Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 36.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Even inhaken op de recente ontwikkelingen in het START dSLR topic. Ondanks dat de goede vrede weer gevonden is in dat topic en de discussies weer redelijk normaal gevoerd worden.

Lijkt het me dat de redelijk felle Canon & Nikon tegen de rest discussies de echte starters afschrikt om vragen over de kleinere merken te plaatsen.

Zodra er mensen positieve ervaringen posten over niet Canon en Nikon merken steekt er meestal een sterke anti wind op.

Ik snap de reacties van de "stamgasten" wel in het topic om meteen te wijzen naar (voornamelijk) Canon. Maar het lijkt vaak of helemaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat niet iedere starter door groeit naar 2.8 IS/VR glas of een (semi)pro-body.

Wellicht is een iets neutralere houding in dat topic gewenst om de potentiele kopers van Oly, Pentax en Sony niet meteen het topic of FG uit te jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Het hele topic is niet meer interessant door de discussies die door oude rotten gehouden worden, volledig langs het doel van het topic heen. Doel zou moeten zijn om starters te helpen met hun keuze, niet om modder te gooien naar aanleiding van elkaars advies.
Het zou wellicht goed zijn om een vaste crew een advies te laten uitbrengen waarbij zij van te voren overleggen buiten het topic om en duidelijk aangeven waarom ze een bepaalde keus maken. Dit vergt wel veel meer tijd. Het topic zoals het nu loopt heeft echter nauwelijks nut, er is geen starter meer die durft te posten heb ik het idee....

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Je hebt gelijk. Ik heb gisteravond de laatste paar pagina's van het topic eens goed doorgelezen en kwam tot de conclusie dat het op deze manier niet meer correct functioneert om starters op weg te helpen en advies te geven. Het was gister echter te laat om een passende oplossing te verzinnen (en zomaar op slot doen lijkt me ook niet heel nuttig) dus er is nog geen actie ondernomen. We overleggen er binnen de crew iig wel over en zullen uiteraard laten weten wat we hier mee gaan doen.

Als iemand ideeën heeft zijn die natuurlijk altijd welkom :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Allereerst, eigenlijk zegt dit al alles: Ronald in "[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?" en sluit ik me er volledig bij aan. Ik vond het alleen zo zinloos omdat in het topic te melden, de magical line in achtnemende enzo ;)

Maar om er even een eigen slinger aan te geven:
littlejoannes schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:39:
Even inhaken op de recente ontwikkelingen in het START dSLR topic. Ondanks dat de goede vrede weer gevonden is in dat topic en de discussies weer redelijk normaal gevoerd worden.

Lijkt het me dat de redelijk felle Canon & Nikon tegen de rest discussies de echte starters afschrikt om vragen over de kleinere merken te plaatsen.
Ik ben het volledig met je eens dat die discussie al te vaak gevoerd is, maar kan het niet helemaal in het volgende vinden:
Zodra er mensen positieve ervaringen posten over niet Canon en Nikon merken steekt er meestal een sterke anti wind op.
Dat is niet helemaal waar. Wat er gebeurt is dat als iemand om advies vraagt, zélfs als hij al aangeeft graag canon of nikon te willen, er áltijd iemand langs moet komen om toch nog even pentax or whatsoever voor te stellen. De vraagsteller reageert dat pentax geen optie is en tóch moet er nog even door geprofeteerd worden. Er is vaker aangedragen (o.a. door Ronald, als ik het me goed herinner) dat dit als bijzonder hinderlijk wordt ervaren en dat het absoluut níets toevoegd behalve een (felle :P ) discussie uitlokt.

Verder ben ik van mening dat als je start met een dSLR, je niet weet hoe groot je kan groeien. Ik, neographikal en Ronald zijn daar prima voorbeelden van imho. Klein begonnen, maar inmiddels uitgegroeid tot een flinke set. Omdat je niet wéét hoe groot je gaat worden als je start, kan je maar beter op safe spelen, right? Ondanks dat ik voor Nikon heb gekozen aan het begin, heb ik een switch naar Canon achter de rug, en ik kan je vertellen dat, ondanks dat ik mijn spul voor een goede prijs heb verkocht, het alles behalve geinig is en het je hóe dan ook geld kost.
Ik snap de reacties van de "stamgasten" wel in het topic om meteen te wijzen naar (voornamelijk) Canon. Maar het lijkt vaak of helemaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat niet iedere starter door groeit naar 2.8 IS/VR glas of een (semi)pro-body.
True, niet iedereen zál doorgroeien. Als iemand morgen glashard aangeeft het budget én toekomstperspectief te hebben voor een dual zoom kit, komen wat mij betreft álle merken om de hoek kijken. Maar op het moment iemand aangeeft door te willen groeien, en Canon en Nikon (zéker Nikon met de D40 op het moment) hebben een gelijk alternatief voor dezelfde of soms zelfs lagere prijs klaarstaan, maar wél met doorgroeimogelijkheden, snap ik niet waarom je jezelf zo zou beperken. En ja, de andere camera's zijn goed, maar de Canon's en Nikon's, zeker in de wat hogere segmenten, gewoon beter.

Maar dat is imho ook het verschil tussen een start- en budget-DSLR. Die laatste scheiding heb ik al vaker geprobeerd te maken/ gemaakt, maar erg doordringen wil dat niet ;)

Verder zeg je dat er veel Canon wordt geadviseerd, terwijl juist voornoemde D40 veel vaker wordt genoemd dan een 400D. Tenzij er 30D budget is, maar dat lijkt me ook een érg duidelijke zaak. Beide cams zijn geweldig bang-for-buck met een gi-gan-tisch platform erachter. Nogmaals, waarom jezelf dan beperken tot merken die dat niet bieden? ;)
Wellicht is een iets neutralere houding in dat topic gewenst om de potentiele kopers van Oly, Pentax en Sony niet meteen het topic of FG uit te jagen?
Ik ben zo neutraal / objectief mogelijk. Maar sorry, dan kom ik overwegend tóch op de Nikon D40 en Canon 30D. En als iemand aangeeft een voorkeur voor pentax te hebben, dan leg ik me daar ook bij neer, maar vraag ik wél waarom die voorkeur bestaat. Net zoals dat wanneer iemand voor een D80 wil gaan, ik vraag waarom hij niet de 30D doet (en zelfs vice versa wel eens ;) ).

N/C zijn gewoon 2 merken die een ontiegelijk zekere toekomst hebben, en met Pentax en Sony, en in mindere mate olympus, is het gewoon maar afwachten hoe het afloopt én welke kant het opgaat.

In de laatste discussie is het trouwens meer iets dat 'gegroeid' is... een offtopic discussie imho, maar wel één die donders goed onderbouwd is overwegend. Misschien dat dat topic afsplitsen naar een weet--ik-veel-wat-voor topic al een hoop helpt...

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 24-08-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:42
Er wordt te vaak vanuit een voor mij oogpunt geadviseerd. Terwijl er voor de vraagsteller beargumenteerd moet worden.

Zoals ik al 2 3 keer heel uitgebreid heb beargumenteerd: Wij kennen de vraagsteller niet. Wij kunnen niet zeggen of hij enthousiast wordt en voor de 600/4 VR gaat of gewoon lekker vakantiekiekjes of foto's met de familie blijft maken.

Ik zie maar een oplossing, aangezien over alleen het eerstgenoemde in deze post al geen consensus te krijgen is 8)7 :
Opstellen van kopersprofielen (het is toch echt regelmatig hetzelfde wat er lang komt in het starttopic) met bijbehorende adviezen. Bij kopersprofiel X kunnen we dan rustig de voor en nadelen van C/N/P/O/S uitwerken en dan kan de koper zelf rustig zijn besluit nemen zonder dat regulars elkaar de kop weer in slaan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ronald schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:12:
Er wordt te vaak vanuit een voor mij oogpunt geadviseerd. Terwijl er voor de vraagsteller beargumenteerd moet worden.

Zoals ik al 2 3 keer heel uitgebreid heb beargumenteerd: Wij kennen de vraagsteller niet. Wij kunnen niet zeggen of hij enthousiast wordt en voor de 600/4 VR gaat of gewoon lekker vakantiekiekjes of foto's met de familie blijft maken.

Ik zie maar een oplossing, aangezien over alleen het eerstgenoemde in deze post al geen consensus te krijgen is 8)7. Opstellen van kopersprofielen (het is toch echt regelmatig hetzelfde wat er lang komt in het starttopic) met bijbehorende adviezen. Bij kopersprofiel X kunnen we dan rustig de voor en nadelen van C/N/P/O/S uitwerken en dan kan de koper zelf rustig zijn besluit nemen zonder dat regulars elkaar de kop weer in slaan.
Weer mee eens. Eigenlijk wat ik dus wilde zeggen, maar in een stuk minder woorden :+

Ik heb er al vaker aan zitten denken om een soort 'start-pakket' te maken voor dat topic, met bijvoorbeeld een D40 met 18-55, 55-200 en SB-400 als sub-1000 start-set voor iemand die door wil groeien, een K110D (of juist de K100D, welke van de twee was het ookweer :+ ) met diezelfde lenzen voor iemand die in-body SR belangrijk vindt etc, om op die manier aan die 'pakketten' wat aanpassingen te maken. Maar kwam toen tot de conclusie dat het toch altijd net weer ff anders is en het dan typen van het rijtje net zoveel werk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mooi dat het hier dus alsnog even uitgesproken wordt, vond dat het pijnpunt een beetje was blijven hangen in het topic met het gevaar dat het weer de kop op zou gaan steken :)

Het maken van pakketten voor kopersprofielen in een FAQ/sticky lijkt me een zeer goed idee, maar lijkt me nogal een klus.

