Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
mae-t.net schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb deze speakers ook staan, maar nog geen ruimte om ze op te stellen. Net zoals de jouwe zijn ze ook zonder frontjes en met kleine deukjes. Ook begint het fineer hier en daar los te laten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb ze aangesloten, en er zit echt een fantastisch geluid in. Alleen moet je de bas niet te hoog draaien, dan word de klank wel heel erg donker. Ik zal ze toch als surround speakers gebruiken, dus veel bas heb ik hierbij niet nodig.
En m'n versterker (22AH306) moet even flink schoongemaakt worden de volumeknop wil nog niet helemaal meewerken, en de 'bron selectie' knop hapert ook een klein beetje, maar voor zover ik het kan beoordelen is dit alleen wat vuil.

quote:
mae-t.net schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:46:
[...]

Zeker, maar om het vanuit mijn positie uit te leggen: mijn wantrouwen is altijd gewekt als iemand zonder gedetailleerde motivatie roept dat het de moeite niet waard is, zoals de winkels waar jij bent geweest. Dat gebeurt met moderne apparatuur ook, waarbij vaak achteraf blijkt dat het nog wel meevalt. Nou verschillen wij natuurlijk ook in benaderingswijze omdat ik niet afhankelijk ben van reparateurs als er wat moet gebeuren, en het dus zelf per geval beoordeel. Jij moet afgaan op de blauwe ogen van de reparateur, dus logisch dat je je bij hem aansluit. Ik blijf er bij dat aan een apparaat van 250 euro nog best wel veel moet mankeren wil het niet de moeite waard zijn.
Ik vertel de trotse bezitter van die Sansui dat het met het model later nog niet zo eenvoudig bleek te zijn. Ik ga niet iets laten nakijken bij een tent die daar geen zin in heeft, ik zou ook graag een mannetje vinden die daar anders tegenaan kijkt, maar dat blijkt dus niet zo eenvoudig als de aangewezen winkel binnenlopen.
quote:
Overigens, hoe kom je erbij dat het in mijn belang zou zijn om te roepen dat het met jouw versterker wel mee zal vallen? Ik probeer slechts geheel belangeloos aan te geven dat er meer opties zijn.
Je zoekt een stelletje liefhebbers bij mekaar op, en dan ga je vragen of je hem bij het grof vuil moet zetten. Natuurlijk neigt het antwoord naar nee, het is immers een liefhebbersding. Iedereen hier is positief vooringenomen als het gaat om behoud van vintage apparatuur. Prima, maar als ik dan toevallig de andere kant van het verhaal heb leren kennen, dan geef ik dat even geheel belangeloos mee. Als hem dat doet besluiten om eerst even te bellen of ze dat soort dingen nog repareren ipv meteen langs te brengen en een negatieve reactie te krijgen dan is het al een nuttige replie geweest. Dan moet je niet doen alsof ik voorvechter ben van het vernietigen van vintage apparatuur of dat ik me maar wat laat wijsmaken door winkels, er zitten in mijn ervaring gewoon twee kanten aan het verhaal.

Ik was ook stomverbaasd dat ze de mijne niet wilden nakijken, omdat het internet in deze vooral wordt gebruikt voor uitingen van enthousiasme. Dus ik ga ook wel kijken of ik een adresje kan vinden wat hem helemaal kan reviseren. Maar ondertussen ga ik ook eens kijken naar een volledig gereviseerde Sansui van een generatie later, een au-719 of iets dergelijks.

quote:
Den Uitvreter schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:42:
[...]
Ik vertel de trotse bezitter van die Sansui dat het met het model later nog niet zo eenvoudig bleek te zijn. Ik ga niet iets laten nakijken bij een tent die daar geen zin in heeft, ik zou ook graag een mannetje vinden die daar anders tegenaan kijkt, maar dat blijkt dus niet zo eenvoudig als de aangewezen winkel binnenlopen.

