Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De dollar staat laag de prijzen in het buitenland zijn vaak aantrekkelijker, dus waarom niet zelf importeren?

Voordelen:
  • De prijs.
Nadelen:
  • Garantie, reken er maar niet op.
  • De douane
  • verzendkosten
Garantie Nederlandse importeurs willen ook graag geld verdienen en als ze een reparatieafdeling hebben zijn ze meestal niet genegen om garantie aanspraken te vervullen van dingen die ze niet zelf geleverd hebben.
Terugsturen naar het land van aanschaf is niet goedkoop, de kleine ebay verzender is niet meer in business of verkoopt liever.
De douane Ook aan dingen waar ze helemaal niet mee te maken hebben of ook maar iets voor doen wil de Nederlandse staat verdienen. Dus heffen ze BTW 19% en douane rechten 6,7% (met een minimum van 10(?) euro) op alles boven de 22 euro dit gaat over het aanschaf bedrag plus verzendkosten met een ongunstigere wisselkoers dan jij hebt betaald.
Als je zelf met het vliegtuig gaat ligt de grens op 175 euro.

Soms glipt een pakje erdoor maar als het enigszins gewicht heeft is de kans groot dat er BTW betaald moet worden. Via de PTT kan dat nogal lang duren, een doosje contactlenzen heeft er weken gelegen en de btw plus behandelingskosten moet bij de postbode aan de deur worden betaald.
Via een koerier worden alle pakjes door de douane gecontroleerd en als het open is gemaakt (herkenbaar aan het douane plakband) komt er na een maand (fedex) een acceptgiro voor de btw+10 euro.
Voordeel is wel dat het hooguit een dag extra kost. (ze de track en trace info)
verzendkosten Zijn vaak nogal fors maar bij sommige winkels kan je kiezen tussen koerier of gewone pakket post en de kosten tellen mee voor de BTW heffing.

Loont zelf importeren? Voor dingen zoals filters vaak wel, voor lenzen waar weinig aan stuk kan (geen AF-S geen VR) ook maar als er iets aan stuk gaat binnen de garantie periode ben je duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-05 17:43
Die 22 euro is eigenlijk al 150 euro geworden.
http://www.telegraaf.nl/o..._stukken_goedkoper__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Verander dat soms maar naar heel vaak. Stond in veel kranten een artikel over dat zo'n 90% van de pakketjes uit de VS niet na worden gekeken door de duane. Dat is wel tot een eurootje of 600, daarboven wordt het meestal wel gechecked, dus dure lenzen zijn dus de klos.

Vooralsnog scheelt het best nog wat als je het vergelijkt met de Neerlandse prijzen, maar daar hangt dan weer de moeilijke garantie tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09-2024

jvaneijk

Dr.Oak

Ik zie vaak de 70-200L4 staan voor $560 dat is aanzienlijk goedkoper dan de 560 euro die je hier in nederland betaald. voor dat geld kan je bijna een IS erbij halen in de VS. Is dit een lens die snel wordt gepakt. Hebben mensen ervaring hiermee? Of is dit zo'n lens die te zwaar weegt voor dit soort acties?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik vind het wel interessant om spullen te importeren, maar vind het ook nog steeds erg jammer dat geen enkel bedrijf echte wereldwijde garantie verleend. Zie bijv een Tamron 17-50 op ebay voor 260,- incl shipping vanuit japan, dat scheelt toch weer 100,- met de laagste prijs in Nederland. Maar ben toch wel erg bang dat er iets mee mis gaat.

Hoe zit het met garantie binnen de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 12:22
Van nikon is het voor zover ik weet als volgt:

Camera body's - alleen garantie in eigen regio/land
Lenzen - Wereldwijde garantie ongeacht regio/land
Flitsers - Wereldwijde garantie ongeacht regio/land

Overigen dingen - weet ik niet :P

maar in principe dus gewoon 1 jaar garantie op je lenzen en flitsers :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Olympus geeft op alle spullen wereldwijde garantie van een jaar en op alle spullen die binnen de EU gekocht zijn een garantie van twee jaar binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maar dan wordt met die douaneverlaging wel interessant om dingen uit amerika te halen... wie weet goede/goedkope site die ook naar de EU verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Als ik het zo lees is een koerier dus goedkoper mits de kosten hiervoor onder 6,7% van de aanschafprijs liggen? (Want als ik het goed begrijp betaal je alleen 19% BTW?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Zucht... gaan we weer...

Waar haal je in vredesnaam die douane rechten vandaan? Voor fotoapparatuur is het gewoon de 19% BTW en that's it. Vaak wordt er nog een tientje aan administratiekosten bijgerekend, maar dat is een tientje op een pakje van een € 100 en ook een tientje op een pakje van € 1200
dit gaat over het aanschaf bedrag plus verzendkosten met een ongunstigere wisselkoers dan jij hebt betaald.
Bron? :z

Garantie
Nikon leverd bij een groot aantal lenzen een '1 year Nikon International Warranty card', die derhalve ook geldig is bij het servicecenter van Nikon in Beverwijk. Let goed goed, meestal zijn de eBay aanbiedingen voor de lenzen mét die kaart een paar euro duurder.

Op body's kun je de internationale garantie wel schudden, maar Europese garantie zit er wel op als hij uit een EU land komt (UK bijvoorbeeld). Let op: veel dingen die via de UK verkocht worden op eBay zijn modellen die via Hong Kong gekomen zijn. Als de verkoper geen Europese garantie vermeld mag je er van uit gaan dat het er niet opzit.

Als er geen Nikon garantie bijzit leveren ze er vaak Mackcam garantie bij, wat een 3rd party garantie is waarmee je hem alsnog bij een Nikon servicecenter kunt laten repareren indien dat nodig is. Vaak is die Mackcam garantie 7 jaar geldig.

Genuine Nikon USA lenzen hebben 5 jaar garantie in de USA en het eerste jaar ook nog eens internationaal.

verzendkosten
In geval van het hele kleine grut is dit juist veel minder dan een verzekerde zending binnen Nederland. Zo had ik laatst Artic Alumina Thermal Compound nodig en dat was in Nederland alleen maar te vinden bij winkels die meteen 9 euro verzendkosten rekenden naast de 9 euro die de twee tubetjes zelf kostten. Ik heb het voor €9,23 all-in uit de USA laten komen :+

In het geval van FedEx en grotere items kun je inderdaad al snel tegen GBP 40 verzendkosten aankijken (HK advertenties zijn heel vaak in Ponden), wat op dit moment iets meer dan 50 euro is. FedEx is dan wel snel (drie dagen uit HK) en hun trackinginformatie is imo de beste die er is. Ik betaal graag een paar euro meer voor FedEx dan voor 'regular airmail'.

De prijs
Ja, dat is hét grote voordeel.

Voorbeeldje:
Nikon 70-200 f2.8 VR

Fotokonijnenberg: € 1749
Verzendkosten: € 12,50
Totaal: € 1761,50

B&H (USA): $1624,95
Verzendkosten: $64,35
Omrekenen naar Euro's met Paypal's koers a € 0,611055 / $ 1 = € 1032,26
BTW erbij a 19% (laten we hier ook maar de Paypal koers gebruiken) 1032,26 *1.19 = € 1228,38
Nog een tientje inklaringskosten erbij: € 1238,38
En nog een ruim tientje om een Pizza te bestellen terwijl je op je lens zit te wachten en je hebt voor € 1250 all-in je 70-200 2.8 VR thuisbezorgd.

Besparing: ruim € 500, genoeg om er nog twee SB-800's bij te kopen (@BH).
r0el schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:16:
Maar dan wordt met die douaneverlaging wel interessant om dingen uit amerika te halen... wie weet goede/goedkope site die ook naar de EU verzenden?
In Amerika bijvoorbeeld www.bhphotovideo.com voor fotospullen en bijvoorbeeld www.euclidcomputers.com voor ThinkPad laptops.

Oh ja, nog een puntje:

die €22 drempelwaarde is voor de opgegeven waarde van de artikelen die je besteld, dus exclusief verzendkosten. Dat zal straks met die € 150 ook wel zo zijn neem ik aan.
Op eBay zijn er verkopers die adverteren met enorm lage prijzen en vervolgens enorm hoge verzendkosten rekenen zodat ze toch bovenaan komen te staan op eBay en toch nog wel winst maken. Op die manier kun je dus bijvoorbeeld iets van € 30 voor € 20 euro bestellen terwijl je een tientje teveel verzendkosten betaald. Ideaal dus want je blijft onder die drempel :9

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 15-07-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:13:
Zucht... gaan we weer...

Waar haal je in vredesnaam die douane rechten vandaan? Voor fotoapparatuur is het gewoon de 19% BTW en that's it.
nu is douane rechten inderdaad niet helemaal de correcte naam, maar op fotoapparatuur is wel degelijk een importheffing van toepassing, deze bedraagt 6,7%. alleen op digitale camera bodies geldt deze importheffing niet, maar op lenzen, flitsers, analoge bodies etc. zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ideaal dus want je blijft onder die drempel :9
Voor zover ik weet gaat het nog altijd over het totaalbedrag inclusief verzendkosten. FOB en andere verzendverrekeningen gebeuren alleen maar met hele containers.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 23:46
lateef schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:35:
[...]

nu is douane rechten inderdaad niet helemaal de correcte naam, maar op fotoapparatuur is wel degelijk een importheffing van toepassing, deze bedraagt 6,7%. alleen op digitale camera bodies geldt deze importheffing niet, maar op lenzen, flitsers, analoge bodies etc. zeker wel.
Yep. Die moest ik namelijk betalen toen ik een lens in Amerika kocht (4 maanden geleden). Heb nagezocht of dit correct was (op de douane site) en die 6.7% is de vergoeding voor douanerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nog iets om rekening mee te houden.

Importeer je dat spul via een koerierservice zoals DHL, FedEx en/of UPS, dan schiet de koerier de invoerkosten voor (ze gaan uit van de opgegeven waarde). Deze moet je nog betalen na afloop.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:35:
[...]

Glops, je hebt gelijk aldus eBay
Op de site van de douane is er geen reet over te vinden en ook is mijn 18-70 Nikkor niet voor een extra 6,7% genaaid door FedEx.
http://cgi3.ebay.nl/ws/eB...e&userid=geldspeelteenrol
bombadil schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Voor zover ik weet gaat het nog altijd over het totaalbedrag inclusief verzendkosten. FOB en andere verzendverrekeningen gebeuren alleen maar met hele containers.
rechtstreeks van http://www.douane.nl/part...aankopen-03.html#P25_2606
Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.
gideon82 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:58:
[...]

Yep. Die moest ik namelijk betalen toen ik een lens in Amerika kocht (4 maanden geleden). Heb nagezocht of dit correct was (op de douane site) en die 6.7% is de vergoeding voor douanerechten.
Welk postbedrijf verzorgde dat pakket?
kmf schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:01:
Nog iets om rekening mee te houden.

Importeer je dat spul via een koerierservice zoals DHL, FedEx en/of UPS, dan schiet de koerier de invoerkosten voor (ze gaan uit van de opgegeven waarde). Deze moet je nog betalen na afloop.
Klopt. Dan krijg je netjes een gespecificeerde factuur thuisgestuurd ipv dat de postbode een bedrag roept wat verder nergens officieel opstaat en waar je geen enkele papierwinkel van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 23:46
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:14:
Welk postbedrijf verzorgde dat pakket?
Zelf meegenomen :-) en werd uitgepikt voor controle. Geen boete gekregen voor het niet aangeven van de lens.

Afbeeldingslocatie: http://gideonbakx.nl/douane-recht.jpg

dit heb ik dus nagezocht op de site van de douane, en daar kwam ik het stukje tegen dat over camera accessoires 6.7% rente wordt geheven.

Lijkt mij dat postpakketjes aan dezelfde regels.

[ Voor 22% gewijzigd door mrFoce op 15-07-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Waar haal je in vredesnaam die douane rechten vandaan? Voor fotoapparatuur is het gewoon de 19% BTW en that's it. Vaak wordt er nog een tientje aan administratiekosten bijgerekend, maar dat is een tientje op een pakje van een € 100 en ook een tientje op een pakje van € 1200
Van het pak formulieren plus acceptgiro dat fedex mij opstuurde,
bedrag 1488 HKD
douane recht industrie 6,7% over 132 = 8,84
btw 19% over 137 = 26,03
uiteindelijk stond op de acceptgiro 26,03 btw + 10 euro voorschot provisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Heb Tamron europe een mailtje gestuurd met een vraag verwerkt in een hypothetisch verhaal :P. Gevraagd hoe het met garantie zit als bijv een tante uit de USA mij een objectief cadeau zou doen. Kreeg dit terug:
TAMRON INTERNATIONAL GUARANTEE ONE YEAR WARRANTY,

but you must order this Warranty Card by the Tamron Headquarter of the Country if you are bought the Tamron Lens.

As a responsible manufacturer, Tamron Company Limited is confident of the quality and workmanship of this Tamron interchangeable lens. Properly used it should give you years of satisfactory service. We guarantee it to be free from defects in material or workmanship for twelve months from date of purchase. In chaise of claim, the equipment should be returned to the retailer, or, if this is not possible, sent to the nearest Tamron Distributor together with the completed International Warranty Certificate or other reasonable proof of date and place of purchase, and a description of the defect claimed. Equipment found to be faulty in manufacture will be repaired or, at our option, replaced free for charge. This guarantee does not cover defects caused by incorrect handling, inexpert repair, unsuitable storage, transport damage, tampering or normal wear. Since international Warranty is provided for this product you receive servicing of uniform quality throughout the world, no matter where you purchased the lens. The above guarantee does not affect your statutory rights as a Consumer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

toch even reageren hier vermits ik wil weten of iemand dit weet

op belgiumdigital las ik dit "Opletten met extra taks binnen NY.
Je kan beter buiten NY kopen"

klopt dit? kennis van mij gaat naar NY eind deze maand en zou graag 1 of 2 lenzen willen laten meebrengen. het beste is denk ik gewoon men body meegeven, die 2 obj daarbij leggen in de koffer/handbagage zodat het lijkt dat je obj je eigendom zijn + natuurlijk de verpakkingen weggooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Niet alles is goedkoper... Check net voor de Olympus E420... Inclusief alle kosten en belasting is de camera geïmporteerd vanuit America (bij http://www.bhphotovideo.com) duurder (€470,17) dan de goedkoopste in de pricewatch (Redcoon Benelux, €423,98 inc verzenden).

Check dus eerst ff goed de prijzen :P
Anoniem: 162758 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:01:
.... die 2 obj daarbij leggen in de koffer/handbagage zodat het lijkt dat je obj je eigendom zijn + natuurlijk de verpakkingen weggooien ;)
Trappen ze niet in denk ik als ze er als nieuw uitzien, anders doet iedereen namelijk alles in de koffer. Bovendien valt het erg op als je een nieuwe body bij je hebt in doos met twee lenzen in de koffer, mocht je gecontroleerd worden.... Ik weet echter niet hoe strikt dit is, dus ik kan het mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024

klopt dit? kennis van mij gaat naar NY eind deze maand en zou graag 1 of 2 lenzen willen laten meebrengen. het beste is denk ik gewoon men body meegeven, die 2 obj daarbij leggen in de koffer/handbagage zodat het lijkt dat je obj je eigendom zijn + natuurlijk de verpakkingen weggooien ;)
NY is 1 van de duurdere staten van de VS, ik weet wel dat verzekeringen en tabak tax per staat verschild maar of er ook zoiets is met andere producten durf ik niet zeker te zeggen. Maar als het wel zo is dan is NY vaak wel duurder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162916

