[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 19.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW

Deel 4
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9861/samsungvistasw8fj5.jpg

[table border=1 width=600]
[tr][td bgcolor=#aeaeae]
Navigatie
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0][/][/]
[table border=1 bordercolor=red width=600]
[tr][td bgcolor=red]
Waarschuwing
[/][/]
[tr][td bgcolor=#ffa7a7]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
  • "Ik heb er ook één besteld"
  • "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
  • "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
  • "Winkel X heeft nog Y schermen!"
  • "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)
  • En meer van dergelijke reacties. Deze zijn, net als simpele vragen, in dit topic niet gewenst.
[/][/]
Breedbeeldschermen zijn de laatste tijd steeds populairder geworden, zo ook de schermen van Samsung. Begin 2007 heeft deze fabrikant een aantal nieuwe schermen uitgebracht: de 931BW, 206BW en de 226BW. Deze behoren op dit moment tot de meest geliefde schermen.

Vorige delen: 1 2 3

[tr][td bgcolor=#aeaeae][/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]
931BW206BW226BW
Soort paneelTNTNTN
Inch19"20"22"
Dotpitch0.2850.2580.282
Kijkhoek, H/V160/160160/160160/160
Contrast700:1800:11000:1
Dynamisch contrast3000:13000:13000:1
Helderheid300 cd/m2300 cd/m2300 cd/m2
Reactietijd GtG2 ms2 ms2 ms
Resolutie1440x9001680x10501680x1050
HDCP ondersteuningjajaja
Maximaal verbruik42 watt55 watt55 watt
Standby verbruik<1 watt<1 watt<1 watt
Wall mountVESA-75VESA-100VESA-100
Afmetingen BxHxD45 x 36 x 2048 x 40 x 2251 x 42 x 22
Gewicht4,2 kg4,9 kg5,3 kg

Type paneel
Alledrie de schermen hebben een Overdrive TN paneel. Deze schermen hebben onder meer een lage kijkhoek, contrast en een minder goede kleurweergave, waardoor ze minder geschikt zijn voor beeldbewerking. Daartegenover staat de lage reactietijd, waardoor snelle games geen probleem hoeven op te leveren. Samen met de lage prijs, maakt dat dergelijke schermen erg veel verkocht worden.

Naast TN panelen bestaan er ook nog IPS, MVA en PVA panelen. Zie voor een ruwe vergelijking deze tabel. Ook in deze wiki staat de nodige informatie.

Aansluitingen
De schermen hebben allemaal de mogelijkheid om ze zowel analoog (VGA) als digitaal (DVI) aan te sluiten. Hiermee is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten. Met de 'source'-knop kan dan gewisseld worden tussen analoog en digitaal.

Bij de schermen zou een DVI kabel bijgeleverd moeten worden. Nu is dit echter niet altijd het geval. Het kan dus verstandig zijn om hier van te voren naar te informeren.

Meer info over DVI vind je hier en hier.

1:1 pixelmapping
Pixelmapping zorgt ervoor, dat als je een lagere resolutie draait, het beeld niet uitgerekt wordt; er worden dan zwarte balken om het beeld gezet.

Deze schermen beschikken niet over hardwarematige pixelmapping. Wel is dit sommige gevallen in de videokaartdrivers in te stellen.

Samsung productpagina's
226BW
206BW
931BW
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Van de 226BW worden verschillende versies verkocht; de 'S', 'A' en 'C'. Het verschil zit hierbij in de gebruikte panelen.

'S' = Samsung B-TN panel: LTM220M1
De versie met een paneel van Samsung zelf. Dit is de beste versie die je kunt krijgen.

'A' = AU Optronics (AUO) TN panel: M220EW01 V0
Deze versie is nog steeds erg goed. Wel heeft deze een aantal nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Iets meer last van backlight leakage
• Lager contrast (maar nog steeds erg goed)
• Slechter gecalibreerd (de kleur blauw is bijvoorbeeld veel te nadrukkelijk aanwezig)

Om het probleem met de slechte calibratie op te lossen heeft Hardware.fr een profiel gemaakt dat de kleurweergave van het scherm sterk kan verbeteren. Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.

'C' = Chi Mei Optoelectronics (CMO) TN panel: M220Z1-L03
Dit is waarschijnlijk de minste versie. Nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Meer last van backlight leakage
• Iets meer last van ghosting
• Slechter gecalibreerd en moeilijker goed te calibreren

Ook in dit geval heeft Hardware.fr weer een profiel gemaakt dat de kleurweergave kan verbeteren. Dit lukt echter niet altijd, omdat de C versies onderling ook nog weer verschillend kunnen zijn. In het artikel van Hardware.fr zijn ook instellingen te vinden om het scherm handmatig in te stellen.

Naast deze versie schijnt er nog een 'C' versie in omloop te zijn met een paneel van CPT.

Controleren welke versie je hebt
Welke versie je hebt is te zien aan de sticker op de achterkant van het scherm. Hierop staat achter het modelnummer een 'S', 'A', of 'C'. Er zijn echter ook schermen in omloop waarbij de sticker niet klopt met het daadwerkelijke paneel. Dan kun je het type terugvinden in het service menu. Uitleg hierover vind je hier en hier. Ook dit werkt overigens niet altijd, aangezien het type paneel in latere versies van het scherm niet meer terug te vinden is in het menu. Er zijn nu overigens ook schermen in omloop, waarbij de letter die versie aangeeft ontbreekt. Zie deze afbeelding (met dank aan joopvtg). In dat geval is dus niet meer te controleren welke versie je hebt.

Ook van de 206BW en 931BW zijn meerdere versies in omloop. Hier heeft Hardware.fr helaas geen profielen of handmatige instellingen voor geplaatst. Wel zou je die van de 226BW kunnen proberen.

Nog een laatste opmerking: Hoewel de 'S' de beste versie is die je kunt krijgen, zijn er genoeg mensen met een 'A' of 'C' versie die tevreden zijn met hun scherm. Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn.

Verdere info
Hardware.fr - 'A' vs. 'S' (Engelse vertaling door BeHardware)
Hardware.fr - 'C' vs. 'S' (Engelse vertaling)
BeHardware - 226BW: the story goes on
DigitalVersus - 'A' en 'S' vergelijking
DigitalVersus - 'C' en 'S' vergelijking
Foto's van de 'A' versie van dreamtheater

Met dank aan aex351, joopvtg en dreamtheater42.
[/][/]
Hoewel de kans in de loop der jaren steeds kleiner is geworden, bestaat met elk TFT scherm de kans dat deze één of meerdere defecte pixels heeft. Over het algemeen treden deze meteen vanaf het begin op en is de kans dat deze in de loop van de tijd ontstaan klein.

Bij veel webshops heb je de mogelijkheid om pixelgarantie bijkopen. Dit houdt in dat als er een defecte pixel op het scherm zit, je deze kunt omruilen voor een nieuw scherm. Let er, bij het aanschaffen van deze garantie, op wat de voorwaarden zijn. Ook in de prijs zijn er grote verschillen.

Ook zijn er winkels die een betere garantie bieden, waarbij je de mogelijkheid hebt om een product binnen een bepaalde periode weer om te ruilen. Voorbeelden hiervan zijn Paradigit, MediaMarkt en MyCom.

Wettelijk gezien is pixelgarantie eigenlijk overbodig. Volgens de wet kopen-op-afstand kun je elk product binnen 8 dagen terugsturen, op het moment dat het product niet aan de verwachtingen voldoet. Echter, lang niet alle shops zullen hieraan meewerken, dus kan het lastig worden om je geld terug te krijgen. Pixelgarantie zou je dus kunnen zien als een soort van rechtsbijstandverzekering, die het je wat gemakkelijker maakt om je gelijk te halen.

Hiermee kun je je scherm testen op de defecte pixels. Dit programma laat full screen een aantal kleuren zien, waardoor defecte pixels duidelijk te zien zijn. Een wat uitgebreider testprogramma is Dead pixel tester.

Je kunt het natuurlijk ook testen met verschillende kleuren achtergrond in Windows of deze full-screen laten weergeven.

Hier is een artikel van BeHardware te vinden over hoe het zit met dode pixels en garantie van de verschillende fabrikanten. Waarschijnlijk geldt dit ook voor Nederland.

Samsung pixel policy

Af en toe zul je je TFT scherm ook even schoon moeten maken, er is speciaal schoonmaakmiddel voor TFT schermen. Zorg dat je vriendin/moeder/vrouw dit leest, en niet met spiritus aan de gang gaat, want dat is niet goed voor het schermpje! [rml]Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] vertelt je hoe je dit simpel en effectief aanpakt met SafeClean. De voordelen/kenmerken staan hier op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Overgenomen uit het 17" topic.

[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Nadat je het scherm een tijdje gebruikt heb kun je een userreview schrijven of een productreview invullen en deze hier plaatsen.

Waar kun je op letten bij het neerplanten van je ervaringen met je nieuwe aanwinst? Hier richtlijnen en voorbeelden van vragen die je jezelf kunt stellen:
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Productreview links
226BW
206BW
931BW

Overgenomen uit het 19"/20" topic.
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Reviews 226BW
Review van Rob1979
Review van Hann1BaL
Review van Robbertje
Review van Terra86
Review van RemonDePemon
Review van Basb
Review van Stefan_D
Review van Qubica
Review van Triek-Meister
Review van Jesse99
• Review van Einstein
Review van Hellraid
Review van Speeder1988
Review van Roderiktweaker
Review van Dolemans
Userreview van Vich
Userreview van Coyote76, foto's
Userreview van Noctos, met foto's
BeHardware - 22 inch: The second coming
Trusted Reviews
Bit-tech.net
Overclockers Online

Reviews 206BW
Review van Stumperd
Review van Godjira
Review van Lingod
Review van Wesley_210
Review van Froggle
Review van AtleX
XYZ Computing

Reviews 931BW
Review van Mathieupeters
Review van BlackWolf666

Pricewatch
226BW
206BW
931BW
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]Topics op GoT
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19
\[19"TFT] De Ultieme TFT - Deel 23
[Discussie] Breedbeeld of niet?
Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad?
Widescreen gaming, schopt kont of zuigt?
Vesa wallmount ervaringen?

Reviews en info
BeHardware - Monitors
DigitalVersus - Testresultaten monitoren
PRAD.de
AnandTech - The LCD Thread
TFT Central
lcdresource.com
Widescreengamingforum

Defecte pixels
TFT-tester van prad.de
Dead pixel tester
Artikel van BeHardware over dode pixels en garantie

Testprogramma's
LCD monitor test images
TiReal TFT test
TFT Tester 2 van AtleX
PixPerAn (o.a. reactietijd testen)
Nog meer testprogramma's...

Overige software
MagicTune
GridMove

Manuals
226BW en 206BW
931BW
MagicTune user manual
[/][/]
Ik heb de startpost herschreven, uitgebreid en voorzien van een layout met navigatie. Hiervoor heb ik ideeën, stukjes tekst en code "geleend" uit diverse andere startposts waaronder het 19" en 20" topic. Daarnaast is er info toegevoegd uit diverse posts in dit topic.

Hierbij ook de vorige topicstarters bedankt, salimrmaf voor het logo en verder alle andere mensen die (ongemerkt) hun bijdrage hebben geleverd.

Voor op- en aanmerkingen kun je me DM-en of ze plaatsen in dit topic.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
[tr][td bgcolor=#f0f0f0]
• 2007-05-02 - 19:53 Startpost geplaatst.
• 2007-05-09 - 19:59 Link toegevoegd naar de Samsung pixel policy.
• 2007-05-09 - 20:05 206BW review van Lingod toegevoegd.
• 2007-05-09 - 20:24 Link toegevoegd naar het BeHardware artikel over de S en A versies.
• 2007-05-20 - 21:49 Stukje toegevoegd over het schoonmaken met SafeClean.
• 2007-05-20 - 21:59 206BW survey van Wesley_210 en 931BW survey van BlackWolf666 toegevoegd.
• 2007-05-26 - 20:05 Artikel van BeHardware over dode pixels en garantie toegevoegd.
• 2007-05-27 - 15:34 Gedeelte over de verschillende panelen herschreven.
• 2007-05-29 - 18:53 226BW survey van Qubica toegevoegd.
• 2007-05-29 - 19:27 Link toegevoegd: Vesa wallmount ervaringen?.
• 2007-06-02 - 20:10 Linkssectie uitgebreid.
• 2007-06-10 - 15:09 Link toegevoegd: TFT Tester van AtleX.
• 2007-06-23 - 17:17 Link aangepast: TFT Tester 2 van AtleX.
• 2007-06-29 - 15:15 Link toegevoegd: PixPerAn.
• 2007-07-08 - 17:22 Zes productreviews van de 226BW toegevoegd en één van de 206BW.
• 2007-08-05 - 21:44 Toegevoegd: 2 productreviews van 226BW en één van 206BW.
• 2007-08-05 - 23.26 Link naar Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad? toegevoegd.

[/][/]

[ Voor 18% gewijzigd door PromoX op 05-08-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Mijn 226BW is een C van Ency. Nou is mijn vraag of het zinnig is om het kleurenprofiel van deze site/review te gebruiken:

http://www.andrewswihart....samsung-226bw-lcd-c-panel
(Is wel een review van een C paneel, al is 't een met menu revisie 1002 terwijl mijne 1003 is)

Ik twijfel omdat de reviewer een ATI 9800Pro gebruikt en ik een X1900XTX (nog al een generatiekloof zeg maar), en dat wil nog wel 's een verschil van dag en nacht zijn qua kleuren - dus heeft dat überhaupt nog zin? Of zijn er inmiddels betere kleuren profielen voor de 226BW C panelen? (En waarom biedt Samsung zelf geen profielen aan voor de verschillende panelen - Ik herinner me duidelijk dat ik bij m'n Iiyama CRTs altijd keurig 5-20 profielen kreeg geleverd).

En m'n tweede vraag (ik heb gezocht) - Welk programma moet ik gebruiken voor zo'n kleuren profiel? Iedereen zegt MS WinColor, maar die behoudt de kleuren niet tijdens het gamen (en m'n favoriet - Deus Ex - is helaas zo donker dat ik zonder profiel moeite heb met spelen). Voor de rest nog heel veel freeware troep geprobeerd maar de ene ondersteunt geen custom profielen (.ICM en .ICC) en laat je 't zelf kalibreren, en de ander crasht m'n ATI CCC. Of zijn er geen goede freeware progjes voor en moet ik zo'n dure Spyder2 aanschaffen?

edit: en ja ik heb deze vraag eerder gesteld in de vorige topic maar niemand wist een antwoordt, en volgens mij is de vraag niet tegen de regels.

[ Voor 5% gewijzigd door jacobvdm op 23-06-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TFT Tester is inmiddels opgevolgd door TFT Tester 2. Misschien is het een idee om het linkje in de startpost aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212100

Tot waar kan je met 256 MB videogeheugen een beeldscherm trekken? Vooral dan met de 226BW werd me 512 MB aangeraden, maar sommigen zeiden dat 256 MB voldoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met een 8MB videokaart kan je al een 1680x1050x32 scherm aansturen, dus werken gaat het sowieso wel. :) Ikzelf stuur een 206BW aan met een 7900GT met 256MB GDDR3, dat werkt zonder problemen. Wel is het zo dat als je op hogere resoluties games speelt een snelle kaart met veel geheugen beter presteert dan een even snelle kaart met minder geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel is het zo dat als je op hogere resoluties games speelt een snelle kaart met veel geheugen beter presteert dan een even snelle kaart met minder geheugen.
Waar dié grens dan? Omdat er nogal vaak onduidelijkheid over is..

Tussen 20" en 22" of pas vanaf grotere resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat heeft toch niets te maken met de monitor? Dus waarom je die vraag hier stelt? :?

Op hoge resoluties in games met grote texturen zal 256MB geheugen sneller vol lopen dan 512MB. Maar hedendaagse games kunnen best met 256MB videogeheugen, daar kan alleen later verandering in komen. En als je features als AA en AF flink wilt inzetten dan is een beetje extra videogeheugen ook niet verkeerd.
256MB kan nog best naar mijn mening, maar als je meer kan krijgen op dezelfde snelheden voor niet teveel extra geld is het te overwegen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee inderdaad, daar heb je gelijk in, ik heb ze onbewust hier gesteld omdat ik twijfel tussen de 206BW en de 226BW omwille van de videokaart die ik best zou gebruiken.

Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Anoniem: 212100 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:07:
Nee inderdaad, daar heb je gelijk in, ik heb ze onbewust hier gesteld omdat ik twijfel tussen de 206BW en de 226BW omwille van de videokaart die ik best zou gebruiken.

Mijn excuses.
de 226 en de 206 hebben allebij dezelfde resolutie 1680x1050, dus de aansturing zal niet verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Modbreak:Zit je nou niet op te letten? Ik geef net aan dat dergelijke vragen hier niet horen. :?

[ Voor 82% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2007 19:04 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Kan iemand is een foto posten van een scherm met absoluut geen backlight bleeding?
Dit is nu mijn derde scherm. Op mijn eerste scherm had ik er even veel last van als op mijn derde scherm. Mijn eerste scherm was type S en mijn huidig en derde scherm is zonder type vermelding. Met mijn tweede scherm had ik er echt last van maar dat was een type C scherm. Nu denk ik dat ik een A scherm of een S scherm heb maar toch is er nog altijd een beetje bleeding zichtbaar. Kan iemand eens een screensaver op zetten met volledig zwart beeld en dan een foto nemen? In het vorige topic waren er een aantal posteren die bewerden dat ze niks van bleeding kunnen zien. Dat wil ik wel op foto eens zien.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
jacobvdm schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:30:
Mijn 226BW is een C van Ency. Nou is mijn vraag of het zinnig is om het kleurenprofiel van deze site/review te gebruiken:

(Is wel een review van een C paneel, al is 't een met menu revisie 1002 terwijl mijne 1003 is)

Ik twijfel omdat de reviewer een ATI 9800Pro gebruikt en ik een X1900XTX (nog al een generatiekloof zeg maar), en dat wil nog wel 's een verschil van dag en nacht zijn qua kleuren - dus heeft dat überhaupt nog zin? Of zijn er inmiddels betere kleuren profielen voor de 226BW C panelen? (En waarom biedt Samsung zelf geen profielen aan voor de verschillende panelen - Ik herinner me duidelijk dat ik bij m'n Iiyama CRTs altijd keurig 5-20 profielen kreeg geleverd).

