Toon posts:

Het grote Dell 2005FPW topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.512 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 14383

Terw_Dan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:57:
[...]

Ik ben iets van 1,95 lang, dus heb idd hetzelfde probleem dat ik over de monitor heen kijk en dat voorkom je hier mooi mee.

[afbeelding]
en zo staat het nu :) dit is werkelijk ideaal.
_/-\o_

Anoniem: 36268

Star Trek Enterprise?

Zeer nice met wallmounts! Maar voor mij ook iets te hoog denk ik. Als je aan de Arbo wilt voldoen moet de bovenkant van je beeld op ooghoogte zitten.

btw, is het scherm ten opzichte van de standaard ook nog verstelbaar of kan je hem alleen roteren?

Anoniem: 33616

Volgens Dell is mijn order na 3 weken wachten nu oppeens gecancelled of in elk geval worden mijn nummers niet meer herkend...
Ongeldige gegevens: het order- of klantnummer is niet correct ingevuld of de combinatie komt niet overeen.
Stelletje amateurs...

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 18:59

Arioch

<geek>

Bij mij is de verwachte leverdatum plots met een maand verlengd 8)7

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 33616 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:56:
Volgens Dell is mijn order na 3 weken wachten nu oppeens gecancelled of in elk geval worden mijn nummers niet meer herkend...

[...]

Stelletje amateurs...
Heb ik ook gehad. Paar uur later werkte het weer. Beetje vreemd idd

Xbox
Even the dark has a silver lining

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nope
nope
Zeer nice met wallmounts! Maar voor mij ook iets te hoog denk ik. Als je aan de Arbo wilt voldoen moet de bovenkant van je beeld op ooghoogte zitten.

btw, is het scherm ten opzichte van de standaard ook nog verstelbaar of kan je hem alleen roteren?
Als ik rechtop zit dan is de bovenkant van de monitoren ook ongeveer de ooghoogte (misschien een paar cm hoger).
De wallmounts die hier achter zitten kun je monitor mee omhoog/omlaag en naar links en naar rechts draaien en natuurlijk kantelen.
Wil je hem in hoogte verstellen kun je een andere wallmount pakken waar een andere arm aan zit, die je alle kant op kunt bewegen (maar vond ik te duur en in mijn geval beetje overbodig0.

Anoniem: 35917

Ik ben ook van plan twee van deze mooie schermen te gaan bestellen, 2 stuks voor 1100 euro bij elkaar ofzoiets, dat is een mooie prijs van Dell!

Maar ik vroeg me af, hoe zit het nu precies met dode pixels? Kan je het scherm laten vervangen als je dode pixels hebt? Hoe lang duurt dat ongeveer?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Ohja, en weet iemand hoe duur die armen van ergoware.nl zijn? Die zien er mooi uit, maar ik heb nog niet gemaild over de prijs van zo'n opstelling. Misschien dat iemand het hier weet?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35917 op 07-09-2005 10:55. Reden: typo]

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09-2022
hij is binnen :)

Geen dode pixels kunnen detecteren en vanavond even kijken voor het backlight bleeding gebeuren.

Even getest of de machine op de zaak met een interne intel gfx chip, maar deze herkent niet het kantelen van het scherm, of is dit iets van windows ? En kan bijvoorbeeld mijn Ati 9800 dit wel detecteren en zelf omschakelen ?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij moet je dat altijd zelf aangeven in je drivers?

UPS is zojuist ook bij mij thuis langsgeweest, maar niemand thuis.
Zal ze zo eens bellen om te vragen of ik het niet op kan halen, aangezien het voorlopig wel zo blijft dat er overdag niemand is.

[Voor 63% gewijzigd door BM op 07-09-2005 13:14]

Xbox

• notgib
  • Laatst online: 03-06 12:40

notgib

ach, wat zal ik zeggen

En... hij is binnen!

Besteld: 15-08, bezorgd 07-09.

Ben erg content, de kleuren en de scherpte lachen je tegemoet. Heb hem aangesloten via DVI op mijn macmini. Waarop alles automatisch perfect werkt (breedbeeld formaat + pivoting). Heb nog geen dode pixel kunnen ontdekken (hopelijk blijft dat ook zo). Heb even getest met een zwarte ondergrond en heb lichte, doch voor mij acceptabele, backlight bleeding in de linkeronderhoek.

Kortom; ik ben blij!

"Sleep is important. Bill Gates once said that his programmers worked 72 hours straight to get done before the deadline. We all know the result: Windows. - Again, sleep IS important". - Professor Bob Stickgold

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:58
Update
Orderdatum: 8/13/2005
Verwachtte afleverdatum: 9/9/2005
Werkelijke verzenddatum: 9/7/2005
Naam transporteur: UPS
Status van levering Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order is verzonden 9/7/2005 23:58
Er lijkt nu ook voor mij eindelijk schot in de zaak te zitten... (status 5)
Ik vrees alleen dat ze het pas volgende week bezorgen vanwege het weekend :'(

[Voor 40% gewijzigd door pSycho-Y2K op 08-09-2005 09:06]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
Heeft iemand toevallig problemen met deze monitor op een MSI GeForce 6800GT op VGA?
IK namelijk wel :(

Anoniem: 153488

Triloxigen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:04:
Heeft iemand toevallig problemen met deze monitor op een MSI GeForce 6800GT op VGA?
IK namelijk wel :(
Wat voor problemen doen er zich voor dan?

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022
Je draait zo'n scherm met zo'n kaart toch niet op VGA? :X

Mijn scherm is woensdag om 23:58 naar status 5 gegaan.. Hopelijk (zal wel niet) komt die morgen binnen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• pSycho-Y2K
Ik betwijfel of we het scherm vandaag nog kunnen krijgen.... volgens de UPS tracking ligt het zaakje sinds gistermiddag in Eindhoven... Kzou 't echt kloten vinden als we nog een extra weekend moeten gaan wachten! :(

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12-2017
voor degene die al de monitor hebben, is het zwart een beetje diep of is het meer grijsachtig zwart?
ik heb deze monitor ook besteld, maar als ik op hardocp forums lees twijfel ik nu wel flink.

enne dit topic gaat meer over de levertijd dan over de monitor zelf. hou eens op over de levertijd of wanneer je de monitor krijgt. Ik wacht ook al bijna een maand.

Anoniem: 20583

alvv schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:27:
voor degene die al de monitor hebben, is het zwart een beetje diep of is het meer grijsachtig zwart?
ik heb deze monitor ook besteld, maar als ik op hardocp forums lees twijfel ik nu wel flink.
...
Het zwart is echt zwart. Hiervoor had ik 2x Eizo L365 15" LCD en het verschil met deze is echt enorm. Ik heb hem sinds een paar dagen in huis en het is een geweldig ding hoor. Je moet hem (helaas) wel een beetje kantelen zodat je recht tegen het midden aan kijkt in plaats van recht tegen de bovenrand van het scherm. Als je dit niet doet krijg je wel last van het zogenaamde bleeding aan de onderkant, waar je tus schuiner tegen aan kijkt.. Ik weet niet of het de opzet is, maar bij zwart beeld heb je er last van, en anders niet.
Pixelperfect schermpie en een schitterend beeld via DVI. Een echte aanrader.

