[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:06:
[...]

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of dat ding fp blending & openexr hdr i.c.m. FSAA gaat ondersteunen, en dat met goede framerates. :)
Dit is één van de hoofdredenen waarom ik bijv. 2x6800u in sli niet interessant vond. FP blending performance gaat niet/nauwelijks vooruit door Nv's manier van Sli (en natuurlijk geen FSAA mogelijk bij Nv's werkwijze).
Ja dat zie je wel bij Far Cry in HDR-mode, nauwelijks sneller in SLI.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat? kun je bij SLI geen FSAA aanzetten, lees ik dat nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

hjs schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:56:
SLI en FSAA is zeker wel mogelijk.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:56:
Misschien niet in Farc Cry met openHDR en SLI?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 18:03
edward2 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:29:
[...]

Misschien niet in Farc Cry met openHDR en SLI?
Multi sampling werkt niet met openEXR (FP blending), ik denk dat het wel mogelijk is om super sampling te gebruiken, maar dat zou de framerates enorm kelderen.
Het is bovendien raar dat de prestaties van SLI zo slecht zijn met fp blending, je zou net verwachten dat dat de situatie is waarin SLI zou moeten de theoretisch verdubbeling zou benaderen.

fsaa zou normaalgezien wel moeten werken met de methodie die zowel ATi als nVidia kunnen gebruiken voor HDR, mbv MRT's (zoals in in de ati far cry demo) (multi sampling support met MRT's is sinds dx9b toegevoegd)

[ Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 12-03-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nieuws: Asus komt met Single Slot X850XT PE

Volgens berichten van de CeBIT komt Asus met een single slot solution voor hun X850XT PE. De cooler zou veel lijken op de cooler die gebruikt wordt op de Asus GeForce 6600GT Dual:

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/news/10331/4.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: ATi maakt zich klaar voor MVP launch!

ATi heeft op CeBIT al het een en ander aan partners verteld (en waarschijnlijk onder NDA geshowed). Dit is wat er aan hen verteld werd door ATi:
  • Multiple ATI RADEON X800 XT boards cooperatively rendering a single frame;
  • Requires two physical x16 connectors on the mainboard;
  • Load balancing and synchronization implemented entirely in software;
  • No physical connector requires between devices;
  • Currently assumes two identical graphics devices installed in both connectors;
  • Offers several user selectable modes of multi-processing;
  • Works with any PCIe north bridge.
Bron: http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html

Een single frame wordt dus door meerdere boards gerenderd. Dit lijkt erop dat ATi inderdaad de techniek uit de E&S systemen gaat toepassen, namelijk van supertiling. Voor de mensen die niet precies weten wat Supertiling inhoudt, zie mijn post HIER. Maar men kan dus blijkbaar ook kiezen voor andere modes (zoals misschien AFR en SFR?). :7

Echter spreekt men hier ook van 2 identieke kaarten, dus zou het misschien niet mogelijk zijn om een X300 te koppelen aan en X850XT PE?

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 12-03-2005 23:29 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:24

Skyline GT-R

RB26DETT

Edit: hier stond iets onnuttigs... iets een 2e keer lezen kan wonderen doen :Y)

[ Voor 72% gewijzigd door Skyline GT-R op 12-03-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:26:

Een single frame wordt dus door meerdere boards gerenderd. Dit lijkt erop dat ATi inderdaad de techniek uit de E&S systemen gaat toepassen, namelijk van supertiling. Voor de mensen die niet precies weten wat Supertiling inhoudt, zie mijn post HIER. Maar men kan dus blijkbaar ook kiezen voor andere modes (zoals misschien AFR en SFR?). :7
De techniek in de E&S systemen & supertiling lijkt eerder de hardware implementatie terwijl men hier spreekt over software load ballancing :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Software loadbalancing hoeft per definitie niet slecht te zijn. nVidia's SFR loadbalancing gebeurt ook softwarematig en weet in een aantal games toch een leuke boost te brengen.

ATi's loadbalancing is voor zover het er nu op lijkt dus niet gericht op SFR (en AFR), maar op supertiling. Die techniek heeft E&S al jaren in huis, dus ik zou het niet vreemd vinden als ze daar nu een zeer goed werkende softwarematige variant op hebben gevonden die gemakkelijk via de drivers is te updaten zodat ook nieuwere kaarten snel ondersteunt kunnen worden.

ATi schijnt er vrij zeker van te zijn dat loadbalancing bijna optimaal is van hun implementatie. Tevens doet elke core al een gedeelte van de loadbalancing door uit te rekenen wat iedere chip en pixelpipeline moet uitrekenen. Dit is een bijproduct van hoe de R300 architectuur intern werkt (elke quad krijgt een bepaalde hoeveelheid werk voor z'n kiezen). Dus 'volledig softwarematig' is het zowiezo al niet... tenminste als het werkt volgens dit principe.

En ook schijnt het hogere AA modi mogelijk te maken net zoals bv 24x FSAA op de E&S systemen (4x R300). In het geval van de huidige beschikbare kaarten en een dual setup zou dan 12x AA (dus geen TAA) mogelijk moeten zijn. Elke chip berekent 6xAA, maar elke sample heeft net een andere positie, waardoor je effectief dus 12xAA krijgt (lijkt op stochastic AA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

CJ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:26:
  • Multiple ATI RADEON X800 XT boards cooperatively rendering a single frame;
  • Load balancing and synchronization implemented entirely in software;
  • No physical connector requires between devices;
  • Currently assumes two identical graphics devices installed in both connectors;
  • Works with any PCIe north bridge.
Wat ik hieruit opmaak is dat het theoretisch mogelijk is verschillende kaarten te combineren (later), aangezien deze punten verwijzen naar beperkingen van de strikte Nvidia SLI-vereisten. Aangezien het softwarematig geregeld wordt, zal het wel serieus riskant zijn: het kan goed gaan en het kan fout gaan.

Ik denk dat ze dus met de MVP-technologie ervoor gezorgd hebben dat deze, vanuit het oogpunt later voor in dual opstelling gezet te worden, ontworpen zijn voor "probleemloos" te functioneren. Maar theoretisch moet het mogelijk zijn en weten we niet vanaf wanneer, als het zelfs nodig is, compatibiliteit voor MVP in de kaarten geïntegreerd is. Wie weet is de volledige Xxxx-serie al compatibel voor MVP maar willen ze eerst de software voor de doelgroep (highend gebruikers aka gamers en powerusers) op punt hebben om later de ondersteuning uit te breiden.

Dit ziet er al veel interessanter uit dan wat er gisteren leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Dus het is mogelijk als je nu een X850XT hebt hem op een speciaal moederbord doet dat je dan ook nog een andere kaart er extra bij kan steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 02:59:
Software loadbalancing hoeft per definitie niet slecht te zijn. nVidia's SFR loadbalancing gebeurt ook softwarematig en weet in een aantal games toch een leuke boost te brengen.

ATi's loadbalancing is voor zover het er nu op lijkt dus niet gericht op SFR (en AFR), maar op supertiling. Die techniek heeft E&S al jaren in huis, dus ik zou het niet vreemd vinden als ze daar nu een zeer goed werkende softwarematige variant op hebben gevonden die gemakkelijk via de drivers is te updaten zodat ook nieuwere kaarten snel ondersteunt kunnen worden.
ATi had veel voordeel kunnen halen uit een volledig hardwarematige oplossing, als de chips de inkomende data zelf kunnen verdelen zou er veel minder incompatibiliteit zijn met verschillende spelen, er zou maar 1 modus nodig zijn die ook voor alles spelen werkt. De HiarchicalZ unit van een van de chips zou de hoofd GPU zijn die taken uitverdeeld naar de andere GPU maar blijkbaar is ATi er niet in geslaagd dat te realiseren, dat is de manier waarop de E&S systemen werken. Als de HiZ unit dit niet kan doen kan men niet meer spreken van hardware load ballancing en is het hoofdvoordeel van de ATi kaarten helemaal verloren. (het probleem was waarschijnlijk de comunicatie door de pci-e bus en de latencies tussen de chips.
(lijkt op stochastic AA).
euh, nee, het is bij bv 2 chips, elke chip 6 unieke multi sampling patronen en samen dus 2x 6x multisampling, stochastic AA heeft minstens 16 samples nodig en dan nog is een vast 16x patroon nog steeds beter, voor films wordt stochastic AA & temporal AA gebruikt met bv 64 samples voor een perfecte weergave (met een lichte blur zodat het beel er zachter, realistischer uitziet)

[ Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 13-03-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
Kort berichtje van mij, (ben net terug van 3 dagen CeBIT),

ten eerste, geen NDA getekend, geen R520 gezien, geen AMR/MVP gezien!!!

