[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 21.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-06 22:14
Anoniem: 102326 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:37:

Meegeleverde zaken
Ik kreeg bij de monitor beide kabels (zowel DVI en analoog) maar ik ben niet te spreken over de kwaliteit ervan. Ter vergelijking heb ik even een foto gemaakt van de analoge kabel naast een 6 jaar oude IIyama kabel.
[afbeelding]
(Let op het verschil in dikte)
Wat is eigenlijk dit doorsnede in mm van die kabel ?
Ik heb hier iig een analoge kabel van 7mm, maar of deze beter is dan 1tje van 4mm bijv. betwijfel ik.

Verder levert DELL ook altijd aardig dunne kabels bij zijn monitoren, zowel analoog als digitaal.

Wat ik ook aanmeen, is dat een VGA-output op een Laptop niet de kwaliteit kan leveren van een losse videokaart. Of heb ik dat mis ?

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 26-04-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102326

SandeR schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:01:
[...]

Wat is eigenlijk dit doorsnede in mm van die kabel ?
Ik heb hier iig een analoge kabel van 7mm, maar of deze beter is dan 1tje van 4mm bijv. betwijfel ik.

Verder levert DELL ook altijd aardig dunne kabels bij zijn monitoren, zowel analoog als digitaal.

Wat ik ook aanmeen, is dat een VGA-output op een Laptop niet de kwaliteit kan leveren van een losse videokaart. Of heb ik dat mis ?
Die bij de Samsung kwam is 5mm, die IIyama kabel is 9mm. De DVI kabel die bij de Samsung geleverd werd is echter wel dikker (6 a 7mm). Dit is iets wat ik raar vind, aangezien digitaal signaal juist veel minder last heeft van storingen (een 0 wordt immers niet zo gauw een 1).

Misschien gaat Samsung er van uit dat toch 99% de DVI kabel gebruikt en daarom er maar een wat goedkoper VGA kabeltje bij doet... Het zou kunnen dat mijn VGA output van wat mindere kwaliteit is, ik ben er echter wel tevreden mee. Heb het verschil in kwaliteit tussen de kabels nog niet getest, maar zal dit in de toekomst nog wel even doen met mijn andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:56:
[...]

Je bent niet de enige. Ik had een 206BW en die gaat vandaag terug naar de leverancier. Zeker een aardige monitor voor de prijs, maar gezien alle lofuitingen had ik een hogere beeldkwaliteit verwacht.
Ga nu een Dell Ultrasharp 1908 proberen, kijken of die een scherpere, duidelijkere letter kan weergeven.
Waarin ben je dan precies teleurgesteld? Zelf heb ik sinds gisteren ook een 206BW en ik ben zeer tevreden. Oké, ik zie een klein beetje backlight bleeding, maar dit is, imo, niet heel erg storend. De kleurenweergave is goed, de scherpte e.d. ook.

Kun je het wat meer onderbouwen?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Godjira schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:41:
Waarin ben je dan precies teleurgesteld? Zelf heb ik sinds gisteren ook een 206BW en ik ben zeer tevreden. Oké, ik zie een klein beetje backlight bleeding, maar dit is, imo, niet heel erg storend. De kleurenweergave is goed, de scherpte e.d. ook.
Kun je het wat meer onderbouwen?
Letters zijn niet scherp genoeg wat mij betreft. Het kan zijn dat ik heel kritisch ben, en alleen met een Eizo tevreden ga zijn. Ik wil een strakke, rustige duidelijke letter, ook als cleartype uit staat.
Het is niet zo dat het slecht beeld is, maar mijn Asus laptop geeft veel strakkere letters.

Ik heb hier een voorbeeldfoto: http://img117.imageshack.us/my.php?image=vergelijkinggt7.jpg
(Inmiddels heb ik een lichte verbetering kunnen krijgen door mijn onboard VGA kaart te gebruiken)

Ik heb nu ook op een duitse site gekeken en daar komt ie ook als gewoon 'goed' uit de bus. Zeker geen 10 voor beeldkwaliteit. Qua prijs en vormgeving blijft het natuurlijk een mooie monitor.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ik een verkeerd exemplaar had, of dat de nieuwe Asus videokaart crap was. Ik denk het trouwens niet, ik ben gewoon erg kritisch en kijk naar andere dingen dan anderen. Dit is al de tweede keer dat ik een Samsung LCD terug stuur.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 26-04-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:49:
[...]

Letters zijn niet scherp genoeg wat mij betreft. Het kan zijn dat ik heel kritisch ben, en alleen met een Eizo tevreden ga zijn. Ik wil een strakke, rustige duidelijke letter, ook als cleartype uit staat.
Het is niet zo dat het slecht beeld is, maar mijn Asus laptop geeft veel strakkere letters.

Ik heb hier een voorbeeldfoto: http://img117.imageshack.us/my.php?image=vergelijkinggt7.jpg
(Inmiddels heb ik een lichte verbetering kunnen krijgen door mijn onboard VGA kaart te gebruiken)

Ik heb nu ook op een duitse site gekeken en daar komt ie ook als gewoon 'goed' uit de bus. Zeker geen 10 voor beeldkwaliteit. Qua prijs en vormgeving blijft het natuurlijk een mooie monitor.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ik een verkeerd exemplaar had, of dat de nieuwe Asus videokaart crap was. Ik denk het trouwens niet, ik ben gewoon erg kritisch en kijk naar andere dingen dan anderen. Dit is al de tweede keer dat ik een Samsung LCD terug stuur.
Wat voor videokaart gebruik je, als ik vragen mag, en welke aansluiting? VGA (D-sub) of DVI-D?

Zelf heb ik namelijk een ATI X1900XT en in Vista zie ik alle lettertypes (ook zonder cleartype) behoorlijk scherp. Ik gebruik DVI-D.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen ;) misschien zijn mijn ogen iets minder goed bijvoorbeeld, je weet het nooit. En daarbij, smaken verschillen.

In je foto zie ik overigens wel verschil, maar niet dusdanig veel dat ik mijn scherm zou inruilen. But that's me ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Philflow, gebruik je wel het juiste type cleartype? Ik heb zelf mijn TFT's nog niet (morgen misschien) maar ik denk dat je wel kunt zeggen dat bij jou iets niet klopt. En weet je ook 100% zeker dat je de juiste resolutie gebruikt en waar heb je dat gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Godjira schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:43:
[...]

Wat voor videokaart gebruik je, als ik vragen mag, en welke aansluiting? VGA (D-sub) of DVI-D?
Asus 7300 EN met DVI en VGA. op de foto zie je links mijn asus laptop, rechts de samsung via DVI.

Wel gek natuurlijk dat het beeld verbeterd door de samsung op mn onboard videokaart via VGA aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 86236 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:08:
Philflow, gebruik je wel het juiste type cleartype?
nee deze foto is met cleartype uit. Ik vind dat een scherm goede letters moet weergeven ook als Cleartype uit staat. Als ik cleartype wel aanzet is er sprake van een verbetering maar verre van wat ik verwacht had op basis van alle lofuitingen.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 26-04-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:06:
[...]

nee deze foto is met cleartype uit. Ik vind dat een scherm goede letters moet weergeven ook als Cleartype uit staat. Als ik cleartype wel aanzet is er sprake van een verbetering maar verre van wat ik verwacht had op basis van alle lofuitingen.
Cleartype is er speciaal voor ontwikkeld om letters beter weer te geven op TFT's. Waarom moet/wil jij het zo nodig uitschakelen dan? 8)7
Niet dat je van niet mag, maar ik vind het wel een beetje krom. Volgens mij is op het overgrote merendeel van de beeldscherm de tekst minder goed als cleartype uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bartbh schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:27:
[...]
Cleartype is er speciaal voor ontwikkeld om letters beter weer te geven op TFT's. Waarom moet/wil jij het zo nodig uitschakelen dan? 8)7
Niet dat je van niet mag, maar ik vind het wel een beetje krom. Volgens mij is op het overgrote merendeel van de beeldscherm de tekst minder goed als cleartype uitstaat.
Ik heb niks tegen Cleartype en zou het ook zeker aanzetten met de Samsung. Ik zoek echter een LCD die van nature al scherp is. Ik werk al een hele tijd op een Asus laptop en die ziet er prachtig uit zonder cleartype.