• Bender
Anoniem: 153488 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:06:
[...]
Wat voor problemen doen er zich voor dan?
Geen idee hoe het heet, maar de kaart kan geen breedbeeldresoluties aan denk ik.
Hier op GoT heb je de tabel waar alles in staat met een zwarte lijn eromheen, bij die videokaart zit er dan nog een witte lijn langs. En dat is dan bij alles, text, etc krijg je behoorlijk hoofdpijn van ;)
Oxi schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:19:
Je draait zo'n scherm met zo'n kaart toch niet op VGA? :X

Mijn scherm is woensdag om 23:58 naar status 5 gegaan.. Hopelijk (zal wel niet) komt die morgen binnen.
Erg he :x

Maar voelde er ook weer weinig voor om 100,- meer te betalen voor alleen een DVI poort extra.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

Spotmatic

Ken sent me

Triloxigen schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:15:
[...]
Geen idee hoe het heet, maar de kaart kan geen breedbeeldresoluties aan denk ik.
Hier op GoT heb je de tabel waar alles in staat met een zwarte lijn eromheen, bij die videokaart zit er dan nog een witte lijn langs. En dat is dan bij alles, text, etc krijg je behoorlijk hoofdpijn van ;)

[...]

Erg he :x

Maar voelde er ook weer weinig voor om 100,- meer te betalen voor alleen een DVI poort extra.
Tja, het komt dus wel degelijk doordat je de VGA aansluiting gebruikt. Die is altijd inferieur aan de DVI aansluiting. Nu is er tussen verschillende videokaarten ook veel verschil in de kwaliteit van het VGA signaal, daar kan het ook aan liggen. Daarnaast moet je een goede kwaliteit VGA kabel gebruiken, maar ik neem aan dat je het bijgeleverde exemplaar gebruikt.

Ik wil je toch aanraden te investeren in een DVI kaartje. Je doet jezelf anders tekort...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Bender
Mijn retro Radeon 8500 met 64mb kan ik gewoon gebruiken op 1680*1050, dus kabels en monitoren zijn het niet.
Bij die 6800gt doet de DVI het gewoon prima, maar heb dus beide aansluitingen nodig.
Het is ook echt de VGA poort, maar zie net op de website dat de resolutie er inderdaad niet bijstaat :|

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vandaag alles aangesloten. Hartstikke mooi scherm, en zover ik nu kan zien geen last van backlightbleeding. Alleen wel 2 dode (sub)pixels gevonden.

Nu lees ik her en der berichten over een anti-dodepixel filmpje oid. Nu zoek ik me rot, maar ik kan dat ding niet echt vinden.
Iemand die hier een linkje heen heeft?

Xbox

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33

Hoedje

Moderator Apple Talk
Triloxigen schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:27:
Mijn retro Radeon 8500 met 64mb kan ik gewoon gebruiken op 1680*1050, dus kabels en monitoren zijn het niet.
Bij die 6800gt doet de DVI het gewoon prima, maar heb dus beide aansluitingen nodig.
Het is ook echt de VGA poort, maar zie net op de website dat de resolutie er inderdaad niet bijstaat :|
Heb je de driver al proberen te installeren. Het is me namelijk niet duidelijk of je de resolutie (1680*1050) niet kan instellen, of dat alles bij die resolutie er niet goed uit ziet. Wellicht kun je een keer je probleem duidelijk uit leggen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

SpeedAddict schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:43:
Nu lees ik her en der berichten over een anti-dodepixel filmpje oid. Nu zoek ik me rot, maar ik kan dat ding niet echt vinden.
Iemand die hier een linkje heen heeft?
probeer dit eens; http://www.jeffpatch.com/?postid=98

ps; helemaal geen last van backlight bleeding? Als je scherm helemaal zwart is zie je verder niks geen side-effects?

"Sleep is important. Bill Gates once said that his programmers worked 72 hours straight to get done before the deadline. We all know the result: Windows. - Again, sleep IS important". - Professor Bob Stickgold

• BM

BM

Moderator Spielerij
notgib schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:35:
[...]

probeer dit eens; http://www.jeffpatch.com/?postid=98

ps; helemaal geen last van backlight bleeding? Als je scherm helemaal zwart is zie je verder niks geen side-effects?
Dankje voor de link.

Helemaal geen last is overdreven, maar wat ik daarstraks vluchtig bekeken had viel het best mee, en was het zeker niet storen. Zal gelijk nu even nog eens kijken.

[edit]
Links en rechtsonder vlekt het wel wat, maar het is zeker niet zo extreem als sommige fotos die ik gezien heb. Hiermee kan ik wel leven, als ik die pixels nu nog werkend krijg is het helemaal goed :)

[Voor 18% gewijzigd door BM op 09-09-2005 22:40]

Xbox

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb hem intussen een paar dagen binnen (sinds dinsdag, en sindsdien heb ik ook goed werken versatel :))

http://www.sparkcaster.com/mephisteus/monitor.jpg

Nu, prachtig scherm. Geen enkele dode pixel. Heb wel redelijk wat backlight bleeding (zie je echt alleen in een volledig donker scherm links onder een grote vlek en rechtsonder een kleine en rechtsboven een nog kleinere).

Nog even een paar dagen aanzien of ik er last van heb...

[edit]
Die van linksonder stoort me wel
Zit op de DVI btw :)

[Voor 7% gewijzigd door Mephisteus op 10-09-2005 00:44]

• Oxi
Die wallpaper had ik al gedownload om in te kunnen stellen zodra mijn Dell er eindelijk is. 8)7 :P

pSycho-Y2K ik neem aan dat je scherm er nog niet is? Jouw status was op dezelfde tijd als bij mij veranderd en al sinds donderdag middag 'Location: Eindhoven'. En de mijne is er dus nog niet. :(

• pSycho-Y2K
Oxi schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:14:pSycho-Y2K ik neem aan dat je scherm er nog niet is? Jouw status was op dezelfde tijd als bij mij veranderd en al sinds donderdag middag 'Location: Eindhoven'. En de mijne is er dus nog niet. :(
Mijn pakketten liggen ook in Eindhoven en ik heb een mail gekregen van UPS Nederland over de levering (aangezien het niet vrijdag werd, maar dat hadden we wel door).
Geachte heer Heikens,

Dank U voor uw reactie.

Uw pakketten staan op schema voor levering op maandag 12/09, hoogst
waarschijnlijk in de namiddag.

Groet,
Michiel Klapwijk
UPS

• BM

BM

Moderator Spielerij
Valt me net eigenlijk op dat mijn cursor ontzettend wit is. Zelfs veel feller dan andere witte vlakken :?

Iemand die dit ook heeft?

Xbox

• Oxi
Witter dan wit (#FFFFFF) kan niet..

Bovendien is mijn cursor zwart.. :P

[Voor 3% gewijzigd door Oxi op 10-09-2005 16:11]

• n-i-x
  • Laatst online: 23:02
SpeedAddict schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:15:
Valt me net eigenlijk op dat mijn cursor ontzettend wit is. Zelfs veel feller dan andere witte vlakken :?

