[Fotocontests] Nieuw systeem: wensen vanuit de gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 5.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat er is aangegeven dat het lang zal duren eer er een nieuw contestsysteem zal komen heb ik het plan opgevat zelf een nieuw contestsysteem te bouwen, de gedachte voor het systeem is als volgt:

• Login systeem is gedeeld met mijn eigen site om een snelle ontwikkeling mogelijk te maken. Deze infrastructuur heb ik reeds voorhanden.
• Admin maakt een contest aan
• Admin gooit de contest open aan het begin van de maand
• Elke user kan maximaal één foto eenmalig (?) uploaden per contest
• Admin zet op de twintigste van de maand de status op "stemmen" zodat er gestemd kan worden
• Na X-dagen wordt de winnende foto gekozen door het systeem

Een paar implementatievragen:
• Moet het bekend zijn wie welke foto heeft geupload?
• Mag dit na het stemmen bekend zijn?
• Moet er zichbaar zijn wie wat heeft gestemd en welk commentaar diegene heeft geleverd?

Verder zou ik het op prijs stellen als iemand me zou willen helpen met een layout (Henk heeft zich aangeboden) en die om zou willen zetten naar een beetje christelijke HTML/CSS (niet m'n sterkste punt...)

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 03-09-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik heb nog nooit meegedaan aan de contest, maar misschien komt dit ooit nog.
Wel een opmerking over de volgende:
Admin zet op de twintigste van de maand de status op "stemmen" zodat er gestemd kan worden

Als dit altijd op de 20ste is, kun je dit niet automatiseren? Of, misschien het mogelijk maken tijdens het aanmaken van de contest, dat de admin dit dan meteen invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het gaat me in eerste instantie *even* om een basisopzet. Als het echt lekker blijkt te gaan lopen, dan is het simpel genoeg om dat te automatiseren en gelijk startposts / foto's op GoT te gooien :)

Dat vereist echter even wat werk om het gelijk helemaal goed te doen, vandaar de keuze om het eerst even in de basis goed te regelen.

Ik denk voor de rest niet dat je heel erg bang hoeft te zijn: we hebben vier mensen met een rode jas en ik ben er ook nog, dus dat moet goed kunnen gaan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door neographikal op 03-09-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Goed bezig neo d:)b
Ik zou zeggen maak er iets goeds van :)
Beter als dat het nu is, is niet zo lastig gelukkig ;)

Over het 'nieuwe' systeem in aanbouw van de FGA-crew is helaas helemaal niets bekend :(
neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:31:
Een paar implementatievragen:
• Moet het bekend zijn wie welke foto heeft geupload?
Lijkt me van wel, maar niet in eerste instantie nog :) Dan kan je partijdigheid ten allen tijde uitsluiten :)
• Mag dit na het stemmen bekend zijn?
Dan wel ja.
• Moet er zichbaar zijn wie wat heeft gestemd en welk commentaar diegene heeft geleverd?
Echt nodig is het niet wie wat heeft gestemd, maar het lijkt me wel leuk.
Want je kan er ook wat van leren denk ik zo :)

[ Voor 88% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-09-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vond het oude systeem dat indertijd gemaakt was door Norjee prima werken:

-Zichtbaar wie welke foto gemaakt heeft. Dit bevordert de discussie, geen geheimzinnig gedoe, of ongelijkheid doordat de een wel zijn foto op een andere site / in een serie op GoT plaatst, en de ander zijn of haar foto wel anoniem houdt.
-Mogelijkheid tot aanpassen van foto / tekst na upload. Als er nog dingen zijn die binnen de termijn verbeterd / aangepast kunnen worden, waarom niet?

Ik kan me al niet meer herinneren of het in de oude opzet anoniem stemmen was. Volgens mij wel (ook van wie het commentaar was), maar bovendien was het een selectie van een top 5 (soort eurovisie songfestival systeem) en niet het elke foto een cijfer geven. Eventuele tussenstand was zichtbaar nadat je gestemd had, zodat je dat in de loop der dagen kon volgen. Voordeel van alleen een top 5 een stem / punten geven was dat je over het algemeen alleen maar positief commentaar gaf / kreeg, degenen die zonder punten onderaan eindigden moesten zelf maar hun conclusie trekken :)

Enige nadeel van het systeem was die zichtbaarheid van de tussenstand, dit posten in het topic en de eventuele strategische stemmen die hier uit voortkwamen. Maar goed, die tussenstand kunnen volgen was ook wel weer leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 03-09-2007 14:48 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

IMO moet stemmen annoniem blijven. Wel moet (na de stemronde) het commentaar van iedereen zichtbaar worden. Natuurlijk kan je wel het commentaar op je eigen foto zien?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk is het onzinnig om na de inzending nog een keer je foto aan te kunnen passen. dan slaat het commentaar wat ervoor is gegeven op die foto misschien nergens meer op.

het oude systeem vond ik qua opzet wel goed.

niet kunnen zien wie de foto heeft gemaakt tot na de stemming werkt ook juist prima om eventuele partijdigheid en of onbewuste voorkeuren die je voor een bepaalde fotograaf hebt te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Na de deadline (en de start van de mogelijkheid om commentaar te geven) moet de foto niet meer aangepast kunnen worden. Tot de 20ste na een eerste initiele inzending de foto nog aanpassen zou m.i. gewoon mogelijk moeten kunnen zijn.

