Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.510 views sinds 30-01-2008

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Standaard verhaaltje dus. Alleen word jij wel teruggebeld en ik wacht nog steeds. Het is net zo dat je hem de 29ste of de 30ste in huis hebt, het is dat hij dan verzonden wordt.

Maar ik twijfel nog wel of ik dell mijn geld wil geven als ze zo omgaan met klanten. Als je je product 30 dagen na je eerste verwachte verzenddatum niet hebt kun je kosteloos annuleren.

Een aantal voorbeelden waarom ik nu ernstig twijfel:
- Mailtjes worden pas beantwoord nadat je erover belt
- Afspraken (telefonisch) worden niet na gekomen
- Je wordt steeds aan het lijntje gehouden, vorige week werd mij verteld dat het onderdeel voor afgelopen vrijdag wel binnen was, en nu knallen ze het rustig door naar 29 september. Een levertijd van ruim 40 dagen zonder echte verklaring (ze konden ook niet zeggen welk deel er miste) is simpelweg onacceptabel.
- Nieuwe klanten worden gewoon misleid (5-7 dagen verzending staat daar), terwijl ze aan klanten die al wachten vertellen dat ze inderdaad een leveringsprobleem hebben.

Voor de rest moet je nog maar hopen dat je een foutloze monitor binnen krijgt. Anders kun je het hele proces weer opnieuw doorlopen.....

Ik had HCC een mailtje gestuurd, maar de persoon die erover ging was pas de 29ste weer terug.

Misschien kan iemand me nog overtuigen om het scherm af te wachten, maar het is in ieder geval eenmalig geweest. Nooit meer Dell voor mij.

Anoniem: 33616

Rox_NL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Standaard verhaaltje dus. Alleen word jij wel teruggebeld en ik wacht nog steeds. Het is net zo dat je hem de 29ste of de 30ste in huis hebt, het is dat hij dan verzonden wordt.

Maar ik twijfel nog wel of ik dell mijn geld wil geven als ze zo omgaan met klanten. Als je je product 30 dagen na je eerste verwachte verzenddatum niet hebt kun je kosteloos annuleren.

Een aantal voorbeelden waarom ik nu ernstig twijfel:
- Mailtjes worden pas beantwoord nadat je erover belt
- Afspraken (telefonisch) worden niet na gekomen
- Je wordt steeds aan het lijntje gehouden, vorige week werd mij verteld dat het onderdeel voor afgelopen vrijdag wel binnen was, en nu knallen ze het rustig door naar 29 september. Een levertijd van ruim 40 dagen zonder echte verklaring (ze konden ook niet zeggen welk deel er miste) is simpelweg onacceptabel.
- Nieuwe klanten worden gewoon misleid (5-7 dagen verzending staat daar), terwijl ze aan klanten die al wachten vertellen dat ze inderdaad een leveringsprobleem hebben.

Voor de rest moet je nog maar hopen dat je een foutloze monitor binnen krijgt. Anders kun je het hele proces weer opnieuw doorlopen.....

Ik had HCC een mailtje gestuurd, maar de persoon die erover ging was pas de 29ste weer terug.

Misschien kan iemand me nog overtuigen om het scherm af te wachten, maar het is in ieder geval eenmalig geweest. Nooit meer Dell voor mij.
Ik heb ook een aantal andere consumentensites/programma's gemaild en ga morgen even bellen (nu te laat), wat Dell doet vind ik gewoon niet kunnen dus ik ga er nu maar eens echt werk van proberen te maken, ook voor toekomstige Dell consumenten die misschien geen zin hebben om anderhalve maand te wachten als er 5-7 dagen levertijd aangegeven wordt.

Dat doet me trouwens herinneren aan de vraag die ik net gesteld kreeg "is u dan van tevoren niet verteld dat er een vertaagde levertijd voor dit scherm is?" Nee doos, er stond 5-7 dagen levertijd op de site :( |:(

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 19-09-2005 16:06]

Nog een kleine opmerking Rox_NL, je kan waarschijnlijk sowieso wel annuleren als je wilt... die manager vroeg ook of ik kosteloos wilde annuleren terwijl ik nog niet 30 dagen na de mogelijke afleverdatum is... maar dat plezier gun ik ze niet :P

• Rox_NL
  • Niet online
Mmm, dan moet ik morgen als ik ze opbel omdat ze hun afspraak niet nagekomen zijn (alweer :9....) maar eens wat meer kracht achter mn woorden zetten zodat ik ook de volgende laag te spreken krijg.

• Rox_NL
  • Niet online
Nou, net weer even gebeld (wat een gruwelijk baggermuziekje). Het lijkt wel alsof ze willen dat iedereen annuleert. 29 september is nog steeds een indicatie, ze durven daar geen garanties voor te geven. Ze kunnen ook niet aangeven welk onderdeel er precies mist en een excuus waarom ze mij niet terugbellen zit er natuurlijk helemaal niet in. Moet er nog heel even over denken, maar waarschijnlijk annuleer ik morgen. Ik kocht de monitor voornamelijk voor de xbox en xbox360, maar aan bedrijven die klanten zo behandelen geef ik liever geen geld. Dan maar iets meer betalen voor een Samsung HDTV.

Anoniem: 155042

Joehoe! Hij is binnen! Zowel het complete systeem als de widescreen! Ehm, excuses aan de mensen die na al die tijd nog steeds zitten te wachten... Ik ben blij! Check:

http://static.flickr.com/30/45064829_8c7b48ac6f.jpg?v=0

Anoniem: 153488

Anoniem: 155042 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:35:
Joehoe! Hij is binnen! Zowel het complete systeem als de widescreen! Ehm, excuses aan de mensen die na al die tijd nog steeds zitten te wachten... Ik ben blij! Check:

[afbeelding]
Gefeliciteerd man, ziet er toppie uit! :)

Je bent in dit geval de grootste mazzelpik van dit topic dacht ik zo ;)

Volgens mij is dit het bewijs dat als je een duurdere bestelling doet je 'm een stuk eerder in huis hebt :(
Ik ga morgen maar eens ff bellen met Dell, ga ik eens vragen voor een officieel statement van Dell hierover (ondertekend met de naam van de manager van 't callcenter van ze).

Al geven ze daarin niet aan dat het geval is, en het blijkt later wel zo te zijn, dan zijn de klanten gewoon aan het misleiden lijkt mij zo. Maargoed, ik bel ze wel even en zal het emailtje afwachten, krijgen zij ook de kans om uit te leggen hoe het in elkaar zit.

Wellicht is het voor de consumentenprogramma's wel handig om te weten wie wat gezegd heeft, kunnen ze ook gelijk naar die persoon vragen, krijg je wat makkelijker iemand te pakken die er de verantwoordelijkheid voor draagt.

Anoniem: 155042 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:35:

[afbeelding]
Zou jij eventueel beschikbaar zijn mocht één van de organisaties / programma's vragen naar referenties van mensen die later besteld hebben en hem eerder hebben ontvangen? Wel mooi trouwens, dat schermpje... Jij mazzelaar :P

Ik kreeg vandaag een mailtje van een van de vele consumentenorganisatie die ik heb aangeschreven dat ze de klacht hebben ingediend en me op de hoogte houden.

Verder kreeg ik vandaag een brief van stichting de Ombudsman thuisgestuurd dat ze naar mijn probleem aan het kijken zijn. Voor afhandeling van het probleem vragen ze wel 5 euro (ivm afschaffing subsidie overheid) dus die heb ik maar direct overgemaakt. Valt me trouwens mee hoe persoonlijk ze daar zijn. Kreeg een dubbele brief opgestuurd die ook persoonlijk was getekend en dergelijke, geeft toch een persoonlijker gevoel. Hoe dan ook, ze zouden me op de hoogte houden.

Ik ga op zijn minst eisen dat ze bij Dell de 5-7 dagen gemiddelde levertijd op de website verwijderen. :(

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 20-09-2005 22:36]

Ok, de eerste bevindingen. Ja, het is een kek scherm. Punt uit. Maarrrr, inderdaad er treed wat backlighting op. In mijn geval in de linker onderhoek. Niet storend, wel zichtbaar. Probleem is dat ik er nu al geen 2 uur meer voor heb kunnen zitten. Een vriend houd het ding bezet... De freak speelt WoW en is in een dungeon blablabla "ja man, nee kan niet stoppen man, ja zeker drie kwartier nog..." *zucht* Later meer dus...

Anyway, ik wil ook die dode pixels nog eens testen, wat gebruikt men daarvoor? Ik zag iets over mpeg's en andere meuk... Wat moet ik hebben om dat es goed onder de loep te nemen? Resultaten van mijn diepgaand onderzoek verschijnen uiteraard hier ;)
Anoniem: 153488 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:12:
Je bent in dit geval de grootste mazzelpik van dit topic dacht ik zo ;)
Thats me baby! Woehoee!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 17:23
Gefeliciteerd man! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, omdat het hele topic verder alleen nog maar gaat over de lange levertijden. :( Hopelijk worden de rest van de schermen nu ook snel geleverd.

ps: bespeur ik daar een Austin Powers quote?

Onvoorstelbaar!

Ok, heb aan de hand van Dead Pixel Buddy (http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1) gezocht naar dode pixels. Niets te vinden. Wel blijft de eerder gemelde backlight bleeding in de linker onderhoek. Maar die is zoals ook al eerder gemeld niet storend te noemen. Het ding staat nu nonstop 5 uur aan, kijken of het wat wegtrekt. Zachtjes op de omlijsting drukken hielp al een flink stuk (bevestigd dus maar weer eens dat het lcd scherm inderdaad te veel tegen de omlijsting aan drukt). Conclusie: topscherm voor een topprijs!

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 155042 op 21-09-2005 02:00]

Anoniem: 36268

Ik heb ook twee schermen besteld, ben heel benieuwd hoelang het gaat duren. Heb in mijn achterhoofd dat er waarschijnlijk wel wat tijd overheen zal gaan maar dat vind ik het wachten wel waard. Als de gelukkige eigenaren nou eens wat meer foto's posten als wat lichtpuntjes tijdens deze lange donkere wachttijden :P

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12-2017
omdat jij 2 van die schermen hebt besteld, dus meer geld besteed aan dell dan ons, daarom zal jij de schermen ook eerder krijgen :)

Oh oh... Ik zie wanneer ik het beeld volledig zwart maak (met Dead Pixel Buddy) nu ineens een luie pixel verschijnen... Dood is hij niet lijkt het wel... In iedere achtergrond behalve zwart valt er niks te zien... Bij een zwarte achtergrond komt er een cyaan-achtig pixeltje bovendrijven... Hmmm... Wat te doen?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:05
Dell heeft weer nieuwe actie. Geldig t/m 10 oktober.

http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Dell E193FP 19" mainstream LCD 10%

Dell Ultrasharp 1905FP 19" performance LCD Flat Panel Monitor 15%

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD 20%

Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen LCD 20%

2005FPW kost nu 560 euro. Wellicht dat de prijs nog iets omlaag gaat als de actie zijn einde nadert (was ook met de actie voor de zomer, ging paar dagen voor het einde van 25 % naar 30 % korting wat betekende dat je hem had voor < 500 euro)

[Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 21-09-2005 12:37. Reden: typvouten]

Ontspan.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 15:22
Ze kunnen niet eens leveren en dan gaan ze de actie veranderen :?

Dit is wel weer goedkoper. Ik had 2 schermen gekocht en op het 2e scherm 30% korting. Ik ga maar eens bellen denk ik. Dat ik ook mijn schermen wil en € 80,- verschil terug...

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14

Spotmatic

Ken sent me

Dell lijkt onderhand Shell well met prijzen die als een gek op en neer jojo-en. Ik vind het allemaal best, want in mei kocht ik mijn scherm ook voor 560 euro. Ik juich het toe als iedereen zijn/haar scherm voor dat bedrag kan kopen! Want ondanks alles (bleeding) ben ik nog steeds uiterst content met het scherm. Gamen op dit scherm is een droom...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Rox_NL
  • Niet online
Ze hebben nu in ieder geval wel de levertijd op de site aangepast. Maar goed, daar heb ik niks aan.

• rtrompert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Net maar weer eens met Dell gebeld... en waar ze me vorige week nog verzekerde dat 29 september de ' ontbrekende' onderdelen binnen zouden zijn en zeer snelle levering zou volgen, kreeg ik nu vrolijk te horen dat het "ergens in oktober" pas zou gebeuren. Na doorvragen kwam er een schamele 'waarschijnlijk begin oktober' vanaf. Lekker is dat!

Bij de confrontatie over het feit dat latere bestellingen eerder geleverd zijn, kreeg ik een onsamenhangend verhaal over verschillende leveranciers te horen. Ze beweerden dat het samenstellen van de monitoren uitbesteed wordt bij derden, en dan mensen die eerder besteld hadden, bij een firma terecht was gekomen die niet op tijd voorzien was van onderdelen. Latere bestellingen zouden naar een andere derde partij gegaan zijn, welke wél op tijd kon leveren.

Ook al zou dit echt het geval geweest zijn, blijft het in mijn ogen gewoon ongepast dat latere bestellingen eerder afgeleverd worden. (Mijn bestelling dateert van 23/8.. zo'n 2 weken eerder als 'diegozer')

Overigens viel me ook op dat bij het noemen van de 2005fpw, gevraagd werd of hij los besteld was of icm een systeem! Dat zou dus kunnen betekenen dat ze idd onderscheid maken daarin...

• Rox_NL
  • Niet online
Haha, dat was ook het verhaal wat ik neer wou typen. Onsamenhangend geheel. Maar ik heb mijn order geannuleerd en zal nooit meer zaken doen met Dell. Ik zou ook teruggebeld worden (naar aanleiding van mijn gesprek op 19 september. Ik had nog maar eens gevraagd waarom dat niet gebeurd was. Ik kreeg dit als antwoord:
Ja, de email is verzonden (naar de fabriek) en we hebben een antwoord, maar diegene die u terug moet bellen is ziek 8)7. Dat was voor mij echt de druppel (en wel het lef hebben om een enquete te sturen).

[Voor 1% gewijzigd door Rox_NL op 21-09-2005 13:31. Reden: typo's]

Ik heb zojuist stichting de ombudsman gebeld. Ze vonden de gang van zaken onacceptabel.

Ik ga nu een officiele brief schrijven waarbij ik de volgende zaken volgens de Ombudsman moest vermelden:

Eis: De levering moet voor 29/9 geschieden. Indien deze eis niet wordt voldaan zal ik Dell in gebreke stellen en verder stappen ondernemen in samenwerking met stichting de Ombudsman.

De volgende dingen moest ik vermelden:

- Dat de levertijd nu tot 4-5x veranderd is
- Het claimen van 5-7 dagen levertijd op de website (los van de kleine lettertjes, die deden er niet toe volgens die man), ze hebben een vorm van leveringsplicht
- Het feit dat sommige mensen hem eerder ontvangen hebben dan ik, terwijl ze later hebben besteld
- Dat het beeldscherm vrolijk opnieuw wordt aangeboden tegen gereduceerde prijs terwijl er al leveringsproblemen zijn

Overigens hebben ze er een aantekening van gemaakt en de medewerkers zei dat ze wel vaker klachten hadden gehad (ben alleen vergeten te vragen of dat Dell betrof of in het algemeen, stom...)

Hoe dan ook, ik ga aan het pennen vandaag... Misschien dat er nog meer mensen zijn die willen klagen? >:) ;)

• Rox_NL
  • Niet online
Die levertijd kun je niks meer mee (die is ondertussen veranderd). Ik denk trouwens dat ik alleen nog zal moeten nabellen om mijn annulering te bevestigen (Dell kennende......)

Rox_NL schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:33:
Die levertijd kun je niks meer mee (die is ondertussen veranderd). Ik denk trouwens dat ik alleen nog zal moeten nabellen om mijn annulering te bevestigen (Dell kennende......)
Het gaat er om dat het ten tijde dat ik hem bestelde het er WEL op stond. Vertraging kan natuurlijk, maar niet anderhalve maand volgens de Ombudsman.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoogste tijd voor een deel 3 :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee