Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 36.276 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
justawitte schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:29:
Er staat nog een alias naar een oude weekopdracht ;)
Fixed :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Oh ja, er mist trouwens nog een gele kubus in de 'Moderators & contactinformatie' van de verschillende policies zag ik laatst.

edit:
laat maar: al gemeld zie ik

[ Voor 14% gewijzigd door djengizz op 27-01-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat het handig is om de FAQ even te updaten met de juiste topics voor camera's <250 euro, tussen 250 en 500 etc. Ze verwijzen niet naar het courante serienummer. Wellicht dat dit zelfs boven de post zou moeten staan met echte FAQ vragen. Nu moet men het zoeken na een enorm gedetailleerde FAQ (waarvoor nogmaals complimenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis in de FAQ een aantal artikelen over hoe je nu tijdens het maken van een foto de kwaliteit kan beinvloeden. De hardware komt in het forum heel erg naar voren, evenals wat er na het maken van de foto gebeurd. Wat je als beginner (eng woord ;)) aan moet met onder andere sluitertijden, diafragma en witbalans is niet echt duidelijk. Omdat dit niet echt discussiezaken zijn is het wel logisch dat ze niet naar voren komen in topics. Toch zou een lijstje in de FAQ met links naar sites die wat meer over deze zaken vertellen wel nuttig kunnen zijn. Je moet toch op de een of andere manier aan de informatie komen zodat je weet wat je met je camera aan moet :).

Heb wat gezocht en kwam onder andere de volgende links tegen:
Morguefile Classroom - Tip! Veel informatie in een overzichtelijke index.
Ken Rockwell How-To
Nikonians Guides - Naast Nikon-artikelen ook veel basisinformatie.
Cursus Natuurfotografie - Ook veel algemene zaken die nuttig zijn. PDF-file.

Bovenstaande sites geven mij in ieder geval een heleboel informatie die ik kan gebruiken als ik binnenkort mijn camera in handen krijg. Iets meer inzicht in waar je mee bezig bent is toch wel prettig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Thnx voor de suggesties. Alle FAQ's zijn sowieso wel weer eens toe aan een facelift danwel herindeling, als we daar mee bezig gaan zullen we de tips die in de verschillende feedbackfora zijn gegeven natuurlijk meenemen!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Uit het Foto-contest februari - Geliefden topic:
Zoefff schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:12:
We hopen inderdaad dat het lage aantal inzendingen niet te wijten is aan een tekort aan enthousiasme, maar toch ben ik er stiekem wel een beetje van geschrokken. Zeker na de constante vraag vanuit de feedbacktopics ("is het al af?") en 'het' LA topic aan toe waar een hoop broeken afgezakt schijnen te zijn toen mogelijk bleek dat het helemaal niet meer door zou gaan, had ik wel verwacht dat er (veel) meer input zou zijn, al was het maar in de vorm van suggesties voor nieuwe onderwerpen.
Gezien het aantal posters in de FG topics en de deelname hoeveelheid aan de wekelijkse contests verwachtte ik er niet veel van. De roep is er volgens mij ook nooit geweest. De roep was om de beloften dat er iets nieuws zou komen, werden nageleefd. FGS is een goede ontwikkeling en er wordt best veel gepost, vaak ook van enig niveau. Het is waarschijnlijk nog steeds vloeken in de kerk, maar GoT is nog steeds veel meer een tech-forum. Als je weer prijzen gaat uitreiken dan gaan mensen meedoen, zie de enorme deelname die ene keer dat dat gedaan is. Ik zou daar overigens niet voor zijn, maar dat is een andere discussie.
We hebben er bewust voor gekozen om de onderwerpen niet makkelijk te maken, maar om nou te zeggen dat het onderwerp van deze maand te moeilijk is? Volgens mij is het prima mogelijk om hier iets leuks mee te verzinnen. Anyway, mochten jullie nog suggesties hebben voor volgende maand, dan horen we die natuurlijk graag. In dit topic, of in het feedbacktopic.
Ik heb geloof ik zelf ook nog nooit meegedaan met een contest om de simpele reden dat ik niet zo creatief ben om wat te verzinnen bij het onderwerp en er ook geen behoefte aan heb. Ik ga ook niet een dag de straat op om te fotograferen (2x geprobeerd), ik kom met weinig foto's terug en al helemaal geen interessante. Het is gewoon niet mijn ding. Ik geloof dat bijna alle modjes hier dat soort dingen wel doen en leuk vinden, maar er zijn vast meer mensen zoals mij. Ik vind het overigens wel leuk om te zien wat anderen verzinnen bij een onderwerp.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* neographikal wil het nog gaan proberen deze maand, beetje last van tijdgebrek / gebrek aan onderwerpen. Het onderwerp is ook best pittig moet ik zeggen, om er iets van te maken zonder dat je ergens meteen twee mensen vandaan trekt :P En m'n wederhelft is ook nog eens ziek, niet echt makkelijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 23-02-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:59:
En m'n wederhelft is ook nog eens ziek, niet echt makkelijk :P
offtopic:
Verzorging van een dierbare: echte liefde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[KNIP]

Breinonline geeft het al aan, naar aanleiding van een post van Zoefff: Er wordt niet echt veel gedaan met de contests. Jammer natuurlijk, maar waarom is dat? Wat zit er tegen? Zijn de onderwerpen ruk, spreekt het je allemaal niet aan?

En dan doel ik er niet op dat je een keertje niet meedoet, maar waarom het gros uberhaupt nooit een foto heeft laten zien. (Ik zelf ook niet overigens, eenvoudigweg omdat ik mijn resultaten gewoon niet goed genoeg vind.)

Of moeten we dan gewoon de stekker er voorlopig maar uit trekken?

[ Voor 71% gewijzigd door Floor-is op 26-02-2007 12:44 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
breinonline schreef: De roep is er volgens mij ook nooit geweest.
Hmm jij komt te weinig in de FG subfora, breinonline 8)7 De roep is er daadwerkelijk wel geweest, anders hadden we nooit de foto-contests geherïntroduceerd.

Maar tot zover valt de deelname op z'n zachtst gezegd vies tegen, en moet ik het eens zijn met Zoefff en Floris: ben toch wel benieuwd waar dat nou door komt. Voor maart starten we iig een nieuwe contest, het kan best zijn dat het wat 'opstartproblemen' zijn: maar als de deelname ook dan zo dramatisch is, is de levensvatbaarheid beneden peil, en erg zonde van de inspanningen tot nu toe.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Remy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:51:
[...]
Hmm jij komt te weinig in de FG subfora, breinonline 8)7 De roep is er daadwerkelijk wel geweest, anders hadden we nooit de foto-contests geherïntroduceerd.

Maar tot zover valt de deelname op z'n zachtst gezegd vies tegen, en moet ik het eens zijn met Zoefff en Floris: ben toch wel benieuwd waar dat nou door komt. Voor maart starten we iig een nieuwe contest, het kan best zijn dat het wat 'opstartproblemen' zijn: maar als de deelname ook dan zo dramatisch is, is de levensvatbaarheid beneden peil, en erg zonde van de inspanningen tot nu toe.
Persoonlijk had ik veels te weinig inspiratie bij de maandcontest. Het onderwerp geliefden duid voor mij op 2 personen. Nou ben ik niet iemand die snel 2 mensen zal charteren om es ff samen verlieft op de foto te gaan staan. Dus dat soort ideeen, wat eigenlijk het meest voor de handliggend zou zijn, dat viel al af. Verdere spinoffs van het onderwerp liepen imo dan zover van het onderwerp af, dat het eigenlijk ook niet echt leuk was om het te gaan uitvoeren.

Ik denk dat als jullie voor de volgende contest wat lossere onderwerpen zullen kiezen, zoals rond, of abstract, of iets wat goed liep uit de "oude" contest dat je dan pas echt kan zeggen of er genoeg animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Eens met justawitte: ik kampte met tijdgebrek plus dat het niet gemakkelijk was om even twee mensen ergens vandaan te trekken. Deze keer wil ik het zeker gaan proberen, mits de agenda en het onderwerp het toelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Even voor mezelf gesproken: het onderwerp was (te) lastig.

