[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 19.744 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
naveel getwijfel toch ook maar een gehaald en de winkel deed totaal niet moeilijk.

hebben hem emt ze 2e na gekeken totaal geen blacklight bleeding of rare kleuren gwn perfect beeld.

en voor 25 euro pixelgarantie is ook een koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:50
quote]Gemerden2 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:22:
[...]

Was je er bij toen ze je nieuwe TFT scherm ging testen op dode pixals.

Anders hebben ze je gewoon het zelfde TFT scherm terug gegeven :D.

Met de hoop dat je niet meer terug zou komen :P
[/quote]

Nee was er niet bij stom van mij om er niet naar te vragen maar rekende toch op de service van Informatique die voor zover ik weet uitstekend zou moeten zijn. voor mij is dit in ieder geval een reden om daar niet snel meer heen te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door TonCoronel op 26-07-2007 22:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb er sinds een weekje ook een 226bw. Levering heeft een maandje op zich laten wachten. Heb gekozen op basis van het advies in een van de best-buy guides op tweakers.net. Daarna natuurlijk pas topics gaan lezen en de hele discussie over de verschillende soorten panels gevonden :X

Er staan nergens referenties naar welk panel het zou kunnen/moeten zijn (sticker of menuutje). Ik verwacht dus dat het vrij recente productie is (en dus een C-panel). Echter ik vind het een superscherm. De kleuren zijn echt supermooi, en ook tekst en alles is haarscherp. Heb voor jullie ter referentie wel even een foto gemaakt van de zgn. backlight-bleeding. Maar nogmaals bij gewoon werken/gamen zie ik hier helemaal niets van. Ik ben dus tevreden met mijn schermpje :)

(Heb een paar foto's gemaakt met verschillende sluitertijden/diafragma's maar deze komt het best overeen wat ik zelf zie. Wat de witte puntjes zijn weet ik niet. Ik zie ze met het blote oog in ieder geval niet, en op de andere foto's zijn ze ook niet zichtbaar)

Afbeeldingslocatie: http://194.109.165.171/thumb.syncmaster226bw.blb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door wizl op 26-07-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Zeer mooie monitoren.
Bezit zelf een 206BW en ben er uiterst blij mee!
Heb alleen last van een dood sub-pixeltje links van me scherm, maar door de fijne dot-pitch valt deze niet op bij gebruik.

Dus overal een enorm mooie monitor serie van samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hrichard schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:13:
probeer eens een foto met 2 / 3 sec sluitertijd, dan gaan we het veel beter zien denk ik, nu is het een groot blauw BB monster.
Your wish is my command...

Sluitertijd: 1/1.6
Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/226BW_BB2.jpg

Sluitertijd: 1/1.3

Zoals je ziet boven en (vooral) onderin Backlight Bleeding...
ik wed ook dat niet iedereen weet wat 15s sluitertijd betekend.
Betekent O-)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
lzandman schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:18:
[...]

Your wish is my command...

Sluitertijd: 1/1.6
[afbeelding]

Sluitertijd: 1/1.3
[afbeelding]

Zoals je ziet boven en (vooral) onderin Backlight Bleeding...

[...]

Betekent O-)
jaja, aangepapst :z

hier kun je het toch wat beter op zien dan een compleet blauw scherm, ik moet zeggen dat je erg veel bb hebt, ik zou heb zeker terugbrengen/ruilen want dit lijkt me niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
hrichard schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:37:
hier kun je het toch wat beter op zien dan een compleet blauw scherm, ik moet zeggen dat je erg veel bb hebt, ik zou heb zeker terugbrengen/ruilen want dit lijkt me niet normaal
Alle nadelen op een rijtje:
  • Geen S-panel, waarschijnlijk C of erger
  • Veel Backlight Bleeding
  • Gammele constructie (scherm wiebelt snel)
  • Voet/scherm minimaal verstelbaar. Geen hoogte-verstelling, waardoor het scherm (op mijn bureau) te laag staat.
  • Geen pivot-functie (scherm 90 graden draaibaar)
  • Snelle reactietijd? Ik zie nog steeds spookbeelden als ik bijv. een window snel heen en weer beweeg. Misschien is het mijn verouderde videokaart (Radeon 9700 Pro)?
  • Out-of-the-box slecht gecalibreerd. Gelukkig heb ik een Spyder Pro 2, maar dat heeft niet iedereen.
  • Zeer slechte kijkhoeken. Als je een beetje heen en weer beweegt zie je al kleurverschillen.
Dat wordt dus retour naar de winkel... Misschien nog even een tweede exemplaar proberen als dat mag van de MediaMarkt. Ik weet in ieder geval dat ik wel een (minimaal) 22 inch breedbeeld TFT wil hebben. Heerlijk al die ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:19:
[...]

Ja best wel, kijk maar eens hier naar. Ziet er toch niet slecht uit.

Wie weet is de baas wel deaud en vieren ze feest? 8)7 Want een zaak met zo'n reputatie, dan kan je dat gewoon echt niet maken :P Maar als jij zeker weet dat ze je hadden moeten bellen dan is het idd schandalig, dat ben ik met je eens. :) Maar het lijkt me dat je gewoon pech hebt.
Als mijn scherm gewoon goed zou zijn zou ik ook een toppertje voor PCglobe plaatsen op tweakers.. logisch, vrijdag om 16.30 bestelling geplaatst en om 17.15 nog op kunnen halen bij hun verstiging. _/-\o_

ALLEEN is het de aftersales, de 'service' die bagger is in mijn geval.
Al die reviews hebben geen betrekking op aftersales.. Tsja..
Dan is het beeld een beetje vertekend..
Misschien heb ik inderdaad pech wie weet..
Maar ik vind het niet normaal dat;
a.)je telefonisch onbereikbaar bent (probeer ze al heel de week te bellen, probeer het zelf ook eens, lukt je nooit)
b.)Een regelgeving niet naleeft en beweert dat je toch echt geen (geopende) producten hoeft terug te nemen.
c.)Je afspraken niet nakomt die je maakt met klanten... Door de "bedrijfsleider" zelf gemaakt notabene!

Verder waren ze heel vriendelijk hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizl schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:44:
Heb er sinds een weekje ook een 226bw. Levering heeft een maandje op zich laten wachten. Heb gekozen op basis van het advies in een van de best-buy guides op tweakers.net. Daarna natuurlijk pas topics gaan lezen en de hele discussie over de verschillende soorten panels gevonden :X

Er staan nergens referenties naar welk panel het zou kunnen/moeten zijn (sticker of menuutje). Ik verwacht dus dat het vrij recente productie is (en dus een C-panel). Echter ik vind het een superscherm. De kleuren zijn echt supermooi, en ook tekst en alles is haarscherp. Heb voor jullie ter referentie wel even een foto gemaakt van de zgn. backlight-bleeding. Maar nogmaals bij gewoon werken/gamen zie ik hier helemaal niets van. Ik ben dus tevreden met mijn schermpje :)

(Heb een paar foto's gemaakt met verschillende sluitertijden/diafragma's maar deze komt het best overeen wat ik zelf zie. Wat de witte puntjes zijn weet ik niet. Ik zie ze met het blote oog in ieder geval niet, en op de andere foto's zijn ze ook niet zichtbaar)

[afbeelding]
Kijk! dit is zoals het hoort !
Tsja, dan is het inderdaad een topscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
wizl schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:44:
Wat de witte puntjes zijn weet ik niet.
Waarschijnlijk stofdeeltjes op de sensor van je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:22:
[...]

Als je echt grote twijfels hebt, zou je het scherm kunnen kopen bij een shop waarbij je omruilgarantie hebt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de wet kopen-op-afstand, maar dat levert vaak ellende op (en ergens kan ik het best begrijpen dat zo'n shop moeilijk doet).

Wil je dit niet kun je beter gaan kijken naar een andere monitor, bijvoorbeeld de nieuwe Samsung serie.
Ik denk dat ik dan toch maar uit ga kijken naar een andere monitor ja. Welke Samsung modellen die overeenkomen met de modellen uit dit topic hebben niet die verschillende panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat ik dan toch maar uit ga kijken naar een andere monitor ja. Welke Samsung modellen die overeenkomen met de modellen uit dit topic hebben niet die verschillende panelen?
Moeilijk te zeggen. De nieuwe CW serie zou wat de panelen betreft een verbetering moeten zijn. Maar misschien als de vraag weer dermate groot wordt, Samsung toch weer gebruik gaat maken van panelen van andere fabrikanten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gisteren de gok maar gewaagd, zag dat alternate de 226CW op voorraad had, maar had geen zin in twee uur in de auto of wachten op de postbode, dus ben gisteren Mycom binnengestapt en ze hadden zowaar een nieuw scherm liggen. Hij staat en ik moet zeggen: geweldig. Geen dooie pixels. Gisteravond het licht uit gedaan en de monitor op zwart, dan zie ik wel hele lichte backlight bleeding - als daar behoefte aan is maak ik er nog wel een foto van - maar mij stoort het niet. Kleuren zijn gewoon in één woord prachtig. Wel moest eerst de brightness omlaag naar ongeveer 20%, want het scherm staat anders veeeel te licht. Ook het contrast moest flink omlaag om een beetje goed beeld te krijgen.