En m'n tweede vraag (ik heb gezocht) - Welk programma moet ik gebruiken voor zo'n kleuren profiel? Iedereen zegt MS WinColor, maar die behoudt de kleuren niet tijdens het gamen (en m'n favoriet - Deus Ex - is helaas zo donker dat ik zonder profiel moeite heb met spelen). Voor de rest nog heel veel freeware troep geprobeerd maar de ene ondersteunt geen custom profielen (.ICM en .ICC) en laat je 't zelf kalibreren, en de ander crasht m'n ATI CCC. Of zijn er geen goede freeware progjes voor en moet ik zo'n dure Spyder2 aanschaffen?

edit: en ja ik heb deze vraag eerder gesteld in de vorige topic maar niemand wist een antwoordt, en volgens mij is de vraag niet tegen de regels.
Ja hoor, al die vragen zijn al uitgebreid behandelt:

1 - ME22W0BDA-100x' is geen paneel type, maar de versie van de OSD (On Screen Display).

Uitleg - Service Function:

Monitor On Time: . 17Hr ----> Totaal uren, geen effect op vervangen of reparatie van het panel.
Panel Ch. No.: ...... 0 --------> (Ch.=Change) +1 telt het aantal panel vervangingen. Service notitie.
On Time: ............. 17Hr ----> Urenteller, bij vervanging panel begint deze urenteller weer op 0.
Cycle: ................. 60 -------> Teller Monitor Aan/Uit, bij panel vervanging begint ook dit op 0.

Auto Auto: .. On ----> OSD AUTO toets, werkt alleen met aansturing via D-SUBminiature.
PixelShift: ... Off ----> On is burn-in protectie, b.v. gebruikt voor >8 uur stilstaand plaatje! Normaal Off. *)
Country: ........... Worldwide ------> Of b.v. China etc.

Scaler-MCU: ...... Genesis --------> OSD ( On Screen Display )
Panel Info.: AMLCD 220M1 -------> Gebruikt in dit geval Samsung's LTM220M1 panel.

Version: M-ME22W0BAa-1001 --> OSD
Checksum: FBC6 ---------------------> OSD

De Samsung SyncMaster 226BW zijn willekeurig voorzien van onderstaande panels:
noot: de letter op de sticker komt niet altijd overeen met het paneel type in het verborgen menu.

'S' = Samsung B-TNIII panel: LTM220M1
'A' = AU Optronics (AUO)) TN panel: M220EW01 V0
'C' = CMO (Chi Mei Optoelectronics) TN panel: M220Z1-L03
'C' = CPT ( (Chunghwa Picture Tubes)
'P' = Philips? (laatste met aanduiding? van deze P is nog weinig bekend)
' ' = De Panel Info.: regel in de hidden Service Functie is leeg, Samsung heeft besloten alle paneel informatie te verwijderen!
Deze NoName wordt binnenkort getest, over de kwaliteit van de paneel type(s) valt nu nog niks te zeggen.

2 - 'X1900XTX' Ja, en niet alleen de kaart ook verschillende systeem configuraties geven verschillende calibratie resultaten.

3 - Microsoft Color Management: WinColor, is niks mis mee, lees de handleiding.

4 - De C panelen (CMO en CPT) zijn slecht te calibreren en hebben geen constant calibratie resultaat.

5 - Er zijn geen losse LUT laders, die zijn gekoppelt aan de calibratie apparatuur.

6 - De 'dure Spyder2' ?, geeft een redelijk maar beperkt calibratie profile, de professionele calibratie apparatuur en dan vooral de bijbehorende software kost een veelvoud!

Deze informatie is gehaald uit mijn eerdere Post's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Bedankt joop, overigens wist ik dat '1003' de osd/menu revisie is hoor (zie m'n post "menu revisie 1003"), en verder weet ik van de winkel dat het een C paneel is (CMO of CPT weet ik niet want de regel in het service menu is natuurlijk leeg), wellicht bel ik ze nog effe op om te kijken of ze er meer van weten.

Maargoed, eindelijk antwoord op m'n vraag of het zin had om dat kleurenprofiel te gebruiken - niet echt dus, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Wettelijk gezien is pixelgarantie eigenlijk overbodig. Volgens de wet kopen-op-afstand kun je elk product binnen 8 dagen terugsturen, op het moment dat het product niet aan de verwachtingen voldoet. Echter, lang niet alle shops zullen hieraan meewerken, dus kan het lastig worden om je geld terug te krijgen. Pixelgarantie zou je dus kunnen zien als een soort van rechtsbijstandverzekering, die het je wat gemakkelijker maakt om je gelijk te halen.
Dit is toch niet waar? Je mag toch alleen je product terugsturen binnen 8 dagen als je het product NIET geopend hebt. Voor het geval je het verkeerde scherm toegestuurd krijgt. Voor pixelgarantie heb je hier helemaal niks aan, omdat je toch het product moet openen. En tot 5 dode pixels zeggen de webshops gewoon dat je een werkend product hebt gekregen, omdat dat in de algemene voorwaarden staat. Als je een dode pixel hebt ben je gewoon genaaid, behalve als je pixelgarantie hebt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
Het viel me op dat de 20 en de 22 inch dezelfde maximale resolutie hebben. Is het zo dat de pixels bij de 22 inch versie opgerekt worden? En is hier een term voor? Ik was namelijk erg benieuwd hoe dat principe werkt en of het nadelig is voor de beeldkwaliteit? Dit is 1 van de punten die mee zou kunnen wegen in de keuze voor een 20 of 22 inch versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:12
In het vorige deel heeft iemand een tabeletje gepost dacht ik waarin dat allemaal staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
Killzone schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:11:
In het vorige deel heeft iemand een tabeletje gepost dacht ik waarin dat allemaal staat. ;)
Dan heb ik tóch niet goed gekeken. Zal het topic nog 's doorzoeken.

Gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28252484

Maar of dit nu werkelijk merkbaar is kwa kwaliteitsverschil? Dat kan hier niet uit opmaken. Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door MG-studios op 24-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

De dotpitch is gewoon iets groter maar het is niet zo dat het beeld opgerekt wordt hoor :)
Je draait gewoon op de native resolutie met iets grotere pixels + groter formaat beeld.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De 206BW heeft een HDCP ingang, maar levert dit nou echt beter beeld op in vergelijking met DVI? De 226BW heeft deze HDCP ingang niet...

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55

Koppensneller

winterrrrrr

MensionXL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:47:
De 206BW heeft een HDCP ingang, maar levert dit nou echt beter beeld op in vergelijking met DVI? De 226BW heeft deze HDCP ingang niet...
Volgens Samsung heeft de 206BW ook geen HDCP ingang hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Waster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Dit is toch niet waar? Je mag toch alleen je product terugsturen binnen 8 dagen als je het product NIET geopend hebt. Voor het geval je het verkeerde scherm toegestuurd krijgt. Voor pixelgarantie heb je hier helemaal niks aan, omdat je toch het product moet openen. En tot 5 dode pixels zeggen de webshops gewoon dat je een werkend product hebt gekregen, omdat dat in de algemene voorwaarden staat. Als je een dode pixel hebt ben je gewoon genaaid, behalve als je pixelgarantie hebt ;(
Maar (deze discussie zou eigenlijk in een ander topic gehouden moeten worden, maar ik wil toch nog even zeggen :) ) -> Als je niet met de garantiebepalingen akkoord gaat, heb je toch echt al de doos geopend. En ik ga ervan uit dat de monitor in een simpel plasticje zit met een plakbandje vastgemaakt. Je zal dus echt de (verzegelde?) doos open moeten maken om de garantievoorwaarden te lezen...
En dan kijk je meteen of de monitor dead pixels heeft. Zoja, dan breng/stuur je 'm terug en zeg je dat je niet met de pixelvoorwaarden akkoord gaat. Of met overige voorwaarden...

[ Voor 8% gewijzigd door Cis op 24-06-2007 17:01 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KoppenSneller schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:53:
[...]

Volgens Samsung heeft de 206BW ook geen HDCP ingang hoor...
Oh :?

Kijk hier eens.

Ingangen

1 x VGA
1 x DVI-D
waarvan 1 x met HDCP
interne voeding

Gare Alternate... 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriontec
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 21:50
Gisteren heb ik mijn Samsung 226BW binnen gekregen gekocht via Cool-prices (zowat enige nog met voorraad).

Wat blijkt nu als ik achter op kijk heb ik Model [R]. ?

In het service menu staat geen type panel.

Is dit een nieuw panel welke samsung nu gebruikt of zijn er ook al andere mensen met een 226BW type R en weten die welk panel van welke fabrikant hier nu inzit?

[ Voor 9% gewijzigd door Eriontec op 24-06-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
MensionXL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:47:
De 940BW, 205BW, 225BW serie en ook de 906BW, 206BW, 226BW serie ondersteunen de HDCP standaard via de DVI ingang. :Y

Volgens Samsung is HDCP voor betere kwaliteit en real-time TV, DVD of games.
Samsung vermeldt niet de eigenlijke functie: HDCP is voor support van de (nieuwe) kopie protectie!

HDCP (High Bandwidth Digital Content Protection) is een kopie protectie voor DVI (Digital Video Interface) en HDMI (High Definition Multimedia Interface),
welk in de toekomst (binnen enkele jaren) de standaard moet worden.

Korte uitleg: _/-\o_
Als afspeelapparatuur b.v. een DVD speler aangesloten op de DVI of HDMI ingang versleutelde data aanleverd en de LCD / TV geen HDCP ondersteund, dan krijg je geen beeld te zien. :S

[ Voor 3% gewijzigd door joopvtg op 27-06-2007 16:14 . Reden: Foutje: HDCP-DVI converter, moest zijn: eventueel d.m.v. een HDMI naar DVI converter, stukje tekst verwijderd, voegde niks toe, geeft alleen misverstanden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Eriontec schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:08:
Gisteren heb ik mijn Samsung 226BW binnen gekregen gekocht via Cool-prices (zowat enige nog met voorraad).

Wat blijkt nu als ik achter op kijk heb ik Model [R]. ?

In het service menu staat geen type panel.

Is dit een nieuw panel welke samsung nu gebruikt of zijn er ook al andere mensen met een 226BW type R en weten die welk panel van welke fabrikant hier nu inzit?
Er is geen R type, dat is al uitgelegd: Kain_niaK in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /...". Samsung maakt de typeinformatie niet meer openbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door AtleX op 24-06-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
dubbelpost foutje

[ Voor 97% gewijzigd door joopvtg op 24-06-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

joopvtg schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:13:
[...]

De 940BW, 205BW, 225BW serie en ook de 906BW, 206BW, 226BW serie ondersteunen de HDCP standaard via de DVI ingang en d.m.v. een HDCP-DVI converter. :Y

Samsung vermeldt niet de eigenlijke functie: HDCP is voor support van de (nieuwe) kopie protectie!

HDCP (High Bandwidth Digital Content Protection) is een kopie protectie voor DVI (Digital Video Interface) en HDMI (High Definition Multimedia Interface),

Als afspeelapparatuur b.v. een DVD speler aangesloten op de DVI of HDMI ingang versleutelde data aanleverd en de LCD / TV geen HDCP ondersteund, dan krijg je geen beeld te zien. :S
Ah oke, bedankt voor je uitleg. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82930

Het zoemprobleem met de 206BW is blijkbaar nog steeds niet opgelost. Enkele dagen geleden heb ik er één gekocht, werkt perfect zolang de brightness op 97 of hoger staat, van zodra je deze verlaagt begint het. Vanaf 20 en lager verdwijnt het dan terug, en het is er weer als je de helderheid terug verhoogt tot 30-35 en meer. Blijkbaar is Samsung niet echt geïnteresseerd in het oplossen van dit probleem aangezien ook nieuw-verkochte modellen hiermee te kampen blijven hebben. Naar wat ik gehoord heb heeft bellen naar support in sommige gevallen ook geen zin(?)

Ik ga volgende week deze monitor laten vervangen (of herstellen, afhankelijk van wat de winkel van plan is); hopelijk wordt dit euvel opgelost, anders vrees ik dat SyncMaster-modellen hier snel verband zullen worden. Een spijtige zaak aangezien Samsung normaal toch wel een kwalitatief merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
[...]

De 940BW, 205BW, 225BW serie en ook de 906BW, 206BW, 226BW serie ondersteunen de HDCP standaard via de DVI ingang en d.m.v. een HDCP-DVI converter. :Y

Dus als ik het goed begrijp moet ik met een HDCP > DVI kabel vanaf mijn Ati HD 2900XT een beter beeld hebben bij het afspelen van TV/Films?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Mavvie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik met een HDCP > DVI kabel vanaf mijn Ati HD 2900XT een beter beeld hebben bij het afspelen van TV/Films?
:X Heb je het nou eig gelezen wat hij zei?
Hij zei dus dat HDCP geen beeldverbeterende functie heeft maar een beveiligende functie.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

bokkow schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:04:
[...]

:X Heb je het nou eig gelezen wat hij zei?
Hij zei dus dat HDCP geen beeldverbeterende functie heeft maar een beveiligende functie.
Er is inderdaad no such thing als HDCP -> DVI. HDCP Is iets wat je beeldscherm EN je videokaart (of andere output) moeten ondersteunen. Het HDCP signaal gaat ook gewoon over een DVI kabel, zolang als je beide in/outputs het maar ondersteunen.

edit: stomstomstom,dacht hdcp maar typte dhcp :X

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 25-06-2007 18:50 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
blmp schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:21:
[...]

Er is inderdaad no such thing als DHCP -> DVI. DHCP Is iets wat je beeldscherm EN je videokaart (of andere output) moeten ondersteunen. Het DHCP signaal gaat ook gewoon over een DVI kabel, zolang als je beide in/outputs het maar ondersteunen.
DHCP en HDCP is heel iets anders. Volgens mij haal je ze nu zelf ook een beetje door de war :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 25-06 08:58
Waster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:22:
Zover ik weet mag het product gewoon geopend worden volgens de wet van Verkoop Op Afstand. Sommige webshops kunnen moeilijk doen maar je staat gewoon in je recht.

Kan helaas vanaf werkplek niet 123 een linkje voor je vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben benieuw of er nog hardware reviews komen van de nieuwe Samsung 226 BW die geen type aanduiding heeft. Ik heb er zelf ééntje en ben er wel redelijk tevreden over. Toch heb ik miniem last van backlight bleeding en moet ik ook wennen aan de kleuren. Maar dat is normaal als je van CRT naar TFT gaan denk ik. Wat ik me ook afvraag is welke schermen er nu in de nieuw types worden geplaats. Volgens een artikel in het vorige topic gepost alleen nog maar S schermen die door Samsung zelf gemaakt worden maar volgens mij heb ik een A scherm. Maar ja zonder het service menu en de type aanduiding kun je onmogelijk achter komen. En als je een S scherm naast mijn A scherm zet in dual monitor mode dan zou je geen verschil zien. (volgens mijn shop dan, heb het niet zelf uitgetest).

Nog altijd zou ik eens wat foto's willen zien van schermen die op zwart scherm geen blauwe gloed heeft langs de randen. Volgens mij hebben alle schermen daar last van. Ik heb nog geen foto's gezien van iemand die daar geen last van heeft. (bijna alle foto's in dit topic laten backlight bleeding zien)

Als je bij mij het scherm op dynamisch contrast zet dan is het zwart het meest egaal en valt het het minste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

feep schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:34:
[...]

DHCP en HDCP is heel iets anders. Volgens mij haal je ze nu zelf ook een beetje door de war :?
Idd DHCP is zodat je beeldscherm een IPnummer kan krijgen via zijn onboard NIC :)
Zal wel typo zijn.
HDCP is idd een beveiligde link. En je kan er vanuit gaan dat dit meer en meer zijn intrede gaat doen. Zodat je straks idd geen filmpje meer kan kijken op je pc. Als je VGA-kaart en Monitor dit niet ondersteunen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Laatst online: 20-07-2024
Zou een eigenaar van een 226BW en een eigenaar van een 206BW a.u.b. voor mij even het beeldscherm in cm. kunnen opmeten? Het werkelijke beeldscherm, dus waar iets op te zien is, exclusief de kunstof randen eromheen. Dit vroeg ik me nl. af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 20:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hebben de 206BW versies nu DEZELFDE TITELAANDUIDING of maakt het bij dit model niks uit?
Is bij de 206 de S dus ook beter als de A & C?

[ Voor 20% gewijzigd door dreameater op 25-06-2007 21:04 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
dreameater schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:04:
Hebben de 206BW versies nu DEZELFDE TITELAANDUIDING of maakt het bij dit model niks uit?
Is bij de 206 de S dus ook beter als de A & C?
Zover ik weet wel ja, S>A>C
Kmoet zeggen dat ik echt totaal geen problemen heb met mijn A panel, echt tig keer beter dan de C die ik ervoor had. Maar zou nu echt niet weten wat een S nog beter zou maken dan de A nu al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

dajuan schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:58:
[...]

Zover ik weet wel ja, S>A>C
Kmoet zeggen dat ik echt totaal geen problemen heb met mijn A panel, echt tig keer beter dan de C die ik ervoor had. Maar zou nu echt niet weten wat een S nog beter zou maken dan de A nu al is.
Tussen S en A is echt nauwelijks verschil te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DarkSide schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Idd DHCP is zodat je beeldscherm een IPnummer kan krijgen via zijn onboard NIC :)
Zal wel typo zijn.
HDCP is idd een beveiligde link. En je kan er vanuit gaan dat dit meer en meer zijn intrede gaat doen. Zodat je straks idd geen filmpje meer kan kijken op je pc. Als je VGA-kaart en Monitor dit niet ondersteunen.
Voor zover ik weet zijn er geen beeldschermen met een DHCP server erin. (nogal nutteloos?)
Een eventueel IP adres zou hij wel door een router toegewezen kunnen krijgen waaraan die gekoppelt staat. Maar een IP adres krijgen van z'n onboard NIC? :? Functioneerd dat ding als router dan? 8)7

Hoe is het voor de mensen die van een 17" TFT afkwamen bevallen toen ze naar de 226BW/206BW gingen? Ik zag gisteren een ander 22" scherm staan in een winkel en die zag er ineens wel heeeeel erg groot uit :9~ Maar is dat niet vervelend met gamen ofzo? (Zeker als van een 17" scherm afkomt? (En dan heb ik het niet over wennen, want dat moet je altijd :P))

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

MensionXL schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:58:
[...]

Voor zover ik weet zijn er geen beeldschermen met een DHCP server erin. (nogal nutteloos?)
Een eventueel IP adres zou hij wel door een router toegewezen kunnen krijgen waaraan die gekoppelt staat. Maar een IP adres krijgen van z'n onboard NIC? :? Functioneerd dat ding als router dan? 8)7

Hoe is het voor de mensen die van een 17" TFT afkwamen bevallen toen ze naar de 226BW/206BW gingen? Ik zag gisteren een ander 22" scherm staan in een winkel en die zag er ineens wel heeeeel erg groot uit :9~ Maar is dat niet vervelend met gamen ofzo? (Zeker als van een 17" scherm afkomt? (En dan heb ik het niet over wennen, want dat moet je altijd :P))
haha :D
Dat was een grap, wel leuk dat je er echt op in gaat _/-\o_

Ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat als je 20" neemt heb je dezelfde dotpitch en dezelfde hoogte het is alleen wat breder.Als je naar 22" gaat heb je een grotere dotpitch, hoger en breeder.
Zelf heb ik sinds iets meer dan een week een 22" en kom van een 19" (zelfde hoogte, zelfde dotpitch alleen breder) en het voelde heel natuurlijk aan ik hoefde ook helemaal niet te wennen aan de breedte. Bij windows merkte ik het wel maar met Aero aan de zijkant is het echt perfect.
Maarja de een zal er meer 'moeite' mee hebben dan de ander + dat ik van 19" kom (ik overwoog eerst een 20" maar dat vond ik toch te klein :9)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163951

Ik hoorde dat er een nieuwe scherm uit zal komen in augustus (in meer dan een maand dus), namelijk de 226CW. Daar was ik eik van plan om te wachten, maar nu zie ik dat samsung ook nog een 215TW, heeft met een S-PVA paneel. Maar het is wel 100 euro duurder.

Nu heb ik de vraag of de 226CW die nieuwer zal zijn ook beter is dan de 215TW, want hoewel de 226CW een TN paneel heeft, hoor ik wel verhalen dat het een zeer goede contrast en kleuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MensionXL schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:58:
[...]

Hangt er van af wat je wilt gaan spelen. Met mijn nieuwe spelen zoals Stalker en zo heb ik geen probleem. Dit weekend ga ik Supreme Commander eens aan de tand voelen. Zal wel zalig spelen op zo'n breedbeeld monitor. Maar de spelen die ik gewend ben op een 17 inch monitor is een hele andere zaak. Vooral Day Of Defeat (half life mod WWII shooter) Ik weet nog niet precies hoe het komt maar sinds ik op mijn nieuwe scherm game zuig ik echt. Ik doe alles te langzaam en mik er de hele tijd langs. Als ik dan mijn oude scherm aansluit en game op 1152 x 864 dan heb ik nergens last van 8)7
Het is dus gewoon wat je gewend ben. Breedbeeld FPS shooters spelen is echt wennen. Vooral als de actie echt snel gaat. Dan willen je ogen soms gewoon niet mee. Breedbeeld is ook een stuk vermoeiender. Maar mischien moet ik gewoon wat meer afstand nemen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Oh oh, ik speel nu Americas Army op vrij hoog niveau (bijna ownen dus), op een 17 inch. Ik hoop dat ik m'n fragrate niet te snel onderuit haal op een breedbeeld :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Killzone schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:09:
Oh oh, ik speel nu Americas Army op vrij hoog niveau (bijna ownen dus), op een 17 inch. Ik hoop dat ik m'n fragrate niet te snel onderuit haal op een breedbeeld :S .
Dan hou je toch gewoon je huidige scherm ook nog? Ik wissel af en toe in het weekend nog wel eens van scherm. 100hz @ 1152 x 842 op een 17 inch scherm is nog altijd de max. En de kleuren zijn soms nog beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55

Koppensneller

winterrrrrr

Kain_niaK schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:11:
[...]

Dan hou je toch gewoon je huidige scherm ook nog? Ik wissel af en toe in het weekend nog wel eens van scherm. 100hz @ 1152 x 842 op een 17 inch scherm is nog altijd de max. En de kleuren zijn soms nog beter ook.
De meeste mensen willen niet een vergeelde 17" CRT naast hun gloednieuwe, stijlvol vormgegeven breedbeeld TFT hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

KoppenSneller schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:25:
[...]

De meeste mensen willen niet een vergeelde 17" CRT naast hun gloednieuwe, stijlvol vormgegeven breedbeeld TFT hebben staan...
Nobody speaks that way about MY crt! Hij is nog keurig schoon maagdelijk wit... :+
I love my CRT. Zeg nu zelf: Cathode Ray Tube klinkt toch een stuk stoerder dan Thin Film Transistor . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 19:03

bl33d

I love the smell of Napalm..

Hoi mensen, ik heb onlangs dus ook een samsung 931bw aangeschaft. Zeer mooi scherm ben dik tevereden. Maar....
Ze hebben waarschijnlijk een dode pixel bijgeleverd. Nu echter weet ik niet zo zeker of die dode pixel komt doordat het scherm of de videokaart waarschijnlijk defect is.
(in directx applicaties heb ik ook sinds kort enorm last van artifacts oa.)

Ik heb de videokaart eruit gehaald en het scherm aangesloten op mijn onboard video. Hier geeft het tot op heden (paar uur) geen dode pixels weer. Het is wel zo dat de dode pixels met mijn oude videokaart pas na een tijdje (scherm moet even warmdraaien?) tervoorschijn komt.

Kan iemand mij hier uitsluitsel geven of dode pixels ook door een defecte videokaart kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat kan prima. Oververhitte grafische kaarten laten vaak ook artifacts zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
bl33d schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:08:
Hoi mensen, ik heb onlangs dus ook een samsung 931bw aangeschaft. Zeer mooi scherm ben dik tevereden. Maar....
Ze hebben waarschijnlijk een dode pixel bijgeleverd. Nu echter weet ik niet zo zeker of die dode pixel komt doordat het scherm of de videokaart waarschijnlijk defect is.
(in directx applicaties heb ik ook sinds kort enorm last van artifacts oa.)

Ik heb de videokaart eruit gehaald en het scherm aangesloten op mijn onboard video. Hier geeft het tot op heden (paar uur) geen dode pixels weer. Het is wel zo dat de dode pixels met mijn oude videokaart pas na een tijdje (scherm moet even warmdraaien?) tervoorschijn komt.

Kan iemand mij hier uitsluitsel geven of dode pixels ook door een defecte videokaart kan komen?
Als ik het zo lees durf ik met bijna 100% zekerheid zeggen dat je scherm in orde is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
meestal zijn die zwarte blokjes artifacts wel wat groter als 1 pixel, dus ik denk dat je wel het verschil kan zien tussen een dode pixel en een artifact, artifacts komen ook vaak op verschillende plekken voor, dus ook zo kun je kijken of de "dode pixel" van plaats verwisselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Ik heb net even azerty gevraagt wat voor soort versie ze hadden van de 206BW, maar hier konden ze mij geen antwoord op geven.
Dus ik wil vragen of iemand een 206BW bij azerty heeft gekocht en welk type je dan kreeg, S A of C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
[...]

De 940BW, 205BW, 225BW serie en ook de 906BW, 206BW, 226BW serie ondersteunen de HDCP standaard via de DVI ingang. :Y

EDIT:
joopvtg wijzigde dit bericht 27-06-2007 16:14 (3%)
Reden: Foutje: HDCP-DVI converter, moest zijn: eventueel d.m.v. een HDMI naar DVI converter, stukje tekst verwijderd, voegde niks toe, geeft alleen misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Even nog over dat backlight bleeding waar ik hier wat over lees. Ik heb een A-paneel gekocht en deze bevalt tot nog toe perfect, maar ik wilde ook even melden dat het backlight bleeding hier eigenlijk helemaal niet van toepassing is.

Ik heb net even TFT Tester 2 gedraait en daar zag ik alleen rechtsonderin wat backlight bleeding, maar helemaal niet duidelijk zichtbaar, ik moest er dan ook bijna opduiken om het te zien :P. Verder werkt het Hardware.fr profiel hier perfect met Internet mode, dus dat is (volgens mij) zeker een aanrader aan mensen die ook een A-paneel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb vandaag de 206 binnen gekregen, maar ik merk in games toch een lichte vorm van ghosting, als je snel kijkt zie je achter een donker object tegen een lichte achtergrond een witte after image van ongeveer 1 a 2 mm.

ik kan bij dit paneel niet kijken welke versie het is, het is een nieuwer model zonder type aanduiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 22:51
Heb er vanmiddag ook 1 gehaald (geen S,A,C aanduiding te vinden), ben zelf eigenlijk alleen crt gewend, maar de mijne werd inmiddels wat wazig, dus dan toch maar de stap genomen.. Maar damn, wat is dat scherm fel, het wil me ook maar niet echt lukken om em goed in te stellen. De kleuren wat flets als ik de taakbalk bekijk, de letters zijn ook niet echt zwart, maar ga ik met mijn ogen ter hoogte van het samsung 'logo' hangen dan zijn de letters wel mooi, en de taakbalk is ook de kleur die ik verwacht (dus niet flets), ook bij hotmail, zie ik als ik normaal zit bijna geen verschil in 'nog niet gelezen' regels (geel achtig) en normale regels (wit), maar dus ooghoogte samsung;) dan zie ik de kleuren zoals ik ze gewend was op mijn CRT.. Als ik er recht voor zit, dan zit ik +/- met mijn ogen op 1/4 van boven, als ik achterover in mijn stoel zit (wat dus bij surfen wel gebeurd) dan zit ik +/1 met mijn ogen op 1/2 (dan lijkt het er wel redelijk op)..
Inmiddels heb ik mijn contrast een stuk lager gezet (65), en nog lager zou mogelijk beter zijn, maar dan wordt wit langzaamaan grijs..
Normaal gesproken verwacht ik juist dat het beeld flets wordt als je vanuit een verkeerde hoek kijkt (ofwel te ver van de zij/boven/onderkant) en niet als je er goed voor zit..
Tevens meende ik trouwens dat de monitor wel kan kantelen (voor/achter), maar dat lijkt ook niet te kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
SuperDre schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:17:
Heb er vanmiddag ook 1 gehaald (geen S,A,C aanduiding te vinden), ben zelf eigenlijk alleen crt gewend, maar de mijne werd inmiddels wat wazig, dus dan toch maar de stap genomen.. Maar damn, wat is dat scherm fel, het wil me ook maar niet echt lukken om em goed in te stellen. De kleuren wat flets als ik de taakbalk bekijk, de letters zijn ook niet echt zwart, maar ga ik met mijn ogen ter hoogte van het samsung 'logo' hangen dan zijn de letters wel mooi, en de taakbalk is ook de kleur die ik verwacht (dus niet flets), ook bij hotmail, zie ik als ik normaal zit bijna geen verschil in 'nog niet gelezen' regels (geel achtig) en normale regels (wit), maar dus ooghoogte samsung;) dan zie ik de kleuren zoals ik ze gewend was op mijn CRT.. Als ik er recht voor zit, dan zit ik +/- met mijn ogen op 1/4 van boven, als ik achterover in mijn stoel zit (wat dus bij surfen wel gebeurd) dan zit ik +/1 met mijn ogen op 1/2 (dan lijkt het er wel redelijk op)..
Inmiddels heb ik mijn contrast een stuk lager gezet (65), en nog lager zou mogelijk beter zijn, maar dan wordt wit langzaamaan grijs..
Normaal gesproken verwacht ik juist dat het beeld flets wordt als je vanuit een verkeerde hoek kijkt (ofwel te ver van de zij/boven/onderkant) en niet als je er goed voor zit..
Tevens meende ik trouwens dat de monitor wel kan kantelen (voor/achter), maar dat lijkt ook niet te kunnen..
Je kan proberen om de standaard profielen zoals internet en film enzo proberen. En je kan ook kijken of je mooier beeld hebt met een A of C profiel.

Verder kun je de monitor wel kantelen het gaat alleen niet zo heel erg makkelijk. Je moet best wel veel kracht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik vond voor games toch het Dynamic Contrast het mooist, alleen heb je dan dat donkere stukken nog iets donkerder gemaakt worden en dat vind ik toch behoorlijk irritant (als het steeds wisselt met fade-in fade-out etc) Nu heb ik custom zo aangepast dat het dezelfde brightness/contrast heeft met intelligent MagicColor en heb ik het zelfde beeld als met Dynamic Contrast, maar dan zonder de fade-in en fade-out.

Ik merk trouwens wel dat ik wat backlightbleeding heb onderaan, maar dat zie je alleen op donkere stukken, aan 1 kant niet zo erg maar toch wel jammer.
Ik heb geen enkele pixelfout maar heb wel 1 jaar pixelgarantie, dus kom maar op
(zien we dan wel weer of die ook backlight bleeding heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Laatst online: 03-06 22:51
feep schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:27:
[...]
Je kan proberen om de standaard profielen zoals internet en film enzo proberen. En je kan ook kijken of je mooier beeld hebt met een A of C profiel.

Verder kun je de monitor wel kantelen het gaat alleen niet zo heel erg makkelijk. Je moet best wel veel kracht zetten.
Thanx, en bedankt voor dat stukje over het kantelen, ik was een beetje bang om echt 'kracht' te zetten, want tja dadelijk kon die werkelijk niet kantelen, en dan teveel kracht zetten, hihi, dan kantelt die wel ja.. LOL... in iedergeval bedankt voor de tips.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112572

Ik ga dit mooie 22 inch 226 BW scherm kopen. Kan dit icm een v256 MB ATI® Radeon® X1300 PCI Express grafische kaart, of is dit te weinig. Bij mijn dell systeem kan ik geen groter aantal mb kiezen...
Ik gebruik m voor games, downloaden en internetten.

Voor eur 166 meer kan ik een 256 MB nVidia™ GeForce® 8600GT grafische kaart op mijn dell systeem krijgen...

Iemand ervaring?

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 112572 op 01-07-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
1680x1050 is een redelijk zware resolutie voor games, ik zou zekers iets beters nemen, want straks ben je geforceerd om niet native te draaien en op een lagere resolutie dan native wordt het blurry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

Bulls-NL schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:48:
1680x1050 is een redelijk zware resolutie voor games, ik zou zekers iets beters nemen, want straks ben je geforceerd om niet native te draaien en op een lagere resolutie dan native wordt het blurry
zolang je in breedbeeld resolutie blijft spelen wordt het niet blurry imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Anoniem: 102844 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:27:
[...]

zolang je in breedbeeld resolutie blijft spelen wordt het niet blurry imo
als je een non breedbeeld resolutie draait, dan word het opgerekt. Maar als je hem op een lagere resolutie zet dan native word het echt wel blurry, zet je 20 of 22 inch maar eens op 1440x900 de letters worden blurry. (tenzij je bij de videokaart image scaling uit hebt staan, dan blijft de resolutie gelijk alleen krijg je zwarte randen om het beeld formaat kleiner te maken, wat uiteraard alleen voor windows geld en nit ingame)

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 02-07-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 19:22
=Wat is beter een 226BW C paneel of een 225BW paneel?=

Ik ben van plan een 226BW te kopen. Het liefst wel een S paneel of desnoods A. Omdat ik heb gelezen dat de resultaten van het C paneel een stuk minder en nogal variabel zijn.

Ik heb vandaag maar eens de encyclue shop gebeld, volgens de verkoper leveren ze alleen nog maar C panelen. Toen ik zei dat ik had gelezen dat die niet al te goed waren, antwoordde hij dat hij dat ook had gelezen maar dat er al duizenden waren verkocht en dat ze nooit klachten hadden gehad.

Nu zit ik wel erg te twijfelen want de levertijd bij encyclue is kort ze staan goed aangeschreven en als het waar is dat ze er duizenden hebben verkocht zonder klachten (van het C type) dan valt het misschien wel heel erg mee. Ze krijgen binnenkort een levering en ik vraag me af of dat dan ook echt weer C panelen zijn, omdat ik had begrepen dat het inmiddels een [R] type is.

Ik heb ook al wat lopen kijken hoe ik als ik een C paneel krijg het een beetje kan calibreren. Ik vond daarvoor bijvoorbeeld deze site.

Maar nu heb ik zoiets van als ik al bij voorbaat weet dat het gekloot ga worden kan ik misschien beter niet dat beeldscherm kopen en kijken voor iets anders. Via diverse sites heb ik vernomen dat het aandeel van de C panelen op het totaal steeds groter lijkt te zijn geworden. De kans op een A of S is daarmee kleiner.

Ik ben serieus aan het overwegen, toch maar een 225bw te kopen vanwege betere verstelbaarheid,
uniformere prestaties (niet dat S A en verschillende C panelen gedoe) en ook wat goedkoper en beter leverbaar.

Er zijn voor mij denk ik nu 4 opties:

1 een bron van S of A panelen vinden die betrouwbaar is (al zal zo goed als encyclue lastig zijn)
2 een ander paneel kopen met vergelijkbare eigenschappen als de 226bw (als dat inmiddels uit is)
3 Het samsung 226bw C paneel bij encyclue bestellen, met snelle levertijd en goede aftersales
4 Een 225bw kopen bij encyclue vanwege snelle levertijd en goede aftersales en dan dat het iets oudere versie is op de koop toe nemen. Al schijnt de 225bw een betere inkijkhoek te hebben dan de 226bw

De hoofdvraag is dan een beetje wat is beter een 226BW C paneel of een 225BW paneel?
en dan met name heb ik het over de beeldkwaliteit/kleurechtheid etc

Het scherm zal vrijwel niet gebruikt worden voor beeldverwerking, maar voor games,
browsen en office werk(met name word, excell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
maltesersnoepie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:51:
=Wat is beter een 226BW C paneel of een 225BW paneel?=
...
Ik ben in het bezit van een 226BW C scherm en dit was de opvolger van mijn IIyama 903DTA monitor (lees: Een van de beste CRT monitoren die iiyama heeft gemaakt) Ik ben dus aardig verwend.

Ik ben over de 226BW erg te spreken, goede werkelijke kleuren en makkelijk te kalibreren. Dit is mijn ervaring van het C panel. Misschien heb ik een betere C versie maar ik vindt het een beetje lulkoek dat het C panel zoveel slechter is dan een S of een A panel.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Tja, ik denk ook dat je het verschil niet opmerkt, behalve als je ze naast elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Mavvie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:53:
[...]

Ik ben in het bezit van een 226BW C scherm en dit was de opvolger van mijn IIyama 903DTA monitor (lees: Een van de beste CRT monitoren die iiyama heeft gemaakt) Ik ben dus aardig verwend.

Ik ben over de 226BW erg te spreken, goede werkelijke kleuren en makkelijk te kalibreren. Dit is mijn ervaring van het C panel. Misschien heb ik een betere C versie maar ik vindt het een beetje lulkoek dat het C panel zoveel slechter is dan een S of een A panel.
Ja, het valt allemaal wel mee met die C schermen. Ze zijn zeker niet slecht. Het is maar wat je gewent ben en voor een deel zit het in je hoofd. Er zijn zat mensen met een A of C scherm die geen problemen hebben. Ik heb alleen alle drie de types gehad en tja we zijn nu eenmaal tweakers. Waarom voor minder gaan als we het beste van het beste kunnen krijgen. En ik zag wel degelijk verschil tussen mijn schermen. Nu heb ik een A of S scherm met een beetje backlight bleeding. Ik ben tevreden, kleuren zijn super. Nog nooit zo genoten van een Heroes aflevering in 720p met mijn 7.1 geluidset! Damn wat is dat scherm zeg. Een breedbeeld is ook zalig. Eindelijk die stomme balkjes niet meer. Alleen jammer van mijn 30GB data limiet. Zo'n 720 aflevering is al ruim een GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
maltesersnoepie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:51:
<knip>
Er zijn voor mij denk ik nu 4 opties:

1 een bron van S of A panelen vinden die betrouwbaar is (al zal zo goed als encyclue lastig zijn)
Dit zal inderdaad lastig worden.
2 een ander paneel kopen met vergelijkbare eigenschappen als de 226bw (als dat inmiddels uit is)
Zie \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20. In het topic staan diverse schermen die vergelijkbaar zijn met de 226BW.
3 Het samsung 226bw C paneel bij encyclue bestellen, met snelle levertijd en goede aftersales
Er zijn genoeg mensen die net als Mavvie tevreden zijn met hun C versie. Ook lang niet iedereen zal er over klagen ook omdat het moeilijk vergelijken is als je niet verschillende versies naast elkaar kunt zien. Ik denk dat de kans enkel wat groter is dat je een minder goed scherm treft.
4 Een 225bw kopen bij encyclue vanwege snelle levertijd en goede aftersales en dan dat het iets oudere versie is op de koop toe nemen. Al schijnt de 225bw een betere inkijkhoek te hebben dan de 226bw
De inkijkhoek zal niet zo heel veel anders zijn waarschijnlijk. Die is over het algemeen bij TN panelen gewoon slecht. Wel schijnt de 225BW wat meer last te hebben van ghosting door een iets trager paneel in vergelijking met een S of A versie van de 226. De C versie die ze bij hardware.fr getest hebben presteert vergelijkbaar met de 225.
De hoofdvraag is dan een beetje wat is beter een 226BW C paneel of een 225BW paneel?
en dan met name heb ik het over de beeldkwaliteit/kleurechtheid etc

Het scherm zal vrijwel niet gebruikt worden voor beeldverwerking, maar voor games,
browsen en office werk(met name word, excell).
Je kunt jezelf in ieder geval afvragen hoe belangrijk je een betere verstelbaarheid van een scherm vindt. Het is moeilijk te zeggen of je last hebt van het tragere paneel, aangezien dit nogal per persoon verschilt. Mocht je veel snelle games spelen kun je misschien beter verder kijken naar een ander scherm. Voor office werk maakt het weinig uit welk scherm je hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 02-07-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136641

Wat hier al gezegd wordt, totdat ze je naast elkaar ziet..

Ik heb in Februari een Samsung 226BW gekocht, daar zit een Samsung Panel in
En vorige week, 1 ontvangen met een Chi Mei panel, nou er zit veel verschil in..

Iemand advies voor me zodat ik toch nog 2 dezelfde schermen heb/krijg ?

Juriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210394

Hello,

Inleiding
Ik ga een nieuwe PC aanschaffen en denk erover om PC en Xbox te combineren in de zin dat ik 1 scherm voor beide apparaten wil. Dit betekent ofwel 1) een LCD TV als monitor gebruiken ofwel 2) TFT monitor gebruiken. Dit echter enkel als beeldkwaliteit van beide apparaten perfect is (anders blijft xbox beneden op LCD (Philips 9731)).

Samsung Syncmaster 226BW
Met betrekking tot 1) begrijp ik dat dit niet echt lekker PC-en is en dus dat keuze in principe op 2) zou moeten vallen. Na de gedane research lijkt een Samsung Syncmaster 226BW een goede kandidaat hiervoor. Als monitor voor de PC uiteraard prima, echter ik twijfel nog mbt de 360 over het volgende: ik begrijp dat monitor 16:10 is en 360 16:9 en dus dat er enige vervorming (oprekken) optreedt. Aangezien ik inmiddels al wat uurtjes GOW erop heb zitten opde LCD, vraag ik mij af of deze vervorming mij zal storen (ben wel redelijk veeleisend).

vraag
Kan iemand mij iets vertellen over dit verschil op basis van eigen ervaringen? Foto's van 226bw met GoW erop zouden mij ook zeer goed kunnen helpen _/-\o_ . Alvast hartelijk bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-06 17:09
Ik heb vandaag een 206BW gehaald, en op zich ben ik er wel tevreden mee, op de grijslevels na. Lichtgrijs en wit is gewoon hetzelfde ongeveer. Kan ik dit aanpassen? Ik heb al verschillende calibratietips vanuit verschillende sites uitgevoerd, maar het helpt allemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Martijn: Als je grijslevels niet zo krijgt als je wilt (met geen mogelijkheid aka 'calibratie'), dan ligt het aan het TN paneel denk ik. Aangezien deze maar 6bits kleuren heeft, kan deze misschien deze grijstinten wel niet verwerken/weergeven.

Het is zowieso als je echt op kleuren let niet echt aan te raden een TN paneel scherm te kopen maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223196

Ik heb sinds een aantal weken een 206bw en ik heb de grijs waarden beter kunnen krijgen door de gamma waarden te verlagen in het control panel van nvidia, daar waar je ook video overlay kunt instellen, met het jeepje en die mensen. Daar gamma verlaagt tot bijna laagste stand.
Ik hoop dat dit mischien iets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
Is het mogelijk om de Nintendo Wii aan te sluiten aan de SyncMaster 226bw? Misschien met een verloop stekkertje naar DVI oid? Maar naar mijn idee bestaan deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Ik heb een 226BW gekocht van Samsung gisteren, maar weet zo niet wat voor paneel erin zit.
Moet zeggen dat het een ongelofelijk vet scherm is, helemaal in vergelijking met mijn standaard 17" van Philips.

Veel van de genoemde dingen in dit topic, zoals bleeding en grijswaarden waren mij nog niet opgevallen, maar ik ga vanavond pas echt kijken hoe de kwaliteit is. (Heb hem gister avond aangesloten en even rondgekeken, eerste indrukken waren: WAT EEN VET SCHERM!)

Ik hoop echt dat het allemaal meevalt als ik vanavond Photoshop open om een foto te bewerken :D.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Gistern net als Jo0Lz hierboven mijn 226BW binnen gekregen maar ik kan niet zien welk type ik heb.

Op de sticker staat het niet en ook in het "verborgen" menu lijkt het bij mij wel weggelaten.
Op het scherm staat "manufacture date june 2007" dus ik heb denk ik een van de nieuwste schermen heb waarbij ze de info weggelaten hebben.

Op deze manieren lukt het dus niet, bij mij staat er niks: [url]http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html[/url]

Hoe kan ik er toch acher komen welk type ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Niet. Moet je ook niet op gaan focussen. Zolang je ze niet naast elkaar draait (verschillende versies) zul je het verschil zowieso niet zien. Je kunt beter letten op dingen als dooie pixels of backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166805

Ik vroeg me af of de leverancier niet verplicht is te vertellen welk paneel er gebruikt is? Volgens mij weet de leverancier namelijk precies wat hij/zij verkoopt, dus: TIP: bel vantevoren even naar de desbetreffende winkel welk paneel zij leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 166805 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:17:
Ik vroeg me af of de leverancier niet verplicht is te vertellen welk paneel er gebruikt is?
Waarom denk je dat?

Ik vraag me af of de leveranciers het wel weten wat ze verkopen. Bovendien kunnen ze je alles wijsmaken als je het zelf niet kunt controleren (zonder je scherm te slopen).

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 06-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

Toch vind ik het kloten deze hele commotie A - S - C Panel :(

Ik heb zelf een C-panel en nu ga ik er de hele tijd opletten als die kleuren wel goed zijn.

Beter was het gewoon: "Wat niet weet wat niet deert"

Ik heb trouwens een probleem dat mijn beeld iedere keer een stukje naar rechts verschuift, en dan moet ik ff op het menu knopje drukken en dan stat het scherm weer recht. de scherm is DVI aangesloten. iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Anoniem: 166805 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:17:
Ik vroeg me af of de leverancier niet verplicht is te vertellen welk paneel er gebruikt is? Volgens mij weet de leverancier namelijk precies wat hij/zij verkoopt, dus: TIP: bel vantevoren even naar de desbetreffende winkel welk paneel zij leveren!
Geloof me, we winkels weten absoluut niet welk scherm wat type is. Daarbij is er een bron die beweert dat alle schermen nu hetzelfde type zijn. Dus eigenlijk allemaal S. Volgens mij is dat niet waar en worden er ook nog A schermen gelevert. Alleen de C schermen zouden niet meer gelevert worden. In ieder geval als je twijfelt dan ga je eens langs een winkel en laat ze een S scherm naast een A scherm zetten. Geloof me het verschil kun je niet met het blote oog zien. Daarbij is het zo dat ook al heb je een S scherm er dan nog verschil kan zijn. Vooral met backlight bleeding. Er zijn mensen die er echt niks van kunnen zien. En andere zien een blauwe gloed langs de randen. Ook al is het een S scherm.

Waar het op neer komt is dat als je nu een typeloos scherm koopt je echt wel goed zit. Geloof me, en die dingen zoals backlight bleeding.... dat zie je alleen als je er echt op let. Het is nooit storend en in gewoon gebruik ga je het ook nooit merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 19:03

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ik wil nog even ter aanvuling mijn mening kwijt over de Samsung 931bw. (a paneel)

Het is een super mooi scherm. Kwa kleurgebruik ziet het ook mooi strak uit.
Echter(!) mijn mening is een beetje verdeeld aangezien ik een paar van deze schermen heb gezien, vind ik dat Samsung niet geheel eerlijk is. De scherm die ik nu heb maakt gebruik van het A-paneel. Ook deze heeft last van minimale bleeding.
Samsung brengt zoals bekend de schermen uit in met soorten panelen. S-A-C.
Alhoewel deze gecertificeerd zijn door samsung zijn er toch verschillen te vinden in kleuren en backlight bleeding.
De kleuren kunnen redelijk goed gecalibreerd worden, daarvoor zijn ook meerdere profielen in de omloop. Echter wat ik verontrustend vind is toch de bleeding, deze heb je (misschien in lichtere vorm), of heb je niet. Ik vind dit geen goede ontwikkeling. In weze verkoopt Samsung dus deze drie type panelen onder hetzelfde noemertje met hetzelfde prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Laatst online: 11:42
Mavvie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:53:
[...]

Dit zijn nou posts waar ik wat aan heb. Ik heb zelf namelijk een 903 DTB en ik was benieuwd wat het verschil zou zijn, ik moet het scherm zelf nog bekijken.

En verder denk ik dat dat backlight bleeding wel mee valt tenzij je erop gaat letten, want bij mijn huidige monitor lopen er 2 lijntjes door het scherm een voor versteviging en die vallen ook alleen maar op als je erop let.

[ Voor 35% gewijzigd door Logic Lion op 09-07-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb van Azerty een pixelgarantie aangeboden gekregen; normaal kost deze 90 euro, maar nu 65 plus dat ik (mochten er geen dode pixels na 2 weken zijn) nog eens 32,50 euro terug krijg. (Ik betaal dan dus 32,50 indien er niks mis is, en 65 euro als er wel wat mis is)

Dus nu mijn vraag aan jullie:

Zijn er veel dode pixels gevonden bij jullie 226BW's?

Ik overweeg het toch voor de zekerheid te nemen, ik zou me al die jaren dood ergeren mocht er een dode pixel zitten. (En ik krijg ook een gratis schoonmaak dingetje voor het scherm erbij :9~ Waar ben je anders Hollander voor :+)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:58:
Zijn er veel dode pixels gevonden bij jullie 226BW's?
Het scherm is ontzettend veel verkocht en volgens mij valt het met die dode pixels wel mee. Ik kan me tenminste niet herinneren dat hier veel berichten over geplaatst zijn. Je kunt nog 's zoeken in dit deel en de vorige delen.

Hou er wel rekening mee dat je altijd een scherm kunt treffen met dode pixels. Ook kunnen ze na een aantal dagen of in een enkel geval na een aantal weken ontstaan. Tegen dit laatste bieden de meeste pixelgaranties ook geen bescherming.

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 10-07-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 10-06 19:54
Hoi allemaal ik heb de BW226 maar wil graag magictune gebruiken hey schijfje wat er bij zit werkt niet want die is voor xp .
mijn scherm is van juni 2007 en ik kan niet meer achterhalen welk type het is
mijn OS is vista HP 64
de samsung site verwijst me door maar die site is offline heeft iemand deze software
mijn videokaart is een Geforce 8800 GTS 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:58:
Ik heb van Azerty een pixelgarantie aangeboden gekregen; normaal kost deze 90 euro, maar nu 65 plus dat ik (mochten er geen dode pixels na 2 weken zijn) nog eens 32,50 euro terug krijg. (Ik betaal dan dus 32,50 indien er niks mis is, en 65 euro als er wel wat mis is)
Op zich is het een goede deal, maar misschien kun je nog bij wat winkels in je stad kijken. Ik ben vandaag o.a. bij de bcc Dynabyte en de I'ts geweest en die zeiden allemaal dat ik bij 1 dode pixel gewoon terug kon komen. Nou is hun basis prijs wel wat hoger maar als je de pixelgarantie meerekent kom je dan toch weer goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rjn27 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:16:
Hoi allemaal ik heb de BW226 maar wil graag magictune gebruiken hey schijfje wat er bij zit werkt niet want die is voor xp .
mijn scherm is van juni 2007 en ik kan niet meer achterhalen welk type het is
mijn OS is vista HP 64
de samsung site verwijst me door maar die site is offline heeft iemand deze software
mijn videokaart is een Geforce 8800 GTS 640
Schrijf je post is op een normale manier? :? Vista HP 64 bestaat trouwens niet, ik denk dat je Windows Vista 64bit bedoelt.

Verder: staat hier niks tussen?
Logic Lion schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Op zich is het een goede deal, maar misschien kun je nog bij wat winkels in je stad kijken. Ik ben vandaag o.a. bij de bcc Dynabyte en de I'ts geweest en die zeiden allemaal dat ik bij 1 dode pixel gewoon terug kon komen. Nou is hun basis prijs wel wat hoger maar als je de pixelgarantie meerekent kom je dan toch weer goedkoper uit.
Daar heb je gelijk in, ik denk niet dat ik de pixelgarantie neem, het is ook een pokke end om weer terug te sturen naar hun, (En dat kost me ook weer geld) dus dat zal een dure grap worden en dan heb ik waarschijnlijk ook nog eens kans dat het scherm 100% in orde is en dan heb ik 32,50 weggegooid. ;) Ik heb mijn antwoord, ik waag het er maar op. :) Bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door MensionXL op 10-07-2007 14:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 10-06 19:54
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Schrijf je post is op een normale manier? :? Vista HP 64 bestaat trouwens niet, ik denk dat je Windows Vista 64bit bedoelt.

Verder: staat hier niks tussen?

[...]

Daar heb je gelijk in, ik denk niet dat ik de pixelgarantie neem, het is ook een pokke end om weer terug te sturen naar hun, (En dat kost me ook weer geld) dus dat zal een dure grap worden en dan heb ik waarschijnlijk ook nog eens kans dat het scherm 100% in orde is en dan heb ik 32,50 weggegooid. ;) Ik heb mijn antwoord, ik waag het er maar op. :) Bedankt.
Windows vista HP betekend Home Premium ,
en op google had ik gekeken maar die linkjes zijn dood

ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rjn27 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:02:
[...]
Windows vista HP betekend Home Premium ,
Oke sorry, ik dacht dat je HP (Hewlett-Packard) bedoelde 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tuurlijk, post maar lekker dubbel :z

[ Voor 99% gewijzigd door MensionXL op 10-07-2007 22:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik heb de 206BW nu een week en wat me opvalt is dat het scherm lijkt te flikkeren. Het lijkt alsof de backlight heel snel aan en uit gaat waardoor je een bepaalde zweem de hele tijd zichtbaar is. Je ziet het vooral bij grote vlakken van dezelfde kleur of textuur. Bijv. op http://tweakers.net/ zie je de bruine zijkanten een beetje flikkeren... Is dit normaal, hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
Heb je je refreshrate wel goed staan? hij moet op 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Logic Lion schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:06:
Heb je je refreshrate wel goed staan? hij moet op 60hz
Daar staat ie op jah...

Nog een voorbeeld waar ik er erg veel last van heb... http://www.vnotw.com/
De bruine/zwarte zijkant flikkert als een gek...

[ Voor 25% gewijzigd door Martijn op 10-07-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb nog geen 226BW (dus ik zou ook niet weten wat de maximale stand is qua hertz) maar probeer dat eens zo hoog mogelijk te zetten? In principe zou dit jouw probleem moeten oplossen omdat dat de vernieuwingsfrequentie is en je (zoals jij beschrijt) het scherm ziet refreshen. (En wat valt er beter te volgen, 3x per minuut een lolly voorbij je neus of 1000x ;) Daarom moet je hem dus verhogen :P)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 10-07-2007 23:20 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:19:
[...]

Ik heb nog geen 226BW (dus ik zou ook niet weten wat de maximale stand is qua hertz) maar probeer dat eens zo hoog mogelijk te zetten? In principe zou dit jouw probleem moeten oplossen omdat dat de vernieuwingsfrequentie is en je (zoals jij beschrijt) het scherm ziet refreshen. (En wat valt er beter te volgen, 3x per minuut een lolly voorbij je neus of 1000x ;) Daarom moet je hem dus verhogen :P)
60Hz is de enige keuze die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Videokaart-driver al es geupdate?

Ik heb zelf een 226BW S-paneel en heb er geen last van als ik die sites van je check waar jij het probleem wel bij hebt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
MelvinB schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:35:
Videokaart-driver al es geupdate?

Ik heb zelf een 226BW S-paneel en heb er geen last van als ik die sites van je check waar jij het probleem wel bij hebt.
Hij is (analoog) aangesloten op een laptop met daarin de Intel 82852/82855 chipset, zo'n onboard ding... Die heeft de laatste drivers, had ik direct na de installatie al geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Samsung intros 20-, 22-inch 'Swan' LCD monitors
http://www.engadget.com/2...2-inch-swan-lcd-monitors/

Nieuwe lijn 20 en 22-inch schermen, deze was laatst al eens langsgekomen hier...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/07/7-10-07-samsunglcds.jpg
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.

Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!