Ik denk als je een thema hebt wat laagdrempeliger is er meer inzendingen komen. (denk aan bv de verzameltopics: landschappen, architectuur, zons op/ondergangen, transport )

De weekopdracht in ogenschouw genomen laat ook die trend zien: "the day after" levert wel wat respons maar niet echt veel, het is in mijn ogen een lastige opdracht. Maar er zijn ook een aantal opdrachten geweest met vele inzendingen en reacties.

Geef de moed niet op in ieder geval, als er een onderwerp is waar ik wat mee kan zal ik zeker mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier ook gewoon heel druk.
Ik heb nauwelijks tijd om te posten / bij te lezen en heb deze maand m'n camera nog niet aangeraakt.
Het onderwerp vond ik overigens wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
justawitte schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:08:
...

Ik denk dat als jullie voor de volgende contest wat lossere onderwerpen zullen kiezen, zoals rond, of abstract, of iets wat goed liep uit de "oude" contest dat je dan pas echt kan zeggen of er genoeg animo.
Lossere onderwerpen is een van de redenen dat mensen regelmatig niet mee doet met de weekopdrachten: de thema's zijn te losjes of poli-interpretabel of te abstract. Met de contests hebben we besloten strakkere / specifiekere thema's te gebruiken, teneinde mensen meer uitdaging en richting te geven. Maar jij zegt nu dat dat blijkbaar toch niet helpt?
neographikal schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:11:
Eens met justawitte: ik kampte met tijdgebrek plus dat het niet gemakkelijk was om even twee mensen ergens vandaan te trekken. Deze keer wil ik het zeker gaan proberen, mits de agenda en het onderwerp het toelaten :)
Je had al gemeld dat je tijdgebrek had neo: je hoeft jezelf niet te herhalen :) Bovendien ben jij niet de enige bezoeker van Fotografie: we hebben er nog ettelijke honderden (of zelfs duizenden, als ik de lurkers even mee tel), die ook gewoon prima mee kunnen doen. De afgelopen weken zijn er 3 inzendingen geweest, waarvan 2 op het laatste moment.

We hadden nog onderling besproken of we wel genoeg ruchtbaarheid aan het gebeuren hadden gegeven: maar met het posten hier in FGS (en FGA), de MED en in het LAtopic enzovoort leek het ons binnen GoT wel voldoende promotie. Echter is de animo zo minimaal, dat ik op het moment ook twijfel over het verdere faciliteren van de contest. Voor nu gaan we in maart iig een nieuwe starten, kijken of de deelname wat aantrekt of niet. Zo niet, dan zetten we het uit, want voor niets faciliteren, beheren en onderwerpen verzinnen gaan we niet aan beginnen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Remy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:33:
We hadden nog onderling besproken of we wel genoeg ruchtbaarheid aan het gebeuren hadden gegeven: maar met het posten hier in FGS (en FGA), de MED en in het LAtopic enzovoort leek het ons binnen GoT wel voldoende promotie. Echter is de animo zo minimaal, dat ik op het moment ook twijfel over het verdere faciliteren van de contest. Voor nu gaan we in maart iig een nieuwe starten, kijken of de deelname wat aantrekt of niet. Zo niet, dan zetten we het uit, want voor niets faciliteren, beheren en onderwerpen verzinnen gaan we niet aan beginnen.
Dat lijkt me ook een logische conclusie. Ik vind het jammer dat er niet meer foto's ingestuurd worden.

Ik ben ook niet zo van de contests en weekopdrachten, heb wel e.e.a. ooit ingestuurd, maar wekelijks met mijn cam specifiek voor een GOT opdracht de straat op te gaan, is het nou niet zo voor mij. Ik denk meestal wel een idee en compositie uit voor een foto, maar om dat dan ook te realiseren is nog een volgende stap, waar ik vaak de moeite niet voor neem: de moeite in mijn hoofd doen is voor mij alweer zo'n beetje genoeg ;). Daarmee ben ik effectief lurker in FGS, en geef met plezier commentaar op andermans foto's.

Mocht mij wat binnenschieten om een leuke foto te maken voor de contest/weekopdracht, dan stuur ik die wel in, maar dan in die volgorde. Met mij waarschijnlijk vele anderen.

Wie weet gaat het bij de komende maart-contest wel lukken voor mij om ook wat in te sturen, het is uiteraard ook een leermomentje als je relatief veel commentaar op een foto krijgt :). Het idee nu meteen te laten afsterven is jammer, maar bij aanhoudend gebrek aan motivatie van foto-instuurders kan ik voorstellen dat jullie er ook geen zin in hebben.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Remy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:33:
[...]
Lossere onderwerpen is een van de redenen dat mensen regelmatig niet mee doet met de weekopdrachten: de thema's zijn te losjes of poli-interpretabel of te abstract. Met de contests hebben we besloten strakkere / specifiekere thema's te gebruiken, teneinde mensen meer uitdaging en richting te geven. Maar jij zegt nu dat dat blijkbaar toch niet helpt?
[...]
Nou laat ik het dan anders formuleren. Een onderwerp zoals dit, waarbij veel ideeen mensen bevatten, schiet voor mij persoonlijk niet op. Die contests zullen denk ik veel minder foto's bevatten als contest waarbij het onderwerp iets statischer zal zijn, zoals een druppel etc. Het viel me al een tijd op dat portret fotografie op Tweakers niet echt booming business is. Dus verwacht ik dat dat soort onderwerpen ook niet echt zullen aantrekken.

Wat die uitdaging betreft, ik zie graag de contest van een maand met een leuke uitdaging, maar het moet natuurlijk ook nog wel wat ruimte hebben voor creativiteit. Misschien is het slim om wat onderwerpen te opperen, en er dan een poll naast te gooien, met onderwerpen die wel, en die niet in de smaak vallen. Zo kan je misschien een beetje zicht krijgen op de smaak van het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Noem mij een eikel, maar letterlijk iedereen kent wel een stelletje.

Laat ik eens wat voorbeelden aanhalen:
Je ouders, opa&oma, oom&tante, vrienden van je, twee complete vreemden op een terras (vreemd van jou, niet van elkaar). Twee mensen die hand in hand door een winkelstraat lopen. Een bruiloft die je toevallig tegenkomt of gewoon twee mensen in een cafe, een restaurant. Of anders heb je misschien wel huisdieren en kunnen die leuk doen alsof.. Of als je het onderwerp wat ruimer neemt: boter en brood, vlees en kruiden, eten en dieren/mensen, hell als je een beetje creatief bent kan je twee telefoons fotograferen met beide een hartje op het scherm!

Het valt mij tegen dat er geen foto's worden ingestuurd en dat men vervolgens begint te miepen over hoe moeilijk het onderwerp is. Wil je een moeilijk onderwerp, een onmogelijke opdracht? Kan geregeld worden, zal in schril contrast staan met iets ruims als 'geliefden'... (Wat dacht je van: fruit en een zilver object, te fotograferen met een technische camera, minimaal 3 (studio) flitsers, zonder pitten, zonder reflecties en zonder gebruik van een tent.)

Ik had gehoopt op foto's waar de vonken vanaf vliegen, iets creatiefs, iets compleet out-of-the-ordinairy. Ja dat is iets geks, want met al die betadenkers zoals ikzelf ben is dat niet zo eenvoudig. Maar als je drie weken de tijd hebt, dan moet er toch wel iets uit kunnen komen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Moet ik overigens, geheel terecht, even opmerken dat er wel iemand is geweest bij wie ik een topfoto heb gezien, maar die was niet op tijd. :/ (Leuke minishow/testcase wel in FGS)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Floris schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:17:
Noem mij een eikel, maar letterlijk iedereen kent wel een stelletje.