Met Cleartype kun je leuk verbloemen dat een LCD niet echt scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Je zei dat het beeld er mooier uitziet met de onboard-videokaart.

Dus waar zit et probleem dan lijkt me?

Of denk je dat het toch aan het scherm moet liggen? Volgens mij is die 7300 ook niet alles...

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MelvinB schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:54:
Je zei dat het beeld er mooier uitziet met de onboard-videokaart.

Dus waar zit et probleem dan lijkt me?

Of denk je dat het toch aan het scherm moet liggen? Volgens mij is die 7300 ook niet alles...
Zou goed aan de videokaart kunnen liggen ja. Of evt. aan de DVI ingang van de Samsung.
Ik had de videokaart en LCD samen gekocht. Dacht dat die Asus 7300 goede kaart zou zijn.

Om van het hele gedoe af te zijn heb ik alles weer terug gestuurd en werk nu op mn laptop.

Ben nu aan het kijken of de Dell 1908 Ultrasharp wel aan mijn eisen voldoet. Overal gezocht maar kan nergens een review vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:39
mede schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:00:
Ik heb nu enkele dagen de 206BW en ben er zeer tevreden over. Wat ik alleen ontdek is dat mijn muisaanwijzer rechts veel verder uit beeld kan dan mijn ingestelde resolutie?? :? Ik kan dus verder met mijn aanwijzer naar rechts (dus buiten beeld) dan mijn beeld weergeeft. Dat is bijzonder irritant omdat ik dan om de haverklap mijn aanwijzer kwijt ben.

Alle andere zijden gaan wel prima. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Om hier nog even op terug te komen... Op één of andere manier had mijn Nvidia kaart de instellingen op dual monitor ingesteld terwijl ik alleen de 206bw aangesloten had (op DVI). Dit uitschakelen lost dan ook gelijk het verdwijnen van de muiswijzer naar rechts op |:( En ja: daar kom ik NU PAS achter, haha..

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:34:
[...]

Ik heb niks tegen Cleartype en zou het ook zeker aanzetten met de Samsung. Ik zoek echter een LCD die van nature al scherp is. Ik werk al een hele tijd op een Asus laptop en die ziet er prachtig uit zonder cleartype.

Op wat voor resolutie draait die laptop dan? Groter of kleiner dan 1680*1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Anoniem: 140923 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:53:
Ik zit nu al een tijdje met de volgende keus; de Samsung 226BW voor ongeveer 320-330 euro, of de BenQ FP222Wa (zelfde als de FP222W, maar dan zonder DVI) voor 224 euro.

Even de verschillen:

- BenQ heeft geen DVI, alleen D-Sub. De Samsung heeft DVI. Sommige mensen hebben mij echter verteld dat je bij sub-d misschien wat meer handmatig moet afstellen, maar dat de beeldkwaliteit dan niet te onderscheiden is van DVI.

- De Samsung heeft contrastratio 1000:1, de BenQ 700:1. Maakt dit veel uit?

- De Samsung heeft 2ms GTG, de BenQ 5ms. Bij de BenQ staat 5ms (2+3). Waarom staat er 2+3 (ander soort paneel?)? En merk je uberhaupt wel verschil tussen 2 en 5ms?

Dus, geld besparen en BenQ nemen of zijn de verschillen van de Samsung de extra 100 eppo's waard?
Ik heb niet de mogelijkheid ze ergens te bekijken dus daarom vraag ik jullie hulp _/-\o_
Omdat ik geen reacties kreeg quote ik mezelf nog even :'( Iemand die me kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:14:
[...]

Zou goed aan de videokaart kunnen liggen ja. Of evt. aan de DVI ingang van de Samsung.
Ik had de videokaart en LCD samen gekocht. Dacht dat die Asus 7300 goede kaart zou zijn.

Om van het hele gedoe af te zijn heb ik alles weer terug gestuurd en werk nu op mn laptop.

Ben nu aan het kijken of de Dell 1908 Ultrasharp wel aan mijn eisen voldoet. Overal gezocht maar kan nergens een review vinden.
Ligt aan de hoeveelheid pixel en de grootte daarvan. Wat jij dus zoekt is een hoge resolutie scherm op een relatief gezien kleine opervlakte.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Philflow schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:34:
[...]

Aan de foto zelf kan ik vrij weinig zien maar zonder cleartype hoort een TFT op native resolutie haarscherp beeld (en dus haarscherpe fonts) te geven, zeker via DVI. Op mijn 226 is dat dan ook het geval. Weet je 100% zeker dat je op de native resolutie zat? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een een min of meer defect scherm gehad.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 140923 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:53:
Ik zit nu al een tijdje met de volgende keus; de Samsung 226BW voor ongeveer 320-330 euro, of de BenQ FP222Wa (zelfde als de FP222W, maar dan zonder DVI) voor 224 euro.

Even de verschillen:

- BenQ heeft geen DVI, alleen D-Sub. De Samsung heeft DVI. Sommige mensen hebben mij echter verteld dat je bij sub-d misschien wat meer handmatig moet afstellen, maar dat de beeldkwaliteit dan niet te onderscheiden is van DVI.
In de praktijk zal de beeldkwaliteit niet zo heel veel verschillen. Persoonlijk zou ik geen scherm meer kopen waar geen DVI op zit.

Daarnaast biedt de Samsung ook nog ondersteuning voor HDCP.
- De Samsung heeft contrastratio 1000:1, de BenQ 700:1. Maakt dit veel uit?
Aangezien het beide TN panelen betreft (die hun contrastratio vaak toch al niet halen), zal het verschil niet zo groot zijn.
- De Samsung heeft 2ms GTG, de BenQ 5ms. Bij de BenQ staat 5ms (2+3). Waarom staat er 2+3 (ander soort paneel?)? En merk je uberhaupt wel verschil tussen 2 en 5ms?
Het zijn beide (overdrive) TN panelen. Bij Benq geven ze de rise-fall waarde en bij de Samsung de GtG waarde. Deze waarden kun je niet met elkaar vergelijken en hoeven sowieso niet zo heel veel te zeggen over het scherm. Zie ook http://www.prad.de/en/monitore/shownews_faq402.html.
Dus, geld besparen en BenQ nemen of zijn de verschillen van de Samsung de extra 100 eppo's waard?
De Benq gebruikt een ander (verouderd?) TN paneel dan de Samsung, waardoor de prestaties wat minder kunnen zijn. Iets waar je in de praktijk misschien niet zo heel veel van hoeft te merken. De afweging of dat de 100 euro extra waard is zul je zelf moeten maken.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Creepy schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:39:
[...]
Weet je 100% zeker dat je op de native resolutie zat?
Ja

>Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een een min of meer defect scherm gehad.

Grote kans ja. Feit dat het via onboard VGA beter beeld gaf is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ga er ook één kopen. Een 22 inch voor 320 Euro.
Ik had wel een vraagje, ik hoor de mensen de hele tijd spreken over het feit dat het een TN-paneel is.
Wat is TN en waar staat die afkorting voor?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Kain_niaK schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:48:
Ik had wel een vraagje, ik hoor de mensen de hele tijd spreken over het feit dat het een TN-paneel is.
Twisted Nematic

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Volgens mij staat hier wel wat info:

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

[ Voor 0% gewijzigd door Hoyden op 27-04-2007 11:56 . Reden: To late ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

TN staat voor Twisted Nematic. Daarnaast zijn er ook nog IPS en MVA/PVA panelen. Het type paneel bepaalt voor een groot deel de eigenschappen van het scherm; de kijkhoek, reactiesnelheid, contrast, enz.

