Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.511 views sinds 30-01-2008

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het grote Dell 2005 FPW topic
http://maingi.com/blog/images/2005FPW.jpg

Dell heeft onlangs een 20" Widescreen monitor op de markt gebracht tegen een aantrekkelijke prijs.
Omdat dit een redelijk populaire monitor is en er veel over gebabbeld is in het eerste deel, hier het tweede deel.

specs van de monitor
De Dell 2005FPW heeft de volgende specs (copy/paste van Dell):
• Grootte en type van beeldscherm : 20-inch (51,0 cm) active matrix TFT
• Resolutie : 1680 x 1050 (WUXGA)
• Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 6001
• Afmeting h x b x d : 391 / 491 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 472 x 230 mm
• Gewicht : 7,9 kg
• Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite
• In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja (100 mm reisstand) / optionele AS500 Sound Bar
• Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
• Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream
• Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag

De volgende onderdelen worden geleverd bij de monitor.
• 20" Widescreen TFT
• Monitor voet
• DVI kabel
• D-SUB kabel
• USB A->B 2.0 kabel voor interne USB hub
• Driver cd
en in een apart doosje wordt de stroomkabel geleverd.

De monitor beschikt over een totaal van 4 video-ingangen namelijk.
groep1
• D-SUB
• DVI

groep2
• Composite
• S-video

Deze ingangen kunnen tegelijkertijd aangesloten zijn en het is daarnaast mogelijk om gebruik te maken van Picture in a Picture. Je kunt bijvoorbeeld een TVtuner die op de Composite is aangesloten in een hoek van de monitor zetten terwijl daarachter gewoon het beeld over de D-sub of DVI loopt.
Het is alleen mogelijk om een ingang uit groep 2 in groep 1 te gebruiken, D-SUB met DVI als PiP is dus niet mogelijk.

Daarnaast is het zo dat het mogelijk is de monitor 90o te draaien waardoor je een monitor hebt met een resolutie van 1050*1680. De meeste videokaarten hebben ook een roteerfunctie, zodat je hier ook zinnig gebruik van kan maken.

De monitor heeft dus ook een interne USB hub met 4 poorten. 2 hiervan zitten aan de onderkant van de monitor en 2 ervan aan de rechterzijkant van de monitor

Verder heeft de 2005FPW ook de mogelijkheid om een optionele soundbar te bestellen. Deze is onder het scherm te hangen. De stroom wordt uit de monitor gehaald. Voor mensen die niet per se een 5.1 setje willen hebben is het wellicht een goed alternatief. Echter, op de site van Dell staat niet duidelijk uitgelegt wat zo'n ding precies kost.

bekende issues

• Leveringsproblemen
Dell heeft op dit moment erg veel last van leverings problemen, maar zetten dit niet duidelijk op de site. Op Dell.nl staat nog steeds een verwachte levertijde van 5 tot 7 werkdagen, maar zoals in dit topic al duidelijk is geworden is dit eerder 5 tot 7 weken aan het worden wegens tekort aan onderdelen.
Dell.nl is er iets duidelijker in, gezien zij vermelden dat de levertijd langer kan zijn.
Zoals het er nu naar uitziet zijn er pas op 16/9 van dit jaar weer voldoende onderdelen op voorraad, dus dat betekent dat mensen die besteld hebben voorlopig nog even moeten wachten. Mocht je dus snel een monitor willen hebben is het niet aan te raden op dit moment bij Dell te bestellen.

• Backlight bleeding
Veel mensen melden problemen te hebben met de zogeheten backlight bleeding. Bij dit verschijnsel ontstaan lichte vlekken in de monitor waardoor deze niet egaal verlicht wordt. Bij sommige monitoren is dit zeer ernstig aanwezig terwijl het bij andere nauwelijks merkbaar is. Ook de laatste revisie ervan heeft te kampen met dit probleem.
Dell doet niet moeilijk met het omruilen ervan maar het is wel iets waar rekening mee gehouden moet worden bij het aanschaffen van deze monitor.
Bij normaal desktop gebruik valt de bleeding nog wel mee, maar met name in films en games (die over het algemeen wat donkerder zijn) is het goed merkbaar.

Deze bleeding is eventueel ook zelf te verhelpen (met verlies van garantie). De bleeding wordt namelijk veroorzaakt doordat de casing tegen het scherm aandrukt. Hier valt te lezen hoe je het scherm kan demonteren om het probleem te verhelpen (in het Duits).

• Dode pixels
Niet echt een schokkende issue, maar het wil nog steeds voorkomen. Dode pixels of subpixels kunnen in ieder TFT scherm voorkomen, dus ook in deze. Hier is niet echt wat aan te doen, behalve bij Dell zeuren om een nieuwe monitor.

FAQ
Q: die resolutie van 1680*1050, werkt die wel op mijn videokaart.
A:De meeste moderne videokaarten kunnen prima overweg met de resolutie van 1680*1050. In het ergste geval moet er een driver update plaatsvinden, maar vaak is het na een reboot al mogelijk de juiste resolutie te selecteren.
In ieder geval kunnen alle moderne ATI en Nvidia kaarten er mee overweg.
Oudere videokaarten kunnen er problemen mee geven. Bijvoorbeeld de Matrox G200 kan niet overweg met een resolutie van 1680*1050

Q: Hoe zit het met games en applicaties niet een 16:10 verhouding hebben?
A: Deze monitor heeft een aantal mogelijkheden daarvoor.
1. hij rekt het gewoon uit, dat is wel jammer omdat je dan vervormingen krijgt, maar je wel beeldvullend je applicatie hebt draaien.
2. Scale, hij rekt het scherm uit, maar behoudt de aspectratio (je zult dus 2 zwarte balken aan de zijkant hebben.
3. 1:1, de resolutie wordt aangehouden van de applicatie, draait deze dus 800*600 dan zie je in het midden een 800*600 schermpje en de rest daaromheen blijft zwart.

Q: Kan deze monitor tegen de muur gehangen worden?
A: Ja, deze monitor heeft een VESA 100 aansluiting op de achterkant waardoor deze met een wallmount ook tegen de muur gehangen kan worden. Houd er wel rekening mee dat de TFT zelf bijna 8 KG weegt en je muur het dus wel moet kunnen houden.

Q: Hoe zit dat nou met bestellen?
A: Dell is niet even snel en duidelijk met de betaalinstructies. Wat je daarom het beste kunt doen is goed op de gegevens letten die je tijdens het bestellen krijgt (bestelnr e.d.). Aan de hand hiervan kun je het geld overmaken. De bestelgegevens krijg je wel per e-mail, maar dat kan veel later zijn. Ik kreeg ze zelfs pas nadat ik de monitoren in huis had. Dus als je niet onnodig lang wil wachten kun je dit doen. Sommige mensen maken gebruik van een spoedoverboeking om ze nog sneller in huis te hebben, of je het dat waard vind moet je zelf weten.

Q: Waarom krijg ik de stroomkabel nou in een los doosje?
A: Veel mensen vragen zich af waarom ze de stroomkabel in een los doosje krijgen ipv in de grote doos bij de monitor. Het is zo dat Dell deze monitor in meerdere landen verkoopt waar er verschillende stekkers zijn (bijvoorbeeld een Engelse stekker krijgen we hier niet in het stopcontact). De monitoren zijn allemaal hetzelfde, alleen verschilt het dus per land welke stroomkabel je erbij krijgt.

prijzen en acties
Op dit moment kost hij in Nederland 712,81EUR en in België 724,79 EUR (incl recupel).
Zoals de meeste van ons hadden verwacht heeft Dell een nieuwe actie. Ze geven 25% korting op de monitor die verkocht wordt. De preciese prijs is nog wat onduidelijk, op de .nl site staat een prijs van 712,81 EUR (waar volgens de letter de korting bij zou moeten zitten) en op de .be site staat een prijs van 534,59
Deze actie loopt tot 23/08 van dit jaar.

Vanaf vandaag (24/08) geldt er weer een nieuwe actie. 30% korting bij het bestellen van een 2e monitor. Deze actie lijkt alleen geldig te zijn voor Nederland.
De prijs van 1 2005FPW staat op 700,91€ (NL) en 724,79€ (BE).

De transportkosten worden niet meer in rekening gebracht (in Nederland).
Deze acties lopen tot 20/9 van dit jaar.

waar te bestellen
Zo als alle spullen van Dell is het alleen via de website of telefonisch te bestellen.
Bestellen kan via www.dell.nl of www.dell.be.
De monitoren op Dell.nl onder:
consumenten --> Electronics & Accessoires --> Monitoren --> Flat Panel monitoren

en voor Dell.be
consumenten --> Software, Accessoires --> Monitors --> LCD monitors --> 20 Inch & Up -Widescreen

telefoonnummer voor Nederland:
020 674 4873

telefoonnummer voor België
02.711.9585

[Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 24-08-2005 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12-2022
Nette openingspost Terw_Dan!