[...]
Je zoekt een stelletje liefhebbers bij mekaar op, en dan ga je vragen of je hem bij het grof vuil moet zetten. Natuurlijk neigt het antwoord naar nee, het is immers een liefhebbersding. Iedereen hier is positief vooringenomen als het gaat om behoud van vintage apparatuur. Prima, maar als ik dan toevallig de andere kant van het verhaal heb leren kennen, dan geef ik dat even geheel belangeloos mee. Als hem dat doet besluiten om eerst even te bellen of ze dat soort dingen nog repareren ipv meteen langs te brengen en een negatieve reactie te krijgen dan is het al een nuttige replie geweest. Dan moet je niet doen alsof ik voorvechter ben van het vernietigen van vintage apparatuur of dat ik me maar wat laat wijsmaken door winkels, er zitten in mijn ervaring gewoon twee kanten aan het verhaal.

Ik was ook stomverbaasd dat ze de mijne niet wilden nakijken, omdat het internet in deze vooral wordt gebruikt voor uitingen van enthousiasme. Dus ik ga ook wel kijken of ik een adresje kan vinden wat hem helemaal kan reviseren. Maar ondertussen ga ik ook eens kijken naar een volledig gereviseerde Sansui van een generatie later, een au-719 of iets dergelijks.
Okay duidelijk verhaal van jouw kant en ik snap je beslissing nu prima en waardeer het als liefhebber ook zeer dat je nog verder zoekt naar een adresje, maar ik blijf er bij dat het hele gebeuren meer over die winkel zegt dan over die versterker. Wat betreft dat positief ingenomen: ik heb aan sommige apparaten ook een bloedhekel, terwijl ze ook wel gewoon goed te repareren zijn als je er wat ervaring mee hebt. Weer andere apparaten zijn gewoon echt k*t om te fixen maar hebben daar alsnog voldoende liefhebberswaarde voor. Ik beken trouwens dat ik me zelf bij het sporadische werk voor anderen (meestal moderne electronica) ook gewoon schuldig maak aan het soort uitspraken dat die winkels doen, er zijn gewoon apparaten die ik zelf niet zie zitten maar waar een ander vrolijk van gaat kijken als hij eraan mag werken. Ik heb wel eens gezegd 'koop maar een nieuwe' bij spul dat achteraf nog vrij simpel te repareren bleek te zijn.

Maarten Bakker

discover discovery

quote:
DJ Vincento schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:17:
[...]

Die Tensai versterker die je gebruikt hoort eigenlijk bij set Monitor Speakers van Tensai, en ik heb toevallig die speakers..maar die doe ik nooit meer weg, geweldige dingen. Dat moet ook een behoorlijke zware versterker zijn, omdat die speakers nogal moeilijke dingen zijn om aan te sturen. Mijn Onkyo Integra is er eigenlijk niet goed genoeg voor, al doet tie het wel heel netjes zolang je maar niet te hard gaat. Hoe is dat geluid van die versterker eigenlijk? Hij zou die Philips speakers wel met veel gemak kunnen aansturen lijkt me :D
Nou, die philips speakers zijn 40 watt de stuk en de versterker 2x (ik geloof 90 watt) en dat klinkt inderdaad ook geweldig. Zelf gebruik ik ze op mijn slappkamer als hifi. Alleen als je hem wat harder uitstuurd dan gaat hij inderdaad snel vervormen. Maar dit komt door de speakers die het vermogen niet aankunnen . Maar dat geeft toch niet zo heel veel aangezien ik de muziek nooit zo hard heb. Daarentegen is mijn hobby buiten school p.a. samen met mijn vader en binnenkort komt er dan ook een setje nieuwe speakers op mijn kamer die ik zelf ga bouwen. dit worden transmission lines met een vintage RCF l12p11c speaker uit 1974 van 80 watt continu en 120 watt piek. Deze hebben een geweldig mooi mid en een hoog rendement. Ook lopen ze lekker hoog door (tot de 9 khz strak) waardoor een 2-weg systeempje makkelijk te realiseren valt.

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

quote:
odouma schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:04:
Leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn die vintage apparatuur meer weten te
waarderen dan die compacte rotzooi die er tegenwoordig word verkocht.

