Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic doorgenomen dus ik weet niet exact wat men onder 'vintage' schaart. Waar ligt de grens qua leeftijd, zeg maar.

Mijn werkkamerset (naast de woonkamerset en de HT - die beiden bestaan uit apparatuur van pakweg mid jaren 90 tot 2008 - dus de derde set in huis), en tevens het gedeelte van de apparatuur dat ik zelf het eerst zou omschrijven als 'vintage':

- Infinity Kappa 7 speakers
- Electrocompaniet EC3 / AW100DMB voor- en eindversterking
- Micromega Solo H cd speler en last but certainly not least:
- Mitchell Hydaulic Reference draaitafel (sowieso het duurste model destijds, met de bladvering, gouden kolommen in plaats van chromen, platenborstel én naaldborstel). Waarschijnlijk het enige exemplaar ter wereld dat af-leverancier, op verzoek van de klant, geleverd is met twee armen. 35 jaar oud en inclusief 95% krasvrije stofkap.

Die laatste is waarlijk en onmiskenbaar vintage. Over de rest kan nog gepraat worden. ;)

Foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leontoeter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
hallo, ik heb een jvc RX-150

Afbeeldingslocatie: http://www.jeff-young-design.com/JVC/Receivers/RX-150.jpg

maar nu werkt mijn linker uitgang naar speakers niet goed meer.
hij klinkt namelijk maar voor ongeveer 20% vergeleken met mijn rechterkant.
iemand idee wat ik hieraan kan doen of moet ik dan bij een ander forum zijn?

alvast bedank

-leon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
circuitsonline.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Exphy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:31:
Welke versterker heb je eraan gehangen?
Eentje in het goedkopere segment :) heeft me een tientje bij de kringloop gekost. For the time being werkt die naar behoren :) ( volgens mij een jvc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hoop vintage spul gebruikt.

Ben altijd fan geweest van de silver era eind jaren 70 begin jaren 80. Voordat alles goedkoop plastic werd.

Heb heel lang een SA-9800 van Pioneer in bezit gehad. Geweldige versterker. Maar ik miste een paar digitale ingangen voor mijn digitale apparaten uit de jaren 80.

Toen kwam ik op de Elite lijn uit, die Pioneer midden jaren 80 uitbracht als antwoord op de vraag naar degelijk apparatuur. Wat opeens niet meer werd gemaakt naar de overstap op goedkoop zwart plastic.

Ik bezig 8 apparaten uit deze lijn. Een DVD speler, CD speler, LD speler, tuner, voorversterker, versterker, geintegreerde versterker en een cassettedeck. Enige wat ik nog mis is de platenspeler. Maar die nattedroom zal wel nooit uitkomen, want dat apparaat is onbetaalbaar.

Hier een enkele foto. De rest is allemaal op deze website terug te zien.

http://www.elitestereo.netfirms.com/

De geintegreerde versterker stuurt een set van Pioneer speakers aan. En dat betreft niet zomaar een set, maar de HPM serie. Om precies te zijn de HPM-100. Ooit voor heel weinig, 50 gulden in 1999, gekocht op een rommelmarkt. Nog voorzien van de originele speakers. Niks nieuw geconed of wat voor onzin dan ook. Machtig geluid komt eruit.

Eindversterker die 200 watt uitpompt met led display voor Linker en Rechter kanaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/images/M-90_3.jpg

Deze geintegreerde versterker bezit ik ook, voorzien van optische en coaxiale digitale ingangen. Redelijk uniek in 1985. Weegt meer dan 30kg!. 120 echte watt per kanaal. En zonder kap is die stiekem nog mooier, moet je die afwerking zien met koper. Dat soort kwaliteit zie je tegenwoordig niet meer. Zelfs dure fancy merken van nu hebben vaak plastic voorkanten, of plastic met dun laagje aluminium eroverheen. En er staat nog echt Made in Japan op.

Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/images/A-90D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elitestereo.netfirms.com/images/A-90D-in.jpg

En uiteraard de HPM speakers uit 1978
Afbeeldingslocatie: http://hailming.com/wpress/wp-content/uploads/2007/03/hpm-100.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:43:
Hoi,
Ik heb een paar goed klinkende Pioneer HPM100 klankkasten staan in nog een heel goede staat.
Kan er me iemand vertellen wat de waarde van zo'n paar, toch wel oude speakers, is?
Indien er iets defect zou gaan, zijn er nog vervangstukken te krijgen?
Sorry voor de wat oude quote, was het topic aan t doorlezen en kwam de bovenstaande post tegen.

Die zijn rond de 300 euro waard of meer. Zie ze vaak voor meer verkocht worden op ebay duitsland of VS. Vaak voor 300 als de originele bass speaker er niet meer inzit. Voor meer als die er nog wel in zit. Vaak zijn die opgeblazen. Zijn soms te krijgen los, maar vaak heel duur. tweeters en middentoners zijn gebruikt beter verkrijgbaar. Die sloop je niet zomaar.

Soms worden zelfs lege behuizingen van de hpm 100 aangeboden en die wisselen van eigenaar voor 80 euro of meer. Je zou denken dat het maar wat hout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Deze geintegreerde versterker bezit ik ook, voorzien van optische en coaxiale digitale ingangen. Redelijk uniek in 1985. Weegt meer dan 30kg!. 120 echte watt per kanaal. En zonder kap is die stiekem nog mooier, moet je die afwerking zien met koper. Dat soort kwaliteit zie je tegenwoordig niet meer. Zelfs dure fancy merken van nu hebben vaak plastic voorkanten, of plastic met dun laagje aluminium eroverheen. En er staat nog echt Made in Japan op.

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_
Prachtige opbouw inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Prachtig de elite lijn van Pioneer. Jaren niet meer gezien....daar gaat m'n vintage-hart harder van kloppen.
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

bartsled schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:21:
[...]

In principe is het allemaal zooi, alleen het een wat minder dan het ander :)
Binnenkort een nieuwe versterker op de kop tikken. Ik wil eigenlijk alleen mn pickup (via 2 jacks) aansluiten en dan de versterker doorlussen naar het controlcenter van mn Z5400. Iemand nog tips voor een leuke versterker? Nieuw of 2e hands.
Valt opzich mee. Tuner 600 is in feite pure alcohol, bedoeld om de oude verdraaibare lucht condensatoren te reinigen.
Deze units:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pa0fri/ATU/SymATU2/atuf1.jpg

Maar Tuner 600 moet je niet in een schakelaar of pot-meter spuiten. Het kraken houdt heel even op, maar komt daarna keihard weer terug, vaak nog erger dan voorheen. De reden is dat in een schakelaar of pot-meter altijd een olie-achtig residu aanwezig is voor smering en isolatie. Op de contactpunten zorgt de druk ervoor dat dit residu wegvloeit en er goed contact gemaakt kan worden. Een goede contact-spray reinigd en laat een vergelijkbaar residu achter.
Maar... Als een potmeter kraakt, hoeft dit niet door vuil te komen, maar kan hij ook gewoon versleten zijn. Dan is vervangen de enige mogelijkheid.

Hier kan je een overzicht vinden van alle spray's die van Kontakt Chemie te koop zijn met een beschrijving wat het doel is van de specifieke spray.

Mijn vintage audio heeft sinds afgelopen weekend een pas op de plaats moeten maken. Ik had namelijk nog B&W DM-22 speakers in gebruik, alleen zijn daar helaas de tweeters van kapot (silk-dome tweeters waarvan de hars is uitgezakt...) en vervanging is niet meer te krijgen. Ze doen nu dienst als surrounds, waarbij het gebrek van goede tweeters niet heel erg is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

deepbass909 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:50:
[...]

Mijn vintage audio heeft sinds afgelopen weekend een pas op de plaats moeten maken. Ik had namelijk nog B&W DM-22 speakers in gebruik, alleen zijn daar helaas de tweeters van kapot (silk-dome tweeters waarvan de hars is uitgezakt...) en vervanging is niet meer te krijgen. Ze doen nu dienst als surrounds, waarbij het gebrek van goede tweeters niet heel erg is.
Contact opnemen met deze jongen:
http://www.total-speaker-repair.nl/

Mijn B&W CDM1 tweeters zijn ook weer als nieuw. Kosten zijn zeer laag....de moeite waard voor jou DM-22 speakers.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar wat zou ik nog kunnen vragen voor een Akai Am-2450? Ik wil hem verkopen omdat ik hem niet meer gebruik, maar ik zou niet weten voor hoeveel. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

Het is er dus zo een, alleen dan in het zwart:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocircuit.com/A-Images/AA-Brands/A/Akai-AKA/921-AKA-AM-2450_____-P-A01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lizardz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:27:
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar wat zou ik nog kunnen vragen voor een Akai Am-2450? Ik wil hem verkopen omdat ik hem niet meer gebruik, maar ik zou niet weten voor hoeveel. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

Het is er dus zo een, alleen dan in het zwart:
[afbeelding]
Kijken op internet naar hoeveel zijn broertjes over de toonbank gaan :) Dan kun jij ongeveer zelf wel inschatten hoe en wat ;) Ook aan de hand van de staat kun je dat doen.