Juist die anonimiteit vind ik een probleem, omdat het vrijwel nooit het geval is dat je het van geen enkele foto weet (door bijvoorbeeld bovengenoemde reden, of onmiskenbare stijl van een fotograaf). In zo'n geval is het dan handiger om het volledig publiek te maken, dan weet je het van iedereen. Of zou dit echt tot voortrekkerij e.d. leiden?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Rudedadude schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:14:
Na de deadline (en de start van de mogelijkheid om commentaar te geven) moet de foto niet meer aangepast kunnen worden. Tot de 20ste na een eerste initiele inzending de foto nog aanpassen zou m.i. gewoon mogelijk moeten kunnen zijn.

Juist die anonimiteit vind ik een probleem, omdat het vrijwel nooit het geval is dat je het van geen enkele foto weet (door bijvoorbeeld bovengenoemde reden, of onmiskenbare stijl van een fotograaf). In zo'n geval is het dan handiger om het volledig publiek te maken, dan weet je het van iedereen. Of zou dit echt tot voortrekkerij e.d. leiden?
Ik vrees wel dat dat tot voortrekkerij leidt... al dan niet onbewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik neig toch naar het anonieme zoals het in het huidige systeem ook is. Soms zal het best bekend zijn van wie een foto af komt, maar je sluit vriendjespolitiek voor een gedeelte uit: lijkt me geen slechte stap. Ná het stemmen de namen neerzetten lijkt me daarentegen geen enkel probleem :)

Aanpassen van de foto, die blijf ik lastig vinden. Het heeft voordelen en nadelen, dat mag men hier verder beslissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

neographikal schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:25:
Ik neig toch naar het anonieme zoals het in het huidige systeem ook is. Soms zal het best bekend zijn van wie een foto af komt, maar je sluit vriendjespolitiek voor een gedeelte uit: lijkt me geen slechte stap. Ná het stemmen de namen neerzetten lijkt me daarentegen geen enkel probleem :)

Aanpassen van de foto, die blijf ik lastig vinden. Het heeft voordelen en nadelen, dat mag men hier verder beslissen :P
Stel er een limiet aan.. Bijvoorbeeld max 2x aanpassen (voor als je perongeluk verkeerde file upload. en dan heb je nog 1 kans om je bewerking aan te passen bijvoorbeeld) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Imho is een limiet alsin: tot maximaal 5 dagen vóór het starten van het stemmen. Dus in een maand van 30 dagen heb je dan 10 dagen om te stemmen, daarvoor tot max 5 dagen om je foto te uppen maar niet meer te wijzigen en daarvoor nog 15 dagen om vrij te uppen én te wijzigen.

Op die manier heb je tot maximaal 5 dagen om de foto's op je in te laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Whooooooooo, laten we het simpel houden. Wel/niet/x aantal keer :P Het moest simpel zijn he :+

[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 03-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nou weet ik het weer. Ook het stemmen was in het systeem van Norjee niet anoniem, je kon, nadat je gestemd had, zien wie aan wie welke punten had gegeven. Dat dus ook weer als tegenwicht aan de eventuele vriendjespolitiek of strategisch stemmen. Ik ben voor volledige openbaarheid, het is juiste met een relatief vaste gebruikersgroep leuk om te zien wie er precies al meedoen en wie aan wie welke punten heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm, hier voel ik eigenlijk ook voor :) Als het dan onverhoopt toch duidelijk is wie welke foto heeft gemaakt dan sluit je vriendjespolitiek helemaal uit.

Top idee

* neographikal rammelt stug verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Goed initiatief :D d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben benieuwd. Ken het oude systeem niet, dus ben wat dat betreft lekker blanco :P.

Met betreft het veranderen van de foto, ik ben hier op tegen. Waarom? Omdat men bij commentaar op de foto, de foto nog altijd kan veranderen. Hierin zit weer de valkuil dat de maker van de foto, de foto dusdanig gaat bewerken dat ie opeens wel in de smaak van de jury valt. Het is een contest, eenmaal ingeleverd is ie ingeleverd. Zo zorg je er ook voor dat het eigen inzicht van de fotograaf beoordeeld word en niet dat wat 'men' vind. Hierdoor krijg je (hopelijk) ook meer diversiteit in de ingestuurde foto's. En van die diversiteit kan men weer leren....

Met betrekking tot de anonimiteit van de maker van de foto's, sommigen zullen hun mond vast niet kunnen houden waardoor voor het stemmen al bekend is van wie de foto is. Dit valt gewoon niet te voorkomen, al zou ik het anonieme stiekem toch wel apricieëren.

En wie er op welke foto gestemd heeft mag van mij betreft ook na afloop van het contest bekend worden gemaakt.

Ik weet niet of het er in gaat komen, maar lijkt me leuk om op verschillende punten een foto cijfers te geven. Bijvoorbeeld compositie, emotie, technische uitvoering etc etc. En het liefst ook commentaar waarom ie zo goed is, of wat evt verbeterpunten zijn. Zit er voor eenieder ook nog een leuke leerfactor aan ;).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Lijkt me prima neo, wat je een tijdje op je site had vond ik eigenlijk prima gaan, helaas met weinig publiek toen.
Eventueel de namen verborgen houden totdat die maand echt voorbij is (inclusief stemmen), maar verder lijkt me wat je eerder in elkaar gezet hebt al prima.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Stemmen moet m.i. toch wel anoniem blijven tot na sluitingstijd, dit om "nalopen" van de "gerenommeerde namen" te voorkomen.
Verder mag na afloop de naam v.d. poster wel bekend worden, anders heeft de contest weinig waarde imho.
Wellicht ook een toevoeging als er naast de contest zelf, een subject poll voor de volgende maand word gehouden om zo de betrokkenheid enigzins te verhogen.
Ook wenselijk om e.e.a. automatisch te laten verlopen, zo voorkom je ook dat er mensen worden teleurgesteld bij post na sluitingstijd en tevens garandeer je de doorloop. Ook de modjes zijn immers mensen en hebben wellicht ook nog een privé leven.