Laat ik eens wat voorbeelden aanhalen:
Je ouders, opa&oma, oom&tante, vrienden van je, twee complete vreemden op een terras (vreemd van jou, niet van elkaar). Twee mensen die hand in hand door een winkelstraat lopen. Een bruiloft die je toevallig tegenkomt of gewoon twee mensen in een cafe, een restaurant. Of anders heb je misschien wel huisdieren en kunnen die leuk doen alsof.. Of als je het onderwerp wat ruimer neemt: boter en brood, vlees en kruiden, eten en dieren/mensen, hell als je een beetje creatief bent kan je twee telefoons fotograferen met beide een hartje op het scherm!
Van de voorbeelden die je geeft, gaan er niet veel bij mij op iig. En als ik aangeef waarom er imo weinig animo is, moet je dat niet gaan zitten verdedigen door te zeggen wat er allemaal had kunnen gebeuren. Blijkbaar is het onderwerp gewoon te moeilijk anders hadden er wel meer mensen een foto ingezonden.

Edit: Nog een punt is als iedereen wel een stelletje kent, wil dat ook niet meteen zeggen dat ze die dan maar meteen op de foto gaan zetten voor een contest. Zoals ik eerder al aangaf, zal ik niet snel iets gaan doen met portret fotografie. Da's totaal niet mijn ding. Heb al meerdere keren de kans gekregen om een shoot te doen met mensen, maar uiteindelijk heb ik het verder niet gedaan.
Het valt mij tegen dat er geen foto's worden ingestuurd en dat men vervolgens begint te miepen over hoe moeilijk het onderwerp is. Wil je een moeilijk onderwerp, een onmogelijke opdracht? Kan geregeld worden, zal in schril contrast staan met iets ruims als 'geliefden'... (Wat dacht je van: fruit en een zilver object, te fotograferen met een technische camera, minimaal 3 (studio) flitsers, zonder pitten, zonder reflecties en zonder gebruik van een tent.)
Nogmaals jullie vragen waarom het zo slecht loopt, en als ik dan aangeef waarom het zou kunnen zijn, dan kan je wel met allemaal opmerkingen komen, maar dat haalt verder niks uit.
Ik had gehoopt op foto's waar de vonken vanaf vliegen, iets creatiefs, iets compleet out-of-the-ordinairy. Ja dat is iets geks, want met al die betadenkers zoals ikzelf ben is dat niet zo eenvoudig. Maar als je drie weken de tijd hebt, dan moet er toch wel iets uit kunnen komen?
Ja dat had ik ook gehoopt, misschien volgende keer beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Justawitte op 26-02-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nu ik even de berichten door lees hier valt me toch de redelijk geirriteerde toon van de modjes op.

Eerst wordt er naar de oorzaak van de tegenvallende input gevraagd en als daar op een normale toon door de users antwoord op wordt gegeven komt er tegengas dat het allemaal zo makkelijk was om er iets van de te maken (nou blijkbaar dus niet). En dat we niet moeten miepen omdat we zelf om een contest hebben lopen zeuren. :/

Tja wat is het nu? Willen jullie nu wel of niet weten waarom er geen input deze maand is? En meteen dreigen dat de stekker er uitgaat :?

Nou bij deze dan de oproep aan de rest van mijn mede GoT-ers om de volgende opdracht tot een knallend succes te maken met de opdracht "fruit met iets van zilver, geschoten in een studieo" maar denk niet dat het storm zal lopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Remy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:51:
[...]
Remy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:33:[..]
Bovendien ben jij niet de enige bezoeker van Fotografie: we hebben er nog ettelijke honderden (of zelfs duizenden, als ik de lurkers even mee tel), die ook gewoon prima mee kunnen doen. De afgelopen weken zijn er 3 inzendingen geweest, waarvan 2 op het laatste moment.
^ Dat is nou net mijn punt. De roep komt van een paar mensen die vaste bezoeker zijn. De rest wil/durft/kan niet deelnemen om wat voor reden dan ook. Ik zeg het misschien iets verkeerd, onder roep versta ik dat een groot deel van de bezoekers vraagt om en dat is, zoals je zelf al aangeeft, niet het geval :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik ben het met Floris eens dat het onderwerp nou ook weer niet zo moeilijk was. Buiten portretfotografie zijn er best andere interpretaties te bedenken waarbij je geen mensen op de foto hoeft te hebben om toch een mooie foto te maken (al zal het voor de hand liggen om dat wél te doen).

Als ik zie dat in de weekopdrachten het aantal inzendingen over het algemeen toch duidelijk hoger ligt dan bij de maandcontest, dan moet je dat haast ergens anders zoeken. Want waarom bij het een wel en bij het ander niet?

Ik zou het als crew gewoon nog een keer proberen, en zien wat er in maart uitkomt. Lukt dat niet, dan lijkt het mij bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

justa en littlejoannes: het is geen persoonlijke aanval :)

Het valt mij gewoon op dat er minstens 40man hebben gevraagd om maandcontests en dat als er dan een maandcontest is, we het met 3 foto's moeten doen. Dat is nog geen 10% en dat is gewoon echt te weinig.

Bij deze dan ook mijn plechtige belofte dat ik voor de komende contest meedoe, ik zal dat ook aan mijn mede-crewleden vragen van de FG-fora. Dan hebben we er al 4 :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik zie het ook niet als een persoonlijke aanval, ik ben niet bang voor een beetje discussie :).

Maar ik denk dat geluiden vanuit het mod-team van dat de opdracht zo makkelijk is/was en dat het eigenlijk vreemd is dat niemand post de drempel voor de volgende opdracht eerder hoger maakt dan lager.

Ik denk dat er veel GoT-ers de kat uit de boom kijken hoe dit gaat en de volgende opdracht heus wel mee gaan doen. Als de opdracht in mijn straatje ligt ga ik in ieder geval mijn best doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Floris schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:41:

En dan doel ik er niet op dat je een keertje niet meedoet, maar waarom het gros uberhaupt nooit een foto heeft laten zien. (Ik zelf ook niet overigens, eenvoudigweg omdat ik mijn resultaten gewoon niet goed genoeg vind.)
Volgens mij geeft dit voor een deel aan waar het probleem ligt. Er is een groep fotografen hier op GoT die hele leuke platen kan schieten en met name in een bepaalde categorie . Er zijn goede party- , portret-, Macro-, natuur- en landschapsfotografen, mensen die een kei zijn in de nabewerking en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wat specialisaties. Ik kan me vergissen, maar meestal zie ik van veel van deze mensen niet zoveel foto's buiten hun eigen specialisme, omdat ze daar nu eenmaal in vergelijking als in hun specialisme niet zo goed in zijn, of die onderwerpen van fotografie een stuk minder interessant vinden. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat ze in andere categorieen geen fatsoenlijke platen kan maken.

Om regelmatig mee te doen aan een week- of maandopdracht moet je allerlei soorten foto's maken, omdat de opdrachten nogal divers zijn. Er is onder deze groep op het moment blijkbaar onvoldoende animo om dat te doen.

Een tweede punt wordt hierboven ook gezegd: ik denk dat de drempel best wel hoog is. Enerzijds legt men die zichzelf op, zie mijn punt hierboven, anderzijds zijn we met z'n allen best kritisch op wat er vertoond wordt: als foto plus nabewerking niet op niveau zijn, of 'het niveau dat we van iemand gewend zijn' dan krijg je dat snel te horen. Ook dit komt misschien weer door het niveauverschil tussen enerzijds de gevorderdengroep en anderzijds de mensen die bezig zijn de mogelijkheden van hun camera en fotobewerkingsprogramma te ontdekken. De vraag is wat daaraan te doen is.