Even een overzicht van wat er bij mij in de woonkamer staat.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Philips MFB voorversterker type 22AH305 (de onderste op de foto). Deze heb ik toen voor ¤45 euro gekocht bij de locale electronica zaak.
Eergisteren heb ik de 22AH103 tuner (bovenste) en de 22AH06 MFB voorversterker (middelste) overgenomen van een kennis voor ¤25 (koopje).
[afbeelding]
Aan de 22AH305 hangen 2 actieve MFB luidsprekers type 22RH541 (zie de foto hieronder).
Die ik een tijd terug via Marktplaats gekocht heb voor ¤125. als je ziet hoe deze eruit zien was dit beslist niet te veel. Ze zijn echt nog in nieuwstaat.
Hier komt echt een subliem geluid uit, iets wat je echt niet uit een paar moderne boxjes van dit formaat haalt.
[afbeelding]

Via marktplaats heb ik een paar F9432 passieve speakers gekocht voor ¤20, die ik vanavond ga halen.
Helaas missen hiervan de frontjes.
[afbeelding]
Er zitten helaas wel een paar deukjes in de membranen, maar vind ook maar eens een paar waar dit niet het geval is.
Deze speakers worden op de 22AH306 aangesloten om als surround speakers te fungeren.

Als de bankrekening het ooit toelaat komen er nog een paar MFB speakers bij (545 of 567) dan zullen de 541'ers als surround speakers gebruikt worden en de grote jongens als hoofd speakers.
Echt superdingen MFB speakers!!!! Heb ze zelf ook:

http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/set_computer.jpg

Ik zou trouwens eens een set 544's proberen, kosten niet zo heel veel (gemiddelt 50 ~ 100 euro). Moet je ze wel even laten reviseren (kost wat, heb je ook wat), dus alle rotte elco's er uit etc (niet doen als ze nog op capaciteit zijn, philips maakte eerder hele goeie elco's).

544's zijn echt een hele stap vooruit op die 541's en de 545 en de 567 zijn gelijk weer de overtoon, verder hele goeie speakers, maar voor dat formaat kun je net zo goed een leuk setje passieve jongens kopen (zijn ze wel wat groter maar de prijs ook aardig wat minder :P). Heb zelf ook nog een setje 544's staan hier die ik ga aanpassen (andere aansluitingen, andere bekabeling en nog beetje bijwerken (lelijke plekken fineer).

Is trouwens ook een heel mooi forum voor, ben ik zelf ook lid van: www.mfbfreaks.nl.

quote:
mae-t.net schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Okay duidelijk verhaal van jouw kant en ik snap je beslissing nu prima en waardeer het als liefhebber ook zeer dat je nog verder zoekt naar een adresje, maar ik blijf er bij dat het hele gebeuren meer over die winkel zegt dan over die versterker.
Ik neem aan dat die twee winkels daar niet uniek in zijn. Ik denk dat het vooral veel zegt over de praktijk. In theorie is de keuze voor repartie snel gemaakt, in de praktijk kan het lastig zijn. Maar misschien had het anders gelegen als ik naar een volledige revisie had geinformeerd.

Maar aangezien je verstand hebt van de technische kant, weet jij hoe het zit met de overgang van 220 naar 230 volt? Kan alles daar wel goed tegen en kan het zekeringen laten doorbranden of iets dergelijks?
quote:
eRR_ schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:12:
Ik heb de oude buizenversterker van m'n pa onlangs in ere hersteld

[afbeelding].

Dat wil zeggen ik heb hem schoongemaakt, de lampjes vervangen (met fietslampjes ;) ) en de contacten gesprayed. Alles ziet er weer picobello uit, maar hij slaat door zodra ik mijn volume te hoog zet.
Ik bedacht me net, die van mij heeft dat ook. Ik merk het niet zo omdat ik hem doorgaans tegelijk met mijn computer aanzet, maar hij moet even warm worden voor ie hoge belasting aan kan. Probeer het eens uit, wie weet kun je hem dan gewoon gebruiken tot je een adresje hebt gevonden.

Ik heb hier nog een Beosystem 2000 (Beomaster/Beocord) staan. Helaas is de tuner van de Beomaster kapot, ik gok ergens een transistor om de programma's te schakelen. Heb de volledige service manuals van het apparaat, maar voorlopig nog even de tuner losgegooid zodat ik hem in ieder geval als versterker kan gebruiken :)

Ik ben overigens nog op zoek naar een Beogram 2000 om het geheel compleet te maken. Die is helaas bij een opruiming van de garage van mijn ouders gedumpt. De speakers die ik er bij heb zijn twee Magnat Art 145-060's, geluid is top :)

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

quote:
Den Uitvreter schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Maar aangezien je verstand hebt van de technische kant, weet jij hoe het zit met de overgang van 220 naar 230 volt? Kan alles daar wel goed tegen en kan het zekeringen laten doorbranden of iets dergelijks?

[...]
De overgang van 220 naar 230 volt is om te beginnen niet helemaal wat het lijkt. In principe is het een papieren overgang die in de praktijk wordt ingevuld als het zo uitkomt, dus bij vernieuwing van transformatorhuisjes en dergelijke.

De netspanning is immers binnen nogal ruime grenzen vastgelegd: vroeger was dat 198-242 volt met een streefwaarde van 220 volt, tegenwoordig is dat 207-244 volt met een streefwaarde van 230 volt. Ook wel genoemd 220 volt +/-10% respectievelijk 230 volt +6/-10%.

Aangezien ook op 230 volt netten de spanning in de praktijk eigenlijk nooit boven de 230 volt komt, en alle oude apparatuur gebouwd is om bij 242 volt nog langere tijd probleemloos te functioneren, is er in principe geen probleem met spullen die spontaan opblazen.

In de praktijk is er natuurlijk wel invloed op de slijtage van apparatuur. Apparaten met een schakelende voeding (bijna alle moderne consumentenelectronica en computers) zullen even lang en vaak zelfs _langer_ meegaan. Gemiddelde apparaten (vintage hifi) zullen even lang of een fractie korter meegaan. Alleen gloeilampen (ook die in apparaten natuurlijk) hebben een extreem verkorte levensduur (13e machts functie van de spanning).

mae-t.net wijzigde dit bericht 05-06-2008 13:52 (3%)

Maarten Bakker

Ik gebruik een paar HB-1 transmissielijn luidsprekers van Hans Baan deze zijn van voor zijn translator tijdperk. Lijken vrijveel op de grote IMF transmissielijnen, heerlijk rustig geluid met goed laag. Geen enkele door mij te betalen luidspreker haalt het bij deze speakers. Ze zijn wel groot maar tippen tot de 18hz en met 89db/w goed aan te sturen met een kleine muzikale versterker (naim / rega / cyrus). De luidsprekers werden achter de raf gebouwd begin jaren 80 geloof ik.

Intel DG31PR - Q6600 - 2GB kingston - 750GB storage - Lanboxlite - HD2600xt http://tweakers.net/gallery/240999/sys

Hatseflats!

quote:
[b][message=30111809,noline]..................
Via marktplaats heb ik een paar F9432 passieve speakers gekocht voor ¤20, die ik vanavond ga halen.
Helaas missen hiervan de frontjes.
[afbeelding]
Er zitten helaas wel een paar deukjes in de membranen, maar vind ook maar eens een paar waar dit niet het geval is........................
Ik heb nog een paar perfecte middentoners hiervoor liggen. Bijna geheel onbeschadigd. Een unit heeft een heel klein pitje, maar das echt minimaal. Hier liggen ze stof te happen (ik had ze zelf ooit eens aangeschaft voor een zelfbouw project, maar daar zijn uiteindelijk andere units in gekomen). Als je ze wilt hebben zijn ze voor jou. Als je ze ophaalt, kosten ze je niets. Verzenden kan ook, maar dan draag je zelf de verzendkosten (kost je ook de kop niet: ¤6.20). Ik woon in de regio Zwolle

Als je je speakers weer een beetje mooier wilt maken en je interesse hebt, laat het maar even weten: rdlange at hotmail punt com

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

@killer

Bedankt voor het aanbieden van je middentoners, maar die zien er bij mijn speakers nog prima uit
dus die ga ik niet vervangen. Dit zijn voor mij toch een paar tijdelijke speakers, totdat ik iets beters
gevonden heb. Maar toch bedankt.

Groeten,
Oene

quote:
MediaPlaya schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:18:
Omdat het in het begin van dit draadje over B&W DMxxx speakers ging, hierbij wat foto's van mijn B&W DMxxx speakers. Deze heb ik recentelijk gekocht, inclusief originele dozen, piepschuim, plastic, boekjes en meetresultaten. Bij een hifizaak die ze ingeruild had en ervanaf moest omdat ze in de weg stonden en niemand ze wilde hebben. Ja, als je ze niet uit de doos haalt.... Wie koopt er nou een paar kartonnen dozen! ;)

Ik ben overigens wel heel blij met de gele Audioscript stickertjes die erop zitten. Want ze klinken als nieuw en zijn toch 31 jaar oud. Rara hoe zou dat nou toch komen. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

dit zijn toch geen actieve speakers? wat doet dan die powerunit ( ik kan het niet vinden op google)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nickchange vroeger SPEEDDRAGON

@ Speeddragon:
De bedoeling van deze quote (B&W DMxxx) ontgaat mij... :?

Happy-Happy Joy-Joy

Howdy folks,

Leuk om al die vintage apparaten te zien. Heb zelf een oude Phillips 202 pickup, en ben op zoek naar een voedingskabel hiervoor.
Hij heeft een eigen Philpips aansluititng. Volgens electrozaak bij mij in de buurt wordt dit al 30 jaar niet meer gemaakt. Klopt dit? Zo niet, ergens te koop?

title

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Dit heb ik inderdaad nog nooit gezien :). Misschien kan je zelf iets in elkaar steken.
Neem een nieuwere voedingskabel en gebruik een mesje om hem te "trimmen" tot die past :P.

Ik zie wel dat de pinnetjes niet cilindervormig zijn :s..

Als het gewoon 220 is, mss geen idee om er gewoon een modernere aansluiting in te bouwen? Ouwe eruit, stukje uitboren en kun je em aansluiten met een standaard kabel :) (zo'n zelfde als die aan je pc hangt, weet naam zo gauw niet)...

Voorheen Cubefanatic

Happy-Happy Joy-Joy

Dat is ook het advies van de elecroboer. Het wordt solderen binnenkort.
Wel jammer dat het niet meer origineel is :'(

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Opzich kan het wel goed lukken. Als je maar niet je behuizing molt/en straks een ruimte over hebt.

Als het nou ronde pinnetjes waren kon je de stekker wel bijschaven.

Maar je kan nog zo'n voedingskabel (voor PC) proberen te modificeren (om het zo maar te zeggen)

zoek eens op Marktplaats en hang desnoods een advertentie op bij het lokale bejaardenhuis, kijk ook eens op hun "rommeldagen". wie weet vind je het zo.

Die aansluiting zit nog op de scheerapparaten van philips.
Althans op de mijne van een jaar of 5 oud :).

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Plaatje op imageshack (popups!)
ik kijk soms bij dit onderwerp naar wat voor stereo sets mensen hebben staan en toen dacht ik laat ik m,n huidige set eens posten .
de speakers zijn b&w,s dm-580,stereo sony md-520,sony cd-520 philips versterker fa-911 philips tuner ft-930 philips cd cd-931 en vcr sony-e820 de flatscreen is ook een philips geen idee wat voor type.
of het echt vintage is ? ik denk dat de philips 900 serie dingen van rond 93 zijn de sony dingen zijn van rond 98.

MadTelefragger

outdated icon

quote:
DJ Vincento schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:46:
[...]

He, zo'n Onkyo versterker heb ik ook. Alleen bij mij zijn de lampjes kapot van de bronschakelaar. Zou je mij kunnen vertellen welke kleur er bij welk knopje hoort? Dan ga ik een keer de lampjes van mij amp vervangen. ( Bij mij hebben de lampjes het nooit gedaan, en ik wil de originele kleuren er graag in) De power knop is in elk geval groen.

Heb vandaag nog wat vintage naar de kringloop toe gebracht. Een hele zware philips versterker met analoge VU-meters: Philips Sound Project A 12000 (met alleen maar din5 ingangen) en een cassettedeck: Akai GXC-706 D. Is een heel mooi deck, alleen een paar mankementen waar ik zelf niet uit kom. En om nou een deck uit 1979 voor reparatie naar it's/mediamarkt/expert te brengen vind ik ook een beetje overdreven. Voor dat geld koop ik een veel mooiere weer.
Ik kan het je wel vertellen als je het nog wilt weten na een jaar, 8)7
al werkt bij mij ook maar de helft.

P4 2,67 / 1024MB / 160GB / GF6600GT / DVDRW
AMD XP1700+ / 512MB / 80GB / DVD

quote:
Boudewijn schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:45:
Die aansluiting zit nog op de scheerapparaten van philips.
Althans op de mijne van een jaar of 5 oud :).
Echt niet. Daar zit een "achtje" zonder inkepingen en met ronde pennen op. Dit ding is groter en heeft een liggende en een staande pen.

Lijkt mij verder zonde om hem te modden. Wat ik zou doen: deze entree eruit en in een zakje onderin het apparaat bewaren, en dan een netsnoer met een kroonsteentje of solderingen vast aan het apparaat monteren. Dan is de mod altijd omkeerbaar.

Maarten Bakker

Ik weet niet helemaal zeker dat wat ik heb vintage is

Het betreft een Akai AM-2600 amp
1setje Technics SB-3030
1 setje Technics SB-3500

De amp werkt bijna perfect hij kraakt alleen een beetje als ik aan de volume knop draai en niet alle lampjes werken.
Het geluid is erg mooi en vol voor het eerst hoef ik de equaliser in winamp niet aan te zetten :P

Foto's volgen nog

Reg. datum: 02 januari 2006

Zat eens op onze zolder te kijken en kwam het volgende tegen:

Pics beetje brak vanwege tel

2xhifi sound project
http://img95.imageshack.us/img95/4786/dsc00397oc9.jpg.
http://img258.imageshack.us/img258/166/dsc00398xe3.jpg
Pioneer Stereo Cassette Deck ct-757
Aristona hifi stereo tuner amplifier AR 2400
http://img502.imageshack.us/img502/2959/dsc00399kn0.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/1351/dsc00400ui3.jpg
De tuner heeft niet bepaald meer goeie ontvangst denk dat dit komt omdat de antenne kapot is.
Ook wil de klepje van de casette deck niet meer goed dicht of laten we zeggen die doet niks meer, blijft een beetje erbij hangen. Me pa zegt van weggooien die meuk heb je toch niet zoveel meer aan.
Denk zelf dat die pioneer nog wel wat waard is maar verder.

Kan ik hier nog wat aan doen?Of is het nog de moeite waard?
En is het spul beetje van kwaliteit?

Ook van hem ligt er nog wat vintage apperatuur van hem boven, vraag me af wanneer hij daarvan de stof afhaalt :P Sowieso is dat wel wat leuker, pics? natuurlijk!

http://img75.imageshack.us/img75/1499/dsc00401jd5.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/8889/dsc00403va3.jpg
http://i26.tinypic.com/2lmtaj4.jpg
http://i30.tinypic.com/5l59cm.jpg
http://i26.tinypic.com/24oqblf.jpg
http://i32.tinypic.com/11uyfdy.jpg

Hij melde me dat de versterker ervan niet helemaal meer in orde is, valt dat te laten repareren of is t beter om te kijken naar een 2e hands exemplaar. Zal ie denk ik wel leuk vinden als ik het eens voor hem orde maak tenslotte heeft ie nog een stel lptjes liggen op zolder (herinneringen aan vroeger :D)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws