[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 21.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/8532/samsungvistasw8.png

Samsung Syncmaster Vista-series

Een van de meest geliefde TFT-schermen op dit moment zijn de Samsung 931BW, 206BW en de 226BW.
Met name de 226BW is belangrijk omdat een 22"scherm belangrijk is voor games, en met een resolutie van 1680X1050 kom je geen ruimte tekort.

Op dit moment zijn de schermen schaars te vinden. Als er een voorraad is, is die meestal nog diezelfde dag alweer op.

In de vorige topic over deze schermen, is onderandere het volgende gebleken waarbij je moet opletten als je een van deze schermen koopt:
Er zijn 2 soorten "versies" van de Samsung's : De "A"-versie, en de "S"-versie. Op een forum is gebleken dat de "A"-variant een slechter beeld geeft, omdat het door een ander fabriek is gemaakt. Andere mensen zeggen weer dat er geen verschil is tussen beide schermen. We zullen dus moeten wachten totdat er van beide schermen, naast elkaar een vergelijking wordt gemaakt.
Als je wilt weten welke scherm je hebt, moet je achter het scherm kijken, op de Samsung-label. Achter het model nummer, staat dan of een A, of een S. Helaas is de versie niet te zien vanaf de doos-label.

Ook word er bij sommige mensen geen DVI-D-kabel meegeleverd. Het kan zijn dat een aantal (Internet) winkels de kabels eruit haalt om ze los te verkopen.

Dode pixels: Een aantal mensen hier op het forum klagen over dode pixels. Bijna op alle LCD/TFT schermen heb je kans op dode pixels. Mijn PSP bijvoorbeeld heeft 1 dode pixel, en 1 dode sub-pixel. Het is lastig als je eenmaal weet dat er een dode pixel op je scherm zit, want dan ga je er extra op letten. Daarom kun je, bij aankoop van een scherm een zogenaamde "Dode-pixelgarantie"kopen. DIt houd in dat, als er een dode (sub)pixel op jouw scherm zit je hem kan omruilen tegen een nieuwe scherm. Die verzekering kost meestal rond de 30-50 Euro.
"Koop op afstand-wet?" Ja, die bestaat en betekend dat als je iets koop (via internet) je het binnen 8 dagen terug kan sturen naar de shop, en ze verplicht zijn om het product terug te nemen , zonder verdere toelochting en je je geld moet teruggeven. Sommige webshops doen er moeilijk over, maar feitelijk is een pixelgarantie het geld niet waard. Vooral niet bij deze Samsung's. Het kan wel zo zijn dat een dode sub/pixel as na een week of jaar ontstaat, maar die kans is heel erg klein.

Winkels die goede service hebben zijn onder andere de Mediamarkt, BCC en MyCom.
Bij deze winkel kun je een beetje van de prijs afdingen, en als er een dode pixel blijkt op te zitten, kun je deze terugbrengen. Je kan natuurlijk ook uit de Pricewatch een scherm kopen, dan ben je meestal zo'n 40 Euro goedkoper uit dan bij een winkel.

Er zijn geen grote verschillen tussen de schermen. De verschillen zijn in de tabel hieronder weergeven.

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/9746/samsungtabelqv9.png

Extra Info en Reviews

PRO's / CON'S

Alle schermen hebben voordelen en nadelen. Ik zal de grootste voor/nadelen hieronder melden.
Wat voor de een een nadeel is, hoeft geen nadeel te zijn voor een ander.

NADELEN:

De schermen hebben een TN-Paneel.(MVA is beter, maar $-er)
Dode pixels. (Bijna geen dode pixels op deze schermen, maar de kans op een dode/luie pixel blijft)
Beschikbaarheid. (Sinds de launch zijn de schermen bijna altijd/pveral uitverkocht)
Kijkhoek te klein? (O.A: Verkleuring etc.Grote Inch meer dan kleinere ")
Samsung-site maakt veel fouten. (22" zwaarder dan 20"? / Dotpitch)
Standaardinstellingen te fel. (Moet je zelf aanpassen en kijken wat het beste voor jouw is.)
Niet in hoogte verstelbaar. (Je kan anders een aantal boeken eronder schuiven. :P )

VOORDELEN:

Hele goedkope schermen voor wat je ervoor terugkrijgt. (2MS, DVI, Vista)
In 3 formaten verkrijgbaar; voor ieder wat wils. (19,20,22")
Bijna geen backlight-bleeding. (TN, maar vergelijkbaar met MVA)
Samsung. (Spreekt voor zich >:) )
Hele mooie LED en zwarte acryl-lak. (Smaak verschilt...)
[b]2 MS responsetijd. (Net zo snel als een Laraki)
DVI + VGA/D-Sub Kabel meegeleverd.

Wat te doen na er eentje te hebben gekocht?

Ok dan, gefeliciteerd je hebt er een! Wat je nu moet doen is simpel: Het scherm op dode pixels testen, het scherm calibreren en Gamen maar. :+

Dode pixels

De schrik van elke LCD-eigenaar: Dode pixels... Dode pixels zijn pixels die OF altijd uit staan, OF altijd aan. Dat is heel lastig. Je hebt ook dode sub-pixels. Dat zijn pixeldeeltjes, dus rood/groen/blauw. Die vertonen dan hetzelfde probleem. Zodra je er een hebt ontdekt, kun je je ogen er niet meer vanaf houden. :| Hier een progje. Directe link (128kb)

Sommige mensen kopen het scherm bij de Mediamarkt: Niet goed: binnen 14 dagen terugbrengen. _/-\o_ Wie zijns cherm koopt via het internet, kan een pixelgarantie afsluiten (30-50 Euro)

Kalibreren

Kalibreren is het op zijn plek zetten van het scherm, en de kleuren zodanig aanpassen, zodat ze ook kloppen. Met MAGICTUNE kun je het scherm kalibreren.

Ook het programma Gridmove
is erg handig als je bijvoorbeeld meerdere vensters op een vooraf ingestelde positie op je scherm wilt.

WAARSCHUWING!

Een aantal keren zijn deze soort topics gesloten, omdat veel mensen hebben gereageerd met als boodschap: "Winkel Mediamarkt/BCC Arnhem heeft de scherm nog, het is de "S" variant etc." De moderators willen dit soort gedrag liever niet zien, want dit is een topic over het scherm, en we gaan geen reclame maken over Mediamarkt. >:)

[ Voor 251% gewijzigd door SalimRMAF op 27-04-2007 18:57 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 09:03
Aha! Een 'echte' topic met (binnenkort) een deftige openingspost voor deze mooie schermen!

Helaas is mijn scherm nog altijd in RMA, hopelijk heb ik volgende week de vervanger.

