep zwart
Meer mensen die het hiermee eens zijn ?
In vergelijking met een CRT of TFT scherm.Anoniem: 103811 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:26:
Klopt het dat het zwart in het scherm niet echt lekker zwart is ?
ivm een CRT, ja, het zwart is gewoon minder zwart (maar imho niet storend)
ivm een TFT, nee net zo goed als andere TFTs imho.
Joepie mijn monitor wordt ook binnenkort afgeleverd. Ik heb ook een status 5.
Meer Informatie
Orderdatum: 8-8-2005
Verwachtte afleverdatum: 23-8-2005
Status van levering Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie
Meer Informatie
Status van levering Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie
maar als je op die pakbon klikt, heb je een UPS nummer (nummer vrachtbrief) of is dat bij jou ook leeg?chiwai_2000 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:03:
Meer Informatie
Ik neem aan dat Dell nog een email morgen/maandag gaat sturen met de exacte aflevertijden?
Ik heb inmiddels mijn derde uitgestelde datum... (eerst 19 toen 22 en 25) ach ja, zo lang wacht ik nog niet, maar toch...
Verwachtte afleverdatum: 8/25/2005
Uw order is in productie 8/15/2005 20:32
Uw order is in productie 8/15/2005 20:32
Nee helaas het vakje " nummer vrachtbrief" is nog niet ingevuld.Anoniem: 123011 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:10:
[...]
maar als je op die pakbon klikt, heb je een UPS nummer (nummer vrachtbrief) of is dat bij jou ook leeg?
Ik neem aan dat Dell nog een email morgen/maandag gaat sturen met de exacte aflevertijden?
ze zeiden in : [19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10 dat dit scherm minder goed zwart zou presteren als bv een andere "betere" TFT.Terw_Dan schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:30:
[...]
In vergelijking met een CRT of TFT scherm.
ivm een CRT, ja, het zwart is gewoon minder zwart (maar imho niet storend)
ivm een TFT, nee net zo goed als andere TFTs imho.
Mooi om te zien dat de orderdatums die uitgeleverd worden steeds meer richting de 11e komen (mijn orderdatum).chiwai_2000 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:03:
Meer Informatie
Met beetje geluk is de mijne volgende week binnen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Inmiddels is mijn scherm 2 dagen vertraagd
Was eerst 8/23/2005
Bereid je maar vast voor op nog meer vertragingen.
Zoals hier al te lezen is zijn er mensen die meer als een maand hebben moeten wachten op hun scherm.
De mijne staat nu ook op 25/8, en ik zou blij zijn als ik hem dan in huis heb.
Zoals hier al te lezen is zijn er mensen die meer als een maand hebben moeten wachten op hun scherm.
De mijne staat nu ook op 25/8, en ik zou blij zijn als ik hem dan in huis heb.
Xbox
Volgende persoon die dus dit schermpje koopt, belt op en zegt: "Ik had graag alvast wat van de prijs af, gezien ik best wel een stuk langer moet gaan wachten dan de verwachte levertijd, tijd is geld."
Simple as that. Lukt het niet, bel je terug bij een andere telefonist(e). Vast wel iemand die je tegemoet komt.
Simple as that. Lukt het niet, bel je terug bij een andere telefonist(e). Vast wel iemand die je tegemoet komt.
one more thing...
Als je het verschil kijkt tussen de :
Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 6001
en
Dell Ultrasharp 2405FPW 24-inch
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 500 cd/m2 / 1000:1
Zou je hier dan veel verschil van merken ?
Kwa zuiverheid enz enz ?
en
Kwa zuiverheid enz enz ?
Sterker nog, bij een vergelijkende warentest (volgens mij in deel 1), kwam de 2005FWP er op eeen paar punten beter uit. Maat laten we het erop houden dat ze ongeveer gelijk zijn.Anoniem: 103811 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:48:
en
Kwa zuiverheid enz enz ?
