Ik vind het qua design een stapje achteruit ten opzichte van de 932/206/226BW, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. De verbeterde verstelbaarheid is natuurlijk wel weer een dik pluspunt. Jammer dat er nog niet veel specs vrijgegeven zijn...Kneep schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:53:
Samsung intros 20-, 22-inch 'Swan' LCD monitors
http://www.engadget.com/2...2-inch-swan-lcd-monitors/
Nieuwe lijn 20 en 22-inch schermen, deze was laatst al eens langsgekomen hier...
[afbeelding]
En ook voor een mooiere prijs voor SamsungLogic Lion schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:36:
Ik kwam bij het zoeken naar drivers voor de 226bw ook info tegen over de nieuwe de 226cw, zie hier. Zo te zien is het enige wat er nieuw aan is dat hij "wide color gamut" ondersteund, wat volgens mij voor mooiere kleuren moet zorgen.

Volgens mij stelt het niks voor want er is zo weinig van bekend nog. Anders zouden winkels hem ook al als pre-order etc erbij zetten.
En voor maar 25 euro meer dan de 226bw bij hun. Natuurlijk alleen de vraag wanneer hij leverbaar is en of hij dan ook dezelfde prijs heeft.
Niet dat het voor mij veel uitmaakt want als het goed is kan ik vanmiddag mijn 226bw ophalen.
Mja, over een paar dagen krijg ik ook mijn 226BW, hopelijk wordt die 226CW nog een flink stuk duurder, dan weet ik tenminste zeker dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaaktLogic Lion schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:53:
U vraagt om een pre-order u krijgt een pre-order: tada
En voor maar 25 euro meer dan de 226bw bij hun. Natuurlijk alleen de vraag wanneer hij leverbaar is en of hij dan ook dezelfde prijs heeft.
Niet dat het voor mij veel uitmaakt want als het goed is kan ik vanmiddag mijn 226bw ophalen.
Ik heb 3 schermen gehad, en drie keer een pixel defect. Het 4de scherm had geen pixel defect. Of wel heb ik gewoon pech ..... aan de andere kant ... zo'n scherm heeft 16 miljoen pixels of zo. De kans dat er eentje kapot gaat is dus echt wel reël.MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:58:
Ik heb van Azerty een pixelgarantie aangeboden gekregen; normaal kost deze 90 euro, maar nu 65 plus dat ik (mochten er geen dode pixels na 2 weken zijn) nog eens 32,50 euro terug krijg. (Ik betaal dan dus 32,50 indien er niks mis is, en 65 euro als er wel wat mis is)
Dus nu mijn vraag aan jullie:
Zijn er veel dode pixels gevonden bij jullie 226BW's?
Ik overweeg het toch voor de zekerheid te nemen, ik zou me al die jaren dood ergeren mocht er een dode pixel zitten. (En ik krijg ook een gratis schoonmaak dingetje voor het scherm erbijWaar ben je anders Hollander voor
)
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Heb ik ook last van. Vooral tijdens games. 60 hz TFT is leuk en zo maar is niet zo flikkervrij als 100 hz CRT. Het is niet voor niks zo dat er mensen zijn die nog steeds zeggen dat een echte gamer voor een CRT gaat.Martijn schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:52:
Ik heb de 206BW nu een week en wat me opvalt is dat het scherm lijkt te flikkeren. Het lijkt alsof de backlight heel snel aan en uit gaat waardoor je een bepaalde zweem de hele tijd zichtbaar is. Je ziet het vooral bij grote vlakken van dezelfde kleur of textuur. Bijv. op http://tweakers.net/ zie je de bruine zijkanten een beetje flikkeren... Is dit normaal, hebben meer mensen dit?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Volgensmij ligt dit meer aan de tft zelf of drivers van videokaart ofzo. Want ik heb dit met zowel mijn dell 2407wfp (s-pva) en iiyama e430-b (TN panel) @ een 7800gs geen last van.Kain_niaK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Heb ik ook last van. Vooral tijdens games. 60 hz TFT is leuk en zo maar is niet zo flikkervrij als 100 hz CRT. Het is niet voor niks zo dat er mensen zijn die nog steeds zeggen dat een echte gamer voor een CRT gaat.
En de reden waarom gamers voor crt kiezen is volgensmij niet refreshrates (kan wel tho), maar belangrijker lijken me het input lag en reactietijd principe, waar een crt geen/amper last van heeft.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Refreshrate met TFT is totaal wat anders als met CRT. Met CRT is het beeld echt aan het flikkeren, maar met TFT is het beeld gewoon stil, zelfs met hele lage refresh rate. Ik denk zelfs dat het geen invloed heeft met TFT.
Als je een CRT op 60 Hz zet, en dan naast het scherm kijkt maar wel op het beeld let zie je het knipperen als een gek. Met TFT op 60 Hz en je doet precies het zelfde zie je niet eens bewegen.
60 Hz TFT is nog rustiger voor je ogen dan 100 Hz CRT
Ik denk dat bij TFT het hele beeld niet compleet ververst word zoals bij CRT, bij CRT word constant opnieuw die ionen uit gezonden. Bij TFT zijn de pixels gewoon aan in een kleur die ze aangestuurd krijgen. En als ze langdurig dezelfde kleur behouden dan blijft hij gewoon op die kleur staan in plaats van onnodig aan en uit knipperen.
[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 12-07-2007 20:34 ]
Ben er erg tevreden mee maar er zit helaas toch een foutje in.
Bij bepaalde achtergrondkleuren zit er een verticale lijn van onder naar boven op het scherm
http://www.salteh.net/files/temp/pixxles.jpg ( pixels! ).
Gelukkig valt dit 95% van de tijd niet op, maar als je geld uitgeeft aan een monitor wil je wel dat deze helemaal goed is.