Eerste indrukken waren zeer positief: enorm beeldoppervlak (kom van 19" TFT), stabiel, vormgeving, etc. Helaas waren er dode pixels aanwezig + een rare "golving" die steeds over mijn scherm liep, ook in Windows (XP). Nu heb ik gelezen dat dit iets met vsync te maken heeft?

Nuja.. toch nog wachten op mn nieuw scherm. En het duurt zo lang! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik kom effe niet verder met mijn TS, want ik ben vergeten hoe je een link een naam kunt geven. Wie weet hoe dit moet?

PS: ik ben gisteren naar de M*C**geweest, en heb zitten vragen naar de 226BW, de verkoper zei dat ze heel geliefd zijn, en dus meteen op dezelfde dag dat de lading er is zullen zijn uitverkocht. Ik vroeg hem dat, als er een dode pixel op zat ik hem mocht ruilen, hij zo: "Hmm, ok alleen jij." :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

[ url=http://gathering.tweakers.net ] tweakers [/url ] zijn is cool! ( maar dan zonder spaties ;) )
tweakers zijn is cool!

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 21-03-2007 23:09 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb vandaag mijn 931BW gehaald en ik ben dik tevreden. Ik moest wel behoorlijk wat tweaken om vooral de felheid van het scherm wat te dimmen maar de felle kleuren toch eruit te laten springen.

Ik heb nu nog maar één probleem: hij pakt mij DVI aansluiting niet. Dit ligt echter aan de videokaart en niet aan de monitor. Ik weet dat dit eigenlijk in een nieuw topic hoort maar zou iemand me kunnen helpen? Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro met de nieuwste ATI Catalyst drivers. Zodra ik windows xp heb opgestart (na het windows logo) krijg ik een zwart scherm als ik hem via DVI aansluit. Switch ik dan naar VGA heb ik geen problemen (uiteraard niet tegelijk aangesloten). Verwijder ik de ATI Catalyst drivers doet hij het wel goed maar zodra ik dan opnieuw opstart nadat ik de drivers weer opnieuw heb geinstalleerd krijg ik hetzelfde probleem. Ook als ik eenmaal ingelogd ben in windows en dan de DVI aansluiting pak doet hij het prima. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

[ Voor 9% gewijzigd door CoDe-ReD op 21-03-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Ik heb nu al een aantal weken de 226 en ik kan mijn geluk niet op :)
Het is echt een heel mooi apparaatje, lekker groot (kwam van 17" CRT) en niet te duur. De configuratie was zo gepiept, hoewel de knopjes aan de onderkant van het scherm niet echt prettig werken. Maargoed, da's vooral eenmalig werk.
Wat me wel een beetje tegenvalt is de kijkhoek. De kleuren worden snel lelijk, ook bij kleine hoeken. Vergelijkbaar met een 15" Packard Bell paneeltje dat hier al een jaar of wat in huis is. Ik had toch wel beter verwacht!

salimrmaf: ik wil wat melden over de TS maar je DM staat niet aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125679 op 21-03-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
CoDe-ReD schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:29:
Ik heb vandaag mijn 931BW gehaald en ik ben dik tevreden. Ik moest wel behoorlijk wat tweaken om vooral de felheid van het scherm wat te dimmen maar de felle kleuren toch eruit te laten springen.

Ik heb nu nog maar één probleem: hij pakt mij DVI aansluiting niet. Dit ligt echter aan de videokaart en niet aan de monitor. Ik weet dat dit eigenlijk in een nieuw topic hoort maar zou iemand me kunnen helpen? Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro met de nieuwste ATI Catalyst drivers. Zodra ik windows xp heb opgestart (na het windows logo) krijg ik een zwart scherm als ik hem via DVI aansluit. Switch ik dan naar VGA heb ik geen problemen (uiteraard niet tegelijk aangesloten). Verwijder ik de ATI Catalyst drivers doet hij het wel goed maar zodra ik dan opnieuw opstart nadat ik de drivers weer opnieuw heb geinstalleerd krijg ik hetzelfde probleem. Ook als ik eenmaal ingelogd ben in windows en dan de DVI aansluiting pak doet hij het prima. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ok ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Oude ATI drives had ik via software wel verwijderd maar hij laat een hoop zooi achter daarmee. Ik ben dus even op zoek gegaan en kwam op driver cleaner, die heb ik gedraaid. Daarna de 7.2 catalysts weer erop gezet, reboot, monitor geinstalleerd, reboot en hij werkt nu prima! Nu nog die kleuren wat mooier krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ok, ik heb mijn Prive-settings bijgewerkt, dus nu kun je me wel PM-én.

Effe doorwerken aan de openingspost, en de grootte van de foto aanpassen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zag op de veiling op mycom.nl een 226bw staan waar je kan bieden vanaf 290€. Dus als iemand interesse heeft moet je bieden.

http://www.mycom.nl/Auction/Lot/3589.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Volgens mij is het eenntje met dode pixels ofzo, want waarom zouden ze hem via internet verkopen, terwijl een MyCom-medewerker zei dat ze meteen waren uitverkocht voor 379E zodra de lading binnenkwam?

offtopic:
Waarom heeft er nog niemand gereageerd op mijn Signature? zien jullie niet iets raars eraan?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 18:27
moet zeggen bij mycom... ( kga geen reclame zitten maken ) belde ze op ofdat ze er 1-tje hadden liggen voor mij ( 226BW ) waarop ze antwoorde nog genoeg... garantie is perfect geregeld moet ik zeggen... binnen 8 dagen een dode pixel en/of subpixel gevonden terug brengen en inruilen maar ;)
ideaal my betreft.

heb t over mycom Nijmegen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:39
Op het juiste moment het juiste topic! Ben me namelijk ook aan het oriënteren op de 206BW. Waar kan ik een A- of een S-versie aan herkennen? Lijkt me een belangrijk iets om te weten als ik de monitor aan wil schaffen. Iemand ervaring bij Norrod met deze monitor?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mede schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:55:
Op het juiste moment het juiste topic! Ben me namelijk ook aan het oriënteren op de 206BW. Waar kan ik een A- of een S-versie aan herkennen? Lijkt me een belangrijk iets om te weten als ik de monitor aan wil schaffen. Iemand ervaring bij Norrod met deze monitor?
Het staat op de sticker aan de achterkant. Maar het is volgens mij nog steeds niet bewezen dat er 1 beter is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Vraagje aan de Moderators: Waarom is de vorige topic gesloten, terwijl er maar 450 berichten waren, normaal gesproken gaat een topic dicht als er 999 reacties gegeven zijn.

Kan een mod aub "Deel II"aan de topicstart-titel toevoegen?