Kun je een DM sturen met wat specs? :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

silitek schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:22:
[...]

Contact opnemen met deze jongen:
http://www.total-speaker-repair.nl/

Mijn B&W CDM1 tweeters zijn ook weer als nieuw. Kosten zijn zeer laag....de moeite waard voor jou DM-22 speakers.
;)
Tnx, ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik weet niet of ze nog wat kunnen met de tweeters... Het zijn softdomes en voor zover ik weet zijn er geen vervangingsmembranen meer voor te krijgen... (B&W kan ze niet meer leveren iig)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 10:34
Mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2h6yazr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/14c8bgh.jpg

Pickup:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/97ihs8.jpg

En mijn beginnende vinyl collectie:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/mr39r5.jpg

De versterker ga ik binnenkort een beetje schoonmaken, oppervlakkig want de techniek begrijp ik (nog) niet. Ik wil de speakers vervangen door iets groters in formaat,bereik en vermogen. Want deze komen van een degelijk Philips compact setje :) Heeft iemand iets in de aanbieding of iets gezien misschien? Ik heb mijn oude Marantz MR215L in de verkoop voor de liefhebber. Moet een keer schoongemaakt worden en de potmeters moeten gechecked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

deepbass909 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:19:
[...]

Tnx, ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik weet niet of ze nog wat kunnen met de tweeters... Het zijn softdomes en voor zover ik weet zijn er geen vervangingsmembranen meer voor te krijgen... (B&W kan ze niet meer leveren iig)
Een vriend van me heeft pas nog (paar maanden terug) een stel nieuwe tweeters besteld voor z'n CDM-1's en deze waren gewoon nog door B&W leverbaar :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 17:24
Sinds ik dit topic heb geopend heb ik een hele nieuwe set bij elkaar gesprokkeld. Ik kwam een Kenwood KT-8300 tegen bij de kringloop, hij was maar €7,50 dus ik kon hem niet laten staan. Alleen de lapjs moesten vervangen worden. Ik kon het toen niet laten om er de bijbehorende versterker bij te zoeken, dus mijn Pioneer SA-506 heeft nu plaats gemaakt voor een Kenwood KA-8300. Het is een behoorlijk zwaar (15Kg) apparaat voor die tijd, en het uitgangsvermogen van 2 x 80W is ook niet mis. Ook heb ik er een cassettedeck in dezelfde stijl bijgekocht (KX-620), gewoon om de set compleet te maken :). Hij heeft echter nog wel een opknapbeurt nodig want na bijna 40 jaar werkt het allemaal niet meer zo best :P Het apparaat helemaal bovenop (niet vintage maar past er wel goed bij vind ik, is ook precies even breed) is een Behringer Ultramatch Pro SRC2496 DA en AD convertor welke met TOSlink aan mijn pc hangt, omdat ik bijna al mijn muziek met Foobar afspeel. Ik kan er ook mee opnemen naar de pc toe. Helemaal links zie je nog een stukje van een platenspeler, een Technics SL-2000 met Audio Technica element. Speakers zijn nu nog Bose 301's maar worden binnenkort vervangen door een setje Magnat AL Ribbon 4's.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2741/4303942388_5b24bf13d0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

bartsled schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:58:
Mijn setup:
[afbeelding]
[afbeelding]

Pickup:
[afbeelding]

En mijn beginnende vinyl collectie:
[afbeelding]

De versterker ga ik binnenkort een beetje schoonmaken, oppervlakkig want de techniek begrijp ik (nog) niet. Ik wil de speakers vervangen door iets groters in formaat,bereik en vermogen. Want deze komen van een degelijk Philips compact setje :) Heeft iemand iets in de aanbieding of iets gezien misschien? Ik heb mijn oude Marantz MR215L in de verkoop voor de liefhebber. Moet een keer schoongemaakt worden en de potmeters moeten gechecked worden.
Ah, Sansui, zwaar underrated! en zo goed als niet te koop in NL.

* Ramzzz ' vader had vroegâh een set van Sansui (reciever) / Lenco (platenspeler), die verdacht goed klonk altijd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mentalmadnizz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:06:
[...]

Een vriend van me heeft pas nog (paar maanden terug) een stel nieuwe tweeters besteld voor z'n CDM-1's en deze waren gewoon nog door B&W leverbaar :)
De CDM-1 is ook een stukje jonger dan de DM-22 ;) De DM-22 stamt uit begin jaren 80 (gemaakt van 1981 t/m 1985) en zijn dus inmiddels minimaal 25 jaar oud. 10 jaar terug waren er nog wel onderdelen voor te krijgen, maar toen vonden m'n ouders het 't geld niet waard (een nieuw membraan kostte Fl. 75,- ), maar inmiddels is er dus niks meer voor te krijgen. Ik weet dit absoluut zeker, want een goede vriend van mij heeft persoonlijk goed contact met de importeur en hij heeft het voor mij nagevraagd. Ook op internet kom je alleen nog maar oproepen tegen van mensen die dezelfde tweeters zoeken...
Als reviseren van de tweeters niet mogelijk mocht blijken, zou ik op zoek moeten naar vervangingstweeters, maar ik hou ze liever zo origineel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooie KA-8300 :) Zelf heb ik de KA-8100 (iets nieuwer) dagelijks in gebruik, afgelopen jaar nog gereviseerd. Kenwoods uit die tijd zijn degelijke bakken, de moeite van het in leven houden waard.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:02:
[...]

De CDM-1 is ook een stukje jonger dan de DM-22 ;) De DM-22 stamt uit begin jaren 80 (gemaakt van 1981 t/m 1985) en zijn dus inmiddels minimaal 25 jaar oud. 10 jaar terug waren er nog wel onderdelen voor te krijgen, maar toen vonden m'n ouders het 't geld niet waard (een nieuw membraan kostte Fl. 75,- ), maar inmiddels is er dus niks meer voor te krijgen. Ik weet dit absoluut zeker, want een goede vriend van mij heeft persoonlijk goed contact met de importeur en hij heeft het voor mij nagevraagd. Ook op internet kom je alleen nog maar oproepen tegen van mensen die dezelfde tweeters zoeken...
Als reviseren van de tweeters niet mogelijk mocht blijken, zou ik op zoek moeten naar vervangingstweeters, maar ik hou ze liever zo origineel mogelijk.
Excuses, dacht even dat het om CDM-1's ging, heb even scheef gelezen ;)

Ik ben verder niet zo thuis in B&W.. Heb zelf Acoustic Research AR-3a Improved luidsprekers staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
Mijn Superscope R-310 heb ik in de woonkamer gezet, na het fineer te hebben gerepareerd:
Afbeeldingslocatie: http://img4.uploadhouse.com/fileuploads/5080/5080044-holder-68cdd259cf9c1dede1b03a694e791f94.jpg

Maar hij klinkt helemaal niet mooi met mijn 9430 Plipsen.
Afgelopen week kon ik een set IMF Super Compact boxen beluisteren. Lekker! Dus maar gekocht.
Ik dacht ze even lopend te vervoeren, maar naar/op/van het station was toch anderhalve kilometer bij elkaar. Dat heeft me wel wat spierpijn gekost :-[ .
Dit zijn ze:

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/5080/5080042-holder-6503eda50311386724de42b7c0839bbf.jpg

De foamrand van een middentoner heeft een minuscuul winkelhaakje, maar geeft geen krimp wanneer ik erover wrijf.
Ook thuis klinken ze heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Cybernet CR-200 b.j. "70 reciever gekocht en weer redelijk in mint staat gekregen. Belangrijkste alles werkt perfect tot het kleinste lampje toe. Dit is een dijk van een receiver met een gigantisch vermogen van 100w 8Ohm, volgens mij gooit hij er meer uit. 3speakers systemen aansluiting. Nooit geweten dat de B&W CDM1 speakers zoveel potentie hadden...

Iemand bekend met deze Japanse Cybernet?..