Way to go Neo! goed initiatief.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik ben een voorstander om de namen van de fotograaf verborgen te houden tot na de sluiting. Na stemmen de naam zichtbaar van de fotograaf en de stemmer en het bijbehorende commentaar. Verder ben ik een voorstander van een zwarte/donker grijze achtergrond (of een keuze mogelijkheid hiertoe).

Layout wil ik eventueel wel helpen (in grafisch opzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vond het vorige systeem, behalve de technische problemen (blijkbaar?), eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Goed initiatief Neo! :*)
Ik ben er ook voor dat de fotograaf, de stemmen en de commentaren pas na sluiting bekend worden, om partijdigheid uit te sluiten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Idd, maar van mij hoeft er niet bekend gemaakt te worden wie welke foto welk cijfer heeft gegeven. Als er de vermoeden heerst dat iemand bewust de zaak zit te zieken om zichzelf of een ander hoger of lager te laten uitkomen, dan kan er altijd nog gekeken worden hoe het zit. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wellicht is dat een goeie, je eigen foto niet kunnen beoordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goed initiatief!

Ik vond het vorige systeem eigenlijk ook prima, alleen jammer dat er veel problemen mee waren. Ook is het wel leuk en handig om te kunnen zien wie welk commentaar en welk cijfer aan jouw foto heeft gegeven. Wel pas als de uitslag bekend is natuurlijk. Misschien alle commentaren en cijfers dan wel openbaar maken.

Daarnaast is het misschien wel handig om de hoogste en laagste cijfers eruit te filteren. Dit voorkomt onterecht gegeven enen, zoals bij de afgelopen contests wel eens is gebeurd. (Echter zal bij het openbaar maken van het commentaar en de cijfers het geven van extreem lage en hoge cijfers wel minder worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat bij het stemmen je iedere foto moet beoordelen en dat onvoldoendes lager dan zes een motivatie behoeven. Hiermee leren mensen met slechte foto's meer waarom hij slecht is.
Verder na afloop van het stemmen alles bekend daarvoor niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er standaard vanuit gaan dat er misbruik gaat komen is wellicht te voorbarig in mijn ogen. Mocht het wel gebeuren, dan is het verstandig om al een systeem in gedachte te hebben om misbruik te voorkomen. Het eruit filteren van te hoge of te lage cijfers lijkt me onzinnig. Als je het cijfers geven na het bekend maken van de uitslag openbaar maakt, dan worden diegenen die te lage of te hoge cijfers geven ook bekend... En dan kun je achteraf ook nog altijd bepalen of een persoon wel of niet meer mee doet met beoordelen van foto's.

Waar ik wel nog aan zat te denken, als iemand mee doet met een foto aan een contest. Dat ie dan iig niet op z'n eigen foto mag stemmen, en bij voldoende animo met beoordelingen, dat hij/zij in zijn geheel niet mag stemmen in die ronde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met Jules, de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Als iemand het daadwerkelijk nuttig vind om te gaan lopen kloten, dan is een ban ook snel genoeg uitgedeeld :)

Voor de rest ga ik geen ingewikkelde constructies maken voor het wel/niet/soms/etc stemmen. Mocht hier achteraf een keer behoefte aan zijn, prima, maar dit vertraagt het bouwen nu alleen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Hoewel ik het het eigen initiatief zeer kan waarderen ben ik er persoonlijk (dus niet perse de mening van mijn collega's) nog niet uit of het een goed plan is om nu vluchtig een nieuw systeem in elkaar te draaien.

Ik betwijfel namelijk of het met een nieuw systeem ineens wel een succes wordt. Er is in 2006 erg veel gevraagd naar een centraal contestsysteem voor de maandelijkse contest. Hoewel met horten en stoten is uiteindelijk het t.net contestsysteem weer aangestoken en in februari dit jaar in gebruik genomen. De animo is echter van begin af aan bedroevend laag geweest. Drie inzendingen in februari, in de twee opvolgende maanden 14 stuks (maar dat ook alleen omdat we toen enige vorm van pre-selectie maar volledig overboord gegooid hebben). En let wel, het systeem (uploaden / bekijken / etc.) werkte toen nog prima, met uitzondering van het stemmen wat iets lastiger ging.

Het zou namelijk enorm jammer zijn als je hier nu een hoop tijd in gaat steken (een degelijk contestsysteem zet je immers niet 'even' in elkaar) en dat daarna blijkt dat er alsnog weinig gebruik van gemaakt wordt vanwege een animoprobleem. Want, ik denk dat daar het probleem ligt, en niet bij het al dan niet goed functioneren van een contestsysteem. Als voorbeeld kan je ook de weekopdracht nemen waarbij we topics op GoT als platform hebben. Technisch dus prima in orde, maar ook daar loopt het aantal inzendingen behoorlijk terug. Je zal het bovendien zelf ook wel gemerkt hebben op je eigen site, ook daar is het aantal inzendingen niet bepaald hoog te noemen.

De vraag is echter hoe je het teruglopende aantal inzendingen dan wel moet aanpakken. Daar kan ik helaas ook niet 1-2-3 een antwoord op geven.

