[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 19.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:23:
[...]

Ik heb (gelukkig) hetzelfde als jij, geen dode pixels oid, alleen een klein beetje ghosting. Van blacklight bleeding heb ik 0,0% last. Ik heb ook niks aan de settings veranderd, alleen de brightness verlaagd omdat het veel te fel was. Ik heb overigens een 226BW.

Het kan dus wel ;) Waarschijnlijk hebben wij de Samsung panelen, denk je ook niet?
Kijk
en ik baal dan dus dat ik genoegen moet nemen met een scherm dat toevallig wel bleeding heeft!!
Er zijn dus schermen die dat niet hebben, desnoods halen ze bij PCglobe maar ieder scherm uit de doos en laten me zien hoe het eraan toe is. Het is toch van de zotte dat je 'geluk'moet hebben of je een scherm hebt dat overloopt met BB of niet? Dode pixels kan ik nog enigzins inkomen, maar overmatig BB vind ik eigenlijk een beetje duiden op een inferieur product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lees de topicwaarschuwing even svp

[ Voor 78% gewijzigd door Pollewob op 25-07-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ik heb een SyncMaster 226bw op werk en heb er 1 thuis.

Ben erg tevreden over het beeldscherm. Zowel voor coding, gaming en reading, perfect.

Vergeleken met mijn oude SyncMaster 710v (als ik het goed heb) is dit een enorme upgrade.

Waar mijn werkgever de monitoren heeft besteld weet ik niet, heb hem zelf bij Euromaxi gekocht in Spijkenisse, toen was hij daar het goedkoopste, namelijk 321 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update:
heb samsung net aan de lijn gehad, aangezien het scherm wordt beschouwd als DOA omdat hij nog geen week oud is komt er een monteur deze netjes omruilen, meteen even erbij vermeld dat ik dan een S panel eis :P
Of ze daar ook op ingaan dunno..
Mag die monteur mooi eventjes wachten met omruilen tot ik het nieuwe scherm heb gezien of er geen dooie pixels inzitten en hoe het daarbij zit met de BB:)
Wel nette service moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Vraag me af of ze bij Samsung Nederland uberhaupt zelf wel weten welke type elk scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:13:
Ik heb nog wel een vraag die ik niet met zekerheid beantwoord heb gezien in dit topic:
Werkt het profiel in de TS-post ook voor de 206BW of alleen voor de 226BW?
Het profiel uit de TS is gemaakt voor de 226BW, maar kan bij een 206BW ook een goed resultaat geven, dus je kunt het altijd proberen. Werkt het niet goed, kun je het profiel zo weer verwijderen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 20:17
Ik heb de mijne net gehaald bij de Zercom in Eindhoven. Ze hadden er nog een 10tal op voorraad staan. Helaas heb ik net 1 dode pixel ondekt, en helaas geen pixel garantie. In principe kan ik wel leven met 1 dode pixel zolang het er niet meer worden.

Verder uitermate tevreden over het scherm, ben overgestapt van een 17inch TFT en dit is echt een wereld van verschil! Aangezien ik nu zo'n groot beeldscherm heb vroeg ik me af of er een tool is waarmee ik het scherm kan 'opdelen' zodat ik bepaalde vensters kan maximaliseren, iemand enig idee of dit soort programma's bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1shot1kill schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:39:
Vraag me af of ze bij Samsung Nederland uberhaupt zelf wel weten welke type elk scherm is.
Wie zal het zeggen...

Maar dit is een voorbeeldje van mijn scherm op zwart,

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_page.php?pic_id=85247

is dit normaal? Of meer dan normaal of extreem?
Met normaal daglicht bijna niet te zien hoor, alleen 'savonds.

Wat ik ff ben vergeten te vragen aan die samsung dude; of ik dan wel een splinternieuwe krijg en niet een of andere gare die refurbished is :S
Iemand enig idee? en hoe je hier op kan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:24:
[...]

Wie zal het zeggen...

Maar dit is een voorbeeldje van mijn scherm op zwart,

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_page.php?pic_id=85247

is dit normaal? Of meer dan normaal of extreem?
Met normaal daglicht bijna niet te zien hoor, alleen 'savonds.

Wat ik ff ben vergeten te vragen aan die samsung dude; of ik dan wel een splinternieuwe krijg en niet een of andere gare die refurbished is :S
Iemand enig idee? en hoe je hier op kan letten?
Dat is wel heel erg veel blacklite bleeding. Ik denk dat het niet normaal is. Bij mij is het veeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
DaTommy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:16:
Aangezien ik nu zo'n groot beeldscherm heb vroeg ik me af of er een tool is waarmee ik het scherm kan 'opdelen' zodat ik bepaalde vensters kan maximaliseren, iemand enig idee of dit soort programma's bestaan?
Met GridMove heb je volgens mij die mogelijkheden. Die had je overigens ook terug kunnen vinden in de startpost of in die van het >=20" topic, hoewel er geen toelichting bij staat wat je met het programmaatje kan.

Bij deze ook het verzoek om het niet teveel over winkels, levertijden enz. te hebben. Dit is voor veel mensen niet interessant en de topicwaarschuwing is er nog steeds niet voor niets.

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 24-07-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Dat is wel heel erg veel blacklite bleeding. Ik denk dat het niet normaal is. Bij mij is het veeel beter.
mmmkay....
is het veel gevraagd ff een foto te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:29:
Bij welke winkels hebben jullie je TFT schermen gekocht
Azerty. :) Zij hebben ook goede schermen, of ze hebben ze tenminste gehad :P (En ik heb er 1 van)

Hoe krijg je trouwens je scherm zo zwart? Dan zal ik ook een foto maken. Al gevonden. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/r.pack/got/blacklighttumb.jpg
(Clickable)

Heel lichtjes zie je het op de foto, maar in het echt zie je het totaal niet, dus het lichte vlak zal wel een beetje door de foto zelf komen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 24-07-2007 20:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Laatst online: 01-09 23:21
de 226cw is 'overal' te koop, ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met dat scherm, vooral of alleen samsung de panelen maakt en of de kwaliteit ook verbeterd is natuurlijk, als iemand hier info over heeft hoor ik dat heel graag!

vreemd is dat de specs precies hetzelfde zijn als de 226bw(kan iets missen, pin me er niet op vast) dus ik vraag me heel erg af wat dan het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

hrichard schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:52:
de 226cw is 'overal' te koop, ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met dat scherm, vooral of alleen samsung de panelen maakt en of de kwaliteit ook verbeterd is natuurlijk, als iemand hier info over heeft hoor ik dat heel graag!

vreemd is dat de specs precies hetzelfde zijn als de 226bw(kan iets missen, pin me er niet op vast) dus ik vraag me heel erg af wat dan het verschil is.
Hij schijnt kleuren mooier weer te geven. (Las ik ergens?)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:40:
[...]

mmmkay....
is het veel gevraagd ff een foto te maken?
Ik heb hier een foto gemaakt alleen de camera is een beetje brak. Ik denk dat je er niet echt veel aan hebt maar toch

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/7352/scherm003bq4.th.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door feep op 24-07-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allereerst bedankt voor de moeite van het maken van de foto!!