Panel versie uit service menu:
Version : M-ME22X0CAA-1000

Dat zal het nieuwe panel van Samsung wel zijn, met de aangepaste wide color gamut CCFL's erin, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:27:
Gisteren de gok maar gewaagd, zag dat alternate de 226CW op voorraad had, maar had geen zin in twee uur in de auto of wachten op de postbode, dus ben gisteren Mycom binnengestapt en ze hadden zowaar een nieuw scherm liggen. Hij staat en ik moet zeggen: geweldig. Geen dooie pixels. Gisteravond het licht uit gedaan en de monitor op zwart, dan zie ik wel hele lichte backlight bleeding - als daar behoefte aan is maak ik er nog wel een foto van - maar mij stoort het niet. Kleuren zijn gewoon in één woord prachtig. Wel moest eerst de brightness omlaag naar ongeveer 20%, want het scherm staat anders veeeel te licht. Ook het contrast moest flink omlaag om een beetje goed beeld te krijgen.

Panel versie uit service menu:
Version : M-ME22X0CAA-1000

Dat zal het nieuwe panel van Samsung wel zijn, met de aangepaste wide color gamut CCFL's erin, denk ik.
Je bedoelt dus wel degelijk een CW die je nu staan hebt ? Hoeveel wordt er nu voor gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:43:
[...]

Je bedoelt dus wel degelijk een CW die je nu staan hebt ? Hoeveel wordt er nu voor gevraagd ?
Zie http://mycom.nl/Products/...26CW_TFT_Wide/154659.aspx. Zoals je in de waarschuwing kunt lezen horen dit soort vragen hier niet.

Dit topic gaat overigens verbouwd worden tot een algemeen Samsung TFT topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
PromoX schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:48:
[...]

Zie http://mycom.nl/Products/...26CW_TFT_Wide/154659.aspx. Zoals je in de waarschuwing kunt lezen horen dit soort vragen hier niet.

Dit topic gaat overigens verbouwd worden tot een algemeen Samsung TFT topic.
mooi, dan kunnen we ook lekker over de CW doorgaan:)

toch denk ik zelf als je naar de huidige prijzen kijkt je beter voor een CW kunt gaan dan een BW, koop het dan in ieder geval bij een shop met goede service, zodat je eerst kunt kijken. de CW is maar 20 euro duurder en waarschijnlijk heb je met de eerste levering geen last van al het nadeel van de 226BW.. maar ja, kan altijd(daarom ook met goede service kopen)

offtopic:
de prijs van mycom is wel heel erg hoog in vergelijking tot die in de pw, het is een zogenaamde 'aanbieding 'zelfs. ach ja, tis maar waar je 50 euro meer voor over hebt.. MM heeft deze schermen iig nog niet(zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
vandaag de 206BW gehaald bij MyCom.

in het verborgen menu staat: CPT 201WA04

ik heb dus de 2e versie van het C paneel :(

ik zie sowiso al BB bij de onder en bovenkant en met Dead Pixel tester bemerk ik ook ghosting + dat het scherm vooral onderaan ook erg blauw is.. o ja, geen dode pixels 8)7

overdag is het niet al te goed te zien, dus vanavond weer kijken / gamen en testen, zal ook wat foto's maken als dat lukt.

waarschijnlijk breng ik hem morgen gewoon terug naar de mycom..

edit: even een vraag, ik heb het scherm aangesloten op mijn laptop aangezien mijn nieuwe pc nog niet binnen is. nou wil ik bf2 spelen op de 206bw, hoe laat ik dat spelen op het 2e scherm(de 206bw dus)? update: na wat prutsen al gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door hrichard op 27-07-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Samsung 226BW

Afgelopen woensdag heb ik bij binnenkomst van mijn loon de stoute schoenen aangetrokken en naar de Mycom gegaan. Prettige winkel in de buurt.. :) Hij is iets duurder, maar de garantie dat je bij een dode pixel terug kan komen zonder moeilijk doen is voor mij erg belangrijk, omdat mijn vorige scherm 17" BenQ een dode subpixel had. Nadat ik €369,- euro lichter ben, maar 5,3kg 22" rijker kon ik weer op weg naar huis. Bij aankomst thuis m'n oude scherm afgekoppeld en nieuwe meteen aangesloten. Wat een verademing bij een 17" scherm zeg, niet normaal :D

Gelukkig heb ik geen dode pixels, ik heb het scherm thuis even getest met TFT-tester en heb na 2 dagen normaal gebruik ook nog niks kunnen ontdekken. Ik kan er dus wel veilig vanuit gaan dat het scherm in orde is.

Na aansluiting heb ik niks meer gedaan aan de kleursetup. Bij een zwarte achtergrond is een kleine BB zichtbaar aan de boven en onderrand van het scherm. Het type paneel is bij mij ook niet te ontdekken, maar ik ben eigenlijk zeer tevreden nou. Laten we zeggen dat ik niet gehinderd ben door enige kennis ;) Het zou goed kunnen dat het scherm kleurtechnisch gezien nou goed staat, maar misschien ook niet.. Het maakt me eigenlijk ook niet uit, de kleuren op dit scherm zijn beter dan mijn vorige BenQ (die was erg flets) dus ik ben zeer tevreden.

Vervolgens heb ik een leuke achtergrond uitgezocht op 1680 x 1050 en ben een spelletje gaan spelen. TDU Unlimited draait wat zwaarder, maar gelukkig nog steeds prima :) Ik heb geen ghosting kunnen ontdekken (gelukkig).

Na een spelletje is het tijd voor een film. Mijn lidmaatschap van Hdbits en wat leuke 1080p films, samen met dit scherm is een zeer goede combinatie.. :) Films zijn haarscherp, bijna geen zwarte rand (16:9 op een 16:10 scherm) en dus lekker beeldvullend, een verademing boven een 5:4 scherm (met enorme balken).

Mijn conclusie kan dan ook niets anders zijn dan dit ik zeer blij ben met dit scherm en het zeker nog jarenlang mee kan. Het enige nadeel van het scherm is een kleine BB aan de boven en onderkant van het scherm, maar het is niet storend. :)

Mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270001.JPG

Een indicatie van, hoe groot 22" eigenlijk wel niet is.. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270002.JPG

Klik voor een groter plaatje :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
heb je nou de BW of de CW gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De foto's zijn wat blurry, maar duiden op een BW - zie typenr op kastrand in linkerbovenhoek en ontbrekende 'color innovation' sticker in rechterbovenhoek. De doorslag geeft de prijs: dat is die van een BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
..Appelsap schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:12:
De foto's zijn wat blurry, maar duiden op een BW - zie typenr op kastrand in linkerbovenhoek en ontbrekende 'color innovation' sticker in rechterbovenhoek. De doorslag geeft de prijs: dat is die van een BW.
voor die prijs kan het ook een CW zijn, alhoewel niet bij mycom idd. ik keek ook naar het type,maar was te blurry om goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat problemen met foto's er zaten dan pixels in waarvan het leek alsof die de kleur van die pixels niet kon weergeven. Waardoor er een groene pixellijn over het gezicht liep. Nu heb ik er wat op gevonden, de RTA functie. Als ik deze uit zet heb ik hier geen last meer van, ik vraag me alleen af wat deze functie precies doet? Owja en elke keer als ik de monitor uit zet staat ie de volgende keer weer gewoon op aan, weet iemand hoe ik de instellingen kan opslaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Het is inderdaad een BW. Voor 20 euro meer hadden ze ook een CW, maar ik wist helemaal niet dat die bestond.. :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rofl? Das toevallig :') (*Klik*)

[ Voor 86% gewijzigd door MensionXL op 28-07-2007 12:38 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel een ontzettende n00b vraag zijn maar toch:

ik heb dit scherm nieuw uit de doos (19 inch) aangesloten op mijn laptop. Resolutie laptop 1024x768.

Als ze naast elkaar staan in het scherm VEEL minder scherp dan het laptopscherm. Scharpness monitor staat op 100....

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:27:
ik heb dit scherm nieuw uit de doos (19 inch) aangesloten op mijn laptop. Resolutie laptop 1024x768.

Als ze naast elkaar staan in het scherm VEEL minder scherp dan het laptopscherm. Scharpness monitor staat op 100....

Hoe kan dit?
Waarschijnlijk gebruik je een andere resolutie dan de aanbevolen 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Nu alleen nog een mooi zwart toetsenbord erbij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nu een 206bw staan, met een wat oudere computer (het nieuwe systeem is er nog niet) maar ik ben er niet echt tevreden mee.. als ik hem nu in het donker aan zet zie ik best wel veel backlight bleeding met een zwarte achtergrond :( bovenaan zo'n halve cm, is dit normaal? :s kan ik me niet voorstellen.. ook als ik bijvoorbeeld de mijn documenten map ook maar een beetje snel beweeg kan ik niet lezen wat er staat.. weet iemand waar dit aan kan liggen? of komt het misschien omdat hij nu gebruikt wordt icm een 7600 gt?

edit: ik heb het service menu gevonden.. dit staat er bij version: M-ME20W0BIA-1001... is dit goed of slecht nieuws?

ik zal morgen even een foto van de backlight bleeding maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Heb vandaag mijn 226BW mogen ontvangen en heb eens gekeken hoe het zat met de dode pixels en blacklightbleeding..

Na een kwartier DPT aan te hebben gehad heb ik geconcludeerd dat het scherm pixelperfect bleek!

Daarna het BB, wanneer ik een volledig zwart scherm maak en het hier in de kamer donker maak zie een miniscuul randje BB. Maar naar mijn mening moet je dit wel heel ver zoeken wil je hier last van hebben. Dus mijn conclusie na een dag testen is dat het een prima scherm is voor de taken die ik hem ga geven. Dus wat mij betreft is sommige stress wat overtrokken..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:41:
ik heb hier nu een 206bw staan, met een wat oudere computer (het nieuwe systeem is er nog niet) maar ik ben er niet echt tevreden mee.. als ik hem nu in het donker aan zet zie ik best wel veel backlight bleeding met een zwarte achtergrond :( bovenaan zo'n halve cm, is dit normaal? :s kan ik me niet voorstellen.. ook als ik bijvoorbeeld de mijn documenten map ook maar een beetje snel beweeg kan ik niet lezen wat er staat.. weet iemand waar dit aan kan liggen? of komt het misschien omdat hij nu gebruikt wordt icm een 7600 gt?

edit: ik heb het service menu gevonden.. dit staat er bij version: M-ME20W0BIA-1001... is dit goed of slecht nieuws?

ik zal morgen even een foto van de backlight bleeding maken.
kijk eens in de beginpost, daar staat alles ivm versies en nummers. (geld ook voor 206bw)
_Apache_ schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:51:
Dus wat mij betreft is sommige stress wat overtrokken..
jij hebt gewoon geluk met een goed type, geloof me, gister had ik een C en nu een S(waar ik vandaag nog even verslag van doe) en het is echt een WERELD van verschil! niet normaal meer. die stress is zeker terecht!

[ Voor 3% gewijzigd door hrichard op 29-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar staat niet in welke versie M-ME20W0BIA-1001 is..

edit:
hier de foto's.. (op de 1 of andere manier lijkt het dat het scherm blauw is op de foto.. maar hij is gewoon zwart. de eerste 2 zijn met het zwarte scherm van death pixel tester, die 3e is de windows screensaver. De hoeveelheid BB op foto 3 komt het meest overeen met wat ik zie)
foto 1
foto 2
foto 3

Is dit normaal voor een 206 bw van 255 euro? :|

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:29:

edit:
hier de foto's.. (op de 1 of andere manier lijkt het dat het scherm blauw is op de foto.. maar hij is gewoon zwart. de eerste 2 zijn met het zwarte scherm van death pixel tester, die 3e is de windows screensaver. De hoeveelheid BB op foto 3 komt het meest overeen met wat ik zie)
foto 1
foto 2
foto 3

Is dit normaal voor een 206 bw van 255 euro? :|
zeer slechte foto's :/ dat blauwe komt waarschijnlijk door een te lange sluitertijd. hoewel ik niet vind dat het normaal is, lijkt er op dat je een c versie hebt, maar de fotos zijn ook wel erg slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:00:
Ik had wat problemen met foto's er zaten dan pixels in waarvan het leek alsof die de kleur van die pixels niet kon weergeven. Waardoor er een groene pixellijn over het gezicht liep. Nu heb ik er wat op gevonden, de RTA functie. Als ik deze uit zet heb ik hier geen last meer van, ik vraag me alleen af wat deze functie precies doet? Owja en elke keer als ik de monitor uit zet staat ie de volgende keer weer gewoon op aan, weet iemand hoe ik de instellingen kan opslaan?
RTA is de overdrive. Naast dat deze zorgt voor een lage reactietijd, geeft deze soms ook ongewenste effecten. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om deze standaard uit te zetten.
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:29:
Nee, daar staat dat de paneel info niet altijd te achterhalen is. Iets wat in jouw geval ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Gisteren de 206bw (was C versie) teruggebracht naar mycom. ze wisten daar allemaal niks van verschillende panelen in de samsung, toch wel vreemd. ruilen of geld terugkrijgen was geen probleem.

ik dacht: toch gauw even kijken in het verborgen menu en van het showmodel daar stond: Panel Info. : AMLCD 201M2

ik wist niet wat dat precies betekende, dus bij de servicebalie gevraagd of ik even op inet mocht kijken, was geen probleem. dus ik gauw even naar GoT en daar stond dat het een A of S was. goed ik blij natuurlijk, kon geen korting krijgen omdat ze nog op vooraad hadden(ja die bagger C versie :X ) maar wel de gewone garantie om wat voor reden dan ook, binnen 7 dagen je geld terug. ik dat dus gedaan. showmodel werd netjes ingepakt e.d. omdat er 3 kabels bij horen, de power, de dvi en de analoge nog extra gevraagd of alles er bij zat, 'ja meneer alles zit erbij, ook alle kabels' ik met een tevreden gevoel naar huis.

pak ik hem uit, en jaaa hooor! geen analoge kabel die ik wel nodig had om hem aan te sluiten op mn laptop }:| (nieuwe systeem is er nog niet), ik balen natuurlijk en voor de 3e keer :z naar de mycom. waarschijnlijk kon die jongen de juiste kabel niet vinden dus volgens mij heb ik er nou een die bij een ander scherm hoort :P. ik mijn scherm uitgepakt, op de sticker op de achterkant:
_/-\o_ *O* 206bw[R] S *O* _/-\o_
natuurlijk spring ik een gat in de lucht! maar voor het zover is eerst maar echt goed testen.

scherm aangesloten, alles werkt perfect(uiteraard deed ie dat in de winkel ook). DPT gedraait, geen dode pixels te zien en wat nog beter is zie ik totaal geen BB of blauwig zwart. hoewel ik bij het opstarten dat wel dacht te zien(zal nog eens checken), heb hem ook nog niet in het volle donker kunnen testen en zal als mijn batterijen van mn camera weer opgeladen zijn eens wat foto's maken.

ik merkte wel dat (in ieder geval bij het C type wat ik had) als ik het contrast op dynamic had staan en ik keek een trailer op hd, met zwarte achtergrond(balken boven en onder content) dat bij donker en licht het scherm ook donkerder en lichter werd. het was donker in mijn kamer en ik vond het erg irriteren. nu is misschien de oplossing om je contrast niet op dynamic te zetten maar op bijvoorbeeld game of movie(rechts onderop je scherm, 2e knopje van links, zonder menu te openen gebruiken = contrast kiezen) dan heb je er volgens mij geen last van. nu net geprobeert met mijn S type, maar kamer is erg licht dus kan het niet goed zien, zal vanavond nog eens kijken.
--> misschien kan dit ook helpen bij ghosting, het is het waard te proberen. als ik Death Pixel Tester gebruik en ik kies 'circels' met contrast op dynamic, dan lijkt er ook ghosting te zijn, zet de contrast echter op 'game' dan heb ik hier geen last van.

verder kan ik zeggen dat het verschil met de C en de S echt enorm is! ik heb ook de C gehad, waarbij ik de zo bekende problemen al had: veel BB zwart = blauw enzovoorts. hier heb ik met de S absoluut geen last van. mijn advies:

koop bij een zaak met goede service, niet goed geld terug, je betaald wat meer maar bij deze types van samsung zul je er geen spijt van krijgen!(heb je dat toch dan krijg je je geld terug _/-\o_ )
test uitvoerig met Death Pixel Tester, uiteraard op dode pixels maar ook op backlightbleeding en blauwig zwart(je kunt bij nieuwere schermen het type vaak niet zien). ben je niet tevreden, breng het scherm terug, ruil het of vraag je geld terug.
uiteraard kun je tevreden zijn met een C type, maar ik zou toch de moeite doen om een S type (of een scherm waar je echt tevreden mee bent) te zoeken, want het is het echt waard en een wereld van verschil! als je niet bereid bent om dat te doen(zoeken), dan zou ik niet voor deze types gaan want volgens mij zijn er maar weinig S panelen te koop, ga dan liever voor een ander scherm.

waar ik echt op wil hameren( 8)7 ): ben je niet tevreden; WEES DAN NIET TEVREDEN! denk je: dit klopt niet, dan klopt het waarschijnlijk ook echt niet! het gaat wel om een scherm waar je lijkt mij een aantal jaren tegenaan gaat kijken, niet te vergeten dat je gewoon je goede geldje er aan uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:00:
de RTA zorgt voor de 2ms reactiesnelheid, als je die uitzet heb je volgens mij 5ms reactiesnelheid. verder weet ik niet wat de gevolgen zijn.

om dat automatisch op te slaan moet je het contrast zetten op 'custom' doe dit met het knopje naast het menu, 2e van links, gewoon buiten het menu om. als je daar je instelling zo zet als je ze zelf fijn vind, slaat ie ze volgens mij op(pin me er niet op vast)

[ Voor 34% gewijzigd door hrichard op 29-07-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Weet iemand welke precieze waarden bij de drie gamma-presets (Mode 1, 2 en 3) in MagicTune horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

226BW.

Sinds week of 5 een in huis, op deze kan ik niet zien welk paneel.
Ik zie beetje backlight bleeding bij vooral de bovenste rand. Maar voorn bij zwart en zeer donkere tinten.

Ergens las ik in een van de topics da samsung nu alleen ''s'' versie meer maakt.

Ach, ik kwam van een 19" LG op rgb nu 22'' via dvi. Ik vind het een zeer fraai scherm, heldere kleuren, geen ghosting in games en films. Ben dik tevree en kan em iedereen aanraden zeker nu ik zie dat hij ook steeds goedkoper word, altijd vlak nadat je hem gekocht hebt uiteraard.

Enige wat mij teleursteld is de slechte widescreen ondersteuning in games, voornamelijk iets oudere games van 1 a 2 jaar terug hebben dit vaak niet, en er zijn er waar het ook niet te activeren is, helaas.
Als ik dit had geweten zou ik denk ik niet getwijfeld hebben erover dus zon groot probleem is het niet.
En uiteraard kan samsung hier niets aan doen, maar ik denk dat veel gamers eerst denken aan woei groot scherm en dan pas denken van hey kan ik dan wel echt 16:10 gamen ondersteund met favoriete spel dat wel.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Prozac[NL] schreef op maandag 30 juli 2007 @ 05:41:Enige wat mij teleursteld is de slechte widescreen ondersteuning in games, voornamelijk iets oudere games van 1 a 2 jaar terug hebben dit vaak niet, en er zijn er waar het ook niet te activeren is, helaas.
Als ik dit had geweten zou ik denk ik niet getwijfeld hebben erover dus zon groot probleem is het niet.
En uiteraard kan samsung hier niets aan doen, maar ik denk dat veel gamers eerst denken aan woei groot scherm en dan pas denken van hey kan ik dan wel echt 16:10 gamen ondersteund met favoriete spel dat wel.
Over welke games gaat het dan? Ik speel zelf afwisselend Call of Duty 2, Quake 4, UT2004, CS:Source, Company of Heroes, en C&C3, en allemaal draaien ze in 1680x1050 16:10 breedbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Inflatable schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:21:
[...]
Over welke games gaat het dan? Ik speel zelf afwisselend Call of Duty 2, Quake 4, UT2004, CS:Source, Company of Heroes, en C&C3, en allemaal draaien ze in 1680x1050 16:10 breedbeeld..
ik speel bijvoorbeeld battlefield 2, geen breedbeeld ondersteuning :/ en als ik hem op 1600 x 1200 zet dan past hij het niet aan maar valt het gewoon buiten mn beeld(of komt het omdat ik dual screen opstelling heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
hrichard schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:28:
[...]

ik speel bijvoorbeeld battlefield 2, geen breedbeeld ondersteuning :/ en als ik hem op 1600 x 1200 zet dan past hij het niet aan maar valt het gewoon buiten mn beeld(of komt het omdat ik dual screen opstelling heb?)
Dat met dual screen kun je zelf gemakkelijk uitproberen. Over battlefield 2 en breedbeeld is hier volgens mij genoeg info te vinden.

Wat andere spellen betreft zou je ook 's op bovenstaande site kunnen kijken of op http://www.widescreengamingforum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
hrichard schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:40:
waar ik echt op wil hameren( 8)7 ): ben je niet tevreden; WEES DAN NIET TEVREDEN! denk je: dit klopt niet, dan klopt het waarschijnlijk ook echt niet! het gaat wel om een scherm waar je lijkt mij een aantal jaren tegenaan gaat kijken, niet te vergeten dat je gewoon je goede geldje er aan uitgeeft.
Als er een winkel is waar je de dozen mag openen en de schermen mag aansluiten om vervolgens in het servicemenu te gaan kijken, dan wil ik graag weten welke dat is hoor.

Je kan niet blijven teruggaan naar die winkel, die winkel kan er zelf ook niets aan doen natuurlijk.
Al de schermen komen "van Samsung zelf" en of het nou een A, C of S-panel is, ze voldoen allemaal aan de normen van Samsung. (wat mij trouwens weer wat meer vertelt over het merk zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
MrSnake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Als er een winkel is waar je de dozen mag openen en de schermen mag aansluiten om vervolgens in het servicemenu te gaan kijken, dan wil ik graag weten welke dat is hoor.

Je kan niet blijven teruggaan naar die winkel, die winkel kan er zelf ook niets aan doen natuurlijk.
Al de schermen komen "van Samsung zelf" en of het nou een A, C of S-panel is, ze voldoen allemaal aan de normen van Samsung. (wat mij trouwens weer wat meer vertelt over het merk zelf).
daarom zeg ik er ook bij dat je bij een goede zaak moet kopen (lees: goede service) je kunt dan thuis bekijken of je tevreden bent, zo niet kun je ruilen óf(belangrijker) je geld terugkrijgen. in principe kun je bij die winkels ook blijven terugkomen, mits je wel een nieuwe bon krijgt, hoewel ze je natuurlijk wel vreemd gaan aankijken als je voor de 5e keer terugkomt:P maar volgens hun eigen spelregels mag dat gewoon.

maar ja, als jij de moeite niet wil doen om een goed scherm te bemachtigen, tja het is totaal aan jezelf natuurlijk, het zijn maar tips. het is gewoon zonde om tevreden te zijn met een C.

en tja, als je geen goed scherm vind, dan heb je gewoon pech, ga dan liever voor een ander scherm(type) of heel ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
hrichard schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:33:
[...]

daarom zeg ik er ook bij dat je bij een goede zaak moet kopen (lees: goede service) je kunt dan thuis bekijken of je tevreden bent, zo niet kun je ruilen óf(belangrijker) je geld terugkrijgen. in principe kun je bij die winkels ook blijven terugkomen, mits je wel een nieuwe bon krijgt, hoewel ze je natuurlijk wel vreemd gaan aankijken als je voor de 5e keer terugkomt:P maar volgens hun eigen spelregels mag dat gewoon.

maar ja, als jij de moeite niet wil doen om een goed scherm te bemachtigen, tja het is totaal aan jezelf natuurlijk, het zijn maar tips. het is gewoon zonde om tevreden te zijn met een C.

en tja, als je geen goed scherm vind, dan heb je gewoon pech, ga dan liever voor een ander scherm(type) of heel ander merk.
Het is maar hoe je het bekijkt hé, de ene vindt het een wereld van verschil terwijl op andere plaatsen je kan lezen dat er wel een verschil is maar mits enige calibratie het verschil tussen de 2 zo klein word dat omruilen eigenlijk niet nodig is.
ALS de kwaliteits verschillen echt zo groot zijn, dan stel ik mij toch serieuze vragen bij de kwaliteitsnormen van Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Het grootste probleem met de C versie is waarschijnlijk dat deze heel erg wisselend is in (beeld)kwaliteit en de backlightleakage. Dat laatste is niet op te lossen met calibratie, maar ook lang niet iedereen zal het hinderlijk vinden en er over gaan klagen.

En de kwaliteitsnormen van Samsung liggen wat dat betreft vast niet zo heel erg hoog. En dat is bij andere fabrikanten (van consumentenschermen) waarschijnlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
MrSnake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:20:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt hé, de ene vindt het een wereld van verschil terwijl op andere plaatsen je kan lezen dat er wel een verschil is maar mits enige calibratie het verschil tussen de 2 zo klein word dat omruilen eigenlijk niet nodig is.
ALS de kwaliteits verschillen echt zo groot zijn, dan stel ik mij toch serieuze vragen bij de kwaliteitsnormen van Samsung :)
wat je wil bereiken met deze post begrijp ik niet. natuurlijk kun je tevreden zijn met een C versie, ik geef alleen mijn ervaringen weer. ik heb allebij de versies gehad dus ik weet waarover ik praat, in verschillende versies C zou ook nog wel weer verschil zitten, maar tussen de S en de C die ik hier heb/had zat echt een enorm verschil en nee dat was met calibratie niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik heb de 226BW inmiddels 2 weken en ben tevreden op een enkel storend puntje na.

Ik gebruik het beelscherm hoofdzakelijk samen met mijn laptop. Nu is het zo dat mijn VGA poort langs de voedingsconnector zit. Dit heeft het effect dat mijn beeld enorm gaat golven wanneer ik werk met een aangesloten accu. Op een gegeven moment wordt het wel duidelijk minder, maar het blijft irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor, en in hoeverre is dit schadelijk voor mijn monitor?

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 31-07-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat is nu beter, de 226CW of de 226BW?
Als ik de specs zo bekijk ontloopt het elkaar niet erg veel. de CW verbruikt wel 10 Watt meer (55W) dan de BW en ook de dotpitch is kleiner (is dat een voordeel of een nadeel?) namelijk .258 ipv .285
Verder heeft de CW versie een 97% Wide Color Gamut CCFL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
duppenj schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:22:
Wat is nu beter, de 226CW of de 226BW?
Als ik de specs zo bekijk ontloopt het elkaar niet erg veel. de CW verbruikt wel 10 Watt meer (55W) dan de BW en ook de dotpitch is kleiner (is dat een voordeel of een nadeel?) namelijk .258 ipv .285
Verder heeft de CW versie een 97% Wide Color Gamut CCFL
tja, ik denk dat 99% van de mensen zich dat afvraagd, het is maar wachten op de eerste reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Ik heb een aantal posts terug ongeveer driekwart pagina aan posts (op GoT default settings) naar de vuilnisbak geknikkerd omdat het hier gewoon niet thuis hoorde.
We horen het hier over monitoren te hebben, niet over winkels voor bepaalde versies of omruil-perikelen.

Let daar dus op!!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Zoals gezegd gisteren een tweede 226BW van de MediaMarkt gehaald en deze zojuist aangesloten. Ook dit exemplaar was niet meer voorzien van enige identificatie m.b.t. het panel-type.

Wat mij direct opviel was dat hoewel de doos en de inhoud er fonkelnieuw uitzagen, er toch een sticker op de monitor ontbrak. Op het eerste exemplaar zat linksboven een grote "Certified for Windows Vista"-sticker, die gedeeltelijk over het panel zat. Het tweede exemplaar had deze sticker niet. Hij was ook niet achtergebleven in de hoes die om de monitor zat. Raar, toch? Alhoewel... toen ik de beeldkwaliteit van dat tweede exemplaar zag had ik 'm ook niet door de certificatie laten komen ;)

Hier een foto van het tweede scherm (sluitertijd 1/1.3 f4.5 en de 226WB op brightness 75 gecalibreerd met Spyder):
Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/226BW_BB_V2.jpg

Vergelijk dat eens met het plaatje van het eerste exemplaar dat ik hier al eerder liet zien (foto onder ongeveer dezelfde condities genomen):

Dan is die eerste in vergelijking toch best goed? En daar was ik al niet tevreden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
lzandman schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:14:
Zoals gezegd gisteren een tweede 226BW van de MediaMarkt gehaald en deze zojuist aangesloten. Ook dit exemplaar was niet meer voorzien van enige identificatie m.b.t. het panel-type.

Wat mij direct opviel was dat hoewel de doos en de inhoud er fonkelnieuw uitzagen, er toch een sticker op de monitor ontbrak. Op het eerste exemplaar zat linksboven een grote "Certified for Windows Vista"-sticker, die gedeeltelijk over het panel zat. Het tweede exemplaar had deze sticker niet. Hij was ook niet achtergebleven in de hoes die om de monitor zat. Raar, toch? Alhoewel... toen ik de beeldkwaliteit van dat tweede exemplaar zag had ik 'm ook niet door de certificatie laten komen ;)

Hier een foto van het tweede scherm (sluitertijd 1/1.3 f4.5 en de 226WB op brightness 75 gecalibreerd met Spyder):
[afbeelding]

Vergelijk dat eens met het plaatje van het eerste exemplaar dat ik hier al eerder liet zien (foto onder ongeveer dezelfde condities genomen):
[afbeelding]

Dan is die eerste in vergelijking toch best goed? En daar was ik al niet tevreden over...
het 2e scherm ziet er wel heel erg dramatisch uit :( het 1e scherm zoals ontzettend duidelijk is al een stuk minder, maar toch een grote overvloed aan blauw.
helaas heb ik hier geen oplader bij de hand, anders maakte ik even foto's van mijn scherm, hoewel ik niet weet hoe ik (of ik) de sluitertijd kan regelen met mijn powershot a400. maar dat zoek ik wel even uit.

het lijkt er wel op dat op de foto van het 2e scherm je kamer ook donkerder is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
hrichard schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:41:
het lijkt er wel op dat op de foto van het 2e scherm je kamer ook donkerder is, klopt dat?
Klopt, de lichtcondities zijn niet exact gelijk. Maar ik had m'n camera in manual mode staan en heb dus handmatig sluitertijd en diafragma ingesteld en die zijn beide keren gelijk geweest.

Overigens was het verschil tussen de schermen met het blote oog goed te zien, ongeacht de lichtcondities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geen idee om even een apart topic te maken voor de 226CW? Dat daarin dan even verschillen met de BW ingezet worden. Nu krijg je om de paar posts weer de vraag wat het verschil is en of iemand hem al heeft en waar de review is. Verder is het niet superfijn om eerst 15 pagina's uit te pluizen om ook maar iets over de CW te vinden.

Zit zelf overigens ook te twijfelen of ik nu de 226BW moet kopen of toch maar de 226CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:16:
Is het geen idee om even een apart topic te maken voor de 226CW? Dat daarin dan even verschillen met de BW ingezet worden. Nu krijg je om de paar posts weer de vraag wat het verschil is en of iemand hem al heeft en waar de review is. Verder is het niet superfijn om eerst 15 pagina's uit te pluizen om ook maar iets over de CW te vinden.

Zit zelf overigens ook te twijfelen of ik nu de 226BW moet kopen of toch maar de 226CW.
Volgende de TS word dit topic het algeme Samsung TFT topic. En dus komen alle TFT schermen hier aan bod

EDIT: Nog even over het BB. Ik heb het al vaker gevraagd, en nu vraag ik het opnieuw.
Is er iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding (ookwel backlight leakage genoemd) ? Zoja kunnen we daar eens foto's van zien.
Ik heb namelijk alle maal de type schermen gehad. Dus A S C en NoName. En elk scherm had er last van de één al wat minder als de andere. Ik geloof het dus niet als iemand zegt dat ie geen BB heeft. Ofwel liegt ie, ofwel kijkt ie niet goed. Of hij heeft instellingen veelste te laag gezet.
Elk scherm heeft er gewoon last van volgens mij. Punt

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 01-08-2007 19:37 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dergelijke verschillen kunnen prima in de startpost worden meegenomen. Een extra topic voor de 226CW lijkt me niet nodig, en eigenlijk ook niet wenselijk, het kan prima hier. Als bij een volgend deel de startpost op zo'n gebied iets uitgebreid kan worden zou prima zijn. Misschien kun je zelf beginnen door dergelijke dingen uit te zoeken en dan contact op te nemen met PromoX, de huidige eigenaar van deze topicserie.
offtopic:
Net iets later dan Kain...

Ik heb hierboven even wat slowchat tussen de heren hrichard en lzandman verwijderd.
Laat het niet te ver afzakken heren.

[ Voor 47% gewijzigd door Ultraman op 01-08-2007 19:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Is het geen idee om even een apart topic te maken voor de 226CW?
Dit topic zal op termijn waarschijnlijk verder gaan als algemeen Samsung topic, dus hier mag best over de CW gesproken worden.
Dat daarin dan even verschillen met de BW ingezet worden. Nu krijg je om de paar posts weer de vraag wat het verschil is en of iemand hem al heeft en waar de review is.
Vragen of iemand 'm al heeft hoort hier niet. Het lijkt mij ook dat als mensen een scherm hebben en daar graag een review over wil maken ze dat uit zichzelf wel doen.
Verder is het niet superfijn om eerst 15 pagina's uit te pluizen om ook maar iets over de CW te vinden.
Dit forum heeft een goede searchoptie. Maak daar gebruik van :).
Die keuze zul je zelf moeten maken en bepalen aan de hand van reviews en die gaan er vanzelf wel komen.
offtopic:
Traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook tijdje de 226bw maar ik wordt nu toch eigenlijk wel gammel van het scherm. de bovenste helft van het scherm is ALTIJD donkerder dan de onderste helft. Maakt niet uit hoe ik er tegenaan kijk. Dit lijkt mij ook niet normaal. Nog meer mensen die dit hebben hun monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kain_niaK schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:29:
[...]
EDIT: Nog even over het BB. Ik heb het al vaker gevraagd, en nu vraag ik het opnieuw.
Is er iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding (ookwel backlight leakage genoemd) ? Zoja kunnen we daar eens foto's van zien.
Ik heb namelijk alle maal de type schermen gehad. Dus A S C en NoName. En elk scherm had er last van de één al wat minder als de andere. Ik geloof het dus niet als iemand zegt dat ie geen BB heeft. Ofwel liegt ie, ofwel kijkt ie niet goed. Of hij heeft instellingen veelste te laag gezet.
ik heb vrijwel geen BB, alleen met scherm zwart en als je heel goed kijkt kun je een milimeter zien aan de bovenrand, en dan overdrijf of lieg ik niet, let heel erg op details. zoals eerder gezegd kan ik nu geen foto maken, die komt er zsm, waarschijnlijk na het weekend.
edit: ook staan de instellingen gewoon op 1680 x 1050 en contrast op 'dynamic'
PromoX schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

Dit forum heeft een goede searchoptie. Maak daar gebruik van :).
inderdaad, voor JoostPeeters: als je rechtsbovenin in het zoekschermpje bijv CW of 226CW invult zul je alle post waar dit in voorkomt op je scherm getoverd krijgen, standaard staat ie op zoeken in 'dit forum', dus makkelijker kan niet 8)

o, en aangezien de CW er al is en veel mensen er vragen over hebben, misschien is het wat om de topictitel aan te passen, dan weet iedereen dat ie hier met zn vragen terecht kan, ook voor de CW

[ Voor 31% gewijzigd door hrichard op 01-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:29:
Ik lees hier ook vrij weinig klachten over de kijkhoek van de schermen. Beide schermen die ik heb staan hebben zeer slechte kijkhoeken. Als je maar iets met je hoofd opzij of omhoog/omlaag gaat veranderen de kleuren. Ik heb deze week bij de MediaMarkt een boel TFT's bekeken, ook goedkope, en de meeste hebben een betere kijkhoek dan de 226BW's die ik heb staan. Da's toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Als het daadwerkelijk zo zou zijn zou het raar zijn. De meeste, zo niet alle, TFT's die bij winkels als de Mediamarkt staan hebben een TN paneel. Ik geloof niet dat de kwaliteit daarvan beter is dan die van Samsung. Ik denk eerder dat schermen in een dergelijke winkel veel moeilijker te boordelen zijn.

Kijkhoeken zijn nu eenmaal slecht bij een TN paneel. Als je hier niet mee kunt leven, kun je beter rondkijken voor een scherm met bv *VA of IPS paneel.

Overigens, zie DigitalVersus voor een vergelijking tussen verschillende schermen (o.a. de kijkhoek). Hier kun je ook meteen het verschil zien tussen een IPS (de NEC) en een TN (de Samsung) paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:50:
Ik heb nu ook tijdje de 226bw maar ik wordt nu toch eigenlijk wel gammel van het scherm. de bovenste helft van het scherm is ALTIJD donkerder dan de onderste helft. Maakt niet uit hoe ik er tegenaan kijk. Dit lijkt mij ook niet normaal. Nog meer mensen die dit hebben hun monitor?
Hier precies hetzelfde. Ben ook absoluut niet blij met mijn scherm, maar dat heb ik een paar pagina's terug al laten blijken.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IK heb gister de 226BW gekocht en ik ben er érg content mee. Volgens systempanel is het een AMLCD 220M1, de stikker op de achterkant van het scherm geeft S aan. Lijkt erop dat ik dus een goed paneeltje heb weten te bemachtigen.

Enige waar ik vanochtend last van had is dat er over de windowstaakbalk schuine strepen liepen. Dit had imo meer te maken met Aero dan met het scherm want bij het uitzetten van Aero waren die strepen ook weg. Weird stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:43:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ben ook absoluut niet blij met mijn scherm, maar dat heb ik een paar pagina's terug al laten blijken.
Precies. En met een kijkhoek van 160 graden zou dit helemaal niet voor mogen komen. Ik ga hierover eens contact opnemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:50:
Ik heb gister de 226CW gehaald bij MyCom en ik heb ook dat de bovenste helft donkerder is dan de onderste helft.

Daarnaast zag ik gisteravond een klein beetje BB, maarhet was niet storend... Ik ben wel tevreden over het scherm, maar op de bovenstaande vlakken (voornamelijk BB had ik meer verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:38:
[...]

Precies. En met een kijkhoek van 160 graden zou dit helemaal niet voor mogen komen. Ik ga hierover eens contact opnemen met Samsung.
Heb al eerder gepost, maar in de MediaMarkt staan er een stuk of 15-20 226BW's ten toon opgesteld en de verschillen onderling zijn enorm.
Helaas staan ze te hoog om in de service menu te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
MrSnake schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:11:
[...]

Heb al eerder gepost, maar in de MediaMarkt staan er een stuk of 15-20 226BW's ten toon opgesteld en de verschillen onderling zijn enorm.
wees niet beroerd om het te vragen(als je dat al niet gedaan hebt) ze willen je dan vast wel helpen als het niet te druk is. hier in zwolle wist de jongen van MM precies waar ik het over had en ze waren zelfs ingelicht over hoe ze de versie konden checken met het verborgen scherm, hoewel ik hem kon vertellen dat het misschien ook op de sticker achterop stond... en met het nummer in het verborgen scherm kon hij me dan ook niet veel vertellen :P
DaTommy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:46:
Ik gebruik het beelscherm hoofdzakelijk samen met mijn laptop. Nu is het zo dat mijn VGA poort langs de voedingsconnector zit. Dit heeft het effect dat mijn beeld enorm gaat golven wanneer ik werk met een aangesloten accu. Op een gegeven moment wordt het wel duidelijk minder, maar het blijft irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor, en in hoeverre is dit schadelijk voor mijn monitor?
ik heb nu mijn scherm aan mijn laptop hangen aangezien mijn systeem morgen komt. toen ik de stekker(power) van het scherm achter de laptop langs liet lopen ging het scherm 'golven'. hoe komt dat? ik heb nu gewoon de stekker aan de andere kant in een stopcontact en dan heb ik nergens last van. ik begrijp dat de stekker ergens in de buurt komt waardoor het golven komt, maar waarvan?

edit: oke, heb dus hetzelfde meegemaakt, wat ik gewoon doe is de (power) stekker van het scherm aan de andere kant in een stopcontact steken(dus niet langs de laptop) dan werkt het prima. verder geen idee hoe schadelijk het is, lijkt me in ieder geval niet bevordelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door hrichard op 02-08-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
MrSnake schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:11:
[...]
Ben vandaag opnieuw naar MM geweest, de schermen stonden nog steeds tentoongesteld. Er was ook een nieuwe lading binnengekomen en er stond eentje opgesteld (waar je wél aan kom).

Kijkhoek prima (navenant Samsung-normen), boven- en onderkant beeld mooi gelijke kleuren, nou, deze 226BW ging opmerkelijk beter dan die wat ze gebruiken om hun reclame op te laten spelen.
Panel Info was niet beschikbaar, maar bij version stond "M-ME22W0BDA-1003". Dit is dezelfde nummer dan op de foto's met panel info "CMO M220Z1", C-panel dus.

Dit scherm ging duidelijk beter, uiterlijk verschilde het ook een beetje: het logo and schermtype was ook in een lichter font en dit had ook het blauwe "energy saver" logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17
Om even op mijn probleem terug te komen; ik heb even getest met een beschermde (ProfiGold) VGA kabel. Dit heeft ervoor gezorgt dat het golven grotendeels weg is, het is nog heel licht zichtbaar. Geeft wel aan wat de normale kwaliteit is van de meegeleverde VGA kabel!

De oplossing van hrichard had niet het gewenste effect, waarschijnlijk ligt het voor een deel ook aan mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

DaTommy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:44:
Om even op mijn probleem terug te komen; ik heb even getest met een beschermde (ProfiGold) VGA kabel. Dit heeft ervoor gezorgt dat het golven grotendeels weg is, het is nog heel licht zichtbaar. Geeft wel aan wat de normale kwaliteit is van de meegeleverde VGA kabel!

De oplossing van hrichard had niet het gewenste effect, waarschijnlijk ligt het voor een deel ook aan mijn laptop.
Al geprobeerd het scherm ergens anders neer te zetten samen met de laptop? Wwellicht worden ze gestoord door andere apparatuur in de buurt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Nou, beide 226BW's zijn teruggebracht naar de MediaMarkt en ik heb mijn geld teruggekregen. De haastig opgetrommelde verkoper vond mij maar een kritische consument en had nog nooit gehoord van de verschillende panels enz. Jaja, als dat echt zo is, dan neemt hij z'n vak niet serieus. Hij raadde mij aan een Eizo te kopen, want er was gewoon geen ander alternatief voor de Samsung...

Ik zit nu weer achter mijn oude 19" Philips CRT te typen. Wat een klein scherm is dat toch. En hij neemt zo ongeveer de helft van mijn bureau in... Daar had ik met de Samsung toch geen last meer van. Hopelijk vind ik snel een alternatief voor de Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

naja, voor de prijs van een 226bw een eizo nemen is niet zon goed idee, omdat de Eizo's gewoonweg bagger zijn in low en mid end, high end zijn ze wel goed maar schrikbarend duur. een eizo 19inch scherm van 350 euro heeft een paneel van een 200 euro scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
DaTommy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:44:

ik had rechts het beeldscherm, links van het scherm de laptop. de powerkabel zit in de rechterkant van het scherm, dus misschien als je je laptop aan de rechterkant hebt staan dat ie dan toch weer dichterbij zit en dan gaat golven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:00:
Nou, beide 226BW's zijn teruggebracht naar de MediaMarkt en ik heb mijn geld teruggekregen. De haastig opgetrommelde verkoper vond mij maar een kritische consument en had nog nooit gehoord van de verschillende panels enz. Jaja, als dat echt zo is, dan neemt hij z'n vak niet serieus. Hij raadde mij aan een Eizo te kopen, want er was gewoon geen ander alternatief voor de Samsung...

Ik zit nu weer achter mijn oude 19" Philips CRT te typen. Wat een klein scherm is dat toch. En hij neemt zo ongeveer de helft van mijn bureau in... Daar had ik met de Samsung toch geen last meer van. Hopelijk vind ik snel een alternatief voor de Samsung...
gwn 2x dell 20" ultrasharp kopen 345 p stuk bij qsix .. 2 inch minder maar je weet tenminste dat je een goed product mee krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als er gewoon 4 volledige 15 pagina's klachten topic's zijn over deze samsung, is het dan nog wel slim om er een te kopen?

Ik heb nog nooit zoveel klachten gezien bij elkaar over 1 monitor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:13:
maar als er gewoon 4 volledige 15 pagina's klachten topic's zijn over deze samsung, is het dan nog wel slim om er een te kopen?
Ik zou het afraden, of je zou garantie moeten hebben dat je een S versie krijgt of eventueel een A versie. Als je die garantie niet hebt kun je beter reviews van de CW afwachten of voor een ander merk gaan. Ook bij de CW is het overigens afwachten of deze in de toekomst altijd een Samsung paneel bevat, maar je mag er toch vanuit gaan dat ze ervan geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 18-07 02:25
[b][message=28510373,noline]
Ik heb nog nooit zoveel klachten gezien bij elkaar over 1 monitor :?
Dat komt toch vooral omdat het zo'm populaire monitor is, en zoals eerder gezegd, welk paneelje ook krijgt het is toch beter dan het gros van de vergelijkbare schermen, en zolang je er niet 2 verschillende naast elkaar gaat zetten in dual screen dan zul je er weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
1shot1kill schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:20:
[...]

welk paneelje ook krijgt het is toch beter dan het gros van de vergelijkbare schermen, en zolang je er niet 2 verschillende naast elkaar gaat zetten in dual screen dan zul je er weinig van merken.
ben ik het totaal niet mee eens, lees laatste pagina's nog maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PromoX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:56:
[...]

Ik zou het afraden, of je zou garantie moeten hebben dat je een S versie krijgt of eventueel een A versie. Als je die garantie niet hebt kun je beter reviews van de CW afwachten of voor een ander merk gaan. Ook bij de CW is het overigens afwachten of deze in de toekomst altijd een Samsung paneel bevat, maar je mag er toch vanuit gaan dat ze ervan geleerd hebben.
Ze hebben er waarschijnlijk van geleerd dat ze het op geen enkele manier moeten laten zien welk paneel er in zit.

Ik vraag me af of er veel verschil zal zijn tussen een bw en een cw. Ze zien waarschijnlijk dat de verkopen minder zijn geworden door de verschillende panelen en daar maar een nieuwe versie waar ze niet vertellen of er verschillende worden gebruikt.

Ik wil wel eens een test tussen een bw (s) en een cw zien.

Ik ben wel blij dat ik mijne heb gekocht voordat er verschillende panelen werden gebruikt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zal eens zien en rapporteren, welke versie er bij MediaMarkt Antwerpen staat als ik er één van dezer dagen kom.

Verder, viel mij op dat op het zicht, deze: ACER X222W (22inch wide screen 1680x1050/5ms/0.282/TCO03/1000:1/300 cd/m2/DVI/Speakers) eigenlijk even mooi leuk als de Samsung, en zelfs nog contrastrijker ook door de glazen 'film/plaat' ervoor. Waarom doet Samsung dit niet? Ook bij laptops geeft men blijkbaar de voorkeur hiervoor, boven matte-schermen. En terecht, want lijkt het allemaal (vooral het zwart en wit) niet vele vibranter en contrastrijker???

Ivm de 226CW, zie de reactie van de laatste poster op de korte bekendmaking/preview:
-> Klikkerdeklik

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
(vreemd, ik ben ingelogd, en hoef nu ook geen wachtwoord te geven. Is de edit-knop in dit forumonderdeel soms uitgeschakeld???)

Een korte nota/review van BEHARDWARE over de 226CW:
link
En nog een review, van een andere site (MonitorSCR):
link

Prijzen waarover vele (Nederlandse en Belgische!) sites spreken (update 9/8/07)
België: 380~411 euro
Nederland: 343~393 euro
Duitsland: 365 (Duitse Mediamarkt) à 380 euro
Voor de 226BW kan je er ook (van het gemiddelde dat je maakt) zo'n 30 euro afdoen.

En HET grote verschil tussen de BW en CW versie:
- Andere backlighting volgens Samsung.
- Het gamut, van de 226BW dekt 72%, die van de 226CW 97%, wat toch al vrij aardig is. :-)

En vooral door de grotere dekking wil Samsung terug het enthousiasme opwekken. En aangezien Samsung (NOG!) geen uitgebreidere gamut panelen kan kopen van andere fabrikanten, krijg je sowieso het 'S'-paneel (voor de moment dan toch).

En over de 226BW: Volgens Samsung (eind juli 2007); zullen ze enkel nog S-panelen in hun 226BW steken, en erkennen ze de problemen met de andere panelen. Goed nieuws toch. :-)

edit: Kom ik 5 minuten later weer zien.... kan ik het wel editten. Sorry van de dubbelpost dan. Alhoewel ik er héél zeker van ben, dat die knop er daarstraks nog niet stond.
edit2: Updates in m'n post (prijzen, gamut, link update)

[ Voor 77% gewijzigd door Mizitras op 09-08-2007 17:26 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Mizitras schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 04:49:
Ik zal eens zien en rapporteren, welke versie er bij MediaMarkt Antwerpen staat als ik er één van dezer dagen kom.

Verder, viel mij op dat op het zicht, deze: ACER X222W (22inch wide screen 1680x1050/5ms/0.282/TCO03/1000:1/300 cd/m2/DVI/Speakers) eigenlijk even mooi leuk als de Samsung, en zelfs nog contrastrijker ook door de glazen 'film/plaat' ervoor. Waarom doet Samsung dit niet? Ook bij laptops geeft men blijkbaar de voorkeur hiervoor, boven matte-schermen. En terecht, want lijkt het allemaal (vooral het zwart en wit) niet vele vibranter en contrastrijker???

Ivm de 226CW, zie de reactie van de laatste poster!
-> Klikkerdeklik
een glossy scherm bedoel je. heb hier een laptop met zo'n scherm, maar kan nou niet echt zeggen dat dat een plus is. ligt er ook weer aan wat je doet met je pc, voor bewegend beeld hoef ik hem in ieder geval niet te hebben, lees: games/films. voor de rest ziet het er wel mooi en bling bling uit, maar of het nou echt meerwaarde heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
hrichard schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:42:
[...]

een glossy scherm bedoel je. heb hier een laptop met zo'n scherm, maar kan nou niet echt zeggen dat dat een plus is. ligt er ook weer aan wat je doet met je pc, voor bewegend beeld hoef ik hem in ieder geval niet te hebben, lees: games/films. voor de rest ziet het er wel mooi en bling bling uit, maar of het nou echt meerwaarde heeft
Volledig mee akkoord. Ik vond LCD-monitoren altijd handig omdat ze niet fungeerden als spiegel wanneer het beeld donker is. Zo'n glanzende laag is precies een spiegel. Je ziet het ook sneller als je scherm vuil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Flying schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Volledig mee akkoord. Ik vond LCD-monitoren altijd handig omdat ze niet fungeerden als spiegel wanneer het beeld donker is. Zo'n glanzende laag is precies een spiegel. Je ziet het ook sneller als je scherm vuil is.
inderdaad en dat wil je niet met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Heb sinds zaterdag de samsung 226cw (Elroy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon...") gekocht en het is in één woord wauw. Al de problemen die genoemd zijn bij de 226bw, zijn niet aanwezig bij deze versie.

De 'extra kleuren' die het beeld weergeeft zijn echt mooi. Heb zelf nog nooit zulke kleuren gezien op een pc monitor. De glossy zijkanten vallen voor mij totaal niet op, tenzij je er echt op gaat letten.Tevens ook 0 dode (sub)pixels :)

Ik klink misschien een beetje overpositief, maar ben ook superblij ermee. Echt een aanrader dus.
Er is ook een uitgebreide tool om de kleur in te stellen naar eigen smaak.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Elroy schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:11:
Heb sinds zaterdag de samsung 226cw (Elroy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon...") gekocht en het is in één woord wauw. Al de problemen die genoemd zijn bij de 226bw, zijn niet aanwezig bij deze versie.

De 'extra kleuren' die het beeld weergeeft zijn echt mooi. Heb zelf nog nooit zulke kleuren gezien op een pc monitor. De glossy zijkanten vallen voor mij totaal niet op, tenzij je er echt op gaat letten.Tevens ook 0 dode (sub)pixels :)

Ik klink misschien een beetje overpositief, maar ben ook superblij ermee. Echt een aanrader dus.
We worden er helemaal warm van :D Wat heb je betaald? Is buiten de probleempjes, er écht zo'n merkbaar verschil in kleuren? Wat met de scherpte?
En voor mij erg belangrijk: Is zwart zwart, ook als je je kamer verduistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 206BW kopen en gebruiken voor mijn ps3 en soms voor mijn computer.

Heb ik dan ook last van deze negatiefe dingen als BB enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Elroy schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:11:

het kan natuurlijk zijn dat, wat met de bw's het geval was, als de populairiteit stijgt samsung weer werk uit gaat besteden aan anderen. ook kan het zijn dat de eerste producties goede kwaliteit zijn om goede reviews te krijgen. dat is in ieder geval naar mijn mening gebeurt met de bw's. natuurlijk willen we alles weten van je ervaringen.
Mizitras schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

We worden er helemaal warm van :D Wat heb je betaald? Is buiten de probleempjes, er écht zo'n merkbaar verschil in kleuren? Wat met de scherpte?
En voor mij erg belangrijk: Is zwart zwart, ook als je je kamer verduistert?
merkbaar verschil in kleuren? tja, dat kan hij alleen zeggen als hij ook de bw heeft gehad natuurlijk. en wat heb je betaald? als je nieuwschierig bent naar prijzen, kijk dan in de PW.
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:35:
Ik wil een 206BW kopen en gebruiken voor mijn ps3 en soms voor mijn computer.

Heb ik dan ook last van deze negatiefe dingen als BB enzo?
de kans is er inderdaad dat je die problemen tegenkomt. wat je er op aansluit maakt dan niet uit, ligt aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kopen mensen dit scherm dan? de kans is superklein dat je een 'perfecte' scherm krijgt zonder mankementen .. en toch doet iedereen een poging, en achteraf maar klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:50:
Waarom kopen mensen dit scherm dan? de kans is superklein dat je een 'perfecte' scherm krijgt zonder mankementen .. en toch doet iedereen een poging, en achteraf maar klagen.
Superklein is die kans niet denk ik, of ik en 3 maten van me moeten allemaal enorm mazzel gehad hebben door alle 4 een prima 226BW te krijgen zonder pixel-defecten en bij normaal gebruik geen merkbare backlight-bleeding.. En na een kleurenkalibratie via de videokaartdrivers is de kleurweergave ook prima..

Met bij normaal gebruik geen merkbare backlight-bleeding bedoel ik dus alleen een beetje te zien bij een volledig zwart scherm in het donker.. Als je daar over valt ben je aan het mierenneuken imho, en moet je gewoon niet in deze prijsklasse een TN-LCD scherm willen kopen.. Dan moet je meer geld uittrekken voor een dure MVA/PVA..

De Samsung 206/226BW is niet voor niks zo populair, het is gewoon een prima 22" breedbeeld TN-LCD scherm voor het geld.. Zeker als je ook games speelt kan ik hem van harte aanbevelen..

Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/226BW_BB_V2.jpg
Tenzij ie er zo uitziet natuurlijk, dit is niet normaal, en zo slecht zijn die van ons dus ook echt niet..

Dit is echter vrij normaal en ook acceptabel want veel beter ga je een TN-LCD niet vinden denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Zoals beloofd de foto's van mijn 206bw:

totaal donker, niet ingezoemd:
http://www.richdesign.eu/volledig%20scherm.JPG

totaal donker, klein beetje ingezoemd op scherm alleen:
http://www.richdesign.eu/ingezoemd.JPG

matig daglicht:
http://www.richdesign.eu/matig%20licht.JPG
het wit zal vooral weerspiegeling zijn.

de puntjes etc zullen vast stofjes zijn op mijn cameralens, ik zie namelijk geen dode(sub) pixels met het blote oog.

verder met DPT scherm zwart gemaakt, camera op statief gezet, 3.2M camera, de sluitertijd weet ik niet precies, kan volgens mij alleen automatisch, wat wel resulteert in langere sluitertijd(vooral bij geen licht) grootste resolutie gebruikt zodat je het extra goed kunt bekijken

zoals je ziet eigenlijk geen BB of andere mankementen

Modbreak:Als je foto's plaatst resize ze dan svp (eventueel met linkje naar een grotere versie). Zo groot in het topic is niet nodig. Daarom nu even linkjes van gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Pollewob op 07-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dat ziet er wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 11:04
Mooi beeld! Ik dacht trouwens eerst dat die CW een typefout was (dat het BW moest zijn). Ik kan ook geen verschillen ontdekken in de specificaties. Enkel dat de kleurechtheid 97% is ofzo? Als je het mij vraagt zou je dus altijd voor de BW versie gaan (stuk goedkoper). Is de CW nou een heel ander type of gewoon een verbetering van de BW (dus zonder "kinderziektes")??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Over de CW heeft BeHardware al een kort artikel geplaatst.

Het scherm heeft een nieuw paneel met een nieuw backlight systeem, iets dat op dit moment nog enkel gemaakt wordt door Samsung. Daarnaast worden er naar verwachting minder van geproduceerd dan van de BW. Dit zal er waarschijnlijk ook in resulteren dat de panelen nog enkel door Samsung zelf gemaakt worden.

Ook is er bij BeHardware een review te vinden over de 245B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Roncom schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:56:
Mooi beeld! Ik dacht trouwens eerst dat die CW een typefout was (dat het BW moest zijn). Ik kan ook geen verschillen ontdekken in de specificaties. Enkel dat de kleurechtheid 97% is ofzo? Als je het mij vraagt zou je dus altijd voor de BW versie gaan (stuk goedkoper). Is de CW nou een heel ander type of gewoon een verbetering van de BW (dus zonder "kinderziektes")??
'stuk goedkoper' valt wel mee, als je in de pw kijkt scheeld het nog geen 20 euro.

daarnaast verbruikt hij iets minder stroom, verder staat er op de site dat het backlight verbeterd is ''CW:Besonderes 15% mehr Farben durch verbessertes CCFL-Backlight als herkömmliche TFTs, unterstützt HDCP via DVI-Anschluss '' maar ik weet niet of dat dan ook ten opzichte van de BW is. voor de rest is het wel een ander type, maar de verschillen lijken miniem, daarom is het ook wachten op de reviews of beter een vergelijking van de bw en cw versie.

offtopic:
@mod, ik dacht dat de site tumps maakte, maar niet dus, kan de post niet meer editen, anders had ik dat alsnog gedaan. int vervolg gaat het dus goed :>

[ Voor 8% gewijzigd door hrichard op 07-08-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:50:
Mensen met een perfect scherm hoor je gewoon niet want die hebben niets te klagen. Daarom lijkt het alsof er veel schermen met problemen zijn.
Ik heb een perfect scherm, S paneel, geen backlight bleeding, geen dode pixels, perfecte kleuren van in het begin. Gekocht bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
aval0ne schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Mensen met een perfect scherm hoor je gewoon niet want die hebben niets te klagen. Daarom lijkt het alsof er veel schermen met problemen zijn.
Ik heb een perfect scherm, S paneel, geen backlight bleeding, geen dode pixels, perfecte kleuren van in het begin. Gekocht bij Alternate.
volgens mij zijn er ook gewoon erg veel schermen met problemen in omloop. hoewel het wel vaak is dat als je negatief bent je wel laat horen. ik heb nog weinig post gezien die mijn scherm matchen kwa BB(geen) etc. ook mensen die zeggen dat ze een goed scherm hebben, blijkt toch minder dan degene die ik hier heb staan(zie foto's)

let wel op, ik heb eerst een erg slechte c versie gehad, en goed gezocht voor het scherm wat ik nu heb, wat volgens mij 1 van de eerste orde is.

[ Voor 13% gewijzigd door hrichard op 07-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar stel ik koop een C versie, dan ben ik wel de lul, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Is het nog altijd mogelijk via dat menu-trucje, om in een geheim menuutje te komen en daar het type af te lezen van het paneel? (Dan ben ik over een paar uur weg naar een paar winkels nog gauw, voor te gaan testen. Ik laat nadien wat weten ook.

En de letter S, A of C staat gewoon naast het modelnummer achteraan op het stickertje? Staat niet op de doos zeker :-/

PS: Mijn twee posts vlak onder elkaar van hierboven, hebben wat info gebundeld. Voor twijfelaars en mensen die over de CW-versie wat meer willen weten, kijk eens effe. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mizitras op 07-08-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:24:
maar stel ik koop een C versie, dan ben ik wel de lul, of niet?
Er zijn genoeg mensen te vinden die tevreden zijn met een C versie; mensen die misschien ook wel minder kritisch zijn of niet weten dat het beter kan. De kans is alleen veel groter dat je teleurgesteld wordt en voor hetzelfde geld krijg je eigenlijk een scherm van een iets mindere kwaliteit. Wat ik iets verder terug ook al aangaf: ik zou het mensen enkel aanraden om het scherm te kopen als je de garantie op een S versie hebt, of eventueel een A versie.
Mizitras schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:37:
Is het nog altijd mogelijk via dat menu-trucje, om in een geheim menuutje te komen en daar het type af te lezen van het paneel? (Dan ben ik over een paar uur weg naar een paar winkels nog gauw, voor te gaan testen. Ik laat nadien wat weten ook.
Zie de startpost. Bij nieuwere versies is het niet meer te achterhalen.

[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 07-08-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb nu zo'n 5 dagen een 226BW. Na alle verhalen over problemen met verschillende panels uit dit topic toch gewoon de gok genomen en er eentje besteld bij komplett.

Er is niet te zien welk panel er in zit, maar alles lijkt gewoon perfect. Uitstekende kleuren, minimaal BB, geen verschil in kleur tussen onder en bovenkant en geen dode (sub)pixels. Ben er dus gewoon 100% tevreden mee. _/-\o_

ik heb trouwens enkel goede ervaringen met Samsung. Dit is mijn 3rde Samsung, 710T, 940BW en nu dus een 226BW. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.

Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!