[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.055 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW

Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9861/samsungvistasw8fj5.jpg

[table border=1 width=600]
[tr][td bgcolor=#aeaeae]
Navigatie
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0][/][/]
[table border=1 bordercolor=red width=600]
[tr][td bgcolor=red]
Waarschuwing
[/][/]
[tr][td bgcolor=#ffa7a7]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
  • "Ik heb er ook één besteld"
  • "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
  • "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
  • "Winkel X heeft nog Y schermen!"
  • "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)
  • En meer van dergelijke reacties. Deze zijn, net als simpele vragen, in dit topic niet gewenst.
[/][/]
Breedbeeldschermen zijn de laatste tijd steeds populairder geworden, zo ook de schermen van Samsung. Begin 2007 heeft deze fabrikant een aantal nieuwe schermen uitgebracht: de 931BW, 206BW en de 226BW. Deze behoren op dit moment tot de meest geliefde schermen.

Vorige delen: 1 2

[tr][td bgcolor=#aeaeae][/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]
931BW206BW226BW
Soort paneelTNTNTN
Inch19"20"22"
Dotpitch0.2850.2580.282
Kijkhoek, H/V160/160160/160160/160
Contrast700:1800:11000:1
Dynamisch contrast3000:13000:13000:1
Helderheid300 cd/m2300 cd/m2300 cd/m2
Reactietijd GtG2 ms2 ms2 ms
Resolutie1440x9001680x10501680x1050
HDCP ondersteuningjajaja
Maximaal verbruik42 watt55 watt55 watt
Standby verbruik<1 watt<1 watt<1 watt
Wall mountVESA-75VESA-100VESA-100
Afmetingen BxHxD45 x 36 x 2048 x 40 x 2251 x 42 x 22
Gewicht4,2 kg4,9 kg5,3 kg

Type paneel
Alledrie de schermen hebben een Overdrive TN paneel. Deze schermen hebben onder meer een lage kijkhoek, contrast en een minder goede kleurweergave, waardoor ze minder geschikt zijn voor beeldbewerking. Daartegenover staat de lage reactietijd, waardoor snelle games geen probleem hoeven op te leveren. Samen met de lage prijs, maakt dat dergelijke schermen erg veel verkocht worden.

Naast TN panelen bestaan er ook nog IPS, MVA en PVA panelen. Zie voor een ruwe vergelijking deze tabel. Ook in deze wiki staat de nodige informatie.

Aansluitingen
De schermen hebben allemaal de mogelijkheid om ze zowel analoog (VGA) als digitaal (DVI) aan te sluiten. Hiermee is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten. Met de 'source'-knop kan dan gewisseld worden tussen analoog en digitaal.

Bij de schermen zou een DVI kabel bijgeleverd moeten worden. Nu is dit echter niet altijd het geval. Het kan dus verstandig zijn om hier van te voren naar te informeren.

Meer info over DVI vind je hier en hier.

1:1 pixelmapping
Pixelmapping zorgt ervoor, dat als je een lagere resolutie draait, het beeld niet uitgerekt wordt; er worden dan zwarte balken om het beeld gezet.

Deze schermen beschikken niet over hardwarematige pixelmapping. Wel is dit sommige gevallen in de videokaartdrivers in te stellen.

Samsung productpagina's
226BW
206BW
931BW
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Van de 226BW worden verschillende versies verkocht; de 'S', 'A' en 'C'. Het verschil zit hierbij in de gebruikte panelen.

'S' = Samsung B-TN panel: LTM220M1
De versie met een paneel van Samsung zelf. Dit is de beste versie die je kunt krijgen.

'A' = AU Optronics (AUO) TN panel: M220EW01 V0
Deze versie is nog steeds erg goed. Wel heeft deze een aantal nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Iets meer last van backlight leakage
• Lager contrast (maar nog steeds erg goed)
• Slechter gecalibreerd (de kleur blauw is bijvoorbeeld veel te nadrukkelijk aanwezig)

Om het probleem met de slechte calibratie op te lossen heeft Hardware.fr een profiel gemaakt dat de kleurweergave van het scherm sterk kan verbeteren. Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.

'C' = Chi Mei Optoelectronics (CMO) TN panel: M220Z1-L03
Dit is waarschijnlijk de minste versie. Nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Meer last van backlight leakage
• Iets meer last van ghosting
• Slechter gecalibreerd en moeilijker goed te calibreren

Ook in dit geval heeft Hardware.fr weer een profiel gemaakt dat de kleurweergave kan verbeteren. Dit lukt echter niet altijd, omdat de C versies onderling ook nog weer verschillend kunnen zijn. In het artikel van Hardware.fr zijn ook instellingen te vinden om het scherm handmatig in te stellen.

Naast deze versie schijnt er nog een 'C' versie in omloop te zijn met een paneel van CPT.

Controleren welke versie je hebt
Welke versie je hebt is te zien aan de sticker op de achterkant van het scherm. Hierop staat achter het modelnummer een 'S', 'A', of 'C'. Er zijn echter ook schermen in omloop waarbij de sticker niet klopt met het daadwerkelijke paneel. Dan kun je het type terugvinden in het service menu. Uitleg hierover vind je hier en hier. Ook dit werkt overigens niet altijd, aangezien het type paneel in latere versies van het scherm niet meer terug te vinden is in het menu.

Ook van de 206BW en 931BW zijn meerdere versies in omloop. Hier heeft Hardware.fr helaas geen profielen of handmatige instellingen voor geplaatst. Wel zou je die van de 226BW kunnen proberen.

Nog een laatste opmerking: Hoewel de 'S' de beste versie is die je kunt krijgen, zijn er genoeg mensen met een 'A' of 'C' versie die tevreden zijn met hun scherm. Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn.

Verdere info
Hardware.fr - 'A' vs. 'S' (Engelse vertaling door BeHardware)
Hardware.fr - 'C' vs. 'S' (Engelse vertaling)
BeHardware - 226BW: the story goes on
DigitalVersus - 'A' en 'S' vergelijking
DigitalVersus - 'C' en 'S' vergelijking
Foto's van de 'A' versie van dreamtheater

Met dank aan aex351, joopvtg en dreamtheater42.
[/][/]
Hoewel de kans in de loop der jaren steeds kleiner is geworden, bestaat met elk TFT scherm de kans dat deze één of meerdere defecte pixels heeft. Over het algemeen treden deze meteen vanaf het begin op en is de kans dat deze in de loop van de tijd ontstaan klein.

Bij veel webshops heb je de mogelijkheid om pixelgarantie bijkopen. Dit houdt in dat als er een defecte pixel op het scherm zit, je deze kunt omruilen voor een nieuw scherm. Let er, bij het aanschaffen van deze garantie, op wat de voorwaarden zijn. Ook in de prijs zijn er grote verschillen.

Ook zijn er winkels die een betere garantie bieden, waarbij je de mogelijkheid hebt om een product binnen een bepaalde periode weer om te ruilen. Voorbeelden hiervan zijn Paradigit, MediaMarkt en MyCom.

Wettelijk gezien is pixelgarantie eigenlijk overbodig. Volgens de wet kopen-op-afstand kun je elk product binnen 8 dagen terugsturen, op het moment dat het product niet aan de verwachtingen voldoet. Echter, lang niet alle shops zullen hieraan meewerken, dus kan het lastig worden om je geld terug te krijgen. Pixelgarantie zou je dus kunnen zien als een soort van rechtsbijstandverzekering, die het je wat gemakkelijker maakt om je gelijk te halen.

Hiermee kun je je scherm testen op de defecte pixels. Dit programma laat full screen een aantal kleuren zien, waardoor defecte pixels duidelijk te zien zijn. Een wat uitgebreider testprogramma is Dead pixel tester.

Je kunt het natuurlijk ook testen met verschillende kleuren achtergrond in Windows of deze full-screen laten weergeven.

Hier is een artikel van BeHardware te vinden over hoe het zit met dode pixels en garantie van de verschillende fabrikanten. Waarschijnlijk geldt dit ook voor Nederland.

Samsung pixel policy

Af en toe zul je je TFT scherm ook even schoon moeten maken, er is speciaal schoonmaakmiddel voor TFT schermen. Zorg dat je vriendin/moeder/vrouw dit leest, en niet met spiritus aan de gang gaat, want dat is niet goed voor het schermpje! [rml]Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] vertelt je hoe je dit simpel en effectief aanpakt met SafeClean. De voordelen/kenmerken staan hier op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Overgenomen uit het 17" topic.

[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Nadat je het scherm een tijdje gebruikt heb kun je een userreview schrijven of een productsurvey invullen en deze hier plaatsen.

Waar kun je op letten bij het neerplanten van je ervaringen met je nieuwe aanwinst? Hier richtlijnen en voorbeelden van vragen die je jezelf kunt stellen:
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Productsurvey links
226BW
206BW
931BW

Overgenomen uit het 19"/20" topic.
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Reviews 226BW
Survey van Rob1979
Survey van Hann1BaL
Review van Robbertje
Survey van Terra86
Survey van RemonDePemon
Survey van Basb
Review van Stefan_D
Survey van Qubica.
Userreview van Vich
Userreview van Coyote76, foto's
Userreview van Noctos, met foto's
BeHardware - 22 inch: The second coming
Trusted Reviews
Bit-tech.net
Overclockers Online

Reviews 206BW
Survey van Stumperd
Survey van Godjira
Review van Lingod
Survey van Wesley_210
XYZ Computing

Reviews 931BW
Survey van Mathieupeters
Survey van BlackWolf666

Pricewatch
226BW
206BW
931BW
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Topics op GoT
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19
\[19"TFT] De Ultieme TFT - Deel 23
[Discussie] Breedbeeld of niet?
Widescreen gaming, schopt kont of zuigt?
Vesa wallmount ervaringen?

Reviews en info
BeHardware - Monitors
DigitalVersus - Testresultaten monitoren
PRAD.de
AnandTech - The LCD Thread
TFT Central
lcdresource.com
Widescreengamingforum

Defecte pixels
TFT-tester van prad.de
Dead pixel tester
Artikel van BeHardware over dode pixels en garantie

Testprogramma's
LCD monitor test images
TiReal TFT test
TFT Tester van AtleX
Nog meer testprogramma's...

Overige software
MagicTune
GridMove

Manuals
226BW en 206BW
931BW
MagicTune user manual
[/][/]
Ik heb de startpost herschreven, uitgebreid en voorzien van een layout met navigatie. Hiervoor heb ik ideeën, stukjes tekst en code "geleend" uit diverse andere startposts waaronder het 19" en 20" topic. Daarnaast is er info toegevoegd uit diverse posts in dit topic.

Hierbij ook de vorige topicstarters bedankt, salimrmaf voor het logo en verder alle andere mensen die (ongemerkt) hun bijdrage hebben geleverd.

Voor op- en aanmerkingen kun je me DM-en of ze plaatsen in dit topic.

[ Voor 255% gewijzigd door PromoX op 10-06-2007 15:12 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]
• 2007-05-02 - 19:53 Startpost gepost.
• 2007-05-09 - 19:59 Link toegevoegd naar de Samsung pixel policy.
• 2007-05-09 - 20:05 206BW review van Lingod toegevoegd.
• 2007-05-09 - 20:24 Link toegevoegd naar het BeHardware artikel over de S en A versies.
• 2007-05-20 - 21:49 Stukje toegevoegd over het schoonmaken met SafeClean.
• 2007-05-20 - 21:59 206BW survey van Wesley_210 en 931BW survey van BlackWolf666 toegevoegd.
• 2007-05-26 - 20:05 Artikel van BeHardware over dode pixels en garantie toegevoegd.
• 2007-05-27 - 15:34 Gedeelte over de verschillende panelen herschreven.
• 2007-05-29 - 18:53 226BW survey van Qubica toegevoegd.
• 2007-05-29 - 19:27 Link toegevoegd: Vesa wallmount ervaringen?.
• 2007-06-02 - 20:10 Linkssectie uitgebreid.
• 2007-06-10 - 15:09 Link toegevoegd: TFT Tester van AtleX.

[/][/]

[ Voor 188% gewijzigd door PromoX op 20-06-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 04-09 11:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nice KISS-type TS. :)
Veel succes met die nieuwe deel en de nieuwe topicstarter.

Even nog een zijnote:
In het vorige deel eindigden we met een opsomming van allerlei paneel-statistieken. Kijken of je een S of A versie hebt is natuurlijk interessant, maar hier de paneel statistieken gaan spammen is niet het idee van dit topic ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Hey,

Ik wordt 21 en mn pa vroeg of ik niet een tft wilde eindelijk een keer. (Ik zweerde nog bij crt) Ik vind dat nogal prijzig dus ik wil wel meebetalen :)

Anyhow,

Heb mijzelf dus helemaal lam geresearched de afgelopen 2 dagen.

35 Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D,... € 321,80

27 Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwar... € 277,-

17 Acer AL2216WSD 22" (22", wide, 5ms, D-sub/DVI-D) € 269,95

12 Asus MW221U (22", 2ms, D-Sub/DVI-D, Speakers, Zwart) € 335,-

25 BenQ FP222W (22", Wide, 5ms, D-Sub/DVI-D, Zilver/Zwart) € 258,91

Hier kwam ik nu op uit.
Mijn vraag was eigenlijk of er echt veel kwaliteitsverschil zou zitten tussen de 225 en 226.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 225 alleen omdat die in hoogte verstelbaar is. Ik vind Samsung echt dom dat ze dit niet toepassen bij de 226.
Ik kan wel boeken eronder gaan zetten enz maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan. Ik houd er niet van om schuin naar beneden te moeten kijken.

Verder lijkt de Acer mij ook wel heel goed.
Van de Asus en BenQ weet ik het niet echt.

Ik zal mijn scherm gebruiken voor alles. Games en multimedia programma's. Kleur is dus wel heel belangrijk voor me, maar een niet-TN paneel is veel te duur.

Hopen dat het een niet al té erge stap terug is van mijn Iiyama Vision Master pro 454. :(

Iemand ervaring of verder nog advies?

[ Voor 7% gewijzigd door Freich op 02-05-2007 20:44 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
zeer nette TS, alle informatie gebundeld uit de vorige kun je hier terugvinden :)

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 04-09 11:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:56
Zeer mooie TS :)

Maar er is dus gebleken dat de 206BW OOK A en S versies heeft met ook VERSCHILLENDE panelen.
(zie vorige topic)

FiReFS: type S met paneel: AMLCD 201M2
Kennis van mij: type A met paneel: AU M201EW02

Misschien ff aanpassen in de TS?

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 02-05-2007 21:52 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

SmiGueL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:50:
Zeer mooie TS :)

Maar er is dus gebleken dat (lijkt mij) de 206BW OOK A en S versies heeft met ook VERSCHILLENDE panelen.

FiReFS: type S met paneel: AMLCD 201M2
Kennis van mij: type A met paneel: AU M201EW02

Misschien ff aanpassen in de TS?
Er bestaat geen S en A versie. Aangezien de A versie ook de "S" panelen kan bevatten en omgekeerd. Zie vorige deel van dit thread, onderzoek onder tweakers.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:17

Fab1Man

Live life to the fullest

Sry, maar persoonlijk zie ik het nou niet echt in wat het voor nut heeft om te weten wat voor paneel je nou in je beeldscherm hebt zitten. Samsung is echt niet zo dom dat ze er 2 zulke verschillende in zetten dat je het verschil gaat zien en dat dus de contrast waarde die gegeven is, niet meer klopt. Het is nu bekend dat het dus geen ene reet uit maakt of je nu een A of S versie hebt. Zet dat ff in de TS, begrijp dat hele opsommen van ik heb dit nu niet helemaal meer. Lijkt mij voldoende, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Het ging me in dit topic meer om het 225 vs. 226 gedeelte uit mijn post, omdat dit hier Samsung only is enz.
Verstelbare hoogte en lagere prijs, of nieuwer verbeterd model zonder hoogte instelling? En is de kwaliteit wel beter?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Freich schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:43:
Mijn vraag was eigenlijk of er echt veel kwaliteitsverschil zou zitten tussen de 225 en 226.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 225 alleen omdat die in hoogte verstelbaar is. Ik vind Samsung echt dom dat ze dit niet toepassen bij de 226.
Ik kan wel boeken eronder gaan zetten enz maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan. Ik houd er niet van om schuin naar beneden te moeten kijken.

<knip>

Iemand ervaring of verder nog advies?
Ik denk dat het verschil tussen de 225BW en de 226BW niet zo heel erg groot is. De 225 heeft een iets lager contrast en waarschijnlijk iets meer last ghosting. Of dat laatste een probleem is voor je, ligt natuurlijk helemaal aan de spellen die je speelt. Het in hoogte kunnen verstellen en de prjs zijn dan weer pluspunten.

Daarnaast moet het design van de 226 je ook maar aanstaan. Persoonlijk vind ik de 225 dan weer mooier.

Zie deze site voor een vergelijking van het beeld tussen de 225 en de 226 (de versie met het Samsung paneel).
Fab1Man schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:57:
Sry, maar persoonlijk zie ik het nou niet echt in wat het voor nut heeft om te weten wat voor paneel je nou in je beeldscherm hebt zitten. Samsung is echt niet zo dom dat ze er 2 zulke verschillende in zetten dat je het verschil gaat zien en dat dus de contrast waarde die gegeven is, niet meer klopt. Het is nu bekend dat het dus geen ene reet uit maakt of je nu een A of S versie hebt. Zet dat ff in de TS, begrijp dat hele opsommen van ik heb dit nu niet helemaal meer. Lijkt mij voldoende, toch?
Het verschil is misschien niet groot, maar dat er verschil is tussen de panelen, is in de test van hardware.fr wel duidelijk aangetoond. En die site weet ook echt wel waar ze het over hebben. Het mindere contrast is nog niet zo erg. Dat is bij de versie waar geen Samsung paneel in zit nog steeds erg goed in vergelijking met andere schermen. Alleen dat het scherm slechter gecalibreerd is, is gewoon erg jammer. Ook omdat er genoeg mensen zijn die er moeite mee hebben om hun scherm goed in te stellen.

Ik had het stuk overigens vanavond nog weer aangepast voor ik de TS geplaatst heb, aan de hand van een aantal reacties uit het vorige deel. Ik zal het stuk later deze week misschien nog aanpassen. Voor nu heb ik er de afgelopen dagen even genoeg tijd ingestoken.

[ Voor 29% gewijzigd door PromoX op 02-05-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Modbreak:Kom op, de waarschuwing is vrij duidelijk. Probeer daar dan ook niet omheen te werken ofzo. Beschikbaarheid is gewoon niet interessant, we willen het hier puur over het scherm hebben.

[ Voor 75% gewijzigd door Ultraman op 04-05-2007 15:24 ]

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 17:42
Bij deze een erg late follow-up op de post die ik in deel 2 heb geplaatst over de vergelijking van hardware.fr tussen het "A" paneel en "S" paneel. Zie http://gathering.tweakers...message/27935607#27935607

Ik heb het icm-profiel, dat te downloaden is bij hardware.fr, geinstalleerd en ik stond perplex over het verschil! Ik dacht dat het beeld al erg goed was (ik heb niet echt een ervaren oog op dat gebied), maar na het icm-profiel ingeschakeld te hebben was heb beeld in 1 keer fantastisch! :*)

Het is echt een veel mooier, kleurrijker, voller beeld.

Een echte aanrader voor alle eigenaars van A-panelen wat mij betreft!

Let op, op de hardware.fr staat wel iets over dat dit icm-profiel niet altijd direct het gewenste resultaat oplevert. Lees dit eerst door voordat je eraan begint!

Als er geinteresseerden zijn kan ik misschien vanavond een paar fotootjes plaatsen met daarop de originele "A" versie en de "A" versie met het icm-profiel van hardware.fr geactiveerd.

edit:
Hardware.info was een typfout. Moet inderdaad hardware.fr zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door dreamtheater42 op 04-05-2007 14:31 ]

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ik ben zeker wel benieuwd, dus als je wat foto's wilt maken, graag. Dan zal ik het ook toevoegen aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
dreamtheater42 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:21:
Bij deze een erg late follow-up op de post die ik in deel 2 heb geplaatst over de vergelijking van hardware.fr tussen het "A" paneel en "S" paneel. Zie http://gathering.tweakers...message/27935607#27935607

Ik heb het icm-profiel, dat te downloaden is bij hardware.info, geinstalleerd en ik stond perplex over het verschil! Ik dacht dat het beeld al erg goed was (ik heb niet echt een ervaren oog op dat gebied), maar na het icm-profiel ingeschakeld te hebben was heb beeld in 1 keer fantastisch! :*)

Het is echt een veel mooier, kleurrijker, voller beeld.

Een echte aanrader voor alle eigenaars van A-panelen wat mij betreft!

Let op, op de hardware.fr staat wel iets over dat dit icm-profiel niet altijd direct het gewenste resultaat oplevert. Lees dit eerst door voordat je eraan begint!

Als er geinteresseerden zijn kan ik misschien vanavond een paar fotootjes plaatsen met daarop de originele "A" versie en de "A" versie met het icm-profiel van hardware.fr geactiveerd.
Heb je misschien een linkje van het ICM profiel wat op hardware.info staat? Ik kan het op de site van hardware.info dmv zoek functie niet vinden

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
http://www.lesnumeriques....0226BW%20A%20Internet.icm

Die had je ook in de startpost terug kunnen vinden :).

Edit: ik neem toch aan dat ie het over hardware.fr heeft. Ik kan op de site van hardware.info ook niets vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door PromoX op 04-05-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Klopt dit is van hardware.fr maar dreamtheater42 noemt een ICM profiel van hardware.info ;) het kan een typefout zijn van dreamtheater42 maar het ICM profiel van hardware.fr had ik idd al gevonden

Thnx!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Mavvie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:10:
[...]

Klopt dit is van hardware.fr maar dreamtheater42 noemt een ICM profiel van hardware.info ;) het kan een typefout zijn van dreamtheater42 maar het ICM profiel van hardware.fr had ik idd al gevonden

Thnx!
Het was inderdaad een typfout. Als ik vanavond tijd heb zal ik de foto's hier posten.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Bij deze de foto's van mijn "A" versie monitor:

In originele staat:
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_oldwinsettim_5615089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_oldwinsettim_29411c0.jpg
Na het in gebruik nemen van het hardware.fr icm profiel:
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_hardwarefrsm_ffe4991.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_hardwarefrsm_dad8f51.jpg

Helaas heb ik geen topcamera. De strepen die in het beeld staan, staan bij mij uiteraard niet op het beeld. In het echt is het verschil veel groter dan hier op de foto's te zien is.

Wat evengoed duidelijk te zien is, is dat het gras in de originele versie nauwelijks groen is (eerder blauw)! Met het hardware.fr icm profiel is het gras wel echt groen.

Sowieso zijn de kleuren in de originele versie vrij flets en neigen al snel richting blauw. Na het in gebruik nemen van het hardware.fr icm profiel ziet het er, naar mijn idee, veel beter uit. Maw, ik ben er blij mee :)

Het kost niet veel moeite om dit voor elkaar te krijgen. Nogmaals, lees de aanwijziginen op de website (hardware.fr) even door en het is nog maar 5-10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
dreamtheater42 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:16:

In originele staat:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas heb ik geen topcamera. De strepen die in het beeld staan, staan bij mij uiteraard niet op het beeld. In het echt is het verschil veel groter dan hier op de foto's te zien is.

Wat evengoed duidelijk te zien is, is dat het gras in de originele versie nauwelijks groen is (eerder blauw)! Met het hardware.fr icm profiel is het gras wel echt groen.

Sowieso zijn de kleuren in de originele versie vrij flets en neigen al snel richting blauw. Na het in gebruik nemen van het hardware.fr icm profiel ziet het er, naar mijn idee, veel beter uit. Maw, ik ben er blij mee :)

Het kost niet veel moeite om dit voor elkaar te krijgen. Nogmaals, lees de aanwijziginen op de website (hardware.fr) even door en het is nog maar 5-10 minuten werk.
Gelden deze instellingen alleen voor jou scherm of ook voor de 931BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:07:
[...]

Gelden deze instellingen alleen voor jou scherm of ook voor de 931BW?
Als ik naar het plaatje op digitalversus kijk, lijkt me de 931BW redelijk goed gecalibreerd:
http://www.digitalversus....2=36&mo2=195&p2=1857&ph=5

Ik denk dat het beeld er eerder slechter van wordt dan beter, of je moet een ander paneel hebben dan die ze daar getest hebben.

Bij mij werken die foto's overigens niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 04-05-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 18:44

In originele staat:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik kan niet zo een link vinden hoe je dit profile exact goed insteld.
Ik heb hem nu wel geladen via WinColor, en het beeld is daadwerkelijk wel anders, maar moet ik nu de instellingen qua brightness & contrast en kleuren via het menu nu nog anders instellen e.d.
Kan ik dat ergens terugvinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik overweeg om een Samsung monitor te kopen, 22". Maar ik zit met de diepte. Ik neem aan dat de diepte om de voet gaat. Officiele spec is 22cm diep, maar mijn plank waar de monitor op zou moeten staan is slecht 16cm diep. Weet iemand met een 22" monitor of het ook echt 22cm is?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
SandeR schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:27:
[...]

Ik heb hem nu wel geladen via WinColor, en het beeld is daadwerkelijk wel anders, maar moet ik nu de instellingen qua brightness & contrast en kleuren via het menu nu nog anders instellen e.d.
Hardware.fr biedt ook handmatige instellingen aan. Maar als ik het goed begrijp heeft het weinig zin om het icm profiel en de handmatige instellingen te doen. Het icm profiel biedt, volgens hardware.fr, de meest optimale kleurweergave die het "A" paneel kan weergeven.

Dus, als je Wincolor correct hebt geinstalleerd en het beeld anders is, dan heb je het waarschijnlijk voor elkaar. Het is vrij eenvoudig om te switchen tussen het hardware.fr profiel en het oude Windows profiel (kijk maar op de foto's in mijn vorige post).

Mijn tip is: open een foto met veel verschillende kleuren (bij voorkeur op de goede resolutie!) en bekijk deze in het oude Windows icm profiel. Neem daarna het icm profiel van hardware.fr in gebruik en bekijk diezelfde foto nog een keer.

Ik vond het een wereld van verschil, maar misschien ben ik wel kleurenblind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Motrax schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:58:
Ik overweeg om een Samsung monitor te kopen, 22". Maar ik zit met de diepte. Ik neem aan dat de diepte om de voet gaat. Officiele spec is 22cm diep, maar mijn plank waar de monitor op zou moeten staan is slecht 16cm diep. Weet iemand met een 22" monitor of het ook echt 22cm is?
De diagonaal van de voet is inderdaad ongeveer 22 cm, dus dat zal dan waarschijnlijk niet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Ik zit toch wel erg te twijfelen tussen een 226BW of een extra 940BF. Hogere resolutie is natuurlijk erg fijn, maar op 2 schermen heb je zeker meer werkruimte.

Iemand die me kan overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 22:07

HugoBoss1985

Xenotech

Beste mensen,

Ik zit met een probleem met mijn nieuwe 226 bw, ik probeer namelijk magiccolor in te stellen, wat ik zo mooi vond bij mijn 940bf.
Maar er gebeurd niets als ik de instellingen verander, geen kleurenverschil nee helemaal niks.

Bij de magiccolor demo die ik geen verschil tussen links of rechts.

Is er iets mis met het scherm of doe ik iets verkeerd?

Ik zie nu ook dat ik een dode pixel heb, dus het scherm gaat RMA naar de webshop, toch wel handig die pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Vergeet mijn vorige post, ik zie dat het nu wel werkt... de monitor gaat wel RMA.

Het zijn nu zelfs een aantal dode pixels, er zijn een paar subpixels bij gekomen.

Laat dit een lesje zijn voor mensen die pixelgarantie "geldklopperij" vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-05-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 19inch syncmaster bij de Media Markt gehaald. Nou pak ik um uit, zit er geen installatie CD bij. En bij het aansluiten zie ik al 1 dode pixel. Wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:27:
Ik heb net de 19inch syncmaster bij de Media Markt gehaald. Nou pak ik um uit, zit er geen installatie CD bij. En bij het aansluiten zie ik al 1 dode pixel. Wat moet ik doen??
Wat denk jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:27:
teruggaan, mediamarkt doet er niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:43:
Vergeet mijn vorige post, ik zie dat het nu wel werkt... de monitor gaat wel RMA.

Het zijn nu zelfs een aantal dode pixels, er zijn een paar subpixels bij gekomen.

Laat dit een lesje zijn voor mensen die pixelgarantie "geldklopperij" vinden.
Een goede winkel geeft je pixelgarantie zonder extra kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
heb 2 schermen, gekocht zonder pixel garantie...doen het nog piek fijn, heeft me toch weer 100 euro gescheeld aan pixelgaranties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
SandeR schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:27:
[...]

Wat ik er van begrijp is dat je voor het laden eerst de default instellingen terug moet zetten en vervolgens moet kiezen voor de 'internet' instelling en daarna kun je het profiel als default instellen met wincolor. In het artikel staat volgens mij niet dat je daarna nog wat in moet stellen wat contrast en brightness betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

SandeR schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:31:
[...]

Een goede winkel geeft je pixelgarantie zonder extra kosten :)
Ik mag hier geen reclame maken maar de webshop is wel degelijk een van de beste webwinkels die er is, alleen maar positieve shopsurveys...
En er is een verschil tussen webshops en een winkels zoals mediamarkt... de prijs en de garantie is bij mediamarkt al verrekent terwijl dat bij webshops niet zo is.

Ik ben in ieder geval blij dat ik een pixelgarantie heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 00:03
Ik vraag me soms echt af waar die dode-pixelgarantie op slaat.
Ik zie het al voor me als ik een auto koop:
"Ja, u moet er wel lekke banden garantie bij nemen, want wij vergoeden geen nieuwe banden."
Misschien een beetje overdreven voorbeeld, maar zo is het wel.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Froggle schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:54:
Ik vraag me soms echt af waar die dode-pixelgarantie op slaat.
Ik zie het al voor me als ik een auto koop:
"Ja, u moet er wel lekke banden garantie bij nemen, want wij vergoeden geen nieuwe banden."
Misschien een beetje overdreven voorbeeld, maar zo is het wel.
Inderdaad. Maar 1 dode pixel in een 22" scherm is zo erg nog niet hoor. Het is wat anders wanneer die dodepixels duidelijk zichtbaar zouden zijn. Dit was vroeger wel het geval toen de resoluties lager waren en de pixels groter. Zo'n pixelgarantie die je erbij kan kopen geldt vaak maar voor 1 a 2 weken. Dat is niet lang genoeg aangezien het nog weleens wilt voorkomen dat je dode pixels krijgt na deze 2 weken. (hier het geval }:| ).

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 05-05-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Komen dode-pixels ook vaker voor op TFT schermen dan op CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Froggle schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:13:
Komen dode-pixels ook vaker voor op TFT schermen dan op CRT?
:? Een CRT scherm kent geen dodepixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Ik heb ook zoiets van "als het een product niet werkt zoals het moet, dan moet er maar een ander worden gegeven." Ik vind het gewoon absurd dat je daarvoor een pixelgarantie zou moeten nemen.

Overigens heb ik nog geen SyncMaster gekocht, ik twijfel nog tussen de 931BW en de 206BW. De 206BW zou ik niet direct nemen voor die ene inch meer, maar voor de grotere resolutie. Is dit de €60 meer waard, of merk je er toch niet zoveel van? Ook zijn de letters op de 206BW waarschijnlijk kleiner, omdat er meer pixels op een maar iets groter oppervlak zitten, maakt dit een groot verschil? Ik kom nu trouwens van een 17" CRT met als resolutie 1280x960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Een lekke autoband is wat algemener dan een dode pixel, je moet immers je band lek rijden om een lekke band te krijgen. :P

Welke monitor dode pixels krijgt staat nergens "vast", het is afhankelijk van heel veel factoren en het is niet tegen te gaan.

Ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik het verschil duidelijk wil maken. :P

22" of niet, ik stoor me aan elke dode pixels en met een pixelgarantie mag ik verwachten dat ik me hier niet aan hoef te storen. (Dus dat ik een andere monitor krijg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 09:01
Dillema dillema..

Ik ga volgende maand een nieuwe monitor kopen, ik stap over van een 17'' packard bell ( :') ) TFT naar een breedbeeld uit deze reeks..

Nu kan ik maar niet beslissen tussen de 931bw en de 206bw.. Ik ga het scherm voornamelijk gebruiken voor films en af en toe een spelletje.. Ook vind ik de dotpitch van 19'' (1440x900) niet te groot, ik vraag me gewoon af of de meerwaarde van een 20'' scherm het echt waard is om 50 euro meer neer te tellen..

Oh en ik ben een luie 16-jarige, met een vrij laag inkomen, dus 50 euro stelt voor mij nog redelijk wat voor ;)

Edit; Grafische performance gaat voor mij niet zo zwaar wegen, ik maak deze zomer een nieuw systeempje met een E6600 (OC'ed), een 7800gtx (voor 100 euro >:) ) en 2 gb ram, meer dan genoeg om de spellen af te spelen die ik speel, op welke resolutie dan ook :)..

[ Voor 18% gewijzigd door BHStar op 05-05-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:43:
Een lekke autoband is wat algemener dan een dode pixel, je moet immers je band lek rijden om een lekke band te krijgen. :P

Welke monitor dode pixels krijgt staat nergens "vast", het is afhankelijk van heel veel factoren en het is niet tegen te gaan.

Ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik het verschil duidelijk wil maken. :P

22" of niet, ik stoor me aan elke dode pixels en met een pixelgarantie mag ik verwachten dat ik me hier niet aan hoef te storen. (Dus dat ik een andere monitor krijg.)
Als je de monitor aanzet komen ook meestal pas de dode pixels. :P
Over die 22"inch met dode pixels ben ik het volledig met je eens. Als ik een product aanschaf, hoort dit gewoon goed te zijn. Hoe klein die dode pixel ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Froggle schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:17:
[...]

Als je de monitor aanzet komen ook meestal pas de dode pixels. :P
Over die 22"inch met dode pixels ben ik het volledig met je eens. Als ik een product aanschaf, hoort dit gewoon goed te zijn. Hoe klein die dode pixel ook is.
Je hebt gelijk, ik vind het heel vaak aan en uit zetten van een TFT scherm ook de beste manier om dode pixels te vinden... (het is een goede stress test voor monitoren zegmaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Motrax schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:58:
Je kan ook via de vesa mount de monitor bevestigen (aan arm of muur) dan heb je de voet niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

stumperd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:02:
[...]

Je kan ook via de vesa mount de monitor bevestigen (aan arm of muur) dan heb je de voet niet nodig.
Hmm, eigenlijk best een goed idee. Alleen 6 kilo aan een gipsmuur is wat lastig. Ik moet eens naar een winkel gaan die ze verkoopt en dan kijken of ik keilbouten kan gebruiken. Mijn ervaring is dat het alleen dan blijft zitten, elke andere bevestiging komt vroeg of laat weer uit de muur.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
PromoX schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:14:
[...]

Wat ik er van begrijp is dat je voor het laden eerst de default instellingen terug moet zetten en vervolgens moet kiezen voor de 'internet' instelling en daarna kun je het profiel als default instellen met wincolor. In het artikel staat volgens mij niet dat je daarna nog wat in moet stellen wat contrast en brightness betreft.
Ik heb al diverse dingen in het menu van Samsung aangepast.
Als het profiel via WinColor nu wordt geladen ziet het er niet uit.

Als dit profiel is gebaseerd op de default settings van het A-Panel dan weet ik dat ik deze even moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Over die dode pixels, ik heb 2 jaar geleden 2 beeldschermen gekocht 1x17" en 1x15" (die 15" was CRT vervanger) ik had bij allebei geen pixelgarantie en hadden allebei 1 dooie pixel, maar eerlijk gezegd merk je daar helemaal nix van, bij 2 of meer kan ik het begrijpen, maar als je zeurt om 1 dood pixeltje ben je wel egt een mierenneuker, dat is mijn mening. Ik heb nu een Samsung 226BW besteld, wederom zonder pixelgarantie, en natuurlijk hoop je dat er geen dode pixels inzitten, maar ik ga er niet over zeuren als er ééntje in zit

[ Voor 19% gewijzigd door hugoy op 06-05-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft misschien iemand informatie over nieuwe schermen, nieuwer dan deze 3 genoemden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 21:20

icecoolsniper

never run from a sniper!

De eerdere bewegende zwarte streepjes in Word en Powerpoint zie ik nu ook gewoon op het bureablad :'(
Ik heb Samsung maar even gemaild.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Motrax schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:24:
[...]
Hmm, eigenlijk best een goed idee. Alleen 6 kilo aan een gipsmuur is wat lastig. Ik moet eens naar een winkel gaan die ze verkoopt en dan kijken of ik keilbouten kan gebruiken. Mijn ervaring is dat het alleen dan blijft zitten, elke andere bevestiging komt vroeg of laat weer uit de muur.
paraplu pluggen heb je voor een gipswand....keilbouten in een gipswand helpt niet...het is hol daarachter he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deze monitor via VGA zou aansluiten, verlies ik dan veel in kwaliteit? Ik wil namelijk een DVI-HDMI kabel naar mijn tv trekken voor streamen van HD spul, maar het monitorbeeld mag daar niet teveel onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:21:
[...]

paraplu pluggen heb je voor een gipswand....keilbouten in een gipswand helpt niet...het is hol daarachter he ;)
Hangt ervan af of hij gipsblokkenmuur bedoelt of gipsplatenmuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Vorige week nog een verdwaalde 226BW gescoord bij Mediamarkt Maastricht, waar ik toevallig op vakantie was :D

Eén stuck pixeltje, maar wel een S paneel. Ben er erg blij mee, maar mis wel 1:1 pixel mapping, omdat ik af en toe met lage 4:3 resoluties werk (oude games, emulators).

Ik gebruik een ATi X800XL met de voorlaatste Omega drivers en een DVI kabel. In het meegeleverde ATi Tray Tools zit een optie 'Scale image to panel size' die je uit kunt vinken, wat ik dus heb gedaan. Helaas blijft de 226BW alles upscalen naar het volledige beeld.

In PowerStrip vind ik niets waarin ik het scalen aan kan passen. Scaled de 226BW alles wat hij krijgt of is het toch op één of andere manier met software aan te passen? nVidia kan het blijkbaar wel..

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:05:
[...]

Hangt ervan af of hij gipsblokkenmuur bedoelt of gipsplatenmuur....
bij gipsblokken kan je gewoon ook lange schroeven gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:21:
De eerdere bewegende zwarte streepjes in Word en Powerpoint zie ik nu ook gewoon op het bureablad :'(
Ik heb Samsung maar even gemaild.
In een vorig berichtje stond; "Ik heb contact opgenomen met Samsung en die zeggen het volgende:

Geachte heer mijn naam,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw SyncMaster 206BW.

Bij Word en PowerPoint bewegen debeelden nauwelijks en is de RTA (Response Time Accelerator) overbodig.
Het is jammer dat er dan buiten het papier storende streepjes komen. Daar is echter dan niets aan te doen
."

Het scherm start automatisch op met de RTA "ON". Bestaat er geen mogelijkheid om in een of ander menu deze instelling te wijzigen zodat de Samsung elke keer start met de RTA op "OFF" :?
Ik moet hem elke keer van "ON" naar "OFF" veranderen wil ik geen last hebben van die hinderlijke streepjes 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:54:
Vorige week nog een verdwaalde 226BW gescoord bij Mediamarkt Maastricht, waar ik toevallig op vakantie was :D

Eén stuck pixeltje, maar wel een S paneel. Ben er erg blij mee, maar mis wel 1:1 pixel mapping, omdat ik af en toe met lage 4:3 resoluties werk (oude games, emulators).
Ik heb 3 dooie rooie pixels maar men wat ben ik blij dat ik een S paneel heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:22:
[...]

:? Een CRT scherm kent geen dodepixels.
Nee maar wel een stofje in een masker wat lijkt op een dooie pixel, erg vervelend, ik had het op mijn 2ehans Eizo 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

In originele staat:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Om kleurverschillen goed zichtbaar te maken voor ons, hier even mijn tip:
- heb je camera waar je witwaarde handmatig kan instellen, gebruik die. Vervolgens maak je plaat wit-grijs-zwart (optioneel ook groen/rood/blauw balk) onder de scherm en zorg dat die op foto komt. De camera zal niet veranderen door handmatige instelling en zal als het goed is kleurverschillen zien.
- heb je goedkope camera, dan zal interne regeling inderdaad kleuren verknoeien. Plaats dan papier met wit-grijs-zwart en optioneel rood-groen-blauw balken onder de scherm en zorg dat het op foto komt te staan.
Laad beide foto's in photoshop en level de kleuren nu met pincet op de balken, dus echt wit - grijs - zwart. Door interne bijstelling van photoshop zal er meteen kleurverschil zichtbaar worden (maw photoshop draait dus camera correctie terug) omdat op beide foto's wit en zwart gelijk zijn. (Lukt het niet, dan maak je RGB kleuren op beide foto's zoveel mogelijk gelijk. Ook hier zal dan kleurverschillen zichtbaar worden.)
Zo wordt de verschil al meer zichtbaar. De camera moet wel op statief staan en verander de omgevingslicht niet. Het is dus vorm van calibratie.

Even terug naar topic. Ik heb even in winkel gekeken naar oudere 205BW (volgens mij was dat zilveren frame en 6ms / 700:1 paneel) en nieuwere 206BW en 22 inch versie 226BW ernaast ook. Op dat moment draait 3D pinguin film. Voor mijn ogen is er bijna geen verschil te zien in contrast waardoor het voor normale persoon lastig te zeggen is dat goedkopere 20 inch minder goed is.
226BW is wel aardig groot als ik zo vergelijk met mijn 22 inch IIyama Pro 510 thuis, maar die in feite 20 inch zichtbaar beeld heeft. 250 en bijna 300 Euro kostende 206BW met amper opvallende verschillen, de keuze zou bijna gemaakt zijn. Ook hoor ik dat kleurkwaliteit van 2ms paneel slechter zou zijn.

Voor mij part zou ik letterlijk voor 205BW gaan. Als ik echt voor kleuren ga, ga ik wel op Graphire Cintiq 15 kijken, die super is qua kijkhoek is. En ook lekker op tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 07-09 21:20

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:03:
[...]

In een vorig berichtje stond; "Ik heb contact opgenomen met Samsung en die zeggen het volgende:

Geachte heer mijn naam,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw SyncMaster 206BW.

Bij Word en PowerPoint bewegen debeelden nauwelijks en is de RTA (Response Time Accelerator) overbodig.
Het is jammer dat er dan buiten het papier storende streepjes komen. Daar is echter dan niets aan te doen
."

Het scherm start automatisch op met de RTA "ON". Bestaat er geen mogelijkheid om in een of ander menu deze instelling te wijzigen zodat de Samsung elke keer start met de RTA op "OFF" :?
Ik moet hem elke keer van "ON" naar "OFF" veranderen wil ik geen last hebben van die hinderlijke streepjes 7(8)7
Dat was mijn eigen bericht :P Volgens Samsung kan ik mijn scherm beter ter reparatie aanbieden. Wat voor eisen kan ik stellen op het gebied van dode pixels als ik eventueel een nieuw scherm krijg?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook eindelijk een Samsung SyncMaster 206BW, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb ook een productsurvey geschreven, zie hier.. KLIK.

Ik vind een van de minpunten dat het scherm niet naar beneden kantelbaar is. Hoe ervaren jullie dit?
Verder ben ik er nu eigenlijk pas achter wat MagicColor is, ik heb het nog niet toegepast, maar het lijkt me echt een super goede functie.

Misschien dat het in de Startpost kan worden toegevoegd, meer info is hier te vinden: http://www.samsung.com/co...ite/magiccolor/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Heeft iemand de 226BW nog ergens bij een MediaMarkt gesignaleerd voor 299 euro? Paupers geven geen prijsinformatie via de telefoon, gaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:33:
[...]

Ik heb 3 dooie rooie pixels maar men wat ben ik blij dat ik een S paneel heb |:(
Volgens mij houd Samsung de klasse 2 aan van de ISO norm wat inhoud (als ik het me goed herinner) dat er maximaal maar 2 dode pixels (aan/uit) mogen zijn en maximaal maar 5 subpixels.
Het probleem is dat ik alleen niet meer kan vinden waar ik het gelezen had. Ik zou gewoon eens contact opnemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Arunia schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:51:
[...]

Volgens mij houd Samsung de klasse 2 aan van de ISO norm wat inhoud (als ik het me goed herinner) dat er maximaal maar 2 dode pixels (aan/uit) mogen zijn en maximaal maar 5 subpixels.
Het probleem is dat ik alleen niet meer kan vinden waar ik het gelezen had. Ik zou gewoon eens contact opnemen met Samsung.
staat gewoon op de samsung site:
226BW product pagina
direct link naar pixel garantie: MS Word-document

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
nudie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:13:
Heeft iemand de 226BW nog ergens bij een MediaMarkt gesignaleerd voor 299 euro? Paupers geven geen prijsinformatie via de telefoon, gaap.
Volgens mij was de 206BW niet eens 299 euro.
Die 206BW was bij MM volgens mij 330 euro, en de 226BW 399 euro. Afzetters.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb zojuist een 226BW gekocht, en ik ben erg teleurgesteld moet ik zeggen.

Bij het voor het eerst aansluiten, gebruikte ik maar de digitale kabel.. hij starte op tot windows... gaf 1 minuut beeld... en toen opeens had ik een no signal melding.. ik een beetje friemelen aan de kabel, maar hielp niks.. opeens ging ie een paar seconde weer aan... en toen weer uit. Sindsdien doet ie het niet met de digitale kabel.

Toen maar analoog aangesloten.. dat werkte wel goed. Maar wat me opviel was dat zwart geen zwart is. Ik ben mijn CRT gewend, en die gaf echt stukken betere zwartwaardes weer (wel logisch, maar had niet zo een groot verschil verwacht).

Verder heb ik vooral aan de bovenkant bij de rand een witte gloed.. over het hele scherm zowat. aan de onderkant ook maar die is wat minder. HEt is wel erg storend, vooral bij een film.

Ook ging ik even sin city kijken op 1080i, en de kwaliteit viel me erg tegen... ten eerste de zwartwaardes, maar het was ook nogal pixelig, en ik zag ruis, wat ik bij mijn CRT ook niet had.

Verder ging zag ik bij mijn wallpaper (een high res foto van een bikini model), dat de overgangen van donker naar licht (gradient zeg maar), niet zo vloeiend waren als bij mijn CRT. Het lijkt net een beetje dat effect wat je hebt als je een 32 bits foto op 16 bit gaat bekijken.. van die blokkerige/vlekkerige overgangen.

Kortom, ik heb dikke spijt van mijn aankoop. :( Mijn CRT geeft echt stukken betere kleuren/zwartwaardes weer, en is ook nog eens scherper. Enige voordeel van deze TFT is dus dat ie zo compact is (heb eindelijk vet veel ruimte over op mijn bureau), en dat ie 22 inch en breedbeeld is (groter en meer desktop ruimte).

Dus morgen gaat ie terug naar BCC denk ik... heel jammer.. want wou echt zo graag een goede 22 inch breedbeeld TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Volgens mij was de 206BW niet eens 299 euro.
Die 206BW was bij MM volgens mij 330 euro, en de 226BW 399 euro. Afzetters.. :/
Bij BCC is de 206 BW 299 (laagste prijs garantie, officieel is ie daar 330), en de 226 BW is 359 euro. Alleen zijn de 226 BW's daar uitverkocht, ik heb 2 weken moeten wachten op de mijne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Vandaag mijn 226BW ook geretourneerd. Redenen: niet in hoogte verstelbaar, geen 1:1 pixelmapping en nog twee dode subpixels/stuck pixels (is dat hetzelfde?) die ik gisteren tegenkwam. Beeldkwaliteit was na het instellen van deze instellingen voor een S paneel wel in orde vond ik. Dus weer eventjes een Compaq V710 voor mij :P

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 13:30
Simpel vraagje maar kan het niet een twee drie in startporst terugvinden:
Kan ik hier ook mijn xbox aan hangen en andere tv-apparatuur? Bij de Dell schermen heb je superveel aansluit mogelijkheden maar hierbij alleen DVI en VGA? (vind dit toch de betere kwa beeldkwaliteit maar het zou wel leuk zijn)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tsja, enige wat wel kantelbaar en draaibaar is 205BW. Die wordt mijn volgende aankoop.
Ik vind inderdaad wel flauw dat nieuwe modellen 206BW en 226BW zo beperkt zijn in verstellen, en kan je niet meer mee draaien, goed verstellen of in hoogte zetten. Dat komt dus min of meer op niveau als goedkope monitoren.
De mooie 2ms en extra ondersteuningen zeggen me weinig. In mijn ogen is er bijna niks van te zien in beeldkwaliteit, waarom zou je extra geld voor uitgeven?

Over zwartwaarden, bedenk wel dat het TN paneel is. Dat word je al gewaarschuwd dat het niet diepzwart is. Daarom moet je niet snel boos worden als je nieuwe monitor voor je neus krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:15:
Tsja, enige wat wel kantelbaar en draaibaar is 205BW. Die wordt mijn volgende aankoop.
Ik vind inderdaad wel flauw dat nieuwe modellen 206BW en 226BW zo beperkt zijn in verstellen, en kan je niet meer mee draaien, goed verstellen of in hoogte zetten. Dat komt dus min of meer op niveau als goedkope monitoren.
De mooie 2ms en extra ondersteuningen zeggen me weinig. In mijn ogen is er bijna niks van te zien in beeldkwaliteit, waarom zou je extra geld voor uitgeven?

Over zwartwaarden, bedenk wel dat het TN paneel is. Dat word je al gewaarschuwd dat het niet diepzwart is. Daarom moet je niet snel boos worden als je nieuwe monitor voor je neus krijgt. :)
zwartwaardes kan ik nog wel mee leven... maar de kleur overgangen, witte gloed bij de randen en ruis, daar kan ik niet mee leven.

WEl jammer.. voor de rest is het een prima scherm.. ook behoorlijk scherp en geen ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik heb vandaag ook mijn 226BW binnen gekregen van de BCC, en hoewel ik er eerst een beetje teleurgesteld over was, ben ik nu toch redelijk tevreden. Zoals iedereen hier wel weet zijn de standaardinstellingen een lachertje, maar na een paar instructies te volgen van deze site kwam alles er toch wel goed uit te zien. Ik heb niet alle instructies opgevolgd omdat ik de brightness & contrast veel te hoog vond staan en de gamma modus heb ik op 3. Misschien komt dit omdat ik een 'C-paneel' heb, waarbij de instellingen toch iets anders moeten.

Wel heb ik volgens mij redelijke last van backlightbleed, vooral onderaan. Bij het afspelen van een serie of film is de onderste zwarte balk die ik dan over hou niet echt zwart maar eerder donkergrijs.
Maarja, ik stoor me daar niet echt aan, zo lang ik maar geen dode pixels tegen kom. (Die ik tot nu toe nog niet gevonden heb.)

Tot zo ver mijn eerste indrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Als het goed is kan je met nVidia drivers softwarematig wel 1:1 pixel mapping/scaling instellen. Kan iemand dat dit zo is en of dit goed werkt?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn keus gaat eigenlijk ook naar de 226BW, maar als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of het wel een verstandige keus is.

Ik zal namelijk nog weleens thuis gaan werken (webdesign voor de ELO van een MBO school).
Daarnaast ben ik bezig met fotografie en bewerking hiervan dmv Photoshop.
Ik game natuurlijk graag.
Maar als er veel verschil zit tussen de kleuren, dan is dat uiteindelijk zonde van het geld.

Maar daarnaast is dan weer een 22 inch hoge kwaliteits scherm te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Arunia schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:43:
Mijn keus gaat eigenlijk ook naar de 226BW, maar als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of het wel een verstandige keus is.

Ik zal namelijk nog weleens thuis gaan werken (webdesign voor de ELO van een MBO school).
Maar als er veel verschil zit tussen de kleuren, dan is dat uiteindelijk zonde van het geld.

In de Computer!Totaal waren ze wel te spreken over beiden 2 hoogste resoluties van de Samsung Syncmasters. Ze spraken hierbij vooral over Foto-bewerking, film en gaming. Door het dynamisch contrast zouden de kleuren ook altijd erg goed zijn. Wil je de hele test lezen van wel 16 schermen, dan moet je het april nummer zien te bemachtigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 07-09 16:44

Koppensneller

winterrrrrr

GandalfTheGrey schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:02:
Als het goed is kan je met nVidia drivers softwarematig wel 1:1 pixel mapping/scaling instellen. Kan iemand dat dit zo is en of dit goed werkt?
Bij deze bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Arunia schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:43:

Ik ben zelf veel bezig met photoshop en fotografie, en zou dit scherm toch echt niet aanraden daarvoor... gezien de kleuren en contrast.. maar dat is iets wat je zelf moet bepalen naar het zien van het scherm. Ik ben erg teleurgesteld over het scherm, mede door het slechte contrast en kleurovergang. Bleeding heb ik ook last van, en ik irriteer me er mateloos aan. Ik ga nu kijken voor de Dell ultrasharp, hopelijk presteerd die wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29
Ik ga de 206BW of de 226BW aanschaffen. Mijn huidige monitor (ook Samsung) is een 17" (geen Widescreen). Nu vraag ik me af hoe het is om over te schakelen van een 17" naar 20"/22" widescreen? De native resolutie van beiden is 1680*1050 dus dat zal het verschil niet maken. Ik vraag me af of de meerprijs van de 226BW tegenover de 206BW het waard is, en of die 22" geen overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Flying schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:59:
Ik ga de 206BW of de 226BW aanschaffen. Mijn huidige monitor (ook Samsung) is een 17" (geen Widescreen). Nu vraag ik me af hoe het is om over te schakelen van een 17" naar 20"/22" widescreen? De native resolutie van beiden is 1680*1050 dus dat zal het verschil niet maken. Ik vraag me af of de meerprijs van de 226BW tegenover de 206BW het waard is, en of die 22" geen overkill is.
Dat zijn vragen wat alleen jij kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Flying schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:59:
Ik ben zelf ook van 17" Non-WS naar 22" WS gegaan, en ik moet zeggen dat het me meer dan goed bevalt. Mijn bureau is ongeveer 1 meter diep, dus ik zit niet met mijn neus op het beeld, en heb daarom gekozen voor de 226BW ipv de 206BW. Filmpjes kijken vanuit bed is echt een verschil van dag en nacht vergeleken met mijn oude monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29
KoppenSneller schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Ik ben zelf ook van 17" Non-WS naar 22" WS gegaan, en ik moet zeggen dat het me meer dan goed bevalt. Mijn bureau is ongeveer 1 meter diep, dus ik zit niet met mijn neus op het beeld, en heb daarom gekozen voor de 226BW ipv de 206BW. Filmpjes kijken vanuit bed is echt een verschil van dag en nacht vergeleken met mijn oude monitor.
Mijn bureau is maar 50 Diep :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
En ze staan mooi :D

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/huuuge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Inderdaad, maar wat doen ze in dit topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nog een probleem erbij... bij de 226BW... als ik bijvoorbeeld het hele scherm vul met tekst, dan merk ik dat er aan de rechterkant een gebied is... waarbij de tekst waziger is dan de rest van het scherm...heel vreemd... het loopt over het hele scherm heen zeg maar..

Ik heb de kabels gewisseld met andere, maar daar ligt het niet aan, het ligt ook niet aan mijn pc want met een andere CRT of TFT heb ik het niet.

Morgen gaat ie dus zeker terug naar BCC... weet nog niet of ik dezelfde neem, of dat ik mijn geld terug vraag, ofdat ik verder zoek voor een andere en betere 22 inch scherm (zou alleen niet weten welke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Het artikel van hardeware.fr is nu ook vertaald in het engels:

http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

(deze site is van dezelfde eigenaar als hardware.fr)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Nu heb je drie keer deze foto geplaatst op dit forum en dit geval (een beetje) offtopic. Als je toch iets nuttigs wilt bijdragen kun je hier terecht :).
Bluppy2 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:11:
Het artikel van hardeware.fr is nu ook vertaald in het engels:

http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

(deze site is van dezelfde eigenaar als hardware.fr)
Dat lijkt me beter dan zo'n babbelvis vertaling. Zal 'm toevoegen aan de startpost.

[ Voor 33% gewijzigd door PromoX op 09-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Iemand enig idee of iets gevonden of de standaardinstellingen van de 206BW net zo slecht zijn als die van de 226BW? Heb namelijk nog nergens kleurprofielen o.i.d. gevonden voor de 206.
Dezelfde vraag voor de verschillen tussen de A en S panelen. Ook de 206BW beschikt over één van deze twee, iemand die weet of de verschillen vergelijkbaar zijn met zijn grotere broer?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ik heb zo net iemand gesproken die zijn Samsung 226BW binnen heeft gekregen. Hij heeft perfect beeld en heeft een A paneel. Dan snap ik dat gezeur dus niet hier in het topic over die panelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Froggle schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:34:
Ik heb zo net iemand gesproken die zijn Samsung 226BW binnen heeft gekregen. Hij heeft perfect beeld en heeft een A paneel. Dan snap ik dat gezeur dus niet hier in het topic over die panelen. :/
Het beeld op de S versie is al niet perfect, net als dat van vele andere TFT's. Vanuit de fabriek worden ze vaker niet dan wel gecalibreerd. Kijk maar 's naar de reviews van behardware en de kleurmetingen die ze daarbij uitvoeren.

Mensen die dan zeggen dat hun beeld perfect is, zien waarschijnlijk niet wat er aan mankeert. Het zal misschien ook wel moeilijk te zien zijn en als het beeld voor je gevoel dan goed is hoeft het ook niet zo'n probleem te zijn natuurlijk.

Edit: Het kan overigens ook zo zijn dat hij een A versie heeft met een Samsung paneel. In het vorige deel is er in ieder geval één persoon geweest die zo'n scherm zou hebben. Dan kun je het dus enkel checken aan de hand van het servicemenu.

[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 09-05-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag of 10 ook de 226 in huis, met een A paneel (zowel op de sticker als in het OSD service menu) en ik begrijp ook de commotie over de "A vs S versie" niet.
Ik heb inmiddels vele fotoos bekeken, paar dvd's bekeken, en kan er echt geen rare dingen in ontdekken. Geen rare of gebrekkige kleurovergangen zoals ik al eerder heb gelezen, geen wazige teksten.
Het zal allemaal niet 100% perfect zijn, en op de standaardinstellingen istie érg helder ja, maar met wat aanpassingen ziet het er imo helemaal prima uit.
1 dezer dagen ga ik er een 2e bijhalen, en wat mij betreft mag dat dan weer een A paneel zijn (afgaande op degene die ik nu in huis heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:42
Heb een Samsung 931C besteld die als het goed is vandaag binnenkomt en ik dacht dus dat dat scherm wel vergelijkbaar was met de eerdere ''snelle'' schermen van Samsung, maar tot mijn verbazing zie ik alleen maar slechte dingen over het scherm in de Shopsurvey:

Shopsurvey van de 931C

Is dit scherm écht zo slecht in games? Wie heeft er ervaring mee?

En als hij echt zo slecht is: waarom wordt hij dan in de World Cyber Games gebruikt? :/ Of zijn de mensen in de shopsurvey mensen met erg scherpe ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb net dat artikel zitten lezen over het verschil tussen de A en de S versie en volgens hen is de S versie beter te gebruiken voor webdesign dan de A versie. Maar beide met juist kalibreren zijn gewoon goede schermen.
Ik heb nog zitten kijken naar andere 22inch schermen waaronder de Dell, maar die komen zelfs lager uit de tests dan de 226BW's.
Ik ga dus zodra ik m'n geld binnen heb de 226BW halen, maar ik zal wel even van te voren mailen naar de winkel om te vragen of ze een A of een S versie hebben. Alhoewel ik ook net zo goed de gok kan wagen, maar dat zie ik dan wel weer.
Hetgeen waarover iedereen klaagt valt in de praktijk vaak wel mee, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Op die franse site staat dan wel mooi uitgelegd hoe je die 226BW moet instellen, maar heeft iemand misschien ook goede instellingen voor de 206BW (A versie). Want ik vind dat beeld ook niet altijd ideaal. (zo is bijv. het groen van "<a href=" in de codeview van dreamweaver vrijwel hetzelfde als de zwarte text).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je kunt proberen om dezelfde file te gebruiken als voor de A versie van de 226BW. Voor zover is volgens mij het paneel het zelfde (kleiner, maar meer ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb vandaag mijn 226BW teruggebracht.. en heb nog een ander exemplaar getest... maar ook deze heeft dezelfde problemen met het backlight bleeding. Bovenin valt het gewoon heel erg op. Dus lijkt me dat alle exemplaren dit hebben.. en anders heeft Samsung gewoon een slechte partij geleverd. Is overigens alleen te zien als je zwart beeld hebt (bv een film met zwarte balken, of een zwarte achtergrond in windows) Wel jammer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb ook een A paneel , en ik moet wel degelijk het kleurprofiel van die Franse website gebruiken. Zonder het kleurprofiel kloppen bij mijn scherm de grijswaarden voor geen meter. Alsook merk ik slechte overgangen , vooral bij gezichten op TV , wanneer een spotlight op iemand zijn voorhoofd zit , dan heb je 1 heldere witte vlek , en een duidelijke 'afranding' , het lijkt dus alsof standaard, het scherm last heeft met kleurovergangen , iets waar veel TFT's last van hebben... Ik ben nu wel best tevree met dit scherm , maar voor natuurgetrouwe kleuren moet je het zeker niet hebben... Als game scherm is er denk ik geen beter alternatief !

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heeft iemand ook een goed kleurprofiel voor een 226bw met een s paneel. Ik heb helemaal niks ingesteld. Ik gebruik het standaard tekst profiel. Dat werkt prima maar als ik nog betere kleuren kan krijgen sta ik daar natuurlijk voor open. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 13:30
bones schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:18:
Ik heb vandaag mijn 226BW teruggebracht.. en heb nog een ander exemplaar getest... maar ook deze heeft dezelfde problemen met het backlight bleeding. Bovenin valt het gewoon heel erg op. Dus lijkt me dat alle exemplaren dit hebben.. en anders heeft Samsung gewoon een slechte partij geleverd. Is overigens alleen te zien als je zwart beeld hebt (bv een film met zwarte balken, of een zwarte achtergrond in windows) Wel jammer hoor...
Heb je al geprobeerd om de brightness (naar 40% oid) terug te schroeven, die staat standaard namelijk veel te hoog imo?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Coldcat

HODL

Ik ga deze zomer ook een nieuwe pc bestellen en daarbij behorende monitor, de 226BW. Ik heb even rondgekeken maar kwam tot de conclusie dat bij veel winkels de prijs tot wel 50 euro is gestegen, ten opzichte van twee weken geleden. Ik heb diverse mailtjes de deur uit gestuurd en ik kreeg vaak een onduidelijk antwoord terug. Maar wat over het algemeen wel gold was dat hij scherm schaars begon te worden. Daarom ging de prijs omhoog. Mocht je binnenkort dit scherm willen aanschaffen dan moet je misschien overwegen om het nu al te doen. Zelf heb ik geregeld dat ik een korting kon krijgen omdat ik vertikte om die 40 euro die het scherm extra zou moeten kosten te betalen. Nu heb ik het scherm toch nog voor 350,- met pixelgarantie.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

PromoX schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:40:
[...]
Edit: Het kan overigens ook zo zijn dat hij een A versie heeft met een Samsung paneel. In het vorige deel is er in ieder geval één persoon geweest die zo'n scherm zou hebben. Dan kun je het dus enkel checken aan de hand van het servicemenu.
Dat klopt, ik begrijp daarom ook niet waarom mensen nog steeds aan dat hele A vs S stickertje verhaal een punt ervan blijven maken.

Lees vorige deel maar over dat A versies S panelen kunnen bevatten en omgekeerd. Ik zelf heb ook een A versie met een Samsung paneel.

[ Voor 41% gewijzigd door aex351 op 10-05-2007 22:48 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!