Prijzen verbinden aan de contest zal waarschijnlijk wel voor een flinke toename zorgen, de vraag is echter of dit wel de groep mensen is die je ook graag aan je contest mee ziet doen. Sowieso is het een behoorlijke opgave om prijzen te 'regelen', dus vooralsnog lijkt dat me geen juiste oplossing.

Andere oplossingen zou ik zelf zoeken in het meer integreren van een contest-systeem met het forum zodat het veel aanweziger, en eenvoudiger benaderbaar is. Ik zal eens bij het MT informeren naar de mogelijkheden hieromtrend, maar weet sowieso al wel dat iets dergelijks niet online komt voordat GoT op de frontpage-layout over is.

Vooralsnog hoop ik in ieder geval dat, als je besluit om hier mee verder te gaan, het systeem wel gebruikt gaat worden. Ik wil er uiteraard aan meewerken door te zorgen dat er per maand st(u/i)ckies zijn als babbel / uitslagenplek, etc. Meteen dan maar een featurerequest daarvoor: een mogelijkheid om RML te genereren van de x winnaars zou welkom zijn!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
wanneer een admin zelf een onderwerp moet toevoegen, aan het begin van de maand iets moet doen om de gebruikers in staat te stellen foto's te uploaden, en op de 20ste iets dat de gebruikers kunnen stemmen, dan zit er weer vrij veel mensenwerk aan vast.
Wanneer iemand dan ziek is of vergeet iets te doen vallen daar weer veel gebruikers over.

Misschien is het slim om (zoals hierboven ook al gezegt) wat meer te automatiseren.

Je zou een queue kunnen maken van onderwerpen (die aanpasbaar is)
De eerste van de maand wordt automatisch het bovenste onderwerp van de queue gepakt, en de contest wordt gestart.
De 20ste kan dan ook automatisch het stemmen open gaan, en de eerste weer de volgende contest gestart.
Wanneer een admin dan druk is oid kan hij gewoon een rijtje onderwerpen neerzetten in de queue en hoeft hij/zij er eigenlijk niet meer naar om te kijken.

Je zou zelfs de uitslagen automatisch kunnen posten op got.
(new topic voor elke contest, met daarin de resultaten van de vorige contest.) Het werk voor de admin wordt dan tot een minimum beperkt, en ik denk dat jullie dat wel leuk vinden.

Over het teruglopende aantal inzendingen:

Een linkje op de frontpage doet het altijd goed. Sowieso denk ik dat het een keer slim is om een speciaal kopje te maken (categorie links) met daarin speciale events van got (meetings, contests etc) Wij in fg zijn echt niet de enige die dat erg prettig vinden.

Verder vind ik persoonlijk de onderwerpen van de afgelopen maandopdrachten vrij lastig. Zeker voor iemand die niet zo heel creatief is.
Ik vind het zelf veel belangrijker dat de foto mooi en technisch goed is, dan dat het onderwerp creatief is. Veel onderwerpen bieden heel weinig ruimte voor simpel 'schieten'

Als je een simpel onderwerp neemt ('bier' bijvoorbeeld) zul je veeel meer foto's ingezonden krijgen. Tuurlijk de meeste zullen een glas bier met een flesje ernaast tegen ondergaande zon zijn oid. Maar juist de creatievere foto's zullen hoger eindigen in de contest.
Sterker nog, je zou de score kunnen opdelen in een aantal delen waarvan "Creativiteit" er 1 is.
Zo kan je zelfs de beste creatieve foto hebben die verder gewoon erg slecht is.
Dit geeft ook wat meer voldoening na het stemmen denk ik. (en dus weer meer inzendingen)

Prijzen lijken mij geen goed idee. Ten eerste zullen heel vaak dezelfde winnen omdat ze gewoon meer ervaring hebben. De uitdaging voor de 'starters' is dan juist weg, en ze zullen het nut niet meer zien om mee te doen.
Een vermelding in het volgende topic zou voldoende 'prijs' moeten zijn vind ik

/just my 2 cents ;)

[ Voor 40% gewijzigd door BasieP op 06-09-2007 09:38 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Alles wordt meegenomen en ik bedank iedereen voor de input. Door grote drukte kan het nog wel even een paar dagen duren voordat ik weer een avondje vindt om het af te bouwen. Grootste deel werkt inmiddels :) Ik heb alleen een berg betaald dev-werk liggen wat even prioriteit heeft :)

• neographikal
  • Niet online
eerste beta online onder een tijdelijke domeinnaam:

http://www.sandervandegeijn.nl/

tips zijn welkom, maar bedenk, het motto is voorlopig KISS. Beveiligingsfouten graag per DM melden :)

Todo:
wachtwoord wijzigen toevoegen
velden registratie valideren
IE verneukt de layout schijnbaar, great, input/hulp wordt gewaardeerd. Ik ben _geen_ css-held.
Als je al reeds geupload hebt voor een contest -> foutmelding weergeven

[ Voor 50% gewijzigd door neographikal op 13-09-2007 01:56 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Foutje:

Gesloten contest
Status: stemmen
Stemmen op de foto's!

en:

Stemcontest
Status: gesloten
Winnaars bekijken

Volgens mij zitten daar wat dingen door elkaar?

