Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 36.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Naar aanleiding van: Verwijderd in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

en de reacties daarop, en dan beginnend met: Verwijderd in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

Ik zie het nogal eens langskomen in diverse topics wat voor deals mensen al dan of niet van ebay hebben, incluus opmerkingen over wat een geluk ze wel niet hebben gehad met de douane, hoe slim het gaat, wat het scheelt, wat een gedonder het was, hoe goedkoop het was, etc.

En ik zie bijbehorende reacties erop van mensen die dat 'gepats' een beetje zat zijn. Vaak gaan dit soort dingen hand in hand met onder andere het ontwijken van douanierskosten door labels etc, wat feitelijk gewoon fraude is.

Ja, ergens ben ik ook geïnteresseerd in ebay deals, ja, ook ik ben blij als de 19% btw en invoerrechten mij een keer bespaard blijven. Maar hoort het op GoT? En zo ja, moet het dan her en der in topics, als losse, offtopic vermelding, waar nooit diep op ingegaan kan worden, of wordt het tijd voor een centraal topic?

Ik vroeg ook al aan Floor-is op IRC of het niet tijd werd om óf heel concreet één topic te bakken voor dit soort spul, net zoiets als het topic voor nieuwe gear bijvoorbeeld, want ook dat is in mijn herinnering begonnen omdat veel topics offtopic berichten kregen, of zelfs discussies, over een nieuw aangeschaft stuk speelgoed. Hij verwees me daarbij naar dit topic, dus bij deze de vraag over het e-bay/aankoop topic.

De andere optie is imho om het hele e-bay en koopjes-geneuzel voorlopig niet toe te staan, maar zoals het nu gaat geeft het in veel (met name objectieven, body- en de 'nieuwe gear' en 'aanbiedingen') topics gewoon veel offtopic discussies, reacties én dingen die in andere delen van GoT verre van toegestaan zijn. Ik weet dat in het verleden door onder andere Floris wel eens opgetreden is tegen e.e.a. aan cashback fraude-posts en import-ontduiking posts, maar het bloed kruipt op het moment weer waar het niet gaan kan ;)

En dat is jammer, want verder gaat het imho echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Eensch met Henk.
Het is prima als je mensen op aantrekkelijke deals wil wijzen (hebben we daar niet een topic voor, staat me iets van bij :?). En veel posters zijn blijkbaar erg blij met hun dollar/ebay/hongkong deals dat ze dit ook te pas en te onpas willen laten weten.

Maar hierdoor wijken toch veel topics af van het onderwerp. En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0"

Nogmaals eens. Ik heb jvc³ er ook in het verleden al eens op gewezen dat het door mensen als irritant wordt ervaren, maar hij is niet de enige die er continue mee aankomt. Ik zou het fijn vinden als dit wordt aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Sowieso als dit soort dingen gebeuren is het raadzaam een TR aan te maken - posten in dit topic is in dit geval ook prima overigens, gezien het ook iets is wat FG-wide (kan) gebeur(t)en en dus aandacht verdient hier :)
En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.
Dit is absoluut niet de bedoeling natuurlijk, dus we gaan hier actie op ondernemen. Bedankt voor het melden heren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:53:
Naar aanleiding van: Verwijderd in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

en de reacties daarop, en dan beginnend met: Verwijderd in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

Ik zie het nogal eens langskomen in diverse topics wat voor deals mensen al dan of niet van ebay hebben, incluus opmerkingen over wat een geluk ze wel niet hebben gehad met de douane, hoe slim het gaat, wat het scheelt, wat een gedonder het was, hoe goedkoop het was, etc.

En ik zie bijbehorende reacties erop van mensen die dat 'gepats' een beetje zat zijn. Vaak gaan dit soort dingen hand in hand met onder andere het ontwijken van douanierskosten door labels etc, wat feitelijk gewoon fraude is.

Ja, ergens ben ik ook geïnteresseerd in ebay deals, ja, ook ik ben blij als de 19% btw en invoerrechten mij een keer bespaard blijven. Maar hoort het op GoT? En zo ja, moet het dan her en der in topics, als losse, offtopic vermelding, waar nooit diep op ingegaan kan worden, of wordt het tijd voor een centraal topic?

Ik vroeg ook al aan Floor-is op IRC of het niet tijd werd om óf heel concreet één topic te bakken voor dit soort spul, net zoiets als het topic voor nieuwe gear bijvoorbeeld, want ook dat is in mijn herinnering begonnen omdat veel topics offtopic berichten kregen, of zelfs discussies, over een nieuw aangeschaft stuk speelgoed. Hij verwees me daarbij naar dit topic, dus bij deze de vraag over het e-bay/aankoop topic.

De andere optie is imho om het hele e-bay en koopjes-geneuzel voorlopig niet toe te staan, maar zoals het nu gaat geeft het in veel (met name objectieven, body- en de 'nieuwe gear' en 'aanbiedingen') topics gewoon veel offtopic discussies, reacties én dingen die in andere delen van GoT verre van toegestaan zijn. Ik weet dat in het verleden door onder andere Floris wel eens opgetreden is tegen e.e.a. aan cashback fraude-posts en import-ontduiking posts, maar het bloed kruipt op het moment weer waar het niet gaan kan ;)

En dat is jammer, want verder gaat het imho echt super :)
Misschien moet je dan meteen het bericht quoten:
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 01:08:
Vergeet de BTW en verzendkosten niet he ;)

Ik haal ook veel spul in het buitenland, maar m'n D300 heb ik omwille van de garantie in de EU gekocht. Met een mooie eBay veiling mazzel gehad en al een tijdje in bezit van een D300, gekocht voor 1500,- (all-in) terwijl hij bij konijnenberg nog 1700 was. :+
Ofwel; ik wijs hem bewust op de minpunten van het importeren: BTW en inklaringskosten. Een heel aantal mensen overdrijft dat flink en raad het meteen af om te importeren. Met het argument van mijn geimporteerde D300 geef ik aan dat ik in hetzelfde kamp als de vrager zit, maar hem er wel bewust op wijs zonder het hem zonder reden af te raden zoals veel te vaak gebeurd.

Verder onthoud ik mij van het ontduiken van BTW. Op mijn laptop heb ik een volle hap 230 euro BTW betaald, op mijn lens heb ik 30 euro BTW gelapt en ook op mijn uit de USA gehaalde monitor heb ik netjes BTW betaald. Veel verkopers markeren hem uit zichzelf (zonder dat je het vraagt of suggereerd) voor een lagere waarde.

Besides; B+H (van de 70-200VR) doet daar niet aan (USA) en uit de UK heb je sowieso geen BTW, dus is er ook niks te ontduiken ;)

Wellicht moesten we het in NL kopen ook maar boycotten omdat daar vaak verhalen van 'kopen op de naam van het bedrijfje van m'n vader zodat ik geen BTW hoef te lappen' bij komen kijken...
littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:22:
Eensch met Henk.
Het is prima als je mensen op aantrekkelijke deals wil wijzen (hebben we daar niet een topic voor, staat me iets van bij :?). En veel posters zijn blijkbaar erg blij met hun dollar/ebay/hongkong deals dat ze dit ook te pas en te onpas willen laten weten.

Maar hierdoor wijken toch veel topics af van het onderwerp. En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.
Oh natuurlijk, dan jouw voorbeeldige post:
littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:49:
Zucht, deze discussie was weer te verwachten.
Jcvjcvjcvjcv nok daar nu eens mee man.
Open een site ofzo waar je deze mantra afspeelt.

Trouwens vanuit de UK heb je geen import heffingen aangezien ze gewoon binnen de EU vallen.
En ja je hebt op USA lenzen (en SB-600/800's) gewoon garantie bij Nikon Beverwijk.
:z
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:43:
Verwijderd in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0"

Nogmaals eens. Ik heb jvc³ er ook in het verleden al eens op gewezen dat het door mensen als irritant wordt ervaren, maar hij is niet de enige die er continue mee aankomt. Ik zou het fijn vinden als dit wordt aangepast :)
Arfman vraagt wat, ik geef als ervaringsdeskundige antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:17:
Ofwel; ik wijs hem bewust op de minpunten van het importeren: BTW en inklaringskosten. Een heel aantal mensen overdrijft dat flink en raad het meteen af om te importeren. Met het argument van mijn geimporteerde D300 geef ik aan dat ik in hetzelfde kamp als de vrager zit, maar hem er wel bewust op wijs zonder het hem zonder reden af te raden zoals veel te vaak gebeurd.
Het boeit me weinig of het positief of negatief advies betreft, het advies zelf komt váák naar voren zonder dat het veel toevoegt. Ik ben het met Henk eens: apart topic voor bouwen. :)
Het is al vaker naar voren gekomen dat het niet echt gewaardeerd wordt dat het zo offtopic gaat, vaak met een herhaling van standpunten en/of uitleg, verwijs hem dan gewoon door naar je DM. In het topic zelf voegt het inmiddels weinig meer toe :)
Remy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:57:
Sowieso als dit soort dingen gebeuren is het raadzaam een TR aan te maken - posten in dit topic is in dit geval ook prima overigens, gezien het ook iets is wat FG-wide (kan) gebeur(t)en en dus aandacht verdient hier :)
[...]
Dit is absoluut niet de bedoeling natuurlijk, dus we gaan hier actie op ondernemen. Bedankt voor het melden heren :)
Dank, ik ben u erkentelijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 19-03-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agree, maar dan kun je nog wel een paar mensen aanklagen wat betreft offtopic...

Maargoed, een apart topic voel ik ook wel wat voor, dan volstaat het simpel verwijzen al. Wil er zelf ook best aan beginnen. Als ik wat richtlijnen krijg waar het topic zich exact op moet gaan richten zal ik eens kijken of ik nog een slapeloze nacht heb deze week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Misschien moet je dan meteen het bericht quoten:
Neuh, nergens voor nodig. Een mod kan je bericht toch wel zien, en als jij het gaat editen hebben ze daar hele fijne Diff-knopjes voor.
[...]

Verder onthoud ik mij van het ontduiken van BTW. Op mijn laptop heb ik een volle hap 230 euro BTW betaald, op mijn lens heb ik 30 euro BTW gelapt en ook op mijn uit de USA gehaalde monitor heb ik netjes BTW betaald. Veel verkopers markeren hem uit zichzelf (zonder dat je het vraagt of suggereerd) voor een lagere waarde.

Besides; B+H (van de 70-200VR) doet daar niet aan (USA) en uit de UK heb je sowieso geen BTW, dus is er ook niks te ontduiken ;)

Wellicht moesten we het in NL kopen ook maar boycotten omdat daar vaak verhalen van 'kopen op de naam van het bedrijfje van m'n vader zodat ik geen BTW hoef te lappen' bij komen kijken...
Je moet niet proberen om het ene foute met het andere goed te praten. Ontduiking is ontduiking, en ook het laatste voorbeeld is hier niet toegestaan.
[...]

Oh natuurlijk, dan jouw voorbeeldige post:

[...]

:z

[...]

Op de man spelen is ook niet nodig ;)

Verder gaat het gewoon zwaar off-topic. Net zoals ervaringen met webshops, ik zat vanmiddag ook bijna met mijn poot op de TR-knop over het foto-konijnenberg geneuzel in het D300 topic, maar dat herstelde zichzelf.

Je moet het dus niet zien als een aanval op jou als persoon, of op het ebay gedoe in algemeen, maar het is voor mij een onderwerp dat erg vaak zorgt voor gigantische off-topic discussies. Verder ligt het, zoals eerder gezegd, tegen het grijze gedeelte aan wat betreft importheffingen etc. Hier niet toegestaan, en het strookt ook niet echt lekker met mijn principes.

Mocht je dus een topic bouwen over ebay of import, dan is dat gelijk een mooie tip. Zet er met dikke letters in dat het níet is toegestaan om tips te geven of methoden te bespreken waarin de belasting of douane ontweken wordt, want anders is de kans op een serietje OW's voortvloeiende uit zo'n topic erg groot, en dat zou helemaal jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:
[...]

Neuh, nergens voor nodig. Een mod kan je bericht toch wel zien, en als jij het gaat editen hebben ze daar hele fijne Diff-knopjes voor.
Waarom zou ik mijn post editten?
Ik quote hem even om te laten zien dat jij wellicht op iets doelt wat niet in die post aanwezig is at all...
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:
[...]

Je moet niet proberen om het ene foute met het andere goed te praten. Ontduiking is ontduiking, en ook het laatste voorbeeld is hier niet toegestaan.
En dat laatste treed jij niet tegen op? Het is nu eenmaal een gegeven feit dat al die HongKongers uit angst voor hun Feedback alles markeren met een lagere waarde en 'gift'. Ook al vraag je er niet om! Je moet er niet vanuit gaan dat ze dat doen (wel vol rekenen dus), maar ja, je hebt wel eens mazzel. Er expliciet om vragen.. ja, dat is echt foute boel :P . Om nu het hele eBay verhaal te willen verbieden omdat er een paar mensen zijn die sjoemelen met de BTW slaat imo nergens op.
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:[...]

Op de man spelen is ook niet nodig ;)
De spiegel is all yours ;)
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Verder gaat het gewoon zwaar off-topic. Net zoals ervaringen met webshops, ik zat vanmiddag ook bijna met mijn poot op de TR-knop over het foto-konijnenberg geneuzel in het D300 topic, maar dat herstelde zichzelf.
Dat was met 1 linkje naar de shopsurvey pagina door iemand opgelost.
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Je moet het dus niet zien als een aanval op jou als persoon, of op het ebay gedoe in algemeen, maar het is voor mij een onderwerp dat erg vaak zorgt voor gigantische off-topic discussies. Verder ligt het, zoals eerder gezegd, tegen het grijze gedeelte aan wat betreft importheffingen etc. Hier niet toegestaan, en het strookt ook niet echt lekker met mijn principes.
Ja, en het BTW aftrekken op naam van een bedrijf terwijl je die camera er totaal niet voor gebruikt is imo nog 10x smeriger dan 10 euro aan BTW smokkelen door 'customs value; 70 GBP' op een 18-70 (om maar iets te noemen). En dat zie je in zo ongeveer alle topics terug. Enne, 'tegen het grijze gedeelte aan' is nog steeds wit volgens mij, ik snap wat je bedoelt :+
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Mocht je dus een topic bouwen over ebay of import, dan is dat gelijk een mooie tip. Zet er met dikke letters in dat het níet is toegestaan om tips te geven of methoden te bespreken waarin de belasting of douane ontweken wordt, want anders is de kans op een serietje OW's voortvloeiende uit zo'n topic erg groot, en dat zou helemaal jammer zijn.
Lijkt me nogal logisch ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 02:52:
[...]

Waarom zou ik mijn post editten?
Ik quote hem even om te laten zien dat jij wellicht op iets doelt wat niet in die post aanwezig is at all...
Dan kunnen die mods dat ook in betreffende post lezen.
En dat laatste treed jij niet tegen op?
Als dat zorgt voor zoveel off-topic gelul in allerhande objectieven- en camera-topics, kan je daarvan hier ook een berichtje mijnerzijds verwachten.
Het is nu eenmaal een gegeven feit dat al die HongKongers uit angst voor hun Feedback alles markeren met een lagere waarde en 'gift'. Ook al vraag je er niet om! Je moet er niet vanuit gaan dat ze dat doen (wel vol rekenen dus), maar ja, je hebt wel eens mazzel.
Dat wil dus niet zeggen dat het 'gift'-verhaal ook hier als tip gegeven moet worden, en, zoals je zelf ook al zegt, er expliciet om vragen al helemaal niet.
Er expliciet om vragen.. ja, dat is echt foute boel :P . Om nu het hele eBay verhaal te willen verbieden omdat er een paar mensen zijn die sjoemelen met de BTW slaat imo nergens op.
Het is niet alleen de BTW, het is vooral ook het off-topic geneuzel in alle camera- en objectieven topics, daarom ook mijn opmerking voor een apart topic, óf een verbod. Dat ik geen voorstel naar één van beiden doe, is omdat het niet aan mij is te beslissen of de policy het uberhaupt toelaat, of de policy aangepast moet worden én of de mods zin en tijd hebben om betreffende ebay-topics-to-be continu te gaan moddereren op onderduikings-adviezen. Ik zie een probleem binnen FG, en kaart dat hier aan. Sim-pel

En dat het verbieden nergens op zou slaan, ga eens kijken waarom mod-chip-discussies in spielerij verboden discussiemateriaal zijn. Ja, daar wordt ook van beweerd dat ze er zijn om 'import and backup games' mee te spelen. Wij weten allebei dat de meeste modchip eigenaren alleen hun origineeltjes wonderbaarlijk genoeg allemaal kwijt zijn, maar wel erg blij met de backup. En precies dat is de reden dat discussies daaromtrend in SG niet (meer) toegestaan zijn.
De spiegel is all yours ;)
Die opmerking raakt kant nog wal. Het enige dat ik kan verzinnen dat je als 'op de man' zou kunnen ervaren is het aanhalen van jouw post, maar zoals ook daar al gezegd is dat maar een voorbeeld van wat er in diverse topics gebeurd.
Dat was met 1 linkje naar de shopsurvey pagina door iemand opgelost.
Jup, maar dat had dus ook kunnen resulteren in een Webshops-discussie. Had dat gebeurd, en voortdurend en overal diverse topics vervuild, dan had ik daar óók een post van gemaakt hier.
Ja, en het BTW aftrekken op naam van een bedrijf terwijl je die camera er totaal niet voor gebruikt is imo nog 10x smeriger dan 10 euro aan BTW smokkelen door 'customs value; 70 GBP' op een 18-70 (om maar iets te noemen).
Nee, net zo smerig, het gaat hier niet over absolute aantallen, maar over principes én wetten. Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.
En dat zie je in zo ongeveer alle topics terug. Enne, 'tegen het grijze gedeelte aan' is nog steeds wit volgens mij, ik snap wat je bedoelt :+
Dat wil niet zeggen dat het hier toegestaan is, wordt of zal zijn. De GoT policy kan veel strakker zijn dan de wet. Zie het modchip voorbeeld.
Lijkt me nogal logisch ja. :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:33:
(...)

[...]

Nee, net zo smerig, het gaat hier niet over absolute aantallen, maar over principes én wetten. Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.

(...)
Als ik een rekenvoorbeeld geef gaat dat altijd met BTW en dat tientje wat ze rekenen voor de administratie:

A= Prijs in dollars / whatever
B= Verzendkosten in vreemde valuta
C=1+BTW (1,19 hier dus)
D=administratiekosten douane
E=wisselkoers (aantal dollars / (..) voor 1 euro)
R=Prijs in euro's

R= (((A+B)*C)/E)+D

Uitgewerkt:
A=70-200 2.8 VR bij B+H = $1625
B=verzendkosten = $65
D=16 euro (als je via UPS doet komt het hier met TNT en die rekenen meer dan FedEx)
E=wisselkoers = $1,56 per euro atm ( :o , dat wordt steeds meer)

((($1625+$65)*1.19)/1.56)+16= €1305
(Een paar weken geleden zat dat nog tegen de 1400 aan :o :o :o )

Een tijdje geleden gaf ik het vaak zo op ja:

R= (((A*C)+B)/E)+D

Omdat mijn ervaring eerst was dat ze (=UPS / FedEx ) geen BTW heffen over de verzendkosten. Mijn recentere ervaring is dat ze dat wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou doe je het weer, maak er dan in godsnaam een topic voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, jij moet leren lezen zeg...

Henk zegt:
Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.
Ik geef aan dat dat niet zo is. Ik reken altijd BTW en het tientje voor de koffie mee, ik doe dat wederom aan de hand van een voorbeeld.

En weer twee posts (deze + die van jou) die niks toevoegen...

Ik ga geen topic aanmaken als ik nog geen richtlijnen heb. Anders heb je binnen een minuut weer een dicht topic, en dat is wat we geen van allen willen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
En waarom kun je met al die profetieën dan niet even wachten totdát het groene licht voor dat topic er is? Wat je nu doet is júist wat er zo frustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wees dan de wijste en ga er niet inhoudelijk op in. Voor wat betreft de topicstart: je hebt er duidelijk de meeste ervaring mee, dus ik stel voor dat je een voorzet geeft waar iedereen wat aan heeft. Een handleiding / richtlijnen zijn er niet, behalve het voor de hand liggende dat het informatief moet zijn. Mocht er iets niet goed zijn, dan kan het altijd nog worden aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 20-03-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
ik hou van zeiken, maar dit is toch geen woordewisseling waard.. :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:28:
En waarom kun je met al die profetieën dan niet even wachten totdát het groene licht voor dat topic er is? Wat je nu doet is júist wat er zo frustreert.
- Je pakt mij als voorbeeld om het offtopic gedoe over eBay aan te kaarten

- Vervolgens zeg je dat je altijd de kosten van de douane mist in de rekenvoorbeelden, terwijl IK die wel altijd meeneem in de berekening. Geef dan bij punt 1 een ander voorbeeld of zeg niet dat je dat altijd mist. ;)
neographikal schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:30:
[...]

Wees dan de wijste en ga er niet inhoudelijk op in. Voor wat betreft de topicstart: je hebt er duidelijk de meeste ervaring mee, dus ik stel voor dat je een voorzet geeft waar iedereen wat aan heeft. Een handleiding / richtlijnen zijn er niet, behalve het voor de hand liggende dat het informatief moet zijn. Mocht er iets niet goed zijn, dan kan het altijd nog worden aangepast.
Anders houd jij je er gewoon buiten als je niks te melden hebt, dan hoeft er niemand op in te gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Mug, olifant, etc.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:
Anders houd jij je er gewoon buiten als je niks te melden hebt, dan hoeft er niemand op in te gaan |:(
Hij was eigenlijk hartstikke serieus bedoeld :) Je hebt duidelijk ervaring met het importeren, de garantiebepalingen van de verschillende merken, etc. Dat valt prima om te zetten in nuttige topicstart waar dit soort vragen centraal behandeld kunnen worden, zodat het niet overal terecht komt (zoals nu ook hier).

In plaats van dat we het over het oplossen van het offtopic gebabbel over import hebben, gaat het ook hier weer over het importeren zelf. Dat wilden we nou juist voorkomen :) * neographikal stelt voor om het inhoudelijke deel te bewaren tot er een topic is waar het allemaal in kan worden besproken. Vandaar mijn minder subtiele post, maar het begint behoorlijk irritant te worden dat het telkens her en der opduikt. Excusez moi :)

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 21-03-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

hier heeft weer niemand een zak aan.. de inhoudelijke discussie is niet eens zo relevant voor het beleid.. laten we weer sneeuwengeltjes maken (hmm, alhoewel, volgens mij regent 't nu weer)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:
...

Even dimmen jij: zo gaan we niet met elkaar om hier op GoT. Sowieso hoort deze discussie hier -niet- thuis in feedback: slechts een paar mensen zijn hierin geïnteresseerd cq hebben hier baat bij, en zeker niet iedereen in FG.

Mijn verzoek is dus dit verhaal niet hier te houden :)
Je hebt duidelijk ervaring met het importeren, de garantiebepalingen van de verschillende merken, etc. Dat valt prima om te zetten in nuttige topicstart waar dit soort vragen centraal behandeld kunnen worden, zodat het niet overal terecht komt (zoals nu ook hier).
Wat mij betreft groen licht voor zo'n topic :)

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 21-03-2008 09:04 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :)

En moet dat topic dan hier in FG komen? In het laptop gedeelte komt de import kwestie ook best vaak aan de orde (denk aan het ThinkPad topic :P , daar is het haast zo ongeveer 50/50 met import en in NL gekochtte spullen).

Of puur richten op de fotospullen? Zit wel wat in, laptops haal je niet uit HK lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik zou het hier puur toerichten op fotoapparatuur, want met name daaraan lijkt me al zat te doen. Denk aan hoe je betrouwbare shops kunt herkennen, hoe verschillende camera-fabrikanten overweg gaan met (internationale) garantie en wat je ongeveer als rekenmodel kunt gebruiken om de kosten te berekenen.

Verder hoe je factory rejects kunt herkennen, waar je op moet letten bij eventueel 2e hands etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:21:
Ok :)

En moet dat topic dan hier in FG komen? In het laptop gedeelte komt de import kwestie ook best vaak aan de orde (denk aan het ThinkPad topic :P , daar is het haast zo ongeveer 50/50 met import en in NL gekochtte spullen).

Of puur richten op de fotospullen? Zit wel wat in, laptops haal je niet uit HK lijkt me.
Graag dat ja, gewoon over fotospul houden - net als in het 'nieuwe spullen' topic zijn schermen en laptops ook niet de bedoeling, dus het moet wel foto-app blijven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nu niet meer reageren in het foto kettingbrief topic, want volgens mij wel de bedoeling was. (om een bepaalde datum vast te stellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Ik gok dat iemand hem sticky i.p.v. stucky gemaakt heeft. Fixed, thnx :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zoefff schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:17:
Ik gok dat iemand hem sticky i.p.v. stucky gemaakt heeft. Fixed, thnx :)
In mijn dm naar YellowCube vroeg ik ook om een sticky :P, dus eigenlijk misschien wel mijn fout :$

Naja, hij plakt er mooi en de aanmeldingen lopen goed genoeg dat ik denk dat het wel een succes kan worden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Remy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:02:
Wat mij betreft groen licht voor zo'n topic :)
Zou dit nu niet in het nieuwe shopping forum thuishoren? Dan kan het gelijk breder getrokken worden met andere artikelen dan foto-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En hoewel het dan niet wel niet echt hier hoort, doe ik het toch maar:

Zetten we de camera ook even een uurtje vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
cowgirl schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Zou dit nu niet in het nieuwe shopping forum thuishoren? Dan kan het gelijk breder getrokken worden met andere artikelen dan foto-apparatuur.
Eens, echter toen ik die reactie postte wist ik zelf nog niet van de komst van het Shopping Forum af: bij deze een update van het groene licht, met een pijl naar dat mooie nieuwe forum :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie een keer tijd hebben is het misschien een idee om het topic 'Fotografie technische FAQ en Koopadviezen' eens te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
2e deel kan idd wel wat nieuwe linkjes gebruiken, 1e deel is goed toch zo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik bedoelde vooral dat 2de deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:19:
[...]
Eens, echter toen ik die reactie postte wist ik zelf nog niet van de komst van het Shopping Forum af: bij deze een update van het groene licht, met een pijl naar dat mooie nieuwe forum :)
En dan nog steeds alleen fotografie of daar wel algemeen (algemeen - iPhone :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:47:
[...]

En dan nog steeds alleen fotografie of daar wel algemeen (algemeen - iPhone :+ )
Vooral níet in de topics die er niet voor zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nee, wel een opmerking die je zo onderhand eens ter harte zou moeten nemen, want het komt meerdere mensen meer dan de strot uit.

Verder zou ik gewoon een foto-apparatuur-import topic maken, met regels, kosten en betrouwbare shops, met name het laatste is FG-specifiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 14-04-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:47:
[...]

Dat eerste dus, fotografie-spullekes. :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Uit de FAQ:
EF: Staat simpelweg voor EOS Fitting, oftewel: bedoeld voor het EOS systeem dat Canon al jaren gebruikt.
Dit is absoluut incorrect. Volgens Canon zelf staat EF staat voor "Electronic Focus".

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Is het wellicht een idee om een bepaling in de faq op te nemen over import kwesties?
Het begint toch wel vervelend te worden dat er regelmatig (al dan niet verhitte) discussies ontstaan over dit fenomeen.
Iets bestellen bij DX ala, maar de vragen over lenzen importeren bij die en die ebay handelaar in HK word me een beetje teveel van het goede.
Een eigen topic zou wellicht ook een optie zijn.
Zo jammer dat het de topics regelmatig vervuild met ja/nee berichten...

edit: shoot.... zit ik nog even in dit topic te struinen, zie ik dat dit reeds ter discussie is gesteld...
kooijtje moet eens beter lezen voordat hij iets tikt...

[ Voor 16% gewijzigd door djkooij op 03-06-2008 17:55 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
afterburn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:27:
Uit de FAQ:

[...]

Dit is absoluut incorrect. Volgens Canon zelf staat EF staat voor "Electronic Focus".
Aangepast :) Facemodder: inderdaad ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

vraagje, is het niet logischer om subforum "fotografie algemeen" te veranderen in "foto gear" oid en het onderwerp "technieken" toe te voegen aan het subforum "fotoworkflow"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het blijft geregeld aan de orde komen, misschien wordt het toch tijd voor topic in FGA over het importeren met daarin de garantiebepalingen van de grote merken e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:54:
[...]

Het blijft geregeld aan de orde komen, misschien wordt het toch tijd voor topic in FGA over het importeren met daarin de garantiebepalingen van de grote merken e.d.? :)
Van wat ik toen begreep, moest die hele shit 'overgezet' worden naar Buyers zone (of hoe dat forum dan ook heet). Dat zou gebeuren, maar is niet gebeurd, en moet dus alsnog gebeuren :P Hoe het ook zij... de beslissing is volgens mij al genomen, dus nu nog de uitvoering? Het lijkt mij iig een erg sterk plan om een sticky/stucky/watdanook te maken met een verwijzing naar BZ, en wat strenger op te treden tegen het import-geneuzel in FG... Alleen al omdat de mods in BZ wat meer bekend zijn in de (il)legaliteiten omtrent de import-procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als er ergens het woord "import" valt, dan zie je de topic meestal richting het importeren uitwijken. Zo instinctief als een jeukende neus die moet niezen.

Door het importeren van fotomateriaal in een aparte topic te steken, kan je het daar centraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
rapture schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:52:
Als er ergens het woord "import" valt, dan zie je de topic meestal richting het importeren uitwijken. Zo instinctief als een jeukende neus die moet niezen.

Door het importeren van fotomateriaal in een aparte topic te steken, kan je het daar centraliseren.
Exactly. Maar hoewel al bepaald is dat dat beleid zo gevoerd moet gaan worden, is de daadwerkelijke uitvoering er kennelijk nog niet van gekomen, omdat het topic niet bestaat én omdat er kennelijk ook niet opgetreden wordt tegen import-discussies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Het is in diverse Sony en KM topics al terspraken gekomen maar misschien is het een goed idee om de topics die er nu zijn her te verdelen. Er is nu een beetje onoverzichtelijke wildgroei met 6 topics die regelmatig boven komen drijven en waarschijnlijk meer als er nieuwe body's uit komen.

Er zijn nu de volgende topics:
[SLR] Het grote Konica Minolta topic
Sony Alpha 100
Sony onthult de a200 DSLR
[nieuws] Sony Alpha 700 aangekondigd
Het grote Sony A300 & A350 topic
En niet te vergeten Het grote Sony objectieven topic

Met een paar topics die makkelijk terug te vinden zijn is informatie denk ook veel makkelijker te vinden. 1 mega groot verzamel topic zoals voor pentax lijkt me weer onleesbaar en onbeheersbaar worden. Een aantal topics per doelgroep en/of camera's die technisch vrijwel identiek zijn zou op zich prima kunnen denk ik. (de A200/300/350's zijn en gouden kans daar voor)

Wat misschien een idee is om 2 camera topics te maken en 1 accessoires topic.
Sony A200/300/350 topic (als je het over technisch identiek hebt....)
Sony A700 en hoger topic (als er een A500 komt zou het met minimale aanpassingen ook A500 en hoger kunnen worden)

A(lpha) mount lenzen en accessoires topic

[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 20-06-2008 13:53 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
* Henk geeft even een trap tegen het feedback topic

Zijn er al beslissingen genomen omtrent de uitvoering van zowel het ebay/import verhaal, als hetgeen wat martijn_tje hierboven aandraagt? De import-discussies zijn op het moment wat gaan liggen, maar dat hierboven speelt toch des te meer lijkt me...

Any word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dollar vs euro grafiek is dan ook wat meer gaan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nja, laat ik dan ook nog eens een trap geven. Nog mensen wakker hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

martijn_tje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:26:
Het is in diverse Sony en KM topics al terspraken gekomen maar misschien is het een goed idee om de topics die er nu zijn her te verdelen. Er is nu een beetje onoverzichtelijke wildgroei met 6 topics die regelmatig boven komen drijven en waarschijnlijk meer als er nieuwe body's uit komen.

Er zijn nu de volgende topics:
[SLR] Het grote Konica Minolta topic
Sony Alpha 100
Sony onthult de a200 DSLR
[nieuws] Sony Alpha 700 aangekondigd
Het grote Sony A300 & A350 topic
En niet te vergeten Het grote Sony objectieven topic

Met een paar topics die makkelijk terug te vinden zijn is informatie denk ook veel makkelijker te vinden. 1 mega groot verzamel topic zoals voor pentax lijkt me weer onleesbaar en onbeheersbaar worden. Een aantal topics per doelgroep en/of camera's die technisch vrijwel identiek zijn zou op zich prima kunnen denk ik. (de A200/300/350's zijn en gouden kans daar voor)

Wat misschien een idee is om 2 camera topics te maken en 1 accessoires topic.
Sony A200/300/350 topic (als je het over technisch identiek hebt....)
Sony A700 en hoger topic (als er een A500 komt zou het met minimale aanpassingen ook A500 en hoger kunnen worden)

A(lpha) mount lenzen en accessoires topic
Martijn_tje, ik wil wel helpen met eventuele nieuwe topic starts,

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Bedankt voor het aanbod, afhankelijk van het antwoord van de Modjes ben ik er zeker van plan gebruik van te maken. (2 weten meer als 1, en het lijkt me sterk dat er mensen nog onhandiger met tabellen zijn als mij dan ik ;) )

Het moet allemaal even wachten tot na de 8e (afstudeerscriptie verdedigen)

[ Voor 25% gewijzigd door martijn_tje op 05-07-2008 15:14 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:48:
Bedankt voor het aanbod, afhankelijk van het antwoord van de Modjes ben ik er zeker van plan gebruik van te maken. (2 weten meer als 1, en het lijkt me sterk dat er mensen nog onhandiger met tabellen zijn als mij ;) )

Het moet allemaal even wachten tot na de 8e (afstudeerscriptie verdedigen)
Dat betwijfel ik.

Psst: als mij >> dan ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:21:
* Henk geeft even een trap tegen het feedback topic

Zijn er al beslissingen genomen omtrent de uitvoering van zowel het ebay/import verhaal, als hetgeen wat martijn_tje hierboven aandraagt? De import-discussies zijn op het moment wat gaan liggen, maar dat hierboven speelt toch des te meer lijkt me...

Any word?
Ah fijn, een maand later.... iedereen nog wakker hier? :>

Jochem in "Canon 450D 12MP dSLR"

Gaan we weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik zie dat er een importeertopic is geopend: [fotoapparatuur] importeren.
Wellicht dat de discussies over al dan niet importeren daar centraal gevoerd kunnen worden. Er is nu in ieder geval iets om naar te verwijzen als er ergens een discussie losbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik toch wel mis is een soorte met "kleine vragen topic" waar je vragen kan stellen over, DoF, belichting, technieken etc. nu moet je dit soort vragen in allemaal subtopics vragen die er eigenlijk niet voor bedoelt zijn. Maar ik weet niet of jullie deze kant op willen gaan omdat je dan waarschijnlijk ook vragen krijgt die makelijk zelf uit te zoeken zijn (nu is alles in principe zelf uit te zoeken, maar ok). Ik denk dat zo'n topic zeker de beginners goed zal kunnen helpen, nu heb je toch een beetje het gevoel dat je in het diepe wordt gegooit en er niet echt een plaats is waar je als beginner terecht kan, behalve dan het "ik wil een dslr wat nu" topic maar dat is hier ook niet echt voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik denk dat zo'n topic zeker de beginners goed zal kunnen helpen,
Voor beginners hebben we de (technische) faqs en dergelijke: dan kom je al een aardig eind. Een 'kleine vragen topic' is al meerdere keren voorgesteld hier, maar de kans dat mensen het gewoon als dump-plek gaan gebruiken van hun simpele / luie vraagjes is te groot ;)

En dat willen we dus niet hier, gezien we juist van de zelfwerkzaamheid zijn. Als je kennis op wil doen, prima: maar daar mag dan wel een beetje moeite voor gedaan worden :) GoT is sowieso niet bedoeld als QA-forum, daar zijn andere forums voor: dergelijke situaties willen we dus ook voorkomen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik weet niet of ik de enige ben, maar ik erger me de laatste tijd rot aan dit soort dingen:
Zoefff in "Nikon D80 10,2MP dSLR"
Gaat het effe offtopic (maar wel hardstikke interessant) en meteen wordt 't maar weggeflikkerd, zijn de mods zo neurotisch dat alles maar precies in een hokje/topic moet passen?

Geef het effe een kans om zich te ontwikkelen, kijk wat 't doet en verplaats het dan eventueel naar een eigen topic, nu wordt 't keer op keer gewoon afgekapt of moet er maar een eigen topic voor worden gestart (wat direct in de vergetelheid raakt omdat er maar 1x per dag in wordt gepost ipv de grote verzameltopics).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Heb je nog meer voorbeelden dan? Het gebeurt de laatste tijd juist steeds meer dat een interessante sub-discussie verplaatst wordt naar een nieuw topic, dus ik snap niet zo goed dat je je er 'rot aan ergert'.

Het is een algemene beleidswijziging dat we individuele discussies zo veel mogelijk in losse topics willen plaatsvinden, omdat de algemene consensus is dat juist in grote topics de leuke discussies in de vergetelheid raken omdat ze ondersneeuwen onder andere reacties. Het is dus absoluut niet bedoeld als 'alles neurotisch in een hokje plaatsen'.

In dit specifieke geval is het inderdaad ook een leuke discussie die een eigen topic verdient, en dat heb ik ook expliciet aangegeven in mijn modbreak. De reden dat ik de berichten heb weggegooid i.p.v. verplaatst naar een nieuw topic is dat de discussie in de huidige vorm veel te veel op een flamewar leek.

Overigens wil ik wel nog even duidelijk maken dat het niet 'meteen maar weggeflikkerd' wordt. In eerste instantie heb ik gemeld dat de lensmount-discussie niets aan het D80 topic toevoegt maar de discussie verder wel laten staan. Vier berichten later heb ik dit wederom gemeld, met het verzoek een nieuw topic te starten om de discussie in voort te zetten. In de vier berichten die daar op volgden is dat verzoek volledig genegeerd, en was ik toch wel min of meer genoodzaakt op een andere manier in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
abrakadaver schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:46:
ik weet niet of ik de enige ben, maar ik erger me de laatste tijd rot aan dit soort dingen:
Zoefff in "Nikon D80 10,2MP dSLR"
Gaat het effe offtopic (maar wel hardstikke interessant) en meteen wordt 't maar weggeflikkerd, zijn de mods zo neurotisch dat alles maar precies in een hokje/topic moet passen?

Geef het effe een kans om zich te ontwikkelen, kijk wat 't doet en verplaats het dan eventueel naar een eigen topic, nu wordt 't keer op keer gewoon afgekapt of moet er maar een eigen topic voor worden gestart (wat direct in de vergetelheid raakt omdat er maar 1x per dag in wordt gepost ipv de grote verzameltopics).
Nope, ik vind dit ook jammer... soms moet een off-topic discussie zich eerst érgens ontwikkelen voor het levensvatbaar is voor een eigen topic, maar wordt het eigen-topic argument wat te vroeg gebruikt. Wat ik niet snap, als het volgens mods een eigen topic waard is, waarom wordt dat dan niet afgesplitst? :) Nu voelt het een beetje alsof het eigen-topic-argument gebruikt wordt om de discussie af te kappen, en dat is soms erg jammer, bijvoorbeeld bij dit onderwerp.

Er zal niemand zijn die zich ook maar waagt aan een eigen topic, omdat a) de informatie uit het nikon-mount topic inmiddels in de trashcan verdwenen is, en b) het erg makkelijk een flame-topic wordt waar een slot op geknald wordt. Als de discussie zich op een normale manier binnen een bijvoorbeeld nikon-mount topic ontwikkeld, en later wordt afgesplitst, is de kans daarop wat kleiner omdat er een wat betere basis is dan alleen een topicstart waar mensen (onbedoeld) een bepaalde aanval uit voelen. En met name de ***-mount grote topics zijn perfecte kweekvijvertjes voor dit soort discussies imho, want die 'welke uwa moet ik nemen' vragen heb je op een gegeven ogenblik toch ook wel gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik heb de discussie zien ontaarden en kan me wel vinden in de reactie van Zoefff.

Er is een verschil in off-topic gaan van een topic en het openlijk negeren van Mod-breaks en daarop zuur reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
littlejoannes schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:57:
Ik heb de discussie zien ontaarden en kan me wel vinden in de reactie van Zoefff.

Er is een verschil in off-topic gaan van een topic en het openlijk negeren van Mod-breaks en daarop zuur reageren.
Dáár kan ik me wel in vinden, laat dat duidelijk zijn, als een mod zegt dat het genoeg is, is het genoeg, maar het gaat er nu even om wanneer het genoeg moet zijn ;) Dat je een mod niet hebt te negeren lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Henk schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Nope, ik vind dit ook jammer... soms moet een off-topic discussie zich eerst érgens ontwikkelen voor het levensvatbaar is voor een eigen topic, maar wordt het eigen-topic argument wat te vroeg gebruikt. Wat ik niet snap, als het volgens mods een eigen topic waard is, waarom wordt dat dan niet afgesplitst? :) Nu voelt het een beetje alsof het eigen-topic-argument gebruikt wordt om de discussie af te kappen, en dat is soms erg jammer, bijvoorbeeld bij dit onderwerp.
Zie mijn vorige reactie waarom ik de berichten in dit geval niet heb afgesplitst naar een nieuw topic. Normaliter gebeurt dat wel, of is dat in ieder geval wel de bedoeling. Er ontstaan inderdaad veel leuke discussies in grote topics, en voor zover mogelijk proberen we die ook altijd te behouden :)
Er zal niemand zijn die zich ook maar waagt aan een eigen topic, omdat a) de informatie uit het nikon-mount topic inmiddels in de trashcan verdwenen is,
De informatie uit dat topic heb ik (dus) bewust verplaatst naar de TC zodat er over dit onderwerp met een schone lei begonnen kan worden.
en b) het erg makkelijk een flame-topic wordt waar een slot op geknald wordt. Als de discussie zich op een normale manier binnen een bijvoorbeeld nikon-mount topic ontwikkeld, en later wordt afgesplitst, is de kans daarop wat kleiner omdat er een wat betere basis is dan alleen een topicstart waar mensen (onbedoeld) een bepaalde aanval uit voelen. En met name de ***-mount grote topics zijn perfecte kweekvijvertjes voor dit soort discussies imho, want die 'welke uwa moet ik nemen' vragen heb je op een gegeven ogenblik toch ook wel gehad? ;)
Ik zou het stom vinden als een los topic over onderwerp x sneller uitmond in een flamewar dan dezelfde discussie x binnen een ander (groot) topic. Mocht het wel zo zijn dan trek ik daar hoogstens de conclusie uit dat er beter gemodereerd moet worden in het losse topic, en niet dat dergelijke discussies eerst maar moeten 'kweken' in een groot topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Zoefff schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:20:
Heb je nog meer voorbeelden dan? Het gebeurt de laatste tijd juist steeds meer dat een interessante sub-discussie verplaatst wordt naar een nieuw topic, dus ik snap niet zo goed dat je je er 'rot aan ergert'.

Het is een algemene beleidswijziging dat we individuele discussies zo veel mogelijk in losse topics willen plaatsvinden, omdat de algemene consensus is dat juist in grote topics de leuke discussies in de vergetelheid raken omdat ze ondersneeuwen onder andere reacties. Het is dus absoluut niet bedoeld als 'alles neurotisch in een hokje plaatsen'.
Nee niet echt concrete voorbeelden, maar ik heb het de afgelopen maanden nu een keer of 4 zien gebeuren dat er best nuttige/mooie dingen worden gezegd in een topic maar dat het dan volgens een mod te ver offtopic gaat en wordt afgekapt. Dat vind ik jammer, want dat waren nou net de discussies die ik wel graag had willen volgen: het standaard "moet ik een 70-300 of 70-200 kopen"-verhaaltje kennen we nu wel.
Overigens wil ik wel nog even duidelijk maken dat het niet 'meteen maar weggeflikkerd' wordt. In eerste instantie heb ik gemeld dat de lensmount-discussie niets aan het D80 topic toevoegt maar de discussie verder wel laten staan. Vier berichten later heb ik dit wederom gemeld, met het verzoek een nieuw topic te starten om de discussie in voort te zetten. In de vier berichten die daar op volgden is dat verzoek volledig genegeerd, en was ik toch wel min of meer genoodzaakt op een andere manier in te grijpen.
'Meteen maar weggeflikkerd' was misschien een beetje een verkeerde woordkeuze, dat sloeg natuurlijk niet op het niet waarschuwen, maar op het verwijderen t.o.v. verplaatsen.
Ook goed dat je die waarschuwingen plaatst, maar om even op dit geval in te gaan:
A) het leek er op dat je waarschuwde voor het offtopic gaan omdat dit onderwerp nogal vaak flames uitlokt (en dat deed het ook, want sommigen konden het niet laten), en niet zozeer met de reden dat 't niet relevante/interessant was voor de (potentiele) D80 koper.
B ) daarna kwamen er nog wat nette reacties waarop dat hele lensmount gedoe werd verduidelijkt.
C) vervolgens komt meneer zoeff er voor de 2e keer een waarschuwing neerplanten waarin ie vervolgens zelf nog een keer de discussie oprakelt met wat beweringen die wat reacties uitlokken.

Maargoed, dat is niet 't punt wat ik wilde maken, dit wel: ik ben 't niet eens met de beleidswijziging dat individuele discussies zo veel mogelijk in losse topics moeten plaatsvinden. Omdat dat niet echt blijkt te werken, zogauw er een eigen topic is, blijft dat klein (want gaat maar over 1 onderwerp) en verdwijnt het binnen no time van de indexpagina omdat er wat minder snel op wordt gereageerd. Last but not least overlappen de diverse onderwerpen zoveel dat 't bijna onmogelijk is om alles in hokjes op te hakken.
Verder kan ik me wel vinden in Henk's commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

abrakadaver schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:31:
Nee niet echt concrete voorbeelden, maar ik heb het de afgelopen maanden nu een keer of 4 zien gebeuren dat er best nuttige/mooie dingen worden gezegd in een topic maar dat het dan volgens een mod te ver offtopic gaat en wordt afgekapt. Dat vind ik jammer, want dat waren nou net de discussies die ik wel graag had willen volgen: het standaard "moet ik een 70-300 of 70-200 kopen"-verhaaltje kennen we nu wel.
Het is natuurlijk wat lastig discussiëren zonder concrete voorbeelden. Ik denk dat het afkappen dan toch vaak gepaard zal zijn gegaan met een opmerking dat er zonder problemen een nieuw topic over gestart kan worden, maar de berichten niet voldoende geacht worden om af te splitsen naar een nieuw topic. Want wij begrijpen natuurlijk ook dat discussies vaak veel kanten op kunnen gaan in een creatieve hoofdgroep als FG :)
'Meteen maar weggeflikkerd' was misschien een beetje een verkeerde woordkeuze, dat sloeg natuurlijk niet op het niet waarschuwen, maar op het verwijderen t.o.v. verplaatsen.
Zie ook mijn eerdere reactie, het verwijderen heb ik bewust gedaan omdat ik vind dat de discussie al te veel in een flamewar was verzand en geen eerlijke kans meer zou krijgen als ik hem in die hoedanigheid zou afsplitsen. Het afsplitsen is namelijk iets wat normaliter wel zo veel mogelijk gedaan wordt, maar wat misschien minder opvalt dan wanneer een discussie verwijderd word.
Ook goed dat je die waarschuwingen plaatst, maar om even op dit geval in te gaan:
A) het leek er op dat je waarschuwde voor het offtopic gaan omdat dit onderwerp nogal vaak flames uitlokt (en dat deed het ook, want sommigen konden het niet laten), en niet zozeer met de reden dat 't niet relevante/interessant was voor de (potentiele) D80 koper.
B ) daarna kwamen er nog wat nette reacties waarop dat hele lensmount gedoe werd verduidelijkt.
C) vervolgens komt meneer zoeff er voor de 2e keer een waarschuwing neerplanten waarin ie vervolgens zelf nog een keer de discussie oprakelt met wat beweringen die wat reacties uitlokken.
Teruglezend was het misschien niet heel verstandig om ook op de materie in te gaan, point taken. Maar eigenlijk had het helemaal niet nodig moeten zijn om nog een tweede reactie te plaatsen, en dat was het helaas wel omdat er naast die nette reacties ook een flame langskwam.
Maargoed, dat is niet 't punt wat ik wilde maken, dit wel: ik ben 't niet eens met de beleidswijziging dat individuele discussies zo veel mogelijk in losse topics moeten plaatsvinden. Omdat dat niet echt blijkt te werken, zogauw er een eigen topic is, blijft dat klein (want gaat maar over 1 onderwerp) en verdwijnt het binnen no time van de indexpagina omdat er wat minder snel op wordt gereageerd. Last but not least overlappen de diverse onderwerpen zoveel dat 't bijna onmogelijk is om alles in hokjes op te hakken.
Verder kan ik me wel vinden in Henk's commentaar.
Het is inderdaad onmogelijk om alles in aparte hokjes op te hakken. Maar als je vluchtig door de verschillende topics in FG kijkt zie je dat we, zeker vergeleken met andere hoofdgroepen op GoT, behoorlijk tolerant zijn met (semi) offtopic discussies binnen een ander topic. Neem bijvoorbeeld het partyfotografie topic waar om de zoveel tijd grote sub-discussies over bepaalde technieken of materiaal langskomenm, de lensmount topics met sub-discussies over het algemeen gebruik van bepaalde bereiken of globale techniek achter een lens, showcase topics met sub-discussies over bepaalde bewerkingstechnieken, etc. Als er dan eens een topic langskomt waarbij we wel besluiten om een bepaalde discussie af te kappen, zou ik het eigenlijk wel prettig vinden dat dit ook begrepen word en we daar niet vanwege het grote contrast ineens op afgerekend worden.

Betreft de beleidswijziging omtrend het opsplitsen van grote topics, dat is simpelweg een besluit dat genomen is en waar je meer discussiemateriaal over terug kan vinden in LA dan je in een week doorheen kan lezen :P Er zijn ook goede argumenten tegen in te brengen namelijk. Want 'jouw discussie' die binnen no-time van de indexpagina verdwijnt, was voor iedereen die niet in het D80 topic komt überhaupt verborgen gebleven. En op die manier kom je in een (eindeloze) voor-tegen discussie terecht waar op 15 juli 2007 een besluit in is genomen wat we nu ook zo veel mogelijk proberen na te leven :)

Ik hoop in ieder geval dat ik met mijn reacties hier het een en ander heb kunnen verduidelijken :)

• abrakadaver
Zoefff schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:25:
Als er dan eens een topic langskomt waarbij we wel besluiten om een bepaalde discussie af te kappen, zou ik het eigenlijk wel prettig vinden dat dit ook begrepen word en we daar niet vanwege het grote contrast ineens op afgerekend worden.
Ik begrijp jullie standpunt heus wel, en zie ook wel waarom er destijds voor gekozen is, maar ik vind dat 't nu in sommige gevallen niet werkt, lijkt me niet verboden om dat te melden. Daarom vraag ik ook of ik de enige ben: zoja, pech voor mij, niks aan 't handje... zoniet dan is 't toch goed als er wat van gezegd wordt?

• simon
Eigenlijk wat koen bedoelt is, meer pragmatisme denk ik...

|>

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:36

YellowCube

Wait...what?

vind je dat het daar erg aan ontbreekt?
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Spotmatic
  • Laatst online: 10:20

Spotmatic

Ken sent me

Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
Van mij mag het wel iets minder koffie leut praat en iets meer constructief over pentax gaan :)
Koffieleut praat? Volgens mij is het allemaal best ontopic. En zoveel posts zijn er nou ook weer niet in het Pentax topic

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
Van mij mag het wel iets minder koffie leut praat en iets meer constructief over pentax gaan :)
Want? :?
Ik ben me niet bewust van 't criterium dat 't Pentax topic moet voldoen aan een bepaald non-koffie-leut technisch Pentax-prietpraat gehalte. Is de schijfruimte op de databaseserver daar te duur voor dan?

[ Voor 34% gewijzigd door MarcelG op 24-09-2008 12:27 ]

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Want?
offtopic gepraat mag je doen in de huiskamer e.d.

Je mag best praten over pentax spul, maar het moet relevant blijven voor mensen om te lezen.

• MarcelG

MarcelG

Okay dan. Ik ben al weg.... :|

Heren, het was me een waar genoegen met jullie gekoffieleut te hebben over onze gedeelde passie voor Pentaxspul. Ik praat elders wel verder.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ondanks je minder dan volwassen reactie, toch een reactie van mij:

Open in HK een topic (je hebt toegang tot HK zie ik) met als titel: lekker lullen over pentax camera spul. Geef maar aan dat je van mij toestemming hebt als je denkt dat dat nodig is en ga lekker verder praten.

Dit topic is daar in ieder geval heel duidelijk niet voor bedoeld.

edit: als je het hier nou helemaal niet mee eens bent, kan je altijd nog in het feedback topic terecht

[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 24-09-2008 12:42 ]

• MarcelG

MarcelG

Ik heb 't begrepen Martijn ; blijkbaar valt datgene wat hier te lezen valt niet onder een constructieve discussie zoals omschreven in de startpost:
Naast vragen en foto's kan er hier uiteraard uitgebried over de laatste Pentax nieuwtjes gediscussieerd worden.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jullie hangen er weer lekker zwaar aan:
Wat ik bedoel met koffie leuten is dit:
Shit! Ik ga morgen en overmorgen naar de Photokina, maar de enige lens die ik heb die in de buurt komt van de 77mm limited is een SMC Pentax 1:1.8/85 (da's ook de reden dat ik nooit de behoefte heb gehad de 77mm te kopen). Maar dat ding is zwart... :( ;)
Spotmatic: wonen er bij jou in de buurt geen vrouwen, dat je daarvoor helemaal naar de Photokina reist?
Dat soort posts mag achterwege blijven, de rest vind ik prima.
Jullie hebben het zelf zwaarder gemaakt dan het is, ik heb geen modbreak achtige dingen gepost, gewoon een opmerking dat het beetje ontopic moet blijven.

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:26:
Jullie hangen er weer lekker zwaar aan:
Wat ik bedoel met koffie leuten is dit:
[...quote van mij]
Dat jij dat ziet als koffieleuten is denk ik jouw probleem.
Ik gaf op m.i. luchtige manier weer dat de aanschaf van een 77mm Limited niet zoveel zin heeft als je al een 1:1.8/85 hebt. OK, ik ging zijdelings in op spotmatics suggestie dat zilverkleurige lenzen sexier zijn dan zwarte, maar that's it.

Volgens mij kun je dit topic voorlopig wel even met rust laten. Wij Pentaxians redden 't zelf wel, en hebben dat al 4 delen bewezen. Modereer pas wanneer er echt iets te modereren valt.

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:13:
[...]
Dat jij dat ziet als koffieleuten is denk ik jouw probleem.
En dat zie je denk ik fout... modjes zijn nog steeds degenen die het beleid uitvoeren, en niet de users. Het zou wat zijn. Verder snap ik niet dat er zo zwaar aan getild wordt dat zodra Nomad zegt dat het wat minder koffieleuterig mag, er zo'n gigantische discussie moet ontstaan, en al helemaal niet dat die híer moet ontstaan ipv in het daarvoor bestemde topic. Ben je het niet eens met het beleid, dan kan dat in het feedback topic, en niet als reactie op een ingreep. How hard is that?
Ik gaf op m.i. luchtige manier weer dat de aanschaf van een 77mm Limited niet zoveel zin heeft als je al een 1:1.8/85 hebt. OK, ik ging zijdelings in op spotmatics suggestie dat zilverkleurige lenzen sexier zijn dan zwarte, maar that's it.
En vervolgens geeft Nomad aan dat dat, in de context van nog veel meer 'luchtige' posts, niet wenselijk is. Nogmaals; zo moeilijk is dat niet, en al helemaal niet om je gal te spuien in het daarvoor bestemde topic ipv hier als reactie op een érg simpele opmerking. Want dat is het. Er zijn geen PM's/DM's rondgestuurd, er zijn geen OW's uitgedeeld, zijn posft heeft niet eens een rood randje. Gewoon een hele simpele opmerking om te voorkomen dat een topic verzandt in een sooft van off-topic chatcafé, mede om het voortbestaan ván dit topic.
Volgens mij kun je dit topic voorlopig wel even met rust laten. Wij Pentaxians redden 't zelf wel, en hebben dat al 4 delen bewezen. Modereer pas wanneer er echt iets te modereren valt.
Werkt dat zo? Dus eigenlijk is volgens jou straks een dominante groep die georganiseerd de topics op GoT één voor één ondermijnt en daarna roept dat ze het zelf toch wel redden dus genoeg om dit hele forum de strot om te draaien. Denk je écht dat het zo werkt? Er is een forumbeleid, daar heb je je aan te houden. En ben je het niet eens met het beleid, dan kun je dat híer Fotografie feedback topic v2.0 melden, en ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat 'jullie pentaxers' in een anarchie leven waarin je het samen wel even op kunt lossen en uit kunt zoeken.

En voordat de dooddoener gemaakt wordt: mijn opmerkingen staan verder los van Pentax, Canon, Zwitsal of welk merk op deze aardbol dan ook.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een bergje posts van pentax topic hierheen verplaatst, omdat het daar volledig offtopic gaat.
Ik ga mezelf ook niet nog een keer uitleggen, volgens mij ben ik helder genoeg geweest.
En verder legt Henk het prima uit in deze 2 stukjes:
En dat zie je denk ik fout... modjes zijn nog steeds degenen die het beleid uitvoeren, en niet de users. Het zou wat zijn. Verder snap ik niet dat er zo zwaar aan getild wordt dat zodra Nomad zegt dat het wat minder koffieleuterig mag, er zo'n gigantische discussie moet ontstaan, en al helemaal niet dat die híer moet ontstaan ipv in het daarvoor bestemde topic. Ben je het niet eens met het beleid, dan kan dat in het feedback topic, en niet als reactie op een ingreep. How hard is that?
:

En vervolgens geeft Nomad aan dat dat, in de context van nog veel meer 'luchtige' posts, niet wenselijk is. Nogmaals; zo moeilijk is dat niet, en al helemaal niet om je gal te spuien in het daarvoor bestemde topic ipv hier als reactie op een érg simpele opmerking. Want dat is het. Er zijn geen PM's/DM's rondgestuurd, er zijn geen OW's uitgedeeld, zijn posft heeft niet eens een rood randje. Gewoon een hele simpele opmerking om te voorkomen dat een topic verzandt in een sooft van off-topic chatcafé, mede om het voortbestaan ván dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-09-2008 20:05 ]

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:39:
Werkt dat zo? Dus eigenlijk is volgens jou straks een dominante groep die georganiseerd de topics op GoT één voor één ondermijnt en daarna roept dat ze het zelf toch wel redden dus genoeg om dit hele forum de strot om te draaien. Denk je écht dat het zo werkt?
Nee, dat denk ik niet.
Er is in dit en voorgaande topics geen sprake van een dominante groep die z'n wil op wil leggen, 't zijn/waren gewoon topics die lekker lopen. Vrijwel altijd ontopic, nauwelijks slowchat, en gewoon leuk om te volgen.
Ik weet dat ik als bezoeker te gast ben bij GoT, maar dan is 't ook wel prettig dat de gastheer het gezelschap van z'n gasten op waarde weet te schatten...

M.i. was Nomad's "koffieleut" opmerking volstrekt ongepast, en voegde 't niets positiefs toe aan dit topic. Integendeel.

• wisselwerking
  • Laatst online: 10:39
Persoonlijk denk ik dat de reactie door de bezoekers van het topic juist niet correct is geweest. Nomad heeft slechts een reminder gepost dat het niet al te veel off-topic moet worden. Niks meer, niks minder. De mods zijn er om dit tijdig te signaleren voordat het wel uit de klauwen gaat lopen.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:13:
[...]
Nee, dat denk ik niet.
Er is in dit en voorgaande topics geen sprake van een dominante groep die z'n wil op wil leggen, 't zijn/waren gewoon topics die lekker lopen. Vrijwel altijd ontopic, nauwelijks slowchat, en gewoon leuk om te volgen.
Ik weet dat ik als bezoeker te gast ben bij GoT, maar dan is 't ook wel prettig dat de gastheer het gezelschap van z'n gasten op waarde weet te schatten...

M.i. was Nomad's "koffieleut" opmerking volstrekt ongepast, en voegde 't niets positiefs toe aan dit topic. Integendeel.
.
Het enige wat ik aangaf is dat het offtopic gepraat een beetje beperkt moet blijven, zodat er niet ingegrepen hoeft te worden en de gezelligheid blijft.
Precies zoals Herrick al aangeeft.

Verwijderd

Herrick schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:21:
De mods zijn er om dit tijdig te signaleren voordat het wel uit de klauwen gaat lopen.
Mee eens, maar er liep niets uit de klauwen!
Nomad gaf 2 quotes om z'n opmerking/ingrijpen te rechtvaardigen, en op z'n minst 1 van die quotes (die van mij) viel absoluut niet onder de categorie posts die niet in het Grote Pentax topic passen.

Edit: OK Nomad, maar probeer dan de volgende keer niet mensen aan te wijzen die zich (terecht) van geen kwaad bewust zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 20:33 ]

• wisselwerking
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:29:
[...]
Nomad gaf 2 quotes om z'n opmerking/ingrijpen te rechtvaardigen, en op z'n minst 1 van die quotes (die van mij) viel absoluut niet onder de categorie posts die niet in het Grote Pentax topic passen.
Lees even goed. Voordat het uit de klauwen gaat lopen. Er liep inderdaad nog niets uit de klauwen, maar zover wil je het ook niet laten komen.

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:29:
[...]
En het komt niet in je op dat er dus in het algeheel misschien wel teveel off-topic/koffieleutig gebrabbeld wordt in het grootse Pentax topic en er daarom een (nogmaals: _mild_) ingrijpen wordt verricht?

Het kan echt alleen maar aan een ander liggen he?

Verwijderd

Henk, kappen. Nee, het ligt niet altijd aan de ander, en ik heb ook wel 's een topic verstierd, maar in dit geval is dat niet aan de orde.

Verwijderd

maar als je snapt wat een diafragma doet in combinatie met de uitleg van de F-waarden, dan is de conclusie nogal makkelijk te trekken :)

sigs met reclameuitingen zijn overbodig

[ Voor 44% gewijzigd door YellowCube op 25-09-2008 09:05 ]

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Afterlife, als ik je post echt niet vond kunnen, had ik het wel geëdit, weg gegooid of wat dan ook.
In het pentax topic viel het nog prima mee, maar ik had het gevoel dat het offtopic had kunnen gaan en om dat te voorkomen poste ik een kort berichtje dat we niet te ver offtopic moeten raken.
Niet meer, niet minder.

Zullen we nu lekker verder gaan, want dit is olifant van mug maken proporties en dat is het niet waard.

• simon
man wat nemen we 't zwaar op.. als martijnie 't koffieleut vind dan zal dat ook wel zijn. Al ben ik persoonlijk wel pro-koffieleut omdat er anders teveel over techniek gelult wordt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:05:
Een bergje posts van pentax topic hierheen verplaatst, omdat het daar volledig offtopic gaat.
Ik ga mezelf ook niet nog een keer uitleggen, volgens mij ben ik helder genoeg geweest.
En verder legt Henk het prima uit in deze 2 stukjes:
Ik vind het vrij triest dat je vriendje Henk die ieder topic vol-koffieleut met zijn Canon über alles hier de hand boven het hoofd houd, terwijl hij zich als mede forum gebruiker niet hoeft te bemoeien met modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dit topic suggereert dat je hier je fotos kan laten beoordelen alleen vind ik er geen fotos in terug ?
-O- :? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Absoluut niet. Henk krijgt net zo goed opmerkingen van mij als hij dingen doet die niet kunnen.

En inderdaad is het niet Henk zijn taak zicht te bemoeien met wat er speelde tussen mij en een paar van het pentax forum.
Maar los daarvan verwoordde hij prima wat ik wilde zeggen en daarom staat het er nog.
Ik hèb Henk meteen gemeld dat hij niet voor mij kan praten en dat dat ook niet nodig.

Henk is niet meer dan een user op dit forum, hij krijgt noch van mij, noch van andere moderators extra ruimte. Als hij dingen zegt die niet door de beugel kunnen, dan wordt daar wat van gezegd of we modereren het weg.

Eveneens verwoordde Herrick ook een stukje prima naar wat ik wou zeggen, wil je hem ook aanvallen?

Iedereen krijgt op het forum dezelfde behandeling, of je nou Simon, Neographikal, Henk of Gerard bent. En ook voor mijzelf geldt dat, als ik dingen te hard breng of onnodig flame etc, dan krijg ik ook een dm/pm in mijn inbox.

Als jij wel vind dat Henk dingen doet die niet kunnen, je staat geheel vrij om een TR te sturen en die pakken we echt wel op en als je gelijk hebt, dan zullen we ook een gepaste reactie hebben naar Henk toe.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:12:
hmm dit topic suggereert dat je hier je fotos kan laten beoordelen alleen vind ik er geen fotos in terug ?
-O- :? -O-
Dit topic is om feedback te geven naar (o.a.) de moderators als user zijnde. Als je vragen hebt betreft bepaalde topics, om vragen als waarom er zo gemodereerd is e.d. Het is de algemene plek om discussies over het forum zelf te houden, zodat andere topics niet offtopic hoeven te gaan.

en zoals in de ts staat :
Hier kan je al je feedback kwijt over de inhoud van Fotografie, de sticky's waaronder de policy, de must see, de FAQ en de koopadviezen :) Maar ook over eventuele dingen die missen, anders kunnen gaan, of juist complimenten dat het wel best gaat mag je hier plaatsen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 26-09-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
echwel, die klojo hierboven mod mij keihard. Hoe veel pesos ik 'm ook toestop, des te meer ie zeikt ;)

Maar ik snap 't enerzijds wel, dat er minder gelul moet komen, maar soms is dat gelul best goed, omdat 't een andere dimensie toevoegt aan 't tech gedoe.

Ik vind 't bijv ERG KWALIJK!!!! dat het bij F*CKING ELECTRONICS is beland. Trap in mijn hart!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
simon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:20:
echwel, die klojo hierboven mod mij keihard. Hoe veel pesos ik 'm ook toestop, des te meer ie zeikt ;)
Ja, idd... elk omkoopplannetje om zo'n ev0l-pentaxert een ban te geven, backfired elke keer weer in een temp ban voor mij :( :P
simon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:20:
Ik vind 't bijv ERG KWALIJK!!!! dat het bij F*CKING ELECTRONICS is beland. Trap in mijn hart!
Ow, dus ik ben niet de enige die stevig heeft zitten vloeken. Alsof je het over een broodrooster hebt... FFS!

[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 26-09-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:17:

[...]

Ow, dus ik ben niet de enige die stevig heeft zitten vloeken. Alsof je het over een broodrooster hebt... FFS!
_O-

Ben het er wel mee eens overigens.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

"Elitaire sociëteit" zou een betere subgroep zijn wat mij betreft, zal ik doorgeven dat we dat allemaal vinden aan de devvers?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:24:
"Elitaire sociëteit" zou een betere subgroep zijn wat mij betreft, zal ik doorgeven dat we dat allemaal vinden aan de devvers?
d:)b

Puik plan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zie nog steeds electronics staan... even serieus, het zet wel de teneur van de discussies, dat vind ik jammer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

simon schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:49:
Ik zie nog steeds electronics staan... even serieus, het zet wel de teneur van de discussies, dat vind ik jammer.
Maar onder welke categorie zouden de fotografie fora dan terecht moeten komen?

Ik snap je punt en ben het met je eens dat 'electronics' niet dekkend is voor wat fotografie te bieden heeft. Maar aan de andere kant ben ik het ook eens met het gelijktrekken van frontpage- en forumcategorieën. En als je het van die kant bekijkt is het inderdaad lastig om fotografie een 'juiste' plek te geven, en komt 'electronics' mijns inziens het dichts in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pro.

De reden lijkt me heel simpel... :P

[ Voor 82% gewijzigd door Henk op 29-09-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, sommigen wel ja. Maar het merendeel van de FG-bezoekers zal daar niet onder vallen ;)

Het pas ook wel in "core". Want hè, het zou toch de core business van iedere tweaker moeten zijn. Of in "games", want fotografie is toch een groot spel met licht? Of "mobile". Hmm nee wacht, daar past een gemiddelde dSLR niet in :P

[ Voor 58% gewijzigd door Zoefff op 29-09-2008 22:46 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.