Want waar begin je: selecteren op prijs(wat is budget €600 of €1200,-) /gebruiksdoel(party heeft een andere insteek dan natuur en dat is weer anders dan sport)/doorgroei wens (moet er een 600mm 2.8 VR op den duur komen) etc.

Dus respect als iemand dat op wil pakken. Wellicht een idee om wat stamgasten onder te verdelen in de Nikonians, Canonians , Pentaxians, etc om over hún merk zo'n stukje te schrijven. Aangezien de échte kennis vaak beperkt blijft tot het eigen merk en men dan niet zo veel tijd kwijt is om de andere merken te onderzoeken. (Afgezien van de Neo's en Henken en andere "cracks" ;) die als lopende dpreview fungeren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmmm, ik voel er wel wat voor :) I'm in, ik hoor wel hoe/wat we het coördineren :)

Maarrrr, ik wil dan wel wat afspraken maken. Mijnerzijds is dat geen toekomst-onzin over:"deze lens is aangekondigd en komt dan en dan" maar púúr gebaseerd op wat er nú te krijgen is, of redelijkerwijs binnen zeer korte termijn verwacht mag worden. Dus nog geen 40D of D300 adviezen oid :) En je baseren op objectieve bronnen.

Wat mij betreft zetten we dat echte overleg trouwens door op IRC, MSN, DM, mail, whatever...

[ Voor 76% gewijzigd door Henk op 24-08-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ook dat zou een goed oplossing kunnen zijn inderdaad, in analogie met de best-buy review op de frontpage. Deze kan één maal per maand uitkomen en opgesteld worden door een vast clubje mensen waardoor de tijd die het kost redelijk binnen de perken kan blijven. Ik denk dat het wel wat kan worden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Een best-buy guide, verdeeld in een aantal segmenten (budget, mid-range, semi-pro, pro), lijkt me helemaal geen slecht plan! Om voor ieder wat wils aan te bieden kan je wellicht per segment ook nog een aantal merken aanbieden, maar het moet dan natuurlijk niet weer te uitgebreid worden (en alsnog een merken-strijd opwekken :P ).

Misschien is een maand wel een wat te korte periode omdat er in een maand volgens mij te weinig significants op cameragebied gebeurd. Beter lijkt me een periode van 3 maanden oid, waarbij je bovendien meer tijd hebt om een guide te schrijven.

Ik overleg natuurlijk wel nog even met mijn collega's, maar wat mij betreft mag dit initiatief wel aangestoken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoefff schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:25:
Een best-buy guide, verdeeld in een aantal segmenten (budget, mid-range, semi-pro, pro), lijkt me helemaal geen slecht plan! Om voor ieder wat wils aan te bieden kan je wellicht per segment ook nog een aantal merken aanbieden, maar het moet dan natuurlijk niet weer te uitgebreid worden (en alsnog een merken-strijd opwekken :P ).

Misschien is een maand wel een wat te korte periode omdat er in een maand volgens mij te weinig significants op cameragebied gebeurd. Beter lijkt me een periode van 3 maanden oid, waarbij je bovendien meer tijd hebt om een guide te schrijven.

Ik overleg natuurlijk wel nog even met mijn collega's, maar wat mij betreft mag dit initiatief wel aangestoken worden :)
Een maand? :o wat lang! ;) Als ik wil kan ik op het moment van zowel Nikon als Canon (mede omdat er op het werk dus e.e.a. aan afscheidskado's weggegeven gaat worden ATM) tot ca 1500e zo een paar sets ophoesten... :+ En ik denk dat er met mij ook nog wel wat anderen zullen zijn, ook voor pentax, sony en olympus.

Maarrrr, er is e.e.a. aan verschillen tussen de platformen, durven we die te bespreken of krijgen we weer een discussie? :)

Edit: ik snap ineens die periode van een maand :Z Lezen enzo Henk... najah, wat mij betreft idd elke 3 maanden, of er moet iets significants op de markt komen zoals een 40D, maar eig. is dat ook early-adopter werk.

maarrrrr, I'm in :P

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 24-08-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoefff schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:25:
Eens, lijkt me goed, moeten we alleen nog voorkomen dat er elke drie maanden weer een relletje uitbreekt bij het opstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Zoefff schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:01:
Je hebt gelijk. Ik heb gisteravond de laatste paar pagina's van het topic eens goed doorgelezen en kwam tot de conclusie dat het op deze manier niet meer correct functioneert om starters op weg te helpen en advies te geven.
misschien zal je wel tot de conclusie moeten komen dat het objectief op weg helpen en advies geven van starters een utopie is...

tijdens mijn vakantie las ik ergens in een krant dat er onlangs in Engeland een wetenschappelijk is gedaan naar gebruikersreviews en -adviezen op het internet (niet fotografie specifiek, maar alles waarin gereviewed of geadviezeerd wordt). korte samenvatting;

bevindingen waren dat op (vrijwel) alle sites hetzelfde fenomeen zich voor doet. er is een groep harde schreeuwers die een bepaalde meningen hebben. de argumenten die ze gebruiken zijn op zich valide, maar andere eveneens valide argumenten negeren ze of laten ze links liggen. de meeste bezoekers gaan hier helemaal in mee, maar er is ook een kleine groep die hier tegen in gaat. dit blijkt echter steeds weer een hopeloze strijd.

conclusies waren dat 1. eigenlijk alle reviews en adviezen strikt genomen weinig waarde hebben en 2. dat het voor voor marketing- en reclameafdelingen waarschijnlijk veel lonender is om mensen voltijd op dit soort internetsites te laten rond hangen ipv dure marketings of reclamecompagnes te maken...

ik denk dat je gewoon de conclusie moet trekken dat GoT voornamelijk Nikon/Canon minded is en er bijna niets anders geadviseerd wordt dan die merken. ook wanneer voor de wensen van de gebruiker ook of juist andere merken geschikt zijn. ik denk dat je twee dingen kunt doen; het accepteren of heel het START dSLR topic stoppen. wat mij betreft kies je voor de eerste keuze en geef je daarnaast de mogelijkheid voor ieder platform om zich te introduceren (wat er voor de meeste merken in één of andere vorm wel is, ik denk olympus/four-thirds uitgezonderd. op dat topic van mcdeath kunnen we waarschijnlijk wachten tot we een ons wegen :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
lateef schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:
[...]

misschien zal je wel tot de conclusie moeten komen dat het objectief op weg helpen en advies geven van starters een utopie is...

tijdens mijn vakantie las ik ergens in een krant dat er onlangs in Engeland een wetenschappelijk is gedaan naar gebruikersreviews en -adviezen op het internet (niet fotografie specifiek, maar alles waarin gereviewed of geadviezeerd wordt). korte samenvatting;

bevindingen waren dat op (vrijwel) alle sites hetzelfde fenomeen zich voor doet. er is een groep harde schreeuwers die een bepaalde meningen hebben. de argumenten die ze gebruiken zijn op zich valide, maar andere eveneens valide argumenten negeren ze of laten ze links liggen. de meeste bezoekers gaan hier helemaal in mee, maar er is ook een kleine groep die hier tegen in gaat. dit blijkt echter steeds weer een hopeloze strijd.
Ik laat weinig links liggen, maar ik weeg de gegeven feiten. Daar kun je het niet mee eens zijn natuurlijk. De kleine groep tegenstanders schreeuwt doorgaans heel hard met juist de feiten die de grotere groep schreeuwers niet belangrijk acht. Dit is precies wat er gebeurd in het starttopic nu.

Nog een stap verder: als je beargumenteerd waarom je een bepaald punt niet belangrijk vindt, dan krijg je er zelden of nooit argumentatie bij van de tegenhangers waarom het zo belangrijk zou zijn.

Als ik weathersealing moet afwegen tegen de beschikbaarheid/betaalbaarheid van een 70-200/2.8 dan verliest BIJ MIJ de weathersealing het. Wil je per se toch baat hebben bij de weathersealing, dan moet er ook weathersealed glaswerk bij. De beschikbaarheid van weathersealed glas is bij Nikon niet indrukwekkend, en zels bij canon vind ik het nog niet echt spannend. Dus ik vind weathersealing geen belangrijk argument, maar het is juist iets wat erg vaak gebruikt wordt.
conclusies waren dat 1. eigenlijk alle reviews en adviezen strikt genomen weinig waarde hebben en 2. dat het voor voor marketing- en reclameafdelingen waarschijnlijk veel lonender is om mensen voltijd op dit soort internetsites te laten rond hangen ipv dure marketings of reclamecompagnes te maken...

ik denk dat je gewoon de conclusie moet trekken dat GoT voornamelijk Nikon/Canon minded is en er bijna niets anders geadviseerd wordt dan die merken. ook wanneer voor de wensen van de gebruiker ook of juist andere merken geschikt zijn. ik denk dat je twee dingen kunt doen; het accepteren of heel het START dSLR topic stoppen. wat mij betreft kies je voor de eerste keuze en geef je daarnaast de mogelijkheid voor ieder platform om zich te introduceren (wat er voor de meeste merken in één of andere vorm wel is, ik denk olympus/four-thirds uitgezonderd. op dat topic van mcdeath kunnen we waarschijnlijk wachten tot we een ons wegen :D ).
Je realiseerd je dat je met je stelling ook gelijk je eigen post onderuit schoffelt ;)?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 24-08-2007 14:09 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ronald schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:08:
Ik laat weinig links liggen, maar ik weeg de gegeven feiten.
maar hoe kun je nu voor een ander wegen?
Nog een stap verder: als je beargumenteerd waarom je een bepaald punt niet belangrijk vindt, dan krijg je er zelden of nooit argumentatie bij van de tegenhangers waarom het zo belangrijk zou zijn.
toch is het niet gek lang geleden gebeurt dat iemand een bepaalde camera werd afgeraden, terwijl dat de enige camera (binnen het budget was), die een bepaalde wenselijke functie had.
Je realiseerdt je dat je met je stelling ook gelijk je eigen post onderuit schoffelt ;)?
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
lateef schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
maar hoe kun je nu voor een ander wegen?
We hebben dat vragenlijstje niet voor niets.
[...]
toch is het niet gek lang geleden gebeurt dat iemand een bepaalde camera werd afgeraden, terwijl dat de enige camera (binnen het budget was), die een bepaalde wenselijke functie had.
Url. Dit soort kreten zijn waardeloos zonder een aanwijzing.

[edit] Oh die.... sja... er stond geloof ik meer dan alleen liveview genoemd in de situatie beschrijving van de vraagsteller.... Geloof dat ik daar op een fuji prosumer met goede high iso en lichtsterke lens uit kwam ipv een dslr omdat die aan alle eisen van de vraagsteller voldeed BEHALVE de dat het geen dSLR was.
[...]
ja.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronald op 24-08-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ondertussen is het Start dSLR's topic gesloten. In mijn ogen terecht omdat het toch weer uit de hand ging lopen.

Ik wil toch even melden dat het toch jammer is dat de Merken-flame-war toch zo om zich heen slaat.

Ik snap wel dat het een tweakforum is en dat daardoor veel aandacht uitgaat naar de technische aspecten, maar het zou toch om het eindproduct moeten gaan: de foto's en niet met welke camera of lens je tot dat resultaat bent gekomen.

Bij een mooi schilderij kijk je toch ook niet of het wel met het juiste merk verf is gemaakt of dat het met behulp van een berkenhouten ezel met messing schroeven is geschilderd?

[ Voor 0% gewijzigd door Barrycade op 25-08-2007 14:15 . Reden: ach typen en zaterdag morgen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
littlejoannes schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:53:
de foto's en niet met welke camera of lens je tot dat resultaat bent gekomen.
Klopt, maar daarvoor hebben we gewoon het FGS-forum :) FGA gaat nou eenmaal primair over techniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

over het Starters dSLR topic.
Dat is voor nu even dicht en ik en de anderen gaan even kijken wat we er mee gaan doen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:
[...]

Even een bijdrage van een Newbie:

Als redelijk ervaren forumbezoeker (ruim over de 15.000 posts op verschillende fora over zeer uiteenlopende onderwerrpen) herken ik de uitkomsten van dit onderzoek heel erg. Er zijn hier bijvoorbeeld bepaalde objectieven die standaard worden aangeprezen en andere die worden afgekraakt. Deze meningen zijn soms gebaseerd op de eigen ervaring van twee of drie mensen met die lens. Hoeveel newbies ook aangeven erg tevreden te zijn met die afgekraakte lens, de harde kern gooit het op onervarenheid en herziet zijn mening meestal niet.

Dit heeft tot gevolg dat mensen met een andere mening na verloop van tijd óf het onderwerp vermijden, of hun biezen pakken en een forum opzoeken met een andere kijk op het onderwerp. En dat is jammer, want ondanks dat de harde kern vaak gelijk heeft, zitten ze er ook wel eens naast. Ik bedoel, denk alleen maar aan hoe vroeger tegen autofocus werd aangekeken door vrijwel alle professionals. ;)

Dit soort patronen zie je overal op fora, maar over het algemeen blijft een forum naar mijn mening de beste plek om veel over een onderwerp te weten te komen. Het is echter wel raadzaam op meerdere fora te kijken, zodat je niet wordt verblind door plaatselijke vooroordelen.

Ik heb trouwens ook de ervaring dat het opstellen van ingewikkelde gedragsregels ook niet werkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
YellowCube schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:23:
over het Starters dSLR topic.
Dat is voor nu even dicht en ik en de anderen gaan even kijken wat we er mee gaan doen.
Ik zie dat het draadje weer open is. Daar ben ik op zich blij mee, het is voor mij (ook al heb ik mijn start-dslr al gekocht :p) altijd een leerzaam draadje geweest. Maar is het niet beter om, mede gezien de bijna 1500 posts, een 2e deel te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

we wilden eigenlijk kijken hoe ver we konden gaan voordat de zaak crashed.
:+

ik zal het even (zachtjes, want ze zijn nog niet wakker) in de groep gooien.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Koningsplein webcam voorbij streven? Oeh, dan moet de discussie denk ik niet stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:08:
Er zijn hier bijvoorbeeld bepaalde objectieven die standaard worden aangeprezen en andere die worden afgekraakt. Deze meningen zijn soms gebaseerd op de eigen ervaring van twee of drie mensen met die lens. Hoeveel newbies ook aangeven erg tevreden te zijn met die afgekraakte lens, de harde kern gooit het op onervarenheid en herziet zijn mening meestal niet.
Dus?

- De Canon kitlens is een lens waar velen prime tevreden mee zijn.
- In vergelijking met objectieven die 15x zoveel kosten is hij knap waardeloos.
- Wie niet beter weet, weet niet beter.
- Kwaliteit van een lens LEER je zien... er zijn wel degelijk verschillen in een vastgelegt beeld.

Omdat een onervaren persoon tevreden is, zijn ervaren personen ineens de schuldige van een probleem? Sorry hoor, maar geloof niet dat je dan veel respect voor de kennis van anderen toont.

Als dit de algemene opinie van beginners zou zijn, dan heb ik mijn laatste post in fotohardware advies topics wel gepost hoor 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 27-08-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ronald schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Dus?

- Kwaliteit van een lens LEER je zien... er zijn wel degelijk verschillen in een vastgelegt beeld.

Omdat een onervaren persoon tevreden is, zijn ervaren personen ineens de schuldige van een probleem? Sorry hoor, maar geloof niet dat je dan veel erspect voor de kennis van anderen toont.
allemaal waar, maar voor een leek gebruiker hier op got is het erg lastig om te zien of iets nou 'goed' is of niet, wanneer een deel zegt van wel, en een deel van niet.

Jij en ik weten wie wel en wie minder verstand heeft van zaken, maar das wel gauw lastig voor iemand die hier voor het eerst komt.

persoonlijk ziet * BasieP het probleem eigenlijk niet zo..
als je nieuw bent in iets zul je altijd heel veel moeten lezen/leren voordat je iets doet/koopt. Als je zooi koopt omdat een wildvreemde forumbezoeker zegt dat dat goed is, dan doe je sowieso al iets verkeerd

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Dus?

Omdat een onervaren persoon tevreden is, zijn ervaren personen ineens de schuldige van een probleem? Sorry hoor, maar geloof niet dat je dan veel respect voor de kennis van anderen toont.

Als dit de algemene opinie van beginners zou zijn, dan heb ik mijn laatste post in fotohardware advies topics wel gepost hoor 8)7
Ik ben bang dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het niet over newbies op fotografiegebied maar op newbies op een forum zoals dit. ;) Het probleem is dat mensen met weinig posts vaak onterecht automatisch worden verward met mensen met weinig verstand van zaken. Deze spraakverwarring benadrukt dat nog maar eens. :D Dat leidt dus tot het gevaar dat nieuwe mensen met verstand van zaken gewoon niet serieus worden genomen als ze de harde kern niet napraten.

En nogmaals dit is absoluut geen aanval op de experts op dit forum of andere fora, het is meer een aanmoediging op een open mind voor andere, tegenstrijdige meningen en ervaringen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

Ik ben bang dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het niet over newbies op fotografiegebied maar op newbies op een forum zoals dit. ;) Het probleem is dat mensen met weinig posts vaak onterecht automatisch worden verward met mensen met weinig verstand van zaken. Deze spraakverwarring benadrukt dat nog maar eens. :D Dat leidt dus tot het gevaar dat nieuwe mensen met verstand van zaken gewoon niet serieus worden genomen als ze de harde kern niet napraten.

