[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

MCRoadkill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:32:
[...]

Ja klopt, maar hoe kan ik nou zien wat voor paneel ik heb?
Ik heb er nog een foto van, ff zoeken....
Dat kun je niet meer. Die R staat op elke sticker. Het was juist een aantal spacies daar achter dat er een S of een A of een C stond. Maar samsung is daar mee gestopt, waarschijnlijk omdat er zoveel commotie was rond de verschillend type schermen. In het service menu kon je ook al een tijdje niet meer zien welk scherm je had en nu helemaal niet meer. Maar volgens een poster hier boven levert Samsung nu alleen nog maar eigen S schermen.

En dat kan wel kloppen. Ik heb gisteren voor de derde keer mijn scherm terug gehad. Bij cool-prices hebben ze dat scherm in dual monitor naast een S type gezet en ze konden geen verschil zien. En inderdaad... het scherm is weer zo mooi als mijn eerste S scherm. En .... nog altijd geen pixeldefecten ! Eindelijk! Er is nog wel een beetje backlight bleeding langs de randen maar da's alleen te zien bij egaal zwart. Dan schijnt er namelijk blauw doorheen. Maar dit is minimaal en een stuk minder aanwezig als bij mijn C scherm.

Ik ben in ieder geval super tevreden met de service van Cool-Prices. Echt een klasse shop. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Dus bij Cool-Prices kunnen ze zeggen dat ze S schermen leveren?? Dan ga ik wel heel erg twijfelen tussen een 206BW, een 226BW en een Dell 20'' Breedbeeld. Wat raden jullie aan??
Modbreak:**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? geldt ook hier hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 22-06-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
ok das mooi, want voor mij bestellen ze nu een nieuw scherm, dus dikke kans dat ik al een S paneel had...maar dan straks zeker...we zullen het wel zien...als die kapot gaat dan gaat ie net zo hard terug :P

@Killzone -> bigger is better...ga voor de 22" breedbeeld van Samsung of de 22" breedbeeld van Dell ;)

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Niet altijd; duurder, stroomslurpender, grotere pixels, en de kijkhoekkleur veranderingen zijn in het nadeel... :+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is er eigenlijk iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding? En dan bedoel ik als je het scherm op egaal zwart zet of je dan langs de randen een blauwe gloed ziet. Volgens mij hebben zelfs de beste S schermen daar nog last van.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 226BW 'C' versie in ieder geval net binnen (van EncyShop, die alleen nog maar de 'C' versie verkopen), en ben er na wat gepruts dik tevreden mee. Geen dode pixel te bekennen en minimala backlight bleed aan onder en bovenkant (die ook bij de S versie aanwezig is), en ghosting is ook nergens te zien. Wat een fenomaal schermpje is dit zeg :) Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste TFT is na jaren een CRT gebruikt te hebben (wel een kwalitief hoogwaardige CRT). Half-Life 2 never looked better in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kain_niaK schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:03:
Is er eigenlijk iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding? En dan bedoel ik als je het scherm op egaal zwart zet of je dan langs de randen een blauwe gloed ziet. Volgens mij hebben zelfs de beste S schermen daar nog last van.
Ik heb een S versie en absoluut geen last van blacklight bleeding. Nog helemaal niet gezien. Het is gewoon helemaal zwart. Een top schermpie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Kain_niaK schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:03:
Niks te zien van backlight bleeding. Geen sprankeltje. Ik heb een A versie afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja, mischien is bigger wel better, maar ik wil niet zometeen de hele tijd met m'n nek gaan draaien :S . Ik zit dus nu achter een 17 inch, en wil inderdaad een grotere. Maar ik denk dat ik maar eens naar een zaak ga waar ze het kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Killzone schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:21:
Ja, mischien is bigger wel better, maar ik wil niet zometeen de hele tijd met m'n nek gaan draaien :S . Ik zit dus nu achter een 17 inch, en wil inderdaad een grotere. Maar ik denk dat ik maar eens naar een zaak ga waar ze het kunnen laten zien.
Hoe ver zit je er vanaf dan?

Ik zit er zelf niet zo gek ver vanaf, en nek draaien is er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:07:
[...]

Ik heb een S versie en absoluut geen last van blacklight bleeding. Nog helemaal niet gezien. Het is gewoon helemaal zwart. Een top schermpie *O*
Ik wil graag een afbeelding zien, als dat mogelijk is :)
Zodat ik een referentie heb van een goed scherm. Ik heb onlangs namelijk een 206bw A paneel,
en ik zie wel backlight bleeding. Ik kan er vooralsnog wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
MCRoadkill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:16:
ok das mooi, want voor mij bestellen ze nu een nieuw scherm, dus dikke kans dat ik al een S paneel had...maar dan straks zeker...we zullen het wel zien...als die kapot gaat dan gaat ie net zo hard terug :P

@Killzone -> bigger is better...ga voor de 22" breedbeeld van Samsung of de 22" breedbeeld van Dell ;)
die van dell is toch veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 16:13
Gamepie56 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:21:
[...]

die van dell is toch veel duurder?
Sinds wanneer heeft del een 22"? De 20" kost ong 300 euro toch?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nee, die Dell 22 inch valt denk ik af, maar die Dell 20 inch Ultrasharp kost nu 350 euro, dus dat is mischien mooi.

Als ik nu m'n arm strek, dan kan ik het scherm niet raken. Ik denk dat ik voor de Samsung 226BW ga. Maar het duurt nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik heb de Samsung 226BW, Prima qua vormgeving, prima qua inkijkhoek en weet ik wat. Maarrrrr, ik vind de kleuren echt vreselijk slecht momenteel. ik heb het type [R] zoals het op de achterkant vermeld staat (geen C of S of wat dan ook...), en het betreft vooral rood. rood is aardig roze ipv rood... Iemand met een oplossing? een kleurenschema of weet ik wat?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 16:13
geerttttt schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:26:
Ik heb de Samsung 226BW, Prima qua vormgeving, prima qua inkijkhoek en weet ik wat. Maarrrrr, ik vind de kleuren echt vreselijk slecht momenteel. ik heb het type [R] zoals het op de achterkant vermeld staat (geen C of S of wat dan ook...), en het betreft vooral rood. rood is aardig roze ipv rood... Iemand met een oplossing? een kleurenschema of weet ik wat?
Staat in de topicstart ffs!
Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.
En dan ook nog eens dubbelposten (hier en in het 20"+topic..) zoek ns een keer mensen heel handig die functie echt!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

bokkow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:13:
[...]

[...]

En dan ook nog eens dubbelposten (hier en in het 20"+topic..) zoek ns een keer mensen heel handig die functie echt!
Ja, vergeten te melden. die link hebi k al bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
bokkow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:13:
[...]

Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.
Dat is voor een A paneel, gaat op zijn monitor dus niet werken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

joopvtg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:15:
[...]

[...]

Dat is voor een A paneel, gaat op zijn monitor dus niet werken :N
Precies. Het vervelende is dat schijnbaar de [R] type nog weer nieuwer is. het service menu is ook iets anders met onderin qua nummer geen 1001 op het einde maar 1003.

Hoe dan ook ,rood heb ik al iets weten te tweaken, maar blauw is nog een beetje blauw/paarsig . Het is me nog niet echt gelukt die goed te krijgen.

Ook zit ik nog steeds met een soort interlacing probleem, de helft van de beeldlijnen horizontaal (om en om) flikkeren 1 px naar rechts. oftewel het beeld 'trilt' 1 px heen en weer. erg vervelend en ook niet wat je graag wilt.
Ik heb hem als noodzaak met vga aangesloten, want hij zit op een laptop. Nu is de kans aanwezig dat mijn laptop niet zo'n grote resolutie kan voeren qua stroom oid... maar toch is het vervelend.

Op mijn computer met DVI heb ik geen probleem (maarja, das natuurlijk digitaal signaal...).

Iemand een tip? andere(dikkere) kabel heb ik al geprobeerd zonder resultaat helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
geerttttt schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:39:
[...]

Precies. Het vervelende is dat schijnbaar de [R] type nog weer nieuwer is. het service menu is ook iets anders met onderin qua nummer geen 1001 op het einde maar 1003.

Hoe dan ook ,rood heb ik al iets weten te tweaken, maar blauw is nog een beetje blauw/paarsig . Het is me nog niet echt gelukt die goed te krijgen.
[R] type is géén paneel type aanduiding en ook 'ME22W0BDA-1003' is géén paneel type, lees voor meer info mijn eerdere post:
'linkje naar pagina met: Samsung heeft besloten alle paneel informatie te verwijderen' :+

Ga ook naar mijn post van één pagina terug, kan je lezen dat ook jouw paneel binnenkort getest wordt en het scherm word gekalibreerd, de profile/driver voor het NoName paneel komt dan ook t.z.t. beschikbaar, over de kwaliteit van deze NoName valt nu nog niks te zeggen.
De handmatig instellingen kan je daar binnenkort ook vinden, een met hand ingesteld scherm via het OSD (OnScreenDisplay) geeft natuurlijk altijd mindere resultaten dan met een (professioneel) kalibratie profile. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En dicht :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!