Ik heb Fudo van The Inquerer, twee keer gesproken op de CeBIT, hij is niet echt op de hoogte als ik hem zo hoor.

Ik heb uitgebreid met ATI gesproken en ook op hun feest geweest en de RS400 launch voor Intel meegemaakt.

Enige wat ik zeker weet is:

R520 word AGP en PCIe

Naast de R520 komen nog twee RV5xx varianten, deze komen niet gelijk met de R520 maar later en zijn ook AGP en PCIe.

R520 komt op zijn vroegst in juni (NDA launch in Mei) dit alles onder voorbehoud, ATI gaat een tour door Europa doen met de ingeneurs en de R520 van twee weken lang en doet geen grote lauch in Torronto zoals met de X800 vorig jaar.

Enige wat ik los heb gekregen over AMR/MVP is dat het dit jaar komt verder niet, heb in hal 27 in de "ATI tower" welke speciaal voor de pers is een uur gesproken met ATI en er is geen sprake van een demo of wat dan ook van AMR/MVP op de CeBIT.

[edit] ik heb nog wat foto's van die Sapphire plank, opvallend is dat hij DVI on-board heeft, post die foto later wel.

[edit 2] O ja, wat ook 100% zeker is is dat de R520 0,90 Micron is, daar maakte ATI geen geheim van op CeBIT 2005,

[ Voor 13% gewijzigd door GfMike op 13-03-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Zeg GfMike, is ATi nog van plan die intel chipset te combineren met een apparte framebuffer via hypermemory zoals bij hun AMD chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Ja, dat ondersteund hij ook, als je dus een X600 met 128mb op dat moederbord prikt heb je kan je via hypermemmory nog een extra 128mb gebruiken van het intern geheugen net als bij het amd bord.

leuk is dat je de mogelijkheid hebt om deze hypermemmory verbinding te overklokken, dit heet Hyperpath in de bios.

ATI had de chipset overklokt naar 1200mhz fsb (normaal is 800mhz of 1066mhz met DDr 667) dit met standaard koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

GfMike schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:09:
Kort berichtje van mij, (ben net terug van 3 dagen CeBIT),

ten eerste, geen NDA getekend, geen R520 gezien, geen AMR/MVP gezien!!!

Ik heb Fudo van The Inquerer, twee keer gesproken op de CeBIT, hij is niet echt op de hoogte als ik hem zo hoor.

Ik heb uitgebreid met ATI gesproken en ook op hun feest geweest en de RS400 launch voor Intel meegemaakt.

Enige wat ik zeker weet is:

R520 word AGP en PCIe

Naast de R520 komen nog twee RV5xx varianten, deze komen niet gelijk met de R520 maar later en zijn ook AGP en PCIe.

R520 komt op zijn vroegst in juni (NDA launch in Mei) dit alles onder voorbehoud, ATI gaat een tour door Europa doen met de ingeneurs en de R520 van twee weken lang en doet geen grote lauch in Torronto zoals met de X800 vorig jaar.

Enige wat ik los heb gekregen over AMR/MVP is dat het dit jaar komt verder niet, heb in hal 27 in de "ATI tower" welke speciaal voor de pers is een uur gesproken met ATI en er is geen sprake van een demo of wat dan ook van AMR/MVP op de CeBIT.

[edit] ik heb nog wat foto's van die Sapphire plank, opvallend is dat hij DVI on-board heeft, post die foto later wel.

[edit 2] O ja, wat ook 100% zeker is is dat de R520 0,90 Micron is, daar maakte ATI geen geheim van op CeBIT 2005,
Thanx, jammer dat je nog niet een R520 gezien hebt. Juni komt mooi uit voor wat de vakantiecentjes betreft ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Hier de foto's van de het ATI Sapphire moederbord:

Klik hier en klik hier

Een van de eerste moederborden met DVI on-board kiek maar

ook leuk van Sapphire is dat ze nu de Zalman ZF700-CUal standaard op hun nieuwe "Ultimate" lijn van kaarten hebben zitten:

Sapphire met Zalman

Dit gaan ze met meerder kaarten doen o.a. de X700pro en X800XL.

[edit] En dan heeft Sapphire natuurlijk ook nog een X800XL AGP met de Rialto chip.

[ Voor 13% gewijzigd door GfMike op 13-03-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:31:
[...]

ATi had veel voordeel kunnen halen uit een volledig hardwarematige oplossing
Wie zegt dat het niet volledig hardwarematig is? ATi was ook degene die iedereen om de tuin wist te leiden met hun 8 extreme pipelines, terwijl de R420 al vanaf het begin een 16 piper was... Dus wie weet...
als de chips de inkomende data zelf kunnen verdelen zou er veel minder incompatibiliteit zijn met verschillende spelen, er zou maar 1 modus nodig zijn die ook voor alles spelen werkt. De HiarchicalZ unit van een van de chips zou de hoofd GPU zijn die taken uitverdeeld naar de andere GPU maar blijkbaar is ATi er niet in geslaagd dat te realiseren, dat is de manier waarop de E&S systemen werken. Als de HiZ unit dit niet kan doen kan men niet meer spreken van hardware load ballancing en is het hoofdvoordeel van de ATi kaarten helemaal verloren. (het probleem was waarschijnlijk de comunicatie door de pci-e bus en de latencies tussen de chips.
Voor zover ik weet gebeurt dat toch ook dat elke chip gedeeltelijk de inkomende data zelf verdeeld en is er maar 1 hoofdmodus namelijk supertiling?
Sireric:
Unless they've done something special in SW, each chip does process all vertices and primitives. Part of the work for the primitive setup in each R300 is figuring out which primitives go to which chip and to which pixel pipe. No redundancy exists between chips, at the pixel (and sometimes primitive) level.
Of interpreteer ik dit nu helemaal verkeerd?
euh, nee, het is bij bv 2 chips, elke chip 6 unieke multi sampling patronen en samen dus 2x 6x multisampling, stochastic AA heeft minstens 16 samples nodig en dan nog is een vast 16x patroon nog steeds beter, voor films wordt stochastic AA & temporal AA gebruikt met bv 64 samples voor een perfecte weergave (met een lichte blur zodat het beel er zachter, realistischer uitziet)
Stochastic AA zou ook met minder dan 16 samples kunnen, maar ziet er dan gewoon niet uit omdat er niet genoeg 'noise' gecreeerd wordt. (Net zoals TAA er niet uit ziet als je minder dan 60 fps haalt). Voor de rest zeg je eigenlijk precies hetzelfde wat ik bedoel, alleen had ik het een beetje verkeerd vertaald; "elke sample heeft net een andere positie" moest zijn "elke chip berekent andere sample posities tov de andere chip".
DaveBaumann: each pipeline will be operating with 6X FSAA, but each chip will have slightly different sample positions from the other.
Overigens bedankt voor de pics en info GfMike. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ivm. TAA:

Ik heb nu op 1280x1024 reso (17" LCD) FSAA x4 met TAA aan staan, het ziet er ge-anti-aliassed uit maar het blijft toch nog een scherpe pixelbrij te zijn soms in GTA: Vice City. Ligt dat aan de framerate (framelimiter staat aan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:38:
[...]
Wie zegt dat het niet volledig hardwarematig is? ATi was ook degene die iedereen om de tuin wist te leiden met hun 8 extreme pipelines, terwijl de R420 al vanaf het begin een 16 piper was... Dus wie weet...
Het xbit labs artikel was zeer duidelijk en je vergelijking bewijst eigenlijk helemaal niets

mijn HiZ verhaal klopt niet helemaal maar...

tiling op de R3xx+:

With R300 ATI had a regionalised quad dispatch system, such that the screen-space is tiled and assigned to different pipelines - this is how the R300 can be scalable internally and externally in that the tiles can be allocated to quad rendering pipelines internally in a chip and externally across multiple chips. R420 adopts the same type of quad dispatch system, which is how the system was easily extended to 4 quads, however it has been slightly altered to allow for programmable tile sizes so the load balancing between the pipes can be controlled in a much finer way and potentially altered according to resolution. Reducing the tile size allows for higher efficiency with smaller triangles, while larger triangles favour texturing efficiency. This quad dispatch system can result in different quad pipelines operating on the same triangle if the triangle coverage is larger than the currently set tile size, or quad rendering pipelines will be operating on completely different triangles at any one time.

Als er gebruik wordt gemaakt van supertiling zou dit betekenen dat er geen voordeel is voor de vertex shaders (btw er zijn geen spelen die de vertex shaders 100% benutten behalve missching 3dmark05) en dat alleen de pixel shaders gebruikt worden van de 2de gpu. Supertiling houd dus in dat een chip externe quads kan opnemen in zijn rendering systeem.

Ik denk dat er veel meer harde limieten zijn in de multi-chip mogelijkheden van de R420, die de R520 waarschijnlijk oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:19:
[...]

Het xbit labs artikel was zeer duidelijk en je vergelijking bewijst eigenlijk helemaal niets
Zou het? Het artikel op Xbit bevatte ook nogal wat vaagheden... termen als "currently" (in de zin van op dit moment alleen "2 identical cards", maar kan later misschien nog veranderd worden dmv nieuwere drivers) laten nog veel in het midden. En ATi heeft wel vaker de mensen om de tuin weten te leiden... ATi heeft hardwarematige technieken in huis voor loadbalancing (zoals je zelf aangeeft, ingebakken in de huidige cores) dus zou het eigenlijk onlogisch zijn om voor een software oplossing te gaan.
DaveBaumann
The difference here is that ATI has SuperTiling built into the chip which automatically takes care of the screen space division and/or FSAA samples over multiple chips, whereas NVIDIA's current solution doesn't have this. Presently the majority solution for NVIDIA is using AFR so using more chips / boards will introduce further latencies with the solution, the Split Screen Rendering would work. They can't get the same benefits of scaling up MSAA such as ATI because it is limited to 4 sample positions.

It looks like the ATI solution can also arbitrate the data from the master to chip on a board to the slave(s), which is something that I'd like to see from the NVIDIA solution as well.
Dus ATi's manier lijkt me wat betreft loadbalancing van de rendering al vrij optimaal.
Als er gebruik wordt gemaakt van supertiling zou dit betekenen dat er geen voordeel is voor de vertex shaders (btw er zijn geen spelen die de vertex shaders 100% benutten behalve missching 3dmark05) en dat alleen de pixel shaders gebruikt worden van de 2de gpu. .
Klopt. Sireric heeft al eens aangegeven dat de bottleneck bij vertex processing zou kunnen liggen, maar bij de systemen van E&S zou dat aldus hem niet zo veel uitmaken, aangezien men daar voor een constante fps op hoge resoluties (multi-monitor).

Maar dat is al weer een tijdje terug en aangezien ze ook al een vorm van dynamic supertiling in de R420 hebben ingebakken sinds de R300 (waarvan ze eerst zeiden dat het een 'interessant concept' was, maar moeilijk te implementeren... en toch lukte ze het), kijk ik er niet vreemd van op als ze een oplossing hebben gevonden voor dit 'probleem'. Misschien een aparte geometry unit of misschien zelfs wel een nieuwe vorm van hybride vertexshaders die via software de load balancen?. Of misschien bedoelen ze met "softwarematige balancing" wel de manier waarop geometry tegenover rendering gebalanceerd wordt. Volgens mij is er nog van alles mogelijk en zullen we het pas echt weten wanneer ATi zelf iets naar buiten brengt.

Ik denk echter wel dat Supertiling 'de manier van renderen' gaat worden op ATi's MVP. Ze hebben al aangegeven dat ze "proven techniques" uit E&S systemen gaan gebruiken. En daarnaast meldt Xbit Labs dus: "Multiple ATI RADEON X800 XT boards cooperatively rendering a single frame". Supertiling rendered een "single frame". SFR lijkt me uitgesloten als 'de manier', en over AFR hebben ze het zowiezo niet omdat dit om en om een frame renderen. Waarschijnlijk krijgt de user wel de mogelijkheid om AFR of SFR te selecteren "Offers several user selectable modes of multi-processing"
Ik denk dat er veel meer harde limieten zijn in de multi-chip mogelijkheden van de R420, die de R520 waarschijnlijk oplost.
En toch noemt Xbit labs in hun voorbeeld een MVP setup met meerdere X800XTs, dus blijkbaar heeft R420 toch minder last van bepaalde harde limieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 21:52
Misschien is het al gezegd maar na 10 pagina's te hebben geluizen werd ik duizelig van alle termen :P Ben een noobie kweet t....

Ik Heb een nieuw systeem samengesteld met daarin een X800XL van Asus. Zijn er problemen bekend over deze kaart? Kan ik ervan uitgaan dat het niet zoveel uitmaakt welk merk ik neem of zijn er merken die eruit springen met deze chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lolz nee hoor JP-tjuh het zal vast wel goed gaan, hoop dat de X800XL goed leverbaar is dertegen...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 21:52
Ik begreep dat het leveren geen probleem was... duszzz zou goed moeten komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb een vraagje. Ik heb net de Catalyst 5.3 drivers geinstalleerd (zonder CCC) en ik draai altijd op een resolutie van 1400x1050, maar met de nieuwe drivers kan ik alleen kiezen voor 1360x1024 of 1600x1200. :?
Heeft iemand dit probleem ook? Ik wil namelijk mijn oude reso weer terug. :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:55:
Ivm. TAA:

Ik heb nu op 1280x1024 reso (17" LCD) FSAA x4 met TAA aan staan, het ziet er ge-anti-aliassed uit maar het blijft toch nog een scherpe pixelbrij te zijn soms in GTA: Vice City. Ligt dat aan de framerate (framelimiter staat aan) ?
Kickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 18:24
ik heb een probleempje met mn ASUS R9800XT, een van de fannetjes is aant overlijden (enge geluiden). Nou ben ik op zoek gegaan naar iets vervangends (liefst beter) maar vond ergens dat de asus kaarten er een andere aansluitings methode op na zouden houden (anders dan ATI standaard) Of zou ik ergens een nieuw asus fannetje op de kop kunnen tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Pubbert

random gestoord

MrJT schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:06:
ik heb een probleempje met mn ASUS R9800XT, een van de fannetjes is aant overlijden (enge geluiden). Nou ben ik op zoek gegaan naar iets vervangends (liefst beter) maar vond ergens dat de asus kaarten er een andere aansluitings methode op na zouden houden (anders dan ATI standaard) Of zou ik ergens een nieuw asus fannetje op de kop kunnen tikken?
Gewoon een nieuwe GPU cooling van Zalman of Thermaltake of Arctic ATi Silencers, die sluit je gewoon aan op je voeding zelf (dus niet op die "connector" voor je fan die op je videokaart zit, deze leverd meestal nét genoeg stroom voor zo'n standaard asus-fannetje, maar niet genoeg voor een nieuwe fan+heatsink.

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 15-03-2005 15:32 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 22:00

Bever!

3

help unwinder (de maker van rivatuner oa bekend van het pipeline modden bij 6800 series) eens even door dit te doen. Zo kunnen we over een tijdje ook softwarematig x800 pipes openen.

http://forums.guru3d.com/...47b7d3641&threadid=129374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
http://www.theinquirer.net/?article=21823

L'Inq beweert dat de R520 300 - 350 miljoen transistoren zal bevatten!
Wat dus een verdubbeling van de R420 zou betekenen!
Het kan opzich wel, SM 3.0+ toevoegen, meer pipelines (is ook waar The Inq nu aan denkt), hardwarematige Truform (Of heb ik dat gerucht zelf verzonnen? Kan me iets herinneren dat iemand het er ooit over had), en dan nog wat van die MVP tweaks, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ook is al eens naar voren gebracht dat de R520 de terugkeer zou zien van een soort van hardwarematige TruForm engine, dus misschien dat dit er ook echt in gaat zitten als de chip echt zo groot wordt.

Overigens gaf ATi aan dat R420 ook rond de 220 mln transistoren zou zitten net als NV40 wanneer deze chip SM3.0 zou ondersteunen. Dus extra pipes of hardwarematige ondersteuning van bepaalde functies of leuke tweaks lijken me niet uitgesloten als het waar is.

Edit was net iets later met posten dan Spankmaster. Zag het stukje over TruForm niet. :)

[ Voor 113% gewijzigd door CJ op 15-03-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb nu de games Brothers in Arms, Netjes geinstalleerd. (800x600 LOW)
Maar op het moment dat ik iemand neer schiet krijg ik een Spontane Reboot.
Verschillende Settings geprobeerd. Ik draai Catalyst 4.9.

Ik heb een AMD Athlon 2600+
Radeon 9000 Pro
WinXP SP2 Pro

Ook geupdate naar de laatste patch 1.02!
Heeft iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door GandalfTheGrey op 15-03-2005 22:46 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
Nieuwe drivers misschien?
Je loopt 5 releases achter, en brother of arms is een gloednieuw spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Gerucht: Meer info over R520, RV530 en RV515

Op het Duitse PCWelt zijn wat geruchten verschenen over de high-end R520, midrange RV530 en low-end RV515.

R520
Release: Juni
600+ Mhz memory
2x X850 performance
Kaleidoscope Display Controller (inmiddels ontkracht op B3D)
MVP support
WFG 1.0 compliant
Drie varianten: standaard, Pro, XT

RV530
Release: September
Prijsklasse: tot €230
Pipelines: 16
X800(XT) performance

RV515
Release: Oktober
Prijsklasse: tot €80
Pipelines: 8

Bron: http://www.pcwelt.de/news/hardware/108718/index1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

hmm, mn x850xt pe maakt een iets ander geluid dan ik had verwacht. lijkt alsof de fan tegen de rand van zn omhulsel rust. maakt een piepend geluid..

maar ach, t werkt prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Ik krijg een dezer dagen een Sapphire X850XT PE binnen en heb nog 2 Zalman VF700-Cu's liggen. Ik vroeg me af of 1 van deze beter koelt dan de stock koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

Anoniem: 53218 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:52:
hmm, mn x850xt pe maakt een iets ander geluid dan ik had verwacht. lijkt alsof de fan tegen de rand van zn omhulsel rust. maakt een piepend geluid..

maar ach, t werkt prima :+
Is het meer een hoge piep toon, Dat probleem had ik . Het lag aan dat ik ATi Tool erop had staat en de Fan speed hoger gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135655

Hallo ik heb sinds een maand een x800xt van club3d en ik heb het volgende probleem.
als ik 4xAA of 6xAA aanzet in games of 3dmark krijg ik artifacts zijn er niet veel maar wel erg irri
bij 2xAA heb ik dit probleem niet..
de kaart wordt niet warm.. heb alles al geprobeerd andere bios ,cooles etc

draai op 3200+ met 512mb geheugen. calalist 5.3..

wie weet hoe dit zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
====> POST IN DIT TOPIC AUB GEEN VRAGEN OVER PROBLEMEN <=====

Zie de topicregels:
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 22:03
Ik heb een radeon9700@300/300, en ik heb een vaag probleempje, In Brothers in Arms heb ik op 1024 bij 768 slechts een framerate van gemiddeld 12. (alles op high, anisotropic op 4), in halflife 2 heb ik met alles op high en 1200 bij 960 een gemiddelde framerate van 40 fps.

De rest van mn systeem is amd xp2600+, 1024 mb ddr, 120 gb maxtor hdd

Ik heb de omegadrivers (laatste) geprobeerd, en catalyst 5.1 en catalyst 5.3, alle exact hetzelfde resultaat. Instellingen in rage3d tweak helpen ook niet.
Wat moet ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 09:48
DarkShadow schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:39:
Ik heb een radeon9700@300/300, en ik heb een vaag probleempje, In Brothers in Arms heb ik op 1024 bij 768 slechts een framerate van gemiddeld 12. (alles op high, anisotropic op 4), in halflife 2 heb ik met alles op high en 1200 bij 960 een gemiddelde framerate van 40 fps.

De rest van mn systeem is amd xp2600+, 1024 mb ddr, 120 gb maxtor hdd

Ik heb de omegadrivers (laatste) geprobeerd, en catalyst 5.1 en catalyst 5.3, alle exact hetzelfde resultaat. Instellingen in rage3d tweak helpen ook niet.
Wat moet ik doen :)
de reply boven die van jou nog een keer lezen maar nu met je ogen open

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 22:03
hehe, bedankt :), excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net een 9600 non-pro gekregen, en heb een beetje rondgelezen :)

Nu heb ik 3 vraagjes:
• Welke drivers moet ik kiezen? De normale, DNA, of Omega?
• Hoe goed is dit beestje overklokbaar? Haalt-ie 9600 pro snelheden?
• Het gaat een Ti4400 vervangen. De grote boze VGA test van Tom's Hardwareguide is niet duidelijk welke kaar beter is, de 9600 nonpro, of de Ti4400. Nu is 9600 DirectX9 compatibel, dus denk ik dat ik om die reden de Ti4400 vervang. Of hebben anderen de ervaring dat-ie sneller of langzamer is? :)

Zoeken is niet fijn, omdat je overal 9600 SE/Pro/XT topics tegenkomt, ipv non-pro :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

CJ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:23:
====> POST IN DIT TOPIC AUB GEEN VRAGEN OVER PROBLEMEN <=====

Zie de topicregels:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Offtopic:
Sorry, hoor :)

Was op zoek naar het Grote Radeon Topic, maar kan het niet vinden, en dacht dat dit topic de vervanger was, want ik ga echt niet een nieuw topic voor zoiets futiels aanmaken.

Al kan ik het desbetreffende "Grote Radeon Topic" niet vinden.
Mijn zoektoch eindigt hier :(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De Grote Radeon Topics zijn gesloten omdat het te onduidelijk werd. Er werden zoveel vragen door elkaar heen gesteld, er werd zo veel geflamed en gekibbeld, er werd zo veel nieuws in gepost, dat het voor de user vaak moeilijk was om iets specifieks te vinden. Besloten is toen om alle problemen in aparte topics te zetten en gebruikers vaker te wijzen op de search. Gelukkig bestaat er nu ook de mogelijkheid om binnen topics te zoeken via de quicksearch, dus dat scheelt ook al weer een beetje.

Bij gebrek aan een informatieve ATi Radeon topic heb ik deze topicserie opgestart om de (toekomstige) ATi gebruikers en andere geinteresseerden op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de Canadeze fabrikant. Discussies zijn van harte welkom onder voorwaarde dat alles netjes onderbouwd is. :7

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 17-03-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat dit hier niet helemaal thuishoort maar een nieuw topic is het ook niet waard. Ik heb na 2.5 maand wachten eindelijk een nieuwe x800xt-pe. Nu haal ik in cs: source met 6x/16x soms nog 35fps en gemiddeld denk tussen de 55 en 70 op 1024x786. In far cry (v1.3) heb ik iets van rond de 50fps gem. denk met 4x/8xaa/aaf alles very high. Klopt dit voor mijn kaart samen met een 3500+ en 1gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:37:
Ik weet dat dit hier niet helemaal thuishoort maar een nieuw topic is het ook niet waard. Ik heb na 2.5 maand wachten eindelijk een nieuwe x800xt-pe. Nu haal ik in cs: source met 6x/16x soms nog 35fps en gemiddeld denk tussen de 55 en 70 op 1024x786. In far cry (v1.3) heb ik iets van rond de 50fps gem. denk met 4x/8xaa/aaf alles very high. Klopt dit voor mijn kaart samen met een 3500+ en 1gb ram?
In Source heb ik ook vaker drops richting de 30, zeker met veel tegenstanders/bots. Farcry kan ik zo niet zeggen, maar die liep ook niet supersoepel op die settings.

3dmark/aquamark scores?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3dmark03 iets van 12000
3dmark05 5906

Van farcry had ik ook al gehoord dat het een beetje gaar liep meestal. Als ik source met 4x ipv 6x draai heb ik wel meteen 10 a 20 fps meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 11:57
Ja klopt wel ongeveer, ik haalde @ default ook 59xx met die kaart (AGP) in 3DMark05, hoogste score wat ik gehaald heb met die kaart van de week was 6135: [rml]MaTr1x in "[ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - ..."[/rml]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:02

boesOne

meuh

anandus schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:18:
Ik heb net een 9600 non-pro gekregen, en heb een beetje rondgelezen :)

Nu heb ik 3 vraagjes:
• Welke drivers moet ik kiezen? De normale, DNA, of Omega?
• Hoe goed is dit beestje overklokbaar? Haalt-ie 9600 pro snelheden?
• Het gaat een Ti4400 vervangen. De grote boze VGA test van Tom's Hardwareguide is niet duidelijk welke kaar beter is, de 9600 nonpro, of de Ti4400. Nu is 9600 DirectX9 compatibel, dus denk ik dat ik om die reden de Ti4400 vervang. Of hebben anderen de ervaring dat-ie sneller of langzamer is? :)

Zoeken is niet fijn, omdat je overal 9600 SE/Pro/XT topics tegenkomt, ipv non-pro :/
Ey anandus..

Drivers maken niet uit.. Hoewel de DNAs wat vaag zijn. Das een mannetje die aan de registry prutst.
De Omegas krijgen support van ATi werknemers.. De gewone Cats zijn ook prima..

Core is goed overklokbaar.. mem is de vraag. Heb je zeker een nonpro en geen SE? Die hebben een gare 64bit mem bus..

[ Voor 24% gewijzigd door boesOne op 18-03-2005 16:55 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Sinds gister eigenaar van een OEM X850 XT Platinum Edition.
Kom met standaard koeler en overdrive op de volgende snelheden :

Core 540 @ 650 Mhz
Mem 587 @ 648(1300) Mhz

Dit is de max die overdrive kan verwerken zal eens met andere software kijken waar die dan wel niet op uitkomen.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:46:

Core 540 @ 650 Mhz
Mem 587 @ 648(1300) Mhz

Dit is de max die overdrive kan verwerken zal eens met andere software kijken waar die dan wel niet op uitkomen.
650 core?! is dat ook stabiel, of net genoeg een een rondje 3dmark te draaien.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 15:18

Core 540 @ 650 Mhz
Mem 587 @ 648(1300) Mhz

Das een knappe overklok voor een stock cooling, heb je hier nog wat getest en evt resultaten?? Wat voor fanspeed? Temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsgerucht: TechPowerUp! over de R520

TechPowerUp heeft in z'n CeBIT 2005 verslag het een en ander verzameld over R520. ATi zelf heeft niets vrijgegeven, maar dit is een verzameling van wat ze hier en daar hebben opgevangen. Zelf denk ik dat het een compilatie is van geruchten en waarheden... dus neem het met een korrel zout... Maar hieronder even een overzicht uit het artikel (waarvan een aantal dingen al bekend waren).

- 0,09u @ TSMC
- 300-350 mln transistoren
- 24 Pipelines*
- Launch Juni Computex Taiwan
- Shadermodel: 3.0
- WGF 1.0 Support
- 256-bit memory interface
- 512 MB GDDR3
- support voor 1024 MB GDDR3
- 10-bit-per-color display depth
- 700 Mhz core
- 800 Mhz mem (1,25ns)
- in het begin zeer duur $600-$700

* Het interessante gedeelte zit 'm in de pipelines. Het zijn er 24, maar niet te vergelijken met normale pipelines. Blijkbaar moet je het vermenigvuldigen met 1.3 zodat je de performance hebt van 32 normale pipelines. Hierdoor is het twee keer zo snel als de snelste X850 die er is (dus de X850XT PE).

Bron: http://www.techpowerup.com/reviews/Cebit2005/Day4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

sm 3.0 is overbodig!! 8)7 ;)

lijkt me overigens sterk dat et 0.09 wordt, aangezien de x850xt zelfs nog niet eens op 0.11 is gemaakt ,maar op een sterk verbeterd 0.13 proces. Volgens mij kwam hacku daar mee aanzetten.

[ Voor 86% gewijzigd door Brainless-NL op 20-03-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Hij word toch echt 0,09 micron, dit heeft mijn contactpersoon van ATI mij persoonlijk verteld, zo spannend is 0,09 micron nu ook weer niet, AMD en Intel werken er al een tijdje mee.

O ja, SM 3.0 is niet overbodig hoor, kan je eindelijk met een ATI kaart Splinter Cell 3 op volle glorie spelen, bij Ubisoft zijn ze zo aardig geweest om alleen SM 1.1 en SM 3.0 aan dit spel toe te voegen.
geen SM 2.0 of 2.0b dus.

[ Voor 40% gewijzigd door GfMike op 20-03-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

GfMike schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:27:
Hij word toch echt 0,09 micron, dit heeft mijn contactpersoon van ATI mij persoonlijk verteld, zo spannend is 0,09 micron nu ook weer niet, AMD en Intel werken er al een tijdje mee.

O ja, SM 3.0 is niet overbodig hoor, kan je eindelijk met een ATI kaart Splinter Cell 3 op volle glorie spelen, bij Ubisoft zijn ze zo aardig geweest om alleen SM 1.1 en SM 3.0 aan dit spel toe te voegen.
geen SM 2.0 of 2.0b dus.
Leuk om te gaan vergelijken met cpu's. Dat is natuurlijk GEEN vergelijking. Aangezien cpu's veel minder complex zijn en minder transistoren hebben. Maar als je dat gehoord hebt, zal dat wel zo zijn. (ik vind het nog steeds vreemd)

Over die SM3.0. Wat ik met mijn vorige post wilde benadrukken is dat ATI een hele lange tijd heeft geroepen dat sm3 niet belangrijk is. En wat doen ze nu? sm3 implementeren! |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Brainless-NL op 20-03-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 09:48
Brainless-NL schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:33:
[...]
Over die SM3.0. Wat ik met mijn vorige post wilde benadrukken is dat ATI een hele lange tijd heeft geroepen dat sm3 niet belangrijk is. En wat doen ze nu? sm3 implementeren! |:(
Nee ze hebben toen gezegd dat ze het nog niet belangrijk vonden, en pas met sm3.0 zouden komen bij de volgende generatie kaarten. En dat is nu dus wat ze doen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 22:15

epo

CJ schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:44:
Nieuwsgerucht: TechPowerUp! over de R520

TechPowerUp heeft in z'n CeBIT 2005 verslag het een en ander verzameld over R520. ATi zelf heeft niets vrijgegeven, maar dit is een verzameling van wat ze hier en daar hebben opgevangen. Zelf denk ik dat het een compilatie is van geruchten en waarheden... dus neem het met een korrel zout... Maar hieronder even een overzicht uit het artikel (waarvan een aantal dingen al bekend waren).

- 0,09u @ TSMC
- 300-350 mln transistoren
- 24 Pipelines*
- Launch Juni Computex Taiwan
- Shadermodel: 3.0
- WGF 1.0 Support
- 256-bit memory interface
- 512 MB GDDR3
- support voor 1024 MB GDDR3
- 10-bit-per-color display depth
- 700 Mhz core
- 800 Mhz mem (1,25ns)
- in het begin zeer duur $600-$700

* Het interessante gedeelte zit 'm in de pipelines. Het zijn er 24, maar niet te vergelijken met normale pipelines. Blijkbaar moet je het vermenigvuldigen met 1.3 zodat je de performance hebt van 32 normale pipelines. Hierdoor is het twee keer zo snel als de snelste X850 die er is (dus de X850XT PE).

Bron: http://www.techpowerup.com/reviews/Cebit2005/Day4/5
De kaart is zeker leuk, maar dat verhaal van je over die pipes is vrij logisch aangezien
elke nieuwe generatie per pipe sneller dan de vorige generatie.

[ Voor 4% gewijzigd door epo op 20-03-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

de 6800 ultra zou ook 1600mhz mem hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

dat verhaal slaat wel ergens op, maar het is theoretisch, ze hebben er 8 vertexpipes bijzitten, maar die vertexpipes kunnen ook gebruikt worden als pixelpipelines, in praktijk azl dat nooit gebeuren, maar het is een leuke 32 pixelpipelinekaart stunt van ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
iets weerhoud me ervan dit te geloven

Voor mij is de R520 nog steeds:
4 of 5 of 6 quads (mijn donkerbruin vermoeden : 4)
verbeterde geheugen architectuur
volledige implementatie van sm3.0, met de nodige architecturale aanpassingen (vooral krachtiger met lange shaders)
edit: op de GDC slides was te lezen dat je pas aan sm3.0 shaders moet denken als je boven 200 shader instructies zit
update voor de aa en aniso
8 vertex pipes, genoeg om vertex texturing te kunnen gebruiken in games (en krachtiger voor de MVP supertiling mode :X)
WGF 1.0 advanced model ready ( wgf1.0 == dx9 met het nieuwe longhorn driver model http://download.microsoft...c8/DW04018_WINHEC2004.ppt )
90nm architectuur, ORTON (hoofd van ATi) zei het 1 jaar geleden al WANNEER GAAN JULLIE HET EENS GELOVEN!!!

[ Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 20-03-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:07

Core 540 @ 650 Mhz
Mem 587 @ 648(1300) Mhz

Om te benchmarken vast wel, maar ga eens een uur of 1 a 2 gamen, kijken wat hij dan doet, de temperaturen zullen heel wat toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me vertellen om het zin heeft om de stock koeler op een X850XT PE te vervangen door een Zalman VF700-Cu. Koelt het beter? Of is het alleen stiller. Het gaat er mij om waarmee ik verder kan klokken >:) , maakt voor mij niks uit als ik de standaard fan op 100% moet laten lopen tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Ik heb dus een Club 3D X800 256MB DDR3 ViVo kaart gekocht.
Deze heeft dus 12 pipelines, weet iemand of je de overige 4 pipelines open kan gooien?
De kaart is precies hetzelfde als de 800xl, alleen deze heeft 16 pipelines.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 122079 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:20:
Deze heeft dus 12 pipelines, weet iemand of je de overige 4 pipelines open kan gooien?
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33766704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ik heb daar ook al naar gezocht. Er is nog bar weinig bekend over een eventuele pipe unlock methode bij de x800. Nieuwigheid misschien? Waar heb je em gekocht trouwens? Wat voor 3dmark scores haal je?

Edit: Oelang je begrijpt hem verkeerd. Hij heeft een x800 (dus geen x800pro)

[ Voor 18% gewijzigd door Brainless-NL op 20-03-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainless-NL schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:26:
Ik heb daar ook al naar gezocht. Er is nog bar weinig bekend over een eventuele pipe unlock methode bij de x800. Nieuwigheid misschien? Waar heb je em gekocht trouwens? Wat voor 3dmark scores haal je?

Edit: Oelang je begrijpt hem verkeerd. Hij heeft een x800 (dus geen x800pro)
Sorry Brainless, ik kan nog niet benchen want de computer die ik aan het bouwen ben ik nog niet compleet. Ik heb ook veel gezocht voor een pipeunlock maar niet echt veel gevonden. Behavle dan dat een biosflash van een x800xl niet werkt. Veel mensen zeggen ook dat ze geen sporen van een laser-cut kunnen vinden.
En ik heb hem gekocht bij Pcone, (www.pcone.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 122079 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:39:
[...]

Sorry Brainless, ik kan nog niet benchen want de computer die ik aan het bouwen ben ik nog niet compleet. Ik heb ook veel gezocht voor een pipeunlock maar niet echt veel gevonden. Behavle dan dat een biosflash van een x800xl niet werkt. Veel mensen zeggen ook dat ze geen sporen van een laser-cut kunnen vinden.
En ik heb hem gekocht bij Pcone, (www.pcone.nl)
hm
zeker dat ie vivo is? vind die niet op de club3d site, btw daar staat ook dat ie 12 pijplijnen heeft, wat hem eigenlijk een lager geklokte pro maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeLangOetan schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:55:
[...]

hm
zeker dat ie vivo is? vind die niet op de club3d site, btw daar staat ook dat ie 12 pijplijnen heeft, wat hem eigenlijk een lager geklokte pro maakt
Ik weet 100% dat hij vivo is. http://www.club-3d.com/pr...DD&show=&filter=&p=1_full
Daar zie je in het rode vlak TV-Out = yes en Video-in = yes staan.
Heb net ook nog ff gekeken en er zit een Ati Rage Theater chip op m'n kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 122079 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:20:
Er zijn hier meer mensen nieuwsgierig naar. Zie ook de post van Beverhoofd ietsje terug:
Beverhoofd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:12:
help unwinder (de maker van rivatuner oa bekend van het pipeline modden bij 6800 series) eens even door dit te doen. Zo kunnen we over een tijdje ook softwarematig x800 pipes openen.

http://forums.guru3d.com/...47b7d3641&threadid=129374
Probeer de aanwijzingen in de link eens op te volgen en wie weet help je zo mee om te ontdekken of de pipes te unlocken zijn. Er zijn al meerdere mensen met een X800 die er gepost hebben, dus wie weet verzinnen ze binnenkort wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
wat een duistere plaats om zoiets fantastisch terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

waarom? Het is altijd al zo geweest dat rivatuner door unwinder werd gemaakt en gehost/gepubliceerd/gepromote wordt door guru3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wat voor corenummer staat er op de cores van de X800?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 22:56
Thund3r schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:02:
Wat voor corenummer staat er op de cores van de X800?
R420, en dan nog wat:
Afbeeldingslocatie: http://img230.exs.cx/img230/1631/x800proxt5au.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Het lijkt mij dat het hier om r430 gaat en niet r420. We hebben het niet over de x800 "serie" maar over de x800 kaart zelf (de x800 vanilla dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Brainless-NL op 22-03-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 22:56
mijn excuses, dan had ik de vraag verkeerd opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Is er nog wat bekend over nieuwe omega drivers. De laaste nieuwe versie is 5.1 beetje achterhaald dus.

Damn :'( :(
Dit las ik net op omegadrivers.net:
(03/18/05)

Hi everyone, I just want to say a few words, this is going to be long, so please excuse me...

First of all, sorry for my absence.

Second, I don't know if u have noticed, but the modded driver community has become a joke, there are so many wannabe's trying so hard to become someone around the world, and unfortunately, for them, this has become competition to get the "best driver set" out, well, let me clue them in, they are just making things worse, in fact, they are damaging the community as a whole, why?, people that don't know ANYTHING about what a video driver is and want to keep their PC up to date are getting confused, there are so many driver options that the only posts you see in forums are "Which drivers are better?" or "Which driver should I use?", with the following responses of over 10 different driver sets, which of course, doesn't help at all.
Right now I feel like I'm not needed anymore in the community, almost no one is sponsoring my work and I feel like a left over, I don't even feel like making any other driver set since I think it will be another worthless effort, copycats just want to compete and I don't feel like that, I prefer they do their own battles and I stay on the margin of offering a good alternative product that fills the necessity of the people, but like I said, that's just a thought, don't take this as the end of the Omega Drivers cause is not.

Third, I want to let you know some things that have been happening in my life recently and why the lack of updates...

Well, I'm currently unemployed, so is my wife, we both have been trying to get a job but things are very difficult here in Puerto Rico, just like the rest of the world, the only thing that has been keeping me (not the site) alive is the site sponsorship and the donations, and both have been steadily decreasing over the past months, in part is my fault since I haven't been doing updates lately, but many people fail to see the importance of advertisement in websites, many think "other people is supporting the site, my support is not needed", but that is completely wrong, each grain of sand contributes to make a beach, so no matter how little your support may be, at least is something. I have tried to keep my site with almost no advertising just to keep visitors happy, since I know how much people hate to enter a site and be bombarded with advertisements, pop-ups and such nuisances. I also understand many of my visitors are young, have no work, live with their parents, are at college or may be in a situation worse than I am, to those people I don't ask anything from them except their support and prayers, but I know there are some visitors that do have plenty of resources and power within the industry, to those ones I ask for help, remember that an act of good faith will be always be compensated by God.

I planned to dedicate myself to the site and drivers only, but these events and the current state of the driver community makes me think twice about it.

Anyway, if u have any comments please don't hesitate to mail me. Thanks for taking your time to read all of this and God bless u all... :)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 22-03-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Is het ooit bij die gast opgekomen dat ze 'm bij Ati best willen hebben?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

casemodderpoel schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:54:
Is het ooit bij die gast opgekomen dat ze 'm bij Ati best willen hebben?
Ik hoop het voor hem, en voor ons :Y)

Ik heb dit altijd de beste alternatieve drivers voor mijn vidkaart gevonden. Nooit problemen mee gehad. Jammer dat hij er nu tijdelijk ( misschien wel voor altijd mee stopt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:20
Mensen,

Ik ben voor een oom van mij een pc aan het bouwen, niet al te high end enzo, office/emailen maar ook wat games, geen grafische hoogstandjes zoals farcry maar wel beetje grafische kracht moet erin zitten. Verder wil hij films op kunnen nemen en daarna branden op een dvdtje.

Ik zat rond te kijken bij Azerty en toen viel mijn oog op een Club3D Radeon 9800SE AIW. Ik draai zelf een 9800SE (met dode pipelines :@) en hij draaid best aardige prestaties. Voor hun gebruik vind ik het zelf denk ik wat overpowered maar ik kon verder geen goede alternatieven vinden.

Mijn vraag luid (ik heb geen ervaring met tvkaarten en AIW's):
  • Hoe is die tvkaart chip op deze AIW?
  • Wat voor software zit er bij en wat is goede software ervoor? (het niveau van hun is niet veel hoger
  • dan word/office hoor ;))
  • Als ik op wil nemen, kan je dan ondertussen tunen? (nee toch, dacht ik?)
  • Als ik op ga nemen, gaat dat dan met tijden ofzo of kan dat digitaal gekozen worden?
  • Gedownloaden dingen, zijn die gewoon te branden met Nero op een dvdtje en kunnen die dan in een "normale" dvdspeler?
Verder wordt het iets van een sempron 2600+, 512MB ram, 80gb hdd, nec ND-3520A dvd brander.
Dat is toch een goede dvd-brander?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
stevenP schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:59:
Mensen,

Ik ben voor een oom van mij een pc aan het bouwen, niet al te high end enzo, office/emailen maar ook wat games, geen grafische hoogstandjes zoals farcry maar wel beetje grafische kracht moet erin zitten. Verder wil hij films op kunnen nemen en daarna branden op een dvdtje.

Ik zat rond te kijken bij Azerty en toen viel mijn oog op een Club3D Radeon 9800SE AIW. Ik draai zelf een 9800SE (met dode pipelines :@) en hij draaid best aardige prestaties. Voor hun gebruik vind ik het zelf denk ik wat overpowered maar ik kon verder geen goede alternatieven vinden.

Mijn vraag luid (ik heb geen ervaring met tvkaarten en AIW's):
  • Hoe is die tvkaart chip op deze AIW?
  • Wat voor software zit er bij en wat is goede software ervoor? (het niveau van hun is niet veel hoger
  • dan word/office hoor ;))
  • Als ik op wil nemen, kan je dan ondertussen tunen? (nee toch, dacht ik?)
  • Als ik op ga nemen, gaat dat dan met tijden ofzo of kan dat digitaal gekozen worden?
  • Gedownloaden dingen, zijn die gewoon te branden met Nero op een dvdtje en kunnen die dan in een "normale" dvdspeler?
Verder wordt het iets van een sempron 2600+, 512MB ram, 80gb hdd, nec ND-3520A dvd brander.
Dat is toch een goede dvd-brander?
het is hier NIEUWS EN DISCUSSIE zie startpost!

en hoewel jij waarschijnlijk wil discussieren over die config, zou je beter voor je vragen een nieuw topic kunnen openen.
of eigenlijk wat reviews en de search gebruiken want zo moeilijk is het nu ook weer niet

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hier even een korte roundup van nieuwtjes die The Inq heeft gepost:

ATi lanceert tegenaanval GF6600 met Radeon X700 TSOP
Op dit moment staat de Radeon X700 tegenover de GF6600 en in de meeste gevallen presteert de X700 beter dan de GF6600. Maar ATi laat het daar niet bij zitten. Aangezien de GF6600 nu in veel gevallen in prijs omlaag zakt, schijnt ATi nu met een nieuwe X700 te komen die TSOP geheugenmodules gebruikt ipv BGA. Hierdoor kan de prijs omlaag, terwijl de kaart nog steeds beter presteert dan nVidia's GF6600. Adviesprijs van ATi's aankomende kaart: $105

Even voor de duidelijkheid wat scores:
3DM03: 5363
3DM05: 2442

http://www.theinq.net/?article=22052

The Inq: Multirendering Exposed
The Inquirer komt er ook eindelijk achter dat ATi al jaren een multi-vpu tech in huis heeft en dat MVP waarschijnlijk gebruik gaat maken van supertiling. Daar speculeerden we in dit topic natuurlijk al veel langer over. ;)
http://www.theinq.net/?article=22074

R520, R580, RV530 en RV515 specs?
Op Beyond3D heeft iemand wat specs gepost uit een document van ATi, waaruit blijkt dat R520 bijna een jaar geleden al z'n tapeout heeft bereikt en R580 afgelopen december z'n tapeout had. In dat document worden de volgende chips omschreven met bijbehorende getallen:

R580: 16 - 1 - 3 - 1
R520: 16 - 1 - 1 - 1
RV530: 4 - 1 - 3 - 2
RV515: 4 - 1 - 1 - 1

Niet helemaal 100% zeker is waar elk getal op slaat:
Eerste getal: Pipes of ROPs
Tweede getal: ?
Derde getal: Texture Sampling Abilities
Vierde getal: Z/stencil

In volgorde van release zien we eerst R520, daarna een paar maanden later RV530 en RV515, daarna R580. R580 lijkt dus een flink getweakte R520 te zijn met betere texture sampling abilities.
Bron: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=21341

Dan nog wat reviews:
X800XL @ Penstarsys: http://www.penstarsys.com...apphire/x800xl/index.html
X800XL @ Viperlair: http://www.viperlair.com/reviews/video/club3d/r4xx/x800xl/
X800XL Roundup @ Firingsquad: http://www.firingsquad.co...i_radeon_x800_xl_roundup/
X700 Pro Shootout @ HWZ: http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=1468
X800XL Shootout @ Bit Tech: http://www.bit-tech.net/review/394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilde dit even met jullie delen, aangezien dit het ati topic is en de Pe's toch redelijk zeldzaam zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/X800XTPE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/X850XTPE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/DualPlatinum.jpg

Misschien een keer een Ati verzameling beginnen :> , is een begin. Foto's zijn niet van top kwaliteit, gemaakt met Nokia 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 15:18
Anoniem: 101975 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:16:
Wilde dit even met jullie delen, aangezien dit het ati topic is en de Pe's toch redelijk zeldzaam zijn ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien een keer een Ati verzameling beginnen :> , is een begin. Foto's zijn niet van top kwaliteit, gemaakt met Nokia 6600.
Een x800xt pe en een x850 xt pe....waarom als ik vragen mag? die 15mhz extra op de core lijkt me niet de 470 euro waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X800XT PE zit in de Mediacentre in de woonkamer, X850XT PE zit in mijn eigen game/oc pc ;) X800 is APG8x dus daar kan ik so wie so zelf niet veel mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 25-03-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash: nVidia medewerkers richting ATi?

Op het forum van Hexus.net wordt gemeld dat ATi's Chris Hook tijdens de CeBIT wat onderonsjes heeft gehad met belangrijke nVidia medewerkers waarvan één gezien kan worden als dé Balkan PR Manager van nVidia en de ander de PR Manager van Italie. Het interessante van die laatste is dat het schijnt dat hij geen geheimhoudingsplicht oid hoefde te tekenen.

Schijnbaar deed Chris dus meer dan alleen een biertje drinken op de nVidia party op CeBIT:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/cebit_hannover_2005/store/allfriends.jpg
Chris in het midden

Overigens heeft ATi naast ex S3 en 3dFx medewerkers ook al een aantal nVidia medewerkers waaronder Richard Huddy, nu een belangrijke dev-relations persoon binnen ATi. Omgekeerd zullen er waarschijnlijk ook wat ex-ATi medewerkers bij nV werken (alhoewel dit minder vaak in de publiciteit komt). Dus vreemd is het niet als mensen de overstap maken.

Bron: http://forums.hexus.net/showthread.php?p=428098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 29-04 09:10
Uhm mag ik hier vragen hoe ik op mijn Club-3D X800XL de temperatuur kan aflezen, zonder CCC (aangezien die het niet doet :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

ik wil niet vervelend doen over die x700 TSOP, maar de x700 en 6600GT zijn ongeveer even duur, en de 6600GT heeft een hele grote voorsprong op de x700, en de x700 is niet te vergelijken met de 6600, de x700 is veel duurder.

*edit* jilvoos, gebruik rivatuner

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 26-03-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Excuses als dit het verkeerde topic is, leek me het meest geschikte . . .

Weet iemand van jullie wat op dit moment (of binnen 2 maanden) de snelste Laptop videokaart is??
Ik heb naar mijn mening toch goed gezocht en gelezen maar ben een beetje in de war.

Ik moet binnenkort een laptop aanschaffen. Deze zal alleen maar zware grafische toepassingen gaan draaien. Zowel met Direct3D als OpenGL. Ook moet hij snel zijn met video.

Mijn conclusie was dat de Ati M11 met 256Mb of de X600 met 128Mb op dit moment de snelste zijn.
Maar welke van de twee nu te kiezen??
Klopt het dat deze allebei gebaseerd zijn op de Rad.9700?
Dus, zou ik het beste af zijn met de M11 omdat deze 256Mb geheugen heeft?

Ik heb hier net ff te weinig kennis voor denk ik. B) Please help.

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Afterburner79 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 03:04:
Excuses als dit het verkeerde topic is, leek me het meest geschikte . . .

Weet iemand van jullie wat op dit moment (of binnen 2 maanden) de snelste Laptop videokaart is??
Ik heb naar mijn mening toch goed gezocht en gelezen maar ben een beetje in de war.

Ik moet binnenkort een laptop aanschaffen. Deze zal alleen maar zware grafische toepassingen gaan draaien. Zowel met Direct3D als OpenGL. Ook moet hij snel zijn met video.

Mijn conclusie was dat de Ati M11 met 256Mb of de X600 met 128Mb op dit moment de snelste zijn.
Maar welke van de twee nu te kiezen??
Klopt het dat deze allebei gebaseerd zijn op de Rad.9700?
Dus, zou ik het beste af zijn met de M11 omdat deze 256Mb geheugen heeft?

Ik heb hier net ff te weinig kennis voor denk ik. B) Please help.

Groeten :Y)
De snelste mobile videokaart op het moment is toch echt de Geforce Go 6800Ultra.
Soms zelfs sneller dan de desktop 6800Ultra. _/-\o_
nieuws: Centrino à gogo: Spelen met GeForce Go 6800 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 29-04 09:10
Ng even een vraagje. Dat rivatuner in hoeverre is dat gevaarlijk? Ik weet wat de risico's zijn van overclocken, maar ik zie ook een functie waarmee je de fan harde kan laten draaien. Gaat die dan harder draaien dan goed voor hem is? en de temperatuur hoe hoog mag die worden. (ik heb het over een x800xl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 127962 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:48:
ik wil niet vervelend doen over die x700 TSOP, maar de x700 en 6600GT zijn ongeveer even duur, en de 6600GT heeft een hele grote voorsprong op de x700, en de x700 is niet te vergelijken met de 6600, de x700 is veel duurder.
Je post is een beetje verwarrend want je noemt 4 kaarten in 1 zin, terwijl er hier maar 2 kaarten tegenover elkaar worden gezet.

Jij noemt de: 1) X700 TSOP, 2) X700, 3) 6600GT en 4) 6600. Natuurlijk is een 6600GT veel sneller dan een X700, maar die worden hier niet vergeleken. De X700 TSOP (1) is bedoeld als concurrent van de standaard 6600 (4). In veel tests is gebleken dat de standaard X700 al sneller is dan de standaard GF6600 (dus zonder overklokken).

In de pricewatch kan je zien dat er al een X700LE al te krijgen is voor €111 terwijl de goedkoopste GF6600 voor €112 over de toonbank gaat. De X700TSOP is bedoeld om de prijs nog verder naar beneden te drukken en een kaart die in 3DMark hetzelfde presteert als een 9700Pro/9800Pro rond de €100 te krijgen.

Met de komst van de X700 TSOP is het zeer waarschijnlijk dat nu ook de X600Pro uit de line-up van ATi gaat verdwijnen.

Overigens begint ATi in het volgende kwartaal de productie op te voeren van de R520 generatie en staat Multi-VPU voor de deur. Aan het eind van de zomer zou ATi's gehele line-up uit SM3.0 kaarten moeten bestaan. Er zijn wat interne verandering doorgevoerd binnen ATi door Dave Orton zelf, aangezien hij er op gebrand is om leveringsproblemen dit keer te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:05:
[...]
Er zijn wat interne verandering doorgevoerd binnen ATi door Dave Orton zelf, aangezien hij er op gebrand is om leveringsproblemen dit keer te voorkomen.
Dat zou ERG goed nieuws zijn. Rond de zomer wil ik een hele nieuwe set aanschaffen. T lijkt me heerlijk als ik dan zonder gezeur er gelijk een R520 (of mss nvidia >:) ;) ) in kan hangen!!

Overigens, ergens hierboven schreef iemand dat de R520 al een jaar geleden taped out is. En er dus ook al een jaar mee getest/optimaliseerd wordt. Hoe kan het dan dat er nog zo weinig echt bekend is van deze chip? Zoiets kun je toch niet geheim blijven houden?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Geheimhouding wil volgens mij best goed lukken hoor. Zo kwam R300 bv voor nVidia als donderslag bij heldere hemel. En ATi heeft heel lang de schijn op weten te houden dat R420 een kaart was met 8 extreme pipelines. nVidia heeft precies hetzelfde gedaan met NV40. Het is zelfs zo dat zowel ATi als nVidia met opzet cores hebben vrijgegeven met gedisablede quads waardoor de pers aan de benchmarks dacht te zien dat het inderdaad om 8 pipes kaarten gingen.

En tot voor kort was er ook niets bekend over RV530 en RV515, maar die zijn ook al een tijd lang in ontwikkeling. En nu weten we eigenlijk nog niet veel meer dan de codenamen en de segmenten waarop deze cores gericht zullen zijn... Dus geheimpjes worden goed bewaard door ATi.

Vroeger was er een medewerker van TSMC die veel informatie postte op B3D. Zo wist diegene al vroeg te vertellen van de problemen met NV30 alsook dat NV35 snel zou volgen om de schade te beperken. Helaas heeft deze persoon al een tijd lang niet gepost... misschien was-ie wel betrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Tyranium schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:21:
[...]

De snelste mobile videokaart op het moment is toch echt de Geforce Go 6800Ultra.
Soms zelfs sneller dan de desktop 6800Ultra. _/-\o_
nieuws: Centrino à gogo: Spelen met GeForce Go 6800 Ultra
Ja, dat had ik wel gelezen maar ik ben echt een Ati fan.
Dus mijn vraag blijft hetzelfde. De M11 met 256Mb of X600 met 128Mb?? :?

Toch bedankt voor je reactie :)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:40:
Het is zelfs zo dat zowel ATi als nVidia met opzet cores hebben vrijgegeven met gedisablede quads waardoor de pers aan de benchmarks dacht te zien dat het inderdaad om 8 pipes kaarten gingen.
Als je er over nadenkt is die strategie eigenlijk best wel voor de hand liggend natuurlijk.. :P

Ik moet zeggen dat mijn X800pro me enorm goed bevalt. Heel veel sneller dan de 9800pro die ik daarvoor had. Heb eerlijk gezegd dan ook wel behoorlijk hoge verwachtingen van de R520.

T zou erg knap zijn als het topmodel vd R520 weer zo'n sprong in prestaties kan maken als de R420 tov de R300/360.... (Die geruchten hoor ik namelijk wel.) Zeker als je bedenkt hoe complex die chips zijn en dat nieuwe CPU's al een tijdje erg weinig prestatiewinst boeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 26-03-2005 13:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Afterburner79 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:58:
[...]

Ja, dat had ik wel gelezen maar ik ben echt een Ati fan.
Dus mijn vraag blijft hetzelfde. De M11 met 256Mb of X600 met 128Mb?? :?

Toch bedankt voor je reactie :)
Vraag dan om de snelste Ati mobile videokaart i.p.v. de snelste mobile videokaart. :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.