Maaruh ik zie toch wel degelijk verschil hoor, de mijne heeft het dus gewoon extreem (vind ik)
dus laat ik die samsung monteur gewoon komen en kijk ik wel wat ie bij heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:27:
allereerst bedankt voor de moeite van het maken van de foto!!

Maaruh ik zie toch wel degelijk verschil hoor, de mijne heeft het dus gewoon extreem (vind ik)
dus laat ik die samsung monteur gewoon komen en kijk ik wel wat ie bij heeft!
appart dat er helemaal speciaal een monteur voor langskomt, waarschijnlijk gehoor op de vele klachten. want volgens mij gaat het normaal altijd via de winkel waar je hem koopt.

ben heel benieuwd naar de kwaliteit van je nieuwe scherm, als deze ineens erg goed lijkt dan is het helemaal geen gek idee om bij een slecht scherm gewoon samsung te bellen. wat heb je precies gezegd? gewoon dat je een erg slecht scherm hebt?

ik raad mensen toch aan te doen wat ik ook zelf ga doen, bij winkel 'X' (edit, zelf zoeken naar de winkel, word hier niet gewenst)kopen die een goede garantie bied, dat je je geld gewoon terugkrijgt om wat voor reden dan ook binnen een week of soms binnen 2 weken(!) dan kun je hem dus gewoon altijd terug brengen, ook bij dode pixels of wat dan ook. misschien net 25 euro duurder dan de goedkoopste in pricewatch, maar dan heb je wel goede service, altijd makkelijker(beter) dan een webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
hrichard schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:42:
[...]

appart dat er helemaal speciaal een monteur voor langskomt, waarschijnlijk gehoor op de vele klachten. want volgens mij gaat het normaal altijd via de winkel waar je hem koopt.
Dit kan inderdaad ook afgehandeld worden door de winkel, maar als je het scherm gekocht hebt bij een webshop en je zou 'm daarvoor terug moeten sturen kom je zonder scherm te zitten. Dan is het toch handiger als ze langskomen. Het is alleen de vraag wat voor scherm je er vervolgens voor terugkrijgt.

Wat dat betreft geef ik ook de voorkeur aan een winkel met uitgebreide omruilgarantie, ondanks de wat hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
PromoX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:50:
[...]
Wat dat betreft geef ik ook de voorkeur aan een winkel met uitgebreide omruilgarantie, ondanks de wat hogere prijs.
uiteraard, maar als blijkt dat sclemente een perfect model ervoor terug krijgt, dan is het zeer interessant om samsung te bellen opv de shop/winkel(waar ze toch vaak dezelfde types hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zat ook echt aan de telefoon met die samsung dude van hmm okay; dit gaat wel heel makkelijk..
ik heb gewoon gezegd day mijn scherm lichtere plekken vertoont in het midden en aan de zijkanten, zonder de populaire term BB te gebruiken en dat ik dit niet echt acceptabel vond... Aangezien het scherm pas 4 dagen oud is maakte hij er meteen een DOA van. jaja, nou da's aardig van je samsung meneertje.
Nu dus inderdaad eventjes afwachten wat voor scherm er terug komt, ik zal zeker in het servicemenu kijken naar de branduren EN checken voor dode pixels.. Anders kan het nieuwe scherm ook meteen mee terug naar Samsung ...
to be continued en ik zal julli op de hoogte houden.. Overigens heb ik van mijn webshop nog geen reactie gehad telefonisch zijn ze onbereikbaar en per mail nog niets gehoord dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als het goed is krijg ik binnenkort een klein servertje erbij, maar nu vraag ik me af of het mogelijk is om:
-De DVI aansluiting van me 206BW gewoon op me game pc te houden
-De VGA aansluiting op me server aansluiten.
En dan gewoon tussen deze 2 pc's kunnen wisselen met het source knopje.

Ben het nog niet eerder tegengekomen en vroeg het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb vanmiddag ook een 226BW gehaald bij de MediaMarkt in Groningen. Out-of-the-box zag het beeld er niet uit. Ik heb 'm toen gecalibreerd met m'n Spyder Pro 2, waarna het er allemaal een stuk beter uitzag. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik heb het gevoel dat er aan de randen iets niet klopt. Na het lezen van de verschillende topics en het checken van mijn monitor ("R" achterop, geen panel-info in service menu, backlight bleeding en blauwe zweem) ben ik tot de conclusie gekomen dat het een C-panel moet zijn. Ik ga het nog even aanzien, maar de kans is groot dat ik 'm terugbreng.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Deismyna schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:52:
Als het goed is krijg ik binnenkort een klein servertje erbij, maar nu vraag ik me af of het mogelijk is om:
-De DVI aansluiting van me 206BW gewoon op me game pc te houden
-De VGA aansluiting op me server aansluiten.
En dan gewoon tussen deze 2 pc's kunnen wisselen met het source knopje.

Ben het nog niet eerder tegengekomen en vroeg het me gewoon af :)
Jep, dat kan!
lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:27:
Ik heb vanmiddag ook een 226BW gehaald bij de MediaMarkt in Groningen. Out-of-the-box zag het beeld er niet uit. Ik heb 'm toen gecalibreerd met m'n Spyder Pro 2, waarna het er allemaal een stuk beter uitzag. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik heb het gevoel dat er aan de randen iets niet klopt. Na het lezen van de verschillende topics en het checken van mijn monitor ("R" achterop, geen panel-info in service menu, backlight bleeding en blauwe zweem) ben ik tot de conclusie gekomen dat het een C-panel moet zijn. Ik ga het nog even aanzien, maar de kans is groot dat ik 'm terugbreng.
Als medegrunniger zou ik zeg: ga es bij norrod kijken, mag je ook binnen 8 dagen nog terugbrengen na het geprobeerd te hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door steveman op 25-07-2007 00:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Als medegrunniger zou ik zeg: ga es bij norrod kijken, mag je ook binnen 8 dagen nog terugbrengen na het geprobeerd te hebben.
Bij MediaMarkt mag het nog binnen 14 dagen! Maar ik zal eens kijken. Ik koop vaak bij Norrod, maar was vandaag toevallig bij de MM en daar lag een stapeltje 226BW's. Bovendien denk ik dat de 226BW een verloren zaak is. Die "S" panels worden niet meer gemaakt. Er komen toch binnenkort nieuwe varianten uit? Dan wacht ik liever daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:00:
[...]
Bij MediaMarkt mag het nog binnen 14 dagen! Maar ik zal eens kijken. Ik koop vaak bij Norrod, maar was vandaag toevallig bij de MM en daar lag een stapeltje 226BW's. Bovendien denk ik dat de 226BW een verloren zaak is. Die "S" panels worden niet meer gemaakt. Er komen toch binnenkort nieuwe varianten uit? Dan wacht ik liever daar op.
Lijkt mij een spijtige zaak , die nieuwe monitoren ( 226CW ) zullen wss iets meer gaan kosten en zullen de kwaliteit leveren die we van een S-paneel verwachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:00:
[...]
Nou ik hoop dat je ongelijk hebt! Hopelijk is de volgende 226BW die ik krijg van betere kwaliteit..
post eens een foto van hoe jou BB eruit ziet, wellicht hebben meer mensen hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
hoe kan je goed zien of die black light bleading heeft??