Sowieso kan ik nergens stemmen op foto's :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BasieP
doe je snel :)

- bij registreren even een extra veld ter validatie van je wachtwoord toevoegen.
- na inloggen kom je op de inlog site terecht (om wat? nog een keer in te loggen?)
- ik kan je H2 slecht lezen ('Maandelijkse fotocontest van GoT') op die achtergrond.
- je css is echt nodeloos complex. Ik zal even een opzetje maken voor de globale layout. (je html ziet er wel goed uit) Mmm css is meer ranzig dan foutief ofzo.
- foto submit velden valideren

edit:
in je html staat:
<table width="800">
haal die width maar helemaal weg, zoiets kan je nl. beter dmv css oplossen. (fixed direct 99% van de probs in IE)

[ Voor 50% gewijzigd door BasieP op 12-09-2007 16:03 ]

• neographikal
  • Niet online
Dat is gewoon de titel, ik kan de status veranderen om te testen wat ik ook heb gedaan :) Je zou moeten. Je zou hier moeten kunnen stemmen, maar ik zie dat er een foutje in zit.

• neographikal
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:29:
doe je snel :)

- bij registreren even een extra veld ter validatie van je wachtwoord toevoegen.
- na inloggen kom je op de inlog site terecht (om wat? nog een keer in te loggen?)
- ik kan je H2 slecht lezen ('Maandelijkse fotocontest van GoT') op die achtergrond.
- je css is echt nodeloos complex. Ik zal even een opzetje maken voor de globale layout. (je html ziet er wel goed uit)Graag!
Zelf nieuwe opzet gebouwd. Werkt een stuk beter :)
- foto submit velden valideren Titel is imo niet verplicht, foto uiteraard wel, bij deze afgevangen.

edit:
in je html staat:
<table width="800">
haal die width maar helemaal weg, zoiets kan je nl. beter dmv css oplossen. (fixed direct 99% van de probs in IE)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 13-09-2007 01:18 ]

• BasieP
Dat doe je wederom snel ;)

nog maar even wat dingentjes dan: (om je bezig te houden :P)

- Wanneer ik wil stemmen op een foto, zoals hier:
http://www.sandervandegeijn.nl/vote_contest/3
dan krijg ik de vorige stem resultaten er in te staan, die zijn echter niet van mij maar van een ander account. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

- Verder is het misschien handig om wanneer je op een contest foto klikt waar op gestemt kan worden je onderaan een linkje 'stem' oid neerzet.
Nu moet je terug naar het overzicht, en op die 'Stemmen op de foto's!' link klikken

- Bij het stemmen op een foto wanneer je niet ingelogt ben, krijg je netjes een melding
U moet ingelogd zijn om te kunnen stemmen.
echter, daar onder staat nog wel de 'verstuur' knop.

- Ik wordt soms zomaar uitgelogt (kan ook aan onze proxy liggen) :S
- Als ik ingelogt ben, en ik klik ergens dan ben ik direct weer uitgelogt (sessie werkt niet?)

- CSS dingen:
in IE is de border om plaatjes nog lelijk blauw/paars.
als je in Fx ook wilt dat je geen tekst kan selecteren zoals je nu in IE hebt (wat ik maar verschikkelijk irritant vind) dan kan dat door:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
    -moz-user-select: none;
    -khtml-user-select: none;
    user-select: none;

[ Voor 46% gewijzigd door BasieP op 13-09-2007 09:14 ]

• neographikal
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:07:
- CSS dingen:
als je in Fx ook wilt dat je geen tekst kan selecteren zoals je nu in IE hebt (wat ik maar verschikkelijk irritant vind) dan kan dat door:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
    -moz-user-select: none;
    -khtml-user-select: none;
    user-select: none;
De rest ga ik op m'n gemak naar kijken, maar deze kan ik wel toelichten. Dit is afaik een grafvervelende IE-bug waar de Tweakers.net FP een tijdje terug ook last van had. Ik heb het in ieder geval niet bewust geimplementeerd :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Hoe ga je voorkomen dat iemand een account aanmaakt op naam van een ander? Lekker baggerfoto's spammen of foto's van anderen afzeiken als "simon", "nomad", "yellowcube" of "gerardhenninger"...
Ik vind het serieus een nadeel, dat dit niet onder de T.net paraplu zit.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik denk dat dat heeeeel snel gaat opvallen, het is toch een redelijk kleine en hechte community.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:21:
Hoe ga je voorkomen dat iemand een account aanmaakt op naam van een ander? Lekker baggerfoto's spammen of foto's van anderen afzeiken als "simon", "nomad", "yellowcube" of "gerardhenninger"...
Ik vind het serieus een nadeel, dat dit niet onder de T.net paraplu zit.
Afgezien van het feit dat ik denk dat dit wel mee zal vallen (het valt enorm snel op en een ban is snel zat gezet) kan ik hier heel weinig aan doen. Het is geen reeele optie om te verwachten dat ik toegang zou krijgen tot de gebruikersdata van Tweakers.net, zelfs het draaien onder een subdomein is niet mogelijk i.v.m. mogelijke koekjesdiefstal e.d. Hierover is in het verleden al eens overlegd voor het agendasysteem wat toen heeft gedraaid.

Dat het niet onder de Tweakers.net paraplu wordt ontwikkeld is inderdaad jammer, maarja, er wordt nu wel wat mee gedaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 13-09-2007 11:52 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, maar toch, als je systeem "af" is, zou het toch ergens binnen tweakers een plekje moeten kunnen krijgen?

like my neighbours care, if you block their IP, they don't even know...