Afbeeldingslocatie: http://img5.uploadhouse.com/fileuploads/5091/509145575a8cb38fd084c99370a2711555465b3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img7.uploadhouse.com/fileuploads/5091/509146743ae739fd87346b03c00ee90fc91e1a8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/5091/5091456f793d9e6dc3549d1b4fed61e6a19560a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

nogeeninlog schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:22:
Mijn Superscope R-310 heb ik in de woonkamer gezet, na het fineer te hebben gerepareerd:
[afbeelding]

Maar hij klinkt helemaal niet mooi met mijn 9430 Plipsen.
Afgelopen week kon ik een set IMF Super Compact boxen beluisteren. Lekker! Dus maar gekocht.
Ik dacht ze even lopend te vervoeren, maar naar/op/van het station was toch anderhalve kilometer bij elkaar. Dat heeft me wel wat spierpijn gekost :-[ .
Dit zijn ze:

[afbeelding]

De foamrand van een middentoner heeft een minuscuul winkelhaakje, maar geeft geen krimp wanneer ik erover wrijf.
Ook thuis klinken ze heel goed.
SuperCompacts! Geweldige dingen inderdaad. Heb ze zelf ook (maar atm niet in gebruik). Foamrandje kun je vervangen, is geloof ik 6 euro per randje en dat loont zich wel.

Ik weet niet of die Superscope de receiver is waarvan ik denk dat het is (plaatje wordt geblocked door de policy hier), maar zo ja dan zou ik zoeken naar een versterker die iets meer power levert. Dat superscopeje is een nogal licht ampje (volgens mij vanbinnen deels een Marantz 2015 ofzo) en ik merkte zelf dat de IMFs een flink stuk beter klonken met een wat potentere Proton AA-1150 eindtrap eraan (2x50 watt met enorme headroom en twee stevige voedingen)

De speakers zullen heel wat opener klinken een stuk strakker en dieper laag neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Erg nice. Wat verbruikt zo'n apparaat idle aan stroom als ik vragen mag?

Meer merken hebben zo'n wrede geïntegreerde (digitale) versterker uitgebracht overigens. Kwam laatst deze tegen op Marktplaats maar achtte het wat overkill voor mijn studentenkamer. En was bang voor stroomverbruik dus. Zie ook deze.

Heb nu zelf deze staan: (Philips FA960 aan Philips FB830 speakers)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_zwAGkchME7k/RrysQ1zh61I/AAAAAAAABeQ/AG_EP1Sp9UY/s640/Philips%20FA960MKII%20%2844%29.JPG
Heb gewoon de MK1 versie. Marantz (PM64 naar verluidt) in Philips jasje. Doet wat er van hem verwacht wordt, zuiver en kan kneiterhard. Heb alleen van het weekend een Sony TA-F630ESD gekocht via Marktplaats, met geïntegreerde DAC. Als die de reis met de post blijkt te hebben overleefd gaat de Philips weer verkocht worden. (Een DAC960 zou eventueel een mooie aanvulling zijn op de Philips maar door zijn gewildheid wordt die aangeboden voor prijzen die ik er niet voor over heb)

Sony TA-F630ESD:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a146/herman51/two/004-51.jpg
Edit: Versterker is binnen. Originele aankoopbon zit er ook nog bij. In 1990 gekocht voor 999 gulden bij Sony Overtoom. Best een hoop geld voor een apparaat wat weliswaar uit de ES lijn komt maar toch één van de simpelste uit de serie is.

Oh ja en deze nog. Geen audio maar wel een erg fijn apparaat. 70 CM 100 Hz Trinitron. Ik wilde als klein jongetje altijd al een grote TV hebben, dankzij de opmars van de flatscreen en breedbeeld kon ik deze voor 25 euro op te kop tikken. Heb bij mijn ouders nog een iets kleinere staan. Die heeft erg goed geluid, dat kom je niet vaak tegen bij een TV. Hij kan hard en het is niet storend zeg maar. De reden dat het ding bij mijn ouders is blijven staan is overigens dat hij zo zwaar is dat ik hem niet van de trap af durf te tillen. Dump hem wel uit het raam als hij het ooit begeeft ofzo :z

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 02-02-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
silitek schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:35:

Iemand bekend met deze Japanse Cybernet?..
Nog nooit van gehoord, errug mooi ding! Zijn niet veel te krijgen zeker?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Cobb schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:42:
[...]

Er is nog 1 exemplaar in Italie verder niks te vinden over deze receiver. Behoorlijk zeldzaam idd.
Zo klinkt de receiver ook..heel erg goed. Verschillende filters voor high en low, middentone freqentie o.a.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Cobb schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:42:
[...]

Heb wel ergens wat advertenties liggen van dat merk, werd geimporteerd door Amroh geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 07:49

DJ Vincento

1422055

Tha Ra schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:20:
Sinds ik dit topic heb geopend heb ik een hele nieuwe set bij elkaar gesprokkeld. Ik kwam een Kenwood KT-8300 tegen bij de kringloop, hij was maar €7,50 dus ik kon hem niet laten staan. Alleen de lapjs moesten vervangen worden. Ik kon het toen niet laten om er de bijbehorende versterker bij te zoeken, dus mijn Pioneer SA-506 heeft nu plaats gemaakt voor een Kenwood KA-8300. Het is een behoorlijk zwaar (15Kg) apparaat voor die tijd, en het uitgangsvermogen van 2 x 80W is ook niet mis. Ook heb ik er een cassettedeck in dezelfde stijl bijgekocht (KX-620), gewoon om de set compleet te maken :). Hij heeft echter nog wel een opknapbeurt nodig want na bijna 40 jaar werkt het allemaal niet meer zo best :P Het apparaat helemaal bovenop (niet vintage maar past er wel goed bij vind ik, is ook precies even breed) is een Behringer Ultramatch Pro SRC2496 DA en AD convertor welke met TOSlink aan mijn pc hangt, omdat ik bijna al mijn muziek met Foobar afspeel. Ik kan er ook mee opnemen naar de pc toe. Helemaal links zie je nog een stukje van een platenspeler, een Technics SL-2000 met Audio Technica element. Speakers zijn nu nog Bose 301's maar worden binnenkort vervangen door een setje Magnat AL Ribbon 4's.
[afbeelding]
kwijl :9~ vooral die versterker. VU-meters op versterkers zijn gewoon om te kwijlen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
mentalmadnizz schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:03:
[...]

SuperCompacts! Geweldige dingen inderdaad. Heb ze zelf ook (maar atm niet in gebruik). Foamrandje kun je vervangen, is geloof ik 6 euro per randje en dat loont zich wel.

Ik weet niet of die Superscope de receiver is waarvan ik denk dat het is (plaatje wordt geblocked door de policy hier), maar zo ja dan zou ik zoeken naar een versterker die iets meer power levert. Dat superscopeje is een nogal licht ampje
Klopt, hij levert maar 15 watt per kanaal. Dat was vermoedelijk ook de reden dat de combinatie met mijn Philips luidsprekers niet werkte. Maar met de Super Compacts klinkt hij echt geweldig. Het maakt me wel heel benieuwd hoe mijn Philips 22rh591 met deze luidsprekers zou klinken.
Als ik nog zo'n setje tegenkom, dan is dat misschien wel interessant, die Superscope is tenslotte een Quadraphase receiver.

Bedankt voor die suggestie over de Marantz 2015; die ziet er inderdaad bijna hetzelfde uit, met een extra tape aansluiting en een paar extra knopjes. Kennelijk gebruikte niet alleen Philips hetzelfde ontwerp voor meerdere merken.

De plaatjes zijn voor mij wel aanklikbaar, alleen is Uploadhouse kennelijk nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Afgelopen weekend gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.openreeltapes.com/temp2/dokorder1120-1.jpg

Leuk ding :)

Hier nog een linkje met wat specs:
http://www.bassboy.com.au...mples/cc/dok1120/1120.htm

[ Voor 31% gewijzigd door dreeke op 02-02-2010 21:18 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://foto.hensema.net/albums/audio/SNV84416.sized.jpg
Dit is mijn Quad 303 eindversterker die ik vanmiddag van 4 nieuwe elco's heb voorzien. Gelijk maar even een foto genomen van de binnenkant.

De Quad 303 is een ontzettend goede versterker voor elektrostaten, en hij speelt nu heel erg mooi op mijn Final 1.2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb wat problemen met mn 'nieuwe' 2e handse versterker die een paar posts hierboven staat. Het ene audio kanaal werkt niet altijd, pas als ik met de kabel rommel. Ik was eerst in de veronderstelling dat het de (oude) speaker kabel was of de box. Kabel vervangen en boxen op een ander systeem getest, dus dat probleem is uitgesloten. Heeft er iemand tips? De aansluitingen is zo'n schroefsysteem waar je kabel tussen schuift en dan dicht draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

bartsled schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:01:
Ik heb wat problemen met mn 'nieuwe' 2e handse versterker die een paar posts hierboven staat. Het ene audio kanaal werkt niet altijd, pas als ik met de kabel rommel. Ik was eerst in de veronderstelling dat het de (oude) speaker kabel was of de box. Kabel vervangen en boxen op een ander systeem getest, dus dat probleem is uitgesloten. Heeft er iemand tips? De aansluitingen is zo'n schroefsysteem waar je kabel tussen schuift en dan dicht draait.
Dan kan het zijn dat de aansluitingen van de klem op de printplaat van de versterker niet meer helemaal jofel zijn. Even opnieuw doorsolderen en dan moet het over zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vanavond mijn oude Sony-platenspeler (PS 3750) weer eens uit het vet gehaald, voor 't eerst in jaren.

En meteen een paar mooie klassieke en jazz-platen gedraaid. Nog uit mijn jeugd, onder andere.

De nostalgie. De klank. De warmte. O+

Afbeeldingslocatie: http://www.hpmix.com/home/takeo/images/img156.jpg

Nou kreeg ik laatst van een audiofiel een Philips F7610 erbij. Die gaan we onderling eens vergelijken. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.audiostereo.pl/zalaczniki/1349440_1.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2010 23:01 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb de stereo-set van m'n opa gevonden (die bij m'n ouders op zolder stond). De volume- en balans-schuiven kraken helaas, maar ik durf er geen contact- (of tuner-) spray in te doen na dit topic doorgelezen te hebben..

Stereo

Het gaat om een set uit ~1985: een Philips FA156 versterker, CD350 cd-speler en een setje 9434 DRC mkII speakers. Waarschijnlijk niet het allerbeste, maar ik zou hem graag in gebruik willen nemen. Voordat ik hem openschroef, heb ik uberhaupt kans de potmeters te kunnen vervangen / repareren?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die CD-speler heb ik ook (onlangs gekocht) en klinkt iig prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Tarin schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:19:
Ik heb de stereo-set van m'n opa gevonden (die bij m'n ouders op zolder stond). De volume- en balans-schuiven kraken helaas, maar ik durf er geen contact- (of tuner-) spray in te doen na dit topic doorgelezen te hebben..

[afbeelding]

Het gaat om een set uit ~1985: een Philips FA156 versterker, CD350 cd-speler en een setje 9434 DRC mkII speakers. Waarschijnlijk niet het allerbeste, maar ik zou hem graag in gebruik willen nemen. Voordat ik hem openschroef, heb ik uberhaupt kans de potmeters te kunnen vervangen / repareren?
Je kunt bij deze set de potmeters en regelaars gewoon reinigen. Ze zijn redelijk eenvoudig uit elkaar te halen. Vervangen is vaak niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Weer wat gekocht. Miste nog een deck dus een Technics RS-673 erbij bouwjaar 1977 9,5kg. Deze deck is met cassetteband lift o.a.
Voorzien van nieuwe riemen en speelt weer als nieuw. Erg goed gebouwd en toen des tijds zo'n fl 1300,-

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/hrn86w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11b0mix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:07:
[afbeelding]
Dit is mijn Quad 303 eindversterker die ik vanmiddag van 4 nieuwe elco's heb voorzien. Gelijk maar even een foto genomen van de binnenkant.

De Quad 303 is een ontzettend goede versterker voor elektrostaten, en hij speelt nu heel erg mooi op mijn Final 1.2's.
Waarom heb je de elco's niet een halve slag gedraaid en met de aansluitingen naar beneden gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:52
@silitek: Je foto's hebben een groot grijs vlak? Ik zie in ieder geval bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
:D ik zocht al zo een topic als deze!
werk zelf in de kringloop en zie veel vintage spul langs komen :) laatst nog een philips 591 versterkertje, helaas zo stom geweest om hem niet mee te nemen. Maar vorige week toch nog 2 kef luidsprekers er tussen uit gehaald :o (ben alleen het serienummer vergeten).

Heb zelf nu niet belachelijk veel plek op mn kamer dus gebruik gewoon een harman kardon setje maar heb wel een leuke radio staan :)

zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2dsi7oj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2cmn320.jpg

Een Hensi ve-10 radio
replica van een vroegere duitse volksempfänger
niet echt bijzonder maar wel erg leuk :)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Hm, tegenvallertje. Dikke kans dat het probleem achter het gekraak hierin zit:

Elko

Dat ziet er vrij lek uit toch? Zijn dit soort joekels nog een beetje (betaalbaar) verkrijgbaar?

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 08-02-2010 11:36 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Tarin schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:31:

[afbeelding]

Dat ziet er vrij lek uit toch? Zijn dit soort joekels nog een beetje (betaalbaar) verkrijgbaar?
Kan ook lijm zijn... Als ze lek zijn staan ze volgens mij vrij vaak bol.....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online

[afbeelding]

Nee, ziet er prima uit. die klodders zijn van de lijm om de boel te fixeren. De elco's kunnen evengoed slecht zijn zonder dat je dat eraan afziet overigens. Bij die grote elco's resulteert dat in een bas die inhoudt, en/of gebrom in het geluid. Als dat niet het geval is, fijn laten zitten.

De kleine elco'tjes (door het hele apparaat heen) zou ik wel vervangen, die zullen na zoveel jaren stilstand wel redelijk opgedroogd zijn. Dat resulteert meestal in duidelijke fouten zoals wegvallende kanalen, balansverschillen enzo. Zoek dit topic (of de voorganger) vooral daarvoor door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centenbakkie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:53:
:D ik zocht al zo een topic als deze!
werk zelf in de kringloop en zie veel vintage spul langs komen :) laatst nog een philips 591 versterkertje, helaas zo stom geweest om hem niet mee te nemen. Maar vorige week toch nog 2 kef luidsprekers er tussen uit gehaald :o (ben alleen het serienummer vergeten).
Ik ga vaak naar kringloopwinkels en zie nooit mooi dingen staan, maar begrijp nu dat het personeel alle mooie spullen er van te voren eruit pikt. Het bevestigt mijn vermoedens.

Daarom breng ik ook nooit spullen naar de kringloop, omdat het niet bij de klanten terechtkomt die het nodig hebben, maar bij het personeel. En waarschijnlijk verkopen ze het dan ook nog door op Marktplaats / Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Ik ga vaak naar kringloopwinkels en zie nooit mooi dingen staan, maar begrijp nu dat het personeel alle mooie spullen er van te voren eruit pikt. Het bevestigt mijn vermoedens.

Daarom breng ik ook nooit spullen naar de kringloop, omdat het niet bij de klanten terechtkomt die het nodig hebben, maar bij het personeel. En waarschijnlijk verkopen ze het dan ook nog door op Marktplaats / Ebay.
Dan ga je denk ik niet naar de goede kringloopwinkels.
En met mijn zin ''laatst nog wel 2 kef speakers er tussen uitgepikt'' bedoelde ik dat ik ze heb gered van onze eigen soorteerderij, want daar trekken ze die dingen uit elkaar voor de edele metalen.
ze krijgen nu een mooi plekje in de winkel met een nette prijs er op. (uiteraard worden ze eerst getest/gerepareerd)

het waren trouwens deze kef speakers:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ugozlw.jpg

en de radio die ik van mijn werk vandaan heb die heb ik zelf gewonnen op een veiling in de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
centenbakkie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:18:
[...]

En met mijn zin ''laatst nog wel 2 kef speakers er tussen uitgepikt'' bedoelde ik dat ik ze heb gered van onze eigen soorteerderij, want daar trekken ze die dingen uit elkaar voor de edele metalen.
ze krijgen nu een mooi plekje in de winkel met een nette prijs er op. (uiteraard worden ze eerst getest/gerepareerd)
[...]
Misschien offtopic, maar waarom worden veel dingen dan gesloopt en worden alleen grondstoffen hergebruikt? Ik bedoel, jij hebt nu toevallig deze set speakers er tussenuit gepikt maar dat was dus alleen maar omdat jij toevallig aanwezig was en deze op waarde kon schatten. Ik ben geen linkse hippie ofzo maar ik vind het wel zonde dat mensen vaak werkende apparatuur gewoon weglazeren en dat dit dus zelfs bij kringloopwinkels kennelijk gebeurt (en ja dat het dan in een recyclingsproces komt dat snap ik). Maar goed ik heb het sowieso niet erg op kringloopwinkels want ze durven hier gewoon 12,50 euro voor een basic lamp te vragen, dan ga ik wel naar de Ikea waar je er voor 10 euro eentje hebt. Ja er zijn ook wel wat goedkopere kringlopen natuurlijk maar ik vind de meeste gewoon best duur. Lang leve Marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 08-02-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de Quad 303:
jeronimo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:24:
[...]

Waarom heb je de elco's niet een halve slag gedraaid en met de aansluitingen naar beneden gemonteerd?
Het naar beneden plaatsen van de aansluitingen is optisch een mooiere montage. Het is echter zo dat het ventiel van de elco's dan ook naar beneden wijst. Als de elco's gaan lekken dan lekt het elektrolyt over de driverprintplaten heen, en raken daardoor beschadigd.
Volgens de service manual van Quad moeten de elco's daarom met de aansluitingen naar boven gemonteerd worden. Tot een bepaald serienummer zijn de aansluitingen naar beneden, en later zijn ze omhoog gemonteerd.

De hier gebruikte Fischer & Tausche uitgangelco's zijn bovendien voorzien van een boutbevestiging. Deze boutbevestiging is op deze manier niet te zien.

Ik ga overigens een tweede quad 303 kopen. Ik ga er dan monoblocken van maken door de kanalen parallel te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[afbeelding]

Dit ziet er gewoon goed uit. Ze zijn alleen wel oud (productiedatum staat erop: November 1985), maar ook dat hoeft geen probleem te zijn. Het zijn in ieder geval Duitse elko's, de beruchte lekkende was Taiwaneese rommel. Ik heb elko's van die leeftijd (of nog ouder) thuis liggen, die nog precies op de specs zitten. Ouderdom is dan ook vaak niet het directe probleem, maar juist hoge belasting (veel laadcycli of andere hoge frequentie belasting) waardoor ze warm worden en kunnen gaan koken. Dat was het probleem met de lekkende elco's in de computers... Die werden belast met een relatief hoogfrequente ruis, waardoor ze te warm werden en de druk te hoog opliep.
Dit zijn waarschijnlijk de stabilisatie elco's van de voeding, en tenzij de versterker altijd op hoog volume heeft gespeeld, hebben deze niet heel veel te lijden. Daarnaast zijn het met 10.000 µF behoorlijk zware jongen en vlakken ze waarschijnlijk een voeding van 40 Volt (gebruikelijk voor een versterker) af. Aangezien ze tot 63 Volt belast mogen worden, zullen ze daar dus ook niet echt van geleden hebben.

Ik zou ze gewoon laten zitten, al was het maar omdat dit dure jongens zijn om te vervangen, 10.000 µF / 63v kost al minimaal €10 per stuk, en als je deze vervangt, moet je ook eigenlijk alle andere elco's in de voeding vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centenbakkie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:18:
[...]

Kringloopwinkels (van de Kringloper) in Hilversum, Naarden, Baarn, Eemnes en Huizen.
Dan is het goed.

het waren trouwens deze kef speakers:

[afbeelding]

en de radio die ik van mijn werk vandaan heb die heb ik zelf gewonnen op een veiling in de winkel zelf.
Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@centenbakkie
Goed om te horen dat het bij jullie wel werkt... Ik heb helaas in mijn directe omgeving kunnen vaststellen dat het niet bij elke kringloop zo gaat... Een oom van mij is bedrijfsleider in een kringloop en hij heeft regelmatig dingen die ik nog nooit bij de kringloop heb aangetroffen, ondanks dat ze toch echt wel economische waarde hebben. Als ik naar de kringloop in Nieuwegein kijk, staat daar ook maar heel zelden iets wat interessant is, terwijl aan de achterzijde van het gebouw, waar alles wordt aangeboden, er een ware schatkamer is aan apparatuur, onderdelen en andere zaken.

Ik vind het ook bijzonder jammer dat het uit den boze is om bij de gemeente werf in de bruingoed container te mogen neuzen... Er staan soms zaken in die echt de moeite waard zijn te repareren (mocht het defect zijn).

Oef, kom ik net toch even een mooie revival van vintage audio tegen!
http://www.av-magazin.de/Ton_News.49+M534f01001d5.0.html

Blijkbaar zijn sinds 2008 de Audiorama kogelluidsprekers van Grundig weer in productie... _/-\o_

Ik zou graag een setje als surrounds in m'n huis ophangen, die dingen zijn zo gaaf!!! Het jammere is dat ze nog steeds voor vele honderden euro's van de hand gaan...

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 08-02-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:35:
Ik vind het ook bijzonder jammer dat het uit den boze is om bij de gemeente werf in de bruingoed container te mogen neuzen... Er staan soms zaken in die echt de moeite waard zijn te repareren (mocht het defect zijn).
Was bij ons nooit een probleem. Je kon gewoon zelf dingen erin zetten zonder toezicht. Ik kwam soms met meer troep thuis dan dat ik erheen gebracht had :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Bij ons staan helaas flinke containers waar het in geflikkerd wordt van flinke hoogte.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb hier sinds ongeveer een week een Telefunker RA200 staan. Ding is gemaakt ergens begin jaren 80. Het enige wat moest gebeuren is even afstoffen en een elco vervangen. Ding werkt nu weer prima en er komt een behoorlijk geluid uit :) .

Het enige wat nog niet helemaal zuiver is, is het gekraak als je aan sommige regelaars draait. Misschien ook binnenkort eens kijken of ik daar wat aan kan doen. Maar dat vind ik niet zo heel erg, omdat je dat toch normaal gesproken niet hoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.littleurl.nl/dump/pictures/telefunker_thumb.JPG
offtopic:
Ja de foto is op de grond gemaakt, omdat de versterker daar tijdelijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Dutchman140 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:54:
Ik heb hier sinds ongeveer een week een Telefunker RA200 staan. Ding is gemaakt ergens begin jaren 80. Het enige wat moest gebeuren is even afstoffen en een elco vervangen. Ding werkt nu weer prima en er komt een behoorlijk geluid uit :) .

Het enige wat nog niet helemaal zuiver is, is het gekraak als je aan sommige regelaars draait. Misschien ook binnenkort eens kijken of ik daar wat aan kan doen. Maar dat vind ik niet zo heel erg, omdat je dat toch normaal gesproken niet hoort.

[afbeelding]
offtopic:
Ja de foto is op de grond gemaakt, omdat de versterker daar tijdelijk staat.
Afbeeldingslocatie: http://john.ccac.rwth-aachen.de:8000/telefunken/ra200/ra200_3.jpeg

Koel man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
@centenbakkie
Goed om te horen dat het bij jullie wel werkt... Ik heb helaas in mijn directe omgeving kunnen vaststellen dat het niet bij elke kringloop zo gaat... Een oom van mij is bedrijfsleider in een kringloop en hij heeft regelmatig dingen die ik nog nooit bij de kringloop heb aangetroffen, ondanks dat ze toch echt wel economische waarde hebben. Als ik naar de kringloop in Nieuwegein kijk, staat daar ook maar heel zelden iets wat interessant is, terwijl aan de achterzijde van het gebouw, waar alles wordt aangeboden, er een ware schatkamer is aan apparatuur, onderdelen en andere zaken.

Oef, kom ik net toch even een mooie revival van vintage audio tegen!
http://www.av-magazin.de/Ton_News.49+M534f01001d5.0.html

Blijkbaar zijn sinds 2008 de Audiorama kogelluidsprekers van Grundig weer in productie... _/-\o_

Ik zou graag een setje als surrounds in m'n huis ophangen, die dingen zijn zo gaaf!!! Het jammere is dat ze nog steeds voor vele honderden euro's van de hand gaan...
http://link.marktplaats.nl/312790830 :o is dat niet wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
vanmiddag nog bij de lokale kringloop een Sony CDP-CX235 200-Disc Mega Changer voor 3 tientjes gezien en een pioneer tx-710 voor 5 euro (jammergenoeg zijn een paar knoppen stuk)

niet meegenomen heb geeneens 200 cd's haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Dat is hem inderdaad van binnen :).

Deze versterker moet hier bovendien ergens "in de buurt zijn". Is namelijk op de host van de universiteit die hier nog geen 6km vanaf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hier ook slechte ervaringen met kringloop. Idioot duur, horkerige hulp en vaak op een plank gepleurd met irritante grote prijsstickers erop. Nee dan England. Was van het weekend in Brighton in een enorm hippe kringloopwinkel in The Lanes (hippe winkelwijk daar). Alles spotgoedkoop, met beschrijvingen op de subtiel geplaatste prijssticker en mooi spul en mooi uitgestald. Wist niet wat ik meemaakte. Niets gekocht overigens ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

[...]
Ik weet niet hoe de nieuwe exemplaren klinken, maar als het net zo is als de oude...Het smoelt leuk, maar zo leuk als ze waren zo slecht klonken ze. (maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke indruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat zijn niet dé Audiorama's, deze bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/1457/grundigaudioramakugelbomw3.jpg

De nieuwe worden blijkbaar wel hoog ingezet, een set kost €1000 wat ze toch al in de regio van de betere speakers zou moeten plaatsen.
Killer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:20:
[...]

Ik weet niet hoe de nieuwe exemplaren klinken, maar als het net zo is als de oude...Het smoelt leuk, maar zo leuk als ze waren zo slecht klonken ze. (maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke indruk)
Je had een aantal verschillende modellen. Ik ben niet precies thuis in het hoe en wat, maar alleen al vanwege het uiterlijk vind ik ze gewoon echt gaaf. Daarnaast is voor surrounds de geluidskwaliteit niet super belangrijk (ik heb nu ook de B&W DM-22's met defecte tweeters als surround staan, en dat gaat eigenlijk best goed). Daarnaast zijn ze sowieso oud (het zijn jaren 60/70 speakers) dus defecte filters en/of drivers zou niet ongewoon zijn...
Inderdaad, er zit gewoon een heat-pipe in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
deepbass909 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:36:
[...]

Dat zijn niet dé Audiorama's, deze bedoel ik:
[afbeelding]

De nieuwe worden blijkbaar wel hoog ingezet, een set kost €1000 wat ze toch al in de regio van de betere speakers zou moeten plaatsen.

[...]

Je had een aantal verschillende modellen. Ik ben niet precies thuis in het hoe en wat, maar alleen al vanwege het uiterlijk vind ik ze gewoon echt gaaf. Daarnaast is voor surrounds de geluidskwaliteit niet super belangrijk (ik heb nu ook de B&W DM-22's met defecte tweeters als surround staan, en dat gaat eigenlijk best goed). Daarnaast zijn ze sowieso oud (het zijn jaren 60/70 speakers) dus defecte filters en/of drivers zou niet ongewoon zijn...

[...]

Inderdaad, er zit gewoon een heat-pipe in!
:p ehehe my bad.
is er niet nog een ander merk dat ook zulke kogelluidsprekers heeft uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Dutchman140 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:54:
Waar zou dat high speed voor staan? Intrigerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
centenbakkie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:53:
laatst nog een philips 591 versterkertje, helaas zo stom geweest om hem niet mee te nemen.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar voor hoeveel is die 591 weggegaan?
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Vroeger kwam ik vaak in Hilversum en daar heb ik toch echt wel mooie dingen zien staan. Wel waren de prijzen laag, dus was iets moois vaak snel weg. Nieuwegein vond ik ook heel armzalig.
Zelf werk ik als vrijwilliger in een kringloopwinkel. Wij moeten gewoon betalen als we iets willen hebben en dat gebeurt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
musicfreak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 06:32:
[...]

Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet weten. Dat de muziek sneller is kan ik me niet voorstellen, zou ook niet klinken :9 .

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er op het "snel switchen" tussen verschillende ingangen en uitgangen wordt gedoeld.

Alhoewel ik me ook erg goed kan voorstellen dat het gewoon een reclame praatje was. Tegenwoordig wordt immers ook over "HD" op gezet, om de mensen maar lekker te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

deepbass909 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:36:
[...]
[...]
Ik zal ook niet beweren dat het niks wordt hoor. Eerst horen, dan oordelen. Het zou mij verbazen als ze in zon relatief kleine ruimte een goede fullrange speaker kunnen bouwen, maar wie weet. Maar qua looks zijn ze inderdaad super en het idee erachter is ook nog wel een hoop voor te zeggen. Kans is wel dat je in dit geval ook wat betaald voor de cult-status. Maar wederom, ik en anderen kunnen pas oordelen als we ze gehoord hebben.

De originelen die ik ooit eens gehoord heb, waarin volledig gereviseerd. Het type weet ik echt niet meer. Het geluid wat eruit kwam was op zich prima, maar miste bas en het geluidsbeeld miste diepte. Voor surround natuurlijk prima, maar als hoofdspeakers voor je stereo in mijn oren niet echt geschikt. Lekker super retro - dat dan weer wel. En dat kan ik waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Dutchman140 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:03:
[...]

Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet weten. Dat de muziek sneller is kan ik me niet voorstellen, zou ook niet klinken :9 .

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er op het "snel switchen" tussen verschillende ingangen en uitgangen wordt gedoeld.

Alhoewel ik me ook erg goed kan voorstellen dat het gewoon een reclame praatje was. Tegenwoordig wordt immers ook over "HD" op gezet, om de mensen maar lekker te praten.
Volgens mij had het iets te maken met het feit dat er eindtransistoren gebruikt werden die sneller konden schakelen ofzo.

Al zat er in mijn Telefunken RA-100 gewoon een STK module, en dat ding had geen power whatsoever.
Killer schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:30:
[...]

Ik zal ook niet beweren dat het niks wordt hoor. Eerst horen, dan oordelen. Het zou mij verbazen als ze in zon relatief kleine ruimte een goede fullrange speaker kunnen bouwen, maar wie weet. Maar qua looks zijn ze inderdaad super en het idee erachter is ook nog wel een hoop voor te zeggen. Kans is wel dat je in dit geval ook wat betaald voor de cult-status. Maar wederom, ik en anderen kunnen pas oordelen als we ze gehoord hebben.

De originelen die ik ooit eens gehoord heb, waarin volledig gereviseerd. Het type weet ik echt niet meer. Het geluid wat eruit kwam was op zich prima, maar miste bas en het geluidsbeeld miste diepte. Voor surround natuurlijk prima, maar als hoofdspeakers voor je stereo in mijn oren niet echt geschikt. Lekker super retro - dat dan weer wel. En dat kan ik waarderen.
Ik heb ze ook eens gehoord en vond ze best wel ok, maar het geluidsbeeld was heel vreemd omdat het alle kanten uitgestraald werd. Wist niet wat ik ervan moest vinden en wil ze nog wel eens horen, heb inmiddels heel wat meer luisterervaring.
ITT had trouwens ook bolluidsprekers :)

Grundig is trouwens verassend goed in het laag persen uit kleine breedbandertjes. Heb een stel vrij platte Grundig luidsprekers (Hifi box 330 ofzoiets) uit de jaren '70 en daar komt een verbluffend goed laag uit :o

Heb trouwens gisteren een heuse Philips 22AH380 eindtrap (100 wpc, 19" formaat) uit de kringloop gevist! Leuke aanwinst want dat ding is echt goed. :)

[ Voor 45% gewijzigd door mentalmadnizz op 10-02-2010 11:42 ]

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
Hier een plaatje van mijn installatie:

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/4816/img0006mt.jpg

CD Speler:
Philips CD471 (1988), wordt van het weekend vervangen door een Philips CD350 (1985) want deze heeft ook een groene display

Equalizer:
Pioneer SG-50 (1982)

Tuner:
Onkyo T-35 (1984)

Amplifier:
Onkyo A-35 (1984)

• Cobb
Heeft Pioneer ook degelijke zilverkleurige cd spelers uitgebracht?

Verwijderd

nogeeninlog schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:57:
Vroeger kwam ik vaak in Hilversum en daar heb ik toch echt wel mooie dingen zien staan. Wel waren de prijzen laag, dus was iets moois vaak snel weg.
Ik woon niet zover van de kringloopwinkel in Hilversum en kom er regelmatig. Het is gewoon niet veel soeps de laatste paar jaar, maar het kan ook zo zijn dat er meer mensen op jacht zijn naar mooie dingen. Nu waarschijnlijk helemaal nu mensen minder te besteden hebben en men schaamt zich er ook niet meer voor om er rond te lopen.
Jaren en jaren geleden toen het nog de Spullenhulp heette heeft mijn broertje er nog gewerkt, toen kwamen er veel minder mensen en er waren hele mooie spullen te koop voor heel weinig geld.
Nieuwegein vond ik ook heel armzalig.
Af en toe kom ik nog wel eens in de ARM in Utrecht, ook al niet veel soeps en duur. Een cd-speler kost daar 20 euro. In de kringloop in Naarden kost een cdspeler 8 euro.
Zelf werk ik als vrijwilliger in een kringloopwinkel. Wij moeten gewoon betalen als we iets willen hebben en dat gebeurt ook.
_/-\o_

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, mijn sound-system is ook compleet:

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/DSC_3915.jpg

Phono, tape, receiver: Bang & Olufsen Beogram, Beocord, Beomaster 2000 (bj. 1983)

Speakers: Magnat Art 145-030 (bj. onbekend)

Phono element: SoundSmith SMMC4

Externe bronnen: DVD (links onderin), laptop, Wii, UPC HDTV

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

dreeke schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:15:
Afgelopen weekend gekocht:

[afbeelding]

Leuk ding :)

Hier nog een linkje met wat specs:
http://www.bassboy.com.au...mples/cc/dok1120/1120.htm
Waar heb jij deze Dokorder vandaar gehaald als ik vragen mag ?
ik ben namelijk al een tijd opzoek naar zo'n apparaat .

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:29:

[afbeelding]

Phono, tape, receiver: Bang & Olufsen Beogram, Beocord, Beomaster 2000 (bj. 1983)

Speakers: Magnat Art 145-030 (bj. onbekend)

Phono element: SoundSmith SMMC4

Externe bronnen: DVD (links onderin), laptop, Wii, UPC HDTV
Prachtig, hoe klinkt het?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb hier nog een stereo toren staan van Sony waarin een cassettespeler (kaduuk), Radio Tuner, CD speler & Platenspeler zit.

De cassettespeler is kaduuk (boeit ook niet) maar een plaat is zo af en toe wel geinig..

Vind het vooral gaaf eruit zien, aluminium ICM zwarte afwerking..

Mijn PC zit er ook op aangesloten echt een heerlijke geluidskwaliteit! Vind het zelf beter klinken als moderne apparatuur. (behalve bij hoge tonen =/)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:29:
Compleet? Daar hoort nog een CD-X bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:01:
[...]

Compleet? Daar hoort nog een CD-X bij :P
CDX was nooit deel van het Beosystem 2000 en was als een 'accessoire' verkrijgbaar. Het ding heeft daarom ook geen Datalink, in tegenstelling tot de CD50 (die deel was van Beosystem 5000).

De platte sets kregen pas vanaf het Beosystem 3300 een eigen CD-speler, waar ze de platenspeler als 'standaard' schrapten. Als ik mijn set écht af wil maken, mis ik wel nog een tweetal Beovox S40 of S45's. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
nogeeninlog schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:57:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar voor hoeveel is die 591 weggegaan?

[...]
Ik durf het bijna niet te vertellen.
Hij is waarschijnlijk bij de electra afdeling ( niet bij ons in de winkel) uit elkaar gehaald voor de edele metalen en de rest is weggesodemietert :X :X :X

Ik ga eind maart maar eens soliciteren bij de gemeente reiniging ( moet tot augustus even werk hebben)
en het schijnt daar al helemaal een walhalla aan oude meuk te zijn :9 :9 :9

edit!

iemand nog interesse in een Versterker/radio Philips Type: 712

nog een edit:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=6803

:| :o wat ze daar allemaal niet vinden in kringloopswinkels

[ Voor 15% gewijzigd door centenbakkie op 12-02-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
musicfreak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 06:32:
[...]

Voor de Wikipedia: Slew rate vermoedelijk. Dat slaat niet alleen maar op de losse eindtransistoren zoals hierboven geopperd, maar op de complete versterker (die zo te zien trouwens door Telefunken in Japan is ingekocht).

[ Voor 24% gewijzigd door mae-t.net op 12-02-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
centenbakkie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:01:
[...]
Ik durf het bijna niet te vertellen.
Hij is waarschijnlijk bij de electra afdeling ( niet bij ons in de winkel) uit elkaar gehaald voor de edele metalen en de rest is weggesodemietert :X :X :X
Dan mag ik hopen dat hij defect was. Een werkende 591 weggooien vind ik echt zonde. Bij introductie kostte dan ding meer dan 2 maanden huur van een eengezinswoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Een defecte weggooien is ook zonde. Ze beginnen de leeftijd te bereiken dat eigenlijk alles wel als restauratieobject of als donor te gebruiken is.

Onder hetzelfde motto heb ik een tijdje terug voor mezelf en voor verspreiding onder medeliefhebbers een partij vintage zwart-wit televisies op de kop getikt die anders verloren dreigde te gaan: al gauw de helft heeft toch wel interne of externe (vocht-) schade vanwege de opslag, maar gezien de leeftijd (bouwjaren ongeveer 1957-1965) is eigenlijk alles nog wel op een of andere manier bruikbaar.

Overigens spelen de eerste paar toestellen inmiddels al. Niet in dagelijks gebruik, maar toch.

Het is dan wel geen audio (hoewel er wel speakers inzitten en deels OTL-eindtrappen) maar toch een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.robuust.nl/~maarten/forum/TV1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.robuust.nl/~maarten/forum/TV4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.robuust.nl/~maarten/forum/TV5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.robuust.nl/~maarten/forum/TV6.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door mae-t.net op 13-02-2010 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Hey Maarten :) Leuk jou hier aan te treffen..een aantal jaren geleden heb je bij mij in Eindhoven ook eens een vrachtje oude TV's meegenomen. Waaronder een B&O (meen ik) op een draaivoet. En een hele mooie grote Grundig uit '87. Die laatste heb ik stiekum nog wel een beetje gemist! Daar had ik nog heel wat uren aan zitten solderen om die weer aan de praat te schoppen. Hopelijk heb je er nog wat nuttigs mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
mae-t.net schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Voor de Wikipedia: Slew rate vermoedelijk. Dat slaat niet alleen maar op de losse eindtransistoren zoals hierboven geopperd, maar op de complete versterker (die zo te zien trouwens door Telefunken in Japan is ingekocht).
Hey dat is interessant :) . Bedankt dat wist ik inderdaad ook nog niet over m'n versterker :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik mag ook altijd graag even door de kringloop struinen op zoek naar een mazzeltje, maar ik krijg het sterke vermoeden dat die jongens op de sorteer afdeling heel goed door hebben wat wat waard is en dat afromen naar hun eigen toko, oid...

Omdat ik snel speakers op mijn slaapkamer nodig had heb ik er laatst 2 setjes opgehaald: Technics SB3010 2-wegen een setje Philips 485 2-weg bassreflex. beiden 35W nominaal belastbaar. Als versterker had ik er een oude Sony TA3650 aan. Nu een JVC receiver (RX6012RSL) omdat een afstandbediening voor het slaapkamer gebruik onontbeerlijk blijkt :)

Beide luidsprekers zijn weinig speciaal, maar geven wel een mooi warm geluid. De versterker doet het ook nog als een zonnetje, al geeft hij wat ruis de eerste paar minuten als hij aanstaat.

Verder zit ik nog met een hele hoop andere vintage versterkers waar allemaal iets mis mee is. Ik zal het binnenkort eens opsommen, met het probleem beschreven, wellicht zijn de problemen makkelijk op te lossen. (kanalen weggevallen, krakende potmeters, brommende trafo,) Weggooien lukt me steeds niet op dat ik het optisch gewoon erg mooie elementen vindt, en het idee heb dat ze allen vast nog een keer goed te reparen zijn op wat regenachtige zondagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Thorens 145 MK II platenspeler. Had ik voor €85 op marktplaats gekocht incl. denon element (die is nieuw in de winkel €110). Een oude Thorens 145 (mk2) of 160 (mk2) zijn echt aanraders voor iedereen die een platenspeler zoekt. Zijn goedkoop, degelijk en erg hoge kwaliteit. Voor een vergelijkbaar nieuw product betaal je echt honderden euro's meer. Ook kan je deze dingen goed modificeren (check het internet).
Ik zit er wel aan te denken om op losse componenten over te stappen. Ik begin dan met tweedehands. Daarna kan je het altijd nog mooi opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Killer schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:17:
[...]

Dan kan het zijn dat de aansluitingen van de klem op de printplaat van de versterker niet meer helemaal jofel zijn. Even opnieuw doorsolderen en dan moet het over zijn.
Die zijn niet te bereiken. Ik heb de versterker open gemaakt en kan niet bij printplaats komen. Echter als ik met de kabels wat rommel heb ik het zelfde effect als wat ik normaal heb. Dus zonder dat de verbinding op de printplaat beweegt.

Als de versterker eenmaal echt aan is en als het ware warm is dan werkt het wel. Maar schakel ik van plaat als bron naar cd dan moet het ene kanaal toch nog overschakelen met wat ruis als gevolg. Het geluid in het algemeen klinkt ook niet optimaal. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

bartsled schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Die zijn niet te bereiken. Ik heb de versterker open gemaakt en kan niet bij printplaats komen. Echter als ik met de kabels wat rommel heb ik het zelfde effect als wat ik normaal heb. Dus zonder dat de verbinding op de printplaat beweegt.

Als de versterker eenmaal echt aan is en als het ware warm is dan werkt het wel. Maar schakel ik van plaat als bron naar cd dan moet het ene kanaal toch nog overschakelen met wat ruis als gevolg. Het geluid in het algemeen klinkt ook niet optimaal. Iemand nog tips?
Dit klinkt toch echt als gebroken solderingen. Als deze warm worden (door gebruik), zetten ze uit en maken ze contact. Daarom werk de versterker als hij warm is wel. Die breuken zijn dermate klein, dat de klem voor het oog misschien helemaal niet hoeft te bewegen.

Zoiets heb ik ook met de tv van m'n ex gehad. Dat ding viel steeds uit als hij koud was, maar eenmaal warm werkte hij wel. Dat waren dus de soldeerpunten van de hoogspanningstravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highender
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04-2021
Yamaha PX-2 draaitafel met Yamaha MC-705 element:

Afbeeldingslocatie: http://www.real-audio.ru/measurements/shop/sold/tt/px-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
deepbass909 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Dit klinkt toch echt als gebroken solderingen. Als deze warm worden (door gebruik), zetten ze uit en maken ze contact. Daarom werk de versterker als hij warm is wel. Die breuken zijn dermate klein, dat de klem voor het oog misschien helemaal niet hoeft te bewegen.

Zoiets heb ik ook met de tv van m'n ex gehad. Dat ding viel steeds uit als hij koud was, maar eenmaal warm werkte hij wel. Dat waren dus de soldeerpunten van de hoogspanningstravo.
Ok, ik zal eens kijken of ik de travo kan oversolderen. Heb gister een nieuw setje Philips speakers op de kop getikt, ik zal vanavond eens een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
bartsled schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Ok, ik zal eens kijken of ik de travo kan oversolderen. Heb gister een nieuw setje Philips speakers op de kop getikt, ik zal vanavond eens een foto posten.
Belofte maakt schuld :)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/b63mgl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/118m5vt.jpg

Nogal crappy fotos, camera is weg voor rma dus moest met de X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartsled schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:45:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Die zien er goed uit! Hoe zit het met de speakers zelf? Ook nog in goede staat of ondertussen opgestoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ze klinken nog errug goed, heb alleen nog geen tijd gehad om ze even open te maken enzo. Moet sowieso nog een nieuwe speaker kabel er aan solderen, deze zijn te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2gv8pvr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/4uz87s.jpg

Wat je voor je ziet zijn 2 SanSui S-U770 boxen en een Technics SU-550 (ik vond de namen als zo overeenkomend), oh ja en een vintage lamp van 40 jaar oud xD). De speakers heb ik voor 10e opgehaald bij de kringloop winkel en de versterker via marktplaats voor 20e op de kop getikt, volgens mij ben ik redelijk lucky geweest :)

Het geluid dat eruit komt is echt fantastisch en ong. 25% (bass op neutraal) is vaak al genoeg om het door het hele huis te voelen en horen dreunen (dat was wel met een nummer met een redelijk stevige bass "Under your skin - Action Man" of "Make it funky (Sandro Silva Remix) - Alvaro" dat weet ik niet meer).

btw, sorry voor de troep op de eerste foto het was toetsweek en ik had geen zin om op te ruimen.

mvg,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 22:57 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
mae-t.net schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 03:58:
Een defecte weggooien is ook zonde. Ze beginnen de leeftijd te bereiken dat eigenlijk alles wel als restauratieobject of als donor te gebruiken is.

Onder hetzelfde motto heb ik een tijdje terug voor mezelf en voor verspreiding onder medeliefhebbers een partij vintage zwart-wit televisies op de kop getikt die anders verloren dreigde te gaan: al gauw de helft heeft toch wel interne of externe (vocht-) schade vanwege de opslag, maar gezien de leeftijd (bouwjaren ongeveer 1957-1965) is eigenlijk alles nog wel op een of andere manier bruikbaar.

Overigens spelen de eerste paar toestellen inmiddels al. Niet in dagelijks gebruik, maar toch.

Het is dan wel geen audio (hoewel er wel speakers inzitten en deels OTL-eindtrappen) maar toch een paar plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wow, geniaal man :D wat heb je er mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bartsled schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:26:
Ze klinken nog errug goed, heb alleen nog geen tijd gehad om ze even open te maken enzo. Moet sowieso nog een nieuwe speaker kabel er aan solderen, deze zijn te kort.
Ik heb de kleinste versie van die speakers, de 22ah462. Hoe hoger dat laatste nummer, hoe groter de speaker en het vermogen.
Bij mijn kleinste versie zit het speakerdoek met klittenband aan de kast; schroevendraaier er tussen en je hebt hem open.
Ziet er overigens niet uit :P

Hier staat nog wat informatie erover, mocht je het nog niet weten
http://www.mfbfreaks.nl/f...2/imagepages/image29.html
http://www.mfbfreaks.nl/f...2/imagepages/image33.html
http://www.mfbfreaks.nl/f...2/imagepages/image37.html
http://www.mfbfreaks.nl/f...3/imagepages/image26.html
http://www.mfbfreaks.nl/f...3/imagepages/image27.html

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Oh handig om te weten :D
M'n pa heeft het type wat ook in die folder staat, de grootste mogelijk. Ik zal dit weekend wel eens fotos maken wanneer ze open liggen. Heeft er iemand tips hoe ik ze het beste schoon kan maken om de geluidskwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey allemaal
ik ben mart ben 15 jaar en ben gek op audio.
heb thuis ook verrasend veel audio staan (foto,s volgen nog)
waaronder: philips, sony, technics, yamaha, b&o, klipsch en mission
philips vooral heel veel want dat spaar ik.
verder doe ik ook nog in de P.A omdat ik dj ben en later geluidstechnicus wil worden.
dat was zo,n beetje mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
Deze set net (gratis) op de kop getikt:

Goldstar GSA-8500 met bijpassende Goldstar GST-1000 beide nog perfect spelend en in bijna nieuwstaat (sorry voor de crappy foto).

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/8205/imag0051kl.jpg

Ik ben zo blij :) , heb zelf de service manual ervoor kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door kingmace op 24-02-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ligt eraan wat jullie 'vintage' noemen.

Als vintage is dat ik nog gebruik maak van een 25 jaar oude Kenwood receiver (die het nog zeer goed doet), dan maak ik inderdaad gebruik van Vintage apparatuur.

Weliswaar aangesloten op relatief nieuwe KEF iQ3 luidsprekers, maar het klinkt nog prima :)
Alhoewel ik het laatst naar een nieuwe receiver ben gaan kijken, toevallig met dezelfde speakers, en het viel me op dat het nieuwe toch een stuk beter klinkt... Dus misschien toch maar eens upgraden, maar deze weggooien: no way, ik heb nog wel een zelfbouwplannetje voor speakers :)

OT: @sp3ctr3: die poster ziet er bekend uit :p

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 24-02-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:33:
ey allemaal
ik ben mart ben 15 jaar en ben gek op audio.
heb thuis ook verrasend veel audio staan (foto,s volgen nog)
waaronder: philips, sony, technics, yamaha, b&o, klipsch en mission
philips vooral heel veel want dat spaar ik.
verder doe ik ook nog in de P.A omdat ik dj ben en later geluidstechnicus wil worden.
dat was zo,n beetje mijn verhaal.
je maakt me wel nieuwsgierig, ben benieuwd wat je hebt staan!
kingmace schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:05:
Deze set net (gratis) op de kop getikt:

Goldstar GSA-8500 met bijpassende Goldstar GST-1000 beide nog perfect spelend en in bijna nieuwstaat (sorry voor de crappy foto).

[afbeelding]

Ik ben zo blij :) , heb zelf de service manual ervoor kunnen vinden.
mooi setje! Goldstar klinkt mij niet bekend, Amerikaans merk?
ziet er goed uit, en dan nog gratis ook!

zelf deze een setje van deze speakers kunnen kopen bij de lokale kringloop

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/7634/pict8402.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/2213/bokaartje.jpg

B&O Højttaler type S

ik kan praktisch niets vinden over deze speakers, B&O heeft zelfs niets in hun archief zitten :-(

meende ergens gelezen te hebben dat ze uit 1963 zijn.

Ze klinken echt top!!! :> :> :>

ze hangen samen met een set Philips 22AH488 aan mijn Kenwood versterker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:45:
[...]

[[url=afbeelding[/url]]
[[url=afbeelding[/url]]

22AH466?

die staan hier ook nog te spelen, ook al een keer een super nette set gekocht voor 10 euro bij de kringloop :)
Pagina: 1 ... 8 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6