gwn achtergrond zwart zetten ofsow???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:11

_Apache_

For life.

jorisw86 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:05:

Donker maken in je kamer, scherm helemaal zwart maken en ogen gebruiken.. 8)7

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:05:

Ja inderdaad,
zorgen dat je kamer helemaal donker is,
in de startpost ff het TFT test programmatje downloaden tftp tester 2.0
en dan kun je daar een geheel zwarte achtergrond kiezen.
dan kun je dus goed kijken of je backlight erg doorkomt...
moet wel zeggen dat als je er een foto van maakt het erger lijkt dan dat je met het blote oog ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook nog een 206CW uit?
Want ik heb echt geen zin in die C-paneel shit. Moet wel zeggen dat ik er echt verbaasd van opkijk, al die C-panelen. Ik vond Samsung altijd een kwaliteit merk maar als ze voor dit geld zulke producten leveren vind ik het toch onacceptabel.

Zelf ben ik op zoek naar een 20", ik kom van een 17" crt dus 22" is nog ietsje teveel voor me, sowieso is het dezelfde resolutie dus ik ga niet graag 70 euro extra betalen voor 2" meer ruimte :P Als er een 206CW komt denk ik dat ik hem meteen ga halen. Anders, zie ik wel of er ergens een 206BW te krijgen is die ik kan testen voordat ik koop -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:25:
post eens een foto van hoe jou BB eruit ziet, wellicht hebben meer mensen hier wat aan
Wat is een BB? Beeldbuis? Ik neem aan dat je mijn monitor bedoeld :)

Ik kan wel een foto maken, maar dat heeft eigenlijk weinig zin. Dan heb je weer te maken met het kleurprofiel van mijn fototoestel en moet jij je scherm gecalibreerd hebben om conclusies te trekken. Of wil je alleen de backlight bleeding zien? Dat zou misschien nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:53:
[...]

Wat is een BB? Beeldbuis? Ik neem aan dat je mijn monitor bedoeld :)

Ik kan wel een foto maken, maar dat heeft eigenlijk weinig zin. Dan heb je weer te maken met het kleurprofiel van mijn fototoestel en moet jij je scherm gecalibreerd hebben om conclusies te trekken. Of wil je alleen de backlight bleeding zien? Dat zou misschien nog kunnen.
haha
ja,
bb staat voor Backlight Bleeding, capice :)
niet voor beeldbuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
De CW heeft 4ms ipv 2, dat zal ik wel onthouden als ik julie was.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 25-07-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bulls-NL schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:21:
De CW heeft 4ms ipv 2, dat zal ik wel onthouden als ik julie was.
226CW
SyncMaster 226CW-Black (22" Wide Monitor)
The Samsung SyncMaster 226CW is a 22-inch wide analog and digital TFT-LCD monitor delivering an ultra-fast response time of 2ms (GTG), DC 3000:1
bron

Check je facts ajb...

Hmm... wel jammer dat het verkeerd in pricewatch staat dan, veel mensen lopen nu misschien die vette monitor mis!

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 25-07-2007 11:49 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
steveman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:35:
[...]

[...]

bron

Check je facts ajb...
hmm bij pricewatch stond er dus 4ms maar je hebt gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

MicroWhale

The problem is choice

heeft iemand al een review gezien van die 226CW? Er lopen hier mensen te roepen dat ze gaan wachten, maar ik kan nergens iets vinden waaruit blijkt dat deze monitor daadwerkelijk beter zou zijn.... buiten de specs, en zelfs daar kun je nog je kanttekeningen bij zetten...

iemand?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
De eerste berichten lijken vrij positief, maar zolang er nog geen goede reviews te vinden zijn (hardware.fr/behardware, prad.de) valt er nog weinig over te zeggen.

Het scherm zal waarschijnlijk wel altijd een Samsung paneel bevatten, dus dat is wel postief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Laatst online: 20-07-2024
Oeps excuses O-)

[ Voor 149% gewijzigd door Arno89 op 25-07-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno89 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:42:
Heeft iemand ook enig idee wanneer de 226CW's verkrijgbaar zijn bij winkels als MediaMarkt, BCC, MyCom etc.?
eeh
check waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Het kan dus wel ;) Waarschijnlijk hebben wij de Samsung panelen, denk je ook niet?
Misschien zijn sommige mensen ook wat minder kieskeurig dan anderen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Arno89 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:42:
Heeft iemand ook enig idee wanneer de 226CW's verkrijgbaar zijn bij winkels als MediaMarkt, BCC, MyCom etc.?
ligt al in de winkel(s) en dit soort vragen moet je gewoon de winkel bellen! dat weten wij natuurlijk ook niet of hij bij jou in de buurt in de winkel ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:02:
bb staat voor Backlight Bleeding, capice :)
niet voor beeldbuis ;)
Haha, OK weer wat geleerd vandaag... :)

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken.

Ik twijfel nu echt wat ik moet gaan doen. Ik kan een andere 226BW proberen, maar heb er weinig vertrouwen in. Misschien Samsung maar achterwege laten en voor een Dell gaan. Maar die moet je weer via post-order kopen en ze hebben geen pixelgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 07:11

_Apache_

For life.

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:10:
[...]

Haha, OK weer wat geleerd vandaag... :)

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken.

Ik twijfel nu echt wat ik moet gaan doen. Ik kan een andere 226BW proberen, maar heb er weinig vertrouwen in. Misschien Samsung maar achterwege laten en voor een Dell gaan. Maar die moet je weer via post-order kopen en ze hebben geen pixelgarantie...
Denk even na voor dat je het terug brengt :

- Vergeet even de verhalen over BB en bedenk voor jezelf, heb ik er last van tijdens mijn normale werk, gamen, films kijken, als je er geen last van heb in normaal gebruik zou ik hem gewoon laten..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep,
als je het niet ziet terwijl je hem in gebruik hebt zou ik er me ook niet druk om maken, evenmin dat ik me sruk maak of het een c a s cp ctp paneel is :P
En zoals ik ook al eerder zei; als ik die plek op het midden niet had gehad, had ik het niet eens opgemerkt... Maar als je tijdens het gamen in een donkere kamer beland, waar dan ineens een witte schim verschijnt, sta je niet te juichen.
Overigens heb ik van samsung en pcglobe nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de 19 inch en de 20 inch varianten van deze monitoren, de 931BW en 206BW. Het prijsverschil is niet heel groot en voor zover ik kan zien heeft de 931BW een contrastverhouding van 700:1 waar dit bij de 206BW 800:1 is. Echter valt mijn oog op de max resolutie die bij beide monitoren gehaald kunnen worden. De 931BW kan max 1440x900 aan en de 206BW 1680x1050. Zou dit verschil in max resolutie tussen beide monitoren het prijsverschil waard zijn? Echter ben ik van plan geen games te spelen op deze monitor. Is het dan raadzaam om toch voor deze monitor te gaan of kan ik dan beter uitkijken naar een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:03:
Ik zit te twijfelen tussen de 19 inch en de 20 inch varianten van deze monitoren, de 931BW en 206BW. Het prijsverschil is niet heel groot en voor zover ik kan zien heeft de 931BW een contrastverhouding van 700:1 waar dit bij de 206BW 800:1 is. Echter valt mijn oog op de max resolutie die bij beide monitoren gehaald kunnen worden. De 931BW kan max 1440x900 aan en de 206BW 1680x1050. Zou dit verschil in max resolutie tussen beide monitoren het prijsverschil waard zijn? Echter ben ik van plan geen games te spelen op deze monitor. Is het dan raadzaam om toch voor deze monitor te gaan of kan ik dan beter uitkijken naar een andere?
tja, vertel in ieder geval wat je van plan bent er wél mee te gaan doen..

ik heb een email naar samsung gestuurd, vandaag antwoord gehad:

mijnvraag:bij de 206bw en de b226bw zijn verschillende panelen in omloop. zo heb je de S'versie, door jullie zelf gemaakt en veruit de beste. de A'versie en de C'versie die veruit de slechtste is en allebij door andere fabrikanten gemaakt zijn.

dit vind ik vrij ongeoorloofd, helemaal nu bij de nieuwere versies niet meer te zien is wat voor versie het is en het dus maar een lot uit de loterij is of je wel een goede versie krijgt.

nu mijn vraag: ik wil toch een 206bw (of eventueel 226bw) aanschaffen omdat(de S' versie)het normaal gesproken een heel goed scherm is. ik woon in zwolle, waar verkopen ze bij mij in de buurt de 'S versie?

nu is er ook een nieuw model, de 226CW, ik kon helemaal niet vinden wat kwa specificaties het verschil is met de BW modellen. wat is hier het verschil en zijn deze schermen ook kwalitatief verbeterd ten opzichte van de BW'modellen?(ook geen andere fabrikanten en panelen erin.)

met vriendelijke groeten,
-------------------------------
antwoord van samsung:
Geachte heer/mevrouw **,(vanuit mijn jongensnaam kunnen ze niet eens opmaken dat ik man ben)

Vriendelijk dank vooruw e-mail met betrekking tot onze monitor producten.

Wij wijzen u erop dat alle panels van onze monitoren voldoen aan alle door Samsung gestelde kwaliteitseisen. Dat de panels over verschillende codes beschikken,betekent niet dat er inferieure exemplaren in de Benelux verkocht worden.

Voor productspecifieke vragen, beschikbaarheid en gedetailleerde informatie verzoek
ik u vriendelijk om op onze website te kijken www.samsung.nl of www.samsung.be

Daarnaast kunt u ook contact opnemen met uw dealer. Via de dealer database kunt u een dealer bij u in de buurt zoeken.

Nederland: http://www.samsung.com/nl/support/saleslocations/index.htm
Belgie: http://www.samsung.com/be.../saleslocations/index.htm

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------
nou, daar heb je dus geen *** aan. een mooi verkooppraatje dat alle schermen gewoon goed zijn volgens samsung normen. dat ik ook niet eens antwoord krijg op mijn vraag over de 226CW vind ik ook heel erg raar. :/ edit: op de nederlandse versie van de samsung site kan ik niet eens info vinden over de 226cw, ook moest ik een model kiezen waar mijn vraag over ging, de 206bw en de 226bw stonden daar niet eens bij! laat staan de 226cw... volgens mij weet het nederlandse kantoor van samsung hier ook gewoon helemaal niks over.. :o

[ Voor 4% gewijzigd door hrichard op 25-07-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:03:
Ze zijn in het algemeen inderdaad hetzelfde op resolutie/inch na. In verband met multi-tasking en/of video kijken zou de 20" fijner zijn. Multitask je niet zo echt en kijk je niet echt films en dergelijke, dan kun je net zo goed de 19inch nemen.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:15:
tja, vertel in ieder geval wat je van plan bent er wél mee te gaan doen..
Ja, dat is misschien nog wel even handig :) Ik zit toch wel het meeste op internet te surfen en wat Officewerk te doen. Ik wil sowieso wel een widescreen, dit vind ik toch wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:19:
[...]

Ja, dat is misschien nog wel even handig :) Ik zit toch wel het meeste op internet te surfen en wat Officewerk te doen. Ik wil sowieso wel een widescreen, dit vind ik toch wel gaaf.
dit scherm moet toch vooral voor snelle beelden zijn, ivm de 2ms reactietijd, gaming/video. als je dat niet gebruikt kun je volgens mij net zo goed een ander scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
nou de verschillen van de 226BW en de 226CW zoals op de samsung site, let op, ik post alleen de verschillen:

CW:Bildschirmdiagonale 22 Zoll Wide (55,88 cm)
BW:Bildschirmdiagonale 22 Zoll Wide (55,9 cm)

CW:Kontrast (max.) 1000:1 (dynamisch 3000:1)
BW:Kontrast (max.) 700:1 (dynamisch 3000:1)

CW:Strombedarf im Betrieb 50 W (max.)
BW:Strombedarf Nominal 55 W
CW:Stand-By < 1 W
BW:Stand-By < 2 W
CW:Energiemanagement EnergyStar
BW:Energiemanagement VESA/EPA/NUTEK

CW:Gewicht netto 5,7 kg
BW:Gewicht netto 4,9 kg

CW:Besonderes 15% mehr Farben durch verbessertes CCFL-Backlight als herkömmliche TFTs, unterstützt HDCP via DVI-Anschluss
BW:Besonderes Zertifiziert für Windows Vista™, unterstützt HDCP via DVI-Anschluss

prijzen: in de PW is de CW 22 euro duurder als de BW

[ Voor 3% gewijzigd door hrichard op 25-07-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
hrichard schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:31:
CW:Kontrast (max.) 1000:1 (dynamisch 3000:1)
BW:Kontrast (max.) 700:1 (dynamisch 3000:1)
Dit klopt niet, want de 226BW heeft ook een contrast van 1000:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Weet je dat uit eigen ervaring? Of ergens anders vandaan? Ik wil namelijk niet riskeren dat me monitor weer kapot gaat :) (eerste keer klapte de voeding er na 5 min al uit 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu zelf ook te twijfelen om mijn monitor terug te brengen. Heb nog 2 dagen om er over na te denken.