Oja, laat ik tijdgebrek ook nog even noemen, dat is ook altijd een goede ;)

Overigens is het stemsysteem van de contestsite wel weer een toegevoegde waarde tov de de huidige weekopzet. Het biedt een eenvoudige en heel laagdrempelige manier om cijfers en commentaar te krijgen op een gemaakte foto. Makkelijker dan in het weektopic, of test of showcase topic, waar je weet dat wel veel mensen je foto bekijken, maar lang niet iedereen reageert. Alleen daarom al zou de maandcontest succesvol moeten zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 26-02-2007 22:13 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Grrrrrene schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:11:
[...]

Ik zal het er 's in zetten, gewoon onder het kopje "stop" :) Voor het geval het iemand nog niet duidelijk is, iedere stop is een factor 2 in hoeveelheid licht. Dus een factor 1,4 (wortel 2) in je diafragma waarde of factor 2 in je sluitertijd (of factor 2 in je ISO).
Ik zat eens door de FAQ te bladeren, maar een kopje "stop" kom ik nog steeds niet tegen. Misschien een puntje om het anderhalf jaar na dato alsnog toe te voegen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Mcdeath schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:07:
hoi, ben een beetje achtergeraakt met dit topic, heb de lay out klaar moet alleen nog even gegevens enzo invullen.
hoop dat iemand mij de link kan geven naar de topic generator die neo gebruikt, door een update van firefox ben ik al mijn linkjes kwijt 8)7

dan kan ik het vanavond weer aan werken :P
inmiddels zijn we weer ruim drie maanden later, heeft Olympus de E-410, de E-510, de P-1 (projectnaam voor de E-1 opvolger) en een mooi stel lenzen aangekondigd en is er van Leica een mooie 25/1.4 lens op de markt.

ik geef nog maar weer eens een GIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Rudedadude schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:43:
[...]

Volgens mij geeft dit voor een deel aan waar het probleem ligt. Er is een groep fotografen hier op GoT die hele leuke platen kan schieten en met name in een bepaalde categorie . Er zijn goede party- , portret-, Macro-, natuur- en landschapsfotografen, mensen die een kei zijn in de nabewerking en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wat specialisaties. Ik kan me vergissen, maar meestal zie ik van veel van deze mensen niet zoveel foto's buiten hun eigen specialisme, omdat ze daar nu eenmaal in vergelijking als in hun specialisme niet zo goed in zijn, of die onderwerpen van fotografie een stuk minder interessant vinden. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat ze in andere categorieen geen fatsoenlijke platen kan maken.

Om regelmatig mee te doen aan een week- of maandopdracht moet je allerlei soorten foto's maken, omdat de opdrachten nogal divers zijn. Er is onder deze groep op het moment blijkbaar onvoldoende animo om dat te doen.

Een tweede punt wordt hierboven ook gezegd: ik denk dat de drempel best wel hoog is. Enerzijds legt men die zichzelf op, zie mijn punt hierboven, anderzijds zijn we met z'n allen best kritisch op wat er vertoond wordt: als foto plus nabewerking niet op niveau zijn, of 'het niveau dat we van iemand gewend zijn' dan krijg je dat snel te horen. Ook dit komt misschien weer door het niveauverschil tussen enerzijds de gevorderdengroep en anderzijds de mensen die bezig zijn de mogelijkheden van hun camera en fotobewerkingsprogramma te ontdekken. De vraag is wat daaraan te doen is.

Oja, laat ik tijdgebrek ook nog even noemen, dat is ook altijd een goede ;)

Overigens is het stemsysteem van de contestsite wel weer een toegevoegde waarde tov de de huidige weekopzet. Het biedt een eenvoudige en heel laagdrempelige manier om cijfers en commentaar te krijgen op een gemaakte foto. Makkelijker dan in het weektopic, of test of showcase topic, waar je weet dat wel veel mensen je foto bekijken, maar lang niet iedereen reageert. Alleen daarom al zou de maandcontest succesvol moeten zijn :)
Helemaal met hierboven, vaak begin ik er niet eens naar, enerzijds omdat ik toch niet super ruim in mijn tijd zit en anderzijds omdat de opdrachten niet abstract genoeg zijn, dan heb ik al snel, nouja dan niet. Zodra ze wat abstracter zouden zijn is 't veel toegankelijker omdat dan iedereen vanuit zijn of haar specialisme er naar kan kijken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

cowgirl: thanks voor de tip, heb het (nagenoeg onzichtbaar) gerepareerd :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik struin net door de fotografie subforums en kwam in algemeen de het topic FG favourites tegen. Misschien zou een kleine update geen kwaad kunnen mbt huidige camera's. Mistte oa de D80, EOS 400D en ik zal er vast nog wel een aantal vergeten zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Misschien niet de goede plek, maar ik zie verder geen slowchattopic of iets dergelijks. Ik was op zoek naar een topic waarin iemand het verschil tussen verschillende manieren van kleur > zwartwit manipulatie in Photoshop laat zien aan de hand van een foto van een rode en een groene peper. Kan dit topic echt op geen een mogelijke manier vinden. Wel een ander topic over PS Channel Mixer en zwart-wit, wat ook in de FAQ wordt genoemd. Iemand enig idee waar ik het over heb? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26

Goverman

not loaded

Mod-edit: onderstaand bericht is vanuit SM hiernaar verplaatst.

Heren mods van "fotografie algemeen",

In mijn zoektocht naar informatie over objectieven wilde ik reviews bekijken. Een van de reviewsites die in het Nikon-mount-topic (v5) werden genoemd is www.photography-review.com. Volgens mij moet dit echter www.photographyreview.com zijn. De eerstgenoemde levert zo'n vieze sponsorsite op, de tweede is wel een reviewsite.

Misschien ook ff de Canon-mount-topic en overige-mount-topic checken??

Succes ermee!!

Goverman

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 10-05-2007 08:50 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zo anders letten we even op :P

Ik ga het aanpassen, thanks voor de tip! Als je dit soort dingen tegenkomt, zou je dit dan even en in een DM ofzo naar ons (de mods) willen zetten? Dan pakken we het nog snellerder op :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mooi initiatief, het aanbiedingen topic!

Het regent alleen MM aanbieding meldingen in de verschillende topics. Wellicht een sticky van het aanbiedingen topic maken? Dan valt ie lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
er wordt hier met twee maten gemeten / het moderatieteam is niet zo consequent :/

zomaar een voorbeeldje van een willekeurige bezoeker:
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:31:
Even een schopje.

Ik heb een tweedehands Canon 350D body gekocht. Pracht van een camera. Ik ook meteen een Sigma lens gekocht.

[mbr]heel mooi, maarre, mag ik je even wijzen op het volgende:

Nieuwe apperatuur aangeschaft?

We snappen natuurlijk dat je erg blij bent met je nieuwe body, lens, flitser, tas, etc. Het heeft alleen niet zo veel zin om dit in een corresponderend topic rond te gaan bazuinen zonder verdere toevoeging. Replies als "Jeej, ik heb eindelijk een D200 gekocht!" kan je dus beter achterwege laten ;)

We nodigen je natuurlijk wel van harte uit om je ervaringen te posten, of een productsurvey te plaatsen!
[/]
vanaf heel mooi... is het een toevoeging van een moderator

in het Nikon-mount topic het volgende bericht van een moderator:
botoo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:58:
Vanmiddag mijn eerste(?) Macro lens opgehaald, dat word weer spelen komend weekend :)

Tokina AT X M100 PRO D AF 100 f2.8
[afbeelding]

[...]
met daarop de volgende reactie van de Fotografie Admin:
Remy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:00:
Dude :o

Je begrijpt mijn jaloersheid hopelijk :P Da's een zeer fijn stukje lens :) Veel plezier ermee botoo.

[...]
dit soort inconsequent gedrag is natuurlijk niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van het Moderatieteam :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ik snap je post, gedeeltelijk :)

In die zin: eigenlijk is het niet goed dat de ene post op die manier wel doorgaat, en de ander niet, puur vanwege de persoon die de post maakt. Aan de andere kant is botoo niet iemand die enkel zijn lens komt patsen, maar straks ook nog resultaten post, in FGS al dan niet in het topic zelf. En er staat ook nog min of meer een afweging in waarom voor deze lens is gekozen ipv de tussenringen. Het geheel is dus al wat constructiever en bijdragender dan enkel de 'show-post'.