Linkjes: [rml]Metal in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3"[/rml] & http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=18400
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 20-08-2005 17:16 ]
Laat ik hier dan persoonlijk maar even op in gaan, door over te lopen van het 19" topic. Iemand die het verschil niet begrijpt tussen een TFT met 60Hz en 75Hz is absoluut geen pure gamer. Waarom is het belangrijk? Niet omdat ik denk dat een TFT flikkert zoals een CRT dat doet (hoe dom denk je wel niet dat ik ben?), maar omdat je met een TFT vaak v-sync aan moet zetten in games, en dat limiteert je framerate op 75Hz of 60Hz. En voor een gamer die veel shooters speelt is 60Hz dan erg mager. Je kan duidelijk het verschil voelen tussen 60Hz en 75Hz met v-sync, dat is op een CRT ook na te bootsen. Ik heb trouwens op http://www.hardforum.com gezien dat sommigen erin geslaagd zijn om hun 2005FPW op de native resolutie tóch op 75Hz te krijgen. Moet je maar ff searchen...Anoniem: 123011 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:46:
[...]
'tuurlijk niet...
Iemand die begint over het verschil tussen 75Hz of 60Hz op een TFT is zowiezo iemand die geen ervaring heeft met TFT schermen. Ook de contrast commentaar is zeer grappig om te zien
Feit blijft dat de 2005FPW niet een echte gamers' monitor is, er zijn snellere op de markt, die dan helaas kleiner zijn. De 19" PVA en MVA overdrive panels zijn sneller, de 12ms TN panels ook, en de overdrive TN panels laten van de "snelheid" van de 2005FPW geen spaan heel.
Voor een calculatie van de uiteindelijke vertraging die je hebt met een TFT, en om te zien welke aspecten een rol spelen en in welke mate, zie mijn post hier:
http://gathering.tweakers...message/24002898#24002898
Het gaat er juist om dat je je monitor dus niet zo goed als TV kan gebruiken, niet andersom. Films zijn ook in 16:9. Verder mee eens, en voor mij geen reden om géén breedbeeld monitor te kopen. Zou het desondanks niet beter zijn als alles 16:9 was?Ook verkeerd is de commentaar over breedbeeld : 1920x1200 en 1680x1050 zijn de standarden voor computer monitoren. Beide zijn 16:10, niet 16:9. Ja, TVs zijn 16:9, maar niemand gaat een TV als monitor proberen te gebruiken.
Fujitsu-siemens P19-2 = 1000:1Ook de contrast commentaar is zeer grappig om te zien.
2005FPW = 600:1
Al vraag ik me wel af hoe dit zich precies manifesteert: het eerste scherm is een PVA, het tweede een IPS. De zwartwaarde (volgens reviews) van de P19-2 is 0.32, die van de 2005FPW is 0.68, dus daar zit in ieder geval wel een flink verschil.
[ Voor 44% gewijzigd door Roenie1 op 20-08-2005 19:15 ]
Heb je nergens waar je dit zelf in het echt kan checken? Veel geld uitgeven voor een tft terwijl je niet weet of je het acceptabel zou vinden is erg stom.Anoniem: 103811 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:48:
en
Kwa zuiverheid enz enz ?
De realiteit is dat de cijfers wat je noemt totaal onbelangrijk zijn voor de echte ervaring. 16ms VA en 16 IPS zijn compleet andere beesten, en er is ook zoiets als te veel helderheid en contrast (de meeste 2405 eigenaren zetten hun scherm brightness op minimum omdat hij veel te helder is!). Persoonlijk vind ik inkijkhoek, redelijk kleurweergave, en niet te veel ghosting de 3 meest belangrijke eigenschappen, en die kun je gewoon niet zien van de specs wat jij noemt (nee, 16ms spec garandeert helemaal niks - lees reviews voor de echte waarheid).