En ik wil dan wachten op de SyncMaster Swan CX2032GW, CX2032BW 20" serie

Weet iemand wanneer die serie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Deismyna schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Weet je dat uit eigen ervaring? Of ergens anders vandaan? Ik wil namelijk niet riskeren dat me monitor weer kapot gaat :) (eerste keer klapte de voeding er na 5 min al uit 8)7 )
Jep, heb het met eigen ogen mogen aanschouwen, had even een 226bw in huis. Laptop via vga en vaste peecee op dvi, werkt als een bom! (trein?)

Druk op de knop en in iets een seconde is het beeld van input gewisseld en zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

hrichard schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:31:
nou de verschillen van de 226BW en de 226CW zoals op de samsung site, let op, ik post alleen de verschillen:

[...]

CW:Besonderes 15% mehr Farben durch verbessertes CCFL-Backlight als herkömmliche TFTs, unterstützt HDCP via DVI-Anschluss
BW:Besonderes Zertifiziert für Windows Vista™, unterstützt HDCP via DVI-Anschluss

prijzen: in de PW is de CW 22 euro duurder als de BW
Dat valt me alles mee, de (prijs)verschillen zijn zo te zien niet heel groot tussen de 226BW en 226CW, ik denk er aan om eind augustus een nieuw scherm te kopen (22" wide lijkt me erg aantrekkelijk). Ik ben daarom erg benieuwd naar de eerste reviews en dan vooral de kwaliteit/kleuren van de 226CW, want dat geklooi met verschillende (minder mooie) panelen voor de 226BW baart me een beetje zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Overigens nog een nadeel van de 226BW. De voet is niet verstelbaar (toch?). Standaard staat het scherm op borst- i.p.v. ooghoogte, wat niet zo lekker is voor je zithouding. Ook zit je daardoor van schuin boven naar je scherm te kijken en de kijkhoek is niet zo geweldig (under-statement), dus rare kleuren.

Je kunt het scherm ook niet verticaal draaien. Verder is het geheel behoorlijk wiebelig; als je tegen je bureau stoot, dan wiebelt het scherm nog tijden na...

[ Voor 16% gewijzigd door lzandman op 25-07-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:15:
Overigens nog een nadeel van de 226BW. De voet is niet verstelbaar (toch?). Standaard staat het scherm op borst- i.p.v. ooghoogte, wat niet zo lekker is voor je zithouding. Ook zit je daardoor van schuin boven naar je scherm te kijken en de kijkhoek is niet zo geweldig (under-statement), dus rare kleuren.

Je kunt het scherm ook niet verticaal draaien. Verder is het geheel behoorlijk wiebelig; als je tegen je bureau stoot, dan wiebelt het scherm nog tijden na...
Inderdaad niet hoogteverstelbaar, heb ik ook met m'n huidige monitor, maar gelukkig is er een oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://budgetplace.com/images/adv_eng_math_kreyszig.jpg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Inflatable schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:45:
[...]

Dit klopt niet, want de 226BW heeft ook een contrast van 1000:1.
tja, ik haal het van hun eigen(duitse) site af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:27:
Inderdaad niet hoogteverstelbaar, heb ik ook met m'n huidige monitor
Kun je 'm wel op andere manieren verstellen, dan?
maar gelukkig is er een oplossing:
Welke dan? :?

Update:Oh, ik zie het al. Een dik boek :) AdBlock verborg het plaatje, dus ik zag 'm eerst niet... Natuurlijk werkt zo'n dikke pil wel. Ook een paar pakken printerpapier doen het altijd goed. Maar dan kan ik het display nog steeds niet roteren.

[ Voor 30% gewijzigd door lzandman op 25-07-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:46:
[...]

De monitor is wel voor- en achterover te kantelen, hoewel dat niet gemakkelijk gaat. Wil je een scherm dat wel in hoogte verstelbaar en draaibaar is zou je kunnen kijken naar de iets duurdere HP W2207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:46:
[...]

[...]

Welke dan? :?

Update:Oh, ik zie het al. Een dik boek :) AdBlock verborg het plaatje, dus ik zag 'm eerst niet... Natuurlijk werkt zo'n dikke pil wel. Ook een paar pakken printerpapier doen het altijd goed. Maar dan kan ik het display nog steeds niet roteren.
Ja da's waar, maargoed voor mij heeft die roteerfunctie ook niet heel veel zin denk ik, ik heb het nooit gemist eigenlijk. Al moet ik wel zeggen dat het er wel heel slick uit zag in zo'n filmpje dat iemand poste van zo'n HP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Wat denken jullie? Is de 226CW 'blind' te bestellen, zonder dat er een review is, of moet ik er niet zomaar vanuit gaan dat deze gelijk presteert als de 226BW en eerst reviews afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Hier een fotootje met lange sluitertijd (15s) van mijn 226BW:

Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/226BW_BB.jpg

Redelijk wat Backlight Bleeding, toch? En behoorlijk blauw beeld voor iets dat zwart zou moeten zijn...
Wat denken jullie? Is de 226CW 'blind' te bestellen, zonder dat er een review is, of moet ik er niet zomaar vanuit gaan dat deze gelijk presteert als de 226BW en eerst reviews afwachten?
Ik zou zeker de reviews afwachten. Het enige dat er nu nog is, zijn de marketingpraatjes en die wil je niet geloven...

[ Voor 57% gewijzigd door lzandman op 26-07-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

lzandman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:48:
[afbeelding]

Redelijk wat Backlight Bleeding, toch? En behoorlijk blauw beeld voor iets dat zwart zou moeten zijn...
WOW! dat lijkt wel Backlight Bleeding waar je U tegen zegt :|. Zo erg heb ik het nog nooit gezien, zowel irl als op foto. :X

//indien foto goed gemaakt is tho...lijkt me wat te ernstig naar wat ik eerder gezien heb :o

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 26-07-2007 13:15 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
lzandman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:48:
Hier een fotootje met lange sluitertijd (15s) van mijn 226BW:

[afbeelding]

LOL!! 15 seconden sluitertijd??

als je zeer zwak licht hebt en je maakt een foto met 15 sec sluitertijd dan is je foto ook overbelicht, om maar aan te geven wat voor vertekend beeld deze foto geeft.(edit: kijk maar naar het ledje)

maak dus een foto van wat jij ook daadwerkelijk ziet, je gaat mij niet vertellen dat als je je scherm op zwart hebt alleen maar blauw ziet.

[ Voor 25% gewijzigd door hrichard op 26-07-2007 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 18-07 02:25
lzandman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:15:

Als ie bij jou op borsthoogte zit zou ik toch eens een ander bureau aanschaffen want dan voldoet ie niet aan de hedendaagse standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
blmp schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:23:
WOW! dat lijkt wel Backlight Bleeding waar je U tegen zegt :|. Zo erg heb ik het nog nooit gezien, zowel irl als op foto. :X
Het is een foto met 15s sluitertijd! Dit heb ik gedaan om de backlight bleeding beter zichtbaar te maken. Het is dus niet zo dat ik een blauw scherm voor me heb :) Je kunt aan de foto zien op welke posities het scherm last heeft van backlight bleeding. In het ideale geval was het hele scherm egaal gekleurd, maar dat is 'ie dus niet. Verder had ik eerder verwacht dat het scherm grijs zou worden i.p.v. blauw. Volgens mij betekent dat, dat het beeld te blauw is.

De hoogte van mijn bureau is geheel volgens ARBO-richtlijnen. Toch staat de monitor nog te laag, waardoor ik er van bovenaf op kijk.

[ Voor 8% gewijzigd door lzandman op 26-07-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-08 06:29
Ik mis in dit overzicht nog de Samsung 225MW. Ik heb deze sinds kort staan en ben er erg tevreden over.
Het is een 22 inch tft scherm (TN) maar met heel veel ingangen en een tv-tuner.

Hij staat niet eens op de samsung site in nederland maar wel b.v. hier:
http://monitor.samsung.de...A-A3D170DDE78B&show=specs

Specs:

Soort paneel TN
Inch 22"
Dotpitch 0.282
Kijkhoek, H/V 170/160
Contrast 700:1
Helderheid 300 cd/m2
Reactietijd GtG 5 ms
Resolutie 1680x1050
Maximaal verbruik 58 watt
Standby verbruik < 1W
Wall mount VESA 100 mm
Afmetingen BxHxD 520 x 439 x 201,9 mm
Gewicht 7,3 kg

Waarom deze?
Omdat ik zowel de ps2 als mijn pc op 1 scherm wou hebben, maar geen tv wou kopen die ook pc beeld kan. Deze is andersom een pc monitor die ook tv is.

Aansluitingen:

Scart, VGA, DVI, Antenne, koptelefoon, component, HDMI, S-video, tulp video, audio in.

2 speakers zitten ingebouwd. En je krijgt er een afstandsbediening bij.

Handleiding in het engels:
http://org.downloadcenter...187_BN59-00587C-01Eng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:42:
[...]

Het is een foto met 15s sluitertijd! Dit heb ik gedaan om de backlight bleeding beter zichtbaar te maken. Het is dus niet zo dat ik een blauw scherm voor me heb :) Je kunt aan de foto zien op welke posities het scherm last heeft van backlight bleeding. In het ideale geval was het hele scherm egaal gekleurd, maar dat is 'ie dus niet. Verder had ik eerder verwacht dat het scherm grijs zou worden i.p.v. blauw. Volgens mij betekent dat, dat het beeld te blauw is.

De hoogte van mijn bureau is geheel volgens ARBO-richtlijnen. Toch staat de monitor nog te laag, waardoor ik er van bovenaf op kijk.
Hmmzz, je ziet inderdaad wel heel duidelijk waar hij nu 'lekt' maar beetje vertekenen doet het voor de mensen die niet lezen wel >:)
Jij hebt ook zo'n vlek in het midden zie ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even update:

Gisteren gebeld door ETB (??) reparatieservice welke reparaties voor Samsung regelen.
Of ze een afspraak konden maken om de monitor op te halen..
Pardon? Ophalen, sorry mevrouw maar de lieve samsungmeneer had het over omruilen.
Jaja, we halen hem eerst op kijken hem na, wordt de DOA goed gekeurd ruilen we hem om!
Neenee, jullie halen niets op,kijken niets na en er wordt niets goedgekeurd!! Dat ding is 4 dagen oud! Ik ga toch een nieuw product niet 4 weken missen aan een reparatiedienst!
Oh, nee, nouja, dan kunt u beter naar de winkel gaan.PRIMA! ggrrrrrr$%^&*^&
Dus om 17.00 naar pcglobe getogen met monitor onder mijn arm...
HEEEEEL grote discussie (die ik jullie zal besparen) of ze dat ding omruilen/mijn geld terug geven.
Uiteindelijk heb ik me niet heel kwaad hoeven maken omdat ze mijn monitor niet om wilden ruilen of mijn geld niet terug wilden geven omdat zij nu met samsung regelen dat het scherm alsnog wordt omgeruild bij mij thuis, zo niet, krijg ik mijn centjes terug (maar dat ging niet gebeuren wist de 'bedrijfsleider' me te vertellen, aangezien Samsung ALTIJD meteen omruilt...)
Als samsung altijd meteen omruilt waarom dan niet bij mij?
Nou.. the saga continues zoals jullie begrijpen...
Maaruh, zijn webshops nou wél of niet verplicht binnen 7 dagen je centjes terug te geven als je niet tevreden bent met het product? ongeacht of de doos geopend of ongeopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
lzandman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:42:
[...]

probeer eens een foto met 2 / 3 sec sluitertijd, dan gaan we het veel beter zien denk ik, nu is het een groot blauw BB monster. ik wed ook dat niet iedereen weet wat 15s sluitertijd betekent.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:57:
nog even update:

Gisteren gebeld door ETB (??) reparatieservice welke reparaties voor Samsung regelen.
Of ze een afspraak konden maken om de monitor op te halen..
Pardon? Ophalen, sorry mevrouw maar de lieve samsungmeneer had het over omruilen.
Jaja, we halen hem eerst op kijken hem na, wordt de DOA goed gekeurd ruilen we hem om!
Neenee, jullie halen niets op,kijken niets na en er wordt niets goedgekeurd!! Dat ding is 4 dagen oud! Ik ga toch een nieuw product niet 4 weken missen aan een reparatiedienst!
Oh, nee, nouja, dan kunt u beter naar de winkel gaan.PRIMA! ggrrrrrr$%^&*^&
Dus om 17.00 naar pcglobe getogen met monitor onder mijn arm...
HEEEEEL grote discussie (die ik jullie zal besparen) of ze dat ding omruilen/mijn geld terug geven.
Uiteindelijk heb ik me niet heel kwaad hoeven maken omdat ze mijn monitor niet om wilden ruilen of mijn geld niet terug wilden geven omdat zij nu met samsung regelen dat het scherm alsnog wordt omgeruild bij mij thuis, zo niet, krijg ik mijn centjes terug (maar dat ging niet gebeuren wist de 'bedrijfsleider' me te vertellen, aangezien Samsung ALTIJD meteen omruilt...)
Als samsung altijd meteen omruilt waarom dan niet bij mij?
Nou.. the saga continues zoals jullie begrijpen...
Maaruh, zijn webshops nou wél of niet verplicht binnen 7 dagen je centjes terug te geven als je niet tevreden bent met het product? ongeacht of de doos geopend of ongeopend is.
ze zijn het je wél verplicht wet kopen op afstand het is belachelijk te noemen dat sommige shops zich niet aan de wet houden, want dat is weigeren van geldteruggaaf. ik wou dat hier eens strenger op gecontrolleerd en opgetreden werd..

dat van dat reparatiebedrijf, dat is ook weer irritant zeg, het is ook altijd wat. in ieder geval veel succes ermee en ik leef met je mee :> keep us posted

[ Voor 18% gewijzigd door hrichard op 27-07-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor het medeleven ;)
Die wet had ik ook netjes afgedrukt om ze onder de neus te schuiven als ze moeilijk gingen doen, heb ik (nog) niet gedaan, aangezien ze me de oplossing boden met samsung te regelen het ding om te ruilen bij mij thuis.. Prima, maar ok, dan weet ik dat...... ik heb het ook wel gezegd hoor, dat er bepaalde regelgevingen zijn waar iedere shop zich aan dient te houden, ongeacht hoe scher pde prijzen dan ook zijn die ze hebben, want daar schermen ze dan steeds mee.. "ja nee maar wij kunnen die service niet bieden voor die prijs" ammahoela serive tis een wet en daar staan jullie nog steeds niet boven geloof ik..
Nah goed, als het goed is word ik gebeld vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:24:
[...]

thanx voor het medeleven ;)
Die wet had ik ook netjes afgedrukt om ze onder de neus te schuiven als ze moeilijk gingen doen, heb ik (nog) niet gedaan, aangezien ze me de oplossing boden met samsung te regelen het ding om te ruilen bij mij thuis.. Prima, maar ok, dan weet ik dat...... ik heb het ook wel gezegd hoor, dat er bepaalde regelgevingen zijn waar iedere shop zich aan dient te houden, ongeacht hoe scher pde prijzen dan ook zijn die ze hebben, want daar schermen ze dan steeds mee.. "ja nee maar wij kunnen die service niet bieden voor die prijs" ammahoela serive tis een wet en daar staan jullie nog steeds niet boven geloof ik..
Nah goed, als het goed is word ik gebeld vandaag..
Juist! gewoon keihard voor je recht staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:14
Ik heb de 226BW gisteren gekocht bij de MM in Rotterdam. Ik heb nog geen dooie pixels kunnen ontdekken, maar heb wel wat last van BB. Onder en boven zit het een beetje en als je goed kijkt ook links en rechts. En omdat ik weet dat het er zit ga ik er meer op letten, vooral als ik aan het gamen ben waarbij de achtergrond donker is.

Nu zit ik te twijfelen of ik hem ga ruilen of niet. De kans dat het met het volgend scherm beter is is volgensmij klein, vooral omdat veel mensen er last van hebben.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Def87 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:55:
Ik heb de 226BW gisteren gekocht bij de MM in Rotterdam. Ik heb nog geen dooie pixels kunnen ontdekken, maar heb wel wat last van BB. Onder en boven zit het een beetje en als je goed kijkt ook links en rechts. En omdat ik weet dat het er zit ga ik er meer op letten, vooral als ik aan het gamen ben waarbij de achtergrond donker is.

Nu zit ik te twijfelen of ik hem ga ruilen of niet. De kans dat het met het volgend scherm beter is is volgensmij klein, vooral omdat veel mensen er last van hebben.
tja, het is een afweging die je maakt, je kunt natuurlijk binnen 2 weken bij MM ook je geld terugkrijgen. als jij vind dat je je erg aan gaat storen, dan zou ik heb terugbrengen en misschien een andere meenemen of naar een heel ander merk gaan kijken? of misschien toch de 226cw proberen. maar ja, dat is toch een hele persoonlijke keus waar wij je verder ook niet echt bij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
Heeft er iemand een foto van de 2 panelen naast mekaar?

Alle TV's en schermen werken goed, totdat je natuurlijk de ene naast de andere zet om te vergelijken.

Aan de andere kant, lijkt het me gewoon verstanding van de 226BW gewoon aan de kant te laten.
Ik bedoel als je al wetten begint af te drukken...voor de aankoop van een PC-scherm, dan vraag ik me af waar we in godsnaam mee bezig zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
MrSnake schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:18:
Heeft er iemand een foto van de 2 panelen naast mekaar?

Alle TV's en schermen werken goed, totdat je natuurlijk de ene naast de andere zet om te vergelijken.

Aan de andere kant, lijkt het me gewoon verstanding van de 226BW gewoon aan de kant te laten.
Ik bedoel als je al wetten begint af te drukken...voor de aankoop van een PC-scherm, dan vraag ik me af waar we in godsnaam mee bezig zijn... :/
dat slaat natuurlijk helemaal niet specifiek op een scherm, maar op producten kopen bij webshops in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:26:
[...]

dat slaat natuurlijk helemaal niet specifiek op een scherm, maar op producten kopen bij webshops in het algemeen.
Precies,
dit probleem had ik niet gehad als ik niet zo'n hollandse schraper zou zijn die voor 30,- goedkoper ergens bij een pauperzaak perse op de eerste rij wil zitten :)
Het scherm ansich, is echt top, ik ben er echt heel blij mee, en als ie alleen aan de randen BB had, had ik hier vol lof over het scherm geschreven!.
Nogmaals, ik heb geen spijt dat ik dít scherm gekocht heb! ik baal alleen van die vlek en dat het allemaal zo moeizaam moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:58:
[...]
ik baal alleen van die vlek
Ik heb ook BB vanjewelste maar gewoon niet op letten, dan wen je eraan en voor je het weet valt het niet meer op en dan is alles rozenschijn en manengeur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michel1991 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:44:
[...]

Ik heb ook BB vanjewelste maar gewoon niet op letten, dan wen je eraan en voor je het weet valt het niet meer op en dan is alles rozenschijn en manengeur. :P
:D
het zinnigste dat ik in dagen gehoord heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Nou, eh, werkt voor mij iig. Ik let meer op de game dan op het scherm, dat zouden meer mensen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

michel1991 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:55:
Nou, eh, werkt voor mij iig. Ik let meer op de game dan op het scherm, dat zouden meer mensen moeten doen.
Mja, had je ook wel een cheaper scherm kunnen nemen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt belazerd met een slechtere beeld buis dan die van samsung zelf.
En dan moet ik er maar aan wennen.

Voor 279 euro wil ik gewoon een goed product en niet een lot uit de loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:14:

inderdaad, groot gelijk, ik zal er ook nooit 'maar tevreden' mee zijn als ik voor een A product betaal en een B of C krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:02:
[...]

inderdaad, groot gelijk, ik zal er ook nooit 'maar tevreden' mee zijn als ik voor een A product betaal en een B of C krijg.
en zo ist het!
koop je een nieuwe mooie audi
owh ja maar het blok wat hierin zit is eigenlijk een kwalitatief minder blok..
Owh ja nee tuurlijk joh,
doe mij die maar
nee toch?
nee. inderdaad niet. En waarom niet, omdat iedereen het beste wil.
Die eikels van pcglobe hebben trouwens nog niet gebeld..
Bij deze kan ik iedereen van harte aanbevelen NIETS te kopen bij deze ontzettende paupers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:08:
[...]

Misschien zijn sommige mensen ook wat minder kieskeurig dan anderen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand all iets meer over de Swan monitoren van Samsung.
Ik ben voorall benieuwt naar de release date.

Want ik wil mijn 206BW vanavond terug brengen en misschien gaan wachten on Swan monitoren van Samsung.

Als ik niet te lang moet wachten tot hij uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:14:

Er zit geen beeldbuis in een TFT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:05:
[...]

en zo ist het!
Owh ja nee tuurlijk joh,
doe mij die maar
nee toch?
Die eikels van pcglobe hebben trouwens nog niet gebeld..
Bij deze kan ik iedereen van harte aanbevelen NIETS te kopen bij deze ontzettende paupers.
Want? Jij hebt problemen dus iedereen zal problemen ermee hebben? Nogal dwaze gedachte van je. 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:52:
[...]

Want? Jij hebt problemen dus iedereen zal problemen ermee hebben? Nogal dwaze gedachte van je. 8)7
nee helemaal niet.
maar hoe ze omgaan met klanten, als je dus een probleem hebt, en ze bepaalde regelgevingen niet na komen, schat ik zo in dat ik niet de eerste ben of in ieder geval geen apart geval.

Als ze mij gisteren mijn geld terug hadden gegeven of me vandaag gewoon gebeld hadden,zoals ze gezegd hebben te zullen doen, had je me niet gehoord.
Dit is gewoon baggerservice.
of praat ik nu poep?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:02:
[...]

nee helemaal niet.
maar hoe ze omgaan met klanten, als je dus een probleem hebt, en ze bepaalde regelgevingen niet na komen, schat ik zo in dat ik niet de eerste ben of in ieder geval geen apart geval.

Als ze mij gisteren mijn geld terug hadden gegeven of me vandaag gewoon gebeld hadden,zoals ze gezegd hebben te zullen doen, had je me niet gehoord.
Dit is gewoon baggerservice.
of praat ik nu poep?
Ja best wel, kijk maar eens hier naar. Ziet er toch niet slecht uit.

Wie weet is de baas wel deaud en vieren ze feest? 8)7 Want een zaak met zo'n reputatie, dan kan je dat gewoon echt niet maken :P Maar als jij zeker weet dat ze je hadden moeten bellen dan is het idd schandalig, dat ben ik met je eens. :) Maar het lijkt me dat je gewoon pech hebt.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, maar een persoon die ze met aftersales beoordeeld heeft... en daar gaat het juist om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:05:
Owh ja nee tuurlijk joh,
doe mij die maar
nee toch?
Ik vind ook dat dit niet moet kunnen. Ben het er ook wel mee eens dat je het recht hebt als consument om te weten wat je koopt. Je betaald er tenslotte voor en je wil natuurlijk het beste. Allemaal leuk die tooltjes voor de kleurenweergave, maar dat is niet waar je voor hebt gekozen. Ik ben ook bang dat als ik een A of C versie krijg (ja, want ik wil deze monitor dus kopen) dat ik dan echt op de betreffende negatieve zaken ga letten. Wat dat betreft was het beter geweest als ik het niet had geweten.... Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen :?
Als je echt grote twijfels hebt, zou je het scherm kunnen kopen bij een shop waarbij je omruilgarantie hebt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de wet kopen-op-afstand, maar dat levert vaak ellende op (en ergens kan ik het best begrijpen dat zo'n shop moeilijk doet).

Wil je dit niet kun je beter gaan kijken naar een andere monitor, bijvoorbeeld de nieuwe Samsung serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik heb mijn Samsung 206BW sinds een paar dagen en hij is geweldig. Geen dooie pixels tot nu toe, mooie kleuren (geen blauwe waas ofzo) en niet tot nauwelijks black light leaking (Alleen met zwart scherm en je heeeeel goed kijkt zie je dat de onderste 50pixels heel ietsjes lichterzijn, maar dit is dus onder normaal gebruik. Binnenkort een filmpje ervan.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Nou ik zit inmiddels op mn 5e 226BW in 6 dagen tijd!!!

Ik had er vrijdag 1 gehaald bij informatique en gelukkig wel 40 euro pixelgarantie erbij genomen.

en jahoor ik had pech een dooie pixel, nouja kan gebeuren natuurlijk. Ik ben dinsdag terug gegaan en moest toen 30 minuten wachten totdat ze daar zelf het scherm hadden getest. ik mocht idd netjes een nieuw scherm meenemen maar kreeg mijn originele bon niet terug, onder het mom van de pixelgarantie is in gegaan op vrijdag en duurt max 8 dagen (dus tot komende zaterdag) op mijn reactie dat ik dit belachelijk vond en dat de pixelgarantie gewoon opnieu moest ingaan werd met verbazing gereageerd. na uiteindelijk de manager erbij gehaal te hebben bleek de technische dienst medewerker geen gelijk te hebben en kreeg ik alsnog mijn bon en ging de pixegarantie opnieuw in. Ik vroeg nog of ze hem konden aansluiten omdat ik 60 KM moet rijden maar daar had deze persoon geen oor naar. Heb hem toch maar meegenomen naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen hem aangesloten en jahoor wederom een pixelfout, geef ik nog steeds informatique niet de schuld van maar ik had wat meer service verwacht maarja.

Vanmiddag maar weer teruggeweest, en gelukkig konden ze deze keer mijn problee wel begrijpen en hebben ze daar zelf een nieuw scherm getest. Eerst hadden ze 2 schermen te pakken die dus ook een pixeldefect hadden maar na 50 minuten gewacht te hebben zeiden ze dat ze nu een goede hadden(heb het daar niet zelf gezien). En nu dit tikkend kijk ik naar een mooie dooie pixel en een mooie witte goed aan de rechterkand van het scherm. Ze hadden dus notabene zelf het scherm 'getest' en toegezegd dat hij 100% dode pixelvrij zou moeten zijn!!! :( .

Met de 2 monitoren die ze zelf al hadden getest is dit dus nummer 5 die niet goed is!. Ik ga maar mijn geld terugeisen inclusief de 40 euro voor de pixelgarantie want ze kunnen me gewoon geen goed scherm leveren. ook is het scherm bij hun gister 25,- goedkoper geworden dus daar baal ik ook wel van(weet dat ik daar pech in heb maar toch)

Ik blijf het verder een topscherm vinden maar ben het nu gewoon zat en ga misschien voor een 24" Acer kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Dan vraag ik me af waar Informatique al die 'defecte' 226BW's vandaan haalt.. :/

Wij hebben hier 4x 226BW staan (zelf ingekocht via McDOS) en allemaal pixel pefect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
TonCoronel schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:30:ook is het scherm bij hun gister 25,- goedkoper geworden dus daar baal ik ook wel van
Dat zijn natuurlijk die de jou afgekeurde exemplaren :)

Mijn 226BW heeft voor zover ik heb kunnen zien geen dode pixels. Maar wel een boel andere gebreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TonCoronel schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:30:
Nou ik zit inmiddels op mn 5e 226BW in 6 dagen tijd!!!

Ik had er vrijdag 1 gehaald bij informatique en gelukkig wel 40 euro pixelgarantie erbij genomen.
Was je er bij toen ze je nieuwe TFT scherm ging testen op dode pixals.

Anders hebben ze je gewoon het zelfde TFT scherm terug gegeven :D.

Met de hoop dat je niet meer terug zou komen :P
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.

Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!