Ik ben heel benieuwd waar Dell nu mee gaat komen wat betreft dit scherm. De 2e monitor voor 50% actie loopt over 2 dagen af. Ik zou graag zo'n monitor hebben maar 712 euro vind ik iets teveel van het goede. Ik heb er over nagedacht 4 mensen te zoeken en dan een korting te bedingen, maar het risico is groot dat ze over 2 dagen een hele leuke nieuwe actie hebben en dan zeggen de andere 4... tabee!

Iemand een speculatie over een eventuele nieuwe actie? Ik denk dat ze weer een lagere prijs per monitor gaan vragen.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsja, het blijven speculaties dan he. :P Pas over 2 dagen zul je het echt zien, je weet het nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
the_bash schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:31:
Nette openingspost Terw_Dan!

Ik ben heel benieuwd waar Dell nu mee gaat komen wat betreft dit scherm. De 2e monitor voor 50% actie loopt over 2 dagen af. Ik zou graag zo'n monitor hebben maar 712 euro vind ik iets teveel van het goede. Ik heb er over nagedacht 4 mensen te zoeken en dan een korting te bedingen, maar het risico is groot dat ze over 2 dagen een hele leuke nieuwe actie hebben en dan zeggen de andere 4... tabee!

Iemand een speculatie over een eventuele nieuwe actie? Ik denk dat ze weer een lagere prijs per monitor gaan vragen.
Of je koopt gewoon 2 monitoren en bouwt er een dual setup van. Ik moet zeggen dat als je dat eenmaal gedaan hebt je niet anders meer wil :P

even een vlug fotootje

http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/dells.jpg
Zo staan ze nu netjes naast elkaar. :D

[Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 24-07-2005 13:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:35
Mooie setup!
Alleen dat Compaq toetsenbord... :X

Maar alle gekeid op een stokje, inderdaad een erg nette en informatieve openingspost Terw_Dan! Zo worden er gelijk een aantal vragen beantwoord. Na lang dubben ga ik zelf waarschijnlijk toch voor de 24" 2405FPW mits er een goede prijs mogelijk is. Op het 2405-topic is er iemand die goed met Dell kan babbelen en een leuke prijs heeft gemaakt, maar het hangt er een beetje vanaf hoeveel geïnteresseerden er zijn voor de uiteindelijke prijs.

[Voor 82% gewijzigd door Tranquility op 24-07-2005 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:30:
Mooie setup!
Alleen dat Compaq toetsenbord... :X
Ja, weet ik. Maar het is een heerlijk plankje om op te tikken. Ik wil nog een keer een zwart/zilver bordje erbij kopen, dat is wel net zo mooi vind ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tranquility
Mag ik je dan de Logitech Ultra-X Flat aanbevelen? Dit bordje is zilver/zwart, heeft van die zalige laptoptoetsjes maar als enige wel een gewone layout. Typt werkelijk heerlijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Bash
Of je koopt gewoon 2 monitoren en bouwt er een dual setup van. Ik moet zeggen dat als je dat eenmaal gedaan hebt je niet anders meer wil :P

even een vlug fotootje

[afbeelding]
Zo staan ze nu netjes naast elkaar. :D
Nice... ik moet het nog hier mee doen. (Maar mijn nieuwe systeem in een silverstone LC11 kast schiet al aardig op.)

Ik las inderdaad ook van die kerel die een mooie prijs voor de 2405 wist te regelen. Als dat nou voor de 2005 kon, dat wil ik toch wel proberen morgen. Dell bellen en vragen welke prijs ze willen voor 5 schermen. Als het dan 400 per scherm wordt (i.p.v. 534 als je er 2 koopt) dan doe ik het. (mits er 4 anderen zijn die ook een scherm voor 400 euries willen :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
the_bash schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:44:
[...]

Nice... ik moet het nog hier mee doen. (Maar mijn nieuwe systeem in een silverstone LC11 kast schiet al aardig op.)

Ik las inderdaad ook van die kerel die een mooie prijs voor de 2405 wist te regelen. Als dat nou voor de 2005 kon, dat wil ik toch wel proberen morgen. Dell bellen en vragen welke prijs ze willen voor 5 schermen. Als het dan 400 per scherm wordt (i.p.v. 534 als je er 2 koopt) dan doe ik het. (mits er 4 anderen zijn die ook een scherm voor 400 euries willen :P )
400 lukt je never nooit niet. Ze gaan geen 134 euro korting geven. Je mag erg blij zijn als het je voor 500 lukt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
the_bash schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:44:
[...]

Voor 400 euro wordt het eigenlijk best verleidelijk om die 22" iiyama CRT die hier staat ook eruit te gooien.
ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind als ik kijk naar de ruimte die ik nu heb op mijn bureau. Voorheen namen die 2 CRT bakken mijn hele bureau in, nu is dat gelukkig wel wat anders :)

Zelf denk ik echter dat Dell die monitoren niet voor veel minder weg gaat doen, ze moeten er natuurlijk op blijven verdienen en een korting van 300 euro per scherm wordt wel erg veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Bash
Klopt 300 euro per scherm is erg veel. Maar ik ga er dan vanuit dat je nu 2 schermen hebt voor 1069 euro (534 euro per scherm). Dan wordt het een korting van 134 euro per scherm.

Misschien lachen ze me heel hard uit, maar niet geschoten is altijd mis. Ik ga morgen in ieder geval even bellen. Ik ben heel benieuwd. (400 is dan ook mijn streefbedrag, dat wil niet zeggen dat het reëel is natuurlijk :Y) )

[Voor 14% gewijzigd door The_Bash op 24-07-2005 19:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 10:44
Of het reëel is weet ik ook niet, maar wat ik wel weet is dat ze nog genoeg winst maken aangezien ze, jawel, dit scherm in de VS (met coupons) aanbieden voor $ 389,- hetgeen neerkomt op € 322,- :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lekkie schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:27:
Of het reëel is weet ik ook niet, maar wat ik wel weet is dat ze nog genoeg winst maken aangezien ze, jawel, dit scherm in de VS (met coupons) aanbieden voor $ 389,- hetgeen neerkomt op € 322,- :9
De belasting zit daar nog niet bij aangezien het daar per staat verschilt in nederland is het gewoon 19% dus zit het er hier voor de duidelijkheid gewoon bij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Lekkie schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:27:
Omdat die prijzen zoveel verschillen hoeft dat nog niet te zeggen dat ze ook winst maken.
Je betaalt natuurlijk niet alleen voor het scherm maar ook voor de BTW/VAT, loonkosten, transportkosten etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 19:44

Andso

Tabby SCORE!!!

Nette openings post! nu 1 centraal topic top!

Ik heb ze nu ongeveer 1,5week in bezit en wil niet meer anders! echt top!

Opzich heb ik weinig last van bleeding maar moet er wel bij zeggen hoelanger ik ze heb aanstaan hoe meer het wordt. Heb ik er last van nee in windows gebruik merk ik er niks van ga ik een film kijken ja dan zie je het is het storende ik vindt zelf van niet. Games weet ik niet heb er geen een geinstalleerd :P

Het probleem dat ik op andere scherm een bruinige waas had is compleet verholpen door 2x DVI te gebruiken.

Uiteraard nog voor de eerste pagina nog wat foto's

http://members.home.nl/spookhuis/dieselstation/dual1.jpg

http://members.home.nl/spookhuis/dieselstation/dual4.jpg

http://members.home.nl/spookhuis/dieselstation/dual6.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Andso schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:38:
Nette openings post! nu 1 centraal topic top!

Ik heb ze nu ongeveer 1,5week in bezit en wil niet meer anders! echt top!

Opzich heb ik weinig last van bleeding maar moet er wel bij zeggen hoelanger ik ze heb aanstaan hoe meer het wordt. Heb ik er last van nee in windows gebruik merk ik er niks van ga ik een film kijken ja dan zie je het is het storende ik vindt zelf van niet. Games weet ik niet heb er geen een geinstalleerd :P

Het probleem dat ik op andere scherm een bruinige waas had is compleet verholpen door 2x DVI te gebruiken.
DVI gebruiken is idd wel een aanraden voor deze monitoren. De reden dat ik er even een los ATI kaartje met DVI poort erbij heb gehangen zodat ik ze beide op DVI kan zetten.

Je hebt overigens wel gave wallpapers die gewoon beide schermen beslaan. (ik zelf heb gewoon 2x dezelfde omdat ik geen zin heb om ultramon te installeren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Terw_Dan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:42:
[...]

DVI gebruiken is idd wel een aanraden voor deze monitoren. De reden dat ik er even een los ATI kaartje met DVI poort erbij heb gehangen zodat ik ze beide op DVI kan zetten.

Je hebt overigens wel gave wallpapers die gewoon beide schermen beslaan. (ik zelf heb gewoon 2x dezelfde omdat ik geen zin heb om ultramon te installeren).
Dat heb ik nouw ook gewoon een los PCI kaartje erbij kost geen drol maar ow zo'n verschil kwa kwaliteit echt aanrader als je niet 2x DVI heb.

Ik gebruik van ultramon alleen maar de optie taakbalk en de optie om wallpapers te kunnen gebruiken verder nergens voor.

Iemand misschien nog tips voor sites voor dual wallpaper sites die je niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Andso schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:54:
[...]

Dat heb ik nouw ook gewoon een los PCI kaartje erbij kost geen drol maar ow zo'n verschil kwa kwaliteit echt aanrader als je niet 2x DVI heb.

Ik gebruik van ultramon alleen maar de optie taakbalk en de optie om wallpapers te kunnen gebruiken verder nergens voor.

Iemand misschien nog tips voor sites voor dual wallpaper sites die je niet hoeft te betalen.
Voor wallpapers voor een enkele monitor staan er een aantal mooie op http://interfacelift.com/wallpaper/resolutions.php?w=1680
voor dual setup heb ik ze nog niet gezien (maar als ik daar een mooie van vind ga ik die zeker gebruiken).
vraag is alleen waar je 3360*1050 wallpapers tegenkomt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
ik heb het zo nog even lopen aankijken en begin steeds meer aan de tft wennen, het onscherpe wat ik er aanziet is meer de laag die eroverheen zit, volgensmij zie je dat bij iedere tft wel, vooral bij een wit vlak zie je een beeje oneffenheid, net alsof er een soort matte laag overheen zit, ik heb dat zo is zitten besturderen bij de laptop van me pa maar daar zie je dat eigenlijk ook.
kan iemand dat bevestigen?

Ik heb nog wel hier en daar wat gekraak en getik van de tft af, wat dat is weet ik ook niet.
mocht ik me echt aan die dingen irriteren ruil ik hem alsnog, ik kijk eerst nog even of ik me er verder aan gaat storen.

voorlopig vind ik de beeldruimte en kleuren wel fijn iig :p

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• TERW_DAN
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:49:
ik heb het zo nog even lopen aankijken en begin steeds meer aan de tft wennen, het onscherpe wat ik er aanziet is meer de laag die eroverheen zit, volgensmij zie je dat bij iedere tft wel, vooral bij een wit vlak zie je een beeje oneffenheid, net alsof er een soort matte laag overheen zit, ik heb dat zo is zitten besturderen bij de laptop van me pa maar daar zie je dat eigenlijk ook.
kan iemand dat bevestigen?

Ik heb nog wel hier en daar wat gekraak en getik van de tft af, wat dat is weet ik ook niet.
mocht ik me echt aan die dingen irriteren ruil ik hem alsnog, ik kijk eerst nog even of ik me er verder aan gaat storen.

voorlopig vind ik de beeldruimte en kleuren wel fijn iig :p
Welk onscherpe bedoel je? Dat heb ik namelijk op de TFTs die ik hier heb staan helemaal niet. Die Dell dingen zijn juist zeer scherp, zeker als ik het ga vergelijken met de iiyama die ik hiervoor had (22" CRT, 1600*1200@85Hz met BNC).

• The_Bash
Nou, op de valreep wil ik dan toch nog gebruik gaan maken van de 2e monitor voor 50% regeling. Maar dan ben ik wel op zoek naar iemand die mee wil doen. Dat betekent dus 50/50 en dan beiden 1 scherm. Sorry dat ik het topic hiervoor gebruik (ik weet niet of dat is toegestaan). Maar iemand die met mij mee wil doenen. Mail me snel op dit adres. Ik woon in de omgeving Deventer (en werk in Zwolle) zou mooi zijn als diegene in de buurt woont.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb steeds meer schik van m'n 2005FPW. Met name dankzij de vele aansluitmogelijkheden. Mijn normale werkbak is aangesloten via DVI, m'n webserver op D-SUB en tenslotte heb ik, om mijn gebrande DVD's te checken, een cheap-ass DVD spelertje op Composiet aangesloten. Driemaal plezier van één monitor :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Spotmatic schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:26:
Ik heb steeds meer schik van m'n 2005FPW. Met name dankzij de vele aansluitmogelijkheden. Mijn normale werkbak is aangesloten via DVI, m'n webserver op D-SUB en tenslotte heb ik, om mijn gebrande DVD's te checken, een cheap-ass DVD spelertje op Composiet aangesloten. Driemaal plezier van één monitor :)
Op welke resolutie draait die composiet dan? Is dat uit te lezen via monitor menu?

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Andso schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:04:
[...]

Op welke resolutie draait die composiet dan? Is dat uit te lezen via monitor menu?
Dat is eigenlijk een rare vraag. Het is namelijk gewoon de PAL resolutie die wordt geupscaled naar de native resolutie van het scherm (1680 * 1050). Overigens is de composiet aansluiting de slechtste van de vier, dus daarom gebruik ik het ook alleen om gebrande DVD's te checken. De kwaliteit is nl. niet om over naar huis te schrijven.

• TERW_DAN
  • Niet online
Voor mensen die nog gebruik willen maken van de 50% korting op de 2e monitor actie moeten opschieten, vandaag is de laatste dag dat je kunt bestellen. Ik vraag me af wat er hierna gaat gebeuren, weer een actie of gewoon standaard het ding verkopen voor 725€

• The_Bash
Ik heb al een oproep gedaan voor iemand samen met mij mee wil doen met de actie. Ik heb gisteren gebeld met Dell. Er ging nog 2,5% van de prijs af, meer zat er niet in. Als iemand nog samen met mij het scherm aan wil schaffen. Mail me dan.

Ik moest trouwens weer even terugdenken aan mijn marketinglessen op de HEAO. Een veelgebruikte strategie voor het stellen van prijzen is dat je consumentenprijs 2 á 2,5 keer de inkoopprijs is. De meeste ondernemers berekenen dan aan de hand van de winstmarge wat ze minimaal aan een product willen verdienen. Je betaalt dan dus eigenlijk minimaal 25% teveel. Nou is dit niet zo opzienbarend, we weten allang dat we als consument vaak te veel betalen. Maar toch toevallig hoe de prijs per scherm omhoog is gegaan vorige maand en dat je nu, als je 2 schermen koopt, 25% korting krijgt.

Edit: En nu al weer erg grappig aangezien het bedrag weer met 25% per scherm omlaag gaat. €534,- is de normale prijs, als je 712 hebt betaald is je imho een oor aangenaaid

[Voor 12% gewijzigd door The_Bash op 27-07-2005 09:42]

• Tranquility
Hahaha, dat hoeft niet meer hoor! :*)

Ik wist wel dat Dell met een nieuwe aktie zou komen >:)
Nu kun je het scherm met 25% korting kopen en kost het nog maar 534 euro! _/-\o_

Als je er nog een Dimension systeem bij zou bestellen wordt de winst nog groter door gratis verdubbeling van het geheugen en gratis transport...

Ik ga denk ik toch maar voor een 2005FPW ga. Ik wilde eerst voor de 2405FPW gaan maar ik vind hem toch te duur (geen aanbieding!) en de resolutie vind ik eigenlijk te hoog en bovendien dan nog die extreme levertijd...

En de prijs is van de 2005FPW nu dus extra aantrekkelijk. De nieuwe prijs staat er echter nog niet bij maar de 2005FPW wordt wel genoemd als "geselecteerd" voor de 25% korting.

Alleen dat bleeding-probleem nog...

• TERW_DAN
  • Niet online
Zoals we idd hadden verwacht heeft Dell ook voor de komende periode ee nieuwe actie. 25% korting Op de 2005FPW (en nog wat andere TFT schermen).
Deze actie loopt tot 23/08 dus we hebben weer genoeg tijd om van deze actie gebruik te gaan maken.
De prijs op de .nl site staat nu op 712,81 EUR, op de .be site wordt een prijs genoemd van 534,59 EUR. Bij beide zou de korting van 25% erbij moeten zitten. Ik denk dat de .nl site nog niet helemaal up to date is, als ik 2 schermen in mijn winkelmandje zet dan wordt er wel een bedrag van 1400€ in rekening gebracht en er staat nog niets over korting. Ik ga ervanuit dat dit ook wel weer verandert wordt.

• The_Bash
Ben blij dat niemand op mijn oproep gereageerd heeft. Ik had niet verwacht dat ze nu al gelijk weer een actie zouden doen. Ben nu wel benieuwd of ze de transportkosten er weer bij doen. Het is maar 5 euro, maar toch. Die actie liep namelijk t/m vandaag. Dan zou vandaag de ideale dag zijn om het scherm te bestellen. (toch weer 5 euro winst)

• TERW_DAN
  • Niet online
the_bash schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:48:
Ben blij dat niemand op mijn oproep gereageerd heeft. Ik had niet verwacht dat ze nu al gelijk weer een actie zouden doen. Ben nu wel benieuwd of ze de transportkosten er weer bij doen. Het is maar 5 euro, maar toch. Die actie liep namelijk t/m vandaag. Dan zou vandaag de ideale dag zijn om het scherm te bestellen. (toch weer 5 euro winst)
Voor zover ik weet werden de transportkosten weggestreept, kijk maar als je die dingen in je winkelmandje hebt staan.

http://www.hamergek.nl/dell.jpg

Dus dat scheelt weer 4 euro per monitor, of deze actie ook blijft gelden weet ik dus niet, dat is gewoon even afwachten.

[Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 27-07-2005 09:53]

• The_Bash
Voor zover ik weet werden de transportkosten weggestreept, kijk maar als je die dingen in je winkelmandje hebt staan.

[afbeelding]

Dus dat scheelt weer 4 euro per monitor, of deze actie ook blijft gelden weet ik dus niet, dat is gewoon even afwachten.
Als je de monitor wil bestellen staat dit bij extra kortingen:

Gratis Transport op Dell Accessoires ! [2199]

Vervalt woensdag 27 juli 2005 Details bekijken

Vandaar mijn opmerking dat vandaag wel eens de meest voordelige dag kan zijn om het scherm te bestellen.

Ik vind trouwens de optie om het scherm bij de Dimension 5100 te bestellen niet echt heel gunstig. Je betaalt dan 965 EURO. Dat betekent dus eigenlijk dat je (vanuit ons oogpunt :P) 430 EURO voor het systeem betaalt! Dan heb je een vrij basic systeem voor dat geld.

• TERW_DAN
  • Niet online
the_bash schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:02:
[...]

Als je de monitor wil bestellen staat dit bij extra kortingen:

Gratis Transport op Dell Accessoires ! [2199]

Vervalt woensdag 27 juli 2005 Details bekijken

Vandaar mijn opmerking dat vandaag wel eens de meest voordelige dag kan zijn om het scherm te bestellen.

Ik vind trouwens de optie om het scherm bij de Dimension 5100 te bestellen niet echt heel gunstig. Je betaalt dan 965 EURO. Dat betekent dus eigenlijk dat je (vanuit ons oogpunt :P) 430 EURO voor het systeem betaalt! Dan heb je een vrij basic systeem voor dat geld.
Ja, maar of vandaag bestellen nou zo slim is weet ik niet, want die prijs staat nog op 712 euro ipv de 540 euro die je zou verwachten.

• Tranquility
Dan moet je telefonisch bestellen denk ik. En als je het scherm bij een Dimension systeem bestelt, dan is daar de lagere monitorprijs volgens mij ook nog niet in verwerkt, net zoals de gewone prijs nog steeds op 712 euro staat. Ik denk dat ze nog niet klaar zijn met het updaten van de site. En vergeet ook de verdubbeling van het geheugen niet. Dus al met al kan het best nog wel eens erg voordelig worden.

Ik wacht in iedergeval nog even tot de site volledig geupdate is en als het aantrekkelijk is neem ik er misschien wel een Dimension systeempje bij met dubbel geheugen ;)

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Prijs is nog steeds niet aangepast op de Dell site :?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:27
Een vraagje over deze monitor en het bekijken van dvd film's erop.
Hoe zit het met de 16 ms reactie tijd en ghosting bij films? Is hier wat van te merken?

• TERW_DAN
  • Niet online
scan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:16:
Prijs is nog steeds niet aangepast op de Dell site :?
ik heb net een mailtje gestuurd naar Dell om te vragen wat nu de goede prijs moet zijn, dus hopelijk heb ik daar morgen een antwoord op.
GoEV6 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:54:
Een vraagje over deze monitor en het bekijken van dvd film's erop.
Hoe zit het met de 16 ms reactie tijd en ghosting bij films? Is hier wat van te merken?
mijn oude Sony monitor (25ms) heeft al geen last van ghosting bij films. Deze monitor heeft er totaal geen last van. Is een ideaal ding op films op te kijken.

• GoEV6
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:00:
[...]

ik heb net een mailtje gestuurd naar Dell om te vragen wat nu de goede prijs moet zijn, dus hopelijk heb ik daar morgen een antwoord op.

[...]

mijn oude Sony monitor (25ms) heeft al geen last van ghosting bij films. Deze monitor heeft er totaal geen last van. Is een ideaal ding op films op te kijken.
En je hebt dus bij deze monitor het voordeel van dat hij breedbeeld is? dus niet alleen een breder beeld maar ook kleinere balken onder en boven?

• TERW_DAN
  • Niet online
GoEV6 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:06:
[...]

En je hebt dus bij deze monitor het voordeel van dat hij breedbeeld is? dus niet alleen een breder beeld maar ook kleinere balken onder en boven?
Je moet wel rekening houden het geen 16:9 maar een 16:10 monitor is en je hierdoor altijd nog wel iets van zwarte balken houdt bij het meerendeel van de films, maar het is wel een stuk minder dan bij een 4:3 monitor.

• GoEV6
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:08:
[...]

Je moet wel rekening houden het geen 16:9 maar een 16:10 monitor is en je hierdoor altijd nog wel iets van zwarte balken houdt bij het meerendeel van de films, maar het is wel een stuk minder dan bij een 4:3 monitor.
Ik ga er denk ik maar een bestellen, lees erg veel goede verhalen en hij ziet er natuurlijk :9~ uit!
Het is wachten op de prijsaanpassing op de dell site.

• TERW_DAN
  • Niet online
GoEV6 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:11:
[...]

Ik ga er denk ik maar een bestellen, lees erg veel goede verhalen en hij ziet er natuurlijk :9~ uit!
Het is wachten op de prijsaanpassing op de dell site.
die is inmiddels aangepast (je krijgt echter de bezorgkosten niet meer kado, maar ach, dat is nog geen 1% van de totaalprijs, dus ik denk niet dat je je daar echt druk om moet gaan maken).

Ik had al een mail naar Dell gestuurd over opheldering, maar het is inmiddels al duidelijk op de site :).

• GoEV6
Heb hem net besteld, en natuurlijk incl. de korting!!

Anoniem: 137805

Voor de mensen die nog wallpapers zoeken voor de dell heb ik wel een goede site gevonden

ik zag ook dat er bij stonden voor dual screens

klik hier

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 137805 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:24:
Voor de mensen die nog wallpapers zoeken voor de dell heb ik wel een goede site gevonden

ik zag ook dat er bij stonden voor dual screens

klik hier
Daar zitten idd wel wat mooie tussen.
Op www.interfacelift.com staan er ook nog een aantal mooie.

Anoniem: 133721

Heeft iemand al ervaringen met gaming op deze monitor?

Hoe zit het bijv met ghosting en dergelijke in FPS of race games......... Ik zat eerst te kijken naar een 19"TFT maar met de specs en vooral NIEUWE PRIJS van deze monitor val ik wel in de verleiding :)

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 133721 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:20:
Heeft iemand al ervaringen met gaming op deze monitor?

Hoe zit het bijv met ghosting en dergelijke in FPS of race games......... Ik zat eerst te kijken naar een 19"TFT maar met de specs en vooral NIEUWE PRIJS van deze monitor val ik wel in de verleiding :)
Gamen en films kijken gaan prima op dit ding moet ik zeggen. Response tijd is goed (16ms) en doordat je ook in kunt stellen dat hij niet moet stretchen danwel scalen maakt het ook niet uit of je game overweg kan met widescreen monitoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 08:07
Ik heb hier pas mijn 2005FPW binnen, geen enkele dode pixel :+

Nu heb ik wel een ander probleem: de 2005FPW is aangesloten op mijn Sapphire 9600 Pro (niet overklokt) via DVI. Ik krijg NIETS dan artifacts... :'( Tenminste, zodra ik een scherm versleep, of scroll, of...

Zodra ik een 2de scherm (een 17" TFT, 1280*1024) aansluit is het wel minder erg...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Bashrat schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:25:
Ik heb hier pas mijn 2005FPW binnen, geen enkele dode pixel :+

Nu heb ik wel een ander probleem: de 2005FPW is aangesloten op mijn Sapphire 9600 Pro (niet overklokt) via DVI. Ik krijg NIETS dan artifacts... :'( Tenminste, zodra ik een scherm versleep, of scroll, of...

Zodra ik een 2de scherm (een 17" TFT, 1280*1024) aansluit is het wel minder erg...

Iemand enig idee?
Dan lijkt me de kaart niet helemaal goed meer. Als je er de monitor via DSUB op aansluit, heb je dan hetzelfde? (dus alleen je 2005FPW aangesloten?).
Probeer het anders ook eens met een andere kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 08:07
Het probleem is opgelost... De oorzaak: ATI Tray Tools geïnstalleerd om makkelijk de Pivot functie te gebruiken. Ik had gewoon niet erg snel door dat dit de oorzaak was... Anyway, ATI Tray Tools er van af en het probleem verdween. Het moet dus ergens een instelling van ATI Tray Tools zijn...

EDIT: forums & een Dell 2005FPW in verticale Pivot... is.... :Y) :9~ O+

[Voor 12% gewijzigd door Wim Leers op 31-07-2005 19:59]

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:38
Ik ben benieuwd naar wat gaming en gebruikers ervaringen. Bijvoorbeeld werkt de wide-aspect resolutie van 1680x1050 een beetje fijn met gaming? (Mis je de 4:3 resolutie hier niet?).

Computer gebruik ik met name voor gaming, internet en zo nu en dan office werk.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Quasar- schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:59:
Ik ben benieuwd naar wat gaming en gebruikers ervaringen. Bijvoorbeeld werkt de wide-aspect resolutie van 1680x1050 een beetje fijn met gaming? (Mis je de 4:3 resolutie hier niet?).
Je maakt zeker een grapje. Het is namelijk eerder andersom: 16:9 is wat mij betreft de standaard voor games, en als je even op 4:3 moet spelen dan is het gemis van een breedbeeldmodus zeer groot... ;)

Ik speel zelf GTA:SA en Far Cry op deze monitor en ik zit dan de hele tijd zo: :9 Van ghosting merk ik totaal niks, maar ik ben ook geen hardcore gamer.

• TERW_DAN
  • Niet online
Quasar- schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:59:

Computer gebruik ik met name voor gaming, internet en zo nu en dan office werk.
Gaming gaat prima. Dingen als GTA Vice City draaien best leuk in widescreen moet ik zeggen, maar ook Total Annihilation is best mooi om zo te spelen.

En missen doe je de 4:3 verhouding niet omdat die er gewoon nog is :)

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:38
Dat klinkt goed :) En enige ervaringen met pivot? Werkt dit met deze monitor een beetje lekker?

• TERW_DAN
  • Niet online
Quasar- schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:31:
Dat klinkt goed :) En enige ervaringen met pivot? Werkt dit met deze monitor een beetje lekker?
Jup, dat werkt ook best leuk. Monitor rechtop zetten kan idd wel handig zijn als je wil werken met lange documenten ofzo.
Maar ik vind persoonlijk een breedbeeld setup toch het fijnste werken.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
De prijzen zijn inmiddels aangepast op de Dell website, en nu wil ik ook zo'n scherm. :9

Maar hoe zit het met hot pixels? Ik weet dat ze mogelijk zijn maar ik vind het belangrijker om te weten hoe Dell hiermee omgaat mocht ik er toch 1 of meerderen aantreffen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 14:41
Oxi schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:26:
De prijzen zijn inmiddels aangepast op de Dell website, en nu wil ik ook zo'n scherm. :9

Maar hoe zit het met hot pixels? Ik weet dat ze mogelijk zijn maar ik vind het belangrijker om te weten hoe Dell hiermee omgaat mocht ik er toch 1 of meerderen aantreffen.
Kijk eens door dit en het vorige topic heen? Staan aardig wat ervaringen geloof ik :)
Ik wil er ook een..... maar eerst me studieschuld maar aflossen zolang me 19" crt het nog doet :X Het kriebelt!

ps Oxi: mag ik je avatar jatten? :+
Hijs kick _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Vandread op 01-08-2005 20:39]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Nee.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:34
Heeft er al iemand met dit geile scherm er een gameconsole op aangesloten? Ik zou graag wat ervaringen horen voordat ik tot aanschaf over ga. Ik heb zelf namelijk een PS2 die ik naast een mac mini zou willen gaan gebruiken op dit scherm.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• TERW_DAN
  • Niet online
iPiX1999 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:04:
Heeft er al iemand met dit geile scherm er een gameconsole op aangesloten? Ik zou graag wat ervaringen horen voordat ik tot aanschaf over ga. Ik heb zelf namelijk een PS2 die ik naast een mac mini zou willen gaan gebruiken op dit scherm.
In deel 1 was er iemand die zijn gamecube er op aan had gesloten. Stonden ook wat fotos bij, dus wellicht interessant om daar even te gaan kijken.

• TERW_DAN
  • Niet online
Even een kick omhoog.

Iets wat me al leek op te vallne bij deze schermen, maar me nu helemaal duidelijk is geworden.
Bij mij zijn op beide schermen dingen die langer op het scherm stonden (startbalk, trillian contactlist) er letterlijk ingebrand. Dat terwijl er wel gewoon een screensaver aanslaat als hij niet gebruikt wordt en als ik erachter zit te werken toch de nodige beweging is op het scherm.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of heb ik toevallig (met deze 2 schermen) er pech mee.

Ik ga morgen Dell eens bellen en dit probleem voorleggen, want ik wil 2 nieuwe monitoren (en dan hoop ik niet dat deze het bleeding probleem hebben).

• Roberto
  • Laatst online: 19-05 12:12
ingebrand op een tft :? 8)7

Hoe is dat mogelijk :? (vanuit technisch oogpunt kan dat toch niet? Alleen pixels die altijd dan een klein beetje aanblijven, maar dan zit er gewoon iets mis in de controller zou ik zeggen)

• TERW_DAN
  • Niet online
RS_003 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:14:
ingebrand op een tft :? 8)7

Hoe is dat mogelijk :? (vanuit technisch oogpunt kan dat toch niet? Alleen pixels die altijd dan een klein beetje aanblijven, maar dan zit er gewoon iets mis in de controller zou ik zeggen)
Tja, als ik mijn startbalk verschuif zijn er toch zeer duidelijk de contouren van de startbalk bovenin te zien. En het trekt dus ook niet weg of wat dan ook.
Ik heb net een verse windows 2000 install gedaan (hiervoor had ik er XP opstaan) en direct was er te zien waar de startbalk had gestaan (standaard staat die bij mij bovenin, dus met een verse install valt het wel direct op).

Ik zal eens kijken wat het ding doet met hogere brightness, maar goed, met 2 van die dingen heb je dan wel het idee een zonnebril op te moeten.

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Het inbranden is mogelijk op een TFT scherm. (zelf hier op me werk meerdere Iiyama TFT's staan)

Ik zou zo niet weten of het onder een garantie valt waarschijnlijk wel dus als je nog garantie hebt even bellen voor een omruiling.

• TERW_DAN
  • Niet online
Andso schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:35:
Het inbranden is mogelijk op een TFT scherm. (zelf hier op me werk meerdere Iiyama TFT's staan)

Ik zou zo niet weten of het onder een garantie valt waarschijnlijk wel dus als je nog garantie hebt even bellen voor een omruiling.
Het lijkt mij wel, strikt genoemen zijn het gewoon een berg pixels die niet meer branden zoals ze het behoren te doen. En ik heb die schermen nu 5 weken in huis en heb 3 jaar garantie, dus dat moet wel goed zitten.

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Wow! dat is wel heel erg snel na 5weken, heb zelf de schermen nu een week of 3 maar nog niet opgelet mbt inbranding.

Ik moet er wel bij zeggen dat de schermen op me werk al 2jaar aanstaan.

Ik vindt zelf wel dat de backlight bleeding wat meer is geworden als eerst, maar niet lastig.

• TERW_DAN
  • Niet online
Andso schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:48:
Wow! dat is wel heel erg snel na 5weken, heb zelf de schermen nu een week of 3 maar nog niet opgelet mbt inbranding.

Ik moet er wel bij zeggen dat de schermen op me werk al 2jaar aanstaan.

