dat aan uit en trillen is een ouderwetse blaf knetter airco uit het jaar kruik, dit zijn mooie inverters,
onvergelijkbaar met de oude airco.
mooi werk gasschuif !
@barry
de elga binnenunit stelt niks voor, 2 modulaire prints, die je in 30 seconden verwisselt of verwijdert
techneco kan zelfs uitwissel upgrade prints sturen, very nice indeed, met parameters zoals je die wenst
de buitenunit is generiek, en op marktplaats te krijgen voor 65 euro gebruikt
de pomp is een wilo yonos, das een erg dure, maar die heeft wel 10 jaar garantie
zit overigens gewoon ook in een gasketel, is echter wel errug zuinig, dus daar win je wat kWh op de ketel
vergeet in alle redenaties niet dat niets doen betekend dat je gas blijft betalen, dat is niet duurzaam, en aftikken is dan alleen voor gas wat dan in rook opgaat zonder de tvt en zeker jaarlijks onderhoud op de ketel
ik heb pas net de eerste gehad op de atag na 6 jaar, er was niets aan de hand, en er is niets gebeurt, en het koste ook niets.
als een elga door een zonneboiler stroomt, accumuleert warmte in de top,
een zonnecollector zit altijd onderin, de 2 komen elkaar nooit tegen in de boiler
tegen de tijd dat je de cv niet meer gebruikt start het goede seizoen voor de collector
ik sta op het punt de elga definitef altijd door het midden van de zonneboiler te laten stromen,
als radiator in mijn cv circuit, dit is de low tech oplossing en voldoet denk ik prima
een elga slaat af als hij een retour meet van 43c dat is hardcoded in de carrier print,
echter als dat door de zon komt, is dat toch precies perfect ?
if sunshine, then shut up elga@43c solar thermisch,
teruglevering van pv stroom start dan met een kilowattje meer
en die pak je savonds gewoon weer terug whatever de cop is, want je gasketel doet 0,9 en dat is geen cop, dat is gewoon brak
niemand hoor ik klagen over het rendement en stookregime van zijn gaskeutol
[
Voor 14% gewijzigd door
Anoniem: 238103 op 09-10-2013 23:01
]