En nogmaals dit is absoluut geen aanval op de experts op dit forum of andere fora, het is meer een aanmoediging op een open mind voor andere, tegenstrijdige meningen en ervaringen. :)
Ik kijk niet naar posts. Als iemand iets anders beweerd dan ik denk dan mag daar best een argumentatie bij. Als iemand vraagt waarom ik een Nikon aan raad wil ik daar altijd uitleggen waarom ik tot dat advies kom. Ik wil ook uitgebreid uitleggen waarom een 17-40L een goede lens is. Ik heb grote moeite met iemand die dan komt aandraven met product X, Y en Z zijn geweldig, waarbij de argumentatie begint met "Ik vind" of "Ik ben tevreden" en tests elders op internet toch niet echt veel briljantie aanwijzen.

Correct me if i'm wrong, maaruh... het gaat met name in het startdslr topic heel vaak "zo objectief als mogelijk is" argument tegen "Ik vind" en dan heb je een niet op te lossen conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

Ik kijk niet naar posts. Als iemand iets anders beweerd dan ik denk dan mag daar best een argumentatie bij. Als iemand vraagt waarom ik een Nikon aan raad wil ik daar altijd uitleggen waarom ik tot dat advies kom. Ik wil ook uitgebreid uitleggen waarom een 17-40L een goede lens is. Ik heb grote moeite met iemand die dan komt aandraven met product X, Y en Z zijn geweldig, waarbij de argumentatie begint met "Ik vind" of "Ik ben tevreden" en tests elders op internet toch niet echt veel briljantie aanwijzen.

Correct me if i'm wrong, maaruh... het gaat met name in het startdslr topic heel vaak "zo objectief als mogelijk is" argument tegen "Ik vind" en dan heb je een niet op te lossen conflict.
In de lijn van het feit dat ik met 'newbies' geen beginnende fotografen bedoelde maar nieuwe forumleden, bedoelde ik met 'tevreden' ook geen slecht onderbouwde sentimentele gevoelens, maar op rationele argumenten en harde feiten gebaseerde oordelen. Misschien heb ik me niet echt duidelijk uitgedrukt, maar als je wat beter had gelezen en je er vanuit gaat dat ik niet compleet achterlijk ben, had je wel kunnen begrijpen dat ik niet bedoelde te impliceren dat als een beginnende hobbiefotograaf blij is met zijn kitlens dit niet betekent dat de kitlens beter is dan een top L lens.

Waar het om gaat is dat er vaak een soort 'group think' optreedt onder de vaste harde kern, waardoor ze niet meer van hun rotsvaste overtuigingen af te houden zijn. Dit is een beetje wat ik las in het verhaal over dat Engelse onderzoek, en dat herken ik wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:15:

Waar het om gaat is dat er vaak een soort 'group think' optreedt onder de vaste harde kern, waardoor ze niet meer van hun rotsvaste overtuigingen af te houden zijn. Dit is een beetje wat ik las in het verhaal over dat Engelse onderzoek, en dat herken ik wel een beetje.
Ik zie zeker wat je bedoeld, en herken ook de beweringen van het onderzoek. Ik daag de rest al tijden uit om met zo goed als mogelijk met rationele argumenten te komen om mij meer kennis te geven.... Echter, ik zie dan al heel snel een witte handoek in de ring liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ach, sommigen luisteren inderdaad naar wie het hardst roept... maar als je dan ook nog even op zo iemands' website klikt, zie je al snel of diegene die zo hard roept z'n apparatuur geselecteerd heeft om er ook echt mooie foto's mee te maken. (Dus uit praktisch oogpunt, en ook echt weet waar ie over praat)
Vaak pik je ze er zo ook meteen uit, zo iemand die alleen maar op specs geilt en wat (vaak slechte) foto's van niet-boeiende dingen op z'n site heeft staan (en zich dan vaak ook nog te huur aanbiedt hehe) dan weet je ook meteen hoe zwaar je zijn geschreeuw moet laten meewegen in je oordeel :)
Als zo iemand helemaal geen site heeft of foto's post, negeer ik z'n advies sowieso... want dan kan ik het niet op waarde schatten.

Met andere woorden: Ik kan uit iemands geschreeuw alleen niet opmaken of hij op hetzelfde niveau fotografeert als ik en dus ook dezelfde behoeftes heeft. Als ik een portfolio van diegene zie dan wordt dat al veel duidelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door abrakadaver op 03-09-2007 08:29 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Beste mods @ FGA,

Ronald, heeft afgelopen week een DM gestuurd naar onze aller liefste mod 'Zoefff' om eens te gaan kijken naar het initiatief van de gebruikers uit om een Wiki te starten.
Deze Wiki is speciaal voor starters gemaakt, zodat de beginner zijn of haar informatie kan vinden over ieder camera systeem. En voor elk budget wat.

Helaas is daar totaal niets mee gedaan voor het 'nieuwe deel' van het start dSLR topic.
En dat terwijl er al meermaals door de regelmatige posters hier in FGA en op IRC(irc.tweakers.net/osiris.parse.nl #fotografie) discussies zijn geweest. En er is ook meerdere keren melding gemaakt vanuit 'ons' dat we niet helemaal tevreden zijn met het hoe en wat er gebeurd qua moderen op het FGA fora.

Er is zelfs een speciaal topic op Lieve Adjes geweest welke gepost is een paar maanden terug(FG, Let's make things better), waar toen beterschap is belooft, dat was helaas (weer) van korte duur. Bijvoorbeeld de Foto contests zouden regelmatiger ge-update worden. De laatste contest is van Mei/Juni, het is op het moment al weer 3 September(3 maanden verder...)! De laatste hotshots is van 4 Juli, wat ook al weer 2 maanden terug is.

Er werd toen vanuit de mods gevraagd om input vanaf onze kant.
Nou die input is er dus op het moment onder andere in de vorm van een Wiki!
-----------

Misschien is het een idee om daar iets mee te doen dan ?
Het adres van de Wiki is het volgende:
http://fgawiki.ramgeheugen.nl
Aan deze Wiki hebben overigens verschillende mensen mee gewerkt.
Gebruikers van bijvoorbeeld de Nikon mount hebben het gedeelte over alles van Nikon voor zich genomen, gebruikers van de Pentax mount hebben alles over Pentax op zich genomen, zo ook bij Olympus waarbij lateef bijvoorbeeld ook heeft meegeholpen.
Zo zie je dus maar, je kan gewoon in goed overleg met elkaar een prachtige Wiki in elkaar sleutelen :)

Het zou erg leuk zijn als er íets met onze input gedaan wordt, dit zou denk ik het topic ook heel veel beter doen.
Hopelijk zullen er dan ook minder Pentax/Sony/Olympus-evangelische discussies zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-09-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Waarbij ik dus ook even wil melden dat het hierbij hopelijk duidelijk is dat de pentax'ers, olympussers, nikonians, canonians en minoltanen elkaar alles behalve naar het leven staan. :) Mocht de indruk ontstaan zijn, dan is die, bij het opzetten van deze gezamelijke wiki, dan ook gelijk ontkracht ;)

Sterker nog, ik durf te wédden dat als je ons bij elkaar zet met een paar fototoestellen, het een grote gezellige boel wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

qua wiki
d:)b

ik wilde toch even één puntje aanhalen wat mij specifiek aangaat:
ik heb in juni aangegeven dat de hotshots van juli niet gaan lukken wegen vakantie e.d.
zie ook: YellowCube in "FGS feedback topic"
de nieuwe hotshots staan ondertussen klaar en komen er zo snel mogelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Altijd mooi, hotshots == goed \o/

maaruh, YC, je bent niet de enige hier ;) Imo hoef je het echt niet zo naar jezelf te trekken als je een keer even wat minder tijd hebt :)

[ Voor 38% gewijzigd door neographikal op 03-09-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

:)
YellowCube schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:50:
qua wiki
ik wilde toch even één puntje aanhalen wat mij specifiek aangaat:
ik heb in juni aangegeven dat de hotshots van juli niet gaan lukken wegen vakantie e.d.
zie ook: YellowCube in "FGS feedback topic"
de nieuwe hotshots staan ondertussen klaar en komen er zo snel mogelijk aan.
Als ik dat dan even buiten beschouwing hou betreft de hotshots. Wat trouwens wel een beetje apart is dat jij dat alleen zou kunnen ;) Je hebt toch collega mods ? :+

Maar dan is er nog altijd met de contests iets grondig mis ;) want daar is al 3 maanden niets meer aan gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-09-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

maar even praktisch.
de wiki dient opgenomen te worden in de TS van [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
dat was helaas (weer) van korte duur. Bijvoorbeeld de Foto contests zouden regelmatiger ge-update worden. De laatste contest is van Mei/Juni, het is op het moment al weer 3 September(3 maanden verder...)! De laatste hotshots is van 4 Juli, wat ook al weer 2 maanden terug is.
De contests staan definitief in de ijskast om twee redenen die ook nog eens met elkaar te maken hebben:

1. De deelname.
2. De bugness / slechte werking van de contestsite zelf.

Daarover zei Zoefff:
Dat de contestsite niet helemaal vlekkeloos werkt is ons bekend, en dat hebben we ook meermaals aangegeven in de topics / feedbacktopics. We hebben daarin ook aangegeven dat we druk bezig zijn met een nieuw systeem dat deze problemen gaat verhelpen en bovendien op een hoop punten verbeteringen brengt.

Dat er vaak op het laatste moment nog een hoop foto's bij komen heeft als reden dat er vaak op het laatste moment nog veel inzendingen zijn. Daarnaast hebben we tot 3 keer toe op het laatste moment besloten om alle foto's maar uit de queue toe te laten (dus ook die we in eerste instantie niet goed genoeg vonden) omdat er anders te weinig in zendingen waren (ook dat heb ik gecommuniceerd). Want om 3 foto's, na maanden lang vragen naar de maandcontest, nou "flink animo" te noemen, nee. Eerder bedroevend.
Vanuit de crew komen er dus -geen- nieuwe contests tot het nieuwe systeem kant en klaar is en foutloos werkt. Aangezien ik geen idee heb wanneer het af is, kan ik dus ook niet zeggen wanneer de contests nieuwe stijl zullen starten. Maar het staat de bezoekers hier @ GoT natuurlijk vrij hun eigen contest(s) te starten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Remy schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:13:
[...]
De contests staan definitief in de ijskast om twee redenen die ook nog eens met elkaar te maken hebben:

1. De deelname.
2. De bugness / slechte werking van de contestsite zelf.

Daarover zei Zoefff:

[...]

Vanuit de crew komen er dus -geen- nieuwe contests tot het nieuwe systeem kant en klaar is en foutloos werkt. Aangezien ik geen idee heb wanneer het af is, kan ik dus ook niet zeggen wanneer de contests nieuwe stijl zullen starten. Maar het staat de bezoekers hier @ GoT natuurlijk vrij hun eigen contest(s) te starten :)
Zou de buggyness van de contest-meuk niet een reden kunnen zijn van de beperkte deelname? contest 2 (urban/street) was enorm positief wat betreft input, totdat het voten begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sorry hoor, maar hoelang zijn we nu al bezig over dat nieuwe systeem?

Zal ik vanavond dan maar een contestsysteem in elkaar schroeven gebaseerd op phpbb3 voor de registraties/logins, klein administratiepaneltje om de pics te deleten, fotootjes uploaden en stemmen? Een avond, misschien twee avonden werk, met name als iemand me even wil helpen met een layoutje (_niet_ m'n sterkste punt). Er komen dan wel een paar googleadjes op voor de hosting en de moeite, maar so be it, volgens mij zijn we dan een stukje sneller klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:20:
Sorry hoor, maar hoelang zijn we nu al bezig over dat nieuwe systeem?

Zal ik vanavond dan maar een contestsysteem in elkaar schroeven gebaseerd op phpbb3 voor de registraties/logins, klein administratiepaneltje om de pics te deleten, fotootjes uploaden en stemmen? Een avond, misschien twee avonden werk, met name als iemand me even wil helpen met een layoutje (_niet_ m'n sterkste punt). Er komen dan wel een paar googleadjes op voor de hosting en de moeite, maar so be it, volgens mij zijn we dan een stukje sneller klaar...
Layout komt in orde, we doen de rest wel via/op MSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Henk schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:17:
[...]

Zou de buggyness van de contest-meuk niet een reden kunnen zijn van de beperkte deelname? contest 2 (urban/street) was enorm positief wat betreft input, totdat het voten begon...
Daarom zei ik dat de redenen dus met elkaar te maken hadden ja ;)

neo: wat mij betreft prima, ga je gang :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Remy schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:22:
[...]
neo: wat mij betreft prima, ga je gang :)
Conclusie...er is dus nog niets op het moment ?
Doet me denken aan vroeger....iets met topicstarts enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Priyantha Bleeker schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:26:
[...]

Doet me denken aan vroeger....iets met topicstarts enzo....
Hmmm, dat klinkt bekend...

maar verder, is het niet een idee om datgene wat al af is aan de contestsite door te spelen naar neographikal, zodat hij het eventueel kan af-coden? Als er wat is...

Want miss. dat dat af-coden net zoveel werk is als phpbb3 proggelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met phpbb proggelen is quite simple, ik laat de gebruikersregistraties enzo in phpbb doen. Vervolgens include ik vijf regels code en dan heb ik alle userdata in m'n eigen pagina's zitten.

Ik heb op dit moment geen standaard loginklasse liggen, vandaar dat dit me een lap werk bespaard: registeren, password retrieven, etc gebeurt allemaal automatisch dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Priyantha Bleeker schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:26:
[...]

je bedoelt qua contestmeuk?
jawel, alleen loopt dat zoals je zelf ook aanhaalt niet geweldig. En aangezien iemand anders dat weer in elkaar gebreidt heeft, zijn wij afhankelijk van die persoon om er iets aan te doen

Maar als Neo iets in elkaar wil draaien, dan juichen wij dat alleen maar toe.
Het forum bestaat niet zonder z'n gebruikers toch?

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 03-09-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

YellowCube schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:33:
[...]

je bedoelt qua contestmeuk?
jawel, alleen loopt dat zoals je zelf ook aanhaalt niet geweldig. En aangezien iemand anders dat weer in elkaar gebreidt heeft, zijn wij afhankelijk van die persoon om er iets aan te doen

Maar als Neo iets in elkaar wil draaien, dan juichen wij dat alleen maar toe.
Het forum bestaat niet zonder z'n gebruikers toch?
Ik doelde op nieuwe contest 'software' waar nu al maanden aan 'gesleuteld' wordt.
Dat terwijl dit dus nu op dit moment door Neo in elkaar gedraait wordt en dan binnen zeer korte tijd klaar zal zijn.
Ik ben eerlijk gezegd wel zéér benieuwd wát er op dit moment af is aan het 'nieuwe' systeem, en waarom zoiets dan zo verschrikkelijk lang moet duren. Terwijl er toch best wel veel behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Snap de ophef over het ontbreken van de contests niet zo goed.

Bij mij is GoT = techniek en al het gepraat wat daar bij komt.

Ik zie GoT ook niet als ideale plek om foto's te posten ( ook gezien van het 600pixel postzegelformaat). Want het gaat snel over de technische zaken zoals of de horizon wel 100% horizontaal is. Of over met welke lenzen/apparatuur (of juist met welke niet) de platen gemaakt zijn.

Ik zie het bestaansrecht van GoT zeker in het technische gedeelte, minder in het resultaat gerichte gedeelte. Daar hebben afsplitsingen van GoT (DPZ) of conculega's van GoT meer bestaansrecht in.

Gezien bovenstaande zie dus ook wel waarom de contests etc niet zo heel veel animo hebben onder veel GoT-ers. De intresse ligt daar gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Dat GoT op het moment vooral op technisch gebied goed is, hoeft niet te betekenen dat we het meer resultaat gedeelte maar compleet moeten negeren. Wat is er mooier dan 1 plek waar iedereen zich thuis kan voelen. Van mensen die vooral met de techniek bezig zijn, tot mensen die meer naar foto resultaten kijken.

Contests (en de weekopdrachten) zijn een mooie manier om dat voor elkaar te krijgen. De eerste twee contests die op waren gezet hadden best veel animo, wat compleet weggezakt is, toen bleek dat het systeem gewoon niet goed werkte.

Ik denk dat je verbaasd zult staan over hoeveel animo er voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

[Fotocontests] Nieuw systeem: wensen vanuit de gebruikers

Kijk eens !
Goh wat duurde het lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Zeg, ben ik hier getuige van een of andere coup ofzo? :? Zijn er wat stamgasten wat brak en met het verkeerde been het bed uit gestapt op maandagochtend?

Wat een paniek om niets. Men post om maandagochtend 10.00 uur een berichtje en men verwacht opeens dat het MOD-team knipt als een knipmes en buigt naar de eisen? Gebeurt dat niet loopt men meteen naar lieve AD-jes. :/

Jongens als je vindt dat de sfeer weer eens weg is, moet je lekker zo gaan beginnen, zet het helemaal niet op scherp ofzo 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Barrycade op 03-09-2007 16:13 . Reden: toetsenbord hapert ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Doe ff volwassen ipv als een klein kind naar dat LAtopic te rennen 3,5 maand nadat er niet gereageerd is op mijn post. Ik heb die dicht gedaan: we gaan gewoon hier verder waar we al bezig waren.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Remy schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:16:
[...]
Doe ff volwassen ipv als een klein kind naar dat LAtopic te rennen 3,5 maand nadat er niet gereageerd is op mijn post. Ik heb die dicht gedaan: we gaan gewoon hier verder waar we al bezig waren.
Dankje voor het sluiten...... |:(

Helaas is hier de discussie niet door opgelost, door het sluiten van een topic waarin verschillende dingen aangekaart werden en waarbij weer een hoop belooft is :)

Jammer genoeg waren de beloftes van korte duur :(

[ Voor 102% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-09-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ik zou graag mod input hebben over de door Priyantha geposte wiki.. welke opgestart is vanuit de IRC regulars...
PMetje naar Zoeff (die zich vorige week in de discussie mengde) kwam geloof ik niet in de prioriteiten la terecht...
Zonder mod input/ondersteuning wordt de nuttige waarde van het idee imho echt veel minder.

Mijn idee is om feiten over gebruik en handling van diverse camera-platformen in te brengen, dus niet de droge specs, die staan wel op DPR/YLR
Maar de in dagelijks gebruik belangrijke zaken.

Daarna een Buyers Guide opstellen aan de hand van kopersprofielen. Kopersprofielen opstellen moet kunnen, aangezien er niet zo heeeeeeeeel veel variatie lijkt te zijn in het imho superontsporingsgevoelige StartDslr topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 03-09-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wellicht dat je het gemist hebt:
YellowCube in "Fotografie feedback topic v2.0"
is een korte reactie, maar dat zegt alles hoe ik er over denk. Het lijkt mij erg nuttig.
Het is ook gelijk een eventuele vervanging voor de technische FAQ.

ik vroeg ook hoe en waar we dit gaan implementeren.
YellowCube in "Fotografie feedback topic v2.0"

Zit je zelf te denken aan een apart topic (stucky, sticky) of gaan we 'm onder brengen in bijv. het starters dSLR topic.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 03-09-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Als reactie op neo's post in het LA topic nog:
neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:16:
Kap het dan af, maak geen beloften dat er aan een nieuw systeem wordt gewerkt. Jongens, we vinden dat er echt te weinig animo is om hier energie in te steken, dus helaas, maar wij stoppen ermee.
Laat ik dat dan maar even doen, aangezien ik de persoon was die een nieuwe site zou maken. :)

Ik moet bekennen dat ik atm. te veel andere dingen heb en dus geen tijd heb om een nieuwe contest site te maken. Daarnaast wil ik er ook geen tijd voor vrij maken, aangezien het mij totaal aan motivatie ontbreekt gezien het commentaar en het gebruik van de huidige site.

Ja er zaten/zitten wat foutjes in de huidige site, maar er zijn work-arounds voor en iedereen was op de hoogte gebracht van hoe het een beetje werkbaar is.

Eigenlijk ben ik wel een beetje blij met dit initiatief, aangezien dit is zoals het hoort: de community wil iets en maak daar zelf iets voor. Dat kan deels in overleg met de crew, maar hoeft niet geinitieerd te worden door de crew, aangezien de community zelf de community in stand houdt :)

Ik hoop alleen wel dat er meer animo is om met de contest mee te doen als neo de site 'af' heeft, aangezien ik uit ervaring weet dat de motivatie om verder te onwikkelen en verbeteren heel snel weg zakt als de site steeds minder gebruikt wordt of als mensen alleen maar kunnen klagen ipv contructieve comments te geven ter verbetering :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Momania, begrijp het niet verkeerd, niemand (en ik ook niet) verwijt jou ook maar iets. Ik ben nu bezig met iets wat het meeste tijd kost, maar wat ik sowieso moet schrijven: plaatjes uit een db trekken en die resizen/cachen. Als ik dat af heb, dan is de rest van de site in feite een koekje :)

Ik heb in een paar uurtjes al 70% van de functionaliteit klaar nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:22:
[...]

Helaas is hier de discussie niet door opgelost, door het sluiten van een topic waarin verschillende dingen aangekaart werden en waarbij weer een hoop belooft is :)

Dit was wat ik toen had gedistilleerd uit het hele verhaal:
Daarnaast dat we het dientengevolge als crew zijnde raar vinden dat er zo heftig wordt gesproken terwijl we daarvoor geen enkele hint in die richting gekregen hebben. Maar we gaan ons natuurlijk wel actief inzetten voor de valide punten die worden aangedragen zoals het TR-verhaal :)
En de TRs zijn ook groep-wide aangepakt, dus die belofte is ingelost. Met betrekking tot de contests: dat is inderdaad niet zo gelopen als gehoopt/verwacht, oa om de twee redenen die eerder werden genoemd.

Verder ziet de Wiki er goed uit, zoals YC al zei :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:39:
Momania, begrijp het niet verkeerd, niemand (en ik ook niet) verwijt jou ook maar iets.
De meeste 'vaste' users verwijt ik ook niets hoor ;)

Anyway, goed initiatief en hoop dat je het vol kan houden. Die eerste 70% gaat altijd snel. Bij de details en verdere changes gaat er vaak een hoop tijd in een systeem zitten. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Feedback: ik vind de initiatieven (contestsite/wiki) top, de ophef over de topicstart van neo begrijp ik niet en ik vind de flames van Remy (sluitpost LA topic en post hierboven) droevig.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Priyantha Bleeker schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:22:
[...]

Serieus, let eens op jezelf voordat je een ander aanspreekt. Je hebt in Mei dat LA topic wel heel enthousiast geopend, maar verder geen enkele reactie gegeven op onze uitleg / reacties / commentaar / conclusies. Het topic vervolgens kicken met de opmerking "Zou je mij na die 4 maanden de tijd gehad hebbende eens een update kunnen geven ? Waar hebben jullie je actief voor ingezet voor de valide punten die werden aangedragen in jullie ogen ?" is dan ook volledig out of line.

We zijn er echt niet voor om verantwoording aan jou af te leggen. Als je benieuwd bent naar de punten die opgepakt zijn kan je daar zelf ook wel eens naar kijken. En wanneer je denkt dat er op sommige vlakken toch nog dingen blijven liggen, meld dat dan gerust. Maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ronald schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:24:
...

Mijn idee is om feiten over gebruik en handling van diverse camera-platformen in te brengen, dus niet de droge specs, die staan wel op DPR/YLR
Maar de in dagelijks gebruik belangrijke zaken.
...
Je bedoelt zaken zoals gewicht/handelbaarheid, menu/interface, instellingen voor bepaalde situaties en dergelijke? Dat is zeker handig voor de mensen die daar wat over willen weten cq vergelijken met hun eigen ervaringen. Heb je daar al een lijstje voor of niet?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Remy schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:58:
[...]
Je bedoelt zaken zoals gewicht/handelbaarheid, menu/interface, instellingen voor bepaalde situaties en dergelijke? Dat is zeker handig voor de mensen die daar wat over willen weten cq vergelijken met hun eigen ervaringen. Heb je daar al een lijstje voor of niet?
Ik zoek een soort van consensus over de handling, het gebruik, positive punten, negatieve punten, irritaties, tekortkomingen van een camera/systeem van de gebruikers van een camera/systeem onderling. Dus geen Canon Bash Nikon bash Olympus zooi, gewoon een gezamelijk verhaal zonder 'buitenstaanders'.

Wiki heeft een discussie pagina bij elke entry, wat door de gebruikers van elk systeem gebruikt kan worden indien ze van meningen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

De wiki ziet er overigens wel netjes uit Ronald. Ik ben vorige week inderdaad vergeten te reageren op je DM, er liepen al een paar draadjes (ons crewfora, andere DM en dit topic) over het start-dSLR-topic en wat we er mee aan moeten, dat dit er enigzins bij ingeschoten is. Sowieso (geen verwijt, maar wel een tip) is het handiger om beleidsmatige DM's naar alle FG-crewleden te sturen :)

Als ik vanavond thuis ben denk ik dat het verstandig is om het een en ander uit dit feedbacktopic af te splitsen naar een dedicated topic betreft de aanpak van best-buy guides / wiki en het start-dSLR-topic om het overzicht te behouden. Er lopen hier nu namelijk ook al een aantal discussies door elkaar, en dat maakt het er niet duidelijker op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ik heb (in de wiki) wat meer uitgewerkt hoe ik de wiki opgezet zou zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

mag ik vragen hoe het met de wiki staat en waar jullie 'm graag zouden willen zien?

• Ronald
YellowCube schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:08:
mag ik vragen hoe het met de wiki staat en waar jullie 'm graag zouden willen zien?
Wiki staat stil, ik vraag om mod input, geen antwoord, geen voortgang... als het de steun van de mods niet heeft dat ga ik er geen moeite in steken.

Waar... honestly don't care... ergens 'op' internet?

[ Voor 37% gewijzigd door Ronald op 12-09-2007 20:20 ]

• breinonline

breinonline

De sfeer wordt hier ook al minder. Misschien moet ik maar niet meer in FG komen :/

Anyway, YC: deze post staat een tijdje terug met het adres van de wiki erin :)
Priyantha Bleeker schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:16:
Beste mods @ FGA,

Ronald, heeft afgelopen week een DM gestuurd naar onze aller liefste mod 'Zoefff' om eens te gaan kijken naar het initiatief van de gebruikers uit om een Wiki te starten.
Deze Wiki is speciaal voor starters gemaakt, zodat de beginner zijn of haar informatie kan vinden over ieder camera systeem. En voor elk budget wat.

Helaas is daar totaal niets mee gedaan voor het 'nieuwe deel' van het start dSLR topic.
En dat terwijl er al meermaals door de regelmatige posters hier in FGA en op IRC(irc.tweakers.net/osiris.parse.nl #fotografie) discussies zijn geweest. En er is ook meerdere keren melding gemaakt vanuit 'ons' dat we niet helemaal tevreden zijn met het hoe en wat er gebeurd qua moderen op het FGA fora.

Er is zelfs een speciaal topic op Lieve Adjes geweest welke gepost is een paar maanden terug(FG, Let's make things better), waar toen beterschap is belooft, dat was helaas (weer) van korte duur. Bijvoorbeeld de Foto contests zouden regelmatiger ge-update worden. De laatste contest is van Mei/Juni, het is op het moment al weer 3 September(3 maanden verder...)! De laatste hotshots is van 4 Juli, wat ook al weer 2 maanden terug is.

Er werd toen vanuit de mods gevraagd om input vanaf onze kant.
Nou die input is er dus op het moment onder andere in de vorm van een Wiki!
-----------

Misschien is het een idee om daar iets mee te doen dan ?
Het adres van de Wiki is het volgende:
http://fgawiki.ramgeheugen.nl

Aan deze Wiki hebben overigens verschillende mensen mee gewerkt.
Gebruikers van bijvoorbeeld de Nikon mount hebben het gedeelte over alles van Nikon voor zich genomen, gebruikers van de Pentax mount hebben alles over Pentax op zich genomen, zo ook bij Olympus waarbij lateef bijvoorbeeld ook heeft meegeholpen.
Zo zie je dus maar, je kan gewoon in goed overleg met elkaar een prachtige Wiki in elkaar sleutelen :)

Het zou erg leuk zijn als er íets met onze input gedaan wordt, dit zou denk ik het topic ook heel veel beter doen.
Hopelijk zullen er dan ook minder Pentax/Sony/Olympus-evangelische discussies zijn ;)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ronald schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:18:
[...]

Wiki staat stil, ik vraag om mod input, geen antwoord, geen voortgang... als het de steun van de mods niet heeft dat ga ik er geen moeite in steken.

Waar... honestly don't care... ergens 'op' internet?
volgens mij stelde ik hier dezelfde vraag en gaf ik eerder ook al aan dat ik het een prima idee vind en dat het er goed uitziet. YellowCube in "Fotografie feedback topic v2.0"

het heeft dus wel degelijk onze (in ieder geval mijn) steun. Maar aangezien er de eerste keer geen antwoord op kwam vraag ik het vraag ik het weer (en wel hier en niet via een DM naar jou alleen zodat er meer mensen van weten en op reageren).

het is dus kennelijk ook een kwestie waar het ding fysiek komt te staan, want ik had eigenlijk begrepen dat waar ie nu staat wel ok is.
En als we dat vervolgens rond hebben, hoe zie je dan dat dit geimplementeerd wordt binnen FGA?
In een apart topic neem ik aan. Moet daar nog meer omheen komen?
Zijn er verder nog wensen aan het wiki gebeuren waar je onze hulp voor nodig hebt?

• Ronald
YellowCube schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:49:
[...]

volgens mij stelde ik hier dezelfde vraag en gaf ik eerder ook al aan dat ik het een prima idee vind en dat het er goed uitziet. YellowCube in "Fotografie feedback topic v2.0"

het heeft dus wel degelijk onze (in ieder geval mijn) steun. Maar aangezien er de eerste keer geen antwoord op kwam vraag ik het vraag ik het weer (en wel hier en niet via een DM naar jou alleen zodat er meer mensen van weten en op reageren).

het is dus kennelijk ook een kwestie waar het ding fysiek komt te staan, want ik had eigenlijk begrepen dat waar ie nu staat wel ok is.
En als we dat vervolgens rond hebben, hoe zie je dan dat dit geimplementeerd wordt binnen FGA?
In een apart topic neem ik aan. Moet daar nog meer omheen komen?
Zijn er verder nog wensen aan het wiki gebeuren waar je onze hulp voor nodig hebt?
Ik (en een aantal anderen) zien het StartDSLR topic niet prettig werken... het blijft een merkendiscussie van 'raadgevers' onderling, te vaak puur om "het eigen merk" te pluggen "het is ook prettig, het is ook goed" blahblah, alsof mensen zich tekort gestelt voelen dat hun keuze niet door een ander aangedragen wordt.

Ik zie ook in grote lijnen steeds dezelfde vraag in het StartDSLR topic komen, een redelijk vast kopersprofiel waar diverse merken een beter dan wel minder goed aanbod bij hebben.

Zoals in de wiki nu te lezen staat wil ik er dus gebruikers ervaring in hebben, specs en technisch meetbare zaken staan op DPR/YLR/diverse andere sites. Vervolgens kopersprofielen die vaak voorkomen in StartDSLR.

Op basis van de ervaringen en profielen moet dan een koopadvies bij elk profiel gemaakt kunnen worden, met voors en tegens van aangedragen keuzes.

Dit kan dan een groot deel van StartDSLR overnemen, wat dan discussies over de hoofden van adviesvragers moet wegnemen. Ik zie StartDSLR dan overgaan naar een specialistischer beginnersvragen topic voor diegenen die zich niet in de kopersprofielen herkennen.

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Persoonlijk heb ik een takkehekel aan al het technisch onderbouwen van hoe goed een lens of een sensor wel niet is. Wat kan mij het rotten dat die lens wel 1316 lijntjes per mm aan oplossend vermogen heeft en die andere 1287? Echt, het gaat om het eindresultaat, dat is veel en veel belangrijker en ook veel en veel interessanter.

Ja natuurlijk lijkt het er op dat mensen enkel hun eigen merk pluggen, ik hoop juist door posts zoals ik pas plaatste en zoals Drom pas plaatste.. Dat er ruimte is voor een andere blik.

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik lees steeds iets over IRC. Wat is het kanaal en op welke server? Wellicht een idee om in de Algemene policy te zetten?

• neographikal
  • Niet online
irc.tweakers.net #fotografie :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Weet je waar dat Start DSLR topic eigenlijk over moet gaan? Vind je een camera prettig werken en sluit 't aan bij je persoonlijkheid. Eigenlijk geeft voor starters die rest echt niet.. De kwaliteit is voor velen al overweldigend genoeg.. Misschien moeten de 'raadgevers' daar maar meer naar kijken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Als ik vaak de mensen de aanvragen lees die mensen hebben in [starters] Ik wil een dSLR, wat nu?
Dan vraag ik me heeeel vaak af of mensen wel een DSLR reflex nodig hebben en niet beter af zijn met een prosumer camera. Is het mischien niet handig om via een vragen boom eerst er achter te komen of een dSLR ook echt iets voor ze is en dan pas advies geven over welke dSLR ze dan moeten komen (of compact)?
Je zou het zelf compleet geautomatiseerd kunnen maken.

Moeten dan wel Ja/nee vragen zijn natuurlijk.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dan wordt je wel meteen in een hokje geplaatst denk ik. Mensen die in dat topic zitten hebben meestal als een compact en willen meer dan dat en dan kom je toch al snel uit op een dSLR ook al maken ze daar dan alleen kiekjes op standje automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Daar zie ik dan het nut niet van in! Een DSLR met een lens van 18-250 f4-5.6 is in mijn ogen vloeken in de kerk. Ik denk ook helemaal niet dat de kwaliteit veel beter van een zetje met de bovenstaande lens of een goeie prosumer s9500. Ook daar mag best eens wat over worden gezegt. Boeit mij niet dat mensen 1000den euros uitgeven aan materiaal om er achter te komen dat zo'n ding wel erg zwaar is en totaal niet voor hun is.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank|A op 05-12-2007 01:02 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Frank|A schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:01:
Daar zie ik dan het nut niet van in! Een DSLR met een lens van 18-250 f4-5.6 is in mijn ogen vloeken in de kerk. Ik denk ook helemaal niet dat de kwaliteit veel beter van een zetje met de bovenstaande lens of een goeie prosumer s9500. Ook daar mag best eens wat over worden gezegt. Boeit mij niet dat mensen 1000den euros uitgeven aan materiaal om er achter te komen dat zo'n ding wel erg zwaar is en totaal niet voor hun is.
Uh? Nu ben je me een beetje kwijt. Het boeit je niet dat mensen 1000-en euro's uitgeven aan dSLRs die niet voor hun zijn, maar je wil wel een beslis boompje voor ze?

Ik denk trouwens dat bv een D40 + 18-200VR toch echt wel boven een prosumer uitstijgt qua kwaliteit. Maar ik zie toch vaak genoeg in het starters topic prosumers als advies langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Waarom moet je die mensen per se een prosumer compact aansmeren? Als ze tevreden zijn meteen dSLR maakt 't allemaal niet uit.. Zolang je maar tevreden kan worden. En uiteindelijk kan dat met een E-510, 350D, 5D, D80, D3 maakt niet uit..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ik vroeg me af waarom er op GoT gelijk ingegrepen wordt wanneer het ook maar ruikt naar warez of dergelijken, terwijl er vrijelijk gesproken kan worden over het oplichten van de belasting (zoals nu bijv. in het 40D topic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Je vind het wat dubbel...dat begrijp ik.
De constructie is inderdaad niet helemaal netjes, maar ik zie ook geen dingen waar ik op in zou kunnen grijpen (zwaar gesjoemel met serienummers, bonnetjes e.d).

en als de persoon in kwestie het risico wil lopen een sloot extra te betalen omdat die kennis er bij de douane wel uitgepikt wordt (of in de toekomst als ie een keer via schiphol reist), dan moet ie dat zelf weten. Ik vind het wat moeilijk om hem te gaan verbieden melding te maken van het feit dat hij zo aan z'n camera komt.

En over dat warez verhaal...er wordt niet bij het minste ingegrepen. Er zijn mensen die melden dat ze een iPhone aangeschaft hebben in de VS. Dan weet je ook bijna zeker dat ze 'm via een firmware hack functioneel gekregen hebben. Zolang die persoon niet uitgebreid gaat vertellen waar en hoe hij die firmware vandaan heeft en hoe hij de zaken vervolgens aan de gang gekregen heeft, kun je daar lastig op ingrijpen.
Of er wordt gesproken over gebruik van binaries en de benodigde software daarvoor. Daarvan weet je ook wel dat het einddoel niet legaal is, maar zolang mensen er niet te diep op ingaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:12
Feedback over hoofdstuk 2 Accu's.

"NiMH batterijen lopen relatief snel leeg"
Dit is voor veler interpretatie vatbaar. Een onbekende zou hier slechte gedachten bij kunnen krijgen. In de praktijk valt dat bijzonder mee. Ik kon nog vele tientallen foto's maken nadat m'n camera met 4xAA 2500mAh NiMh meer dan een halfjaar stil had gelegen. Dat neemt niet weg dat ik, als het even kan, een extra set accus meeneem. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik maar zelden m'n accus oplaad want ze gaan zo lang mee.
Volgens wel ingelichte bronnen zou de selfontlading om en nabij 10% per maand bedragen, mar de bronnen die wikipedia refereert zijn het niet echt eens met elkaar over dit subject.

"Bovendien loopt Li-ion bijna niet leeg"
Li-ion heeft ook zijn nadelen. Namelijk, een Li-ion accu gaat maar een jaar of 4 mee, gebruikt of ongebruikt. Na een jaar of 3 a 4 zul je 'm willen vervangen vanwege capaciteit afname.

Keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
YellowCube schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:34:
Je vind het wat dubbel...dat begrijp ik...
ik vind het inderdaad dubbel. maar bedankt voor je reactie.

ik snap ook wel dat jullie niet zomaar ingrijpen, maar het goed praten en zelfs aanmoedigen van het ontlopen van belasting is wel erg off-topic en naar mijn mening ook nog eens asociaal. wanneer je minder BTW wilt betalen, moet je in een land wonen waar de voorzieningen een stuk slechter zijn, het is natuurlijk niet alleen de baten en niet de lasten.

in het topic waar naar ik refereerde werd overigens ook over het sjoemelen met bonnetjes gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In FGS Policy wordt verwezen naar de onderwerp 1102437 (Algemene policy) waar ik geen toegang toe heb. Ook in FGS Policy wordt dit genoemd. Dit zou FG Algemene policy moeten zijn denk ik.

In Fotografie technische FAQ en Koopadviezen zijn de plaatjes 600px breed, maar dit is te breed voor de layout.

Iets spannenders kan ik niet verzinnen, maar ik wilde jullie dit niet onthouden. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Is het misschien een idee om naast ons gloedjenieuwe GGA-topic ook een vraag en aanbod topic aan te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat lijkt me niet zo'n goed plan. Het GGA-topic is in het leven geroepen omdat mensen (begrijpelijk) graag kwijt willen dat ze mooie dingen hebben gekocht (en niet iedereen dat in A61 kan verkondigen :P ), maar voor vraag en aanbod hebben we natuurlijk gewoon de frontpage V&A. Die is daar speciaal voor opgezet, en werkt natuurlijk veel beter dan een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Probleem bij V&A is dat de categorien niet helemaal dekkend zijn; de lenzen en camera's gaan prima, maar dingen als accessoires en het exclusievere spul vallen een beetje weg. Plus dat je hier de namen + icons gewoon kent.

Nja zie maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Maar dan nog lijkt het me een beter plan om een request te doen om V&A op de frontpage uit te breiden, dan hier iets dubbel te maken toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

neographikal schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:16:
Probleem bij V&A is dat de categorien niet helemaal dekkend zijn; de lenzen en camera's gaan prima, maar dingen als accessoires en het exclusievere spul vallen een beetje weg. Plus dat je hier de namen + icons gewoon kent.

Nja zie maar :P
Lijkt me inderdaad iets voor de FP feedback. Laat daar de boel dan maar uitbreiden, even melden daar. Het is niet verboden om in je signature te zetten als je wat te koop hebt. Dat biedt samen met V&A volgens mij genoeg mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Even een verzoek tot aanpassing van de topicwaarschuwing van het [Ervaringen] Partyfotografie deel 9

Dat is nu:
Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
  • Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
  • Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
  • Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
  • Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
  • Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.

En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)
Het kan, denk ik, wel een beetje minder losjes/humoristisch en vooral compacter. Voorstel:
  • Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
  • Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
  • Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
  • Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
  • Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.
En voor de "luie honden" FG moderators :+ :+ ;) ook nog even direct de forum code in norml tags:

[list][*]Nieuw hier? Lees eerst de [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840]topicstart[/url]. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
[*]Gebruik de [b][check images][/b] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
[*]Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/]dit topic[/url].
[*]Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
[*]Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.[/list]

Als het goed is passen alle items binnen een enkele regelbreedte zodat er geen line wraps in de topicwaarschuwing komen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Goed plan, doen ik :Y)

@hieronder: is aangepast... Kan wel weer HTML gebruiken in dat veld trouwens. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Floor-is op 30-01-2008 17:46 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Is niet helemaal goed gegaan geloof ik :o Tags zijn meegekomen. Moet een Topic Waarschuwing in html code dan??

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Jup. Het waarschuwing veld ondersteund geen RML omdat het niet meer is dan een 'simpel' extra topicveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vraagje: is het een idee om een algemeen computerhardware topic te openen? We hebben natuurlijk al de verschillende subfora op GoT, maar de wensen hier zijn nét even wat anders dan op de rest van GoT. Met name op het gebied van schermen zal het verschillen, maar ook de performance die bijvoorbeeld PS en LR nodig hebben verschilt nogal van bijv. games e.d.

De mensen hier kennen elkaar ook vrij goed waardoor het wat makkelijker in te schatten is wat iemand nodig heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wil je met je scherm schermen? ;)

Op zich is het geen slecht idee maar zijn er buiten het FG forum dan zoveel vragen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik zou dat topic dan eerder in FGW openen aangezien schermen meer met nabewerking te maken hebben.
Lijkt me wel aardig als het topic dat iets meer behelst dan alleen maar schermen, maar bijv. ook de calibratie ervan, zaken als kleurprofielen etc. Ik heb in FGW al een beetje zitten kijken en er zijn wel wat topics over dit soort zaken, maar ze zijn erg versplinterd.
Een soort totaaloverzicht zou dus wel aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
breinonline schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:57:
Wil je met je scherm schermen? ;)

Op zich is het geen slecht idee maar zijn er buiten het FG forum dan zoveel vragen hierover?
In het nieuwe apparatuurtopic volgt geregeld een discussie over dingen die worden gekocht: monitoren, kalibratietools, printers, etc :) Misschien handig om dat te centraliseren zodat het daar niet offtopic gaat :)

Verwijderd

YellowCube schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:04:
ik zou dat topic dan eerder in FGW openen aangezien schermen meer met nabewerking te maken hebben.
Lijkt me wel aardig als het topic dat iets meer behelst dan alleen maar schermen, maar bijv. ook de calibratie ervan, zaken als kleurprofielen etc. Ik heb in FGW al een beetje zitten kijken en er zijn wel wat topics over dit soort zaken, maar ze zijn erg versplinterd.
Een soort totaaloverzicht zou dus wel aardig zijn.
Eens, zit mezelf ook een beetje te oriënteren op een scherm voor deze toepassing (heb nu een gewoon laptopscherm) en informatie hierover is wel te vinden maar vergt veel moeite. Vind het moeilijk in te schatten hoeveel tijd er in gaat zitten, maar wanneer een 'expert' op dit gebied een korte F.A.Q. / startpost kan maken over zaken waar je bij aanschaf op moet letten is dit denk ik voor veel mensen erg leerzaam. FGW lijkt mij ook de beste plek daarvoor.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

neographikal schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:39:
Vraagje: is het een idee om een algemeen computerhardware topic te openen? We hebben natuurlijk al de verschillende subfora op GoT, maar de wensen hier zijn nét even wat anders dan op de rest van GoT. Met name op het gebied van schermen zal het verschillen, maar ook de performance die bijvoorbeeld PS en LR nodig hebben verschilt nogal van bijv. games e.d.

De mensen hier kennen elkaar ook vrij goed waardoor het wat makkelijker in te schatten is wat iemand nodig heeft :)
Van een "algemeen" computerhardware topic ben ik niet zo'n fan; er wordt forum-breed juist geprobeerd om de grote topics wat terug te dringen en op te splitsen in meerdere losse topics. Wat betreft specifieke hardware vragen ben ik het met YC eens, die passen volgens mij het beste in FGW. Al blijft het natuurlijk vaak onduidelijk of een topic in FGW hoort, of in het betreffende subforum (monitor / printer / whatever).

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.