Naar aanleiding van een hele hoop posts in
Motorola Milestone 3 het volgende:
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:36:
Die discussie is al vaker gevoerd en gaat altijd gepaard met de precieze hardware in de bepaalde Droid 3 versie. Dat iemand wil weten waar een XT860 te verkrijgen is werd nooit gevraagd, wel of de XT860 van Negri werkte met T-mobile of KPN enzovoort.. Desbetreffende discussie is dus vaker voorgekomen vanaf
janvanduschoten in "Motorola Milestone 3" bijvoorbeeld waar genoeg redenen zijn genoemd om geen apart topic te starten:
Cyb schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:22:
@janvanduschoten
Ik ben het eens met DoubleYouPee1. De Milestone 3 aka Droid 3 aka XT860 aka XT883 aka XT862 is een toestel dat niet in Nederland verkrijgbaar is, en waarschijnlijk ook nooit zal worden. Het toestel is alleen vanuit buiten Europa te importeren, zonder abonnement. In sommige gevallen zijn er technische handelingen nodig om het toestel werkend te krijgen bij bepaalde Nederlandse abonnementen. Ook een technisch discussiepunt is het ontvangst (omdat er een GSM-only en een GSM+CDMA versie bestaat, met mogelijk verschillen in kwaliteit in ontvangt). Omdat ontvangst ook gerelateerd is aan de provider, moet deze in de discussie worden meegenomen.
Dat in dit topic regelmatig prijzen en links voorbij komen, heeft niet zozeer te maken met het in kaart brengen van prijzen, maar met het identificeren van de verschillende versies van de Milestone3. Verschil in prijs bij eenzelfde winkel, suggereert verschil in hardware of software, wat ook weer een technisch aspect is, en dus ook weer in dit forum zou thuis horen.
CLB schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:59:
Wat jan bedoelde is dat het geblaat over specs hier mag, maar vragen over 'Via welke link van Negri heb jij hem besteld' 'Welke shippingmethod heb jij gekozen' beter in een apart topic gevraagd kunnen worden.. Omdat de discussies over XT860 / XT862 / OEM / XT863 en dergelijke daar erg aanverwant aan zijn is dat natuurlijk erg lastig. Ik vind het ook allemaal wel best om het in slechts 1 topic te houden.. Een apart topic voor levertijden van de Milestone 3 gaat toch niet verder komen dan 20 posts and that's it denk ik zo, dus wat mij betreft gewoon hier.
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:36:
Dus waarom het nou nog een keer wordt gevraagd.. onzin.. Leuk die policy van GoT maar daar hoeft men zich er niet altijd ultrastrak aan te houden vind ik en de redenen waarom geen apart topic te starten zijn helder en clean.
demonic schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:56:
kan jij jezelf niet gewoon als modje voordragen:D
het is idd irritant als iedere keer berichten worden verwijderd of aangepast worden, omdat de mod ze niet in het goede topic vind staan.
Terwijl, de posts vaak heel concreet en alles behalve in het verkeerde topic staan...
ik ben van mening dat dit topic als een modvrije-zone moet worden beschouwd. maarja.. wie zijn wij:)
en wat je idd zegt van de policy op het GoT, ze moeten er zijn, maar overal even strak gehanteerd worden.
janvanduschoten schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:41:
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik lees wel eerst de posts er omheen zodat ik alles wel in de juiste context heb. Als hier een vraag wordt gesteld over de levertijd van een Milestone 2 dan is dat:
1 Niet zelf gezocht
2 Verkeerde topic, dit de het topic van de Milestone 3 (lijkt me ook vrij duidelijk)
3 Levertijden horen niet in toesteltopics
Het is ook allemaal niet ingewikkeld, toesteltopic zijn er voor toestellen. Lijkt me vrij eenvoudig.
Levertijden topics zijn er voor levertijden en eventueel icm abonnementen. Als die in aparte topics worden behandeld blijven de topics eenvoudig om te doorzoeken en word het toesteltopic niet "vervuild" met "waar kan ik die bestellen" vragen.
Dat gebeurd bij alle toestellen, populair of niet. Je kunt het niet voor het ene toestel toestaan dat levertijden het wel in het toesteltopic mogen worden besproken en voor het andere niet. Is er een probleem met een bepaalde provider, dan kan daar een apart topic voor worden aangemaakt.
Verdere kritiek op moderatie mag via DM of Android Feedbacktopic, niet hier.
Dus omdat iemand naar de Milestone 2 vraagt, moet er een Milestone 3 levertijden topic worden gestart?
Ten eerste wil ik kwijt dat dit geen kritiek is, maar wil ik de discussie nu eindelijk is afsluiten of het nodig is om aparte topics te starten voor de Motorola Milestone 3. Zoals nu al enkele malen is aangegeven heeft een levertijdentopic voor de Milestone 3 totaal geen hoge levensverwachting en zal het met enkele posts klaar zijn, finito, basta.. De redenen waarom dat zo is staan hierboven aangegeven. Als er een levertijdentopic is (wat nu dus gestart is om onzinnige redenen) zal dat uitmonden in een half technisch topic met vragen in de trend van 'werkt die versie van Negri wel of niet met het 3G netwerk van T-mobile' 'Werkt deze versie van Verizon nu wel of niet met deze custom ROM' Dus dan wordt het topic over de ervaringen van de Milestone 3 niet vervuild met 'waar te bestellen' vragen, maar dan wordt het levertijden topic wel bevuild met 'technische vragen' uhm ja... Tevens vraagt niemand zich af waar te bestellen, dat is gewoon bekend, op te zoeken met de searchfunctie en klaar. Men vraagt naar de technische kanten van import, werkt deze versie goed, is deze compitabel met dat netwerk enzovoort, totaal geen levertijden dus.. Tevens is de Milestone 3 niet met abonnementen te verkrijgen, ook al een con voor een levertijdentopic. Om dan ook nog is aan te geven dat er voor problemen aparte topics gemaakt moeten worden.. uhm ja.. Leuk en handig voor de grote toestellen zoals de HTC's of Samsungs maar met een kleine userbase van de Milestone 3 ook echt niet handig.. Straks zijn er 7 topics over de Motorola Milestone 3, waarvan het 'ervaringen' topic honderden posts heeft en de probleemtopicjes en levertijden slechts enkele...
Ik zie het nog niet voor me dat we straks dit bijvoorbeeld hebben:
- Motorola Milestone 3 ervaringen
- Motorola Milestone 3 - Import en levertijden (abonnementen zijn er immers nog niet)
- Motorola milestone 3 - XT860 versie - werkt niet met T-mobile en data
- Motorola 3 - XT862, geimporteerd maar problemen met WiFi
- Motorola Milestone - XT883 - Uit China halen?
- Motorola XT862 - Komt uit Canada - Gaat dat werken in NL?
- Milestone 3 - Importeren, verstandig of niet?
De fanbase voor dit toestel is zo klein, compact en vriendelijk dat ik vanuit mezelf wel durf te zeggen dat er niemand zit te wachten op tig aparte topicsjes die na 3 posts doodbloeden.. Als iemand een andere mening heeft hoor ik dat natuurlijk graag. De sfeer in het topic vind ik uiterst aangenaam, zijn enkele mensen die hem hebben, zijn enkele mensen met veel kennis over de verschillende soorten, voor- en nadelen. Nieuwe mensen met vragen (die al enkele keren zijn gesteld) worden netjes geholpen, verwezen naar sites, links, ROMs, of wat dan ook.. Waarom dan de hele sfeer eruit willen halen, omdat een policy dat zegt en hop strak nieuw topic voor dit, nieuw topic voor dat, nieuw topic voor zus... Allemaal leuk zo'n policy en nodig, maar wie heeft er hier nou last van?