Ik vindt zelf wel dat de backlight bleeding wat meer is geworden als eerst, maar niet lastig.
En dan hebben we het nog niet eens over een scherm dat echt continu aanstaat.
Want ik zit regelmatig filmpjes te kijken fullscreen op mijn 2e monitor bijvoorbeeld.
Er zit zelfs een screensaver op waardoor de kans op inbranding beperkt zou moeten worden (nu is het zo dat ik het op vrijwel alle bakken gewoon heb staan voor de leuk, screensavers hebben niet echt een nut meer, maar met deze schermen blijkbaar wel.\

Maar goed, net met Dell gebeld en maandag krijg ik een set nieuwe :)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:58
Ik heb deze topic en de vorige topic doorgenomen en ik ben zelf ook van plan om de Dell 2005FPW te gaan bestellen :)

Helaas ga ik nog op vakantie en ben ik pas op de laatste dag van de 25% kortingsactie 23-08-2005 terug, kan ik de LCD nog wel op die dag gaan bestellen met de korting? ;(

Zijn er trouwens al revisies van Augustus metoge op de backlight bleeding?

[Voor 70% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-08-2005 01:23]

• TERW_DAN
  • Niet online
pSycho-Y2K schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:15:
Ik heb deze topic en de vorige topic doorgenomen en ik ben zelf ook van plan om de Dell 2005FPW te gaan bestellen :)

Helaas ga ik nog op vakantie en ben ik pas op de laatste dag van de 25% kortingsactie 23-08-2005 terug, kan ik de LCD nog wel op die dag gaan bestellen met de korting? ;(

Zijn er trouwens al revisies van Augustus metoge op de backlight bleeding?
Ja, tuurlijk kun je hem dan nog bestellen, anders zou die actie niet meer lopen toch?

Ik zal trouwens eens kijken welke monitoren ik morgen krijg ter vervanging van deze 2. Misschien zijn dat ook weer nieuwere (deze komen uit mei 2005).

• pSycho-Y2K
Ik wou gebruik maken van het Picture-in-Picture systeem. In de vorige topic zag ik een klein vierkant hokje rechtsboven het scherm als overlay van een andere videobron, is dat hokje verplaatsbaar?

Als laatste vraag (off-topic). Kan ik de SCART signaal van een digitale kabel tv decoder gaan splitten, zodat ik deze tergelijkertijd op mijn normale TV heb en op m'n 2005FPW?

@Terw_Dan: Success met het omwisselen, hopelijk levert Dell een goede service met inbranden.
Ik hoop dat mijn scherm de bekende problemen niet zullen hebben.

[Voor 23% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-08-2005 01:25]

• TERW_DAN
  • Niet online
pSycho-Y2K schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:23:
Ik wou gebruik maken van het Picture-in-Picture systeem. In de vorige topic zag ik een klein vierkant hokje rechtsboven het scherm als overlay van een andere videobron, is dat hokje verplaatsbaar?

Als laatste vraag (off-topic). Kan ik de SCART signaal van een digitale kabel tv decoder gaan splitten, zodat ik deze tergelijkertijd op mijn normale TV heb en op m'n 2005FPW?

@Terw_Dan: Success met het omwisselen, hopelijk levert Dell een goede service met inbranden.
Ik hoop dat mijn scherm de bekende problemen niet zullen hebben.
Dat hokje kun je in alle 4 de hoeken van je scherm zetten. Daarbij is het zo dat je kunt kiezen voor klein, medium of groot formaat waarbij groot formaat een kwart van je beeld in beslag neemt.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 12:14
Ik kom er maar niet uit... De Dell 2001FP of de Samsung 193P+.

Iemand een idee alhier wat zoal de voor- en nadelen zijn? Is de ghosting minder op de 193P+, en hoe zit het met de inkijkhoek? De helderheid ed. zal zo'n verschil niet maken denk ik. De prijs is ongeveer hetzelfde...

* Tim_R dacht 100% voor de 193P+ te gaan, maar twijfelt nu alweer...

BTW, de 2001FP is toch gewoon het 4:3 broertje van de 2005FPW, niet?

• TERW_DAN
  • Niet online
Timmyboy_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:23:
Ik kom er maar niet uit... De Dell 2001FP of de Samsung 193P+.

Iemand een idee alhier wat zoal de voor- en nadelen zijn? Is de ghosting minder op de 193P+, en hoe zit het met de inkijkhoek? De helderheid ed. zal zo'n verschil niet maken denk ik. De prijs is ongeveer hetzelfde...

* TERW_DAN dacht 100% voor de 193P+ te gaan, maar twijfelt nu alweer...

BTW, de 2001FP is toch gewoon het 4:3 broertje van de 2005FPW, niet?
Of de 2001 en de 2005 hetzelfde zijn weet ik niet, maar wat ik je wel kan vertellen dat ghosting totaal niet zichtbaar is op de 2005. Dus wat dat betreft kun je met een gerust hart de Dell nemen, hoewel ik toch de 2005 zou nemen ipv de 2001, gezien het prijsverschil tussen de 2 en het feit dat breedbeeld gewoon lekker is :P

• Tim_R
Terw_Dan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:16:
[...]

Of de 2001 en de 2005 hetzelfde zijn weet ik niet, maar wat ik je wel kan vertellen dat ghosting totaal niet zichtbaar is op de 2005. Dus wat dat betreft kun je met een gerust hart de Dell nemen, hoewel ik toch de 2005 zou nemen ipv de 2001, gezien het prijsverschil tussen de 2 en het feit dat breedbeeld gewoon lekker is :P
Tsjah maar met games is het niet alles, wel? Ik speel toch redelijk vaak een game en als dat niet in de native reso kan lever ik veel kwaliteit in... of klopt dat niet?

Maar als ik het goed begrijp zijn de 193P+ en 2005FPW beide erg goed, zonder ghosting, met 16,7 miljoen kleuren (24-bits) en een zeer grote inkijkhoek voor dezelfde prijs, alleen is de Dell 20"? Dan weet ik al wat ik ga doen ;)

BTW, ik ben er nog steeds niet uit of deze Dell nu een TN of VA paneel heeft...

[Voor 22% gewijzigd door Tim_R op 07-08-2005 16:48]

Anoniem: 123011

Die prijs van 540 euro was gewoon te goed. Heb eentje ook maar besteld voordat de prijsreductie afloopt.

Ik was op zoek naar een 19 inch TFT scherm (ter vervanging van mijn Iiyama HM903DT), maar ze zijn tegenwoordig bijna allemaal TN panels of zonder DVI ingang tot ongeveer 400-450 euro, en voor 100 euro meer een 20 inch widescreen LCD met veel superieur technology is geen lastige keuze.

Ik ben toch niet echt onder de indruk van de MVA [edit: ik bedoel inderdaad TN] paneel in mijn Samsung 710N vanwege de hoeveelheid verkleuring als je niet precies voor het scherm zit (verder is hij wel lekker scherp, helder genoeg, en zijn kleuren zijn redelijk). Mijn broer heeft de 20.1 inch LG met 16ms IPS paneel, en ik merk daarin echt geen ghosting plus prima kleur en geweldig inkijkhoeken (en echt veel schermruimte natuurlijk), dus heb ik geen enkel moeite om de DELL 2005FPW met zeer vergelijkbaar IPS paneel te kopen.

Als je niet gek bent op 3d shooters, lijkt me dat IPS (of liever S-IPS) toch optimaal is voor prima kleurweergave, geweldig inkijkhoeken en toch zeer scherp beeld.

Ben benieuwd hoe het zal gaan met blacklight leaking of dode pixels op mijn nieuwe scherm, maar ik heb voldoende vertrouwen. Als je door de forums leest krijg je veel vertrouwen in Dell als leverancier met een zeer goede klantenservice, en dat maakt de keuze alleen maar makkelijker.

Timmyboy_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:44:
[...]

Tsjah maar met games is het niet alles, wel? Ik speel toch redelijk vaak een game en als dat niet in de native reso kan lever ik veel kwaliteit in... of klopt dat niet?

Maar als ik het goed begrijp zijn de 193P+ en 2005FPW beide erg goed, zonder ghosting, met 16,7 miljoen kleuren (24-bits) en een zeer grote inkijkhoek voor dezelfde prijs, alleen is de Dell 20"? Dan weet ik al wat ik ga doen ;)

BTW, ik ben er nog steeds niet uit of deze Dell nu een TN of VA paneel heeft...
Sommige TFTs zijn beter in het weergeven van kleinere resoluties dan anderen. En bijvoorbeeld 800x600 werkt prima op een TFT van 1600x1200 omdat alles gewoon 2 pixels kan worden. Maar het interpoleren zodat een kleinere beeld vergroot wordt op een grotere scherm is niet eigenschap van het paneel, maar meer van de chips daarachter, dus daar kan redelijk wat verschil in zitten tussen verschillende leveranciers die hetzelfde paneel kiezen.

De 2005FPW heeft trouwens de mogelijkheid om een kleinere resolutie (bijvoorbeeld 1280x968) gewoon 1:1 weer te geven zonder te resizen, en dat gaat alles wat makkelijker maken. Dat heb ik niet vaak op moderne LCDs gezien (mijn Samsung 710 doet dat niet, bijvoorbeeld).