Iemand die dit ook heeft?
Bedoel je witten dan de lichte vlakken in GOT?
Dat is normaal, die vlakken zijn namelijk lichtgrijs...

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb een probleem ivm de resolutie

Als ik mijn resolutie instellingen bekijk zit de optie 1680 x 1050 er niet bij. Ik heb het vinkje bij "verberg de modi die deze monitor niet kan weergeven" uitstaan. Ik heb overigens een 17" CRT nu, maar vroeg me af of het dus wel nut had om de 2005FPW aan te schaffen.

Mijn videokaart is een Club3D Geforce 6800 GT 256 MB. Deze zou dit toch wel moeten ondersteunen?!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mlancee schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:35:
Ik heb een probleem ivm de resolutie

Als ik mijn resolutie instellingen bekijk zit de optie 1680 x 1050 er niet bij. Ik heb het vinkje bij "verberg de modi die deze monitor niet kan weergeven" uitstaan. Ik heb overigens een 17" CRT nu, maar vroeg me af of het dus wel nut had om de 2005FPW aan te schaffen.

Mijn videokaart is een Club3D Geforce 6800 GT 256 MB. Deze zou dit toch wel moeten ondersteunen?!
Je krijgt er een cd bij die die modus mogelijk maakt. En de videokaart ondersteund het wel :)

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
ah ok, thx :)

Anoniem: 123011

je kan ook in de nvidia drivers een "custom resolution" maken :) 1680x1050 60Hz

• BM

BM

Moderator Spielerij
XiN schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:46:
[...]

Bedoel je witten dan de lichte vlakken in GOT?
Dat is normaal, die vlakken zijn namelijk lichtgrijs...
Dat die grijs zijn weet ik :P
Ik bedoel bijvoorbeeld de adresbalk in m'n browser.
Heb contrast en brightness wat naar beneden gezet, maar die cursor blijft extreem fel wit.

Xbox

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 17:23
Ik wil twee van deze beeldschermen via DVI aansluiten op mijn computer. Als ik een videokaart koop met 2x DVI (bijv. een 7800 GT), kan deze dan beide beeldschermen afzonderlijk aansturen? Bijv. dat ik een spel kan doen op het ene beeldscherm, en een film kan kijken op het andere beeldscherm?

Onvoorstelbaar!

writser schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:01:
Ik wil twee van deze beeldschermen via DVI aansluiten op mijn computer. Als ik een videokaart koop met 2x DVI (bijv. een 7800 GT), kan deze dan beide beeldschermen afzonderlijk aansturen? Bijv. dat ik een spel kan doen op het ene beeldscherm, en een film kan kijken op het andere beeldscherm?
yo Writser ;)
Dit moet kunnen lijkt me.. neem aan dat dit hetzelfde werkt als DVI icm. VGA, waarbij je ook twee monitoren onafhankelijk naast elkaar kunt gebruiken (via DualView van nVidia bijv.)

• writser
Ey snap! Cool, bedankt :)

Onvoorstelbaar!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn er nog mensen die er op wachten en waarbij de orderstatus pagina ook helemaal vernaggeld is?

Bij mij ziet hij er nu zo uit namelijk:
Meer Informatie
Orderdatum: 23-8-2005
Estimeret Leveringsdato ( På dagen eller tidligere dato ): 2-9-2005

Dat is niet helemaal de bedoeling lijkt me :+

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 21:30
jes Rox_NL, heb ik gisteren ook gezien. De mijne zou al 2 weken geleden geleverd zijn volgens die site... Echt, heb al vaker wat bij Dell besteld maar dit is een staaltje kneuterigheid en amateurisme dat ik niet van ze had verwacht...

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09-2022
alvv schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:27:

enne dit topic gaat meer over de levertijd dan over de monitor zelf. hou eens op over de levertijd of wanneer je de monitor krijgt. Ik wacht ook al bijna een maand.
Bij mij is het zwart zwart hoor ... en over die levertijden, net zo interesant als de foto's die gepost worden van de monitor of de backlight bleeding probs.... waar moet je het anders over hebben ?

• Oxi
http://pics.oceserver.nl/oxi/GGA-Dell-2005FPW.jpg

Besteld: 12-8 (precies 1 maand geleden)
Geen hot/dead pixels en nog geen backlight bleeding (tot nu toe, zal het straks nog beter moeten bekijken).

En straks als ik wat tijd heb ruim ik het goed op en maak ik een betere foto, want dit is crap natuurlijk :P

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Heb je de powerbook erop? Ik zie wel macosx igg. Heb zelf een mac mini erop aangesloten en het beeld is echt fantastisch. Macosx en LCD zijn een gelukkig stel ;)

• NewbieNeo
  • Laatst online: 08:26
writser schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:01:
Je moet wel rekening houden met overlay en welke de primaire beeldscherm is.
Een spel neemt al de overlay op je primaire beeldscherm in beslag, waardoor je op het 2e beeldscherm geen extra film/tv kan kijken, aangezien die ook een overlay nodig heeft.
Daarentegen vind ik het wel vreemd dat ikzelf wel op primair tv kan kijken en op secundaire monitor met WMP een filmpje kan draaien, terwijl je zou denken dat daar ook 2x overlay voor nodig zouden moeten zijn. (6800GT)

Weet er zelf ook niet het fijne er van, so correct me if i'm wrong.. :)

Vraag me wel of je dan bv. met een 6800GT op AGP en een 9200 op PCI dan 2x overlay hebt, waardoor je wel een 'goede' dual (of zelfs triple) monitor opstelling kan maken, waarbij je op de ene monitor een spel speelt en op de andere tv kan kijken..

• pSycho-Y2K
Ik heb ook eindelijk mijn scherm en hij's erg mooi! _/-\o_ _/-\o_

Vanavond komen er foto's, heb de cam zo niet bij de hand.

Hij staat in Dual Monitor opstelling met m'n 17" Hyundai Q17 DVI en ziet er erg gelikt uit! :9~

Tot nu toe ook geen bleeding en dode pixels! :) Revisie: Augustus A02

@NewbieNeo, zou iemand dat kunnen testen? Ik had het net getest met een PCI kaart erbij in, maar deze is helaas gaar :'( Over die TV Kaart: Deze bezit een eigen overlay, voor de TV input.

[Voor 45% gewijzigd door pSycho-Y2K op 12-09-2005 16:45]

• Oxi
notgib schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:14:
Heb je de powerbook erop? Ik zie wel macosx igg. Heb zelf een mac mini erop aangesloten en het beeld is echt fantastisch. Macosx en LCD zijn een gelukkig stel ;)
Jep, die andere TFT (LG L1710B) hangt namelijk aan mijn windows-bak.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
NewbieNeo schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:13:
[...]

Je moet wel rekening houden met overlay en welke de primaire beeldscherm is.
Een spel neemt al de overlay op je primaire beeldscherm in beslag, waardoor je op het 2e beeldscherm geen extra film/tv kan kijken, aangezien die ook een overlay nodig heeft.
Daarentegen vind ik het wel vreemd dat ikzelf wel op primair tv kan kijken en op secundaire monitor met WMP een filmpje kan draaien, terwijl je zou denken dat daar ook 2x overlay voor nodig zouden moeten zijn. (6800GT)

Weet er zelf ook niet het fijne er van, so correct me if i'm wrong.. :)

Vraag me wel of je dan bv. met een 6800GT op AGP en een 9200 op PCI dan 2x overlay hebt, waardoor je wel een 'goede' dual (of zelfs triple) monitor opstelling kan maken, waarbij je op de ene monitor een spel speelt en op de andere tv kan kijken..
Ik weet er ook niet zoveel vanaf. Maar het werkt bij mij heel makkelijk. Ik heb m'n laptop scherm en één 2005FWP op DVI aangesloten. Maar het werkt bij alle dual monitors hetzelfde.

Film kijken is helemaal geen punt. Ik leep powerDVD naar het tweede scherm, ik druk op full screen en hij maximaliseert op het tweede scherm (dat werkt zo met alle progs). Games is een verhaal apart. Die zijn heel eigenwijs. Sommige vragen welke monitor ze mogen gebruiken, maar de meeste gebruiken gewoon de primaire. Punt is wel dat ze altijd je muis afvangen op die ene monitor, dus je kunt niet veel doen met de tweede monitor (behalve als je het proces al voor het gamen bent begonnen). Overlay e.d. heeft volgens mij meer met de TV te maken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 41187

Terw_Dan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:21:
Vandaag kreeg ik de wallmounts binnen, moet zeggen dat het gelijk het stevigste spul is dat ik ooit van sweex in mijn handen heb gehad :P.

.
Die wallmounts zijn echt super van sweex, heb ze zelf ook voor mijn monitor :D.
De ophang beugel kan in 3 richtingen draaien. En kost maar 25 euro.

• pSycho-Y2K
Dan ook eindelijk mijn foto's :) Let niet op de overbelichting etc., ik ben niet zo'n camerafreak ;)

http://members.home.nl/kheikens/junk/dualmonitor/foto-01.jpg

http://members.home.nl/kheikens/junk/dualmonitor/foto-02.jpg

http://members.home.nl/kheikens/junk/dualmonitor/foto-03.jpg

• Oxi
http://pics.oceserver.nl/oxi/GGA-2005FPW-1.jpg

Overigens, na een paar uur heb ik licht 'inbranden'. Ik ben de naam ervoor kwijt, maar het is de soort die wegtrekt. In windows had ik er met mijn vorige TFT geen last van, maar OSX+oude scherm wel...
Het is ook alleen de balk bovenaan.

• Bender
Hoedje schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:57:
[...]

Heb je de driver al proberen te installeren. Het is me namelijk niet duidelijk of je de resolutie (1680*1050) niet kan instellen, of dat alles bij die resolutie er niet goed uit ziet. Wellicht kun je een keer je probleem duidelijk uit leggen?
De resolutie is in te stellen, maar het beld wordt duidelijk uitgerekt.
Uiteraard heb ik diverse drivers geinstalleerd, achteraf op de website zie ik ook de resolutie niet in de lijst met ondersteunende resoluties staan.

Kaart is onderweg terug naar de winkel, deze vond het overigens ook erg vreemd.

• Rox_NL
  • Niet online
Zo langzamerhad begin ik van Dell te kotsen.

- De orderstatuspagina is vernaggeld (in het fins wordt mij verteld dat mijn monitor uitgeleverd wordt op 2 september..........)
- Ze durven gewoon nog te zeggen dat er 5-7 dagen verzendtijd is (als je een nieuwe bestelt).
- Ze reageren niet op mailtjes (zo ver ik het nu kan bekijken, je krijgt in ieder geval geen ontvangstbevestiging van ze, het is nu 6 uur and counting)

Als ik morgen nog niks gehoord heb zal ik maar eens gaan bellen. Want dit is absoluut geen stijl.

Maar goed, van de mensen die em hebben. Ik wil meer plaatjes :+!!!

Ik krijg mn iPod nano die ik 3 weken later besteld heb deze week netjes binnen, dat is zoals het hoort :)

Mja das klote.. snap wel dat ze niet laten merken dat het een schaars product is, maar 5-7 dagen levertijd halen ze blijkbaar dus never nooit niet. Wat was de gemiddelde levertijd voor de mensen die onlangs hebben ontvangen? Ik sta namelijk op het punt 2 van deze juweeltjes te bestellen, maar heb niet echt zin om een paar weken te wachten eigenlijk..

• Rox_NL
  • Niet online
De meeste mensen die em vorige week ontvangen hebben (deze week heeft volgens mij nog niemand hem ontvangen) hebben rond 13 augustus besteld. Bijna een maand levertijd dus.

• TERW_DAN
  • Niet online
Anoniem: 41187 schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:06:
[...]

Die wallmounts zijn echt super van sweex, heb ze zelf ook voor mijn monitor :D.
De ophang beugel kan in 3 richtingen draaien. En kost maar 25 euro.

[afbeelding]

[afbeelding]
precies, als je kijkt wat de duurdere versies kosten zit je gelijk op iets van 50 euro per wallmount meer.

• pSycho-Y2K
Anoniem: 36268 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:00:... Ik sta namelijk op het punt 2 van deze juweeltjes te bestellen, maar heb niet echt zin om een paar weken te wachten eigenlijk..
Bij Oxi en mij duurde het precies een maand, maar ben toch blij dat ik het wachten er voor over heb gehad! Heb nog nooit een scherm gezien die dit beeldkwaliteit kan overtreffen (behalve de 24inch scherm) :)

Verder heb ik inmiddels m'n digi tv decoder erop aangesloten en het beeld is één woord prachtig! :*)
En in combinatie met een 17" TFT ernaast als dual monitor werkt het ontzettend plezierig (de hoogte van de Dell is namelijk exact 17", de breedte is 1,5x zo lang).

• Oxi
pSycho-Y2K schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:42:
[...]

Bij Oxi en mij duurde het precies een maand, maar ben toch blij dat ik het wachten er voor over heb gehad! Heb nog nooit een scherm gezien die dit beeldkwaliteit kan overtreffen (behalve de 24inch scherm) :)

Verder heb ik inmiddels m'n digi tv decoder erop aangesloten en het beeld is één woord prachtig! :*)
En in combinatie met een 17" TFT ernaast als dual monitor werkt het ontzettend plezierig (de hoogte van de Dell is namelijk exact 17", de breedte is 1,5x zo lang).
:D dat met die decoder was ik ook van plan.
Ik zie dat je @home hebt dus zitten wij bji dezelfde kabelaar. Welke decoder heb je? Want niet allemaal hebben een S-Video uitgang.

En het scherm was het wachten zeker wel waard. :) (Maar dat zeg ik nu het ding voor mijn neus staat, daarvoor was mijn mening toch niet zo sterk :P)

• pSycho-Y2K
Oxi, ik maak al een tijdje gebruik van de Sagem D-Box 2 decoder (gekraakte decoder met Linux) en heb deze d.m.v. een SCART splitter met S-Video en optisch audio naar m'n PC getrokken (15 m). Signaal blijft perfect! :*)

Echter, vond ik de mogelijkheden van de S-Video van de 2005FPW nogal karig... je kan alleen maar het beeld in de hoeken hebben, maar onder Windows (en Linux) is dat vaak irritant (over de klok en icons, over de startmenu, over de standaard iconen etc.) en verschuiven is geen mogelijkheid.

Heb de S-Video kabel vervolgens aan mijn tv-kaart gekoppeld en deze m.b.v. DScaler draaien :) Werkt veel fijner en detecteert de 16:9 signaal en past dit ook aan de window (zelfs fullscreen 16:10 op de 2005FPW). De tv-kaart werkt nu dus puur als capture van de video, de optische audio gaat in de geluidskaart of speakerset als dat wordt ondersteunt.

Komt erbij dat het nog veel idealer wordt met een dual monitor opstelling, ik kan nu dus DScaler verplaatsen over de twee schermen, of zelfs 16:9 kijken op fullscreen op de 2005FPW en internetten op de 17" ;) De mogelijkheden zijn eindeloos.. :)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Dit misschien een leuke tegenhanger voor de Dell.
i.v.m die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange levertijden van Dell.
http://www.benq.com/products/product.cfm?product=608
http://www.nordichardware.com/news,1819.html
Hoewel ik deze nog niet ben tegen gekomen, op nederlandse markt.....

• Oxi
Daar zit een ander panel in. En wat ik van de VB-Faq heb begrepen (tijdje geleden) is het juist zo dat je de 8ms schermen wilt vermijden, als je meer waarde hecht aan kleurechtheid.

• Rox_NL
  • Niet online
Nou, heb met Dell gebeld en ik denk dat er voorlopig weinig monitoren uitgeleverd gaan worden.

De medewerker wist mij te vertellen dat er een onderdeel mist, waardoor de productie niet verder gaat (bij mijn monitor in ieder geval). Ook zei ze dat mijn order al lang in productie was (:+, goh dat wist ik niet 8)7). Ze hoopte dat mijn onderdeel eind van de week binnen was. Ik moest voor dinsdag weer bellen (geen idee waarom eigenlijk), dan zouden ze mij een update geven van het productieproces (omdat orderstatus niet meer werkt). Mocht er dan nog niets bekend zijn zou er een mailtje naar de fabriek worden gestuurd.

Ook opvallend, NA mijn belletje kreeg ik ineens antwoord op mijn mail (dinsdagmiddag 1 uur verzonden). Die mail geeft alles over Dell nog maar eens weer. Daarin leggen ze het concept nog eens uit (smoesjes waarom ze niet op tijd kunnen leveren). Daarna geven ze een link naar een order status pagina die niet werkt......

Voor meer info zou ik dan maar moeten bellen. Ook werd mij verteld dat ik een mailtje zou kregen waarin ze de klanttevredenheid zouden meten....
Zat ook nog een spelfout/typfout in (genformeerd...)

Het was voor mij dus duidelijk een eenmalige actie. Ow, mijn orderdatum is 23 augustus.

• writser
Tegen mij zeiden ze dat ze de beeldschermen op voorraad hadden, dat ik ze meteen kon krijgen... verdacht :P

Onvoorstelbaar!

• TERW_DAN
  • Niet online
writser schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:20:
Tegen mij zeiden ze dat ze de beeldschermen op voorraad hadden, dat ik ze meteen kon krijgen... verdacht :P
Waarchijnlijk ook alleen omdat als ze zouden zeggen dat ze ze niet hadden je ze ergens anders ging halen.
Vervolgens komen ze met het verhaal dat het nog ietsjes langer duurt... met als gevolg dat je erg lang kunt wachten, maar omdat je toch al betaald hebt je maar afwacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die dingen ineens weer op voorraad zijn.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
writser schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:20:
Het is inderdaad verdacht. Aangezien Dell helemaal geen vooraden heeft. Ze gaan pas dingen maken als ze bestellingen hebben (en je geld binnen hebben).

• NewbieNeo
  • Laatst online: 08:26
Waarschijnlijk hanteren ze een ruime definitie van 'voorraad' en bedoelen ze er mee, dat ze alle grondstoffen en halffabrikaten op voorraad hebben en daarmee direct een scherm kunnen maken/leveren.
Sja, bedrijven kunnen idd. geniepige marketingtechnieken gebruiken om zo klanten te proberen te binden.

In een antwoord op een mailtje wat ik gestuurd had naar Dell kreeg ik te horen dat ze de schermen op dit moment niet op voorraad hadden, terwijl er in de laatste orderupdate stond dat het scherm op 14/9 geleverd zou gaan worden (afleverdatum).

Waarom het ordersysteem verkeerde data en de verkeerde taal weergeeft konden ze met niet vertellen, en met die informatie die ze geven schiet je niks op IMHO.

Wordt er eerlijkgezegd wel een beetje gek van aangezien het zich allemaal zo tegenspreekt, maargoed, je kan uiteindelijk toch niets anders doen dan wachten :(

Bestelling was bevestigd op 23/8 , nu maar hopen dat op 16/9 (morgen dus, het allemaal binnenkomt, want dat was in eerste instantie de eerste "betrouwbare" datum dat het binnen zou komen volgens een Dell medewerken).

Anoniem: 155042

Ok. Ik ben nieuw. En ik heb flink wat info van dit forum vandaan gehaald om tot een conclusie te komen welk systeem ik zou kopen bij Dell. Voor het eerst. Ik bestel namenlijk niet bij Dell. Althans tot voor kort.

Anyway, bij dat systeem zit een Dell 2005FPW. De telefonische offerte stamt van 7 september. Maandag 12 september heb ik het zaakje via Postbank.nl betaald. Vandaag, 15 september kwam de orderbevestiging. En vandaag om 22:30 zie ik het volgende staan:

Orderdatum: 7-9-2005
Verwachte leverdatum: 17-9-2005
Werkelijke verzenddatum: 15-9-2005

Da's niet geheel slecht dacht ik zo. Toch?

update: ah! goed nieuws, op de online pakbon staat het volgende "Totaal gewicht 32 kg / Aantal Dozen 3". daar moet mijn 2005FPW dus wel bijzitten :)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155042 op 15-09-2005 22:45]

Zal vast nog wel aangepast worden naar een datum ver in de toekomst (gebeurd zo'n beetje met alle orders die binnen nu en een maand geleden gedaan zijn geloof ik). De eerste indicatie is dat het snel geleverd gaat worden tewijl dat meestal niet zo is.

Ik zou het even kritisch aankijken als ik jou was. Of ze zouden telefonische bestellers voor moeten trekken, want bij mij is de orderstatus nog steeds niet in orde.

Eigenlijk wel jammer dat dit topic nu grotendeels gaat over de levertijden (verder is er ook niet zo veel meer te melden qua specs en mogelijkheden het meeste is er wel over gezegd). Als Dell het wat beter aangepakt stond het topic hier een stuk minder vol mee dacht ik zo.

Tja. Joh, ik ben lekker naief... Denk hem binnen 2 dagen te hebben. Laat mij in die waan :) Oeeeeh 20"inch widescreen... Oeeeeeh!

Net een update van Dell gekregen. Het ding is per schip vanaf Ierland op weg naar Nederland... Waarschijnlijk komt het zaakje pas dinsdag / woensdag bij mij thuis aan... Shitzooi, toch nog even wachten :(

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Anoniem: 155042 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:43:
Net een update van Dell gekregen. Het ding is per schip vanaf Ierland op weg naar Nederland... Waarschijnlijk komt het zaakje pas dinsdag / woensdag bij mij thuis aan... Shitzooi, toch nog even wachten :(
Tja UPS bezorgt niet op zaterdag, dus helaas...

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 155042 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:43:
Jij moet niet zeuren, ontiegelijke mazzelaar. Ze laten mensen die niet in de aanbiedingsperiode en die een systeem bestellen dus duidelijk voor gaan. Jij hebt em ruim 2 weken (!!!) later besteld en jouw scherm is al onderweg. Ik wacht dus al ruim 3 weken en het duurt zeker nog een week.

Rox_NL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:53:
[...]

Jij moet niet zeuren, ontiegelijke mazzelaar. Ze laten mensen die niet in de aanbiedingsperiode en die een systeem bestellen dus duidelijk voor gaan. Jij hebt em ruim 2 weken (!!!) later besteld en jouw scherm is al onderweg. Ik wacht dus al ruim 3 weken en het duurt zeker nog een week.
Heb net gebeld met Dell, en degene die ik aan de lijn had gaf aan dat er eind september (de 29e) weer voorraad is en dat binnen ongeveer 3 werkdagen daarna het scherm bij me afgeleverd zou moeten zijn.

Ook werd er door diegene toegegeven dat het statussysteem nogal slecht werkt, en er werd aangeraden om te bellen voor de actuele status. In ieder geval heb ik nu bruikbare informatie, nu komt het wachten.

Ik hoor trouwens geruchten dat mensen die voor een groter bedrag bestellen voorrang krijgen boven de mensen die eerder besteld hebben en voor eenminder hoog bedrag besteld hebben. Zijn ook maar geruchten die ik gehoord heb, maar daar kan ik me wel kwaad om maken als dat waar is.

• Rox_NL
  • Niet online
Wanneer heb jij je monitor eigenlijk besteld?
29 september, ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten (als het zo doorgaat ga ik daar wel aan komen).

Ik denk dat je helaas gelijk hebt met de voorrang, dat zou zeer schandalig zijn. Eigenlijk moeten we dat zien te bevestigen of ontkrachten (dan heb je iets om echt over te klagen, je kunt zo weinig namelijk :+)

Heb de bestelling gedaan op 18/8, betaling gelijk overgemaakt met internetbankieren.
23/8 stond de bestelling bevestigd (moest er zelf achteraanbellen om het bevestigd te krijgen, hun betalingsregistratiesystemen waren toen nogal buggy).

• Rox_NL
  • Niet online
Damn, dan zal ik ook wel rond de 29ste uitgeleverd krijgen. Ik heb 23/8 besteld met creditcard (betaling dus ook meteen bevesigd).

Maar zijn er mensen die hem na ons besteld hebben en al wel geleverd gekregen hebben (of onderweg). Zo ver nu bekend is het alleen Diegozer?

Anoniem: 153488 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:03:
Heb de bestelling gedaan op 18/8, betaling gelijk overgemaakt met internetbankieren.
23/8 stond de bestelling bevestigd (moest er zelf achteraanbellen om het bevestigd te krijgen, hun betalingsregistratiesystemen waren toen nogal buggy).
Precies hetzelfde hier, ook 18/8. Het lijkt me overduidelijk dat ze bepaalde mensen voortrekken in het proces.

Ik kan me daar echt zo boos om maken :(

Ik heb zojuist stichting de Ombudsman gemaild i.v.m. voortrekken bij levertijden, maandag even bellen. Misschien verspilde moeite, maar niet geschoten is altijd mis.
Beste medewerkers van stichting de Ombudsman,

Precies een maand geleden heb ik een beeldscherm besteld bij Dell (www.dell.nl). Tot op heden heb ik nog niks ontvangen. De levertijd is nu zeker 5x veranderd en ook nu lijkt er nog geen schot in de zaak te zitten. Kan gebeuren zou u zeggen, en Dell heeft zich dan ook keurig met kleine lettertjes ingedekt dat de levertijd van normaliter 5-7 dagen kan wijzigen. Wat schetste nu echter mijn verbazing, het blijkt dat andere consumenten met een veel latere besteldatum het beeldscherm veel eerder ontvangen hebben. Wellicht in de trant van "die mensen wachten al zo lang, die kunnen wel wat langer wachten". Hoe dan ook, het is me een raadsel.

Indien u wenst kan ik u in contact brengen met meerdere mensen eerder hebben besteld, zeker een week of 2/3 later en hem wel veel eerder hebben ontvangen. Voor alle duidelijkheid, ik ben ook zeker niet de enige die de dupe is van deze extreem lange levertijden. U zult begrijpen dat de frustratie groot is als er minimaal een maand gewacht moet worden, de levertijd keer op keer gewijzigd moet worden en het einde nog lang niet in zicht is, terwijl anderen met een latere besteldatum hem reeds wel ontvangen hebben.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Met vriendelijke groet,

Mathijs de Jong

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 16-09-2005 18:24]

• RelaXXinG
  • Laatst online: 23-05 17:21
Ik heb dit scherm ook enkele weken.

Nou zie ik duidelijk, vooral bij een grijze achtergrond (wanneer ik photoshop bezig ben bijvoorbeeld)
dat er gewoon icoontjes van mijn desktop ingebrand zijn.

Ik zie bijvoorbeeld megaduidelijk het ColinMcRae04 icoontje staan..
Maar ook een soort dikke gebogen streep van de achtergrond staat erin gebrand.
Nou krijg ik toch al een nieuwe scherm opgestuurd, maar wtf is dit?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
RelaXXinG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:38:
Ik heb dit scherm ook enkele weken.

Nou zie ik duidelijk, vooral bij een grijze achtergrond (wanneer ik photoshop bezig ben bijvoorbeeld)
dat er gewoon icoontjes van mijn desktop ingebrand zijn.

Ik zie bijvoorbeeld megaduidelijk het ColinMcRae04 icoontje staan..
Maar ook een soort dikke gebogen streep van de achtergrond staat erin gebrand.
Nou krijg ik toch al een nieuwe scherm opgestuurd, maar wtf is dit?
Ik heb het al eerder gelezen. Maar ik vind het vaag. Ik heb het scherm dus al sinds februari. Toch is mijn startbalk nog steeds niet ingebrand...

• TERW_DAN
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:17:
[...]

Ik heb het al eerder gelezen. Maar ik vind het vaag. Ik heb het scherm dus al sinds februari. Toch is mijn startbalk nog steeds niet ingebrand...
Dan heb jjij waarschijnlijk ook een monitor die in februari gemaakt is. En die hebben er dus geen last van.
Ik had 2 monitoren uit juli oid, die er beide last van hadden. Deze zijn vervangen door iets oudere modellen (uit februari) en die hebben er geen last van.
Dus als ze inbranden gewoon nieuwe eisen bij dell en met wat geluk heb je dan monitoren die er geen last van hebben.

Anoniem: 153488 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:27:
[...]
Ik hoor trouwens geruchten dat mensen die voor een groter bedrag bestellen voorrang krijgen boven de mensen die eerder besteld hebben en voor eenminder hoog bedrag besteld hebben. Zijn ook maar geruchten die ik gehoord heb, maar daar kan ik me wel kwaad om maken als dat waar is.
<THEORIE>
Tja, niet heel erg netjes inderdaad. Toch kan ik me voorstellen dat wanneer ik een commerciele organisatie moet runnen ik zoveel mogelijk effectief wil werken met een product dat lastig leverbaar is. De complete systemen brengen meer op, daarbij dus prio-1 voor levering van het bestelde scherm. Waarschijnlijk is zelfs dit in aanschafwaarde verdeeld over groepen. Tot 500EUR prio-3, 1000EUR prio-2, 2000EUR prio-1... Het zou kunnen... Al blijft het niet netjes... Maar anderzijds zijn de mensen die een flink bedrag en systeem aan Dell toe vertrouwen direct loyaal aan jouw merk. Het is dus een loyaliteits overweging dat Dell maakt...
</THEORIE>

Oh, en nu nog maar eerst eens zien of mijn complete systeem incl. scherm a.s. dinsdag / woensdag daadwerkelijk geleverd wordt :)

Anoniem: 155042 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:29:
[...]

<THEORIE>
Tja, niet heel erg netjes inderdaad. Toch kan ik me voorstellen dat wanneer ik een commerciele organisatie moet runnen ik zoveel mogelijk effectief wil werken met een product dat lastig leverbaar is. De complete systemen brengen meer op, daarbij dus prio-1 voor levering van het bestelde scherm. Waarschijnlijk is zelfs dit in aanschafwaarde verdeeld over groepen. Tot 500EUR prio-3, 1000EUR prio-2, 2000EUR prio-1... Het zou kunnen... Al blijft het niet netjes... Maar anderzijds zijn de mensen die een flink bedrag en systeem aan Dell toe vertrouwen direct loyaal aan jouw merk. Het is dus een loyaliteits overweging dat Dell maakt...
</THEORIE>
Aan zoiets dacht ik inderdaad ook, maar kon het niet goed verwoorden.

Waarschijnlijk dat ze daarom wel aan kunnen geven dat de schermen op voorraad zijn, maar dat ze op bepaalde orders niet uitgeleverd kunnen worden en op andere orders weer wel.
Waarschijnlijk zijn er weer een hoop orders gedaan met een hoger bedrag waardoor de levertijd voor de mensen die alleen een scherm kopen naar achteren wordt geschoven, en wat ook de reden is van de verschuivende levertijd .

Loyaal zal ik voorlopig niet aan Dell zijn, het blijft voor mij altijd een overweging waar ik het beste (voor mijn doel) kan krijgen voor een lage prijs, service is voor mij een minder belangrijk punt (het blijft vaak zo dat je voor lage prijzen weinig service kan verwachten helaas).
Maargoed, dat is dus hoe ik er over denk, ik voldoe dus niet aan hun loyaliteitsprocedure :P

Maar misschien dat het uiteindelijk wel als effect heeft dat ze producten goedkoper op de markt kunnen zetten, wat uiteindelijk voor mij als consument weer als een voordeel uit kan pakken :)

Anoniem: 14383

Anoniem: 33616 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:08:
[...]

Precies hetzelfde hier, ook 18/8. Het lijkt me overduidelijk dat ze bepaalde mensen voortrekken in het proces.

Ik kan me daar echt zo boos om maken :(

Ik heb zojuist stichting de Ombudsman gemaild i.v.m. voortrekken bij levertijden, maandag even bellen. Misschien verspilde moeite, maar niet geschoten is altijd mis.

[...]
Ik heb dit ook al aangekaart bij Dell en werd de toon van hun email opeens heel anders en werd flink om de oren geslagen met alle kleine regelltjes. Complete onzin natuurlijk want als domme consument hoef ik die helemaal niet te lezen bij simpele aankopen. Ik ben benieuwd wat de ombudsman zal zeggen. Ik heb al eerder ervaring met ze gehad en vond ze zéér hulpvaardig.

• writser
Ik heb gisteren ook maar 2 van deze beeldschermen besteld. Ben benieuwd hoe lang het duurt, ik zal jullie op de hoogte houden.

Onvoorstelbaar!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 20:25
Anoniem: 14383 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:49:
[...]

Ik heb dit ook al aangekaart bij Dell en werd de toon van hun email opeens heel anders en werd flink om de oren geslagen met alle kleine regelltjes. Complete onzin natuurlijk want als domme consument hoef ik die helemaal niet te lezen bij simpele aankopen. Ik ben benieuwd wat de ombudsman zal zeggen. Ik heb al eerder ervaring met ze gehad en vond ze zéér hulpvaardig.
Probleem is dat Dell opzich een kleine monopolie positie heeft en zich dit kennelijk kan veroorloven.

Want als je een ander scherm wilt met dezelfde specs/tft dan kom je bij Apple uit waar het scherm toch een stuk duurder is.

Dus het is of wachten en straks een super scherm hebben voor een erg nette prijs. Of naar een andere leverancier en een boel meer uitgegeven.

En dat wachten is het het echt wel waard :)

• n-i-x
Wat dacht je van de Philips 200W6CS
Zelfde paneel, goedkoper in de pricewatch(€630,- vs €700,-), en je zit niet vast aan één verkoper.

De Deel zal als er een actie komt wel weer goedkoper zijn dan die Philips, maar zolang Dell een leverprobleem heeft met de 2005FPW zou het niet slim van ze zijn om een nieuwe actie te beginnen.
Het enige nadeel van die Philips is dus dat ie iets minder videoingangen heeft en geen pivot ondersteunt(en het design, maar dat is subjectief lijkt me).

Anoniem: 155195

Ik zit ook verschrikkelijk te twijfelen wat ik zal doen. Ik wil 2 van deze Dell monitoren bestellen maar heb geen zin om daar misschien meer dan een maand op te moeten wachten.

De Philips is een optie, maar qua design toch wel minder, alhoewel smaken verschillen.
Jammer van die sound-optie. En is de Philips eigenlijk wel in het zwart verkrijgbaar ?
De BenQ FP202W is ook een hele mooie. Weet iemand wanneer deze beschikbaar komt ?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 155195 op 17-09-2005 18:42]

• n-i-x
Die Benq is inderdaad wel een mooie... Als je niet om de inkijkhoek geeft tenminste.
Het lijkt er op dat ie een TN-paneel gaat krijgen, wat dus betekent dat ie wel snel wordt, en het contrast zal wel goed zijn(beter dan bij IPS) maar de inkijkhoek is in regel slecht.

ik heb trouwens nog een monitor gevonden met dit 16ms IPS-paneel: Acer AL2032WM, met een ander(beter) design, en nog goedkoper.

• pSycho-Y2K
Terw_Dan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:41:Dus als ze inbranden gewoon nieuwe eisen bij dell en met wat geluk heb je dan monitoren die er geen last van hebben.
Gisteren viel het mij ook op dat mijn startbalk en icons op een gegeven moment erin branden... :( 't is gelukkig geen permanente inbranding, maar na een volledig dagje gebruik en veel in de Windows omgeving kan je het duidelijk zien als je het systeem afsluit, de iconen gaan dan weg en de starbalk en het systeem maakt zich gereed voor uitschakeling. Tijdens dat moment zie je een waas waar die icoms en startbalk zaten... :/

Wat zou ik moeten doen?
Maakt Dell wel 2005FPW's die niet inbranden? Kvind dit nogal een groffe designfout.

• Rox_NL
  • Niet online
Moet ik anders hetzelfde mailtje sturen met een andere naam? Of moet ik afroep beschikbaar zijn? We moeten alleen nog mensen zoeken die em zeker weten na ons besteld hebben en al wel ontvangen hebben.

Morgen maar eens met Dell aan de lijn hangen hoe het mijn order staat. Wat dat betreft doet Apple het toch echt beter. Die geven een levertijd van 1-2 weken voor een nano dock aan, en die houden het dan ook keurig op iets meer dan een week. Ik haat organisaties die hun beloften/bestellingen niet na komen.

Anoniem: 14383 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:49:
[...]

Ik heb ook goede ervaringen met de Ombudsman. Een mp3speler die niet geleverd werd omdat hij niet op voorraad was of zo'n soort rotsmoes.

Ik had hem binnen drie dagen. ;)
Rox_NL schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:36:
[...]

Moet ik anders hetzelfde mailtje sturen met een andere naam? Of moet ik afroep beschikbaar zijn? We moeten alleen nog mensen zoeken die em zeker weten na ons besteld hebben en al wel ontvangen hebben.

Morgen maar eens met Dell aan de lijn hangen hoe het mijn order staat. Wat dat betreft doet Apple het toch echt beter. Die geven een levertijd van 1-2 weken voor een nano dock aan, en die houden het dan ook keurig op iets meer dan een week. Ik haat organisaties die hun beloften/bestellingen niet na komen.
Ik had specifiek gevraagd aan de laatste Dell medewerkers die ik sprak of hij kon garranderen dat het deze keer ECHT de 16de verstuurd zou worden. Hij zei "meneer, ik kan u geen ábsolute garranties geven, maar ik weet 99% zeker dat hij dan verstuurd wordt en u hem 3/4 dagen later hebt". Ik was nog goedgelovig genoeg om in deze halve belofte te trappen trappen ook.

Hoe dan ook, ik neem wel contact met je op als de Ombudsman om refferenties vraagt. :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 18-09-2005 13:42]

• Oxi
pSycho-Y2K schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:53:
[...]

Gisteren viel het mij ook op dat mijn startbalk en icons op een gegeven moment erin branden... :( 't is gelukkig geen permanente inbranding, maar na een volledig dagje gebruik en veel in de Windows omgeving kan je het duidelijk zien als je het systeem afsluit, de iconen gaan dan weg en de starbalk en het systeem maakt zich gereed voor uitschakeling. Tijdens dat moment zie je een waas waar die icoms en startbalk zaten... :/

Wat zou ik moeten doen?
Maakt Dell wel 2005FPW's die niet inbranden? Kvind dit nogal een groffe designfout.
Dit is geen inbranden (ik heb het ook), maar stel eens in dat je monitor uit gaat na 10min van inactiviteit, of zet 'm eens uit als je gaat eten ofzo. Dat zal al veel schelen, sinds ik dit ingesteld heb is het nagenoeg weg. Ook op het einde van een dag. :)

• TERW_DAN
  • Niet online
pSycho-Y2K schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:53:
Wat zou ik moeten doen?
ik moet zeggen dat de modellen die ik nu heb er geen last van hebben. Die komen beide uit februari. Die ik eerst had kwamen uit juli.
Of er echt verschil in zit weet ik niet, maar ik weet wel dat ik er nu minder last van lijk te hebben dan eerst.

• pSycho-Y2K
Oxi schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:13:Dit is geen inbranden (ik heb het ook), maar stel eens in dat je monitor uit gaat na 10min van inactiviteit, of zet 'm eens uit als je gaat eten ofzo. Dat zal al veel schelen, sinds ik dit ingesteld heb is het nagenoeg weg. Ook op het einde van een dag. :)
Dank je, had het al ook voor mezelf even ingesteld gisteren. Het blijkt nog wel mee te vallen :) Maar ik schrok wel toen ik dat randje zag van de startbalk toen hij afsloot.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Ik heb vorige week maandag ook 2 van deze monitoren besteld.

Ik kan de status nog steeds niet uitlezen op de website. Hebben daar meerde mensen last van :? Ik heb wel al een order bevestiging gehad...

• Rox_NL
  • Niet online
De order status pagina van Dell werkt op dit moment niet goed. Je moet even bellen met 020-6744200. En post alsjeblieft de resultaten van dat gesprek hier :+

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 21:30
ik heb gebeld. Vertraging zou 19 dagen zijn. Ik wacht vandaag een maand. Nog geen verandering waar te nemen bij de (finse?) afleveringsdatum. Zou worden teruggebeld.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Rox_NL
  • Niet online
Moriaty schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:23:
ik heb gebeld. Vertraging zou 19 dagen zijn. Ik wacht vandaag een maand. Nog geen verandering waar te nemen bij de (finse?) afleveringsdatum. Zou worden teruggebeld.
Haha, ze dreunen dus een standaard verhaaltje op, dit zeiden ze ook tegen mij (wordt niet verzonden voor de 29ste) en ook ik zou zsm teruggebeld worden (wacht al een uur ondertussen)

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 19:12
Blijkbaar hebben hier veel mensen last van inbranden ... Ik heb in het apple center ook een 20" gezien naast een 23" en toen ik een venstertje in het midden van de twee schermen sleepte zag ik dat de 20" een groene schijn had. De verkoper beweerde dat dit was omwille van de kleuren callibratie ... ik zit nu meer en meer te denken dat dit scherm hetzelfde probleem heeft als jullie Dell schermen. Er stond namelijk al een hele tijd een overwegend groene achtergrond op. En geen dock ... misschien omdat ze wisten dat die toch ging inbranden na een tijd :(

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Ik heb zojuist gebeld met Dell, nogal boos geworden en toen belde het afdelingshoofd (meen ik) me terug.

Ik heb gezegd dat ik sterk het vermoeden had dat andere mensen het beeldscherm eerder krijgen dan ik, maar dan kon volgens Dell niet. Ze wilden overigens bewijs zien dat er onjuistheden zijn wat betreft de levering, ik heb gezegd dat ik dat dan wel via stichting de ombudsman speel.

Hoe dan ook, ze hebben de hele tijd lopen overleggen en doen, ben wel 4x in de wacht gezet. :/ Vervolgens hebben ze naar de fabriek in Ierland gebeld en gezegd dat ELKE klant eind volgende week het beeldscherm binnen heeft, ongeacht de orderdatum. Dus de 29ste/30ste wat anderen ook doorgekregen hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 19-09-2005 15:29]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee