Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:28:
Hebben mijn games ook last van. Die ondersteunen ook geen wide screen gaming, maar bij mij was het een kwestie van wennen want als ik me aan de gameplay vasthoud heb ik ook geen last van dat de figuren wat dikker en molliger zijn. Ben zelf ook een 16:10 mannetje
geweest met mijn 103,65 kilo, dus

Mij kan het idd ook niet heel veel schelen, maar als je echt een purist bent kun je meestal met behulp van je videodrivers (met die van nvidia kan dat iig, geen idee hoe dat met ati zit) ervoor zorgen dat je gewoon een 4:3 beeld gecentreerd op je 16:10 monitor hebt, ipv dat het gestretched wordt.
Door je fov aan te passen worden de verhoudingen niet ineens goed hoor

. Het zorgt er alleen voor dat het beeld wat in/uit-zoomt. In Quake3 kun je overigens gewoon je pixelratio instellen. Let wel, dat is de ratio van de breedte:hoogte van een enkele pixel, niet die van je scherm - pixels zijn
doorgaans vierkant, dus een ratio van 1. Maar als je de native res van je monitor niet trekt kun je bijvoorbeeld op 1280x1024 gamen, wat een ratio geeft van 1024/1280*16/10=1.28 (of wellicht moet je dan 1/1.28=0.78125 instellen in q3, ik weet niet of hij breedte:hoogte of hoogte:breedte verwacht)
Dat kan met r_customaspect als ik me niet vergis (moet je r_mode wel op -1 zetten, en r_customwidth en r_customheight instellen op de gewenste resolutie).
Je kan natuurlijk ook gewoon een resolutie als 1280x800 toevoegen mbv je videodrivers
[
Voor 41% gewijzigd door
.oisyn op 05-08-2007 18:42
]