[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
IceEyz schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:59:
AA is wel degelijk veranderd sinds de FX-series. De NV40 heeft inderdaad, net als Ati, Rotated Grid Sampling gedoe, en dat ziet er veel mooier uit op 8x dan bij de FX-kaarten of lager. 8x is wel degelijk mooier dan zelfs 6xAA met drie keer TA. Zie bijvoorbeeld dit plaatje van de review van Tom's Harde Waren:

[afbeelding]

Zelfs met de hoogste MultiSampling modus zul je die kwaliteit niet evenaren. Komt simpelweg door SuperSampling, ofwel, frames met 2x zo veel pixels berekenen en daarna het plaatje terugbrengen naar de gewenste resolutie. Op die manier krijg je ongeacht de hoek altijd mooie lijnen en meer detail. Het vreet soms wat FPS'jes, maar in de iets minder recente spellen is het zekers bruikbaar.

Zonder SuperSampling is Ati beter, door de ingebouwde gamma-correctie.
Bij nvidia is het sampling patroon vast terwijl het bij ATi programmeerbaar is (daardoor kunnen we misschien hopen op 12x MSAA in een MVP opstelling). Door dat programmerbare grid is de 6x AA van ATi naar mijn mening de beste AA oplossing op het moment, zelf de 12x en 16x van nVidia kan er niet aan tippen. Natuurlijk heeft MSAA zijn beperking dat het nix doet met de textures, terwijl SSAA ook aliassing in de textures verhelpt, of de textures wazig maakt. SSAA is zoieso een techniek die we waarschijnlijk niet meer (hardwarematig) gaan terug vinden in de the WGF2.0 kaarten.
SSAA kan btw ook in windows op ATi kaarten mogelijk
Deze app zou het ook moeten kunnen:
http://www.nonatainment.d....aspx?tabindex=7&tabid=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

oeLangOetan schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:03:
[...]

Bij nvidia is het sampling patroon vast terwijl het bij ATi programmeerbaar is (daardoor kunnen we misschien hopen op 12x MSAA in een MVP opstelling). Door dat programmerbare grid is de 6x AA van ATi naar mijn mening de beste AA oplossing op het moment, zelf de 12x en 16x van nVidia kan er niet aan tippen. Natuurlijk heeft MSAA zijn beperking dat het nix doet met de textures, terwijl SSAA ook aliassing in de textures verhelpt, of de textures wazig maakt. SSAA is zoieso een techniek die we waarschijnlijk niet meer (hardwarematig) gaan terug vinden in de the WGF2.0 kaarten. SSAA kan btw ook in windows op ATi kaarten mogelijk.
Vind ik toch wel een groot voordeel voor ATi, die programmeerbaarheid :*) Ik ben benieuwd wat de nextgeneration R520 gaat brengen (ik weet het wel in technische termen: Stochastic AA), maar we weten nog niet hoe het eruit gaat zien...

Anyway, op naar [Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16 !!! :Y) _/-\o_ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
Jejking schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:49:
[...]

Vind ik toch wel een groot voordeel voor ATi, die programmeerbaarheid :*) Ik ben benieuwd wat de nextgeneration R520 gaat brengen (ik weet het wel in technische termen: Stochastic AA), maar we weten nog niet hoe het eruit gaat zien...
sto·chas·tic
1. Of, relating to, or characterized by conjecture; conjectural.
2. Statistics.
1. Involving or containing a random variable or variables: stochastic calculus.
2. Involving chance or probability: a stochastic stimulation.
waarschijnlijk gaan ze niet meer de AA bereken, maar gokken :) kan snel zijn, weet neit of het werkt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Maverick schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:54:
[...]

[...]

waarschijnlijk gaan ze niet meer de AA bereken, maar gokken :) kan snel zijn, weet neit of het werkt.
Ik zou liever een soort quality based AA zien, met een willekeurig aantal samples & waarbij zgn hi contrast edges meer aa-samples krijgen dan low contrast edges of iets anders, hierdoor kan het aantal samples drastisch omlaag en wordt de performance hit misschien bijna verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Ik heb zojuist mijn Powercolor X850XT ontvangen!
Mooie kaart en lekker compleet geleverd met allerlei meuk in de doos :)
Helaas kan ik nog niet benchen, want de rest van m'n systeem wordt morgen pas geleverd.
Ik zal kijken of ik met m'n GSM een paar redelijke pics kan schieten.

Edit: nee dat wordt niks met die pics.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 18-04-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 14:50

Darth Punk

professionalized prutz0r

heb eindelijk mn nieuwe peeceetje gebouwd met een club3d x800 xl. Daarbij heb ik een vraag over de hardwarematige mpeg1/2/4 decoder en encoder die op deze kaart zit. Heb ik een speciale driver ofzo nodig ?(zoals MMC ?) of zit deze ingebakken in de catalyst driver?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Darth_Punk schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:44:
heb eindelijk mn nieuwe peeceetje gebouwd met een club3d x800 xl. Daarbij heb ik een vraag over de hardwarematige mpeg1/2/4 decoder en encoder die op deze kaart zit. Heb ik een speciale driver ofzo nodig ?(zoals MMC ?) of zit deze ingebakken in de catalyst driver?
De radeon kaarten hebben geen HW mpeg 4 encoder, de rest wel. Voor de encoding mogelijkheden (indien je een vivo kaart hebt) moet je MMC downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Damn ! De Saphire X850XT is ook nergens meer te krijgen :( is Club3d wel een redelijk goed merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

Club3d is altijd nog een goed merk geweest waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
oeLangOetan schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:45:
Ik zou liever een soort quality based AA zien, met een willekeurig aantal samples & waarbij zgn hi contrast edges meer aa-samples krijgen dan low contrast edges of iets anders, hierdoor kan het aantal samples drastisch omlaag en wordt de performance hit misschien bijna verwaarloosbaar.
Volgens mij werd zo'n dergelijke techniek toegepast in de Matrox Parhelia kaarten, daar had je de optie 16x FSAA met volgens reviews minder dan 10% verlies in FPS. Of het FSAA heette weet ik niet, maar kartelrandjes waren net zo perfect afgewerkt als je ziet bij letters in Photoshop/Fireworks e.d. Jammer dat het kaarten kwa rauwe prestaties flopten.
Club3d is altijd nog een goed merk geweest waarom niet?
Op hun Radeon 9700's werden altijd de standaard speelgoedkoelers gebruikt met 4cm fannetje, terwijl je toendertijd voor 15 euro al een Artic VGA silencer had, kostte je alleen een extra slotje (tenzij je moederbord meer ruimte tussen AGP en PCI sloten had)

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 18-04-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic deeltje komt er overigens aan vanavond.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Yokozuna schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:41:
[...]

Volgens mij werd zo'n dergelijke techniek toegepast in de Matrox Parhelia kaarten, daar had je de optie 16x FSAA met volgens reviews minder dan 10% verlies in FPS. Of het FSAA heette weet ik niet, maar kartelrandjes waren net zo perfect afgewerkt als je ziet bij letters in Photoshop/Fireworks e.d. Jammer dat het kaarten kwa rauwe prestaties flopten.

[...]
De Parhelia had edge antie aliasing, daar waar er overgangen in textures waren, werd werd aa toegepast. Idd jammer dat de kaart verder niet echt goed meekwam. En AF was bv beperkt tot 4x in de drivers.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

Eventjes er tussendoor, is er een groot verschil tussen de verschillende leveranciers/kaartenbouwers van de ATI radeon x850 XT PE? en is er ergens een overzicht hierover te vinden?

Ik zie vaak sapphire genoemd maar is dit wel de beste?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 62457 op 18-04-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112022

Sorry wist niet dat je hier niks mocht vragen... Dus heb ik het weg gehaalt.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 112022 op 19-04-2005 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
@ Wokkelz, misschien even in het OC forum kijken....

Dit topic kan trouwens dicht. De nieuwe komt er zo aan.

Edit: En hier is-ie. In dit topic graag verder ===> [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16[/rml]

[ Voor 75% gewijzigd door CJ op 19-04-2005 02:18 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.