De 2005 is een redelijk standard IPS paneel kwa inkijkhoek, helderheid, refresh rate. De 2405 is een redelijk standard VA paneel. De eigenschappen van standard paneel soorten kun je prima opzoeken, bijvoorbeeld in de tweakers 17/19 inch threads.
Als je 1000 uit wil geven voor een tft scherm, is de 2405 natuurlijk geweldig mooi prijs/prestatie. Vanwege de VA paneel is hij Iets minder met spellen (beetje ghosting, erg hoog native resolutie voor je videokaart), maar hij is natuurlijk geweldig voor totaal beschikbaar desktop ruimte en waarschijnlijk ook voor nauwkeurigheid van kleuren voor bijvoorbeeld photoshop.
Als je geen 1000 euro voor over hebt, moet je accepteren dat 20 inch je maximum zal zijn. Dan kun je de 2005 kiezen of iets anders. Er zijn genoeg keuzes. Als je liever een VA paneel wil hebben, koop dan bijvoorbeeld de Dell 1905, die op dit moment rond de 350 euro kost. Mooi ding, maar wel wat minder desktop ruimte dan de 2005 of 2001 natuurlijk.
Tja, uiteindelijk lijkt het me vrij simpel :
1000 euro = ga voor een 2405, of anders 2x 2005
550 euro = 2005 is een mooi ding, maar een Acer 20 inch 4:3 kun je ook voor dit geld kopen
350 euro = veel opties, onder ander de 1905 van dell. Wel alleen 17/19 inch
Succes
En ik dacht dat 60 fps met vsync / triple buffering voldoende was voor alle 3d shooters. Naief van me zegRoenie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:45:
[...]
Laat ik hier dan persoonlijk maar even op in gaan, door over te lopen van het 19" topic. Iemand die het verschil niet begrijpt tussen een TFT met 60Hz en 75Hz is absoluut geen pure gamer. Waarom is het belangrijk? Niet omdat ik denk dat een TFT flikkert zoals een CRT dat doet (hoe dom denk je wel niet dat ik ben?), maar omdat je met een TFT vaak v-sync aan moet zetten in games, en dat limiteert je framerate op 75Hz of 60Hz. En voor een gamer die veel shooters speelt is 60Hz dan erg mager. Je kan duidelijk het verschil voelen tussen 60Hz en 75Hz met v-sync, dat is op een CRT ook na te bootsen.
16ms paneel => 1/0.016 = 62.5 Hz maximale haalbare weergave, toch (en laten we niet eens beginnen over de feit dat niet alle kleur wijzigingen binnen 16ms zijn, gezien de ISO refresh rate meetstandaard)?
60fps is genoeg voor casual gamers die shooters spelen, maar niet genoeg voor een serieuze competitie-speler. Het is het absolute minimum voor vloeiend beeld. Niet dat ik tegenwoordig nog een serieuze competitiespeler ben, maar ik heb nogsteeds liever 100fps dan 60, dankjewel. 
75 vind ik genoeg, 60 is wat mager. Het is allemaal net even wat soepeler op 75+.
Laat trouwens de andere opgenoemde zaken in mijn post niet links liggen... tenzij je er natuurlijk niets tegen in te brengen hebt of over te zeggen hebt? Ik doe het voor de discussie en om goed onderbouwde meningen van anderen te horen, niet om te laten zien dat ik het lekker beter weet.
75 vind ik genoeg, 60 is wat mager. Het is allemaal net even wat soepeler op 75+.
Laat trouwens de andere opgenoemde zaken in mijn post niet links liggen... tenzij je er natuurlijk niets tegen in te brengen hebt of over te zeggen hebt? Ik doe het voor de discussie en om goed onderbouwde meningen van anderen te horen, niet om te laten zien dat ik het lekker beter weet.
[ Voor 69% gewijzigd door Roenie1 op 20-08-2005 19:54 ]
Tja, lastig om in te gaan op punten die nog niet bijgeschreven warenRoenie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:03:
60fps is genoeg voor casual gamers die shooters spelen, maar niet genoeg voor een serieuze competitie-speler. Het is het absolute minimuum, en zeker niet een voorkeurs-fps. Niet dat ik tegenwoordig nog een serieuze competitiespeler, maar ik heb nogsteeds liever 100fps dan 60, dankjewel.
Ik ben volledig met je eens dat de 2005FPW niet voor "competitie niveau gamers" is. Gelukkig ben ik dat zelf niet, maar dat was al duidelijk.
Die 4ms TNs en 8ms overdrive VA panelen zijn natuurlijk beter voor gamers, maar er is helaas nog geen paneel op de markt die je zo'n refresh rate kan bieden in een grote widescreen formaat. Heb je nagedacht over de voordelen van widescreen om standard een grotere "field of vision" in het gamen?
Hehe... ik ben een edit addict.Anoniem: 123011 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:56:
[...]
Tja, lastig om in te gaan op punten die nog niet bijgeschreven waren
Jazeker, breedbeeld gaming schopt ongetwijfeld kont (hoofd-reden voor breedbeeld voor mij), maar ik vind het momenteel vanwege de 60Hz (in het geval van de 2005FPW dan) en de responstijd nog niet de moeite om mijn goede 22" CRT te verkopen, er een smak geld bij te leggen en dan over te gaan op een 20" widescreen TFT, waarbij de diagonaal dan maar een halve centimeter groter is. Het is verleidelijk, maar ik kan denk ik beter nog ff mijn geld in mijn broekzak houden tot ze op hetzelfde responsetime niveau komen als de 19 inch schermen (of beter), en dán de overstap maken. Als ik er namelijk eenmaal een gekocht heb ga ik niet zomaar weer een andere aanschaffen. Bovendien zit ik er financieel wat krap voor. Mijn oorspronkelijke bedoeling was voor een 19" TFT te gaan voor bij mijn upcoming pc upgrade, vandaar dat van het 19" topic kom. Ik spaar dus nog wel rustig een tijdje.
[ Voor 74% gewijzigd door Roenie1 op 20-08-2005 22:12 ]
Hmm nee ik kan nergens heen (zover ik weet) waar deze monitors staan.....Anoniem: 123011 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:54:
[...]
Heb je nergens waar je dit zelf in het echt kan checken? Veel geld uitgeven voor een tft terwijl je niet weet of je het acceptabel zou vinden is erg stom.
De realiteit is dat de cijfers wat je noemt totaal onbelangrijk zijn voor de echte ervaring. 16ms VA en 16 IPS zijn compleet andere beesten, en er is ook zoiets als te veel helderheid en contrast (de meeste 2405 eigenaren zetten hun scherm brightness op minimum omdat hij veel te helder is!). Persoonlijk vind ik inkijkhoek, redelijk kleurweergave, en niet te veel ghosting de 3 meest belangrijke eigenschappen, en die kun je gewoon niet zien van de specs wat jij noemt (nee, 16ms spec garandeert helemaal niks - lees reviews voor de echte waarheid).
De 2005 is een redelijk standard IPS paneel kwa inkijkhoek, helderheid, refresh rate. De 2405 is een redelijk standard VA paneel. De eigenschappen van standard paneel soorten kun je prima opzoeken, bijvoorbeeld in de tweakers 17/19 inch threads.
Als je 1000 uit wil geven voor een tft scherm, is de 2405 natuurlijk geweldig mooi prijs/prestatie. Vanwege de VA paneel is hij Iets minder met spellen (beetje ghosting, erg hoog native resolutie voor je videokaart), maar hij is natuurlijk geweldig voor totaal beschikbaar desktop ruimte en waarschijnlijk ook voor nauwkeurigheid van kleuren voor bijvoorbeeld photoshop.