Morgen zal ik een aantal foto's aan de TS toevoegen.
Wat vinden jullie ervan, dat ik alles met MS Paint heb gemaakt? Ja, ook de eerste pic van de Vista en Samsung logo. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

offtopic:
Omdat dit er nu al staat ga ik er even op in. Als je nog meer wilt weten zou ik graag zien dat je mij of de andere mods gewoon een DM of mail stuurt, dat houdt hier de boel wat schoner.
salimrmaf schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:10:
Vraagje aan de Moderators: Waarom is de vorige topic gesloten, terwijl er maar 450 berichten waren, normaal gesproken gaat een topic dicht als er 999 reacties gegeven zijn.
offtopic:
Hier in VB zijn topics vol zodra er 500 post in zitten.
Kan een mod aub "Deel II"aan de topicstart-titel toevoegen?
offtopic:
Gebruik daarvoor voortaan de Topic Report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif functie, je vind deze linksboven. Ook als je vragen/twijfels/klachten over een topic hebt kun je het daar kwijt, wij lezen dat en doen er vaak wat mee
Wat vinden jullie ervan, dat ik alles met MS Paint heb gemaakt?
offtopic:
Daar is nix mis mee, maar dat je bijna 100KB nodig hebt voor zo'n relatief kleine pic vind ik wat veel. Nou weet ik dat Paint niet zulke mooie JPEGs maakt maar probeer iets te scoren wat bijvoorbeeld fatsoenlijke JPEGs uit kan poepen, dat scheelt al gauw een bak onnodige bytes. Zeker als je meer plaatjes toe wilt gaan voegen.

Verdere dingen die je wilt weten/vragen, DM of mail aub :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Modbreak:Lees voortaan eens de topic waarschuwing door voordat je post :X

[ Voor 86% gewijzigd door Ultraman op 22-03-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
de dotpitch van de 206BW is 0.258 x 0.258 (zou ook raar zijn anders aangezien de 22 groter is en dezelfde resolutie gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Thanks, ik dacht al dat Samsung NL fouten had gemaakt, kijk eens naar het gewicht...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Heeft iemand aan te bevelen scherm instellingen voor de 931BW? Hij is van zich zelf al erg helder en ik heb al het een en ander gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
meneer de moderator? niet iedereen leest de hele topic start door. omdat het info is wat ik al weet, behalve de waarschuwing dan, want op andere topic zoals de xbox mag het wel.

De topicstart lezen is toch wel het MINSTE wat je kan doen voor je een vraag stelt ;)

[ Voor 103% gewijzigd door Pollewob op 23-03-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Waar heb je het over? Helaas mag je geen berichten plaatsen over winkels etc, maar als je de deel 1 doorleest zul je veel info vinden.

;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
het lijkt mij wel handig dat als iemand ook graag zo'n monitor wilt, het niet kan vinden, maar op de GOT forum mooi kan lezen welke winkel hem wel heeft.
maar om dan gelijk je bericht te verwijderen of erger het hele topic te sluiten vind ik wel kinderachtig.
wat maakt het nou uit als mensen kunnen zien waar hij nog te koop is, we zijn hier om elkaar te helpen toch?

Het zorgt voor een zeer onoverzichtelijk geheel, waarbij het gros van de posts niet gaat over de schermen maar over randzaken. Niet interessant dus. Mocht je er nog vragen of opmerkingen over hebben doe dat dan svp per mail, op deze manier raakt het topic ook vervuild :)

[ Voor 27% gewijzigd door Pollewob op 23-03-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Juist, ik snap je. Misschien kun je de mods een PM sturen hierover.
Aan de andere kant snap je wel dat anders de helft van dit topic vol komt te staan met winkels etc ipv het scherm.

Wil je het scherm kopen via internet? Ik raad je toch aan om het te kopen bij een echte shop zoals mm bcc of mc, want daar heb je zoals eerder gezegd meer garanties, ook al betaal je meer.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Modbreak:Lees de topicstart en topicwaarschuwing eens :z

[ Voor 104% gewijzigd door Pollewob op 23-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Breedbeeld is feitelijk beter dan 4:3. Waarom? Nou het menselijk oog ziet alles in breedbeeld.
Het zal niet lang meer duren of alles is 16:9.

De PSP, PS3, XboX360 en de meeste tv's nu ook. Het is alleen effe wennen. Ik denk dat er binnen een maand geen tekort meer zal zijn aan de 226

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:32:
Heeft iemand aan te bevelen scherm instellingen voor de 931BW? Hij is van zich zelf al erg helder en ik heb al het een en ander gezet.
Instellingen zijn per scherm anders, en daarnaast is er ook nog een persoonlijke voorkeur. De instellingen die een ander prachtig vindt kunnen jou wel eens zwaar tegenvallen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

25287 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:55:
[modbreak]Lees de topicstart en topicwaarschuwing eens :z[/]
Modbreak:Mijn mailbox staat open, als je zo overtuigd bent dat je lang genoeg meeloopt had je ook wel geweten dat je dit soort dingen daarheen moet sturen :)

Scherm bevalt me nog steeds prima trouwens, heb hem inmiddels wat minder licht, (mooi die presets ;)) gezet want had bijna een zonnenbril nodig met de standaard sterkte. Helaas volgens week pas DVI kaart dus ben benieuwd of dat nog veel gaat uitmaken voor de kwaliteit, die nu al prima is :) Hij heeft wel erg veel opties trouwens, Magicolor is misschien wel té kleurrijk :P

[ Voor 53% gewijzigd door Pollewob op 23-03-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

Modbreak:Hierboven zijn al 2 mensen gewaarschuwd omdat ze een post maken die niets toevoegt aan het topic en jij moest nog even hetzelfde doen? ...

[ Voor 100% gewijzigd door Ultraman op 24-03-2007 03:06 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212824

Als je inderdaad de specs. vergelijkt scheelt het allemaal niet zo veel van elkaar. Maar hoe kan het dan dat de 22 inch veel lichter is dan zijn 20 inch broertje?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 212824 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:37:
Als je inderdaad de specs. vergelijkt scheelt het allemaal niet zo veel van elkaar. Maar hoe kan het dan dat de 22 inch veel lichter is dan zijn 20 inch broertje?????
Ze hebben rekening gehouden met de gewicht van je portemonnee. Wanneer je immers met het 22" scherm onder je hand naar buiten loopt is het in zijn totaliteit lichterde dan een 20".

Ik denk eerlijk gezegd dat of er is een fout gemaakt of er zijn 2 gewichten, 1 met doos en alles erop en eraan en 1 puur het scherm waarbij ze een combinatie van beiden hebben gebruikt tijdens het invullen van de website of ze hebben het gewoon totaal fout ingevult.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 24-03-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 07:36

fabulaus

Ja toch

ik zoek een monitor met pivot functie, de oudere serie breedbeeld monitoren van samsung beschikten hier nog wel over.. echter de nieuwe hebben dit niet. Is het mogelijk dit softwarematig toe te passen?

Ik wil de monitor aan gaan sluiten op mijn Macbook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

MagicBright3 software moet je apart downloaden? Op de bijgeleverde CD kan ik het ten iedere geval niet vinden op Drivers en Handleidingen na. Op de CD staat ook nog een icoontje van magicbright2.

[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 24-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke sites ik ook bekijk lijkt het me sterk dat ze overal deze fout maken!!
Ik kan op geen enkele site dit gewichtsverschil terug vinden.
de 22 is veel lichter dan de 20 check samsung zelfmaar of ben ik slimmer dan Samsung 8)7
aex351 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:42:
[...]

Ze hebben rekening gehouden met de gewicht van je portemonnee. Wanneer je immers met het 22" scherm onder je hand naar buiten loopt is het in zijn totaliteit lichterde dan een 20".

Ik denk eerlijk gezegd dat of er is een fout gemaakt of er zijn 2 gewichten, 1 met doos en alles erop en eraan en 1 puur het scherm waarbij ze een combinatie van beiden hebben gebruikt tijdens het invullen van de website of ze hebben het gewoon totaal fout ingevult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

Ik heb gister geluk gehad, ik heb nog een 226 kunnen bemachtigen!!! Ik moet zeggen, ik ben enorm tevreden. Het beeld is werkelijk super (ik had voorheen een 19 inch) Het enige minpuntje vind ik het blauw lichtje bij de aanknop (we moeten ook altijd wat te zeuren hebben) Bij games is hij super en films ook. Ik heb het model meegenomen die in de winkel stond zodat ik al kon zien of er dode pixels waren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189525

ik ben gisteren op zoek geweest naar de 226BW, valt niet mee hoor... Twijfel nu om toch maar online te kopen maar zit nu met de pixelgarantie, ik vind het onzin bij te betalen. Ik weet niet welk winkel coulant is en welke niet. Vooralsnog een tvptje in dit draadje om interssante dingen over de 226BW te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213755

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n groot scherm (22") voor normaal PC gebruik? Kun je er fatsoenlijk mee op internet surfen, PDFs lezen, verslagen typen etc? Als gamer lijkt me dit formaat geweldig, maar ik wil natuurlijk ook andere "non-grafische" tasks met plezier kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:53:
ik ben gisteren op zoek geweest naar de 226BW, valt niet mee hoor... Twijfel nu om toch maar online te kopen maar zit nu met de pixelgarantie, ik vind het onzin bij te betalen. Ik weet niet welk winkel coulant is en welke niet. Vooralsnog een tvptje in dit draadje om interssante dingen over de 226BW te lezen :)
De winkel waar ik hem heb besteld, wordt de datum steeds uitgesteld (wordt er een beetje moedeloos van, samsung ken gewoon niet leveren dat is het probleem) nu even terug naar de monitor.
Kan je de monitor via software helemaal instellen, dus zeg maar niet via het menu op de monitor maar via de software dus die er bij wordt geleverd. :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Hoeveel DVI aansluitingen heeft de 206BW?

Ik wil namelijk meerdere systemen op één 206BW aansluiten (zonder telkens kabels los en vast te moeten maken) maar weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Paul_ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:19:
Hoeveel DVI aansluitingen heeft de 206BW?

Ik wil namelijk meerdere systemen op één 206BW aansluiten (zonder telkens kabels los en vast te moeten maken) maar weet niet of dat mogelijk is.
Zover ik je kan vertellen heeft de 206BW 1 dvi aansluiting, maar je kunt het probleem toch oplossen met een kvm switch of niet?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Nu online

Flo

klopt het dat de 226 en 206 bw geen HDCP ondersteunen? Er kan dus geen playstation 3 op worden aangeslote met HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213755 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:29:
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n groot scherm (22") voor normaal PC gebruik? Kun je er fatsoenlijk mee op internet surfen, PDFs lezen, verslagen typen etc? Als gamer lijkt me dit formaat geweldig, maar ik wil natuurlijk ook andere "non-grafische" tasks met plezier kunnen uitvoeren.
Ik doe het vooral om het gamersgevoel te vergroten. Ik heb onlangs zitten te gamen terwijl een beamer een bepaalde game projecteerde op een muur. Dat was geweldig, 22 inch haalt het niet bij een projectie op een muur maar toch, het is betaalbaar, ziet er mooi uit, en voorlopig de grootste formaat die ik zo kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Flo schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:55:
klopt het dat de 226 en 206 bw geen HDCP ondersteunen? Er kan dus geen playstation 3 op worden aangeslote met HD?
DVI-aansluiting ondersteund wel HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het is wel mogelijk om een Playstation3 erop aan te sluiten, door een DVI-HDMI kabel de 2 elkaar ermee te verbinden. Bijna alle schermen hebben vandaag de dag HDCP, waardoor HDMI hetzelfde is als DVI-D , alleen een ander plugje.

Wil je meerdere DVI-apparaten aansluiten, dan kun je zoals bovengezegd een dvi-schekelaar , of een DVI / HDMI schakelaar kopen.

Ik zag er een keertje eentje, met 2X DVI-D en 2X HDMI In, en 1 X DVI en 1X HDMI uit, voor 99 Euro.

Ik ga de topicstart uitbreiden met verbeterde info, want een 22"kan nooit lichter zin dan een 20".

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 213755 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:29:
Het lijkt mij juist handig, heb er mede om deze redenen ook 1 besteld. Je kan meerdere pagina's kwijt op 1 scherm, constant op hetzelfde scherm rechts je winamp/msn oid open laten staan. Dat lijkt mij makkelijk.

Op mijn werk zit ik met een 17" en een 14,1" dualscreen (laptop + externe monitor), dat vind ik ook ideaal. Waarschijnlijk ga ik mijn 'oude' 710T (17") er gewoon naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik heb de 226BW nu ook sinds 1 dag en het is echt een geweldige scherm. Vooral het formaat. Er zit een "A" paneel en tot nu toe heb ik er geen kritiek op. Toen ik het stikkertje zag was ik wel even stil maar ik kan garanderen dat al die kritiek op het "A" paneel totaal niet klopt. Zoals ik al eerder deed vermoeden. Backlight bleed is echt minimaal. Wat dat betreft ben ik wel redelijk kritisch. Ook geen dode pixels alhoewel dat per scherm verschilt. Kijkhoek is wel beperkt maar dat is te verwachten met een TN paneel.

Scherm is niet in hoogte verstelbaar en dat is gewoon een nadeel. Dit heb ik opgelost door 8 dvd dozen eronder te zetten (2x4 naast elkaar). Prachtige oplossing je ziet het nauwelijks. Nu kijk ik precies in het midden van de scherm zonder mijn hoofd iets naar beneden te moeten buigen wat iedereen zonder deze oplossing of alternatieve verhoging wel moet doen en dus niet goed is.

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 25-03-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207394

Is het mogelijk om een console aan te sluiten op de 226BW dmv een verlengsnoertje die component omzet in dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 207394 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:27:
Is het mogelijk om een console aan te sluiten op de 226BW dmv een verlengsnoertje die component omzet in dvi?
Als het uiteindelijk een dvi signaal is waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hebben nog meer mensen last van MagicTune icm Vista?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c5f5611a3ac2aec3c8c9328030cde4be/thumb.jpg

Ik heb al een mail gestuurd naar Samsung, het schijnt dat mijn (splinter nieuwe) videokaart niet wordt ondersteund. Het gaat om een X1650pro. Wel jammer, omdat ik nu niet alles goed kan instellen en het is echt zo veel te helder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207394

Sorry alles stond boven uitgelegd, dat komt ervan als je niet alles doorleest haha:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:05:
Scherm is niet in hoogte verstelbaar en dat is gewoon een nadeel.
Huh? Ik lees wat anders hier? http://www.icomputers.nl//articledetail.aspx?A_ID=9295

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wellicht dat ze in de war zijn met de 225BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:10:
Wellicht dat ze in de war zijn met de 225BW?
Dan ga ik de 225BW maar eens opzoeken of dit nou de scherm is die ik wil.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:23:
[...]

Dan ga ik de 225BW maar eens opzoeken of dit nou de scherm is die ik wil.... :)
Als je een in hoogte verstelbaar scherm wilt kun je beter de 225BW nemen dan de 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:24:
[...]

Als je een in hoogte verstelbaar scherm wilt kun je beter de 225BW nemen dan de 226BW.
Vind de 225BW maar saai uitzien. Verder is de reviews op tweakers.net niet echt lovend. Begin me af te vragen of het alleen aan samsung schermen ligt of dat andere merken ook dode pixels hebben en of bleedings of ghostings enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 15:07
Ik wil het zelf eigenlijk oplossen door een soort universele voet te halen. Misschien staat er nog een Eizo voet op mijn werk die over is, van een 19" TFT. (deze schermen zijn namelijk weer op dual stands gemonteerd).

Dat is eigenlijk het nadeel aan deze schermen, ze zijn niet in hoogte verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:26:
[...]

Vind de 225BW maar saai uitzien. Verder is de reviews op tweakers.net niet echt lovend. Begin me af te vragen of het alleen aan samsung schermen ligt of dat andere merken ook dode pixels hebben en of bleedings of ghostings enz....
Tuurlijk hebben ook andere merken hier last van maar het verschilt vaak sterk per scherm en hoe de gebruiker dit ervaart.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waar de explosieve fanatiekheid van de 226BW vandaan komt terwijl de 225BW zeker niet zoveel slechter is en/of de schermen van andere merken.

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 25-03-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:54:
[...]

Tuurlijk hebben ook andere merken hier last van maar het verschilt vaak sterk per scherm en hoe de gebruiker dit ervaart.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waar de explosieve fanatiekheid van de 226BW vandaan komt terwijl de 225BW zeker niet zoveel slechter is en/of de schermen van andere merken.
Nou ik zag de 206BW staan en had meteen zoiets van wauw.... 22 inch is natuurlijk beter vond ik en dus ging ik op zoek naar 226BW, zonder succes. Ik heb vooralsnog geen andere schermen gezien waarbij ik dacht wauw, mooie scherm, goede specs en goede prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Dat is iets wat ik me ook al een tijdje afvraag. Het blijven ook schermen met TN-panelen, dus ik snap de hype niet helemaal. (Niet dat het slechte schermen zijn, daar niet van :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:21:
[...]

Dat is iets wat ik me ook al een tijdje afvraag. Het blijven ook schermen met TN-panelen, dus ik snap de hype niet helemaal. (Niet dat het slechte schermen zijn, daar niet van :) )
De niet TN-panelen zijn gewoon stukken prijziger....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:23:
[...]

De niet TN-panelen zijn gewoon stukken prijziger....?
Dat is niet wat ik bedoel. Het is net alsof deze schermen een enorm stuk boven de concurrentie uitsteken... wat imo niet zo is. Het blijven "slechts" TN-schermen dus ik vraag me af waar dat verschil dan weg moet komen.
Maargoed, dat is verder beetje een loze discussie hier. De schermen zijn verder gewoon goed, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:25:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Het is net alsof deze schermen een enorm stuk boven de concurrentie uitsteken... wat imo niet zo is. Het blijven "slechts" TN-schermen dus ik vraag me af waar dat verschil dan weg moet komen.
Maargoed, dat is verder beetje een loze discussie hier. De schermen zijn verder gewoon goed, klaar :)
Ik vind het geen loze discussie, het is weer eens wat anders dan al die modbreaks :+

Dit is trouwens een discussieforum, een discussie waarom deze scherm een beetje te populair is naar jullie mening tov andere ook prima schermen kan toch best, niet?

Welk ander scherm zou je naast 226BW willen zetten als goede alternatief dan? Waarom vind je dat deze scherm te overhyped is en het niet gewoon verdiend? Ik ging af op de specs en op uiterlijk alhoewel ik me wel direkt na de "wauw"-kreetje zoiets had van "zal ik geen last krijgen van dat gespiegel" of dat het "best snel vol met vingerafdrukken of stoffig uit zou kunnen zien" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:31:
[...]

Ik vind het geen loze discussie, het is weer eens wat anders dan al die modbreaks :+

Dit is trouwens een discussieforum, een discussie waarom deze scherm een beetje te populair is naar jullie mening tov andere ook prima schermen kan toch best, niet?
Laat ik het zo zeggen, het is een beetje offtopic :P
Welk ander scherm zou je naast 226BW willen zetten als goede alternatief dan? Waarom vind je dat deze scherm te overhyped is en het niet gewoon verdiend? Ik ging af op de specs en op uiterlijk alhoewel ik me wel direkt na de "wauw"-kreetje zoiets had van zal ik geen last krijgen van dat gespiegel of dat het best snel vuil uitziet?
Nouja, in het segment van 22" monitoren zijn er gewoon een boel goede alternatieven. Kijk maar eens rond in het 20"+ monitoren topic. Acer heeft bijvoorbeeld de AL2216W. Ook een zeer goed scherm (geen HDCP) en de nodige euro'tjes goedkoper. LG, Iiyama en Asus hebben ook goede 22" schermen. De 226BW kan zeker aan de top mee, maar het verschil is kleiner dan men wil doen laten geloven :) Behardware heeft ook een leuke review over een boel 22" monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 22:49

Jesse99

Everything's Tweakable!

Ben blij dat ik dit topic tegenkwam, 'k ben bezig een nieuw systeempje samen te stellen en een mooie TFT monitor kan daar natuurlijk niet ontbreken! ;)

Een overweging was dan ook het Samsung SM 226BW scherm. Na wat research op ondermeer de site van Samsung zelf (waar ik dit model niet eens terug vond :/ ) bleef ik echter nog met 'n vraag zitten.
Ze hebben daar een sectie schermen gericht op games, waar ze zelf de 960BF aanprijzen. Dit is weliswaar geen breedbeeld scherm en slechts 19", maar er wordt aangegeven dat deze eruit zou springen om zijn lage refresh time. Kan iemand mij een indicatie geven hoe de 226BW hiernaast presteert?

Andere overwegingen waren de 24" van Dell of HP, die weliswaar een stuk hoger in prijs liggen. Is de 226BW hiermee te vergelijken?

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jaydee833 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:23:
Ben blij dat ik dit topic tegenkwam, 'k ben bezig een nieuw systeempje samen te stellen en een mooie TFT monitor kan daar natuurlijk niet ontbreken! ;)

Een overweging was dan ook het Samsung SM 226BW scherm. Na wat research op ondermeer de site van Samsung zelf (waar ik dit model niet eens terug vond :/ ) bleef ik echter nog met 'n vraag zitten.
Ze hebben daar een sectie schermen gericht op games, waar ze zelf de 960BF aanprijzen. Dit is weliswaar geen breedbeeld scherm en slechts 19", maar er wordt aangegeven dat deze eruit zou springen om zijn lage refresh time. Kan iemand mij een indicatie geven hoe de 226BW hiernaast presteert?

Andere overwegingen waren de 24" van Dell of HP, die weliswaar een stuk hoger in prijs liggen. Is de 226BW hiermee te vergelijken?
De reactietijd van de 226BW is 2ms... de snelste schermen zitten tegenwoordig op 2msn, dus trek je conclusie.
De 24" schermen hebben allemaal een MVA/PVA paneel, en zijn dus verschillend aan het gebruikte paneel in de 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergist Samsung zich zelf volgens de gegevens van Samsung

Widescreen
beelddiagonaal 22"
data afmetingen ( bxhxd ) 514.6 x 422 x 219.3
gewicht 4.9kg

LS20MEWSFV/EDC
Specificaties type beeldscherm Widescreen
beelddiagonaal 20"
Fysieke data afmetingen ( bxhxd ) 476 x 396.4 x 219.3
gewicht 5.3kg

Is de 20 toch zwaarder, ik kan het me niet voorstellen, wie heeft zijn 22 echt gewogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 189525 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:31:
[...]

Welk ander scherm zou je naast 226BW willen zetten als goede alternatief dan? Waarom vind je dat deze scherm te overhyped is en het niet gewoon verdiend? Ik ging af op de specs en op uiterlijk alhoewel ik me wel direkt na de "wauw"-kreetje zoiets had van "zal ik geen last krijgen van dat gespiegel" of dat het "best snel vol met vingerafdrukken of stoffig uit zou kunnen zien" ?
Met dat gespiegel valt het allemaal wel mee. Op afbeeldingen lijkt het allemaal heel erg maar wanneer het eenmaal op je bureau staat _/-\o_ . Ik heb net een weegschaal gepakt en het scherm maar eens gewogen aangezien niemand anders de moeite ervoor neemt. Het weegt 4,9/5,1 KG inclusief stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk hebben we wat aan dus!!!!!!!!! Bedankt!!!!!!!!
Eindelijk eens echt gewogen, en dus te licht bevonden. Nu nog iemand die de 206bw gaat wegen om
te kijken of tie toch zwaarder is. Heb deze vraag bdw naar samsung doorgegeven, ben benieuwd naar hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

Wat maakt het uit... of hij nou zwaarder is of lichter.... :S

Ik heb helemaal geen last van gespiegel, met games is hij snel... Totaal geen ghosting. Dit is gewoon een top monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij dus id ook een top monitor, maar waarom is een 20 zwaarder dan een 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
misschien zijn ze bij de 226bw iets vergeten waar we later pas achter komen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 22:19

Barca

In Search Of Sunrise

Same here... heb 2 weken geleden de 225BW aangeschaft. Ik twijfelde enorm tussen de 225BW en de 226BW, maar heb uiteindelijk de 225BW gekozen omdat die in hoogte verstelbaar is. Ik vind dat er niet enorm veel verschil tussen zit qua specificaties, en ben blij met de 225BW! :)

Edit: Ik zie dat sommige hier wat klagen over dode pixels. Tsja... als je zekerheid wilt moet je gewoon een pixelgarantie afsluiten. Mijn 225BW had geen dode/rode/hot pixels maar ik had dan ook een pixelgarantie erbij gekocht. Omdat er enorme verschillen zitten in de prijzen van pixelgarantie bij de webwinkels, raad ik iedereen ook aan die kosten mee te wegen bij het bepalen van de webshop waar je de monitor koopt. :) Maar anyway, een review die een monitor "afkeurt" door de pixels vind ik gewoon onterecht; dat kan altijd en je moet je er gewoon tegen indekken... maar dat kost natuurlijk wel wat extra.

[ Voor 31% gewijzigd door Barca op 26-03-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072

Is de 226 beetje te calibreren of sla ik dan volledig de plank mis door 2 van deze monitoren aan te schaffen. Ga ze gebruiken voor grafische doeleinde namelijk op een PowerMac G5 Quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe monitor en mijn keus viel al snel op de 205BW/206BW
Ik kwam gister ook een LG tegen, de LW204WT .
Nu vroeg ik mij af of mensen daadwerkelijk ervaring hebben met beide schermen?
Kwa functies en specificaties zijn ze nagenoeg hetzelfde waardoor de keuze alleen maar lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
En ik heb mijn 226BW teruggebracht naar de winkel omdat mijn EIZO T965 CRT gewoon mooier en beter is qua beeld. Helaas ligt dat met de vormgeving wat anders :-)

Kijkhoek viel tegen, kleuren worden met kleine hoek al meteen "gelig" en gamen met een CRT is nog altijd onovertroffen. Ik heb het hier vooral over de input lag en sloomte tov een goede CRT (zoals mijn EIZO ja :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Blowhoofd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:59:
En ik heb mijn 226BW teruggebracht naar de winkel omdat mijn EIZO T965 CRT gewoon mooier en beter is qua beeld. Helaas ligt dat met de vormgeving wat anders :-)

Kijkhoek viel tegen, kleuren worden met kleine hoek al meteen "gelig" en gamen met een CRT is nog altijd onovertroffen. Ik heb het hier vooral over de input lag en sloomte tov een goede CRT (zoals mijn EIZO ja :7 )
Ik merk vrij weinig van input lag hoor. Speel css alles op zijn max en het speelt echt top. Merk ook totaal niets van ghosting dus dat zit allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NU al snel bericht van Samsung terug, maar wat ik er mee moet ???

Geachte heer Haije,

Dank u voor uw email met betrekking tot de 206BW en de 226BW.

Het is inderdaad verrassend dat een 22 inch scherm lichter is dan een 20 inch scherm. Ik kan de weging hier niet uitvoeren, maar op de verschillende landelijke websites worden deze gewichten ook gemeld.

Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan nietom contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En zo blijft dit voor mij een x-files vraag dus.
Al is de topic aangepast!! op grond waarvan???
Als zelfs Samsung het antwoord niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65590

Nou mensen... als het goed is krijg ik deze week mijn 206BW binnen en zal hem dan gelijk op de weegschaal zetten om te kijken of hij moet afvallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd!!
Heeeee biertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:25
Ik ben sinds enkele dagen ook de gelukkige eigenaar van een Samsung 226BW! :D

Ik ben echt zeer tevreden over het scherm.
Wát een ruimte :D (aka: pixels)
Gelukkig ook geen dode (sub)pixels op mijn exemplaar.
Van het blauwe ledje achter de aan-knop heb ik totaal geen last
(alleen als je er expres op gaat letten dan valt ie behoorlijk op ja)
Ik heb even een paar foto's gemaakt voor de liefhebbers:P

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389462_IMG0383sm.JPG
-Laptop + scherm

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389464_IMG0389sm.JPG
-Trackmania Nations - pixel mapped @ 1280x800
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389465_IMG0390sm.JPG
-Trackmania Nations

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389466_IMG0398sm.JPG
-1080p versie van Swordfish dit is zooooo nice he 8))
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389467_IMG0399sm.JPG
-720p versie van The Matrix
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t389490_IMG0413sm.JPG
-Trackmania Nations @ full 1680x1050 8)

Klik op het plaatje voor een grotere (duidelijke :D ) versie.

Het is overigens wél aan te raden om met MagicTune
te kalibreren. (handig programma!)
Ook het programma Gridmove
is erg handig als je bijvoorbeeld meerdere vensters op een
vooraf ingestelde positie op je scherm wilt.

Kortom: Ik ben zeer tevreden over deze monitor en ik zou hem echt aanraden :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik ben nog wel aan het spelen met de kleuren en instellingen. De standaard instellingen waren namelijk veel te flets en te licht.

Heb toen mijn instellingen veranderd naar:
Brightness: 85
Contrast: 50

En sinds vandaag naar:
Brightness: 65
Contrast: 61
Gamme : mode3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154139

Ik zit te twijfelen tussen de 206BW en de 226BW.
Wat zijn de overwegingen om voor de één of de ander te gaan, voor jullie?

Aangezien de resolutie van beide hetzelfde is wordt alles bij de 226BW dan toch groter en minder scherp? Of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 154139 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:49:
Ik zit te twijfelen tussen de 206BW en de 226BW.
Wat zijn de overwegingen om voor de één of de ander te gaan, voor jullie?

Aangezien de resolutie van beide hetzelfde is wordt alles bij de 226BW dan toch groter en minder scherp? Of zit ik er nu naast?
Een ander zou weer zeggen: "... wordt alles bij een 206BW dan toch kleiner en onleesbaar?"

Het blijft een persoonlijke afweging. Zelf vind ik de 20" net te klein om prettig mee te werken. De 22" is absoluut niet minder scherp, maar de pixels zijn in verhouding een pietsje groter. Daar merk je niks van, want je zit toch niet met je neus bovenop het scherm te werken (althans, ik niet). Wat dan weer wel voor de 20" spreekt is dat je een klein beetje minder last hebt van kleurverloop, niet vanwege een betere kwaliteit scherm, maar simpelweg omdat je inkijkhoeken kleiner zijn (kleiner schermoppervlak).

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
SmiGueL schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:56:
Ik ben sinds enkele dagen ook de gelukkige eigenaar van een Samsung 226BW! :D

Ik ben echt zeer tevreden over het scherm.
Wát een ruimte :D (aka: pixels)
Gelukkig ook geen dode (sub)pixels op mijn exemplaar.
Van het blauwe ledje achter de aan-knop heb ik totaal geen las
Thanks ;)

Wie kan mij vertellen welke programmas je het eerst moet uitvoeren om je scherm te testen op dode pixels etc > TS?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
salimrmaf schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:38:
[...]

Thanks ;)

Wie kan mij vertellen welke programmas je het eerst moet uitvoeren om je scherm te testen op dode pixels etc > TS?
Ik gebruik dit progje werkt perfect Download - Nokia Monitor Test via http://www.nokia.com_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door MiskentTalent op 27-03-2007 11:00 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ok ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 27-03-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154139

Weakling schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:27:
[...]

Een ander zou weer zeggen: "... wordt alles bij een 206BW dan toch kleiner en onleesbaar?"

Het blijft een persoonlijke afweging. Zelf vind ik de 20" net te klein om prettig mee te werken. De 22" is absoluut niet minder scherp, maar de pixels zijn in verhouding een pietsje groter. Daar merk je niks van, want je zit toch niet met je neus bovenop het scherm te werken (althans, ik niet). Wat dan weer wel voor de 20" spreekt is dat je een klein beetje minder last hebt van kleurverloop, niet vanwege een betere kwaliteit scherm, maar simpelweg omdat je inkijkhoeken kleiner zijn (kleiner schermoppervlak).
Klopt, ik snap dat het voor iedereen verschillend is, maar daarom ben ik ook nieuwschierig wat de overwegingen van anderen zijn.
Daarom waarom kiest de één voor de 206BW en de ander voor de 226BW?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154139 op 27-03-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Ok mensen ik ben aan de slag gegaan met wat dingen om de kleuren goed te krijgen. Mijn desktop is prachtig. Wellicht wat aan de lichte kant maar de kleuren springen er echt uit, hier wil ik dus ook niets meer aan veranderen.

Echter zodra ik switch naar Full Screen 3D of mijn xbox 360 switch is het weer een brasboel. Ik heb de desktop kleuren via mijn ATI control panel ingesteld omdat ik met de keys op het scherm zelf weinig voor elkaar kreeg. Magicbright is NIET geladen in windows maar op het scherm zelf heb ik MagicColor wel ingeschakeld. Ik heb in de ati control panel al behoorlijk wat instellingen geprobeert voor fullscreen gaming maar het wil niet echt lukken. Het lijkt wel alsof hij de instellingen van full screen 3d niet pakt als ik ga gamen op mijn PC.

Mijn xbox 360 is nog een ander verhaal: hij staat daar automatisch zo licht afgesteld en daarmee ben ik niet erg blij. Op de xbox zelf kan ik weinig wijzigen en als ik een game opstart moet ik de brightness volledig omlaag schroeven in de game zelf. De brightness van mijn scherm staat al op 30 en het contrast op 80. Iemand enig idee hoe ik hier wat mooie instellingen uit kan slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet iedereen is het er mee eens dat de 22" scherp genoeg is. Sommige mensen snappen niet hoe anderen het in hun hoofd halen om voor een groter scherm met evenveel pixels te gaan :P Overigens hoor ik daar niet bij. Verder vinden sommige mensen 22" gewoon te groot. Hij moet ook maar net op je bureau passen, ik merkte wel toen ik mn 22" scherm kreeg dat mn bureau toch voller kwam te staan dan ik eerst dacht. (niet in negatieve zin overigens, ruimte zat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

RoD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:12:
Niet iedereen is het er mee eens dat de 22" scherp genoeg is. Sommige mensen snappen niet hoe anderen het in hun hoofd halen om voor een groter scherm met evenveel pixels te gaan :P Overigens hoor ik daar niet bij. Verder vinden sommige mensen 22" gewoon te groot. Hij moet ook maar net op je bureau passen, ik merkte wel toen ik mn 22" scherm kreeg dat mn bureau toch voller kwam te staan dan ik eerst dacht. (niet in negatieve zin overigens, ruimte zat :) )
Inderdaad dat heb ik dus ook. Meer ruimte betekend meer plek voor spullen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

smiguel had keurig een paar plaatjes gepost, altijd leuk als je zo'n ding nog niet hebt... ja over drie weken ben ik ook een gelukkige eigenaaar, waarbij hij aangaf dat een afbeelding van de film swordfish in 1080 p was... dus "1080 vertikale lijnen en 1920 horizontale lijnen. "

de maximale resolutie van de samsung 226bw is echter 1680x1050 hoe je het ook went of keert, dat is dus nooit full hd !

720 p kan dan weer wel, maar goed ik zal wel een kniesoor zijn als ik dit zeg, Voor de rest, leuke pics, en ik kan niet wachten tot hij hier op mijn bureau staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116751

Heb vandaag de 931bw aangeschaft echt een heerlijk schermpje _/-\o_

staat erg mooi op mn bureau en het is een flinke verbetering ten opzichte van mn vorige bakbeestmonitor! met de tests geen dode pixels tegen gekomen..

wat ik echter niet voor elkaar weet te krijgen.. Ik heb op mn oude ati 9250 een dvi uitgang waarop ik de meegeleverde dvi kabel heb aangesloten. Alleen nu krijg ik hem niet op het digitale signaal, als ik de output verander met het menu krijg ik alleen een zwart scherm.. op analoog doet ie het wel meteen

Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:25
Anoniem: 62733 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:59:
smiguel had keurig een paar plaatjes gepost, altijd leuk als je zo'n ding nog niet hebt... ja over drie weken ben ik ook een gelukkige eigenaaar, waarbij hij aangaf dat een afbeelding van de film swordfish in 1080 p was... dus "1080 vertikale lijnen en 1920 horizontale lijnen. "

de maximale resolutie van de samsung 226bw is echter 1680x1050 hoe je het ook went of keert, dat is dus nooit full hd !

720 p kan dan weer wel, maar goed ik zal wel een kniesoor zijn als ik dit zeg, Voor de rest, leuke pics, en ik kan niet wachten tot hij hier op mijn bureau staat. :)
Lezen :P

In mijn post staat:
'1080p versie van Swordfish....'
Er staat NIET dat het scherm dat is. ;)

Nog geen 5 cm. eronder staat:
'Trackmania Nations @ full 1680x1050' (kortom, de native resolutie)

Maar ik wou maar even laten zien dat 1080p movies (ondanks dat ze niet @ 100% weergegeven zijn)
er toch niiiiice uitzien 8)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 28-03-2007 01:19 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Thx SmiGueL , want je leest veel dat schermpjes met 1680x1050 native resolutie van 1080p film een zootje maken , bij jou blijkt het er toch goed uit te zien , de ruis zal wel van je digicam komen zeker :p

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Beste mensen, ik heb net een 931BW gekocht, top scherm, 0 dode pixels alles perfect dus :)

Alleen vraage, ik ben een noob op het gebied van aansluitingen etc, heb 8800GTS kaar, ik denk dat ik het via DVi heb aangesloten nu, maar waar kan ik het controleren/nalezen dat het echt zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tuzla schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:54:
Beste mensen, ik heb net een 931BW gekocht, top scherm, 0 dode pixels alles perfect dus :)

Alleen vraage, ik ben een noob op het gebied van aansluitingen etc, heb 8800GTS kaar, ik denk dat ik het via DVi heb aangesloten nu, maar waar kan ik het controleren/nalezen dat het echt zo is ?
Door even te zoeken op hoe een DVI aansluiting eruit ziet. Kom op zeg... dat is wel erg basic. Maar ik zal je de moeite besparen. Aangezien een 8800GTS alleen maar DVI poorten heeft, heb je em ongetwijfeld via DVI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tuzla schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:54:

Ik denk dat je 8800 alleen maar DVI heeft. ;)
Post is een preciese link naar je kaart om het te bevestigen. Overigens als je de witte kabels hebt gebruikt (met die witte kop) dan is het dvi. :)

En ook als je, je scherm aan doet zie je staan digital of analog links in de hoek. ;)

^^^^

Met RoD :P

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 28-03-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116751

Anoniem: 116751 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:40:
wat ik echter niet voor elkaar weet te krijgen.. Ik heb op mn oude ati 9250 een dvi uitgang waarop ik de meegeleverde dvi kabel heb aangesloten. Alleen nu krijg ik hem niet op het digitale signaal, als ik de output verander met het menu krijg ik alleen een zwart scherm.. op analoog doet ie het wel meteen
Tis me inmiddels gelukt met de DVI-aansluiting, werkt nu naar behoren :)

Krijg het alleen niet voor elkaar om windows op 16:10 in te stellen, heb daar ergens over gelezen op dit forum.. heb hiervoor de ati drivers geinstalleerd en ook verder gezocht op internet maar niks kunnen vinden.. hoop dat iemand dit wilt toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Welke versie MagicTune gebruiken jullie voor de monitor, heb mijnus vandaag binnen gekregen en wou MagicTune gebruiken van de Samsung site maar MagicTune Premium 1.0.4.0 werkt bij mij niet wel de 3.6 heb WinXp Pro NL op de Pc.
Graag andere sugesties zijn welkom :9
Even ter zake een prima monitor trouwens (heb er wel een uit Slowakije met een A achter het serienummer, maar toch is het een perfecte monitor, volgens mij maakt het niks uit als er een A Of S achter staat.
En nog iets, ook geen dooie pixel te bekennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65590

Het is mischien niet helemaal precies omdat ik een analoge weegschaal heb... maaaaarrrrr... de 206bw komt op 4kg inclusief voet
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
- "Winkel X heeft nog Y schermen!"
- "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)