Dus toch maar Samsung gebeld voor een andere, alleen wist degene die mij belde om een afspraak te maken niet of ik ze alleen het beeldscherm of ook de voet mee moet geven..... Aangezien ik geen zin heb zonder monitor standaard te zitten... iemand de afgelopen maanden nog hier ervaring mee gehad? Kon met de search eigenlijk alleen omruil threads uit 2004-2005 vinden
Ik heb voor m'n huidige benq 22 inch scherm een 19 inch samsung gehad die precies hetzelfde deed, ik dacht dat ik gewoon een slecht scherm had, maar dat is dus niet zo aangezien het precies dezelfde "symptomen" zijn als jij beschrijft.Kain_niaK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Heb ik ook last van. Vooral tijdens games. 60 hz TFT is leuk en zo maar is niet zo flikkervrij als 100 hz CRT. Het is niet voor niks zo dat er mensen zijn die nog steeds zeggen dat een echte gamer voor een CRT gaat.
Anoniem: 76919
Hij had mijn scherm gecontroleerd in de winkel en hij leek helemaal goed. 's Avonds zet ik mijn scherm naast die van hem en toen kwamen de verschillen naar boven (allebei op dezelfde videokaart aangesloten). Hij heeft een A versie en ik een C (CPT) versie. Het meest opvallende was de leakende backlight. Bij hem nauwelijks, bij mij boven een witte gloed en onder een blauwe gloed van zo'n 1cm hoog. Monitor test programma gedraait, toen kwamen de contrast verschillen naar boven. Bij mij is wit echt heel fel en is er weinig contrast tussen licht geel en wit (op beide monitoren exact dezelfde instellingen). Dit valt natuurlijk te verklaren, zijn scherm is 1000:1 en die van mij 800:1.
Ik kon er nog wel mee leven, hoewel ik me er wel licht aan stoorde. Haal ik de DVI kabel los, krijg ik het no signal beeld en wat ziet mijn oog een dode pixel! Zo'n hele kleine witte (sub?) pixel. Kijk ik nog eens goed verder, vind ik er in totaal 8!
Morgen gaat het scherm terug en ruil ik hem om voor een ander. Hopelijk een A of S versie, maar de kans is klein gezien het feit dat die dingen in een batch binnen komen. Het staat helaas niet op de doos en ook niet op het scherm, ik heb het moeten achterhalen via het service menu.
Mochten er nu dezelfde of andere problemen voordoen, dan gaat hij helemaal terug en wacht ik wel tot in de loop van volgende week en koop ik een 226BW. Ze zijn vanaf morgen weer bestelbaar.. Toch wel vervelend dat Samsung geen consistente kwaliteit kan leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76919 op 13-07-2007 01:12 ]
MediaMarkt had nog twee 226BW's in voorraad, met enkel de [R] achter het type, maar er hingen er wel zo'n 25 (I kid you not) bovenaan tegen de muur als showroom model en dit deed me echt de doos terugzetten...
Waarom? wel, wat mij opviel was, het enorme verschil tussen de schermen onderling. Het waren allemaal 226BW's en er stonden werkelijk géén 2 naast mekaar die hetzelfde beeld gaven. Het ene was wal wat donkerder of helderer dan het andere en het verschil was wel enorm tussen het helderste en het donkerste.
De andere voorbeeldschermen van andere verschillende merken samen leken meer op elkaar dan die 226BW's!
Nu ga ik er wel vanuit dat al die schermen gewoon met fabrieksinstellingen uit de doos komen en opgehangen worden, toch?
Soit, ik heb de doos teruggezet, ook wel omdat MediaMarkt vertelde dat de schermen opnieuw binnenkwamen.
Wat gebeurd er trouwens met die showroom modellen??
Ander vraagje, zou het kunnen dat de "Made in xxx" iets kan betekenen?
Ik denk dat als er "Made in Slovakia" opstaat dat het dan een A-panel is en als het "Made in China" is dat het dan S of C-panel is.
Ik kan mij moeilijk inbeelden moesten ze in één fabriek de 3 types fabriceren.
Die showroom modellen worden meestal tegen een zachter prijsje weer verkocht aan ons. Dat van verschillende fabrieken mag ik maar hopen, ik zou het best naaiend vinden als Samsung in dezelfde fabriek 3 verschillende panelen maakte met het oog op winst. (C paneel het goedkoopst en dus het meeste winst eropMrSnake schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:19:
Wat gebeurd er trouwens met die showroom modellen??
Ander vraagje, zou het kunnen dat de "Made in xxx" iets kan betekenen?
Ik denk dat als er "Made in Slovakia" opstaat dat het dan een A-panel is en als het "Made in China" is dat het dan S of C-panel is.
Ik kan mij moeilijk inbeelden moesten ze in één fabriek de 3 types fabriceren.
Dat Mediamarkt zoveel schermen aan de muur heeft hangen betalen al die gekken die daar hun spullen kopen

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 13-07-2007 21:10 ]
Ik zou het ook denken, maar aan de andere kant kan je in de Service Menu wel zien hoeveel uren een monitor al heeft gewerkt (Monitor On Time : 0Hr).MensionXL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:09:
[...]
Die showroom modellen worden meestal tegen een zachter prijsje weer verkocht aan ons. Dat van verschillende fabrieken mag ik maar hopen, ik zou het best naaiend vinden als Samsung in dezelfde fabriek 3 verschillende panelen maakte met het oog op winst. (C paneel het goedkoopst en dus het meeste winst erop)
Dat Mediamarkt zoveel schermen aan de muur heeft hangen betalen al die gekken die daar hun spullen kopen... Voor mij geen Mediamarkt dus.
Maar ja, misschien dat die monitoren teruggestuurd worden en gereset worden. Zou misschien ook die [R] kunnen betekenen, van "Refurbished".... nou ja, misschien is het wel vergezocht, lol.
Sinds vandaag heb ik ook een 226BW. Een flinke overgang vanaf mijn Iiyama CRT van 8 jaar oud. Aangezien ik toch een CRT bij de hand had, heb ik de inputlagtest gedaan. Ik heb er op dit forum geen van deze monitor kunnen vinden, dus ik post 'm even. De resultaten waren aanvankelijk wel erg verrassend...

Aanvankelijk dacht ik dat mijn nieuwe monitor flink achterliep op de CRT. Toen bekeek ik het nog eens goed en toen bleek het andersom te zijn

Enfin, uiteindelijk kwam alles dus op de milliseconde gelijk. Ik heb het ding nog een paar keer ge-reset, maar de resultaten bleven gelijk. Ook na herstarten kwamen de tellers uiteindelijk weer precies gelijk uit.
Naar ik aanneem heeft mijn CRT de eerste minuten wat inputlag, die verdwijnt nadat het ding opgewarmd is. Als iemand een betere verklaring heeft hoor ik het graag.
De monitoren waren trouwens aangesloten op mijn 7900 GTO.
Nou, scherm vandaag dus omgeruild. Ze hadden toevallig net 2 nieuwe schermen binnen bij de MyCom. Net ff gecheckt, 1 kleine dode sub-pixel kunnen vinden. Backlight bleeding lijkt IETS minder.. Helaas kan ik bij dit scherm niet meer in het service menu zien welk type panel het is.Anoniem: 76919 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:25:
Eerste verhaal.
Ik heb het echter maar opgegeven en houd deze gewoon. Die ene subpixel zie je alleen wanneer het scherm volledig zwart is. De backlight bleeding is toch nog steeds aanwezig, maar daar wen ik vast wel aan..
Blijf erbij dat ik het echt heel slecht vind van Samsung. Eerst toppanelen produceren, goede naam krijgen voor het product en vervolgens goedkopere panels erin stoppen.

Ik heb dit scherm nu 2 weken, veel over gelezen voor ik 'm bestelde, veel gedoe over al die panelen dus wel een beetje zorgen. Ik heb waarschijnlijk een A paneel aangezien hij wat 'blauwig' beeld gaf, toen dat A paneel profiel maar geinstalleerd en het was goed, ik heb nu perfect beeld, paar dagen later zelf maar een profiel gemaakt met de bijgeleverde programma's en ziet er allemaal prima uit, met opstarten zie ik nog wel een klein beetje blauwe gloed met het beetje backlighting wat ik heb maar in windows en belangrijker in spellen heb ik nergens last van backlighting of kleuren die verkeerd zijn, ziet er gewoon heel erg goed uit. Ik had hiervoor een benq FP937S+ 19 ich scherm van 2.5 jaar oud en dit is toch wel weer een paar stappen vooruit en gamen in breedbeeld is geweldig.
het zijn 1680*1050=1.764.000. Dus geen 16 miljoen pixels, maar een kleine 1,8 miljoen pixelsKain_niaK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:03:
[...]
Ik heb 3 schermen gehad, en drie keer een pixel defect. Het 4de scherm had geen pixel defect. Of wel heb ik gewoon pech ..... aan de andere kant ... zo'n scherm heeft 16 miljoen pixels of zo. De kans dat er eentje kapot gaat is dus echt wel reël.
Anoniem: 226408
Achterop de sticker staat er rechtsboven niets. In het service-menu staat er onder Scaler-MCU geen Panel Info. Bij Version staat echter: M-ME20W0BIA-1001. Bij Checksum staat D35F. Maar ik had al begrepen dat dit meer met het menu heeft te maken als met de beeldbuis. Hoe kan ik nu zekerheid krijgen over wat voor beeldbuis het is?
Het klinkt als een C panel.. Dat is die van mij volgens mij ook, want ik had eerst eentje gehaald waarbij het nog wel in het service menu stond en toen omgeruild voor een nieuwe waarbij het niet meer stond. Zie ook mijn posts hierboven..Anoniem: 226408 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:30:
Ik heb gisteren een Samsung 206BW gehaald, maar ik vind het moeilijk om erachter te komen wat voor een versie het is. Ik heb wel wat last het feit dat zwart onderaan het beeld wat blauw-achtig is, en dat zwart over het algemeen meer donkergrijs is, wat behoorlijk stoort tijdens donkere games als FEAR.
Achterop de sticker staat er rechtsboven niets. In het service-menu staat er onder Scaler-MCU geen Panel Info. Bij Version staat echter: M-ME20W0BIA-1001. Bij Checksum staat D35F. Maar ik had al begrepen dat dit meer met het menu heeft te maken als met de beeldbuis. Hoe kan ik nu zekerheid krijgen over wat voor beeldbuis het is?
Bij mijn 206 is er bovenaan backlight bleed, onderaan blauwe gloed. Alleen is zwart bij mij wel goed zwart..
Waarschijnlijk ga ik mijn monitor binnenkort omruilen. Het liefst zou ik dan in de winkel (Dynabyte) willen kijken of het nieuwe exemplaar wel een S-versie is. Is het bij de S-versies in het menu wel (beter) vermeld?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 226408 op 15-07-2007 16:39 ]
| system specs |
Als dit terug blijft komen: zeker RMA'en. Je moet er even aan denken dat je nieuwe monitor wel een aantal jaartjes mee zal gaan, en je wil je niet 4-5 jaar ergeren aan een irritant geel lijntje!ride277 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:28:
Ik heb zojuist mijn 226bw binnen, maar soms ontstaat er op het beeldscherm een verticale gele lijn, die ook weer verdwijnt na loop van tijd. Google meldt niet zoveel over gele lijnen, en als zij dat wel doet, gaat het over lijnen die blijven. Is dit een reden om het scherm te rma'en?
Samsung gemaild: nee hoor meneer, er bestaan geen 3 types panelen, ze zijn allemaal hetzelfde. Ja ammehoela!
Samsung gebeld: ja meneer, er zijn wel verschillende panelen maar ze zijn allemaal even mooi, stik er maar in of ga terug naar de winkel. Dat dus ook gedaan. Belachelijke acties van Samsung dit... Gewoon pure oplichterij, kunnen we hier niet de consumentenbond op af sturen?
Planet Earth is a nice place to visit, but I wouldn't wanna live there
Planet Earth is a nice place to visit, but I wouldn't wanna live there
Je hebt een 206bw? geen typo? Daar is zover ik weet maar 1 versie van, de verschillende panelen is geloof ik alleen een 226bw issue. Maar ik kan het ook mis hebben maar staat niets over in de eerste post.Anoniem: 226408 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:30:
Ik heb gisteren een Samsung 206BW gehaald, maar ik vind het moeilijk om erachter te komen wat voor een versie het is. Ik heb wel wat last het feit dat zwart onderaan het beeld wat blauw-achtig is, en dat zwart over het algemeen meer donkergrijs is, wat behoorlijk stoort tijdens donkere games als FEAR.
Van de 206BW en 931BW zou in ieder geval ook een A versie van zijn. Zie behardware en dan de laatste alinea de opmerking over de profielen. En er staat ook wel wat over in de startpost.1shot1kill schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:19:
Je hebt een 206bw? geen typo? Daar is zover ik weet maar 1 versie van, de verschillende panelen is geloof ik alleen een 226bw issue. Maar ik kan het ook mis hebben maar staat niets over in de eerste post.
[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 18-07-2007 22:08 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Uit de startpost. En als ik inderdaad een S-paneel heb, snap ik niet waar de lovende reviews vandaan komen, maar aangezien Cyst met een C-paneel dezelfde problemen heeft als ik (blauwe gloed bijvoorbeeld), dan ga ik er vanuit dat dit ook een C is. Games als Overlord (veel licht) zien er op de monitor prima uit, maar zodra je bijvoorbeeld FEAR gaat spelen is het eigenlijk ronduit lelijk.Ook van de 206BW en 931BW zijn meerdere versies in omloop. Hier heeft Hardware.fr helaas geen profielen of handmatige instellingen voor geplaatst. Wel zou je die van de 226BW kunnen proberen.
Ik heb een aantal jaren een Iiyama 19" CRT monitor gebruikt, dus ik ben wel kritisch op dat gebied. Deze gaat terug en ik hoop in de winkel een exemplaar met een S-paneel tegen te komen, anders ga ik op zoek naar een andere. Ik baal ervan dat ik er geen zekerheid over kan krijgen. Je moet maar net geluk hebben en dat is oneerlijk.
Anoniem: 225396
Anoniem: 94113
Nu heb ik alleen 1 dode pixel in mij linker boven hoek.
Weet iemand of ik die kan ruilen bij mycom voor een nieuwe.
Zie de startpost, die is er echt niet voor niets:Anoniem: 94113 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:35:
Ik heb vanmidag een Samsung 206BW gekocht bij Mycom.
Nu heb ik alleen 1 dode pixel in mij linker boven hoek.
Weet iemand of ik die kan ruilen bij mycom voor een nieuwe.
Ook zijn er winkels die een betere garantie bieden, waarbij je de mogelijkheid hebt om een product binnen een bepaalde periode weer om te ruilen. Voorbeelden hiervan zijn Paradigit, MediaMarkt en MyCom.
Maar mag ik hem ook voor het zelfde scherm terug ruilen vanwegen 1 dode pixal.
Verder heeft dit niet specifiek iets met de samsung schermen te maken natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 19-07-2007 18:45 ]
Vriend van me werkt ook bij de MyCom. Heb zelf ook een 206BW daar gehaald en omgeruild vanwege dode subpixels. Is geen probleem bij de MyCom, zolang alles er nog bij zit, doos, boekjes etc. Je kunt bij hun ruilen om wat voor reden dan ook, dus ook dode subpixels. Ze verkopen hem wel door aan iemand die het niet opvalt of die er geen last van heeft.Anoniem: 94113 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:42:
Ja maar dat is in het algemeen ik weet dat ik hem binnen 8 dagen mag ruilen.
Maar mag ik hem ook voor het zelfde scherm terug ruilen vanwegen 1 dode pixal.
Daar krijg je denk ik meer last van backlight bleedage en blauwe wazen aangezien die meer backlight heeft.Phobophile schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:18:
Straks op vakantie en dan maar eens kijken of de 226CW al leverbaar is

Anoniem: 225396
Zou het niet juist beter gecontroleerd werken bij die nieuwe panels dan ?michel1991 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:39:
[...]
Daar krijg je denk ik meer last van backlight bleedage en blauwe wazen aangezien die meer backlight heeft.
Volgens mij heeft MyCom ze op voorraad, heb er eentje in de winkel gespot. Heb van de mensen in Almere gehoord dat ze volgende week nog meer voorraad krijgen.Phobophile schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:18:
Straks op vakantie en dan maar eens kijken of de 226CW al leverbaar is
[ Voor 37% gewijzigd door phoenix op 20-07-2007 11:30 ]
Anoniem: 224849
Ik installeerde hem en zette hem op.
Resolutie instellen en hupla!
Ik weet niet welk paneel ik heb want ook ik heb één van de nieuwere versies.
Maar ik heb prachtig beeld en snap niet waarom sommige mensen daar zo over bezig zitten?
Dat kan nu toch niet zòò slecht zijn?
Ja ze komen Maandag in de folder en als het goed is heeft iedere winkel er zaterdag ook een op demo model staan. (arnhem heeft hem al staan)nfm schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:29:
[...]
Volgens mij heeft MyCom ze op voorraad, heb er eentje in de winkel gespot. Heb van de mensen in Almere gehoord dat ze volgende week nog meer voorraad krijgen.
het scherm komt op een prijs van 389
Ik weet niet welke versie ik heb : LS22MEWSFV/ECB.
Ik vind hem erg goed werken geen overheersende kleur, maar wel last van Bleeding. maar is opzich wel goed zwart en alleen last van s'avonds
Ik vind het erg vervelend, en bij paradigit zeggen ze dat als je een C paneel hebt gewoon pech hebt. Voor E350,-. volgensmij overheerst er geeen kleur is het contrast goed. alleen de bleeding is een puntje.
Ik snap niet dat Samsung dit doet.
Voortaan toch maar weer philips kopen
[ Voor 37% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-07-2007 14:18 ]
Echter: het scherm loopt soms 'weg'. Dwz. ik heb hem aangesloten op mijn Zepto laptop (analoge aansluiting) en het beeld loopt weg naar onderen. Door op AUTO te drukken wordt het scherm weer goed ingesteld.
Ook heb ik soms last van een 'luie' pixel. Als ik er zacht overheen wrijf met een zakdoek doet ie weer gewoon mee.. =)
www.maartenlangelo.nl
Moet ik nog wat instellen ofzo
Ik heb trouwens zo'n scherm waarvan niet te achterhalen valt welk type het is, maar is het al mogelijk om dat toch te weten komen
Heb hem vandaag omgeruild zonder problemen.Anoniem: 76919 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:34:
[...]
Vriend van me werkt ook bij de MyCom. Heb zelf ook een 206BW daar gehaald en omgeruild vanwege dode subpixels. Is geen probleem bij de MyCom, zolang alles er nog bij zit, doos, boekjes etc. Je kunt bij hun ruilen om wat voor reden dan ook, dus ook dode subpixels. Ze verkopen hem wel door aan iemand die het niet opvalt of die er geen last van heeft..
Bedankt voor je post
Ik heb al contact opgenomen met Alternate, maar ik kon maandag pas weer terug bellen of ze de S versie hebben of niet. Alternate is voor mij de goedkoopste (206BW €249 + pixel garantie €29). Omdat ik eind aankomende week op vakantie ga en nog wat andere producten wil bestellen die mee moeten, vroeg ik me af of er nog andere mensen hun 206BW bij Alternate hebben besteld en wat voor paneel ze hadden.
b.v.d.
MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4
maar bij hun staat overal op de doos een nummer met (R)
en de type nummers in dat service menu zijn anders dat op de 1e pagina hoe kom ik er achter wat voor panel er dan inzit???
iemand enig idee waar ik op moet letten bij de 206bw voor een goede versie? graag meer info, want ik lees eigenlijk alleen over 226bw types overal.
en nu ik van alles erover lees ben ik toch erg gaan twijfelen om dit scherm te gaan kopen.
De A versie heeft een dominante kleur blauw (welke opgelost kan worden door een kleurprofiel in te stellen) en kan een lichte backlight bleed hebben. De C versie (deze heb ik zelf ) heeft last van een opvallende backlight bleed aan de bovenkant en een blauwige gloed aan de onderkant. Echter zul je het enkel vast kunnen stellen door naar het beeld te kijken. Bij de nieuwe schermen staat het noch op de doos, noch op het scherm, noch in het service menu.hrichard schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:22:
was van plan een 206bw aan te gaan schaffen, nu las ik eerst ergens dat er alleen bij de 226bw verschillende versies zijn, maar nu dus toch/ook bij de 206bw?
iemand enig idee waar ik op moet letten bij de 206bw voor een goede versie? graag meer info, want ik lees eigenlijk alleen over 226bw types overal.
en nu ik van alles erover lees ben ik toch erg gaan twijfelen om dit scherm te gaan kopen.

dus bij de 206bw heb je ook een s, a en c versie? of praat je nu over de 226bw?Anoniem: 76919 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:15:
[...]
De A versie heeft een dominante kleur blauw (welke opgelost kan worden door een kleurprofiel in te stellen) en kan een lichte backlight bleed hebben. De C versie (deze heb ik zelf ) heeft last van een opvallende backlight bleed aan de bovenkant en een blauwige gloed aan de onderkant. Echter zul je het enkel vast kunnen stellen door naar het beeld te kijken. Bij de nieuwe schermen staat het noch op de doos, noch op het scherm, noch in het service menu..
De 206bw. En ja, ook daar heb je verschillende versies.hrichard schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:30:
[...]
dus bij de 206bw heb je ook een s, a en c versie? of praat je nu over de 226bw?
En kan ik gewoon de 206BW op native resolutie laten draaien via D-SUB? Want ik weet niet wat de maximale resolutie doorvoer voor D-SUB/ VGA is???
Ik wilde trouwens eerst de 206BW via het bedrijf bestellen, zodat ik de BTW terug kan krijgen. Nu dacht ik er aan dat ik dan natuurlijk niet meer het consumenten recht heb op een 'afkoel periode' van zeven dagen en ik het beeldscherm zonder reden terug kan sturen als ik bijvoorbeeld een 206BW met C paneel krijg of dode pixels. Iemand anders dit al gedaan die een C paneel had?
Verschillen tussen D-sub en DVI kan ik al zien op een 17" lcd met cleartype aan. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik DVI gebruiken.
Mischien dat je eerst op je eigen naam kan bestellen en dan de factuur laten veranderen naar de bedrijfsnaam als je tevreden bent?
Oke, many thanks. Inderdaad misschien wel goed idee zoals jij zegtA4- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:20:
De maximale resolutie van D-sub is iets meer dan 2000x1500, daar krijg je dus geen problemen mee.
Verschillen tussen D-sub en DVI kan ik al zien op een 17" lcd met cleartype aan. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik DVI gebruiken.
Mischien dat je eerst op je eigen naam kan bestellen en dan de factuur laten veranderen naar de bedrijfsnaam als je tevreden bent?
en de type nummers in dat service menu zijn anders dat op de 1e pagina hoe kom ik er achter wat voor panel er dan inzit???
iemand???
Had het even getest, en dat kreng heeft echt gewoon 0ms lag!
Nu wil ik graag een iets groter scherm, aangezien dat wel fijn kijkt
Wat ik eigenlijk graag wil weten is of je bij een 4:3 resolutie ook je scherm kan laten pan-en of iig dat ie het niet uitrekt maar gewoon dan links en rechts 2 zwarte balken weergeeft.
Is daar software voor? Moet je videokaart dat ondersteunen, moet je scherm dat ondersteunen, hoe zit dat?
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Zijn er geen andere methodes bij een ATi-kaart? Ik bedoel, ik ben niet van plan over te stappen naar een andere vga-kaart hiervoor.Twist schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:50:
Met nVidia kan het meestal (ligt aan videokaart/driverversie), bij Ati niet.
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Als je doorgelezen had in dit topic kwam je tot de onderstelling dat Samsung geen paneltype meer weergeeft..jorisw86 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:23:
ben dus naar een computer winkel geweest waar ze 6 samsungs 226bw hebben.
iemand???
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nee helaasch heeft het blijkbaar bij Ati geen prioriteit, heb er zelf ook een hele tijd naar zitten zoeken toen ik nog een Ati kaart had.Oet schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:56:
[...]
Zijn er geen andere methodes bij een ATi-kaart? Ik bedoel, ik ben niet van plan over te stappen naar een andere vga-kaart hiervoor.
Zie ook
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33873040
en [Discussie] Breedbeeld of niet? (vanaf ongeveer 2/3e van het topic is er wat discussie over)
Waarom schrijf je geen review?Inflatable schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:32:
Ik heb sinds gisteren ook een Samsung 226BW (ik had hiervoor een 930BF), en het 1e wat me opviel was dat de kleuren niet klopte.. Dit is echter simpel op te lossen door de kleuren te kalibreren.. Als je een Nvidia videokaart hebt kun je dit doen via de beeldschermoptimalisering-wizard in de Nvidia Control Panel (geen idee of het ook in ATI drivers zit).. Zodra je die doorlopen hebt zijn de kleuren echt perfekt.. Ik ben zeer tevreden tot nu toe..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Anoniem: 109361
http://monitor.samsung.de...a-61cbb681b5bf&show=specs
Verfügbar ab Ende Juli 2007!
Unverbindliche Preisempfehlung: € 369,00
De 2032BW staat er ook (20'' versie). Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze en de voorgaande modellen (206BW & 226BW)?Anoniem: 109361 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:07:
Meer info over het nieuwe model (2232BW)
http://monitor.samsung.de...a-61cbb681b5bf&show=specs
Verfügbar ab Ende Juli 2007!
Unverbindliche Preisempfehlung: € 369,00
Denk alleen andere design. Ik vind het design trouwens niet echt denderend.Hacku schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:30:
Dat vraag ik me ook af, specs zien er hetzelfde uit.
< dit stukje webruimte is te huur >
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=41148
Samsung SM226BW 22-inch LCD widens your horizons
In Short
The most impressive performing 22" monitor on the market at the moment, coupled with its gorgeous looks, make the SM226BW a real winner.
We love it.
The Good
Fast response (2ms).
Cheap price point, at around £230.
Beautiful good looks.
The Bad
Ensuring you have the 'S' panel.
Cable tidy is a bit flimsy.
The Ugly
Not much!
[ Voor 57% gewijzigd door aval0ne op 23-07-2007 11:37 ]
Als ik een grijs beeld heb, donkere stukjes in games enzo dan zie ik iets dat ik het beste kan beschrijven als een horizontale refresh, het beeld lijkt wat te knipperen op die manier, en dat is best irritant. Op de grijze standaard achtergrond van photoshop zie ik het ook.
Ik maak gebruik van de analoge aansluiting, wellicht dat het daar ook wat mee te maken heeft? Zie ik een instelling over het hoofd mss?
update, ik was het haast vergeten maar m'n oude pc heeft een dvi uitgang itt m'n laptop, even geprobeerd en daar is het beeld wel strak ...
update2, ah "refresh" was de keywoord waar ik op moest zoeken in dit topic... wel wat meer mensen die het hebben dus, maar zonder oplossing?
[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 23-07-2007 15:27 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
dat wil ik dus ook weten want wil er eind deze week een halen.Bulls-NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:32:
Je kan niet meer zien welk paneel je in je monitor hebt, maar gebruiken ze in die modellen dan alsnog verschillende panelen? Of hebben ze dan nog uitsluitend S panelen.
maar wil dus geen lagg ermee hebben als ik ermee game
update
Met een 206bw hetzelfde probleem
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 23-07-2007 16:52 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Doe ik nu ook met de 206BW, moet hem nog wel binnen krijgen.steveman schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:38:
Ik zou zeggen, doe als ik: koop hem bij een winkel waar je hem binnen x-dagen terug mag brengen (iets dat ik helaas nu ook ga doen), loop je geen risico.
Zelfde probleem als je met 226bw had, of wat?update
Met een 206bw hetzelfde probleem
Anoniem: 207337
Het enige nadeel is dat bij snelle beelden wat ghosting aanwezig is, al is het niet veel. Dat zal wel wennen worden.
Geen idee.. Aangezien je het niet meer kan zien is het erg moeilijk te zeggen lijkt mij.. Ik ben iig tevreden met mijn 226BW, en ik weet dus ook niet wat voor panel er nou precies inzit.. Eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo, zoals ik al eerder hier zei nadat ik de kleuren en brightness goed heb gezet ziet het er perfekt uit.. Gewoon kopen dat ding, het is de beste 22" die er is op dit moment..Bulls-NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:32:
Je kan niet meer zien welk paneel je in je monitor hebt, maar gebruiken ze in die modellen dan alsnog verschillende panelen? Of hebben ze dan nog uitsluitend S panelen.
Geloof me, je bent er zo aan gewent.. Ik had het ook toen ik over ging op LCD, en dat was een 4ms scherm, dit is nog maar 2ms.. Wat je nu ziet is echt heel erg minimaal, en straks zie je niks meer..Anoniem: 207337 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:47:
Het enige nadeel is dat bij snelle beelden wat ghosting aanwezig is, al is het niet veel. Dat zal wel wennen worden.
[ Voor 31% gewijzigd door Inflatable op 23-07-2007 17:56 ]
Ik ben nu eerst weer terug naar mn 17" CRT maar man ik word er haast claustrofobisch van
heeft die veel ghosting vergeleken met mijn oude samsung 931bf??Inflatable schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:48:
[...]
Geen idee.. Aangezien je het niet meer kan zien is het erg moeilijk te zeggen lijkt mij.. Ik ben iig tevreden met mijn 226BW, en ik weet dus ook niet wat voor panel er nou precies inzit.. Eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo, zoals ik al eerder hier zei nadat ik de kleuren en brightness goed heb gezet ziet het er perfekt uit.. Gewoon kopen dat ding, het is de beste 22" die er is op dit moment..
[...]
Geloof me, je bent er zo aan gewent.. Ik had het ook toen ik over ging op LCD, en dat was een 4ms scherm, dit is nog maar 2ms.. Wat je nu ziet is echt heel erg minimaal, en straks zie je niks meer..
of gwn even veel
Geen idee, het is allebei 2ms, zal dus weinig verschil uitmaken denk ik.. Maar op dat niveau is de ghosting sowieso niet noemswaardig meer vind ik, alleen als je er een CRT naast zet zal je ietjes verschil zien, anders merk je het niet eens.. Hij is wel ietjes beter dan mijn oude 930BF (4ms), en die vond ik opzich al goed genoeg voor hardcore FPS gamen..jorisw86 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:50:
[...]heeft die veel ghosting vergeleken met mijn oude samsung 931bf??
of gwn even veel
Heb ik ook een beetje met mijn 226BW, (Ook zo'n type waarvan je niet weet welk paneel het is, maar volgens mij heb ik een S) alleen bij Battlefield 2 als ik op een wit stukje zit en er zit zo'n vlag en als ik dan m'n muis snel beweeg, dan zie ik een waas van die vlag nog. Verder zie ik het -gelukkig- nergens. Maargoed, als dat het ergste is, dan vind ik het wel meevallen.Anoniem: 207337 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:47:
Ik heb sinds vandaag ook een 226bw. Geen enkele dode pixel en geen backlight bleeding. Kleurweergave is erg goed en zelfs vergelijkbaar met mijn vorige monitor, een iiyama VMP 454.
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 19:27 ]
Anoniem: 226971
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 226971 op 23-07-2007 19:34 ]
Anoniem: 207337
Mooie post, je overtuigt me.Anoniem: 226971 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:31:
Slechte monitor, heb hem vandaag teruggebracht....NIET kopen (226BW)
lol, gezien die wereldonderbouwing denk ik dat je veel gehoor zult krijgenAnoniem: 226971 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:31:
Aan een reactie als deze heeft niemand wat aan natuurlijk. Zeg dan duidelijk wat er slecht aan is.Anoniem: 226971 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:31:
Bovendien komt het niet echt overeen met wat je hier beweert.
Anoniem: 227186
Een voorbeeld: Ik heb een foto van een gezicht, in het gezicht loopt de kleur van een wat lichtere huidskleur (in de zon) naar een wat donkere (schaduw) maar in de overloop loopt een lijn van 1 pixel breed met een groen gelige kleur. Het is net alsof hij die bepaalde tussenkleur niet aan kan. Ik heb altijd een CRT gehad maar op mn werk werk ik met een TFT scherm die hier helemaal geen last van heeft, weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
Ik heb vandaag een 206BW besteld en zit al op de post, ik krijg hem dus als het goed is morgenBulls-NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:44:
Nouja ik heb een 206BW maar heb hem vandaag terug gestuurd voor een pixel defect (mooi 1 jaar garantie genomen bij alternate) maar mijn model had ook redelijk last van bleeding onderaan en vond het ook wat blauwig, de kleuren zelf niet maar de bleeding. Ook de ghosting zag ik dat het meer was dan wat ik in test had gezien dus ik kon er wel van uit gaan dat ik een C panel had helaas (ik hoop dat de nieuwe die ik ontvang wel een beter model is)
Ik ben nu eerst weer terug naar mn 17" CRT maar man ik word er haast claustrofobisch vanhet lijkt wel of ik met oogkleppen op zit. Hij lijkt zelfs kleiner dan ik gewend was. kan zo snel gaan met gewenning, groter geen probleem maar kleiner bah..
Als dat C-paneel niet om naar te kijken is, heb ik gelukkig nog m'n consumenten recht, koop op afstand afkoel periode.
Lijkt op een issue van 'TN' paneel (Wat samsung 206/226bw hebben). Overgangen kunnen dan wat 'pixelated/raar' overkomen door de mindere kleurweergave. Als je een type nummer weet van de tft's op je werk, kan je het zeker weten (paneel vergelijken).Anoniem: 227186 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:19:
Ik heb een 206Bw type A, nu ik net op vakantie ben geweest en thuis mn vakantiekiekjes wil bekijken zie ik dat ik problemen heb met bepaalde kleuren. Het is net alsof hij de kleuren niet kan weergeven.
Een voorbeeld: Ik heb een foto van een gezicht, in het gezicht loopt de kleur van een wat lichtere huidskleur (in de zon) naar een wat donkere (schaduw) maar in de overloop loopt een lijn van 1 pixel breed met een groen gelige kleur. Het is net alsof hij die bepaalde tussenkleur niet aan kan. Ik heb altijd een CRT gehad maar op mn werk werk ik met een TFT scherm die hier helemaal geen last van heeft, weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
kan ook wat anders zijn, maar dat is mijn ervaring met een TN paneel scherm
Anoniem: 226971
KOM op dat gezeik van 3 lettertjes om mee te beginnen, vervolgens dat verwijderen om te voorkomen dat mensen weten wat ze in huis hebben... tis 359 euro wat je betaalt.. je wil daar wel wat voor terug.PromoX schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:37:
[...]
Aan een reactie als deze heeft niemand wat aan natuurlijk. Zeg dan duidelijk wat er slecht aan is.
Bovendien komt het niet echt overeen met wat je hier beweert.
Ik persoonlijk kocht hem om ermee te kunnen renderen en af en toe 2d te ontwerpen...Kijkhoek van de monitor was 5 o ofzo en backlightbleeding te erg overheersende blauwe tone..alle negatieve dingen die jullie hier hebben ontdekt kloppen gewoon.. HIJ was niet eens HARDWARE te calibreren..(met een eye-one)
Dus als je de monitor ECHT wil gaan gebruiken en je phtoshopt etc. graag dan zou ik iets erbij zetten en voor een dell/eizo/apple gaan (jaja duur maarja, geld moet rollen)
khoop dat je daar wat aan hebt.
gr,
fiko
Dat is toch allang bekend, dat als je aan fotobewerking etc doet waar echte kleuren etc belangrijk zijn, dat je dan geen TN-scherm moet aanschaffen.. Dat hoeft er niet steeds bijgezet te worden, dan is nu wel zo langzamerhand algemeen bekend lijkt mij.. Maargoed, misschien voor de leken er toch maar weer even bijzetten..Anoniem: 226971 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:19:
[...]
Dus als je de monitor ECHT wil gaan gebruiken en je phtoshopt etc. graag dan zou ik iets erbij zetten en voor een dell/eizo/apple gaan (jaja duur maarja, geld moet rollen)
Anoniem: 169289
- HyPz
Anoniem: 227380
Sinds vrijdag (20-07-2007) ben ik ook in het bezit van een 226BW welke ik gekocht heb bij pcglobe.nl voor 332,-.
Voor wat betreft het panelverhaal etc. was ik zelf helemaal blanco bij het beoordelen van het scherm aangezien dit een welbekende impulsaankoop was en ik dus echt alleen de reviews gelezen heb.
Na het uitpakken, aanzetten en instellen was mijn eerste reactie (en die van mijn vriendin) WAUW! wat een vet scherm
Na wat langer met het beeldscherm bezig geweest te zijn vrijdags viel me op dat ik tijdens het booten van windows toch wel erg veel licht zag bij de randen (BB)..
In windows of bij het bewerken van foto's was me dit nog niet opgevallen maar tijdens het gamen zag ik ineens in een donker stuk een witte vlek in het midden van het scherm..
Hierna maar eens een pikzwarte achtergrond ingesteld en ja hoor, aan de randen(zo'n centimer) en in het midden zijn duidelijk lichte plekken te ontdekken.
Ik ben redelijk kritisch en vind dit echt onacceptabel.
Het is precies hetzelfde als de foto die al in eerdere posts in dit topic geplaatst is.
Wat ik me nu afvraag is hoe pcglobe (vanmorgen gemaild, nog steeds geen reactie, telefoon nemen ze niet op) maar vooral ook hoe Samsung hiermee omgaat?
Ik bedoel valt dit binnen de specificaties en doen ze er dus niet aan?
Zo ja, dan wil ik van het scherm af, vooral ook omdat je die plek in het midden zo goed ziet bij gamen, waren het alleen de randen geweest had ik ermee kunnen leven, maar midden op het scherm gaat me echt te ver!
Ik heb zoals gezegd dus al de topics gelezen maar ik heb nog niet goed kunnen ontdekken in hoeverre BB acceptabel is?
Ik heb geen idee wat voor panel erin zit n eerlijk gezegd boeit me dat ook niet, de kleuren zijn perfect na het installeren van dat profieltje en het scherm is uberstrak!
Het enige nadeel vind ik dus dat BB. Of zeik ik?
Want als je hem ruilt, kan de andere misschien zelfs wel een dode pixel hebben of 'nog' ergere backlight bleeding. Dat is gewoon een risico wat je dan moet nemen.
en over die kleuren, kleuren die je mist zie je pas als je een beter scherm ernaast draait (of gewend bent) anders niet nee
Anoniem: 227380
Hmmz.. tsja, nou ik vind de bleeding toch wel behoorlijk (zoals voorbeeld foto dus)blmp schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:44:
Volgensmij heeft 99% van de tft's wel last van backlight bleeding, de een heeft het wel erger als de ander overigens. Het is alleen de vraag of je ermee kunt leven ja.
Want als je hem ruilt, kan de andere misschien zelfs wel een dode pixel hebben of 'nog' ergere backlight bleeding. Dat is gewoon een risico wat je dan moet nemen.
en over die kleuren, kleuren die je mist zie je pas als je een beter scherm ernaast draait (of gewend bent) anders niet nee![]()
.. Maar goed, ik zal nog eens verder gamen, kijken of ik er me heel erg aan stoor... misschien kan ik vanavond een fototje posten met de bleeding van mijn scherm, kunnen de experts misschien aangeven of het idd onder 'normaa'of 'extreem'valt:)
En die kleuren inderdaad, ik heb niet 2 schermen naast elkaar staan dus ik vind mijn scherm qua kleur goed, kan het me echt niet interesseren dat het bij een ander scherm dan misschien nog iets beter is. Goed is ook goed he
Hoort die foto wit te zijn? Of werkt je link niet? Werkt onder IE, onder Firefox wilde die niet en kreeg ik een wit plaatje.Anoniem: 227380 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:04:
[...]
Hmmz.. tsja, nou ik vind de bleeding toch wel behoorlijk (zoals voorbeeld foto dus)
[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 24-07-2007 15:55 ]
Anoniem: 91579
Als ik jullie posts zo lees zou je bijna denken dat er geen Samsung scherm is welke niet geleverd wordt zonder dode pixel of die terug moet, maar ik heb helemaal nergens last van.
Geen dode pixels en nauwelijks BB. Sterker nog, ik heb nog niet eens aan mijn settings gezeten (

Oftewel, ik ben wel tevreden met het scherm. Gisteren lekker gegamed en ziet er gewoon heerlijk uit. Alleen met PES6 had ik wat kleine last van ghosting bij de bal. Maar dat is even wennen.
Ik heb nog wel een vraag die ik niet met zekerheid beantwoord heb gezien in dit topic:
Werkt het profiel in de TS-post ook voor de 206BW of alleen voor de 226BW?
Ik heb (gelukkig) hetzelfde als jij, geen dode pixels oid, alleen een klein beetje ghosting. Van blacklight bleeding heb ik 0,0% last. Ik heb ook niks aan de settings veranderd, alleen de brightness verlaagd omdat het veel te fel was. Ik heb overigens een 226BW.Anoniem: 91579 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:13:
Ik heb een 206BW vanaf afgelopen zaterdag in mijn bezit.
Als ik jullie posts zo lees zou je bijna denken dat er geen Samsung scherm is welke niet geleverd wordt zonder dode pixel of die terug moet, maar ik heb helemaal nergens last van.
Geen dode pixels en nauwelijks BB. Sterker nog, ik heb nog niet eens aan mijn settings gezeten () en vind het al mooi.
Oftewel, ik ben wel tevreden met het scherm. Gisteren lekker gegamed en ziet er gewoon heerlijk uit. Alleen met PES6 had ik wat kleine last van ghosting bij de bal. Maar dat is even wennen.
Ik heb nog wel een vraag die ik niet met zekerheid beantwoord heb gezien in dit topic:
Werkt het profiel in de TS-post ook voor de 206BW of alleen voor de 226BW?
Het kan dus wel
[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 24-07-2007 16:24 ]
Dit topic is gesloten.
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.
Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.
"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!