Gisteren de 206bw (was C versie) teruggebracht naar mycom. ze wisten daar allemaal niks van verschillende panelen in de samsung, toch wel vreemd. ruilen of geld terugkrijgen was geen probleem.
ik dacht: toch gauw even kijken in het
verborgen menu en van het showmodel daar stond: Panel Info. : AMLCD 201M2
ik wist niet wat dat precies betekende, dus bij de servicebalie gevraagd of ik even op inet mocht kijken, was geen probleem. dus ik gauw even naar GoT en
daar stond dat het een A of S was. goed ik blij natuurlijk, kon geen korting krijgen omdat ze nog op vooraad hadden(ja die bagger C versie

) maar wel de gewone garantie om wat voor reden dan ook, binnen 7 dagen je geld terug. ik dat dus gedaan. showmodel werd netjes ingepakt e.d. omdat er 3 kabels bij horen, de power, de dvi en de analoge nog extra gevraagd of alles er bij zat, 'ja meneer alles zit erbij, ook alle kabels' ik met een tevreden gevoel naar huis.
pak ik hem uit, en jaaa hooor! geen analoge kabel die ik wel nodig had om hem aan te sluiten op mn laptop

(nieuwe systeem is er nog niet), ik balen natuurlijk en voor de 3e keer

naar de mycom. waarschijnlijk kon die jongen de juiste kabel niet vinden dus volgens mij heb ik er nou een die bij een ander scherm hoort

. ik mijn scherm uitgepakt, op de sticker op de achterkant:

206bw[R] S
natuurlijk spring ik een gat in de lucht! maar voor het zover is eerst maar echt goed testen.
scherm aangesloten, alles werkt perfect(uiteraard deed ie dat in de winkel ook). DPT gedraait, geen dode pixels te zien en wat nog beter is zie ik totaal geen BB of blauwig zwart. hoewel ik bij het opstarten dat wel dacht te zien(zal nog eens checken), heb hem ook nog niet in het volle donker kunnen testen en zal als mijn batterijen van mn camera weer opgeladen zijn eens wat foto's maken.
ik merkte wel dat (in ieder geval bij het C type wat ik had) als ik het contrast op dynamic had staan en ik keek een trailer op hd, met zwarte achtergrond(balken boven en onder content) dat bij donker en licht het scherm ook donkerder en lichter werd. het was donker in mijn kamer en ik vond het erg irriteren. nu is misschien de oplossing om je contrast niet op dynamic te zetten maar op bijvoorbeeld game of movie(rechts onderop je scherm, 2e knopje van links, zonder menu te openen gebruiken = contrast kiezen) dan heb je er volgens mij geen last van. nu net geprobeert met mijn S type, maar kamer is erg licht dus kan het niet goed zien, zal vanavond nog eens kijken.
--> misschien kan dit ook helpen bij ghosting, het is het waard te proberen. als ik
Death Pixel Tester gebruik en ik kies 'circels' met contrast op dynamic, dan lijkt er ook ghosting te zijn, zet de contrast echter op 'game' dan heb ik hier geen last van.
verder kan ik zeggen dat het verschil met de C en de S echt enorm is! ik heb ook de C gehad, waarbij ik de zo bekende problemen al had: veel BB zwart = blauw enzovoorts. hier heb ik met de S absoluut geen last van. mijn advies:
koop bij een zaak met goede service, niet goed geld terug, je betaald wat meer maar bij deze types van samsung zul je er geen spijt van krijgen!(heb je dat toch dan krijg je je geld terug

)
test uitvoerig met
Death Pixel Tester, uiteraard op dode pixels maar ook op backlightbleeding en blauwig zwart(je kunt bij nieuwere schermen het type vaak niet zien). ben je niet tevreden, breng het scherm terug, ruil het of vraag je geld terug.
uiteraard kun je tevreden zijn met een C type, maar ik zou toch de moeite doen om een S type (of een scherm waar je echt tevreden mee bent) te zoeken, want het is het echt waard en een wereld van verschil! als je niet bereid bent om dat te doen(zoeken), dan zou ik niet voor deze types gaan want volgens mij zijn er maar weinig S panelen te koop, ga dan liever voor een ander scherm.
waar ik echt op wil hameren(

): ben je niet tevreden; WEES DAN NIET TEVREDEN! denk je: dit klopt niet, dan klopt het waarschijnlijk ook echt niet! het gaat wel om een scherm waar je lijkt mij een aantal jaren tegenaan gaat kijken, niet te vergeten dat je gewoon je goede geldje er aan uitgeeft.