Als je geen 1000 euro voor over hebt, moet je accepteren dat 20 inch je maximum zal zijn. Dan kun je de 2005 kiezen of iets anders. Er zijn genoeg keuzes. Als je liever een VA paneel wil hebben, koop dan bijvoorbeeld de Dell 1905, die op dit moment rond de 350 euro kost. Mooi ding, maar wel wat minder desktop ruimte dan de 2005 of 2001 natuurlijk.
Tja, uiteindelijk lijkt het me vrij simpel :
1000 euro = ga voor een 2405, of anders 2x 2005
550 euro = 2005 is een mooi ding, maar een Acer 20 inch 4:3 kun je ook voor dit geld kopen
350 euro = veel opties, onder ander de 1905 van dell. Wel alleen 17/19 inch
Succes
Jullie mischien een idee (Breda) ?
Maar ik heb dus ongeveer 550 te besteden.....
Dusja waarschijnlijk zal het de 2005 worden of mischien de acer ???
Alhoewel ik die niet zo mooi vind als de Dell.
snel beslissen... de 2005FPW aanbieding loopt dinsdag af geloof ik.Anoniem: 103811 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:10:
[...]
Hmm nee ik kan nergens heen (zover ik weet) waar deze monitors staan.....
Jullie mischien een idee (Breda) ?
Maar ik heb dus ongeveer 550 te besteden.....
Dusja waarschijnlijk zal het de 2005 worden of mischien de acer ???
Alhoewel ik die niet zo mooi vind als de Dell.
in belgie (be site) staat hij voor 540 als vast prijs 
Dus hij zal in NL ook dan wel asl vast prijs gaan, en anders bestel ik hem in belgie.
Zou hem eerst graag in het echt willen zien, en deze maand heb ik het geld er nog niet voor.
Dus hij zal in NL ook dan wel asl vast prijs gaan, en anders bestel ik hem in belgie.
Zou hem eerst graag in het echt willen zien, en deze maand heb ik het geld er nog niet voor.
Idd, dinsdag is de laatste dag.Anoniem: 123011 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:23:
[...]
snel beslissen... de 2005FPW aanbieding loopt dinsdag af geloof ik.
Maar als het scherm hem niet bevalt, stuur het terug? Dat recht heb je (binnen 8 dagen).
Risico is de verzendkosten, maar je zal zien dat de kwaliteit van het scherm goed is (ga ik ook vanuit, moet mijne nog binnen krijgen).
En een korting van 25% is toch behoorlijk significant om vóór 23-8 datum te bestellen.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Zeker, deze aanbieding heeft voor mij iig de doorslag gegeven. Anders had ik wellicht net iets meer uitgegeven en de Apple cinema 20" gekocht.Oxi schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:00:
[...]
En een korting van 25% is toch behoorlijk significant om vóór 23-8 datum te bestellen.
vreemd hoor. Op de belgische site staat er wel een nette boodschap ivm de levertijd.
in de produkt omschrijving: geeft aan dat het produkt momenteel niet uit voorraad leverbaar is, er is dus een langere levertijd. De voorraadpositie wordt elke werkdag geupdate.
in de produkt omschrijving: geeft aan dat het produkt momenteel niet uit voorraad leverbaar is, er is dus een langere levertijd. De voorraadpositie wordt elke werkdag geupdate.
Idd, die zijn ook nog eens veel mooier en zou nauwelijks meer kosten zonder deze aanbieding. Het paneel is ook nog eens hetzelfde.notgib schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:10:
[...]
Zeker, deze aanbieding heeft voor mij iig de doorslag gegeven. Anders had ik wellicht net iets meer uitgegeven en de Apple cinema 20" gekocht.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb een vraag over de native resolutie van dit scherm. Werken nou veel applicaties al met deze resolutie? Programma's als bijvoorbeeld Dreamweaver en Photoshop? Dat rescaling lijkt me namelijk helemaal niks. Alvast bedankt.
Dit topic is gesloten.