• neographikal
  • Niet online
Ik vrees het niet Toff, helaas, ik heb het toen met het agendasysteem ook al geprobeerd: geen succes. Ik kan het overigens goed begrijpen hoor, maar jammer is het wel.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

[vieze-workaround]

Wat je misschien zou kunnen doen is de XML van de myreact-actie opvragen. Als je geen argumenten meegeeft krijg je de MyReact van de huidige ingelogde gebruiker te zien. Je kan dan eenvoudig checken of de username (user_nickname) overeenkomt met de opgegeven gebruikersnaam in jouw systeem. Voorwaarde is dan wel dat degene die zich bij jou registreert zijn ReactID opgeeft zodat jij dat mee kan sturen.

[/vieze-workaround]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je de activatie mail niet vervangen door een automagische activatie DM naar de betreffende GoT user?

Door een user account aan te maken die gebruikt mag worden door het contest systeem ofzo?

Of zijn dat soort acties niet te scripten/is dat niet toegestaan?

Desnoods kan zoiets ook handmatig natuurlijk, aangezien het toch niet om enorme aantallen users zal gaan vermoedelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2007 13:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• neographikal
  • Niet online
Whoooooooooo, laten we eerst eens zien hoe het loopt. áls het problemen oplevert, dán kunnen we eens gaan kijken of we er omheen moeten gaan werken. :) Ik werk er met plezier aan, maar ik heb meer te doen :P

• neographikal
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:07:
Dat doe je wederom snel ;)

nog maar even wat dingentjes dan: (om je bezig te houden :P)

Done

- Wanneer ik wil stemmen op een foto, zoals hier:
http://www.sandervandegeijn.nl/vote_contest/3
dan krijg ik de vorige stem resultaten er in te staan, die zijn echter niet van mij maar van een ander account. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Done

- Verder is het misschien handig om wanneer je op een contest foto klikt waar op gestemt kan worden je onderaan een linkje 'stem' oid neerzet.
Nu moet je terug naar het overzicht, en op die 'Stemmen op de foto's!' link klikken

Done

- Bij het stemmen op een foto wanneer je niet ingelogt ben, krijg je netjes een melding

[...]

echter, daar onder staat nog wel de 'verstuur' knop.

done

- Ik wordt soms zomaar uitgelogt (kan ook aan onze proxy liggen) :S
- Als ik ingelogt ben, en ik klik ergens dan ben ik direct weer uitgelogt (sessie werkt niet?) In onderzoek

Should be fixed

- CSS dingen:
als je in Fx ook wilt dat je geen tekst kan selecteren zoals je nu in IE hebt (wat ik maar verschikkelijk

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 13-09-2007 18:14 ]

• BasieP
Orion84 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:36:
Kan je de activatie mail niet vervangen door een automagische activatie DM naar de betreffende GoT user?

Door een user account aan te maken die gebruikt mag worden door het contest systeem ofzo?

Of zijn dat soort acties niet te scripten/is dat niet toegestaan?
leuk idee :)
het is te scripten, of t.net het leuk vind is 2...
anyway, ik ben het met neo eens. Laten we niet te hard van stapel lopen, zolang er geen klachten zijn hoeven we ons echt niet druk te maken

@hierboven:
nice going, ik heb alleen nu je eerste contest gemold:
http://www.sandervandegeijn.nl/show_contest/1
(heb een .bmp file geupload zonder title, en met description)

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 13-09-2007 14:59 ]

• neographikal
  • Niet online
Als iemand me in godsnaam zou kunnen vertellen hoe je mimetypes kunt achterhalen zónder de fileinfo module? De oude functie werkt niet meer :/

• neographikal
  • Niet online
All done op die filecheck na, ik kom niet uit die mimetypes :/

PHP:
1
2
//Ronald to the rescue: commandline owns!
$mime = exec('file -i '.$filename);

[ Voor 43% gewijzigd door neographikal op 13-09-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
nog een vraagje, ik weet niet of het al gefixed is of dat het bewust is oid, maar ik sta nu bij de 'stem' contest als dat ik gestemt zou hebben.

Echter heb ik niet 1 cijfer gegeven. Ziet er beetje appart uit. Misschien is een check daarop wel handig.

ow en na het stemmen kom je weer op de stem pagina. Niet zo duidelijk omdat je (met snelle verbinding) niet weet of het stemmen dan goed is gegaan of neit

[ Voor 23% gewijzigd door BasieP op 14-09-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zal komen doordat je eerst de andere cijfers hebt gezien en aan hebt kunnen passen. Bij deze de tabel geleegd, try again :)

• endless
  • Niet online
- Je activatiemail wordt gestuurd vanaf 'mailnaam'.
Die is vast wel makkelijk aan te passen. :)

- Na het registreren, en voor het activeren, geef je hem een referer mee, je komt dus uit op de registratiepagina. Een verwijzing naar de loginpagina of frontpage zou netter zijn.

- Op hetzelfde moment als hierboven denk het systeem dat ik ingelogd ben, want hij geeft 'Gegevens wijzigen' aan in de rechterbovenhoek.

- Na het inloggen mag hij automatisch doorverwezen worden naar de FP ipv dat je zelf nog moet drukken.

- 300 kb voor een 100% JPEG op max. 800 px gaat bij mij _net_ niet werken. Dat is best wel jammer. 400kb geen beter idee?

- Bij de contst waar je kunt stemmen zie ik geen onderdelen waar ik op kan stemmen, wanneer ik op de stomknop druk krijg ik dit:
code:
1
2
3
Notice: Undefined index: photo in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/webroot/votecontest.php on line 20

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/webroot/votecontest.php on line 20

Voor de rest lijkt het een mooi systeem!

• neographikal
  • Niet online
endless schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:57:
- Je activatiemail wordt gestuurd vanaf 'mailnaam'.
Die is vast wel makkelijk aan te passen. :)

- Na het registreren, en voor het activeren, geef je hem een referer mee, je komt dus uit op de registratiepagina. Een verwijzing naar de loginpagina of frontpage zou netter zijn.

- Na het inloggen mag hij automatisch doorverwezen worden naar de FP ipv dat je zelf nog moet drukken. Ik geef altijd feedback op een gebruikersactie. Misschien na 3 secs verder gaan zou wel kunnen.

- 300 kb voor een 100% JPEG op max. 800 px gaat bij mij _net_ niet werken. Dat is best wel jammer. 400kb geen beter idee? 100% is dan ook extreem lomp. Ik kom niet verder dan 250kB voor een JPEG op 90% met veel detail erin. 300K lijkt me zat tbh :)

- Bij de contst waar je kunt stemmen zie ik geen onderdelen waar ik op kan stemmen, wanneer ik op de stomknop druk krijg ik dit:
code:
1
2
3
Notice: Undefined index: photo in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/webroot/votecontest.php on line 20

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/webroot/votecontest.php on line 20

Ga ik zo naar kijken
This should do it.

Voor de rest lijkt het een mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb morgenavond wat tijd over, dus als er meer is, komt u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
- Als je bij de foto's de score verstuurt dan zie je enkel een reload van de pagina, je ziet pas dat je gestemd hebt als je bij de foto's kijkt. Misschien is een stembevestiging (Eventueel met je gegeven punten) wel leuk. Tevens kun je blijven stemmen, misschien zou de stemoptie uitgeschakeld moeten worden na het stemmen? Want ik vind dat als je een punt gegeven hebt, dat je dan gestemd hebt, en niet meer kunt aanpassen.
- Als ik http://www.sandervandegeijn.nl/show_contest/4 handmatig invoer, als 4 dus nog niet bestaat, krijg je de volgende error:
code:
1
2
3
Notice: Undefined offset: 0 in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/includes/classes/class.contest.inc.php on line 18

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/neofoto/domains/sandervandegeijn.nl/public_html/includes/classes/class.contest.inc.php on line 18

Tevens krijg je drie lege vakjes waar normaal de foto's staan. Lijkt me ook niet helemaal netjes.
- Als je naar http://www.sandervandegeijn.nl/show_photo/ gaat, zonder photoID dus, krijg je ook een mooie pagina zonder foto, maar wel met leeg vakje. Kan ook netter.
- Als je een willekeurige foto uit de DB wil ophalen die nog niet bestaat (bijv. http://www.sandervandegeijn.nl/show_photo_db/10/600 ) krijg je ook een mooie PHP error, die kan vast wel netjes omzeild worden met een mooie errorpagina.
- Als er niet gestemd is en je bekijkt de show_winners site dan worden de foto's niet weergegeven. Tevens geeft die contest als status 'Stemcontest' terwijl hij al gesloten is en er niet meer gestemd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja, tbh, als mensen het nodig vinden om met de URL te fucken, dan overleven ze maar een lege pagina. De boel is verder wel afgeschermd, dus so be it, premature optimization enzo :P

De rest ga ik nu even naar kijken :)

• neographikal
  • Niet online
Done, need more input! :)

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Echt te erg Neo, jij hebt echt adhd achter de pc ofzo :P....maar ziet er wel lekker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

melding:
Dit mailadres is al in gebruik. Als u uw wachtwoord bent vergeten ...

Een week geleden mijzelf geregistreerd maar nooit een bevestigingsmail gehad. Ik vermoed een probleempje met activeren. Ik heb niet hetzelfde wachtwoord gebruikt als bij GoT.

Bij de tweede poging om te registreren (vandaag) krijg ik dus de bovenstaande melding :?
Kan het zijn dat er geen spatie in de gebruikersnaam mag zitten?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon geen 2 accounts op 1 mailadres hebben, zo (dnek ik) om te voorkomen dat mensen zich voor doen onder een andere naam, maar die wel 1 en dezelfde persoon is. (Gokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Maar dan had de eerste mail wel aan moeten komen. Vaag, ik ga er naar kijken zodra ik weer iets meer tijd heb. Systeem is er bijna, ik weet het, maar ik heb nog een pak devwerk liggen en zat anders werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zodra het systeem naar jouw idee up and running is weet je me te vinden om een topique stucky te maken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik pak atm eerst even m'n eigen website aan in de uurtjes die ik over heb, maar zodra het klaar is krijg je een DM hoor :P

• neographikal
  • Niet online
Karel V schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:22:
melding:
Dit mailadres is al in gebruik. Als u uw wachtwoord bent vergeten ...

Een week geleden mijzelf geregistreerd maar nooit een bevestigingsmail gehad. Ik vermoed een probleempje met activeren. Ik heb niet hetzelfde wachtwoord gebruikt als bij GoT.

Bij de tweede poging om te registreren (vandaag) krijg ik dus de bovenstaande melding :?
Kan het zijn dat er geen spatie in de gebruikersnaam mag zitten?
Twee keer hetzelfde account kan idd niet, maar ik kan het niet verzenden van de email niet reproduceren...

