Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:03:
Ik zit te twijfelen tussen de 19 inch en de 20 inch varianten van deze monitoren, de 931BW en 206BW. Het prijsverschil is niet heel groot en voor zover ik kan zien heeft de 931BW een contrastverhouding van 700:1 waar dit bij de 206BW 800:1 is. Echter valt mijn oog op de max resolutie die bij beide monitoren gehaald kunnen worden. De 931BW kan max 1440x900 aan en de 206BW 1680x1050. Zou dit verschil in max resolutie tussen beide monitoren het prijsverschil waard zijn? Echter ben ik van plan geen games te spelen op deze monitor. Is het dan raadzaam om toch voor deze monitor te gaan of kan ik dan beter uitkijken naar een andere?
tja, vertel in ieder geval wat je van plan bent er wél mee te gaan doen..
ik heb een email naar samsung gestuurd, vandaag antwoord gehad:
mijnvraag:bij de 206bw en de b226bw zijn verschillende panelen in omloop. zo heb je de S'versie, door jullie zelf gemaakt en veruit de beste. de A'versie en de C'versie die veruit de slechtste is en allebij door andere fabrikanten gemaakt zijn.
dit vind ik vrij ongeoorloofd, helemaal nu bij de nieuwere versies niet meer te zien is wat voor versie het is en het dus maar een lot uit de loterij is of je wel een goede versie krijgt.
nu mijn vraag: ik wil toch een 206bw (of eventueel 226bw) aanschaffen omdat(de S' versie)het normaal gesproken een heel goed scherm is. ik woon in zwolle, waar verkopen ze bij mij in de buurt de 'S versie?
nu is er ook een nieuw model, de 226CW, ik kon helemaal niet vinden wat kwa specificaties het verschil is met de BW modellen. wat is hier het verschil en zijn deze schermen ook kwalitatief verbeterd ten opzichte van de BW'modellen?(ook geen andere fabrikanten en panelen erin.)
met vriendelijke groeten,
-------------------------------
antwoord van samsung:
Geachte heer/mevrouw **,(vanuit mijn jongensnaam kunnen ze niet eens opmaken dat ik man ben)
Vriendelijk dank vooruw e-mail met betrekking tot onze monitor producten.
Wij wijzen u erop dat alle panels van onze monitoren voldoen aan alle door Samsung gestelde kwaliteitseisen. Dat de panels over verschillende codes beschikken,betekent niet dat er inferieure exemplaren in de Benelux verkocht worden.
Voor productspecifieke vragen, beschikbaarheid en gedetailleerde informatie verzoek
ik u vriendelijk om op onze website te kijken
www.samsung.nl of
www.samsung.be
Daarnaast kunt u ook contact opnemen met uw dealer. Via de dealer database kunt u een dealer bij u in de buurt zoeken.
Nederland:
http://www.samsung.com/nl/support/saleslocations/index.htm
Belgie:
http://www.samsung.com/be.../saleslocations/index.htm
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------
nou, daar heb je dus geen *** aan. een mooi verkooppraatje dat alle schermen gewoon goed zijn volgens samsung normen. dat ik ook niet eens antwoord krijg op mijn vraag over de 226CW vind ik ook heel erg raar.

edit: op de nederlandse versie van de samsung site kan ik niet eens info vinden over de 226cw, ook moest ik een model kiezen waar mijn vraag over ging, de 206bw en de 226bw stonden daar niet eens bij! laat staan de 226cw... volgens mij weet het nederlandse kantoor van samsung hier ook gewoon helemaal niks over..
[
Voor 4% gewijzigd door
hrichard op 25-07-2007 15:17
]