Maar je hebt in principe gelijk - beter om elke spel in native resolution van het scherm te spelen, dus als je met een oudere PC zit en graag de nieuwste spellen speelt moet je accepteren dat een CRT monitor altijd handiger zal zijn.

Ook moet ik je waarschuwen dat je op schermen van 19 inch of groter gewoon gek bent om geen DVI videokaart te gebruiken. Gebruik van een D-Sub verbinding zorgt voor vervorming van het beeld en veel slechter kleurweergave.

TN panelen zijn zover ik weet allemaal 6 bits, niet 8 bits. Gelukkig vind je die stomme TN panelen alleen in de kleinere goekopere TFT schermen waar men meer bezig is met "ik heb de snelste refresh" dan in belangrijkere dingen zoals kleurweergave, contrast/helderheid en inkijkhoeken ;)

De Dell 1905FP en 2405FPW zijn gemaakt met Samsung VA panelen, en de Dell 2001FP en 2005FPW zijn gemaakt met LG.Philips IPS panelen.

De 2005FPW gebruikt hetzelfde paneel als de Apple 20.1 inch widescreen scherm, en de 2001FP heeft hetzelfde paneel als ongeveer 10 andere merken, omdat het ongeveer de enigste 20 inch paneel is - en dat geld nog steeds meer dan een jaar nadat het uit kwam.

Als je zulke panelen nooit in het echt heb gezien, raad ik je aan om dat te proberen voordat je een keuze maakt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor IPS boven VA omdat ze voor mij gewoon wat prettiger voelen, maar iedereen heeft natuurlijk een eigen mening.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 07-08-2005 17:07]

• TERW_DAN
  • Niet online
[...]

Je levert 0,0 aan kwaliteit in. Daarbij is het ook zo dat ik merk dat veel games gewoon 1680*1050 slikken als reso zonder te vervormen. Dus dat is iig iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken.

• n-i-x
  • Laatst online: 23:02
Anoniem: 123011 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:52:
...
Ik ben toch niet echt onder de indruk van de MVA paneel in mijn Samsung 710N vanwege de hoeveelheid verkleuring als je niet precies voor het scherm zit (verder is hij wel lekker scherp, helder genoeg, en zijn kleuren zijn redelijk)...
Ja, behalve dat de 710N een tn paneel heeft.(kijk maar op de Samsung website.)

• Tim_R
Anoniem: 123011 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:58:
[...]

Sommige TFTs zijn beter in het weergeven van kleinere resoluties dan anderen. En bijvoorbeeld 800x600 werkt prima op een TFT van 1600x1200 omdat alles gewoon 2 pixels kan worden. Maar het interpoleren zodat een kleinere beeld vergroot wordt op een grotere scherm is niet eigenschap van het paneel, maar meer van de chips daarachter, dus daar kan redelijk wat verschil in zitten tussen verschillende leveranciers die hetzelfde paneel kiezen.

De 2005FPW heeft trouwens de mogelijkheid om een kleinere resolutie (bijvoorbeeld 1280x968) gewoon 1:1 weer te geven zonder te resizen, en dat gaat alles wat makkelijker maken. Dat heb ik niet vaak op moderne LCDs gezien (mijn Samsung 710 doet dat niet, bijvoorbeeld).

Maar je hebt in principe gelijk - beter om elke spel in native resolution van het scherm te spelen, dus als je met een oudere PC zit en graag de nieuwste spellen speelt moet je accepteren dat een CRT monitor altijd handiger zal zijn.

Ook moet ik je waarschuwen dat je op schermen van 19 inch of groter gewoon gek bent om geen DVI videokaart te gebruiken. Gebruik van een D-Sub verbinding zorgt voor vervorming van het beeld en veel slechter kleurweergave.

TN panelen zijn zover ik weet allemaal 6 bits, niet 8 bits. Gelukkig vind je die stomme TN panelen alleen in de kleinere goekopere TFT schermen waar men meer bezig is met "ik heb de snelste refresh" dan in belangrijkere dingen zoals kleurweergave, contrast/helderheid en inkijkhoeken ;)

De Dell 1905FP en 2405FPW zijn gemaakt met Samsung VA panelen, en de Dell 2001FP en 2005FPW zijn gemaakt met LG.Philips IPS panelen.

De 2005FPW gebruikt hetzelfde paneel als de Apple 20.1 inch widescreen scherm, en de 2001FP heeft hetzelfde paneel als ongeveer 10 andere merken, omdat het ongeveer de enigste 20 inch paneel is - en dat geld nog steeds meer dan een jaar nadat het uit kwam.

Als je zulke panelen nooit in het echt heb gezien, raad ik je aan om dat te proberen voordat je een keuze maakt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor IPS boven VA omdat ze voor mij gewoon wat prettiger voelen, maar iedereen heeft natuurlijk een eigen mening.
Bedankt voor de info! het enige wat ik me dan nog afvraag is: Wat is de inkijkhoek van de 2005FPW? :)

• n-i-x
  • Laatst online: 23:02
Timmyboy_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor de info! het enige wat ik me dan nog afvraag is: Wat is de inkijkhoek van de 2005FPW? :)
De opgegeven inkijkhoek is 176 graden, maar volgens Behardware is de inkijkhoek waarbij het beeld nog niet verandert is 120 graden.

Anoniem: 87158

[...]

ik speel bijna alleen games op me pc, maar t werkt perfect
vooral 3d-shooters is breedbeeld echt ideaal omdat je veel links en rechts ziet

sommige games (zoals bf2) ondersteunen geen native resolutie, dat is wel weer een nadeel
maar daar stoor ik me niet aan

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:06
Terw_Dan schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:28:
[...]

Tja, als ik mijn startbalk verschuif zijn er toch zeer duidelijk de contouren van de startbalk bovenin te zien. En het trekt dus ook niet weg of wat dan ook.
Ik heb net een verse windows 2000 install gedaan (hiervoor had ik er XP opstaan) en direct was er te zien waar de startbalk had gestaan (standaard staat die bij mij bovenin, dus met een verse install valt het wel direct op).

Ik zal eens kijken wat het ding doet met hogere brightness, maar goed, met 2 van die dingen heb je dan wel het idee een zonnebril op te moeten.
Ik ken dit probleem nu ook.
Heb afgelopen week bijna continue WoW gespeeld op wat slaap na.
De knoppen balk staat er nu gewoon vast in! Scherm is 12 uur achter elkaar uit geweest, maar ik zie het gewoon nog steeds.

Heb nu ook een terminal scherm open staan waar een tijd niets op geupdate is en die zie ik nu al. Na een paar uur al!!!

Ga morgen bellen, dit is niet normaal gewoon. Nog niet eerder mee gemaakt dit.

• TERW_DAN
  • Niet online
Dell zou dus langskomen (of iig de koerier van Dell).
Zijn niet geweest :(
nou morgen nog maar eens bellen en vragen waar die dingen blijven. Hier heb ik geen 1100 euro voor betaald...

• GoEV6
Ik weet niet wat ze bij Dell aan het doen zijn maar ik wacht al bijna 2 weken op mijn bestelde monitor (2005FPW) maar de status is nog steeds 3.
Elke dag schuift de datum verder op naar achter.

Heb je customer service al gebeld?

Ik heb de mijne zaterdag besteld, en gisteren stond datum van aflevering op donderdag, maar vandaag staat het op vrijdag. Als het morgen weer gaat verschuiven ga ik ze bellen, zeker.

• Roberto
  • Laatst online: 19-05 12:12
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:58:
Dell zou dus langskomen (of iig de koerier van Dell).
Zijn niet geweest :(
nou morgen nog maar eens bellen en vragen waar die dingen blijven. Hier heb ik geen 1100 euro voor betaald...
Toeval ... kijk eens in het 24" topic :(

Ik plus nog iemand anders zouden vandaag ons nieuwe 24" scherm krijgen (beide stuk) ... ook niemand gezien :(

• GoEV6
Anoniem: 123011 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:35:
Heb je customer service al gebeld?

Ik heb de mijne zaterdag besteld, en gisteren stond datum van aflevering op donderdag, maar vandaag staat het op vrijdag. Als het morgen weer gaat verschuiven ga ik ze bellen, zeker.
Ik zal ze morgen is even bellen, duurt nu wel erg lang.
Bij bestellingen bij webshops ga ik er vanuit dat na betaling het product in een paar dagen binnen is, dit is bij al mijn vorige bestellingen zo geweest behalve nu dus bij Dell.

• TERW_DAN
  • Niet online
RS_003 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:37:
[...]