Het grootste nadeel van het verzenden van fotoapparatuur is natuurlijk de gevoeligheid van de onderdelen. Een hoop gezeik als bv de lens gebroken aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

nu omgerekend met 21% (in mijn geval dan) btw erbij komt die lens nog goedkoper uit als je ze hier kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nee, niet helemaal. zoals alle staten in de Verenigde Staten kent de staat New York BTW (VAT). Deze is in de staat New York voor Amerikaanse begrippen relatief hoog, maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Deze BTW is voor inwoners van New York. Inwoners van buiten de staat New York hoeven deze BTW niet te betalen, je moet BTW betalen in de staat/het land waar je woont.
kennis van mij gaat naar NY eind deze maand en zou graag 1 of 2 lenzen willen laten meebrengen. het beste is denk ik gewoon men body meegeven, die 2 obj daarbij leggen in de koffer/handbagage zodat het lijkt dat je obj je eigendom zijn + natuurlijk de verpakkingen weggooien ;)
maar dat mag dus niet. daarnaast heb je bij controle bewijslast. je moet dus aan kunnen tonen dat je de spullen binnen de EU hebt gekocht. niet slechts één keer, maar altijd wanneer je ze van buiten de EU de EU binnen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Raging_Trancer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
Trappen ze niet in denk ik als ze er als nieuw uitzien, anders doet iedereen namelijk alles in de koffer. Bovendien valt het erg op als je een nieuwe body bij je hebt in doos met twee lenzen in de koffer, mocht je gecontroleerd worden.... Ik weet echter niet hoe strikt dit is, dus ik kan het mis hebben...
Iemand die een body en twee lenzen in (nota bene) zijn koffer meeneemt is bij voorbaat al verdacht. Iedereen neemt die apparatuur mee in de handbagage en dan ook nog eens in een fatsoenlijke (foto-)tas. Mocht je op Schiphol controle krijgen van de douane en je kan niet bewijzen (bewijslijst ligt bij jou en niet bij de douane) dat de spullen in NL gekocht zijn, zul je én de BTW moeten betalen én een boete over het bedrag betalen. Die boete is iets van 50 %, in ieder geval bij elkaar opgeteld aanmerkelijk hoger dan het voordeel wat je hebt met een lagere (Dollar) koers. Maand of 2 à 3 geleden heeft er een artikel hierover nog in de PCM gestaan. Op dit moment mag je tot 175 Euro belastingvrij van buiten de EU naar NL invoeren. Als het goed is, gaat dat belastingvrije deel in november omhoog naar iets van 470 Euro. Het is goed mogelijk dat er bij aankomst op Schiphol geen douane staat te controleren, dan kun je dus met een brede :) doorlopen en genieten van de financiele winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
lateef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:54:
[...]

nee, niet helemaal. zoals alle staten in de Verenigde Staten kent de staat New York BTW (VAT). Deze is in de staat New York voor Amerikaanse begrippen relatief hoog, maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Deze BTW is voor inwoners van New York. Inwoners van buiten de staat New York hoeven deze BTW niet te betalen, je moet BTW betalen in de staat/het land waar je woont.
niet helemaal waar, de prijzen die je ziet in de winkels zijn incl BTW maar exclusief de "salestax" van 8.25% over het hele bedrag... de btw (weet helaas ff het percentage niet) kan je terugkrijgen als je het gekochte goed hier in NL aangeeft (als je dat al doet ;)) de salestax kan je niet terug krijgen, maar deze kan je meestal wel als korting onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In bepaalde gebieden heb je die 'sales tax' in Amerika. In NY is dat iets van 6,125% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Michieleke schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:02:
[...]
niet helemaal waar, de prijzen die je ziet in de winkels zijn incl BTW maar exclusief de "salestax" van 8.25% over het hele bedrag...
Niet helemaal waar. BTW is de Nederlandse variant.
Prijzen in de VS zijn exclusief tax. Als je een hamburger koopt van 0,99ct moet je nog iets van
$1.08 afrekenen. (percentage varieert per staat http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States)

Als je als new yorker bij een NY fotowinkel koopt, (BHphoto is een bekende) moet je sales tax en local betalen, ook via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hmmm ok dan heb ik vast verkeerd begrepen!

maareuh ander vraagje, je vliegt als nederlander via belgie en je gaat dan met de auto naar nederland... wat dan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Michieleke schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:39:
hmmm ok dan heb ik vast verkeerd begrepen!

maareuh ander vraagje, je vliegt als nederlander via belgie en je gaat dan met de auto naar nederland... wat dan!?
Lijkt mij vrij sterk dat ze tegenwoordig nog aan de grens staan te controleren. Maar op het vliegveld zul je naar alle waarschijnlijkheid weinig tot geen controle hebben. Ik ben zelf meermaals via Brussel (en ook Düsseldorf / Köln Bonn) gevlogen en heb geen controle gehad. En dit waren ook vluchten vanuit de VS en Turkije.

Zelf ga ik over twee weken naar de Dominicaanse Republiek, via Brussel. Ik neem al mijn fotoapparatuur mee. Ik heb helaas geen bonnen of facturen, omdat ik alles 2e-hands heb gekocht. De kans op controle is, naar mijn ervaringen dus vrij klein, maar toch. Doe ik er verstandig aan om alsnog een factuur te (laten) maken? Of kan ik het risico lopen.

Zoals ik al aangaf: ik heb nog nooit controle gehad in Brussel. De kans acht ik zelf dus vrij klein. En zeker bij een land als de Dominicaanse Republiek, waar je eerder een controle op drugs zou verwachten dan op een witte lens...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 16-07-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Nee, je hebt geen factuur nodig, maar als je echt zeker wilt zijn, neem je een lijstje mee met al je spullen en laat die tekenen en waarmerken door de douane bij vertrek.
Op die manier kan je dan alsnog aantonen dat het jouw spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:30
Anoniem: 162916 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:19:
Het grootste nadeel van het verzenden van fotoapparatuur is natuurlijk de gevoeligheid van de onderdelen. Een hoop gezeik als bv de lens gebroken aankomt.
Nu is het wel zo dat lenzen voordat ze vanuit een bedrijf naar jou worden verstuurd ze ook verzonden zijn uit china! Ben wel met je eens dat je als prive persoon niet zit te wachten op een defecte lens uit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:30
Heb Pandora's box geopend bij de Douane. Er zijn mogelijkheden om te zien hoeveel tax je moet betalen bij invoer.

http://hbi.douane.nl/tari...18/C90/Chapter_90_3FS.htm
9002 1100 50 ---objectieven met een brandpuntsafstand van 25 of meer doch niet meer dan 150 mm, bestaande uit lenzen van glas of kunststof, met een diameter van 60 of meer doch niet meer dan 190 mm
En dan een hele rij codes die je moet opzoeken, waar ik op dit moment geen wijs uit kan worden. :) Iemand zin in te puzzelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Michieleke schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:39:
Volgens mij zou je dan de btw van het land van binnenkomst EU moeten betalen.
In dit geval 21% btw en 6% invoerheffing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 176826 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:56:
Nee, je hebt geen factuur nodig, maar als je echt zeker wilt zijn, neem je een lijstje mee met al je spullen en laat die tekenen en waarmerken door de douane bij vertrek.
Op die manier kan je dan alsnog aantonen dat het jouw spul is.
Gaat niet werken. Had ik ook willen doen, maar zelfs dan moet je eerst met betaalbwijzen komen zeiden ze.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
@kmf: Klopt. Zie dus http://www.douane.nl/part...sbagage-05.html#P100_5055
Anders zou je dus goederen die in het verleden illegaal zijn geimporteerd dankzij een douaneverklaring kunnen legaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat toch ook nergens over?

Je kunt toch gewoon zelf een factuur maken van een willekeurig bedrijf?

Heb ik een keer met Linksys gedaan. Modem/Router was na 6 maanden al gaar. Meerdere keren over gebeld en na 2 jaar en 3 maanden boden ze me een RMA aan op de voorwaarde dat het ding niet ouder dan 2 jaar was. Ja, de groeten he :+

Het was notabene een tekstfactuur, dus het veranderen was in 2 seconden gedaan.

De nieuwe router doet het prima overigens :D

Ik bedenk me opeens dat als die grens naar 150 euro gaat dat dat leuk wordt met items van 50 euro, waar je tot nog toe telkens 20 (10 BTW + 10 'voorschotprovisie') voor kwijt was. Vorige week ook weer 40 euro af kunnen rekenen bij FedEx voor een pakje batterijen + lader. (kuch, het ding dan wel om D cellen en die zijn iets duurder dan AA's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 09:12
^^ Maar dat mag niet...

Factuur veranderen is een misdrijf, ik betaal dan toch liever een paar euro invoerheffing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

EdwinW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:33:
[...]

Iemand die een body en twee lenzen in (nota bene) zijn koffer meeneemt is bij voorbaat al verdacht. Iedereen neemt die apparatuur mee in de handbagage en dan ook nog eens in een fatsoenlijke (foto-)tas. Mocht je op Schiphol controle krijgen van de douane en je kan niet bewijzen (bewijslijst ligt bij jou en niet bij de douane) dat de spullen in NL gekocht zijn, zul je én de BTW moeten betalen én een boete over het bedrag betalen. Die boete is iets van 50 %, in ieder geval bij elkaar opgeteld aanmerkelijk hoger dan het voordeel wat je hebt met een lagere (Dollar) koers. Maand of 2 à 3 geleden heeft er een artikel hierover nog in de PCM gestaan. Op dit moment mag je tot 175 Euro belastingvrij van buiten de EU naar NL invoeren. Als het goed is, gaat dat belastingvrije deel in november omhoog naar iets van 470 Euro. Het is goed mogelijk dat er bij aankomst op Schiphol geen douane staat te controleren, dan kun je dus met een brede :) doorlopen en genieten van de financiele winst.
http://www.youtube.com/watch?v=BitlXcKAyBw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Ik heb al meerdere fotoapparatuur in Hong Kong gekocht via Hongsien Kwee, tot nu alleen maar de verzendkosten betaald en geen importkosten etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:10

DeFeCt

je wéét toch

Wellicht een goed idee om de openingspost uit te breiden met links naar buitenlandse bedrijven waar goede ervaringen mee bestaan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Laatste keer dat ik me erin verdiept heb was heffing op lenzen iets van bijna 7 procent. Wordt je pakketje onderschept door de douane dan:

aankoop bedrag + 7%
Aankoop bedrag +7% +verzendkosten wordt btw over geheven.

Goede ervaringen met bedrijven prima maar laat iedereen zich dan wel realiseren dat het een gok blijft met de douane.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zelf kijk ik of er in de UK nog leuke aanbiedingen zijn via ebay. Heb je geen gedoe met btw (19%)/douane (6,7%) en zo nu en dan kun je bepaalde objectieven ook goedkoop krijgen. Maar je ziet vaker dat NL´se webshops goedkoper. Import uit Amerika/Japan blijft natuurlijk verleidelijk, maar tis wel een kat en muisspel. Met games maak ik me er niet druk om, die haal ik afwisselend uit Japan of Amerika.

Maar ik ga die gok niet nemen met objectieven. Het is meer waard, pakkans is groter doordat objectieven niet in 1 bubbeltjesenveloppe onopgemerkt langs de douane komen e.d. Maar om zut als filters, schoonmaak spul, tassen, m.a.w. alles op bodies en lenzen na weer wel. Maarja, dat is ook goedkoper dan een objectief/body, dus gepakt word je dan toch niet. Zeker niet nu ze 175 euro gaan hanteren i.p.v. 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn fototas heb ik juist lokaal gekocht. Dat kost veel te veel als je zo'n enorm ding in een internationaal pakket gaat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, ik had geloof ik geluk vorige week toen ik op Schiphol landde. Ik had een Ixus meegenomen uit de USA, heet daar Elphy dus. Nog een iPod wat geheugen en een fototasje. Bij elkaar rond de $400,-. Dus ik loop door de douane heen, iedereen mag doorlopen behalve ik... Koffer openen dus. Ik had maar meteen eerlijk laten zien waar het zat 'verstopt' en de bonnetjes laten zien. Was al bang voor de boete en naheffing, maar die kwam dus niet. Aardige kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik had laatst ook een vergelijking in het Pentax topic gemaakt en het kan echt veel schelen! Ik moet alleen nog even de garantie van Pentax uitzoeken.
Mythrill schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:37:
Iemand wel eens een lens uit America besteld? Zat net even te vergelijken tussen de prijzen van KB (nl) en en B&H (us) en dat scheeld echt veel!

Voorbeeldje:
SMC Pentax FA 77/1.8 bij KB € 844,-
SMC Pentax FA 77/1.8 bij B&H $ 679 ≈ 435,- (+ eventueel 19% ≈ € 520,- )

SMC Pentax FA 31/1.8 bij KB € 975,-
SMC Pentax FA 31/1.8 bij B&H $ 869,- ≈ € 558,- (+ eventueel 19% ≈ € 665,- )
*Alle omgerekende europrijzen naar boven afgerond

Dit vind ik behoorlijke verschillen!

[edit]
Prijzen zijn excl verzendkosten, vanuit de US komt er nog tussen de 40 tot 70 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
bouwfraude schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Niet helemaal waar. BTW is de Nederlandse variant.
Prijzen in de VS zijn exclusief tax. Als je een hamburger koopt van 0,99ct moet je nog iets van
$1.08 afrekenen. (percentage varieert per staat http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States)

Als je als new yorker bij een NY fotowinkel koopt, (BHphoto is een bekende) moet je sales tax en local betalen, ook via internet.
voor de duidelijkheid, ben nu dus in New york geweest en in de winkels waar ik ben geweest, kledingzaken, B&H, sony style store, zijn alle prijzen incl Tax excl salestax van 8,7%. Op kleding onder de 110 dollar wordt geen sales tax geheven. bij restaurants is de tax ook inbegrepen en staat dit apart op de bon vermeld.

als je vanuit het buitenland iets bij B&H besteld en je laat dit in nederland afleveren komt er geen sales tax van 8,7% bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Joosie200 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:21:
Zelf kijk ik of er in de UK nog leuke aanbiedingen zijn via ebay. Heb je geen gedoe met btw (19%)/douane (6,7%) en zo nu en dan kun je bepaalde objectieven ook goedkoop krijgen. Maar je ziet vaker dat NL´se webshops goedkoper. Import uit Amerika/Japan blijft natuurlijk verleidelijk, maar tis wel een kat en muisspel. Met games maak ik me er niet druk om, die haal ik afwisselend uit Japan of Amerika.

Maar ik ga die gok niet nemen met objectieven. Het is meer waard, pakkans is groter doordat objectieven niet in 1 bubbeltjesenveloppe onopgemerkt langs de douane komen e.d. Maar om zut als filters, schoonmaak spul, tassen, m.a.w. alles op bodies en lenzen na weer wel. Maarja, dat is ook goedkoper dan een objectief/body, dus gepakt word je dan toch niet. Zeker niet nu ze 175 euro gaan hanteren i.p.v. 22 euro.
Sinds waneer is dat? heb je daar een bron van :)
edit: al gevonden op douane.nl daar staat dat als je per internet besteld dat eht 22 euro is en als je het meeneemt dat eth dan 175 euro mag zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 13-08-2008 16:41 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
edit: NVM

[ Voor 127% gewijzigd door Hrugnir op 15-08-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 07:44

Isniedood

nee, echt niet!

Oke even een kick.

Mijn broers bevinden zich op dit moment in HongKong. Ik heb zelf voornamelijk intresse voor de tamron 90mm f2.8 macro of anders de 100mm dfa van pentax. Ze kosten in nederland 370 en 440 euro volgens de pricewatch.

Garantie is altijd een beetje lastig. Uit pagina 1 van dit topic begreep ik dat Tamron een internation warranty seal heeft. Is dit ongewijzigd? Als 1 van de lenzen uit hong kong komt heb ik daar dan garantie op? Volgens mij is het bij pentax per continent maar dat weet ik niet zeker.

Tot slot nog het volgende. In dit topic werd het volgende gemeld 'Als het goed is, gaat dat belastingvrije deel in november 2008 omhoog naar iets van 470 Euro.'
Enig idee of dat al helemaal is doorgevoerd? Dan zouden de betreffende lenzen prima binnen het bedrag vallen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Isniedood schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:28:
Oke even een kick.

Mijn broers bevinden zich op dit moment in HongKong. Ik heb zelf voornamelijk intresse voor de tamron 90mm f2.8 macro of anders de 100mm dfa van pentax. Ze kosten in nederland 370 en 440 euro volgens de pricewatch.

Garantie is altijd een beetje lastig. Uit pagina 1 van dit topic begreep ik dat Tamron een internation warranty seal heeft. Is dit ongewijzigd? Als 1 van de lenzen uit hong kong komt heb ik daar dan garantie op? Volgens mij is het bij pentax per continent maar dat weet ik niet zeker.
Tamron USA geeft in ieder geval geen garantie op grijs import staat vrij duidelijk op die site.
Met de huidige wisselkoersen lijken de prijzen in hong kong ook niet echt voordelig meer
ebay prijzen ex btw inclusief verzenden liggen tussen de 280 en 300 euro.
De lens alleen kost ca. 250 euro

Als reizigers bagage mag je voor 430 euro meenemen, dus als je hem meeneemt in het vliegtuig
scheelt het wel anders is de kans groot dat je btw moet betalen.

Voor mijn tamron lens was ik een tijd geleden 255 euro kwijt incl verzenden en 36 euro aan douane geneuzel. Hij is nog steeds niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 08-05 07:44

Isniedood

nee, echt niet!

TAMRON INTERNATIONAL GUARANTEE ONE YEAR WARRANTY,

but you must order this Warranty Card by the Tamron Headquarter of the Country if you are bought the Tamron Lens.

As a responsible manufacturer, Tamron Company Limited is confident of the quality and workmanship of this Tamron interchangeable lens. Properly used it should give you years of satisfactory service. We guarantee it to be free from defects in material or workmanship for twelve months from date of purchase. In chaise of claim, the equipment should be returned to the retailer, or, if this is not possible, sent to the nearest Tamron Distributor together with the completed International Warranty Certificate or other reasonable proof of date and place of purchase, and a description of the defect claimed. Equipment found to be faulty in manufacture will be repaired or, at our option, replaced free for charge. This guarantee does not cover defects caused by incorrect handling, inexpert repair, unsuitable storage, transport damage, tampering or normal wear. Since international Warranty is provided for this product you receive servicing of uniform quality throughout the world, no matter where you purchased the lens. The above guarantee does not affect your statutory rights as a Consumer.
Dat is wat koeitje zei op pagina 1. Daar krijg ik de indruk dat een sticker genoeg is voor wereldwijde garantie. Dan is het wel de vraag of ze dat erop hebben natuurlijk.

Waar vind je die prijzen waar je het nu oer hebt? als ik heb in Nederland voor 370 euro kan kopen en mijn broers hem mee kunnen nemen vanuit hong kong voor 250 euro dan wil ik best een gokje wagen. 120 euro korting lijkt me de gok van de garantie wel waard.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het laten meenemen van een lens door familie uit Amerika?
Ik wil graag een Canon 17-40 F/4 L, kosten hier zijn ongeveer 670 euro, en in de USA 700 dollar (bij B&H bijv.), omgerekend zo'n 500 euro.
Familie van me komt binnenkort deze kant op, en 170 euro verschil vind ik wel de moeite waard!
Hoe zit het bijv. met sales tax en heffingen? Garantie zal ook wel een probleem zijn ben ik bang, hoe groot is de kans dat de lens niet 100% is?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

@DeeJayV: er dient BTW over het objectief betaald te worden. Dat betekent dus 19% BTW over de aanschafprijs (als je je niet schuldig wilt maken aan belastingontduiking). Het prijsverschil wordt dan dus 70 euro.

@rest: bel even met de importeur van Tamron over de garantie. Als ik het mij goed herinner krijg je voor import 1 jaar garantie en voor door Transcontinenta geimporteerde producten 3 of 5 jaar garantie! Tel: 0252687555

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 03-08-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:19:
@DeeJayV: er dient BTW over het objectief betaald te worden. Dat betekent dus 19% BTW over de aanschafprijs (als je je niet schuldig wilt maken aan belastingontduiking). Het prijsverschil wordt dan dus 70 euro.
Het liefst doe ik het natuurlijk op de legale manier, maar de lens wordt door een Amerikaan in de USA gekocht, hij komt hier op vakantie. Waarom zou hij dan BTW moeten betalen? ;) Geen idee hoe de doune hiermee omgaat...

Voor 70 euro extra koop ik m natuurlijk gewoon hier in de winkel, dan heb je gewoon garantie e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeJayV op 03-08-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:16
DeeJayV schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Het liefst doe ik het natuurlijk op de legale manier, maar de lens wordt door een Amerikaan in de USA gekocht, hij komt hier op vakantie. Waarom zou hij dan BTW moeten betalen? ;) Geen idee hoe de doune hiermee omgaat...

[...]
Als de douane/belastingdienst een vermoeden oppert (en dus btw en invoerrechten wil rekenen op de spullen), moet jij het tegendeel bewijzen. Als je familie 'm meeneemt samen met een Canon body, dan is het aannemelijk, dat je familie foto's komt schieten van molens en kazen en niet om een lens hier achter te laten (en dat staat gelijk met invoeren) :+

Een recent voorbeeld. Een familielid kwam met een retourtje overvliegen voor een bruiloft. Bij de douane wilden ze invoerrechten en btw heffen over de door haar meegebrachte sierraden. Haar verhaal over het bijwonen van een bruiloft vonden ze niet overtuigend genoeg en ze had twee opties:
1. achterlaten en bij vertrek kan zij ze weer terugkrijgen of
2. btw en invoerrechten betalen en bij vertrek naar huis kan zij het geld terugkrijgen als zij alle aangeslagen goederen (de sierraden dus) weer kan tonen.

Zij koos uiteraard voor de 2e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
hmm ok... dan gaat het niet zo makkelijk als gehoopt dus :)
de kans lijkt me dan vrij klein dat een lens zonder body zomaar NL in mag, dan betaal ik wel wat meer in de winkel hier.
thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 12-05 08:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DeeJayV schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:01:
Heeft iemand ervaring met het laten meenemen van een lens door familie uit Amerika?
Ik wil graag een Canon 17-40 F/4 L, kosten hier zijn ongeveer 670 euro, en in de USA 700 dollar (bij B&H bijv.), omgerekend zo'n 500 euro.
Familie van me komt binnenkort deze kant op, en 170 euro verschil vind ik wel de moeite waard!
Hoe zit het bijv. met sales tax en heffingen? Garantie zal ook wel een probleem zijn ben ik bang, hoe groot is de kans dat de lens niet 100% is?...
Wat op de website niet gerekend wordt (maar in de winkel wel) is de circa 8% sales tax.
Als je familie dat ding dus daar kopen is de lens sowieso circa $760 USD (daar komt de evt. BTW op Schiphol nog bij). Omgerekend (met een dollarkoers van 1.4) kost tie 640 euro schoon aan de haak.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met meenemen vanuit het buitenland (US of UK). Maar het risico dat je gepakt wordt is er wel

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanuit de UK mag het gewoon, vrij van BTW en andere crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Laatst online: 23-03-2020
soms moet je gewoon het risco nemen :P
ik ben ook nog nooit gecontroleerd. eerder altijd via schiphol gevlogen nu via dusseldorf :) die weten niet eens wat controle is ....

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207744

Ik heb pas ook inderdaad geimporteerd vanuit Hong Kon. Als je gewoon zegt dat ze een waarde van $25 op het pakketjes zetten heb je het bijna in een week nog binnen... De eerste keer dat ik dat niet had gedaan, kwam er gelijk een hoop kosten bij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Laatst online: 23-03-2020
Anoniem: 207744 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:21:
Ik heb pas ook inderdaad geimporteerd vanuit Hong Kon. Als je gewoon zegt dat ze een waarde van $25 op het pakketjes zetten heb je het bijna in een week nog binnen... De eerste keer dat ik dat niet had gedaan, kwam er gelijk een hoop kosten bij... :(
via wie doe je dat uit H.K als k vragen mag ?
ik bestel ook regel matig via H.K

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:59:
Vanuit de UK mag het gewoon, vrij van BTW en andere crap.
De UK behoort dan ook tot de Europese Unie en hier geldt vrij verkeer van goederen (uitg alcohol en tabak zit er limiet op).
Als je het laat verzenden is het een kwestie van geluk hebben met de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het vanuit de UK laat verzenden is ook dat gewoon vrij van heffingen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

het verschil in prijze valt eigenlijk ook wel tegen met canon NL prijzen en canon USA prijzen of zie ik iets over het hoofd?

bijvoorbeeld de 50mm f1.4 lens van canon.
Nederland
E293 euro is de goedkoopste winkel
pricewatch: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Amerika
in amerika is de goedkoopste die ik kan vinden dell.com, daar is hij USD 329,99 excl tax (USD 365 incl. 9.75% tax (L.A.))
omgerekend E254,92

een verschil van maar 40 euro,

ohw ja als extra notitie. Ik zelf ga niet naar amerika, maar een familielid van mij woonachtig in amerika komt elk jaar hier, dus qua controle enz, is het een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
Je garantie opgeven voor 40 EUR... is zeker de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

my thoughts too, en niet alleen dat. Ik scheep er ook niemand mee op (familielid).

maar het product dat ik opgaf was een voorbeeld. Aantal jaar geleden waren bijv. apple prijzen VS vs NL gewoon hetzelfde getal alleen met een ander valutateken. Dat kon erg veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodweep schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:58:
Je garantie opgeven voor 40 EUR... is zeker de moeite niet waard.
Daarvoor hebben we internationale garantie :z

Tenminste, in het gele kamp wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Ik had een Tokina lens met internationale garantiekaart uit hongkong die defect ging in de garantieperiode.
Servicecentrum Tokina in Almere weigerde om de lens in behandeling te nemen ivm grijze import.

E-mail naar Tokina headquarter gestuurd met de reactie van het servicecentrum.

Kreeg dit antwoord terug:

"We have already ordered Tokina Service to accept warranty
repair of all Tokina lenses with International warranty card
brought in anywhere. Please send your lens with the card
and evidence of the date of purchase to Tokina Service in
Almere.
"

Tja toen moesten ze wel.. :)
Pagina: 1