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
misschien het gevolg van een of ander spam filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vermoed het, ik heb de mailer nu via de lokale mailserver lopen, misschien dat dat nog scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
*zwaait: input, of is het naar wens zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
*zwaait nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Is wel naar wens denk ik zo..
Misschien maar eens een test-contest maken.
Met foto's die niet serieus hoeven te zijn, maar wel met serieuze input.
Dus zeg; een foto of 10 voor 4 dagen. Daarna stemmen, en kijken of alles goed gaat, en waar we tegenaan lopen.

Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

neographikal schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:22:
[...]

Twee keer hetzelfde account kan idd niet, maar ik kan het niet verzenden van de email niet reproduceren...
Internetprovider kliksafe heeft zelf ook een behoorlijk krachtig spam filter (als ik kijk naar hoe zelden ik spam ontvang). Het zou kunnen dat je mails als spam geblokkeerd worden.
Iets in je mail dat verwijst naar iets schunnigs? ;)
Ik heb op beide mijn e-mails geregistreerd en beiden zijn dus nu niet meer bruikbaar.
Gelukkig kan ik mee genieten van de foto's :)

offtopic:
net gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Roep maar een account, dan verwijder ik die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Oké.. Het is januari..
Misschien tijd om hier toch iets mee te gaan doen als er nog behoefte aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Het is vandaag exact drie maanden geleden dat neographical iets van zich heeft laten horen, twee weken sinds iemand heeft gereageerd en die reactie vroeg om een actie... Mag ik voorzichtig stellen dat we dit hele gebeuren dan maar als afgesloten moeten beschouwen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Dan maak ik er weer even een gewoon topic van. Misschien wil iemand hier ooit nog een schop tegenaan geven, dan kan dat. Maar niet langer als stucky :)

Op zich een mooi streven geweest overigens, dat moet zeker gezegd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach ja, helaas, we hebben het met z'n allen geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mag ik dan de eerste schop geven?

Neo, bedankt voor je inzet! Wie weet, leidt het nog ooit tot iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Jammer hoor.. Het systeem is klaar, en werkt grotendeels ook.
Het enige wat nodig is is input als in een contest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks Toff :)

@Endless als je een rondje test wil draaien, hier of op een andere plek, dan hoor ik het wel :) Je hebt m'n msn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Sterft ook dit project een tragische dood? Begraven doe ik op uurtarief.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:50:
Assgier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

simon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:50:
Levering binnen 24 uur mogelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Euj, simon! blijft eens van dodge zijn werk af!

Verder is het idd jammer, maar begreep ik dat toen een hekel punt was dat er niet echt integratie met de GoT-users mogelijk zijn. Op die manier is het erg makkelijk om een ander zijn nick te claimen en je voor te doen áls.

Hoewel het, nu ik er over nadenk, misschien wel een idee is om bij het registreren verplicht te vragen naar het GoT userid. Op die manier is er toch nog een béétje terugkoppeling naar het persoonlijke profiel op GoT, het afvangen van het user-icon is dan misschien ook wel mogelijk (?) al blijft het probleem van het claimen. Want ik denk niet dat de serveradmins er erg vrolijk van worden als GoT-DM 'misbruikt' gaat worden voor verificatie codes :P

Want je zou het zo kunnen doen dat automatisch bij het reggen van een nieuwe user, een random code per DM via neo's, of een speciale daarvoor aangemaakte, account wordt verstuurd, die je vervolgens op de contest site moet inkloppen om te verifiïeren dat jij betreffende user bent. Maar ik denk niet dat de bedoeling kán zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bump.

Een competitie op zijn tijd is toch wel leuk. Ik heb besloten om binnen enkele dagen een contest site te lanceren. Verdere (technische) details volgen later.

Als het zover is dan zal ik wel een normaal topic openen met de mededeling dat er tot actie over kan worden gegaan. In dit topic kan ook gediscussieerd worden over de foto's en de uitslagen (daar is GOT iets beter geschikt voor en scheelt mij een hoop ellende ;) ).

Voor nu heb ik een aantal voorwaarden opgesteld. Als er iemand vind dat er aanpassingen of toevoegingen noodzakelijk zijn, laat het maar weten. (Een deelnemer moet namelijk akkoord zijn gegaan met de voorwaarden voordat er daadwerkelijk meegedaan kan worden.)

Voorwaarden:
-Semi professionals en professionals. Dat betekent goede foto’s waar zorg aan is besteed.

- Meedoen betekent: Een foto plaatsen en stemmen (op alle foto’s). Niet stemmen en je inzending wordt gediskwalificeerd (ook heb je geen mogelijkheid meer om met volgende rondes mee te doen = ban).

- Elke ronde kent een aantal maximum deelnemers. Een deelnemer met een gemiddelde score van 2 punten hoger kan een deelnemer met een lagere score verdringen.

- Zowel archief foto’s als nieuwe foto’s mogen gepost worden. Een foto mag slechts één keer gebruikt worden.

- De foto moet een grootte hebben van 1000 pixels breed en/of hoog en in png formaat aangeleverd worden.

- De foto moet een minimale bestandsgrootte hebben van 1MB en maximaal 3 MB.

-De foto’s worden voorzien van een watermerk met de tekst: www.pwiv.nl . (Tijdens de stemronde)

- Bij het uploaden van de foto geef je volmacht om de foto voor onbepaalde tijd te tonen op www.pwiv.nl

- Indien je foto als winnaar uitgekozen wordt dan wordt de foto geresized naar 800px (in de breedte en/of hoogte). Je hebt de mogelijkheid om je eigen watermerk toe te voegen (je stuurt je foto per email op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit is niet de bedoeling zonder overleg Imagine.
Ik sluit dit topic en misschien gaat hij na overleg weer open.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.