Zie ook deze wiki, \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 23 en deze tabel voor een ruwe vergelijking.
Mavvie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:01:
Beetje jammer dat 3x dezelfde wiki-link wordt gepost ;)
Dat geeft dan wel weer aan hoe makkelijk hij het zelf had kunnen vinden :P.

[ Voor 14% gewijzigd door PromoX op 27-04-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Beetje jammer dat 3x dezelfde wiki-link wordt gepost ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:36
Hoi, miesschien is dit een al is gevraagt maar heb op deze warme dag niet zoveel zin om alles door te gaan spitten.. ;)

Ik heb vandaag de Samsung SyncMaster 206BW gekocht, alles werkt prima, en echt geweldig beeld.

Alleen kan ik alleen maar kiezen uit 60Hz, en ik wil graag 75Hz, zoals ik bij mijn oude 17" TFT ook had.

Ik gebruik de volgende resolutie: 1280x960, en heb een Asus 7900GS 256MB kaart.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Deorgere schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:39:
Hoi, miesschien is dit een al is gevraagt maar heb op deze warme dag niet zoveel zin om alles door te gaan spitten.. ;)

Ik heb vandaag de Samsung SyncMaster 206BW gekocht, alles werkt prima, en echt geweldig beeld.

Alleen kan ik alleen maar kiezen uit 60Hz, en ik wil graag 75Hz, zoals ik bij mijn oude 17" TFT ook had.

Ik gebruik de volgende resolutie: 1280x960, en heb een Asus 7900GS 256MB kaart.
2 dingen:
  • native resolutie is 1680*1050, voor de beste beeldkwaliteit zul je deze ook moeten gebruiken anders is het wazig.
  • de vernieuwsfreqentie bij TFT's is geheel iets anders dan bij CRT's, 60hz is meer dan genoeg voor een TFT. Een TFT bouwt niet elke keer het beeld opnieuw op zoals een CRT maar past alleen de veranderingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18
Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor de volgende vraag, maar ik ga hem toch stellen. Dit omdat in de startpost kort wordt gesproken over pixelgarantie. Als ik een monitor koop zonder pixelgarantie bij een webwinkel, en ik heb een dode pixel, kan ik deze monitor toch gewoon direct terugsturen. Dan moeten ze hem terugnemen, en geld teruggeven, zonder opgave van reden. (wet van kopen op afstand)
dit maakt een pixelgarantie toch per direct overbodig, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mad_dog schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:11:
Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor de volgende vraag, maar ik ga hem toch stellen. Dit omdat in de startpost kort wordt gesproken over pixelgarantie. Als ik een monitor koop zonder pixelgarantie bij een webwinkel, en ik heb een dode pixel, kan ik deze monitor toch gewoon direct terugsturen. Dan moeten ze hem terugnemen, en geld teruggeven, zonder opgave van reden. (wet van kopen op afstand)
dit maakt een pixelgarantie toch per direct overbodig, of zie ik iets over het hoofd?
Ja, pixelgarantie is dus overbodig als je binnen 8 werkdagen het ding terug stuurt. Echter, niet alle winkels werken even goed mee. Het hoort niet zo, maar het is helaas wel zo.
Maar dit is echt al 100x gevraagd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
RoD schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:13:
[...]
Maar dit is echt al 100x gevraagd ofzo...
Dan is het misschien een idee om een heel kort extra zinnetje in de startpost te zetten...want het is wel degelijk relevant, aangezien sommige winkels de belachelijke 50euro durven te vragen voor een pixelgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213285

Ik stond net egt ff te kijken belt me secretaresse op staat een beeldscherm beneden is dat die van jou. Ik: ik weet niet is het een grote? zegt ze nee. :'( KUT!!! .... maar 22" :D en ja daar stond ie eindelijk na 2 of 3 maanden :P Samsung 226BW :9~ ze zijn blijkbaar weer leverbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Hoe reinigen jullie het scherm zonder er krassen op te maken of zonder vlekken te creeren ? Vereist dit scherm speciale handelingen , hebben jullie hier ervaringen mee ? Ik heb zo'n micro-vezel doekje dat ik voor mijn CRT Iiyama ook altijd al gebruikte , maar een CRT heeft een glasplaat met coating , een TFT is een soort plastic laag met coating. Instanet ofzo , zou dat kwaad kunnen ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Anoniem: 213285 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:58:
Ik stond net egt ff te kijken belt me secretaresse op staat een beeldscherm beneden is dat die van jou. Ik: ik weet niet is het een grote? zegt ze nee. :'( KUT!!! .... maar 22" :D en ja daar stond ie eindelijk na 2 of 3 maanden :P Samsung 226BW :9~ ze zijn blijkbaar weer leverbaar 8)7
Zwaar offtoppic : Sommige vrouwen zijn grotere maten gewend :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mad_dog schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:15:
[...]

Dan is het misschien een idee om een heel kort extra zinnetje in de startpost te zetten...want het is wel degelijk relevant, aangezien sommige winkels de belachelijke 50euro durven te vragen voor een pixelgarantie...
Dat klopt. Het is zeker belangrijke info voor elke aankomende TFT-bezitter. TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dat klopt. Het is zeker belangrijke info voor elke aankomende TFT-bezitter. TS???
Ja, sorry ik dacht net ook van: Waarom heeft iedereen het tegen de topicstarter, maar ik was vergeten dat ik dat was. 8)7

Ik ga het dus nu toevoegen. :>

Dode pixels: Een aantal mensen hier op het forum klagen over dode pixels. Bijna op alle LCD/TFT schermen heb je kans op dode pixels. Mijn PSP bijvoorbeeld heeft 1 dode pixel, en 1 dode sub-pixel. Het is lastig als je eenmaal weet dat er een dode pixel op je scherm zit, want dan ga je er extra op letten. Daarom kun je, bij aankoop van een scherm een zogenaamde "Dode-pixelgarantie"kopen. DIt houd in dat, als er een dode (sub)pixel op jouw scherm zit je hem kan omruilen tegen een nieuwe scherm. Die verzekering kost meestal rond de 30-50 Euro.
"Koop op afstand-wet?" Ja, die bestaat en betekend dat als je iets koop (via internet) je het binnen 8 dagen terug kan sturen naar de shop, en ze verplicht zijn om het product terug te nemen , zonder verdere toelochting en je je geld moet teruggeven. Sommige webshops doen er moeilijk over, maar feitelijk is een pixelgarantie het geld niet waard. Vooral niet bij deze Samsung's. Het kan wel zo zijn dat een dode sub/pixel as na een week of jaar ontstaat, maar die kans is heel erg klein.

[ Voor 52% gewijzigd door SalimRMAF op 27-04-2007 18:57 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Perfect stuk!
Dan heb ik nog een ander vraagje. In de TS staat dat er een mogelijk verschil zitten tussen de 'A' en 'S' versies. Is hier al meer over bekend? Want ik kan nu ergens een 226BW bestellen, maar wel de 'A'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

mad_dog schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:14:
Perfect stuk!
Dan heb ik nog een ander vraagje. In de TS staat dat er een mogelijk verschil zitten tussen de 'A' en 'S' versies. Is hier al meer over bekend? Want ik kan nu ergens een 226BW bestellen, maar wel de 'A'.
Uit \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19:
Roloxo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:10:
Volgens deze metingen is de A versie inderdaad minder dan de S.
http://www.digitalversus....2=36&mo2=170&p2=1708&ph=8
Er schijnt ook al een C (Chimei) panel in omloop te zijn.
Het verschil zit 'm dus in het gebruikte paneel. Het gebeurt wel vaker dat fabrikanten dat doen en de schermen toch onder dezelfde naam uitbrengen, terwijl de kwaliteit van de schermen verschillend kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 27-04-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nog niemand heeft ze naast elkaar kunnen testen. Alhoewel; een of twee GoT-Ters hebben gezegd dat ze bij de S-versie een gezoem hoorden, en bij de A-versie niet. Maar dat was waarschijnlijk gewoon een productiefout; ermee naar de winkel dus. Op de site van zowel Samsung en eentje van AOU , bleken de specificaties voor 90% beter te zijn, maar de AUO had een ietsie-pietsie hogere kijkhoek, en nog een ander voordeel. Dat heb ik volgens mij in page 11 ongeveer gemeld. Check dat even.

Kortom; gewoon kopen, wie weet is de A wel beter dan de S. Tot nu toe is iedereen met de A-variant er reuze blij mee. De mensen met een S- trouwens ook.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212036

Ik heb die van ( 226BW-S) mij vandaag eindelijk binnen gekregen, besteld bij Informatique. Ik kreeg er helaas geen DVI kabel bij, er werd me verteld dat deze er niet standaard bij zat.Ik zit er daarom ook over te denken om hem terug te sturen, aangezien hij nu dus eigenlijk nog eens 25 euro duurder wordt ( de kabel die ik dus nog moet kopen). Wel raar dat iedere winkel dus andere dozen binnen blijkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 212036 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:19:
Ik heb die van ( 226BW-S) mij vandaag eindelijk binnen gekregen, besteld bij Informatique. Ik kreeg er helaas geen DVI kabel bij, er werd me verteld dat deze er niet standaard bij zat.Ik zit er daarom ook over te denken om hem terug te sturen, aangezien hij nu dus eigenlijk nog eens 25 euro duurder wordt ( de kabel die ik dus nog moet kopen). Wel raar dat iedere winkel dus andere dozen binnen blijkt te krijgen.
Hmm, ik denk dat de kabel er standaard in de pak zit, welke winkel dan ook. De shop kan dan de prijs van de 226 verlagen, en de DVI-Kabel lekker voor 15 Euro verkopen. :( Terugsturen dus die handel. >8 Dagen koop op afstand-wet. :>

Let wel op; Of een DVI-Kabel nou 5 euro, of 50 Euro kost; ze zijn hetzelfde qua kwaliteit. Zelfs een vergulde kabel haalt er niets meer uit.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik heb die van ( 226BW-S) mij vandaag eindelijk binnen gekregen, besteld bij Informatique. Ik kreeg er helaas geen DVI kabel bij, er werd me verteld dat deze er niet standaard bij zat.
Ik kan je bevestigen dat bij mijn 226BW-S wel standaard een DVI-kabel geleverd werd!
Wat een onzin van die winkel - op de blacklist ermee!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

nischien ook wel handig om bij de startpost het verhaal van de verschillen in de panen van P-MVA of S-PVA. en tnt er bij te zetten , en mischien is het een suggestie om een stukje te schrijven over de ruimte , gridlock had je al genoemd maar sidebar, objectdock etc zijn hele handige programma's die nu goed tot zijn recht komen op dit scherm ! niet dat er een uitgebreide verhandeling over deze programma's moet komen , maar een kort stukje met door verwijzingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb beide van mij ook van informatique vandaan, en er zit gewoon een dvi kabel bij hoor
verpakt in plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 19:05
Gisteren kreeg ik de 226bw binnen en in eerste instantie viel het me tegen dat het een "A" versie bleek te zijn. Een half uurtje fanatiek googlen heeft me een zeer geruststellend artikel doen vinden. Ik heb het grootste gedeelte van het huidige topic doorgelezen, evenals deel 1 en ik heb deze link nog nergens gevonden. Als de link hier wel al ergens te vinden is, dan is deze post helaas overbodig. In dat geval mijn verontschuldigingen...

Eindelijk is er een uitgebreid review beschikbaar die een "A" paneel (uiteraard 226bw) en een "S" paneel met elkaar vergelijkt. Helaas is de review in het Frans, wat ik zelf redelijk kan lezen. Diegenen die er meer moeite mee hebben kunnen de Babelfish versie (Engels of Nederlands) lezen.

Vergelijking tussen "A" en "S" panelen door www.hardware.fr

:*)
In het Frans: http://www.hardware.fr/ar...w-series-a-s-verdict.html

Via Babelfish in NL (zeer slecht vertaald):http://babelfish.altavist...w-series-a-s-verdict.html

Via Babelfish in Engels (iets beter vertaald):http://babelfish.altavist...w-series-a-s-verdict.html

In het kort komt het hierop neer

De "A" versie komt inderdaad van een andere fabrikant (in bijna alle gevallen), maar het is een scherm dat volledig aan de specificaties van Samsung voldoet! Een groot probleem bij de A versie is dat het scherm zeer slecht gecalibreerd is (wat Samsung te verwijten is). Hardware.fr is zo vriendelijk geweest om een zogenaamd icm profiel samen te stellen dat in Vista en XP. Dit verbeterd de kleurweergave van een A paneel sterk. Ik heb het zelf nog niet kunnen proberen doordat ik het scherm nog niet op mijn PC heb kunnen aansluiten (weekendje weg ;) Zodra ik dit zelf geprobeerd heb (morgen) zal ik mijn ervaringen in dit topic posten

Let op: het gebruik hiervan is op eigen risico!!!

Om in Windows XP dit profiel te installeren moet:

• Eerst Wincolor geinstalleerd worden: download via http://www.microsoft.com/...8D429FBB9E&displaylang=en

• Vervolgens het ICM profiel gedownload en geopend worden: download via http://www.lesnumeriques....0226BW%20A%20Internet.icm

Bekijk svp een van de links voor meer details

Om in Vista dit profiel te installeren hoeft alleen een icm profiel gedownload te worden: http://www.lesnumeriques....0226BW%20A%20Internet.icm

Ook hier geldt weer, bekijk de website voor meer details.

Conclusie volgens hardware.fr

De "A" versie van de 226bw is een klein beetje minder geweldig dan de "S" versie, ook al zijn er een paar punten waarop het scherm beter presteert dan de "S" versie. In oorspronkelijke staat is met name de kleurweergave redelijk slecht. Toch, ondanks deze matige kleurweergave, behoort ook de "A" versie tot de beste 22" monitoren van dit moment! In onderstaand figuur is weergegeven hoe hardware.fr een aantal van de moderne 22" monitoren beoordeelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/19/IMG0019729.gif

Hierop valt duidelijk te zien dat de "A" versie, zelfs in oorspronkelijke staat, bij de top hoort![b] Na de kalibratie, die ik hierboven kort heb beschreven en die uitgebreid in het artikel terugkomt, is het "A" paneel bijna gelijkwaardig aan de "S" versie. [/b] :) :)

Desalnietemin heeft Samsung flink wat verwarring weten te schoppen met de 3 versies die in omloop zijn (ook de "C" versie bestaat nog, maar die wordt nog niet in het artikel meegenomen). Als het bovenstaande helemaal klopt (en dat heb ik nog niet zelf getest), dan ben ik de gelukkige eigenaar van een "A" paneel!!! :*)

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
dreamtheater42 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:25:
...dan ben ik de gelukkige eigenaar van een "A" paneel!!! :*)
Ik ben de eigenaar van een 226BW, en wat voor Paneel het is zal me een worst wezen..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Het is mij eindelijk gelukt om in de service menu te komen van mijn scherm. Heb een A versie.
Dit zijn de waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A Versie
Monitor on Time : 12hr
Panel Ch No. : 0
On Time : 12 Hr
Cycle: 161
Auto Auto: ON
Pixelshift: OFF (ik weet niet zeker of dit op aan stond, zat te kloten)
Country: Worldwide
Scaler-MCU: Genesis
Panel Info : AMLCD 220M1
Version: M_ME22W0BAa_1001
Checksum: FBC6

Extra info: Heb één dode pixel welk is ontstaan na 2 weken. Deze zwarte subpixel is niet te zien, ook niet bij totaal witte scherm tenzij je met je neus 5 cm van het scherm gaat zitten en vervolgens begint te zoeken.

Zoals je ziet lijkt dit scherm paneel type dus op de S versie zoals over het algemeen gehanteerd word. Een Samsung dus. Wat concludeer ik hieruit? dat A en S 0,0 niets garanderen met wat voor type paneel erin zit.

Hoe kom je in de service menu?
Zet brightness en contrast beide op 0. Ga helemaal uit het menu. Druk 1x op menu. Houd vervolgens Source ingedrukt net zolang de service menu opduikt. Hoe zet je de service menu uit? 1x je monitor aan/uit doen.

Dus als iedereen even al zijn waardes opschrijft zoals ik dat hierboven ook heb gedaan zijn we meteen van het mysterie af en kan iedereen eindelijk eens ophouden met dingen roepen van S is beter enz.

template
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<A/S> Versie
Monitor on Time : 
Panel Ch No. :
On Time : 
Cycle: 
Auto Auto: 
Pixelshift: 
Country: 
Scaler-MCU: 
Panel Info : 
Version: 
Checksum: 

Extra info: <Vul in wat je in wilt vullen>

[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 30-04-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb dezelfde waardes bij mijn 226BW S-type, enkel staat Cycle bij mij op 24.

Bij Panel Info staat bij mij AMLCD 220M1. Dus niet een L.

[ Voor 41% gewijzigd door MelvinB op 28-04-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<A/S> A
Monitor on Time :  2hr
Panel Ch No. :   0
On Time :  2hr
Cycle:  96
Auto Auto: On
Pixelshift: Off
Country: English
Panel Info : AU M220EW01
Version:  M-ME22W0BLA-1001
Checksum: EB3E

[ Voor 20% gewijzigd door Hoyden op 28-04-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Is het niet zo dat samsung eerst de S leverancier had en nu de A/C? of worden ze gewoon door elkaar geleverd?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:25
Ik heb precies hetzelfde schema als SandeR.
(Alleen wat meer Cycle :P )

Maar zoek je met bijv. Google naar AU M220EW01
kom je meteen op deze site uit: klik!

Dit zelfde paneel zit dus ook in een Philips scherm??
(Op de resonsietijd na komen de specificaties wel overeen..)

[ Voor 44% gewijzigd door SmiGueL op 28-04-2007 21:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

wat een gemuts over een kabel zeg.
In 9 van de 10 keer is die bijgeleverde kabel toch te kort en zijn de meeste tevreden met een 2 á 3 meter kabel en ja dié zit er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
SmiGueL schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:22:
Ik heb precies hetzelfde schema als SandeR.
(Alleen wat meer Cycle :P )

Maar zoek je met bijv. Google naar AU M220EW01
kom je meteen op deze site uit: klik!

Dit zelfde paneel zit dus ook in een Philips scherm??
(Op de resonsietijd na komen de specificaties wel overeen..)
Als ik een moment later kijk, heb ik ook een hogere Cycle.. Geen idee wat het is, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SandeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:21:
[...]

Als ik een moment later kijk, heb ik ook een hogere Cycle.. Geen idee wat het is, maar toch :P
Volgens mij is dat een gegeven van hoeveel keer jij je monitor aan en uit hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Anoniem: 16728 schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:17:
[...]

In 9 van de 10 keer is die bijgeleverde kabel toch te kort en zijn de meeste tevreden met een 2 á 3 meter kabel en ja dié zit er niet bij.
Ik vind dat eigenlijk helemaal geen "gemuts". Je betaald voor een product waar gewoon een kabel bij in de doos zit. Als een webshop deze er zelf uit haalt en dan los verkoopt vind ik niet dat je kunt zeggen; geen probleem want voor veel mensen is ie toch te kort. Als dat bij mij was gebeurt zou ik er ook achteraan gaan. Een goede kabel kost in de winkel meestal zo'n €20 - €30... toch zeker geen kattepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21
Anoniem: 16728 schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:17:
[...]

In 9 van de 10 keer is die bijgeleverde kabel juist wel lang genoeg wil je zeggen... Scherm staat links en computerzelf rechtsonder, en kabel is echt wel lang genoeg.
Trouwens, als je betaald voor een scherm+dvi-kabel+analoge kabel vind'k wel dat het allemaal in de doos mag zitten.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174542

Ik heb net de 931BW gekocht. Ben er heel blij mee, maar ik heb "vage plekken" op m'n beeld. Wat ik nu getypt hebt bijvoorbeeld, is aan de linkerkant en rechterkant erg vaag maar in het midden scherp. Alsof ik naar een in slechte kwaliteit opgeslagen afbeelding zit te kijken ofzo.

Als het goed is heb ik alles juist ingesteld... Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik erger me hier dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03

Koppensneller

winterrrrrr

Anoniem: 174542 schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:17:
Ik heb net de 931BW gekocht. Ben er heel blij mee, maar ik heb "vage plekken" op m'n beeld. Wat ik nu getypt hebt bijvoorbeeld, is aan de linkerkant en rechterkant erg vaag maar in het midden scherp. Alsof ik naar een in slechte kwaliteit opgeslagen afbeelding zit te kijken ofzo.

Als het goed is heb ik alles juist ingesteld... Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik erger me hier dood aan.
Als je hem op VGA aangesloten hebt: probeer nog eens de 'Auto' knop van je monitor in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174542

KoppenSneller schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:21:
[...]

Als je hem op VGA aangesloten hebt: probeer nog eens de 'Auto' knop van je monitor in te drukken.
Ik heb hem niet op VGA aangesloten maar het werkte wel. _/-\o_ Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Doe ik hopenlijk deze week ff ;) ik wacht er namelijk al 4 weken op :(

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 09:51
zal er vast ergens tussen staan maar wat is de native resolution van de 226BW???

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SpaceMarine schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:22:
zal er vast ergens tussen staan maar wat is de native resolution van de 226BW???
Het staat letterlijk in de topicstart en het staat letterlijk op de site van Samsung :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

SpaceMarine schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:22:
Tweede zin van de startpost. :O

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

Weet iemand wat de Panel Ch No in Service Function menu betekent?

Ik heb hem per ongeluk hoger gezet staat nu op 12 bij mij :S
Ik wist eerst niet hoe ik uit dit menu kon komen dus ik van alles drukken (toen hield ik Menu knop ingedrukt) |:( en de Panel Ch No ging opeens omhoog. Maar ik heb van alles geprobeerd en het getal achter Panel Ch No gaat niet meer omlaag.

Weet iemand dus hoe ik dat Panel Ch No weer terug op 0 kan zetten?

Ik hoop dat dit geen ernstige gevolgen heeft voor m'n scherm? :'(

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 102013 op 30-04-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Zijn mijn instructies dan zo moeilijk te volgen? Komop zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier, met wat je misschien zou willen weten over de OSD 'Service Function',
wat eigelijk bedoelt is voor de Samsung technici, het bevat gegevens over het verleden van de monitor , de eventule eerdere vervangingen, de intensiteit van het gebruik en de info over essentiele componenten welke nodig zijn voor testen en reparatie bij een defect aan de monitor.

Hoe kom je in het OSD (On-screen display) Service Function deel:
Zet Brightness en Contrast op 0.
Druk eenmaal kort op de Menu toets.
Druk >5 sec. op de Source toets tot 'Service Function' verschijnt.
OSD Service Function verlaten door scherm uit en weer aan te zetten.

Uitleg - Service Function:

Monitor On Time: . 17Hr ----> Totaal uren, geen effect op vervangen of reparatie van het panel.
Panel Ch. No.: ...... 0 --------> (Ch.=Change) +1 telt het aantal panel vervangingen. Service notitie.
On Time: ............. 17Hr ----> Urenteller, bij vervanging panel begint deze urenteller weer op 0.
Cycle: ................. 60 -------> Teller Monitor Aan/Uit, bij panel vervanging begint ook dit op 0.

Auto Auto: .. On ----> OSD AUTO toets, werkt alleen met aansturing via D-SUBminiature.
PixelShift: ... Off ----> On is burn-in protectie, b.v. gebruikt voor >8 uur stilstaand plaatje! Normaal Off. *)
Country: ........... Worldwide ------> Of b.v. China etc.

Scaler-MCU: ...... Genesis --------> OSD
Panel Info.: AMLCD 220M1 -------> Gebruikt in dit geval Samsung's LTM220M1 panel.

Version: M-ME22W0BAa-1001 --> OSD
Checksum: FBC6 ---------------------> OSD

De Samsung SyncMaster 226BW zijn willekeurig voorzien van onderstaande panels:

'S' = Samsung B-TNIII panel: LTM220M1
'A' = AU Optronics (AUO)) TN panel: M220EW01 V0
'C' = CMO (Chi Mei Optoelectronics) TN panel: M220Z1-L03

Welk panel is gebruikt is te vinden rechtsboven op de produkt sticker, daar staat een beetje eenzaam de letter S, A, of C en ook in de 'Service Function' achter Panel Info.:

*) Protectie tijdens normaal gebruik:
TFT-LCD monitors are subject to screen burn-in (image retention). Consequently, you should never keep a still image on your screen for extended periods of time. If you must keep your monitor on, use a screen saver. If you can, set your monitor to drop into standby or suspend mode after twenty or thirty minutes of non-use.

If you do see image retention on your screen, unplug the monitor for 48 hours. This usually corrects the problem. (bron: Samsung faq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Anoniem: 102013 schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:12:
Weet iemand wat de Panel Ch No in Service Function menu betekent?

Ik heb hem per ongeluk hoger gezet staat nu op 12 bij mij :S
Ik wist eerst niet hoe ik uit dit menu kon komen dus ik van alles drukken (toen hield ik Menu knop ingedrukt) |:( en de Panel Ch No ging opeens omhoog. Maar ik heb van alles geprobeerd en het getal achter Panel Ch No gaat niet meer omlaag.

Weet iemand dus hoe ik dat Panel Ch No weer terug op 0 kan zetten?

Ik hoop dat dit geen ernstige gevolgen heeft voor m'n scherm? :'(

Bedankt.
Is alleen een 'service notitie', heeft geen enkele invloed op de goede werking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt joopvtg!

En aex351, nee jouw instructies zijn niet lastig te volgen, je hebt het veel beter uitgelegd dan op andere forums. Helaas kwam ik ook jouw bericht pas later tegen en heb ik niet jouw instructies kunnen volgen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<A/S> Versie: S Versie
Monitor on Time :  2Hr
Panel Ch No. :  12
On Time :  0Hr
Cycle:  10
Pixelshift:  OFF
Country:  Worldwide
Scaler-MCU:  Genesis
Panel Info :  AMLCD 201M2
Version:  M-ME29W0BAa-1002
Checksum:  F4B8

Extra info: Geen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 102013 op 30-04-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dit zijn de waardes uit het servicemenu van mijn 226BW
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
S Versie
Monitor on Time : 322Hr
On Time : 322Hr
Cycle: 917
Version: M-ME22W0BAa-1001
Volgens de teller zou hij dus al ruim 13 dagen constant aan hebben gestaan. Iets wat mij meevalt aangezien ik hem sind 19 februari heb en ik hem (vrij) intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Anoniem: 102013 schreef op maandag 30 april 2007 @ 07:49:
Bedankt joopvtg!

En aex351, nee jouw instructies zijn niet lastig te volgen, je hebt het veel beter uitgelegd dan op andere forums. Helaas kwam ik ook jouw bericht pas later tegen en heb ik niet jouw instructies kunnen volgen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<A/S> Versie: S Versie
Monitor on Time :  2Hr
Panel Ch No. :  12
On Time :  0Hr
Cycle:  10
Pixelshift:  OFF
Country:  Worldwide
Scaler-MCU:  Genesis
Panel Info :  AMLCD 201M2
Version:  M-ME29W0BAa-1002
Checksum:  F4B8

Extra info: Geen
Is dat een nieuwe/oude build ofzo?

Wordt hier niet vermeldt namelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
Ondersteund de 931BW of de 206BW DHCP? Misschien wel handig om in m'n besluit mee te nemen gezien dat nodig zal zijn om straks HD-films af te spelen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Jorn1986 schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:20:
Ondersteund de 931BW of de 206BW DHCP? Misschien wel handig om in m'n besluit mee te nemen gezien dat nodig zal zijn om straks HD-films af te spelen op de PC.
DHCP? Denk dat je HDCP bedoeld.. maar dat ondersteunen ze allebei. Maar dit soort vragen kun je ook gemakkelijk op de site van Samsung terug vinden

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03

Koppensneller

winterrrrrr

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A/S Versie: A
Monitor On Time: 16Hr
Panel Ch. No: 0
On Time: 16Hr
Cycle: 34

PixelShift: Off

Panel Info.: AU M220EW01
Version: M-ME22W0BLA-1001

[ Voor 14% gewijzigd door Koppensneller op 30-04-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

MelvinB schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:33:
Ik heb dezelfde waardes bij mijn 226BW S-type, enkel staat Cycle bij mij op 24.

Bij Panel Info staat bij mij AMLCD 220M1. Dus niet een L.
Ja bij mij is het ook een 1 en geen L. Type fout.
Oke mensen gaat lekker blijf je service menu overschrijven!. Samenvatting tot nu toe:

A versie
AMLCD 220M1
AU M220EW01

S versie
AMLCD 220M1
AMLCD 201M2 (type fout?)

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 30-04-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:57:
[...]

Ja bij mij is het ook een 1 en geen L. Type fout.
Oke mensen gaat lekker blijf je service menu overschrijven!. Samenvatting tot nu toe:

A versie
AMLCD 220M1
AU M220EW01

S versie
AMLCD 220M1
AMLCD 201M2 (type fout?)
Nee absoluut geen typfout. Ik heb een 20" inch versie. en er staat werkelijk AMLCD 201M2 op Panel Info. Heb nog ff een keer gecheckt voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Anoniem: 102013 schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:43:
[...]

Nee absoluut geen typfout. Ik heb een 20" inch versie. en er staat werkelijk AMLCD 201M2 op Panel Info. Heb nog ff een keer gecheckt voor de zekerheid.
Dat kan dan natuurlijk ook best kloppen als het om de 20" 206BW gaat, aangezien die een ander paneel heeft dan de 226BW. Lijkt me dan ook wel handig om erbij te vermelden om welk scherm het gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 30-04-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

PromoX schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:56:
[...]

Dat kan dan natuurlijk ook best kloppen als het om de 20" 206BW gaat, aangezien die een ander paneel heeft dan de 226BW. Lijkt me dan ook wel handig om erbij te vermelden om welk scherm het gaat.
ah het is een 20". Ik ging er min of meer vanuit dat iedereen hier een 22" had O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Samenvatting tot nu toe:

-- 226BW: --
A versie
AMLCD 220M1
AU M220EW01

S versie
AMLCD 220M1

Maar nu iets wat ik nog NIET wist (en veel anderen denk ik ook niet):

-- 206BW: --
A versie
AU M201EW02 (kameraad heb ik even laten kijken, die heeft de 20" ;) zijn Version is overigens: M-ME20w0bla-1000 )

S versie
AMLCD 201M2

Deze heeft dus ook A en S versies :|
Iemand deze toevallig naast elkaar staan voor een review? O-)

[ Voor 47% gewijzigd door SmiGueL op 30-04-2007 22:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunpire
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 22:34
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A/S Versie: S
Monitor On Time: 152Hr
Panel Ch. No: 0
On Time: 152Hr
Cycle: 96

PixelShift: Off

Panel Info.: AMLCD 220M1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of dit al een keer is gepost of niet, maar ik doe het toch maar:

http://www.hardware.fr/ar...w-series-a-s-verdict.html

Hierin wordt uitvoerig ingegaan op de A en S versie van de 226BW, helaas wel in het Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41
Ik heb sinds kort ook een 206BW, mijn 2de al.

De eerste gaf al na 5 min. plof met wat rookeffecten, dat was dus einde oefening :/
Meteen ingeruild voor een nieuwe, maar deze heeft last van gepiep als de brightness laag staat. Dit is echter alleen als ik de monitor net aanzet en het is na +/- 1 min. alweer over, dus of het nou de moeite is om deze weer in te ruilen :z

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A Versie (Ja deze piepen dus ook)

Monitor on Time : 6Hr
On Time : 6Hr
Cycle: 41
Auto Auto: on
Pixelshift: off
Country: worldwide
Panel Info: AU M201EW02
Version: M-ME20w0BLa-1000
Checksum: 6839

[ Voor 6% gewijzigd door Deismyna op 01-05-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
joopvtg schreef op maandag 30 april 2007 @ 05:53:
Hier, met wat je misschien zou willen weten over de OSD 'Service Function',
wat eigelijk bedoelt is voor de Samsung technici, het bevat gegevens over het verleden van de monitor , de eventule eerdere vervangingen, de intensiteit van het gebruik en de info over essentiele componenten welke nodig zijn voor testen en reparatie bij een defect aan de monitor.

Hoe kom je in het OSD (On-screen display) Service Function deel:
Zet Brightness en Contrast op 0.
Druk eenmaal kort op de Menu toets.
Druk >5 sec. op de Source toets tot 'Service Function' verschijnt.
OSD Service Function verlaten door scherm uit en weer aan te zetten.

Uitleg - Service Function:

Monitor On Time: . 17Hr ----> Totaal uren, geen effect op vervangen of reparatie van het panel.
Panel Ch. No.: ...... 0 --------> (Ch.=Change) +1 telt het aantal panel vervangingen. Service notitie.
On Time: ............. 17Hr ----> Urenteller, bij vervanging panel begint deze urenteller weer op 0.
Cycle: ................. 60 -------> Teller Monitor Aan/Uit, bij panel vervanging begint ook dit op 0.

Auto Auto: .. On ----> OSD AUTO toets, werkt alleen met aansturing via D-SUBminiature.
PixelShift: ... Off ----> On is burn-in protectie, b.v. gebruikt voor >8 uur stilstaand plaatje! Normaal Off. *)
Country: ........... Worldwide ------> Of b.v. China etc.

Scaler-MCU: ...... Genesis --------> OSD
Panel Info.: AMLCD 220M1 -------> Gebruikt in dit geval Samsung's LTM220M1 panel.

Version: M-ME22W0BAa-1001 --> OSD
Checksum: FBC6 ---------------------> OSD

Welk panel is gebruikt is te vinden rechtsboven op de produkt sticker, daar staat een beetje eenzaam de letter S, A, of C en ook in de 'Service Function' achter Panel Info.:

*) Protectie tijdens normaal gebruik:
TFT-LCD monitors are subject to screen burn-in (image retention). Consequently, you should never keep a still image on your screen for extended periods of time. If you must keep your monitor on, use a screen saver. If you can, set your monitor to drop into standby or suspend mode after twenty or thirty minutes of non-use.

If you do see image retention on your screen, unplug the monitor for 48 hours. This usually corrects the problem. (bron: Samsung faq)
Ok, en heeft iemand al wat meer informatie over welke paneel de beste is of welke absoluut kl :+ te?
AU Optronics maakt toch ook panels voor Viewsonic en dat zijn nou niet direct de slechtste schermen als ik tomshardware moet geloven? Dus waarom wil iedereen zo graag een S paneeltje thuis? Wordt dat ergens objectief vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Veel mensen denken dat de Samsung panelen beter zijn. Hardware.fr heeft de S en de A versie vergeleken en hieruit blijkt echter dat de kwaliteit van beide versies gewoon goed is. Zie ook deze link.

AU Optronics is ook zeker geen slechte fabrikant; diverse schermen van bijvoorbeeld Viewsonic krijgen inderdaad positieve reviews en die gebruiken ook nogal 's een AU Optronics paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 12:00

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb nogsteeds die bewegende zwarte streepjes in Word en Powerpoint. Ik merk wel dat ik als ik RTA uitzet dat de streepjes weg zijn. Echter wanneer de monitor uitgeweest is dan staat RTA weer aan.
Weet iemand een fix hiervoor, behalve omruilen?

edit:

De afdrukweergave van Word maar ff op 100% gezet. Dan zijn er veel minder streepjes(bijna geen) en op 200% ook niet :P

[ Voor 20% gewijzigd door icecoolsniper op 01-05-2007 11:43 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 07:09
template
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
S Versie
Monitor on Time : 17 Hr (??; vanaf 16.02.2007 heeft'ie 100% zeker meer dan 500 Hr gedraaid..)
On Time : 17 Hr
Cycle: 304

Extra info: Perfect scherm....

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72482

Volgens de achterkant van mijn scherm heb ik een S. Volgens dit OSD niet. Niet dat ik er een moment wakker van kan liggen, want het is mijn inziens een zeer mooi scherm

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Monitor on Time : 0Hr
On Time : 0Hr
Cycle: 43
Panel Info: AU M220EW01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
even een heel ander vraagje. kan deze monitor een refresh rate draaien van 72 Hz ivm
HD( 24 Fps) ik heb dit nl nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

PromoX schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:14:
Veel mensen denken dat de Samsung panelen beter zijn. Hardware.fr heeft de S en de A versie vergeleken en hieruit blijkt echter dat de kwaliteit van beide versies gewoon goed is. Zie ook deze link.

AU Optronics is ook zeker geen slechte fabrikant; diverse schermen van bijvoorbeeld Viewsonic krijgen inderdaad positieve reviews en die gebruiken ook nogal 's een AU Optronics paneel.
Dat kan wel zijn, maar als ik onderstaande afbeelding bekijk zie ik toch een duidelijk verschil.

Afbeeldingslocatie: http://img475.imageshack.us/img475/9034/45417164vx7.jpg

Links is de A versie, rechts de S. Ik vind de baby op het linker scherm toch wel wat weg hebben van een smurf. Natuurlijk kan dat ook aan de instellingen liggen, maar toch ben ik blij dat ik een S heb als ik dat zie. Ook staat op de site een tabel waarin bij de S versie het meeste contrast werd gemeten, scheelt meer dan 100:1

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/9728/28811256tb1.gif

En zo waren er nog veel meer voorbeelden.
Dus identiek zijn de schermen zeker niet, ook al kun je zelf heel wat verbeteren door met de instellingen te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 01-05-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:36
bartbh schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:03:
[...]
de vernieuwsfreqentie bij TFT's is geheel iets anders dan bij CRT's, 60hz is meer dan genoeg voor een TFT. Een TFT bouwt niet elke keer het beeld opnieuw op zoals een CRT maar past alleen de veranderingen aan.
Dat weet ik. ;) Dat was ook niet mijn vraag.

Ik heb voordat ik deze Samsung SyncMaster 206BW kocht een 17" TFT, daarmee kon ik op 1024x768 gewoon 75HZ kiezen, nu heb ik dus enkel 60HZ als keuze.

Ik heb trouwens 329,- betaald bij de Mediamarkt, nu bedenk ik me ineens dat dit vreselijk duur is voor dit scherm.. ;(

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

icecoolsniper schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:38:
Ik heb nogsteeds die bewegende zwarte streepjes in Word en Powerpoint. Ik merk wel dat ik als ik RTA uitzet dat de streepjes weg zijn. Echter wanneer de monitor uitgeweest is dan staat RTA weer aan.
Weet iemand een fix hiervoor, behalve omruilen?
Ik denk dat omruilen de enige oplossing is. Misschien is de RTA/Overdrive optie wel gewoon defect.
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:05:
[...]

Dat kan wel zijn, maar als ik onderstaande afbeelding bekijk zie ik toch een duidelijk verschil.

[afbeelding]

Links is de A versie, rechts de S. Ik vind de baby op het linker scherm toch wel wat weg hebben van een smurf. Natuurlijk kan dat ook aan de instellingen liggen, maar toch ben ik blij dat ik een S heb als ik dat zie. Ook staat op de site een tabel waarin bij de S versie het meeste contrast werd gemeten, scheelt meer dan 100:1

[afbeelding]

En zo waren er nog veel meer voorbeelden.
Dus identiek zijn de schermen zeker niet, ook al kun je zelf heel wat verbeteren door met de instellingen te spelen.
Ik denk ook zeker wel dat de S versie de beste is die je kunt krijgen, maar uit de test blijkt wel dat de A versie toch niet zo slecht als dat sommige mensen denken. Wat contrast betreft scoort de A versie bijvoorbeeld nog steeds niet slecht. Het grootste probleem lijkt mij dat het scherm standaard slecht gecalibreerd is, ook omdat veel mensen waarschijnlijk moeite hebben om de kleuren echt goed te krijgen.

Ik ben wel benieuwd of ze de C versie ook nog 's gaan testen, hoewel ik niet verwacht dat die beter zal zijn als de S versie.

Overigens; als ik dit bericht moet geloven kun je nog enkel in het servicemenu de versie achterhalen.

[ Voor 62% gewijzigd door PromoX op 01-05-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Kan iemand mij duidelijk maken wat het voordeel is van de 226bw ten opzichte van de 206bw?

Ze hebben namelijk dezelfde resolutie, dus je betaald 50 euro meer om meer beeld te hebben, dat alleen maar groter wordt gemaakt/uitgerekt.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Freich schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:52:
Kan iemand mij duidelijk maken wat het voordeel is van de 226bw ten opzichte van de 206bw?

Ze hebben namelijk dezelfde resolutie, dus je betaald 50 euro meer om meer beeld te hebben, dat alleen maar groter wordt gemaakt/uitgerekt.
Inderdaad, je betaald meer om meer beeld te hebben. Het beeld word niet uitgerekter maar groter.
Anoniem: 72482 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:33:
Volgens de achterkant van mijn scherm heb ik een S. Volgens dit OSD niet. Niet dat ik er een moment wakker van kan liggen, want het is mijn inziens een zeer mooi scherm

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Monitor on Time : 0Hr
On Time : 0Hr
Cycle: 43
Panel Info: AU M220EW01
Ok dat is super. Jij bent nu het levende bewijs dat de S versie ook een "A" paneel kan bevatten en ik ben het omgekeerde bewijs O-) . Hoop dat nog meer mensen deze template zullen invullen zodat we er definitief een punt achter kunnen zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door aex351 op 02-05-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 12:00

icecoolsniper

never run from a sniper!

PromoX schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:42:
[...]

Ik denk dat omruilen de enige oplossing is. Misschien is de RTA/Overdrive optie wel gewoon defect.

[...]
Ik heb contact opgenomen met Samsung en die zeggen het volgende:

Geachte heer mijn naam,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw SyncMaster 206BW.

Bij Word en PowerPoint bewegen debeelden nauwelijks en is de RTA (Response Time Accelerator) overbodig.
Het is jammer dat er dan buiten het papier storende streepjes komen. Daar is echter dan niets aan te doen.

Met vriendelijke groet,

naam medwerker
Samsung Electronics

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Wat ik dan vreemd vind is dat ik er hier of in de andere tft topics nooit wat over gelezen heb (behalve AUijtdehaag lijkt een soortgelijk probleem te hebben). Ik zou verwachten dat het andere mensen toch ook wel op zou vallen als het normaal zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

aex351 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:06:
[...]

Inderdaad, je betaald meer om meer beeld te hebben. Het beeld word niet uitgerekter maar groter.

[...]

Ok dat is super. Jij bent nu het levende bewijs dat de S versie ook een "A" paneel kan bevatten en ik ben het omgekeerde bewijs O-) . Hoop dat nog meer mensen deze template zullen invullen zodat we er definitief een punt achter kunnen zetten.
Het beeld wordt wel uitgerekt op de 226BW. Er staat op [H] Hardforum een gigantische thread hierover.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik heb even de waardes van mijn 931BW opgezocht en daar kwam het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ef02b3ad094b2e375b3e313053e06cf0/thumb.jpg

Hieruit weet ik niet op te maken of ik nou een A of S heb. Volgens mij een A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Dit kun je zien door het klepje aan de achterkant van het scherm
eraf te halen en dan HIER (rood omcirkeld :P ) te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 02-05-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

FnF schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:58:
[...]

Het beeld wordt wel uitgerekt op de 226BW. Er staat op [H] Hardforum een gigantische thread hierover.
Jij hebt het over dat deze LCD's geen 1:1 aan kunnen. Dan kan bij het instellen van een foutieve resolutie inderdaad het beeld worden uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Na een nogal lastige DOA waarbij de omruiling 3 weken betrof , heb ik nu eindelijk sinds vorgie week de 226bw. Behalve de kleurenechtheid wel een leuk schermpje , zeker voor de prijs. Ik weet niet of er hier quakers zijn , maar in Quake3 , heb ik geen introfilmpjes , het scherm blijft gewoon zwart maar ik hoor wel het geluid. ( scherm is op DVi aangesloten ) Nog mensen last van dergelijk 'probleem' ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
icecoolsniper schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 07:49:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Samsung en die zeggen het volgende:

Geachte heer mijn naam,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw SyncMaster 206BW.

Bij Word en PowerPoint bewegen debeelden nauwelijks en is de RTA (Response Time Accelerator) overbodig.
Het is jammer dat er dan buiten het papier storende streepjes komen. Daar is echter dan niets aan te doen.

Met vriendelijke groet,

naam medwerker
Samsung Electronics
Ik heb ook streepjes gehad......
Ik zeg gehad, want na 1 week vakantie en de monitor uit, had ik er geen last meer van!
Ik had ook samsung gebeld (voor mijn vakantie) en ik kon kiezen tussen omruilen of repareren.
Samsung hierna maar weer afgebeld :O
Dus hopelijk gaat het bij jou ook over.
Opm. Bij mij zag ik het beste op deze website, tweakers.net, venster gemaximaliseerd in het grijze gedeelte.
Ik heb de 226bw de "A" versie Version: M-ME22W0BLA-1001
RTA staat op ON

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En we zitten vol!

PromoX had plannen voor Deel 3, dus daar gaan we even op wachten :)

[Update]
En [TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 is een feit!

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 02-05-2007 20:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
- "Winkel X heeft nog Y schermen!"
- "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)