Het punt is denk ik gewoon een beetje, een FG-meubel mag af en toe best wat slowchatten, zeker als er ook nog wat boeiende info bij zit, maar iemand die net komt kijken en enkel een 'check-mijn-nieuwe-cam'-post neerplempt wordt daarop gewoon minder gewaardeerd. En gek genoeg kon ik me ook niet storen aan de post van botoo en wél aan de post van mrchiau. De insteek 'voelt' gewoon anders.

En ja, tis weer lekker subjectief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Mja, ik snap je punt, maar in het eerste geval gaat het om een behoorlijk "alledaagse" camera (althans, voor GoT-begrippen) en in het 2e geval blijkbaar om een vrij bijzondere/dure lens.
imo is er wel wat verschil tussen "ik heb een D40 met een 18-55 gekocht" en "ik heb een D2x gekocht met een 17-35"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

lateef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:33:
er wordt hier met twee maten gemeten / het moderatieteam is niet zo consequent :/

zomaar een voorbeeldje van een willekeurige bezoeker:

[...]

vanaf heel mooi... is het een toevoeging van een moderator

in het Nikon-mount topic het volgende bericht van een moderator:

[...]

met daarop de volgende reactie van de Fotografie Admin:

[...]

dit soort inconsequent gedrag is natuurlijk niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van het Moderatieteam :N
Ik heb aan die eerste post alleen toegevoegd dat het niet alleen moet blijven bij de melding van de nieuwe camera, maar dat het leuk is als je vervolgens ook resultaten post (iets wat we van botoo zeker kunnen verwachten). Ik had ook de hele post rücksichtlos weg kunnen modereren en de gebruiker toe kunnen bijten dat dit niet toegestaan is.
Dat het niet helemaal consequent is kan ik niet ontkennen, maar dat onze geloofwaardigheid hiermee gelijk op de tocht staat kan ik me niet zo in vinden. Of het moet zo zijn dat je dit soort dingen van onze kant continue door ziet. In dat geval zou ik het graag horen en dan moeten we daar wat aan gaan doen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
RedXraD schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:55:
En er staat ook nog min of meer een afweging in waarom voor deze lens is gekozen ipv de tussenringen. Het geheel is dus al wat constructiever en bijdragender dan enkel de 'show-post'.
kom op, zeggen dat je na een kwartiertje met tussenringen 'friemelen' tot de conclusie bent gekomen dat een Macrolens prettiger werkt kan je toch nauwelijks constructiever en bijdragender noemen?
Het punt is denk ik gewoon een beetje, een FG-meubel mag af en toe best wat slowchatten, zeker als er ook nog wat boeiende info bij zit
dat een FG-meubel zo af en toe best wat mag slowchatten vind ik geen probleem, maar tot deze reactie was botoo mij persoonlijk niet opgevallen. zo'n meubelstuk is hij/zij in FG naar mijn mening dus ook niet. :/ voor mij 'voelt' de insteek daarom ook niet anders.
en boeiend is de info die botoo gaf toch niet te noemen!?
En ja, tis weer lekker subjectief :P
wat is je punt?
Wilko schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:57:
Mja, ik snap je punt, maar in het eerste geval gaat het om een behoorlijk "alledaagse" camera (althans, voor GoT-begrippen) en in het 2e geval blijkbaar om een vrij bijzondere/dure lens.
naar mijn idee is die lens duur noch bijzonder :/ het is gewoon 'just another macrolens' voor zo'n 300 euro, bijna net zo "alledaags" als een 350D.
YellowCube schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:25:
Ik heb aan die eerste post alleen toegevoegd dat het niet alleen moet blijven bij de melding van de nieuwe camera, maar dat het leuk is als je vervolgens ook resultaten post (iets wat we van botoo zeker kunnen verwachten). Ik had ook de hele post rücksichtlos weg kunnen modereren en de gebruiker toe kunnen bijten dat dit niet toegestaan is.
ik had ook helemaal geen probleem met die ingreep, die schijnbaar van jou was. wel viel mij die ingreep op (anders had ik hier natuurlijk ook niet zoveel dagen later erop gereageerd). maar...
YellowCube schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:25:
Of het moet zo zijn dat je dit soort dingen van onze kant continue door ziet. In dat geval zou ik het graag horen en dan moeten we daar wat aan gaan doen.
...ik wil zeker niet zeggen dat dit continue gebeurt, maar naar mijn mening gebeuren dit soort onconsequente dingen toch wat te vaak. maar misschien is dat alleen mij opgevallen en zit ik te overdrijven en is botoo daarnaast wellicht toch meer de 'FG-regular' dan dat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
lateef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:
kom op, zeggen dat je na een kwartiertje met tussenringen 'friemelen' tot de conclusie bent gekomen dat een Macrolens prettiger werkt kan je toch nauwelijks constructiever en bijdragender noemen?
Hey, er ís iig een motivatie voor de aanschaf van de lens ;) Ik zeg niet dat het een bijzonder informatieve en +20 constructief-post is trouwens :P
dat een FG-meubel zo af en toe best wat mag slowchatten vind ik geen probleem, maar tot deze reactie was botoo mij persoonlijk niet opgevallen. zo'n meubelstuk is hij/zij in FG naar mijn mening dus ook niet. :/
Daar verschillen we van mening dan, want botoo is iemand die mij met regelmaat opvalt in FG. Dat kan deels komen door zijn blauwe nick en maffe icon :P maar hij valt me gewoon op, en vaak positief :)
voor mij 'voelt' de insteek daarom ook niet anders.
en boeiend is de info die botoo gaf toch niet te noemen!?
Echt boeiend? neuh, niet echt, maar aan de andere kant kunnen we van zijn zijde af toch meer resultaten verwachten dan van iemand die een topic kickt om te vertellen dat hij net een 350D heeft, zeker als die persoon op 25 posts staat in een half jaar geregd te zijn. Postcount zegt niet altijd wat, maar is soms een aardige indicator.
wat is je punt?
Er is geen punt, maar nu wel: loosen up, lees de smileys en neem niet alles zo serieus op. Wellicht bevalt het ;)
naar mijn idee is die lens duur noch bijzonder :/ het is gewoon 'just another macrolens' voor zo'n 300 euro, bijna net zo "alledaags" als een 350D.
En toch zijn er niet zo heel veel macrolenzen hier, dus als 'men' er wat ervaringen mee kan posten is dat vaak wel meegenomen. Voordeel van een post van botoo zoals hij die nu doet is dat er ook mensen zijn die hem aan zijn mouw kunnen trekken hoe het ding bevalt etc. Botoo kennende zal hij die vraag dan ook graag beantwoorden :) Ik vind een prime-lens van 300 euro trouwens best een prijzig geintje, alsin: het gebeurt hier 20x vaker dat het "welke 70-300/4.0-5.6" vraagstuk opdoemt, dan dat iemand zo'n specifieke lens aanschaft.

En, wat waarschijnlijk ook meespeelt, het 350D topic zou continue gekickt worden door mensen die via een MM-aanbieding oid nog een 350D gescoord hebben, en verder weinig constructieve extra waarde meekrijgen omdat het meeste al gezegd is en de camera juist aan het verdwijnen is ipv opkomen, het nikon-mount topic is gewoon een actueel en constant-lopend topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 22-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

lateef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:
[...]
kom op, zeggen dat je na een kwartiertje met tussenringen 'friemelen' tot de conclusie bent gekomen dat een Macrolens prettiger werkt kan je toch nauwelijks constructiever en bijdragender .

. . .en boeiend is de info die botoo gaf toch niet te noemen!?
Gelukkig werd ik zojuist op dit topic gewezen en ik wil mijn reactie best wel iets verduidelijken :).

Dat bewuste objectief is idd niets bijzonders maar ik weet dat de eerste stapjes op macro-gebied begint bij passende gear en dat meer mensen die overweging maken. Mocht blijken dat ik er toch niet mee kan/doe wat ik in gedachte heb dan zal ik dat ook ventileren, misschien kunnen anderen iets met die info.

Tevens mis ik dit objectief (en dus wat nadere info) in de startpost, en zijn er ook nog wel eens (grote en kleine) meetings waar glas van anderen geprobeerd/getest word. Door uit te leggen dat ik deze Tokina heb aangeschaft weten de anderen (m.n. de meubels aldaar) dat ik er eentje heb die evt. ook eens op de testbank gelegd kan worden en daar word iedereen beter van.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
botoo schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:59:
Gelukkig werd ik zojuist op dit topic gewezen en ik wil mijn reactie best wel iets verduidelijken :).
dat lijkt me nergens voor nodig. het ging me namelijk niet om jouw reactie, maar om de reactie van het moderatieteam daarop (in vergelijking met reacties van het moderatieteam op posts die grote gelijkenis met die van jou tonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inconsequent mod gedrag, door blijkbaar 2 verschillende mensen. Kom op zeg, het zijn geen robots. ;) Pas als er structureel bepaalde personen voorgetrokken worden is het imo pas echt een probleem. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Voutloos schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:29:
Inconsequent mod gedrag, door blijkbaar 2 verschillende mensen. Kom op zeg, het zijn geen robots. ;) Pas als er structureel bepaalde personen voorgetrokken worden is het imo pas echt een probleem. :)
wellicht is de ene mod wel beter voor zijn taken geschikt dan de ander...

maar dit waren slechts twee voorbeelden, het was mij wel vaker opgevallen. maar als ik hier alleen in sta, zal ik er verder over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

botoo schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:59:
[...]

Dat bewuste objectief is idd niets bijzonders maar ik weet dat de eerste stapjes op macro-gebied begint bij passende gear en dat meer mensen die overweging maken. Mocht blijken dat ik er toch niet mee kan/doe wat ik in gedachte heb dan zal ik dat ook ventileren, misschien kunnen anderen iets met die info.

Tevens mis ik dit objectief (en dus wat nadere info) in de startpost, en zijn er ook nog wel eens (grote en kleine) meetings waar glas van anderen geprobeerd/getest word. Door uit te leggen dat ik deze Tokina heb aangeschaft weten de anderen (m.n. de meubels aldaar) dat ik er eentje heb die evt. ook eens op de testbank gelegd kan worden en daar word iedereen beter van.
Maar misschien kan je dit nog even in je post erbij-editten? Dit zijn namelijk wel interessante punten (voornamelijk dat ie niet in de startpost staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

lateef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:32:
[...]
wellicht is de ene mod wel beter voor zijn taken geschikt dan de ander...

maar dit waren slechts twee voorbeelden, het was mij wel vaker opgevallen. maar als ik hier alleen in sta, zal ik er verder over ophouden.
qua consequent zijn heb je gewoon gelijk. Ik (en ik weet zeker de andere mods met mij) zal het in het vervolg anders aanpakken. En verder, dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen melden kunnen we uiteraard niet voorkomen, dus daar komt op korte termijn ook een oplossing voor.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
En de oplossing is er zie ik :) [Verzamel] Raad eens wat ik nieuw gekocht heb.

Ow, enneuh ;) TS trapt af, dus je mag éindelijk patsen met die D2H, doemaar :>

En om even serieus te zijn: geinig initiatief, ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Opzich is een topic als dit imho best een goed idee, Op DPZ is 'het eeuwig zuigende grote zwarte gat' oid ook een topic dat best leuk loopt :)

Ik ben benieuwd, eigenlijk moeten we een soort poll/score bijhouden van de hoeveelheid 350d's, 400d's, d50's en d40's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

komen grappige nieuwe topics tevoorschijn van gele kubus. Ipv in een 400d topic, mag je dus nu hier schreeuwen, "eindelijk mijn 400d binnen" :P.
Lijkt een beetje alsof we wat missende topics dat dpz wel heeft hier nu ook krijgen. Vind het goed dat we ze hier ook hebben, maar hou idd het slowchatten beperkt. Zeker in het topic van "[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen", mag het slowchatten wel beperkt blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 23-05-2007 12:30 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
YellowCube schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:04:
En verder, dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen melden kunnen we uiteraard niet voorkomen, dus daar komt op korte termijn ook een oplossing voor.
dit spreekt elkaar een beetje tegen, maar ik snap dat jullie niets aan kunnen doen dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen delen. ook snap ik dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen delen (blij, enthousiast met hun nieuwe aanwinst). maar jullie stellen in de FG Algemene policy - terecht - dat slechts het melden van een nieuwe aanwinst alleen niet zo veel zin heeft. daar moet je als moderatieteam dan wel consequent (of iig consequenter dan nu is gebeurd) op reageren.

ook vind ik dat frequente bezoekers van het Fotografie gedeelte - waar ik mijzelf wel toe reken - best kritiek op de moderatie moeten kunnen leveren. ik vind ook dat het moderatieteam - bij monde van Yellowcube - daar hier zeer goed mee omgaat, hulde daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

lateef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:38:
[...]
dit spreekt elkaar een beetje tegen, maar ik snap dat jullie niets aan kunnen doen dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen delen. ook snap ik dat mensen hun nieuwe aanwinsten willen delen (blij, enthousiast met hun nieuwe aanwinst). maar jullie stellen in de FG Algemene policy - terecht - dat slechts het melden van een nieuwe aanwinst alleen niet zo veel zin heeft. daar moet je als moderatieteam dan wel consequent (of iig consequenter dan nu is gebeurd) op reageren.
Dat is nu dus opgelost door het "Ik heb nieuwe troep gekocht" topic. Daar posten, gewoon niet meer naar kijken en klaar :). Posts in andere topics kunnen gewoon daarnaartoe verplaatst worden of verwijderd worden.
ook vind ik dat frequente bezoekers van het Fotografie gedeelte - waar ik mijzelf wel toe reken - best kritiek op de moderatie moeten kunnen leveren. ik vind ook dat het moderatieteam - bij monde van Yellowcube - daar hier zeer goed mee omgaat, hulde daarvoor!
Mee eens: hulde 8)

Wel een puntje van kritiek: er staan nu in FGA:
  • twee topics met een blauwe A ervoor
  • drie met een blauwe i
  • drie blauwe mapjes
  • een donkerblauw mapje
En dan beginnen de "normale" topics pas. Is dat niet een beetje teveel van het goede?

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 23-05-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Van mij mogen de "ik heb x gekocht" en aanbiedingentopics inderdaad wel uit het blauw gehaald worden. Verder goeie topics zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:29:
komen grappige nieuwe topics tevoorschijn van gele kubus. Ipv in een 400d topic, mag je dus nu hier schreeuwen, "eindelijk mijn 400d binnen" :P.
Lijkt een beetje alsof we wat missende topics dat dpz wel heeft hier nu ook krijgen. Vind het goed dat we ze hier ook hebben, maar hou idd het slowchatten beperkt. Zeker in het topic van "[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen", mag het slowchatten wel beperkt blijven.
Mjah, maar het komt niet door kopieer of wannabe-gedrag, maar puur omdat het forum er gewoon om vraagt. En dat vind ik mooi :)

En verder:
lateef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:38:

[...]

ik vind ook dat het moderatieteam - bij monde van Yellowcube - daar hier zeer goed mee omgaat, hulde daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Wilko schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:23:
Van mij mogen de "ik heb x gekocht" en aanbiedingentopics inderdaad wel uit het blauw gehaald worden. Verder goeie topics zo :)
We gaan sowieso -alle- sticky's/stucky's/stocky's even reviewen wat de desbetreffende topicstatuswaarde is, want het is een volle boel idd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Nomad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:29:
ze komen gewoon naar voren na overleg tussen mij, Zoeff, Floris en Remy, maar iemand moet de topics aanmaken toch? ;)
Lijkt een beetje alsof we wat missende topics dat dpz wel heeft hier nu ook krijgen.
dat was toch de bedoeling. Als we niet weten dat daar behoefte aan is, dan wordt het moeilijk om te gaan zitten raden. :)
Dus ik zou zeggen, als jullie nog meer van dit soort voorstellen hebben dump ze dan gerust hier.
Vind het goed dat we ze hier ook hebben, maar hou idd het slowchatten beperkt. Zeker in het topic van "[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen", mag het slowchatten wel beperkt blijven.
daar zullen we dus op letten. Uiteraard met jullie hulp.

En de blauwe mapjes gaan we bij deze dan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Super guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wil even posten dat ik het fijn vind in FG op het moment. Modjes posten bijna meer dan ik :P, posten ook rustig wat offtopic, lullen wat mee etc. Wordt daarnaast prima gemodereerd en we hebben wat leuke nieuwe topics erbij voor o.a. het semi offtopic geblaat.
vooralsnog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is heeft net anders een best radicale beslissing genomen :X

Start/Budget DSLR topic is dicht en tenzij iemand met een geweldige nieuwe startpost komt, donder ik alle soortgelijke threads gewoon op slot tot wij (mods) met een betere oplossing komen.

Tot zover dit dienstbericht :X

[ Voor 0% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 00:35 . Reden: typo ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Floris, vond ik anders ook prima passen binnen mijn gejubel dat jullie goed bezig zijn, dat topic sprong volledig uit zijn layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb inmiddels twee nieuwe topics geopend, om een splitsing tussen de nieuwelingen (die echt raad zoeken) en de al wat gevorderde fotohobbyisten te bewerkstelligen.

Ik heb het in rap tempo gebouwd en bedacht allemaal, dus het is nog niet spik en span, maar ik hoop dat het idee duidelijk is. :)

Topics:
[DSLR] Budget DSLR discussietopic V1.0
[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ohja, ik ben trouwens ook voornemens om mensen die lensen in plaats van "lenzen" schrijven iets aan te doen. Dat leest toch voor geen meter mensen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:22:
Ohja, ik ben trouwens ook voornemens om mensen die lensen in plaats van "lenzen" schrijven iets aan te doen. Dat leest toch voor geen meter mensen!
_O_

En verder, prima splitsing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:19:
Ik heb inmiddels twee nieuwe topics geopend, om een splitsing tussen de nieuwelingen (die echt raad zoeken) en de al wat gevorderde fotohobbyisten te bewerkstelligen.

Ik heb het in rap tempo gebouwd en bedacht allemaal, dus het is nog niet spik en span, maar ik hoop dat het idee duidelijk is. :)

Topics:
[DSLR] Budget DSLR discussietopic V1.0
[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
Goede actie Floris!
Dat zou zo mogelijk nog een betere actie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ennuhm Floris, bij starters topic missen de k10d's, en heten de k100d en k110d verkeerd, ze heten daar kd110 en kd100...
en goede actie, hopelijk gaat 't verder in pais en vree.

[ Voor 19% gewijzigd door simon op 27-05-2007 08:59 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dat lijkt me prima, als ook het gebruik van het woord 'fotograveren' wordt aangepakt. Die zie ik namelijk nog veel vaker voorbij komen en we zitten hier bij fotografie, niet bij lithografie...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De tuturial van Gerrard Henniger doet het iig niet meer:
[Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto
de linkjes en foto's zijn stuk.....
denk, zeg het maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De splitsing: starters ik wil een dslr en het topic budget dslr blijkt goed te werken vind ik. Goede keus lijkt het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmmm, tja, al lijkt er links en rechts in starter wel nog steeds de discussie te ontstaan over het 'toekomstbeeld' van sommige cameramerken, zoals sony en pentax. Wellicht dat het een idee is om dit soort gedoe de kiem in te smoren door gewoon enkel en alleen camera's te adviseren aan de hand van wat er NU op de markt aanwezig is? Dus geen sony 70-200/2.8 roepen als die tot nog toe nergens leverbaar is, en ook geen nikkor 18-200VR roepen als deze niet te vinden is (die laatste krabbelt gelukkig weer wat op :) ).

Ideetje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

prima ideetje. TR maar als je het ziet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Floris schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:34:
Start/Budget DSLR topic is dicht
hier heb ik totaal geen problemen mee, integendeel, ik kan het goed begrijpen. echter was er nog wel iets in dat topic waar ik nog graag op zou reageren en wat mijns inziens in dit deel van het forum sowieso meer tot zijn recht komt.

in de discussie die ik in dat bewuste topic met GerardHenniger had, was één van zijn drogredenen dat "we moe van je worden". totaal niet relevant in de discussie, maar - er vanuitgaande dat GerardHenninger de koningin, de paus of een andere kardinaal kleine edit op iets wat als beledigend ervaren kan worden niet is - is dat schijnbaar een opvatting die hier door anderen gedeeld wordt.
nu weet ik dat ik een mening heb, die dikwijls niet strook met de 'algemene mening' hier op GoT, maar naar mijn idee uit ik die mening op een fatsoenlijke wijze. nu is er - naar mijn mening - niets mis met het hebben van een eigen mening en vind ik dat je die binnen bepaalde fatsoensnormen moet kunnen uiten, maar mocht het inderdaad zo zijn dat een groot deel van het GoT/FG meubilair "moe wordt" van mijn mening dan zou ik dat graag horen. dan zal ik in het vervolg die mening voor me houden. wanneer de 'community' mijn aanwezigheid niet op prijs stelt, zal ik - ondanks dat ik volgens mij me aan de regels van de 'community' houdt - de 'community' niet langer lastig vallen met mijn aanwezigheid.

[ Voor 2% gewijzigd door YellowCube op 06-06-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Uhm :) wat is nu de bedoeling om nadat de splitsing al succesvol gebeurd is nog op in te gaan? :)
Als je iets met gerardhenninger wil uitspreken moet je hem even een email sturen lijkt me :) of gebruik maken van de dm functie.

Als je een algemeen probleem hebt met meerdere mensen hier, dan is dit wel het juiste topic natuurlijk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

@lateef, ik deel die mening in ieder geval niet. Vind het juist wel verfrissend om een andere kijk op het hele fotografiegebeuren te hebben.

Maar goed, verder inderdaad niet echt een discussie die hier plaats moet vinden. Ik zou zeggen, zet Direct Messaging aan in je profiel, en je kan er naar hartelust over discussieren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nee, want ik wil die discussie niet met GerardHenninger, maar met GoT/FG als 'community'. als hij de enige is met problemen met mijn aanwezigheid, dan is dat 'his bad', is het een groot deel van de 'community', dan is dat 'my bad'.

@thundernet, ik heb met niemand hier problemen, maar GerardHenninger stelde dat "wij moe van je worden". en ik ga er vanuit dat "wij" meerdere mensen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door lateef op 04-06-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

lateef schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:50:
nee, want ik wil die discussie niet met GerardHenninger, maar met GoT/FG als 'community'. als hij de enige is met problemen met mijn aanwezigheid, dan is dat 'his bad', is het een groot deel van de 'community', dan is dat 'my bad'.

@thundernet, ik heb met niemand hier problemen, maar GerardHenninger stelde dat "wij moe van je worden". en ik ga er vanuit dat "wij" meerdere mensen zijn.
Ik denk dat je daar minder zwaar aan moet tillen. Misschien moe van je in die discussie. Maar wat er precies bedoeld werdt zou je toch echt niet aan mij moeten vragen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

lateef anders zou je het op IRC kunnen peilen ?
server: irc.tweakers.net
channel: #fotografie

Wat mij betreft blijf je lekker, want een andere kijk op de zaak is mijn inziens niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Als 'regular' trek ik mijn handen af van de anti lateef houding.. Kan soms een pijn in den kont zijn, maar verder..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
Yep lateefje, je bent van harte welkom op IRC; dat praat wat makkelijker en scheelt waarschijnlijk een boel DB-vervuiling hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Goed verwoord hoor GH ;)
'heel lief van je'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
naar aanleiding van een bericht van één van de moderators heb ik besloten hier te blijven. kijk uit voor pijn in den kont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
lateef schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:17:
naar aanleiding van een bericht van één van de moderators heb ik besloten hier te blijven. kijk uit voor pijn in den kont ;)
En terecht. Zou wel een beetje jammer zijn als hier iemand wordt 'weggepest' omdat hij een andere mening heeft dan de meesten hier. :>

imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wilko schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:04:
[...]

En terecht. Zou wel een beetje jammer zijn als hier iemand wordt 'weggepest' omdat hij een andere mening heeft dan de meesten hier. :>

imo
Hier, heb je dr wéér zo één met een andere mening, dachten we die lateef eindelijk weg te hebben, komt er nog zo'n 2e aap bij die hem op GoT houdt en nog even mee gaat denken in die rare denkbeelden ook. Nog even en je mag hier anders zijn :( Weet je wel wat een bloed, zweet, tranen en underground organisatie het allemaal heeft gekost om hem zover te krijgen dat ie eindelijk wegging? En je verpest het even, nou, je wordt bedankt!

:P ;)

Ook al ben je soms best irritant, een eenheidsworst in GoT zou ook niet goed zijn, dus wat mij betreft blijf je nog even ;)

Ik ga alleen wel even wat kurken zoeken, want die ideeën over pijn in de kont, staan me niet aan :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Vind die RedXrad nogal een vervelend mannetje met z'n 80-200 geleuter. Ik ben blij dat ie weg is :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
littlejoannes schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:
Vind die RedXrad nogal een vervelend mannetje met z'n 80-200 geleuter. Ik ben blij dat ie weg is :o :+
Nou hé, de etter. Geargeilerij hoort in sigs, niet in discussies :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Even iets anders: waarom worden de weekopdrachten niet meer 'gekopieerd' naar FG Algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Er was inderdaad altijd een alias in FGA om de weekopdracht wat meer onder de aandacht te brengen. We zijn er mee gestopt omdat vrijwel alle bezoekers van FG inmiddels wel weten dat we een weekopdracht hebben in FGS. Daarnaast hebben we nu ook met enige regelmaat een opdracht in FGW, waar dan -als we consequent blijven- ook een sticky voor zou moeten komen in FGA. Naast de maandcontest-alias zou het dan wel een erg drukke bende bovenin FGA worden en dan gaan we een beetje voorbij aan de functie van een sticky, namelijk iets onder de aandacht brengen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
even neiwusgierig hoe met de maandopdracht zit, wil graag een foto uploaden, maar dat werkt nog niet.
Gaat dit nog werken voor de eind datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:13:
even neiwusgierig hoe met de maandopdracht zit, wil graag een foto uploaden, maar dat werkt nog niet.
Gaat dit nog werken voor de eind datum?
En dan ook maar even hier posten: Gaan de foto's die als een week 'queued' zijn dan ook binnenkort nog toegevoegd worden? Beetje zonde van de moeite van het maken en inzenden anders...

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

je bedoelt voor de contest van mei/juni?
Dat hangt er een beetje vanaf of ze contestwaardig zijn. Ik kan je zo vertellen dat er in de queue minstens 2 a 3 foto's staan die daar niet aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
YellowCube schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:38:
je bedoelt voor de contest van mei/juni?
Dat hangt er een beetje vanaf of ze contestwaardig zijn. Ik kan je zo vertellen dat er in de queue minstens 2 a 3 foto's staan die daar niet aan voldoen.
Ik wel,... maar die staan niet in de que, ik krijg/kreeg alleen maar server errors als ik probeerder up te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Dan zou de status toch moeten veranderen naar rejected lijkt me. Daar ging het even om, want dan zou er ten minste duidelijkheid zijn.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[Nabewerking] Welke nabewerkingen gebruiken jullie zoal?

Valt me op dat Raymoendo dit topic opent en vraagt naar wat andere mensen toepassen aan nabewerking. 26 reacties later waarin mensen hem willen helpen, maar geen enkele post van hem met een bedankje of what ever....

Niet mijn taak, dat weet ik, maar vind het zo jammer dat gevoelsmatig er een hoop leechers zijn die niet correct waarderen wat de vaste kern hier doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 15-08-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Wat wil je nu precies dat er gebeurd dan? Sowieso zie ik niet waarom de topicstarter zou moeten reageren, want hij vraagt niet om hulp, hij vraagt wat anderen aan nabewerking doen. Daar hoeft niet alleen hij baat bij te hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Niet mijn taak, dat weet ik, maar vind het zo jammer dat gevoelsmatig er een hoop leechers zijn die niet correct waarderen wat de vaste kern hier doet.
Ik heb het idee dat jij je ondergewaardeerd voelt (behoor jij tot de vaste kern?) terwijl dat helemaal niet nodig is :)

En ja, ik weet dat je zegt, gevoelsmatig, maar het topic dat je aanhaalt is niet echt een 'hellup ik kom er niet meer uit topic!' waarbij iemand een reddingsboei toegeworpen moet krijgen door helden die hem uit de brand helpen en daarvoor waardering terug (horen te) krijgen.

Oftewel: niks om je druk over te maken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:21:
[Nabewerking] Welke nabewerkingen gebruiken jullie zoal?

Valt me op dat Raymoendo dit topic opent en vraagt naar wat andere mensen toepassen aan nabewerking. 26 reacties later waarin mensen hem willen helpen, maar geen enkele post van hem met een bedankje of what ever....

Gelukkig zijn er mensen die gewoon simpel hulp willen, anders blijven we elkaar steeds maar hetzelfde verkondigen. :+
Remy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:29:
[...]

(behoor jij tot de vaste kern?)
Hij wel ja.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Dit komt soms ook voor in de DevSchuur; jammer, maar helaas.... Je kan niemand verplichten om te reageren, al staat het wel in onze policy dat het wel zo netjes is dat je als TS even komt laten weten of een gegeven oplossing de goede was enzo.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mijn voorbeeld is niet ideaal zie ik idd. Het was meer dat ik graag van anderen wou horen of zij ook het gevoel hebben dat got te vaak als makkelijke uitweg gebruikt wordt om wat info te verkrijgen. Niks nieuws, dat snap ik ook, maar vroeg me af of we niet wat hardere regels kunnen hanteren met betrekking tot eerst zoeken dan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is ook een kwestie van gewoon NIET reageren als wederom dezelfde zoekvraag wordt gesteld. Helaas is er altijd wel iemand (en gelukkig misschien ook maar) die toch een antwoord geeft waardoor het niet gewenste gedrag eigenlijk wordt beloond. Ik trap er zelf overigens ook nog wel eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik trap er ook in, daarom juist ook deze posts. Daar ga ik vanaf nu mezelf op controleren, onnodige posts voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:29:
[...]
(behoor jij tot de vaste kern?)
Think so.
breinonline schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:00:
Dat is ook een kwestie van gewoon NIET reageren als wederom dezelfde zoekvraag wordt gesteld. Helaas is er altijd wel iemand (en gelukkig misschien ook maar) die toch een antwoord geeft waardoor het niet gewenste gedrag eigenlijk wordt beloond. Ik trap er zelf overigens ook nog wel eens in.
Klopt, laatst had ik ook zo'n gevalletje 70-300IS-is-het-wat terwijl het net behandeld is. Je verwijst, maar anderen dreunen net zo makkelijk weer de hele riedel op :) Misschien wat sterker op letten, ook vanuit de users :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 15-08-2007 21:33 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.