Toeval ... kijk eens in het 24" topic :(

Ik plus nog iemand anders zouden vandaag ons nieuwe 24" scherm krijgen (beide stuk) ... ook niemand gezien :(
Bij mij komen ze vandaag als het goed is.
Toen ik gisteren belde kreeg ik weer een verhaal te horen dat er maar 1 monitor per keer vervangen kan worden :X dat vond ik dus ook al nergens op slaan. Ik heb toch ook betaald voor beide monitoren.
Hoe dan ook zouden ze toch allebei vervangen moeten worden.
Ik ben in ieder geval niet te spreken over de service van Dell als het zo moet. Gisteren echt anderhalf uur bezig geweest om een afspraak te maken :X.

GoEV6 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Ik zal ze morgen is even bellen, duurt nu wel erg lang.
Bij bestellingen bij webshops ga ik er vanuit dat na betaling het product in een paar dagen binnen is, dit is bij al mijn vorige bestellingen zo geweest behalve nu dus bij Dell.
Mijn leverdatum staat nu op de Dell site weer een dag verschoven. Tijd om ze te bellen, denk ik.

• TERW_DAN
  • Niet online
Woei, de aflevering van die dingen gaat gelukkig een stuk sneller :).
Ze stonden net al op de stoep met een 2tal monitoren, gelukkig deed die gast ook niet zo moeilijk met de kabels (ik zou nieuwe krijgen en de oude in moeten leveren), maar kon gelukkig de kabels die ik had gewoon houden, scheelt weer met de kabelzooi achter mijn pc :P.

vooralsnog zien ze er prima uit, dus met wat mazzel branden deze dingen NIET in.

Anoniem: 14383

Anoniem: 123011 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:20:
[...]

Mijn leverdatum staat nu op de Dell site weer een dag verschoven. Tijd om ze te bellen, denk ik.
Bij mij is het ook al tien keer verschoven. Ik denk alleen niet dat bellen zin heeft. Ik begin er onderhand wel flink van te balen. Ook het feit dat ze niets van zich lieten horen nadat het geld al ruim een week was overgemaakt, geen mailtje.. niets.

Het was mij wel duidelijk dat dit type fouten kon bevatten maar ik ging er van uit dat de service van Dell top zou zijn. Met deze trage levering heb ik daar toch mijn twijfels bij. En als ik nu ook al verhalen hoor van monitors die inbranden (???) vraag ik mij echt af of ik een goede keuze gemaakt heb.

• GoEV6
Anoniem: 14383 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:00:
[...]

Bij mij is het ook al tien keer verschoven. Ik denk alleen niet dat bellen zin heeft. Ik begin er onderhand wel flink van te balen. Ook het feit dat ze niets van zich lieten horen nadat het geld al ruim een week was overgemaakt, geen mailtje.. niets.

Het was mij wel duidelijk dat dit type fouten kon bevatten maar ik ging er van uit dat de service van Dell top zou zijn. Met deze trage levering heb ik daar toch mijn twijfels bij. En als ik nu ook al verhalen hoor van monitors die inbranden (???) vraag ik mij echt af of ik een goede keuze gemaakt heb.
Ik heb ze vanmiddag gebeld, ze wachten op onderdelen..........
Als ik de 25ste nog niks heb kan weer even bellen om te vragen hoe het ermee staat.
Inmiddels is de planning weer een dag opgeschoven, naar de 13de.

en bij mij staat nu weer de 15de. Gaat wel even duren dus.

Tja, het is toch een zeer leuke aanbieding - Ik kan prima een paar weken wachten, want zonder de aanbieding had ik nog niet eens besloten om eentje te kopen. Voor mensen die eentje dringend nodig hebben is het wel even anders, helaas...

Anoniem: 145189

In de TS staat een verzendkost van 4 euro ?
De bezorgkosten 4 euro worden nu echter niet meer in korting gebracht, dat betekend dus dat er nog eens 4 euro (ex btw) bovenop komt.
En hoeveel is het nu echt ? :P

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 145189 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:34:
In de TS staat een verzendkost van 4 euro ?

[...]

En hoeveel is het nu echt ? :P
4*1.19= 4.76€

Anoniem: 145189

Betaal je maar zo weinig verzendkosten ? :|
Zeker een speciale actie ofzo, toch ?
Ik herinner me wel het woord "actie"in de tekst :p

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 145189 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:30:
Betaal je maar zo weinig verzendkosten ? :|
Zeker een speciale actie ofzo, toch ?
Ik herinner me wel het woord "actie"in de tekst :p
die verzendkosten zijn altijd redelijk laag bij Dell voor zover ik weet. Iig voor deze serie monitoren (ik kreeg die 8 euro destijds korting, nu niet meer dus).

grrr, gisteren 2 nieuwe monitoren gekregen is er nu al weer 1 defect.
zoek de verschillen.
http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/dellgoed.jpg

http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/dellslecht.jpg

ik ben verre van happy op het moment, ik bedoel, deze monitor is nog geen 24 uur in mijn bezit ofzo :(

[Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2005 10:32]

• pSycho-Y2K
Terw_Dan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:29:
ik ben verre van happy op het moment, ik bedoel, deze monitor is nog geen 24 uur in mijn bezit ofzo :(
Kan ik me heel goed voorstellen Terw_Dan... :/

Valt me nu wel heel erg op dat Dell meer aan marketing doet dan aan kwaliteitscontrole aan hun eigen producten. :( Heb al veel mensen gezien in dit topic en voorgaande topic, en ik moet zeggen dat ik het erg schandalig vind van Dell :r

Ik ken mensen die bij Dell zweren... :r Maar dit is toch echt belachelijk?

Naja, ik bestel mijn scherm a.s. maandag en ik hoop dat ik een goed scherm krijg.
Zo niet, kunnen ze 'm net zolang omruilen tot ik een 100% degelijk scherm heb.

Ik leg geen dik 500 euro neer voor een defect scherm waar niet eens de moeite is genomen netjes door de controle te komen.

[Voor 25% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-08-2005 12:57]

pSycho-Y2K schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

Valt me nu wel heel erg op dat Dell meer aan marketing doet dan aan kwaliteitscontrole aan hun eigen producten. :( Heb al veel mensen gezien in dit topic en voorgaande topic, en ik moet zeggen dat ik het erg schandalig vind van Dell :r

Ik ken mensen die bij Dell zweren... :r Maar dit is toch echt belachelijk?
Laten we eerlijk zijn - zo'n LCD paneel met de functies dat DELL biedt kost gewoon meerdere honderden euros meer bij hun concurrenten. Wij hebben allemaal gekozen om een DELL te bestellen wetend dat hun kwaliteit controle ver van perfect is, maar wetend dat ze erg makkelijk doen in ruilen, dus dat je uiteindelijk een goed resultaat krijgt voor een prijs dat geen enkele concurrent kan halen.

Ja, je moet misschien wat tijd investeren in het ruil process, enz, maar dat is de keuze dat we maken. Als je niet kan leven met de minpunten van het proces van bestellen bij DELL, koop een LCD van een andere merk. Simpel, toch? Om nou vantevoren al te klagen vind ik wel een beetje triest...

P.S. Ik werk dagelijks met zowel dell servers als een dell laptop. Ik vind dell servers de slechtste zogenaamd "A-merk" wat er op de markt te vinden is (in vergelijking met hp, ibm, FS, NEC), maar helaas zijn ze goedkoop dus worden ze gekocht. Ik heb niet echt de neiging om standard ooit een DELL te kopen, maar zowel de prijs als de garantie van DELL is interessant genoeg om toch voor hun LCD scherm te kiezen.

En over de trage levering op dit moment: Ik neem aan dat DELL onderschat heeft hoeveel mensen gebruik willen maken van dit geweldig prijs

• TERW_DAN
  • Niet online
pSycho-Y2K schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

Ik moet zeggen dat Dell vandaag gelukkig wel snel was op de helpdesk en morgen komt de vervanger van dit ding.
Ik zou alleen nog wel gebeld worden door de klantenservice ivm de klacht die ik in wilde dienen dat ze niet op zijn komen dagen, maar vooralsnog niets van gehoord :(

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:06
Heeft iemand het telefoon nummer? Deze is bijna onmogelijk van de site te halen.
Je moet dan een product kiezen, maar monitoren staan er niet in.
Mail reactie duurt te lang. Afgelopen dinsdag gemailed, nog altijd geen reactie.

• TERW_DAN
  • Niet online
Tom Weustink schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:41:
Heeft iemand het telefoon nummer? Deze is bijna onmogelijk van de site te halen.
Je moet dan een product kiezen, maar monitoren staan er niet in.
Mail reactie duurt te lang. Afgelopen dinsdag gemailed, nog altijd geen reactie.
Contact info staat in de TS.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee