Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.259 views sinds 30-01-2008
Afterburner79 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:58:
[...]

Ja, dat had ik wel gelezen maar ik ben echt een Ati fan.
Dus mijn vraag blijft hetzelfde. De M11 met 256Mb of X600 met 128Mb?? :?

Toch bedankt voor je reactie :)
De M11 is al tijden niet meer de snelste ATi Mobility Radeon chip. Halverwege de first post van dit topic kan je de andere chips zien zoals de M18 (Mobility Radeon 9800), M26 (Mobility Radeon X700) en M28 (Mobility Radeon X800).

De snelst verkrijgbare ATi Mobility Radeon is dus de 12 pipes X800 en ook die is in verschillende smaken te krijgen. De snelste core draait op 450Mhz, maar doorgaans zullen de meeste op 400 Mhz lopen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 06:42

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb alleen nog niet veel laptops gezien met een M18 of M28.

De meeste hebben alleen een M11. En die weer in verschillende smaken. Helaas.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Pubbert

random gestoord

Aight! schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:46:
Ik heb alleen nog niet veel laptops gezien met een M18 of M28.

De meeste hebben alleen een M11. En die weer in verschillende smaken. Helaas.
Alleen Dell en Asus hebben een notebook met een X600 (ong. net zo snel als een M11) en Targa heeft een notebook met de X700 Mobile, voor de rest nog geen enkele andere notebook gezien.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Op de FrontPage van Tweakers.net zien we dat ATi een hogere omzet heeft gedraaid en ook meer winst. Voor het hele artikel, zie: nieuws: ATi meldt hogere omzet en meer winst

En voor degenen die te lui zijn om te klikken, heb ik hier het hele artikel ge-quote:
Het Canadese ATi heeft het afgelopen kwartaal meer omzet en winst geboekt dan in dezelfde periode een jaar eerder, zo blijkt uit de cijfers die deze week gepubliceerd werden. In totaal werd voor 608 miljoen (Amerikaanse) dollar aan producten verkocht in de maanden december, januari en februari - het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2005. Dat staat tegenover 463 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2004. De nettowinst kwam uit op 57 miljoen dollar, net geen tien miljoen dollar hoger. Ten opzichte van het vorige kwartaal zijn omzet en winst iets gedaald.

ATi behaalt verreweg het grootste deel van zijn omzet nog steeds op de pc-markt. Tien procent van de verkopen kwam uit producten voor consumentenelektronica, anders dan pc's, zoals de Imageon mediaprocessor voor handhelds en chips voor digitale televisie. Deze laatste productgroep is een snelle groeier: de omzet steeg op jaarbasis met bijna 50 procent. Voor het komende kwartaal verwacht de chipfabrikant een kleine daling van de cijfers, te wijten aan de voor het seizoen gebruikelijke daling van de vraag in de pc-markt. Voor het kwartaal daarna wordt, vooral bij de elektronica, een forse stijging van de omzet verwacht.
Hmm... waar zou die marginale stijging van de winst door komen? Ik krijg het gevoel dat door het getrut rondom het zogeheten 'voordeel van Nvidia met PS3.0/SM3.0 ten opzichte van ATi's PS2.0B/VS2.0', plus de geniale zet van Nvidia die '6600GT' heette en vrij moeilijk door ATi te counteren was, ervoor heeft gezorgd dat de consument steeds meer voor Nvidia gaat kiezen...

En ja, ik weet dat het grootste gedeelte van de winst uit het OEM-gedeelte komt...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Denk dat we dat verhaal van degeen die de snelste high-end kaart heeft pakt de lagere markten als een fabeltje af mogen doen, in de 150-225 heerst, zoals je al zegt de 6600GT, niemand trekt zich daar wat aan dat de top Ati's wel degelijk de 6800U verslaat.
Over afgelopen kwartaal, de 6200 begon net te komen, heeft denk ik nog niet echt momentum, en dat is toch voor een belangrijk deel het stuk van de markt waar geld zit.
Alleen de x700 contra 6600 is wel interessant, die ontlopen elkaar niet zoveel, vraag me af wie die markt pakt, denk dat de kenner de x700 neemt, en dan heb je ook de categorie die denkt "de 6600GT is klasse, dus dan zal die 6600 dat ook wel zijn", terwijl dat 2 heel verschillende beestjes zijn.

[Voor 33% gewijzigd door Sjah op 26-03-2005 17:13]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Jejking schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:49:
Hmm... waar zou die marginale stijging van de winst door komen? Ik krijg het gevoel dat door het getrut rondom het zogeheten 'voordeel van Nvidia met PS3.0/SM3.0 ten opzichte van ATi's PS2.0B/VS2.0', plus de geniale zet van Nvidia die '6600GT' heette en vrij moeilijk door ATi te counteren was, ervoor heeft gezorgd dat de consument steeds meer voor Nvidia gaat kiezen...
omzet - winst - marktaandeel

3 totaal andere dingen die elkaar op zoveel verschillende manieren beinvloeden dat je het antwoord hierop best aan Dave Orton of een andere hoge piet bij ati vraagt.

wat wil je nu eigenlijk zeggen?? Je concludeerd dat ATi met een inferieur product aan een te hoge prijs omzet heeft doen stijgen... en dat de consument daardoor voor nvidia gaat kiezen..

[Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 26-03-2005 17:07]

Dave Orton heeft ook een vraag gekregen over de GF6600GT en de mainstream markt. Daarin vertelde hij dat het grote probleem een gebrek aan AGP X700 was. Maar resoluut wist hij te vermelden dat de Rialto versies van de X700(Pro) en X800(XL) daar snel verandering in zou brengen. Door de grote vraag naar AGP kaarten heeft ATi zijn voorraad mid-range kaarten flink vergroot.

Een andere reden waarom ATi verwacht dat het kwartaal na het komende kwartaal een forse stijging van de omzet verwacht wordt, is het feit dat ATi dan de R5x0 generatie gelanceerd heeft. Eerst de R520 en dan iets later de RV530 en RV515. ATi heeft aangegeven dat er meerdere 0.09u producten gelanceerd gaan worden:

"Right in front of us is the emergence of a new class of visual processing platforms. Over the next few months we expect to launch our next generation of gpu’s based on the new 90nm technology. Stay tuned and watch for the next major leap in visual realism come to reality.”

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
CJ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:52:
Dave Orton heeft ook een vraag gekregen over de GF6600GT en de mainstream markt. Daarin vertelde hij dat het grote probleem een gebrek aan AGP X700 was. Maar resoluut wist hij te vermelden dat de Rialto versies van de X700(Pro) en X800(XL) daar snel verandering in zou brengen. Door de grote vraag naar AGP kaarten heeft ATi zijn voorraad mid-range kaarten flink vergroot.
Tja, het komt dus wel maar toch echt veels te laat hoor. een jaar na de introductie meer gaan aanbieden is achterlopen op de feiten. De x700 zal nooit meer een succes kunnen worden met de nieuwe generatie alweer op de stoep. Het is te hopen voor ze dat ze beter werk gaan afleveren bij de r5xx serie anders gaan ze echt markt verliezen.
Volgens mij is er een te grote sprong gemaakt met het bieden van topproducten om te kunnen concurreren, dit geldt ook voor nVidia. Ik verwacht daarom zeker geen prestatie verdubbeling ivm met de huidige generatie.

• oeLangOetan
sjek schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:08:
[...]

Tja, het komt dus wel maar toch echt veels te laat hoor. een jaar na de introductie meer gaan aanbieden is achterlopen op de feiten. De x700 zal nooit meer een succes kunnen worden met de nieuwe generatie alweer op de stoep. Het is te hopen voor ze dat ze beter werk gaan afleveren bij de r5xx serie anders gaan ze echt markt verliezen.
Volgens mij is er een te grote sprong gemaakt met het bieden van topproducten om te kunnen concurreren, dit geldt ook voor nVidia. Ik verwacht daarom zeker geen prestatie verdubbeling ivm met de huidige generatie.
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is door de grotendeels cpu gelimeteerde spelen.
Misschien ben ik te optimistisch, maar ik verwacht dus wel weer een verdubbeling van de performance. Als je ziet wat voor games er in ontwikkeling zijn op basis van bv de UE3 engine, en je weet dat deze ook voor de next gen consoles als de Xbox 360 en PS3 geschikt zijn die op HD resoluties moeten kunnen draaien... en ook nog eens bedenkt dat de huidige high-end hardware met moeite een acceptabele framerate weet te bereiken op de UE3 engine... dan zie ik het vrij zonnig tegemoet met de R520 en G70/80. :)

Anoniem: 93354

Denk dat het met de UE3 nog wel meevalt. Van hl2 zij ook iedereen de hele tijd dat je een uber pc nodig had maar uiteindelijk is het nog perfect te spelen met een 9600xt met high settings.

Ik denk dat de nieuwe generatie kaarten vooral beter zal presteren zodra er veel aa/aaf en hoge reso's aan te pas komen. Ik denk dat daar een verdubbeling in snelheid toch wel mogelijk is in lagere reso's zal het vast ook allemaal wel sneller gaan maar ik denk toch in mindere mate omdat een x800 nu ook al 100+ fps haalt op 1024/high zonder aa/aaf met hl2/css.

• oeLangOetan
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:38:
Denk dat het met de UE3 nog wel meevalt. Van hl2 zij ook iedereen de hele tijd dat je een uber pc nodig had maar uiteindelijk is het nog perfect te spelen met een 9600xt met high settings.

Ik denk dat de nieuwe generatie kaarten vooral beter zal presteren zodra er veel aa/aaf en hoge reso's aan te pas komen. Ik denk dat daar een verdubbeling in snelheid toch wel mogelijk is in lagere reso's zal het vast ook allemaal wel sneller gaan maar ik denk toch in mindere mate omdat een x800 nu ook al 100+ fps haalt op 1024/high zonder aa/aaf met hl2/css.
De huidige hi-end kaarten verliezen bijna geen performance met hoge FSAA of ANISO zelf bij de hoge resoluties. Ik denk dat we ons kunnen verwachten aan veel meer shader-power & manieren om die shader power los van het aantal pijplijnen te verhogen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Mschien een standaardvraag maar ik wil een nieuwe videokaart kopen en nou ben ik aan het twijfelen tussen een x800 Pro of een 6800 GT. Weet nog niet van welke fabrikant, maar kan iemand mij helpen met deze beslissing. Alvast bedankt.

• oeLangOetan
Ep0ss schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:55:
Mschien een standaardvraag maar ik wil een nieuwe videokaart kopen en nou ben ik aan het twijfelen tussen een x800 Pro of een 6800 GT. Weet nog niet van welke fabrikant, maar kan iemand mij helpen met deze beslissing. Alvast bedankt.
De 6800GT kopen, asus heeft een goedkope 128MB variant
Ondertussen zijn er wel al beter alternatieven van ATi maar ik ben niet meer helemaal mee in de XT XL LE LT PE ... benamingen

6800gt is een stuk sneller. Tenzij je een x800pro vivo wil kopen want dan heb je wel weer aardig wat kans dat die te flashen is naar een xt-pe.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:00
En tenzij je van TemporalAA houd, Nvidia fans schijnen dit nogal snel te vergeten :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

oeLangOetan schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:07:
[...]

De 6800GT kopen, asus heeft een goedkope 128MB variant
Ondertussen zijn er wel al beter alternatieven van ATi maar ik ben niet meer helemaal mee in de XT XL LE LT PE ... benamingen
De 6800 GT van Asus die met 128 mb presteert een stuk slechter als een 6800 GT van een ander merk, dus de 'gewone' 6800 GT.

Anders wat geloof ik rond de 350 kost een X800XL tegenhanger van de 6800 GT, presteert beter met veel FSAA en AF aan in games.

De winnaar tussen de X800Pro en 6800 GT lijkt mij duidelijk: 6800 GT met 256 DDR3 geheugen. (Stomme asus met hun rare dingen weer!!!)

• oeLangOetan
Aight! schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:21:
[...]

De 6800 GT van Asus die met 128 mb presteert een stuk slechter als een 6800 GT van een ander merk, dus de 'gewone' 6800 GT.
Het scheelt een kwart op de prijs, voor een 10% lagere prestaties... voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn

• sjekneck
Sluuut schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:52:
En tenzij je van TemporalAA houd, Nvidia fans schijnen dit nogal snel te vergeten :/
Ieder merk heeft z'n voordelen, zo heeft nvidia die ook. Dit soort minfeatures vindt ik nooit echt doorslaggevend, maargoed als je aan tempAA veel waarde hecht kun je beter Ati nemen.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
Sinds de introductie van de snellere én goedkopere X800XL zou ik geen reden meer kunnen bedenken om een X800Pro te kopen (afgezien van modden van een ViVo).
De X800XL is bovendien vaak sneller dan de 6800GT.

Anoniem: 115890

Iemand enige ervaring met de : Asus Radeon X800 XT 256MB DDR (PCI-E, 2x DVI), AX800XT/2DT € 355,80

? Is er enig verschil tussen deze en de veel duurder geprijsde AGP versie ?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ja, die is Pci-Express :)

Anoniem: 127962

asus heeft ook een gewone 6800GT met 256mb ddr3 ram, de extreme edition (heb ik nu :)), hij bevalt me goed :), ik ben een nvidia fanboy, en daarom zal ik geen goed advies kunnen geven, maar ik kan hier strax gewoon een 6800GT in sli laten draaien als de UE3 engine erom vraagt :)

De X800XT kost 355 ( pci-e )
De X800XT PE kost 550
De X850XT PE kost 450

Is de 850 echt 100 euro meer waard ? of heb je maar een paar fps meer ?

Anders overweeg ik deze te kopen maar mijn oog ligt nu op de X800XT. Iemand enig idee waar ik het meeste aan zou hebben ?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
iemand nog wat nieuws betreffende een eventuele pipe-unlock-mod voor de x800 vanilla?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29
Anoniem: 115890 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:46:
De X800XT PE kost 550
De X850XT PE kost 450

Anders overweeg ik deze te kopen maar mijn oog ligt nu op de X800XT. Iemand enig idee waar ik het meeste aan zou hebben ?
Die X800XT in de pricewatch is een X800XL als je doorlinkt naar de site van de internetwinkel. De goedkoopste X800XT is van Club3D, €423,-.

Het verschil tussen een X850XT PE €450,- is wel even wat groter met de X800XL.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
Brainless-NL schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:02:
iemand nog wat nieuws betreffende een eventuele pipe-unlock-mod voor de x800 vanilla?
Van Guru3d forums:
Guysz, there is _no_ modding investigation in progress. The statistics I'm collecting just allows to see if the pipelines are locked directly on-die, via laser cut on package or via BIOS.

Anoniem: 122079

Mja zegt niets :)
Hij zal toch niet voor niets die informatie willen hebben...
Het zal iig helpen om een oplossing te vinden

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik wil over een tijdje een nieuwe grafische kaart kopen. Liefst niet te duur (onder de 350€) en eisen zijn dual DVI en tenminste snelheid van een X800 Pro en dan ook nog in AGP. Is een dergelijke kaart verkrijgbaar of in de toekomst (voor het einde van de zomer ofzo) ?

Ik denk dat ik voor de X850XT PE van Saphire ga, deze kost 450 maar ik vind het erg aan de prijzige kant, iemand enig idee wanneer er nieuwe kaartjes uitkomen ? zodat de prijzen een euro of 30 zakken ? ;)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26
Anoniem: 115890 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:11:
Ik denk dat ik voor de X850XT PE van Saphire ga, deze kost 450 maar ik vind het erg aan de prijzige kant, iemand enig idee wanneer er nieuwe kaartjes uitkomen ? zodat de prijzen een euro of 30 zakken ? ;)
Er van uitgaande dat je er een te pakken kan krijgen :{
Ik wacht ook al meer dan 2 maanden op die kaart en uit recentelijk contact met de leverancier kan ik zeker nog 3 weken wachten. Lekker zo'n beschikbaarheids refresh kaart die vervolgens ook niet beschikbaar is :{

Anoniem: 53218

Ik heb een paar searches uitgevoerd, maaruh hoe moet ik nou de Video In functie gebruiken? Heb er niet echt software bij de Sapphire X850XT PE gekregen die daar wat mee doet. Aansluiten en Video Out (TV out) is geen probleem, maar zou toch bv. een TV Tuner app dr mee moeten krijgen dacht ik zo.

Anoniem: 82446

Phuncz schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:43:
Ik wil over een tijdje een nieuwe grafische kaart kopen. Liefst niet te duur (onder de 350€) en eisen zijn dual DVI en tenminste snelheid van een X800 Pro en dan ook nog in AGP. Is een dergelijke kaart verkrijgbaar of in de toekomst (voor het einde van de zomer ofzo) ?
Nee, er staan geen dual DVI AGP ATI kaarten in de planning. Club 3D heeft wel een x800XL PCI-E dual DVI kaartje, die al te koop wordt aangeboden - of die kaart reeds leverbaar is is een tweede. Als je perse dual DVI AGP wilt, moet je naar XFX kaarten gaan kijken, maar dan kom je wel uit bij NVIDIA.. XFX heeft van elke 6600 en 6800 variant een dual DVI AGP kaart op de markt.

Onder de €350 heeft ATI zowieso geen redelijk alternatief als je perse AGP moet hebben, als het echt onder de €350 moet zijn kom je bij NVIDIA terecht. Of je moet een kaart van de vorige generatie willen hebben(9800 PRO of XT)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Video in is niet om tv te kijken maar om je videocamera mee te capturen.
tv kijken kan natuurlijk wel via een externe tuner, bv je videorecorder.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

FallenAngel666 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:40:
[...]

Er van uitgaande dat je er een te pakken kan krijgen :{
Ik wacht ook al meer dan 2 maanden op die kaart en uit recentelijk contact met de leverancier kan ik zeker nog 3 weken wachten. Lekker zo'n beschikbaarheids refresh kaart die vervolgens ook niet beschikbaar is :{
Dan zoek je toch niet goed genoeg, 2 bekenden van mij hebben er beide 1 besteld afg. week, en hadden ze volgens mij ook beide (ander merk, andere winkel) binnen 1 week binnen, weet niet bij welke winkel ze ze hadden besteld, iig waren het een Club3d en een Sapphire. (Ik heb het iig over de X850XT, de X850XT PE verschilt niet veel, en elke X850XT haalt volgens mij ruim de kloksnelheden van de X850XT PE, aangezien dit maar een klein verschil is.

Hier bij Komplett:

De powercolor X850XT, 27 voorradig:

http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

De sapphire X850XT, 12 voorraadig:

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306997&cks=SER

Bij PCzaak: De Gigabyte, 8 op voorraad:

http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=2582

Bij Zercom, de Asus, gewoon op voorraad:

http://www.zercom.nl//ind...x.php?p=35&f=1&s=1&a=2990

Bij 4Launch: De Sapphire X850XT: Ook voorraadig:

http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=009104

[Voor 48% gewijzigd door Pubbert op 31-03-2005 09:12]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 82446 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 05:52:
[...]
Onder de €350 heeft ATI zowieso geen redelijk alternatief als je perse AGP moet hebben, als het echt onder de €350 moet zijn kom je bij NVIDIA terecht. Of je moet een kaart van de vorige generatie willen hebben(9800 PRO of XT)
Daar gaat nu verandering in komen met de X800XL AGP en X800 AGP. De eerste reviews van de X850XT PE AGP en X800XL AGP beginnen nu langzamerhand op het web te verschijnen. TUL en Club3D zijn een van de eerste met een X800XL AGP: http://www.beyond3d.com/reviews/club3d/x8x0/ en http://www.digit-life.com/articles2/video/r430-2.html

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 31-03-2005 09:21]

Ja, reviews wel. Is ATI erg goed in, prototypes naar sites sturen en de klant maar wachten wanneer de kaarten daadwerkelijk leverbaar zijn. Ik heb een AGP kaartje nodig, ik zie die x800 XL AGP wel zitten, als de prijs daadwerkelijk rond de €300 gaat zijn. De vraag is alleen hoe lang ik zal moeten wachten. Ik gok 3-6 maanden voordat hij binnen is.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Leuk verhaaltje over Ati en Nvidia hoe het nu in 2004 aan toe ging:

Klik

• oeLangOetan
Aight! schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:56:

Klik
tjah, een verhaal gebaseerd op waargebeurde feiten noemt men dat in de literatuur ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09-2019

Yokozuna

drum- & forumfreak

Als je een X800XL (ViVo) met 1.6ns geheugen koopt kun je hem, zonder veel gedoe, gewoon overclocken naar XT PE snelheden, scheelt je toch meer dan 100 euro :) Zie: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55070

320-350 euro, precies ook wat ik momenteel voor een goeie videokaart overheb. Die XL wordt echt hot, zal toch wel sneller dan binnen 3 maanden leverbaar zijn? Staat al in de pricewatch.
pricewatch: Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), CGAX-XL86VDD
pricewatch: Powercolor Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), R43C-TVD3D

[Voor 63% gewijzigd door Yokozuna op 31-03-2005 15:50]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

X800XL is al ruim leverbaar :) De PCI-e versie hebben we het dan over.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 93167

Anoniem: 115890 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:46:
De X800XT PE kost 550
De X850XT PE kost 450

Ik heb een X800XT PE voor 467 gehaald. Dus het kan nog wel een stuk goedkoper dan die prijzen.
En ik heb de X850XT PE al voor 532 gezien.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 31-03-2005 17:00]

• Kwistnix
Anoniem: 93167 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:58:
[...]

En ik heb de X850XT PE al voor 532 gezien.
Ik heb hem voor € 499 besteld, maar ze kunnen hem niet leveren :{
Bij informatique.

[Voor 16% gewijzigd door Kwistnix op 31-03-2005 17:11]

• Puppetmaster
  • Laatst online: 27-05 22:44
FallenAngel666 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:07:
[...]

Ik heb hem voor € 499 besteld, maar ze kunnen hem niet leveren :{
Bij informatique.
bij komplet (zie links CJ) is de sapphire voor 435€!!!

en op voorraad!

bestelling annuleren en naar komplett?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Aight! schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:56:

Klik
Leuke evaluatie. Goede SM3.0 performance dus deze zomer :)

Niet op voorraad.

• oeLangOetan
edward2 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:18:
[...]
Leuke evaluatie. Goede SM3.0 performance dus deze zomer :)
Ik probeerde al aan te geven dat het verhaal met een flinke korrel zout moet worden genomen, hij weet niets meer dan wij.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:17
Maar ik ben nu, nadat mijn X850XT PE niet leverbaar was, een andere ati kaart aan het overwegen (ook al heb ik sli op mobo'tje zitten, maar die techniek werkt ook niet helemaal 100%). Wat zou dan de betere keus zijn, zo'n powercolor x800xl en dan lekker overklokken (hoever zonder low-k) of een wat duurdere X850 XT of andere kaart daartussen? Ik heb namelijk werkelijk geen idee hoe ze zich verhouden in prestaties in nieuwe/oude spellen en de 3dmarks :|

[Voor 3% gewijzigd door dj_tjerk op 31-03-2005 21:29]

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 13:44
Megagames heeft wat informatie weergegeven omtrent de Ati r520

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

TRASH_LORD schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:57:
Megagames heeft wat informatie weergegeven omtrent de Ati r520
Lijkt wel op het verhaaltje van de Inquirer..

http://www.theinquirer.net/?article=22202

het zal mij allemaal benieuwen. Dadelijk is het gewoon 16, wel met een veel betere sm3.0 performance.

Er zijn een aantal rumors die moeilijk te combineren zijn, 32 pipes én 700 mhz core?
En is het aantal pipelines nog wel zo belangrijk?

De nieuwe games zijn vooral gericht op complexere belichting, hoewel het textureformaat natuurlijk ook niet vergeten moet worden, dus wat meer fillrate is misschien in die trend wel lekker, gaan we misschien eindelijk eens naar 1024x1024K en groter ;)

Een bloomblokker zou ook wel leuk zijn btw. (dit is cynisch bedoeld)

[Voor 35% gewijzigd door edward2 op 31-03-2005 22:46]

Niet op voorraad.

• Kwistnix
Puppetmaster schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:22:
[...]

bij komplet (zie links CJ) is de sapphire voor 435€!!!

en op voorraad!

bestelling annuleren en naar komplett?
Nou, ik heb een heel systeem besteld, alles bij Informatique.
Dat wil ik ook graag zo houden. De videokaart is maar een stukje van de order dus.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CJ schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:19:
[...]

Daar gaat nu verandering in komen met de X800XL AGP en X800 AGP. De eerste reviews van de X850XT PE AGP en X800XL AGP beginnen nu langzamerhand op het web te verschijnen. TUL en Club3D zijn een van de eerste met een X800XL AGP: http://www.beyond3d.com/reviews/club3d/x8x0/ en http://www.digit-life.com/articles2/video/r430-2.html
Deze zien er wel nice uit, helaas dat de AGP versie geen dual DVI heeft. Moet ik mijn moederbord en CPU ook vervangen als ik dus een X800XL met dual DVI wil. Of is er hoop dat een kaartenbakkertje er eentje met dual DVI op AGP zal neerpoten ? Welke opties heb ik eigenlijk nog naast de X800XL ?

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 23:46
Details R520 gelekt. informatie rechtstreeks afkomstig van Ati:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33810319

Gepost door CATALYST maker (Terry Makedon, Senior Product Manager of Software bij ATi)

subject:R520
Jan 25, 2005, 05:45 PM

4 quads of 8 pipes, 3 quads enabled out of the gate depending on nV response
shooting for ~700c/~800m
350 to 380 transistors
90nm low-k
Shader Model 3.0+, FP32, _pp, etc full DX9c support and more
16x MSAA with SSAA and mixed modes at lower levels
8192 x 8192 texture support

it will be known as X900 with XL, XT and XTPE versions. They'll be at the beta testers store shortly, same coupon code as before.

[Voor 2% gewijzigd door de Rochebrune op 01-04-2005 09:38. Reden: subject in bron toegevoegd]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Aangezien ik mijn 6600 GT naar de klote heb geholpen, en mits ik geen nieuwe krijg ga ik voor de X800.
Is het misschien beter om nog een maand te wachten voor meer detail omtrent de R520 en eventueel een prijs daling?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Rochebrune schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:36:
Details R520 gelekt. informatie rechtstreeks afkomstig van Ati:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33810319

Gepost door CATALYST maker (Terry Makedon, Senior Product Manager of Software bij ATi)

subject:R520
Jan 25, 2005, 05:45 PM

4 quads of 8 pipes, 3 quads enabled out of the gate depending on nV response
shooting for ~700c/~800m
350 to 380 transistors
90nm low-k
Shader Model 3.0+, FP32, _pp, etc full DX9c support and more
16x MSAA with SSAA and mixed modes at lower levels
8192 x 8192 texture support

it will be known as X900 with XL, XT and XTPE versions. They'll be at the beta testers store shortly, same coupon code as before.

Wel toevallig allemaal op 1 april en Terry kennende, die neemt z'n NDA heel serieus ;)

Niet op voorraad.

• de Rochebrune
Wel toevallig op 25 januari. Lezen is ook een kunst !

• oeLangOetan
4 quads of 8 pipes
Bwahahahahahahaha
Rochebrune schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:53:
Wel toevallig op 25 januari. Lezen is ook een kunst !
Even verder lezen is ook een kunst. ;) Het is gepost in het Catalyst Beta Testers Discussion forum... en laat toevallig nu net de mensen VANDAAG op 1 April daar toegang toe hebben gekregen met allerlei info over R520.... :+ :D

• de Rochebrune
ohwwww man! Met open ogen ingetuind!! LOL 8)7
Ik dacht eerst foutje in vbulletin ...
Moet toegeven .... het is wel een erg goed uitgevoerde 1 april grap.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Leuke dag he jongens zo'n 1 april, alles wat spannender is dan een pas 65-rijnreisje moet met het grootste wantrouwen benaderd worden ;)

Niet op voorraad.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 23:27

Aspje

Blaat

Over het softmodden van de X800's, er is een rectie van unwinder:
I see that unfortunately _all_ of currently reported 12-pipe R430 owners can forget about softmodding, as all of them have bad quads. All R430 with fully functional 16 pipes seem to be used for X800XL/XTs.
All R4x0s have 3 levels of pipeline locking: directly in die (totally faulty quads), via laser cuts on package and finally via BIOS. Reg 990 (R/O!!!) contains info about pipes blocked via the first method (i.e. directly in die). There are 4 bits for locking each quad, 0 in each of them means that the quad was disabled directly in die during manufacturing and totally locks it for enabling. So if you see something different from xxxxfxxx in reg 990 - forget about unlocking quads in it. You won't be able to do it either via shortening laser cut on package or via flashing BIOS.
Dat is dus pech hebben voor (bijna) iedereen

• Yokozuna

Yokozuna

drum- & forumfreak

Thund3r schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:52:
X800XL is al ruim leverbaar. De PCI-e versie hebben we het dan over.
Sterker nog, het zijn allemaal PCI-E versies :) Sommige XL's hebben alleen 2.0ns geheugen, die met 1.6 (Powercolor en Club3D, cheap ass merken gewoon soms) moeten we hebben. Kun je bijna zonder problemen clocken naar XT of XT PE snelheden, snap niet waarom veel mensen gewoon niet naar de XL omkijken. Enige verschil met de X850XT is de clocksnelheid.

[Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 01-04-2005 12:35]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aangezien ik geen zin heb in het kopen van een kaart voor 350€, die ik over een half jaar probably toch moet vervangen wegens de overstap naar PCI-E, ga ik prolly voor iets richting de 200€. Wat kan mij aangeraden worden als een snelle AGP kaart rond de 200€ met liefst dual DVI ? Op het moment heb ik een Radeon 9500 @ 9700 Pro (400/300 clocked) en wil toch tenminste merkbaar snelheidsverschil hebben. Laten we ze zeggen dat Doom3 beetje speelbaar moet zijn op 1680x1050 (nu gemiddeld 19fps).

een 6800le en die modden? of anders een 9800pro.

Phuncz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:11:
Aangezien ik geen zin heb in het kopen van een kaart voor 350€, die ik over een half jaar probably toch moet vervangen wegens de overstap naar PCI-E, ga ik prolly voor iets richting de 200€. Wat kan mij aangeraden worden als een snelle AGP kaart rond de 200€ met liefst dual DVI ? Op het moment heb ik een Radeon 9500 @ 9700 Pro (400/300 clocked) en wil toch tenminste merkbaar snelheidsverschil hebben. Laten we ze zeggen dat Doom3 beetje speelbaar moet zijn op 1680x1050 (nu gemiddeld 19fps).
Je blijft maar vragen naar de bekende weg, he?;-) Nou vooruit, omdat het net pasen is geweest:

pricewatch: XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PVT43ANDF7

Ik heb trouwens bij newegg al x800XL AGP kaartjes zien staan, vanaf $309 en nog in stock ook. Zouden we ze dan toch binnenkort kunnen kopen hier in Nederland?

[Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 02-04-2005 03:08]

Anoniem: 105281

Hoe zit het eigenlijk met de X700 ~ AGP.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 82446 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 03:04:
[...]

Je blijft maar vragen naar de bekende weg, he?;-) Nou vooruit, omdat het net pasen is geweest:

pricewatch: XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PVT43ANDF7

Ik heb trouwens bij newegg al x800XL AGP kaartjes zien staan, vanaf $309 en nog in stock ook. Zouden we ze dan toch binnenkort kunnen kopen hier in Nederland?
De pricewatch weet ik ook wel staan :P Ik vraag gewoon de mening van de meer ingelichte personen wat voor ongeveer 200€ de meest interessante kaart is. Ik weet dat op het moment een 6600(GT) het meest interessante is, maar ik blijf toch liefst bij ATI. Een X700 bijvoorbeeld, vind er niet zo echt veel over maar is dan bv. een X800 niet sneller dan een X700XT ? Zo van die gegevens die de meeste reviews niet hebben. Meestal staat er geen vergelijking in met 9x00-kaarten of X800-plankjes.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb de pricewatch eens bekeken en blijkbaar is er nog niet eens een ATI AGP kaart voor het 200-300€ gamma. Ik denk dat het dan een XFX Geforce 6600GT wordt, deze heeft ook dual DVI voor zowat 200€.

Anoniem: 53218

hjs schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 06:25:
Video in is niet om tv te kijken maar om je videocamera mee te capturen.
tv kijken kan natuurlijk wel via een externe tuner, bv je videorecorder.
Ik heb het aangesloten op een decoder van KPN voor digitale televisie. Ik zou denken dat het daar ook mee moet lukken.

Phuncz schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:34:
[...]

De pricewatch weet ik ook wel staan :P Ik vraag gewoon de mening van de meer ingelichte personen wat voor ongeveer 200€ de meest interessante kaart is. Ik weet dat op het moment een 6600(GT) het meest interessante is, maar ik blijf toch liefst bij ATI. Een X700 bijvoorbeeld, vind er niet zo echt veel over maar is dan bv. een X800 niet sneller dan een X700XT ? Zo van die gegevens die de meeste reviews niet hebben. Meestal staat er geen vergelijking in met 9x00-kaarten of X800-plankjes.
6600gt? volgens mij is de 6800le toch een stuk interesanter als je daar de pipelines van unlocked.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:19:
[...]

6600gt? volgens mij is de 6800le toch een stuk interesanter als je daar de pipelines van unlocked.
Misschien wil hij geen risico's nemen en op standaard clockspeeds etc. is de 6600 GT sneller. Maar er zou toch ook nog een X800 kaart voor +- 200 euro komen...? :? Of word dat ook een kaart die ze nooit fatsoenlijk gaan leveren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:19:
[...]

Misschien moet jij eens leren lezen. Hij heeft het over dual DVI, dat wil hij hebben. Ik ken geen 6800 LE met dual DVI, jij wel? Dat drammerige gedoe over hoe goed een 6900 LE wel niet is :X
Tyranium schreef op zondag 03 april 2005 @ 07:49:
[...]

Misschien wil hij geen risico's nemen en op standaard clockspeeds etc. is de 6600 GT sneller. Maar er zou toch ook nog een X800 kaart voor +- 200 euro komen...? :? Of word dat ook een kaart die ze nooit fatsoenlijk gaan leveren?
Ik weet niet of jij doelt op de x800 SE?. Die is al een tijdje te koop bij een bekende "complete" webwinkel en kost €300. Vrij trage kaart overigens heb ik begrepen. Er kunnen waarschijnlijk ook wel pipelines geunlocked worden, maar niemand neemt de moeite die kaart te kopen aangezien hij inderdaad €200 zou moeten kosten naar mijn gevoel. De x700 serie zou ook uitgebracht gaan worden met een bridgechip. Die zal wel zo'n €200 gaan kosten.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 03-04-2005 08:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hela niet ruzie maken over mij ;) Idd heb ik eerst wat onderzoek gedaan, het 6600(GT) topic hier gelezen en idd, wil ik niet een kaart kopen met het doel op unlocken. Dat had ik met deze ook gedaan (weliswaar koste hij maar 150€ twee jaar geleden) en ik kon hem op nog hoger dan 9700 Pro speeds laten lopen (behalve het geheugen: 300MHz max), maar ik had wel artifacts. Witte lijnen waar 2 polygonen aan elkaar zitten. En als je weet dat Doom3 en dergelijke nieuwe games veel polygonen hebben... Niet zo leuk :D

Wil idd geen risico nemen en dual DVI is toch wel een vereiste. Er komen nauwelijks goede TFT schermen uit die geen DVI hebben en ik wil misschien in een dual opstelling werken later.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Phuncz schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:06:
Hela niet ruzie maken over mij ;) Idd heb ik eerst wat onderzoek gedaan, het 6600(GT) topic hier gelezen en idd, wil ik niet een kaart kopen met het doel op unlocken. Dat had ik met deze ook gedaan (weliswaar koste hij maar 150€ twee jaar geleden) en ik kon hem op nog hoger dan 9700 Pro speeds laten lopen (behalve het geheugen: 300MHz max), maar ik had wel artifacts. Witte lijnen waar 2 polygonen aan elkaar zitten. En als je weet dat Doom3 en dergelijke nieuwe games veel polygonen hebben... Niet zo leuk :D

Wil idd geen risico nemen en dual DVI is toch wel een vereiste. Er komen nauwelijks goede TFT schermen uit die geen DVI hebben en ik wil misschien in een dual opstelling werken later.
Dan is een 6600GT een erg goede keus voor jou. :)

@ WC Eend
Misschien moet jij eens leren lezen. Hij heeft het over dual DVI, dat wil hij hebben. Ik ken geen 6800 LE met dual DVI, jij wel? Dat drammerige gedoe over hoe goed een 6900 LE wel niet is
Hoezo drammerig gedrag? Hij zegt gewoon dat de 6800le unlucked sneller is dan een 6600GT en dat klopt ook, dus waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
Ik weet niet of jij doelt op de x800 SE?. Die is al een tijdje te koop bij een bekende "complete" webwinkel en kost €300. Vrij trage kaart overigens heb ik begrepen. Er kunnen waarschijnlijk ook wel pipelines geunlocked worden, maar niemand neemt de moeite die kaart te kopen aangezien hij inderdaad €200 zou moeten kosten naar mijn gevoel. De x700 serie zou ook uitgebracht gaan worden met een bridgechip. Die zal wel zo'n €200 gaan kosten.
Nee ik heb het over de "gewone" x800 (kijk ook maar naar de tabel in de firstpost) en die zou 200-250 euro kosten.

[Voor 38% gewijzigd door Tyranium op 03-04-2005 12:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hee Phuncz, ik las dat je op zoek was naar een kaart met Dual DVI erop van rond de 200 Euro?

Ik zou inderdaad zeggen dat de X800SE afvalt (8 Pixelpipelines met 256-bit Memorybus), omdat die qua prijs/prestatieverhouding gewoon bar slecht is, want OEM was hij over de €300, de bron weet ik niet meer maar ik weet nog wel dat ik hem niet zou willen hebben :D

Even voor de duidelijkheid, Tyranium heeft het over de X800 Vanilla (12 Pixelpipelines, 256-bit Memorybus), voor de respectabele prijs van €255. Je zal er dus wel eventjes €55 bij moeten leggen, maar dan héb je ook wel iets hoor!

A. Een videokaart die in alle benchmarks (zélfs Doom3!) gehakt maakt van de 6600GT
B. Je vereiste Dual DVI wordt vervuld, kijk hier maar eens bovenaan :*)

Mijns inziens is het dus het beste om deze kaart te kopen, alvast plezier met je keuze, wat het ook moge zijn cq. gaan worden. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Tyranium schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:40:
[...]

@ WC Eend

[...]

Hoezo drammerig gedrag? Hij zegt gewoon dat de 6800le unlucked sneller is dan een 6600GT en dat klopt ook, dus waarom zou hij dat niet mogen zeggen?

[...]
Dat is pertinent geen 100% waarheid, maar buiten dat, hij zegt het 2 keer vlak na elkaar en je kan geen thread meer openslaan of er komt een spuit elf aanzetten met een 6800 LE. Ik word er soms een beetje moe van. Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan hem.

Terug on topic: x800 vanilla. Dat is geen AGP kaart met 2 DVI aansluitingen, toch? In de naam staat CGAX, de X staat voor PCI-X. Verder kan je die beter met een 6800 vanilla vergelijken, ligt meer in die prijsklasse. Verder wel een leuk kaartje, maar als je toch een PCI-E x800 wil, neem dan voor €50 euro meer een x800XL.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 03-04-2005 16:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 27-05 22:44
Jejking schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:20:
Je zal er dus wel eventjes €55 bij moeten leggen, maar dan héb je ook wel iets hoor!
Anoniem: 82446 schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:38:
Verder wel een leuk kaartje, maar als je toch een PCI-E x800 wil, neem dan voor €50 euro meer een x800XL.
en zo zijn we na 2 vriendelijk bedoelde tips al wel weer €100 gestegen, das maar liefst +50% ! :o

;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jejking schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:20:
Hee Phuncz, ik las dat je op zoek was naar een kaart met Dual DVI erop van rond de 200 Euro?
Even voor de duidelijkheid, Tyranium heeft het over de X800 Vanilla (12 Pixelpipelines, 256-bit Memorybus), voor de respectabele prijs van €255. Je zal er dus wel eventjes €55 bij moeten leggen, maar dan héb je ook wel iets hoor!

A. Een videokaart die in alle benchmarks (zélfs Doom3!) gehakt maakt van de 6600GT
B. Je vereiste Dual DVI wordt vervuld, kijk hier maar eens bovenaan :*)
Dat is dus geen optie :'(
System requirements:
• Intel Pentium or AMD Athlon or compatible
• 128MB of system memory
Mainboard with free PCIe x16 slot
• CD-ROM drive for software installation
• 350Watt or greater Power Supply
Heb geen PCI-Express.
Mijns inziens is het dus het beste om deze kaart te kopen, alvast plezier met je keuze, wat het ook moge zijn cq. gaan worden. 8)
Dankje voor de vriendelijkheid :)

En bedankt voor ieders hulp hier, heeft zeker veel geholpen !! Voorlopig blijft de keuze bij de Geforce 6600GT aangezien dat de enige kaart is die beschikbaar is met dual DVI, AGP en betaalbaar blijft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 82446 schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:38:
[...]
Terug on topic: x800 vanilla. Dat is geen AGP kaart met 2 DVI aansluitingen, toch? In de naam staat CGAX, de X staat voor PCI-X. Verder kan je die beter met een 6800 vanilla vergelijken, ligt meer in die prijsklasse. Verder wel een leuk kaartje, maar als je toch een PCI-E x800 wil, neem dan voor €50 euro meer een x800XL.
De X800 van rond de €250 is een 256MB GDDR3 kaart (de GF6800 vanilla (dus niet SE) heeft doorgaans 128MB aan boord voor €250-300). De variant met 128MB zou rond de €199 moeten kosten. Helaas hebben de meeste fabrikanten besloten om vooral voor de 256 MB versie te gaan.

• Yokozuna

Yokozuna

drum- & forumfreak

Denk dat we mogen vaststellen dat de ATi X800XL de snelste kaart in het 300-400 euro segment is en dat hij de beste prijs/prestatieverhouding heeft in een nog groter segment. Hij is sneller dan de X800Pro en in de meeste gevallen sneller dan de 6800GT (Doom3 niet) maar wel stukken goedkoper dan beide kaarten. Snap niet dat de 6800GT nog zo populair is en de X800XL volgens mij nog vrij onbekend, net alsof er zoveel Doom3 gespeeld wordt :)

http://www.tech-report.com/reviews/2004q4/radeon-x800xl/hl2-kanal-1280.gif

http://www.tech-report.com/reviews/2004q4/radeon-x800xl/fc-pier-1280.gif

http://www.tech-report.com/reviews/2004q4/radeon-x800xl/fc-pier-4x8x-1600.gif

UT2004: http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=353&pagenumber=5

Gunmetal: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1756&page=7

Alle reviews komen tot dezelfde conclusie. Sommigen hebben de AGP versie core+mem al weten over te clocken naar X850XT PE snelheden. Dan heb je een volwaardige topkaart voor minder dan 350 euro. Er zijn al PCI-E versies van 305 euro: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306372&cks=SPK en dat zijn geen OEM versies, maar gewoon full-retail, dit krijg je bij de Sapphire van 305 euro: http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1751&image=8

[Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 04-04-2005 00:43]

Mmm, meeste reviews die ik gelezen heb was de 6800 GT toch sneller, alleen bij HL 2 niet. Niet echt blindstaren op reviews, de kaarten zijn ongeveer net zo snel. Als je een keuze wilt maken tussen een 6800GT of x800 XL zal je naar mijn mening af moeten wegen tussen prijs, features zoals sm2.x of sm3.0 en drivers (wil je ook linux draaien), niet zo zeer wegens snelheid.
CJ schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:35:
[...]

De X800 van rond de €250 is een 256MB GDDR3 kaart (de GF6800 vanilla (dus niet SE) heeft doorgaans 128MB aan boord voor €250-300). De variant met 128MB zou rond de €199 moeten kosten. Helaas hebben de meeste fabrikanten besloten om vooral voor de 256 MB versie te gaan.
Wilde er eerst niet op reageren, maar ik doe het toch. Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar ik vergelijk de prijs tussen 2 kaarten. Tuurlijk, ik bepaal eerst welke prestatie ik wil hebben, maar prijs gaat de doorslag geven.

Aangezien de goedkoopste 6600GT PCI-E €166 euro kost, en de x800 PCI-E €255, vergelijk ik deze kaarten niet met elkaar. Overigens hebben 6800 PCI-E kaarten ook 256 MB aan GDDR3. Ziehier, alweer een reden om deze kaarten met elkaar te vergelijken.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 04-04-2005 01:29]

• sjekneck
Yokozuna schreef op maandag 04 april 2005 @ 00:25:
Denk dat we mogen vaststellen dat de ATi X800XL de snelste kaart in het 300-400 euro segment is en dat hij de beste prijs/prestatieverhouding heeft in een nog groter segment. Hij is sneller dan de X800Pro en in de meeste gevallen sneller dan de 6800GT (Doom3 niet) maar wel stukken goedkoper dan beide kaarten. Snap niet dat de 6800GT nog zo populair is en de X800XL volgens mij nog vrij onbekend, net alsof er zoveel Doom3 gespeeld wordt :)
Ik snap het wel hoor, de 6800GT is al bijna een jaar uit en was de beste prijs kwaliteits verhouding tot eind januari. Ook telt voor veel mensen sm3.0 ondersteuning mee (hoe minimaal het verschil ook is). Nu heeft de x800xl de beste verhouding, maar is pas net uit en moet nog in veel winkels komen. Dat ding was januari ook nog eens niet te leveren dus nu zal de XL pas gaan aanslaan.
En het prijsverschil tussen XL en GtT is slechts 35 euro hoor ;)
En vergeet niet dat er nog geen AGP versie van de XL is.

[Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 04-04-2005 11:16]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Puppetmaster schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:56:

en zo zijn we na 2 vriendelijk bedoelde tips al wel weer €100 gestegen, das maar liefst +50% ! :o

;)
Het lijkt mijns inziens enigszins overdreven om een X800XL te kopen omdat Phuncz dan weer véél te veel van zijn budget af gaat wijken... 25% voor een monsterkaart extra neerleggen vind ik beter dan 50% voor nóg een tandje extra, maar dat is imho... B)

Bovendien gaat hij nu voor de 6600GT, wat zeker geen slechte keuze is, gewoon een snelle kaart... O-) Het enige wat ik me nu af zit te vragen, hoe zit het met Rialto? Als de X800 daarmee uitgerust is, kan Phuncz toch net zo goed een X800 kopen en die in zijn AGP-mobo prikken? 8)7 Of heb ik nu verkeerd begrepen wat Rialto inhoudt? :?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Enigste probleem is dat er nog geen snelle kaart voor 200€ verkrijgbaar is die én AGP heeft én dual DVI heeft. 300€ is me dan alweer teveel want dit gaat dan toch probably richting de 350€ ;) En als ik dan over een half jaar een nieuw mobo en cpu koop, zit ik daar met een dure VGA kaart die ik niet kan gebruiken. Verkoop van hardware berust ik ook niet op, kan goed zijn dat over een half jaar de kaart maar 80€ waard is ofzo.

Had liever ook een ATI, maar ondanks dat ze een enorm uitgebreid aanbod hebben (9x00 series, X300 serie, X600 serie, X700 serie, X800 serie), is er toch een gebrek voor een goed presterende AGP-kaart voor het 200-300€ segment. Hopelijk doet de Rialto chip hier idd wat aan, want ze missen een heel grote hap uit de kaartenverkoop zo. De meeste mensen die zoals mij nog geen Athlon64 of P4 5xx/6xx hebben, willen meestal met het oog op upgraden binnen x aantal maanden geen videokaart kopen van bijna 400€ als de rest vn het systeem toch te zwak is. En zo'n combo bordjes die ECS en dergelijke uitbrengen met AGP en PCI-E zie ik persoonlijk echt niet zitten.

Waar ik ook blij voor ben is dat normaal gezien de GPU blok van mijn Asetek Waterchill set zou moeten passen op de 6600GT, wat leuk meegenomen is. Ik weet niet of de X800 die ondersteuning heeft.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:15:
[...]

En het prijsverschil tussen XL en GtT is slechts 35 euro hoor ;)
Meeste 6800GT's komen toch pas vanaf de 375 euro (die van Asus niet meegeteld, omdat die vaak onder de verkeerde noemer verkocht worden (128mb versies, of "gewone" 6800 versies, of versies met slechts DDR1) Dat terwijl er van de X800XL (die nu pas echt goed leverbaar is, al 2 merken rond de 300-310 euro zitten.

[Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 04-04-2005 12:56]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Ik heb daarstraks effe de nieuwe Catalyst 5.3 drivers effe installed en Half life 2 die video stress test gedaan

Voorheen 73fps
Nu 79fps :) best een verbetering
Met me 9800pro voel ik me nu wel stoer :)

Oeps hij valt wel een beetje tegen, krijg een soort van artifacts bij Trackmania :-/ ik zie blokken in me beeld en die blijven er de hele tijd staan :-/

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 04-04-2005 17:49]

• sjekneck
Thund3r schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:52:
[...]

Meeste 6800GT's komen toch pas vanaf de 375 euro (die van Asus niet meegeteld, omdat die vaak onder de verkeerde noemer verkocht worden (128mb versies, of "gewone" 6800 versies, of versies met slechts DDR1) Dat terwijl er van de X800XL (die nu pas echt goed leverbaar is, al 2 merken rond de 300-310 euro zitten.
Goedkoopste XL is te vinden voor E 302, goedkoopste GT E 353,-
Verder heeft dit geen toegevoegde waarde ..

• Yokozuna

Yokozuna

drum- & forumfreak

Mmm, meeste reviews die ik gelezen heb was de 6800 GT toch sneller, alleen bij HL 2 niet. Niet echt blindstaren op reviews, de kaarten zijn ongeveer net zo snel.
Volgens mij ben jij degene die je blindstaart hoor, ik heb de eerste 8 reviews van google "x800xl review" gelezen en bijna alle reviewers kwamen tot dezelfde conclusie. De X800xl is in de meeste gevallen gewoon sneller + goedkoper. Wat ik echter in geen enkele review ben tegengekomen is een X800XL die op X850XT PE clocksnelheden kon draaien, terwijl enkele mensen dat al wel gelukt is, met luchtkoeling, voor zover ik weet.

[Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 04-04-2005 18:14]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:24:
[...]

Goedkoopste XL is te vinden voor E 302, goedkoopste GT E 353,-
Verder heeft dit geen toegevoegde waarde ..
Die GT is een Asus 6800GE(bij die winkel dan), dat was toch geen GT voor zover ik wist ;)

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 04-04-2005 19:31]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjekneck
Thund3r schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:31:
[...]

Die GT is een Asus 6800GE(bij die winkel dan), dat was toch geen GT voor zover ik wist ;)
Keek het ook ff na is echt een Gt met 256mb en alle pipes etc (pci exp dan, agp heeft de ge idd)
Gaat weer nergens over dit :)

Ik denk dat ik voor de Saphire X850XT ga omdat de X850XT PE zeer moeilijk te verkrijgen is

Anoniem: 127962

ASUS heeft wel een volledige GT, (die heb ik er nu inzitten) dat is de extreme edition. Ik heb nog geen enkele kaart van ATi gezien die goed leverbaar is van de x8*0 reeks. hij mag dan wel sneller zijn (ook nieuwer) maar als je er neit aan kan komen...

volgens mij zal het precies zo gaan met de XL, dattie ook zo slecht leverbaar word. Dan neem ik liever een 6800GT die wel leverbaar is, en geod presteerd

*edit* de Asus GE is geen GT, het is een 6800NU met gddr3 ram, maar waar wel 16x1,6vp op zit, moet je alleen ff unlocken met rivatuner of flash

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 04-04-2005 20:29]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 127962 schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:28:
Ik heb nog geen enkele kaart van ATi gezien die goed leverbaar is van de x8*0 reeks. hij mag dan wel sneller zijn (ook nieuwer) maar als je er neit aan kan komen...

volgens mij zal het precies zo gaan met de XL, dattie ook zo slecht leverbaar word. Dan neem ik liever een 6800GT die wel leverbaar is, en geod presteerd
X850XT en de X800XL zijn ruim leverbaar (verschillende merken) kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.komplett.nl :)

De X800XT's zelfs ook nog, en de X850Pro ook.

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 04-04-2005 21:31]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjekneck
Thund3r schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:30:
[...]

X850XT en de X800XL zijn ruim leverbaar (verschillende merken) kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.komplett.nl :)

De X800XT's zelfs ook nog, en de X850Pro ook.
Haal het woord 'ruim' weg en dan klopt je zin wel ja. Er is gewoon geen high end chip echt ruim leverbaar het afgelopen jaar. De refresh van Ati hielp iets, maar daar is het dan ook ook bij gebleven.
6800 ultra (pci-express) en de x850xt pe zijn nagenoeg niet leverbaar en denk dat dat nooit meer zal veranderen.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:10:
[...]

Haal het woord 'ruim' weg en dan klopt je zin wel ja. Er is gewoon geen high end chip echt ruim leverbaar het afgelopen jaar. De refresh van Ati hielp iets, maar daar is het dan ook ook bij gebleven.
6800 ultra (pci-express) en de x850xt pe zijn nagenoeg niet leverbaar en denk dat dat nooit meer zal veranderen.
Zover ik van een kennis begreep zijn de X850's iig voldoende verkrijgbaar bij de groothandels (vorige week iig, verschilde wel per merk), Komplett heeft er meer dan 30 op voorraad, en ik denk dat het voor zo'n bedrijf niet echt fijn is om een nog grotere voorraad te hebben, aangezien we het dan toch over 30 * 400 is 12.000 Euro wat je thuis hebt liggen.

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 05-04-2005 09:37]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:32

Radeon

Today is a good day to die

sjek schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:10:
[...]

Heb vandaag me me X850Xt binnen gekregen van Komplett.nl, gisteren besteld toen hadden ze er nog 6 op voorraad. Moet nu alleen nog effe wachten tot ik me A8N moederbordje binnen heb :'(

It's never easy.....

• sjekneck
hirogene schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:16:
[...]

Heb vandaag me me X850Xt binnen gekregen van Komplett.nl, gisteren besteld toen hadden ze er nog 6 op voorraad. Moet nu alleen nog effe wachten tot ik me A8N moederbordje binnen heb :'(
6800 ultra (pci-express) en de x850xt PE zijn nagenoeg niet leverbaar en denk dat dat nooit meer zal veranderen.
;)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

6800 Ultra Pci-Express is beter leverbaar dan X850XT PE hoor, zie maar verschillende winkels, icomputers heeft er bijvoorbeeld 2 merken op voorraad, maar dat is ook logisch 6800 Ultra is veel langer uit dan de X850XT PE.

• sjekneck
Aight! schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:24:
6800 Ultra Pci-Express is beter leverbaar dan X850XT PE hoor, zie maar verschillende winkels, icomputers heeft er bijvoorbeeld 2 merken op voorraad, maar dat is ook logisch 6800 Ultra is veel langer uit dan de X850XT PE.
Dat soort uitspraken maken vraagt meestal nogal om een flamewar van groot formaat :+ . De meningen verschillen enorm hierover onderling...
Feit is gewoon dat er niet genoeg aanbod is in de high end. Winkels die er 'bij toeval' wat op voorraad hebben zegt nog niks.

Is er trouwens al een releasedate bekend van de r520?

[Voor 6% gewijzigd door sjekneck op 05-04-2005 19:10]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
juni geloof ik

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Aight! schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:24:
Ik vind ook niet dat we de X850XT met de 6800 Ultra moeten vergelijken, de X850XT is ongeveer 100 euro goedkoper >:) (en sneller, op Doom3 na)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee